Wanneer komt de reguliere update via Ota binnen 🤔
De vorige update (A.08) kwam op rond 4 januari uit in India, en op 10 januari was hij te downloaden in Europa. A.09 was al op 29 januari in India beschikbaar. Dat is een maand geleden. Dus ik weet niet precies of deze update nou uitzonderlijk lang duurt, of de vorige erg kort. Ik hoop toch wel het eerste.
Zit er ook al op te wachten. Geen goed teken maar is natuurlijk wel te verwachten van een budgetmerk.zuukie schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:01:
Wanneer komt de reguliere update via Ota binnen 🤔
Best kans dat ze Europa op kwartaal updates zetten.
Ben zelf sinds een aantal dagen ook in bezit van deze telefoon (Neptune Blue, 12GB/256GB via Amazon ES). Werkt heerlijk soepel en de batterij is komend van een A70 gelijk of zelfs beter ondanks een ruim 10% kleinere batterij (4500 mAh vs 4000 mAh). Zit nu op ruim 60 uur van de lader en nog 30% batterij (ben geen heavy user met SOT van 2,5 uur, 4 uur Spotify geluisterd via een bluetooth koptelefoon). Verder staan mijn GPS en Bluetooth (smartwatch) altijd aan. Camera's maken tot nu toe erg mooie plaatjes.
Ik heb tijdens het installeren van mijn telefoon via de site van realme de A.09-update geinstalleerd. Ging heel makkelijk maar had blijkbaar moeten wachten op de OTA? Is er een nadeel aan het handmatig updaten?
Ik heb tijdens het installeren van mijn telefoon via de site van realme de A.09-update geinstalleerd. Ging heel makkelijk maar had blijkbaar moeten wachten op de OTA? Is er een nadeel aan het handmatig updaten?
Geen nadelen hoor van handmatig updaten! Zitten immers verbeterpunten in de update. Alleen ze zijn zelf niet zo snel ofwel voorzichtig om de updates overal meteen los te laten in geval van calimiteiten denk ik
Ben er ook super tevreden mee!
Iemand al geïnteresseerd in de fitnessband? https://event.realme.com/in/realme-band-intrigue/
Ik zit te twijfelen, tot dusver de complete lijn van Xiaomi gehad en ik weet niet echt wat ik kan verwachten.. Zijn er al goeie reviews uit?Potenscia schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:34:
Iemand al geïnteresseerd in de fitnessband? https://event.realme.com/in/realme-band-intrigue/
Hij wordt gepubliceerd op 5 maart, dus dat zal niet. Beloofd wel veel als je kijkt naar de specs, en de pricing van Realme in je achterhoofd houdt.
Vanochtend zag ik dat er een nieuwe update (RMX1931EX_11.A.10) beschikbaaer is op de Realme-site . Changelog:
Security
● Android security patch: February, 2020
Dark Mode
● Added from sunset to sunrise and schedule time feature
Fixed
● Fixed exiting child mode failure after low power off
● Fixed the issue that cloning applications failed to login the fast application
● Optimized Dolby game sound delay
Zelf maar meteen geinstalleerd via de website, nog weinig met de telefoon gedaan daarna dus geen verschil gemerkt. Benieuwd of we volgende maand echt Android 10 gaan krijgen...
Security
● Android security patch: February, 2020
Dark Mode
● Added from sunset to sunrise and schedule time feature
Fixed
● Fixed exiting child mode failure after low power off
● Fixed the issue that cloning applications failed to login the fast application
● Optimized Dolby game sound delay
Zelf maar meteen geinstalleerd via de website, nog weinig met de telefoon gedaan daarna dus geen verschil gemerkt. Benieuwd of we volgende maand echt Android 10 gaan krijgen...
Ik heb de nieuwe update gedownload. Ik kan hem echter niet openen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Tevens een andere vraag. Heeft iemand een apk voor een goed werkende gcam? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Je kan het bestand volgens mij alleen openen met de ingebouwde file manager (deze kan blijkbaar onderscheiden dat het een update-bestand betreft). Gcam voor dit toestel heb ik zelf nog niet naar gezocht. Voorlopig ben ik (erg) tevreden met de resultaten van de standaardcamera.zuukie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:15:
Ik heb de nieuwe update gedownload. Ik kan hem echter niet openen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Tevens een andere vraag. Heeft iemand een apk voor een goed werkende gcam? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Toestel uit zetten. Daarna met volume down en power knop ingedrukt houden opstarten. Dan kom je in het recovery menu en kan je het update bestand selecteren en begint hij met updaten. Gisteren gedaan, heel simpel.zuukie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:15:
Vandaag via de standaard beatandsbeheerder geïnstalleerd.
