Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolthoff84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:35
Afgelopen dinsdag is mij x2 Pro binnengekomen. Vorige was en Op3. Kan wel merken dat ik toe was aan een nieuwe telefoon, zowel accuduur als performance is genieten. Opladen in 25 minuten, zeker het eerste deel gaat erg snel. Nog lekker aan het configureren, het dark theme is ook wel aardig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NSangers
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
Eerste indrukken van de Realme X2 pro zijn:
* De telefoon is razendsnel. Heb wat zware apps gedraaid (zoals Call Of Duty Mobile) en deze handelt hij buitengewoon prettig.
* Voor gaming heeft de telefoon dedicated software geïnstalleerd staan, waarmee frames, cpu end. gemonitord worden en notificaties worden uitgeschakeld.
* Color OS 6.1 werkt prima (vooral in vergelijk met Huawei's EMUI van mijn vorige telefoon). De verschillen zijn ook niet dusdanig groot in vergelijk met Samsungs One UI of Xiaomi's Mi UI na mijn mening. Kan mij wel voorstellen dat een stock Android of een Oneplus fijner werkt. De homescreen interface is makkelijk te vervangen via een launcher (ik zelf gebruik nu de Microsoft Launcher).
* De Nederlandse vertaling vind ik redelijk gedaan en is absoluut niet storend voor mij. Er zijn inderdaad wat rare vertalingen (zoals de weerapp die met "Meteo" aangeduid wordt in plaats van "weer").
* De camerapp is ronduit slecht. Wel is dit voornamelijk een software issue. Ik heb de Gcam geïnstalleerd en er zijn al veel verschillen. De stock app heeft de neiging veel te oversatureren en te overscherpen, ook na recente update. Hierdoor zie je echt pixels in randen van objecten. Met de Gcam merk je dat de hardware echt prima is en schiet hij wel erg goede foto's die dicht bij de werkelijkheid komen.
* Ook mijn scherm heeft in Dark Mode op lage helderheid een lichte afwijking naar wat groenere tinten. Het is niet echt een gloed, maar alle pixels lijken iets af te wijken. Ik vind het effect niet mega storend. Heb echt moeten zoeken of het terug zag in het scherm en anderen die het niet weten valt het niet op. Bij mij is het volgens mij gelukkig een zeer milde variant zo lijkt het.
* De 90Hz gefresh rate valt mij op het oog niet spectaculair op. Ik kan vertellen dat hij lekker draait, maar zie ook niet dusdanig veel verschillen met een 60Hz.
* Het laden gaat inderdaad binnen 25 minuten naar 100%. De telefoon wordt niet echt warm tijdens het laden.
* De telefoon is wat groter dan ik had verwacht. Hij past niet makkelijk even in de broekzak. Dat is iets om rekening mee te houden.
* Het stereogeluid op de speakers gaat vrij hard en is erg goed om films mee te kijken. Lijkt een klein iets, maar het zijn wel dingen die het verschil maken in de middenklasse.

Ik ben zelf niet heel technisch verder, maar als er vragen zijn hoor ik het graag. Ik wil binnenkort even kijken of ik een overzicht kan maken met de verschillen tussen de Gcam en stock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawian
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Gebruiken jullie de meegeleverde hoesje? Ik heb het idee dat het telefoon niet zo goed beschermt!.
Ik heb online gezocht naar Nederlandse online winkels die hoesjes voor dit telefoon verkopen maar kon geen een vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 13:24
Lawian schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:01:
Gebruiken jullie de meegeleverde hoesje? Ik heb het idee dat het telefoon niet zo goed beschermt!.
Ik heb online gezocht naar Nederlandse online winkels die hoesjes voor dit telefoon verkopen maar kon geen een vinden!
Ja ik heb een hoesje besteld via ali, tot die tijd gebruik ik hem. Hij beschermt hem wel maar is wel echt bulky en ben niet echt van de transparante cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 09:33
Vraagje: zijn er reeds custom roms beschikbaar voor de Realme X2 Pro? Zie niks op XDA dus zal waarschijnlijk niet, maar zou graag wat anders willen dan ColorOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawian
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
https://buy.realme.com/eu/goods/129

Net bovenste gezien. Het is op de officiële site. Maar ik vind de kleur lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Lawian schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:30:
https://buy.realme.com/eu/goods/129

Net bovenste gezien. Het is op de officiële site. Maar ik vind de kleur lelijk!
Dit is wel echt een super lelijk hoesje... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
rrtan schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:21:
[...]

