Born ready
, ik ben benieuwd.
Nondeju helemaal vergeten
Ben benieuwd!
Default blanke hetero
Vol verwachting klopt mijn hart.... Of is het daarvoor nog te vroeg?
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Spannond!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Best tijdig naar het toilet gaan dan of een buttplug gebruiken.
Niet te hoog of je hangt met hoofd in de windmolenwieken!T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:26:
[...]
Ik heb hoge verwachtingen![]()
Ik ben wel benieuwd en heb er zin in!
Valt mee, ik wil het ooit met de auto doen, tripje van 10u ofzo en dan ben ik al in Kopenhagen.arnold_m schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:09:
Scandinavië is wel heel ver weg. Mogelijk gaat mijn foto zorgen voor een wtf-momentje.
En ik vermoed dat ik voor véél meer WTF, ??? enz. ga zorgen met het verhaal ^^
Ik ben benieuwd naar je tekst van eerste indruk
Winter is coming!!!!
Zolang het nog klopt...Yamy_Daffy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:13:
Vol verwachting klopt mijn hart.... Of is het daarvoor nog te vroeg?
Als een condoom over een knots, toch?
Dit gezegd zijnde, dit zijn allemaal tips met betrekking tot het totale verhaal.
Ik heb alle mails klaar gezet en google zal ze vannacht gelijktijdig gepland versturen.
De een heeft al een langer stukje tekst dan de ander, maar in totaal kom ik op 3 A4 bladzijden uit.
Véél succes ermee, ik kijk uit naar de eerste reacties hier in het topic!!!
En ben natuurlijk héél benieuwd naar het resultaat
1e indruk; waar ben ik aan begonnen
Ik gaan even er op kauwen...
Allemachtig, gelukkig even de tijd om na te denken
Default blanke hetero
Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.Barrycade schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:18:
1e indruk; waar ben ik aan begonnen![]()
![]()

Ik heb dan nog het geluk dat er een twist in mijn stukje zit. Meer ga ik niet verklappen.
@masauri
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Shit, 2 typfouten gevonden.... je hebt een nieuwe mailT.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:21:
[...]
Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.![]()
Ik heb dan nog het geluk dat er een twist in mijn stukje zit. Meer ga ik niet verklappen.![]()
@masauri![]()
![]()
@Pixeltje , ter info, voor je je ook meld, het laatste woord van de 1e regel is géén typfout!

Oh en de disclaimer:
Gelijkenissen in dit verhaal met bestaande personen is op toeval berust. Plaatsnamen echter kloppen wel.
De rest is pure fictie.
Goed gezien. Ik had het nog niet gevonden...masauri schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:40:
[...]
Shit, 2 typfouten gevonden.... je hebt een nieuwe mail
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Keuze te over, tis maar net waar je de nadruk op wil leggenmoozzuzz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:12:
Zalig, erg veel zin in, maar om dat in een foto te krijgen 😅
Ik kan verschillende kanten op, maar heb nog geen bepaald beeld in mijn gedachten bij het verhaal.
Ik laat het nog even inzinken, en lees het stukje tekst nog een aantal keer door.
Wel een leuke uitdaging zo!
Ik laat het nog even inzinken, en lees het stukje tekst nog een aantal keer door.
Wel een leuke uitdaging zo!
Sorry voor de late reactie maar heb het hele weekend gewerkt.
@masauri Mijn eerste indruk; Wat een rare typefout
Ik heb hier wel een idee bij, leuk dit!
@masauri Mijn eerste indruk; Wat een rare typefout
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
In u geval is dit geen typfout maar deel van het verhaal.Pixeltje schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:23:
Sorry voor de late reactie maar heb het hele weekend gewerkt.
@masauri Mijn eerste indruk; Wat een rare typefoutIk heb hier wel een idee bij, leuk dit!
Ge moet het gewoon vanuit het juiste oogpunt bekijken

