Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Placebo of niet (en vanwege de framrates kan ik het niet echt spelen, nog) maar in HDR lijken de ultra standen wel echt meer duidelijk effect te geven dan in die filmpjes op youtube.

I got a bad feeling about this.

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:26
Net een benchmark (review) gelezen van Gamersnexus waarbij de 9700k verassend slecht presteerd w.b.t. de minimum / 0.1 fps.

Is die cpu nou echt zo slecht voor dit spel en komt dat door de engine port? (aangezien een 4c 8t beter presteert volgens hun?)

Volgens andere reviewers is 8c/8t prima, maar die kijken misschien niet naar de minimum 0.1 low fps?

[Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-11-2019 11:39]

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-04 09:37
SnoeiKoei schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:39:
[...]

Niet in de launcher maar:

https://socialclub.rockstargames.com/games/rdr2/overview

Even inloggen en je ziet een heleboel info over je progression.
23 uur, 21 minuten en zit op 50.8% van de story
HugoBoss1985 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:26:
Net een benchmark (review) gelezen van Gamersnexus waarbij de 9700k verassend slecht presteerd w.b.t. de minimum / 0.1 fps.

Is die cpu nou echt zo slecht voor dit spel en komt dat door de engine port? (aangezien een 4c 8t beter presteert volgens hun?)

Volgens andere reviewers is 8c/8t prima, maar die kijken misschien niet naar de minimum 0.1 low fps?
Hier geen enkel probleem, alles op Ultra met een 9700k en een RTX2070 Super. Wel 'maar' op 1920x1080. In de benchmark loop ik tegen de 60fps/hz limiet van m'n scherm aan.

[Voor 49% gewijzigd door FastFred op 25-11-2019 12:16]

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 26-03 12:26
https://twitter.com/rocks.../1199712823775023107?s=21

Steam release volgende week donderdag. aka 5 december (dank u sinterklaasje)

[Voor 40% gewijzigd door Odysseus87 op 27-11-2019 19:17]

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:37
Odysseus87 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:15:
https://twitter.com/rocks.../1199712823775023107?s=21

Steam release volgende week donderdag. aka 5 december (dank u sinterklaasje)
Waar je dus alsnog de R* launcher voor nodig zult hebben ? 😅

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Tmaster
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-03 17:46
Wil de game binnen kort aanschaffen. Hoe is de performance nu? Zijn alle freezes en onstabiliteit uit de game?

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Vos

AFCA

Tmaster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:30:
Wil de game binnen kort aanschaffen. Hoe is de performance nu? Zijn alle freezes en onstabiliteit uit de game?
Ik heb hem een week, denk 20/25 uur gespeeld en nul problemen.

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:35
Gisteren een sessie van 5 uur non stop en nul freezes of ctd. Ja, de issues zijn wel opgelost nu.
Heb zelfs de ps versie verkocht nu pc versie goed draait. :D

• EvaluationCopy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:38
25 uur gespeeld, nul crashes/freezes. Echt nul. Ben een week na release begonnen en daarmee waren de ergernissen wel uit de wereld denk ik.

Ik ben heerlijk verslingerd aan deze game, heerlijk is het. Dat gevoel heb ik niet meer gehad sinds Subnautica 2 jaar terug. Gisterenavond gewoon in m'n uppie een paar dagen het koude noorden in getrokken om wat te jagen en te vissen, geen missie meer gedaan. (ok het fort aanvallen in m'n eentje was niet handig, hoewel ik er toch wel een 40 heb omgelegd voor ze me uiteindelijk te pakken hadden :+ )

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• Tmaster
Klinkt goed, dan ga ik de game kopen.

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:33
EvaluationCopy schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:34:
[...]

Waar zien jullie in de Rockstar launcher hoeveel uur je al hebt gespeeld?
Ook in de launcher bij rdr2 -> settings -> naar beneden scrollen.

Eergisteren het einde van chapter 6 gehaald. Vorige week iets te enthousiast spoilertags open geklikt op reddit,dus ik wist al hoe het af liep helaas, maar het blijft goed. Heb daar 38 uur over gedaan.
Ik moet wel zeggen dat je vanaf chapter 5 echt een totaal andere game krijgt, en zeker chapter 6 is heel erg bruut, ook een stuk actiever dan de rest van de game. Nu bezig met chapter 7, hopelijk kan ik in het weekend de laatste 2 chapters uitspelen.

Was het geld dubbel en dwars waard, top game. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• juggle
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-04 18:41

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Ik heb na 85 uur ook alle missies gedaan. Completion zit op 85%.

Paar schatten gehaald en Legendary animals. De andere verzamelobjecten heb ik denk ik geen zin meer in.

Super vette game heb ervan genoten.

Zoek je papa's of mama's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• sele
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 04-04 00:20
Hoe is dit spel online?
Kan iemand mij daar wat meer uitleg over geven?

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:42

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

sele schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:44:
Hoe is dit spel online?
Kan iemand mij daar wat meer uitleg over geven?
Kijk eens in dat roze textvak onderaan deze pagina...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 09:12
vraagje is dit nu een echte online free world game? zoals eve online. zodat je met andere spelers clans vormt en missies doet en tegen elkaar vecht? Of is het meer single player v ai online?

• Taakbalk
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online

Taakbalk

weergeven

mark777 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:41:
vraagje is dit nu een echte online free world game? zoals eve online. zodat je met andere spelers clans vormt en missies doet en tegen elkaar vecht? Of is het meer single player v ai online?
Ook voor jou: kijk eens onderaan deze pagina in het roze tekstvak.

Computing bit by bit

• ColeJ
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 04-04 10:43
Waar kun je in de Rockstar Launcher zien hoeveel uur je al gespeeld hebt? Of kun je dat ergens anders zien?

• gibsonneke
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 04-04 19:28
ColeJ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:54:
Waar kun je in de Rockstar Launcher zien hoeveel uur je al gespeeld hebt? Of kun je dat ergens anders zien?
Via de settings en dan links op de game in kwestie klikken.

• Rob SOS
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 04-04 20:43
Tip: op cdkeys.com is RDR2 nu 37,- euro, zojuist aangeschaft. Gaat om een Rockstar game launcher key.

nu ff 112gb downloaden met 11mb per sec. 8)7

[Voor 58% gewijzigd door Rob SOS op 05-12-2019 08:23]

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 22:32
Vraagje. ik ben de vastlopers met de nieuwe COD zat.

Is Red Dead Redemption aan te raden via de rockstar launcher (a 37 euro) of toch gewoon volle mep betalen via Steam?

• NoFearWizz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 08:22
Rumpelstiltskin schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:30:

Is Red Dead Redemption aan te raden via de rockstar launcher (a 37 euro) of toch gewoon volle mep betalen via Steam?
Je zal altijd de launcher gebruiken, ongeacht op welk platform je hem koopt. Enige waar ik je voor wil waarschuwen is dat de keys van o.a. cdkeys en andere resellers vaak met een gestolen creditcard zijn gekocht, en kunnen dus in de toekomst terug geroepen worden en dan heb je niks.

Het is natuurlijk je eigen keuze maar ik raad het af.

Steam | World of Trucks | World of Trucks Beta

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:56
Rumpelstiltskin schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:30:

Je kan een non-steam game toevoegen aan je steam. Dan staat die gewoon in je lijst en kan je het opstarten via steam. De game runt toch via de launcher.

Ik zou hem lekker via de rockstar launcher kopen!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 22:32
Dank voor jullie snelle antwoorden! wist niet dat de launcher hoe dan ook een vereist was!

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-04 23:27
invine schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:34:
[...]

Je kan een non-steam game toevoegen aan je steam. Dan staat die gewoon in je lijst en kan je het opstarten via steam. De game runt toch via de launcher.

Ik zou hem lekker via de rockstar launcher kopen!
Moet je ook inloggen in de launcher als je het via Steam koopt?

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 26-03 12:26
DoubleYouPee schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:49:
[...]

Goede vraag, ben zelf ook benieuwd.

