Hallo allemaal,
Ik ben voor een projectje bezig met wat elektra.
Hierbij zoek ik een down-step converter welke 36v/42v naar 12v omzet.
Nu kom ik genoeg tegen op AliExpress waarbij je de voltage met een schroefje kan verlagen, maar wil het graag uit nederland kunnen bestellen, met eventueel een vast voltage van 42v naar 12v, indien ik er meerdere nodig heb op korte tijd.
Het (al bestaande) systeem is als volgt.
230v -> 36v smart charger (geeft 42v af) -> 36v accu (3x 12v gekoppelt) -> kabels naar buiten -> 12v z-wave shutter controller
De reden dat het bestaande systeem 36v blijft, is omdat 12v het helaas niet red op de afstand, en ik de grond wat gedeeltelijk op gemeente eigendom ligt niet mag openmaken
. Dus kan de kabels helaas niet vervangen door een dikkere variant.
Voor de 12v z-wave shutter controller heb ik dus een 36v/42v naar 12v nodig.
Conrad en reichelt heeft genoeg, maar het meeste is tot maximale input 40v, wat dus (neem ik aan) in dit geval net te weinig is.
Mocht iemand een idee/oplossing hebben, dan hoor ik het graag.
Ik kom er momenteel even niet meer uit
Ik ben voor een projectje bezig met wat elektra.
Hierbij zoek ik een down-step converter welke 36v/42v naar 12v omzet.
Nu kom ik genoeg tegen op AliExpress waarbij je de voltage met een schroefje kan verlagen, maar wil het graag uit nederland kunnen bestellen, met eventueel een vast voltage van 42v naar 12v, indien ik er meerdere nodig heb op korte tijd.
Het (al bestaande) systeem is als volgt.
230v -> 36v smart charger (geeft 42v af) -> 36v accu (3x 12v gekoppelt) -> kabels naar buiten -> 12v z-wave shutter controller
De reden dat het bestaande systeem 36v blijft, is omdat 12v het helaas niet red op de afstand, en ik de grond wat gedeeltelijk op gemeente eigendom ligt niet mag openmaken

Voor de 12v z-wave shutter controller heb ik dus een 36v/42v naar 12v nodig.
Conrad en reichelt heeft genoeg, maar het meeste is tot maximale input 40v, wat dus (neem ik aan) in dit geval net te weinig is.
Mocht iemand een idee/oplossing hebben, dan hoor ik het graag.

5120Wp Oost/West - PV Output