Parkeren op de stoep van de school, wat doe je er tegen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Metro2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Je kan op 1 fiets 2 kinderen meenemen dus als mama meefietst kun je ze op de fiets brengen. En dat er geen stoepen zijn is natuurlijk idioot maar je begrijpt dat dat wel een hele bijzondere situatie is en bovendien tijdelijk van aard.

En nee zoals ik al aangaf , ik heb geen kinderen maar ik denk liever in oplossingen dan in problemen. Meer dan genoeg mensen die wel kinderen hebben en geen auto, die kunnen het ook. :)
ja inderdaad mama kan mee fietsen want die werkt natuurlijk nooit 8)7 helaas werkt zijn in ploegen diensten net als k dus er is altijd maar 1 die kan brengen of halen.

of dat idioot is of niet zo werkt dat nou eenmaal in nieuwe op te bouwen wijken tijdelijk dat wel einde 2020 is de laaste fase klaar dan gaan ze pas starten met de stoep. is maar wat je tijdelijk noemt dat is dan 3 jaar later dan toen wij klaar waren met bouwen.

zo als k dus al zei makelijk roepen vanaf de zij kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
roffeltjes schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:06:
1. Ik me er niet mee moest bemoeien.
2, Dat ze te laat was om haar kind te halen en dat ze niet ergens anders kon parkeren.
3, Dat ze anders had moeten lopen.
4. Dat ik maar de politie moest bellen
5. En nog een heleboel andere fijne dingen.
Wij wonen tegenover een basisschool. Mensen parkeren soms op onze oprit. En sommige zijn daarin zo hardleers, dat ze daar pas mee stoppen als a) de BOA ze aan heeft gesproken of b) ik ze een keer klem heb gezet.

Even reageren op je punten:
1, 2 en 3: herkenbaar hoor, maar niet jouw probleem. Ik heb ze zo vaak op mijn oprit staan, en altijd is de smoes dat a) er geen plek was, b) ze te laat zijn en c) het niet te belopen is. Allemaal erg vervelend, maar daar moeten ze niet mijn probleem van maken. Het wordt echter wel mijn probleem als je je auto op mijn oprit zet, vooral als ik er dan zelf niet meer op kan.
4: gewoon doen, al is het maar dat het geregistreerd wordt. Rond onze basisscholen hebben we actieve BOA's, dat verlicht een-en-ander. Misschien dat jouw telefoontje de aanleiding is om extra controle in te voeren.
5: ook herkenbaar hoor. Stressende ouders in paniek, die kijken door een tunnel en alles wat ze dwars zit moet af worden geschoten.

Extra optie is om het aan school te melden, misschien dat er een verkeersouder is die de mensen erop aan kan spreken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 00:26
Metro2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:44:
[...]
Ik begrijp die haat tegen bakfietsen niet zo, ja ze nemen meer ruimte in dan een reguliere fiets maar veeeeeeeeeel minder ruimte dan een auto en ze vervuilen niet.
Denk dat veel mensen vooral een haat hebben aan de mensen op de bakfiets. Geen idee of het een eis is bij aankoop, maar er zit altijd een motorisch gestoord figuur op. Die probeert vervolgens 27 vierkante meter aan bakfiets (want #wonderkind moet wel ruimte) te behandelen als een vouwfiets. En alles en iedereen moet daar maar voor wijken.

Met name bij 1 of 2 kids snap ik vooral niet waarom je er aan begint. Het kan prima op een normale fiets. Scheelt je de aanschaf van zo'n bakbeest die je nergens kwijt kan en het fietst ook een stuk beter.
Erwin schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:35:
Iedere dag dat de auto er staat per ongeluk met je [mbr]plumeau[/] erlangs :9 .
Mag ik wel even een buiging maken voor deze edit. _/-\o_ made my day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ghostrider schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:50:
Heb je een google maps linkje? Mag je daar niet parkeren?
Ben wel benieuwd naar de situatie.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21

oZy

Beetje late to the party maar ik mis nog wel een belangrijke suggestie:

De school is verantwoordelijk voor het zorgen voor een veilige omgeving voor de leerlingen en heeft hiervoor voldoende middelen (lees: ingangen en urgentie bij de gemeente).

Neem dus in eerste instantie vooral contact op met de directie van de school en spreek ze daar op aan.

Als dat geen zoden aan de dijk zet kun je terecht bij de medezeggenschapsraad. Het kan per school verschillen wat de invloed van die raad is, maar in mijn ervaring (ben zelf lid van de MR als ouder) wordt dat vaak onderschat en zijn dit soort zaken juist voor dat orgaan geschikt om op te lossen.

Aanvulling: jij hoeft niet als ouder vs. ouder die strijd aan te gaan. Natuurlijk kun je een mede ouder er op aanspreken zoals je hebt gedaan, maar als dat geen effect heeft of al het een structureel probleem is zijn hier gewoon kanalen/procedures voor om hier iets aan te laten te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door oZy op 10-10-2019 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Stomp in haar gezicht geven.

nee maar even serieus, foto maken en doorgeven aan de school en ook de politie bellen. Zulke mensen moet je keihard aanpakken met dat asociale tokkie gedrag.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Skyrunner schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:00:
Ik heb ooit eens simpelweg mijn eigen auto er straks naast gezet en ben weggelopen. Zag het persoon foeterend van een afstandje via de passagierskant instappen, hopelijk heeft ze de hint begrepen.
Welnee, die heeft gewoon met haar Facebookvriendjes in de groep zitten klagen over hoe asociaal anderen parkeren bij de school.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mavamaarten schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:55:
[...]
Tja. Hoe leuk dat ook klinkt, een wielklem op iemand anders zijn auto gooien klinkt strafbaarder dan even voor iemand zijn poort gaan staan. Dan ga je zien dat de politie opeens wél zin heeft om af te komen.
Gewoon op dat moment een klacht bij de politie indienen tegen de politie van uitlokking van eigenrichting, zeker als je kunt documenteren, dat je al vaker gebeld hebt en ze nooit gekomen zijn. Wel bij dat bellen vragen, of zij komen om er iets aan te doen of dat je het zelf moet doen. Gesprek opnemen.

Dan heeft de politie geen poot om op te staan (en ja, dat werkt, ik weet van een geval, waar meerdere ambulances aan te pas zijn gekomen omdat de politie niet kwam en ze waren gewaarschuwd).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
pven schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:04:
[...]Wij wonen tegenover een basisschool. Mensen parkeren soms op onze oprit. En sommige zijn daarin zo hardleers, dat ze daar pas mee stoppen als a) de BOA ze aan heeft gesproken of b) ik ze een keer klem heb gezet.
Wij wonen naast een slager. I feel your pain...

Ongelooflijk hoe moeilijk 20 meter stappen voor sommigen is. Liever op de stoep voor een garagepoort parkeren dan 20 meter verder op een parkeerplaats gaan staan.

Van de directie van de school waar onze dochters school lopen krijgen we met regelmaat van de klok een stukje tekst in de nieuwsbrief die vraagt om reglementair te parkeren en niet op de stoep te fietsen. Toch blijven mensen zich op straat parkeren NAAST een lege parkeerplaats met de 4 pinkers aan en weg zijn ze...
Een mens verandert vaak in een een onuitstaanbaar egoïstisch schepsel eenmaal ze in een metalen kooi met wielen stappen.

Het enige wat enigszins helpt is overleggen met de stad en politie om regelmatig gerichte controles uit te voeren.
Jammer maar helaas...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Hackus schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:44:
[...]

Zit je in de ouderraad ?
Bespreek het vanuit daar, en stel evt voor de stoeprand ROOD te markeren.
als dat nog niet duidelijk is... geldt er een parkeer of stopverbod ? dit kun je evt. ook in overleg aanvragen.
Verder kan het helpen als de leerkracht de ouders er over aanspreekt en het via SM besproken wordt..
(oversteekouders gebruiken voor de situatie) maar in elk geval bespreekbaar blijven maken, ook met de betreffende ouder(s).
Waarom zou je in afwijking van de WVW opeens andere markeringen gaan kleuren? De gele onderbroken of doorgetrokken streep is daarvoor gemaakt. Rood heeft geen status.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-07 15:18
Andere ouders mobiliseren: als je met zijn tienen gaat klagen, gaat de lol er snel van af bij Hanna Tokkie. En consequent blijven klagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
Ken de situatie.
Ik zat vroeger in de ouderraad, en net om dit te vermijden hebben wij gelobbyd om de straat verkeersvrij te maken (enkel toegang voor bewoners) rond schoolstart en einde. Daar is de gemeente op in gegaan, en er zijn toen bordjes geplaatst.
De eerste dag hebben ze zelfs politie gezet om te ontraden, en daarna mochten we als ouders in overleg met de politie aan het begin van die straat gaan staan om ouders die toch door reden aan te spreken.
50% klassificeer ik oprecht als mensen die zich vergist hadden, en die rijden terug met excuses, en ze bedanken voor de het initiatief.
De rest gaat van onvriendelijk tot zeer agressief. Het gebeurde dat mensen echt moesten springen, of dat auto's met piepende banden remden en vertrokken in een straat vol fietsende kinderen.
We hebben dat toen gefilmd om verder te overleggen met politie, en hen gesmeekt iets te doen.
Ze zijn nog een paar keer komen staan, en er zijn ook een paar boetes uitgedeeld.
Er zijn ook een paar ouders opgeleid als gemachtigd opzichter (krijgen hesje, band om de arm en een bordje), maar toen ben ik de ouderraad ontgroeid. Ik denk niet dat die mensen boetes of vaststellingen mochten doen, maar na maanden is de situatie toch verbeterd.