Weet dat het met GTA 5 namelijk niet zo is. Heb naar mijn weten ook geen account voor rockstar. Maar via steam opent hij snel de launcher en start dan gta 5

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:56
DoubleYouPee schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:49:
[...]

Goeie, bij gta online logt die wel in op de launcher. Neem aan dat het voor Rdr2 ook zo is om onder andere je statistieken bij te houden.

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-04 20:51
Mag ik vragen aan de mensen die meer van pc-hardware kennen dan mij, zou dit spel fantsoenlijk werken op mijn PC?

CPU: I5 4440 @ 3.10Ghz
GPU: Gigabyte RTX 2060 (Windforce OC 6G)
RAM: 2*8GB(HyperX Fury)
En de games staan op een 2TB SSD.

Volgens "Can you run it" zou mijn CPU nog niet aan het minimum(i5-2500K) komen, laat staan recommended(i7-4770K), maar ik weet niet hoe betrouwbaar de site is in dit soort gevallen.

GPU/RAM/Schijf zijn pas ge-upgraden, en de persoon die me hielp bij onderdelen te kiezen zei dat de CPU niet als bottleneck ging werken met gamen ....

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:31
Makkelijk én met hogere settings dan een Xbox one. Draai hier met en ryzen 3 1200 en een rx580 stabiel 40-60 fps. geen probleem lijkt me voor jou dan. Maar je CPU bottleneckt volgens mij je kaart wel hard hoor.

• Wekko306
  • Laatst online: 09:30
Rakward schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:52:
Mag ik vragen aan de mensen die meer van pc-hardware kennen dan mij, zou dit spel fantsoenlijk werken op mijn PC?

CPU: I5 4440 @ 3.10Ghz
GPU: Gigabyte RTX 2060 (Windforce OC 6G)
RAM: 2*8GB(HyperX Fury)
En de games staan op een 2TB SSD.

Volgens "Can you run it" zou mijn CPU nog niet aan het minimum(i5-2500K) komen, laat staan recommended(i7-4770K), maar ik weet niet hoe betrouwbaar de site is in dit soort gevallen.

GPU/RAM/Schijf zijn pas ge-upgraden, en de persoon die me hielp bij onderdelen te kiezen zei dat de CPU niet als bottleneck ging werken met gamen ....
Je zal hem vast aan de praat krijgen en speelbaar hebben, maar helaas is het statement van degene die je geholpen heeft met upgraden niet waar. Een 4440 is geen snelheidswonder, en een quad-core zonder multithreading loopt in sommige games toch echt achter de feiten aan.

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-04 20:51
Bedankt voor de antwoorden, ga nog meer inlezen over het spel eer ik men beslissing maak.

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-04 17:36
Ook leuk, ik wilde net even snel de 2 New Austin bounties doen voor de daily online, 1e bounty rent mijn domme paard (zonder mij erop) een steile heuvel af met de bounty achterop, schrok kennelijk ergens van, bounty weg.. Zucht, ok nog maar een keer proberen dan.. 2e bounty gaat alles goed tot het Sherrif kantoor in Tumbleweed waar ik doodleuk een melding te zien krijg als ik afstap 'get on horse' en kan de bounty niet van mijn paard halen.. Alt-F4, klaar mee..

• teun2408
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-03 12:56
invine schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:51:
[...]

Goeie, bij gta online logt die wel in op de launcher. Neem aan dat het voor Rdr2 ook zo is om onder andere je statistieken bij te houden.
Hij start inderdaad gewoon de rockstar launcher op. Echter hoef je net handmatig in te loggen. Rockstar zoekt automatisch een rockstar account met hetzelfde email address als je steam account en logt hier vanzelf op in.

Dit is dus zeer handig zodat je eigenlijk vrij weinig last van de rockstar launcher hebt, deze sluit ook vanzelf weer af na het sluiten van de game.

Het enige nadeel wat ik hieraan heb kunnen vinden is dat andere mensen in de steam reviews melden dat als je ooit je email bij steam hebt gewijzigd hij dan toch een rockstar account probeert te zoeken met het oude email address en niet het geupdate email. Als je dan geen toegang meer hebt tot het oude email address en je hebt hier geen rockstar account mee kan hij dus hier geen rockstar account me vinden en je kan deze ook niet maken. Dit zorgt er in dat specifieke geval dus voor dat die mensen de game niet kunnen spelen.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:52

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ligt het aan mij of zijn de controls en lay-out niet echt netjes geport?

Veel button mashen (nu al verschillende missies waarbij je gewoon QTE's aan het doen bent), menu's die prima op een scherm hadden gepast, maar waar je gedwongen met Q-E doorheen moet, ipv gewoon door te scrollen...

Ook al best vaak gehad dat de game qua controls gewoon niet lekker meewerkt. Bijna alle toetsen zijn context afhankelijk, dingen snel looten in een huis is bijna onmogelijk, want het is eerst kastje openen, dan items pakken, natuurlijk één voor één, in plaats van gewoon een menu zodra je de kast opent met de items erin. Spel voelt nogal traag aan daardoor.

En de stroperigheid in bewegingen, my god. Ik hoop dat ze GTA wat snappier houden, want dit is echt tergend als je even lekker een missie wil afronden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:35
@Jeroenneman
Dit was ook al zo bij de console versie, het stroperige en items 1 voor 1 pakken.

Dat de controls op pc is een ding inderdaad. Ik heb het geprobeerd met tobo en muis maar ik heb terug gegrepen naar een controller op pc, maakt het leven een stuk simpeler van. :)

• Bv202
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 02-04 15:33
Ik heb het spel een paar dagen geleden aangeschaft met het idee dat de issues opgelost zouden zijn, maar dit is bij mij niet het geval.

Eerst en vooral moet ik meermaals per dag een hoop files in documents/rockstar games/rdr2/settings verwijderen (alles behalve settings.xml). Als ik dit niet doe crasht het spel bij het opstarten, nadat alles geladen is. Daarna crasht het spel op willekeurige momenten tijdens het spelen.

Enorm frustrerend.

Daarnaast zijn controls niet te hermappen? Als Belg speel ik op een azerty-layout en hoewel de controls zelf hieraan aangepast zijn, zijn de instructies die op het scherm verschijnen ("press Q" wanneer dus eigenlijk "press A" bedoeld wordt) dat niet.

[Voor 23% gewijzigd door Bv202 op 11-12-2019 07:49]

• Vis
7,62 GB patch?

Benieuwd wat het allemaal is.. nu binnen aan t halen.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:42

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vis schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:20:
7,62 GB patch?

Benieuwd wat het allemaal is.. nu binnen aan t halen.
Vooral nieuwe content voor Online volgens mij (Moonshiner als nieuwe rol enzo)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• ArthurMorgan
  • Niet online
en je kunt nu gewoon bij het inloggen in online starten in je kamp...

• Tmaster
Bv202 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:46:
Ik heb het spel een paar dagen geleden aangeschaft met het idee dat de issues opgelost zouden zijn, maar dit is bij mij niet het geval.

Eerst en vooral moet ik meermaals per dag een hoop files in documents/rockstar games/rdr2/settings verwijderen (alles behalve settings.xml). Als ik dit niet doe crasht het spel bij het opstarten, nadat alles geladen is. Daarna crasht het spel op willekeurige momenten tijdens het spelen.

Enorm frustrerend.

Daarnaast zijn controls niet te hermappen? Als Belg speel ik op een azerty-layout en hoewel de controls zelf hieraan aangepast zijn, zijn de instructies die op het scherm verschijnen ("press Q" wanneer dus eigenlijk "press A" bedoeld wordt) dat niet.
Ik heb het spel nu een week en heb sinds 2 dagen ofzo datzelfde probleem. Maar de eerste paar dagen had ik daar geen last van. Vlak voordat je ingame zit crasht het spel. Hij hangt zegt maar tijdens het laden.

Als tip moet je dan alle sga_vulkan bestanden verwijderen (bij mij zijn dat 3 soms 4 bestanden)
Maar zoals gezegd, dit is wel iets van de laatste paar dagen. Wellicht is dit nu ook gefixed !?

