Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Ik heb de kerstvakantie gebruikt om te spelen... En nog ben ik niet verder dan hoofdstuk 3! Zat gisteren aan het begin van de avond te denken dat ik wel die missie zou kunnen doen, uiteindelijk heb ik alleen maar.... hmmm, wat heb ik eigenlijk gedaan? 4 winkels overvallen.... Was ik weer onderweg naar m'n kamp, word ik halverwege weer afgeleid.... Ga ik weer onderweg, kom ik weer iets tegen, etc...
En dat is dus ook weer het mooie aan dit spel. Zoveel te doen en voor ieder wat wils. Ik heb eigenlijk vrijwel alleen de hoofdmissies gedaan. Paar keer afgeleid door zo'n witte wolk met vraagteken. Eén keer die ex van Arthur geholpen, maar vrijwel geen side-missions of überhaupt van die mensen langs de weg helpen.
Op het einde kun je gewoon verder gaan met missies geloof ik, maar daar ben ik niet mee verder gedaan. Tomb Raider maar weer aangeslingerd (merkte ik ook direct dat RDR2 me meer trekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:25
Heb dinsdagavond laatst gespeeld zonder problemen en dat was toen volgens mij al de meest recent update.
Dinsdagavond of woensdagavond was er een Windows 10 update voor het .net framework. Nu wil ik gisterenavond verder spelen en crashed het spel als ik de story mode start. Nvidia drivers geupdate, maar helpt niet. Safe mode deed ook niks. Reboot en RDR2 starten zonder dat er iets anders, ging ook niet.

Dan even DX12 genomen i.p.v. Vulkan en toen ging het wel.

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? Mijn GPU is een 1080TI btw.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:17:
[...]

oh.... en ik zit nog steeds bij hoofdstuk 3 na 150 uur :p Ik vind de rest juist het belangrijkste en de missies optioneel (op hoofstuk 2 na, die zijn wel handig om een beetje snel te doen, omdat die redelijk belangrijke elementen van het spel losspelen zoals wapens)

Ik ben op dit moment met name bezig met de challenges (doe diet 3 keer, doe dat 4 keer, etc). Gisteren voor het eerst een winkel overvallen, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet (net zoals het overvallen van "gewone" mensen, die bendeleden van rivaliserende bendes doodschieten en kaal plukken heb ik geen bezwaar tegen!)
Ja, ik snap dat er veel andere zijn waarmee je plezier kunt hebben, maar als je niet goed weet wat je moet doen in het spel een beetje doelloos rond loopt, dan kun je best de main story spelen (gele missies). Daar leer je wel hoe alles werkt en wat je kunt doen. En dan speel je ook effectief de story.

150uur besteden aan challenges enzo kan ik niet. Daar heb ik geen tijd en geduld voor. Ik heb een uur of 40 gespeeld en zit aan chapter 8.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Broodro0ster schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:51:
Heb dinsdagavond laatst gespeeld zonder problemen en dat was toen volgens mij al de meest recent update.
Dinsdagavond of woensdagavond was er een Windows 10 update voor het .net framework. Nu wil ik gisterenavond verder spelen en crashed het spel als ik de story mode start. Nvidia drivers geupdate, maar helpt niet. Safe mode deed ook niks. Reboot en RDR2 starten zonder dat er iets anders, ging ook niet.

Dan even DX12 genomen i.p.v. Vulkan en toen ging het wel.

Zijn er nog mensen met hetzelfde probleem? Mijn GPU is een 1080TI btw.

[...]

Ja, ik snap dat er veel andere zijn waarmee je plezier kunt hebben, maar als je niet goed weet wat je moet doen in het spel een beetje doelloos rond loopt, dan kun je best de main story spelen (gele missies). Daar leer je wel hoe alles werkt en wat je kunt doen. En dan speel je ook effectief de story.

150uur besteden aan challenges enzo kan ik niet. Daar heb ik geen tijd en geduld voor. Ik heb een uur of 40 gespeeld en zit aan chapter 8.
Zelfde probleem tijdje gehad elke keer als er een nieuwe update was van of Rockstar of Nvidia moest ik hem elke keer weer opnieuw in Safemode opstarten en de instellingen resetten.
Daarna wou hij meest al wel weer 1x misschien 2x een uitzondering gehad dat het niet werkte op die manier.

Ook dezelfde GPU trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door Psyonara op 17-01-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:25
Psyonara schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:17:
[...]

Zelfde probleem tijdje gehad elke keer als er een nieuwe update was van of Rockstar of Nvidia moest ik hem elke keer weer opnieuw in Safemode opstarten en de instellingen resetten.
Daarna wou hij meest al wel weer 1x misschien 2x een uitzondering gehad dat het niet werkte op die manier.

Ook dezelfde GPU trouwens.
Dat heb ik nooit gehad. Ik heb op 50uur spelen maar 1 keer een crash gehad toen ik dx12 probeerde. Vulkan liep altijd probleemloos.

Nu moest ik op dx12 verder en dat werkt ondertussen ook goed. Maar ik had het idea dat ik een hogere frame rate haalde met vulkan.

Gisteren het spel uitgespeeld en wat een spel! Soms wat traag, maar als dan terug denkt aan het avondtuur, dan zat het wel goed. De voice acting was trouwens erg geslaagd.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:13

Wailing_Banshee

You're Next

Ik kan die hele vulkan niet eens aanzetten. Moet ik daar nog iets extra's voor installeren? Of is dat gewoon nog niet beschikbaar voor mijn GPU? (RX480) Niet dat ik nu de grafische kwaliteit of framerate vind tegenvallen...

Ik blijf me verbazen over het niveau van detail wat er in het spel zit. Ik reed gisteren New Hannover binnen, via een pad wat ik nog niet eerder had gebruikt, en zag "New Hannover" liggen, gespeld met rotsblokken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
barrymossel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Bij mij duurde het ook wel even, maar ik zou niet snel terug willen naar een tafel/bureau en muis/toetsenbord. Het is toch fijner om een spel vanaf de bank te spelen vind ik. Maar inderdaad het is accurater en sneller met muis/toetsenbord.
Ik ben ook een oldskool PC gamer die muis+toetsenbord prefereert boven een controller, zeker met shooters, maar RDR2 is typisch zo’n game waarbij je aan veel zaken merkt dat het ontworpen is om met controller te spelen.. Dat doe ik dan ook.. Met auto-aim aan is mikken totaal geen probleem, op een paard zelfs veel makkelijk dan met de muis imho.. Wel is het een hoop gedoe in RDR2 Online als je met vrienden speelt, er zit een bug in waardoor je auto-aim vaak wordt uitgezet als je een sessie joint met vrienden erin, ookal hebben zij free-aim niet aanstaan.. Mijn workarround voor dat is om de game op te starten en te joinen zonder de controller aangesloten en die pas aan te sluiten als ik in de sessie zit, dan werkt het wel.. Ook joinen we meestal via posses, anders werkt het vaak ook niet.. Zo stikt de Online van veel meer bugs en glitches waarbij workarround niet altijd werken helaas.. Meest beruchte bugs zijn de oneindige laadschermen waar je alleen uitkomt door alt-F4.. R* heeft nog genoeg werk te doen wat dat betreft.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb dit weekends eens gekeken hoe dat met de controller ging, maar vond het helemaal niets! Ik had gewoon geen controle over waar ik heen ging en kon niet eens meer vinden hoe ik m'n camera standpunt kon veranderen :p Ik blijf gewoon lekker met de muis + toetsenbord werken :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben in een stable en heb een offer voor 30%
Ik kan het dus alleen niet gebruiken.
In de stal komt er een video en daarna een menu om dingen te kopen.
Buiten de stal heb ik een reward maar daar wordt gezegd ga naar een stal.
En zo ga je maar heen en weer.
Wat een vreselijk cryptisch spel is dit toch.
Ik kom eigenlijk nog steeds geen stap verder.
Die map centreert ook al zo beroerd het is bijna onmogelijk om jezelf te vinden in relatie tot markers.
Is er niet ergens een degelijke uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Speel nu al de hele game in 1st person. Even wennen, maar echt super immersive. En de controls zijn niet zo sloom als in 3rd person (al soms nog wel irritant). Spel komt wel erg langzaam op gang moet ik zeggen, daar moet je wel van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DoubleYouPee schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:36:
Speel nu al de hele game in 1st person. Even wennen, maar echt super immersive. En de controls zijn niet zo sloom als in 3rd person (al soms nog wel irritant). Spel komt wel erg langzaam op gang moet ik zeggen, daar moet je wel van houden.
Ik heb het idee dat hij sneller loopt in 1st person. En ik kan niet goed zien of ik rechtop loop of gebukt. Dus ik gebruik heb zelden.

