Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20

Vis

Nikeo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:28:
Leuk spel. Leuke sfeer. Tot nu toe goed verhaal. Het geld al waard na een uur of 10 gespeeld te hebben. Maar ik erger me wel dood aan die clunky besturing. Soms zijn NPC's ook ineens boos op me of botsen ze tegen mij aan. Ineens is het een schietpartij en ben ik dood. Dat haalt mij gewoon uit het spel omdat het zo onredelijk is. Ik kom regelmatig zulke domme dingetjes tegen. Is dat een gebrek aan afwerking van dit spel of is dat gewoon rockstar humor. Ik vind het maar vervelend.
Dat is ook een van de weinig kritiek puntjes wat mij betreft.. zelf had ik er vaak last van bij een sheriff kantoor. Als je ook maar eventjes de sherrif per ongeluk aanstoot door er langs te lopen wordt ie boos en ben je opgepakt/dood geschoten 🙉🥱
Slecht afgewerkt wat mij betreft die dingetjes ja..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nikeo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:28:
Leuk spel. Leuke sfeer. Tot nu toe goed verhaal. Het geld al waard na een uur of 10 gespeeld te hebben. Maar ik erger me wel dood aan die clunky besturing. Soms zijn NPC's ook ineens boos op me of botsen ze tegen mij aan. Ineens is het een schietpartij en ben ik dood. Dat haalt mij gewoon uit het spel omdat het zo onredelijk is. Ik kom regelmatig zulke domme dingetjes tegen. Is dat een gebrek aan afwerking van dit spel of is dat gewoon rockstar humor. Ik vind het maar vervelend.
De besturing daar is het bij mij ook al vaak fout gegaan.

Als NPC's boos zijn is er altijd wel een reden. Het is het wilde westen, sommige zijn gewoon niet goed en willen je overvallen. Sommige willen niet je hun paard steelt, sommige zijn lawmen, soms zit er een bounty op je hoofd en zijn het bountyhunters, sommigen ben je al eerder tegen gekomen en hebben dat onthouden.
Vis schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Dat is ook een van de weinig kritiek puntjes wat mij betreft.. zelf had ik er vaak last van bij een sheriff kantoor. Als je ook maar eventjes de sherrif per ongeluk aanstoot door er langs te lopen wordt ie boos en ben je opgepakt/dood geschoten 🙉🥱
Slecht afgewerkt wat mij betreft die dingetjes ja..
Ja, dat had ik in het begin ook. Als je heel wild tussen mensen door rent dan kun je ze inderdaad ook aanstoten waardoor ze boos worden en ze kunnen het ook melden waarna je opeens 'wanted' bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 24-05-2020 15:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom is er eigenlijk een appart topic voor PC en voor XBox/PS4? Het is toch hetzelfde spel/verhaal. Alleen de besturing kan anders zijn.

En waar valt Stadia onder?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:30

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Is de besturing ook slecht met controller ?
Of is dit eigenlijk alleen met muis en toetsenboord ?

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

kaasszje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:57:
Ik speel met toetsenbord en muis, maar ik denk dat het met een controller niet anders is. Soms draait de camera en dan is rechtdoor opeens een stap naar opzij. Lekker als je langs een richel loopt of rijdt met je paard. Ook struikelt het paard soms over hele domme kleine dingen of val je er heel overdreven vanaf terwijl je heel langzaam reed. Of een voorbijganger roept om hulp, je draait om hem te helpen en dan is hij dood omdat je paard over hem heen loopt.

Maar het is verder een heel tof spel hoor. De NPC's hebben veel meer karakter als in GTA V waardoor je ook niet zo maar in de rondte begint te schieten maar het goede wil proberen te doen. En de gevolgen zijn ook groter want als iemand je herkend ben je niet alleen wanted zoals in GTA maar krijg je een blijvende bounty op je hoofd waardoor lawmen in dat gebied naar je op zoek blijven tot de bounty betaald is of je jezelf over geeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 24-05-2020 17:04 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29

Wailing_Banshee

You're Next

kaasszje schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:57:
Verschil van mening: ik vind de besturing niet slecht met muis/toetsenbord. Controller kon ik niet mee overweg.
Cheezus schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:45:
en natuurlijk de op hol slaande paarden. Dat laatste bleef tot het einde irritant.
Die snap ik niet. Mijn paard slaat nooit op hol. Ik wilde zelfs gisteren even snel van de ene kant van de bayou naar de andere. Toch een paar alligators ondersteboven gelopen en m'n paard ging gewoon door (moest hem wel even tot rust manen toen ik aangekomen was :p).
Ik kijk nu maar weer uit naar GTA VI, dat blijkt toch meer mijn kopje Rockstar thee te zijn.
Ik heb wel eens gekeken naar dat spel, dat lijkt mij dus helemaal niets :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:05

Cheezus

Luiaard

Wailing_Banshee schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:32:

Die snap ik niet. Mijn paard slaat nooit op hol. Ik wilde zelfs gisteren even snel van de ene kant van de bayou naar de andere. Toch een paar alligators ondersteboven gelopen en m'n paard ging gewoon door (moest hem wel even tot rust manen toen ik aangekomen was :p).
Tijdens vrij rondrennen niet, als je tijdens een missie met shift ofzo iemand moet volgen en je drukt dan per ongeluk op een andere knop (omdat dat normaal dus prima kan) flipt m'n paard altijd en kun je er ook niks meer mee beginnen behalve stil gaan staan en weer verder lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Cheezus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:36:
[...]

Tijdens vrij rondrennen niet, als je tijdens een missie met shift ofzo iemand moet volgen en je drukt dan per ongeluk op een andere knop (omdat dat normaal dus prima kan) flipt m'n paard altijd en kun je er ook niks meer mee beginnen behalve stil gaan staan en weer verder lopen..
Als ik iemand moet volgen tijdens een missie druk ik altijd op v... Maar zelfs als ik wel zelf volg, komt het me niet bekend voor :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Paarden lijken een geheime en random skill te hebben voor bravery. Het is onafhankelijk van ras en prijsklasse. Als je dus een schichtig paard hebt is het te overwegen om eens een nieuw paard te proberen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ok, dat is ook appart. Ik denk dat ik het spel uitgespeeld heb.

spoiler:
Ik was iets van 71 procent in het verhaal (dacht ik), toen vond Saddie uit waar Micah zat en dat was schijnbaar de laatste missie want er loopt nu een aftiteling :p Het was ook wel een hele moeilijke missie en het verhaal is inderdaad ook wel klaar. En ik ben nu rijk denk ik :p

Wel iritant dat je de aftiteling niet op pauze kunt zetten want er zitten ook video's in van wat de personages uit het spel nu doen en hij duurt vrij lang. Ik zie hem al op Youtube, anders kijk ik hem daar wel dan kan het wel op pauze (35 minuten)

[edit]Ik heb een versie gevonden zonder de teksten van de aftiteling van 8 minuten, ik ga die kijken :) Kan ik koffie maken naar de toilet en alles gezien hebben terwijl mijn game nog loopt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 25-05-2020 09:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 29-04 16:39
ArthurMorgan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:15:
Paarden lijken een geheime en random skill te hebben voor bravery. Het is onafhankelijk van ras en prijsklasse. Als je dus een schichtig paard hebt is het te overwegen om eens een nieuw paard te proberen.
Niet helemaal, er is wel een basis-bravery per ras zegmaar. De Arabian is vanzichzelf heel schichtig terwijl een Shire overal doorheen banjert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RonaldMcDonald schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Niet helemaal, er is wel een basis-bravery per ras zegmaar. De Arabian is vanzichzelf heel schichtig terwijl een Shire overal doorheen banjert.
Het zal ook wel schelen denk ik wat de band met het paard is. Ik heb net een Arabian gekocht en die is inderdaad vrij snel bang. Er zal wel ergens een slang gezeten hebben ofzo die ik niet zag.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Met een goede band kun je je paard in ieder geval wel sneller kalmeren haha.

En een Arabian kun je ook in het wild vinden he. De witte (het snelste paard in het spel) staat ergens bij een meertje in het noorden, in de besneeuwde bergen. Wel moeilijk te temmen, juist omdat hij/zij zo schichtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RonaldMcDonald schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:36:

En een Arabian kun je ook in het wild vinden he. De witte (het snelste paard in het spel) staat ergens bij een meertje in het noorden, in de besneeuwde bergen. Wel moeilijk te temmen, juist omdat hij/zij zo schichtig is.
Ik ga die eens zoeken, ik had die Arabian gekocht met full options omdat ik klaar was en 20.000 dollar op zak had :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Marzman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:37:
[...]

Ik ga die eens zoeken, ik had die Arabian gekocht met full options omdat ik klaar was en 20.000 dollar op zak had :p
https://www.gtabase.com/r...orses/white-arabian-horse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, dat is nog wel een leuke missie om dat paard te zoeken :)

Ook de wanted posters vind ik nog wel leuk, de activeiten rond de boerderij zijn een beetje saai.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-04 23:18
RonaldMcDonald schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:36:

Heel moeilijk te temmen inderdaad, ben er meer dan een uur mee bezig geweest omdat ik steeds iets te voortvarend was (of van het paard af viel). Nadat hij voor de zoveelste keer wegrende was ik in staat om 'm neer te schieten, gelukkig lukte het vrij snel daarna :*)

Ik heb de game 2 weken geleden gekocht en de story inmiddels uitgespeeld, wat een fantastisch spel. De sfeer, de omgeving/uitzichten, de interacties met alle characters en ook het verhaal zelf ben ik echt van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 18:39
Ik had die White Arabian in 5 minuten, mn broer hielp me een beetje (die had het al gespeeld op de PS4). Als je de aanwijzingen op het scherm volgt qua kalmeren enzo, dan is dit niet zo'n lastige volgens mij!

Er wordt hier gezegd dat de White Arabian het snelste paard zou zijn, dit is in de eerste chapters ook wel zo, maar later speel je de Black Arabian vrij en deze is met upgrades nóg sneller.

RDR2 ook mijn favoriete spel, maar ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, speel verder alleen GTA.

Nu ik RDR2 heb uitgespeeld zal ik een poging ondernemen om The Witcher 3 te gaan spelen, dat schijnt ook een top game te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@GoeiedagEem Welke upgrades? Een andere kleur zadel en een satijnen deken en dreadlocks in zijn manen daar wordt hij toch niet sneller van?

Ik heb de Arabian die je kan kopen in een stal. Ik moet dat witte paard nog zoeken en ben klaar met de verhaallijn. Is RDR1 eigenlijk nog ergens voor een goed prijsje te kopen of is die er nooit voor de PC geweest? Het lijkt me eigenlijk wel leuk om verder te spelen met John :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:42:
Is RDR1 eigenlijk nog ergens voor een goed prijsje te kopen of is die er nooit voor de PC geweest? Het lijkt me eigenlijk wel leuk om verder te spelen met John :)
Helaas nooit voor de PC geweest. Anders had ik hem al lang in m'n bibliotheek gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ze hebben wel gekeken naar een port, maar de code was zo'n rommel dat ze het hebben moeten laten zitten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:12
Marzman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:42:
@GoeiedagEem Welke upgrades? Een andere kleur zadel en een satijnen deken en dreadlocks in zijn manen daar wordt hij toch niet sneller van?

Ik heb de Arabian die je kan kopen in een stal. Ik moet dat witte paard nog zoeken en ben klaar met de verhaallijn. Is RDR1 eigenlijk nog ergens voor een goed prijsje te kopen of is die er nooit voor de PC geweest? Het lijkt me eigenlijk wel leuk om verder te spelen met John :)
Emulatie is goed op weg, denk een jaartje of 2 het wel voledig speelbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Mijn grafische kaart (RX 480) begon moeilijk te doen. Hij begon te stotteren en alleen door de clocksnelheid te maxen op 800MHz bleef hij stabiel. Maar dat is natuurlijk geen optie (ja, tijdelijk, moet wel m'n dagelijkse shot gaming krijgen natuurlijk!) Dus een nieuwe kaart gekocht: een RX 5700 XT. Net in m'n PC gedaan en natuurlijk eerst RDR2 opgestart. FPS: 60 [geen opties in de grafische instellingen aangepast]. Maar ook niets minder en niets meer. Hmm, is het misschien is het gecapped op 60FPS? Dan maar de grafische instellingen omhoog gooien. En wow, het ziet er dan nog beter uit! (en hij varieert nu van 59 tot 60FPS :p) Moet ik het spel nu nog een keer spelen om alles met high en ultra te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
heb je vsync niet aanstaan of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:34:
[...]

Helaas nooit voor de PC geweest. Anders had ik hem al lang in m'n bibliotheek gehad...
Ik zie af en toe geruchten op websites dat er een remake van 1 komt in mijn Google news feed. Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar dat zou wel tof zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Blijkbaar heeft de laatste windows update een scheduling probleem gemaakt voor RDR 2.
Gamer Nexus heeft er een Vid voor (Vandaag geloof ik ge-upload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:25:
heb je vsync niet aanstaan of zo?
Nee, hij koelde niet meer goed, waardoor hij normaal draaide, te warm werd, terugviel, afkoelde, normaal draaide, etc... Ik heb nu dus een nieuwe kaart en mijn partner heeft mijn "oude" kaart (hij had nog een kaart van 8 jaar oud :p), nadat hij de koelpasta had vervangen.
Psyonara schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:10:
Blijkbaar heeft de laatste windows update een scheduling probleem gemaakt voor RDR 2.
Gamer Nexus heeft er een Vid voor (Vandaag geloof ik ge-upload)
Als je de 2004 update bedoelt, die heb ik nog niet (geen idee waarom maar mijn PC is er blijkbaar nog niet geschikt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 17:28
Hoe kan ik de storymode opnieuw beginnen op de pc? Alles watik klik gaat die naar de vorig opgeslagen game pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 22:27

Vos

AFCA

Vedrano schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:40:
Hoe kan ik de storymode opnieuw beginnen op de pc? Alles watik klik gaat die naar de vorig opgeslagen game pff
Als je in de storymode zit, dan via het menu naar Story > New game :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:05
Zijn er hier mensen die RDR2 toevallig met HDR aan spelen op de PC? Bij mij werkt dat niet meer sinds de laatste patch, de game crasht meteen bij het opstarten.. Alleen als ik HDR in Window 10 uitzet werkt de game.. Ik heb al van alles geprobeerd, DX12, Vulkan, niks helpt, tot herinstalleren van de videokaart driver aan toe (RTX 2080).. Iemand enig idee of dit op te lossen is? En anders gewoon in SDR spelen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Inflatable schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:59:
Zijn er hier mensen die RDR2 toevallig met HDR aan spelen op de PC? Bij mij werkt dat niet meer sinds de laatste patch, de game crasht meteen bij het opstarten.. Alleen als ik HDR in Window 10 uitzet werkt de game.. Ik heb al van alles geprobeerd, DX12, Vulkan, niks helpt, tot herinstalleren van de videokaart driver aan toe (RTX 2080).. Iemand enig idee of dit op te lossen is? En anders gewoon in SDR spelen helaas..
Ik wist niet eens dat dat iets was in Windows 10 :p Maar toen de update net uit was, kon ik het spel opstarten, misschien 5 minuten spelen en dan had ik een crash, iets met err_gfx_nogiets. Wat ik ook probeerde, ik bleef die fout krijgen. Uiteindelijk eens in veilige modus opgestart, een paar aanpassingen gedaan (zodat het spel op mijn native resolutie (HD) met bordeless window stond), en gewoon zo gespeeld (zag er niet uit natuurlijk, want alles stond verder op low). De dag daarna weer opnieuw opgestart (dus geen veilige modus) en sindsdien doet hij het gewoon...

Ik moet eerlijk zeggen, het heeft bij mij nog nooit zo soepel gedraaid... Heb afgelopen zaterdag zelfs eigenlijk te lang erachter gezeten omdat ik maar geen disconnects kreeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04 00:15
Pff.. het ligt vast aan mij, ik heb dit spel gekocht en wat vind ik het een SCH**T spel..
Het speelt zó niet lekker weg voor me, ik word er gewoon chagrijnig van, ik hou het niet langer vol dan een halfuurtje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
234FaTaLiTy schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:46:
Pff.. het ligt vast aan mij, ik heb dit spel gekocht en wat vind ik het een SCH**T spel..
Het speelt zó niet lekker weg voor me, ik word er gewoon chagrijnig van, ik hou het niet langer vol dan een halfuurtje :')
Story is wel een slow burn, begin is ook heel frustrerend om door heen te komen.

Weet niet wat voor games je normaal speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay dank voor je melding. Goed voor de discussiewaarde?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 15:14
Een half uurtje? Zo lang ben ik al mee bezig om überhaupt aan een missie te beginnen. Als ik al aan een missie begin.
Heerlijk rustig aan van alles verkennen.

De story mode nog lang niet uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Myliobatis schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:29:
[...]

Een half uurtje? Zo lang ben ik al mee bezig om überhaupt aan een missie te beginnen. Als ik al aan een missie begin.
Heerlijk rustig aan van alles verkennen.
Hoofdstuk 1 was ik ook wat gefrustreerd. Ik wilde rustig op m'n gemak die prachtige omgeving verkennen, maar dat kon maar niet! (gelukkig wist ik dat alleen het begin zo gescript was, puur om het verhaal te beginnen). Met m'n tweede playthrough vond ik hoofdstuk 1 minder frustrerend, omdat ik wist dat ik later wel vrijgelaten zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
precies, hoofdstuk 1 is een intro in het spel en de mechaniek. In hoofdstuk 2 zou ik echt lekker lang blijven zitten en veel dingen doen rondom het verhaal heen. Tweede play through heb ik hoofdstuk 1 in 2 speldagen gedaan en 2 maanden in hoofdstuk 2 blijven hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:15

Aganim

I have a cunning plan..

Inflatable schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:59:
Werkt bij mij nog steeds prima, vind het irritanter dat sinds dag 1 de kaart niet bruikbaar is op 5120x1440 en Rockstar Support niet verder komt dan 'speel met je grafische intellingen' en 'update je PC'. Zeg dan gewoon dat klanten met een (vooralsnog) niet veel voorkomende resolutie gewoon pech hebben. |:(

In Windowed Borderless werkt de kaart wel, maar dan gaat gsync (icm freesync scherm) over zijn nek. Lijkt alsof de hele interface in elkaar geduwd wordt op full screen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 08:32
Snap u.. zit in hoofdstuk 2 en het gaat allemaal erg traag.. Ligt ondertussen al een paar maand aan de kant... sowieso is het een TOP spel.. mijn objectieve mening ziet dat volledig... Echter mijn gevoel is dat het allemaal zo traag gaat en niet vooruit gaat... heel frustrerend.. want uiteindelijk zou ik heel graag het verhaal verder willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Psyonara schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Story is wel een slow burn, begin is ook heel frustrerend om door heen te komen.

Weet niet wat voor games je normaal speelt.
Het begin zijn wat vreemde keuzes ja. Je moet een half uur spelen voor je kan saven, in de sneeuw, die jaag missie. Maar daarna wordt het beter.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
Oh man, ik heb dit weekend eindelijk RDR2 weer eens opgepakt en gister en vanavond gespeeld. Main story nu uitgespeeld, oh man dat einde :'( Wat prachtig (ik heb het hele spel als good guy gespeeld, dan weten de meesten wel hoe het verhaal geëindigd is denk ik?).

Hoewel ik nog steeds vind dat je in chapter 3 de keus had moeten hebben om Dutch uit te schakelen, wat een idioot met z'n plannen en z'n faith iedere keer terwijl je gewoon door hebt wat er echt gebeurd maar je geen andere keus hebt dan mee te gaan. en ik vind de voice acting van Dutch nog altijd gewoon niet goed/ronduit slecht, hij heeft totaal geen krachtige stem en als ie dan een keer uithaalt dan slaat z'n stem over

En blijkbaar komt er daarna nog een heel verhaal achteraan (ik gok dat dat aan gaat sluiten op RDR1 maar dat weet ik nog niet?). Morgenavond Blackwater maar eens verkennen want daar kan ik nu ook heen zonder afgeknald te worden

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 22-12-2020 22:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:24

DirtyBird

Praktiserend denker

Heb het net gekocht op stadia, zit net in chapter 2. Ik vind het heerlijk kalm. En geweldig om gewoon een beetje lekker met je paard door de prachtige omgeving te draven en m af en toe een klopje te geven.
Vooral het gevoel voor detail in het spel. Een plant plukken, je boog aan je paard hangen, tot aan het feit dat de sterrenhemel echt klopt en ik daarop kan navigeren. Fantastisch!

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:53
Gisteren uitgespeeld en voor mij het spel van 2020, zelfs beter dan TLOU2 in mijn ogen. Wat een krachtig verhaal en ontzettend mooi geschreven personages met als toppunt Arthur Morgan. Voor mij het beste videogame karakter ever.

Ik hoop dat ik nog een deel 3 ga mee maken, waarin je hopelijk wat meer vrijheden hebt met betrekking tot het voltooien van missies en waarbij je vaker keuzes moet maken die daadwerkelijk impact hebben op het verloop van het spel.

Trouwens is het erg gaaf om naderhand TheStrangeMan videos op youtube te kijken, ik heb echt zoveel gemist qua easter eggs etc.

[ Voor 12% gewijzigd door kwdtje op 30-12-2020 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FastFred schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:18:
Oh man, ik heb dit weekend eindelijk RDR2 weer eens opgepakt en gister en vanavond gespeeld. Main story nu uitgespeeld, oh man dat einde :'( Wat prachtig (ik heb het hele spel als good guy gespeeld, dan weten de meesten wel hoe het verhaal geëindigd is denk ik?).
Ik krijg alweer een brok in m'n keel als ik eraan denk... Ik vind het nog steeds een van de beste verhalen ooit van spellen die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb af en toe dat ik in een gevecht kom (achtervolging na overval) of ik schiet iemand van zn koets af, en dan stopt het spel en respawn ik weer op gelijke wijze als wanneer je dood gaat.
Het is me niet duidelijk waarom dit is. Iemand die dit weet?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-04 21:59

Dutchredgaming

ICT Beheerder

kwdtje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:00:
Gisteren uitgespeeld en voor mij het spel van 2020, zelfs beter dan TLOU2 in mijn ogen. Wat een krachtig verhaal en ontzettend mooi geschreven personages met als toppunt Arthur Morgan. Voor mij het beste videogame karakter ever.
Hoe lang heb je erover gedaan?

Heb trouwens net RD Online gespeeld en ik twijfel voor een refund om misschien voor de singleplayer te gaan spelen. Helaas is op PC 2x zo duur als op console voor €20 euro meestal.

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchredgaming op 01-01-2021 17:28 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Dutchredgaming schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Hoe lang heb je erover gedaan?

Heb trouwens net RD Online gespeeld en ik twijfel voor een refund om misschien voor de singleplayer te gaan spelen. Helaas is op PC 2x zo duur als op console voor €20 euro meestal.
Ik heb de tijd niet bijgehouden, kan ik dat ergens zien?

Zodra de 3080 er is ga ik voor nog een playtrough op een wat rustiger tempo. Laatste chapters had ik een beetje teveel haast gemaakt, omdat Cyberpunk voor de deuren stond en dat is zonde.

Heb de meeste TheStrangeMan filmpjes op YouTube gezien en er is een hoop wat ik nog niet zelf heb meegemaakt. Dat hele verhaal omtrent de strange man zelf is ook geweldig bedacht maar ook super creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

kwdtje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:00:

Ik hoop dat ik nog een deel 3 ga mee maken, waarin je hopelijk wat meer vrijheden hebt met betrekking tot het voltooien van missies en waarbij je vaker keuzes moet maken die daadwerkelijk impact hebben op het verloop van het spel.

Trouwens is het erg gaaf om naderhand TheStrangeMan videos op youtube te kijken, ik heb echt zoveel gemist qua easter eggs etc.
Het spel van 2020? Het spel komt uit 2018 hoor :)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Kalder schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Het spel van 2020? Het spel komt uit 2018 hoor :)
Als je goed leest zeg ik ook MIJN spel van 2020, omdat ik hem pas in 2020 gespeeld heb.

Is RDO nog de moeite waard of kan ik beter de singleplayer nog een keer doorlopen?

[ Voor 14% gewijzigd door kwdtje op 02-01-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

kwdtje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Als je goed leest zeg ik ook MIJN spel van 2020, omdat ik hem pas in 2020 gespeeld heb.

Is RDO nog de moeite waard of kan ik beter de singleplayer nog een keer doorlopen?
Ok, vond het alleen een beetje vreemd om een game uit 2018 als beste game van 2020 te benoemen, ook al is het alleen voor jezelf :p

Mijn game van 2020 is GT Sport, dat was ook mijn game van 2019, 2018 en 2017 of misschien Rocket League, ook talloze uren aan gespendeerd en echt zo'n game die ik nooit zal verwijderen en vaak speel.

[ Voor 38% gewijzigd door Kalder op 02-01-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Kalder schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Ok, vond het alleen een beetje vreemd om een game uit 2018 als beste game van 2020 te benoemen, ook al is het alleen voor jezelf :p

Mijn game van 2020 is GT Sport, dat was ook mijn game van 2019, 2018 en 2017 of misschien Rocket League, ook talloze uren aan gespendeerd en echt zo'n game die ik nooit zal verwijderen en vaak speel.
Zo te lezen begrijp je het niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

kwdtje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Zo te lezen begrijp je het niet helemaal.
Jawel hoor, ik maak er alleen een stom grapje bij.
Het is jou game van 2020, omdat jij het pas voor het eerst gespeeld hebt in 2020? Ook al komt de game uit 2018.
Heb ik het zo goed? :P

Ik vond zelf 2020 een slap jaar qua gaming, ja de next gen consoles zijn uitgekomen, maar kwa games niet veel bijzonders als je mij vraagt, wat dat betreft kan ik begrijpen dat je game van het jaar niet een game is van dit jaar (oeps 2020 was vorig jaar) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Kalder schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Jawel hoor, ik maak er alleen een stom grapje bij.
Het is jou game van 2020, omdat jij het pas voor het eerst gespeeld hebt in 2020? Ook al komt de game uit 2018.
Heb ik het zo goed? :P
Het is geen spel van 2018, maar van december 2019. Dus hij komt wel degelijk in aanmerking voor Game of the Year 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Wailing_Banshee schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:17:
[...]

Het is geen spel van 2018, maar van december 2019. Dus hij komt wel degelijk in aanmerking voor Game of the Year 2020.
Sterker nog, hij is het ook geworden (STEAM) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

[...]

Hm? Volgens google is hij 26 Oktober 2018 uitgekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Met die logica is TomRaider ook een 2019 of 2020 gamen :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kalder schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Op Stadia bedoelt hij denk ik (niet gecontroleerd, zit op een werkpc)

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 22:23
Kalder schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Marzman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Op Stadia bedoelt hij denk ik (niet gecontroleerd, zit op een werkpc)
Datum van uitgave:
PS4, Xbox One: 26 oktober 2018
Windows 7 en hoger: 5 november 2019
Google Stadia: 19 november 2019

Dus dan gaat het om of "game of the year" platform afhankelijk is. Maar loze discussie. Sowieso zo subjectief als de pest natuurlijk.

@Marzman en jij kan op een werkpc niet naar Wikipedia? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 06-01-2021 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

barrymossel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:45:
[...]

[...]

Datum van uitgave:
PS4, Xbox One: 26 oktober 2018
Windows 7 en hoger: 5 november 2019
Google Stadia: 19 november 2019

Dus dan gaat het om of "game of the year" platform afhankelijk is. Maar loze discussie. Sowieso zo subjectief als de pest natuurlijk.

Oh, nooit geweten dat hij in het begin exclusief was voor consoles. Had niet voorbij google gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

barrymossel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Niet aan gedacht, ik wilde het op Stadia checken maar dan krijg ik een melding your request has been logged ipv de pagina van Stadia dus dat doe ik maar niet meer ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 22:23
Marzman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Niet aan gedacht, ik wilde het op Stadia checken maar dan krijg ik een melding your request has been logged ipv de pagina van Stadia dus dat doe ik maar niet meer ;)
Story of my life... Bitches.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyg4mIGzDXnJG_4AkEcU1K2y0GU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qi6aOZO50cdjCfMMe90tnaix.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
Ik ga het spel op de pc spelen, 25% op xbox gespeeld tijd terug maar kan niet schieten met controller :(

Nu met 3090 en nieuwe setup alles max op 4k mis dan alleen hdr wss vnv kopen. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-03 11:27
TweakerVincent schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:17:
Ik ga het spel op de pc spelen, 25% op xbox gespeeld tijd terug maar kan niet schieten met controller :(

Nu met 3090 en nieuwe setup alles max op 4k mis dan alleen hdr wss vnv kopen. Leuk!
Msaa uitzetten. Die functioneert niet naar behoren en is een belachelijke hit op de performance, zelfs voor een 3090.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
CrapperDeCrap schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Msaa uitzetten. Die functioneert niet naar behoren en is een belachelijke hit op de performance, zelfs voor een 3090.
heb ik gedaan idd, en taa op medium of high en taa sharpness max. benchmark geeft 62 fps aan average. maar ik heb echt wel eens drops naar 40 soms, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

TweakerVincent schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:17:

Heb je wel auto-aim/aim-lock aangezet? Dat maakt dit soort games veel relaxter om te spelen met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DirtyBird schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Heb je wel auto-aim/aim-lock aangezet? Dat maakt dit soort games veel relaxter om te spelen met controller.
Ja stond aan en ging op zich op xbox maar ik vind auto aim nep. En ik ben pc shooter gamer dus kan echt niet wennen aan controller. Speel nu met toetsenbord op pc.

Maar drops naar 40 met 3090 kan? gemid 62?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-03 11:27
TweakerVincent schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:33:
[...]

heb ik gedaan idd, en taa op medium of high en taa sharpness max. benchmark geeft 62 fps aan average. maar ik heb echt wel eens drops naar 40 soms, is dat normaal?
Er zijn een paar settings naast msaa die heel weinig doen op t oog maar heel veel vragen van je gpu. Zo uit m'n hoofd reflection quality, water quality, volumetric quality en near volumetric quality. Speel naar smaak wat met die settings en je hebt 60+ fps te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
CrapperDeCrap schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Er zijn een paar settings naast msaa die heel weinig doen op t oog maar heel veel vragen van je gpu. Zo uit m'n hoofd reflection quality, water quality, volumetric quality en near volumetric quality. Speel naar smaak wat met die settings en je hebt 60+ fps te pakken.
Ik merkte idd dat het erg lastig bij water werd. Tnx ik ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
CrapperDeCrap schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Top scheelt enorm! En dan we TAA aan met sharpness TAA? (4k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Om heel eerlijk te zijn vind ik het spel op mijn oude xbox one x mooier dan pc. Ik vind het helemaal niet echt scherp en ja ik heb TAA met sharpess van zowel spel als nvidia driver. Overtuigd grafisch niet helaas. Door nvidia sharpness krijg je ook rare dingen in het spel. TAA is te blur zoals altijd.

mss omdat je bij je tv er verder vanaf zit. maar 4k zou super scherp moeten zijn imo.

[ Voor 29% gewijzigd door TweakerVincent op 17-01-2021 02:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 16:53

Dhrax

Prog Lord

TweakerVincent schreef op zondag 17 januari 2021 @ 01:57:
Om heel eerlijk te zijn vind ik het spel op mijn oude xbox one x mooier dan pc. Ik vind het helemaal niet echt scherp en ja ik heb TAA met sharpess van zowel spel als nvidia driver. Overtuigd grafisch niet helaas. Door nvidia sharpness krijg je ook rare dingen in het spel. TAA is te blur zoals altijd.

mss omdat je bij je tv er verder vanaf zit. maar 4k zou super scherp moeten zijn imo.
Heel snel een afspraak maken bij de Opticien :P
Maxed out op de PC doet de console versies verbleken.

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 18-01-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Speel dit spel met veel plezier, en ben benieuwd wie er hier allemaal de photomode gebruiken?
Sinds Valhalla ben ik 'verslaafd' aan het vastleggen van gave foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AM0MOy_qsXida3q20dzb8HpYpAM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oL5ZZwMocIlFGgFDqKksV98z.png?f=user_large

Om meer met mijn foto's te doen heb ik een Insta account aangemaakt, en nooit verwacht dat deze zo snel zou groeien en dat er echt een grote community voor is.

Wil je meer zien, check mijn insta! ricloo86

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG868_vuUVE8MlvQEEqrZkRXyAc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fys16qEUEBGwrBdGKUPqvQdb.png?f=user_large

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ricloo86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:16:
Speel dit spel met veel plezier, en ben benieuwd wie er hier allemaal de photomode gebruiken?
Sinds Valhalla ben ik 'verslaafd' aan het vastleggen van gave foto's.
Dat ben ik al sinds Origin? Volgens mij was dat de eerste met een photomode. Maar in een spel als RDR2 is het zo makkelijk om prachtige foto's te maken: het spel is gewoon prachtig :D Instagram doe ik niet aan, maar mijn harde schijf staat wel vol :D

Ik moet eens wat nieuwe maken, want ik heb nieuwe monitoren (met een hogere resolutie...)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Dat ben ik al sinds Origin? Volgens mij was dat de eerste met een photomode. Maar in een spel als RDR2 is het zo makkelijk om prachtige foto's te maken: het spel is gewoon prachtig :D Instagram doe ik niet aan, maar mijn harde schijf staat wel vol :D

Ik moet eens wat nieuwe maken, want ik heb nieuwe monitoren (met een hogere resolutie...)....
Ja dat zou goed kunnen, ik was er nooit mee bezig eigenlijk tot Valhalla.
En nu RDR is ook geweldig om foto's te maken en lekker mee bezig te zijn.

Ben nu best nieuwsgierig naar je foto's :*)

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Dhrax schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Heel snel een afspraak maken bij de Opticien :P
Maxed out op de PC doet de console versies verbleken.
Ik vind het spel wbt scherpte echt niet 4k. Verder prima hoor en veel details overal. Lijkt alsof de AA alles soft maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 20:01

muhda

Time & Space traveler

Eerst op PS4 gespeeld, maar wil nu RDR2 voor op de pc halen (Steam).
Is het mogelijk om het spel offline te spelen of moet je constant een internet verbinding hebben?

Online al opgezocht, maar daar vind ik wisselvallige antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

muhda schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:48:
Is het mogelijk om het spel offline te spelen of moet je constant een internet verbinding hebben?

Als je RDO wilt spelen heb je natuurlijk een internet verbinding nodig. Maar ik heb RDR2 ook gespeeld zonder internet verbinding maar geen idee of je het ook zonder internet verbinding kunt opstarten ... (mijn PC is eigenlijk standaard verbonden met internet, tenzij het internet eruit ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-04 10:17
muhda schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:48:

Geen idee. Ik kan dit vanavond of morgen wel even voor je testen; als je nog geen antwoord op je vraag hebt?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Generaal Pep schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Geen idee. Ik kan dit vanavond of morgen wel even voor je testen; als je nog geen antwoord op je vraag hebt?
Ja graag, als het geen moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
muhda schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Neeeeuh, alleen even de internetkabel eruit trekken, steam aanslingeren en RDR2 aanslingeren. Ik laat het je uiterlijk morgen weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
muhda schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:34:
[...]

RDR2 werkt niet in offline mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Generaal Pep schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:27:
[...]
RDR2 werkt niet in offline mode ;)
Dank je wel voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Edit Dit moest in het console topic sorry :P

[ Voor 75% gewijzigd door G_Dragon op 02-02-2021 08:30 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

TweakerVincent schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Draait het spel verder lekker bij jou? Kun je wat meer info delen over welke graphics settings je hebt?

Heb het net voor het eerst geinstalleerd (net m'n pc geupgrade met rtx 3080 en 5800x omdat ik dit spel echt gewoon op nearly full graphics wilde spelen en niet halfhartig op mijn oude pc), maar ik kom de intro niet eens uit.

Echt ongelooflijk. 3 keer een BSOD gehad binnen een uur. Ontzettend frustrerend. Ik kom niet voorbij die schuur waarbij je die gast neer moet hoeken/moet interrogaten in de intro. En je kunt natuurlijk niet saven/er is ook geen autosave, dus ik moet dat stuk telkens opnieuw doen. 8)7

Mijn build is verder prima, ik heb al meer dan 200 uur Cyberpunk gespeeld en diverse andere games, en daar had ik bijna nooit issues. Soms een crash van het spel zelf (de bekende Cyberpunk issues), maar nooit een BSOD of PC reboot.

Iemand tips waar dit aan kan liggen?

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Gilraen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:56:
[...]

Draait het spel verder lekker bij jou? Kun je wat meer info delen over welke graphics settings je hebt?

Heb het net voor het eerst geinstalleerd (net m'n pc geupgrade met rtx 3080 en 5800x omdat ik dit spel echt gewoon op nearly full graphics wilde spelen en niet halfhartig op mijn oude pc), maar ik kom de intro niet eens uit.

Echt ongelooflijk. 3 keer een BSOD gehad binnen een uur. Ontzettend frustrerend. Ik kom niet voorbij die schuur waarbij je die gast neer moet hoeken/moet interrogaten in de intro. En je kunt natuurlijk niet saven/er is ook geen autosave, dus ik moet dat stuk telkens opnieuw doen. 8)7

Mijn build is verder prima, ik heb al meer dan 200 uur Cyberpunk gespeeld en diverse andere games, en daar had ik bijna nooit issues. Soms een crash van het spel zelf (de bekende Cyberpunk issues), maar nooit een BSOD of PC reboot.

Iemand tips waar dit aan kan liggen?
Ik heb 0 crashes gelukkig. Alles max en dan deze tips
—-
—-

Maar ik ben gestopt met het spel omdat ik het echt niet mooi vind. Het voelt alsof ik 1080 speel ipv 4k. Niks is scherp zelfs met nvidia sharpness enzo. doodzonde en zoals ik al eerder aangaf vind ik het spel veel mooier op mijn oude xbox x (4k op 65 inch tv). Wellicht omdat je er verder vandaan zit. zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilraen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-03 12:12

Gilraen

The audacity!

TweakerVincent schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:08:
[...]

Ik heb 0 crashes gelukkig. Alles max en dan deze tips
—-
—-

Maar ik ben gestopt met het spel omdat ik het echt niet mooi vind. Het voelt alsof ik 1080 speel ipv 4k. Niks is scherp zelfs met nvidia sharpness enzo. doodzonde en zoals ik al eerder aangaf vind ik het spel veel mooier op mijn oude xbox x (4k op 65 inch tv). Wellicht omdat je er verder vandaan zit. zonde
Thanks voor de snelle reactie! Ik heb de crashes inmiddels (vooralsnog) verholpen. Ik heb alle settings even op balanced gezet ipv ultra, heb Steam overlay uitgezet en ook ingame autosave disabled (las dat dat soms ook crashes gaf) en heb nog een paar files gedelete uit de Red Dead documents folder. Dat waren de eerste fixes die ik zo 123 even tegenkwam op google. Alles om maar even het punt te bereiken waar je manueel kunt saven, zonder te crashen en weer new game te moeten beginnen.... Dat lijkt nu dus gelukt.

Ik heb net weer autosave aangezet en het gaat nog goed. Next step is om gradueel even alle settings omhoog te cranken... hopelijk blijft het stabiel, maar dat zou wel moeten. De fps waren verder prima met alle settings op ultra (tussen de crashes door...).

Qua kwaliteit snap ik je op zich wel. Ik vind de sfeer wel heel lekker, maar ik moet wel zeggen dat de minder realistische gezichten wel even wennen zijn na cyberpunk... haha. Dus dat zal op 4k vast meer in het oog springen dan op 'gewone' schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gilraen op 07-02-2021 01:28 ]

Battle.net: Gilraen / Origin ID: Gilraen222

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Gilraen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:27:
[...]

Thanks voor de snelle reactie! Ik heb de crashes inmiddels (vooralsnog) verholpen. Ik heb alle settings even op balanced gezet ipv ultra, heb Steam overlay uitgezet en ook ingame autosave disabled (las dat dat soms ook crashes gaf) en heb nog een paar files gedelete uit de Red Dead documents folder. Dat waren de eerste fixes die ik zo 123 even tegenkwam op google. Alles om maar even het punt te bereiken waar je manueel kunt saven, zonder te crashen en weer new game te moeten beginnen.... Dat lijkt nu dus gelukt.

Ik heb net weer autosave aangezet en het gaat nog goed. Next step is om gradueel even alle settings omhoog te cranken... hopelijk blijft het stabiel, maar dat zou wel moeten. De fps waren verder prima met alle settings op ultra (tussen de crashes door...).

Qua kwaliteit snap ik je op zich wel. Ik vind de sfeer wel heel lekker, maar ik moet wel zeggen dat de minder realistische gezichten wel even wennen zijn na cyberpunk... haha. Dus dat zal op 4k vast meer in het oog springen dan op 'gewone' schermen.
Mooi dat het beter werkt!

Ik verwacht bij 4k gewoon haarscherp beeld en dat is het niet. Oa door die gare AA implementatie maar het is gewoon een soort 1080 variant daardoor. Sfeer enzo prima en veel details maar niet 4k waardig. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Gisteravond het verhaal afgerond
spoiler:
Wat een prachtig spel! Heb het hoofdverhaal uitgespeeld en ik was zeer onder de indruk van de afloop en de weergave ervan. Echter, in plaats van de aftiteling stond ik ineens als John weer terug in de wereld...
Ik was er nog niet helemaal aan toe en het voelt een beetje alsof het feit dat Arthur dood is er niet toe doet. Ik heb rdr1 overigens nooit gespeeld, dus John doet mij minder denk ik ook. Anyway, dat vond ik dus een beetje een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

DirtyBird schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:17:
spoiler:
Wat een prachtig spel! Heb het hoofdverhaal uitgespeeld en ik was zeer onder de indruk van de afloop en de weergave ervan. Echter, in plaats van de aftiteling stond ik ineens als John weer terug in de wereld...
Ik was er nog niet helemaal aan toe en het voelt een beetje alsof het feit dat Arthur dood is er niet toe doet. Ik heb rdr1 overigens nooit gespeeld, dus John doet mij minder denk ik ook. Anyway, dat vond ik dus een beetje een domper.
spoiler:
Speel nog even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DirtyBird schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:17:
spoiler:
Dat gevoel had ik ook, maar daarna gedaan wat @Tom zegt, je zult niet teleurgesteld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Dat denk ik ook niet, alleen een moment voor rust en bezinning had denk ik meer recht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DirtyBird schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:36:
Dat denk ik ook niet, alleen een moment voor rust en bezinning had denk ik meer recht gedaan.
Ik neem aan dat je wel het verhaal van RDR1 kent? Ik heb hem zelf ook nooit gespeeld (en zal hem ook nooit spelen, tenzij ze hem alsnog voor PC zouden gaan uitbrengen), maar heb wel video's gekeken.

wel heel teleurgesteld dat Arthur nooit wordt genoemd in RDR1, maar dat probleem heb je wel vaker met een prequel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

*sorry ik moet ik het console topic zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-02-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:17
Moet ik mij zorgen maken over die honour mechanic?
Hoe kan ik dat raadplegen, is dat door op ALT te drukken?

Ik vind de controls echt niet intuitief, dat wapen wiel en je muis inhouden en loslaten op goeie moment. Vind het er wat over.

Ook dat je je warm moet kleden voor in bergen te gaan is bvb leuk gevonden, maar niet leuk om aan te moeten denken. Game moet fun blijven, dit is iets te ver richting ultra realistisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 18:39
Satangel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:56:
Moet ik mij zorgen maken over die honour mechanic?
Hoe kan ik dat raadplegen, is dat door op ALT te drukken?

Ik vind de controls echt niet intuitief, dat wapen wiel en je muis inhouden en loslaten op goeie moment. Vind het er wat over.

Ook dat je je warm moet kleden voor in bergen te gaan is bvb leuk gevonden, maar niet leuk om aan te moeten denken. Game moet fun blijven, dit is iets te ver richting ultra realistisch
Klopt ALT en je kunt het zien. Je kunt googlen wat er gebeurt met high of low honor, is vooral dat je in beide gevallen wat perks hebt. Als je 100% nice guy bent, dan krijg je volgens mij alles in alle winkels voor half geld.

Controls is vooral wennen, ik vond het in het begin ook bagger.

Die kleren is sws wat buggy, als je in Chapter 2 (waar het nog redelijk koud is) in je winter outfit rondloopt en je verandert één dingetje (andere hoed bv), dan lopen je gang members te zeuren dat je je warmer moet aankleden... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door GoeiedagEem op 21-04-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:46
GoeiedagEem schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:21:
[...]

Die kleren is sws wat buggy, als je in Chapter 2 (waar het nog redelijk koud is) in je winter outfit rondloopt en je verandert één dingetje (andere hoed bv), dan lopen je gang members te zeuren dat je je warmer moet aankleden... 8)7
Dat doen ze bij mij nu in Chapter 3 als het 30 graden is :+ Daarnaast moet dat bij de laatste update gebeurt zijn want voorheen was die bug er niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:05
Gilraen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:27:
[...]

Hier een goede tweakguide voor RDR2.. Ik speel zelf ook met die settings op 3840x1600 met een RTX 3080 en het draait perfect.. Je kan sommige zaken zoals lighting quality zelfs wel iets hoger zetten nog..

Deel 1: YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 1] Let's Greatly Improve PC...
Deel 2: YouTube: Red Dead Redemption 2 Optimization [Part 2] Advanced Settings Tested...

Timestamps zodat je alle settings meteen kan zien.. Vanaf het begin wordt elke setting uitgelegd wat het doet en wat de prestatiekosten ongeveer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Heeft het eigenlijk enig nut om wapens van vijanden/doden op te pakken? Kan dat een beter wapen zijn dan hetgene dat ik heb?

Ik zie dit niet op het eerste zicht, en er lijkt ook geen manier te zijn om wapens te verkopen in een gunshop. Dus laat ik ze altijd liggen, ammo stack ik wel altijd.

Bij een gunshop kan je trouwens ook voor 1 dollar of minder je gun laten cleanen, handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:10
spijkerhoofd schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:14:
[...]

Dat doen ze bij mij nu in Chapter 3 als het 30 graden is :+ Daarnaast moet dat bij de laatste update gebeurt zijn want voorheen was die bug er niet...
Dat heb ik ook sinds ik opnieuw begonnen met een tijdje terug, ik heb de standaard kleding aan, met die bruine leren jas en het blauwe shirt eronder maar met 28 graden 'goh, heb jij het niet koud?' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Satangel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:23:
Heeft het eigenlijk enig nut om wapens van vijanden/doden op te pakken? Kan dat een beter wapen zijn dan hetgene dat ik heb?

Ik zie dit niet op het eerste zicht, en er lijkt ook geen manier te zijn om wapens te verkopen in een gunshop. Dus laat ik ze altijd liggen, ammo stack ik wel altijd.

Bij een gunshop kan je trouwens ook voor 1 dollar of minder je gun laten cleanen, handig
Om mijn eigen vraag te beantwoorden; zelden.
Nieuwe/betere wapens worden chapter per chapter beschikbaar (paarden ook trouwens) en kan je dan in de wereld vinden of kopen.
Wat je wel kan vinden in de wereld is een extra wapen zoals bvb een tomahawk of machete. Op die manier kan je aan de 60 wapens geraken in de hele game. Niet zo simpel.

Nog altijd bezig aan het spelen, wat een game zeg _/-\o_
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Al je issues over performance, crashes, etc., moeten in het slowchat topic

Spoilers in dit topic uitsluitend met [ spoiler] tags!

Slowchat: [PC] Red Dead Redemption 2 slowchat topic
Console topic [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2

Alles rondom online [MULTI] Red Dead Online