• SideShow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:33

SideShow

Administrator

Vorig jaar had ik het spel gekocht voor PS4 (pro) maar kon niet wennen aan de choppy framerate, gare controls en bijgevolg slome gameplay.

Ik heb het dit weekend gekocht voor 48 euro op Steam (leuke prijs), en na enkele uren wennen aan de (nog steeds) gare controls, ben ik nu eindelijk toch tevreden met de game en heb al leuke momenten beleefd. :-) In glorius 60+ fps.

Blijf het wel beetje raar vinden dat een actie doen in de game, 1 van de volgende toetsen kan zijn:
E, R, Spatie, F, G, .... Waarom toch. Ondertussen ben ik het een beetje gewend, maar steeds moeten kijken naar de rechteronderkant om te zien welke toets je nu weer moet indrukken, is toch niet echt immersive.

Hoe dan ook, een vraag:
als ik in horseshoe overlook rondloop en op ALT druk, zie ik dus de nameplate van het kampje, maar er staat 90$ bounty bij in het rood. Hoe kan ik nu een bounty op mij hebben in mijn eigen kamp?

Trouwens hetzelfde voor valentine, niemand valt me daar aan ofzo en ik weet ook niet wat ik verkeerd zou gedaan hebben, maar ook daar heb ik precies een bounty op mij :o

http://users.telenet.be/dropbox/specs.html

• Y0da77
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 25-02 16:37
SideShow schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:51:
Vorig jaar had ik het spel gekocht voor PS4 (pro) maar kon niet wennen aan de choppy framerate, gare controls en bijgevolg slome gameplay.

Ik heb het dit weekend gekocht voor 48 euro op Steam (leuke prijs), en na enkele uren wennen aan de (nog steeds) gare controls, ben ik nu eindelijk toch tevreden met de game en heb al leuke momenten beleefd. :-) In glorius 60+ fps.

Blijf het wel beetje raar vinden dat een actie doen in de game, 1 van de volgende toetsen kan zijn:
E, R, Spatie, F, G, .... Waarom toch. Ondertussen ben ik het een beetje gewend, maar steeds moeten kijken naar de rechteronderkant om te zien welke toets je nu weer moet indrukken, is toch niet echt immersive.

Hoe dan ook, een vraag:
als ik in horseshoe overlook rondloop en op ALT druk, zie ik dus de nameplate van het kampje, maar er staat 90$ bounty bij in het rood. Hoe kan ik nu een bounty op mij hebben in mijn eigen kamp?

Trouwens hetzelfde voor valentine, niemand valt me daar aan ofzo en ik weet ook niet wat ik verkeerd zou gedaan hebben, maar ook daar heb ik precies een bounty op mij :o
Die bounty is voor het gebied waar je je in bevind, in jouw geval New Hanover, op de map kan je dit zien door een rode lijn om dit gebied.

• Broodro0ster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-03 17:32
En mocht je van de bounty willen afgeraken, dan kan dat door te betalen in een postoffice.

Ik heb me al heerlijk geamuseerd met dit spel in de maand november, maar deze maand helaas niet meer kunnen verder spelen. Ik kijk er dan ook hard naar uit om tijdens verlofperiode verder te doen :-)

• Blaze85
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01:38
Misschien een stomme vraag, maar kun je op Steam gewoon van de Special Edition naar de Ultimate Edition upgraden als je dat later wil? (wil eerst de Special Edition kopen)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:52

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SideShow schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:51:

Hoe dan ook, een vraag:

Als ik eenmaal een leuke quest vind, zonder paarden, dan bevalt het me best goed.

Persoonlijk vind ik het echt niet de parel die iedere reviewer het lijkt te vinden. En ik erger me kapot aan alles wat ik moet doen in de game.

- slapen
- eten
- paard borstelen
- paard kalmeren
- button mashen en tig knoppen in submenu's

GTA is toch een stuk meer to the point. Een auto wordt niet moe, hoeft niet gewassen te worden om het te doen en is ook nog eens een stuk sneller. RDR heeft gewoon teveel dingen die de game (imho) niet echt beter maken. Vooral ingewikkelder en meer tijdsconsumerend.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Vis
Jeroenneman schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:05:
[...]

Als ik eenmaal een leuke quest vind, zonder paarden, dan bevalt het me best goed.

Persoonlijk vind ik het echt niet de parel die iedere reviewer het lijkt te vinden. En ik erger me kapot aan alles wat ik moet doen in de game.

- slapen
- eten
- paard borstelen
- paard kalmeren
- button mashen en tig knoppen in submenu's

GTA is toch een stuk meer to the point. Een auto wordt niet moe, hoeft niet gewassen te worden om het te doen en is ook nog eens een stuk sneller. RDR heeft gewoon teveel dingen die de game (imho) niet echt beter maken. Vooral ingewikkelder en meer tijdsconsumerend.
Volgens mij speel jij een andere game dan want ik HOEF dit allemaal niet te doen hoor.. niets moet, alles mag.
M'n paard blijft gewoon rijden als ie vies is..
Mijn Arthur blijft gewoon lopen en rennen als ie niet slaapt (al kijkt ie dan soms wat moe en verward uit z'n ogen)

Dit zijn juist de handelingen die het spel realistisch maken, maar nergens hameren ze je er op dat je dit MOET doen anders kun je iets niet ofzo.. dat is onzin.

Top game wat mij betreft, heb er nog steeds veel plezier mee en iedere sessie kom ik weer wat tegen waar ik het spel mee bewonder.

• SideShow

SideShow

Administrator

True, niemand had me dit ook gezegd vooraf, maar eten, wassen, jagen, zelfs looten hoeft allemaal niet.
Als je het spel wil leren kennen/apprecieren, moet je gewoon missies doen, dan zal je hopelijk zien dat de wereld en personnages gewoon steengoed gemaakt zijn. En ja, de eerste 5 a 7 uur zijn misschien wat vreemd en de controls moet je leren kennen. Ik ben in elk geval zeer blij dat ik deze keer wel heb doorgezet.

edit: oja, benader het spel als een soort action adventure, niet als een soort gta

[Voor 9% gewijzigd door SideShow op 22-12-2019 19:08]

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 09:05

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Gewoon om de haverklap je paard aaien tijdens het rijden zodat je snel max level bonding haalt. Dan steigert ie niet zo snel

¯\_(ツ)_/¯

• EvaluationCopy
Ik vind het lagere tempo t.o.v. GTA juist prachtig. Suits my age. Kampje opzetten, beetje jagen, beetje vissen, heerlijk om tussendoor te doen. Gisteren wel even schrikken, voor het eerst ging m'n paard echt dood. En dan is weg ook gewoon weg, was er best aan gehecht ;w

Moest verder met een soort veredelde slome pony.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 04-04 11:10
Zo, gisteren ook maar eens aangeschaft, vandaag bezig geweest met de instellingen, wat nog best een gedoe was. Ik heb een ASUS TUG Gaming Laptop met GTX1060 6GB, i7-8750H op max 4.1GHz en 16GB RAM.

Na wat prutsen met de instellingen liep het spel praktisch vast, 1 fps en niets reageerde meer. Uiteindelijk het settings.xml bestand weggegooid en opnieuw begonnen. Veel tips gelezen op internet en nu met zeer veel settings op high of ultra een gemiddelde fps van 45 met heel soms wat dips naar 35, maar nog steeds goed speelbaar op FHD. Vanavond maar eens de eerste echte uurtjes in gaan stoppen.

• SideShow

SideShow

Administrator

Had een stuk of 4 perfect pelts op mij ... was met vanalles bezig en werd geheel op een ongepast moment overvallen door gangmembers ... alle pelts kwijt. Het moeilijkste aan dat jagen is niet het jagen, maar wel je pelts behouden. Ik hou dat jagen echt maar voor bekeken eigenlijk. Misschien nog de heel speciale beestjes voor de trinkets, maar voor de rest ben ik er even klaar mee.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Vos

AFCA

SideShow schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:45:
Had een stuk of 4 perfect pelts op mij ... was met vanalles bezig en werd geheel op een ongepast moment overvallen door gangmembers ... alle pelts kwijt. Het moeilijkste aan dat jagen is niet het jagen, maar wel je pelts behouden. Ik hou dat jagen echt maar voor bekeken eigenlijk. Misschien nog de heel speciale beestjes voor de trinkets, maar voor de rest ben ik er even klaar mee.
Bij de trapper zijn ze wel gewoon 'beschikbaar' toch?

