Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

I'll take that Bourbon now!!! Heb het ein-de-lijk aan de praat gekregen.

Comodo firewall/internet gedoe... zelfs als alles af stond, dan nog schopte die keet blijkbaar. Heb gewoon comodo volledig van de pc gesmeten, na een tip op reddit. Nu start die op zonder problemen :| pfff.. helaas geen tijd om nog te spelen... bed time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het pre order paard kun je vinden in de stal van het eerste stadje waar je vanzelf terecht komt, staat kostenloos tussen de paarden die je kunt kopen.

Veel plezier pc spelers 👍

Zat wat mee te lezen om zelf weer wat ervaringen te lezen van (wat ik vind) geweldige game, een hoop problemen nog helaas wat ik zo lees, oplossingen zullen nog wel komen, hang in there.. game is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
Gisteren de game gekocht om samen met mn maat te spelen. Alles werkt in 1 keer. FPS lijkt decent (1070 met i5).

En zoo veel fun gehad!! Tot nu toe valt het niet tegen. En dat terwijl ik de game zelf niet zou kopen, maar ik had mijn maat nog wat tegoed omdat ik hem BL3 liet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Dakoina schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:00:
- av & firewall af
- alle files verhuizen naar de c: drive
- met admin rechten spelen (werkt nog minder lol)
- clean install nvidia drivers
- safe mode
- launcher, local profile ...
- BIOS updaten als laatste hoop, maar njet.

Altijd en altijd net als dat intro filmpje start: 2 seconden en poef eruit. (fyi: i7 8086K - rtx2080 -32gb) Voor het laden en decrypten lijken die nvme ssd's wel zalig :D

pfffft... dan maar naar het oudercomité getrokken met tegenzin, al een geluk dat de dames wijn en hapjes mee hadden :D
Ik had hetzelfde verhaal, tot ik mijn Comodo firewall / AV volledig deinstalleerde: disablen is dus niet genoeg, je moet het er echt volledig afzwieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op console kun je de horse stamina boosten door op een knop de drukken tijdens het rijden. Is die functie er niet op de pc? Ik krijg die core gewoon niet stabiel, hij is echt binnen een minuut leeg als ik een beetje vaart wil maken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
Je moet in je stable een extra slot kopen voor een paard. of je huidige discarden. dan kun je een nieuwe kopen onder de categorie Race paard. Dan kun je hem voor niks kopen. Het zelfde geldt voor je "saddle"

Je preorder outfits kun je kopen via de catalogus die je krijgt. en je preorder wapens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Ik kreeg het spel pas aan de praat na avast helemaal te hebben uitgeschakeld. Dan nog 1 crash omdat firewall alles blokkeerde, en daarna werkt die redelijk vlot hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Vannacht uiteindelijk een uurtje kunnen spelen.

Prachtige graphics, fantastische sfeer!
Eigenaardig genoeg vind ik dat het spel eigenlijk zelfs nog een beetje trager had gemogen! Na al de commentaar in de originele RDR2 thread over hoe verschrikkelijk traag het spel niet wel is keek ik hier volop naar uit, hopend op een trage Western ervaring zoals in pakweg de Hateful Eight. Maar op een uur tijd ben ik
spoiler:
gestrand met mijn bende in een schuilplaats, door de sneeuw naar een ander dorp getrokken en daar gunfights en vuistgevechten gedaan, het huis ondersteboven gekeerd, een vrouw gered, terug naar het vorig dorp getrokken met die vrouw, op tocht door de sneeuw in het hooggebergte getrokken, een gang member gered, meermaals met wolven gevochten, en nu terug in een dorp aangekomen.

ALLEMAAL IN MINDER DAN EEN UUR
Dan moet je niet klagen dat het een traag spelletje is vind ik :)

Hopelijk kan ik na de intro wat meer op mijn eigen tempo spelen.

Het enige dat mij al tegensteekt zijn de controls: die zijn echt onnodig complex gemaakt (bv ik heb denk ik al 3 verschillende knoppen gehad om een item op te rapen, en de helft van de tijd moet je toetsen langer ingeduwd houden ipv gewoon kort induwen, waarom?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
PearlChoco schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:59:
Speelt lekker he... :D

Ik las ook veel negatieve reviews over traagheid, maar het past juist perfect in het hele sfeertje.

Hopenlijk brengen ze wel DLC's uit voor dit spel. Volwaardige DLC's zoals bij Witcher 3.
PrimalFury schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:21:
[...]

Je moet in je stable een extra slot kopen voor een paard. of je huidige discarden. dan kun je een nieuwe kopen onder de categorie Race paard. Dan kun je hem voor niks kopen. Het zelfde geldt voor je "saddle"

Je preorder outfits kun je kopen via de catalogus die je krijgt. en je preorder wapens ook.
Ik kwam hier gisteravond inderdaad achter, net na mijn post. :)

[ Voor 81% gewijzigd door Ferio op 06-11-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:46
[...]en de helft van de tijd moet je toetsen langer ingeduwd houden ipv gewoon kort induwen, waarom?)
Wacht maar tot je een huis hebt overvallen en je dit bij ieder kastdeurtje en lade mag doen. Dan snap je waarom het een trage game is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 19:59

Eigenaardig genoeg vind ik dat het spel eigenlijk zelfs nog een beetje trager had gemogen! Na al de commentaar in de originele RDR2 thread over hoe verschrikkelijk traag het spel niet wel is keek ik hier volop naar uit, hopend op een trage Western ervaring zoals in pakweg de Hateful Eight. Maar op een uur tijd ben ik
spoiler:
gestrand met mijn bende in een schuilplaats, door de sneeuw naar een ander dorp getrokken en daar gunfights en vuistgevechten gedaan, het huis ondersteboven gekeerd, een vrouw gered, terug naar het vorig dorp getrokken met die vrouw, op tocht door de sneeuw in het hooggebergte getrokken, een gang member gered, meermaals met wolven gevochten, en nu terug in een dorp aangekomen.

Het enige dat mij al tegensteekt zijn de controls: die zijn echt onnodig complex gemaakt (bv ik heb denk ik al 3 verschillende knoppen gehad om een item op te rapen, en de helft van de tijd moet je toetsen langer ingeduwd houden ipv gewoon kort induwen, waarom?)
Dat is omdat kort indrukken al een andere functies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:29:
[...]

Wacht maar tot je een huis hebt overvallen en je dit bij ieder kastdeurtje en lade mag doen. Dan snap je waarom het een trage game is.
Dit ervaar is ook als minpunt, ik heb al ik weet niet hoe vaak een kastje 5 of 6 keer (per ongeluk) open en dicht gedaan voor ik het item er eindelijk uit kon pakken

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ik heb nog steeds geen succes met opstarten. Error blijft ook na update. Alles uitgeschakeld, geüpdate enz. Enige wat ik kan bedenken is dat het op een externe schijf geïnstalleerd staat.