@masauri Niet direct een van de klassiekers uit the Gutenberg Project zo te zien, maar aanknopingspunten te over.Ik weet nog niet precies hoe, maar dat ik me hierop ga uitleven staat vast!
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Ik heb net mijn bijdrage voor het fotosprookje opgestuurd. Ik heb niet veel van de dingen die in de tekst voorkomen bij de hand, maar ik heb er toch een beeld bij kunnen associëren.
Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal en de foto's.
amai, meteen de koe bij de horens gevat! Hier nog wat uitstelgedragarnold_m schreef op woensdag 6 november 2019 @ 03:41:
Ik heb net mijn bijdrage voor het fotosprookje opgestuurd. Ik heb niet veel van de dingen die in de tekst voorkomen bij de hand, maar ik heb er toch een beeld bij kunnen associëren.
Zelfde hier. Ook werkelijk nog geen idee! Wil het mijzelf niet te makkelijk maken...moozzuzz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:37:
[...]
amai, meteen de koe bij de horens gevat! Hier nog wat uitstelgedrag
Default blanke hetero
Ja zelfde probleem, daarnaast ook zaken die ik niet op een foto wil zetten ... wel een plan, maar op zoek naar de juiste props om het beeld te kunnen maken.
Dit is toch gewoon de nieuwe klassieker? Had je vast toch nog niet gelezen, noch verwacht ?bobcom schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:10:
@masauri Niet direct een van de klassiekers uit the Gutenberg Project zo te zien, maar aanknopingspunten te over.Ik weet nog niet precies hoe, maar dat ik me hierop ga uitleven staat vast!
En wat voor een foto, 1tje die ik al megavaak probeer te maken maar mijn rx100 heeft gewoon geen goed zoombereik op dat vlak...arnold_m schreef op woensdag 6 november 2019 @ 03:41:
De foto past er wel mooi bij!
En intussen leg je nog wat meer druk op de mede-deelnemers
Had ik u beter een tijdsslot van twee dagen gegeven?moozzuzz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:37:
[...]
Heb ik het té makkelijk gemaakt???Ebayzo schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:49:
[...]
Zelfde hier. Ook werkelijk nog geen idee! Wil het mijzelf niet te makkelijk maken...
Er is nog even bedenktijd heBarrycade schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:18:
Ja zelfde probleem, daarnaast ook zaken die ik niet op een foto wil zetten ... wel een plan, maar op zoek naar de juiste props om het beeld te kunnen maken.
Allemachtig ik heb echt werkelijk geen idee! Blijkbaar heb ik een creatief gebrek.
Default blanke hetero
Serieus???Ebayzo schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:55:
Allemachtig ik heb echt werkelijk geen idee! Blijkbaar heb ik een creatief gebrek.

Mijn beperking, niet jouw verhaal
Default blanke hetero
Voor wie nog zoekende is, is het misschien goed te weten dat een foto passend kan zijn zonder een onderwerp dat in de tekst wordt genoemd.
Of misschien geeft dat juist extra keuzestress.
Of misschien geeft dat juist extra keuzestress.

Om te voorkomen dat we straks allemaal foto's krijgen waarvan het onderwerp nergens in de tekst is terug te vinden, zij eveneens vermeld dat ook plaatjes zijn toegestaan van voorwerpen en situaties die een rol spelen in de tekst.
Dit alles om er zeker van te zijn dat de deelnemers hoe dan ook in opperste verwarring aan hun taak beginnen.
(Tenzij @masauri uiteraard een oekaze uitvaardigt dat alleen plaatjes die ergens of nergens op slaan worden geaccepteerd)
Dit alles om er zeker van te zijn dat de deelnemers hoe dan ook in opperste verwarring aan hun taak beginnen.
(Tenzij @masauri uiteraard een oekaze uitvaardigt dat alleen plaatjes die ergens of nergens op slaan worden geaccepteerd)
[ Voor 17% gewijzigd door bobcom op 11-11-2019 23:21 ]
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Bij voorkeur natuurlijk een foto van iets wat vermeld is of de sfeer van het stukje tekst weer geeft.bobcom schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:15:
Om te voorkomen dat we straks allemaal foto's krijgen waarvan het onderwerp nergens in de tekst is terug te vinden, zij eveneens vermeld dat ook plaatjes zijn toegestaan van voorwerpen en situaties die een rol spelen in de tekst.
Ik heb niet voor niets zo mijn best gedaan om een aantal elementen per stuk tekst te voorzien
@jd1987 , @letatcest, @Barrycade, @Yamy_Daffy , @T.Kreeftmeijer , @Pixeltje , @CasGas , @Arm1n , @superblaag , @Wormaap , @bobcom , @moozzuzz , @arnold_m
Gezien Ebayzo helaas heeft moeten afmelden met de eindsprint in zicht, heeft iemand die reeds een foto gestuurd heeft er zonet een tweede opdracht bijgekregen.
DE DEADLINE NADERD!!!
Wie voelt de stress al? Wie bezwijkt er nog onder de druk?
Gezien Ebayzo helaas heeft moeten afmelden met de eindsprint in zicht, heeft iemand die reeds een foto gestuurd heeft er zonet een tweede opdracht bijgekregen.
DE DEADLINE NADERD!!!
Ik werk altijd naar de deadline toe, no sweat
(nog)