• SideShow

SideShow

Administrator

Is die fast travel optie (niet die van uit je camp) eigenlijk iets nieuws ofzo? Je leest of ziet er nooit iets over.
Dus je kan overal je tentje opslaan en gewoon fast travelen. Is dit niet algemeen geweten? Waarschijnlijk moet je wel nog steeds eerst je main camp updaten, niet zeker want heb dit maar ontdekt nadien.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

SideShow schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:45:
Liggen bij de trapper. Ik vind die hunter challenge waarbij je 6 lynxen met een boog moet schieten oid ook maar stom. Zit je uur te wachten tot zo'n dier spawnt...

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:36
SideShow schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:05:
True, niemand had me dit ook gezegd vooraf, maar eten, wassen, jagen, zelfs looten hoeft allemaal niet.
Als je het spel wil leren kennen/apprecieren, moet je gewoon missies doen, dan zal je hopelijk zien dat de wereld en personnages gewoon steengoed gemaakt zijn. En ja, de eerste 5 a 7 uur zijn misschien wat vreemd en de controls moet je leren kennen. Ik ben in elk geval zeer blij dat ik deze keer wel heb doorgezet.

edit: oja, benader het spel als een soort action adventure, niet als een soort gta
De missies zijn juist het grote zwakke punt. Geen enkele vrijheid (neem dit wapen en neem cover achter deze specifieke steen, zo niet, mission failed) en extreem lineair. Je mag letterlijk niks zelf bepalen.

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 03-04 23:27
Is de PC versie ondertussen al stabiel genoeg?

20% steam sale pakken of nog even wachten?

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 04:16:
[...]

De missies zijn juist het grote zwakke punt. Geen enkele vrijheid (neem dit wapen en neem cover achter deze specifieke steen, zo niet, mission failed) en extreem lineair. Je mag letterlijk niks zelf bepalen.
Bij action adventure denk ik aan Uncharted. Voor het action-adventure-gedeelte mag RDR2 de schoenveters van Uncharted niet eens proberen te strikken.

Met de kerst poging 3 (of 4?) gedaan om RDR2 toch maar eens uit te spelen, na een dik uur de boel maar weer opgeborgen. Vind het nog steeds de meest frustrerende game ooit. Hoe je het voor elkaar krijgt om tegelijkertijd steengoed en apebarslecht te zijn in één enkele game is me een raadsel.

• Nol_NL
  • Laatst online: 01:36
Soms denk ik ook dat het een stukje arrogantie is. Wij zijn R* dus iedereen vindt het sowieso al goed en als je kritiek levert, dan fluit de community je wel terug. Kijk eens naar het online gedeelte... Als EA of Ubisoft hiermee op de markt waren gekomen, dan waren ze op Reddit tot de enkels toe afgebrand.

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-04 11:14
DoubleYouPee schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:44:
Is de PC versie ondertussen al stabiel genoeg?

20% steam sale pakken of nog even wachten?
Ik heb m op 8 december gekocht en geinstalleerd en nog altijd geen enkele crash gehad.

• EvaluationCopy
71 uur gespeeld: 0 crashes

• SideShow

SideShow

Administrator

Hier in 50 uur heb ik 2 crashes gehad. Niks ergs dus, bovendien loopt het spel mooi vloeiend,1440p 60+ fps bijna alles op ultra.

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

bram1984 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 04:16:
[...]

Ik vind dat eigenlijk niet meer of minder aanwezig dan in Grand theft auto. Wel meer dan in fallout IV, maar daar was her en der ook wel wat kritiek op te vinden meen ik.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:03:
[...]

Ik vind dat eigenlijk niet meer of minder aanwezig dan in Grand theft auto. Wel meer dan in fallout IV, maar daar was her en der ook wel wat kritiek op te vinden meen ik.
Mij viel het zeker meer op dan GTA V, daarbij komt, GTA V was vijf jaar oud toen RDR2 uit kwam. Als je storytelling en lineariteit vergelijkt met bijvoorbeeld The Last of Us (ook 2013), dan was GTA V al beduidend minder maar is dat in die vijf jaar bij Rockstar niet heel veel beter geworden.

• GoeiedagEem
  • Laatst online: 04-04 18:15
Na de strubbelingen in het begin, ben ik nu ook echt het RDR2 avontuur ingezogen. Ik vond het nogal veel informatie wat in het begin allemaal op je afkomt, samen met de vele controls die je moet leren en de andere manier van vervoer (vergeleken met GTA wat ik altijd speelde).

Problemen met de installatie heb ik nooit gehad, hij draaide ook vrijwel meteen, maar ik had wel enorm last van de haperingen en schokjes, dit is gelukkig gepatcht. Ik was behoorlijk bang dat m'n videokaart (XFX RX480) het niet zou trekken, maar met medium settings haal ik toch gemiddeld 58 FPS in de ingame benchmarks. Ik merk wel dat GTA nog wat soepeler loopt, maar ik klaag niet!

Online heb ik nog niet geprobeerd, wil eerst het echte verhaal beleven. Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontvouwen, ben nu in Chapter 2. Heb best veel tijd al gespendeerd aan het verkennen van de map, het jagen, het vissen en de side-missies. Ik denk dat ik binnenkort me meer ga storten op de hoofdmissies (de gele), maar ik wil niet dat het avontuur te snel voorbij gaat.

Ik moet zeggen dat ik aanzienlijk minder lang achter elkaar kan spelen dan jaren geleden (ben 35), vooral in mijn schooltijd zat ik met gemak van 19.00 tot 23.00 aan het scherm gekluisterd, maar dat is niet meer aan mij besteed. Ik heb nogal wat dagen te gaan vermoed ik, voordat ik het spel uit heb gespeeld, maar ik heb dus helemaal geen haast.

Qua game-play, het went steeds meer, maar bij sommige zaken zie je dat een controller handiger was geweest (vissen bijvoorbeeld). Maar een controller heb ik reeds icm GTA geprobeerd en dat is echt niet aan mij besteed.

Waar ik wel een beetje van baal is het bounty-systeem, hier kom je dus echt niet vanaf zonder te betalen, dit terwijl je de bounty soms noodgedwongen opdoet door een missie. Dus je speelt een missie waarbij er vrijwel geen reward is, vervolgens is de Town in lockdown en moet je eerst even 285 dollar ophoesten bij een postkantoor voordat je van de bountyhunters af bent. Gelukkig had ik al iets van 800 dollar, dus op zich geen probleem, maar het voelt toch naar.

De map is supergroot en levensecht, de wereld lijkt veel groter dan de GTA wereld, maar dit natuurlijk vooral door het verschil in snelheid te paard vs GTA supercars, fighter jets en vliegende motoren. Ik moet wat beter mijn weg vinden met Arthur Morgan en de vele mogelijkheden die de game biedt. Mijn voorlopige conclusie is dat ik het echt een geweldige game vind en dat het heel veel plezierige uurtjes gaat opleveren. Of ik m op 100% ga (en wil) krijgen, dat weet ik nog niet, maar deze game is voor mij nu al onvergetelijk. _/-\o_