Merk geen verschil, hoewel de download toch meer dan 3GB was!
Merk geen verschil, hoewel de download toch meer dan 3GB was!
Sinds vandaag ook bezitter van een Realme X2 pro. Tot nu toe geen minpunten op 1 na... Ik krijg Google Assistent niet aan de praat, wel als ik in de Google app zit maar hij reageert niet op mijn stem als ik niet in de app zit. Uiteraard al even rondgesnuffeld op het web maar de oplossing nog niet gevonden. Meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door zoenvisje op 02-03-2020 19:25 ]
Ja, heb ik ook gemerkt. Ik weet (nog) niet hoe dat op te lossen is. Ik weet wel dat Google 1 of 2 jaar geleden Voice Match heeft uitgeschakeld vanwege veiligheidsredenen, maar volgens mij zouden ze het nu weer gaan vrijgeven. Stiekem hoop ik dat dat in de Android 10-update van komende maand zit, maar het zou ook heel goed kunnen van niet.
Ergens Mid tot eind maart zouden ze gaan beginnen met uitrollen volgens deze link:Potenscia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:12:
Stiekem hoop ik dat dat in de Android 10-update van komende maand zit, maar het zou ook heel goed kunnen van niet.
https://piunikaweb.com/2020/03/02/realme-x2-pro-february-patch-realme-ui-android-10-update/
Sinds enkele dagen ook gebruiker van dit toestel. Bevalt goed moet ik zeggen so far.
Ik heb gemerkt dat applicaties die bepaalde rechten nodig hebben om te werken toch niet werkten omdat dit aan stond. Rechten werden dan toch revoked ondanks dat ik deze wel had gegeven. Na uitschakelen van dit werken deze applicaties wel. Ook google assistant werkt bij mij.
zoenvisje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:24:
Sinds vandaag ook bezitter van een Realme X2 pro. Tot nu toe geen minpunten op 1 na... Ik krijg Google Assistent niet aan de praat, wel als ik in de Google app zit maar hij reageert niet op mijn stem als ik niet in de app zit. Uiteraard al even rondgesnuffeld op het web maar de oplossing nog niet gevonden. Meer mensen die hier last van hebben?
Kunnen jullie eens kijken onder Settings-Battery of Intelligent Power Saver uit staat?Potenscia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:12:
Ja, heb ik ook gemerkt. Ik weet (nog) niet hoe dat op te lossen is. Ik weet wel dat Google 1 of 2 jaar geleden Voice Match heeft uitgeschakeld vanwege veiligheidsredenen, maar volgens mij zouden ze het nu weer gaan vrijgeven. Stiekem hoop ik dat dat in de Android 10-update van komende maand zit, maar het zou ook heel goed kunnen van niet.
Ik heb gemerkt dat applicaties die bepaalde rechten nodig hebben om te werken toch niet werkten omdat dit aan stond. Rechten werden dan toch revoked ondanks dat ik deze wel had gegeven. Na uitschakelen van dit werken deze applicaties wel. Ook google assistant werkt bij mij.
[ Voor 88% gewijzigd door Praetextatus op 04-03-2020 13:28 ]
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Met de 11A.10 update heb ik ook gewoon assistant hoor. Gewoon vanaf mijn homescreen.
Helaas niet, ze werkt prima als ik de homeknop ingedrukt hou maar reageren op Ok Google ho maar.Praetextatus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:57:
Sinds enkele dagen ook gebruiker van dit toestel. Bevalt goed moet ik zeggen so far.
Kunnen jullie eens kijken onder Settings-Battery of Intelligent Power Saver uit staat?
Bij mij hetzelfde, draai nu op A.10, met de Intelligent Power Saver optie uit, maar ik kan nog steeds niet Google Assistant oproepen met m'n stem.
Zag dat er in dit topic al eerder (december 2019) wat voorbij is gekomen over de groene waas/gloed van het scherm. Helaas lijkt mijn scherm hier ook last van te hebben bij lagere helderheid. Als ik de notificatiebalk omlaag schuif is het duidelijk te zien op lage helderheid.
Kwam gisteren op internet de tip tegen om de “low-light flicker-free eye care”-optie aan te zetten (overigens hier een uitgebreid artikel over deze optie) .
Daarmee lijkt het alsof de grijstinten sneller volledig zwart worden (dus minder grijstinten) en daarmee is de groene gloed bij mij meteen weg (zoals in een eerdere post uitgelegd zijn de zwarte pixels uitgeschakeld).
Tot nu toe heb ik het eventuele nadeel van kleuren die veranderen bij verschillende helderheidsniveau's zoals beschreven in het artikel nog niet opgemerkt.