Refund is vannacht aangevraagd, en 15 uur later nog steeds geen reactie terug uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:26
Een vraagje voor de 21:9 scherm gebruikers: hebben jullie de FOV sliders aangepast?
Ik vind het moeilijk in te stellen gezien er geen waardes bij staan dus moet beetje op m'n gevoel afgaan, heb de slider van third person fov ongeveer op een kwart gezet

edit: en hebben jullie ook zwarte banden zowel links/rechts als boven/onder tijdens de cutscenes? Kan dat niet gewoon full screen? Vind het heel vreemd

[ Voor 23% gewijzigd door Phaex op 06-11-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 21:27
Bij mij crasht de launcher en wil het spel gewoon niet starten. Systeem helemaal up to date, inclusief BIOS. Ik denk dat ik maar een refund aan ga vragen. Dit gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyraon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 19:45
Overseer10 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:31:
Bij mij crasht de launcher en wil het spel gewoon niet starten. Systeem helemaal up to date, inclusief BIOS. Ik denk dat ik maar een refund aan ga vragen. Dit gaat nergens over.
Ik kom niet eens in de launcher. Krijg een foutmelding te zien tijdens het starten: "The Social Club failed to load due to an incomplete installation (code 1008). Please exit the game and re-install the latest version of the Social Club."

Heb alle instructies van deze pagina gevolgd maar dat mocht niet baten. Starten via Epic Store werkt ook niet, want die gebruikt gewoon de Rockstar Launcher.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tja. Nadeel van altijd de eerste te willen zijn, maar vind het wel erg jammer van Rockstar om zo'n 'launch' te leveren. Je zou beter verwachten van AAA-dev's tegenwoordig, maar het is de trend, hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
Phaex schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:
Een vraagje voor de 21:9 scherm gebruikers: hebben jullie de FOV sliders aangepast?
Ik vind het moeilijk in te stellen gezien er geen waardes bij staan dus moet beetje op m'n gevoel afgaan, heb de slider van third person fov ongeveer op een kwart gezet

edit: en hebben jullie ook zwarte banden zowel links/rechts als boven/onder tijdens de cutscenes? Kan dat niet gewoon full screen? Vind het heel vreemd
Goede vragen, heb ze ook onderzocht:

De FOV in 21:9 is standaard correct en dus vergelijkbaar met 16:9. Je ziet in 21:9 dus verticaal hetzelfde maar hebt links en rechts extra zicht. (Hor+)
De FOV slider kun je alsnog naar eigen voorkeur verschuiven natuurlijk, maar ik heb het op default (volledig links voor 3rd person, midden voor 1st person). Standaard FOV is iets aan de lage kant inderdaad, dus ik snap wel dat je hem iets hebt opgeschoven.

In 16:9 hebben cutscenes onder en boven een zwarte balk (cinematisch effect). In de cutscenes mag je niet meer zien dan de makers voor ogen hebben gehad. Vandaar dat de extra ruimte bij 21:9 (of gewoon alles breder dan 16:9) er ook is afgeknipt, wat twee zwarte banden links en rechts geeft.
Samen met de standaard balken krijg je dan inderdaad een zwart vierkant... ziet er niet heel chique uit, maar is dus zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Thyraon schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:07:
[...]

Ik kom niet eens in de launcher. Krijg een foutmelding te zien tijdens het starten: "The Social Club failed to load due to an incomplete installation (code 1008). Please exit the game and re-install the latest version of the Social Club."

Heb alle instructies van deze pagina gevolgd maar dat mocht niet baten. Starten via Epic Store werkt ook niet, want die gebruikt gewoon de Rockstar Launcher.

:'(
Wat de pagina niet vermeldt, maar die er wel zijn: register entries. Ik had ook een kapotte Social Club installatie (kreeg ook niet meer weg) en ik moest niet alleen de files, maar ook alle entries uit het register verwijderen. Daarna kon ik prima verwijderen en opnieuw installeren.

Niet dat hij het daarna deed overigens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

spoiler:

De PC versie voelt ook sneller aan dan de console versie. Komt dat door de hogere framerate, of heeft Rockstar aanpassingen gemaakt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
XWB schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:42:
[...]

De PC versie voelt ook sneller aan dan de console versie. Komt dat door de hogere framerate, of heeft Rockstar aanpassingen gemaakt?
Geen idee. Het viel me wel op dat in de origele PS4 thread er oa werd geklaagd dat je tijdens de eerste uren niet kon lopen met je paard omdat je de gesprekken moest volgen, maar dat klopt niet: als ik shift duw gaat mijn paard in gallop. Ook te voet kan je sneller gaan op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:26
Playa del C. schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:26:
[...]

...

Samen met de standaard balken krijg je dan inderdaad een zwart vierkant... ziet er niet heel chique uit, maar is dus zoals bedoeld.
Thanks voor de info, toch maar vreemd dat die balken 'as intended' zijn.
Ik heb ondertussen een fix gevonden: https://community.pcgamin...trawide-multimonitor-fix/
stond ook in de andere thread hier op tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PearlChoco schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:47:
[...]

Geen idee. Het viel me wel op dat in de origele PS4 thread er oa werd geklaagd dat je tijdens de eerste uren niet kon lopen met je paard omdat je de gesprekken moest volgen, maar dat klopt niet: als ik shift duw gaat mijn paard in gallop. Ook te voet kan je sneller gaan op die manier.
Dat is maand of wat later aangepast, dat kon al op de consoles. Ben 1x m'n saving kwijtgeraakt dus heel stuk opnieuw gedaan en toen kon dat allemaal al. En zullen best wat QoL dingen zijn doorgevoerd die op console inmiddels aanwezig waren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
SinergyX schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:55:
[...]

Dat is maand of wat later aangepast, dat kon al op de consoles. Ben 1x m'n saving kwijtgeraakt dus heel stuk opnieuw gedaan en toen kon dat allemaal al. En zullen best wat QoL dingen zijn doorgevoerd die op console inmiddels aanwezig waren.
Ah oke wist ik niet :)

Die trage gameplay stoort me trouwens totaal niet (voorlopig). Integendeel, het is leuk om zo de omgevingen en de sfeer goed te kunnen opsnuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PearlChoco schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:00:
[...]

Ah oke wist ik niet :)

Die trage gameplay stoort me trouwens totaal niet (voorlopig). Integendeel, het is leuk om zo de omgevingen en de sfeer goed te kunnen opsnuiven.
Zo dacht ik ook eerste uurtjes, ging daarna wel hard bergafwaarts :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net een half uurtje in Chapter 2 kunnen spelen (het punt dat je de wereld 'open' word).

Uiteraard heel veel positiefs over de game, maar ben ik de enige die de willekeurigheid van de interactie knoppen onlogisch en irritant vind? Dan "E" voor een interactie, de ander keer "F", maar meestal "R". Tuurlijk kan ik ze ander binden, maar dan blijven het nog 3 aparte knoppen... Moet toch ook met 1 interactie-knop, evt. 2 knoppen kunnen?