Ja ik heb een hoesje besteld via ali, tot die tijd gebruik ik hem. Hij beschermt hem wel maar is wel echt bulky en ben niet echt van de transparante cases.
Hier precies het zelfde. Op Ali 2 ultra slim cases besteld (zwart en blauw). Kon niet kiezen en kostten geen drol . De meegeleverde case voldoet tot die tijd wel maar is inderdaad erg bulky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Gisteren dit hoesje binnen gekregen. In feite een Reno hoesje maar hij past prima.

https://www.amazon.de/dp/...2Caps%2C143&sr=8-127&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 19:16
Maus0165 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 21:54:
[...]

Hier precies het zelfde. Op Ali 2 ultra slim cases besteld (zwart en blauw). Kon niet kiezen en kostten geen drol . De meegeleverde case voldoet tot die tijd wel maar is inderdaad erg bulky.
Heb je een link?
Ik zoek ook wat kleiners, liefst wel doorzichtig, vind m'n blauwe telefoon mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:58
Heeft iemand een USB kabel gevonden die goed werkt met de suprrvooc oplader? Ik wil er nog 1 hebben als reserve, maar niet alle USB kabels laden met zo snel met de supervooc blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maus0165
2Swift schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:01:
[...]

Heb je een link?
Ik zoek ook wat kleiners, liefst wel doorzichtig, vind m'n blauwe telefoon mooi. :)
Bij deze 😉

https://s.click.aliexpress.com/e/E8Hvtl42X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Haha deze heb ik ook besteld, zou een van deze dagen moeten komen. Tegelijk met een hydrogel screenprotector omdat de pre applied protector echt een fingerprint magnet is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
rrtan schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:49:
[...]

Haha deze heb ik ook besteld, zou een van deze dagen moeten komen. Tegelijk met een hydrogel screenprotector omdat de pre applied protector echt een fingerprint magnet is :(
Laat me even weten of de case wat is. Die van mij duurt nog wel even voordat hij in het land is. Dan kan ik eventueel een nieuwe bestellen ;)

• Akemi
  • Nu online
Kan me niet voorstellen dat deze case maar ook enige vorm van bescherming biedt. Liever de wat bulkier cases die tenminste enige valbescherming bieden.
Kaninho schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:04:
Heeft iemand een USB kabel gevonden die goed werkt met de suprrvooc oplader? Ik wil er nog 1 hebben als reserve, maar niet alle USB kabels laden met zo snel met de supervooc blok.
Daar ben ik dus ook al naar op zoek ! Ik denk dat je op zoek moet gaan naar de usb kabels die voor de laatste usb standaard gespecificeerd zijn.

• Maus0165
Akemi schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:14:

Kan me niet voorstellen dat deze case maar ook enige vorm van bescherming biedt. Liever de wat bulkier cases die tenminste enige valbescherming bieden.
Ik heb hem ook niet gekocht om valschade tegen te gaan. Gaat mij meer om krasjes te voorkomen. In al die jaren kan ik op 1 hand tellen hoe vaak ik mijn telefoon heb laten vallen. Mij OP 3t had ook zo'n slim case. 3 jaar zonder problemen mee gedaan en is nu overgegaan naar mijn vrouw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaninho
Akemi schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:14:
[...]

[...]

Daar ben ik dus ook al naar op zoek ! Ik denk dat je op zoek moet gaan naar de usb kabels die voor de laatste usb standaard gespecificeerd zijn.
Ik zag op ebay een aantal usb kabels, echter durf ik de aankoop nog niet te doen. Twijfel of ze daadwerkelijk origineel zijn.