Voor mij dus zeker een optie die ik aan laat staan!
Kwam gisteren op internet de tip tegen om de “low-light flicker-free eye care”-optie aan te zetten (overigens hier een uitgebreid artikel over deze optie) .
Daarmee lijkt het alsof de grijstinten sneller volledig zwart worden (dus minder grijstinten) en daarmee is de groene gloed bij mij meteen weg (zoals in een eerdere post uitgelegd zijn de zwarte pixels uitgeschakeld).
Tot nu toe heb ik het eventuele nadeel van kleuren die veranderen bij verschillende helderheidsniveau's zoals beschreven in het artikel nog niet opgemerkt.
Voor mij dus zeker een optie die ik aan laat staan!
A10 is gisteren bij mij binnen komen rollen via OTA. Blijkbaar hebben ze A9 via OTA maar overgeslagen.
Gelukkig dus weer updates via OTA.
Gelukkig dus weer updates via OTA.
Blijkbaar wordt Realme UI nu uitgerold! RMX1931EX_11.C.20 is de naam en zou gefaseerd uitrollen. Geprobeerd met een VPN maar kan het nog niet binnenhalen helaas...
De X2 Pro krijgt Android 11!
https://mobile.twitter.co...11-update-confirms-cmo%2F
De CEO bevestigt het hier, en even later ook voor de Pro series.
https://mobile.twitter.co...11-update-confirms-cmo%2F
De CEO bevestigt het hier, en even later ook voor de Pro series.
Volgens mij betreft dit een bèta uitrol, geen publieke release.rrtan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:55:
Blijkbaar wordt Realme UI nu uitgerold! RMX1931EX_11.C.20 is de naam en zou gefaseerd uitrollen. Geprobeerd met een VPN maar kan het nog niet binnenhalen helaas...
Nope! Check dit maar. Op xda krijgen sommigen hem ook al binnen.Sirtalisman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:30:
[...]
Volgens mij betreft dit een bèta uitrol, geen publieke release.
https://www.rmupdate.com/...lme-ui-android-10-update/
Komt er in deze review niet heel goed af...... hopen maar dat nieuwe versies het beter doen.Potenscia schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:34:
Hi, na een tijdje alleen Xiaomi gebruikt te hebben, ben ik aan t kijken naar de X2. Nu kun je die via realme bestellen of Amazon. Twijfel even wat handiger is voor evt. Garantie. Waar hebben jullie besteld?
Ik bij realme. Was de volgende dag binnen, verzonden uit Amsterdam.
Bij Realme zelf, was inderdaad de volgende dag binnen.
Ik bij amazon.es was binnen in 4 dagen
Prijs was een stuk gunstiger destijds bij Amazon.
Anoniem: 1101191
Als een zonnetje! Nu, ik heb de x2 pro nog maar net dus kan niet goed vergelijken met de vorige versie. Voorlopig nog geen bugs ontdekt in ieder geval.2Swift schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:44:
Ben benieuwd hoe het draait. Laat maar weten!
Nice! Welke VPN app heb je gebruikt want ik krijg echt niks binnenAnoniem: 1101191 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:02:
[Afbeelding]Met VPN naar India de realme ui (android 10) via Ota binnengehaald. Geen idee of het beta of stable versie is.
Tunnelbear. Vanaf dat hij de update begon te downloaden de vpn uit gezet en verder op mijn locale netwerk. Ik ben van België trouwens...rrtan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:49:
[...]
Nice! Welke VPN app heb je gebruikt want ik krijg echt niks binnen
Ik heb het zojuist ook via Tunnelbear geprobeerd maar het lukt niet. Iemand anders in Nederland waarbij het wel lukt?
Ik had me op voorhand aangemeld voor de bèta test misschien dat ik hem daarom heb gekregen, ik weet het niet.
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 1101191 op 08-03-2020 20:56 ]
Toevallig geregistreerd al beta tester ?
Krijg hem namelijk niet aangeboden nog.
Krijg hem namelijk niet aangeboden nog.
Anoniem: 1101191 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:02:
[Afbeelding]Met VPN naar India de realme ui (android 10) via Ota binnengehaald. Geen idee of het beta of stable versie is.
Ah! Ja was net te laat hiervoor helaas. Wordt toch eventjes wachten voor mij dan…Anoniem: 1101191 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:55:
Ik had me op voorhand aangemeld voor de bèta test misschien dat ik hem daarom heb gekregen, ik weet het niet.
Kan je het AOD aanpassen en notificaties erop krijgen?Anoniem: 1101191 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:57:
[...]