En melee vechten is ook echt totaal onduidelijk. Er is me alleen maar uitgelegd dat ik kan punchen met "F" (of "LMB"), maar is er geen blok? Er is ook geen dodge met "Space" of "control" ofzo... Uit de controls haal ik dan weer dat het "E" en "R" ofzo ook iets doen, maar ben er nog niet helemaal uit. Die missie met die reverant was dus een partij aanklungelen.

En dan het aimen. Ik heb het gevoel dat aimen toch nog niet zo soepel met de muis gaat als dat het zou moeten in andere 3rd person games. (Misschien is dat een fps issue, ik speel zo tussen de 30-40 fps, ik moet zeker wat verder optimaliseren. Ik had in de prologue op de berg heel veel moeite om de 3 wolven te raken omdat de aim dan toch niet soepel gaat ofzo! (ik was eigenwijs en heb niet de shotgun gepakt, maar mijn revolver gehouden). Vervolgens wordt ik in mijn reload dood ge-stunlockd door de wolven. Toch echt het gevoel alsof ik een dodgeknop mis ofzo...

Maar dat deadeye, die zet nu automatisch kruisje, en na LMB schiet hij alle kruisjes af. Prima systeem, maar begreep dat dit nog beter wordt op een hoger level? Heel jammer dat Deadeye niet/nauwelijks weer volloopt en dat je met potions moet gaan klooien.

Nogmaals hele gave game en kan niet wachten om verder te gamen, maar ik heb bij deze game meer een 'port-gevoel' dan dat ik het bij GTA V had...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiddle op 06-11-2019 14:00 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
De besturing is voor een PC versie eigenlijk gewoon waardeloos, diverse toetsen die vaak dezelfde functie hebben. En ook het afwisselend kort of lang indrukken van een toets is soms erg verwarrend.

spoiler:
Heeft iemand trouwens al de 'White Arabian' horse kunnen vinden? Op de console versie was deze vrij eenvoudig te vinden aan de westzijde van Lake Isabella. Op de PC versie ben ik al bijna een uur aan het zoeken maar krijg ik het paard met geen mogelijkheid te zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Dutchy88 op 06-11-2019 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Graag opletten met spoilers etc. Ik lees graag mee want ben ook into "the hype" maar vind het minder prettig als ik bepaalde dingen over missies of easter eggs kan lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Weet iemand of RDR2 online op PC dedicated servers of peer2peer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:55
Dutchy88 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:19:
De besturing is voor een PC versie eigenlijk gewoon waardeloos, diverse toetsen die vaak dezelfde functie hebben. En ook het afwisselend kort of lang indrukken van een toets is soms erg verwarrend.

spoiler:
Heeft iemand trouwens al de 'White Arabian' horse kunnen vinden? Op de console versie was deze vrij eenvoudig te vinden aan de westzijde van Lake Isabella. Op de PC versie ben ik al bijna een uur aan het zoeken maar krijg ik het paard met geen mogelijkheid te zien.
Vind ik ook, het oppakken van een aantal blikjes vreten duurt een eeuwigheid. Waarom niet een 'area' die je ineens helemaal kan oppikken. Of iig dat je meteen oppikt wat er ligt niet dat je 2 seconden moet wachten. Morgenavond spelen we verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Damn, gisteren terug aan het rijden van een Legendary hunt, krijg ik 3 wolven om me heen en voor dat ik er erg in had was ik dood. Weg legendary skin ;w. Beter kan ik dat nog kopen of opnieuw halen, zou lullig zijn als ik dat nodig heb voor een upgrade van backpack of wat dan ook... :/

Neemt niet weg dat ik me de pleuris schrok en 3e wolf was net iets teveel, andere 2 wel gehakt van gemaakt. Kortom, terugrijden van een missie of wat dan ook kan ook genoeg actie bevatten (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

In deze forum thread RDR2 forum pc staan meerdere oplossingen die zouden kunnen werken: https://gtaforums.com/top...mments#comment-1070963760

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Xant0r schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:19:
Damn, gisteren terug aan het rijden van een Legendary hunt, krijg ik 3 wolven om me heen en voor dat ik er erg in had was ik dood. Weg legendary skin ;w. Beter kan ik dat nog kopen of opnieuw halen, zou lullig zijn als ik dat nodig heb voor een upgrade van backpack of wat dan ook... :/

Neemt niet weg dat ik me de pleuris schrok en 3e wolf was net iets teveel, andere 2 wel gehakt van gemaakt. Kortom, terugrijden van een missie of wat dan ook kan ook genoeg actie bevatten (y)
Direct je dead eye gebruiken met wolven *tip*
Ben je bezig in SP dan zit die legendary pelt waarschijnlijk wel gewoon nog in je inventory maar niet meer op je paard, heb je daar al gekeken ?

Oh en wolven geven "big game meat" geen gehakt... >:) :) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iew op 06-11-2019 17:55 ]

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
Diverse crashes gehad en idd ook door 1 zo'n crash ben ik mijn Legendary Bear Pelt kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:57
Ik speel op de pc met de xbox one controller en free aim. Besturing is prima, en het maakt het wat moeilijker dan met de muis. Speel daarbij uitsluitend in first person.
Het is allemaal alsnog wel wat veel knoppen inderdaad. Ze staan rechtsonder als je ze kan gebruiken. Het helpt wel dat ik GTA V ook met de controller speelde, want daar lijkt het nogal op.
Heb ook geleerd (vanochtend) dat je bij het schieten twee keer moet klikken, één om de haan te spannen en/of kogel in het goede magazijn te zetten.
Topgame weer van Rockstar. Net als GTA V op de pc. Geweldige engine, benieuwd hoe dit allemaal gaat worden over nog eens tien of twintig jaar. Ik had voor het eerst in een spel dat het volledig fotorealistisch leek op bepaalde momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Net gedownload en meteen alles op ultra gezet. Alleen MSAA op 2X gezet om degelijke framerates te krijgen uit mijn 2080. Draai op een 3900X met 32GB, had er wel iets meer van verwacht maar ben tevreden. Goed te spelen en prima graphics.

Net wel even lastig om mijn shotgun uit de opslag te halen. Heb dit topic al een tijdje in de gaten gehouden en dacht dat het allemaal wel mee viel, maar inderdaad ene object met E en andere met R. Tab hier, en Q en E daar. Jammer.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Phaex schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:

Playa del C. schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:26:
[...]

De FOV in 21:9 is standaard correct en dus vergelijkbaar met 16:9. Je ziet in 21:9 dus verticaal hetzelfde maar hebt links en rechts extra zicht. (Hor+)
De FOV slider kun je alsnog naar eigen voorkeur verschuiven natuurlijk, maar ik heb het op default (volledig links voor 3rd person, midden voor 1st person). Standaard FOV is iets aan de lage kant inderdaad, dus ik snap wel dat je hem iets hebt opgeschoven.