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-04 09:47

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb dit spel (op aanraden van een vriend ook gekocht). Heerlijk spel, loopt fantastisch, geen haperingen en tot nu toe maar 1 crash gehad (na 150 uur...). Was een beetje bang dat het niet zo goed zou lopen op m'n pc (Ryzen 5 1600, en een RX480), maar mag absoluut niet klagen (geen idee wat m'n FPS is, of m'n instellingen, ik vind het belangrijker dat ik het soepel vind lopen en spelen).
GoeiedagEem schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:24:
Ik moet zeggen dat ik aanzienlijk minder lang achter elkaar kan spelen dan jaren geleden (ben 35), vooral in mijn schooltijd zat ik met gemak van 19.00 tot 23.00 aan het scherm gekluisterd, maar dat is niet meer aan mij besteed. Ik heb nogal wat dagen te gaan vermoed ik, voordat ik het spel uit heb gespeeld, maar ik heb dus helemaal geen haast.
Ik ben de 40 al een tijdje voorbij en kan rustig nog een hele dag achter m'n pc zitten (getuige de afgelopen vakantie periode :P)
Waar ik wel een beetje van baal is het bounty-systeem, hier kom je dus echt niet vanaf zonder te betalen, dit terwijl je de bounty soms noodgedwongen opdoet door een missie. Dus je speelt een missie waarbij er vrijwel geen reward is, vervolgens is de Town in lockdown en moet je eerst even 285 dollar ophoesten bij een postkantoor voordat je van de bountyhunters af bent. Gelukkig had ik al iets van 800 dollar, dus op zich geen probleem, maar het voelt toch naar.
Ja, da vond ik ook een beetje raar, maar mijn bounty was maar $85. Geen idee wat je dus extra gedaan hebt om die $200 extra te krijgen (ik heb die missie meerdere keren gedaan en elke keer $85 bounty...) Uiteindelijk die bounty maar afbetaald toen ik in drie staten al een bounty had en alleen nog naar de Grizzlies kon :p

Ben nu ergens in hoofdstuk 3 en heb eigenlijk geen haast om het verhaal uit te spelen. Vind het veel te gaaf om gewoon rustig wat door het land te stappen/draven/galopperen, genietend van de omgeving. Kreeg zondag van m'n gang members te horen dat ze me mistten en dat ze me aan het zoeken waren geweest :D (was al een week of 3 [ingame tijd] niet meer in kamp geweest :p)

En als het zo doorgaat, moet ik een nieuwe HDD kopen voor de screenshots :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-04 15:51
Ligt het nu aan mij of is deze game zeldzaam ingewikkeld.
Het staat helemaal stijf van de toetscombinaties die het ook nog eens alleen in sommige situaties doen.
Gold,store,catalogue,missions,tasks etc,etc,
allerlei mogelijkheden als een missie faalt, maar niet duidelijk waar je wordt neergezet.
Een map die bol staat van de keybindings en opties
Om dit spel te spelen lijkt het wel of je eerst een duizend pagina's handleiding moet lezen, vervolgens nog alles proberen te onthouden.
En zo kan ik dus nog eindeloos doorgaan.
Als ik zoveel moet bestuderen ga ik liever de aandelenmarkt op dan verdien ik misschien nog wat want met dit heb je uiteindelijk natuurlijk niets,
Ik vind dat dit helemaal niets te maken heeft met de eerste versie, die herinner ik me als erg leuk.
Dit is weer zo een spel met veel te veel opties.
Wat kan mij het schelen hoe dicht de ogen van mijn speler bij elkaar staan of hoe dik zijn wenkbrauwen zijn.
Als ik dat wil koop ik Simm's wel.
Jammer maar dit soort games vind ik echt verschrikkelijk zonde van mijn tijd, en dus nu ook zonde van mijn geld.
Hebben meer mensen deze ervaring of sta ik hier alleen in?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MatMich schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:27:

Start black desert online eens op en kijk dan naar de character-creator.. jij dacht dat RDR2 complex was? :P

Gewoon wat random in elkaar slingeren, eventueel stukje prefix, dat is prima.

Ik ben console gewend, ik heb geen idee hoe de PC qua combinaties werkt, maar op de controller is werkelijke elke knop wel iets van een menu. D-pad elke kant op, knop-hold heeft weer andere functie, RB-hold naar LB weer een menu, daar ben ik het wel mee eens dat dit ergens onnodig complex is.

Er zijn diverse games met enorm veel menu's en sub-menu's, maar daar heb je in ieder geval de optie van quick-slots. Hoe vaak ik van een paard ben afgeschoten omdat ik al sturend/schietend nog een poging trachtte te doen om een health-potion te willen gebruiken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-04 11:14
MatMich schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:27:
Ligt het nu aan mij of is deze game zeldzaam ingewikkeld.
Het staat helemaal stijf van de toetscombinaties die het ook nog eens alleen in sommige situaties doen.
Gold,store,catalogue,missions,tasks etc,etc,
allerlei mogelijkheden als een missie faalt, maar niet duidelijk waar je wordt neergezet.
Een map die bol staat van de keybindings en opties
Om dit spel te spelen lijkt het wel of je eerst een duizend pagina's handleiding moet lezen, vervolgens nog alles proberen te onthouden.
En zo kan ik dus nog eindeloos doorgaan.
Als ik zoveel moet bestuderen ga ik liever de aandelenmarkt op dan verdien ik misschien nog wat want met dit heb je uiteindelijk natuurlijk niets,
Ik vind dat dit helemaal niets te maken heeft met de eerste versie, die herinner ik me als erg leuk.
Dit is weer zo een spel met veel te veel opties.
Wat kan mij het schelen hoe dicht de ogen van mijn speler bij elkaar staan of hoe dik zijn wenkbrauwen zijn.
Als ik dat wil koop ik Simm's wel.
Jammer maar dit soort games vind ik echt verschrikkelijk zonde van mijn tijd, en dus nu ook zonde van mijn geld.
Ten eerste, games zoals deze kun je beter spelen met een (XBOX) controller, dan met muis+kb. Dit geldt ook voor games zoals GTA V, Assassin's Creed en Tomb Raider. Muis+kb gebruik je voor shooters en RTS games. Maar dat is mijn mening (en 30+ jaar ervaring >:) ).

Daarnaast neemt RDR2 je speelsgewijs mee door de game en geeft continu tips. Daarnaast hoef je al die extra's niet te doen. Zonder ook maar iets te "craften" kom je de game ook wel door. Je verdient al genoeg geld met de main stroy missies, extra met de side missies. Probeer er gewoon van te genieten.

Stukken beter dan dag en nacht de koersen in de gaten te houden...

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, je kunt gewoon lekker het spel spelen en je krijgt bij elke interactie onderin beeld te zien welke knoppen je kunt gebruiken. Weinig spannends aan wat dat betreft.

Craften enzo kan, maar hoeft niet.

• MatMich
Allemaal ongetwijfeld waar, maar ik ontkom toch niet aan flink wat zaken zoals het wegkrijgen van bv een marker, of als je op de kaart een missie aanklikt zoek je je een ongeluk waar je jezelf ten opzichte van de missie bevindt en moet je eerst weer op jezelf klikken maar dan is de missie weer uit zicht en zo blijf je in een cirkel draaien.
Of ook leuk, de icoontjes rechtsonder van welke muisknoppen je moet indrukken om een commando, bv paard aaien oid, uit te voeren maar wat er vooral gebeurt is dat je onbedoeld gaat schieten.
Of al je wil snelreizen, dan zie je heel veel opties waar je naartoe kan alleen dus geen kaart.
Of zaken kopen in de catalogus maar daar kom je alleen achter door “tig” submenu’s te openen en dan ben ik het spoor weer volledig bijster van waar ik mee bezig ben.
Dit zijn maar een paar voorbeelden maar ik kan nog talloze andere ergernissen benoemen die alleen maar door erg veel tijd misschien oplossen.
En wat die controller betreft, ik heb heel erg veel spellen zoals bv assassin creed prima met muis en kb gespeeld.
Een spel dient ook daarmee speelbaar te zien als die optie wordt aangeboden.

