Gomez12 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:54:
[...]
Nope, dat gaat over jouw genoemde vrije sector...
[...]
Dat is dus gewoon 25%
[...]
Ik zie de door jou genoemde toewijzing niet.
Ik kan best het huis van mijn buurman gaan huren voor 75% van mijn inkomen, dan stap ik gewoon naar mijn buurman toe en zeg hem dat ik dat betaal, daar zit geen enkele toewijzing in. Dat is gewoon reguliere vrije sector.
Alleen jij quote voorwaarden over de toewijzing van vrije sector en ik zie even niet wie of wat er toewijst binnen de vrije sector...
In theorie kan TS 10.000 op jaarbasis verdienen en deze woning nemen a 9600 huur per jaar. Dat is aan de eigenaar of die dat risico wil nemen.
En dat moet ook wel kunnen, want anders zou half NL niet kunnen huren aangezien een giga-groot gedeelte in het gat valt wat tussen die 48x inkomen en sociale huur zit.
Ik kan er niks aan doen dat de overheid een systeem verzint wat men PASSEND TOEWIJZEN noemt.
Daar staan wel de grenzen van inkomen of je wel of geen toeslag kan krijgen. En dat gaat om de sociale huur. Als je met een inkomen van meer dan 22.700 bruto per jaar verdient, krijg je geen huurtoeslag als alleenstaande, en kan je prima een huurwoning van 720 betalen. Heb je een minimum inkomen, verdien je te weinig, en krijg je die woning niet. Al wil je die heel graag, geen enkele woningbouw mag je die woning TOEWIJZEN.
Maargoed. ik quotte iemand die de grens postte van een alleenstaande met die 22k. TS wil gaan samenwonen, en dan is die grens 30k. Dan krijgt 0,0 huurtoeslag.
En in de vrije sector is het niet ongebruikelijk om 4x de huurprijs te hebben als inkomen per maand. Maar elk sommetje kan je op meerdere manieren vertellen.
@
mddd Die quote komt inderdaad bij Ymere vandaan.
Ik heb even zitten zoeken op GoT, die 4x de huurprijs per maand, of 48x de huurprijs per jaar als inkomeneis voor de vrije sector, heel veel hits:
https://gathering.tweaker.../?keyword=4x+de+huurprijs
Ik verzin het niet zelf hoor

Hier loopt half nederland tegen aan. Maar met een inkomen van 38k kom je ook de sociale sector nog in. Zelfs met een inkomen van 48k kan je nog sociaal huren in de regio Utrecht:
https://www.woningnetregi...open/Sociale%20huurwoning
[
Voor 14% gewijzigd door
RaZ op 02-10-2019 13:58
]