Parkeren op de stoep van de school, wat doe je er tegen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-07 18:29
Vanmiddag een vervelend akkefietje op de school van mijn dochter:

Bij de fietsenstalling twee auto's op de stoep, waardoor de boel aardig versperd werd. Er kon op zich net een bakfiets langs, maar dat wordt chaos bij de drukte van het kindjes ophalen.

Ik sprak de automobiliste die de boel het meest versperde erop aan, zeker met enige irritatie, maar geen stemverheffing of harde woorden.

Uiteraard kreeg ik een verbale kanonnade over ,me heen, waarbij helaas uit bleek dat de dame niet echt empathie of sociale verantwoordelijkheid bezat.

Het kwam erop neer dat:

1. Ik me er niet mee moest bemoeien.
2, Dat ze te laat was om haar kind te halen en dat ze niet ergens anders kon parkeren.
3, Dat ze anders had moeten lopen.
4. Dat ik maar de politie moest bellen
5. En nog een heleboel andere fijne dingen.

Mijn vraag... wat moet je op dat moment doen?
- Politie bellen? Ik vind het zwaar geschut, maar ze vroeg er letterlijk zelf om. Maar gaan die komen om een foutparkeerder?
- Foto maken? En dan? Doet de politie daar verder iets mee?
- School erbij halen? Het is de openbare ruimte, aan de andere kant van de publieke speelplaats. Bovendien kan ik wel inschatten dat tegen de tijd dat ik terug kom met de concierge de vogel gevlogen is.
- Schouders ophalen? Probleem is dat zoiets dus sneeuwbalt; de eerste foutparkeerder opende blijkbaar de deur voor de volgende. Ik ben ook niet gecharmeerd het idee dat de brutale aso zelf zijn/haar regels mag maken.

Wat is de juiste route? Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via roffeltjes op 30-11-2019 15:09)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.ad.nl/gouda/g...uck-you-gehalte~ad60f418/

Mensen die te beroerd zijn om 150 meter te lopen naar school, terwijl de school in de binnenstad is. Wat mij betreft sluiten ze de wegen bij deze scholen 's ochtends tussen 8:30 en 9:00 af met zo'n paaltje uit de grond, waar je dan alleen nog maar naar buiten kan rijden (als bewoner).

Alle reacties

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 16:07
Als ze erom vroeg: politie bellen. Dat is de enige oplossing bij dit soort mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
En/of contact opnemen met de gemeente, die kunnen maatregelen nemen als in bebording of manieren om het parkeren fysiek te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Met bovenstaande 2 users + Laatste optie: Iemand blijven aanspreken, ja zelfs een enorme aso vind dat niet fijn.

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 09-10-2019 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De vraag is natuurlijk in hoe verre je ruzie wilt gaan maken met de ouders van de klas/school genoten van je kinderen... De politie gaat voor dit soort dingen natuurlijk nooit langs komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

EValentino schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:09:
De vraag is natuurlijk in hoe verre je ruzie wilt gaan maken met de ouders van de klas/school genoten van je kinderen... De politie gaat voor dit soort dingen natuurlijk nooit langs komen.
Niet op het moment zelf maar dat er een (paar) keer een boa/politie agent staat als de school uit gaat is opzich geen hele vreemde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
Banden leeg steken!

Maar serieus, politie bellen verpest je meer voor jezelf dan voor de persoon in kwestie aangezien jij diegene bent die "zwaar" geschut heeft ingezet. Misschien een keer met de school praten over de regels en mogelijkheden hierover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:50
De school heeft ook in de openbare ruimte een rol om het halen en brengen goed te laten verlopen en zou de betreffende ouder wel kunnen aanspreken. Ook kunnen ze verzoeken dat de politie vaker controleert.

Politie bellen kan ook, je kan stellen dat de veiligheid van kinderen in het geding komt. Maar inderdaad kleine kans dat die komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:09:
En/of contact opnemen met de gemeente, die kunnen maatregelen nemen als in bebording of manieren om het parkeren fysiek te voorkomen
Bovendien heeft de gemeente zeer waarschijnlijk BOA's in dienst die parkeerverboden handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
GoldenSample schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Niet op het moment zelf maar dat er een (paar) keer een boa/politie agent staat als de school uit gaat is opzich geen hele vreemde.
Klopt, maar hoe vaak zal dat voorkomen, precies als er iets gebeurt wat niet volgens de regels is... En om daar nou op te wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
School en Politie staan hier volgens mij buiten, ik denk dat je dit kenbaar moet maken bij de gemeente. Deze kan dan het gebied stop-vrij maken.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Van mij mogen ze die bakfietsen ook wel verbieden, lompe koleredingen :p
Maar meer serieus: aan de school vragen of die (evt via de gemeente) paaltjes kan laten plaatsen als dit structureel een probleem is ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:44
WeHoDo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:13:
School en Politie staan hier volgens mij buiten, ik denk dat je dit kenbaar moet maken bij de gemeente. Deze kan dan het gebied stop-vrij maken.
Op de stoep parkeren mag ook niet, wat lost een extra verbod dan op?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 20:56
Politie bellen lijkt misschien ver gaan, maar bij mijn oude basisschool kwam door dit soort parkeerperikelen eens in de paar weken een agent posten. Iedereen die foutief parkeerde werd op de bon geslingerd. Dit werd samen door de gemeente, school en politie georganiseerd en was zeer effectief.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:48
Ik zou dit even met de school bespreken. Zij hebben vaak wel een lijntje met de gemeente voor de inrichting van de omgeving van de school. Bijvoorbeeld, waar het gaat om de veiligheid van scholiertje die van- en naar de school komen.

Persoonlijk zou ik de gele streep voorstellen. Of, twee paaltjes die parkeren bij de uitgang van het fietsenhok vrijhouden. Of beide. Mocht daar verder geen gehoor aan wordt gegeven, dan kun je het nog altijd over handhaving gaan hebben.

Ook: één zwaluw maakt nog geen burenruzie. Je hebt het over een incident. Kan gebeuren....

[ Voor 21% gewijzigd door Helixes op 09-10-2019 15:16 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik lees dat het argument haast was, dus gewoon lekker lang bezig houden en hopen dat veel mensen mee krijgen wat voor hork het is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Veiligheidsvestje aan en actief een ouder het verkeer laten regelen.

Bij 3 keer overtreding afspraak met school dat de kids niet meer welkom zijn.

Daarnaast helpt het om een hek te plaatsen of de stoeprand geel te verven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 21:15
Net aan de uitgang van de fietsenstalling? Kinderen zijn niet altijd voorzichtig en het zou toch toevallig heel jammer zijn als er plots een paar krassen op haar auto zouden zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De school is het beste aanspreekpunt in dit geval. Het gaat om de veiligheid bij het halen en brengen van hun scholieren, ze hebben hier direct belang bij en zij hebben eveneens directe contacten met de gemeente.
Pas wanneer de school het probleem niet oppakt zal je zelf contact met de gemeente moeten opnemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
Falcon schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:17:
Veiligheidsvestje aan en actief een ouder het verkeer laten regelen.

Bij 3 keer overtreding afspraak met school dat de kids niet meer welkom zijn.

