• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 15:57
edzon schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:14:
[...]

@Vozze als ik zo naar mijn eigen score kijk (nsc 2 x coin) dan moet dat 'sprokkelwerk' genoeg zijn voor de eerste plek, zeker met een upgrade van yoshi lijkt me dat de snelste weg naar de 1e plek.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 20k is van @Planeetje toch? De score van @MrOleo bijvoorbeeld is 19k met een level 5(!) Yoshi op 980 basepoints. De hoogste score met een level 4 Yoshi in mijn lijst met vrienden en ranked is ook iets van 20k. De hoogste score op die track uberhaupt die ik kan zien is 26k. Dat is met een level 4 Daisy Swimwear op 1190 basepoints, een level 3 kart op 490 basepoints en een level 6 glider op 595 basepoints. Planeetje heeft dan sowieso al meer dan 400 basepoints minder en mist een top tier kart. Ik denk dat de max met een level 4 Yoshi op 22k komt te liggen. Ik vind de investering van 2 HE driver tickets voor 2k een dure investering. En dan vind ik 2k inderdaad sprokkelwerk. Bovendien pak je dan positie 1 ook niet. Sydney Sprint 2R is gewoon geen highscoring track.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Planeetje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09-2025
@Vozze Klopt, de 20k is van mij, dus dat zou idd sprokkelen worden waar ik op die track niet zo'n zin in heb. Ik denk dat daar nu een degelijke score staat voor wat ik op die track kan halen.

Mijn inzet zou dan eerder ook de kart zijn voor walu, maar dat is dan de bumble V en die is voor mij ook niet al te goed qua extra coverage. Slechts op 2 tracks. Dus ik hoop 3e te blijven en dan vind ik het goed denk ik.

• Vozze
@Planeetje : dat snap ik. Ik vind het ook echt een oersaaie baan. Uiteindelijk is het mij gelukt om daar met een NSC en een dubbele coin frenzy 20k te halen. Misschien kan je met een lucky run op track 2 en 3 nog wat punten pakken met je huidige loadout. Het kan net als bij @bennieeee allemaal net goed vallen en dan pak je zo 2k meer.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-01 21:32
iPhone 12 pro hier en heb nu al 2/3 keer laatste dagen een zwart scherm gehad na afronden van een race en dan na paar seconden aan en uit knop is het weer weg.. vreemd!

PS zowel iOS 14.8 als 15 nu

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Vozze schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:56:
[...]

Die 20k is van @Planeetje toch? De score van @MrOleo bijvoorbeeld is 19k met een level 5(!) Yoshi op 980 basepoints. De hoogste score met een level 4 Yoshi in mijn lijst met vrienden en ranked is ook iets van 20k. De hoogste score op die track uberhaupt die ik kan zien is 26k. Dat is met een level 4 DaisySwimwear op 1190 basepoints, een level 3 kart op 490 basepoints en een level 6 glider op 595 basepoints. Planeetje heeft dan sowieso al meer dan 400 basepoints minder en mist een top tier kart. Ik denk dat de max met een level 4 Yoshi op 22k komt te liggen. Ik vind de investering van 2 HE driver tickets voor 2k een dure investering. En dan vind ik 2k inderdaad sprokkelwerk. Bovendien pak je dan positie 1 ook niet. Sydney Sprint 2R is gewoon geen highscoring track.
Grappig dat je hier andere vergelijkingen maakt zonder op die van mij in te gaan. Als ik dat wel doe dan denk ik dat planeetje met zijn huidige items meer dan de 3400 punten extra kan pakken die hij nu heeft tov mijn score. Als ik conservatief uitga van een winst van 2k voor een driver op 1 level hoger en 1k hoger voor de glider dan kom ik al op 5k (=1600) uit. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de extra basepoints, bonus punten voor de kart of playerlevel points die hij nu al heeft, daarmee kom je al makkelijk op de 2k uit volgens mij. Tel je daar de extra punten van het levelen van yoshi bij op dan lijkt het prima haalbaar om 3k erbij te rijden, zeker aangezien de kans op 3 frenzy's flink stijgt vanaf level 4. Of zie ik nu iets over het hoofd?

