25k op track twee? Twee coinbox frenzys met goed vallende muntjes?Sleehond schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5k achter op nummer 1.
Waar kan ik me verbeteren?
En track 3, welke items kiezen!?
Op track 3 eens wat rondjes met de 2 normals op level 7. Als je dan 3 frenzies pakt met liefst een boomerang frenzy, dan is 22k+ wel mogelijk.Sleehond schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
5k achter op nummer 1.
Waar kan ik me verbeteren?
En track 3, welke items kiezen!?
/f/image/Gvh85d2NjYN9UEYunOLieMAU.png?f=fotoalbum_large)
LOL… 1e poging haha!
Dus dank voor de tips haha. Nu track 2 nog beetje losgaan!
[ Voor 7% gewijzigd door Sleehond op 28-09-2021 21:25 ]
Iedereen weer gefeliciteerd en op naar weer een leuke spannende week!
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
:strip_exif()/f/image/3OZxFqBjT5x6fAsSx8XZjiGg.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar helaas is er nog iemand voorbij gestormd daarna.. 4e dus.
Betekend dat we 106 rubies hebben om special pijp 2 leeg te trekken.
[ Voor 6% gewijzigd door bennieeee op 29-09-2021 07:05 ]
Gefeliciteerd aan de goede resultaten hier!
Eens kijken hoe deze week loopt!
[ Voor 18% gewijzigd door Sleehond op 29-09-2021 08:13 ]
Ik heb wel even Dixie kong binnengehengeld omdat ik haar nog niet had. Altijd fijn om zonder pulls je inventaris uit te kunnen breiden met een HE driver.
Ook wat ruby’s stuk geslagen op de special pipe. De winst: 3 nieuwe karts (cream 2x, metal en green) en 3x Mario Sunshine (en baby Mario koala en Rosalina Aurora, maar die had ik al). Had Luigi Lederhosen ook wel gewild, maar vind het wel mooi geweest nu. In totaal 6 van de 8 nieuwe karts deze tour, dus hopelijk gaan die het waard worden (en worden niet precies de 2 die ik niet heb juist belangrijk)
Ik heb nu bijna 120 rubys weer. Welke pijp raden jullie aan om te investeren als je van beide nog niets hebt? Van Anniversary 1 heb ik nu wel 3 he drivers, dus die is niet interessant meer denk ik.
Ik zou als ik jou was voor de 'reguliere' pipes gaan en niet de specials van 50 stuks. De reguliere geven in theorie bij elke 10-pull een HE. Met kans op gliders, karts én driversAequitasII schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:53:
Ik ben 2e geworden en nu rank 22 geloof ik. Op naar de 30.
Ik heb nu bijna 120 rubys weer. Welke pijp raden jullie aan om te investeren als je van beide nog niets hebt? Van Anniversary 1 heb ik nu wel 3 he drivers, dus die is niet interessant meer denk ik.
Dus de 100 pipe van week 2!
In de 50-pijp zitten 6 HE's. In de 100 pijp zitten 12 HE's. Beide evenveel kans op HE dus. De special heb je dus ook elke 10pull een HE gemiddeld. Er zitten alleen geen gliders in special pijp.BBBrt schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:10:
[...]
Ik zou als ik jou was voor de 'reguliere' pipes gaan en niet de specials van 50 stuks. De reguliere geven in theorie bij elke 10-pull een HE. Met kans op gliders, karts én drivers
Dus de 100 pipe van week 2!
Bij de normale pijp heb je meer variatie.
Bij de karts uit de special pijp weet je wat voor soort kart je krijgt. Bij die karts heb ik een beetje het hanafuda gevoel. Daar zijn er 10-15 van, maar ik heb ze zelden gebruikt..
erutangiS
Dat is meteen het minpunt van deze tour. Veel items maar veel zal ook snel gaan stof happen.MrOleo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:23:
[...]
In de 50-pijp zitten 6 HE's. In de 100 pijp zitten 12 HE's. Beide evenveel kans op HE dus. De special heb je dus ook elke 10pull een HE gemiddeld. Er zitten alleen geen gliders in special pijp.
Bij de karts uit de special pijp weet je wat voor soort kart je krijgt. Bij die karts heb ik een beetje het hanafuda gevoel. Daar zijn er 10-15 van, maar ik heb ze zelden gebruikt..
Hier ook eerste gebleven, de nummer 2 deed niks meer en ook de rest kwam niet veel dichterbij.
Ook even een eerste blik op de ranked gegeven. Het lijkt er niet op dat ik hele spannende tegenstanders heb, tenzij er verstoppertje wordt gespeeld. Desondanks heb ik kamek volledig maximaal laten gaan en de Frankfurt worst kart naar level 6 + tripple uncap gebracht om een beetje te kunnen gaan knallen
Lekker toch als je items kan bewaren voor een volgende tour?Tootoo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:55:
Dat zou dan wel een enorme waste aan rubies zijnmaar ik gok inderdaad wel dat er of een aantal goed groeien of het allemaal troep blijkt te zijn en we ze nooit gaan gebruiken
Hier ook eerste gebleven, de nummer 2 deed niks meee en ook de rest kwam niet veel dichterbij.