Kabel 1
Kabel 2
Kabel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texodus1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-11-2021
Kaninho schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:04:
Ik gebruik oneplus kabels ( ook van BKK Electronics) het werkt maar ik durf je niet te zeggen of het ook goed is voor de kabels/lader etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Ben erg tevreden met m'n X2 pro! Nu ruim 2 weken in gebruik. Foto's vind ik prima, heb ook Gcam erop. Dus kan kiezen.
Nu heb ik met Bluetooth wel vaker haperende verbinding dan voorheen. Met name als ik ga wandelen met m'n Bluetooth headset hapert het. Hoe is de ervaring van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
2Swift schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:58:
Ben erg tevreden met m'n X2 pro! Nu ruim 2 weken in gebruik. Foto's vind ik prima, heb ook Gcam erop. Dus kan kiezen.
Nu heb ik met Bluetooth wel vaker haperende verbinding dan voorheen. Met name als ik ga wandelen met m'n Bluetooth headset hapert het. Hoe is de ervaring van anderen?
Ook tevreden gebruiker hier ! Ik gebruik bluetooth alleen in de auto met spotify. Geen problemen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Akemi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:19:
[...]

Ook tevreden gebruiker hier ! Ik gebruik bluetooth alleen in de auto met spotify. Geen problemen bij mij.
Gek genoeg gaat het in de auto wel goed. Alleen als ik ga wandelen met m'n headset. Stilzitten geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
Even wat foto's genomen in een compleet donkere kamer met alleen kerstverlichting om het verschil tussen GCAM en de realme camera app te laten zien wat betreft nachtmodus. (uit de hand, vergt wel het uiterste van de camera)

Resultaat is allebei ruk voor de pixel peepers, maar je ziet toch een duidelijk verschil tussen beide apps.

Eerste is GCAM en de tweede is Realme.

GCAM1

REALME1

GCAM2

REALME2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeCorruptio
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik gebruik mijn X2 PRO nu een maandje naar volle tevredenheid. Helaas heb ik 'm laten vallen met een grote barst van het glas op de achterkant als gevolg. Voorkant is gelukkig ongedeerd. Iemand een idee wat erbij komt kijken kwa kosten, levertijd en proces om dit via Realme te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
SmokeCorruptio schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:42:
Ik gebruik mijn X2 PRO nu een maandje naar volle tevredenheid. Helaas heb ik 'm laten vallen met een grote barst van het glas op de achterkant als gevolg. Voorkant is gelukkig ongedeerd. Iemand een idee wat erbij komt kijken kwa kosten, levertijd en proces om dit via Realme te laten repareren?
Vervelend!!
Ik weet alleen dat je hem naar Frankrijk moet sturen, mogelijk op eigen kosten. Las e.e.a. op Reddit in de sub van Realme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-12-2022
SmokeCorruptio schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:42:
Ik zou even kijken voor een reno 2 achterkanten. Die zijn bij de Chinees te koop. Vervolgens even je achterkant heet maken en hop, een nieuwe achterkant erop plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Texodus1 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:10:
[...]

Ik gebruik oneplus kabels ( ook van BKK Electronics) het werkt maar ik durf je niet te zeggen of het ook goed is voor de kabels/lader etc.
Je krijgt hierbij wel echt SuperVOOC snelheid? Dat zou fijn zijn, die kabels kosten geen drol.

De originele kabels met de gele accenten in de stekkers zijn te koop op dhgate, echter wel prijzig.

De originele kabels komen binnenkort ook op de realme site overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Sirtalisman op 17-12-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
2Swift schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:30:
[...]

Gek genoeg gaat het in de auto wel goed. Alleen als ik ga wandelen met m'n headset. Stilzitten geeft geen problemen.
Wat je kan proberen is in dev settings even een ander bluetooth codec forceren.

En mail vooral je klacht naar realme, inclusief gebruikte hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Texodus1
Sirtalisman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:10:
[...]

Je krijgt hierbij wel echt SuperVOOC snelheid? Dat zou fijn zijn, die kabels kosten geen drol.
De animatie werkt en in principe gaat het even hard, ik test het vanavond wel even.

Update:
Het werkt bij mij op volle snelheid
Sirtalisman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:10:
[...]

De originele kabels met de gele accenten in de stekkers zijn te koop op dhgate, echter wel prijzig.

