Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-08 21:27
Okasha schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:35:
Dag allen, bespreken we ook nog of de game bevalt ;) Ik heb zelf geen vastlopers en performance is op zich prima, speel op 4k en heb verder het spel laten adviseren wat het beste is. Ik vind het spel werkelijk adembenemend mooi, maar na een tijd lang geen dergelijke spellen gespeeld te hebben vind ik het ook wel traag hoor. Heb nu net chapter 1 uitgespeeld, uit de sneeuw, maar het is vooral veel paardrijden, trage conversaties. Ik mis toch wel een beetje actie. Is het spel niet aan mij besteed of gaat het beter worden?

(NB: GA-X570I (laatste F10 bios), 3700x, 32gb ram en MSI RTX2070 Gaming Z, laatste drivers, Win10 up to date)
Kan moeilijk verwachten van een spel die story driven is en in zo'n setting dat ze je meteen in volle actie gooien. VInd dat je een uur de story speelt je wel echt massa actie tegen komt

Een fast paced game is het niet, maar of dat iets slecht moet zijn ? Praat nu niet over dat loot systeem en hoe je kastjes moet open doen. Dat is wel een terechte kritiek

Zou ook niet logisch zijn dat de meesten van ons over het spel praten, als we het niet eens aan de praat krijgen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door XhizorBE op 08-11-2019 02:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33
Vis schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:18:
Wat een epische game is dit, ongekend qua ervaringen.

Die photography tool is echt te gek _/-\o_

[Afbeelding]

Wassup

[Afbeelding]

My face when riding my horse in these landscapes :D

Na enkele tweaks loopt ie als een zonnetje op m'n laptop. Het kan alleen maar beter worden qua support.
Totdat je merkt dat je wel heel precies op het juiste plekje moet gaan staan om de scripted gameplay vooruit te duwen. Van die screens wordt ik trouwens ook niet heel warm, zou zomaar uit iedere andere game kunnen komen. Orginele RDR was in dat opzicht zijn tijd veel verder vooruit. Saaie game dit... Hoop dat dit geen voorbode gaat zijn voor een nieuwe GTA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XhizorBE
Nol_NL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:11:
[...]

Totdat je merkt dat je wel heel precies op het juiste plekje moet gaan staan om de scripted gameplay vooruit te duwen. Van die screens wordt ik trouwens ook niet heel warm, zou zomaar uit iedere andere game kunnen komen. Orginele RDR was in dat opzicht zijn tijd veel verder vooruit. Saaie game dit... Hoop dat dit geen voorbode gaat zijn voor een nieuwe GTA.
Weet niet of je chapter 5 al gespeeld hebt ? Daar vond 'k de manier van scripten wel zeer dramatisch en enorm storend

Spel krijgt enorm veel kritiek op dat vlak en terecht

Jammer dat al die grote reviewers, daar echt niks over melden. Nu de meesten van hun spelen dan ook niet eens de game uit :9

[ Voor 8% gewijzigd door XhizorBE op 08-11-2019 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@XhizorBE De meesten gaan gewoon van spel tot spel en daarbij elke keer kassa ;) Even een uurtje of zoveel spelen, wat positieve dingen te vermelden, kassa voor de studio, kassa voor de streamer, en dag daarna ofzo weer een ander spel. Zo gaat dat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhizorBE
Ivysaur schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:20:
@XhizorBE De meesten gaan gewoon van spel tot spel en daarbij elke keer kassa ;) Even een uurtje of zoveel spelen, wat positieve dingen te vermelden, kassa voor de studio, kassa voor de streamer, en dag daarna ofzo weer een ander spel. Zo gaat dat tegenwoordig.
Waren vooral sites zoals gamespot, ign, 9lives en dergelijke die in de fout gingen. Nu ja in de fout een review is nog altijd een subjectief iets

De youtuber die 'k volgde kwam pas een maand later met zijn review ofzo, nadat hij de moeite gedaan heeft om het spel volledig uit te spelen :9

Maar we zijn hier zwaar aan het afwijken, ben wel benieuwd wat de meesten van chapter 5 gaan denken. Zelf vond 'k het alle sinds een draak van een chapter O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:09
Heeft er iemand een idee als je die hints die in de linker bovenhoek verschijnen opnieuw kunt lezen in een of ander menu?
Die hints verschijnen altijd zo kort en eer ik gezien heb dat de hint er staat, dan is hij weg voordat ik hem half gelezen heb. Het zou leuk zijn om even te kunnen pauzeren om de voorbije hints te lezen, maar ik heb die mogelijk nog niet gevonden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Paardrijden vind ik lastig, niet het idee dat ik altijd de controle heb. Volgens mij werkt het zo. (verbeter mij aub) Als je alleen rijdt. W ingedrukt houden met Shift kan je steeds iets sneller, wanneer je Shift blijft indrukken gaat het paard galopperen. Shift loslaten ga je terug naar een soort van standaard snelheid, sneller dan wandelen maar niet galopperen.

Wanneer je in groep rijdt moet je Shift vasthouden om dezelfde snelheid te rijden.

Sturen doe je met de muis, keys A en D draaien het paard met 90 graden en daarom niet handig om te gebruiken. Moet je eigenlijk wel sturen als je in een groep rijdt? Heb het idee dat sturen dan vaak automatisch gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Loev schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:34:
Paardrijden vind ik lastig, niet het idee dat ik altijd de controle heb. Volgens mij werkt het zo. (verbeter mij aub)

Moet je eigenlijk wel sturen als je in een groep rijdt? Heb het idee dat sturen dan vaak automatisch gaat.
Soms heeft je paard een eigen wil ja, dat heeft denk ik te maken met je bonding met het paard en de gezondheid van het paard.

In groepen rijden is volgens mij inderdaad een kwestie van shift ingedrukt houden en indien nodig een beetje meesturen, het paard volgt (in grote lijnen) de route van de groep

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik mag geloof ik niet al te hard klagen: ik kan spelen en het draait vlot @1440p 60fps (i7 8700, 16GB ram, SSD, GTX1070). Toch heb ik wel wat raars: 2 avonden geen enkel probleem gehad maar sinds gisteren zie ik ineens rare grafische glitches waarbij de minimap en onderste helft van andere overlays (main menu!) grotendeels verdwijnt als de camera óf vrij steil van bovenaf, óf juist heel vlak staat. Niet game breaking maar tijdens het looten van spullen uit een woning of vanaf de grond is het wel wat irritant.