Ik had afgelopen weekend wel een rare bug. Ik was even wezen roeien en was weer teruggekomen op de wal. Ik stap uit mijn bootje en.... zak me daar dan toch door het strand heen! Ik ben er op de een of andere manier weer uitgekomen, maar zat continue te balen: ik heb niet opgeslagen! (en ik had net een legendarische vis gevangen :p)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .jef
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 21:12
Have some goddamn faith Arthur! Just one more big score!

Sorry, geen enkele bijdrage aan de topic, maar moest het even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

.jef schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:25:
Have some goddamn faith Arthur! Just one more big score!

Sorry, geen enkele bijdrage aan de topic, maar moest het even kwijt.
Micah....

(spoiler tot en met ergens in hoofdstuk 3)
spoiler:
Ik vertrouw geen enkele missie met Micah meer, hij is niet goed voor Arthur's gezondheid, eerst zorgt hij ervoor dat je een bounty krijgt, die missie met de postkoets loopt ook al niet af zoals hij had gewild, dan word je neergeschoten en ontvoerd en tenslotte is hij er ook bij als Sean doodgaat en dat terwijl Arthur net genezen was!

[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 28-01-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor degenen die problemen hebben met de vervorming van sneeuw en modder met een amd 5700 (XT) kaart:

https://www.amd.com/en/su...e-notes/rn-rad-win-20-1-4

nieuwste drivers lossen dat op. (getest en het werkt)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:54
ArthurMorgan schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:17:
Voor degenen die problemen hebben met de vervorming van sneeuw en modder met een amd 5700 (XT) kaart:

https://www.amd.com/en/su...e-notes/rn-rad-win-20-1-4

nieuwste drivers lossen dat op. (getest en het werkt)
Het had even tijd nodig maar eindelijk gefixt inderdaad! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
Sinds 18:00 al storing. Singleplayer ook niet te spelen; de rockstar launcher vind dat je offline bent terwijl er aangemeld is. Inmiddels al 45 minuten aan het wachten met een support chat ticket... zucht.

Volgens de eigen status pagina enkel problemen bij Red Dead redemption online en GTA online.. In de praktijk niet dus ( https://support.rockstargames.com/servicestatus )

Waar is de tijd dat je gewoon singleplayer kon spelen zonder online verificatie :|

[ Voor 22% gewijzigd door nickko op 30-01-2020 18:46 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:54
nickko schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:45:
Sinds 18:00 al storing. Singleplayer ook niet te spelen; de rockstar launcher vind dat je offline bent terwijl er aangemeld is. Inmiddels al 45 minuten aan het wachten met een support chat ticket... zucht.

Volgens de eigen status pagina enkel problemen bij Red Dead redemption online en GTA online.. In de praktijk niet dus ( https://support.rockstargames.com/servicestatus )

Waar is de tijd dat je gewoon singleplayer kon spelen zonder online verificatie :|
Net even RDR2 opgestart maar geen problemen hier via R*Launcher.
Start je toevallig op via Steam? Want die heeft al een tijdje storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
Ja blijkbaar wat geneuzel met verifying game files.. Eindelijk gamen :). Vette game tot zover voor mij; gisteren pas gekocht.. haha. Dus niet zo'n super begin op deze manier :+

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
nickko schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:45:

Die statuspagina neem ik allang niet meer serieus.. Het is bijna elk weekend hetzelfde (als er meer mensen online komen), wat dus heel erg duidt op een capaciteitsprobleem aan de kant van Rockstar.. Dat gaat al maanden zo, dus ik verwacht geen snelle fix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Heb de game ook sinds gister wel leuk, maar heb gekleurde pixels en blokjes vooral naast vuur maar soms ook buiten met belichting.
Ook in het bos soms rare zwarte balken bij bomen.
Gpu is een rtx2080 denk dat het geheugen stuk of zijn er meer mensen met deze bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb je een foto? Want bij dat vuur kan ook gewoon as in de lucht zijn ;) Er vliegen ook muggen en insecten rond...

Van die bomen zou ik zo snel geen verklaring weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Nee het is geen as het zijn felle blokjes in alle kleuren, net nog eens getest met het geheugen op 6700mhz ipv de standaard 7000 dan ziet de game er wel normaal uit.
Het geheugen lijkt niet stabiel te werken op de stock speeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Inflatable schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:18:
[...]

Die statuspagina neem ik allang niet meer serieus.. Het is bijna elk weekend hetzelfde (als er meer mensen online komen), wat dus heel erg duidt op een capaciteitsprobleem aan de kant van Rockstar.. Dat gaat al maanden zo, dus ik verwacht geen snelle fix..
Vandaag net zoals gisteren weer praktisch rond 18uur alles weer stuk. Kan niet eens zonder problemen de launcher starten, ik wil gewoon offline spelen. :(

(krijg nu wel een offline mode itt gisteren)

[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 02-02-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Kreeg gisteren wel de melding dat hij niet bij m'n screenshots kon komen (geen probleem, ik maar de screenshots toch met steam :p) en toen ik afsloot kwam hij met de melding dat m'n savegames niet gesynced waren. Verder geen problemen met starten (behalve dat het wat langer duurde).

Gisteren eindelijk, met heel veel geduld (en nog meer geduld, en ook nog wat extra geduld), die laatste eland geschoten die ik nodig had voor m'n outfits... Nu nog wat opossums en dieren die ik nog niet gezien heb (ben nu in hoofdstuk 4). Oh, ook nog een zalmpje gevangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:17
Hey,

Ik heb tijdens de kersperiode RDR2 gekocht en tot op heden geen spijt van gehad.
Vooral in storymode gespeeld, maar ook eventjes in Online.

Nu wou ik graag een moonshiner worder, maar daarvoor moet ik Trader Rank 5 zijn. En om dat te kunnen worden moet ik een Butcher's Table hebben dewelke 15gold kost. Nu heb ik geen PS4 en wil ik ook geen 10€ spenderen voor die shortcut.

Mijn vraag is nu hoe kan ik nu moonshiner worden of lukt dit mij nu nog niet? Moet ik eerst collector of bounty hunter doen, om dan gold bij een te harken of mis ik iets hier?

