Parkeren op de stoep van de school, wat doe je er tegen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bij mij zijn er twee lagere scholen en een kinderdag verblijf en een BSO. De straat is doodlopend met een mogelijkheid tot keren maar de straat is niet geschikt om elkaar te passeren (dus auto's moeten op elkaar wachten). De scholen heeft drie aanlooproutes waarbij de route via mijn straat ongeveer max 100m voor verste ingang. De andere aanrij routes zijn 2-300 meter. Mensen zijn lui dus komen de volgende meeste via mijn straat.

Op zich ging het goed tot 2,5 jaar geleden. Wat er veranderd was, weer ik niet, maar opeens stonden iedere dag de tijd zelfde auto's Schots en scheef half op de stoep dat er zelfs geen auto meer in en uit kon. Complete chaos dus.

Heb toen een brief geschreven (eerst e-mail) aan de school en de Gemeente of ze er aandacht aan wilden besteden. Kon namelijk een paar keer niet op tijd naar werk doordat straat geblokeerd was, zelfde was voor vuilophaaldienst die de straat niet in kon op woensdag morgen.
Na een maand geen oplossing en een kras op mijn auto en dat was dus de druppel.

Gemeente en school deden we niets. Dus heb ik het zelf opgelost op een ludieke mannier. Smorgens om 10 voor half 9 auto uit straat verplaatst, gewacht tot alle ouders de straat in waren, auto midden op strast gezet zodat er geen auto meer uit kon en toen lekker naar supermarkt gegaan tot een uur of half 10. En toen stond de politie er wel opeens. Nog nooit zo veel asociaal scheldende vrouwen gezien. Uiteindelijk dit een week volgehouden en nu geen enkele overlast meer.

Ik raad dit overigens niet aan om te doen, want er kunnen mensen helemaal over de rooie gaan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:52:
Bij mij zijn er twee lagere scholen en een kinderdag verblijf en een BSO. De straat is doodlopend met een mogelijkheid tot keren maar de straat is niet geschikt om elkaar te passeren (dus auto's moeten op elkaar wachten). De scholen heeft drie aanlooproutes waarbij de route via mijn straat ongeveer max 100m voor verste ingang. De andere aanrij routes zijn 2-300 meter. Mensen zijn lui dus komen de volgende meeste via mijn straat.

Op zich ging het goed tot 2,5 jaar geleden. Wat er veranderd was, weer ik niet, maar opeens stonden iedere dag de tijd zelfde auto's Schots en scheef half op de stoep dat er zelfs geen auto meer in en uit kon. Complete chaos dus.

Heb toen een brief geschreven (eerst e-mail) aan de school en de Gemeente of ze er aandacht aan wilden besteden. Kon namelijk een paar keer niet op tijd naar werk doordat straat geblokeerd was, zelfde was voor vuilophaaldienst die de straat niet in kon op woensdag morgen.
Na een maand geen oplossing en een kras op mijn auto en dat was dus de druppel.

Gemeente en school deden we niets. Dus heb ik het zelf opgelost op een ludieke mannier. Smorgens om 10 voor half 9 auto uit straat verplaatst, gewacht tot alle ouders de straat in waren, auto midden op strast gezet zodat er geen auto meer uit kon en toen lekker naar supermarkt gegaan tot een uur of half 10. En toen stond de politie er wel opeens. Nog nooit zo veel asociaal scheldende vrouwen gezien. Uiteindelijk dit een week volgehouden en nu geen enkele overlast meer.

Ik raad dit overigens niet aan om te doen, want er kunnen mensen helemaal over de rooie gaan.
Lach me kapot . Ik mag die oplossing wel 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ivow85 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:08:
[...]
Ruimte is er altijd. Alleen als op een school met 200 kinderen de helft met de auto gebracht wordt dan zijn dat gewoon in 5 tot 10 minuten heel veel auto's. En dat betekent simpelweg dat de ruimte zich op een paar minuten lopen kan bevinden.
Je onderschat de problemen in Amsterdam met een overvolle oude stad. Zo zijn er scholen in de oude Pijp en daar is echt geen ruimte.

Ruimte is er buiten de grote steden meestal wel, maar binnen die grote steden kan het echt heel erg lastig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:20
roffeltjes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Je onderschat de problemen in Amsterdam met een overvolle oude stad. Zo zijn er scholen in de oude Pijp en daar is echt geen ruimte.

Ruimte is er buiten de grote steden meestal wel, maar binnen die grote steden kan het echt heel erg lastig zijn. ;)
Ruimte is er altijd. Alleen is dat in een drukke stad soms net even een paar stappen verder lopen dan haastige en luie mensen zouden willen. En als je vooraf al weet dat je het geduld niet kan opbrengen om een fatsoenlijke plek te vinden voor je auto, dan moet je om te beginnen al helemaal niet met de auto je kinderen naar school brengen. Zeker in een stad is dat nergens voor nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Ivow85 op 23-10-2019 11:56 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ivow85 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Ruimte is er altijd. Alleen is dat in een drukke stad soms net even een paar stappen verder lopen dan haastige en luie mensen zouden willen.
Als jij het zegt... ik ken de Oscar Carre school in de 1e Jan vd Heijdenstraat en het is al een drama om er een fiets kwijt te kunnen.