Daarnaast helpt het om een hek te plaatsen of de stoeprand geel te verven.
Leuk verzonnen, alleen
1) niet iedereen mag zomaar het verkeer gaan zitten regelen.
2) Zul je eerst moeten opnemen in voorwaarden waar mensen van te voren mee "Akkoord" moeten gaan. Ook moeten deze nog getoetst worden tegenover de wet.
3) Je kunt niet zomaar stoepranden van de gemeente gaan verven en zo de verkeerssituatie gaan wijzigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 22:42
Aso's blijven aso's. Als ze niet op de stoep kunnen parkeren dan zetten ze hem wel midden op de weg. En waarschijnlijk is dit ook niet iemand die zich schaamt als ze het verkeer ophoudt. Dus ik denk dat handhaving van de politie oid toch het meest effectief zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Fore! schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Leuk verzonnen, alleen
2) Zul je eerst moeten opnemen in voorwaarden waar mensen van te voren mee "Akkoord" moeten gaan. Ook moeten deze nog getoetst worden tegenover de wet.
3) Je kunt niet zomaar stoepranden van de gemeente gaan verven en zo de verkeerssituatie gaan wijzigen.
No guts, no glory! ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:36
Bij de gemeente klagen als dit vaak voorkomt. Dan komt (in mijn gemeente in ieder geval) Handhaving redelijk snel binnen uitschrijven. Is bij ons in de buurt ook het geval ivm parkeren op niet parkeerplaatsen. Ik vermoed ook omdat iemand heeft gebeld.

Overigens hebben ze er bij ‘mijn’ opvang ook een handje van om te parkeren waar het niet hoort. Heb er zelf nog geen last van, maar anders ga ik rustig klagen bij gemeente als aanspreken niet zou helpen.

[ Voor 29% gewijzigd door VidaR-9 op 09-10-2019 15:26 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:13
Aankaarten bij school. Die nemen het dan op in de nieuwsbrief, regelen met de gemeente wat controles en bekeuringen en gaan in het uiterste geval het gesprek aan met veelplegers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
mastr-dc schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:20:
Net aan de uitgang van de fietsenstalling? Kinderen zijn niet altijd voorzichtig en het zou toch toevallig heel jammer zijn als er plots een paar krassen op haar auto zouden zitten ;)
Hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid als een fietser op een foutgeparkeerde auto knalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:42

snmght

imho dan he

Ik denk dat een begripvolle reactie en welgemeend advies dan een andere locatie op de stoep te kiezen nog het beste werkt. Spitsuur bij het brengen of halen van kinderen, weinig parkeerplaats; dat geeft problemen. En menig ouder kiest er dan voor om de auto even op een plek te zetten waar hij eigenlijk niet hoort. Tot zo ver allemaal te begrijpen (wel/niet oke laat ik in het midden). Maar kies je niet-geschikte plek dan wel zo geschikt mogelijk.

Bij onze vorige school was er bijvoorbeeld een stukje gras waar niemand overheen liep (lag ook tamelijk wat hondenpoep namelijk) en niemand hoefde te komen. Bij grote drukte parkeerde ik wel eens even daar. Ook die momenten dat er een BOA toezicht hield op het parkeren (want ook ouders die de boel blokkeerden met hun tijdelijke plek) leverde dat voor niemand problemen op - en voor mij geen bon.

Die BOA bij ons was in het leven geroepen voor dit soort situaties. Die komt dan tussen 8:20 en 8:40 en dan was het kassa hoor..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Robertdj schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid als een fietser op een foutgeparkeerde auto knalt?
Dan heb je twee stromen naast elkaar, de een is een aangelegenheid tussen de gemeente/politie en de andere tussen de fietser en de autobestuurder. De fietser beschadigt nog steeds een auto van de ander, dus ben je aansprakelijk. Of die auto nu goed geparkeerd staat of niet, dat heeft met de schade weinig te maken. Dan mag je vervolgens wat registers gaan opentrekken om het zover te krijgen dat je aantoont dat er een deel of geheel eigen schuld is, door een actie die niet mocht. Succes daarmee, want je moet vanuit een achterstand terugkomen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Robertdj schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Dat is een lastige. Dat een auto verkeerd geparkeerd staat betekent nog niet dat jij er tegenaan mag rijden. Dus ook al staat die auto verkeerd geparkeerd kan je alsnog aansprakelijk zijn als je dit ongeluk ook redelijkerwijs had kunnen voorkomen. Daar zijn geen eenduidige antwoorden op te geven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:33
Is dit niet bij alle scholen zo? Ik rij er langs 2, beide met flink wat parkeerplekken, maar altijd mensen die dan in een onoverzichtelijke bocht ernaast toch nog daar op de stoep gaan staan. Met kleine kinderen op straat lekker staan tetteren. Wil je dat een ongeluk gebeurt of wat?

Als dit een wederkerend probleem is inderdaad vragen of de wijkagent eens bij opening/sluiting langs wilt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:13
Zebby schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:36:
Is dit niet bij alle scholen zo? Ik rij er langs 2, beide met flink wat parkeerplekken, maar altijd mensen die dan in een onoverzichtelijke bocht ernaast toch nog daar op de stoep gaan staan. Met kleine kinderen op straat lekker staan tetteren. Wil je dat een ongeluk gebeurt of wat?

Als dit een wederkerend probleem is inderdaad vragen of de wijkagent eens bij opening/sluiting langs wilt komen.
Het is een universeel en terugkerend probleem, maar stelselmatig aandacht besteden verkleint het probleem aanzienlijk.

Parkeren op de stoep tussen de zebrapaden van de weg en naastgelegen fietspad vond ik zelf toch wel een treurig toppertje wat ik vorig jaar mocht aanschouwen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 14:40
Wat vrij makkelijk te doen is foto's maken. Heb je zo iemand nu twee of drie keer vastgelegd, heb je materiaal waar een school/wijkagent wel iets mee kan, denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Melden bij bv de politie. Bij genoeg meldingen gaan ze posten tijdens de laad/lostijden van school. Doen ze ook hier geregeld om parkeerhorken te pakken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik woon vlak bij een school, en bij ons is er een gelijkaardig probleem waar mensen zich zonder pardon voor mensen hun garagepoort zetten. En dan bedoel ik niet zich er zetten en in de auto blijven zetten, ze verlaten hun auto en zijn een half uur niet te vinden. Natuurlijk is mijn garagepoort ook zo'n leuke hotspot en kom ik, toevallig, steeds rond 15u40 thuis van mijn werk.

Wanneer ik kan spreek ik ze aan, vraag hen vriendelijk om zich te verplaatsen en om het niet nog een keer te doen. Wanneer ze een grote mond opzetten, en dat doen ze inderdaad in 90% van de gevallen, zeg ik dat ze het niet nog eens moeten proberen en dat ik wel creatievere oplossingen kan bedenken om hun auto daar weg te krijgen. Maar dat dreigen vind ik zelf ook niet zo leuk. De politie bellen heeft geen zin, sterker nog, de wijkagent rijdt hier regelmatig op de fiets rond om toe te kijken. Maar die doet absoluut niks, zelfs niet wanneer je hem aanspreekt.

Ik volg het topic met grote interesse voor constructieve tips :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-07 17:28
maar parkeren op de stoep is toch helemaal niet verboden? Ik kan in ieder geval zo snel geen wetsartikel vinden dat dit verbiedt........ Ook in onze plaatselijke verordening wordt dit niet genoemd.

In mijn beleving kun je geen bekeuring krijgen voor alléén het parkeren op de stoep, dus zonder het veroorzaken van hinder of overtreden van andere wetten, of bij aanwezigheid van het bord "parkeren uitsluitend in de vakken"
.

[ Voor 9% gewijzigd door wowter1976 op 09-10-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Bij onze basisschool is het ook schering en inslag met 'late/luie' ouders die hun auto gewoon half/helemaal op de stoep smijten. School is er van op de hoogte en heeft er al via de schoolapp op gewezen dat dit niet mag. Gebeurt nog steeds, dus nu stuur ik regelmatig een foto naar de wijkagent.