Ook even een eerste blik op de ranked gegeven. Het lijkt er niet op dat ik hele spannende tegenstanders heb, tenzij er verstoppertje wordt gespeeld. Desondanks heb ik kamek volledig maximaal laten gaan en de Frankfurt worst kart naar level 6 + tripple uncap gebracht om een beetje te kunnen gaan knallende resterende tickets bewaar ik wel voor een ander moment.
Eerste indruk is ook hier dat het makkelijk is. Mochten er toch moeilijke tegenstanders komen dan kan ik Kamek lvl 7 maken en de coin glider op 700 basepoints!
Verder lekker veel muntjes dus kom maar op met die tickets in de DS. Ik zit klaar!
en de rubies op zak houden voor een volgende tour?
Overigens bleek level 40 écht een drempel, want ik ben nu weer met een eerste plaats doorgestoomd naar 46
/f/image/lm1i5TZ68fWeR4RBBNPhwcic.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hARfg8zC7fqxIkAlfXRzZTLF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1wxmIoYRUHAP0f0nIJ3ump7j.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7fN1zvlnxZa5qt9nJh2mCiq4.png?f=fotoalbum_large)
Ja maar bij een spotlight pipe heb je meer kans op nieuwe HE's. In de 50 pipe zou je ook 2 of 3 keer op rij eenzelfde HE kunnen krijgen. En geen gliders (of goede) karts dus. Want de coverage van die nieuwe karts is nu in ieder geval nog om te huilenMrOleo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:23:
[...]
In de 50-pijp zitten 6 HE's. In de 100 pijp zitten 12 HE's. Beide evenveel kans op HE dus. De special heb je dus ook elke 10pull een HE gemiddeld. Er zitten alleen geen gliders in special pijp.
Geniet van je pulls en bewaar je rubies. Straks. Volgende tour of die erna komt er een ranked track waarvoor je een nieuw item uit de 100 pipe nodig hebt en dan ben je blij als je wat rubies op de plank hebt liggen.BBBrt schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:33:
De pijp is leeg en ik had het geluk van 3 verschillende drivers én 3 verschillende karts! Zal ik nog een zesde keer pullen voor Mario Koala, of blij zijn met 6 nieuwe aanwinsten (7 eigenlijk, want ik had Mevr. Kong uit de tier shop ook nog niet)
en de rubies op zak houden voor een volgende tour?
Overigens bleek level 40 écht een drempel, want ik ben nu weer met een eerste plaats doorgestoomd naar 46
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb mevrouw kong ook nieuw gekocht! Lekker voor de coverage
Ik ben niet zo een verzamelaar. 3x dezelfde is wat mij betreft een prima resultaat als het een bruikbare driver is.BBBrt schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:35:
[...]
Ja maar bij een spotlight pipe heb je meer kans op nieuwe HE's. In de 50 pipe zou je ook 2 of 3 keer op rij eenzelfde HE kunnen krijgen. En geen gliders (of goede) karts dus. Want de coverage van die nieuwe karts is nu in ieder geval nog om te huilen
3x een verschillende is ook leuk, maar zonder tickets ga je er niet hoog meescoren. Maar ik vind de normale pijpjes ook interessanter dan de specials deze weken.
erutangiS
Maar bij de spotlight pipes van deze Tour, zijn ook alleen de drivers in de spotlight. Geen karts en gliders in de spotlight. Dus daarvan geldt weer hetzelfde, dat je niet weet wat je aan karts of gliders krijgt ook al trek je de hele pijp leeg en daar kun je ook dubbelen van krijgen. Dat maakte het voor mij deze Tour minder interessant. Dat, en het feit dat ik de meeste drivers al had.BBBrt schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:35:
[...]
Ja maar bij een spotlight pipe heb je meer kans op nieuwe HE's. In de 50 pipe zou je ook 2 of 3 keer op rij eenzelfde HE kunnen krijgen. En geen gliders (of goede) karts dus. Want de coverage van die nieuwe karts is nu in ieder geval nog om te huilen
De 1e special pijp deze tour had in elk geval een kart waar ik afgelopen week meteen wat aan had (want miste een kart in de ranking), en de B Dasher Mk 2 was blijkbaar een oudere, want die heeft al een aardige coverage van 25 tracks, met weliswaar wat city tracks, maar ook veel andere tracks. Maar ik had die eerder nog niet, dus geen idee of die daadwerkelijk nuttig is (voor mij) in ranked
Ja klopt je moet een goede balans vinden tussen coverage en hoe sterk je items zijn.MrOleo schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:56:
[...]
Ik ben niet zo een verzamelaar. 3x dezelfde is wat mij betreft een prima resultaat als het een bruikbare driver is.
3x een verschillende is ook leuk, maar zonder tickets ga je er niet hoog meescoren. Maar ik vind de normale pijpjes ook interessanter dan de specials deze weken.
Ik heb het ook vaak gehad dat ik alles tier 3 had maar items dusdanig lage levels dat ik alsnog weinig kon betekenen.
Dit is wellicht ook het onbekende van dit spel. We weten niet welke items in de toekomst vaak terug komen. Dat is echt speculeren. Kamek is al vaak inzetbaar geweest maar Tuxedo Mario maar heel af en toe (als we kijken naar de afgelopen maanden).
Met nieuwe items vind ik altijd dat ze minimaal lvl3 moeten zijn om een beetje scores te halen. Bovendien heb je er maar 2 tickets voor nodig zodat het ook nog eens makkelijk te realiseren is.