En ja, parkeren bij de RAI, 3 minuten lopen naar de metro en 1 halte (2 minuten), 5 minuten lopen, misschien dat je net onder die 10 minuten blijft. Maar op loopafstand parkeren in de pijp? Dat is toch wel echt een uitdaging, zeker omdat je niet weet WAAR je je auto kwijt kan en dus vroeger weg zal moeten voor zoeken/lopen.

Misschien is er in de buurt tegenwoordig wel een grote Q-Park? Geen idee eigenlijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door roffeltjes op 23-10-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
roffeltjes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

zeker omdat je niet weet WAAR je je auto kwijt kan en dus vroeger weg zal moeten voor zoeken/lopen.
Maar dat is toch gewoon de keuze die je bewust maakt, door naar dergelijke gebieden met de auto te gaan? Dat je meer tijd kwijt bent door de auto te verkiezen boven andere vervoersopties is een keuze, en geen enkel excuus om de verkeerssituatie rond de school onveilig te maken door fout te parkeren.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ivow85 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Maar dat is toch gewoon de keuze die je bewust maakt, door naar dergelijke gebieden met de auto te gaan? Dat je meer tijd kwijt bent door de auto te verkiezen boven andere vervoersopties is een keuze, en geen enkel excuus om de verkeerssituatie rond de school onveilig te maken door fout te parkeren.
Voor mij geen enkel argument hoor... maar als je de draad hier leest merk je dat anderen daar heel anders over denken. En misschien net zo belangrijk, de politiek is hierover ok nog lang niet zo progressief (al gaat het in Amsterdam noodgedwongen de goede kant op).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.ad.nl/gouda/g...uck-you-gehalte~ad60f418/

Mensen die te beroerd zijn om 150 meter te lopen naar school, terwijl de school in de binnenstad is. Wat mij betreft sluiten ze de wegen bij deze scholen 's ochtends tussen 8:30 en 9:00 af met zo'n paaltje uit de grond, waar je dan alleen nog maar naar buiten kan rijden (als bewoner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Met school bespreken, bord laten plaatsen, mochten ze het dan nog doen, politie bellen :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Je leeft wmb in een droomwereld als je denkt dat een bord nog enig effect heeft op dit volk tegenwoordig. En helaas, om het nog erger te maken, dat de politie bellen (hiervoor) 0,0 zin heeft.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Een bord zal inderdaad geen zin hebben. Dit soort egoïsten lapt immers toch al bewust de regels aan de laars.

Alleen strikte handhaving zal helpen. Als er één of twee keer een rondje boetes is uitgedeeld aan de foutparkeerders, dan weten alle ouders op het schoolplein dat foutparkeren kans geeft op een leuk aandenken van het CJIB. En zal blijken dat de meeste asomobilisten toch wel in staat blijken om een paar meter te lopen, vanaf een legaal parkeerplekje.

Helaas is de gemeentepolitie al lang afgeschaft. De huidige regionale politie heeft nergens tijd voor en zal pas komen wanneer er een kind onder een auto ligt. Dat ze dan veel meer tijd kwijt aan de afhandeling van zo'n ongeval dan wanneer ze preventief af en toe een rondje bonnen zouden schrijven, lijken de managers-lagen bij de politie niet te beseffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ivow85 op 26-11-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Z___Z schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:21:
https://www.ad.nl/gouda/g...uck-you-gehalte~ad60f418/

Mensen die te beroerd zijn om 150 meter te lopen naar school, terwijl de school in de binnenstad is. Wat mij betreft sluiten ze de wegen bij deze scholen 's ochtends tussen 8:30 en 9:00 af met zo'n paaltje uit de grond, waar je dan alleen nog maar naar buiten kan rijden (als bewoner).
De straat van de school van mijn zoon wordt ongeveer eens in de week afgesloten met zo'n paaltje. Ik heb geen flauw idee waarom de gemeente dat doet, gewoon in een stadsbuitenwijk, geen markt of een andere bijzondere gebeurtenis. Echt raadselachtig.

Hoe dan ook, zal iedereen verbazen, op de een of andere manier komen de kinderen nog steeds netjes op school :+

Maar wat dit artikel terecht benadrukt... als het regent is het helemaal feest... meer auto's, en slecht zicht bij alle weggebruikers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

roffeltjes schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:17:
[...]

De straat van de school van mijn zoon wordt ongeveer eens in de week afgesloten met zo'n paaltje. Ik heb geen flauw idee waarom de gemeente dat doet, gewoon in een stadsbuitenwijk, geen markt of een andere bijzondere gebeurtenis. Echt raadselachtig.

Hoe dan ook, zal iedereen verbazen, op de een of andere manier komen de kinderen nog steeds netjes op school :+

Maar wat dit artikel terecht benadrukt... als het regent is het helemaal feest... meer auto's, en slecht zicht bij alle weggebruikers :X
Is het inmiddels nog een keertje opgelost?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Pagina: 1 2 3 Laatste