In tegenstelling tot Mavamaarten hierboven doet deze er wel wat mee en hij staat nu elke week wel 1 of twee keer tijdens het wegbrengen of ophalen te posten om mensen vriendelijk te vragen dat niet meer te doen. Maar ik ben er wel fan van als ze gewoon echt gaan handhaven (er wordt nu al ruim 1 jaar opgevoed, zonder resultaat) en direct boetes gaan uitschrijven.

Hebben ze bij mijn huis ook gedaan; een keer een waarschuwing als je buiten de vakken parkeert, daarna mag je gewoon 120 euro aftikken. Mensen leren het niet als het ze niet ergens pijn doet helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Het is misschien niet helemaal netjes, maar bij sommige mensen helpt het alleen als je een grote waffel opzet en (terug) gaat schelden. Ik heb een vergelijkbare situatie gehad als @Mavamaarten beschrijft en als je lief vraagt ben je een pussy en wordt je gewoon niet serieus genomen. Maar als je dan dreigt dat je die #$% auto met je honkbalknuppel van dichtbij gaat bekijken als-ie er nog een keer staat gebeurt het echt geen tweede keer.

Je hoeft niet altijd om te rollen voor asociale horken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 11:33

M14

wowter1976 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:46:
maar parkeren op de stoep is toch helemaal niet verboden? Ik kan in ieder geval zo snel geen wetsartikel vinden dat dit verbiedt........ Ook in onze plaatselijke verordening wordt dit niet genoemd.

In mijn beleving kun je geen bekeuring krijgen voor alléén het parkeren op de stoep, dus zonder het veroorzaken van hinder of overtreden van andere wetten.
Ligt ook aan de plaatselijke APV.

Is het heel raar dat de gedachte bakfiets -> spiegel in mij opkomt?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het is eigenlijk toch bizar dat mensen die willens en wetens anderen overlast bezorgen (zoals de hierboven genoemde garage) toch een grote mond hebben als ze erop aangesproken worden. Hebben ze dan zo'n immense plaat voor de kop of kan men gewoon heel slecht tegen terechte kritiek? :?

Hier vlakbij heb ik twee scholen bij de uitgang van mijn wijk, dat is ook totale anarchie. Gelukkig kan ik ook de andere kant weg als het moet en op bepaalde tijden doe ik dat dan ook, scheelt ergernis.
Het bizarre is dat je dan bijna een frontaaltje hebt tegen een moeder die veel harder dan 30 de verkeerde binnenbocht nemen met kind los op de achterbank. Een en paar straten verderop in hun eigen deel wel een Victor neer zetten uiteraard. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb je een google maps linkje? Mag je daar niet parkeren?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
M14 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:48:
[...]

Ligt ook aan de plaatselijke APV.

Is het heel raar dat de gedachte bakfiets -> spiegel in mij opkomt?
dat zeg ik ook, in onze plaatselijke verordening is géén tekst opgenomen mbt parkeren op stoepen, er staan ook geen borden "alleen in de vakken" etc.

Dus ben ik van mening dat ik wel degelijk op de stoep mag parkeren mits ik geen andere wetten breek, zoals te dicht bij de bocht parkeren etc..........

Een veilige schoolomgeving begint m.i. met het mogelijk maken van handhaving, dus door het plaatsen van borden/gele lijnen, zebrapaden ipv suggestiestroken etc...etc...

Hoe kun je anders een onwelwillend iemand aanspreken die wettelijk gezien niets fout doet?

[ Voor 20% gewijzigd door wowter1976 op 09-10-2019 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:44

In mijn beleving kun je geen bekeuring krijgen voor alléén het parkeren op de stoep, dus zonder het veroorzaken van hinder of overtreden van andere wetten, of bij aanwezigheid van het bord "parkeren uitsluitend in de vakken"
.
Feitcode 315b: door stil te staan op het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/
bromfietspad of het ruiterpad

https://www.om.nl/publish...eren_en_overlast_2019.pdf

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:15:
Ik lees dat het argument haast was, dus gewoon lekker lang bezig houden en hopen dat veel mensen mee krijgen wat voor hork het is. :P
Dat heb ik ook gedaan >:)

@mastr-dc : It crossed my mind >:)

Maar los van de gedachte, zoiets doe ik niet, eigenrichting dat kan gewoon niet.

@Tsurany School en gemeente hebben toevallig nu heel veel gedoe met de inrichting (en het lijkt erop dat de gemeente eindelijk begint te luisteren), dus dat is op zich wel een goede.

@Helixes Helaas, Amsterdam en omstreken: het is nooit een losstaand incident. Parkeren bij school is gewoon overal een tering zooi.

@snmght Als de dame in kwestie schuldbewust sorry had gezegd was de kous natuurlijk af geweest... het is de combinatie asociaal parkeren+verbaal geweld dat me zo tegen de borst stuit.

@Zebby Ja, het is een universeel probleem, maar dat is nog geen reden om daarom maar asociaal te parkeren.

@Allen

Bij de school van mijn zoon is de Kiss en Ride ook een bende, maar als je daar fout parkeert is dat dusdanig duidelijk dat de school zelf al de concierge bij je auto zet.

Ik moet ook zeggen dat ik de inrichting bij scholen ook wel echt achterlijk vind.... is het zo lastig om te bedenken dat de Kiss en Ride aan de andere kant van de fietsenstalling moet worden ingericht? De gemeente is op dit punt echt amateuristisch. En ja, daar is toch echt wel wat op te verzinne.

Iets positiefs: Ik vind dat ze in Amsterdam wel goed bezig zijn met auto''s weg houden en groot+goedkoop parkeren bij de metro-kopstations. Automobilisten moeten echt niet zeiken, voor een symbolisch bedrag sta je bij de rai en ben je in een paar minuten in de binnenstad.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 09-10-2019 15:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 21:56
Filmen en op internet zetten. Public shaming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:35

_Apache_

For life.

Volgende keer in hun zicht een foto staan maken van de auto / kenteken. Aso's weten dondersgoed wanneer ze fout bezig zijn.
Wellicht lost het probleem zich dan vanzelf op, anders heb je de foto's en ga je naar de directeur van de school.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Gewoon op de school en de gemeente aankaarten en aangifte doen van gevaarlijk parkeergedrag met foto's online bij de politie. Dan komen er wel van die paaltjes te staan, hier tenminste wel. Zelf nooit wat van gezegd, pure haat aan bakfietsen namelijk. DIe dingen vind ik bijna net zo irritant als auto's op de stoep bij wijze van. Maar iig, staan hier nu paaltjes en gele streep en bord dat er verboden te parkeren is en politie controleerd ook nog regelmatig als school begint/eindigt. Zo iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:50:
Het is eigenlijk toch bizar dat mensen die willens en wetens anderen overlast bezorgen (zoals de hierboven genoemde garage) toch een grote mond hebben als ze erop aangesproken worden. Hebben ze dan zo'n immense plaat voor de kop of kan men gewoon heel slecht tegen terechte kritiek? :?
Die vraag zal nooit beantwoord worden denk ik.
Ik begin mijn gesprek altijd vriendelijk, omdat ik ergens wel begrijp dat er inderdaad weinig parkeerplaats is, en met vriendelijkheid bereik je het meeste. Maar steevast gaat iedereen in de verdediging. Regelmatig doen ze nog alsof het mijn schuld is ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
LordSinclair schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:53:
[...]

