Mooi om te zien dat iedereen weer halve boekwerken aan het schrijven is terwijl TS erg vaag doet.
Mijn vriend gamed elke avond zo n 4 uur en ook geregeld overdag.
4 uur... De gemiddelde Nederlander kijkt langer TV na een dag werken.
Heeft niets te maken met aandacht naar mij toe, vlucht van de realiteit en verzorgt zichzelf niet meer tijdens zo n drukke gamedagen...
Scheert hij zichzelf een dag niet? Of douched hij slechts 1x per week? Nogal een verschil... (en wat is er mis met jezelf niet scheren? *wrijft in zijn baard*)
Als een avond van 19u tot 2u s nachts gamen gaat voor je wassen en scheren vind ik dit niet meer normaal.
Een hoop mensen wassen zichzelf pas voor het slapen gaan, ongeacht welke tijd dat is... Niet zo vreemd.
Oohja en het is niet dat dit even een avondje ontspannen is na een lange werkdag want hij is arbeidsongeschikt sinds lange tijd.
Ah, dat verklaard; hij heeft zeeën van tijd over, vult die tijd in en ontwikkeld zo een nieuw ritme.
Ik heb hier al heel open met hem over gepraat maar hij ziet er geen probleem in. Moest hij me nu gewoon duidelijk ja hebben geantwoord op de vraag of hij eens 24u zonder gamen kon dan had ik er ook veel minder problemen mee want dan kunnen wij gerust eens een weekendje weggaan samen... Nu heb ik daar bang voor, dat hij dan zijn gamen/pc teveel zou missen...
Vooralsnog lijkt het gamen niet echt een probleem te zijn, dus dan snap ik wel dat hij er geen probleem in ziet...
Het gamen is meer geworden... bij zijn arbeidsongeschiktheid
Wat moet hij dan met zoveel tijd volgens jou? 4 uur lang per dag gaan sporten (ik zie het volgende topic alweer verschijnen)?
Wij zijn om de andere week een week samen, maar het enige waar die aan lijkt te denken is gamen... Ben ik even weg, gegarandeerd dat hij aan de pc zit als ik terug kom overdag... En dan s avonds opnieuw. We zijn eens nachtje op hotel geweest, hij kon s morgens niet snel genoeg weer naar huis vertrekken...
En hoe was dat nachtje in het hotel? Vond hij het leuk? Misschien is er een reden dat hij zo snel mogelijk weer naar huis wou. Wederom erg vaag.
Nee maar er zijn wel nuttiger dingen om dan te doen dan weer achter de pc te kruipen maar hey dat is mijn mening maar hoor.
Hier komt volgens mij een grote aap uit de mouw. Ik haal de sportschool maar weer even aan; zou je het beter vinden als hij 4 uur per dag sport? If so; waarom?
Eerlijk... Dat die eindelijk eens zijn problemen aanpakt ipv zich weg te stoppen in de virtuele wereld... Hele dagen thuis zitten en 5 tot 7u gamen met weinig eten en persoonlijke hygiëne achteruitschuiven is gewoon niet gezond... Ik maak me zorgen en wil dat hij zich herpakt.
Kan hij z'n problemen wel aanpakken? Wat zijn de problemen? Weinig eten is inderdaad niet goed, over de persoonlijke hygiëne kan ik niks zeggen omdat je daar zelf vaag over doet (like i said, jezelf een paar dagen niet scheren is niet vreemd).
Tijdelijk. Ik kan hier gewoon niet alles vertellen. Wou gewoon paar meningen horen hoe ik dit kan aanpakken want heb het gevoel dat dit onze relatie gaat stuk maken en wil hem niet kwijt. Dus ik wacht nog even andere meningen af en ga dan een serieus gesprek met hem aan.
Ah, dat kun je niet vertellen... Toch wel heel belangrijk als je meningen wilt horen.
Het komt op mij een beetje over alsof je gamen an sich al tijdsverspilling vind en vanuit dat standpunt het 'probleem' (als er al een probleem is) aan wilt pakken.. Dat gaat niet werken.
5 tot 7 uur, dat betekend dat er nog heel wat uurtjes van de dag over blijven; wat doet hij tijdens die uren? Boodschappen, huishoudelijk werk..?