@masauri Sorry
Default blanke hetero
De deadline is pas dit weekend, geen stress.masauri schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:28:
@jd1987 , @letatcest, @Barrycade, @Yamy_Daffy , @T.Kreeftmeijer , @Pixeltje , @CasGas , @Arm1n , @superblaag , @Wormaap , @bobcom , @moozzuzz , @arnold_m
DE DEADLINE NADERD!!!
spoiler:
Ik ben het niet vergeten, er kwam gewoon een hoop tussendoor dus het belandde onderop de stapel. Maar het komt goed, hoor. 
Net terug van een trip door half Europa, half verzopen van de regen, thuisgekomen in een landschap waar je je uitsluitend per rupsband doorheen kunt bewegen, met een tasje vol onbruikbare props en dan begint er iemand te sakkeren dat de deadline naderdt!!!?masauri schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:28:
DE DEADLINE NADERD!!!
Niks aan de hand hoor, ik heb nog 10 volle dagen, een prima humeur en nog steeds geen last van stress.

Want het wordt vast weer een keertje mooi weer.
Ah ik dacht dat je voor de foto heel Europa was doorgetrokken...
Ik voel de druk wel ja
ben onverwacht in de US dus heb alleen aankomend weekend om de foto te maken. Heb er al wel een plan voor dus ik denk dat het goed gaat komen.
Nee hoor, dat was alleen voor de propsBarrycade schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:21:
Ah ik dacht dat je voor de foto heel Europa was doorgetrokken...
Toch even een klein oeps-momentje: ik zie nu dat de dode lijn op 25-11 ligt. Dus het mooie weer moet een beetje op gaan schieten....
[ Voor 23% gewijzigd door bobcom op 20-11-2019 10:34 ]
Vandaag schijnt de zon hier, fix itbobcom schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:02:
[...]
Nee hoor, dat was alleen voor de props
Toch even een klein oeps-momentje: ik zie nu dat de dode lijn op 25-11 ligt. Dus het mooie weer moet een beetje op gaan schieten....
Net terug van een fotootje tussen twee plensbuien door. Wat maar weer bewijst dat de een zijn hier
de ander zijn daar is.