Feitcode 315b: door stil te staan op het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/
bromfietspad of het ruiterpad

https://www.om.nl/publish...eren_en_overlast_2019.pdf
dank voor de aanvulling. in de wet zelf staat alleen "als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken" dit had ik zelf nooit gekoppeld aan parkeren.......bijzonder dat ze dit artikel gebruiken om te kunnen bekeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:59:
Die vraag zal nooit beantwoord worden denk ik.
Ik begin mijn gesprek altijd vriendelijk, omdat ik ergens wel begrijp dat er inderdaad weinig parkeerplaats is, en met vriendelijkheid bereik je het meeste. Maar steevast gaat iedereen in de verdediging. Regelmatig doen ze nog alsof het mijn schuld is ook 8)7
Toch kijken of het een keer lukt om er eentje af te laten slepen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 05-07 21:59
1. Paaltjes langs de stoeprand zodat je niet meer op de stoep parkeren kan
2. Parkeerverbod om het langs de stoeprand parkeren te verbieden (dan kun je ook wat als je een foto maakt en naar de politie stapt of whatever)

Bovenstaande in overleg met de school, die dat dan weer aanvraagt bij de gemeente.

Per ongeluk een keer een fiets tegen de auto laten vallen kan natuurlijk ook, is voor beide partijen ff vervelend want schade afhandeling, maar wellicht leren ze het dan wel af.

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 09-10-2019 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spinner
  • Laatst online: 25-06 14:07
Fore! schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:21:
[...]

Leuk verzonnen, alleen
Mag dat niet ?
In Raalte tijdens de spits werkten de spoorbomen niet meer, die bleven dicht.
Met als gevolg een opstopping op de N35.
Ik zette mijn auto aan de kant en ging met mijn partner het verkeer regelen.
Elk aan een kant, het spoor in de gaten houden dat er geen trein aankwam en verkeer doorlaten, 20 auto's per keer ofzo.
Dat ging een 20 minuten zo door tot de politie het kwam overnemen met een 'Bedankt hoor'.

Mag niet ?
BIj overmacht mag het. Van mij wel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 01:00
https://www.seton-signale...-hinderlijk-parkeren.html

Goed vastwrijven op de ruit, zodat ze wat te krabben hebben om het eraf te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:36:
[...]

Dat is een lastige. Dat een auto verkeerd geparkeerd staat betekent nog niet dat jij er tegenaan mag rijden. Dus ook al staat die auto verkeerd geparkeerd kan je alsnog aansprakelijk zijn als je dit ongeluk ook redelijkerwijs had kunnen voorkomen. Daar zijn geen eenduidige antwoorden op te geven.
Zou het zelf niet expres doen hoor, die arme auto heeft al genoeg te lijden onder zo'n bestuurder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spinner
  • Laatst online: 25-06 14:07
Vrijwilligers werk op een school in Lichtenvoorde 'Marianum', de parkeerplaats was een modderbad.
Op een bewuste middag was er een leraren overleg, docenten komen aan met hun auto en parkeerden overal, inclusief op een stukje dat met beton was belegd voor bromfietsen.
Uur later kwamen leerlingen met brommers en stonden te kijken waar zij zouden parkeren.
Ik adviseerde ze om hun brommers rond om de bewuste auto te parkeren en voorwiel aan achterwiel te ketenen, zodat de docent niet meer bij zijn auto kon.

Poosje later was het overleg gedaan en de docenten vertrokken met uitzondering van 1 die met stoom uit z'n oren naar binnen kwam. Eiste dat we de leerlingen uit de klas zouden roepen om die 'klere dingen' te verplaatsen.

'Ehm nou nee, ze zijn over 2 uur klaar met hun lessen en het is maar 800 meter naar het hoofdcomplex, dat stukje kun je wel lopen toch ?'

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 09:40
Iedere dag dat de auto er staat per ongeluk met je plumeau erlangs :9 .

oproepen tot vandalisme, hoe lollig bedoeld ook, is niet de bedoeling.

[ Voor 42% gewijzigd door deepbass909 op 09-10-2019 17:16 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Erwin Niet leuk!

Anyway, bij m'n dochters basisschool in Amsterdam Nieuw-West is het ook dagelijks prijs. De straat waaraan de school ligt, heeft een aangegeven schoolzone, oftewel, niet stoppen en parkeren. Het volk weet het elke dag weer een mooie uitdaging (lees: teringzooi) te maken qua parkeergedrag. Veilig de weg daar over te steken van het voetpad naar de school is werkelijk een uitdaging.. 1x in de 2 weken (gemiddeld) zie ik handhavers, die nog nooit(!!!) een boete hebben uitgedeeld, slechts waarschuwingen. Daar red je het dus niet mee.
M'n oudste dochter weet dat ik me er ontzettend aan erger, en samen maken we er altijd een 'openbaar gesprek' van als we langs die geparkeerde auto's lopen, waar de eigenaren bij staan. Zo van:

dochter: "OOOOOOOHHHHH papa, die mensen zijn echt lui! Kunnen die niet parkeren waar dat moet?"
ik: "nee, deze mensen hebben altijd haast, en als je haast hebt, mag je hier toch best parkeren?"
dochter: "NEE papa! Hier mag je niet parkeren, hier moeten wij veilig kunnen oversteken en lopen!

Heeft toch wel enkele keren wat schaap-achtige gezichten opgeleverd bij fout-parkeerders.

Hier staat tekst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Goed herkenbare foto maken van tokkie, auto en kind (1 foto) en aangeven dat je deze in de buurt app/ lokale Facebook groep of whatever gaat delen.

Deze maakt ook altijd weer indruk

[ Voor 35% gewijzigd door eL_Jay op 09-10-2019 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
maar parkeren op de stoep is toch helemaal niet verboden? Ik kan in ieder geval zo snel geen wetsartikel vinden dat dit verbiedt........
Artikel 10 van RVV 1990:
Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Toch kijken of het een keer lukt om er eentje af te laten slepen.
Hoe hard mijn justice boner daar ook van zou worden, beeld je even in dat er super veel verkeer is in de straat, overal fietsers (waaronder veel kinderen), en dat die ouders daar steeds een half uur staan.
Tegen dat de sleepdienst arriveert, is die auto al lang vertrokken. En is deze op tijd, is de straat helemaal geblokkeerd en zijn de kinderen die gewoon netjes met de fiets rijden zwaar gehinderd. Dat doet meer kwaad dan goed, imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:43:
Ik woon vlak bij een school, en bij ons is er een gelijkaardig probleem waar mensen zich zonder pardon voor mensen hun garagepoort zetten. En dan bedoel ik niet zich er zetten en in de auto blijven zetten, ze verlaten hun auto en zijn een half uur niet te vinden. Natuurlijk is mijn garagepoort ook zo'n leuke hotspot en kom ik, toevallig, steeds rond 15u40 thuis van mijn werk.

Wanneer ik kan spreek ik ze aan, vraag hen vriendelijk om zich te verplaatsen en om het niet nog een keer te doen. Wanneer ze een grote mond opzetten, en dat doen ze inderdaad in 90% van de gevallen, zeg ik dat ze het niet nog eens moeten proberen en dat ik wel creatievere oplossingen kan bedenken om hun auto daar weg te krijgen. Maar dat dreigen vind ik zelf ook niet zo leuk. De politie bellen heeft geen zin, sterker nog, de wijkagent rijdt hier regelmatig op de fiets rond om toe te kijken. Maar die doet absoluut niks, zelfs niet wanneer je hem aanspreekt.

Ik volg het topic met grote interesse voor constructieve tips :)
Parkeer je eigen auto voor hun auto. Dan leren ze het waarschijnlijk wel heel snel af.