• EvaluationCopy
Herken het echt totaal niet, wat je allemaal schrijft. Nul moeite gehad, en ik ben een notoire controller hater. Knip, onnodig op de man

[Voor 34% gewijzigd door exactor it op 08-01-2020 09:38]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MatMich schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:25:
Allemaal ongetwijfeld waar, maar ik ontkom toch niet aan flink wat zaken zoals het wegkrijgen van bv een marker, of als je op de kaart een missie aanklikt zoek je je een ongeluk waar je jezelf ten opzichte van de missie bevindt en moet je eerst weer op jezelf klikken maar dan is de missie weer uit zicht en zo blijf je in een cirkel draaien.
Of ook leuk, de icoontjes rechtsonder van welke muisknoppen je moet indrukken om een commando, bv paard aaien oid, uit te voeren maar wat er vooral gebeurt is dat je onbedoeld gaat schieten.
Of al je wil snelreizen, dan zie je heel veel opties waar je naartoe kan alleen dus geen kaart.
Of zaken kopen in de catalogus maar daar kom je alleen achter door “tig” submenu’s te openen en dan ben ik het spoor weer volledig bijster van waar ik mee bezig ben.
Dit zijn maar een paar voorbeelden maar ik kan nog talloze andere ergernissen benoemen die alleen maar door erg veel tijd misschien oplossen.
En wat die controller betreft, ik heb heel erg veel spellen zoals bv assassin creed prima met muis en kb gespeeld.
Een spel dient ook daarmee speelbaar te zien als die optie wordt aangeboden.
Ik herken dit ook absoluut niet.

Missies: je krijgt een general direction, maar dan moet je zelf even zoeken waar de missie precies begint. Heel duidelijk aangegeven op m'n kompas.
Als je onbedoeld gaat schieten, moet je misschien niet altijd met getrokken wapen rondlopen. Interacties met m'n paard start ik door m'n rechtermuisknop ingedrukt te houden. En als je dan een wapen (per ongeluk) in je hand hebt, krijg je een heel ander optiemenu.
Snelreizen doe ik niet.
Je hoeft niet via de index te werken, in die catalogus hoor. Je kunt ook gewoon bladeren, je weet wel, net zoals in een boek. Het zijn meestal maar 1 of 2 bladzijden per categorie. Ik ben meestal binnen een paar minuten klaar met m'n aankopen en dan ben ik echt het spoor nog niet bijster...

En het spel is perfect speelbaar met toetsenbord/muis. Ik heb daar eigenlijk maar 1 opmerking over. Zit ik op m'n paard, wil ik m'n lasso pakken (7), pakt hij ineens een staaf dynamiet... Ik dacht toch echt dat ik m'n lasso als hoofditem had op die plek...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• GoeiedagEem
Het is natuurlijk top dat het spel met 90% wordt vertraagd als je TAB ingedrukt houdt om bijvoorbeeld een ander wapen te selecteren, zo wordt je tenminste niet overlopen door vijanden in een vuurgevecht als je aan het klooien bent om de juiste gun te pakken.

Ik weet ook niet of je in een PC gerelateerd RDR2 topic veel medestanders zult vinden voor het bashen van toetsenbord en muis.. ;)

@Wailing_Banshee Ten aanzien van die bounty van 285 dollar, ik heb die missie nogal traag gedaan omdat ik lichamen probeerde te looten, volgens mij spawnden hierdoor veel meer vijanden die ik ook nog moest killen, dus dat zou het verklaren. Volgens mij is het in sommige missies juist onhandig om te gaan looten voor het geld.

Ik blijf het jagen wel lastig vinden, ik heb de zwaardere rifles nog niet, dus elke keer als ik een hert schiet met een repeater, dan is ie helaas niet meer met perfect skin (ook al doe je headshot etc.). Iemand een tip om die bolt action rifle snel te unlocken?

Ook vind ik het klote dat ik nu flight feathers nodig heb voor het craften van improved arrows (die weer nodig zijn voor het schieten van krokodillen). Die flight feathers kun je natuurlijk niet van de eenvoudige vogels (kalkoen etc) harvesten. Kun je dit soort crafting spullen ook ergens kopen? Of toch wat beter op zoek naar vliegende vogels om te schieten?

Wat ik ook meestal doe is koffie drinken als ik een kamp heb gemaakt, puur omdat ik koffie en outlaws / cowboys bij elkaar vind passen, maar het kost best veel tijd om het te maken, in te schenken en te drinken. Volgens mij heeft koffie bijzonder weinig effect, dus ik denk er aan om hiermee te stoppen.

• Nol_NL
  • Laatst online: 01:36
Je cowboy op stap sturen zonder een bakje troost ? How dare you ;)

• Wekko306
  • Laatst online: 09:30
GoeiedagEem schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:00:
Ik blijf het jagen wel lastig vinden, ik heb de zwaardere rifles nog niet, dus elke keer als ik een hert schiet met een repeater, dan is ie helaas niet meer met perfect skin (ook al doe je headshot etc.). Iemand een tip om die bolt action rifle snel te unlocken?
Voor herten en dergelijke kan je naar mijn ervaring het best de pijl en boog gebruiken, die krijg je al erg vroeg in het spel. Als je daarmee een headshot doet blijft her een perfect skin.

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Het is natuurlijk top dat het spel met 90% wordt vertraagd als je TAB ingedrukt houdt om bijvoorbeeld een ander wapen te selecteren, zo wordt je tenminste niet overlopen door vijanden in een vuurgevecht als je aan het klooien bent om de juiste gun te pakken.

Ik weet ook niet of je in een PC gerelateerd RDR2 topic veel medestanders zult vinden voor het bashen van toetsenbord en muis.. ;)

@Wailing_Banshee Ten aanzien van die bounty van 285 dollar, ik heb die missie nogal traag gedaan omdat ik lichamen probeerde te looten, volgens mij spawnden hierdoor veel meer vijanden die ik ook nog moest killen, dus dat zou het verklaren. Volgens mij is het in sommige missies juist onhandig om te gaan looten voor het geld.

Ook vind ik het klote dat ik nu flight feathers nodig heb voor het craften van improved arrows (die weer nodig zijn voor het schieten van krokodillen). Die flight feathers kun je natuurlijk niet van de eenvoudige vogels (kalkoen etc) harvesten. Kun je dit soort crafting spullen ook ergens kopen? Of toch wat beter op zoek naar vliegende vogels om te schieten?

Wat ik ook meestal doe is koffie drinken als ik een kamp heb gemaakt, puur omdat ik koffie en outlaws / cowboys bij elkaar vind passen, maar het kost best veel tijd om het te maken, in te schenken en te drinken. Volgens mij heeft koffie bijzonder weinig effect, dus ik denk er aan om hiermee te stoppen.
Volgens mij hebben die suffe kalkoenen ze ook al. 1x per zoveel tijd schiet ik wat van die arenden enzo en dan heb ik weer genoeg pijlen. Je kunt ze recyclen he ;)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Boudewijn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:53:
[...]

Volgens mij hebben die suffe kalkoenen ze ook al. 1x per zoveel tijd schiet ik wat van die arenden enzo en dan heb ik weer genoeg pijlen. Je kunt ze recyclen he ;)
Kalkoenen vliegen niet, dus geen flight feathers. Eenden en ganzen wel! Ben dus maar eens even een rivier opgewandeld...
En alsnog zit ik regelmatig met m'n vingers in de knoop :p Maar dat heb ik in alle spellen waar je meerdere typen wapens hebt...
De bolt action krijg je pas in hoofdstuk 3, maar een andere rifle krijg je wel redelijk snel in hoofdstuk 2. Weet even niet meer precies bij welke missie (zou met Hosea kunnen zijn...)
Nol_NL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:19:
Je cowboy op stap sturen zonder een bakje troost ? How dare you ;)
Mijn "cowboy" (hij is geen cowboy, maar outlaw, ondanks het feit dat zijn favoriete bezigheid jagen en paarden temmen is...) drinkt eigenlijk nooit koffie :p Hij eet ook eigenlijk nooit groente en fruit :p

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Je krijgt bij de oilewagenoverval meen ik een buks met richtkijker. is idd relatief snel.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, ik zou hoofdstuk 2 ook zo snel mogelijk doen (muv een missie van Dutch). Dan speel je heel veel elementen vrij zonder dat je heel snel door het verhaal heen gaat. Dat zijn meer missies die uitleggen hoe bepaalde elementen van het spel werken.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Overigens is de bolt action rifle vrij te spelen in hoofdstuk 2.

spoiler:
bij de missie waar je Sean moet bevrijden. De 2 bewakers onderaan de rivier moet je silent killen. zodat je de rest niet alarmeert. Vervolgens snel, maar voorzichtig naar de ingang van de weg naar boven. Daar staan 2 man iets hoger. Die moeten dood voor ze jou zien. Eerst de linker, dan de rechter. De linker heeft de Bolt. (gewoon vanaf beneden schieten met dead eye, de rest mag vervolgens gewoon op de hoogte zijn van je komst ;) )

Neem slechts 1 wapen op je rug mee. Want anders vervangt de bolt (bijvoorbeeld) je repeater en kom je heel snel zonder kogels. De Bolt heeft er maar 5.