Zelf denk ik een makkie te hebben deze week. Ik heb dit lang niet gezien,
:fill(white):strip_exif()/f/image/ddhke9KeMc89NHQSs4Ol0HeK.png?f=user_large)
Heerlijk, op elke track nog ruimte, nog een paar tickets in de opslag en de enige die nog (een beetje) weerstand kan bieden is King Thor.
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Heb natuurlijk ook nog de nieuwe driver en kart vanwege een top 3 plek. Dat duurt alweer een maand voor ik al het nieuwe spul op maximale punten heb.. #OCDMetalSonic schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:48:
[...]
Geniet van je pulls en bewaar je rubies. Straks. Volgende tour of die erna komt er een ranked track waarvoor je een nieuw item uit de 100 pipe nodig hebt en dan ben je blij als je wat rubies op de plank hebt liggen.
Ik heb mevrouw kong ook nieuw gekocht! Lekker voor de coverage
Misschien voor in Het grote OCD-STREEPJE-topic; waar stoor jij je aan?BBBrt schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:12:
[...]
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Heb natuurlijk ook nog de nieuwe driver en kart vanwege een top 3 plek. Dat duurt alweer een maand voor ik al het nieuwe spul op maximale punten heb.. #OCD
Wat heb jij voor privileges? Ik mag niet in dat topic!pjot1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:38:
[...]
Misschien voor in Het grote OCD-STREEPJE-topic; waar stoor jij je aan?
Zie hier hoe en wat,MetalSonic schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:04:
[...]
Wat heb jij voor privileges? Ik mag niet in dat topic!
[Afbeelding]
Forum FAQ #hk
Mario sunshine (nieuw)
Baby mario koala (nieuw)
3 nieuwe karts (allen nieuw)
Rosalina aurora (nu level 3)
Daarna doorgegaan met pipe 2 omdat luigi lederhosen daar ook in zit, maar dan gegarandeerd. Opbrengst:
Bus driver walu (nu level 3)
Heart balloons (nu level 3+1)
Offroader (nu level 2)
Crimson crane (nu level 5+1)
Mario musician (nu level 4)
2x Double decker (nu level 3+1)
Black birdo (nu level 3)
Luigi lederhosen (nieuw)
Mario baseball (nieuw)
Baby rosalina detective (nieuw)
Geen slechte opbrengst met 17 HE's. Stukje uitbreiding van mijn inventaris. En weer 39k voor tickets uit de shop. Dit was de laatste pull:
[ Voor 1% gewijzigd door Planeetje op 29-09-2021 17:45 . Reden: Had van 1 pull geen overzichtfoto gemaakt, vandaar mis geteld ]
Vooral de special pipe was me zeer goed gezind. De eerste 2 3 pulls gaven al 4 HE, dus reset. Daarna de 3e pull nog eens 2 HE en precies wat ik nodig had.
De normal pipe gaf me eerst het spul wat ik juist niet zocht. You win some, you lose some. Dat is gatcha.
Heb er wel 11 10 pulls doorheen gehaald in totaal. Dus het devies blijft: alleen trekken als je voldoende op zak hebt. Had ik dieper in de special pipe moeten gaan, dan was ik waarschijnlijk niet aan pipe 2 begonnen omdat de gok dan te groot zou worden. Maar de pull verliep boven verwachting goed.
[ Voor 0% gewijzigd door Planeetje op 29-09-2021 17:44 . Reden: Had van 1 pull geen overzichtfoto gemaakt, vandaar mis geteld ]
Welkom in dit topic!celshof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:59:
Ik heb het een hele tijd niet gespeeld, maar pak het weer op. Wat ik wel lastig vind is het uitzoeken van een goede combi. Kun je dat ergens goed nazoeken? Of moet ik alles maar gaan noteren?
Wat bedoel je precies? Combo's tijdens races of het uitzoeken van de combinatie driver/kart/glider?
Voor die eerste youtube en voor die tweede is niet echt een eenduidig antwoord te geven. Die is namelijk puur afhankelijk van welke items je hebt en wel level.
Probeer tier drie items te kiezen. Zo hoog mogelijk level en dan komt het wel goed. Je kan ook delen welke items met welke stats je kan kiezeb en dan zijn hier meerdere waaronder ik die graag tips geven!celshof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:59:
Ik heb het een hele tijd niet gespeeld, maar pak het weer op. Wat ik wel lastig vind is het uitzoeken van een goede combi. Kun je dat ergens goed nazoeken? Of moet ik alles maar gaan noteren?
Voornamelijk dat tweede.pjot1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:12:
[...]
Welkom in dit topic!
Wat bedoel je precies? Combo's tijdens races of het uitzoeken van de combinatie driver/kart/glider?
Voor die eerste youtube en voor die tweede is niet echt een eenduidig antwoord te geven. Die is namelijk puur afhankelijk van welke items je hebt en wel level.
Ik probeer inderdaad altijd uit de tier 3 te kiezen. Maar soms heb ik daar een level 1 en een level 3 in een tier lager. En als ik meerdere Tier 3s heb, hoe kies ik dan de beste?MetalSonic schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:14:
[...]
Probeer tier drie items te kiezen. Zo hoog mogelijk level en dan komt het wel goed. Je kan ook delen welke items met welke stats je kan kiezeb en dan zijn hier meerdere waaronder ik die graag tips geven!
Kan ik bijvoorbeeld al mijn drivers, karts en parachutes exporteren om het zo uit te zoeken? Of blijft het handwerk?