Youtube guides zijn ook niet echt duidelijk want ze gaan ervan uit dat je al een Butcher's Table hebt en dan beginnen ze met hun uitleg.

Kan er mij iemand hier zeggen van hoe of wat ik juist moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
Interessante case @Astratuner, Zelf speel ik pas een week, heb nu ongeveer 15u in de online modus zitten. En heb 2,43 goud gespaard.. Dus zonder daadwerkelijk te betalen vermoed ik dat je veel uurtjes moet grinden om dit voor elkaar te boksen..

Maar als iemand een paar goede tips heeft, hoor ik ze natuurlijk ook graaag :+

[ Voor 7% gewijzigd door nickko op 04-02-2020 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 11:11

Taakbalk

weergeven

nickko schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:58:
Interessante case @Astratuner, Zelf speel ik pas een week, heb nu ongeveer 15u in de online modus zitten. En heb 2,43 goud gespaard.. Dus zonder daadwerkelijk te betalen vermoed ik dat je veel uurtjes moet grinden om dit voor elkaar te boksen..

Maar als iemand een paar goede tips heeft, hoor ik ze natuurlijk ook graaag :+
Elke dag een daily doen. Kost je inclusief opstarten en afsluiten max tien minuten. Ook te doen als je weinig tijd hebt. Er zitten welke dag hele makkelijke tussen, zoals visit a shop in Rhodes, bijvoorbeeld. Om je streak in stand te houden hoef je er maar één per dag te doen. Hou dit een een week vol en je krijgt 0.3 goud per daily. Doe dat (of allemaal) een aantal weken en je krijgt 0.5 gold bar in je vierde week. Plus nog wat andere bonussen. Per rol die je aanneemt krijgt je naarmate je die rol ontwikkelt ook meer dailies te doen. Zo klotst het goud vanzelf tegen de plinten op. Google daarnaast ook even op guides voor RDO hoe je snel(ler) goud kunt verdienen, daar zijn re genoeg van. Persistence is key om goud te verdienen in RDO.

[ Voor 3% gewijzigd door Taakbalk op 04-02-2020 10:06 ]

Computing bit by bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

Astratuner schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:52:
Hey,

Ik heb tijdens de kersperiode RDR2 gekocht en tot op heden geen spijt van gehad.
Vooral in storymode gespeeld, maar ook eventjes in Online.

Nu wou ik graag een moonshiner worder, maar daarvoor moet ik Trader Rank 5 zijn. En om dat te kunnen worden moet ik een Butcher's Table hebben dewelke 15gold kost. Nu heb ik geen PS4 en wil ik ook geen 10€ spenderen voor die shortcut.

Mijn vraag is nu hoe kan ik nu moonshiner worden of lukt dit mij nu nog niet? Moet ik eerst collector of bounty hunter doen, om dan gold bij een te harken of mis ik iets hier?

Youtube guides zijn ook niet echt duidelijk want ze gaan ervan uit dat je al een Butcher's Table hebt en dan beginnen ze met hun uitleg.

Kan er mij iemand hier zeggen van hoe of wat ik juist moet doen?
Dailies doen! Zie mijn post hierboven.

Wat ik heb gedaan: (noot: dag voor release gepre-ordered, dus ik begon met 10 gold bars.)Dagelijks de dailies, zorgen dat je daarmee een streak opbouwt. Daarna de Bountyhunter role erbij gepakt. Die rol ontwikkelen, plus de extra dailies doen. Daarna Collector role erbij, ontwikkelen en de dailies. Collector role is handig om lekker geld te verdienen. Daarna heb ik de Butcher's table gekocht in mijn kamp, en ben ik de trader role gestart. Ja, het is even een grind. Je unlockt steeds meer en daardoor blijft het interessant. Uiteindelijk heb je zoveel goud dat je de Outlaw Pass kunt aanschafffen. Daar zitten ook weer hele leuke bonussen in.

[ Voor 25% gewijzigd door Taakbalk op 04-02-2020 11:13 . Reden: taalvaudt ]

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-06 20:13
Ik heb binnenkort story mode uitgespeeld (zal deze week ergens gebeuren vermoed ik) en wil op zich online wel eens proberen. Gezien het hele gta online drama heb ik erg weinig vertrouwen in rdr online. Zou iemand tzt eens met mij online willen gaan? Beetje wegwijs maken en kijken of ik het überhaupt wat aan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb nog niet echt online gespeeld, maar miste al wel 1 ding: mijn favoriete pasttime: het stelen en temmen van paarden om te verkopen!

Maar misschien toch maar dagelijks eens die dailies doen om wat geld op te bouwen voor wanneer ik ooit met het verhaal klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesestring
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-06-2023
Goedendag.

Ik heb erg genoten van RDR2 vooral nu die ook eindelijk op PC is

Ik ben laatst begonnen met het online gedeelte. Ik vroeg me af of er nog mensen waren die andere zochten om samen mee te spelen?

Als iemand intresse heeft om RDR2 Online te spelen kan die gene mijn een PM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astratuner
Thanks Taakbalk, gisteren op 10 min tijd bijna 1 gold verdiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

Astratuner schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:39:
Thanks Taakbalk, gisteren op 10 min tijd bijna 1 gold verdiend.
Graag gedaan!

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Spel start niet op hier, ligt de boel plat of zo want ik graak ook niet in Rockstar services terwijl op hun suport page alles op groen staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

Astratuner schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:48:
Spel start niet op hier, ligt de boel plat of zo want ik graak ook niet in Rockstar services terwijl op hun suport page alles op groen staat???
Hier start ook niets op.

Social Club Services are currently experiencing technical difficulties.

No problems were deteced with your internet connection.

Please try again later [...]

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Taakbalk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Hier start ook niets op.

Social Club Services are currently experiencing technical difficulties.

No problems were deteced with your internet connection.

Please try again later [...]
Kreeg gisteren wel een melding dat ik m'n steam account (weer) moest koppelen met m'n Rockstar account... Maar uiteindelijk wel kunnen inloggen.

Kwam er gisteren ook achter dat een Varmint rifle niet zoveel doet tegen mensen...

Ergens in hoofdstuk 4, word je
spoiler:
aangevallen in Shady Bell. Ik had net even lekker geslapen en had alleen een varmint rifle op m'n rug en natuurlijk geen manier om bij m''n paard te komen... Gelukkig kun je een missie ook annuleren...

Ben ook begonnen met Online, maar de daily halen is niet altijd even makkelijk. Had op vrijdag: vang 3 vissen, eet een paar vissen en nog iets met vissen. Maar je kunt pas een hengel kopen bij lvl14 (en ik was 7 of 8, o.i.d.) En toen had ik een vis (uit het water geschoten), was m'n kamp verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Iemand enig idee: ik speel op een 8086K met 2080 SeaHawk, 16 GB DDR4 en game op een SSD met Asus PG27Q G-Sync monitor op 1440p.

Echter op ultra, volgens Steam, heb ik maar 21 FPS average, maar zo ervaar ik dat helemaal niet. Is die FPS counter van Steam bugged ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

Hoi! Ik heb 't spel tijdens release gekocht voor de PC echter was de performance dusdanig slecht dat ik 'm heb laten liggen.

Nu een paar maandjes verder was ik even benieuwd hoe de performance nu is? Ik heb zelf een i7 8700 met een 1070ti.