Mag ik daaruit opmaken dat dat mailtje dat niet een reply op mijn eigen gestuurde mail was maar een zwak fabriseersel op iets wat de 5-seconden regel zelfs nog niet zou oprapen om opnieuw gegeten te worden van u is?bobcom schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:10:
Net terug van een fotootje tussen twee plensbuien door. Wat maar weer bewijst dat de een zijn hierde ander zijn daar is.
Ja of nee?
Heerlijk toch?
Ik vind m geweldig! Daar doe ik het voor.
Die reactievolle proza zoals de laatste restjes chips van je vingers vanaf te likken !
Vandaag heb ik ook me foto ingeleverd....
Heb heel lang gewacht op de juiste omstandigheden, alleen was het of bewolkt, of regen, of .....
Aangezien de deadline naderde heb ik me plannen moeten bij stellen aangezien ik hetgeen in gedachten had niet meer ging lukken voor de deadline helaas.
Heb heel lang gewacht op de juiste omstandigheden, alleen was het of bewolkt, of regen, of .....
Aangezien de deadline naderde heb ik me plannen moeten bij stellen aangezien ik hetgeen in gedachten had niet meer ging lukken voor de deadline helaas.
Morgen ochtend staat de foto op de planning. Ik weet al wat ik ga doen, maar dat blijft natuurlijk nog even een verassing... @masauri
Ik heb hier geen stress, en geen plensbuien.
Ook de afstand tot Scandinavië is geen onoverkomelijk probleem gebleken.
Ook de afstand tot Scandinavië is geen onoverkomelijk probleem gebleken.
Stilaan stromen de foto's inderdaad binnen, morgen is de deadline.
Vanavond begin ik met een eerste overzicht en start ik de verwerking.
Dan volgt dus een volgende update
Maar ik kan nu al zeggen, petje af voor de foto's en verhalen erachter.
Daarvoor doe ik het gewoon.
Het was een andere insteek dan de gewone kettingbrief, en het resultaat vind ik zeer zeker van hogere kwaliteit dan bij de 2 dagen tijd die je normaal hebt.
Ik overweeg om dit concept wel is vaker te hanteren!
Vanavond begin ik met een eerste overzicht en start ik de verwerking.
Dan volgt dus een volgende update
Maar ik kan nu al zeggen, petje af voor de foto's en verhalen erachter.
Daarvoor doe ik het gewoon.
Het was een andere insteek dan de gewone kettingbrief, en het resultaat vind ik zeer zeker van hogere kwaliteit dan bij de 2 dagen tijd die je normaal hebt.
Ik overweeg om dit concept wel is vaker te hanteren!
De foto is gemaakt, vanavond nog even bijsnijden in het juiste formaat en retoucheren.masauri schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:28:
DE DEADLINE NADERD!!!
Dan kan alles geheel volgens plan vlak voor de deadline ingeleverd worden
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
/valreep .. het is gelukt! Ben heel benieuwd naar het geheel.
Moet eerlijk zeggen dat ik de 800 bij 600 wel een beperking vindt - sommige details zijn nu wel erg lastig te zien
Moet eerlijk zeggen dat ik de 800 bij 600 wel een beperking vindt - sommige details zijn nu wel erg lastig te zien
Het duurde even, maar INGELEVERD!!!!!11!!1
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Pfff ei is gelegd. Vond het uiteindelijk moeilijker dan met krappe deadline.
Ben iemand die met een ruime deadline het een beetje laat sloffen. Zeker als je qua werk en privé het iets té druk hebt.
Het verhaaltje van Yvan was ook even "lastig" om een "toonbaar" beeld bij te bedenken
Ben benieuwd naar de resultaten
Ben iemand die met een ruime deadline het een beetje laat sloffen. Zeker als je qua werk en privé het iets té druk hebt.

Het verhaaltje van Yvan was ook even "lastig" om een "toonbaar" beeld bij te bedenken
Fixed…T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:19:
Morgen ochtend Overmorgen middag staat de foto op de planning. Ik weet al wat ik ga doen, maar dat blijft natuurlijk nog even een verassing... @masauri
Inmiddels ook de foto gemaakt. @masauri zal die zodadelijk ontvangen, eerst nog even de nabewerking.
Ja, hier ben ik het wel mee eens. Uiteindelijk pas vandaag de mogelijkheid/zin/tijd gehad om eens opzoek te gaan naar de Scandinavische bossen uit het verhaal.Barrycade schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:01:
Pfff ei is gelegd. Vond het uiteindelijk moeilijker dan met krappe deadline.
Ben iemand die met een ruime deadline het een beetje laat sloffen. Zeker als je qua werk en privé het iets té druk hebt.![]()
Het verhaaltje van Yvan was ook even "lastig" om een "toonbaar" beeld bij te bedenken![]()
spoiler:
...Gewoon in de omgeving...
Ik denk dat ik wel een mooi beeld heb kunnen maken en erg benieuwd naar jullie creaties.
Even een feedback vraagje: ik wilde de tekst en foto van het verhaal in één post gieten, en in een 2e post dan de bijhorende opmerkingen bij het stukje tekst. (dit om de lezer de kans te geven helemaal in het verhaal op te gaan.
Ik vermoed dat ik anders een te grote post ga krijgen waardoor ik over de limiet ga van de toegestane tekens/lengte van een forumpost. (denk ik ...)
Misschien dat @Wormaap licht op de zaak kan werpen? ^^
Ik vermoed dat ik anders een te grote post ga krijgen waardoor ik over de limiet ga van de toegestane tekens/lengte van een forumpost. (denk ik ...)
Klinkt als een prima idee. Ik weet niet of het forum een betekenisvolle limiet aan een post stelt, maar het hele verhaal achter elkaar lezen klinkt wel leukermasauri schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:44:
Even een feedback vraagje: ik wilde de tekst en foto van het verhaal in één post gieten, en in een 2e post dan de bijhorende opmerkingen bij het stukje tekst. (dit om de lezer de kans te geven helemaal in het verhaal op te gaan.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik moest even drie keer lezen wat je bedoelde, maar dat klinkt wel goed. Eerst gewoon even het hele verhaal met onze foto's (ja die van mij is verstuurd, eindelijk…) leest wel beter dan steeds de eerste indrukken tussendoor.masauri schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:44:
Oh kijk, ik ben net aan u stukje tekst dat ik moet verwerken en u resultaat komt net binnenT.Kreeftmeijer schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:28:
[...]
Ik moest even drie keer lezen wat je bedoelde, maar dat klinkt wel goed. Eerst gewoon even het hele verhaal met onze foto's (ja die van mij is verstuurd, eindelijk…) leest wel beter dan steeds de eerste indrukken tussendoor.![]()
Wordt vervolgd!
Edit 2, intussen is alles verwerkt wat binnen is gekomen en wachten we nog op de 3 foto's van: @CasGas , @moozzuzz , @Arm1n. Als ik ze nu had gehad was binnen een uurtje het resultaten topic gemaakt.
Maar helaas, dus hooivorken en fakkels in gereedheid voor morgen

[ Voor 23% gewijzigd door masauri op 24-11-2019 20:59 ]
Spannond 
Ik heb er enorm veel plezier aan gehad!
Vandaag met hakken over de sloot opgestuurd
Stond donderdagavond al klaar maar ik kreeg het niet beter/mooier/krachtiger helaas.
Ben echt benieuwd naar het gehele verhaal
Ik heb er enorm veel plezier aan gehad!
Vandaag met hakken over de sloot opgestuurd
Stond donderdagavond al klaar maar ik kreeg het niet beter/mooier/krachtiger helaas.
Ben echt benieuwd naar het gehele verhaal

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
Heb hem toch nog ruim anderhalf uur voor de deadline op de mail gezetmasauri schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:31:
[...]
Oh kijk, ik ben net aan u stukje tekst dat ik moet verwerken en u resultaat komt net binnen![]()
Wordt vervolgd!
Edit 2, intussen is alles verwerkt wat binnen is gekomen en wachten we nog op de 3 foto's van: @CasGas , @moozzuzz , @Arm1n. Als ik ze nu had gehad was binnen een uurtje het resultaten topic gemaakt.
Maar helaas, dus hooivorken en fakkels in gereedheid voor morgen![]()
![]()
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
De eerste indrukken en gebruikte gear/software zouden bij eerste lezing inderdaad teveel afleiden van het verhaal, denk ik. Per foto een onderschrift dat de foto relateert aan het verhaal is misschien wel leuk.masauri schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:44:
I agree, ik stel me een soort fotostrip voor, de uitleg hoe ik tot mijn idee kwam is lekker lang en warrig, zou ik niet bij het resultaat zettenarnold_m schreef op maandag 25 november 2019 @ 04:08:
[...]
De eerste indrukken en gebruikte gear/software zouden bij eerste lezing inderdaad teveel afleiden van het verhaal, denk ik. Per foto een onderschrift dat de foto relateert aan het verhaal is misschien wel leuk.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Ja en ik heb uiteindelijk het ondanks paar k aan foto apparatuur uiteindelijk gemaakt met mijn mobiel....
de beste camera is die je bij je hebt, dus gear is leuk, maar het beeld is belangrijker