Blijft altijd wel handwerk. Zoals @MetalSonic al zei, kies altijd voor een tier 3 item met zoveel mogelijk Basepoints van een zo hoog mogelijk level.celshof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:38:
[...]
Voornamelijk dat tweede.
[...]
Ik probeer inderdaad altijd uit de tier 3 te kiezen. Maar soms heb ik daar een level 1 en een level 3 in een tier lager. En als ik meerdere Tier 3s heb, hoe kies ik dan de beste?
Kan ik bijvoorbeeld al mijn drivers, karts en parachutes exporteren om het zo uit te zoeken? Of blijft het handwerk?
Qua driver, verkies een coinbox bovenaan, daarna Lucky 7 enzovoorts enzovoorts enzovoorts.
Voor kart probeer zoveel mogelijk met een mini turbo boost of jumpboost.
Qua glider vind ik een rood schildje altijd fijn of bananen kan ook lekker punten geven!
Ik sluit mij aan bij het grootste gedeelte van deze uitleg van @pjot1 . Ik zou wel zeggen dat je voor die glider het liefst een coin glider hebt.pjot1 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:52:
[...]
Blijft altijd wel handwerk. Zoals @MetalSonic al zei, kies altijd voor een tier 3 item met zoveel mogelijk Basepoints van een zo hoog mogelijk level.
Qua driver, verkies een coinbox bovenaan, daarna Lucky 7 enzovoorts enzovoorts enzovoorts.
Voor kart probeer zoveel mogelijk met een mini turbo boost of jumpboost.
Qua glider vind ik een rood schildje altijd fijn of bananen kan ook lekker punten geven!
Een ideale combo is dan bijvoorbeeld: coinbox driver + mini boost kart + coin glider. Het hangt ook af van het soort track. Heb je een t track (dus met veel jumps) dan wil je een kart met jump ability op die track.
Eens! Die Coinglider was ik eigenlijk vergeten...MetalSonic schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:00:
[...]
Ik sluit mij aan bij het grootste gedeelte van deze uitleg van @pjot1 . Ik zou wel zeggen dat je voor die glider het liefst een coin glider hebt.
Een ideale combo is dan bijvoorbeeld: coinbox driver + mini boost kart + coin glider. Het hangt ook af van het soort track. Heb je een t track (dus met veel jumps) dan wil je een kart met jump ability op die track.
Ik kwam er laatst trouwens achter dat je alleen extra punten voor coins krijgt als je deze uit een itembox krijgt. Dus niet bij een coin die je 'oppakt.' Dus wel met een coinfrenzy en niet bij een coinbox.
:fill(white):strip_exif()/f/image/27Qzf8DLwF9UTApCNdvitwRH.png?f=user_large)
Het zal mij benieuwen de rest van de week...
Ik denk dat ik me maar eens moet gaan bezig houden met pipes waar alleen gliders inzitten:
daar valt wel serieus winst te behalen!
[ Voor 70% gewijzigd door bennieeee op 30-09-2021 08:29 ]
oei das jammer, gelukkig maar paar duizend die ga je wel inhalen ;-)pjot1 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 05:24:
Ohw... Ik denk dat ik te vroeg heb gejuicht...![]()
[Afbeelding]
Het zal mij benieuwen de rest van de week...
Lekker hoor, je moet ook een beetje geluk hebben. Deze tour had ik 'm vrij snel maar een half jaar geleden ofzo had ik ook wel eens meerdere malen twee wins achterelkaar en dan een lose. Kan het nog een beetje frustrerend worden ook ;-)iawees schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:03:
Zo speel je dagen lang multiplayer en lukt het voor geen ene meter. Vanochtend 3 pogingen gedaan en meteen Kart Pro geworden. Hoewel de lag vergeleken met de eerst wat weg/minder is, snap ik vrij weinig de logica maar goed, who cares
Dat doe ik ook. Bij gebrek aan beter is een bullit bill of lightning eigenlijk gewoon een coinfabriek, als je weet dat je toch vrijwel alleen maar voorop rijdttexelonia schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:08:
Maar iemand noemde hier laatst, dat als je een glider met bijvoorbeeld lightning of bullet bill kiest, je als je vooraan rijdt dan ook grotere kans op coins hebt. Dat vond ik ook wel een eye opener.
Maar aan de andere kant is een losse coin 10 punten en een banaan 25 punten. Dus als je goed bent in bananen droppen, kun je volgens mij alsnog beter voor die gaan.
Maar ze hebben bij mij de voorkeur boven rode schildjes. Áls je ervan uit kunt gaan dat je vrijwel alles voorop rijdt
Ik heb de afgelopen twee maanden al een paar keer Lightning frenzy gehad , gewoon dikke fun. Terwijl ik het daarvoor praktisch nooit hadBBBrt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:57:
[...]
Dat doe ik ook. Bij gebrek aan beter is een bullit bill of lightning eigenlijk gewoon een coinfabriek, als je weet dat je toch vrijwel alleen maar voorop rijdt
Maar aan de andere kant is een losse coin 10 punten en een banaan 25 punten. Dus als je goed bent in bananen droppen, kun je volgens mij alsnog beter voor die gaan.