Ik hoor 't graag!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

@Luukwa

Ik haal met moeite 60pfs (niet stabiel) op 3440x1440 met een 1080Ti. CPU 6700K@4Ghz zit rond de 40% load dus die is geen bottleneck. Wellicht heb je dan een indicatie van de fps die je kan verwachten met jouw setup.

Het is echt een zware voor je GPU, mijn 1080ti komt amper van de 99% load af. En ziet het er zo mooi uit? Ik vind het nog tegen vallen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

westergas schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:14:
@Luukwa

Ik haal met moeite 60pfs (niet stabiel) op 3440x1440 met een 1080Ti. CPU 6700K@4Ghz zit rond de 40% load dus die is geen bottleneck. Wellicht heb je dan een indicatie van de fps die je kan verwachten met jouw setup.

Het is echt een zware voor je GPU, mijn 1080ti komt amper van de 99% load af. En ziet het er zo mooi uit? Ik vind het nog tegen vallen.
Had 'em net nog even opgestart en alles ziet er super blurry uit, wat ik ook doe ik krijg 't niet weg..
Speel altijd op 1080p dus snap niet dat 't zelfs met ultra er blurry uit ziet..

Soundcloud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Luukwa schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:21:
[...]

Had 'em net nog even opgestart en alles ziet er super blurry uit, wat ik ook doe ik krijg 't niet weg..
Speel altijd op 1080p dus snap niet dat 't zelfs met ultra er blurry uit ziet..
Dat komt door TAA.
TAA en FXAA uitzetten en MSAA aanzetten.
Als je FPS te hard zakt, TAA op medium met TAA sharpening Max en Image Sharpening aanzetten in de NVIDIA driver.

Ik raad je overigens aan om naar dit soort plaatjes te kijken:
https://imgur.com/a/vZa3D3G

Sommige settings pakken zo 25-50% FPS terwijl het verschil bijna nihil is.
Met een beetje tweaken haal je zo 60+ FPS.

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleYouPee op 11-02-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 12:05
Wat is het voordeel van online en offline spelen? Ik log wel in, maar ik speel (offline) de story modus. Eerste playthrough, ben bij chapter 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Na lang twijfelen heb ik hem ook weer gekocht op de PC. Ik had het spel op de xbox, maar die heb ik afgelopen jaar verkocht. Heb het spel 1x puur met hoofdmissies bezig geweest te zijn uitgespeeld. En 1x met alle sidemissions erbij te doen. Dat is nu al bijna een jaar geleden weer en heb weer enorm zin om hem nog een keer te spelen.

Ik kijk er weer enorm naar uit. En hoop dat ik hem kan draaien met mijn i5-8300H & GTX1050 & 8gb ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hexxagon schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:02:
Wat is het voordeel van online en offline spelen? Ik log wel in, maar ik speel (offline) de story modus. Eerste playthrough, ben bij chapter 3.
Offline is het verhaal van Arthur en Dutch's gang. Online is eigenlijk vrij spelen. Er is wel een verhaal, maar geen beperkingen waar je allemaal kunt komen. Het probleem van online vind ik eigenlijk de grind. En het feit dat het open PvP is. Oh, en ook dat het vreselijk onstabiel is. Ik probeerde zondag wat te spelen, kon geen enkele missie starten, of m'n kamp was verdwenen, of de verbinding met de R* services lag er weer eens uit...
Ik probeerde een daily te doen, maar daarvoor moest ik m'n kamp hebben. Geen kamp te zien. Dus een missie starten (hopend om in een andere lobby te komen): geen optie om te starten (bleef grayed out). Dus dan maar via het menu naar een ander gebied proberen te komen: endless loading screen. Alt+F4 werkt dan gelukkig wel. Dus weer opnieuw opstarten: geen kamp, wel een missie kunnen uitvoeren, maar geen andere lobby. Weer via het menu dan: verbinding verbroken.... Uiteindelijk maar opgegeven en verder gegaan met Arthur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 12:05
Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:48:
[...]

Offline is het verhaal van Arthur en Dutch's gang. Online is eigenlijk vrij spelen. Er is wel een verhaal, maar geen beperkingen waar je allemaal kunt komen. Het probleem van online vind ik eigenlijk de grind. En het feit dat het open PvP is. Oh, en ook dat het vreselijk onstabiel is. Ik probeerde zondag wat te spelen, kon geen enkele missie starten, of m'n kamp was verdwenen, of de verbinding met de R* services lag er weer eens uit...
Ik probeerde een daily te doen, maar daarvoor moest ik m'n kamp hebben. Geen kamp te zien. Dus een missie starten (hopend om in een andere lobby te komen): geen optie om te starten (bleef grayed out). Dus dan maar via het menu naar een ander gebied proberen te komen: endless loading screen. Alt+F4 werkt dan gelukkig wel. Dus weer opnieuw opstarten: geen kamp, wel een missie kunnen uitvoeren, maar geen andere lobby. Weer via het menu dan: verbinding verbroken.... Uiteindelijk maar opgegeven en verder gegaan met Arthur...
Haha verschrikkelijk om dat te horen.

Ik blijf wel bij offline, daar is het spel best goed voor uitgewerkt. Online kijk ik wel bij APEX ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
[...]

Wauw speelt dat nog steeds? Het verdwijnen van je kamp? Kom je terug met wat verse beestjes en weg kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hexxagon schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Haha verschrikkelijk om dat te horen.

Ik blijf wel bij offline, daar is het spel best goed voor uitgewerkt. Online kijk ik wel bij APEX ofzo. :)
Online is ook wel een heel leuk tijdverdrijf hoor, als het werkt...

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Taakbalk schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:07:
[...]

Dailies doen! Zie mijn post hierboven.

Wat ik heb gedaan: (noot: dag voor release gepre-ordered, dus ik begon met 10 gold bars.)Dagelijks de dailies, zorgen dat je daarmee een streak opbouwt. Daarna de Bountyhunter role erbij gepakt. Die rol ontwikkelen, plus de extra dailies doen. Daarna Collector role erbij, ontwikkelen en de dailies. Collector role is handig om lekker geld te verdienen. Daarna heb ik de Butcher's table gekocht in mijn kamp, en ben ik de trader role gestart. Ja, het is even een grind. Je unlockt steeds meer en daardoor blijft het interessant. Uiteindelijk heb je zoveel goud dat je de Outlaw Pass kunt aanschafffen. Daar zitten ook weer hele leuke bonussen in.
Ja zo heb ik het ook gedaan. Intussen na 3 maanden alle rollen op rank 20 en de algemene rank op 143... nu nog 100 gold bars en 10K cash over. Alles unlockt.. nu wordt het alleen een beetje meer van hetzelfde. :P

In het begin denk je damn dit is echt onmogelijk maar dat valt reuze mee. :) gold bars kopen is echt niet nodig.

De 40 gold bars die de Outlaw Pass je kost krijg je ook weer terug trouwens dus het kost je niks.

[ Voor 9% gewijzigd door xabre16v op 20-02-2020 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

xabre16v schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:30:
[...]

Ja zo heb ik het ook gedaan. Intussen na 3 maanden alle rollen op rank 20 en de algemene rank op 143... nu nog 100 gold bars en 10K cash over. Alles unlockt.. nu wordt het alleen een beetje meer van hetzelfde. :P

In het begin denk je damn dit is echt onmogelijk maar dat valt reuze mee. :) gold bars kopen is echt niet nodig.