Verder vermaak ik me kostelijk. Hoogtepunten tot nu toe:

spoiler:
Met Lenny naar de kroeg. Bril fucking jant.
Dronken rev ophalen van een gokpartijtje in een station (en vervolgens uit een conflict met een boer, en dan van de treinrails).
Maar ook alle details: een goudzoeker die je daadwerkelijk steentjes en een goudklompje uit zijn zeef ziet vissen, dat soort dingen. Heerlijk!

Topgame! :D O+ d:)b *O*

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:29:

spoiler:
Met Lenny naar de kroeg. Bril fucking jant.

Topgame! :D O+ d:)b *O*
LENNY!

!TEERG

Try SCE to Aux

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 15:56
Na de PS4 versie nu de PC versie. Man, wat is het mooi! Alles op max, 2560x1600, licht effecten op ultra, 45 fps. Het is gewoon alleen al leuk om rond te lopen, wat dingetjes te jagen, zonsondergangen te kijken, en af en toe een missie.

Was benieuwd hoeveel mooier de PC versie zou zijn, dus gekocht. Het is het waard. Meteen wat plaatjes gemaakt met de Photo Mode.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MGTeiDP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uyhruJu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rZfbXNz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mXNOe1n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WqKtn4d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WRQAAeb.jpg

[ Voor 190% gewijzigd door bojaaper op 08-11-2019 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 01:29

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Wat een parel deze game. Heb een kort gameplay videootje gemaakt zo maar. Zat een beetje te kutten maar door de random encounters vanaf 14:40 zeker de moeite waard.

Dat is wat rockstar zo sterk heeft gedaan; een geloofwaardige spelwereld neerzetten. Ben al ku kux klan, dames in nood, jagers medicijnmannen tegengekomen en nog niet 1 keer een been there done that gevoel gehad. Was allemaal uniek.

Ook iemand geholpen die werd aangevallen. Later kwam ik hem tegen voor een gun store en riep hij mij bij zich en bedankte mij. Mocht ik een gratis gun uitzoeken.

Het is erg jammer dat deze game zo wordt overschaduwd met kritiek. (en terecht hoor) maar het doet zo weinig recht aan de prachtgame die het is.

Anyway: hier het filmpje:
YouTube: Red Dead Redemption II - 9900k 2080ti UltraWide Gameplay

[ Voor 10% gewijzigd door juggle op 08-11-2019 20:44 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
Ik vind het wel een leuk & mysterieus sfeertje hebben die intro missies, maar dit is wel het eerste game in lange tijd waarbij ik merk dat m'n GTX 1070Ti niet meer in staat is m'n ultrawide te trekken... (i7 4790K, 32GB)

Eerst alles op max gezet. Benchmark: 20fps
*fine*, balanced dan maar: 35fps
*erm.. fine?* low dan maar: 45fps
*dafuq?*
Low is vrij lelijk, dus toch maar weer op de laagste balanced preset geplaatst. Ingame 30-45fps. Ik hou m'n hart al vast voor het moment dat de sneeuwstorm gaat liggen en de draw distance de hoogte in vliegt :/

CPU usage 30-70%..

Als ik m'n res verlaag naar 2560x1440, win ik zo'n 5-10fps, maar da's dan weer zonde van de screen real estate en om een of andere reden ziet alles er dan samengedrukt uit, hoewel m'n monitor op 1:1 (no scaling) staat. Arthur's belt buckle op 3440x1440 is bv ovaal, maar op 2560x1440 rond :/ Het kompas is in beide gevallen rond. Hm...

Heb de vorige RDR nooit gespeeld, dus nu merk ik wel dat het individueel oppakken van items, blik per blik, niet zo m'n ding is :) Zelfde met looten van bodies enzo. Ik hoef die animaties daar niet keer op keer bij, maar goed... Spelen in 1st person is iets aangenamer imho, default speed is in dat geval run iso walk, en je ziet beter waar je naar moet kijken voor je E ingedrukt moet houden bv.

Speaking of which, als de game mechanics het niet toelaten tegelijk te gaan zitten, een kast te openen, een blik canned beans op te rapen, je hoed op te rapen, je gun op te rapen, de kast terug dicht te doen en terug recht te staan, why the hell dan overal individuele keys voor voorzien, Rockstar, why?! E, Tap E, is all we should need...
Het constant naar de onscreen hints moeten kijken om te weten welke knop ik nu weer moet induwen (en hoe lang) sleurt mij toch aardig uit de immersie...

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-11-2019 21:31 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Modbreak:Ik heb de hele zwik gemekker en gedoe over crashes, performance, specs, etc verplaatst naar het slowchat topic. Laat dit topic voor de inhoudelijke discussie over!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

Imnoa schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:42:
[...]

Soms heeft je paard een eigen wil ja, dat heeft denk ik te maken met je bonding met het paard en de gezondheid van het paard.

In groepen rijden is volgens mij inderdaad een kwestie van shift ingedrukt houden en indien nodig een beetje meesturen, het paard volgt (in grote lijnen) de route van de groep
Op console (PS4 Pro hier) blijf je op dezelfde snelheid rijden wanneer je X ingedrukt houd en dan verbruikt je paard ook geen stamina.

Wanneer je heel hard of gewoon langzaam (in je eentje) op je paard tussen bomen etc door rijd moet je niet zelf gaan sturen ! je paard ontwijkt dan zelf alle obstakels/bomen.
Ga je wel sturen dan klap je tegen zaken aan en lijkt het inderdaad of je paard een eigen wil heeft hahaha

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In storymode heb ik nu een acceptabele 40/50 fps ervaring (met Gsync). Maar zodra ik in online ga spelen stottert het als een gek... terwijl ik nog steeds in de 40/50 fps zit. Net alsof gsync daar uit staat of zo. (processor zit lang niet bij de 100%)

Voorlopig dus maar even alleen het verhaal op de PC en voor online terug naar de xbox. Overigens vind ik het toetsenbord/muis idee niet echt werken. Dus zelfs op de PC gebruik ik gewoon de controller, helaas.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:45

Luukwa

o/

Hoi, ik heb mijn settings behoorlijk lopen tweaken via deze guide: https://attackofthefanboy...n-2-pc-performance-guide/
met mijn specs, een 1070ti, i7-8700(non-k) en 16gb ram haal ik ongeveer 55-70fps.
Windows is niet geupdate naar 1903 omdat het niet lukt, ik draai dus 1809.
Ik crash niet, hij stuttert niet en het ziet er behoorlijk goed uit.

Omdat ik een beetje ben afgeweken van bovenstaande guide zijn hier mijn settings:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSsy9Sc.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0lmDLL3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zVdJNZZ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kGBYsAC.png

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Ik vind het weer ook echt fantastisch, hoe dingen ineens kunnen omslaan.

Alleen jammer dat Ultra wide niet werk met foto mode.

Afbeeldingslocatie: https://prod-cdnugc-rockstargames.akamaized.net/ugc/rdr2photo/bGbnrkjnwkSGMFCl3cMetA/0_0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://prod-cdnugc-rockstargames.akamaized.net/ugc/rdr2photo/fX_Zmir--06XgDR5Qmc_5A/0_0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Ferio op 09-11-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
De Rockstarsoap continues.. Dinsdag refund gevraagd, vandaag reactie terug met een standaard copy/paste text van probeer dit dat, terwijl ik al zei dat ik alles al had geprobeerd. Met de text er onder dat als u terug reageert u behandeling weer onderaan de lijst komt van alle klachten... dus nu weer 5 dagen wachten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Nou daar was crash #1.. terwijl ik die gast van 't paard til is de game compleet afgesloten :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:27

Vis

Ferio schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:54:
Ik vind het weer ook echt fantastisch, hoe dingen ineens kunnen omslaan.

Alleen jammer dat Ultra wide niet werk met foto mode.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja heel mooi, alleen vind ik dat het weer me iets té snel veranderd de heletijd.. kan ik ergens de klok langzamer laten lopen van de dag? Weet dat je dit met Rockstar games altijd kunt iig bij GTA wel.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hoppa, weer een crash tijdens de eerste bounty.. kan ik ergens zien welke foutmelding ik precies krijg? Een "Exit unexpectedly" zegt me niet zoveel.

Verder wel vreemd dat ik in het begin gewoon 3/4 uur heb kunnen spelen, erg vervelend dit.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Laatst online: 14-09 15:56
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/76l3169.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VJU1egD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jlBJw5A.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VKlRsNS.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik heb helaas te vroeg geroepen, na een klein uurtje spelen knalt die eruit.. geen idee waarom.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
Goede avond all, x_XRaptorX_x zou het leuk vinden om metwat meer tweakers samen rond te hangen in red dead online pc.

Zie jullie daar,

Greetzz Rob.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventasus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 08:25
Luukwa schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:47:
Ik heb helaas te vroeg geroepen, na een klein uurtje spelen knalt die eruit.. geen idee waarom.
Ik had dit probleem ook, Nu heb ik alle overclock settings terug gezet naar ''normaal'' en is tot nu toe er niet meer uit gevlogen. :D

Ben benieuwd of dit ook voor jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ventasus schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:06:
[...]

Ik had dit probleem ook, Nu heb ik alle overclock settings terug gezet naar ''normaal'' en is tot nu toe er niet meer uit gevlogen. :D

Ben benieuwd of dit ook voor jou werkt.
Ik doe niet aan overclocken, maar bedankt voor je tip.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:29
Ik heb mijn pc als HTPC en game device in de woonkamer staan, aangesloten op mijn 4k 55" TV. RDR2 in 4k output resolutie (niet render resolutie, dat trekt ie niet) geeft echt onleesbaar kleine lettertjes op de map. Is hier iets aan te doen? Ik zit op de bank met een Xbox controller draadloos te gamen en kan het niet lezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:26
Damn na een beetje testen lijkt het dat de widescreen fix de reden van random crash is.
Zonder draait het perfect, uren aan een stuk. Met ervaar ik regelmatig een crash. Dit is echt spijtig want die cutscenes op 21:9 scherm is echt triestig in zo'n klein vak
Koop je zo'n groot scherm om een fijn cinematic effect te krijgen en dan gaan ze het bewust verneuken 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Wat ik trouwens net heb geprobeerd is om de Settings folder te verwijderen en vervolgens de game starten.
Je moet daarna niets aan je instellingen wijzigen, dan gaat het betreft crashes bij mij goed.

Volgens mij is er een bug dat als je teveel en te vaak graphic instellingen wijzigt er een soort leak ontstaat waardoor je game crashed.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynameisrampage
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 18:08
Bij mij draait de game goed met decent fps 50-80 met mixed settings op een Ryzen 3600, X470 mobo en een GTX1080. Enkel crashed de game vrijwel altijd bij missions in Chapter 2 (vooral bij Hosea) en kom ik dus ook nauwelijks meer verder...

Vulkan en DirectX12 geprobeerd maar crashed bij beide, soms snel soms minder snel maar de Hunting mission met Hosea nooit af kunnen maken. (Wel 10x geprobeerd helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Digital Foundry gaat alle settings stuk voor stuk bij langs. Aanrader als je ff lekker wilt tweaken.

YouTube: Red Dead Redemption 2 PC: Every Graphics Setting Tested + Xbox One X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Beetje jammer dat je nergens in RDR2 een kist ofzo hebt waar je zelf spullen in kan opslaan (tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen ontdekken). Heb je eindelijk een paar pristine skins verzameld (op je paard want je kunt ze nergens opbergen), loop je in een hinderlaag die je niet overleeft... Alle skins weg.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-11-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
SnoeiKoei schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:36:
Beetje jammer dat je nergens in RDR2 een kist ofzo hebt waar je zelf spullen in kan opslaan (tenminste, ik heb 'm nog niet kunnen ontdekken). Heb je eindelijk een paar pristine skins verzameld (op je paard want je kunt ze nergens opbergen), loop je in een hinderlaag die je niet overleeft... Alle skins weg.
Ik las ergens dat de hunter wagon wel alles opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
SnoeiKoei schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:36:
Kan je die niet gewoon aan Pearson geven voor crafting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sileh schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:57:
[...]

Kan je die niet gewoon aan Pearson geven voor crafting?
Dan heb je er bij de trapper niks aan, of wel? En blijven ze bij Pearson wel beschikbaar? Ik dacht dat je ze dan kwijt was.
hoi3344 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:57:
[...]

Geen idee welke hunter wagon je bedoelt?

[ Voor 26% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-11-2019 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:01:
[...]
Dan heb je er bij de trapper niks aan, of wel? En blijven ze bij Pearson wel beschikbaar? Ik dacht dat je ze dan kwijt was.
[...]
Geen idee welke hunter wagon je bedoelt?
Je kunt ze het beste zo snel mogelijk naar de trapper brengen inderdaad. Alleen legendary skins hoef je je geen zorgen om te maken, die worden automatisch naar de trapper gestuurd mocht je dood gaan.

Hunter wagon is voor online, dus daar heb je niks aan in singleplayer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Spel schreeuwt om zelf lijstje bij te houden met spullen die je wil vinden of activiteiten die je wil ondernemen. Tis allemaal wel erg veel. Zit in chapter 3, de mogelijkheden zijn een beetje overweldigend :)

Tel daarbij het online stuk op en je bent een paar honderd uur verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:26
Loev schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:12:
Spel schreeuwt om zelf lijstje bij te houden met spullen die je wil vinden of activiteiten die je wil ondernemen. Tis allemaal wel erg veel. Zit in chapter 3, de mogelijkheden zijn een beetje overweldigend :)

Ja dat gevoel heb ik ook, heb nooit deel 1 gespeeld en nu komt er enorm veel op me af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41

Druk eens op 'L', tover je je log tevoorschijn. Staan je opties redelijk in een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
hoi3344 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:57:
[...]

Jawel in je kamp kan je een kist hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik ""fast-draw"? Ofwel dat je in slowmo je revolver trekt en dan via deadeye snel schiet? Tot nu toe triggert dat alleen mmaar in missies en wordt het voor me geinitieerd, maar ik weet dat je dit op de PS4 altijd zelf kunt triggeren door gewoon langzaam de trigger in te drukken....

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Precies! Geen idee ook wat ik moet upgraden enzo.. een guide oid zou top zijn!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 20:14
Kan je een bounty bij elk station afbetalen? Zodra ik bij 1 ben kan ik op spatie drukken wat ik wil, maar er gebeurd helemaal niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
Wat willen mensen in red dead online bereiken?

Ik doe mijn best om de game leuk te vinden, maar merk nog niet echt een behoefte om mijn char te developen.

Misschien kunnen jullie mij en anderen inspireren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Hoe kun je in Weapons wheel Ammo types veranderen met Mouse and Keyboard.
Zijn ook nog andere control nuances waar ik niet op de hoogte van ben?

Iemand hier anders ook nog ervaringen mee?
zit nu mid Chapter II of III weet het al niet eens meer, maar de besturing is en blijft onduidelijk helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:52
Psyonara schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:23:

zit nu mid Chapter II of III weet het al niet eens meer, maar de besturing is en blijft onduidelijk helaas.
Met Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultjepower
  • Laatst online: 14-05 09:08
Kan iemand mij vertellen welke keybind ik gebruik om naar de rechterpagina van de ledger te gaan,ik heb heel mijn toetsenbord al geprobeerd maar geeneen werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

BenJG schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:05:
Wat willen mensen in red dead online bereiken?

Ik doe mijn best om de game leuk te vinden, maar merk nog niet echt een behoefte om mijn char te developen.

Misschien kunnen jullie mij en anderen inspireren ;)
Hier liep ik dus ook tegenaan, plus nog regelmatig wat crashes waarna ik maar heb besloten om voor de refund te gaan. Bleek toch niet de game voor mij. Ik denk dat het in mijn geval ook niet meehielp dat ik deel 1 niet heb gespeeld en daardoor een stukje verhaal mis.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het wel leuk om te grinden. Ability cards, pamfletten, maar ook de verschillende skills unlocken.

Twijfel alleen over of ik op de pc opnieuw ga beginnen of gewoon verder ga op de Xbox. Maar op de pc speel ik wel alleen nog met de controller, toetsenbord en muis vind ik niet lekker werken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Psyonara schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:23:

Staat gewoon in beeld vermeld. Zodra je een pizzapunt van je weapon wheel selecteert kun je met Q/E de vorige/volgende ammo selecteren even uit mijn hoofd. Z dus.
KingSizeBas schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:42:
Kan je een bounty bij elk station afbetalen? Zodra ik bij 1 ben kan ik op spatie drukken wat ik wil, maar er gebeurd helemaal niets
Een van de weinige dingen waaraan je duidelijk kunt zien dat het een console-port is: dit (maar bv ook dingen uit je satchel selecteren) werkt alleen als er een rood kadertje omheen staat. Even met de pijltjestoetsen naar de juiste bounty en dan spatie of welke knop er ook in de interface wordt genoemd.
Paultjepower schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:02:
Kan iemand mij vertellen welke keybind ik gebruik om naar de rechterpagina van de ledger te gaan,ik heb heel mijn toetsenbord al geprobeerd maar geeneen werkt...
Pijltjestoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultjepower
SnoeiKoei schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:30:
[...]

Staat gewoon in beeld vermeld. Zodra je een pizzapunt van je weapon wheel selecteert kun je met Q/E de vorige/volgende ammo selecteren even uit mijn hoofd.

[...]

Een van de weinige dingen waaraan je duidelijk kunt zien dat het een console-port is: dit (maar bv ook dingen uit je satchel selecteren) werkt alleen als er een rood kadertje omheen staat. Even met de pijltjestoetsen naar de juiste bounty en dan spatie of welke knop er ook in de interface wordt genoemd.

[...]

Pijltjestoetsen
Ik ga het dalijk nog een keer proberen,maar pijltjes heb ik meerdere keren geprobeerd maar zonder succes,op dezelfde pagina kan ik met mijn muiswiel kiezen,maar ik kom met geen mogelijkheid op de rechterpagina..waar ik juist moet zijn om mijn kamp te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:45
Damien schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:10:
[...]

Hier liep ik dus ook tegenaan, plus nog regelmatig wat crashes waarna ik maar heb besloten om voor de refund te gaan. Bleek toch niet de game voor mij. Ik denk dat het in mijn geval ook niet meehielp dat ik deel 1 niet heb gespeeld en daardoor een stukje verhaal mis.
In principe zou je dit spel moeten kunnen spelen zonder deel 1 te hebben gespeeld. RDR2 is namelijk een 'prequel', oftewel: het speelt zich af nog voordat RDR1 zich afspeelde, je zou dus geen informatie missen aangezien dat 'nog niet gebeurd is'. ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
Damien schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:10:
[...]

Dat maak je jezelf alleen maar wijs om aan jezelf te bewijzen dat refunden een goede keuze was. Integendeel is echter waar :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Paultjepower schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:34:
[...]

Ik ga het dalijk nog een keer proberen,maar pijltjes heb ik meerdere keren geprobeerd maar zonder succes,op dezelfde pagina kan ik met mijn muiswiel kiezen,maar ik kom met geen mogelijkheid op de rechterpagina..waar ik juist moet zijn om mijn kamp te upgraden.
Bij mij kan ik met de pijltjestoetsen een rondje plaatsen om het bedrag van datgene wat ik wil aanschaffen en met enter koop je het dan. Spullen kopen in winkels (via de catalogus) werkt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
SnoeiKoei schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:30:
[...]

Staat gewoon in beeld vermeld. Zodra je een pizzapunt van je weapon wheel selecteert kun je met Q/E de vorige/volgende ammo selecteren even uit mijn hoofd.

[...]

[...]

Pijltjestoetsen
Q/E is wapen Select en Z wat zonet iemand anders melde de Ammo types doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Psyonara schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:22:
[...]

Q/E is wapen Select en Z wat zonet iemand anders melde de Ammo types doet.
I stand corrected :) Bericht aangepast om verwarring te voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

ColeJ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:10:
[...]

Dat maak je jezelf alleen maar wijs om aan jezelf te bewijzen dat refunden een goede keuze was. Integendeel is echter waar :+ :+
De crashes waren voldoende om dat te bewijzen. Dat andere was meer als aanvulling. Ik vind het spel gewoon niet erg boeiend, volgens mij is ieder daar vrij in om het dan aan te houden of weer in te leveren. In mijn geval dus het laatste.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Damien schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:34:
[...]

De crashes waren voldoende om dat te bewijzen. Dat andere was meer als aanvulling. Ik vind het spel gewoon niet erg boeiend, volgens mij is ieder daar vrij in om het dan aan te houden of weer in te leveren. In mijn geval dus het laatste.
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de crashes echt te veel zijn.
Dat je af en toe een crash hebt, zeg maar eens in de 2 uur, dat zou nog kunnen. Maar dit was gewoon over the top en echt killing voor de game. Had je net weer wat gejaagd, boem... skins weer weg. Doe je net een missie, boem voortgang weg. Doe je net een delivery.... boem weg en je productie ook.

Sinds de vorige update is het spel een stuk stabieler geworden, maar er blijven random crashes, maar dan in mindere mate. Bij mij heb ik een veel voorkomende crash kunnen oplossen door weer naar VULKAN te gaan ipv DX12 (1070TI), maar bij mijn vriendin (GTX 970) werkte dit juist averechts, dus die zit nog op DX12.

De game lijkt uitermate slecht getest en ik geef de schuld voor 75% aan de launcher. Heb een avond GTA online gedaan om de hidden cards te zoeken voor gratis collector's bag (wat overigens ook niet werkt... gvd) en elke 45 minuten crashte GTA Online, iets wat hij via steam NOOIT deed.
Die launcher van rockstar is zo brak, dattie elke x tijd al je resources wilt opnemen en het lijkt net of windows dan zeg. HO STOP HO, en dan killt hij de game. Prima dat ze een eigen launcher willen, maar lever dan ook een product dat werkt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Paultjepower schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:34:
[...]

Heb je iets aan je controls gewijzigd? Ik heb alle controls onaangepast en ik gebruikte gewoon de knoppen die rechtsonderin werden aangegeven, werkte vlekkeloos gisteravond.

Voor wat betreft crashes, ik heb 'm zaterdagavond voor de pc gekocht nadat ik al tot chapter 4 gekomen was op de PS4, maar ik heb nog nul crashes gehad. Gisteravond ook 3 uur aan een gespeeld, blijft af en toe hangen, maar dat geef ik te wijten aan m'n pc, i7-9700k en RTX2070 zijn onderweg :)

Ik blijf het een heerlijke game vinden. Trage gameplay, tja, je hebt geen vliegtuigen en raceauto's en automatische wapens etc. dat hoort bij het thema. Ik vind het heerlijk om relaxed op m'n paardje rond te rijden, als ik onderweg ben en het wordt donker kamp opslaan, konijntje schieten, avondeten, slapen tot 7 en weer verder. Overdag werk je aan je kamp of doe je missies, 's avonds duik ik een saloon in. Tussendoor wat random encounters doen enzo, met mensen praten.

Ik voel me helemaal in een western als je linksaf slaat de hoofdstraat van Valentine in O+

spoiler:
gisteravond de terugkeer van Sean gevierd en met z'n allen zitten zingen rond het kampvuur

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 12-11-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultjepower
FastFred schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:00:
[...]

Heb je iets aan je controls gewijzigd? Ik heb alle controls onaangepast en ik gebruikte gewoon de knoppen die rechtsonderin werden aangegeven, werkte vlekkeloos gisteravond.

Voor wat betreft crashes, ik heb 'm zaterdagavond voor de pc gekocht nadat ik al tot chapter 4 gekomen was op de PS4, maar ik heb nog nul crashes gehad. Gisteravond ook 3 uur aan een gespeeld, blijft af en toe hangen, maar dat geef ik te wijten aan m'n pc, i7-9700k en RTX2070 zijn onderweg :)

Ik blijf het een heerlijke game vinden. Trage gameplay, tja, je hebt geen vliegtuigen en raceauto's en automatische wapens etc. dat hoort bij het thema. Ik vind het heerlijk om relaxed op m'n paardje rond te rijden, als ik onderweg ben en het wordt donker kamp opslaan, konijntje schieten, avondeten, slapen tot 7 en weer verder. Overdag werk je aan je kamp of doe je missies, 's avonds duik ik een saloon in. Tussendoor wat random encounters doen enzo, met mensen praten.

Ik voel me helemaal in een western als je linksaf slaat de hoofdstraat van Valentine in O+

spoiler:
gisteravond de terugkeer van Sean gevierd en met z'n allen zitten zingen rond het kampvuur
Ja heb het gevonden,ik had een keyboard profiel wat niet goed stond :),bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

spoiler:
Nu met ac odyssey bezig maar man als ik dit weer lees krijg ik weer ontzettend veel zin in een nieuwe playtrough op de one x :P

Zoals jij speelt speelde ik ook, lekker rustig aan roleplayen, idd snachts kampje opslaan, paard voeren zelf eten.
Biertje of whisky pakken in een kroeg, beetje bonje maken mocht ik er zin in hebben.