Maar ze hebben bij mij de voorkeur boven rode schildjes. Áls je ervan uit kunt gaan dat je vrijwel alles voorop rijdt
Ja precies, vandaag reed bijna iedereen met PGP terwijl daarvoor bjina alleen lucky 7 drivers of baby luigi reden. Misschien start multiplayer elke keer op met de huidige ranked cup?MetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:53:
[...]
Lekker hoor, je moet ook een beetje geluk hebben. Deze tour had ik 'm vrij snel maar een half jaar geleden ofzo had ik ook wel eens meerdere malen twee wins achterelkaar en dan een lose. Kan het nog een beetje frustrerend worden ook ;-)
Eigenlijk alles wat pjot zegt. Met de aanvulling dat het alleen voor single player/ranked geldt en niet voor multiplayer. Multiplayer is totaal anders met andere tactieken. Zo is coinbox juist weer waardeloos in multiplayer.celshof schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:38:
[...]
Voornamelijk dat tweede.
[...]
Ik probeer inderdaad altijd uit de tier 3 te kiezen. Maar soms heb ik daar een level 1 en een level 3 in een tier lager. En als ik meerdere Tier 3s heb, hoe kies ik dan de beste?
Voor scores heeft een tier 3 driver/kart/glider áltijd de voorkeur boven tier 2. Er schijnt een uitzondering te zijn voor karts met een level-verschil van 5 of meer, maar vergeet dat. Liever een level 2 normal op tier 3 dan een level 5 HE op tier 2.
Ook heb je het allerliefst een level 2 of hoger, van welk item dan ook. Want als iets op tier 3 is met minimaal level 2, dan gaat de bonus point boost meedoen. En als je even naar de score-overzichten kijkt die hier soms gedeeld worden, dan zie je dat dat op een gegeven moment het grootste deel van je punten gaat worden.
En als laatste vuistregel kun je ongeveer aanhouden: elke klasse hoger kun je met een level lager af. Dus een normal level 5 is ongeveer gelijkwaardig met een super level 4 en een HE level 3. Maar dan is het ook belangrijk dat alle items ongeveer gelijkwaardige basepoints hebben. Want een normal level 5 met 700 basepoints is misschien weer beter dan een HE level 3 met slechts 300 basepoints
Bullit Bill frenzy vind ik nóg leuker. Totale chaosMetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:15:
[...]
Ik heb de afgelopen twee maanden al een paar keer Lightning frenzy gehad , gewoon dikke fun. Terwijl ik het daarvoor praktisch nooit had
Eens, dat is de allerleukste frenzy. Ook lekker voor de scoreBBBrt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:59:
[...]
Bullit Bill frenzy vind ik nóg leuker. Totale chaos
Helemaal eens met wat BBBrt zegt. Om die vuistregel misschien nog wat verder te verduidelijken: in het geval je meerdere items op hetzelfde tier hebt en je niet een duidelijke winnaar hebt, dan kan je ook kijken naar: (level - 1) * basepoints. Daarmee heb je een aardige vuistregel om te vergelijken welk item meer op kan leveren. Wat theoretische voorbeelden:BBBrt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:58:
[...]
Eigenlijk alles wat pjot zegt. Met de aanvulling dat het alleen voor single player/ranked geldt en niet voor multiplayer. Multiplayer is totaal anders met andere tactieken. Zo is coinbox juist weer waardeloos in multiplayer.
Voor scores heeft een tier 3 driver/kart/glider áltijd de voorkeur boven tier 2. Er schijnt een uitzondering te zijn voor karts met een level-verschil van 5 of meer, maar vergeet dat. Liever een level 2 normal op tier 3 dan een level 5 HE op tier 2.
Ook heb je het allerliefst een level 2 of hoger, van welk item dan ook. Want als iets op tier 3 is met minimaal level 2, dan gaat de bonus point boost meedoen. En als je even naar de score-overzichten kijkt die hier soms gedeeld worden, dan zie je dat dat op een gegeven moment het grootste deel van je punten gaat worden.
En als laatste vuistregel kun je ongeveer aanhouden: elke klasse hoger kun je met een level lager af. Dus een normal level 5 is ongeveer gelijkwaardig met een super level 4 en een HE level 3. Maar dan is het ook belangrijk dat alle items ongeveer gelijkwaardige basepoints hebben. Want een normal level 5 met 700 basepoints is misschien weer beter dan een HE level 3 met slechts 300 basepoints
- een level 5 super glider met 408 basepoints (= 4x408 maakt 1632) VS een level 4 HE glider met 490 basepoints (= 3x 490 maakt 1470) maakt dat je de super wilt pakken.
- een level 5 super glider met 366 basepoints (= 4x366 maakt 1464) VS een level 4 HE glider met 490 basepoints (= 3x 490 maakt 1470) maakt dat het echt geen verschil gaat geven.
- een level 5 super glider met 408 basepoints (= 4x408 maakt 1632) VS een level 4 HE glider met 595 basepoints (= 3x 595 maakt 1785 ) maakt dat je de HE wilt pakken.
Ik denk niet dat het item heel anders gaat zijn als in MK 7. Dus inderdaad zoals jij denkt. Wat bescherming aan de achterkant, in staartvorm...Tootoo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:15:
Nu dan ook de vraag: hoe gaat de ability van tanooki er uit komen te zien. Is het een variant op de super horn of iets wat vergelijkbaar kan zijn aan de coinbox of boomerang. Ik ben zelf bang het eerste, zeker als je kijkt naar hoe dat item in voorgaande spellen werkte...
bennieeee schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:13:
@pjot1 gelukkig heb je overal nog wel wat ruimte. Eerst zien hoever je dan komt voor je echt tickets gaat inzetten.