De 40 gold bars die de Outlaw Pass je kost krijg je ook weer terug trouwens dus het kost je niks.
Zal nog heeeeeel lang bezig zijn om dat te bereiken, denk ik. De bounty hunter pass heb ik gratis gekregen, had vorige week net voldoende om de trader pass met korting (10g ipv 15g) te kunnen kopen. En nu verder aan het sparen voor de collector's pass. Gelukkig gaan de dollars iets sneller, heb maar liefst al een basic rifle, een varmint rifle en een jas kunnen kopen...

speel niet zo heel veel online, met name de daily, want ik moet het verhaal ook nog steeds uitspelen...

Er is gelukkig wel een update geweest zodat je nu gewoon dieren kunt zien waar je op kunt jagen... En ik ben er gisteren achter gekomen dat je ook spullen aan de doctor kunt verkopen :D (ach, speel het pas een uur of 400...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
En sieraden en gouden tanden etc kun je verkopen aan een fence. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
[...]

In het weekend heb je veel grotere kans op dat soort problemen met de online helaas.. Duidelijk een geval van capaciteitsproblemen aan de kant van Rockstar.. Zodra het wat drukker wordt met spelers (in het weekend dus) zie je veel vaker dit soort problemen opduiken.. Gaat geloof ik op de consoles al sinds het begin zo, dus nu al langer dan een jaar, op de PC niet anders sinds het begin.. Erg triest, maar kennelijk vindt Rockstar het dus geen prioriteit om er iets aan te doen.. Offline heb je uiteraard geen of veel minder problemen met zaken als overbelaste cloud servers en slechte peer to peer verbindingen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Rockstar is weer lekker bezig. Vandaag verplichte update. Na de update roept hij dat m'n Nvidia drivers niet up to date zijn en het spel crasht constant. Hotfix van Nvidia gevonden en geïnstalleerd, maar spel blijft crashen. Uiteindelijk via setting weer van vulkan naar dx12 gegaan en nu loopt het wel weer... Ik wde even spelen, maar eerst een uur updates en problemen oplossen doet me bijna terugverlangen naar een xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 14:21
Ik krijg ook steeds een venster te zien waarin staat dat ik mijn nvidia driver moet updaten. Gek genoeg begon dit vorige week nadat ik mijn driver juist heb geüpdate. Nadat ik op "ok" klik start het spel gewoon en alles loopt verder prima.

Doe op het moment een low honor playthrough en dat is verrassend leuk eigenlijk. Kost wel veel ammo zeg.. Denk overigens niet dat ik de playthrough op low honor afsluit, dat kan ik Arthur niet aandoen. Maar goed blijf voorlopig in chapter 2/3. Rustig rond hobbelen op mijn paard en genieten van dit kunstwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Saitama schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:30:
Doe op het moment een low honor playthrough en dat is verrassend leuk eigenlijk. Kost wel veel ammo zeg.. Denk overigens niet dat ik de playthrough op low honor afsluit, dat kan ik Arthur niet aandoen. Maar goed blijf voorlopig in chapter 2/3. Rustig rond hobbelen op mijn paard en genieten van dit kunstwerk.
Ik heb het geprobeerd, maar kan het gewoon niet... Eens een keer de wet overtreden (iemand van z'n paard trekken omdat ik z'n paard wil hebben, ok, maar continue....)

Zit nu in hoofdstuk 6, had al niet zoveel geld meer, geeft Arthur alles nog uit ook! Had op een gegeven moment nog maar $0,00 in m'n portemonnee :p Gelukkig had ik nog wat post op me wachten waar een cheque van 100 dollar in zat. Maar die werd ook gelijk weer uitgegeven...

Vanaf hoofdstuk 6:
spoiler:
Het is eigenlijk een best zielig verhaal. Arthur heeft de potentie van goed in zich, maar is gewoon op jonge leeftijd bij de verkeerde mensen gekomen. Hij is continue in gevecht met zichzelf, en pas nu, nu hij weet dat hij niet lang meer heeft, geeft hij echt pas toe aan het goede... Maar misschien dat het verhaal heel anders is als je low honor speelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wat moet ik met m'n geld?
Ben pas bij chapter 3 en heb 5k, maar letterlijk niks om aan uit te geven. Alle guns hebben max ammo, en die ene rifle die ik nog niet heb is locked.

Die camp upgrades zijn waardeloos, ammo en supplies heb ik wel. Fast travel wil ik niet...

Kleren etc? tja.. zelfs als ik niet in 1st person zou spelen zou het met nog niks boeien.

Paarden? Enige verschil is dat ze iets harder gaan.

Wat mis ik?

[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-02-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taakbalk

Taakbalk

weergeven

DoubleYouPee schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:04:
Ben pas bij chapter 3 en heb 5k, maar letterlijk niks om aan uit te geven. Alle guns hebben max ammo, en die ene rifle die ik nog niet heb is locked.

Die camp upgrades zijn waardeloos, ammo en supplies heb ik wel. Fast travel wil ik niet...

Kleren etc? tja.. zelfs als ik niet in 1st person zou spelen zou het met nog niks boeien.

Wat mis ik?
Er zit iets meer diepgang in dan dat je nu beschrijft. Kleding heeft een functie (koude/warmte, core drain). Verschillende rassen paarden reageren anders op de omgeving (roofdieren erc.)

Het klinkt alsof het als een sleur gaat aanvoelen bij je, dan kun je beter wel fast-travellen vanuit je kamp.

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DoubleYouPee schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:04:

Wat mis ik?
Premium sigaretten... Voor de kaarten die je daarbij kunt krijgen.

En voor de rest, als je niets om je kamp geeft, niets om kleren geeft of niets om paarden geeft, tja, daar is dat geld natuurlijk wel voor bedoeld. Als je het dan niet daarvoor gebruikt, houd je inderdaad veel geld over.

Paarden zou ik trouwens zelfs nooit kopen, die steel of tem ik wel :p Als je nou een hele stal zou kunnen opbouwen, maar met max maar 4 paarden schiet dat niet op....
M'n kamp heb ik helemaal geupgrade, inclusief fast travel, maar die heb ik letterlijk nog nooit gebruikt.
En ik heb alle kleren gekocht die je kon kopen :D Mijn Arthur moet er natuurlijk altijd wel goed uitzien (zon, regen of sneeuw!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Taakbalk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:54:
[...]

Er zit iets meer diepgang in dan dat je nu beschrijft. Kleding heeft een functie (koude/warmte, core drain). Verschillende rassen paarden reageren anders op de omgeving (roofdieren erc.)

Het klinkt alsof het als een sleur gaat aanvoelen bij je, dan kun je beter wel fast-travellen vanuit je kamp.
Mwoa, ik heb de kleren van het begin aan, en nog nooit problemen gehad... van -15 op de top tot +25c.
M.b.t. paarden...klinkt niet echt een reden om per se een nieuw paard te kopen.
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:56:
[...]

Premium sigaretten... Voor de kaarten die je daarbij kunt krijgen.

En voor de rest, als je niets om je kamp geeft, niets om kleren geeft of niets om paarden geeft, tja, daar is dat geld natuurlijk wel voor bedoeld. Als je het dan niet daarvoor gebruikt, houd je inderdaad veel geld over.