Ik deed ook gewoon relax al die kamp klusjes, eerst een bak koffie smorgens, paarden voeren, hout hakken, wat zakken verslepen voor Pearson,(bouwt gelijk deadeye op).. ik vond de gezelligheid in het kamp ook geweldig, relaxen bij het vuur met de gitaar van Charles, heerlijke game d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
spoiler:
ik heb gisteravond die oliewagen moeten jatten voor John, vond ik op de PS4 al een rot klus, maar op de pc ook. Heb op Youtube gekeken hoe anderen dit doen maar iedere manier is een beetje dirty en voelt als een soort van cheaten ofzo, weet het niet goed uit te leggen, hoe hebben jullie die gedaan?

Je kunt 'm ook niet doen trouwens, als je tussendoor een andere missie doet dan krijg je later een berichtje linksboven dat je vergeten bent die wagen te stelen. Dan ga je naar John toe in het kamp om de trein beroving te starten en dan verteld John dat hij die wagen al gehaald heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 12-11-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:18
FastFred schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:22:
spoiler:
ik heb gisteravond die oliewagen moeten jatten voor John, vond ik op de PS4 al een rot klus, maar op de pc ook. Heb op Youtube gekeken hoe anderen dit doen maar iedere manier is een beetje dirty en voelt als een soort van cheaten ofzo, weet het niet goed uit te leggen, hoe hebben jullie die gedaan?
Ik heb net zolang buiten de opslag staan wachten totdat één van de oliewagens uit het kamp reed. Een paar honderd meter later deze oliewagens overvallen en naar de opslag gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb het zo gedaan:

spoiler:
Op mijn paard schietend langs het terrein geraced waar die karren stonden, in de hoop wat mannetjes mee te lokken en dan zou ik met een omweg terugrijden om de kar te jatten. Pakte wat anders (en gunstiger) uit: er ontstond paniek onder de aanwezige paarden en 1 span met zo'n oliekar erachter sloeg op hol en belandde onbewaakt een eind buiten de omheining. Zodra ik niet meer werd achtervolgd kon ik dus rustig die kar oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik heb het zo gedaan:

spoiler:
Er waren 2 oliewagens gemarkeerd op de map. Ik ben naar de dichtste gedaan en dat was 1 kerel die er mee aan het rijden was. Ik ben 100m voor de oliewagen gestopt. Ben van m'n paard gegaan en heb hem opgewacht. Dan met m'n shotgun zijn kop er af geknald, maar de paarden sloegen op hol en zijn er vandoor gelopen met de oliewagen. Gelukkig stopten ze een eindje verder dus ben ik er gewoon achter gegaan om vervolgens de oliewagen naar de juiste locatie te brengen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Cornelison schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:24:
[...]

Ik heb net zolang buiten de opslag staan wachten totdat één van de oliewagens uit het kamp reed. Een paar honderd meter later deze oliewagens overvallen en naar de opslag gereden.
Ik heb een rondje gereden, wat afstand genomen en zag toevallig een wagen vertrekken. Eerst geprobeerd om binnen te komen, maar dat gaat op geen manier. Een youtube clip gezien waarin men zich naar binnen wist te smokkelen door een wagen die het terrein betreed in te sluipen.
Bij de overvalling is de wagen wel lek geschoten dus een olie spoor achter mijn wagen aan getrokken. Dit heeft overigens geen invlied op het dan al niet laten slagen van de missie.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
FastFred schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:22:
spoiler:

Je kunt 'm ook niet doen trouwens, als je tussendoor een andere missie doet dan krijg je later een berichtje linksboven dat je vergeten bent die wagen te stelen. Dan ga je naar John toe in het kamp om de trein beroving te starten en dan verteld John dat hij die wagen al gehaald heeft.
spoiler:
Hier gewoon over het hek geklommen, op de oliewagen geklommen en bij de ingang/uitgang de bewaker neergeknald. Toen kwamen ze achter mij aan op paarden, maar kogeltje in de benen van de paarden en ik was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
[...]

Dit ja, echt fantastisch! Prachtige sfeer daar in de avond/nacht. Volgende dag wakker worden, een zaak beroven, beetje jagen, kamp checken en af en toe een missie en allerlei ongein in de open wereld. Wat n toffe game tot dus ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02
hoi3344 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:48:
[...]

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de crashes echt te veel zijn.
Dat je af en toe een crash hebt, zeg maar eens in de 2 uur, dat zou nog kunnen. Maar dit was gewoon over the top en echt killing voor de game. Had je net weer wat gejaagd, boem... skins weer weg. Doe je net een missie, boem voortgang weg. Doe je net een delivery.... boem weg en je productie ook.

Sinds de vorige update is het spel een stuk stabieler geworden, maar er blijven random crashes, maar dan in mindere mate. Bij mij heb ik een veel voorkomende crash kunnen oplossen door weer naar VULKAN te gaan ipv DX12 (1070TI), maar bij mijn vriendin (GTX 970) werkte dit juist averechts, dus die zit nog op DX12.

De game lijkt uitermate slecht getest en ik geef de schuld voor 75% aan de launcher. Heb een avond GTA online gedaan om de hidden cards te zoeken voor gratis collector's bag (wat overigens ook niet werkt... gvd) en elke 45 minuten crashte GTA Online, iets wat hij via steam NOOIT deed.
Die launcher van rockstar is zo brak, dattie elke x tijd al je resources wilt opnemen en het lijkt net of windows dan zeg. HO STOP HO, en dan killt hij de game. Prima dat ze een eigen launcher willen, maar lever dan ook een product dat werkt :X
Er zijn meer opties. Ik heb lang en grondig onderzoek gedaan. Het blijkt dat GTA V en RDR2 vaak iets meer van de pc vragen dan de gemiddelde game. Dat kan hier en daar hardware laten falen.
Zo had ik in GTA V na een uur spelen vaak een random crash. Cpu na drie jaar nieuwe koelpasta gegeven en alles schoon gemaakt (dat laatste doe ik al elk jaar). Daarna liep het 50+ uur zonder één crash.
Met hetzelfde systeem heb ik nu in de eerste uren van RDR2 ook (nog) geen enkele crash (of hapering) gehad.

Wil niet zeggen dat de launcher wel of niet goed is, maar random crashes in games hebben vaak genoeg een andere oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
[...]

