Plaatje zegt meer dan woorden. Want de TS wil gaan samenwonen, dus je moet kijken naar het gezamelijk inkomen van beide, en dan is die grens niet 22k, maar 30k.Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:06:
Huurtoeslag is mogelijk bij een kale huur tot 720 ongeveer. En huurtoeslag kun je krijgen indien het gezamenlijke inkomen niet meer dan ongeveer 22k per jaar is (pin me er niet op vast).
Je kan het aanvragen, je krijgt het sowieso. Misschien moet je dan achteraf wel terugbetalen

Ik denk alleen dat de makelaar met een vrije sectorwoning toch wel een inkomen gaat eisen wat de TS en vriend niet hebben. Dit zie ik weer staan op wat het inkomen minimaal moet zijn om een huurwoning van 800 euro per maand te betalen.
De TS kan het dus makkelijk betalen zonder huurtoeslag, want hun beide inkomens zijn minimaal 38.400 bruto per jaar.Toewijzingseisen vrije sector huur
Voor de vrije sector huur gelden inkomenseisen en andere regels bij de toewijzing.
Inkomenseis
Voor een vrije sector huurwoning moet u minstens 48 keer de netto huur per maand, bruto per jaar verdienen.
Voorbeeld: de huurprijs is € 800 netto* per maand. U moet dan 48 x € 800 = € 38.400 bruto per jaar verdienen
*De netto huur is de huur zonder servicekosten, gas en licht
[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 02-10-2019 14:22 ]
Ey!! Macarena \o/