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:31
Dank je :) Ik had niet verwacht je deze week nog in te halen, maar had uiteindelijk geluk met frenzies en pakte daar uit het niets nog ff 4k. Weinig gespeeld deze week op track 2 na, ik dacht dat mijn ranked makkelijk was, tot er zondag en maandag opeens 2 wakker werden (106k en 102k). Gelukkig vielen de frenzies erg goed zondag en maandagavond. Nu nog een dagje die plekken vasthouden voor ons allen. d:)b

Mee eens met de adviezen voor Planeetje, baan 2 is zo random, hou die tickets lekker op zak en probeer die baan nog een paar keer, daar is eigenlijk altijd wel ruimte voor verbetering, helaas gaat het langzaam zodra je boven de 200 acties komt. Maar er zit een lekkere flow in die baan en veel tactieken lijken te werken. Ik heb bijv. behoorlijke scores kunnen neerzetten in de 1e ronde met een mushroom of bomb frenzy bij 1e itemblok na de buitenbocht te nemen in de eerste bocht. Dan vielen alleen steeds de frenzies niet in ronde 2, waardoor de eindscore tegenviel. :'(

Baan 1 is maar geestdodend, Mee eens met Edzon dat 2k+ verbetering wellicht mogelijk is met Yoshi upgrade (met level 6 glider is nsc immers makkelijker), maar dat kost waarschijnlijk teveel tijd en moeite voor je de juiste frenzy combinatie hebt en het level is gewoon niet leuk. Ik denk niet dat dat een upgrade is om op de laatste avond uit te voeren tenzij je echt per se die rubies wil proberen te pakken.

Planeetjes loadout vs de mijn is redelijk vergelijkbaar denk ik, beide tier 2 kart. lvl 5+1 driver en lvl 2+0 glider is denk ik redelijk vergelijkbaar met lvl 3+0 driver en lvl 6+2 glider. Beide rond de 4400 punten (basepoints x lvl-1). Mijn run vond ik op zich een goeie run met 1,8 coin frenzy( 1 in laatste itemblok), bijna nsc, maar ik heb die baan nauwelijks gespeeld voor een goed oordeel.

erutangiS

• Vozze
@edzon : waar haal jij die 3400 vandaan? Die heeft hij nu toch al meer dan jij? Jij hebt 16,6 en Planeetje 20k. Hoe bepaal je dat ie dan nog eens 3400 meer kan pakken?

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:05
MrOleo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:01:
[...]

Mee eens met de adviezen voor Planeetje, baan 2 is zo random, hou die tickets lekker op zak en probeer die baan nog een paar keer, daar is eigenlijk altijd wel ruimte voor verbetering, helaas gaat het langzaam zodra je boven de 200 acties komt. Maar er zit een lekkere flow in die baan en veel tactieken lijken te werken. Ik heb bijv. behoorlijke scores kunnen neerzetten in de 1e ronde met een mushroom of bomb frenzy bij 1e itemblok na de buitenbocht te nemen in de eerste bocht. Dan vielen alleen steeds de frenzies niet in ronde 2, waardoor de eindscore tegenviel. :'(
Baan 2 voelt inderdaad nooit 'af'. Ik dacht echt al bijna al het beste eruit gehaald te hebben, en dan rij ik zo weer 3k+ erbij.
Het is ook vaak zo dat de bots bijna precies hetzelfde gedrag (en naar mijn mening vaak ook dezelfde items uit itemboxen) hebben na een restart. Ik ontdekte daardoor een ideale 'startsetup' voor mij. Starten op ongeveer de 3e plek in combinatie met een coinboxdriver bot. Dan heb je na de schietpijp meteen al een slipstream te pakken. Door daarna een beetje de buitenbocht te pakken, was ik 6e bij de eerste boxen. Daar een Lucky 7 frenzy, terwijl tegelijkertijd de coinboxer zijn muntjes praktisch voor mijn neus dumpte :)
Alles behalve de frenzy lijkt grotendeels vooraf bepaald, want die paar keer daarvoor had ik gereset en had die coinboxer volgens mij keer op keer een coinbox bij de eerste boxen...

Anyhow, de andere 2 frenzies vielen ook gunstig. Allebei rond het einddeel met de bumpers en de ballen. Het moeilijkste stuk om combo te houden. Ik kom daar toch nog regelmatig in aanraking met een bal...

• edzon
Vozze schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:20:
@edzon : waar haal jij die 3400 vandaan? Die heeft hij nu toch al meer dan jij? Jij hebt 16,6 en Planeetje 20k. Hoe bepaal je dat ie dan nog eens 3400 meer kan pakken?
Dat klopt idd maar dat bedoel ik ook niet, ik denk dat hij 2k meer kan pakken bovenop de 3400 die hij nu al heeft zonder upgrades door zijn items met die van mij te vergelijken:
edzon schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:43:
[...]
Als ik conservatief uitga van een winst van 2k voor een driver op 1 level hoger en 1k hoger voor de glider dan kom ik al op 5k (2k+3×1k-3400=1600) uit. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de extra basepoints, bonus punten voor de kart of playerlevel points die hij nu al heeft, daarmee kom je al makkelijk op de 2k uit volgens mij.
Dan is daarbij de upgrade van yoshi naar level 4 (=2k) genoeg voor 4k extra en daarmee de eerste plek. Uiteraard wel min een nsc met wat lekkere frenzy's voor nodig maar imho makkelijker te rijden dan een verbetering op track 2.

• Vozze
@edzon : ik begrijp dan nog steeds niet waar je die 2k extra, die Planeetje met z'n huidige items zou moeten kunnen halen, vandaan haalt. Al helemaal niet wanneer je die baseert op je eigen score.
De reden dat ik andere scores erbij haal in plaats van jouw scores, komt omdat ik dat representatiever vind voor de vergelijking. Wat is mogelijk met een level 4 Yoshi? Dan is 26k de hoogste score van alle vrienden en ranked personen. En die komt van m'n meest directe tegenstander:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hj562Hc-JCJswVQe2vNk7hMNnrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ef9tZJPkJLh5UAAjcdnBru92.jpg?f=fotoalbum_large
Gezien zijn of haar overige scores geen pannenkoek. Ik durf wel te stellen dat 360 extra basepoints voor een driver leidt tot 2k extra. Blijft een maximum van 24,3k over. Dan het gebrek aan een tier 3 kart is ook ongeveer 2k. Blijft een maximum van 22,3k over. En dan ben ik nog terughoudend.
Kijk ik daarna naar de scores van @MrOleo, @MetalSonic en @Slettesloery die ik allen qua skills echt wel hoog heb zitten, dan bevestigen hun scores mijn gedachtengang.
Slettesloery komt met een level 4 ook op 24,6k. Maar wel met een tier 3 kart en veel hogere basepoints. Daarnaast haalt ook de topper in de poule van @pjot1 met een level 4 driver en alles top tier slechts 24,9k. Ook weer met betere basepoints. Ik denk dat je het potentieel van die baan wat overschat. Of heb jij wel iemand in je ranked of vrienden die daar met een level 4 driver op 800 basepoints wel een dikke score heeft?
Ook mijn eigen ervaring op die track is dat het punten sprokkelen is. Van een max score van 18k met een level 1 driver met ongeveer 700 basepoints naar 20,5k met een level 2 driver met 980 basepoints. En ik durf wel te stellen dat die redelijk maximaal is. Ok, ok een derde frenzy had de score nog omhoog gebracht, maar die heb ik tijdens al mijn pogingen op die baan nog niet gehad.
Ik ben het met je eens dat het grinden eenvoudiger gaat zijn met een hogere frenzykans, maar het blijft sprokkelwerk.
En ook jou heb ik wat scores en skills hoog zitten, dus die score die je nu hebt staan is echt heel sterk, maar ik denk ook dat jij maar tot maximaal 17,5-18k kunt komen wanneer je driver en kart op 800 en 400 basepoints hebt gezet. Maar je mag het tegendeel bewijzen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Vozze op 21-09-2021 18:57 ]

BBBrt schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:48:
[...]