In 16:9 hebben cutscenes onder en boven een zwarte balk (cinematisch effect). In de cutscenes mag je niet meer zien dan de makers voor ogen hebben gehad. Vandaar dat de extra ruimte bij 21:9 (of gewoon alles breder dan 16:9) er ook is afgeknipt, wat twee zwarte banden links en rechts geeft.
Ook een ultrawider hier :w

Alles op default laten staan en dat ziet er al geweldig uit, ik heb een zee aan ruimte/gezichtsveld. Wat ik jammer vind is dat de fotomodus automatisch terug lijkt te schakelen naar 16:9 aspect ratio en ik dus geen leipe screenshots in de volledige 21:9 kan maken (of ik moet een setting over het hoofd zien...).

Ik kamp met dezelfde issues (langdurige/willekeurige freezes) als de rest trouwens, maar ik zie die dat er al een boel mogelijke workarounds zijn gepost dus die ga ik zo even proberen. Ik speel op een i5 uit de zevende generatie met een GTX1070 en op die bevriezingen na speelt het echt fantastisch. Dat klinkt wat tegenstrijdig maar de performance is supersmooth zolang die freezes wegblijven. Tijdens de proloog gisteravond ging het om de haverklap mis, na eenmaal in de eerste settlement te zijn aangekomen en de game een keer herstart te hebben (?) was het nog maar iedere 5 minuten. Nog steeds te vaak natuurlijk...

Na een buitengewoon vermakelijke PS4-playthrough op release is dit toch wel even andere koek hoor. Baas boven baas enzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

Meerdere mensen/players op het GTAV/RDR2 forum zeggen dat wanneer je de laatste windows update doet het spel wel gewoon start en je kunt spelen.

FPS is een ander verhaal maar dat is te *Tweaken in de ingame settings.

(voor mensen die niet voorbij de launcher komen)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Laatst online: 12:44
2dope schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:39:
[...]

[...]

Ook een ultrawider hier :w

Alles op default laten staan en dat ziet er al geweldig uit, ik heb een zee aan ruimte/gezichtsveld. Wat ik jammer vind is dat de fotomodus automatisch terug lijkt te schakelen naar 16:9 aspect ratio en ik dus geen leipe screenshots in de volledige 21:9 kan maken (of ik moet een setting over het hoofd zien...).

Ik kamp met dezelfde issues (langdurige/willekeurige freezes) als de rest trouwens, maar ik zie die dat er al een boel mogelijke workarounds zijn gepost dus die ga ik zo even proberen. Ik speel op een i5 uit de zevende generatie met een GTX1070 en op die bevriezingen na speelt het echt fantastisch. Dat klinkt wat tegenstrijdig maar de performance is supersmooth zolang die freezes wegblijven. Tijdens de proloog gisteravond ging het om de haverklap mis, na eenmaal in de eerste settlement te zijn aangekomen en de game een keer herstart te hebben (?) was het nog maar iedere 5 minuten. Nog steeds te vaak natuurlijk...

Na een buitengewoon vermakelijke PS4-playthrough op release is dit toch wel even andere koek hoor. Baas boven baas enzo 8)
Die zeer irritante freezes ben ik nu kwijt, zeer waarschijnlijk om de cpu tot max 98% te draaien via Process Lasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Hier een blijkbaar vrij goed werkende fix voor de launch issues:

1. Please rename your RDR2.exe to GTA5.exe (This may sound weird but just do it!)
2. Download this plugin from GTA-5mods.com - https://www.gta5-mods.com/tools/no-gtavlauncher
3. Move the exe from the ZIP file into the RDR2 directory
4. Lanuch "No_GTAVLauncher.exe" - It should take a moment
5..It should launch the game - now follow my steps
6. Press HOME on your keyboard
7. You should be promoted to sign into your Social Club account

Werd zojuist gepost op GTAForums :)

Edit: werkt bij mij helaas niet. Helaas bij een aantal anderen ook niet, of men eindigt in een eindeloos laadscherm. :/

[ Voor 10% gewijzigd door siriouz op 06-11-2019 20:39 ]

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
iew schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:56:
Meerdere mensen/players op het GTAV/RDR2 forum zeggen dat wanneer je de laatste windows update doet het spel wel gewoon start en je kunt spelen.
Okay ik kon dus al gewoon spelen maar heb toch maar ff de laatste Windows-updates gedraaid en warempel: alle freezes/microstutters zijn bij mij nu verdwenen. Kon het me eerst nauwelijks voorstellen maar nu na een half uur zonder drastische framedrops ben ik er toch wel vrij zeker van dat dit het voor mij heeft opgelost. Bedankt voor de tip iig!
Gummiebeer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:56:
[...]

Die zeer irritante freezes ben ik nu kwijt, zeer waarschijnlijk om de cpu tot max 98% te draaien via Process Lasso.
Zie hierboven, bij mij was Windows Update voldoende, maar vind het wel een interessant programma'tje. Configureer je dan handmatig ook die CPU limiter of laat je alles default/Pro balance staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Fiddle schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:55:
Net een half uurtje in Chapter 2 kunnen spelen (het punt dat je de wereld 'open' word).

Uiteraard heel veel positiefs over de game, maar ben ik de enige die de willekeurigheid van de interactie knoppen onlogisch en irritant vind? Dan "E" voor een interactie, de ander keer "F", maar meestal "R". Tuurlijk kan ik ze ander binden, maar dan blijven het nog 3 aparte knoppen... Moet toch ook met 1 interactie-knop, evt. 2 knoppen kunnen?

En melee vechten is ook echt totaal onduidelijk. Er is me alleen maar uitgelegd dat ik kan punchen met "F" (of "LMB"), maar is er geen blok? Er is ook geen dodge met "Space" of "control" ofzo... Uit de controls haal ik dan weer dat het "E" en "R" ofzo ook iets doen, maar ben er nog niet helemaal uit. Die missie met die reverant was dus een partij aanklungelen.

En dan het aimen. Ik heb het gevoel dat aimen toch nog niet zo soepel met de muis gaat als dat het zou moeten in andere 3rd person games. (Misschien is dat een fps issue, ik speel zo tussen de 30-40 fps, ik moet zeker wat verder optimaliseren. Ik had in de prologue op de berg heel veel moeite om de 3 wolven te raken omdat de aim dan toch niet soepel gaat ofzo! (ik was eigenwijs en heb niet de shotgun gepakt, maar mijn revolver gehouden). Vervolgens wordt ik in mijn reload dood ge-stunlockd door de wolven. Toch echt het gevoel alsof ik een dodgeknop mis ofzo...

Maar dat deadeye, die zet nu automatisch kruisje, en na LMB schiet hij alle kruisjes af. Prima systeem, maar begreep dat dit nog beter wordt op een hoger level? Heel jammer dat Deadeye niet/nauwelijks weer volloopt en dat je met potions moet gaan klooien.