Als een zonnetje! Nu, ik heb de x2 pro nog maar net dus kan niet goed vergelijken met de vorige versie. Voorlopig nog geen bugs ontdekt in ieder geval.
Jawel.2Swift schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:44:
[...]
Kan je het AOD aanpassen en notificaties erop krijgen?
/f/image/MMnGKhx9hcVNApkCEOpX6HrG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/3dbvbYOWCGZzGbTtlgzkdYPY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/cwfDxUh77e8bTQsB5dtop7rz.jpg?f=fotoalbum_large)
Een zelf te personaliseren tekst:Acemath schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:03:
wat bedoelen ze met Mantra?
/f/image/YAN2XC8Mfc7qXUpMlL100gbv.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de Realme x heb ik de update ook binnen, lijkt wel alsof mijn telefoon sneller is geworden, wat een mooie update.
Dat verbaast me niks, de skin is volgens mij een stuk lichter en geoptimaliseerde geworden. Op https://www.coloros.com/en/coloros7 kan je lezen dat ze verschillende dingen sneller hebben gemaakt. Tevens staan daar de meeste features, op die van Realme UI na.
Ik krijg voice match en de google assistent niet aan de praat op de realme x2 pro. Lukte me ook al niet toen ik nog de Android 9 versie had. Iemand een idee?
@Anoniem: 1101191 probeer dit eens, er waren nog mensen die problemen hebben met Google assistant.
En die Mantra , is wel een tof hebbedingetje.
Praetextatus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:57:
[...]
[...]
Kunnen jullie eens kijken onder Settings-Battery of Intelligent Power Saver uit staat?
[ Voor 3% gewijzigd door Acemath op 09-03-2020 13:27 ]
Helaas, werkt ook niet.Acemath schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:26:
@Anoniem: 1101191 probeer dit eens, er waren nog mensen die problemen hebben met Google assistant.
[...]
Een ander probleem die ik heb. Als de batterij onder de 20% komt krijg ik een nogal luide melding daarvan. En elke keer schrik daar van als ik aan 't werk ben. Weet iemand of dit aan te passen is of helemaal uit te schakelen?
Goed nieuws voor wie de gesloten beta gemist heeft.Er komt als ik het goed lees een open beta voor de Android 10/RealmeUI-update: https://c.realme.com/in/p...rumId=1197159778845982720 .
Wat dacht je van het insteken van je oplader, het openen van Game Space en het niet herkennen van de vingerafdruk of het gezicht. Bij al deze dingen komt er een geluidje of trilling, die ik tot nu toe nog niet uit heb weten te krijgen. Beetje irritant af en toe, maar ik snap het wel.Praetextatus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:43:
Een ander probleem die ik heb. Als de batterij onder de 20% komt krijg ik een nogal luide melding daarvan. En elke keer schrik daar van als ik aan 't werk ben. Weet iemand of dit aan te passen is of helemaal uit te schakelen?
Nice! Dat ze die apktjes maar snel postenJdJtA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:55:
Goed nieuws voor wie de gesloten beta gemist heeft.Er komt als ik het goed lees een open beta voor de Android 10/RealmeUI-update: https://c.realme.com/in/p...rumId=1197159778845982720 .
Misschien het onderste van deze instellingen?Praetextatus schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:43:
/f/image/iJNEBQ9wOv0rJBzHrTMIpCFP.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe nog weinig beweging helaas... Wel APKs op de Chinese versie van het forum: https://www.realmebbs.com/post-details/1236945473147777024
Heb al even geprobeerd maar deze installeren geeft mij geen extra opties bij 'Software Update'...heb ze er maar weer af gegooid voor als de versies online komen die het hopelijk wel doen.
Same, heb ook mijn regio veranderd naar india en een VPN erop gegooid (met de chinese APK bestandjes). Helaas! We moeten op de global/indian versie wachten. Ben echt super tevreden met Realme- maar qua android 10 rollout voor een flagship zijn ze redelijk traag...JdJtA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:05:
[...]
Tot nu toe nog weinig beweging helaas... Wel APKs op de Chinese versie van het forum: https://www.realmebbs.com/post-details/1236945473147777024
Heb al even geprobeerd maar deze installeren geeft mij geen extra opties bij 'Software Update'...heb ze er maar weer af gegooid voor als de versies online komen die het hopelijk wel doen.
Ze 'moesten' ineens zelf beginnen met het maken van een skin (over ColorOS), en dat heeft denk ik even wat vertraging opgeleverd. Hopelijk gaat de update naar Android 11 iets sneller, maar anderzijds heb ik liever iets langer en stabieler dan snel en meer bugs.