Baan 2 voelt inderdaad nooit 'af'. Ik dacht echt al bijna al het beste eruit gehaald te hebben, en dan rij ik zo weer 3k+ erbij.
Het is ook vaak zo dat de bots bijna precies hetzelfde gedrag (en naar mijn mening vaak ook dezelfde items uit itemboxen) hebben na een restart. Ik ontdekte daardoor een ideale 'startsetup' voor mij. Starten op ongeveer de 3e plek in combinatie met een coinboxdriver bot. Dan heb je na de schietpijp meteen al een slipstream te pakken. Door daarna een beetje de buitenbocht te pakken, was ik 6e bij de eerste boxen. Daar een Lucky 7 frenzy, terwijl tegelijkertijd de coinboxer zijn muntjes praktisch voor mijn neus dumpte :)
Alles behalve de frenzy lijkt grotendeels vooraf bepaald, want die paar keer daarvoor had ik gereset en had die coinboxer volgens mij keer op keer een coinbox bij de eerste boxen...

Anyhow, de andere 2 frenzies vielen ook gunstig. Allebei rond het einddeel met de bumpers en de ballen. Het moeilijkste stuk om combo te houden. Ik kom daar toch nog regelmatig in aanraking met een bal...
Ik heb zelf de beleving dat je met een coinbox driver op baan twee en drie wel honderden restarts kan doen en dat het altijd wel beter kan :). Na een tijdje is het echter mooi geweest vind ik.

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025
Dat het mooi geweest is, ben ik met je eens @MetalSonic! Ik weet dat ik niet mag klagen, maar mijn hemel wat was deze week saai. Ik heb al moeite om alle muntjes binnen te halen en uit te delen. Ik kijk uit naar morgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1MoMJ9_QfQnYghgC4OscuSF-MY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h9VoC4NodaCzJWHwj9QH42Z7.jpg?f=user_large

Folding@home

• edzon
@Vozze Het is eigenlijk heel simpel maar misschien daarom wel iets te simpel. In mijn ervaring kan ik altijd min 2k bij mijn score optellen om uit te rekenen wat ik zou kunnen scoren als ik mijn driver 1 level omhoog breng. Voor gliders houd ik 1k aan per level. Dit hangt natuurlijk af van het aantal actions maar daarom schat ik het ook conservatief in. Als ik de items van planeetje op mijn score projecteer dan had ik 5k meer kunnen scoren als ik die logica volg. Zijn driver is namelijk 1 level hoger en zijn glider 3 levels. Anders gezegd, als ik mijn run met de items van planeetje had gereden denk ik dat de score zo'n 5k hoger geweest was los van de extra base en player lever points, daar reken ik voor het gemak 400 punten voor. Als jij daar andere ideeën bij hebt hoor ik het natuurlijk graag.

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-01 22:56
Tootoo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:43:
Dat het mooi geweest is, ben ik met je eens @MetalSonic! Ik weet dat ik niet mag klagen, maar mijn hemel wat was deze week saai. Ik heb al moeite om alle muntjes binnen te halen en uit te delen. Ik kijk uit naar morgen :)

[Afbeelding]
Pfff lekker eerlijk weer zo’n ranking :X
Hier moet ik het mee doen op Tier 54…
Korte samenvatting: 2e week op rij niet top 3 gehaald en morgen Tier 53 in 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkJi3xWVxFgt3ZFu9S1Sg5Lf7w0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bhf8IgcDaX6vFDcPSzCOvo9J.jpg?f=user_large

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-01 19:05
@R-utger wat een klote ranking ja!! Zit ook in tier 54 met een topscore van 93k. Dat vond ik ook al stevig. Hoeveelste sta je zelf in je ranking?
Tootoo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:43:

[Afbeelding]
Als ik jou was zou ik nog even knallen. Die nummer twee staat vlak onder je :o :o :o

:+
Hoop wel voor je dat je vanaf morgen weer goede weerstand hebt in je poule :)F

• R-utger
bennieeee schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:14:
@R-utger wat een klote ranking ja!! Zit ook in tier 54 met een topscore van 93k. Dat vond ik ook al stevig. Hoeveelste sta je zelf in je ranking?
spoiler:
14e ;w

Ik kan nog wel flink verbeteren door tickets te gebruiken, maar de top 5 haal ik niet waardoor ik alsnog 1 Tier ga zakken |:(

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

R-utger schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:49:
[...]