In deze kan de school niet veel doen, tenzij het overleg met de gemeente starten en ze bij de les houden.
Politie gaat in B nooit zorgen dat er "elke dag" iemand staat, maar mits overleg steunen ze wel.
Doe niks zomaar op eigen initiatief, maar spreek de politiek aan, en ga er heen met een man of 3-4. Dan zijn ze wel in beweging te krijgen als er wat goodwill is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1232046

Metro2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Als er geen stoep is kun je op straat of op het fietspad lopen al geloof ik niet dat er geen stoepen zijn, dat is zo ongeveer het eerste dat ze doen bij het aanleggen van een wijk. Dus kinderwagen, bolderkar, bakfiets, samen met mama naar school en de 3 kids op de fiets mee. Opties genoeg maar excuses zat.

[...]

Ik begrijp die haat tegen bakfietsen niet zo, ja ze nemen meer ruimte in dan een reguliere fiets maar veeeeeeeeeel minder ruimte dan een auto en ze vervuilen niet.
Mijn auto vervuilt ook niet :+
Ik moet toch door naar werk... Mijn vrouw werkt ook in het onderwijs dus kan kinderen in de ochtend niet wegbrengen... Moet ik dat doen en ben ik daarna nog eens 45 minuten onderweg naar werk...

Vaak rond 9:30 op werk, wat bij veel bedrijven al onacceptabel is...

Als ik eerst nog eens terug naar huis moet lopen, wordt het zo 9:50...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

vhal

ಠ_ಠ

Hoezo alleen moeders? Vaders kunnen er ook wat van om hun hok gewoon half op de stoep te parkeren. Bij ons parkeren ze hun Tesla hok liever in de school dan dat ze 100 meter moeten lopen.

Nou is mijn dochter zo'n dame die nogal hard praat en gerust iemand aanspreekt als "er iets niet mag". Gek genoeg komt dat meer binnen bij zulke figuren dan als een volwassene iemand aanspreekt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het voorstel van de grote oranje pylonen zie ik wel wat in(tip van @The Eagle ) Dat gebeurde ook toen Jr. nog op het basisonderwijs zat, en er een dagje uit was. (ruimte om de bus te parkeren)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
vhal schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:25:
Hoezo alleen moeders? Vaders kunnen er ook wat van om hun hok gewoon half op de stoep te parkeren. Bij ons parkeren ze hun Tesla hok liever in de school dan dat ze 100 meter moeten lopen.

Nou is mijn dochter zo'n dame die nogal hard praat en gerust iemand aanspreekt als "er iets niet mag". Gek genoeg komt dat meer binnen bij zulke figuren dan als een volwassene iemand aanspreekt.
Niet om het een of ander, en verder off-topic bij dit op zich best wel serieuze maatschappelijke probleem, maar wat hebben Tesla's er mee te maken? Lijkt me bijzonder sterk dat Tesla-rijdende vaders overrepresentatief aanwezig zijn onder deze asociaal-parkeerders. En anders mag je dat wel ff hard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:07:
Waarom zou je in afwijking van de WVW opeens andere markeringen gaan kleuren? De gele onderbroken of doorgetrokken streep is daarvoor gemaakt. Rood heeft geen status.
Omdat dat hip is, of zo. Gemeenten kiezen ook voor blauwe fietsstroken, rode verdrijvingsvlakken, regenboogoversteekplaatsen, groene vlakken, rode middenstreep, etc. etc. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Ik kwam laatst in Almere een rood geasfalteerde rijstrook tegen. Dit werkte echt verwarrend. Je denkt namelijk met een fietspad te maken te hebben, maar het is dus gewoon een rijbaan op een kruising:
https://www.google.nl/map...4.4y,96.89h/data=!3m1!1e3

ProTip, ga dus niet staan klooien met kleuren, standaarden en DHZ verkeersborden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30

vhal

ಠ_ಠ

arsimo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Niet om het een of ander, en verder off-topic bij dit op zich best wel serieuze maatschappelijke probleem, maar wat hebben Tesla's er mee te maken? Lijkt me bijzonder sterk dat Tesla-rijdende vaders overrepresentatief aanwezig zijn onder deze asociaal-parkeerders. En anders mag je dat wel ff hard maken.
Ok, dan de net-wat-meer-dan-modale-voiture ;) Maar n=1, het aandeel hogere segment ouders ligt hoger alhier maar het net zo goed een BMW/Audi/whatever kunnen zijn

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 10-10-2019 14:21 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:33
Ik heb mijn dochter voor het eerst opgehaald van school gisteren (normaal breng ik alleen). Maar wat een hel is dat zeg bij school. De hele stoep staat vol met auto's en iedereen wil zo snel mogelijk weg dus het wordt een grote puinhoop.

Nu is de situatie bij school verre van ideaal. Je kunt alleen langs de weg parkeren en dan hou je een straat ter breedte van 1,5 auto over. Als ik in de ochtend aankom rijdt iedereen netjes een kant op want als er auto's geparkeerd staan kunnen de auto's elkaar niet kruisen zonder over de stoep te rijden. Dit zou eigenlijk één richting moeten zijn.

Maar wat een puinhoop was dat gisteren zeg. Allemaal gestreste ouders. Verkeer dat van twee kanten komt omdat moeders (ja het waren alleen moeders!) zo snel mogelijk weg moet. Maar dan dus maar half over de stoep rijdt. Het is echt een gevaarlijk situatie zo en het is wachten tot eerste slachtoffer gaat vallen.

Maar wat ik ook niet snap is dat mensen per se zo dicht bij school moeten parkeren. Ik zet hem 2 straten verderop. Plek genoeg en geen gezeur met wegrijden. Gisteren was ik eerder weg dan vrouw die bij school geparkeerd stond. Zag haar in binnenspiegel nog staan bij de kruising.

Over een tijdje kunnen we gelukkig weer gewoon lopen naar school. Dan is verbouwing klaar en hoeven we niet meer naar tijdelijk schoolgebouw. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Highfive95 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:58:
[...]
Het is echt een gevaarlijk situatie zo en het is wachten tot eerste slachtoffer gaat vallen.
"Per ongeluk" eens op de motorkap landen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Freee!! schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:10:
[...]
"Per ongeluk" eens op de motorkap landen :?
Nou doe maar niet. Grote kans dat ze gewoon doorrijden met alle gevolgen van dien. Sommige zijn helemaal in hun eigen wereldje. Zo snel mogelijk en zo lomp mogelijk weg komen bij school :F

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:52:
[...]

dat doen ze pas als alle huizen klaar zijn momenteel worden er nog zon 15 afgebouwd anders rijdt het bouw verkeer de zooi weer kapot . ja dat is het antwoordt van de gemeente
. ja heerlijk op straat lopen tussen al het bouw verkeer lekker veilig he 8)7 . je hebt zeker geen kinderen zelf .. en vertel mij eens hoe je 3 kinderen op de fiets vervoerd ?? op 1 fiets met 3 kids werkelijk ? bakfiets zijn ondingen begin ik niet aan.daarbij waar moet ik dat ding stallen ? roepen is altijd makkelijk probeer het zelf eerst maar eens

er is geen fietspad er is nog niks behalve asvalt waar dus bouw verkeer rijdt en staat er werk uitvoerd.

lees : beton wagens , kraan en allerlij leverings vrachtwagens de helft van tijd kom je er niet eens lopend langs laat staan dat veilig is ..
Kijk... je was slim genoeg om 3 kinderen te krijgen, en nu moeten we hier oplossingen zoeken hoe jij die op school krijgt?
Ik heb zelf 4 kinderen groot gekregen, en krijg het een beetje van al dat gejammer dat je niet met een buggy of 3 kinderen door een straat geraakt. Als je in een rolstoel zou zitten, dan kan ik dat begrijpen.

Als je straat geen voetpad heeft, dan loop je over straat en aan de kant.
Simpel toch.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:01:
[...]

ja inderdaad mama kan mee fietsen want die werkt natuurlijk nooit 8)7 helaas werkt zijn in ploegen diensten net als k dus er is altijd maar 1 die kan brengen of halen.

of dat idioot is of niet zo werkt dat nou eenmaal in nieuwe op te bouwen wijken tijdelijk dat wel einde 2020 is de laaste fase klaar dan gaan ze pas starten met de stoep. is maar wat je tijdelijk noemt dat is dan 3 jaar later dan toen wij klaar waren met bouwen.

zo als k dus al zei makelijk roepen vanaf de zij kant
Jij gaat daar toch wonen, maak je het andermans probleem? |:(

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tommie12 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:55:
[...]

Kijk... je was slim genoeg om 3 kinderen te krijgen, en nu moeten we hier oplossingen zoeken hoe jij die op school krijgt?
Ik heb zelf 4 kinderen groot gekregen, en krijg het een beetje van al dat gejammer dat je niet met een buggy of 3 kinderen door een straat geraakt. Als je in een rolstoel zou zitten, dan kan ik dat begrijpen.

Als je straat geen voetpad heeft, dan loop je over straat en aan de kant.
Simpel toch.
Nee hoor zit.niet rolstoel maar dat gejank over dat namelijk kan .nou ik vindt van niet .Dus wij gaan lekker met de auto . Je heb er 4 x per dag een paar minuten last van nou big deal zeg....
Heb je daar last van moet je niet in de buurt van een school gaan wonen.
chaoscontrol schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Jij gaat daar toch wonen, maak je het andermans probleem? |:(
Nee totaal niet want ik stap uit eindelijk toch wel in de auto 😎 alleen denke vooral mensen zonder kinderen daar te makkelijk over !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Roenie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:37:
[...]

En daarnaast bakfietsen net zo behandelen als auto's. Zet die maar ergens anders neer.
Helaas moet je een bakfiets stallen op de stoep of in een fietsenstalling. Hij mag niet op een parkeerplaats.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Je heb er 4 x per dag een paar minuten last van nou big deal zeg....

[...]
Door types als jij heb ik de BOA nodig om iets wat niet mijn probleem is op te lossen.

Ikke, ikke, ikke en de rest kan ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Nee hoor zit.niet rolstoel maar dat gejank over dat namelijk kan .nou ik vindt van niet .Dus wij gaan lekker met de auto . Je heb er 4 x per dag een paar minuten last van nou big deal zeg....

[...]