Paarden zou ik trouwens zelfs nooit kopen, die steel of tem ik wel :p Als je nou een hele stal zou kunnen opbouwen, maar met max maar 4 paarden schiet dat niet op....
M'n kamp heb ik helemaal geupgrade, inclusief fast travel, maar die heb ik letterlijk nog nooit gebruikt.
En ik heb alle kleren gekocht die je kon kopen :D Mijn Arthur moet er natuurlijk altijd wel goed uitzien (zon, regen of sneeuw!)
Speel in 1st person dus ja, kleren boeien met niet heel veel.

Had gehoopt dat er wat meer duurdere dingen waren, zoals je eigen hut of zo, veel meer wapens en customization. Die zijn nu bij alle wapens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DoubleYouPee schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Mwoa, ik heb de kleren van het begin aan, en nog nooit problemen gehad... van -15 op de top tot +25c.

Speel in 1st person dus ja, kleren boeien met niet heel veel.

Had gehoopt dat er wat meer duurdere dingen waren, zoals je eigen hut of zo, veel meer wapens en customization. Die zijn nu bij alle wapens hetzelfde.
Wat jij met paarden heb, heb ik met wapens. Ik gebruik een sheffield rifle, een vermint rifle en ben even de naam van m'n repeater vergeten (evans?). De rest kan me eigenlijk niet veel schelen. Dus meer wapens heb ik niet zoveel aan. En een hut? Je bent een outlaw, op de vlucht... Waarom zou je een hut kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DoubleYouPee schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:57:
[...]

[...]
Inderdaad. Ik heb 1 set kleren gekocht en die door weer en wind gedragen. Arabian paard gekocht en het spel daarmee uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Wat jij met paarden heb, heb ik met wapens. Ik gebruik een sheffield rifle, een vermint rifle en ben even de naam van m'n repeater vergeten (evans?). De rest kan me eigenlijk niet veel schelen. Dus meer wapens heb ik niet zoveel aan. En een hut? Je bent een outlaw, op de vlucht... Waarom zou je een hut kopen?
Ik heb dat dus ook wij wapens. De customizations stellen niet echt wat voor en zijn overal hetzelfde.

M.b.t. die hut, ik noem maar wat. Een geupgrade/permanente campfire ofzo. Iets.

Ik heb totaal geen zin in al die kleine missies zoals een "wanted man" op te sporen voor $25 of botten te verzamelen. Ten eerste staat het totaal niet in verhouding met hoeveel geld je krijgt bij het verkopen van horloges etc. en ten tweede heb ik toch niks om het aan uit te geven.

Ik ga nu gewoon main story missies doen tot ik klaar ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Helaas
Ik kan niet wennen aan dit spel.
Ziet er prachtig uit en dat is het dan wel.
Ik vind het eerlijk gezegd heel erg zonde van mijn geld want het is een waardeloos traag niet te begrijpen (veel te veel keybindings) spel.
Ik geef het op dit is serieus niet leuk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren zat ik wel even te balen. Ik was begonnen met (achteraf gezien) de laatste missie (bleek een serie van missies te zijn). En volgens mij was ik bijna aan het eind van de laatste van de serie, toen m'n spel crashte. Ik weer opstarten, was ik weer aan het begin van die reeks...

spoiler:
Ik was net begonnen aan een trip, met John, naar een farm, met wat spullen, vanuit Strawberry. Mag ik weer die intrieste scene meemaken dat Arthur doodgaat zonder die arrogante bal Dutch en verrader Micah (ik heb hem nooit gemogen, en mijn gevoel was correct!) dood te schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
MatMich schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 02:52:
Helaas
Ik kan niet wennen aan dit spel.
Ziet er prachtig uit en dat is het dan wel.
Ik vind het eerlijk gezegd heel erg zonde van mijn geld want het is een waardeloos traag niet te begrijpen (veel te veel keybindings) spel.
Ik geef het op dit is serieus niet leuk. :(
Probeer de controller eens aan te sluiten, ik vind het ook voor geen meter werken met het toetsenbord namelijk. Het begin is inderdaad wat traag dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hamkaasbroodje schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Probeer de controller eens aan te sluiten, ik vind het ook voor geen meter werken met het toetsenbord namelijk. Het begin is inderdaad wat traag dat ben ik met je eens.
en ik heb het met een controller geprobeerd maar vond het voor geen meter werken. Arthur loopt dan alsof hij altijd dronken is, hij schiet alsof hij altijd dronken is, en z'n paard weet dan ook niet meer waar hij heen wil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
Hahah fair enough, moet zeggen dat ik ook wel even moest wennen maar vond het niet dermate storend dat ik er echt mee ben gekapt. Jammer man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Heerlijk spel! Jammer van de awkward controls en de logheid inderdaad. Ongelofelijk dat die devs dat zo hebben gemaakt. Kan me niet herinneren dat GTAV ook zo log was (volgens mij niet, toch?)

Verder rijd ik op mijn eerste paard, heb de default kleding aan en geef geen stuiver uit. Heb niet het idee dat ik wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Probeer eens in 1st person te spelen. Minder dronken gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Afgelopen het spel uitgespeeld (high honor).

spoiler:
Die laatste rit, na het bevrijden van Abigail... Ik vind dat echt prachtig gedaan, die gescripte stukken afstand afleggen. En toen z'n paard doodgeschoten werd... Hij is zelf stervende, maar bekommert zich nog wel om z'n paard... en dan dat echt einde, dat hij z'n laatste adem uitblaast... Ik had echt een brok in m'n keel.

Daarna nog even gekeken wat de andere mogelijke einden zijn, ben blij dat ik voor high honor ben gegaan! Ik zat eraan te denken om het nog eens te spelen, maar dan met low honor. Maar ik weet niet of ik dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik doe nu een low honor run. Maar ik doe alleen de verplichte missies, ik eet niet als dat niet hoeft, slaap niet, verzorg mijn wapens niet. (Ik kijk wel gewoon weer de cut scenes, dus het is geen 100% speedrun.)
Maar dat is ook de enige keer dat ik voor low honor kies. High Honor vind ik toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik snap dat mensen de besturing met muis en toetsenbord lastig vinden, ik had dit zelf in het begin ook. Maar inmiddels ben ik helemaal gewend. Echt zonde als je deze game hebt gekocht en stopt vanwege de controls... even door de zure appel heen bijten zou ik zeggen.

Inmiddels ben ik in Chapter 6 aanbeland en vind ik het nog steeds een geweldig spel. De uren die je ermee kunt vermaken is ongekend. Mijn broer heeft op PS4 op 100% gekregen, dat is voor mij niet een doel op zich, ik denk dat ik na de storyline gewoon stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

GoeiedagEem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:14:
Ik snap dat mensen de besturing met muis en toetsenbord lastig vinden, ik had dit zelf in het begin ook. Maar inmiddels ben ik helemaal gewend.
Ik speel ook met KB+M en vind helemaal mooi. Ik heb nog niet een keer het idee gehad om een controller te gebruiken, moet er niet aan denken om te schieten met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:45
Nu met de verplichte thuisblijving wil ik toch dit spel aanschaffen. Heeft iemand zicht op of ik het spel kan draaien? Vooral processor ben ik bang voor. Heeft iemand ervaring een oudere i5 (2500k, 3570k) en RDR2?

Mijn specs:
i5-3570k
AMD 580X
16GB DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
The Unbelievabl schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:19:
Nu met de verplichte thuisblijving ...