Pfff lekker eerlijk weer zo’n ranking :X
Hier moet ik het mee doen op Tier 54…
Korte samenvatting: 2e week op rij niet top 3 gehaald en morgen Tier 53 in 8)7
[Afbeelding]
Ah dat is jammer. Volgende week een betere poule!

• Vozze
@edzon Dat is an sich geen gekke stelregel en over het algemeen kun je dat wel stellen, maar ik ben bang dat het op deze baan met maximaal eens 110 tot 120 actions bij een dubbele frenzy niet helemaal op gaat. Dat blijkt wel uit de scores die ik allemaal aandraag. Volgens jouw theorie zou iedereen dan fors hoger moeten scoren en zou @MrOleo bijvoorbeeld ruim op 22k moeten zitten met zijn huidige run. Zijn driver is immers 3 levels hoger, maar zijn glider 1 level lager. Je zou dan 5k bij jouw score op moeten tellen waarbij je uitkomt op 21,6 en dan heb ik de veel hogere basepoints van MrOleo nog niet meegerekend. Dat is ook nog zeker 1 tot 2k. Beide hadden jullie een dubbele coin frenzy run alleen MrOleo had een break.
Eigenlijk wilde ik alleen maar aangeven dat ik denk dat op deze baan een investering niet het maximale rendement geeft door de lage action count. En ik daardoor adviseer om het niet te doen omdat je misschien een 2k per level verwacht en niet krijgt. Morgen hebben we het weer over de nieuwe tour!

@R-utger : inderdaad wel een erg zware ranked. Helaas maar slikken en de investering tot morgen bewaren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vozze op 21-09-2021 20:54 ]

• MrOleo
edzon schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:48:
@Vozze Het is eigenlijk heel simpel maar misschien daarom wel iets te simpel. In mijn ervaring kan ik altijd min 2k bij mijn score optellen om uit te rekenen wat ik zou kunnen scoren als ik mijn driver 1 level omhoog breng. Voor gliders houd ik 1k aan per level. Dit hangt natuurlijk af van het aantal actions maar daarom schat ik het ook conservatief in. Als ik de items van planeetje op mijn score projecteer dan had ik 5k meer kunnen scoren als ik die logica volg. Zijn driver is namelijk 1 level hoger en zijn glider 3 levels. Anders gezegd, als ik mijn run met de items van planeetje had gereden denk ik dat de score zo'n 5k hoger geweest was los van de extra base en player lever points, daar reken ik voor het gemak 400 punten voor. Als jij daar andere ideeën bij hebt hoor ik het natuurlijk graag.
Dat 2k,1k verhaal lijkt wel redelijk te kloppen als ik het met mijn eigen berekening vergelijk. Dus op zich wel een handige manier om een inschatting te maken. :)
Het is alleen nogal afhankelijk van basepoints en baanlayout.

Ik verwacht met een mushroom+coin of dubbelcoin nsc dat 21k a 22k mogelijk is met die loadout (ik haalde vanmiddag tijdens coins verzamelen 20200 met mushroom+coin 133 acties en 2x combobreak). Met een banaan frenzy ofzo erbij zit je dan op 22k+, wat overeenkomt met die +5,4k tov jou score.

