Toon posts:

step-down converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JustinoFTW
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22-01 23:51
Hallo allemaal,

Ik ben voor een projectje bezig met wat elektra.

Hierbij zoek ik een down-step converter welke 36v/42v naar 12v omzet.
Nu kom ik genoeg tegen op AliExpress waarbij je de voltage met een schroefje kan verlagen, maar wil het graag uit nederland kunnen bestellen, met eventueel een vast voltage van 42v naar 12v, indien ik er meerdere nodig heb op korte tijd.

Het (al bestaande) systeem is als volgt.

230v -> 36v smart charger (geeft 42v af) -> 36v accu (3x 12v gekoppelt) -> kabels naar buiten -> 12v z-wave shutter controller

De reden dat het bestaande systeem 36v blijft, is omdat 12v het helaas niet red op de afstand, en ik de grond wat gedeeltelijk op gemeente eigendom ligt niet mag openmaken :( . Dus kan de kabels helaas niet vervangen door een dikkere variant.

Voor de 12v z-wave shutter controller heb ik dus een 36v/42v naar 12v nodig.
Conrad en reichelt heeft genoeg, maar het meeste is tot maximale input 40v, wat dus (neem ik aan) in dit geval net te weinig is.

Mocht iemand een idee/oplossing hebben, dan hoor ik het graag. _/-\o_ Ik kom er momenteel even niet meer uit

5120Wp Oost/West - PV Output

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee