Volgens mij doe je iets anders. Namelijk wat bagatelliseren en het klein maken.
Kijk eens naar je eigen post.
Duur heeft weinig met verslaving te maken. Het gaat om de afhankelijk en daarbij gevolgen op het gedrag.
Scheert hij zichzelf een dag niet? Of douched hij slechts 1x per week? Nogal een verschil... (en wat is er mis met jezelf niet scheren? *wrijft in zijn baard*)
Invullen, weet je niet. En een verzorgde baard is niet hetzelfde als jezelf niet verzorgen.
Een hoop mensen wassen zichzelf pas voor het slapen gaan, ongeacht welke tijd dat is... Niet zo vreemd.
Jezelf 1x per dag wassen is gewoon jezelf verzorgen. Als mensen het hebben over slechte persoonlijke verzorging, gaat het meestal om meerder dagen niet wassen of douchen. (of te wel lichaamsgeur die wat overheersend wordt). Was freq is daarbij iets minder relevant.
Ah, dat verklaard; hij heeft zeeën van tijd over, vult die tijd in en ontwikkeld zo een nieuw ritme.
Dat kan, maar nieuwe ritmes kunnen ook schadelijk zijn. Omdraaien van dag nachtritme wordt in combinatie met een aandoening toch echt als schadelijk gezien. En zal direct een vraagteken oproepen bij een zorgprofessional. Ondanks dat het een "nieuw ritme" is. De vraag is dus of het nieuwe ritme wenselijk is.
Vooralsnog lijkt het gamen niet echt een probleem te zijn, dus dan snap ik wel dat hij er geen probleem in ziet...
Blijkbaar wel. Want het kan hem zijn relatie gaan kosten.
Wat moet hij dan met zoveel tijd volgens jou? 4 uur lang per dag gaan sporten (ik zie het volgende topic alweer verschijnen)?
Sporten is in elk geval een gezondere verslaving als gamen. Bewegen is ook verdomd goed in kader van psychische stoornissen. Maar 4 uur per dag is wat veel. Maar veel lopen (wandelen) b.v. is erg goed. Daarbij kun je ook studeren, lezen of jezelf op andere manieren ontwikkelen. En ja, ook gamen kan daarbij horen. Maar als je vriendin over is en daar een hekel aan lijkt te hebben, lijkt het me dat je de vaardigheden zou moeten hebben om daar rekening mee te houden. Dus je gamingbehoefte kunnen uitstellen.
Hier komt volgens mij een grote aap uit de mouw. Ik haal de sportschool maar weer even aan; zou je het beter vinden als hij 4 uur per dag sport? If so; waarom?
4 uur per dag lijkt me beetje veel, maar het is in elk geval beter voor iemand. Zowel fysiek als mentaal. Dat staat wel vast. Daarnaast geeft het ook nog eens discipline. Daarbij zal het ook nog eens voor haar een mooier lijf bij hem opleveren. Nog een plus.
Kan hij z'n problemen wel aanpakken? Wat zijn de problemen? Weinig eten is inderdaad niet goed, over de persoonlijke hygiëne kan ik niks zeggen omdat je daar zelf vaag over doet (like i said, jezelf een paar dagen niet scheren is niet vreemd).
Hij kan in elk geval al niet het probleem met zijn vriendin aanpassen. Niet in de manier van haar tegemoet komen, dan wel de relatie te verbreken als hij het echt gezeur vind en het gamen belangrijker vind als zijn relatie.
5 tot 7 uur, dat betekend dat er nog heel wat uurtjes van de dag over blijven; wat doet hij tijdens die uren? Boodschappen, huishoudelijk werk..?
5 tot 7 uur per dag gamen, terwijl je een volwassen kerel ben van eind 30 is toch echt niet normaal. Er zijn veel nuttigere dingen te doen in die tijd zeker als je tijdelijk arbeidsongeschikt bent.
- Vaardigheden op pijl houden
- Netwerk vergroten
- sociale contacten aanhalen
- studie volgen
En zo zijn er de nodige zaken die je meer kunt doen behalve gamen. Tenzij je een beroep wil gaan uitoefen waarbij oog hand coördinatie een belangrijk rol speelt.
Je reactie is dus veel meer als
"Kun je meer informatie geven. Want ik snap dat jij (TS) het als een probleem ziet, maar op basis van wat je schrijft is het voor mij lastig om je van een advies te voorzien Want het kan zeker zijn dat je vriend een probleem heeft, maar het kan ook zijn dat je een probleem maakt waar die er niet is"
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......