Inmiddels staan de APKs online....maar na installatie heb ik nog steeds geen optie in Software Update om mee te doen aan de beta. Heb ook geprobeerd mijn regio aan te passen en een VPN te gebruiken maar mij lukt het niet. Redelijk frustrerend zo.rrtan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Same, heb ook mijn regio veranderd naar india en een VPN erop gegooid (met de chinese APK bestandjes). Helaas! We moeten op de global/indian versie wachten. Ben echt super tevreden met Realme- maar qua android 10 rollout voor een flagship zijn ze redelijk traag...
Ja same here man, heel irritant dit... heb alles geprobeerd. Region aangepast, tel opnieuw gestart en dan met vpn geprobeerd. Niks werkt.JdJtA schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 05:55:
[...]
Inmiddels staan de APKs online....maar na installatie heb ik nog steeds geen optie in Software Update om mee te doen aan de beta. Heb ook geprobeerd mijn regio aan te passen en een VPN te gebruiken maar mij lukt het niet. Redelijk frustrerend zo.
Het is heel jammer maar als ik de reacties zo lees zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Heb een melding gemaakt via het forum al denk ik niet dat het veel helpt: https://c.realme.com/in/post-details/1237626920363884544 Realme zal dit soort zaken wel op orde moeten krijgen als ze willen (blijven) groeien. De hardware blijft geweldig maar software en ondersteuning zijn (voor mij) toch ook wel erg belangrijk...rrtan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:14:
[...]
Ja same here man, heel irritant dit... heb alles geprobeerd. Region aangepast, tel opnieuw gestart en dan met vpn geprobeerd. Niks werkt.
Yep true! Ze komen wel met regelmatige security updates - maarja daar moet ik 9 van de 10x ook een VPN voor gebruiken. ps: heb het nu al 10x zitten uninstallen en heb mn tel opnieuw gestart direct VPN / region change. Fresh install en alsnog geen resultaat. Geen idee wat de eisen nu precies zijn om in aanmerking te komen hiervoor.JdJtA schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:37:
[...]
Het is heel jammer maar als ik de reacties zo lees zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Heb een melding gemaakt via het forum al denk ik niet dat het veel helpt: https://c.realme.com/in/post-details/1237626920363884544 Realme zal dit soort zaken wel op orde moeten krijgen als ze willen (blijven) groeien. De hardware blijft geweldig maar software en ondersteuning zijn (voor mij) toch ook wel erg belangrijk...
Krijg het ook niet voor elkaar. Alles al geprobeerd.
Echt hé, hoeveel mensen ik hier zie klungelen met vpn's om toch maar via omwegen iets te pakken te krijgen, dat een weekje later sowieso naar iedere telefoon komt...Akemi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:11:
Tjonge jonge wat een drukte over een beta update......
Hij komt vanzelf naar je telefoon......
Het gaat hier niet om beta-access voor de nieuwste Call of Duty of whatever game....Het gaat om een update voor een telefoon...

Zo maakt iedereen zich gelukkig druk om verschillende zaken. Een CoD Beta zou mij dan weer allerminst interesseren maar voor iets waar ik 450 euro betaal verwacht ik wel wat ondersteuning en vooral ook een gelijke behandeling ten opzichte van andere gebruikers.Acemath schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:34:
[...]
Echt hé, hoeveel mensen ik hier zie klungelen met vpn's om toch maar via omwegen iets te pakken te krijgen, dat een weekje later sowieso naar iedere telefoon komt...
Het gaat hier niet om beta-access voor de nieuwste Call of Duty of whatever game....Het gaat om een update voor een telefoon...![]()
Nu is het heel selectief en moet ik me schikken naar wat de fabrikant blijkbaar belangrijk vindt. Ik wil best extra moeite doen maar als ze iets 'open' noemen mag ik toch wel zeggen dat ik het vreemd vind als dat dan niet zo blijkt te zijn?
Zoals gezegd, iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en maakt zich druk om verschillende zaken. Toevallig is een van die zaken bij mij m'n telefoon ;-)
Sluit mij hier volledig op aan. Totaal niets aan toe te voegen.JdJtA schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:24:
[...]
Zo maakt iedereen zich gelukkig druk om verschillende zaken. Een CoD Beta zou mij dan weer allerminst interesseren maar voor iets waar ik 450 euro betaal verwacht ik wel wat ondersteuning en vooral ook een gelijke behandeling ten opzichte van andere gebruikers.
Nu is het heel selectief en moet ik me schikken naar wat de fabrikant blijkbaar belangrijk vindt. Ik wil best extra moeite doen maar als ze iets 'open' noemen mag ik toch wel zeggen dat ik het vreemd vind als dat dan niet zo blijkt te zijn?