De originele kabels komen binnenkort ook op de realme site overigens.
Ik ben binnenkort weer in Shenzhen dus ik ga daar mijn slag slaan op het accessoire gebied. tot dusver vind ik de accessoires veel te branded en kijk ik eerder bij Oppo voor accessoires van de reno ace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Maus0165 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:20:
[...]

Laat me even weten of de case wat is. Die van mij duurt nog wel even voordat hij in het land is. Dan kan ik eventueel een nieuwe bestellen ;)
Heb hem net eindelijk binnen, heeft 1,5 week bij postnl gelegen. Hij is echt super man, lekker dun en je telefoon voelt in een keer een stuk fijner in je handen(minder bulky) screenprotector zet ik er binnenkort wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maus0165
rrtan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:08:
[...]

Heb hem net eindelijk binnen, heeft 1,5 week bij postnl gelegen. Hij is echt super man, lekker dun en je telefoon voelt in een keer een stuk fijner in je handen(minder bulky) screenprotector zet ik er binnenkort wel op.
Bedankt voor de update. Die van mij zitten, volgens de tracker, nog in het vliegtuig 😁

Heb je nog een bepaalde kleur gekocht? Ik heb een zwarte en blauwe over laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Maus0165 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:21:
[...]

Bedankt voor de update. Die van mij zitten, volgens de tracker, nog in het vliegtuig 😁

Heb je nog een bepaalde kleur gekocht? Ik heb een zwarte en blauwe over laten komen.
Ik heb de zwarte besteld, je gaat er echt geen spijt van krijgen. Kwalitatief is het gewoon echt heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Update:
Het werkt bij mij op volle snelheid
Bedankt voor de update! Ik bestel meteen een paar Oneplus kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
Sirtalisman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:29:
[...]

Bedankt voor de update! Ik bestel meteen een paar Oneplus kabels!
Hou er wel rekening mee dat VOOC een specifieke chip in de usb kabel heeft zitten die de boel reguleert. O.a. trickle charge als je telefoon vol zit. Voor een normale charger zou ik het wel aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Sirtalisman schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:12:
[...]

Wat je kan proberen is in dev settings even een ander bluetooth codec forceren.

En mail vooral je klacht naar realme, inclusief gebruikte hardware.
Andere codex werkt helaas niet. Ondersteunt alleen SBC. Heb wel wat geprobeerd..

Ik zal ff mailen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter

Misschien handig voor de mensen die nog wat meer uit de camera willen persen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 19:43
Maar even voor de zekerheid: Om dit te kunnen installeren moet de telefoon toch unlocked worden en met twrp voorzien worden en dus de bootloader open, en dan dus geen werkende fingerprint meer? Of kan dit apk bestandje nog anders geinstalleerd worden?? Kan hem nu namelijk niet installeren... krijg error, failed to install.

[ Voor 5% gewijzigd door Senticz op 18-12-2019 19:11 ]

• rrtan
Senticz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:10:
[...]

Maar even voor de zekerheid: Om dit te kunnen installeren moet de telefoon toch unlocked worden en met twrp voorzien worden en dus de bootloader open, en dan dus geen werkende fingerprint meer? Of kan dit apk bestandje nog anders geinstalleerd worden?? Kan hem nu namelijk niet installeren... krijg error, failed to install.
Nee bij mij werkt het gewoon zodra ik hem installeer. Moet wel eerlijk zeggen dat zijn setting bij mij niet echt goede resultaten laten zien. Dan is de stock cam zelfs nog beter.

Heb jij een EU model of een China model?

• Senticz
Heb hem via amazon.es gekocht in de blackfriday sale, de EU versie neem ik dan maar aan, maar dus ik mis niets merk ik aan je reactie met de gcam.... Ik hoop alleen dat ze die flaws met fingerprint uitschakeling wel fixen, na unlocken....kom nu van een aantal generaties Xiaomi af.. en die draaien tot nu toe allen nog steeds dmv diverse custom ROMs, maar dus wel met alle functionaliteiten intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
Senticz schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:49:
Heb hem via amazon.es gekocht in de blackfriday sale, de EU versie neem ik dan maar aan, maar dus ik mis niets merk ik aan je reactie met de gcam.... Ik hoop alleen dat ze die flaws met fingerprint uitschakeling wel fixen, na unlocken....kom nu van een aantal generaties Xiaomi af.. en die draaien tot nu toe allen nog steeds dmv diverse custom ROMs, maar dus wel met alle functionaliteiten intact.
Met die fingerprint heb ik ook last van.