Nee totaal niet want ik stap uit eindelijk toch wel in de auto 😎 alleen denke vooral mensen zonder kinderen daar te makkelijk over !
Volgens mij heeft iedereen die hier reageert al kinderen hoor. ;)

Maar we vergeten natuurlijk dat jouw situatie zo bijzonder is.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Door types als jij heb ik de BOA nodig om iets wat niet mijn probleem is op te lossen.

Ikke, ikke, ikke en de rest kan ...
Tja want jij weet hoe ik parkeer. Ik zorg altijd voor genoeg ruimte naast de oprit van andere zo dat ik daarna altijd even rustig kan blijven ademen en geen aannemen en/of verwijten ga maken.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 11-10-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 14:15
Ik snap het probleem niet helemaal. Dit klinkt als een eenmalig voorkomen, jij treft zo'n persoon nét op het verkeerde moment, kan gebeuren toch? Ik denk dat iedereen het wel met je eens is dat de verbale kanonnade compleet overbodig was en dat persoon in kwestie gewoon fout zat.

Punt?

Als dit een structureel probleem is snap ik dat je er misschien iets aan wilt doen, maar als dit een eenmalig exces is, let it be. Je kunt mensen op het goede en op het foute moment treffen. Dit was gewoon een vrij kansloze poging van een vrij treurig persoon om zichzelf boven jou te verheffen terwijl je gewoon een aanvaardbaar punt maakt. Ze had ook even diep adem kunnen halen en kunnen zeggen 'mijn excuses, u heeft gelijk, het loopt allemaal even niet zoals ik het wil vanochtend'. Deed ze niet, beetje triest, schouders ophalen en doorlopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:37
Wat ik mis, wellicht niet goed gelezen, is de vraag waarom ouders zonodig hun kind met de auto of bakfiets naar school brengen.

[opa vertelt] Toen ik 8 jaar was (tweedeklas / groep 4) ging ik zelfstandig op de fiets, 2,5 km, naar school. Dan hebben we het over een dorpsschool in het oosten des lands. [/opa vertelt]. Met een veel hogere schooldichtheid in een gemiddelde Randstad kunnen veel kinderen lopend naar school (wellicht wel 500 meter....).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naarden 4ever
Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:43:
Ik woon vlak bij een school, en bij ons is er een gelijkaardig probleem waar mensen zich zonder pardon voor mensen hun garagepoort zetten.Natuurlijk is mijn garagepoort ook zo'n leuke hotspot en kom ik, toevallig, steeds rond 15u40 thuis van mijn werk.

Wanneer ik kan spreek ik ze aan, vraag hen vriendelijk om zich te verplaatsen en om het niet nog een keer te doen. Wanneer ze een grote mond opzetten, en dat doen ze inderdaad in 90% van de gevallen, zeg ik dat ze het niet nog eens moeten proberen en dat ik wel creatievere oplossingen kan bedenken om hun auto daar weg te krijgen.

Ik volg het topic met grote interesse voor constructieve tips :)
Een kleine shovel aanschaffen en die achter de garagepoort parkeren.

Je zou (on a serious note) kunnen kijken of je een verzoek bij de gemeente kan indienen dat er twee paaltjes voor jouw garagedeur worden geplaatst in de stoep. Verwerk in die brief ook zeker dat de wijkagent ook niets met de situatie aan kan vangen.

Ik acht de kans van slagen erg klein maar niet geschoten is altijd mis. En dat is de enige legale en constructieve oplossing dunkt me.
Mr.D78 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:39:
kunnen veel kinderen lopend naar school (wellicht wel 500 meter....).
Nee da's niet te belopen joh.

[ Voor 8% gewijzigd door naarden 4ever op 10-10-2019 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:54:
[...]

Precies, gewoon een auto- (en bakfiets) vrije zone van 200 meter rond alle basisscholen ! :+
Precies... En dan is het dus mayhem op de grens van die zone, want ja... Je moet je kind immers toch dichtbij de school kunnen droppen.

Ik zie soms mensen hun kinderen naar school rijden in de auto, die nota bene al in de straat van de school wonen.

Bij de basisschool van mijn kinderen hebben ze gedeeltelijk "bollen" op de stoep en gedeeltelijk paaltjes, uiteindelijk staan de mensen gewoon net voor of net na de bollen\paaltjes met hun auto.

Uiteindelijk begrijp ik 1 ding niet; als ze voor je garagedeur parkeren --> dat mag volgens mij gewoon niet (Artikel 24?). Dus het is niet eens zo zeer de discussie over het wel of niet op de stoep parkeren, maar gewoon parkeren voor iemands garage \ uitrit. Ik zou het gewoon elke dag melden in de Gemeente App en anders een mooie brief schrijven, elke keer opnieuw printen en opnieuw sturen. Zeker weten dat er een keer iemand in actie komt, al is het maar een paar keer een BOA die wat verrassingsboetes uitschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-07 15:18
vhal schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Ok, dan de net-wat-meer-dan-modale-voiture ;) Maar n=1, het aandeel hogere segment ouders ligt hoger alhier maar het net zo goed een BMW/Audi/whatever kunnen zijn
Tesla's S en X zijn gigantisch en leveren dus meer overlast op als ze fout parkeren. Ze worden vrijwel altijd geleased, en de hogere segment managers en verkopers die dat lease-budget hebben zijn niet het meest empathische volk. Dikke baan, dik ego, zo werkt het helaas vaak. Dus ik snap je voorbeeld wel, al maakt een Tesla je nog geen aso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mr.D78 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:39:
Wat ik mis, wellicht niet goed gelezen, is de vraag waarom ouders zonodig hun kind met de auto of bakfiets naar school brengen.

[opa vertelt] Toen ik 8 jaar was (tweedeklas / groep 4) ging ik zelfstandig op de fiets, 2,5 km, naar school. Dan hebben we het over een dorpsschool in het oosten des lands. [/opa vertelt]. Met een veel hogere schooldichtheid in een gemiddelde Randstad kunnen veel kinderen lopend naar school (wellicht wel 500 meter....).
Hier hebben we maar 3 basisscholen binnen 1 km hoor. :) Maar hier wordt ook veel gekletst, dus als je je kind met de auto naar school brengt, dan gaan er snel praatjes rond over "dat luie varken" die zijn auto pal voor de deur van de school zet met de gevarenlichten aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:29
Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

vertel mij eens dan hoe ik met 3 kids naar school moet gaan ? 1jaar 3jaar en 5 jaar school zit op 2km afstand lopend is gen optie aangezien het overal nog onbreekt aan stoep (nieuwbouw wijk) dus met de kinderwagen is al geen optie zeker niet met die van 3 . loopt zo langzaam dat ik dan een uur onderweg ben.
enige optie is dan toch weer snel de auto O-)
Ja, hoe deden we dat toen we niet twee auto's per gezin hadden?

Ik heb geen auto en het aantal verbijsterde mensen die zich afvragen hoe ik kan leven is elke keer weer verbijsterend. Er zijn echt zoveel opties voor dit non-probleem (2km? wtf...dat is practisch om de hoek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Door gemeente nieuwe stoep laten maken die te hoog is om op te rijden.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Laat de school het oplossen door paaltjes of varkensruggen op die plaatsen neer te leggen. Kinderen kunnen niet de dupe van de verkeer hufters worden. Daar valt geen discussie mee te beginnen, alleen dwingende maatregelen zijn de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roffeltjes schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Ja, hoe deden we dat toen we niet twee auto's per gezin hadden?

Ik heb geen auto en het aantal verbijsterde mensen die zich afvragen hoe ik kan leven is elke keer weer verbijsterend. Er zijn echt zoveel opties voor dit non-probleem (2km? wtf...dat is practisch om de hoek).
Geen auto ... tja dat is jou keuze
.. non probleem of niet . Er is in mijn geval maar 1 optie de auto 😃 2km is het zat om de auto te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
naarden 4ever schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:36:
Ik snap het probleem niet helemaal. Dit klinkt als een eenmalig voorkomen, jij treft zo'n persoon nét op het verkeerde moment, kan gebeuren toch?
Waarom vind je dit klinken als een eenmalig voorkomen? Dit is structureel, sterker nog, het is zo te horen (had ik wel verwacht) universeel.

En ja, zal gerust elke keer weer een ander zijn, dus dan is het jammer dan? Dat lijkt me nou net de meest ongewenste uitkomst...
Anoniem: 279475 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:51:
[...]
Geen auto ... tja dat is jou keuze
.. non probleem of niet . Er is in mijn geval maar 1 optie de auto 😃 2km is het zat om de auto te pakken
Ik hoef geen discussie, maar er zijn meerdere opties, maar jij kiest perse voor de auto.

[ Voor 43% gewijzigd door roffeltjes op 10-10-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Precies... En dan is het dus mayhem op de grens van die zone, want ja... Je moet je kind immers toch dichtbij de school kunnen droppen.

Ik zie soms mensen hun kinderen naar school rijden in de auto, die nota bene al in de straat van de school wonen.

Bij de basisschool van mijn kinderen hebben ze gedeeltelijk "bollen" op de stoep en gedeeltelijk paaltjes, uiteindelijk staan de mensen gewoon net voor of net na de bollen\paaltjes met hun auto.

Uiteindelijk begrijp ik 1 ding niet; als ze voor je garagedeur parkeren --> dat mag volgens mij gewoon niet (Artikel 24?). Dus het is niet eens zo zeer de discussie over het wel of niet op de stoep parkeren, maar gewoon parkeren voor iemands garage \ uitrit. Ik zou het gewoon elke dag melden in de Gemeente App en anders een mooie brief schrijven, elke keer opnieuw printen en opnieuw sturen. Zeker weten dat er een keer iemand in actie komt, al is het maar een paar keer een BOA die wat verrassingsboetes uitschrijft.
Als de autovrije zone maar groot genoeg is, wordt het vanzelf niet meer rendabel om met de auto te brengen. Dan ben je sneller door met de fiets heen en weer te fietsen om thuis de auto te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:02:
[...]