Zoals gezegd, iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en maakt zich druk om verschillende zaken. Toevallig is een van die zaken bij mij m'n telefoon ;-)
Dan is je reactie ook overbodig en had je gewoon een duimpje kunnen geven.
Hmm ok?Potenscia schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:29:
Dit werk niet voor mij precies. Ik krijg bij software updates geen optie om op trial version te klikken.Lawian schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:30:
Open beta voor iedereen vanaf vandaag:
https://c.realme.com/in/post-details/1237377243118829568
Wij als Global User pissen naast de pot... EU richtlijnen o.i.d. laten iets niet toe, weet even niet precies wat, maar de open beta is dus alleen voor China en Indian gebruikers. Helaas, heb de forums doorgespit de laatste dagen en dit is de conclusie, ach... testen zij de bugs maar en krijgen wij einde van de maand de gepolijste versie dan toch gewoon? PositiviteitSieben580 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:31:
[...]
Dit werk niet voor mij precies. Ik krijg bij software updates geen optie om op trial version te klikken.

Dat bepaal jij blijkbaar. The ignorance bij sommige mensen in dit forum is stuitend 👆🙄Potenscia schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:29:
The ignorance bij sommige mensen is idd stuitend, maar dit ligt niet aan ons om daar op te reageren, daar zijn mods voor. Ik erger mij ook aan een hoop users, net zoals zij zich aan mij ergeren. Je bent op een forum en iedereen heeft daar een eigen mening. Akkoord met die mening, mag je dat zeggen, indien niet akkoord kan dat ook. Het is enkel de wijze waarop waardoor we ons onderscheiden van de beesten.vuurpaard66 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:46:
[...]
Dat bepaal jij blijkbaar. The ignorance bij sommige mensen in dit forum is stuitend 👆🙄

Het gaat mij vnl om de be lerende toon die sommige mensen hebben. Dat iedereen een mening heeft boeit me niet zoveel. Daar is het forum juist voor. Maar we kunnen best wat aardiger tegen elkaar zijn. Grammatica/spelfouten corrigeren ook weer zoiets, mag maar doe het ff wat aardiger.Acemath schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:17:
[...]
The ignorance bij sommige mensen is idd stuitend, maar dit ligt niet aan ons om daar op te reageren, daar zijn mods voor. Ik erger mij ook aan een hoop users, net zoals zij zich aan mij ergeren. Je bent op een forum en iedereen heeft daar een eigen mening. Akkoord met die mening, mag je dat zeggen, indien niet akkoord kan dat ook. Het is enkel de wijze waarop waardoor we ons onderscheiden van de beesten.![]()
Wees voorzichtig daar buiten met het virus mensen. Er zijn belangrijkere dingen in het leven, dan elkaar afzeiken😊👆👍
En weer on-topic lieve mensenAnoniem: 1101191 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:37:
[...]
Misschien het onderste van deze instellingen?
[Afbeelding]
Ik heb dit geprobeerd en dit lukt niet helaas. Ik krijg nog steeds een irritiante piep bij 20% en 10%.
Toch maar even verder neuzen denk ik
Achja jongens(en misschien meisjes), laten we ons niet druk maken om zulke dingen. Zoals @vuurpaard66 aangeeft, er zijn wel belangrijkere dingen hehe 
OT: Misschien maar beter geweest dat we de beta niet hebben gekregen, heeft veel Indian users klagen dat het een en ander niet goed werkt en dat ze nogal wat battery drainage hebben.
OT: Misschien maar beter geweest dat we de beta niet hebben gekregen, heeft veel Indian users klagen dat het een en ander niet goed werkt en dat ze nogal wat battery drainage hebben.
Iemand een enig idee of leveringen van Amazon.es nog verstuurd worden? Zit twijfelen om x2 pro daar te bestellen of bij realme zelf.
Sorry, kan je niet verder helpen. Ik hang hem elke avond aan de stekker dus bij mij komt het zo ver nietPraetextatus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:37:
[...]
En weer on-topic lieve mensen
Ik heb dit geprobeerd en dit lukt niet helaas. Ik krijg nog steeds een irritiante piep bij 20% en 10%.
Toch maar even verder neuzen denk ik
Heb hem besteld bij Amazon.es ben benieuwd hoelang die onderweg zal zijn, ze geven 21 maart aan.vanStriean schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:49:
Iemand een enig idee of leveringen van Amazon.es nog verstuurd worden? Zit twijfelen om x2 pro daar te bestellen of bij realme zelf.
Maar met de corona perikelen denk ik dat het langer zal zijn.
Wordt de X2 pro met een screenprotector wordt geleverd?
