Net een half uurtje in Chapter 2 kunnen spelen (het punt dat je de wereld 'open' word).
Uiteraard heel veel positiefs over de game, maar ben ik de enige die de willekeurigheid van de interactie knoppen onlogisch en irritant vind? Dan "E" voor een interactie, de ander keer "F", maar meestal "R". Tuurlijk kan ik ze ander binden, maar dan blijven het nog 3 aparte knoppen... Moet toch ook met 1 interactie-knop, evt. 2 knoppen kunnen?
En melee vechten is ook echt totaal onduidelijk. Er is me alleen maar uitgelegd dat ik kan punchen met "F" (of "LMB"), maar is er geen blok? Er is ook geen dodge met "Space" of "control" ofzo... Uit de controls haal ik dan weer dat het "E" en "R" ofzo ook iets doen, maar ben er nog niet helemaal uit. Die missie met die reverant was dus een partij aanklungelen.
En dan het aimen. Ik heb het gevoel dat aimen toch nog niet zo soepel met de muis gaat als dat het zou moeten in andere 3rd person games. (Misschien is dat een fps issue, ik speel zo tussen de 30-40 fps, ik moet zeker wat verder optimaliseren. Ik had in de prologue op de berg heel veel moeite om de 3 wolven te raken omdat de aim dan toch niet soepel gaat ofzo! (ik was eigenwijs en heb niet de shotgun gepakt, maar mijn revolver gehouden). Vervolgens wordt ik in mijn reload dood ge-stunlockd door de wolven. Toch echt het gevoel alsof ik een dodgeknop mis ofzo...
Maar dat deadeye, die zet nu automatisch kruisje, en na LMB schiet hij alle kruisjes af. Prima systeem, maar begreep dat dit nog beter wordt op een hoger level? Heel jammer dat Deadeye niet/nauwelijks weer volloopt en dat je met potions moet gaan klooien.
Nogmaals hele gave game en kan niet wachten om verder te gamen, maar ik heb bij deze game meer een 'port-gevoel' dan dat ik het bij GTA V had...
[
Voor 3% gewijzigd door
Fiddle op 06-11-2019 14:00
]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W