Uiteindelijk begrijp ik 1 ding niet; als ze voor je garagedeur parkeren --> dat mag volgens mij gewoon niet (Artikel 24?).
Klopt. 'Onze' BOA schrijft hier bekeuringen voor uit. Mocht het toevallig iemand zijn die met toestemming op onze oprit (voor de garage) stond dan wordt de bekeuring vernietigd (been there, done that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roffeltjes schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:28:
[...]

Waarom vind je dit klinken als een eenmalig voorkomen? Dit is structureel, sterker nog, het is zo te horen (had ik wel verwacht) universeel.

En ja, zal gerust elke keer weer een ander zijn, dus dan is het jammer dan? Dat lijkt me nou net de meest ongewenste uitkomst...

[...]

Ik hoef geen discussie, maar er zijn meerdere opties, maar jij kiest perse voor de auto.
Ik ook niet maar de rest is geen optie

Met ze 3 kinderen op 1 fiets vergeet het maar
Lopen te ver en duurt te lang...

Dus wat blijft er over... juist ja en niks persé voor de auto kiezen blijft verder niks over he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Doen we allemaal weer lief tegen elkaar? Dat kibbelen kan ook bij school weer.

Mijn oplossing, als ik wel met de auto ga, is op een nette afstand van school parkeren op een normale parkeerplaats en dan:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/24844/files/226084640/350x500x2/mini-micro-scooter-deluxe-turquoise-pink.jpg

Zijn we er zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:51
Metro2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:54:
[...]

Dat is niet bepaald mijn ervaring. 9 vd 10 keer komen ze gewoon helemaal niet of ze komen pas na 2 uur een keer aankakken.

Ik heb welliswaar geen kinderen maar ik fiets dagelijks langs een basisschool en het is daar ook 1 grote bende met auto's en parkeren. Je kind lopend of met de fiets brengen is er tegenwoordig niet meer bij volgens mij en voor de kinderen die wel zelf lopend of fietsend komen is het levensgevaarlijk wat o o wat hebben we met zijn allen een haast maar hee, MIJN kind is tenminste veilig aangekomen want die is met de auto gebracht.
Egoisme ten top.

Vroeger (opa spreekt) was je de loser van de klas als je met de auto gebracht werd :P

Wat mij betreft stellen ze rondom basisscholen gewoon een verbod op stilstaan in voor auto's.
Zeker bij basisscholen heb je echt geen goede reden om met de auto te gaan, die zitten 9 vd 10 keer om de hoek.
Dat is inderdaad een goede. Ik woon tegenover een basisschool en als je om half 9 weg wilt, sta je eerst een kwartier te wachten om voorbij de school te komen.

Daarnaast parkeert iedereen bij mij in de straat, dat is ook lekker, al die gehaaste ouders die de straat in- en uitscheuren...

Ach ja, 's ochtends 10 minuten eerder opstaan zodat je nog tijd hebt om terug naar huis te lopen en dan de auto pakken is wel veel gevraagd. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
Harry Nak schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Dat is inderdaad een goede. Ik woon tegenover een basisschool en als je om half 9 weg wilt, sta je eerst een kwartier te wachten om voorbij de school te komen.

Daarnaast parkeert iedereen bij mij in de straat, dat is ook lekker, al die gehaaste ouders die de straat in- en uitscheuren...

Ach ja, 's ochtends 10 minuten eerder opstaan zodat je nog tijd hebt om terug naar huis te lopen en dan de auto pakken is wel veel gevraagd. ;w
Indien het parkeren bij jou in de straat toegestaan is, zie ik het probleem niet zo. Wanneer je ervoor kiest om vlakbij een school te gaan wonen, heb je zelf ook aanvaard dat er veel schoolgaande kinderen/ouders (en dus ook de bijbehorende fietsen, kinderwagens en auto's) dagelijks rond schooltijd daar zijn.
Blokkeren ze jouw uitrit (wat volgens mij niet eens toegestaan), dan is het een andere zaak. Dan zou ik contact opnemen met de gemeente en/of politie of ze dit willen handhaven of verduidelijken (bord plaatsen met verboden te parkeren, gele streep aan de stoep etc.).

Voor wat betreft de TS: ik zou in zo'n situatie hooguit een sarcastische, doch beleefde, reactie geven op haar gescheld en het er verder bij laten. Indien daar niet gepakeerd mag worden, het een of meerdere keren bij de politie melden, desnoods eens vragen of ze een keer sochtends een agent willen langssturen die mensen hierop wijst. Maar verder ach, er zijn toch ergere dingen in het leven, niet?

Hier in de buurt bij de basisschool en de omringende straten is het ook zo'n drama. Wij hebben nog geen kinderen, maar we hebben meerdere vrienden die dat wel al hebben, sommigen ook die bij die basisschool de kids hebben zitten. Zij brengen de kinderen ook vrijwel altijd, tenzij het heel slecht weer is (enorme stortbui of dingen als ijzel) altijd te voet naar school. Het aantal keer dat je zoiets moet doen kan je per jaar op 1 of 2 handen tellen.
Echter zijn er hele volkstammen die hun kinderen met de auto brengen. Van waar ik eerst woonde (afstand oude woning > basisschool is wellicht 100 meter minder dan vanaf waar ik nu woon) liep ik vroeger altijd naar school, in het begin onder begeleiding van een van mijn ouders. Dit was pak m beet 6 minuten lopen, de bovengenoemde vrienden van ons moeten gok ik 10-15 minuten lopen. Maar wanneer ik naar het werk ging (vanuit het oude huis) kwam ik ongeveer langs de basisschool en zag ik daar tot in de verre omstreek mensen met de auto de kids brengen. Sommigen daarvan woonden bij mij in de straat, pakten de auto, moesten deze vanwege de drukte 2 straten verderop parkeren en dan lopen. Onder de streep hadden ze hiermee net zoveel gelopen als wanneer ze direct vanuit huis waren gaan lopen 8)7

Ik kan het deels begrijpen waarom mensen de kinderen met de auto brengen. Tegenwoordig werken steeds vaker beide ouders, ten opzichte van 25 jaar geleden. Ik kan me voorstellen dat het zich kan lonen om de kids met de auto te brengen en dan direct door te rijden naar het werk. Alleen van het aantal mensen wat ik dat hier zie doen, denk ik dat die vlag voor minder dan 5% opgaat. In de meeste gevallen denk ik dat men meer tijd is met kinderen in de auto krijgen, 2 minuten naar de school rijden, 2 straten verder moeten parkeren, iedereen weer uitladen en dan alsnog een stuk moeten lopen. Zeker aangezien ik van sommige ouders ook weet dat b.v. de vrouw huismoeder is, of part-time vanuit thuis werkt (eigen bedrijfje b.v.), dan zie ik echt niet het voordeel van de auto pakken.
Op het moment dat wij aan kinderen beginnen gaan die vrolijk te voet naar school. Vanuit hier is de school een minuutje of 7 lopen, met als enige nadeel 1 drukke weg die overgestoken moet worden, een weg zonder zebrapaden of brigadiers. Daar zullen wij als ouders de eerste jaren toch zeker mee moeten gaan, wellicht een jaartje langer vanwege de gevaarlijke situatie. Maar ja, daar houd ik rekening mee, ik (wij) willen kinderen, dus moet je met die zaken rekening houden. En gewoon lekker te voet, of op de fiets, lekker gezond, net zo snel en met minder gezeik dan de auto.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

dr.lowtune

Deugt niet

Wij hebben de luxe dat we dicht bij de school wonen waar de kleine straks naartoe gaat, maar dat we niet de overlast hebben.

We hebben wel een ander parkeer probleem in de wijk, daar maakte ik me heel druk over, maar het schiet niet op. Je zal altijd asocialen in de samenleving hebben en onze samenleving kan daar niet mee omgaan. Tja, een social rating systeem zoals op plekken in China bestaat zou helpen, maar moeten we dat willen?

Het enige waar ik me wel echt aan stoor, is dat er van die kansloze kutouders zijn denken dat je binnen een woonerf 80 mag rijden. Ze zullen je kind maar doodrijden omdat ze totaal gestrest naar hun baantje moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dat ging snel.... Even een paar berichten naar de Trashcan verwezen. Of we praten als volwassen mensen met elkaar, of je zet je internet even uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Ik blijf het erg merkwaardig vinden dat er ouders zijn met zo'n ikke ikke ikke en de rest kan de pleuris krijgen mentaliteit.

Parkeer de auto iets verder van school in een straat, loop met de kids dat stukje naar school en loop dan weer terug naar je auto. Jij blij en de kids zijn gezond en fit bezig doordat ze lopen en automobilisten kunnen er makkelijker langs.

Of denk ik nu te simpel? ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

dr.lowtune

Deugt niet

mugenmarco schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:19:
Ik blijf het erg merkwaardig vinden dat er ouders zijn met zo'n ikke ikke ikke en de rest kan de pleuris krijgen mentaliteit.

Parkeer de auto iets verder van school in een straat, loop met de kids dat stukje naar school en loop dan weer terug naar je auto. Jij blij en de kids zijn gezond en fit bezig doordat ze lopen en automobilisten kunnen er makkelijker langs.

Of denk ik nu te simpel? ;)
"ja maar, ik betaal toch wegenbelasting"
"ja maar, dan ben ik 30 seconden later op mijn werk"
"ja maar, het regent"
"ja maar, ik betaal bijtelling dus ik benut de auto maximaal"
"ja maar, mijn kleine teen doet zeer"
"ja maar, dan moet mijn prinsje/prinsesje lopen en dat is gevaarlijk"
"ja maar, ik vind dat niet handig"

etc.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
dr.lowtune schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:23:
[...]