Ik zag het niet staan op de website van Realme.
Ja, die zit er standaard op. Blijft wel wat vet opzitten soms, wat voor regenboogkleurtjes zorgt, maar dat is er zo af te wrijven, evenals stof.
Met screenprotector én silicone case trouwens...8_ball schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:25:
Wordt de X2 pro met een screenprotector wordt geleverd?
Super. Dan is ie meteen gebruiks klaar. Net de X2 pro besteld via de site realme. Ben benieuwd hoe lang ik mag wachten op de levering. Zijn toch rare tijden.
Bij mij de volgende dag geleverd, kwam uit een Nederlands depot (naar België dus) ik kocht hem bij realme eu omdat ik zekerheid wou naar garantie, terugzenden,... Weet niet of dit via amazon.es even gemakkelijk zou gaan. Iemand ervaring mee?8_ball schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
Super. Dan is ie meteen gebruiks klaar. Net de X2 pro besteld via de site realme. Ben benieuwd hoe lang ik mag wachten op de levering. Zijn toch rare tijden.
Nog steeds een beta-update zo te zien, hier doet hij niks met VPN naar India aan.Anoniem: 1101191 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:49:
[Afbeelding]
Nieuwe update met vpn naar India binnengehaald...
Nice! Heb jij trouwens ook issues gehad net als de Indian gebruikers met batterij verbruik of dat je tel warm wordt?Anoniem: 1101191 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:49:
[Afbeelding]
Nieuwe update met vpn naar India binnengehaald...
Geen warme telefoon, wel hoog verbruik bij de launcher.rrtan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:29:
[...]
Nice! Heb jij trouwens ook issues gehad net als de Indian gebruikers met batterij verbruik of dat je tel warm wordt?
Afgelopen maandag besteld bij amazon.es en krijg bericht dat morgen PostNL langs komt. Goed ingeschat door Amazon dat de levering rond 18-21 maart zou plaatsvinden.
Update 1: Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL locatie.
Update 2: Telefoon opgehaald zeer tevreden tot nu toe.
Update 1: Bezorgen lukte niet, zending gaat naar PostNL locatie.
Update 2: Telefoon opgehaald zeer tevreden tot nu toe.
[ Voor 27% gewijzigd door vanStriean op 20-03-2020 20:34 ]
Die van mij dinsdag via Realme besteld en komt als het goed is vandaag binnen.
Moest er nog wel even achteraan mailen, maar toen ging het ineens sneller
Moest er nog wel even achteraan mailen, maar toen ging het ineens sneller
Inmiddels begint mn 5t het te begeven, dus naarstig op zoek naar vervanging. De x2pro trekt me wel, maar de waarschuwing in de ts over reclame schrikt me wat af... Net als de bloatware op een Xiaomi overigens.
Maar nu lees ik in dit topic eigenlijk maar weinig over de reclame via systeem apps: is dat gefixt en weg, of is er een methode om het te voorkomen?
Maar nu lees ik in dit topic eigenlijk maar weinig over de reclame via systeem apps: is dat gefixt en weg, of is er een methode om het te voorkomen?
Heb hem vanaf het begin en nog geen enkele reclame tegengekomen. Het is echt een fijn toestel.Pixxel schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:40:
Inmiddels begint mn 5t het te begeven, dus naarstig op zoek naar vervanging. De x2pro trekt me wel, maar de waarschuwing in de ts over reclame schrikt me wat af... Net als de bloatware op een Xiaomi overigens.
Niet twijfelen, gewoon doen.
Volgens Realme is het uit te zetten, maar op in een smartphone review (op Realme UI), konden ze geen instelling vinden waar je het uit kan schakelen. Daarentegen hadden ze ook geen reclames gehad. Ergens anders dacht ik een reclame gezien te hebben op een video (weet ik overigens niet zeker), maar dat was in een standaard app (zoals de Realme app store* of een andere app die veel mensen waarschijnlijk uitzetten of nooit gebruiken.
Ik weet in ieder geval wel dat Realme er niet geheimzinnig over doet, want ze hebben zelfs een tutorial over het uitzetten van advertenties.
*Volgens het bericht/de tutorial zijn de advertenties alleen te zien in de telefoonbeheer app.
Ik weet in ieder geval wel dat Realme er niet geheimzinnig over doet, want ze hebben zelfs een tutorial over het uitzetten van advertenties.
*Volgens het bericht/de tutorial zijn de advertenties alleen te zien in de telefoonbeheer app.
Ik twijfel tussen deze telefoon en de mi 9T pro.. Vind het ontzettend lastig kiezen dus wellicht dat jullie mij over de streep kunnen trekken.