de beste camera is die je bij je hebt, dus gear is leuk, maar het beeld is belangrijker
@masauri
shit mensen, ik had van dit weekend alles gepland, maar een complete stroomuitval in de serverruimte van een klant heeft roet in het eten gegooid.. vandaag pas weer alles in orde..
sorry sorry sorry sorry
wat ik wou doen gaat dan niet meer op, maar ik zal vanavond alsnog zorgen dat de foto er komt
shit mensen, ik had van dit weekend alles gepland, maar een complete stroomuitval in de serverruimte van een klant heeft roet in het eten gegooid.. vandaag pas weer alles in orde..
sorry sorry sorry sorry
wat ik wou doen gaat dan niet meer op, maar ik zal vanavond alsnog zorgen dat de foto er komt
A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8
Grijp het juiste moment dusBarrycade schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:32:
Ja en ik heb uiteindelijk het ondanks paar k aan foto apparatuur uiteindelijk gemaakt met mijn mobiel....![]()
Meh , geeft niet , @moozzuzz blijft dan voorlopig als enige over die nog een foto moet sturen buiten jou.CasGas schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:13:
@masauri
sorry sorry sorry sorry
Vraag is of hij het niet vergeten is intussen
Ik hoop niet dat hij het vergeten is!
Ik wil het verhaal nu wel eens lezen
Ik wil het verhaal nu wel eens lezen

Je kunt het uitstellen natuurlijk ook overdrijvenmoozzuzz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:37:
[...]
A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8
@masauri Als er nog foto's ontbreken zou ik willen voorstellen om van de nood een deugd te maken: stuur iedereen die een foto heeft ingestuurd de tekst die bij de ontbrekende foto('s) hoort met de uitdaging om alsnog een foto erbij te maken binnen 48 uur of zo.
@masauri kiest dan de best gelukte en publiceert alle inzendingen. Hebben we a: een compleet fotofeuilleton en b: een toegift die laat zien wat wie bij welk verhaalfragment maakt.
Maar het mooiste is het natuurlijk als we zometeen het hele verhaal te zien krijgen...
(b: zou trouwens ook weer een andere variatie op het thema fotokettingbrief kunnen zijn)
@masauri kiest dan de best gelukte en publiceert alle inzendingen. Hebben we a: een compleet fotofeuilleton en b: een toegift die laat zien wat wie bij welk verhaalfragment maakt.
Maar het mooiste is het natuurlijk als we zometeen het hele verhaal te zien krijgen...
(b: zou trouwens ook weer een andere variatie op het thema fotokettingbrief kunnen zijn)
[ Voor 8% gewijzigd door bobcom op 26-11-2019 09:02 ]
Vind ik ook wel een leuke, als iedereen akkoord gaat volgt vanavond een massamailing naar iedere deelnemer?bobcom schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:00:
@masauri Als er nog foto's ontbreken zou ik willen voorstellen om van de nood een deugd te maken: stuur iedereen die een foto heeft ingestuurd de tekst die bij de ontbrekende foto('s) hoort met de uitdaging om alsnog een foto erbij te maken binnen 48 uur of zo.
Tijd voor de foto tot zaterdag 19u dan? Ik maak mijn keuze en publicatie volgt dan op zondagavond?
Ja, doen!
Ja das wel een leuk idee. (Camera ligt dit keer wel klaar
)
Voor!

Ook voor!
Is iedereen er klaar voor?
@jd1987 , @letatcest, @Barrycade, @Yamy_Daffy , @T.Kreeftmeijer , @Pixeltje , @CasGas , @Arm1n , @superblaag , @Wormaap , @bobcom , @arnold_m
OPGELET! DIT STUK TEKST BEVAT SPOILERS VOOR HET COMPLETE VERHAAL!!!
INDIEN GE NOG NIET ALLES WILT WETEN, WIS DAN DE MAIL!!!
WORD VERSTUURD OM 19U!!!
Edit: oh wat zou ik er toch wat voor geven om jullie eerste gezichtsuitdrukkingen te kunnen zien bij het lezen van dit stuk tekst, hier ben ik écht los gegaan
@jd1987 , @letatcest, @Barrycade, @Yamy_Daffy , @T.Kreeftmeijer , @Pixeltje , @CasGas , @Arm1n , @superblaag , @Wormaap , @bobcom , @arnold_m
WORD VERSTUURD OM 19U!!!
Edit: oh wat zou ik er toch wat voor geven om jullie eerste gezichtsuitdrukkingen te kunnen zien bij het lezen van dit stuk tekst, hier ben ik écht los gegaan
[ Voor 19% gewijzigd door masauri op 26-11-2019 18:48 ]
Je maakt het spannend. Ik ga het lezen...masauri schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:45:
Is iedereen er klaar voor?![]()
WORD VERSTUURD OM 19U!!!
edit:
Oké, Oké, hmmm. Inderdaad een bijzonder wisselend stukje. Erg gebeurt zoveel dat het moeilijk is om dat in een foto te proppen...
Oké, Oké, hmmm. Inderdaad een bijzonder wisselend stukje. Erg gebeurt zoveel dat het moeilijk is om dat in een foto te proppen...
[ Voor 9% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-11-2019 19:21 ]
Zoiets:masauri schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:45:
Ik laat het even bezinken