In geval van de TS lijkt me dat ook een prima oplossing. Het argument van mevrouw was haast. Nou, dan gaan we toch even gezellig precies voor die auto een babbeltje met een andere moeder maken? Het is natuurlijk voetgangersgebied, dus niemand kan je dat verbieden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07
Herkenbare situatie. Ik woon tegenover een school in een doodlopende zijstraat. In de ochtend en in de middag is het even 10 minuten heel druk met auto's in de straat en ook op de stoepen. Zolang ze niet voor mijn oprit parkeren heb ik er nu niet heel veel last van en laat ik het maar. Alleen diegene die het nodig vinden met hoge snelheid door de straat te rijden spreek ik wel aan.

Bij onze vorige woning stonden voor een appartementencomplex aan het einde van de straat elke dag auto's op de stoep. Ontzettend hinderlijk als je met een kinderwagen er langs wou, omdat je dan op de straat moest lopen. En op die straat reden die bewoners dan ook nog eens veel te hard. Reden van het op de stoep parkeren, ze wilde niet te ver naar hun auto moeten lopen terwijl er om de hoek vrije parkeerplaatsen zat waren...

Op gegeven moment elke dag een foto gemaakt als er weer een auto op de stoep stond en gemeld in de MijnGemeente app. Vrij snel teruggebeld en na een dag kwamen er al boa's controleren. Enkele bekeuringen later was het klaar met op de stoep parkeren :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Spinner schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:21:
[...]

Mag dat niet ?
Elk aan een kant, het spoor in de gaten houden dat er geen trein aankwam en verkeer doorlaten, 20 auto's per keer ofzo.
Dat ging een 20 minuten zo door tot de politie het kwam overnemen met een 'Bedankt hoor'.

Mag niet ?
Tja wordt in dat geval gedoogd door de handhaving. Ze hadden je ook op de bon kunnen slingeren. Maar dat zou dat wel erg zuur zijn en had erg vervelend af kunnen lopen in de media.

Je kunt dan ook met allerlei "what if" komen. Maar antwoord blijft "nee dat mag niet".

Side note: Overigens heb ik in het verleden zelf verkeer wezen regelen als verkeersregelaar. En zou dan waarschijnlijk net als jij ook gewoon de stoute schoenen aantrekken en de boel in goede banen leiden. Zolang je een hesje aantrekt, weet wat je doet(hoe het hoort) en een strak gezicht trekt zodat mensen zien dat het menens is, heb je mijn zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Er zijn een paar leuke Facebook pagina's, waar je foto's van verkeerd geparkeerde auto's kunt delen. Sommige mensen zijn er erg gevoelig voor, wanneer ze geshamed worden op Social media.

Voor de rest kun je weinig doen: bel je de politie, dan ben je plotseling een NSBer en spreek je ze zelf aan, dan krijg je een grote mond omdat ze vinden dat jij je er niet mee moet bemoeien. Want ja ze willen allemaal ja hun wondertjes met de auto naar school brengen, koste wat kost. Wij leven tegenwoordig echt een egoïstische wereld: mensen denken vooral aan zichzelf en niet aan een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:10:
Hoe hard mijn justice boner daar ook van zou worden, beeld je even in dat er super veel verkeer is in de straat, overal fietsers (waaronder veel kinderen), en dat die ouders daar steeds een half uur staan.
Tegen dat de sleepdienst arriveert, is die auto al lang vertrokken. En is deze op tijd, is de straat helemaal geblokkeerd en zijn de kinderen die gewoon netjes met de fiets rijden zwaar gehinderd. Dat doet meer kwaad dan goed, imo.
Één stap achteruit, twee vooruit.

Een wielklem is op eBay ook best betaalbaar, sleutel na een uur af te halen. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

roffeltjes schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:06:
Vanmiddag een vervelend akkefietje op de school van mijn dochter:

Bij de fietsenstalling twee auto's op de stoep, waardoor de boel aardig versperd werd. Er kon op zich net een bakfiets langs, maar dat wordt chaos bij de drukte van het kindjes ophalen.

Ik sprak de automobiliste die de boel het meest versperde erop aan, zeker met enige irritatie, maar geen stemverheffing of harde woorden.

Uiteraard kreeg ik een verbale kanonnade over ,me heen, waarbij helaas uit bleek dat de dame niet echt empathie of sociale verantwoordelijkheid bezat.

Het kwam erop neer dat:

1. Ik me er niet mee moest bemoeien.
2, Dat ze te laat was om haar kind te halen en dat ze niet ergens anders kon parkeren.
3, Dat ze anders had moeten lopen.
4. Dat ik maar de politie moest bellen
5. En nog een heleboel andere fijne dingen.

Mijn vraag... wat moet je op dat moment doen?
- Politie bellen? Ik vind het zwaar geschut, maar ze vroeg er letterlijk zelf om. Maar gaan die komen om een foutparkeerder?
- Foto maken? En dan? Doet de politie daar verder iets mee?
- School erbij halen? Het is de openbare ruimte, aan de andere kant van de publieke speelplaats. Bovendien kan ik wel inschatten dat tegen de tijd dat ik terug kom met de concierge de vogel gevlogen is.
- Schouders ophalen? Probleem is dat zoiets dus sneeuwbalt; de eerste foutparkeerder opende blijkbaar de deur voor de volgende. Ik ben ook niet gecharmeerd het idee dat de brutale aso zelf zijn/haar regels mag maken.

Wat is de juiste route? Heeft iemand hier ervaring mee?
Zit je in de ouderraad ?
Bespreek het vanuit daar, en stel evt voor de stoeprand ROOD te markeren.
als dat nog niet duidelijk is... geldt er een parkeer of stopverbod ? dit kun je evt. ook in overleg aanvragen.
Verder kan het helpen als de leerkracht de ouders er over aanspreekt en het via SM besproken wordt..
(oversteekouders gebruiken voor de situatie) maar in elk geval bespreekbaar blijven maken, ook met de betreffende ouder(s).

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:54

timovd

Voorsprong door techniek

u_nix_we_all schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:13:
Van mij mogen ze die bakfietsen ook wel verbieden, lompe koleredingen :p
...
Auto's dan ook maar verbieden? Want die blokkeren blijkbaar de weg.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:48:
[...]

Auto's dan ook maar verbieden? Want die blokkeren blijkbaar de weg.
Precies, gewoon een auto- (en bakfiets) vrije zone van 200 meter rond alle basisscholen ! :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

SmurfLink schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:21:
[...]

Parkeer je eigen auto voor hun auto. Dan leren ze het waarschijnlijk wel heel snel af.

In geval van de TS lijkt me dat ook een prima oplossing. Het argument van mevrouw was haast. Nou, dan gaan we toch even gezellig precies voor die auto een babbeltje met een andere moeder maken? Het is natuurlijk voetgangersgebied, dus niemand kan je dat verbieden.
Helaas, het is gewoon parallel aan de kant van de weg te doen. Mij ervoor parkeren is geen optie. Als ze nog in hun auto zitten blokkeer ik wel gewoon de weg en stap ik uit om mijn beklag te doen, dat geeft ze wel een gevoel van "shit nu is de hele straat geblokkeerd door mensen die op mij wachten". Voor zover dat ze iets deert, natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 15:59

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:56:
[...]