Ja je mist wel wat met Gcam. Is veel beter. Probleem is alleen er zijn meerdere Gcam versies voor de X2 pro. Je moet wel de goede hebben. Eerder in het topic is ook een versie langsgekomen. Die draai ik. Volgens mij werkt de link inmiddels niet meer maar met de naam kan je deze wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53
De voorganger de Realme X is nu in de aanbieding voor 160 euro (6GB , 64GB) , lijkt me veel telefoon voor dat geld, als je t-mobile hebt dat dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaninho
Nu in de aanbieding bij Amazon Spanje voor 449 Euro (12GB/256GB). Voor dit prijs is het een top toestel.

Hierbij de link: https://www.amazon.es/Rea...B87H/?tag=peppercom0f9-21

[ Voor 36% gewijzigd door Kaninho op 24-12-2019 10:00 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Nu klein ding met m'n navigatie. Denk dat het aan de text to speech engine ligt. Zowel in Waze als Maps maakt de stem de zinnen niet af, start laat of spreekt afstand niet uit. Bij herstarten toestel doet ie het weer ff.
Heb al geprobeerd om instellingen TTS te wijzigen, maar dat maakt niet uit. Iemand ook zoiets gemerkt met navigatie?

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Mijn tweede toestel (eerste had schermproblemen), heb ik helaas ook terug moeten sturen. Het gaat hierbij 2 maal om een 12 GB RAM versie gekocht via Amazon Spanje.
Hetzelfde probleem wordt maar weer eens onderstreept: nieuws: Gebruikers OnePlus 7T klagen over kleurenwaas over scherm bij lage he...

Helaas want het toestel leek me veelbelovend. Ik ben voor een Oneplus 7 Pro gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Ik heb zo te horen mazzel met mijn 256/12 model. Nergens last van. Ik zou alleen wel een notificatie lampje op mijn always on scherm willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 12:11
klopt het dat zowel de China versie en Global versie in Nederland goed moeten werken? of begrijp ik dat verkeerd?

En wat vinden jullie van dit toestel in vergelijking met de Mi 9T pro?

[ Voor 24% gewijzigd door veertje op 30-12-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
veertje schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:55:
klopt het dat zowel de China versie en Global versie in Nederland goed moeten werken? of begrijp ik dat verkeerd?

En wat vinden jullie van dit toestel in vergelijking met de Mi 9T pro?
Dat klopt wel, maar je wil wel de global/eu rom hoor.

Op YouTube staan meerdere vergelijkingen tussen de 9T pro en de X2 pro. Persoonlijke voorkeuren, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
JJnJ schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:54:
Mijn tweede toestel (eerste had schermproblemen), heb ik helaas ook terug moeten sturen. Het gaat hierbij 2 maal om een 12 GB RAM versie gekocht via Amazon Spanje.
Hetzelfde probleem wordt maar weer eens onderstreept: nieuws: Gebruikers OnePlus 7T klagen over kleurenwaas over scherm bij lage he...