Ik denk dat ik me maar eens moet gaan bezig houden met pipes waar alleen gliders inzitten: [Afbeelding]daar valt wel serieus winst te behalen!
Gaat lukken! Week is net begonnen!MetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:31:
[...]
oei das jammer, gelukkig maar paar duizend die ga je wel inhalen ;-)
@celshof
@BBBrt en @Tootoo hebben een hele mooie aanvulling gegeven en kan je zeker als leidraad voor het spel gebruiken.
Ben wel benieuwd naar het nieuwe 'wapen' en vooral of het een puntenbooster is. Heb alleen een donkerbruin vermoeden dat het vergelijkbaar met de toeter en bel is. Al vind ik de bel wel leuk en kan ook redelijk wat punten geven.
oeh spannend. Heb je nog ruimte om je plek verder te verstevigen?texelonia schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:42:
[Afbeelding]
Zo, klaar! Tijd voor de nieuwe tour? Snel, voordat ik weer ingehaald word
Ik ben benieuwd naar dat nieuwe item. Bij de super bell was ik ook sceptisch, dacht dat is gewoon een soort super horn. Maar het bereik is groter en hij gaat 3-4 keer, dus echt wel beter!
Komt Tanuki Mario dan dus ook?
Nieuwe item zal voor de fun best leuk zijn maar als je een run doet voor je topscore dan is er imo niks dat een coinboxdriver verslaat.
Aantal zweren bij een boomerangdriver maar die hebben toch een magere coverage en je bent altijd afhankelijk van bots om je heen..
Nee het zal vast niet beter zijn dan coinbox. Maar het hoeft ook niet bij voorbaat al waardeloos te zijn. En als je in de ranking kunt kiezen tussen een t3 driver met een matig tot goed item, of een coinbox driver maar helaas is die t2, dan weet ik niet of de coinbox driver per definitie wintMetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:59:
[...]
oeh spannend. Heb je nog ruimte om je plek verder te verstevigen?
Nieuwe item zal voor de fun best leuk zijn maar als je een run doet voor je topscore dan is er imo niks dat een coinboxdriver verslaat.
Aantal zweren bij een boomerangdriver maar die hebben toch een magere coverage en je bent altijd afhankelijk van bots om je heen..
Nieuwe drivers kunnen regelmatig in de ranking terug komen, dus kan best interessant zijn ook als het geen coinbox driver is. Al weet je dat dan helaas nooit van tevoren, haha!
Op NY heb ik nog wel wat ruimte, de andere twee tracks niet veel meer vrees ik.
Ja, een banaanhit levert meer punten op dan een coin, maar een coin uit een box telt 2x, dus levert volgens mij meer punten op dan die ene banaan. Tevens gegarandeerd punten, terwijl die banaan nog raak moet zijn. Ten slotte is mijn grootste oorzaak van comboverlies een box die geen coin geeft. Vaak hou ik rekening met een coin die mijn combo in gang houdt en als je dan banaan, banaan, groen schild krijgt, verlies ik hem vaak.BBBrt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:57:
[...]
Dat doe ik ook. Bij gebrek aan beter is een bullit bill of lightning eigenlijk gewoon een coinfabriek, als je weet dat je toch vrijwel alleen maar voorop rijdt
En inderdaad wat Texelonia aangaf is een Bullet bill of lightning glider dus beter dan een banaan of groene shell glider, omdat die grotere kans op banaan of groene shell helemaal niet zo handig is (bij singleplayer, bij multiplayer kan het best handig zijn als een soort schild achter je kart.)
Coin, bullet bill, frenzy etc zijn op zich mijn favoriete gliders, maar eerlijk gezegd probeer ik vooral geen banaan of groene shell gliders te gebruiken, maar maakt het me verder niet veel uit.
Yeuh nieuw item, net als iedereen de rubies op heeft gemaakt. Verrassend..
Benieuwd wat dat item gaat doen, ik kan eigenlijk niks goeds bedenken. Ik zie dat het item ook in bijv. mario kart 7 zit: Een staart om coins te verzamelen en andere karts te slaan... Ok dan.. Niet zo belangrijk als een coinbox dus.
erutangiS
Haha pcies. Tactics! Nieuwe item zal weer zorgen voor goede verkoop van rubies en of packs.MrOleo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:04:
[...]
Ja, een banaanhit levert meer punten op dan een coin, maar een coin uit een box telt 2x, dus levert volgens mij meer punten op dan die ene banaan. Tevens gegarandeerd punten, terwijl die banaan nog raak moet zijn. Ten slotte is mijn grootste oorzaak van comboverlies een box die geen coin geeft. Vaak hou ik rekening met een coin die mijn combo in gang houdt en als je dan banaan, banaan, groen schild krijgt, verlies ik hem vaak.
En inderdaad wat Texelonia aangaf is een Bullet bill of lightning glider dus beter dan een banaan of groene shell glider, omdat die grotere kans op banaan of groene shell helemaal niet zo handig is (bij singleplayer, bij multiplayer kan het best handig zijn als een soort schild achter je kart.)
Coin, bullet bill, frenzy etc zijn op zich mijn favoriete gliders, maar eerlijk gezegd probeer ik vooral geen banaan of groene shell gliders te gebruiken, maar maakt het me verder niet veel uit.