Nogmaals hele gave game en kan niet wachten om verder te gamen, maar ik heb bij deze game meer een 'port-gevoel' dan dat ik het bij GTA V had...
Dat gevoel heb ik ook.. Het voelt allemaal nogal omslachtig en niet geoptimaliseerd aan op PC qua controls.. Het is zelfs zo erg dat ik het nu speel met een oude Xbox 360 controller op mijn PC.. Aangezien er toch een hele sterke aim-assist in zit maakt het ook niet uit dat ik heel slecht ben in mikken met een controller.. Sterker nog, zeker als ik op een paard rij is mikken met de autoaim een stuk makkelijker als met een muis zonder.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Bart_GR schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:02:
[...]

Het lijkt er op dat er iets van een workaround is voor de freezes!
Zojuist dit topic gevonden op reddit:

https://www.reddit.com/r/...tter_freeze_temporal_fix/

Ik heb 1 core uitgeschakeld van rdr2.exe, en voila! Geen freezes meer! _/-\o_

In task manager naar het tabblad details gaan, rechtermuisknop op rdr2.exe, klik op "set affinity" en schakel minimaal 1 core uit. Het lijkt er op dat als rdr2.ex alle cores 100% belast er freezes optreden.
Thanks, vanavond na geheugen upgrade van 8 GB naar 16 GB deze setting aangepast en hierna inderdaad nog maar zeer af en toe freezes. Zou nog steeds mooier / beter zijn met een VC upgrade + een echte gaming monitor, maar voor nu speelt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Zolang het SP is maakt het mij niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij mij crashte de launcher ook 100%. Alles was al geupdate, maar heb alsnog de Windows Media Creation tool gebruikt om een upgrade van Windows te forceren. Duurt even, maar verwijdert niets en daarna werkt alles prima.

Wel vaag dat via de normale manier via 'Windows Update' er niks was, maar de media creation tool heeft dus blijkbaar wel wat dingen hersteld.

Geen garantie dat het voor anderen ook werkt uiteraard, maar is allicht de moeite waard om te proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door NLxAROSA op 06-11-2019 22:16 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ferio schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:09:
[...]

Zolang het SP is maakt het mij niet uit. :)
Heb je zelfs helemaal geen last van, FiveM maakt enkel spul om zelf een server te hosten, zoals ze met GTA ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Laatst online: 12:44
2dope schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:01:
[...]

Zie hierboven, bij mij was Windows Update voldoende, maar vind het wel een interessant programma'tje. Configureer je dan handmatig ook die CPU limiter of laat je alles default/Pro balance staan?
Handmatig cpu op 98% gezet en verder alles default.
Ik had in 2 uur tijd 2x een freeze ipv om de 5 minuten.

Ben er nu ook wel achter dat ik toe ben aan of een upgrade of er moet optimalisatie komen.
i5 6500 en 1060 6gb trekt het niet tov de ps pro qua graphics gek genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew

iew

What the...?!

2dope schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:01:
[...]

Okay ik kon dus al gewoon spelen maar heb toch maar ff de laatste Windows-updates gedraaid en warempel: alle freezes/microstutters zijn bij mij nu verdwenen. Kon het me eerst nauwelijks voorstellen maar nu na een half uur zonder drastische framedrops ben ik er toch wel vrij zeker van dat dit het voor mij heeft opgelost. Bedankt voor de tip iig!

[...]
Helemaal top, ben blij dat ik toch een steentje heb bij kunnen dragen en ietsje heb kunnen helpen.

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Gummiebeer schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:34:
[...]

Handmatig cpu op 98% gezet en verder alles default.
Ik had in 2 uur tijd 2x een freeze ipv om de 5 minuten.
Exact hetzelfde gedaan, sindsdien (1u) geen freeze meer gehad :)
Heb wel de indruk dat de framerate iets lager ligt nu, als we met meerdere paarden op stap zijn schokt het ineens klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Net een update gekregen van 2.6 Gig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 01:29

juggle

Papa, ondernemer, gamer

kmichael schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:40:
Net een update gekregen van 2.6 Gig...
Yep same here, crashte de game daarna melding van een update.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Wekko306 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:52:
Spel werkt hier prima, na een uur spelen zijn de eerste indrukken alweer veelbelovend :)

Performance valt me overigens wel tegen (8700K icm Vega64 op 1440P). Ik had een combinatie gemaakt tussen High / Ultra instellingen, haalde gemiddeld zo'n 45 FPS :|
De komende tijd maar eens spelen met een aantal settings, hoop dat het toch wel mogelijk is een en ander wat terug te schroeven voor betere prestaties zonder significante impact op de graphics.
Dat beloofd niet veel goeds .. Mn Vega 64 gaat et niet redden op 3440x1440 ben ik bang :/.
Hopelijk wordt het nog een stuk beter met een aantal patches/drivers.

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 06-11-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Zo goed als alles op max op 3440x1440
Wel flinke FPS drops natuurlijk. Met een GTX 1080 Ti.
Maar voor Narritive vind ik het zo erg. Zodra ik Online in duik ga ik de GFX wel een stuk lager zetten.

Maar er komen vast nog wel optimalistie patches e.d. Dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47
Psyonara schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:58:
Zo goed als alles op max op 3440x1440
Wel flinke FPS drops natuurlijk. Met een GTX 1080 Ti.
Maar voor Narritive vind ik het zo erg. Zodra ik Online in duik ga ik de GFX wel een stuk lager zetten.

Maar er komen vast nog wel optimalistie patches e.d. Dus wie weet.
Alles max, dus je speelt op 20 FPS? Heb ook een 1080 Ti met een redelijke overclock, maar op 1440p om zo 50-60 fps te behalen flink moeten inleveren op instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die nog last hebben van stotter game. Ik heb een Nvidia Geforce 2070 en een I5 6400. Gisteren kwam ik erachter door via Taakbeheer > RDR2 > details > Prioriteit instellen > realtime te zetten dat hij weer vloeiend loopt. Hopelijk werkt het voor jullie misschien ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:46:
Mensen die nog last hebben van stotter game. Ik heb een Nvidia Geforce 2070 en een I5 6400. Gisteren kwam ik erachter door via Taakbeheer > RDR2 > details > Prioriteit instellen > realtime te zetten dat hij weer vloeiend loopt. Hopelijk werkt het voor jullie misschien ook
De game terug zetten naar 2 cores werkt ook, zie Reddit mega thread. Kost je wel wat FPS maar geen freezes van een paar seconden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08
Xant0r schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:19:

Als je je legendary skin kwijt raakt komt die automatisch terecht bij de handelaar en kan je je items ermeem maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Het ligt waarschijnlijk aan mij maar heeft iemand anders ook dat g-sync niet wil activeren in rdr2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Tijgertje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:42:
[...]

Alles max, dus je speelt op 20 FPS? Heb ook een 1080 Ti met een redelijke overclock, maar op 1440p om zo 50-60 fps te behalen flink moeten inleveren op instellingen.
Ik haal dat ook niet met de 2070super en die is sneller dan de 1080TI.. ik denk dat meneer inderdaad rond 20fps moet zitten.