Helaas want het toestel leek me veelbelovend. Ik ben voor een Oneplus 7 Pro gegaan.
Ik heb met mijnb amazon.es versie ook geen scherm problemen, ik heb de witte variant gekocht. Maar ben er erg blij mee ook, zou inderdaad alleen ook wel een notificatie lampje willen maar ach :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSangers
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05-2021
@Senticz Een simpel appje geeft je een notificatie indicatie op je beeldscherm: https://play.google.com/s...ander.android.notifybuddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
@NSangers Oooooh zo simpel dat ik dit niet zelf bedacht heb haha, ga er mee spelen thanks!! Fijne Jaarwisseling aan u en iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
NSangers schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:28:
@Senticz Een simpel appje geeft je een notificatie indicatie op je beeldscherm: https://play.google.com/s...ander.android.notifybuddy
Had ik ook maar er weer gauw afgegooid. Batterij vreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Ze moeten dat AOD gewoon ff aanpassen, dan kan je daar al je notificaties gewoon on zien. Mijn LG G6 had dit, en dat is echt super. Je ziet icoon van welke App je een melding hebt.
Lijkt me niet lastig software matig. Ik weet wel dat ze het bij Oneplus helemaal niet hebben een AOD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
NSangers schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:28:
Thnx voor de tip! Hier had ik dus ook nog niet eens aan gedacht.
Werkt bij mij prima. Meteen de premium versie aangeschaft via mijn Google Rewards :) Had nog 17euro staan dus kan er wel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooijman1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07 22:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Nee, misschien morgen ff VPN opzetten en kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooijman1969
2Swift schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:23:
Nee, misschien morgen ff VPN opzetten en kijken of het lukt.
Je kan het bestand ook downloaden van realme zelf. Ik durf dat nog niet aan. Gebruik m'n telefoon ook zakelijk en heb hem nodig om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Net geprobeerd maar ik kreeg hem niet binnen... Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Kooijman1969 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Je kan het bestand ook downloaden van realme zelf. Ik durf dat nog niet aan. Gebruik m'n telefoon ook zakelijk en heb hem nodig om in te loggen.
Ik heb hem ook nodig om in te loggen bij mijn werk. Ik probeer het gewoon paar keer. Maar doe ook alleen via OTA.
Vorige update heb ik ook via VPN gedaan. Ging wel snel. Of we moeten geduld hebben. India is een grotere markt dan Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
Geduld, geduld! De officiële Europa OTA komt redelijk snel na India. Jammer dat er geen camera fixes zijn.

Iemand enig idee wat dit inhoud?

Added flash on call feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
Flash On Call is a smart and Top Rated application presented by CodeMatics, available on the Google Play Store. This app gives flash alerts on incoming calls and SMS with the blink of your flash light. This app is user friendly and really easy to use. Flash on Call has a variety of options included in it.
Dus denk iets in die trend, knipperende blinkende leds overal lol, ga me voor de gein laten bellen dan de hele dag door hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1321508

Zojuist de X2 pro 12gb aan het www geknoopt vier dagen geleden besteld bij Spaanse afdeling van Amazon nog steeds 50 € voordeliger dan de EU webwinkel. Laat mijn OnePlus 6 achter als reserve telefoon positief verschil nu al een veel fijner scherm, wellicht de 90 Hrz en snappyer/vlotter in gebruik. De ColorOS 6.1 stoort mij niet, iets "bloemeijker" dan OnePlus wellicht maar die paar bloatware apjes zijn zo gedeinstaleerd nu de laatste RMX1931EX _11_A.08 coloros update OTA aan het binnen trekken. So far so good!

Heb wel de toets tril haptic of iets dergelijks uitgeschakeld iets minder subtiel dan bv een pixel die ik ooit had groet Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
A08 update inderdaad binnen, kan eindelijk de notification scherm omlaag trekken zonder dat ik perse de statusbar moet aantikken. Volgens mij was dat mijn allergrootste ergernis aan deze OS. voor de rest merk ik eigenlijk vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Heb update A08 ook binnen. Merk niks. Behalve die toggle voor dark theme erbij. Maar die staat bij mij altijd aan.
Wel fijn dat de laatste security updates van december erop staan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Ik heb na de A08 update geen last meer van stotterende bluetooth headset! JBL500BT... Hoera!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Akemi schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:28:
Geduld, geduld! De officiële Europa OTA komt redelijk snel na India. Jammer dat er geen camera fixes zijn.

Iemand enig idee wat dit inhoud?