Yeuh nieuw item, net als iedereen de rubies op heeft gemaakt. Verrassend..![]()
Benieuwd wat dat item gaat doen, ik kan eigenlijk niks goeds bedenken. Ik zie dat het item ook in bijv. mario kart 7 zit: Een staart om coins te verzamelen en andere karts te slaan... Ok dan.. Niet zo belangrijk als een coinbox dus.
Ik hoop iets van een 'Classic Tour' of weer een Sunset Tour ofzo, met wat oudere levels. Kalamari, Mario Circuit, Koopa Beach etc...MetalSonic schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:18:
Ik ben benieuwd wat de volgende tour wordt!
Het is nog te vroeg voor Halloween.
Man, man, man, Londen is me niet goed gezind. Ik krijg vrijwel geen cb's, en als ik ze krijg is het altijd net voor een bochtig stuk. Sowieso lastig combo vasthouden als je niet manual drift. Superlang recht stuk en dan na de bocht weer vrij lang recht stuk..
[ Voor 6% gewijzigd door BBBrt op 30-09-2021 22:48 ]
Op track drie vind ik de coinbox frenzy (of coin frenzy) heerlijk om te gebruiken en dan het grasveld over te steken. Nog even de BowWoW mee te pakkenBBBrt schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:45:
[...]
Ik hoop iets van een 'Classic Tour' of weer een Sunset Tour ofzo, met wat oudere levels. Kalamari, Mario Circuit, Koopa Beach etc...
Het is nog te vroeg voor Halloween.
Man, man, man, Londen is me niet goed gezind. Ik krijg vrijwel geen cb's, en als ik ze krijg is het altijd net voor een bochtig stuk. Sowieso lastig combo vasthouden als je niet manual drift. Superlang recht stuk en dan na de bocht weer vrij lang recht stuk..
erutangiS
De lange rainbow road mag altijd!
Voor mij zou het al een nieuw persoonlijk record zijn als ik over de 50k ga. Ik sta nu op 47k...Tootoo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:12:
Ben ik het nu of lijkt de leaf vergelijkbaar te zijn met de boomerang? Ook muntjes werden naar binnen gehengeld?
De lange rainbow road mag altijd!op naar de 60k misschien?!?
Edit: lijkt voor mij eerder op een korte afstand boomerang. Qua range beetje "horn" achtig alleen pakt hij de muntjes naar binnen / slokt muntjes op.
[ Voor 16% gewijzigd door MetalSonic op 01-10-2021 08:17 ]
Met je load out die steeds beter wordt zie ik geen reden waarom jij niet deel kan nemen aan de 50k clubMetalSonic schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:14:
[...]
Voor mij zou het al een nieuw persoonlijk record zijn als ik over de 50k ga. Ik sta nu op 47k...
Edit: lijkt voor mij eerder op een korte afstand boomerang. Qua range beetje "horn" achtig alleen pakt hij de muntjes naar binnen / slokt muntjes op.
Als de leaf een mini variant is op de boomerang dan zou dat zelfs al een meer dan gemiddeld goed item worden als je het mij vraagt? Eigenlijk gelden nu alleen maar boomerang en coinbox. Alleen als die niet beschikbaar zijn steekt een lucky 7 er boven uit, maar voor alle andere items heb je liever een coin frenzy… Zou leuk zijn als er een item bij komt die mee kan doen om de top scores
Ow en zolang ze Santa bowser niet laten deelnemen aan de komende ranked cups
[ Voor 5% gewijzigd door Tootoo op 01-10-2021 08:37 ]
Ja klopt, de tier 3 items moeten even goed vallen. Heb er nu al steeds meer op level 7 of met lekker veel basepoints. Als ik die kan combineren moet 50K+ ook voor mij wel lukken.Tootoo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:36:
[...]
Met je load out die steeds beter wordt zie ik geen reden waarom jij niet deel kan nemen aan de 50k clubHet moet de juiste versie alleen zijn
![]()
Als de leaf een mini variant is op de boomerang dan zou dat zelfs al een meer dan gemiddeld goed item worden als je het mij vraagt? Eigenlijk gelden nu alleen maar boomerang en coinbox. Alleen als die niet beschikbaar zijn steekt een lucky 7 er boven uit, maar voor alle andere items heb je liever een coin frenzy… Zou leuk zijn als er een item bij komt die mee kan doen om de top scores
Ow en zolang ze Santa bowser niet laten deelnemen aan de komende ranked cupsLees: geen maple treeway T!
Verder met je eens dat het leuk zou zijn als er een echt concurrend item bij komt. Liefst een item dat echt kan concurreren met de coinbox maar dat zal nog wel even op zich laten wachten. Als het al gebeurt.
EDIT: inderdaad, geen Santa bowser, die heb ik nog steeds niet
[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 01-10-2021 08:40 ]
Tootoo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:42:
@MetalSonic van mij mogen we ook weer door naar start hoorDe ranked cup is hier ook bijzonder saai, met geen sterke tegenstanders en het feit dat ik als enige in mijn cup kamek zo ver unlocked heb.
[Afbeelding]
/f/image/CE6KgHVFtiJqUoel0tY2DOri.png?f=fotoalbum_large)
het is bijna een "zoek de verschillen"..