Daarnaast zie ik dat amazon.es 50 euro goedkoper is dan de realme website..maar dat wel een "Gratis" hoesje.
Ergens pikte ik op dat je zowel op de realme site als op Amazon er een screen protector en silicone case standaard bij krijgt... Klopt dat?!
Daarnaast zie ik dat amazon.es 50 euro goedkoper is dan de realme website..maar dat wel een "Gratis" hoesje.
Ergens pikte ik op dat je zowel op de realme site als op Amazon er een screen protector en silicone case standaard bij krijgt... Klopt dat?!
Aangenomen dat je niet de Xiaomi Mi 9 Pro*, maar de Mi 9T Pro bedoelt, is het een mooie vergelijking.
Verschillen:
De camera's heb ik achterwege gelaten, omdat ze ongeveer even goed presteren hetzelfde focale bereik hebben. Daarnaast is aan de specs niet te zien hoe goed de camera's presteren.
*De Xiaomi Mi 9 Pro wordt, voor zover ik weet, alleen verkocht in China.
nieuws: Xiaomi introduceert Mi 9 Pro 5G met draadloos snelladen op 30W
**Realme UI komt binnen zo'n 10 dagen uit voor de X2 Pro.
***Zit niet in de doos. Komt met een 18W lader, 27W kan je zelf kopen.
Verschillen:
Xiaomi Mi 9T Pro | Realme X2 Pro |
156.7 x 74.3 x 8.8 mm | 161 x 75.7 x 8.7 mm |
191 gram | 199 gram |
6.39" 1080x2340 (19.5:9) | 6.5" 1080x2400 (20:9) |
HDR] | HDR10+ | DCI-P3 100% | 90Hz |
MIUI 10 (A9)-MIUI 11 (A10) | ColorOS 6.1 (A9)-Realme UI (A10)** |
Snapdragon 855 | Snapdragon 855+ |
6/64, 6/128, 8/256GB | 6/64, 8/128, 12/256GB |
UFS 2.1 storage | UFS 3.0 (vanaf 128-256GB) |
Pop-up selfie-camera | Water drop |
Enkele speaker | Stereo speakers | Dolby Atmos |
FM-Radio | ? |
18W 95min / 27W 80min*** | 50W 30min |
€374/€429/? | €399/€449/€499 |
- | screenprotector erop |
De camera's heb ik achterwege gelaten, omdat ze ongeveer even goed presteren hetzelfde focale bereik hebben. Daarnaast is aan de specs niet te zien hoe goed de camera's presteren.
*De Xiaomi Mi 9 Pro wordt, voor zover ik weet, alleen verkocht in China.
nieuws: Xiaomi introduceert Mi 9 Pro 5G met draadloos snelladen op 30W
**Realme UI komt binnen zo'n 10 dagen uit voor de X2 Pro.
***Zit niet in de doos. Komt met een 18W lader, 27W kan je zelf kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Potenscia op 21-03-2020 20:31 ]
Gisteren de Realme X2 Pro 12/256 van Amazon.es ontvangen en daar zit inderdaad een siliconen hoesje bij een screen protector zit erop.Felke schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:11:
Zit te wikken en wegen of dit mijn volgende telefoon wordt of niet. Zit nu met een oneplus na dat ik gillend was weggelopen van een xiaomi mi mix 3 vanwege de MIUI. Een andere launcher is zo geinstalleerd maar ik ben dus bang voor veel bloatware en instellingenmenus vol rommel waar je je rot zoekt tussen de slechte vertalingen naar de juiste settings. Kan iemand mij vertellen of dit bij het nieuwe Realme UI ook nog zo is? Dwz als iemand Realme UI al geinstalleerd heeft...
Neen hoor, alles mooi duidelijk en goed vertaald wat mij betreft. Overzichtelijke settings menu en ik vind de ui vlot en goed werken. Het zal in begin altijd wat zoeken zijn naar de instellingen maar dat is een kwestie van gewoon worden, toch?iestyn99 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:01:
Zit te wikken en wegen of dit mijn volgende telefoon wordt of niet. Zit nu met een oneplus na dat ik gillend was weggelopen van een xiaomi mi mix 3 vanwege de MIUI. Een andere launcher is zo geinstalleerd maar ik ben dus bang voor veel bloatware en instellingenmenus vol rommel waar je je rot zoekt tussen de slechte vertalingen naar de juiste settings. Kan iemand mij vertellen of dit bij het nieuwe Realme UI ook nog zo is? Dwz als iemand Realme UI al geinstalleerd heeft...
:strip_exif()/f/image/cghwTphfusheQAGf7vTVzXsc.jpg?f=fotoalbum_large)