Het is alleen zo een grind om te halen op die saaie baan, zeker een triple frenzy. :/

Toevoeging na @Vozze zijn post. Ik denk dat die 2k voor de driver wat hoog is en die 1k voor de glider wat laag, die basepoints liggen best dicht op elkaar 800 vs 600. Zonder combobreak had ik vanmiddag wel 21k+ gescoord en dat was mushroom+coin geen dubbele coins. Het is ook heel afhankelijk van wat men uit die trein gooit, mushroom of bommen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MrOleo op 21-09-2021 21:02 ]

erutangiS

• Vozze
@MrOleo : jij en @edzon hebben beide een dubbele coin frenzy en geen derde frenzy erbij. Dus je moet je 20200 vergelijken met de 16,6k + 5k. Neem je de basepoints (980 versus 644) mee, dan mag je daar nog wel wat bij op tellen. Zeker 500 punten. Dan mis je dus nog 2k aan punten. Met een vergelijkbare run. Bij sommige tracks is een driver level erbij zo 3k erbij (en met een coinbox driver wel 4k), bij sommige 2, maar bij deze echt maximaal 1 tot 1,5k.

Hmmm, ik lees nu mushroom, coin. Maakt het verhaal iets anders, maar een triple mushroom is qua punten marginaal minder dan een coin.

Blijf ik nog wel steeds erg benieuwd naar de dikste score op die track en de bijbehorende loadout.

[ Voor 41% gewijzigd door Vozze op 21-09-2021 21:07 ]

• MrOleo
Potverdrie je bent te snel @Vozze , ik hou je posts niet meer bij. :)
Ach ja morgen nieuwe kansen het is nu toch te laat om scores nog te verbeteren met upgrades. Hopelijk leuke pipes en verrassingen, ik ga proberen te wachten met kijken tot na het werk, lekker hele dag in spanning zitten.

erutangiS

• Vozze
@MrOleo : Zo is dat. En je moet ook maar zin hebben om te grinden op die baan. Ik geloof het ook allemaal wel. Erg benieuwd naar morgen! Dat wachten lukt mij waarschijnlijk toch niet ook al heb ik het gigantisch druk op het werk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vozze op 21-09-2021 21:12 ]

• Tootoo
@R-utger jij hebt het dan ook echt niet getroffen zeg! Had in dat opzicht graag geruild met je. Een beetje normale tegenstand in een ranked cup is toch een stuk leuker :)

Ik weet dat ik om 8:01 al wel aan het kijken ben :P Ik heb dan ook vrij en slechts 1 van de 2 kinderen. Veel rustiger kan ik het niet krijgen ;)

Folding@home

• bennieeee
R-utger schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:27:
[...]

spoiler:
14e ;w

Ik kan nog wel flink verbeteren door tickets te gebruiken, maar de top 5 haal ik niet waardoor ik alsnog 1 Tier ga zakken |:(
Pfoe ..
Pijnlijk weekje! Bij mij had je rond plek 9 gehangen. Hopelijk heb je komende weken meer geluk!

Ben benieuwd hoeveel HE er morgen in de token shop zullen zitten. Verwacht ook nog wel wat leuks in de tour gifts.

• BBBrt
Ookal zijn we pas nog erg verwend, hoop ik ook weer op 6 'gratis' pipes, 2 HE's in de tokenshop, een pipe met ~10% spotlight kans en misschien een wat grotere kans op mooie gifts uit de TCP...

En nu maar duimen dat mijn hoop waarheid wordt! Ik heb volgens mij best een oké coverage op de city tracks, maar ik mis ook nog genoeg. Meer dan de helft van het teaserplaatje in ieder geval. Dus kom maar door met de drivers! :)
Ik heb genoten van de afgelopen tour. Morgen weer tier 70 en vier he driver tickets op de plank!

Ik reken op leuke rewards, mooie tier shop. Pipe een gaat denk ik licht tegen vallen pipe twee wordt top. We gaan het zien over een paar uur.

Sowieso weer een toernooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMmNuNNIBNmROCcCVDiCSdgZ-rY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YFOeBg92BL4p70qkahK33Gy8.jpg?f=user_large

• MrOleo
BBBrt schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:51:
Ookal zijn we pas nog erg verwend, hoop ik ook weer op 6 'gratis' pipes, 2 HE's in de tokenshop, een pipe met ~10% spotlight kans en misschien een wat grotere kans op mooie gifts uit de TCP...