"ja maar, ik betaal toch wegenbelasting"
"ja maar, dan ben ik 30 seconden later op mijn werk"
"ja maar, het regent"
"ja maar, ik betaal bijtelling dus ik benut de auto maximaal"
"ja maar, mijn kleine teen doet zeer"
"ja maar, dan moet mijn prinsje/prinsesje lopen en dat is gevaarlijk"
"ja maar, ik vind dat niet handig"

etc.......
owja was even vergeten dat anno 2019 mensen alleen aan zichzelf denken zodra ze moeten kiezen tussen rekening houden met andere mensen. Er lopen steeds meer en meer waardeloze ouders rond die never nooit aan kinderen moesten beginnen maarja ook die mensen vinden zichzelf o zo geweldig :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 17:45

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Een reële oplossing is natuurlijk de wijkagent inlichten, met de mededeling dat dit tot ongelukken gaat leiden en nooddiensten bescheten uitkomen als ze er eens langs moeten.
Wijkagent kan besluiten om bv. BOA's gedurende een paar dagen 's ochtends en 's middags langs te sturen of zelf eens langs te komen.
Een paar boetes (na één verbale waarschuwing) kan helpen.

Vaak zal een school alle ouders eerst aanschrijven met het nadrukkelijke verzoek vooral de stoep vrij te houden (als dat niet al 3x p.j. gedaan is voor de afgelopen 15 jaar), maar we weten dat dat in de wind wordt geslagen door figuren zoals in de TS noemt.
mugenmarco schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

owja was even vergeten dat anno 2019 mensen alleen aan zichzelf denken zodra ze moeten kiezen tussen rekening houden met andere mensen. Er lopen steeds meer en meer waardeloze ouders rond die never nooit aan kinderen moesten beginnen maarja ook die mensen vinden zichzelf o zo geweldig :O
Tijd voor een boute uitspraak :Y) :
Vroegah had de meerderheid een absolute waarheid (of besef van een absoluut 'waar') en gaf je je 'ik' daar een plek in. Tegenwoordig is het eigen gelijk absoluut (hoe zwalkend ook) en is de waarheid voor de gemiddelde NL'er relatief. Zie-daar: een ik-centered heelal. :S
Zie ook alle boeddha-beelden in voortuinen.

[ Voor 42% gewijzigd door Goudvis op 11-10-2019 11:00 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highfive95
Goudvis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:54:
Een reële oplossing is natuurlijk de wijkagent inlichten, met de mededeling dat dit tot ongelukken gaat leiden en nooddiensten bescheten uitkomen als ze er eens langs moeten.
Wijkagent kan besluiten om bv. BOA's gedurende een paar dagen 's ochtends en 's middags langs te sturen of zelf eens langs te komen.
Een paar boetes (na één verbale waarschuwing) kan helpen.
Dit maakt echt geen reet uit.

Hier hebben ze ook een week lang de wijkagent op bezoek gehad en er zijn diverse boetes uitgeschreven. Dan is het even een paar weken rustiger. De paar die zich dan aangesproken voelen parkeren even netjes.
Maar na een paar weken is het precies hetzelfde liedje weer. Dan is het weer een grote puinhoop.

De enige oplossing is gebied om school autovrij maken tijdens haal en breng momenten. Maar ja, daar zitten de omliggende bewoners weer niet op te wachten.

Ik weet ook niet waarom die drang er zo is om de auto te pakken. Hier is een vrouwtje dat letterlijk 300 meter moet lopen voordat ze bij school is. Wellicht als je meteen moet gaan werken is het wat anders.
Maar enige wat vrouwtje doet is auto starten, 300 meter rijden, op de stoep parkeren, kind droppen en weer 300 meter terug rijden. 8)7 Ook in de winter staat ze 5 minuten te krabben om 600 meter te rijden. ;w :F

Maar ik zie echt veel meer ouders die binnen 5-10 minuten lopen van school wonen. Allemaal gaan ze met de auto heen en weer terug. 8)7 Je bent sneller te voet op en neer dan dat je de auto pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Highfive95 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Ik weet ook niet waarom die drang er zo is om de auto te pakken. Hier is een vrouwtje dat letterlijk 200 meter moet lopen voordat ze bij school is. Wellicht als je meteen moet gaan werken is het wat anders.
Maar enige wat vrouwtje doet is auto starten, 300 meter rijden, op de stoep parkeren, kind droppen en weer 300 meter terug rijden. 8)7 Ook in de winter staat ze 5 minuten te krabben om 600 meter te rijden. ;w :F

Maar ik zie echt veel meer ouders die binnen 5-10 minuten lopen van school wonen. Allemaal gaan ze met de auto heen en weer terug. 8)7
Dat is inderdaad een mentaliteit die wij in Hilversum meer zien. Mensen pakken op een bepaalde leeftijd zo vaak de auto dat ze hun fiets weggeven, kwijtraken of laten wegrotten en bedenken vervolgens niet dat er meer vervoersmiddelen zijn dan de auto (of scooter, geldt hetzelfde voor).

Wij hebben een buurvrouw gehad die jarenlang, elke dag, trouw de auto pakte naar de lokale Jumbo waar ze werkte. Letterlijk 1100 meter verderop. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Anoniem: 279475 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

hier het zeflde woon in nieuwbouw straat regelmatig wordt de oprit dicht gezet maar dan bel ik gewoon de handhaving wat toevallig ook nog een maatje is :) er wordt inmiddels niet meer gewaarschuwd maar gewoon geschreven :) moet je maar niet de oprit blokken en half op de stoep staan .
en dan kwaad op mij worden. terwijl er 15 meter verder op een leeg veld ligt .luie varkens zijn het bouwvakkers stel je voor dat een paar meter extra moet lopen
Dit vind ik toch een hele opmerkelijke post van @Anoniem: 279475 in het topic “Mag de buurman op mijn garage staan”, gezien de eerdere posts hier dat mensen niet moeten zeuren en niet bij een basisschool moeten gaan wonen.

Misschien kun je uitleggen waarom het anders is als het jouzelf betreft?

[ Voor 3% gewijzigd door Chntl321 op 11-10-2019 11:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
Goudvis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:15:
[...]

Dat is inderdaad een mentaliteit die wij in Hilversum meer zien. Mensen pakken op een bepaalde leeftijd zo vaak de auto dat ze hun fiets weggeven, kwijtraken of laten wegrotten en bedenken vervolgens niet dat er meer vervoersmiddelen zijn dan de auto (of scooter, geldt hetzelfde voor).

Wij hebben een buurvrouw gehad die jarenlang, elke dag, trouw de auto pakte naar de lokale Jumbo waar ze werkte. Letterlijk 1100 meter verderop. :D
Men ziet de oplossingen inderdaad niet meer (auto als universeel transportmethode). Het andere aspect is egocentrisch gedrag (op de stoep / voor oprit / in bocht / op straat / op zebrapad parkeren, etc).
PWM schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:32:
Doen we allemaal weer lief tegen elkaar? Dat kibbelen kan ook bij school weer.

Mijn oplossing, als ik wel met de auto ga, is op een nette afstand van school parkeren op een normale parkeerplaats en dan:

[Afbeelding]

Zijn we er zo.
Als we met auto brengen/halen - minderheid van de dagen - dan maakt het me ook niet uit om een straat verderop netjes in een vrij parkeervak te gaan staan en even te lopen.

Voorkeur heeft echter tot echt de fiets. Dan moet je soms dus even creatief worden of een paar euro investeren. Dat was dus een fietskar in eerste instantie. En als jr. binnenkort niet meer achterop kan en zelf niet kan fietsen ivm BSO dan mag hij 2km steppen. Goed voor z'n conditie :D

En per definitie geen haast hebben. Dan heb je of de verkeerde baan of teveel kinderen :P

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2019 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 279475 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:36:
[...]

Ik ook niet maar de rest is geen optie

Met ze 3 kinderen op 1 fiets vergeet het maar
Lopen te ver en duurt te lang...

Dus wat blijft er over... juist ja en niks persé voor de auto kiezen blijft verder niks over he
Vanaf 6 jaar kunnen kinderen prima zelf fietsen naar school. Dus tenzij je 3 kinderen in groep 1/2 hebt zitten, kan je prima brengen met de fiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat mij veel belangrijker lijkt: zodra je kinderen naar school brengt met auto, zijn ze gewend om met auto gebracht te worden. Als ze dan ergens anders heen moeten en t is slecht weer / regen / te warm / net te ver naar hun zin, verwachten ze ook dat je ze met de auto brengt.
Als ze dan naar de klimaatmars willen, dan is t mam/pap kan je me even met de auto brengen, ik ga echt neit de trein pakken, die zit ramvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Z___Z schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Vanaf 6 jaar kunnen kinderen prima zelf fietsen naar school. Dus tenzij je 3 kinderen in groep 1/2 hebt zitten, kan je prima brengen met de fiets.
1jaar 3 jaar en 5 jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 20:51
Dan kan die van 5 toch prima zelf fietsen? Fiets jij er mooi achteraan met de andere 2 voor en achter op je eigen fiets. Lijkt me veel simpeler dan ze allemaal in de auto moeten stoppen, gordeltjes vastmaken, 2 km rijden en dan in omgekeerde volgorde iedereen weer uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andrejan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Dan kan die van 5 toch prima zelf fietsen? Fiets jij er mooi achteraan met de andere 2 voor en achter op je eigen fiets. Lijkt me veel simpeler dan ze allemaal in de auto moeten stoppen, gordeltjes vastmaken, 2 km rijden en dan in omgekeerde volgorde iedereen weer uit de auto.
ja kan die dus nog niet wel druk aan het aan het oefenen. wel met zij wielen maar dat is door de slechte straat geen optie met al die gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 20:51
Anoniem: 279475 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:57:
[...]
ja kan die dus nog niet wel druk aan het aan het oefenen. wel met zij wielen maar dat is door de slechte straat geen optie met al die gaten
Tip: probeer eens een loopfiets, dat gaat vaak al veel sneller goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andrejan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Tip: probeer eens een loopfiets, dat gaat vaak al veel sneller goed.
die hebben we al. probleem is dat aan de overkant ook nog een beek is dat vind hij eng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Goudvis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:54:

Zie ook alle boeddha-beelden in voortuinen.
Misschien mis ik de smiley, maar de Chinese Boeddha cultuur gaat toch juist om het wij waar het geheel belangrijker is dan het individu?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:41
Ik zou zeggen als het niet mag, maak een foto en ga naar de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andrejan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

ze zitten sneller in de auto met de gordels om dan op de fiets. auto staat gewoon voor deur fiets moet dan weer eerst uit de garage gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Goudvis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:15:
1100 meter? dat vind ik nog best een eind. Dan pak ik ook lekker de auto. Zeker met een erg jong kind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Roenie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:20:
[...]
1100 meter? dat vind ik nog best een eind. Dan pak ik ook lekker de auto. Zeker met een erg jong kind.
Valt best mee, 11 minuten lopen, minder dan de helft van wat een normale, gezonde volwassene dagelijks moet bewegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dit gebeurde er dus onlangs in de regio: https://www.gelderlander....er=https://www.google.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:30:
[...]