• GoeiedagEem
Ik heb nu een missie gedaan van John waarbij ik schapen moest verzamelen, hierbij moet je vooraf een rifle + scope kopen, dus dat heb ik gedaan. Vervolgens mn eerste hert geschoten met die gun en inderdaad perfect pelt!! :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik moest een ossenhuid hebben. Dus ik vanuit het bos die os doodgeschoten (met m'n bolt action rifle). Die rancher naar het bos gaan te kijken wie daar schoot en ik (met een omweg) achter zijn rug om die os gevilt :p

Kwam ook een hert tegen met een afgebroken gewei. Het zijn dat soort kleine details die voor mij het spel afmaken.

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-04 17:53
Heb nu zo'n 20 uur in RDR2 zitten. Ben nu in hoofdstuk 3 maar heb nog het idee wat in de intro te zitten. Zal ook wel aan mij liggen. Ook geen gamebreaking bugs oid, een keer een tafeltje die niet inlaadt waardoor je zwevende supplies ziet. Is ook niet zo'n drama.

De enige keer dat ik wel een heel vervelende bug was toen ik met Micah een koets moest overvallen en de game halverwege besloot dat mijn paard ipv sprinten ging remmen. Heel vreemde bug waardoor ik die missie dus opnieuw moest doen.

En die eikel maar roepen 'You're losing it, come on Morgan!' Kon hem wel schieten op dat moment :')

• ArthurMorgan
  • Niet online
Was dat wel een bug? Lijkt me meer lijken op dat je paard aan het einde van zijn uithoudingsvermogen zat...

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 03-04 17:53
En dat was dus de grap, hij kon nog even doorgaan.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hamkaasbroodje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:56:

De enige keer dat ik wel een heel vervelende bug was toen ik met Micah een koets moest overvallen en de game halverwege besloot dat mijn paard ipv sprinten ging remmen. Heel vreemde bug waardoor ik die missie dus opnieuw moest doen.

En die eikel maar roepen 'You're losing it, come on Morgan!' Kon hem wel schieten op dat moment :')
Ik had ook zo'n bug met MIcah... Alleen na het bevrijden van hem uit de gevangenis. Op het laatst (vlak voor het einde) bleef hij staan en wilde hij niet meer verder... In mijn geval was het alleen niet mijn paard, maar het zijne... En hij maar zeuren dat ik op moest schieten!

• GoeiedagEem
Hamkaasbroodje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:56:

Ik ken deze missie gelukkig, maar zie de warnings onderaan in dit topic! Spoilers in dit topic uitsluitend met [ spoiler] tags!

Ben net in Chapter 3 aanbeland, wat een top game!

• MatMich
Wailing_Banshee schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:50:
[...]

Ik herken dit ook absoluut niet.

Missies: je krijgt een general direction, maar dan moet je zelf even zoeken waar de missie precies begint. Heel duidelijk aangegeven op m'n kompas.
Als je onbedoeld gaat schieten, moet je misschien niet altijd met getrokken wapen rondlopen. Interacties met m'n paard start ik door m'n rechtermuisknop ingedrukt te houden. En als je dan een wapen (per ongeluk) in je hand hebt, krijg je een heel ander optiemenu.
Snelreizen doe ik niet.
Je hoeft niet via de index te werken, in die catalogus hoor. Je kunt ook gewoon bladeren, je weet wel, net zoals in een boek. Het zijn meestal maar 1 of 2 bladzijden per categorie. Ik ben meestal binnen een paar minuten klaar met m'n aankopen en dan ben ik echt het spoor nog niet bijster...

En het spel is perfect speelbaar met toetsenbord/muis. Ik heb daar eigenlijk maar 1 opmerking over. Zit ik op m'n paard, wil ik m'n lasso pakken (7), pakt hij ineens een staaf dynamiet... Ik dacht toch echt dat ik m'n lasso als hoofditem had op die plek...
Helaas, ik loop maar wat rond en wat je kan/moet doen wordt totaal niet duidelijk.
Aan de map heb ik niets, veel symbooltjes vooral.
De hele tijd allerlei meldingen bovenin, druk op F1 druk op J etc. etc. om vervolgens in een menu te komen waar ik weer geen idee heb wat ik er moet doen en wat ik nu eigenlijk gekregen heb en wat ik er uberhaupt mee moet.
Alles duurt kaklang, kortom ik heb het speelplezier nog steeds niet gevonden. 8)7

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02-04 16:04

westergas

rikkie_pc

Aan de ene kant heb ik hetzelfde als @MatMich , het voelt allemaal erg vervreemdend aan en de interface is ruk. Aan de andere kant vermaak ik me uitstekend met de missies, de personages en het verhaal dat aan het opbouwen is.

Ik gok dat ik er wel "in" ga komen maar in het begin is het een beetje door bijten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 04-04 11:10
Pff, ik moet nog wel steeds wennen aan het hele spel hoor. Heb net de missie gedaan dat je een 'collega' uit de bak moet halen. Maar continue heb ik ruzie met de besturing. En de 'random' events zitten me ook vreselijk in de weg: soms wordt ik overvallen en voordat ik 2 keer heb teruggeschoten ben ik dood / van m'n paard gevallen en m'n nek gebroken of krijg ik ineens de melding 'law enforcement was lead to camp...' en vervolgens kan ik weer vanaf het laatste savepoint beginnen. Whatever.

Ik kom er niet echt lekker in en meestal stop ik na een uurtje spelen wel weer. En dat terwijl het rustig rondrijden me juist wel lekker leek ipv het hectische gerace en geschiet zoals in GTA.

Ik weet nog niet of ik het nou een heel mooi spel met vreemde moeilijkheidsgraag vind of gewoon toch net niet mijn soort spel...

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Gisteren de SP uitgespeeld. Ik moest er even inkomen qua besturing (speelde via de Stadia controller), maar na een uur of 5-10 lukte het allemaal heel prima. Het spel is dan ook best wel eenvoudig. Maar voor mij zeer vermakelijk. Had verwacht dat het nog wel langer zou duren. Had dit einde ook niet verwacht en ik weet niet of ik er heel blij mee was dat het zo eindigde. Maar goed, 60 euro well-spend.

Next!

Manipuleren.com te koop

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

EcoR schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:48:
Pff, ik moet nog wel steeds wennen aan het hele spel hoor. Heb net de missie gedaan dat je een 'collega' uit de bak moet halen. Maar continue heb ik ruzie met de besturing. En de 'random' events zitten me ook vreselijk in de weg: soms wordt ik overvallen en voordat ik 2 keer heb teruggeschoten ben ik dood / van m'n paard gevallen en m'n nek gebroken of krijg ik ineens de melding 'law enforcement was lead to camp...' en vervolgens kan ik weer vanaf het laatste savepoint beginnen. Whatever.

Ik kom er niet echt lekker in en meestal stop ik na een uurtje spelen wel weer. En dat terwijl het rustig rondrijden me juist wel lekker leek ipv het hectische gerace en geschiet zoals in GTA.

Ik weet nog niet of ik het nou een heel mooi spel met vreemde moeilijkheidsgraag vind of gewoon toch net niet mijn soort spel...
In het begin, als er weer een bende mij probeerde te overvallen, galoppeerde ik zo hard mogelijk weg (ben vooral in het begin zeer vaak opgegeten door wolven, die waren m'n nemesis!) Nu ben ik een stukje verder (hoofdstuk 3 ipv 2 :p) en lukt het me aardig om die groep die mij probeert te overvallen allemaal neer te knallen :D

En ik zit niet zo vaak in de buurt van m'n kamp (heb nu al een paar keer iemand gehad die me aan het zoeken was :p) dus heb niet zo heel veel probleem met anderen naar het kamp leiden...