@masauri: ik geloof dat ik een beetje begin te snappen waarom er iemand de pijp aan Maarten heeft gegeven...😞
Alles uit het stukje tekst in de foto stoppen gaat meestal niet. Eén aspect uitkiezen en daar een foto bij maken lijkt me een betere aanpak.T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:13:
[...]
Je maakt het spannend. Ik ga het lezen...
edit:
Ik laat deze helaas toch aan me voorbij gaan. Ik heb geen mogelijkheid om voor zaterdag een goede foto te maken..
Zeker weten? "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"Pixeltje schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:39:
Ik laat deze helaas toch aan me voorbij gaan. Ik heb geen mogelijkheid om voor zaterdag een goede foto te maken..
I know, maar dit gaat me echt niet lukken - teveel andere afspraken die ik niet af kan of wil zeggen. Ik heb schik gehad met de eerste foto, meer zit er effe niet in deze week.
Hier wel een soort van idee 
Foto's gemaakt en vanavond wel wat tijd om te spelen.
Eindresultaat zal afhangen van mijn photoshop kennis en kunde...
Gelukkig kan het eindformaat het een en ander verbloemen
Foto's gemaakt en vanavond wel wat tijd om te spelen.
Eindresultaat zal afhangen van mijn photoshop kennis en kunde...
Gelukkig kan het eindformaat het een en ander verbloemen

@masauri: Het zou geen kettingbrief zijn als ik niet iets gemist had... mijn foto is 800x533. Ik maak vanavond even een nieuwe crop!
Verstuurd!
Ben zo benieuwd!
Ben zo benieuwd!

De eerste foto's van de tekst zijn intussen binnengekomen ja, ik vraag me af hoeveel er nog volgen tot zondag avond 
Ik ga op iedere mail weer reageren bij de verwerking.
Maar schijnbaar, ontsnapt er bij iedereen een klein belangrijk detail

De barokke schrijfstijl van het fragment stapelt het ene detail op het andere, en dan blijkt één detail ook nog belangrijker dan andere? Is het nou een fotofeuilleton of een illustratieprijsvraag?masauri schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:28:
De eerste foto's van de tekst zijn intussen binnengekomen ja, ik vraag me af hoeveel er nog volgen tot zondag avond
Misschien heeft masauri wel bij elk stukje een eigen foto gemaakt en krijgen we ook te zien wat zijn interpretatie wasbobcom schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:11:
[...]
De barokke schrijfstijl van het fragment stapelt het ene detail op het andere, en dan blijkt één detail ook nog belangrijker dan andere? Is het nou een fotofeuilleton of een illustratieprijsvraag?

Dat zou geweldig zijn, en al helemaal als hij fotografeert in dezelfde stijl als waarin hij schrijftsuperblaag schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:11:
[...]
Misschien heeft masauri wel bij elk stukje een eigen foto gemaakt en krijgen we ook te zien wat zijn interpretatie was

Wacht ff, ge denkt toch niet dat er iets te winnen valt he?bobcom schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:11:
[...]
De barokke schrijfstijl van het fragment stapelt het ene detail op het andere, en dan blijkt één detail ook nog belangrijker dan andere? Is het nou een fotofeuilleton of een illustratieprijsvraag?
Tis hier geen tv belspel waarin je iets kan winnen he!?
Ik heb sowieso zoals bij de kettingbrief een stukje tekst voor mezelf met een foto ja.superblaag schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:11:
[...]
Misschien heeft masauri wel bij elk stukje een eigen foto gemaakt en krijgen we ook te zien wat zijn interpretatie was
Eurm??bobcom schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:29:
[...]
Dat zou geweldig zijn, en al helemaal als hij fotografeert in dezelfde stijl als waarin hij schrijft
Bedankt???