Valt best mee, 11 minuten lopen, minder dan de helft van wat een normale, gezonde volwassene dagelijks moet bewegen.
Dat is toch persoonlijk? Ieder heeft zijn eigen afstand. Voor de een is dat een marathon en voor de ander een paar honderd meter. Daarnaast loop je niet alleen, maar met een jong kind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Het dubbele aan dit soort zaken is dat waar de veiligheid van kinderen in het geding is.... ouders beginnen te klagen daarover.... maar dat een deel van de ouders zelf... de oorzaak zijn door met hun auto kort bij de school willen te parkeren.... en voor zelfs ca honderd meter lopen ivm werkzaamheden.. nog geen respect kunnen opbrengen voor zelfs een tijdelijke situatie.... (zie mijn weblink van hierboven).

Moet er dan toch eerst wat gebeuren? Begrijpen die ouders die per see de auto voor de deur van de school dit niet? Is hun eigen belang dan zoveel groter dan het belang van andere kinderen? Daar kan ik niet bij....
Daar helpt imho geen smoezenboek aan....waarom je het wel zo zou doen. Je kunt er ook voor kiezen om 100-150 meter te lopen, door op die afstand je auto te parkeren en daarmee iig de ruimte rond de school vrij & veilig te houden voor de kids. Voor ouders met een erkende handicap zou je een regeling kunnen treffen.

Kan me haast niet voorstellen dat ouders die (gelukkig!) bezorgd zijn om het welzijn van hun kind.... dit welzijn niet aan andere kinderen en hun ouders gunnen? Want dat zou een mooie reflectie zijn....

In de tijd van onze kids speelde dat nog veel minder, maar als ik nu toevallig rond half negen de wijk uit rij, omdat ik door omstandigheden een keer wat later naar mijn werk ging, ... zat ik gewoon in de file van ouders die net hun kind weggebracht hebben..... (gelukkig rij ik dan zelf bewust niet langs de school, dat mijd ik bewust op die tijdstippen en ik rij dan altijd de andere kant de wijk uit).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Roenie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:27:
[...]
Dat is toch persoonlijk? Ieder heeft zijn eigen afstand. Voor de een is dat een marathon en voor de ander een paar honderd meter. Daarnaast loop je niet alleen, maar met een jong kind.
Dat buitenlucht slecht is voor jonge kinderen, is een hardnekkig fabeltje. :) Die van ons is nog geen 3 en met haar loopfietsje is ruim 3 km echt niet te ver voor haar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naarden 4ever
Roenie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:27:
[...]
God je zou bijna vergeten dat mensen ook gewoon biologische wezens zijn en dat het concept 'buitenlucht' pas bestaat sinds mensen 'binnen' hebben uitgevonden. Zou het echt zo schadelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Zoiets zou "vervreemd van..." kunnen heten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
Rukapul schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:28:
[...]
Voorkeur heeft echter tot echt de fiets. Dan moet je soms dus even creatief worden of een paar euro investeren. Dat was dus een fietskar in eerste instantie. En als jr. binnenkort niet meer achterop kan en zelf niet kan fietsen ivm BSO dan mag hij 2km steppen. Goed voor z'n conditie :D
Precies:

- Fietskar.
- Bakfiets.
- wandelen (steppen).
- Kind zelf op de fiets (maar dan hakt opeens het probleem van dit topic er hard in),

Er is een heel goede reden om mensen zwaar te ontmoedigen om de auto te gebruiken. We hebben hier al iemand die de tijd van de fiets pakken al een dikke streep door verantwoordelijk gedrag vindt. Dus weer een auto op de weg, kinderen die niet durven te fietsen, extra drukte op school... en dat sneeuwbalt lekker door.

Ik vind het zo jammer dat er overduidelijk een causaal stuk is wat gewoon niet wordt gerealiseerd waardoor er "geen opties"zijn behalve de samenleving verder te belasten.

meer auto's=gemeentes die de auto zwaar voortrekken=minder mogelijkheid tot veilig fietsen=kinderen die niet durven te fietsen omdat Papa en mama het liever ook niet doen.

En dat schaalt gewoon niet in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
naarden 4ever schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:13:
[...]
God je zou bijna vergeten dat mensen ook gewoon biologische wezens zijn en dat het concept 'buitenlucht' pas bestaat sinds mensen 'binnen' hebben uitgevonden. Zou het echt zo schadelijk zijn?
en deze:
Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Dat buitenlucht slecht is voor jonge kinderen, is een hardnekkig fabeltje. :) Die van ons is nog geen 3 en met haar loopfietsje is ruim 3 km echt niet te ver voor haar.
Ik beweer toch niet dat buitenlucht schadelijk is :? Je kunt overigens gewoon met de ramen open rijden als het niet regent ;)

Maar goed, ga vooral lekker lopen met dat loopfietsje. Ik verklaar je daarmee niet voor gek. En een ander pakt de auto voor die afstand. Die hoeft ook niet voor gek verklaard te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Roenie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:12:
[...]

Maar goed, ga vooral lekker lopen met dat loopfietsje. Ik verklaar je daarmee niet voor gek. En een ander pakt de auto voor die afstand. Die hoeft ook niet voor gek verklaard te worden.
Tsja, zijn wel een aantal dingen die de samenleving negatief beïnvloeden als je de auto pakt, zeker voor dat soort afstandjes.

Jij weet het, ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Tsja, zijn wel een aantal dingen die de samenleving negatief beïnvloeden als je de auto pakt, zeker voor dat soort afstandjes.

Helemaal correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roffeltjes schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

er zijn wel meer dingen slecht voor de samenleving

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Anoniem: 279475 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

er zijn wel meer dingen slecht voor de samenleving
zoals kinderen nemen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Op de man, niet meer doen!*

[ Voor 86% gewijzigd door deepbass909 op 16-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:49:
[...]

Misschien mis ik de smiley, maar de Chinese Boeddha cultuur gaat toch juist om het wij waar het geheel belangrijker is dan het individu?
Als het over de achterliggende gedachte van boeddha-beeldjes uit de bouwmarkt gaat, was geen smiley nodig dacht ik zo. :P Dat je die voornamelijk in tokkievoortuinen/huiskamers ziet, spreekt boekdelen wat mij betreft.
(Uitgezonderd Tweakers wiens vrouw/vriendin per se zo'n ding in huis/tuin wilde :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 39993 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

Nou vind ik persoonlijk 3 km wel vrij fors (is met een kind toch al snel een uur lopen), maar inderdaad, buitenlucht is gewoon goed.

Vroegâh, toen ik naar de basisschool ging, liep ik altijd. Het was zo'n 700 meter en door weer en wind liepen wij naar school en 's middags weer terug. Met de auto, dat kwam niet eens in ons op.
Later op het voorgezet kwam ik alleen met de auto toen ik in de muzikale begeleiding van een theaterstuk zat en iedere week mijn keyboard naar school moest voor repetities (dat ding nam je echt niet meer op de fiets). Maar op andere momenten, ongeacht het weer, was het ook weer altijd op de fiets.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zat van de week nog even na te denken over wat iemand hier zei, zijnde het feit dat de auto het defacto vervoersmiddel geworden lijkt om kinderen naar school te brengen. En ergens dacht ik bij mezelf "gezien de wachtlijsten bij scholen, kinderopvang etc, is het eigenlijk helemaal niet verwonderlijk dat men met de auto gaat" Je bent al blij als je kind ergens terecht kan, dan maar rijden - en iedereen doet het want dat geldt voor iedereen. Soms heb je geluk en zit je dicht bij huis, vaker echter niet, zeker in de randstad. En als je kind ergens eenmaal zit haal je hem ook niet 123 weg. Dus imho hebben we het misschien ook wel een beetje in de hand gewerkt met het beleid tav opvang en onderwijs.

Having said that: toen ik 30 jaar terug op de basisschool zat hadden we ook een probleem met auto's. Voor de school was een stopverbod, maar menigeen lapte dat aan zijn laars. De oplossing van school: kinderen uit de wat hogere groepen rode en gele kaarten uit laten delen aan mensen die er toch stopten, met de mededeling daarbij dat dat niet mocht voor de veiligheid van hen en andere kinderen. Kentekens werden genoteerd, lijsten opgesteld, en 3x geel was rood. Kan melden dat dat vrij effectief was. Ouders die door kinderen op hun gedrag aangesproken worden, dat komt wel binnen.
Enige uitzondering waren de ouders van een stel kampers, maar die hadden per definitie overal schijt aan geloof ik :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:21:...toen ik 30 jaar terug op de basisschool zat hadden we ook een probleem met auto's. Voor de school was een stopverbod, maar menigeen lapte dat aan zijn laars. De oplossing van school: kinderen uit de wat hogere groepen rode en gele kaarten uit laten delen aan mensen die er toch stopten, met de mededeling daarbij dat dat niet mocht voor de veiligheid van hen en andere kinderen. Kentekens werden genoteerd, lijsten opgesteld, en 3x geel was rood. Kan melden dat dat vrij effectief was. Ouders die door kinderen op hun gedrag aangesproken worden, dat komt wel binnen.
Enige uitzondering waren de ouders van een stel kampers, maar die hadden per definitie overal schijt aan geloof ik :+
De boodschapper heeft een grote invloed in hoe iets binnenkomt. Ik vind dit een origineel idee en vraag mij af of dit nog zo gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:38
30 jaar terug zat de maatschappij nog heel anders in elkaar. Veel minder ikke-ikke-ikke. Nu wil iedereen haantje de voorste zijn en de rest moet maar wijken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roffeltjes
The Eagle schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:21:
Ik zat van de week nog even na te denken over wat iemand hier zei, zijnde het feit dat de auto het defacto vervoersmiddel geworden lijkt om kinderen naar school te brengen. En ergens dacht ik bij mezelf "gezien de wachtlijsten bij scholen, kinderopvang etc, is het eigenlijk helemaal niet verwonderlijk dat men met de auto gaat" Je bent al blij als je kind ergens terecht kan, dan maar rijden - en iedereen doet het want dat geldt voor iedereen. Soms heb je geluk en zit je dicht bij huis, vaker echter niet, zeker in de randstad. En als je kind ergens eenmaal zit haal je hem ook niet 123 weg. Dus imho hebben we het misschien ook wel een beetje in de hand gewerkt met het beleid tav opvang en onderwijs.
Hoewel "iedereen doet het" flauwekul is, is het absoluut waar dat zowel de lokale als de landelijke overheid krankzinnig is geweest.