Wat betreft het hectische gerace en geschiet, er zijn (ingame) dagen bij dat ik nauwelijks een kogel afgeschiet (of het moet in een hert zijn) of maximale snelheid galoppeer (of het moet achter dat hert aan zijn).

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:18
Edit Story net uit gespeelt maar zie geen spoiler tag knoppen? ook niet zo snel in edit!?

Nvm, zie het
spoiler:
Bij Deze heb net Arthurs Verhaal af gerond na 80 Uur speel tijd. En nu bezig met Marston, Vind dit een Lastige game kwa verhaal. Arthur is een leuker Character dan John Maar vind het verhaal van RDR 1 wel weer beter, En serieus als Arthur had ik graag Micah afgeschoten, maar voor de rest niet echt een probleem met het einde van Morgan. Vind het op deze manier meer een Noire dan eeh Spaghetti Western.
Nu hinten de game dat Marston met Sadie achter Micah gaat uiteindelijk, maar zo ver ben ik nog niet.

spoiler:
Sadie Adler is denk ik wel mijn favoriete Character buiten MC om. Zal nog wel even een Post maken als ik Marstons einde heb bereikt in RDR 2

[Voor 165% gewijzigd door Psyonara op 16-01-2020 13:05. Reden: Wil niet spoilen]

• Broodro0ster
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-03 17:32
MatMich schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 01:25:
[...]

Helaas, ik loop maar wat rond en wat je kan/moet doen wordt totaal niet duidelijk.
Aan de map heb ik niets, veel symbooltjes vooral.
De hele tijd allerlei meldingen bovenin, druk op F1 druk op J etc. etc. om vervolgens in een menu te komen waar ik weer geen idee heb wat ik er moet doen en wat ik nu eigenlijk gekregen heb en wat ik er uberhaupt mee moet.
Alles duurt kaklang, kortom ik heb het speelplezier nog steeds niet gevonden. 8)7
Ik vond dit in begin ook een beetje hectisch, maar ik ben er uiteindelijk aan gewend.
Missies doen is het belangrijkste in dit spel en de rest is optioneel. Missies zijn de gele bolletjes op de kaart met initialen en side quests zijn witte bolletjes met initialen. De gele zijn vereist om verder te doen met de story en de witte zijn optioneel.

Na wat hoofdmissies te doen, werd ik goed in het verhaal gezogen en vond ik het heerlijk om te spelen.
barrymossel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:39:
Gisteren de SP uitgespeeld. Ik moest er even inkomen qua besturing (speelde via de Stadia controller), maar na een uur of 5-10 lukte het allemaal heel prima. Het spel is dan ook best wel eenvoudig. Maar voor mij zeer vermakelijk. Had verwacht dat het nog wel langer zou duren. Had dit einde ook niet verwacht en ik weet niet of ik er heel blij mee was dat het zo eindigde. Maar goed, 60 euro well-spend.

Next!
Ik zit aan het begin van chapter 8, dus ik denk dat ik er ook bijna ben. Ik heb me er heerlijk mee vermaakt.
Ik heb met keyboard en muis gespeeld, maar dit spel lijkt me beter als je onderuit ligt met een controller in de hand. Dat past meer bij het tempo van het spel en de mooie cutscenes.
Maar helaas kan ik niet wennen aan een controller, dus blijf ik alles met keyboard en muis spelen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Broodro0ster schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Missies doen is het belangrijkste in dit spel en de rest is optioneel.
oh.... en ik zit nog steeds bij hoofdstuk 3 na 150 uur :p Ik vind de rest juist het belangrijkste en de missies optioneel (op hoofstuk 2 na, die zijn wel handig om een beetje snel te doen, omdat die redelijk belangrijke elementen van het spel losspelen zoals wapens)

Ik ben op dit moment met name bezig met de challenges (doe diet 3 keer, doe dat 4 keer, etc). Gisteren voor het eerst een winkel overvallen, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet (net zoals het overvallen van "gewone" mensen, die bendeleden van rivaliserende bendes doodschieten en kaal plukken heb ik geen bezwaar tegen!)

• Japser
  • Laatst online: 03-04 10:06

Japser

Jeej!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Ik ben op dit moment met name bezig met de challenges (doe diet 3 keer, doe dat 4 keer, etc). Gisteren voor het eerst een winkel overvallen, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet (net zoals het overvallen van "gewone" mensen, die bendeleden van rivaliserende bendes doodschieten en kaal plukken heb ik geen bezwaar tegen!)
Da's idd kut, ik moet ook 5 gewone mensen overvallen in de steden, maar telkens wordt ik meteen dan in een schietpartij betrokken omdat ze niet mee willen werken, en dan eindigt het meestal in een moordpartij want ook alle getuigen moeten dood... Moet ik dan vrouwen gaan overvallen of zo omdat die misschien iets minder gauw terugvechten (niet seksistisch bedoeld hoor!!) 7(8)7

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Japser schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Da's idd kut, ik moet ook 5 gewone mensen overvallen in de steden, maar telkens wordt ik meteen dan in een schietpartij betrokken omdat ze niet mee willen werken, en dan eindigt het meestal in een moordpartij want ook alle getuigen moeten dood... Moet ik dan vrouwen gaan overvallen of zo omdat die misschien iets minder gauw terugvechten (niet seksistisch bedoeld hoor!!) 7(8)7
er zijn een paar mensen die niet vanaf de straat zichtbaar zijn. Die zijn makkelijker :p Vooral in Valentine.

• barrymossel
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:17:
[...]
Gisteren voor het eerst een winkel overvallen, maar dat beviel me eigenlijk helemaal niet (net zoals het overvallen van "gewone" mensen, die bendeleden van rivaliserende bendes doodschieten en kaal plukken heb ik geen bezwaar tegen!)
Vrouwen... :F ;) ;) ;) ;) ;)
Broodro0ster schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Maar helaas kan ik niet wennen aan een controller, dus blijf ik alles met keyboard en muis spelen.
Bij mij duurde het ook wel even, maar ik zou niet snel terug willen naar een tafel/bureau en muis/toetsenbord. Het is toch fijner om een spel vanaf de bank te spelen vind ik. Maar inderdaad het is accurater en sneller met muis/toetsenbord.

Manipuleren.com te koop

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wij hebben een geweten bedoel je? :p
Bij mij duurde het ook wel even, maar ik zou niet snel terug willen naar een tafel/bureau en muis/toetsenbord. Het is toch fijner om een spel vanaf de bank te spelen vind ik. Maar inderdaad het is accurater en sneller met muis/toetsenbord.
Moet ik gaan vechten met die echtgenoot van mij die TV wil kijken :D Ik wil het nog wel even kijken of ik het op de TV kan spelen (moet hij wel samenwerken met de steam controller).

• barrymossel
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Wij hebben een geweten bedoel je? :p
Haha, een virtueel geweten ja! ;)
[...]

Moet ik gaan vechten met die echtgenoot van mij die TV wil kijken :D Ik wil het nog wel even kijken of ik het op de TV kan spelen (moet hij wel samenwerken met de steam controller).
Soms ben ik toch wel blij dat mijn vrouw ook avond- en weekenddiensten draait. Anders had ik RDR2 nog lang niet uitgespeeld ben ik bang... :)

Manipuleren.com te koop

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

barrymossel schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:46:
[...]

Soms ben ik toch wel blij dat mijn vrouw ook avond- en weekenddiensten draait. Anders had ik RDR2 nog lang niet uitgespeeld ben ik bang... :)
Ik heb de kerstvakantie gebruikt om te spelen... En nog ben ik niet verder dan hoofdstuk 3! Zat gisteren aan het begin van de avond te denken dat ik wel die missie zou kunnen doen, uiteindelijk heb ik alleen maar.... hmmm, wat heb ik eigenlijk gedaan? 4 winkels overvallen.... Was ik weer onderweg naar m'n kamp, word ik halverwege weer afgeleid.... Ga ik weer onderweg, kom ik weer iets tegen, etc...

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True