Mijn specs:
i5-3570k
AMD 580X
16GB DDR3
Ik heb een i5-3570k, 16gb en een AMD RX 480 4mb en het loopt prima. Ziet er prima uit en speelt fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
Wow, flasback naar de 90's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 16:38
Speelt iemand het hier ook via Google Stadia toevallig?
Ik ben zeer benieuwd naar jouw/jullie ervaringen op dat platform. Zit zelf te dubben om RDR2 gewoon op PC te kopen of via Stadia (om ook af en toe lekker onderuit op de bank met laptop te kunnen gamen).

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Het verhaal en de karakters pakken me wel heel erg zeg. Die zag ik in het begin niet aankomen. Het begin is een beetje moeilijk om in te komen maar als je door zet is het de moeite 100% waard. Veel heftiger dan bijvoorbeeld GTA5

[ Voor 8% gewijzigd door westergas op 11-04-2020 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
The Unbelievabl schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:19:
Nu met de verplichte thuisblijving wil ik toch dit spel aanschaffen. Heeft iemand zicht op of ik het spel kan draaien? Vooral processor ben ik bang voor. Heeft iemand ervaring een oudere i5 (2500k, 3570k) en RDR2?

Mijn specs:
i5-3570k
AMD 580X
16GB DDR3
https://www.game-debate.com/can-I-run/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vortigen schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:46:
Speelt iemand het hier ook via Google Stadia toevallig?
Ik ben zeer benieuwd naar jouw/jullie ervaringen op dat platform. Zit zelf te dubben om RDR2 gewoon op PC te kopen of via Stadia (om ook af en toe lekker onderuit op de bank met laptop te kunnen gamen).
Ik speel het op Stadia en dan met de Stadia controller. Zeer fijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
xabre16v schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:01:
[...]

Ik speel het op Stadia en dan met de Stadia controller. Zeer fijn. :)
Ik heb gisteren de gok gewaagd en het op Stadia aangeschaft. Het speelt inderdaad heel erg lekker!
Heel af en toe wat stotteren maar niet vaak en nog steeds speelbaar.

Ga denk ik ook de stadia controller en de CCU bestellen. RDR2 op de TV lijkt me wel wat.
Zal alleen moeten wennen om met een controller te spelen omdat ik met games keyboard en muis gewend ben :*)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vortigen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:59:
[...]

Ik heb gisteren de gok gewaagd en het op Stadia aangeschaft. Het speelt inderdaad heel erg lekker!
Heel af en toe wat stotteren maar niet vaak en nog steeds speelbaar.

Ga denk ik ook de stadia controller en de CCU bestellen. RDR2 op de TV lijkt me wel wat.
Zal alleen moeten wennen om met een controller te spelen omdat ik met games keyboard en muis gewend ben :*)
Bedraad met met de CC Ultra is veruit superieur ten opzichte van wifi. Ik speel het ook wel op m'n Chromebook via wifi maar op een of andere manier voelt dat wat houterig aan ten opzicht van de CC Ultra via een draadje.. daar lijkt het alsof ik lokaal speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
xabre16v schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:34:
[...]

Bedraad met met de CC Ultra is veruit superieur ten opzichte van wifi. Ik speel het ook wel op m'n Chromebook via wifi maar op een of andere manier voelt dat wat houterig aan ten opzicht van de CC Ultra via een draadje.. daar lijkt het alsof ik lokaal speel.
Na eens goed de Stadia controller en de CC Ultra bekeken te hebben toch maar de Premiere Edition besteld.
Ik zag namelijk een 3.5mm headset aansluiting op de controller zitten en dat is ideaal om mijn vrouw niet te storen tijdens het gamen.
Ook zag ik een speciale "Stadia" knop waarmee je blijkbaar het Stadia menu op de TV kan weergeven. Ik was mij daar niet van bewust. Ik dacht - in mijn onwetendheid - dat je altijd een ander scherm nodig had om het menu e.d. te bedienen.

Tevens ga ik jouw voorbeeld volgen en de CC Ultra bekabeld aansluiten. Ik heb meer posts gelezen waarbij men zei dat bekabeld duidelijk beter is dan draadloos.
Hopelijk komt het allemaal deze week nog binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Vortigen schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:59:
[...]

Ik heb het via Steam geprobeerd, maar de lag was teveel (alles bedraad) en ik had erg veel artifacten... Nu weet ik niet of het uitmaakt wat de specs van de ontvanger zijn (in dit geval een mediacenter PC met ingebouwde GPU), maar ik heb het opgegeven en blijf (met toetsenbord en muis) maar achter mijn monitor zitten...
westergas schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:15:
Het verhaal en de karakters pakken me wel heel erg zeg. Die zag ik in het begin niet aankomen. Het begin is een beetje moeilijk om in te komen maar als je door zet is het de moeite 100% waard. Veel heftiger dan bijvoorbeeld GTA5
Ik ben een tweede playthrough begonnen (waarmee ik alles op 100% wil hebben, wel met behulp van mods, het moet wel leuk blijven!) en probeer een bepaalde missie zo lang mogelijk uit te stellen (zit nu nog in hoofdstuk 2). Ik probeerde ook met minimale honor te spelen, maar dat voelde zo vreselijk verkeerd.... (ik had al moeite om met de bandit challenge te beginnen, 5 townsfolk overvallen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Al een paar dagen had ik het vermoeden dat mijn strong moonshine 60 min duurt tegen hij klaar is.

Ik ben wel level 20 moonshiner en er staat 24 / 36 / 48 min bij weak, medium en strong moonshine bij time to complete.

Raar of server side bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 07:26:

Ik ben een tweede playthrough begonnen (waarmee ik alles op 100% wil hebben, wel met behulp van mods, het moet wel leuk blijven!) en probeer een bepaalde missie zo lang mogelijk uit te stellen (zit nu nog in hoofdstuk 2). Ik probeerde ook met minimale honor te spelen, maar dat voelde zo vreselijk verkeerd.... (ik had al moeite om met de bandit challenge te beginnen, 5 townsfolk overvallen...)
Ik ben echt mislukt als outlaw. Elke vrouw in nood help ik (ook als het een hinderlaag is), elke bedelaar krijgt geld. Alleen een of twee keer ben ik er per ongeluk overheen gereden met mijn paard.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Geweldig spel! Ben pas in chapter 2 en ontdek elke gamesessie weer iets nieuws :)

Vraagje 1: mijn Arthur heeft ondergewicht en hij heeft al flink wat gegeten maar het veranderd niet. Duurt het aankomen soms een paar dagen?

Vraagje 2: Volgens de game kom je snel aan van sweets en snacks. Waar vind ik die precies? Heb tot nu toe alleen de almonds in de saloon gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vortigen schreef op maandag 27 april 2020 @ 04:23:
Geweldig spel! Ben pas in chapter 2 en ontdek elke gamesessie weer iets nieuws :)

Vraagje 1: mijn Arthur heeft ondergewicht en hij heeft al flink wat gegeten maar het veranderd niet. Duurt het aankomen soms een paar dagen?
Hoe weet je dat hij ondergewicht heeft?

Ik snap dat eten ook niet helemaal en het kamp heeft ook altijd honger ook al doneer ik alles aan eten wat ik vind in kasten (volgens mij verkopen ze dat voor geld, moet je per se jagen?)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb story mode uit, maar heb eerlijk gezegd nog nooit gegeten? Nou ja, behalve als het moest in de tutorial/missie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Marzman schreef op maandag 27 april 2020 @ 07:51:
[...]