Helaas, het is gewoon parallel aan de kant van de weg te doen. Mij ervoor parkeren is geen optie. Als ze nog in hun auto zitten blokkeer ik wel gewoon de weg en stap ik uit om mijn beklag te doen, dat geeft ze wel een gevoel van "shit nu is de hele straat geblokkeerd door mensen die op mij wachten". Voor zover dat ze iets deert, natuurlijk.
Dat maakt ze zekers wel iets uit. Bij mij in de straat zit een basisschool in de bocht van de straat waar alle mamma's parkeren voor hun kostbare kroost. Toen een taxibus bijna de zijkant van een wachtende moeder er uit had gereden waren er de volgende dag opeens gele strepen op de stoep aangebracht. Maar het mooiste was nog dat de taxichaffeur de bus niet meer wilde verplaatsen tot de politie er was. Je had de stress bij moeders moeten zien, omdat er nog een kind ergens anders opgehaald moest worden, maar er niet langs konden. Koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Zelf jaren bij een basisschool gewoond waarbij dit soort uitschot steevast voor mijn garage parkeerde zodat ik niet weg kon. Bij aanspreken inderdaad een grote mond. Heb dit toen opgenomen met de wijkagent en die vroeg mij steeds foto’s te maken van de betreffende auto’s en naar hem door te sturen en hij nam vervolgens contact op met de bestuurders om ze mede te delen dat ze niet meer voor mijn garage mochten parkeren. Dat heeft echt geholpen.

Overigens reden diezelfde mensen bij ons zo hard het plein op en af dat je al lang blij mocht zijn dat de rest van de kinderen niet platgereden werden.. is een bepaald slag volk denk ik dan maar |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Chntl321 op 09-10-2019 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ook gifs met vandalismesuggesties zijn niet de bedoeling!

[ Voor 75% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2019 09:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Markeringen werkt in dit geval niet. Die werken alleen als er ook daadwerkelijk gehandhaafd wordt. Dat is incidenteel, als het al ooit gebeurd. Bovendien is het typisch Nederlands: een regel er tegenaan gooien zodat we iig onderbouwd met het vingertje kunnen wijzen.
Bij de school van onze kinderen zijn ze iig een stuk pragmatischer: daar staan 's ochtends op de straat voor de ingang een drietal flinke oranje pylonen tegen de stoep aan. Hindert niemand, maar parkeren wordt hem niet meer. Staan er ook omdat die ingang vrij moet blijven voor nooddiensten. En als de school begonnen is haalt de congierge ze weer binnen. Fysieke barriere, kost 3x niks, en voor iedereen duidelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vandaag wel een stukje handhaving meegemaakt. De parkeerplek schuin voor mijn voordeur is een half jaar terug veranderd in een invalidenplek (spijtig, ik mocht graag mijn auto daar neer zetten en er is gebrek aan parkeerplaats in de buurt) en vandaag werd eentje eruit getrokken en afgevoerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
u_nix_we_all schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:54:
[...]

Precies, gewoon een auto- (en bakfiets) vrije zone van 200 meter rond alle basisscholen ! :+
Je maakt een clowns-smiley, maar NIKS mis met het idee. 50-100 meter rond de poort helemaal geen blik of tweewieler.

En ja, gelijke monniken en kappen: Ook geen fietsenstalling die de ingang blokkeert. Hoe vaak ik bij het uitparkeren van mijn fiets ik een (onschuldig) kleutertje moet omzeilen... eigenlijk dagelijks. Zet die fietsenstalling 50 meter meer naar rechts, weg van de poort en alles is prima.

Natuurlijk, soms kan dat niet, maar zoals gezegd, de inrichting rond nieuwe scholen is gewoon stupide. We weten dat mensen met de fiets en toettoet kinderen naar school brengen, we weten ook dat dat een bende geeft. Waarom moeten we de fiets/auto direct naast de poort stallen? Zijn we (ik plant ook mijn fiets liever dichtbij dan verderop) te beroerd om die 100 meter te lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bakfiets er pontificaal voor zetten. Jij was ook aan de late kant en had ook geen tijd om de fiets even netjes in de stalling te zetten om je kroost op te halen.

Achter ons staat ook een basisschool, 's ochtends is het bij ons voor huis ook een bende met auto's. Heb mijn auto al eens pontificaal voor een auto gezet die dacht 2 plekken in te moeten nemen. Dan hebben ze aan mij de verkeerde... Dan ben ik gigantisch passief agressief.

De haast van iemand anders hoeft niet mijn probleem te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
sypie schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:24:
Bakfiets er pontificaal voor zetten. Jij was ook aan de late kant en had ook geen tijd om de fiets even netjes in de stalling te zetten om je kroost op te halen.

Achter ons staat ook een basisschool, 's ochtends is het bij ons voor huis ook een bende met auto's. Heb mijn auto al eens pontificaal voor een auto gezet die dacht 2 plekken in te moeten nemen. Dan hebben ze aan mij de verkeerde... Dan ben ik gigantisch passief agressief.

De haast van iemand anders hoeft niet mijn probleem te worden.
De dame in kwestie heeft zeker geen tijd gewonnen, ik had niet erg de neiging om haar dan maar ter wille te zijn en af te druipen ;)

Maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

roffeltjes schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:26:
[...]
De dame vrouw in kwestie heeft zeker geen tijd gewonnen, ik had niet erg de neiging om haar dan maar ter wille te zijn en af te druipen ;)

Maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Ze heeft zelf bewezen geen dame te zijn.
En zo iemand kan (na een beleefd begin mijnerzijds) van mij gewoon de volle laag krijgen, bij voorkeur in het bijzijn van getuigen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:52

nhanssen

QVL is non-tweakers

Volgende keer moet je erboven staan door te zeggen dat je net een berichtje hebt gekregen van je dochter/zoon in de school dat een leraar/leerling onwel is geworden door <insert random gas> en dat er plaats gemaakt moet worden voor de ambulance.

[ Voor 6% gewijzigd door nhanssen op 09-10-2019 19:54 ]

Spec's PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:51
Man man man, wat een antwoorden lees ik allemaal met mooie verhaaltjes.

Bel gewoon even de handhaving op in je gemeente, bij mij zijn ze er dan met 10 minuten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet waar jij woont dan, maar in de randstad heb je ze volgens mij echt niet zo snel op de stoep staan. Hell, als je de politie belt voor zoiets weigeren ze volgens mij gewoon, wegens geen capaciteit.
Maar misschien woont er bij jou in de buurt een setje BOA's die verdr geen donder te doen hebben, is natuurlijk gewoon mogelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

roffeltjes schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:21:
En ja, gelijke monniken en kappen: Ook geen fietsenstalling die de ingang blokkeert. Hoe vaak ik bij het uitparkeren van mijn fiets ik een (onschuldig) kleutertje moet omzeilen... eigenlijk dagelijks. Zet die fietsenstalling 50 meter meer naar rechts, weg van de poort en alles is prima.

Natuurlijk, soms kan dat niet, maar zoals gezegd, de inrichting rond nieuwe scholen is gewoon stupide. We weten dat mensen met de fiets en toettoet kinderen naar school brengen, we weten ook dat dat een bende geeft. Waarom moeten we de fiets/auto direct naast de poort stallen? Zijn we (ik plant ook mijn fiets liever dichtbij dan verderop) te beroerd om die 100 meter te lopen?
Ja, mensen zijn horken. Ik zie met regelmaat mensen een fietsenstalling or -rek voorbij rijden om hun fiets direct voor een winkel of iets dergelijks te prakken omdat ze anders tien meter moeten lopen. Want ja die ene fiets van hun is het probleem niet, dat ligt bij de fietsen van anderen. 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Spinner schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:21:
[...]

Mag dat niet ?

Mag niet ?
Is heel aardig van je, maar als iemand dan een aanrijding krijgt terwijl jij onbevoegd het verkeer staat te regelen ben jij opeens aansprakelijk voor de schade. Hierdoor wordt bij evenementen ook altijd verteld wat je wel en niet mag, ik was wel bevoegd om een stopteken te geven, maar niks anders. Doe je het wel kun jij opeens verantwoordelijk gehouden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat lijkt mij sterk. Is dat niet alleen als jij je voordoet als bevoegd (bijv. middels kleding) terwijl je dat niet bent?
Als iemand overduidelijk niet bevoegd is en je luistert er toch naar dan blijft de verantwoordelijkheid toch bij de bestuurder liggen lijkt mij.