Added flash on call feature
Waarschijnlijk die feature die iPhones ook hebben, zodat je de hele afdeling epilepsie kunt geven met je telefoon zaklamp als je gebeld wordt. |:(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Hebben jullie ook last van dat notificatie geluiden heel hard uit de speakers van de telefoon komen terwijl je Bluetooth oordoppen op hebt? Heel vervelend als alle mensen naar me kijken als mijn telefoon zoveel geluid maakt. Ik heb nog niet gevonden hoe ik het uit moet zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sirtalisman
Dit ziet er veelbelovend uit, een voorproefje van de nieuwe always on display...

https://www.facebook.com/...04/posts/523747105012942/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirtalisman
2Swift schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:01:
Hebben jullie ook last van dat notificatie geluiden heel hard uit de speakers van de telefoon komen terwijl je Bluetooth oordoppen op hebt? Heel vervelend als alle mensen naar me kijken als mijn telefoon zoveel geluid maakt. Ik heb nog niet gevonden hoe ik het uit moet zetten.
Volumeknop indrukken, op de drie puntjes drukken en de alarmgeluiden laag zetten? Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-06 14:17
Heeft er iemand een idee of (en zo ja, hoe) je de trilling bij het mislukken van het scannen van je fingerprint of de gezichtsherkenning uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Sirtalisman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Volumeknop indrukken, op de drie puntjes drukken en de alarmgeluiden laag zetten? Zo simpel is het.
Opzich een goede tip.
Echter was het op mijn oude LG G6 geen probleem. Had ik alleen audio via Bluetooth.
Bovendien is het niet zo handig om steeds het volume te wisselen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-07 22:51
Hallo,

Ik heb een xiaomi mi 9 pro gekocht voor 400 euro maar ik kwam er net achter hoeveel beter de realme x2 pro eigelijk is, ik kan mijn xiaomi terugsturen en ik krijg dan het geld terug, is dat het waard voor de realme?

Weet iemand toevallig wanneer de realme X2 Pro Master Edition | Concrete in EU beschikbaar is?
YouTube: realme X2 Pro Master Edition | Concrete

[ Voor 31% gewijzigd door Nyren op 06-02-2020 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Er zitten zo op het oog niet eens zo heel veel verschillen tussen de X2 Pro en de Mi 9 Pro. Allebei hebben ze een 855+, telephotolens, 40 / 50 watt snelladen, en hdr10 bijv. De 90hz van de X2 Pro is het grootste verschil samen met het 30 watt draadloos laden van de Mi 9 Pro.
Ik zou even goed kijken naar de rest. De software is zeker niet slechter (ColorOS 7 over een maand tegen MiUI 11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
Ik sta achter P3TER_, zoveel verschillen zijn er niet, mijn vrouw heeft de 9 Pro, en ik de X2 Pro, ik doe veel spellen, en zelfs daar merk ik het niet zomee, ik ben alleen erg blij met 30 min. opladen max. tot 100%, dit omdat de spellen natuurlijk batterij slurpen. Dat is voor mij een groot voordeel. Maar ik zou inderdaad de 9 Pro houden als je die extra plusjes niet nodig hebt, het scherm is mooi maar geen wereld van verschil in daily use. Ook wel niet geheel onbelangrijk bijna vergeten, de x2 pro heeft een scherm inkeping.. en de xiaomi heeft een totaal vullend scherm zonder nodge... En een stoere popup camera. Moeilijk moeilijk die keuzes :)

[ Voor 18% gewijzigd door Senticz op 06-02-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyren
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-07 22:51
De mi 9 heeft geen 855+ maar de normale 855 geen dubbele stereo speakers, geen 50wat snel laden, 90hz scherm, 12gb met 256GB UFS 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Nyren schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:59:
De mi 9 heeft geen 855+ maar de normale 855 geen dubbele stereo speakers, geen 50wat snel laden, 90hz scherm, 12gb met 256GB UFS 3.0.
Er staat Mi 9 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Heb je nou de Mi 9, Mi 9 Pro of Mi 9T Pro? De Mi 9 Pro wordt trouwens niet eens in Nederland verkocht, dus dat lijkt me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirtalisman
Nieuwe update als je even een vpn naar India aanzet. Downloading as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ga ik niet doen (ben m'n reden vergeten 😏), maar wat zijn de features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Potenscia schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:57:
Ga ik niet doen (ben m'n reden vergeten 😏), maar wat zijn de features?
Security patch januari en non specified issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
Weet er een Tweaker of de realme x2 pro ook een case heeft met een duale screen (zoals de lg g8x)?