Er is wat verschil natuurlijk met Ultra, maar bij mij valt dat alleen op als ik echt stil sta en vergelijk. Tijdens het spelen zie ik echt amper het verschil.

1440P speel ik 50+ fps op alles high. TAA medium.

Zit leuke humor in het spel, niet één keer schoot ik in de lach. :*)

Die gast op zijn boerderij en zijn varkans... :*) :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 07-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:34
Sileh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:29:
Het ligt waarschijnlijk aan mij maar heeft iemand anders ook dat g-sync niet wil activeren in rdr2?
Yep, werkt alleen als V-sync aanstaat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

G-sync stel je toch in via het Nvidia control panel?
Daar geef je toch aan dat G-sync aanstaat bij fullscreen applicaties?
Sileh schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

Oh dan kan ik dat even proberen.
Heb jij een idee of je kan zien of g-sync aanstaat?
Bearmun schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:32:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
Luuk2015 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:36:
Ik heb een hz/fps counter in mijn monitor zitten. Daar aan kan ik zien of het aan staat. Geen idee of er andere manieren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Luuk2015 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:36:

[...]
In Nvidia opties kan je aanzetten of je wil zien wanneer het aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:09
Bearmun schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:32:
[...]

Hier werkt het ook zonder V-sync aan.
Ik heb Gsync gekozen het Nvidia control panel voor RDR2 en ik heb ook aangezet dat Gsync werkt in full screen en windowed mode. Standaard starte RDR2 in borderless windowed mode op bij mij, dus mogelijks is dat ook zo bij jou, maar staat gsync enkel aan voor full screen games.

Het verschil tussen fullscreen en borderless windowed is op het eerste zicht niet te zien. Pas als je alt-tab drukt en het spel blijft zichtbaar achter jouw browser venster, dan zie dat je dat in borderless windowed mode zit. Als je de desktop ziet achter jouw browser window, dan zit je in fullscreen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Broodro0ster schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:02:
[...]

Ik heb Gsync gekozen het Nvidia control panel voor RDR2 en ik heb ook aangezet dat Gsync werkt in full screen en windowed mode. Standaard starte RDR2 in borderless windowed mode op bij mij, dus mogelijks is dat ook zo bij jou, maar staat gsync enkel aan voor full screen games.

Het verschil tussen fullscreen en borderless windowed is op het eerste zicht niet te zien. Pas als je alt-tab drukt en het spel blijft zichtbaar achter jouw browser venster, dan zie dat je dat in borderless windowed mode zit. Als je de desktop ziet achter jouw browser window, dan zit je in fullscreen.
dat verklaart waarom freesync zijn werk niet deed

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ferio
Ik heb dit ook in Slow chat geplaatst, maar ik weet niet of iedereen daar ook meeleest.

Betreft Performance en Visueel is onderstaand een hele mooie guide.

Dingen die ik heb gevonden;

Vulkan geeft betere FPS dan DirectX12 bij mij
Water physics: 25 tot 50% (geen verschil, scheelt VEEL FPS)
Shadows: High (geen verschil met Ultra, scheelt FPS)
Reflections: Medium (weinig visueel verschil, scheelt FPS)
TAA en geen MSAA

Nog een mooie link gevonden die veel uitlegt hiervoor, bijna hetzelfde eigenlijk wat ik heb ervaren

https://attackofthefanboy...n-2-pc-performance-guide/

[ Voor 14% gewijzigd door Ferio op 07-11-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
[...]

Je hebt hier waarschijnlijk gelijk. Bij alt-tab blijft de game zichtbaar. Toch staat er bij de graphics settings dat de game in fullscreen staat ingesteld. En niet in fullscreen borderless.

Opzich merk ik v-sync niet zo erg. Misschien zelfs helemaal niet. Dus laat ik het lekker zo. Als ik online ga spelen ga ik eens echt met de graphics settings spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Bearmun schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:11:
[...]

Je hebt hier waarschijnlijk gelijk. Bij alt-tab blijft de game zichtbaar. Toch staat er bij de graphics settings dat de game in fullscreen staat ingesteld. En niet in fullscreen borderless.

Opzich merk ik v-sync niet zo erg. Misschien zelfs helemaal niet. Dus laat ik het lekker zo. Als ik online ga spelen ga ik eens echt met de graphics settings spelen.
V-sync in combinatie met G-sync geeft ook veel minder input lag als V-Sync zonder G-sync. Het verschil is dan nog amper op te merken. Waarom dat zo is weet ik niet precies meer, maar je kan alles over G-Sync hier lezen: https://www.blurbusters.c...lag-tests-and-settings/6/

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-09 19:47
Heb ook al een avondje proberen de juiste instellingen te vinden, maar krijg de game absoluut niet stabiel.

Iedere 5-10 seconden freezed alles voor enkele seconden. Alles staat op low, al Vulcan / DX12 settings veranderd, geen effect. Grahipcs drivers ook geupdate / gedowngrade..

CPU is een i5-7600k die op 4.6 Ghz overclockt is (is reeds jaren, bij andere games geen problemen), zit rond de 50-60% load en dan bij de freeze topt deze enkele seconden 100%.
Weet dat mijn GTX 970 aan een upgrade toe is, maar zit boven de min. requirements, maar daar lijkt het probleem niet te zitten.
Ben er klaar mee, heb refund aangevraagd, geen idee of dat zal lukken (heb er niet veel hoop in).

Waar is de tijd dat een game gewoon werktte + uitvoerig getest werd, zucht. Heb ook op de PC release gewacht om dit aan te kopen, dus was wel redelijk siked toen ik vorige maand zag dat ie er gaat komen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
Gumball3000 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:22:
Heb ook al een avondje proberen de juiste instellingen te vinden, maar krijg de game absoluut niet stabiel.

Iedere 5-10 seconden freezed alles voor enkele seconden. Alles staat op low, al Vulcan / DX12 settings veranderd, geen effect. Grahipcs drivers ook geupdate / gedowngrade..

CPU is een i5-7600k die op 4.6 Ghz overclockt is (is reeds jaren, bij andere games geen problemen), zit rond de 50-60% load en dan bij de freeze topt deze enkele seconden 100%.
Weet dat mijn GTX 970 aan een upgrade toe is, maar zit boven de min. requirements, maar daar lijkt het probleem niet te zitten.
Ben er klaar mee, heb refund aangevraagd, geen idee of dat zal lukken (heb er niet veel hoop in).

Waar is de tijd dat een game gewoon werktte + uitvoerig getest werd, zucht. Heb ook op de PC release gewacht om dit aan te kopen, dus was wel redelijk siked toen ik vorige maand zag dat ie er gaat komen!
Ik heb gisteren de GTX970 van mijn vriendin stabiel laten draaien op 35 fps met alle belangrijke zaken op ultra en alle shadow en lightning zaken op low. Er zit een I5-4690K in die nog stock op 3.5ghz draait, die pakte 100% verbruik, na de update 50-60%.
Jouw i5 is sneller, al helemaal door de overclock, dus dit zou makkelijk haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Jammer om te lezen dat het spel zo slecht draait op iets oudere PC's.
Ik heb een vrij recente PC (8700k @5GHz en 1080TI@2000mhz) en speel op 1440p. Op ultra settings had ik maar 43fps. Heb nu een paar dingen aangepast en nu zit op 55fps.
De GPU zit constant op 99% load en de CPU rond de 33%.