Precies dit. Ik zit nu in chapter 3 en ik deel de slechte ervaringen echt niet. Ik vind hem heerlijk wegspelen.

Enige wat ik momenteel vind is dat de moeilijkheids graad wel laag is. Misschien dat dat later nog veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
hoi3344 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:48:
[...]

Meeste games heb ik Firefox/Discord e.d. wel op de achtergrond lopen. Maar bij RDR 2 sluit ik alles af en schakel zelfs Windows Defender uit. En sindsdien geen crashes meer gehad en voor je het weet heb je 4 uur tijd verspild in de game.

Normaal heb ik rond een uur speeltijd een Crash met GTA V en RDR 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu ook in chapter 3 aangekomen :)

Ben ook ontmaagd, soort van; eerste crash to desktop gehad vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
Ben ik de enige die ongelooflijk veel moeite heeft met schieten terwijl je op een paard zit? Hoe kan ik zoiets oefenen zonder m'n savegame te verkloten?
Elke keer dat ik word aangevallen door een bende sterf ik... Zelfs als er maar 2 man op me af komt trek ik aan het kortste eind.

Nu haalt het toch een beetje al het spelplezier weg. Elke keer dat ik een rondje wil rijden of ga jagen weet ik al dat ik sterf, m'n pelts kwijt ben en 5% van m'n vermogen mag aftikken.

Edit: Laat je paard niet bij een kampvuur staan. Toen ik terug kwam was hij helemaal verbrand :P
Gelukkig is er alt+F4, want ik schrok wel even :+

[ Voor 13% gewijzigd door Ample Energy op 13-11-2019 00:35 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Ample Energy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:58:
Ben ik de enige die ongelooflijk veel moeite heeft met schieten terwijl je op een paard zit? Hoe kan ik zoiets oefenen zonder m'n savegame te verkloten?
Elke keer dat ik word aangevallen door een bende sterf ik... Zelfs als er maar 2 man op me af komt trek ik aan het kortste eind.

Nu haalt het toch een beetje al het spelplezier weg. Elke keer dat ik een rondje wil rijden of ga jagen weet ik al dat ik sterf, m'n pelts kwijt ben en 5% van m'n vermogen mag aftikken.

Edit: Laat je paard niet bij een kampvuur staan. Toen ik terug kwam was hij helemaal verbrand :P
Gelukkig is er alt+F4, want ik schrok wel even :+
Dead-eye?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik heb ondertussen ook mijn eerste crash gehad.
Ik las dat TAA sharpening beter met werkt met DX12 dan Vulkan, dus heb ik DX12 geprobeerd. Die leek minder smooth te lopen als Vulkan op m'n 8700K en 1080TI. Na een half uur a een uur spelen had ik een crash.
Ik ben dan terug geschakeld naar Vulkan en sindsdien geen crashes mee gehad. Ik heb wat extra sharpening toegevoegd via de Geforce Experience filters om TAA blurriness te counteren en dat werkt prima zo.

Dus wie last van crashes heeft, moet zeker eens Vulkan proberen i.p.v. DX12 of misschien omgekeerd afhankelijk van jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Valt me op dat textures behoorlijk blurry zijn op ultra.. kom er niet achter waar dat 'm in zit..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:00:
Valt me op dat textures behoorlijk blurry zijn op ultra.. kom er niet achter waar dat 'm in zit..
Heb je TAA aanstaan? Want die maakt alles wel blurry.
Maar MSAA is zo zwaar in dit spel, dat het bijna niet meer speelbaar is. Zelfs op een 1080TI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Broodro0ster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:04:
[...]

Heb je TAA aanstaan? Want die maakt alles wel blurry.
Maar MSAA is zo zwaar in dit spel, dat het bijna niet meer speelbaar is. Zelfs op een 1080TI :(
@Luukwa

Dat heb ik dan weer niet met TAA.

Motion Blur heb ik uit staan. en heb niet echt Depth of Field opties gevonden oid.

Wat ik nu wel heb sinds de nieuwe Launcher Update gister dat de game gelijk insta crashed zodra ik Story in load.
na 2x in safemode te hebben op gestart hem op DX12 gezet Nu wil ie story wel weer in. Maar alles staat nu weer op Low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Als je NVDIA hebt kan je de sharpening hiervan gebruiken.

Helaas is aan blurry niets te doen, dat zit hem in TAA en de andere settings zijn te zwaar.

Blurry zelf zal je al wel uit hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dus eigenlijk moet je alle vormen van AA uitzetten? Ik had volgens mij TAA gebruikt en toen image sharpening aangezet.. nou dat was werkelijk geen gezicht x)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:24:
Dus eigenlijk moet je alle vormen van AA uitzetten? Ik had volgens mij TAA gebruikt en toen image sharpening aangezet.. nou dat was werkelijk geen gezicht x)
Ik heb TAA met Nvdia sharpening gebruikt en dat werkt bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Bij mij was dat vanwege dx12, op vulkan ziet het er beter uit, maar weet niet of dat day-one issue was. Ik heb het nu niet meer op dx12. Heb trouwens alleen TAA aanstaan maar dat had ik in het begin ook.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ferio schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb TAA met Nvdia sharpening gebruikt en dat werkt bij mij wel.
Ja met sharpening zag het er werkelijk helemaal niet meer uit..
Zal vanavond eens Vulkan uitproberen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:41
Ik heb hier zelf ook TAA aanstaan en ziet er eigenlijk prima uit. MSAA is echt niet doenbaar om op 1440p nog vlot te kunnen renderen wanneer je de rest op ultra staan hebt.

Gebruiken jullie trouwens bepaalde mods om te reshaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:45:
[...]

Ja met sharpening zag het er werkelijk helemaal niet meer uit..
Zal vanavond eens Vulkan uitproberen.
Ik gebruik Vulkan. TAA staat op medium en TAA sharpening in de game settings staat op 100%. Ik speel wel op 1440p, dus op 1080p is TAA op medium mss niet genoeg.
In Geforce experience heb ik iets van 35% sharpening en 20% noise reduction. Als je boven de 40-50% image sharpening gaat in Gefore Experience, dan ziet het er inderdaad wel niet meer uit. Als je niet overdrijft met de sharpening, dan vind ik het zeker een verbetering dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Broodro0ster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:38:
[...]