Vodafone vs T-Mobile! En laten we toch vast stellen dat jouw nummer 2 en 3 veel sterker zijn hoorMetalSonic schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:44:
[...]
[Afbeelding]
het is bijna een "zoek de verschillen"..
Klagen helpt! Tweede run van vandaag 3 coinbox frenzies. Ze vielen niet heel mooi én ik eindigde als 2e, maar mijn score van 25k ga ik deze week echt niet meer verbeterenMetalSonic schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:59:
[...]
Op track drie vind ik de coinbox frenzy (of coin frenzy) heerlijk om te gebruiken en dan het grasveld over te steken. Nog even de BowWoW mee te pakken.. Voor de CB frenzy, je kan dan redelijk in een rechtelijn en je pakt veel muntjes.
Ik sta nu redelijk comfortabel 5e, maar zal nog wel ingehaald worden. Maar werd ook eens tijd voor degradatie
Drie coinboxfrenzy's, lekker hoor. Eerste keer dat ik erover las was in een post van @Vozze paar weken geleden alweer. Triple coin frenzy is niet meer bijzonder hé, het gaat nu om de triple coinbox frenzy'sBBBrt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:33:
[...]
Klagen helpt! Tweede run van vandaag 3 coinbox frenzies. Ze vielen niet heel mooi én ik eindigde als 2e, maar mijn score van 25k ga ik deze week echt niet meer verbeteren
Ik sta nu redelijk comfortabel 5e, maar zal nog wel ingehaald worden. Maar werd ook eens tijd voor degradatie
Fijn dat je eerste staat ;-)bennieeee schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:39:
Hier nog een voorsprong. Maar heb niet echt verbeter punten nog voor me gevoel.
[Afbeelding] [Afbeelding]
We gaan wel hopen dat de rest er ook niet zoveel meer kan bij rijden.
Ik denk dat je track 2 nog wel naar de 20k kan kietelen. Oefenen met je combo vasthouden en uiteraard combineren met goede frenzy's.
Mijn ranked ziet er een beetje uit als die van vorige week. Nummer 1 en 2 dicht bij elkaar en dan een gat naar nummer 3 en rest. Ik sta nummer 1 en mij hoor je niet klagen
Laat maar komen die upgrades voor blue birdo en blue turbo birdo. En ook de HE driver uncap tickets zijn zeer welkom.
Track 2 naar 19.101 met 1 green Shell Frenzy.MetalSonic schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:41:
[...]
Fijn dat je eerste staat ;-)
Ik denk dat je track 2 nog wel naar de 20k kan kietelen. Oefenen met je combo vasthouden en uiteraard combineren met goede frenzy's.
Ja die Kamek, heb 't al vaker gezet. Dat is een goede... Die zwarte glider komt vaak terug maar die heb ik helaas (nog) niet. Gelukkig wel alternatievenBBBrt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:45:
Top 5%! Daar mogen ze ook wel een badge voor maken..
[Afbeelding]
Leuk die statistieken, jammer dat er weinig van klopt! Althans, de getallen eronder bedoel ik dan...BBBrt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:45:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door edzon op 01-10-2021 16:11 ]
Tootoo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:12:
De lange rainbow road mag altijd!op naar de 60k misschien?!?
Wow 578000 is top 5%, dat is een hoop mensen die de point challenge niet halen...BBBrt schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:45:
[Afbeelding]
Die stats eronder slaan inderdaad helemaal nergens op....edzon schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:10:
[...]
Leuk die statistieken, jammer dat er weinig van klopt! Althans, de getallen eronder bedoel ik dan...
erutangiS
Volgens mij is het de combi die je het meest zelf hebt gebruikt die cup.. aangezien ik zelf namelijk Kamek niet heb. Maar idd de statistieken eronder zullen wel niet helemaal kloppen.MetalSonic schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:54:
Ik ben even kwijt. Waar zijn die statistieken op gebaseerd? Ik heb nu een paar keer naar de afbeelding gekeken maar ik vind het uiteraard ook vreemd dat Kamek als meeste gekozen is. Ik zou denken dat dat PGP is. Maarja een aantal hier zeggen al dat het niet klopt ;-)
[ Voor 6% gewijzigd door bennieeee op 01-10-2021 18:59 ]
:strip_exif()/f/image/cZvU603FqSVdf3VYFwoAg08G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iHej3GbbS870NbEFTAZprSz4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g9RaGMGZcP6qvKvHHMHXgbaK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/0HIipp73DMG3gwSM9P36A8bw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qyMZ9p7hf3cB7rLwGh23LcQt.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kRIfNq8gsJEnrNooXI15szVO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6oRDOosmB6ltuzH9K9Uw1O3s.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Nbvo3SvJ9kE2M4ceACrLHD8x.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cqvAYtat5p5XK1bKSfixVvuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DtW6ZcO9C3cp8h2hJQZpMYU8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lw38aKKS6B0sAnMQBBMvLrzi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kFtlq6mktfpwqMXTID8JeBT7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jfngpenSEtDhF2EjrCKuSvVM.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zmznvrVc5LbqXWRpE79flCFM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7b5Pq7QrEoGGLBIctHx9ys2E.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qk2yNITMruNL7J0cCBA6mCz1.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oJUzRqjV0o7RwqcQJuVRdWVG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yhKKu9sNEvBaBuTAKHooghvy.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/01buVSGZSzfSElPWgrGgtw33.png?f=fotoalbum_large)