Hoe weet je dat hij ondergewicht heeft?
In het menu kies je voor "Player". Daar kan je weer kiezen tussen Arthur en je paard. Kies voor Arthur en je ziet - onder andere - hoe het met zijn gewicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vortigen schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:37:
[...]

In het menu kies je voor "Player". Daar kan je weer kiezen tussen Arthur en je paard. Kies voor Arthur en je ziet - onder andere - hoe het met zijn gewicht zit.
Thanks, deze dingen hebben me altijd minder geboeid. Dat zijn haar en baard groeien vind ik ook alleen maar iritant :p

Volgens mij is dat met GTA San Andreas geintroduceerd met fitnessen en eten.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vortigen schreef op maandag 27 april 2020 @ 04:23:

Vraagje 2: Volgens de game kom je snel aan van sweets en snacks. Waar vind ik die precies? Heb tot nu toe alleen de almonds in de saloon gevonden.
1 dit is een bug in de port. Wil je niet dat Arthur afvalt moet je de fps cappen op 30fps. Bizar toch?

2 looten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Eten zoals snoep kun je ook gewoon kopen in de General Store natuurlijk. Dit zit in elk dorp eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
westergas schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:48:
[...]

1 dit is een bug in de port. Wil je niet dat Arthur afvalt moet je de fps cappen op 30fps. Bizar toch?

2 looten :)
Serieus?? Dat is inderdaad bizar! Nou, dan blijft ie maar een mager scharminkel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vortigen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:12:
[...]

Serieus?? Dat is inderdaad bizar! Nou, dan blijft ie maar een mager scharminkel ;)
Schijnt echt zo te zijn ja... https://www.reddit.com/r/..._a_discovery_about_a_big/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Hoe komt het eigenlijk dat ik altijd net wanneer ik een dier met een hoofdschot wil ombrengen dat ik dan ineens uit mijn scoped view ga en terug naar 3rd person view ga? Met als gevolg dus mijn schot mis, en het dier gaat lopen.
Hetzelfde ervaar ik met vissen, je bent aan het binnenhalen en bat je moet terug op je rechtermuis knop klikken om terug je lijn binnen te halen?

Is dit omdat je cores leeg zijn of niet gold? Of is dit gewoon geprogrammeerd door Rockstar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ben eindelijk weer aangekomen in hoofdstuk 3. Nu kan ik eindelijk m'n bandit challenge afmaken (daar heb je de horse fence voor nodig...). De 3 hoeden in 1 deadeye (sharpshooter challenge) heb ik per ongeluk gehaald (had een paar bounty hunters en ik wilde 3 headshots doen en miste alle drie :D).

Maar er viel me wel een dingetje op. Je gaat op een gegeven moment vissen met Dutch en Hosea. Je haalt een paar mooie steelheads en largemouths binnen. Even later ga je vissen met Kieran. Weer een hele serie vis binnengehaald (smallmouths in dit geval). En weer even later ga je vissen met Javier. En maar klagen dat je niet goed bent in vissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wailing_Banshee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:49:
Ben eindelijk weer aangekomen in hoofdstuk 3. Nu kan ik eindelijk m'n bandit challenge afmaken (daar heb je de horse fence voor nodig...). De 3 hoeden in 1 deadeye (sharpshooter challenge) heb ik per ongeluk gehaald (had een paar bounty hunters en ik wilde 3 headshots doen en miste alle drie :D).

Maar er viel me wel een dingetje op. Je gaat op een gegeven moment vissen met Dutch en Hosea. Je haalt een paar mooie steelheads en largemouths binnen. Even later ga je vissen met Kieran. Weer een hele serie vis binnengehaald (smallmouths in dit geval). En weer even later ga je vissen met Javier. En maar klagen dat je niet goed bent in vissen!
Nou mijn personage is ook echt slecht in vissen. De hengel uitwerpen is al een dingetje. Hij heeft een keer een vis gevangen die hij teruggegooid heeft om een grotere te vangen.
spoiler:
en nu is mijn personage half dood aan het gaan. Ik heb geen idee of dat hoort of dat ik iets anders had moeten doen. Ik ben ook pas op de helft van de verhaallijn.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:31:
[...]

Nou mijn personage is ook echt slecht in vissen. De hengel uitwerpen is al een dingetje. Hij heeft een keer een vis gevangen die hij teruggegooid heeft om een grotere te vangen.
spoiler:
en nu is mijn personage half dood aan het gaan. Ik heb geen idee of dat hoort of dat ik iets anders had moeten doen. Ik ben ook pas op de helft van de verhaallijn.
Hoort zo.

En ik stond gisteren gewoon heerlijk te vissen, met meer dan $300 bounty op m'n kop. Moest wel de hele tijd even om me heen kijken of er geen bounty hunters in de buurt waren :D Nu naar Amborino om daar ook meer dan $250 dollar bounty te krijgen, zodat ik een achievement kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Zo, ik ben er ook eindelijk letterlijk en figuurlijk klaar mee.

Ik ben fan van het thema en had hoge verwachtingen van het spel maar die heeft het helaas niet helemaal waar kunnen maken. Het verhaal begint goed maar ongeveer halverwege werd het wel duidelijk waar het naar toe ging en maakte de ene massale shoot-out tegen de pinkertons na de andere massale shoot-out tegen landheren, complete dorpen en een leger het spel alleen maar minder geloofwaardig. Dit in tegenstelling tot het looten/oprapen van items, dat is dan weer het andere uiterste en begon gauw vervelend te worden.

Pluspunten waren vooral de eerste episodes en de prachtige omgevingen. Nadelen vooral de slechte controls (voor een triple A game had ik iets meer effort van een console port verwacht), de grote hoeveelheid shoot-outs naarmate het spel vordert en natuurlijk de op hol slaande paarden. Dat laatste bleef tot het einde irritant.
De hele epiloog vond ik ook niks meer toevoegen het einde hadden ze ook wel kunnen maken in de laatste gewone chapter.

Ik kijk nu maar weer uit naar GTA VI, dat blijkt toch meer mijn kopje Rockstar thee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben vanavond van 50 naar 70 procent gegaan. Behoorlijke verhaalwisseling op dat punt, maar ik denk dat het vanaf nu inderdaad weer schieten wordt :-)

Ik vind het verhaal erg tof
spoiler:
en het scheelt ook wel dat ik weer met een fit karakter speel dat niet continu duizelingen krijgt :p

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 18:50

Nikeo

Jawelles

Leuk spel. Leuke sfeer. Tot nu toe goed verhaal. Het geld al waard na een uur of 10 gespeeld te hebben. Maar ik erger me wel dood aan die clunky besturing. Soms zijn NPC's ook ineens boos op me of botsen ze tegen mij aan. Ineens is het een schietpartij en ben ik dood. Dat haalt mij gewoon uit het spel omdat het zo onredelijk is. Ik kom regelmatig zulke domme dingetjes tegen. Is dat een gebrek aan afwerking van dit spel of is dat gewoon rockstar humor. Ik vind het maar vervelend.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Al je issues over performance, crashes, etc., moeten in het slowchat topic

Spoilers in dit topic uitsluitend met [ spoiler] tags!

Slowchat: [PC] Red Dead Redemption 2 slowchat topic
Console topic [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2

Alles rondom online [MULTI] Red Dead Online