Zou wel mooi zijn. Als iemand mij de instructie: "Ach, rijd toch de plomp in.", geeft en ik voldoe daaraan dan krijg ik van hem een nieuwe auto? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Gonadan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:25:
Dat lijkt mij sterk. Is dat niet alleen als jij je voordoet als bevoegd (bijv. middels kleding) terwijl je dat niet bent?
Als iemand overduidelijk niet bevoegd is en je luistert er toch naar dan blijft de verantwoordelijkheid toch bij de bestuurder liggen lijkt mij.

Zou wel mooi zijn. Als iemand mij de instructie: "Ach, rijd toch de plomp in.", geeft en ik voldoe daaraan dan krijg ik van hem een nieuwe auto? :D
Dit gaat geheel offtopic, maar hoe weet je nou dat hij overduidelijk niet bevoegd is? Omdat hij z'n normale kloffie aan heeft? Noodgedwongen kan dat best voorkomen, als je als bestuurder al ziet aan de verkeerssituatie dat er stront aan de knikker is en iemand is de boel aan het begeleiden dan volg ik wel die instructies op.
Zou juist gevaarlijk worden dat niet te doen.

Als zo'n iemand mij sommeert uit te stappen mag hij eerst wat ID tegen m'n raam houden. (Alhoewel ik nog nooit een politie badge/ID heb gezien :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 16:13

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb ook meerdere malen de verkeersregelaarscursus gevolgd voor een evenement. Later ging ik met een groep tieners op de fiets en heb toen ook het verkeer een paar keer stil gezet als we langs een verkeerslicht gingen. Dit onder het mom van "of we gaan met z'n allen over of we gaan niet over".

Toen ik dat bij een politieauto deed kreeg ik complimenten hoe netjes ik het deed, maar wel duidelijk de waarschuwing dat ik daar niet toe bevoegd was en dus eigenlijk illegaal bezig was.

Netjes was in dit geval: de groep verzamelen voor het stoplicht, wachten op groen licht, dan beide rijbanen stil zetten door er iemand met een opgestoken hand voor te zetten. Wachten tot de hele groep overgestoken was, dit duurde langer dan 1-maal groen licht, en het licht weer op rood stond. Dan de bestuurder weer op het rode licht wijzen en de kruising vrij maken.

Het probleem van een tocht is dat je per gemeente een ontheffing moet aanvragen om verkeer te mogen regelen. Dat is vaak voor een fietstocht van of naar bijvoorbeeld een zomerkamp een niet haalbare zaak. Dan zorg je er inderdaad voor dat je medeleiding goed geinstrueerd is en dat je het naar eigen inzicht zo veilig mogelijk regelt. En dat is inderdaad niet altijd op de legale manier.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick_S op 10-10-2019 02:14 ]

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232046

Tja parkeren bij scholen, altijd lastig.
Bij ons staan er twee keer per week gemiddeld boa’s te posten. Verder moet ik zeggen dat ik mij niet zo stoor aan auto’s die 5 minuten bij de ondergrondse containers parkeren, of even hun kinderen uit laten stappen (bespaart weer een parkeerplek). Aan de andere kant stoor ik mij ook niet aan Kris/kras overstekende ouders met kinderen terwijl er voor de ingang een zebrapad ligt...

De school wil het liefst dat iedereen lopend of op de fiets komt, daar heb ik meer moeite mee. Ik moet nu eenmaal na het wegbrengen nog 3 kwartier naar werk rijden... we zitten nu eenmaal in een maatschappij waar de overheid nota bene vrouwen stimuleert ook maar zo veel mogelijk te gaan werken, dan is dit een effect... Je zult er met z’n allen mee moeten dealen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20
Helaas een veel voorkomend fenomeen, de moeder maffia is overal!

Ik heb ooit eens simpelweg mijn eigen auto er straks naast gezet en ben weggelopen. Zag het persoon foeterend van een afstandje via de passagierskant instappen, hopelijk heeft ze de hint begrepen.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 04-07 09:52
Niet veel aan te doen. De moeders met haast zijn overal. Klagen klagen in de apps over verkeer en snelheid etc. Maar in de wijk zijn het vaak de haast moeders die als idioten rijden omdat HUN kind natuurlijk niet te laat mag zijn. Bij ons als in meerdere nieuwsbrieven gemeld: parkeer niet VOOR de ingang. Gelukkig een betrokken directeur die af en toe er zelf gaat staan en ouders aanspreekt. Kortom: accepteren of er wat van zeggen. BOA komen bij ons niet als het voor 0900 is of na 1730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

herkenbaar elke ochtend chaos , zelfs schrijven maakt geen indruk

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 10-10-2019 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 03-07 13:37

Metro2002

Memento mori

Harry Nak schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:56:
Man man man, wat een antwoorden lees ik allemaal met mooie verhaaltjes.

Bel gewoon even de handhaving op in je gemeente, bij mij zijn ze er dan met 10 minuten.
Dat is niet bepaald mijn ervaring. 9 vd 10 keer komen ze gewoon helemaal niet of ze komen pas na 2 uur een keer aankakken.

Ik heb welliswaar geen kinderen maar ik fiets dagelijks langs een basisschool en het is daar ook 1 grote bende met auto's en parkeren. Je kind lopend of met de fiets brengen is er tegenwoordig niet meer bij volgens mij en voor de kinderen die wel zelf lopend of fietsend komen is het levensgevaarlijk wat o o wat hebben we met zijn allen een haast maar hee, MIJN kind is tenminste veilig aangekomen want die is met de auto gebracht.
Egoisme ten top.

Vroeger (opa spreekt) was je de loser van de klas als je met de auto gebracht werd :P

Wat mij betreft stellen ze rondom basisscholen gewoon een verbod op stilstaan in voor auto's.
Zeker bij basisscholen heb je echt geen goede reden om met de auto te gaan, die zitten 9 vd 10 keer om de hoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
Is het dan niet slim om groepen op verschillende tijden te laten beginnen? Laat groep 6 t/m 8 om half 9 komen. Groep 4 t/m 5 om 9 uur. en 1 t/m 3 om half 10. Zo is het minder chaos bij de ingangen en hebben ouders die hun kinderen weg moeten brengen (meestal wel groep 1 t/m 3) wat langer de tijd in de ochtend.

Of misschien zelfs andersom. Groep 1 t/m 3 het vroegst. Ik kan me voorstellen dat als je daarna gelijk door naar werk moet je je kinderen het liefst zo vroeg mogelijk afzet.

Wellicht wat te simpel gedacht. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat met die kleine verschillen in tijd de flow veel beter gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Septimamus op 10-10-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metro2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Dat is niet bepaald mijn ervaring. 9 vd 10 keer komen ze gewoon helemaal niet of ze komen pas na 2 uur een keer aankakken.

Ik heb welliswaar geen kinderen maar ik fiets dagelijks langs een basisschool en het is daar ook 1 grote bende met auto's en parkeren. Je kind lopend of met de fiets brengen is er tegenwoordig niet meer bij volgens mij en voor de kinderen die wel zelf lopend of fietsend komen is het levensgevaarlijk wat o o wat hebben we met zijn allen een haast maar hee, MIJN kind is tenminste veilig aangekomen want die is met de auto gebracht.
Egoisme ten top.