En for the record: de school van mijn zoon is 8km, 20 minuten fietsen. Dat is qua reistijd in Amsterdam hilarisch genoeg sneller dan een Auto. Het "tijds"argument klopt niet, en iedere automobilist weet dat stiekem ook wel, want ik heb nog nooit een automobilist gehoord die hier verbaasd over is. Het probleem is gewoon dat het kan, niet omdat het nodig is....

Ik moest zo lachen om de VVD wethouder die verzuchtte dat fietsgebruik onder kinderen kelderde... hypocriete dwaas. De auto als speerpunt benomen en dan verbaasd zijn dat mensen het afleren om te fietsen. Als ze nou de inrichtingsproblemen eerder serieus hadden genomen en complete routes autoluw hadden gemaakt (zoals ze nu heel hard doen) hadden we nu niet deze onzin meegemaakt.

Zelfs nu zijn er gemeentes die de fiets als sluitpost hebben terwijl we allemaal wel snappen dat autogebruik actief zal worden terug gedrongen, al was het maar vanwege het infrastructurele infarct wat we nu constateren. Amsterdam heeft het nu eindelijk begrepen en is de auto actief aan het weren en dat is gewoon een enorme verbetering voor de bewoners en het verkeer.

Met name het voor een habbekrats 5 minuten van het centrum parkeren is briljant. Ik was negatief over de N-Z lijn, maar dat je een hele dag voor 1 euro bij de Rai staat en dan 3 minuten met de metro moet rijden naar bijvoorbeeld de Albert Cuyp is gewoon een enorme gamechanger. Mensen die klagen over de parkeertarieven in Amsterdam moeten even rustig de tijd nemen om de gemeente P+R site te bekijken.

Daarentegen is Diemen goed bezig het de fietser onmogelijk te maken :X

Vooral de nieuwbouwwijken zijn bizar ingericht waarbij er fietspaden moeten wijken voor parkeerplaatsen. En om het nog idioter te maken, het is vooral voor een optisch plaatje. Het stomste voorbeeld is bij Inholland. Daar kan je nu parkeren midden in een dubbelzijdige laan, zodat het fietspad niet meer paste. Een gewone 2 richtingsweg met aan weerzijden parkeerhavens hat precies evenveel plekken opgeleverd, maar dan wel met ruimte voor het nu opgeofferde fietspad. Maar ja, zo'n mooie allee waarbij mensen de straat over moeten om bij de auto te komen staat chique...

En ja, dan moeten al ie ouders straks hun kind op school in Diemen brengen. Hooguit 1-2 km, maar ja "Broem-broem"... |:(
LordSinclair schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:20:
[...]

30 jaar terug zat de maatschappij nog heel anders in elkaar. Veel minder ikke-ikke-ikke. Nu wil iedereen haantje de voorste zijn en de rest moet maar wijken.
Geloof ik niet zo in... het grote verschil is de tweeverdiener gecombineerd met al 50 jaar een regering die de Auto als speerpunt heeft.

Mensen weten helaas niet beter en als je eenmaal zo'n ding hebt ga je hem ook gewoon gebruiken. En dat terwijl een fiets voor heel veel dingen sneller, fijner en praktischer is. En dat zijn allemaal "Ikke-ikke-ikke' redenen.

Het is helaas allang niet meer rationeel.. zo heb ik een collega die liver vanaf Purmerend in de file zit dan de hetzelfde stuk in de helft van de tijd met het OV, Dat soort mensen moet je echt actief de auto uitwerken, want als je die dagelijkse file ziet springen de tranen je in de ogen. Dat kan gewoon niet zo doorgaan... het past al zolang niet meer.

En nee, meer asfalt lost dat niet op, want de bestemming. Amsterdam, is zijn eigen hart-infarct.

[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 17-10-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:51

3_s

roffeltjes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:25:
En for the record: de school van mijn zoon is 8km, 20 minuten fietsen. Dat is qua reistijd in Amsterdam hilarisch genoeg sneller dan een Auto. Het "tijds"argument klopt niet, en iedere automobilist weet dat stiekem ook wel, want ik heb nog nooit een automobilist gehoord die hier verbaasd over is. Het probleem is gewoon dat het kan, niet omdat het nodig is....
Hoewel grotendeels gelijk, toch een kanttekening.
School van m'n kinderen (6 & 8j) is op +- 1km.
Toch rij ik (bijna) altijd met de auto.
Reden: ik moet daarna toch verder rijden naar het werk.
En 's avonds komt m'n vrouw ook rechtstreeks van het werk.

Ja, in theorie zou ik met fiets kunnen gaan en dan terug naar huis om te gaan wisselen. En m'n vrouw eerst langs huis om fiets op te halen. Maar ja, dat is theorie.
Gelukkig zijn ze bij ons op school wel beleefd, is er wel voldoende parking en geen gevaarlijke situaties.
Daarnaast rij ik elektrisch, dus mag ik dat O-) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:37
Anoniem: 279475 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:40:
[...]

ze zitten sneller in de auto met de gordels om dan op de fiets. auto staat gewoon voor deur fiets moet dan weer eerst uit de garage gehaald worden.
Zet je de auto in de garage en de fiets voor de deur. Heb je het probleem omgedraaid en opgelost en kun je op de fiets. Niet denken in wat niet kan. Zeg dan gewoon dat je niet wil. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Waarom gaat het eigenlijk over afstanden en al dan niet met de auto naar school? Het ging toch om asociaal/foutparkeren? Hoe kun je dat aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wisselwerking schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Zet je de auto in de garage en de fiets voor de deur. Heb je het probleem omgedraaid en opgelost en kun je op de fiets. Niet denken in wat niet kan. Zeg dan gewoon dat je niet wil. :>
Nee dat kan niet.😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
3_s schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:03:
[...]

Hoewel grotendeels gelijk, toch een kanttekening.
School van m'n kinderen (6 & 8j) is op +- 1km.
Toch rij ik (bijna) altijd met de auto.
Reden: ik moet daarna toch verder rijden naar het werk.
En 's avonds komt m'n vrouw ook rechtstreeks van het werk.

Ja, in theorie zou ik met fiets kunnen gaan en dan terug naar huis om te gaan wisselen. En m'n vrouw eerst langs huis om fiets op te halen. Maar ja, dat is theorie.
Gelukkig zijn ze bij ons op school wel beleefd, is er wel voldoende parking en geen gevaarlijke situaties.
Daarnaast rij ik elektrisch, dus mag ik dat O-) .
Maar dit is een effect van het grote autobezit.. we kunnen ver van het werk wonen.

Dit zijn keuzes, niet alleen van de persoon, maar vooral van de samenleving. En nu merken we dat dat dus niet schaalt...

De logische oplossing is OV en fiets, dat is qua oppervlakte gebruik ontzettend veel efficenter. Maar ja, die infrastructuur is er vaak niet dus is de auto wel zo makkelijk, zeker als je er al twee hebt.
Roenie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:53:
Waarom gaat het eigenlijk over afstanden en al dan niet met de auto naar school? Het ging toch om asociaal/foutparkeren? Hoe kun je dat aanpakken?
Oorzaak/gevolg.

Als mensen bewust kiezen voor de auto ga je dit probleem nooit oplossen.

Er pasen nu eenmaal maar eren beperkt aantal auto's bij een school en er zijn mensen die elke potie van de hand wijzen, ook al weten ze beter. Het trieste is dat kinderen nu ook niet meer kunnen/durven fietsen, waardoor we het probleem kunstmatig instant houden.

Als je in nieuwbouwwijken de fiets al weert, dan is de discussie al klaar voordat hij is begonnen.

[ Voor 24% gewijzigd door roffeltjes op 17-10-2019 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
roffeltjes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:02:
...Oorzaak/gevolg.

Als mensen bewust kiezen voor de auto ga je dit probleem nooit oplossen.

Er pasen nu eenmaal maar eren beperkt aantal auto's bij een school en er zijn mensen die elke potie van de hand wijzen, ook al weten ze beter. Het trieste is dat kinderen nu ook niet meer kunnen/durven fietsen, waardoor we het probleem kunstmatig instant houden.

Als je in nieuwbouwwijken de fiets al weert, dan is de discussie al klaar voordat hij is begonnen.
Dat zal best, alleen kunnen mensen ook de auto netjes parkeren, zonder overlast en gevaar. De discussie over het al dan niet gebruik maken van de auto is gewoon een hele andere. Want voor je het weet gaat het over arbeidstijden, VSO, et cetera.