Ik kan momenteel niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
A09 Draait als een zonnetje wederom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Las op XDA dat er mensen zijn waarbij Google 50% van je batterij gebruikt.
Hoe is dat bij jullie met A09 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
Hier zo ver geen last van, na een dag heavy gaming nog steeds savonds 35%, had de update afgelopen zaterdag avond ook geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooijman1969
2Swift schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:24:
Las op XDA dat er mensen zijn waarbij Google 50% van je batterij gebruikt.
Hoe is dat bij jullie met A09 update?
Geen problemen bij mij. Merk geen verschil in voor en na de update. Doe erg lang met een batterij lading. Fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Hier ook geen problemen na de januari patch.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Ik kan momenteel de X2 Pro 12GB ram kopen voor €442. Is dat een redelijke prijs? Kan iemand mij informeren?

Nevermind... is al blijkbaar een tijdje rond de €450

[ Voor 22% gewijzigd door Tremio op 13-02-2020 22:31 ]

• Potenscia
Dat is zeker een goede prijs, al zou ik persoonlijk niet weten wat je met 12GB RAM wilt gaan doen, maar gelukkig komt er 256GB opslag mee.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 22:38
Ik kom van een Note 9 en ben eigenlijk erg tevreden over dit mooie toestel.

Een tijdje geleden is in dit topic wel eens gesproken over welke kabels samenwerken met de VOOC oplader die bij deze telefoon zit. Maar een concrete kabel kan ik op basis van die discussie niet vinden.

Dus mijn vraag is: Heeft iemand ervaring welke kabel dezelfde oplaadtijd geeft als de meegeleverde?
Zo ja, waar is deze te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ik denk dat je dan op AliExpress of dergelijke sites moet zoeken naar losse kabels van OPPO of Realme, want in Europa worden die dingen niet los verkocht voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirtalisman
Uit een eerdere test van 1 van de users hier werkte de laadkabel voor recentere modellen van oneplus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Zijn die kabels ook geschikt voor meer dan 30 Watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texodus1
Potenscia schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:10:
Zijn die kabels ook geschikt voor meer dan 30 Watt?
Ik gebruik de kabels soms voor super vooc maar meestal voor reguliere vooc (dash charge)

Je kan contact opnemen met Realme voor extra kabels, ze hebben een service center in Parijs die accessoires kan leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Texodus1 op 14-02-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
OPPO gebruikte met de Find X ook SuperVooc, dus als je zo'n kabel kan bemachtigen zou dat prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:09
Iemand die realme X50 Pro 5G gaat halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Nu online
MrOsman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:50:
Iemand die realme X50 Pro 5G gaat halen?
Dat vraag je aan mensen die net een x2 pro gekocht hebben ?

OTA A_09 duurt wel erg lang ! Geen goed teken dit.
(Ja ik weet dat je ook de india versie kan dowloaden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Akemi schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:48:
[...]

Dat vraag je aan mensen die net een x2 pro gekocht hebben ?

OTA A_09 duurt wel erg lang ! Geen goed teken dit.
(Ja ik weet dat je ook de india versie kan dowloaden.)
Ik heb inderdaad gewoon via VPN via India gedaan.
Werkt gelukkig goed hier!

Wel nog steeds dat m'n telefoon keihard geluid over speaker maakt bij inkomende notificatie terwijl ik oortjes in heb (via draad of BT maakt niet uit).
Geluid zachter zetten werkt niet, dat is geen fix voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Moet je net voordat je de update gaat installeren, de VPN weer uitzetten, of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Ik heb de A09 update via vpn UK binnengehaald dacht ik.

VPN hoeft niet uit voor het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ik heb hem nu ook (VPN India).
BTW, ben ik de enige die bij Antutu alleen oude smartphones ziet? (Ranking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Realme UI zou al uit moeten zijn in India. Hier al users die het draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Realme UI is in Bèta in India, dus maar een beperkt aantal konden zich aanmelden. Als je toen (begin januari?) je VPN had aanstaan, zou het misschien kunnen. Not sure tho
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste