Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Satangel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:23:
Heeft het eigenlijk enig nut om wapens van vijanden/doden op te pakken? Kan dat een beter wapen zijn dan hetgene dat ik heb?

Ik zie dit niet op het eerste zicht, en er lijkt ook geen manier te zijn om wapens te verkopen in een gunshop. Dus laat ik ze altijd liggen, ammo stack ik wel altijd.

Bij een gunshop kan je trouwens ook voor 1 dollar of minder je gun laten cleanen, handig
soms en dan ga ik nu een spoiler geven over 1 wapen waar dat zeker voor geldt de bolt action rifle in hoofdstuk 2:

spoiler:
The rifle can be obtained in the mission "The First Shall Be Last" by killing a bounty hunter.

Arthur and Javier will silently kill two Bounty Hunters when Trelawny provides a distraction. Then, Javier and Arthur will begin to proceed up the valley towards the Bounty Hunter camp. The first two Bounty Hunters in this valley - especially the one on the left of the other Bounty Hunter carries and drops the Bolt Action Rifle if you kill him first. The player must kill him, not just wound or otherwise alert the pair to your presence as he will swap it out for a Carbine Repeater and will not drop the Bolt Action Rifle upon death.

zorg dat je een goede save maakt voor de missie. je krijgt hem niet als je hem overnieuw gaat doen via replay.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand al de update met DLSS geprobeerd?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 22:44
prutser001 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:20:
Iemand al de update met DLSS geprobeerd?
Ik heb het in online eventjes geprobeerd gisteravond, maar heb geen vergelijkingsmateriaal sinds ik het voor het eerst in weet ik het hoe lang heb opgestart. :/ draait wel goed met een 5800x en 3070 met het meeste op ultra en high op 1440p. DLSS op balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 23:22
TweakerVincent schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:08:
[...]

Ik heb 0 crashes gelukkig. Alles max en dan deze tips
—-
Er zijn een paar settings naast msaa die heel weinig doen op t oog maar heel veel vragen van je gpu. Zo uit m'n hoofd reflection quality, water quality, volumetric quality en near volumetric quality. Speel naar smaak wat met die settings en je hebt 60+ fps te pakken.
—-

Maar ik ben gestopt met het spel omdat ik het echt niet mooi vind. Het voelt alsof ik 1080 speel ipv 4k. Niks is scherp zelfs met nvidia sharpness enzo. doodzonde en zoals ik al eerder aangaf vind ik het spel veel mooier op mijn oude xbox x (4k op 65 inch tv). Wellicht omdat je er verder vandaan zit. zonde
Wat ouder wellicht maar wel overzichtelijk lijstje: https://www.techquila.co....he-nvidia-rtx-2080-super/

ik lees mee met performance, net nieuwe graka (6900xt) en zie nu pas dat het spel al enige tijd voor PC te krijgen is, dus ga hem deze week aanschaffen. Ik ga op 1440p spelen dus moet allemaal wel lukken denk ik.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nieuwe pc en dus tijd om deze game eindelijk te spelen! Prachtige buitenomgevingen met ongelofelijk detail. Binnen is het grafisch niet echt super bijzonder??

Heb een I511400F, 16GB met een KFA2 3060 RTX OC 12GB.

Op 1080 alles op ultra gegooid. Gaat toch soms wel onder de 60 fps. Maar dat ligt niet aan de pc als ik de YT video’s maar soortgelijke configuraties mag geloven.

Zag bovenstaande post met de ultra-tweaks. Eens even induiken.
En een de DLSS proberen. Alleen geeft balanced nu lelijkere beelden dan Qualiry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Stiekem nog even een vraag nalv bovenstaande;

Met DLSS op quality draait de game erg goed Alleen ziet het haar van iedereen er erg raar uit, alsof er een soort erg fijn haarnetje omheen zit. Zag op YT dat dit mogelijk ligt aan de TAA-sharpening die uit moet. Helaas helpt dit niet.
Iemand toevallig een oplossing ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Sorry voor de monoloog maar heb inmiddels een oplossing gevonden. Wellicht heeft iemand er wat aan vandaar dat ik nog even post.

Ik gebruik de HUB-settings (zie Google) met de volgende aanpassingen:

FXAA - on
TAA - high
TAA sharpening - 75%
DLSS - off

Resolution scale - 1.25x

Het spel blijkt super slecht geoptimaliseerd te zijn voor 1080p helaas qua AA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 10:27
ok ok, late to the party, I know.
Maar ik heb gisteren dus RDR2 op PC geïnstalleerd en na slechts 3 uur issues oplossen met de launcher kon ik al beginnen.

Niet slecht voor een game van 2 jaar oud...

Anyway, weet iemand wie van de developers verantwoordelijk is geweest voor het feit dat zowel pijltjestoetsen al muisbewegingen de besturing van je paard beïnvloeden?

Ik zou die persoon graag een paardenkop in zijn/haar bed willen leggen. Voor mij totaal onbegrijpelijk. Waarom ook?? In GTA is de muis ook gewoon om rond te kijken tijdens het besturen van je voertuig. Waarom niet in RDR2?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 09:14

Wailing_Banshee

You're Next

Shao Kahn schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:16:

Anyway, weet iemand wie van de developers verantwoordelijk is geweest voor het feit dat zowel pijltjestoetsen al muisbewegingen de besturing van je paard beïnvloeden?

Ik zou die persoon graag een paardenkop in zijn/haar bed willen leggen. Voor mij totaal onbegrijpelijk. Waarom ook?? In GTA is de muis ook gewoon om rond te kijken tijdens het besturen van je voertuig. Waarom niet in RDR2?
pijltjes toetsen voor het besturen van je paard? Geen idee waar je het over hebt.... Ik gebruik mijn muis om rond te kijken (ik heb niet eens pijltjestoetsen op m'n toetsenbord die ik makkelijk kan gebruiken...)

En geen idee welke problemen je met de launcher had, ik heb daar vanaf het eerste moment dat ik het spel opgestart heb (december 2019) nooit nooit problemen mee gehad...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:29

Er zijn meer mensen die er problemen mee hadden, mezelf incluis.
Gelukkig is er een fix:
https://www.shacknews.com...d-dead-redemption-2-on-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

pijltjes toetsen voor het besturen van je paard? Geen idee waar je het over hebt.... Ik gebruik mijn muis om rond te kijken (ik heb niet eens pijltjestoetsen op m'n toetsenbord die ik makkelijk kan gebruiken...)
Prima, maar dan weet je dus inderdaad niet waar ik het over heb.
En geen idee welke problemen je met de launcher had, ik heb daar vanaf het eerste moment dat ik het spel opgestart heb (december 2019) nooit nooit problemen mee gehad...
Ik ben blij voor je, maar dit was en is nog steeds een slechte launch waar alles en iedereen het wel over eens was. Wil niet zeggen dat het bij iedereen misgaat. Het zat hem met name in ontbreken van DLL bestanden en linkage tussen Epic en R* Social Club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Shao Kahn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
Het zat hem met name in ontbreken van DLL bestanden en linkage tussen Epic en R* Social Club.
Ah, ik heb hem via Steam...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik was daar vrij snel aan gewend, je rijd waar je kijkt. In het echt gebeurd dat ook (motorrijders leren ze om te kijken waar ze heen willen en niet te kijken waar ze niet willen vallen :p ) al zal dat op een paard minder zijn want dat paard weet niet waar je kijkt :p

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 17-08-2021 15:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:45
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Ik was daar vrij snel aan gewend, je rijd waar je kijkt. In het echt gebeurd dat ook (motorrijders leren ze om te kijken waar ze heen willen en niet te kijken waar ze niet willen vallen :p ) al zal dat op een paard minder zijn want dat paard weet niet waar je kijkt :p
Dit kan je ook fixen in de settings: https://www.reddit.com/r/...ing_horse_controls_on_pc/

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
Het is wel een hele fijne game.

Lekker langzaam, genoeg te ontdekken. Gunfights met meer dan 1 personen verlies ik steevast maar daar ben ik zelf debet aan, wegens geen dekking zoeken en ik snap het hele health core en bar systeem nog niet zo, maar dat komt wel goed.

Jagen is leuk, maar wel iets te makkelijk. De pijl raakt altijd instantly waar je de crosshair richt. Ik ben Kingdom Come: Deliverance gewend waar je optisch het trajectory altijd maar moet corrigeren/gokken :)

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 08:49
Shao Kahn schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:41:
Het is wel een hele fijne game.

Lekker langzaam, genoeg te ontdekken. Gunfights met meer dan 1 personen verlies ik steevast maar daar ben ik zelf debet aan, wegens geen dekking zoeken en ik snap het hele health core en bar systeem nog niet zo, maar dat komt wel goed.

Jagen is leuk, maar wel iets te makkelijk. De pijl raakt altijd instantly waar je de crosshair richt. Ik ben Kingdom Come: Deliverance gewend waar je optisch het trajectory altijd maar moet corrigeren/gokken :)
Gunfights met meerdere personen gewoon dead-eye gebruiken hé. Maakt het nog zo makkelijk.

Jagen , zeker op dat klein grut a la ratten en eekhoorns, vind ik net heel moeilijk in deze game.

Ik raad iedereen aan ASAP een trinket te maken die de quality vd pelts dat je schiet beter maakt.
De Buck Antler Trinket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Thanks, heb de trinket nu.
En ja ik kan nu bevestigen dat het jagen op klein grut dan weer erg lastig is. Ik mis een freeze spell :)

Gisteren in een half uur durende domino marathon gezeten met 3 andere NPC's. Die 60 puntengrens is mij iets te hoog. Zeker als je uiteindelijk verliest :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-07 17:25

PinusRigida

I put the p in pool.

Pfff

Hoe weet je dat je misschien wat teveel RDR2 hebt gespeeld de laatste dagen?

Als je dan, zoals ik vanochtend, in de wagen vertrek, en onbewust voor een seconde ofzo, op m'n scherm waarop m'n navigatie zichtbaar is, aan het letten was of ik zwarte kruisjes zag in m'n directe omgeving, om te weten welk lijk ik nog moet looten. 8)7

Had dit voorbije weekend toch wat minder moeten gamen s'nachts en wat meer moeten slapen vrees ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 18:55
Same. Te laat gaan slapen en dan dromen over het villen van verschillende soorten dieren. Niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-07 17:37
Weet iemand ook of het zin heeft om geschoten dieren bij Pearson te brengen? Dus niet om the craften, maar voor het vlees / fur voor het kamp, ik zie dit niet terugkomen in de Ledger.. Terwijl elke veer en gouden tand van 1 dollar wel geteld wordt...

Als het van craft-waarde is of ik heb geld nodig dan breng ik het natuurlijk naar de Trapper of naar een butcher, maar ik vat even niet waarom het kamp niet wel vaart bij het brengen van dieren met perfect pelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
Heeft iemand enig idee of de gang hideouts in de story-line bij (side) missions horen of moet ik zelf op zoek naar de gang hideouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
ItalianStyle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:07:
Heeft iemand enig idee of de gang hideouts in de story-line bij (side) missions horen of moet ik zelf op zoek naar de gang hideouts?
Die respawnen alleszins, ik vermoed dat er een paar bij de storyline horen maar niet allemaal.

Is heel tof dat ze respawnen want zo heb je altijd een manier om je challenges of nieuw wapentuig te gaan testen. Supercool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Eindelijk het spel gekocht omdat mijn nieuwe grafische kaart en pc spellen na 2017 *wel* aankan!

Maar.... ik heb wat problemen met die stomme lasso. Ik kan 'm niet op mijn paard gebruiken. Als ik op mijn paard zit en ik druk de aim knop (RM) in dan verschijnt het puntje wel, maar zodra ik wil gaan gooien stopt de animatie direct. Dus ik druk RM om te aimen, dan LM om te gaan gooien (hou ik ingedrukt), maar animatie stopt direct. Op deze manier kan ik geen enkele quest doen die lasso vanaf paard vereist (Chick Matthews bijv.)

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:49
Hier ook een nieuw systeempje (i9 11900K, 32 GB, RTX 3080, 2 TB SSD) en wat fijn om dit spel vloeiend op ultra op 1440p te kunnen spelen. Merk wel nauwelijks/geen grafisch verschil tussen high/ultra. Heb het spel in een verleden al eens op 1080P en medium uitgespeeld op een oud systeem. Toen liep het allemaal niet zo vloeiend.

Heb inmiddels alle satchel upgrades van Pearson, waar het vinden van de badger veruit de meeste tijd in beslag heeft genomen. :') En ik ben helemaal rot geschrokken bij de panter, die ik had gelokt met predator bate, maar mij plotseling toch aanviel. Tip: 's-nachts lijk je meer (kleine) dieren tegen te komen.

Nu lekker legendary animals gaan vangen, het kamp verder upgraden en andere side-quests doen, maar vind het verkennen en de random encounters stiekem het leukst. I.t.t. de eerste playthrough nu ook bezig met de challenges.

Enige nadeel van RDR2 is dat je in een paar regio's (West-Elizabeth en New Austin) schijnbaar een permanent wanted level hebt tot (bijna) het einde van het spel. Is daar wat aan te doen zonder een trainer-mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:45

Vanaf 1:30, wat een plaatje! Jammer dat er nooit een 60FPS update naar de current-gen consoles is gekomen, maar wat draait het onwijs goed in die 120FPS op een pc van een paar duizend euro? :D _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Ik heb een ietwat bizarre vraag :) Ik heb eerder al eens RDR2 geprobeerd, maar omdat ik het begin nogal eentonig vond (de missie in de sneeuw en de bergen, met beperkte zichtbaarheid) en omdat ik de gameplay niet zo leuk vond, heb ik een refund gevraagd (moest binnen de 2 uur).

Maar ik hou van mooie landschappen in games en bekijk ook graag tech-demo's, maar daarvan zijn er de laatste jaren weinig mooie. Ik zie RDR2 nu voor 20 euro staan en zou het wel leuk vinden om toch eens die wereld te verkennen omdat de graphics zo mooi zijn.

Ik herinner me dat er heel veel dialogen in zaten waardoor je niet zomaar vrij aan missies kan beginnen. Als ik met een trainer de eerste 'waypoints' zou kunnen skippen, zou dat wel leuk zijn, of duren die eerste 'saaie' missies niet lang en ligt daarna echt de hele spelwereld voor je open? Nog leuker zou zijn om er met een trainer/mod doorheen te vliegen, bij Crysis 1 kon dat bijvoorbeeld in sandbox mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-07 10:07
Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:23:
Ik heb een ietwat bizarre vraag :) Ik heb eerder al eens RDR2 geprobeerd, maar omdat ik het begin nogal eentonig vond (de missie in de sneeuw en de bergen, met beperkte zichtbaarheid) en omdat ik de gameplay niet zo leuk vond, heb ik een refund gevraagd (moest binnen de 2 uur).

Maar ik hou van mooie landschappen in games en bekijk ook graag tech-demo's, maar daarvan zijn er de laatste jaren weinig mooie. Ik zie RDR2 nu voor 20 euro staan en zou het wel leuk vinden om toch eens die wereld te verkennen omdat de graphics zo mooi zijn.

Ik herinner me dat er heel veel dialogen in zaten waardoor je niet zomaar vrij aan missies kan beginnen. Als ik met een trainer de eerste 'waypoints' zou kunnen skippen, zou dat wel leuk zijn, of duren die eerste 'saaie' missies niet lang en ligt daarna echt de hele spelwereld voor je open? Nog leuker zou zijn om er met een trainer/mod doorheen te vliegen, bij Crysis 1 kon dat bijvoorbeeld in sandbox mode.
volgens mij duurt chapter 1 (in de sneeuw) niet echt lang. Bij chapter 2 kun je dacht ik vrij rond dwalen.
Je zou ook online kunnen proberen, daar kun je volgens mij na de intro vrij rondlopen, al durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jbk23 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:14:
[...]

volgens mij duurt chapter 1 (in de sneeuw) niet echt lang. Bij chapter 2 kun je dacht ik vrij rond dwalen.
Je zou ook online kunnen proberen, daar kun je volgens mij na de intro vrij rondlopen, al durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ik heb zopas op youtube een complete gameplay video gezien, en het 'saaie/minder mooie' sneeuwgedeelte duurt ongeveer 2 uur, wat net de periode is om een refund te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jbk23 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:14:
[...]

Ik vind het vrij lang, je kan dat hele stuk ook niet saven. Ik snap ook niet zo goed waarom ze die sneeuw niet later in de game stoppen, ik vind het ook niet de beste introductie voor de game.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:24:
[...]

Ik vind het vrij lang, je kan dat hele stuk ook niet saven. Ik snap ook niet zo goed waarom ze die sneeuw niet later in de game stoppen, ik vind het ook niet de beste introductie voor de game.
Inderdaad, het is lang, eentonig, je hebt geen mooie uitzichten, het ploeteren door de sneeuw gaat traag en er zijn veel lange dialogen. Dat was toen dus een reden om een refund te vragen. Maar goed, nu voor 20 euro opnieuw downloaden en nog eens een kans geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:52:
[...]

Inderdaad, het is lang, eentonig, je hebt geen mooie uitzichten, het ploeteren door de sneeuw gaat traag en er zijn veel lange dialogen. Dat was toen dus een reden om een refund te vragen. Maar goed, nu voor 20 euro opnieuw downloaden en nog eens een kans geven.
Ik was verkocht met die eerste missie in de sneeuw, vond het fantastisch! Ja, je kan nog niet vrij rondlopen (eerst een introductie in het spel, en de basis elementen leren), maar de omgeving was al zo mooi dat ik zelfs in de beperkte vrijheid die je daar hebt, veel te veel tijd doorgebracht heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Hoe spelen jullie deze game? Met toetsenbord/muis of een controller?

Ik heb mijn gamepc beneden gezet en aangesloten op mijn 4k 65", met name om games als deze op de bank te spelen. Ik heb het nu met mijn Switch Pro controller geprobeerd, maar dat is niet te doen (getest via Steam).

Daarom nu aan het kijken naar een nieuwe controller om van dit soort games op een andere manier te genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-07 22:44
StealthyPeanut schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:28:

Ik heb mijn gamepc beneden gezet en aangesloten op mijn 4k 65", met name om games als deze op de bank te spelen. Ik heb het nu met mijn Switch Pro controller geprobeerd, maar dat is niet te doen (getest via Steam).

Daarom nu aan het kijken naar een nieuwe controller om van dit soort games op een andere manier te genieten.
Xbox one controller :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Na het voltooien van Plague Tale heb ik ook deze titel geprobeerd omdat het zulke goede reviews krijgt.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk maar niks vond. Het verhaal kon ik heel slecht inkomen en had eigenlijk behalve Charles geen karakters waar ik iets om kon geven. Gameplay qua schieten, paardrijden en algemene interacties (zelf kijken hoe je een quest doet) waren gewoon echt matig. Sfeer en grafisch is het echt uitstekend natuurlijk, maar daar bleef het ook wel bij naar mijn idee.

Ik had ook het gevoel dat de game mijn tijd-investering niet echt waardeerde door een aantal 'rugpulls' in de verhaallijn. Andere/nieuwe wapens leek ook geen enkele zin te hebben omdat het spel regelmatig voor mij bepaalde wat ik wilde gebruiken.

De game draaide overigens wel netjes 55-75 fps op 4K met alles max aan. Dat mag dan wel gezegd worden. Performance was uitstekend. Wel heel veel 'bugs' of mechanics die voor geen meter werkte (heel raar voor een game uit 2018).
StealthyPeanut schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:28:
Ik wilde hem aanvankelijk als 'couch game' spelen met controller, met vanwege de lompe besturing en quicktime events etc toch maar voor muis+toetsenbord gekozen.

[ Voor 15% gewijzigd door zzzzz op 07-01-2023 20:03 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 13:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:52:
[...]

Ik speel heel weinig spellen (misschien zit daar het probleem), maar spellen zoals GTA5, C&C of jaren '90 klassiekers die opnieuw uitkomen of daar op lijken trekt me dan weer wel. Omdat RDR2 van Rockstar is en ik een nieuw laptop met goede grafische kaart heb én er een aanbieding was van om en nabij de 20 euro op Steam toch maar eens het spel geprobeerd.

Grafisch heel mooi, sfeervolle muziek, net of je in een film zit, eigenlijk mankeert daar niets aan. Maar ben er denk ik achter dat je toch echt van de speelstijl moet houden. Behoorlijk wat knoppen waarvan je telkens toch instructies nodig hebt wat je moet doen. Daarnaast erg langdradig vond ik het allemaal. Ik ben echt iemand die wel geduldig is of kan zijn, maar als ik hardop tegen mezelf zeg tijdens het spelen dat ik wéér zo'n paardrijtocht door de sneeuw moet doen en ik al tig dialogen heb aangehoord dan vind ik dat vervelend worden.

Maar ik lees verhalen dat je er doorheen moet bijten en dat het dan wel weer beter (lees: iets meer actie?) kan worden, maar dat het toch een beetje het tempo is van het spel. Na 2.5 uur spelen heb ik mijn geld ook maar weer teruggevraagd. Ook de reden dat de betrekkelijk schaarse tijd die ik heb/vrij maak ik sneller resultaat wil zien.

Ik hou toch iets meer van actie blijkbaar en ben niet van het lang rondzwerven door omgevingen. Maar zoals gezegd, mijn mening/ervaring is denk ik behoorlijk in de minderheid en ik noem mezelf ook totaal geen gamer. Ben überhaupt blij dat je tegenwoordig je geld terug kunt krijgen als je het spel weinig speelt en niks vindt. "Vroeger" zat je aan een spel vast als je het had gekocht en moest je het bijna wel uitspelen, omdat het anders zonde van je geld was.

[ Voor 15% gewijzigd door Tjeerd op 30-01-2023 10:48 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjeerd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:18:
[...]
Ik speel heel weinig spellen (misschien zit daar het probleem), maar spellen zoals GTA5, C&C of jaren '90 klassiekers die opnieuw uitkomen of daar op lijken trekt me dan weer wel. Omdat RDR2 van Rockstar is en ik een nieuw laptop met goede grafische kaart heb én er een aanbieding was van om en nabij de 20 euro op Steam toch maar eens het spel geprobeerd.

Grafisch heel mooi, sfeervolle muziek, net of je in een film zit, eigenlijk mankeert daar niets aan. Maar ben er denk ik achter dat je toch echt van de speelstijl moet houden. Behoorlijk wat knoppen waarvan je telkens toch instructies nodig hebt wat je moet doen. Daarnaast erg langdradig vond ik het allemaal. Ik ben echt iemand die wel geduldig is of kan zijn, maar als ik hardop tegen mezelf zeg tijdens het spelen dat ik wéér zo'n paardrijtocht door de sneeuw moet doen en ik al tig dialogen heb aangehoord dan vind ik dat vervelend worden.

Maar ik lees verhalen dat je er doorheen moet bijten en dat het dan wel weer beter (lees: iets meer actie?) kan worden, maar dat het toch een beetje het tempo is van het spel. Na 2.5 uur spelen heb ik mijn geld ook maar weer teruggevraagd. Ook de reden dat de betrekkelijk schaarse tijd die ik heb/vrij maak ik sneller resultaat wil zien.

Ik hou toch iets meer van actie blijkbaar en ben niet van het lang rondzwerven door omgevingen. Maar zoals gezegd, mijn mening/ervaring is denk ik behoorlijk in de minderheid en ik noem mezelf ook totaal geen gamer. Ben überhaupt blij dat je tegenwoordig je geld terug kunt krijgen als je het spel weinig speelt en niks vindt. "Vroeger" zat je aan een spel vast als je het had gekocht en moest je het bijna wel uitspelen, omdat het anders zonde van je geld was.
Was je na 2,5 uur wel door de sneeuw geraakt? Dan heb je mooiere omgevingen en meer vrijheid. Maar verder is het ook niet echt mijn speelstijl, voor die 20 euro wel een mooie tech-demo waar je met add-ons kan doorheen vliegen (letterlijk :P ). Ik vind het wel leuk om op die manier te verkennen, het is dan een beetje de natuurlijk versie van deze Unreal 5 / Matrix / Superman demo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik vind het wel leuk hoor, speel het soms, gewoon om even in een andere wereld te stappen. Te kijken hoe de wereld zichzelf bedruipt, hoe de hertjes ronddartelen, het katje zijn kont likt en een arend een slang grijpt. Besturing is de hel, response is abominabel, maar gewoon midden in een film zitten is ook gewoon iets wat leuk kan zijn.

En anders gewoon Vive la Dirt league filmpjes kijken :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 13:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Anoniem: 78739 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:19:
[...]

Was je na 2,5 uur wel door de sneeuw geraakt? Dan heb je mooiere omgevingen en meer vrijheid. Maar verder is het ook niet echt mijn speelstijl, voor die 20 euro wel een mooie tech-demo waar je met add-ons kan doorheen vliegen (letterlijk :P ). Ik vind het wel leuk om op die manier te verkennen, het is dan een beetje de natuurlijk versie van deze Unreal 5 / Matrix / Superman demo :)
Ik heb alleen maar sneeuw gezien in die 2.5 uur tijd. En er werd mij teveel gepraat, gaat bij mij erg snel vervelen. Ligt aan mij. Maar na afloop Ion Fury weer eens geïnstalleerd en blijkbaar ben ik zo'n simpele ziel die retro-achtige spellen en klassiekers veel meer lol in heeft. Maar ik ben benieuwd als er ooit nog eens een GTA VI komt me dat dan weer wel meer trekt. Zoals ik al zei, ik speel érg weinig spellen, maar had misschien door moeten zetten, wie weet dat het voor mij dan wel leuker zou zijn geworden.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tjeerd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:47:
[...]
Ik heb alleen maar sneeuw gezien in die 2.5 uur tijd. En er werd mij teveel gepraat, gaat bij mij erg snel vervelen. Ligt aan mij. Maar na afloop Ion Fury weer eens geïnstalleerd en blijkbaar ben ik zo'n simpele ziel die retro-achtige spellen en klassiekers veel meer lol in heeft. Maar ik ben benieuwd als er ooit nog eens een GTA VI komt me dat dan weer wel meer trekt. Zoals ik al zei, ik speel érg weinig spellen, maar had misschien door moeten zetten, wie weet dat het voor mij dan wel leuker zou zijn geworden.
Ligt niet aan jou hoor ;) Weet je dat ik in games zoals Far Cry en Ghost Recon indien mogelijk élke dialoog skip? :P :X Ik wil gewoon verkennen, knallen, tactisch bezig zijn, mijn uitrusting verbeteren en tegelijk in een toch iets meer realistische omgeving dan Doom vertoeven :P Intussen ook van de omgeving en graphics genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 11:39
Dat viva la dirt filmpje is zo geweldig.
en zo herkenbaar, ik schiet ook altijd per ongeluk mensen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moorkoppen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-07 08:10
Anoniem: 78739 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:23:

Ik gebruik zelf weleens een savegame die ik download van nexusmods. Deze begint in Chapter 2. Natuurlijk mis je dan wel een en ander en hij heeft al wat dingen unlocked. Maar zo kun je wel chapter 1 skippen.

Cheatsave:
https://www.nexusmods.com/reddeadredemption2/mods/78

Clean Save:
https://www.nexusmods.com/reddeadredemption2/mods/1822

[ Voor 3% gewijzigd door Moorkoppen op 30-01-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Ik heb een vraagje:

Ik heb toen hij uitkwam RDR2 op de xbox gespeeld. Nu heb ik eindelijk een pc die hem goed hoort te kunnen draaien dus ik heb hem ook voor de pc gekocht. Nu gebeurt het volgende:

Ik start het spel op in de Rockstar launcher. Hij zegt loading en daarna exit game. Dat lijkt me dat hij dus moet draaien. Nu heb ik 2 schermen maar op geen enkel scherm zie ik het spel draaien of starten. In taakbeheer zegt hij dat hij draait maar ik zie hem dus nergens.
Ik heb weinig ervaring met de rockstar launcher of waarom dit zou kunnen gebeuren.
M'n pc is nu een week oud en bestaat uit het volgende:

Gigabyte B650 Aorus elite AX
AMD 7600x
32 gb Kingston Fury beast
Asus ROG Strix 6750 XT
Samsung 500 gb 970 evo plus (hier staat het spel op geinstalleerd)
Oude samsung SSD uit m'n oude pc.

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? Ik krijg niet eens een foutmelding dus geen idee waar ik naar moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

Heb je ook een videokaart of probeer je hem op de onboard gpu van de 7600x te draaien? Dat laatste gaat zeker geen succes worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Cheezus schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:50:
Heb je ook een videokaart of probeer je hem op de onboard gpu van de 7600x te draaien? Dat laatste gaat zeker geen succes worden..
Sorry heb m'n videokaart erbij gezet. Is een 6750 xt. Ik heb ook het spel al als admin proberen te starten met hetzelfde effect. Ook het spel opnieuw gedownload wat ook niet heeft geholpen.Wat ook raar is als ik dan exit game kies dan blijft hij in taakbeheer staan en hij is ook niet te beeindigen in taakbeheer. Ik moet dan de pc opnieuw opstarten en dan is hij uit taakbeheer maar dan zegt het spel soms nog dat er een instantie van RDR2 draait terwijl dat niet zo is.

[ Voor 24% gewijzigd door mike30 op 25-03-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-07 11:18
mike30 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:48:
Ik heb een vraagje:

Ik heb toen hij uitkwam RDR2 op de xbox gespeeld. Nu heb ik eindelijk een pc die hem goed hoort te kunnen draaien dus ik heb hem ook voor de pc gekocht. Nu gebeurt het volgende:

Ik start het spel op in de Rockstar launcher. Hij zegt loading en daarna exit game. Dat lijkt me dat hij dus moet draaien. Nu heb ik 2 schermen maar op geen enkel scherm zie ik het spel draaien of starten. In taakbeheer zegt hij dat hij draait maar ik zie hem dus nergens.
Ik heb weinig ervaring met de rockstar launcher of waarom dit zou kunnen gebeuren.

AMD 7600x
Asus ROG Strix 6750 XT

Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen? Ik krijg niet eens een foutmelding dus geen idee waar ik naar moet zoeken.
Klik game aan op taak balk en alt enter, en als het werkt ga naar zet de game op full screen windowed mode.

Heb op zijn tijd dat de game nog steeds Alt tabt op zijn tijd. Gebeurd vaak 1x per sessie dat ik de game start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Psyonara schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:11:
[...]

Klik game aan op taak balk en alt enter, en als het werkt ga naar zet de game op full screen windowed mode.

Heb op zijn tijd dat de game nog steeds Alt tabt op zijn tijd. Gebeurd vaak 1x per sessie dat ik de game start.
De game start helemaal niet. Ik zie hem ook niet staan dus kan hem ook niet windowed starten. Of snap ik je niet helemaal ? Wat ook zo raar is dat hij na rebooten zegt dat het spel nog steeds draait. Ik krijg een idee dat die launcher niet helemaal lekker werkt

[ Voor 12% gewijzigd door mike30 op 25-03-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik ben met rockstar support in contact geweest en nu krijg ik de launcher niet eens meer geinstalleerd. Gaat lekker dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-07 11:18
mike30 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:22:
[...]

De game start helemaal niet. Ik zie hem ook niet staan dus kan hem ook niet windowed starten. Of snap ik je niet helemaal ? Wat ook zo raar is dat hij na rebooten zegt dat het spel nog steeds draait. Ik krijg een idee dat die launcher niet helemaal lekker werkt
Launcer/RDR2 opnieuw installen en mogelijk ervoor cache clearen, voor de rest weet ik het ook niet.
En anders kijken op het web of anderen hetzelfde probleem heeft. RDR 2 steam discussions misschien ook checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Psyonara schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Launcer/RDR2 opnieuw installen en mogelijk ervoor cache clearen, voor de rest weet ik het ook niet.
En anders kijken op het web of anderen hetzelfde probleem heeft. RDR 2 steam discussions misschien ook checken.
Ik heb nu de launcher opnieuw geinstalleerd en de cache leeggegooid. Ik heb een clean boot geprobeerd. Ik heb de file integrity laten verifieren Ook een 2e account aangemaakt en het daarop geprobeerd. Enige wat ik nu nog kan proberen is eventueel een VM maken met daarop Win10 en kijken of het dan wel werkt.

EDIT : enige wat ik dus moest doen was in de RDR2.exe bij de compatibility mode forceren dat het spel niet in fullscreen op zou starten. Raar dat niemand bij Rockstar dit aangaf maar goed het werkt. Heb nu alleen witte blokken als ik met een paard door het water loop. Lopend niet maar alleen met een paard.

[ Voor 19% gewijzigd door mike30 op 27-03-2023 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 23:02
mike30 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:48:
Ik heb een vraagje:

AMD 7600x
Asus ROG Strix 6750 XT

Ik vermoed dat je hier last van hebt.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Remy!!!! schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:23:
[...]

Ik vermoed dat je hier last van hebt.
Het bleek om een vinkje in de RDR2.exe file die dus zorgde dat de game niet fullscreen op zou starten. Maar dit zou normaal geen probleem hoeven te zijn. Dus zou best met de update te maken kunnen hebben.

Ik heb nog wel last van dit en dat krijg ik dus niet weg. Watereffecten worden blokken zodra ik met een paard erdoor heen ga.

https://www.reddit.com/r/...oing_through_it_on_water/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:53

ricardo246

Life's what you make it!

Ik speel RDR2 (pc) nu voor de 2e maal, en ik maak andere keuzes. More badass zeg maar >:)
Mooi om te zien dat keuzes in het spel ook voor andere uitkomsten zorgen.
Ik vond chapter 1 ok om door te komen, soort van verhalen vertellen en tegelijk wennen aan de controls.
Alles tot aan de epiloog prima, om vervolgens weer met Jim ;) overnieuw te moeten beginnen. Dat hele stront scheppen, eieren ophalen, balen hooi verplaatsen en water dragen is imho kansloos.
Dat gezegd hebbende; beste spel wat ik ooit gespeeld heb. Soundtrack ook; die rit met je paard met unshaken op de achtergrond…. Kippenvel..

Desalniettemin: er staat dit weekend een XBOX series S te pronken in casa ricardo246, want RDR1 spelen op een pc is kansloos. Ik ben geen console speler, maar dit moest. Speelt wel ruk, vooral de paarden races waarbij de besturing super gevoelig is.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ricardo246 schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:17:
Dat gezegd hebbende; beste spel wat ik ooit gespeeld heb. Soundtrack ook; die rit met je paard met unshaken op de achtergrond…. Kippenvel..
Die rit blijft bij mij het mooiste stukje computerspel wat ik ooit gespeeld heb.
Desalniettemin: er staat dit weekend een XBOX series S te pronken in casa ricardo246, want RDR1 spelen op een pc is kansloos. Ik ben geen console speler, maar dit moest. Speelt wel ruk, vooral de paarden races waarbij de besturing super gevoelig is.
Ik zou hem ook graag eens spelen, maar ga er geen Xbox voor aanschaffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
ricardo246 schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:17:

Ik vond chapter 1 ok om door te komen, soort van verhalen vertellen en tegelijk wennen aan de controls.
Alles tot aan de epiloog prima, om vervolgens weer met Jim ;) overnieuw te moeten beginnen. Dat hele stront scheppen, eieren ophalen, balen hooi verplaatsen en water dragen is imho kansloos.
Grappig hoe iedereen het anders ervaart. Ik vind chapter 1 t/m 3 ongeveer het leukst. Daarna wil ik Dutch en Micah door hun kop schieten en Arthurs leven verbeteren. Want alles daarna is frustrerend, iedere beslissing die Dutch neemt weet je dat het niet de goeie is, het speelt mega frustrerend. Ik vind Dutch maar een flapdrol, waarom die hele bende braaf achter hem aan blijft lopen is me een raadsel, al zijn speeches zijn hol en leeg, hij roept alleen maar hetzelfde en is daarin ook nog eens totaal niet overtuigend, ik vind de acteur eerlijk gezegd ook niet goed, totaal geen kracht in zijn stem, zodra hij zijn stem verheft en je denkt nou komt er wat, slaat zijn stem over.

De epilogue is weer leuk en eindigt met het ultieme feel good moment. Ik heb maar 1 volledige playthrough gedaan, ben nog altijd met mijn 2e bezig maar ga gewoon niet verder dan Clemens Point, helemaal geen zin in.

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 01-05-2023 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FastFred schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:52:
[...]
Grappig hoe iedereen het anders ervaart. Ik vind chapter 1 t/m 3 ongeveer het leukst. Daarna wil ik Dutch en Micah door hun kop schieten en Arthurs leven verbeteren. Want alles daarna is frustrerend, iedere beslissing die Dutch neemt weet je dat het niet de goeie is, het speelt mega frustrerend. Ik vind Dutch maar een flapdrol, waarom die hele bende braaf achter hem aan blijft lopen is me een raadsel, al zijn speeches zijn hol en leeg, hij roept alleen maar hetzelfde en is daarin ook nog eens totaal niet overtuigend, ik vind de acteur eerlijk gezegd ook niet goed, totaal geen kracht in zijn stem, zodra hij zijn stem verheft en je denkt nou komt er wat, slaat zijn stem over.
Ik vind Dutch juist fantastich geacteerd! Hij doet alsof hij een fantastische leider is, maar dat is hij duidelijk niet. Al zijn speeches zijn inderdaad hol en leeg en zijn stem slaat inderdaad over. Dat is wat zijn rol zo sterk maakt.

En waarom iedereen blijft? Misplaatste loyaliteit. Waarom blijven mensen bij een mishandelende partner? En Arthur verliest wel degelijk zijn vertrouwen in Dutch, hij blijft wel omdat hij niets te verliezen heeft. Maar later luistert hij niet meer altijd naar Dutch en stelt hijn zijn beslissingen wel degelijk in twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:35
Tjeerd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Dan zou ik Mafia: Definitive Edition aanraden als je daarvan houdt en die nog niet gespeeld hebt. Speelt ook weg als een film, maar daar zit meer tempo in en na 10-12h heb je hem uitgespeeld.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 15:53
Zo dan, nu ik een PC heb die de game heel goed kan draaien, eindelijk begonnen met RDR2!
Al die jaren expres weinig van de game gezien maar man, wat ziet het er na zoveel jaar nog zo mooi uit! _/-\o_
De details, zoals dat je paard poept(!), geweldig. Ga er de komende tijd nog wel plezier van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

superbassie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:21:
De details, zoals dat je paard poept(!), geweldig. Ga er de komende tijd nog wel plezier van hebben.
Die details zijn inderdaad echt fantastisch. Wat dat betreft heeft RDR2 mij echt behoorlijk verpest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 15:53
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Die details zijn inderdaad echt fantastisch. Wat dat betreft heeft RDR2 mij echt behoorlijk verpest :p
Ja die kleine dingen, die niets met het verhaal of de gameplay te maken hebben, maken het zo immersive!
Tot nu toe is het al heerlijk om gewoon in zo'n dorp te lopen, of de natuur in. Voordat ik weer verder met het verhaal ga, nog even wat proberen te jagen in het bos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:27

LankHoar

Langharig tuig

superbassie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:21:
Zo dan, nu ik een PC heb die de game heel goed kan draaien, eindelijk begonnen met RDR2!
Al die jaren expres weinig van de game gezien maar man, wat ziet het er na zoveel jaar nog zo mooi uit! _/-\o_
Ja heerlijk. Ik ben ook net een paar weken bezig, en man wat kan ik hier van genieten zeg. Random dingen als dat een roofvogel een slang pakt en weer opvliegt, of dat je de spieren van je paard echt ziet samentrekken wanneer hij beweegt - wat een lof heb ik voor deze devs, kunstwerk van een game!

Heb er nu 60+ uur inzitten en zit nog in chapter 3. Ben nu even een paar uur bezig met jagen zodat ik al mijn satchel upgrades binnen heb, had ik eigenlijk eerder moeten doen. Heb ook bijna alle trinklets die je op dit moment in het verhaal kunt hebben, maar mis nog wat niet-legendary animal onderdelen. Daar ook maar eens naar op zoek.

Ojah, en dan het verhaal, ook geweldig :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

LankHoar schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:41:
[...]
Ik krijg nog steeds een brok in m'n keel als ik de muziek van het spel hoor... Ik heb het nog steeds geinstalleerd op m'n pc, ook al heb ik eigenlijk de ruimte weer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-07 21:39
Ik heb vanmiddag RDR2 gekocht, eigenlijk te laat van de sales. Maar na de trailer van GTA Vi gezien te hebben, gun ik ze het hele bedrag. Al hebben ze geld zat :+...

Net een uurtje begonnen. Maar wauw, wat een game zeg. Ik probeer wat tips en tricks te zoeken over de game etc wat je eigenlijk moet doen of iets in die richting. Hoef geen complete waslijst aan tips of iets. Maar misschien een paar basis dingen wat je moet weten of zo? Ben ook geen heel slim iemand, maar ik vind het een super mooie game! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
Milan1NL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:20:
Ik heb vanmiddag RDR2 gekocht, eigenlijk te laat van de sales. Maar na de trailer van GTA Vi gezien te hebben, gun ik ze het hele bedrag. Al hebben ze geld zat :+...

Net een uurtje begonnen. Maar wauw, wat een game zeg. Ik probeer wat tips en tricks te zoeken over de game etc wat je eigenlijk moet doen of iets in die richting. Hoef geen complete waslijst aan tips of iets. Maar misschien een paar basis dingen wat je moet weten of zo? Ben ook geen heel slim iemand, maar ik vind het een super mooie game! :P
Op pagina 39 - 40-41 vind je wat antwoorden op mijn soortgelijke vragen. Zoek op mijn naam op die pagina's, je gaat iets bijleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

Satangel schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:52:
[...]

Op pagina 39 - 40-41 vind je wat antwoorden op mijn soortgelijke vragen. Zoek op mijn naam op die pagina's, je gaat iets bijleren
Dit topic heeft maar 22 pagina's :+

Het aantal posts per pagina is een user-instelling, het heeft dus niet zoveel zin om naar 'jouw' pagina's te verwijzen
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Ik vond die details en 'random'events in het begin fantastisch.. als je echter voor de 3e keer een paar boeven tegenkomt dit zichzelf opblazen bij een kluis blijkt het toch een beetje minder realistisch allemaal.

De realistische / trage gameplay was een welkome afwisseling, de massale shoot-outs met andere gangs, pinkertons en het hele leger vond ik er echter totaal niet bij passen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:41:
[...]

Ja heerlijk. Ik ben ook net een paar weken bezig, en man wat kan ik hier van genieten zeg. Random dingen als dat een roofvogel een slang pakt en weer opvliegt, of dat je de spieren van je paard echt ziet samentrekken wanneer hij beweegt - wat een lof heb ik voor deze devs, kunstwerk van een game!

Heb er nu 60+ uur inzitten en zit nog in chapter 3. Ben nu even een paar uur bezig met jagen zodat ik al mijn satchel upgrades binnen heb, had ik eigenlijk eerder moeten doen. Heb ook bijna alle trinklets die je op dit moment in het verhaal kunt hebben, maar mis nog wat niet-legendary animal onderdelen. Daar ook maar eens naar op zoek.

Zo, eindelijk "uitgespeeld". D.w.z. ik heb er 104 uur opzitten en het verhaal nu voor het eerst helemaal uitgespeeld. Denk dat ik even een break neem en dan nog eens, maar dan met high honor (heb nu met low honor gespeeld). Man wat een verhaal, wat een game. Ben nog niet eerder zo enthousiast geweest over een game, en zo meegesleept in het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben deze ook aan het spelen. Moest heel erg wennen. De eerste keer na een paar uur paar maanden mee gestopt(op de steamdeck). Nu op PC weer opgepakt(op 32:9).
Spel is wel aardig en ik snap waarom mensen er zoveel uur in hebben zitten. De helft daarvan is wachten :P Het constante heen en weer gerij voor tijdens of na een missie kan ik nog niet goed aan wennen. Ik speel niet zovaak, misschien 1 à 2 keer x in de week een avondje en in dit tempo ben ik volgend jaar klaar met de main story :P

Ben nu net bij Chapter 4 aangekomen, dus grofweg op de helft.

Speelde laatst een missie waarbij er serieus eerst een cutscene van 5 minuten zat, daarna 5 minuten rijden naar lokatie, weer cutscene, dan daadwerkelijk gameplay van een paar minuten, weer 5 minuten terugrijden en cutscene. Niet echt mijn idee van een spel. Verhaal zit gelukkig echt wel goed in elkaar. Graphics meh, ook heb ik geregeld last van crashes (foutmelding FFFFFF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Zo, eindelijk "uitgespeeld". D.w.z. ik heb er 104 uur opzitten en het verhaal nu voor het eerst helemaal uitgespeeld. Denk dat ik even een break neem en dan nog eens, maar dan met high honor (heb nu met low honor gespeeld). Man wat een verhaal, wat een game. Ben nog niet eerder zo enthousiast geweest over een game, en zo meegesleept in het verhaal :)
Tot zover de break. Ik ben weer begonnen en deze keer ga ik hem met high honor spelen. Ik heb Red Dead Online ook geprobeerd, maar vind dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Teveel grinden in mijn optiek.

Deze keer wil ik wat quality of life mods gebruiken, maar ik ben daar helemaal niet in thuis. Ik heb wat leuke gevonden via Nexusmods, maar het is me nu niet duidelijk hoe ik die moet installeren. Hier vond ik een oud instructie filmpje, maar die lijkt helemaal niet meer overeen te komen met de werkelijkheid (de bestanden zijn compleet anders dan dat hij zegt), dus durf dat niet zomaar aan.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:58
Deel 1 komt ook naar PC

[ Voor 56% gewijzigd door Raem op 08-10-2024 15:13 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
14 jaar na release zeg. 14 jaar

100'en geruchten gehoord, nu eindelijk confirmed. Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben maar eens aan een nieuwe speelsessie met RDR2 begonnen. Dit keer alle filmpjes maar eens kijken en ff genieten ipv zo snel mogelijk erdoorheen rausen.

Echter, als ik mijn pc lock (of gewoon een kwartier niets doe, dan lockt mijn pc) dan wordt RDR automatisch gestopt. Andere spelletjes overleven dit prima, de rockstar launcher ook. Ik krijg geen error-popups.
Nu heb ik eea gezocht en kom ik veel over crashes tegen, maar dat zijn allemaal heel oude bugs rond de release-datum en is de fix meestal "draai de update". Op zich is dat gewoon gebeurd.

Het betreft windows10, alles op max instellingen en een RX7700. Alles met nieuwste drivers/updates.

Iemand nog een goeie tip?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Sorry even een kick op een oud topic maar voor mij nog heel actueel.

maandje terug begonnen met het spel, zo nu en dan even paar uurtjes genieten. Jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb..

Ik loop nu echter tegen een bug?? aan die het spel nagenoeg onspeelbaar maakt.

Wanneer ik op shift duw om het paard in beweging te krijgen kent deze nog maar één stand, vol galop tot het er bij neer valt.
1x ctrl en we hebben glijdende noodstop
Paard blijft dan staan op zijn plek, kan geen kant meer op. Na wat google werk kwam ik meldingen tegen over 2x ctrl en dan komt het paar inderdaad in beweging.

Alleen blijf ik met het issue zitten dat het paard alleen nog een aan/uit stand lijkt te hebben. Wisselen van paard in de stables werkt niet. Stukje aan de teugel meevoeren lost ook niets op.

EDIT: Mijn eigen vraag beantwoord. Na een boel websites bezocht en 3 dagen gepuzzeld te hebben de oplossing gevonden: Plaktoetsen (sticky keys) van Windows 11. Functie een keer aan en uit en alles werkt weer als van ouds 8)7 Een verklaring stond er niet bij, en heb ik zelf ook niet. Opeens is het issue er, en met even in/uit schakelen is het weer weg.

[ Voor 18% gewijzigd door thefox154 op 08-06-2025 17:58 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Al je issues over performance, crashes, etc., moeten in het slowchat topic

Spoilers in dit topic uitsluitend met [ spoiler] tags!

Slowchat: [PC] Red Dead Redemption 2 slowchat topic
Console topic [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2

Alles rondom online [MULTI] Red Dead Online