(Voor de duidelijkheid, nee hoor, das een uitdrukking, en tis mijn Belgische zwarte sarcastische humor maar

[ Voor 6% gewijzigd door masauri op 30-11-2019 22:21 ]
Het is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had, maar ik heb een foto kunnen inzenden voor het stukje tekst dat we allemaal gekregen hebben.
Deze keer wel tijdsdruk gevoeld.
1 week ipv bijna een maand. Ipv twee dagen normaal...arnold_m schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:00:
Het is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had, maar ik heb een foto kunnen inzenden voor het stukje tekst dat we allemaal gekregen hebben.
Veel keuzeopties idd.
Met nog 15 minuten voor de deadline heb ik minder foto's dan verwacht binnen gekregen.
We gaan seves dan maar is met het eindresultaat beginnen
Ik had gehoopt dat ik nog wel.rrn foto had kunnen maken, maar helaas kwam er toch een hoop tussendoor. Sorry...masauri schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:46:
[...]
1 week ipv bijna een maand. Ipv twee dagen normaal...
Veel keuzeopties idd.
Met nog 15 minuten voor de deadline heb ik minder foto's dan verwacht binnen gekregen.
We gaan seves dan maar is met het eindresultaat beginnen
Geeft nietT.Kreeftmeijer schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:07:
[...]
Ik had gehoopt dat ik nog wel.rrn foto had kunnen maken, maar helaas kwam er toch een hoop tussendoor. Sorry...![]()
Iedereen doet naar zijn of haar kunnen
@Wormaap , @jd1987 en @letatcest willen het nog ff spannend houden:
Wormaap 800x533
jd1987 800x534
Letatcest 800x534
en is dus geen 800x600 foto
Ik wacht geduldig op hun nieuwe bijgewerkte inzendingen

[ Voor 27% gewijzigd door masauri op 01-12-2019 19:23 ]
Komt er vanavond aan! 4x3 is ook gewoon raarmasauri schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:10:
[...]
Geeft niet
Wormaap 800x533
jd1987 800x534
Letatcest 800x534
en is dus geen 800x600 foto![]()

masauri schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:10:
[...]
Geeft niet
Wormaap 800x533
jd1987 800x534
Letatcest 800x534
en is dus geen 800x600 foto![]()
Ik wil het weten nu!

Enkel wormaap nog , ...superblaag schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:22:
[...]
snel reageren allemaal
![]()
Ik wil het weten nu!
Altijd die mods he...

Rapporteer dit topic!masauri schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:24:
[...]
Enkel wormaap nog , ...
Altijd die mods he...
Zou vrees ik weinig uitmaken
Hij moet natuurlijk nog zen foto juist kunnen croppen.
Als het hem vanavond nog lukt zal ik proberen om het morgen voor ik naar het werk ga te doen.
Anders is het het eerste dat ik doe zodra ik kan na het werk
Nieuwe versie is verstuurd. Ik was het gisteren vergeten (FAIL!), maar heb het zojuist op werk even gedaan omdat ik toevallig een grotere versie op mijn telefoon had staan.
Tot hoe laat werken ze in België!?masauri schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:38:
[...]
Zou vrees ik weinig uitmaken
Hij moet natuurlijk nog zen foto juist kunnen croppen.
Als het hem vanavond nog lukt zal ik proberen om het morgen voor ik naar het werk ga te doen.
Anders is het het eerste dat ik doe zodra ik kan na het werk

[ Voor 82% gewijzigd door superblaag op 02-12-2019 18:48 ]
Ik moest vandaag tot half 6. net gegeten, nu er is aan verder gaan
Verwacht t vrij snel online nu.
Het was het wachten waard