Ik heb gebruik Vulkan (geen DX12 getest) en het draait stabiel zonder stuttering ofzo. Maar ik vind 55fps niet zo schitterend na het tweaken op zo'n zware PC. Assassins Creed Odyssey was een van de zwaardere games die ik recent heb gespeeld en dat draait lekker op 70-90fps met alles op max behalve volumetric clouds op high.

Dat het spel onspeelbaar wordt voor mensen met een iets oudere PC is niet fijn om te horen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
hoi3344 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb gisteren de GTX970 van mijn vriendin stabiel laten draaien op 35 fps met alle belangrijke zaken op ultra en alle shadow en lightning zaken op low. Er zit een I5-4690K in die nog stock op 3.5ghz draait, die pakte 100% verbruik, na de update 50-60%.
Jouw i5 is sneller, al helemaal door de overclock, dus dit zou makkelijk haalbaar moeten zijn.
Wat voor aanpassingen heb je gedaan? Of alleen shadow en lightning op low? Ik heb precies de zelfde specs namelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
Bart_GR schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:54:
[...]

Wat voor aanpassingen heb je gedaan? Of alleen shadow en lightning op low? Ik heb precies de zelfde specs namelijk :9
Kan er nu niet naar kijken, maar in basis: Alles qua drawing distance, omgeving op hoog, en shadows, belichting, bullet holes, water op laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
hoi3344 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:37:
[...]

Zou al zeer blij zijn met een stabiele 30-40 FPS.

Heb ook nog een overclock voor de GTX 970 staan waarmee ik BF V speel, maar staat momenteel uit omdat ik eerst eens wou zien wat standaard kon.

Heb geen torenhoge verwachtingen qua graphics, ik hoopte gewoon op een vlot draaiende game op low-medium.. De ingame benchmark was ook top, Min. FPS 0.19, Max FPS 59.97, AVG FPS: 29.14. En dat met alles op low..

Als er geen refund komt de game enkele maanden laten liggen I guess, rond nieuwjaar plan ik te upgraden naar een 2070 super, wat ik met het mobo / CPU ga doen weet ik nog niet, voor BF V is die ook maar net voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Ik zal het waarschijnlijk in-game gemist hebben maar hoe gebruik je op pc nu die Dead eye?

Ik speel met muis en toetsenbord maar voor het paardrijden gebruik ik toch liever de controller. Dus ik moet voor beide de controls leren. Niet echt makkelijk aangezien veel tips snel verdwijnen en het enkel weergeven voor het type controller die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Met de muis is het een kwestie van je middelste muisknop indrukken, op de controller geen idee.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Gumball3000 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:22:

Heb je dit topic gelezen waar meerdere potentiële oplossingen worden benoemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gumball3000 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:09:
[...]

Zou al zeer blij zijn met een stabiele 30-40 FPS.

Heb ook nog een overclock voor de GTX 970 staan waarmee ik BF V speel, maar staat momenteel uit omdat ik eerst eens wou zien wat standaard kon.

Heb geen torenhoge verwachtingen qua graphics, ik hoopte gewoon op een vlot draaiende game op low-medium.. De ingame benchmark was ook top, Min. FPS 0.19, Max FPS 59.97, AVG FPS: 29.14. En dat met alles op low..

Als er geen refund komt de game enkele maanden laten liggen I guess, rond nieuwjaar plan ik te upgraden naar een 2070 super, wat ik met het mobo / CPU ga doen weet ik nog niet, voor BF V is die ook maar net voldoende.
Met mijn i7 8700k en 2080 draait het ook niet echt lekker. Fps zou prima moeten zijn, meestal meer dan 60, maar ik heb constant kleine haperingetjes die de gameplay verstoren. Hoop dat ze snel dit fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Mijn gam eloopt elke keer vast als ik de eerste missie in Chapter 2 naar het plaatsje Valentine met Uncle doe. Hij parkeert de koets en dan kan ik niet meer bewegen. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Kan nu namelijk totaal niet verder in het spel...

Edit: nu kwam ik iets verder maar dan loopt hij vast voor ik de grocerie store in ga

[ Voor 20% gewijzigd door The Fops op 07-11-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
Loev schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:37:
[...]

Heb je dit topic gelezen waar meerdere potentiële oplossingen worden benoemd?
Yes, de oplossingen via task manager waarbij Cores / Prioriteiten ingesteld worden getest, lijkt niet te werken. Ook heb ik de launcher + exe als Administrator laten uitvoeren, oude / nieuwe graphics drivers geïnstalleerd.

Er zijn allicht nog workarrounds die ik niet gezien heb, maar als ik al 2-3 uur moet spenderen om dit in orde te brengen is de fun er af.
Nu wil ik gewoon niet meer verder testen uit principe, als ik 60 euro betaald heb wil ik me geen tester meer voelen. Er zullen altijd wel kleine defecten zijn, fine.. Maar geen onspeelbare issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Gumball3000 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:52:
[...]

Yes, de oplossingen via task manager waarbij Cores / Prioriteiten ingesteld worden getest, lijkt niet te werken. Ook heb ik de launcher + exe als Administrator laten uitvoeren, oude / nieuwe graphics drivers geïnstalleerd.
Lijkt niet te werken? Alsin de CPU blijft naar 100% gaan en freezed alles? Klote man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
Loev schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:01:
[...]

Lijkt niet te werken? Alsin de CPU blijft naar 100% gaan en freezed alles? Klote man.
Yep, het lijkt wel iets langer te duren vooralleer de freeze komt. Doordat ik nog niet deftig heb kunnen spelen zit ik nog altijd in het beginstuk in de sneeuw / waar je de eerste maal in je hut komt. Ook tijdens cutscenes blijft dit probleem. Kan mijn BIOS misschien nog eens updaten, alhoewel dat nog maar enkele maanden geleden is en er voor de chipset waarmee ik werk ook geen updates meer uitkomen, tenzij security patches.

De Freeze is echt wel storend lang, 5-tal seconden denk ik, vandaar dat mijn Min. FPS in de Benchmark 0.19 is denk ik :)
Ahja, we zien wel verder wat er als reactie komt, anders laten we het enkele maanden voor wat het is en proberen we nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:44
Tijgertje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 06:42:
[...]

Heb soms dips naar 20 FPS.
Maar zit toch meestal op 30/40 FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Gumball3000 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:09:
[...]

rond nieuwjaar plan ik te upgraden naar een 2070 super, wat ik met het mobo / CPU ga doen weet ik nog niet, voor BF V is die ook maar net voldoende.
Wacht tot de lente, komen de nieuwe generaties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
[...]