Vroeger (opa spreekt) was je de loser van de klas als je met de auto gebracht werd :P

Wat mij betreft stellen ze rondom basisscholen gewoon een verbod op stilstaan in voor auto's.
Zeker bij basisscholen heb je echt geen goede reden om met de auto te gaan, die zitten 9 vd 10 keer om de hoek.
vertel mij eens dan hoe ik met 3 kids naar school moet gaan ? 1jaar 3jaar en 5 jaar school zit op 2km afstand lopend is gen optie aangezien het overal nog onbreekt aan stoep (nieuwbouw wijk) dus met de kinderwagen is al geen optie zeker niet met die van 3 . loopt zo langzaam dat ik dan een uur onderweg ben.
enige optie is dan toch weer snel de auto O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Septimamus schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:01:
Is het dan niet slim om groepen op verschillende tijden te laten beginnen? Laat groep 6 t/m 8 om half 9 komen. Groep 4 t/m 5 om 9 uur. en 1 t/m 3 om half 10. Zo is het minder chaos bij de ingangen en hebben ouders die hun kinderen weg moeten brengen (meestal wel groep 1 t/m 3) wat langer de tijd in de ochtend.

Of misschien zelfs andersom. Groep 1 t/m 3 het vroegst. Ik kan me voorstellen dat als je daarna gelijk door naar werk moet je je kinderen het liefst zo vroeg mogelijk afzet.

Wellicht wat te simpel gedacht. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat met die kleine verschillen in tijd de flow veel beter gaat.
Dan moet mama 2x met de auto, en kan ze pas later beginnen met werken. En je laat kinderen in groep 3 & 4 niet alleen thuis, dus je neemt het kind ook mee om de eerste naar school te brengen. En als dan de koters ook op een andere tijd weer vrij zijn, weer 2x met de auto.

Probleem los je hiermee dus niet mee op. Wellict wordt het alleenmaar erger :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:43:
Wanneer ik kan spreek ik ze aan, vraag hen vriendelijk om zich te verplaatsen en om het niet nog een keer te doen. Wanneer ze een grote mond opzetten, en dat doen ze inderdaad in 90% van de gevallen, zeg ik dat ze het niet nog eens moeten proberen en dat ik wel creatievere oplossingen kan bedenken om hun auto daar weg te krijgen.
Ik zou een wielklem aanschaffen, die op de auto in kwestie gooien, en een uurtje boodschappen gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
RaZ schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Dan moet mama 2x met de auto, en kan ze pas later beginnen met werken. En je laat kinderen in groep 3 & 4 niet alleen thuis, dus je neemt het kind ook mee om de eerste naar school te brengen. En als dan de koters ook op een andere tijd weer vrij zijn, weer 2x met de auto.

Probleem los je hiermee dus niet mee op. Wellict wordt het alleenmaar erger :P
Goed punt. Het mag duidelijk zijn dat ik (nog) geen kinderen heb :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb destijds de gemeente aangeschreven en toen kwamen er stopborden rond de school waarop ooom (in het begin) gehandhaafd werd. Wel de school erin meenemen, zodat zij dit ook kunnen communiceren naar ouders.

En daarnaast bakfietsen net zo behandelen als auto's. Zet die maar ergens anders neer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

vertel mij eens dan hoe ik met 3 kids naar school moet gaan ? 1jaar 3jaar en 5 jaar school zit op 2km afstand lopend is gen optie aangezien het overal nog onbreekt aan stoep (nieuwbouw wijk) dus met de kinderwagen is al geen optie zeker niet met die van 3 . loopt zo langzaam dat ik dan een uur onderweg ben.
enige optie is dan toch weer snel de auto O-)
Als er geen stoep is kun je op straat of op het fietspad lopen al geloof ik niet dat er geen stoepen zijn, dat is zo ongeveer het eerste dat ze doen bij het aanleggen van een wijk. Dus kinderwagen, bolderkar, bakfiets, samen met mama naar school en de 3 kids op de fiets mee. Opties genoeg maar excuses zat.
Roenie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:37:
Ik heb destijds de gemeente aangeschreven en toen kwamen er stopborden rond de school waarop ooom (in het begin) gehandhaafd werd. Wel de school erin meenemen, zodat zij dit ook kunnen communiceren naar ouders.

En daarnaast bakfietsen net zo behandelen als auto's. Zet die maar ergens anders neer.
Ik begrijp die haat tegen bakfietsen niet zo, ja ze nemen meer ruimte in dan een reguliere fiets maar veeeeeeeeeel minder ruimte dan een auto en ze vervuilen niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Metro2002 op 10-10-2019 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Metro2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Als er geen stoep is kun je op straat of op het fietspad lopen al geloof ik niet dat er geen stoepen zijn, dat is zo ongeveer het eerste dat ze doen bij het aanleggen van een wijk. Dus kinderwagen, bolderkar, bakfiets, samen met mama naar school en de 3 kids op de fiets mee. Opties genoeg maar excuses zat.
dat doen ze pas als alle huizen klaar zijn momenteel worden er nog zon 15 afgebouwd anders rijdt het bouw verkeer de zooi weer kapot . ja dat is het antwoordt van de gemeente
. ja heerlijk op straat lopen tussen al het bouw verkeer lekker veilig he 8)7 . je hebt zeker geen kinderen zelf .. en vertel mij eens hoe je 3 kinderen op de fiets vervoerd ?? op 1 fiets met 3 kids werkelijk ? bakfiets zijn ondingen begin ik niet aan.daarbij waar moet ik dat ding stallen ? roepen is altijd makkelijk probeer het zelf eerst maar eens

er is geen fietspad er is nog niks behalve asvalt waar dus bouw verkeer rijdt en staat er werk uitvoerd.

lees : beton wagens , kraan en allerlij leverings vrachtwagens de helft van tijd kom je er niet eens lopend langs laat staan dat veilig is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

SonataArctica schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:21:
[...]

Ik zou een wielklem aanschaffen, die op de auto in kwestie gooien, en een uurtje boodschappen gaan doen :P
Tja. Hoe leuk dat ook klinkt, een wielklem op iemand anders zijn auto gooien klinkt strafbaarder dan even voor iemand zijn poort gaan staan. Dan ga je zien dat de politie opeens wél zin heeft om af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:52:
[...]

dat doen ze pas als alle huizen klaar zijn momenteel worden er nog zon 15 afgebouwd anders rijdt het bouw verkeer de zooi weer kapot . ja dat is het antwoordt van de gemeente
. ja heerlijk op straat lopen tussen al het bouw verkeer lekker veilig he 8)7 . je hebt zeker geen kinderen zelf .. en vertel mij eens hoe je 3 kinderen op de fiets vervoerd ?? op 1 fiets met 3 kids werkelijk ? bakfiets zijn ondingen begin ik niet aan.daarbij waar moet ik dat ding stallen ? roepen is altijd makkelijk probeer het zelf eerst maar eens

er is geen fietspad er is nog niks behalve asvalt waar dus bouw verkeer rijdt en staat er werk uitvoerd.

lees : beton wagens , kraan en allerlij leverings vrachtwagens de helft van tijd kom je er niet eens lopend langs laat staan dat veilig is ..
Je kan op 1 fiets 2 kinderen meenemen dus als mama meefietst kun je ze op de fiets brengen. En dat er geen stoepen zijn is natuurlijk idioot maar je begrijpt dat dat wel een hele bijzondere situatie is en bovendien tijdelijk van aard.

En nee zoals ik al aangaf , ik heb geen kinderen maar ik denk liever in oplossingen dan in problemen. Meer dan genoeg mensen die wel kinderen hebben en geen auto, die kunnen het ook. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:31
Goede ervaring met een directeur van de school die elke ochtend, weer of geen weer, buiten iedereen verwelkomde en ouders aansprak op dit soort situaties maar ook op fietsen op de stoep of schoolplein. Werkte enorm goed!
Pagina: 1 2 3 Laatste