Ik gebruik Vulkan. TAA staat op medium en TAA sharpening in de game settings staat op 100%. Ik speel wel op 1440p, dus op 1080p is TAA op medium mss niet genoeg.
In Geforce experience heb ik iets van 35% sharpening en 20% noise reduction. Als je boven de 40-50% image sharpening gaat in Gefore Experience, dan ziet het er inderdaad wel niet meer uit. Als je niet overdrijft met de sharpening, dan vind ik het zeker een verbetering dan zonder.
Ah oké, draai zelf met een 1070ti. Maar zit er serieus over na te denken een 2070 of 2080 te gaan kopen.
Kom er trouwens net achter dat deze jongen ook vanavond moet werken.. geen rdr voor mij dus :'(

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08
Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:08:
[...]

Ah oké, draai zelf met een 1070ti. Maar zit er serieus over na te denken een 2070 of 2080 te gaan kopen.
Kom er trouwens net achter dat deze jongen ook vanavond moet werken.. geen rdr voor mij dus :'(
Welke CPU draai je naast die 1070ti? Heb zelf ook een 1070ti en wil RDR2 misschien kopen voor pc (na hem uitgespeeld te hebben op de ps4), maar twijfel of die normaal gaat draaien op mijn (iet wat oudere) pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

invine schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:01:
[...]

Welke CPU draai je naast die 1070ti? Heb zelf ook een 1070ti en wil RDR2 misschien kopen voor pc (na hem uitgespeeld te hebben op de ps4), maar twijfel of die normaal gaat draaien op mijn (iet wat oudere) pc.
i7-8700, draait verder prima hoor alleen crash ik nog weleens.

Heb eerder in dit topic mijn settings geplaatst, wellicht kun je hier iets mee?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Hoe maak je trouwens Ultra Wide Screenies weet iemand dat?
Die van mij zijn allemaal FullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
invine schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:01:
[...]

Spel loopt prima hier op de laptop, laptop heeft een 970M en I7 6700. :) Niet op de hoogste graphics, maar draait verder best wel prima. Dus een 1070ti zou geen probleem moeten zijn.

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:27

Vis

Broodro0ster schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:38:
[...]

Waar in GeForce Experience kun je dit instellen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Vis schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:18:
[...]

Moet je in het nvidia control panel doen, bij 3d instellingen.
Je kunt dit instellen voor alle games of applicatie specifiek.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 01:29

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Update van Rockstar op Instagram:
https://www.instagram.com...LpH/?igshid=12g36x4pzs0va

Komt pc update en je krijgt gratis shizzle als je rdr2 op pc speelt.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik speel nu nog fallout 76 maar dat is op sterven na dood.

Nu trekt RDR2 mij ook erg. Ik weet dat het appels met peren vergelijken is.
Kan je na de story ook doorspelen of is het spel dan gewoon echt klaar?
Een sandbox idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Vis schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:18:
[...]

De overlay moet aanstaan in Gefore Experience. Dan start je RDR2 op en druk je ALT+Z. Van daar uit kan je dan naar filters gaan. Dan moet je de sharpening filter kiezen.

Om direct naar de filter overlay kun je ook ALT+F3 indrukken ipv via het hoofdmenu (ALT+Z) te gaan.
Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:23:
[...]

Moet je in het nvidia control panel doen, bij 3d instellingen.
Je kunt dit instellen voor alle games of applicatie specifiek.
Dat heb ik ook geprobeerd, maar ik zie niks live veranderen als ik op Apply druk terwijl ik ingame ben. Met Geforce Experience kun je het on the fly aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

juggle schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:21:
Update van Rockstar op Instagram:
https://www.instagram.com...LpH/?igshid=12g36x4pzs0va

Komt pc update en je krijgt gratis shizzle als je rdr2 op pc speelt.
Gelezen inderdaad.. ik hoop dat er in die patch ook fps improvements zitten.

Heeft iemand de nieuwe nvidia patch al geprobeerd? Merk je daarmee verbeteringen?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:08:
[...]

Ik heb zelf een 2080 en kan de MSAA maximaal op 2x zetten (alle opties maximaal of ultra). Zet ik de MSAA hoger (bijv. 16x) dan heb je de 2080ti nodig want je hebt dan 11gig aan videogeheugen nodig. De 2080 heeft er 8. Ik heb een AMD 3900X processor en hij draait bij mij tussen de 51 en 61 frames. Nog niks lagers voorbij zien komen.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Zijn er ook anderen die met Settings Controls etc Keymappings niet altijd zichtbaar heeft?

Zat voor de grap even te kijken wat allemaal mogelijk is aan interacties.
U is Aim omhoog met wapen (Voor waarschuwings schot). Rest kwa acties is allemaal omslachtig helaas. Mag je wel een studie volgen voor.

Mag wel een MMO muis gebruiken voor dit spel geez. :P
RTS games zijn kwa hotkeys nog makkelijker te volgen :(

Heb er even te snel door heen gekeken. Kon niet zo snel zien of je ook gelijk een throwable te gooien zonder die appart te selecteren net zoals in GTA V.

En zo zijn er vast nog wel andere Nuances.

[ Voor 5% gewijzigd door Psyonara op 13-11-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Luukwa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:39:
[...]

Gelezen inderdaad.. ik hoop dat er in die patch ook fps improvements zitten.

Heeft iemand de nieuwe nvidia patch al geprobeerd? Merk je daarmee verbeteringen?
Met de laatste nvidia driver merk ik dat alles wel vloeiender loopt. Ik had af en toe is last van hele korte haperingen en die zijn nu weg. FPS is volgens ook met enkele omhoog gegaan, maar dat is lastig te zeggen in de wereld van RDR2.

Update voor online:

Als je onder settings van keyboard/muis AIM (foot/vehicle) op free aim zet, dan kom je online terecht met spelers die dit ook hebben. Indien je dit wel aan hebt staan, kom je dus bij de controllers terecht die auto aim hebben. Ik heb het hele gebeuren al vanaf het begin uit gezet, free aim is veel leuker spelen, maar toevallig helpt dit dus ook online.

[ Voor 28% gewijzigd door Ferio op 13-11-2019 23:33 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Al je issues over performance, crashes, etc., moeten in het slowchat topic

Spoilers in dit topic uitsluitend met [ spoiler] tags!

Slowchat: [PC] Red Dead Redemption 2 slowchat topic
Console topic [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2

Alles rondom online [MULTI] Red Dead Online