Opmerking op deze reactie.

Als je bepaalde instellingen aanpast, gaat hij automatisch naar Borderless toe. Pas dit dus altijd weer aan naar Full Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als ik de opmerkingen lees van mede tweakers "ik haal maar 50 fps in RDR2 pc" dan denk ik bij mezelf: jullie kunnen het spel al opstarten! Ik heb het ook in pre-order gekocht, gisteren decrypt maar ik kom maar niet in het spel. Eerst de unexpected crash van de launcher, alle opties die op de support pagina staan uitgevoerd - niets hielp -, vanmorgen een update van 2,9 GB: nu krijg ik de melding "the rockstar games services are unavailable and offline play could not be verified (code 149)" - of het spel lijkt te laden (5 seconden een zwart scherm na een tijdje Loading te hebben getoond) alvorens te crashen met de mededeling dat "RDR2 exited unexpectedly. Please click retry below to enter the game again, or click Safe Mode to launch the game with reduced graphics settings.". Een ticket bij RSG geeft ook geen soelaas.
Ik probeer het te draaien op de volgende combinatie: MSI B350 tomahawk met een AMD Ryzen2 2600, 16 GB geheugen, 1 TB Intel NVME SSD, 512 GB Crucial SSD (hier staat het spel op), MSI Geforce GTX970 waarop ik via HDMI en een HDMI switch box een 26" monitor op aan heb gesloten, resolutie 1920*1200.

Ik ga de updates van het spel maar afwachten....

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:45

Luukwa

o/

Ferio schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:09:
[...]

Opmerking op deze reactie.

Als je bepaalde instellingen aanpast, gaat hij automatisch naar Borderless toe. Pas dit dus altijd weer aan naar Full Screen
Toevoeging; doe alt+enter om sneller van windowed naar fullscreen te gaan :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Wauw ik heb echt oorlog verklaard aan Rockstars, dinsdag de refund aangevraagd omdat het gewoon niet aan de praat te krijgen is, tot op heden negeren ze me mail + via twitter. Ze kunnen een hele dikke vinger krijgen want printscreens van dit allemaal maken het easy om geld terug te krijgen via Paypall.

Stelletje losers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Vedrano schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:50:
Wauw ik heb echt oorlog verklaard aan Rockstars, dinsdag de refund aangevraagd omdat het gewoon niet aan de praat te krijgen is, tot op heden negeren ze me mail + via twitter. Ze kunnen een hele dikke vinger krijgen want printscreens van dit allemaal maken het easy om geld terug te krijgen via Paypall.

Stelletje losers
Ik denk dat je niet de enige bent die een support ticket indient momenteel :+ heb een beetje geduld

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Imnoa schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat je niet de enige bent die een support ticket indient momenteel :+ heb een beetje geduld
Ik ben zeer geduldig, maar 44 uur later nog niks? Dan ben je gewoon een prutsbedrijf :)
We zitten bijna in 2020, maar hun blijkbaar nog in 2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Vedrano schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:53:
[...]

Ik ben zeer geduldig, maar 44 uur later nog niks? Dan ben je gewoon een prutsbedrijf :)
Onder normale omstandigheden vind ik 24 - 72 uur een acceptabele responstijd. Maar momenteel zullen ze duizenden, misschien wel tienduizenden tickets hebben.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Vedrano schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:53:
[...]

je bent niet de enige in de wereld. Dit is een grote release waar dus ook heel veel mis kan gaan. Je zal echt niet de enige zijn die een refund wil.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Jullie hebben zeker geen ervaring bij het CBR over wachttijden... 72uur is peanuts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSXnoob
Imnoa schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:57:
[...]

Onder normale omstandigheden vind ik 24 - 72 uur een acceptabele responstijd. Maar momenteel zullen ze duizenden, misschien wel tienduizenden tickets hebben.
Misschien ben ik dan wel te verwend door de KLM's. Coolblue's etc waar je binnen enkele minuten/uren al klaar bent. Maar vooruit ik doe geduldig, is het er zondag niet dan gaat er meteen een cashback request naar Paypal.

Risico bestaat dat ze uit wraak me account helemaal sluiten, maar prima. Knip. Dit is niet de plek om warez te bespreken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
invine schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:27:
[...]

Als je je legendary skin kwijt raakt komt die automatisch terecht bij de handelaar en kan je je items ermeem maken ;)
Oh dat zou inderdaad wel handig zijn dan. Was er beetje bang om, mede omdat spel aangaf dat ik de huid kwijt was na dat ik dood ging en was gerespawned. :9

Zoals de meeste hier wel een beetje dezelfde ervaringen qua speelbaarheid, moet zeggen nadat ik mijn cpu gecapped heb op 90-95% heb ik geen last meer van spel dat voor een paar seconde hangt. Inmiddels ook de settings iets omhoog kunnen gooien (praktisch alles op low gezet, maar dat hielp voor de freezes niet). Al met al nu een stuk betere spelervaring dan de eerst dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dag allen, bespreken we ook nog of de game bevalt ;) Ik heb zelf geen vastlopers en performance is op zich prima, speel op 4k en heb verder het spel laten adviseren wat het beste is. Ik vind het spel werkelijk adembenemend mooi, maar na een tijd lang geen dergelijke spellen gespeeld te hebben vind ik het ook wel traag hoor. Heb nu net chapter 1 uitgespeeld, uit de sneeuw, maar het is vooral veel paardrijden, trage conversaties. Ik mis toch wel een beetje actie. Is het spel niet aan mij besteed of gaat het beter worden?

(NB: GA-X570I (laatste F10 bios), 3700x, 32gb ram en MSI RTX2070 Gaming Z, laatste drivers, Win10 up to date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluginbaby
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:50
Iemand dit al eens gezien en/of een oplossing voor? Overal waar ik kom in het eerste chapter zijn er dit soort "gaten" in de sneeuw maar heb het ook al in de modder gezien.

Heb wat termen in google gegooid maar heb nog niks vergelijkbaars kunnen vinden.

sneeuwbug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:41

Vis

Wat een epische game is dit, ongekend qua ervaringen.

Die photography tool is echt te gek _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://prod-cdnugc-rockstargames.akamaized.net/ugc/rdr2photo/BhBn3YRweE2nX4BzTYmyuw/0_0.jpg

Wassup

Afbeeldingslocatie: https://prod-cdnugc-rockstargames.akamaized.net/ugc/rdr2photo/7FYk3xaq1EaoMNpZshqqbg/0_0.jpg

My face when riding my horse in these landscapes :D

Na enkele tweaks loopt ie als een zonnetje op m'n laptop. Het kan alleen maar beter worden qua support.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Al je issues over performance, crashes, etc., moeten in het slowchat topic

Spoilers in dit topic uitsluitend met [ spoiler] tags!

Slowchat: [PC] Red Dead Redemption 2 slowchat topic
Console topic [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2

Alles rondom online [MULTI] Red Dead Online