Wil je nu met dit topic manieren vinden om fout en gevaarlijk parkeren aan te pakken of om mensen hun kinderen lopend of met de fiets naar school te laten brengen. Dat is een hele andere insteek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Roenie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
Wil je nu met dit topic manieren vinden om fout en gevaarlijk parkeren aan te pakken of om mensen hun kinderen lopend of met de fiets naar school te brengen. Dat is een hele andere insteek.
Als mensen hun kinderen lopend of met de fiets naar school brengen, hoeven ze hun auto ook niet te parkeren en is gevaarlijk parkeren dus niet eens mogelijk. Lijkt me echt wel in de discussie te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Roenie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
Dat zal best, alleen kunnen mensen ook de auto netjes parkeren, zonder overlast en gevaar. De discussie over het al dan niet gebruik maken van de auto is gewoon een hele andere. Want voor je het weet gaat het over arbeidstijden, VSO, et cetera.

Wil je nu met dit topic manieren vinden om fout en gevaarlijk parkeren aan te pakken of om mensen hun kinderen lopend of met de fiets naar school te brengen. Dat is een hele andere insteek.
Als er ruimte was had die dame echt niet haar auto op de stoep gekwakt. Het is precies dezelfde discussie, maar nu meer op meta niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:32:
[...]
Als mensen hun kinderen lopend of met de fiets naar school brengen, hoeven ze hun auto ook niet te parkeren en is gevaarlijk parkeren dus niet eens mogelijk. Lijkt me echt wel in de discussie te passen.
en ook:
roffeltjes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:57:
[...]
Als er ruimte was had die dame echt niet haar auto op de stoep gekwakt. Het is precies dezelfde discussie, maar nu meer op meta niveau.
Uiteraard, dat is logisch. Alleen het lost het probleem van verkeerd geparkeerde auto's niet direct op. Het is eenvoudiger om iets aan een plaatselijk parkeerprobleem te doen dan het met de auto naar school tegen te gaan. Daarnaast is foutparkeren strafbaar en het met de auto naar school brengen van kinderen niet.

laten we anders scholen verplaatsen naar gebieden met meer parkeerruimte en bredere wegen. Of een schoolbus optuigen die de kinderen ophaalt.

Ik heb destijds de gemeente een brief gestuurd met een kopie naar de school. Ik meen een maand later waren er stopborden geplaatst op bepaalde plaatsen en kwam de wijkagent af en toe een kijkje nemen. Zeer effectief. Mensen parkeerden dan ook netjes aan de toegangsweg tot de wijk en liepen de laatste honderd meter in plaats van het tot aa de deur willen rijden. Maar goed, dat kan wellicht niet in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Roenie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:12:
[...]
laten we anders scholen verplaatsen naar gebieden met meer parkeerruimte en bredere wegen. Of een schoolbus optuigen die de kinderen ophaalt.
Dat eerste lijkt me geen haalbaar plan omdat juist voor de grote drukke gemeentes die ruimte er niet is. Ook is kinderen laten fietsen een logisch speerpunt welke zelfs door een Amsterdamse VVD wethouder is benoemd.

Dat tweede vind ik wel een heel serieus idee waarmee je wellicht heel veel druk van de ketel haalt. Dan zit je nog met het middag issue (kinderopvang versus kinderen die direct naar huis gaan), maar daar zouden we toch uit moeten kunnen komen als maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:47
roffeltjes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Ruimte is er altijd. Alleen als op een school met 200 kinderen de helft met de auto gebracht wordt dan zijn dat gewoon in 5 tot 10 minuten heel veel auto's. En dat betekent simpelweg dat de ruimte zich op een paar minuten lopen kan bevinden.

"Er is geen ruimte" is alleen een excuus wat luie aso's gebruiken die te beroerd zijn om een paar stappen te lopen. Mindervaliden uitgezonderd, maar die kunnen dan de gemeente aanschrijven om een invalidenparkeerplaats nabij de uitgang van het schoolplein in te richten.

Wat betreft de oorspronkelijke vraag van TS:
Wanneer het om een incident ging, kun je er verder niet zoveel mee.
Komt deze situatie vaker voor, al dan niet met telkens dezelfde fout geparkeerde auto's, dan kun je zeker wel stappen ondernemen.

- Melding maken bij de school van de situatie en erbij zetten dat je je zorgen maakt om de veiligheid van de leerlingen. Fout geparkeerde auto's belemmeren niet alleen de doorgang, ze nemen ook het zicht op het verkeer weg voor kinderen (en ouders) die willen oversteken. Zeker bij basisschoolkinderen is dat zicht een heel belangrijk punt, want kinderen kunnen niet zoals de meeste volwassenen over auto's heen kijken. Oversteken wordt voor hen een soort van Russisch Roulette.
De school kan hier in haar nieuwsbrieven aandacht aan besteden, of als het steeds om dezelfde ouders gaat de betreffende ouders individueel aanspreken.

- Helpt aandacht voor dit veiligheidsissue in de nieuwsbrief niet of wil de school er geen aandacht aan b, dan kun je al dan niet samen met de school naar de wijkagent stappen en vragen of deze zelf eens langskomt om waarschuwingen uit te delen, danwel vragen of de wijkagent zorgt dat de plaatstelijke BOA's eens komen controleren of waarschuwen. Helpt waarschuwen niet voldoende, dan zullen wijkagent of BOA's vanzelf overgaan tot bekeuren.

- Afhankelijk van de situatie ter plaatse kun je wellicht ook bij de gemeente aankloppen om het fout parkeren op die plek vrijwel onmogelijk te maken middels het plaatsen van paaltjes. Het creëren van een veilige omgeving is immers óók taak van de gemeente. Eventueel kan de gemeente ook haar BOA's instrueren om waarschuwingen en bekeuringen uit te delen.

Het prettige van dit soort situaties rond scholen is dat controle door politie of BOA heel gericht kan plaatsvinden, want het is bijna tot op de minuut nauwkeurig vooraf al bekend wanneer de potentiële overtreders zich laten zien. Namelijk vlak voor de school begint en op moment dat de school uit gaat.

[ Voor 55% gewijzigd door Ivow85 op 18-10-2019 17:25 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ivow85 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Ruimte is er altijd. Alleen als op een school met 200 kinderen de helft met de auto gebracht wordt dan zijn dat gewoon in 5 tot 10 minuten heel veel auto's. En dat betekent simpelweg dat de ruimte zich op een paar minuten lopen kan bevinden.

"Er is geen ruimte" is alleen een excuus wat luie aso's gebruiken die te beroerd zijn om een paar stappen te lopen. Mindervaliden uitgezonderd, maar die kunnen dan de gemeente aanschrijven om een invalidenparkeerplaats nabij de uitgang van het schoolplein in te richten.

Wat betreft de oorspronkelijke vraag van TS:
Wanneer het om een incident ging, kun je er verder niet zoveel mee.
Komt deze situatie vaker voor, al dan niet met telkens dezelfde fout geparkeerde auto's, dan kun je zeker wel stappen ondernemen.

- Melding maken bij de school van de situatie en erbij zetten dat je je zorgen maakt om de veiligheid van de leerlingen. Fout geparkeerde auto's belemmeren niet alleen de doorgang, ze nemen ook het zicht op het verkeer weg voor kinderen (en ouders) die willen oversteken. Zeker bij basisschoolkinderen is dat zicht een heel belangrijk punt, want kinderen kunnen niet zoals de meeste volwassenen over auto's heen kijken. Oversteken wordt voor hen een soort van Russisch Roulette.
De school kan hier in haar nieuwsbrieven aandacht aan besteden, of als het steeds om dezelfde ouders gaat de betreffende ouders individueel aanspreken.

- Helpt aandacht voor dit veiligheidsissue in de nieuwsbrief niet of wil de school er geen aandacht aan b, dan kun je al dan niet samen met de school naar de wijkagent stappen en vragen of deze zelf eens langskomt om waarschuwingen uit te delen, danwel vragen of de wijkagent zorgt dat de plaatstelijke BOA's eens komen controleren of waarschuwen. Helpt waarschuwen niet voldoende, dan zullen wijkagent of BOA's vanzelf overgaan tot bekeuren.

- Afhankelijk van de situatie ter plaatse kun je wellicht ook bij de gemeente aankloppen om het fout parkeren op die plek vrijwel onmogelijk te maken middels het plaatsen van paaltjes. Het creëren van een veilige omgeving is immers óók taak van de gemeente. Eventueel kan de gemeente ook haar BOA's instrueren om waarschuwingen en bekeuringen uit te delen.

Het prettige van dit soort situaties rond scholen is dat controle door politie of BOA heel gericht kan plaatsvinden, want het is bijna tot op de minuut nauwkeurig vooraf al bekend wanneer de potentiële overtreders zich laten zien. Namelijk vlak voor de school begint en op moment dat de school uit gaat.
Precies. Ruimte zat. Hooguit niet binnen een straal van 30 meter vanaf de ingang.

Dat zie je hier in de buurt ook. Allemaal fout geparkeerde auto's pal voor de voordeur en dan 60 meter verderop een half lege parkeerplaats. Te ver voor veel mensen. Blijkbaar hebben we hier heel veel gehandicapten in de buurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Mavamaarten schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:43:
Ik woon vlak bij een school, en bij ons is er een gelijkaardig probleem waar mensen zich zonder pardon voor mensen hun garagepoort zetten. En dan bedoel ik niet zich er zetten en in de auto blijven zetten, ze verlaten hun auto en zijn een half uur niet te vinden. Natuurlijk is mijn garagepoort ook zo'n leuke hotspot en kom ik,......

Ik volg het topic met grote interesse voor constructieve tips :)
Na melding bij de school, Gewoon stoisteins met je knipperlicht naar je oprit midden op straat stil blijven staan tot je er in kan rijden. Als alle ouders een paar keer flink geirriteerd zijn geraakt vertellen ze elkaar wat vaker dat je daar niet moet parkeren omdat dasr iemand woont die hun niet begrijpt >:)

Als de wijkagent zegt dat je door moet rijden: 'ok, nadat hij de blokeer auto een prent heeft gegeven'... :+
Pagina: 1 2 3 Laatste