En nu maar duimen dat mijn hoop waarheid wordt! Ik heb volgens mij best een oké coverage op de city tracks, maar ik mis ook nog genoeg. Meer dan de helft van het teaserplaatje in ieder geval. Dus kom maar door met de drivers! :)
Klinkt goed, het probleem met coverage op die city tracks is dat er zoveel varianten zijn. Tokyo 4, Parijs 3 of 4 en dan nog de r en t varianten en dan heb je nog Berlijn, Londen, New York, Los Angeles ,Sydney... Ik ben benieuwd of die ninja track er dan ook nog bij zit... Het is niet echt een city, maar ook niet een normale track.
Welke dan in de ranked komt is een grote gok...

erutangiS

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Gisteren muntjes uitgedeeld en binnen gehaald. Heb nog een aantal pogingen op track 1 geprobeerd maar tevergeefs. Deze week toch weer een tier omlaag. De tegenstand was toch even te groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_duC5ez23I9Fo9iU8lUIrcg6F88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vpVb9WUzagQS6s8OhmybK87U.png?f=user_large

Ik kan in ieder geval voor mezelf zeggen dat er alles aan gedaan heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5mSDs4HlJyY2cHxA2ZPUQTmqRA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ib8XftzWRoThF8f2ClYWcSd0.png?f=user_large

Iedereen weer gefeliciteerd met de behaalde resultaten! :)

Jammer dat ik moet werken, had graag om 8.00 de nieuwe tour willen starten... :( Ik hoop dat je glazen bol uitkomt @BBBrt! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:19

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Gister van plek 12 naar plek 4 gegaan, maar meer dan dat zat er helaas niet in. Gelukkig wel 4e gebleven. Eens zien wat deze tour gaat brengen.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Planeetje
Ik ben derde gebleven. Heb nog wat geprobeerd op baan 1 en 2, maar de frenzies bleven uit. Op een gegeven moment ben ik maar gestopt. Ik heb uiteindelijk mijn tickets maar op zak gehouden.

Dank @Vozze en @edzon voor jullie inzichten en kijk op het score potentieel! Zeer interessant.

• Sleehond
4e gebleven waarmee ik ook wel content ben.

Op naar de nieuwe tour!

• MrOleo
Mijn directe tegenstander had gisteravond nog geen score met zijn beste items neergezet op track 1 dus ik was wel ff benieuwd vanochtend, maar hij bleek alleen een goede glider te hebben en heeft zich niet veel kunnen verbeteren en ik ben 1e gebleven. :)

Zijn uiteindelijke score was nog wel ietsjes interessant voor de discussie van gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2AUH3ZhFAn73x0n05vm487vTbI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FpytlSuQqvYE66cdCWqzhowA.jpg?f=user_large

erutangiS

• Sleehond
Dikke token shop hoor!!

• bennieeee
Bel de krant en stop de persen!! Ik heb voor het eerst in hele lange tijd alles T3 :+ Wat een weken verder qua items.. pff echt dit is de suikerpot induiken.

Zou iemand als die weet wat de pijpen zijn deze willen sturen hier :D dan kan ik zien wanneer ik me rubies wil inzetten. Zit er nu op 169 en kom zeker weten op 303 stuks. Met de dagelijkse pijp erbij kan dit nog meer worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door bennieeee op 22-09-2021 08:35 ]

• BBBrt
pjot1 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 05:11:

Jammer dat ik moet werken, had graag om 8.00 de nieuwe tour willen starten... :( Ik hoop dat je glazen bol uitkomt @BBBrt! :)
Helaas niet 6 gratis pipes (4), maar wel 6(!) HE's in de tokenshop. Een beetje jammer dat ik alles al heb :)

Vannacht nog derde geworden, maar ik klaag niet. Wéér een rank erbij. Én bijna volledige coverage voor deze én volgende week. Alleen op track 1 volgende week mis ik een T3 glider. Maar het biedt perspectief.

Ik twijfel nu heel erg over pipe 1. 12% is vrijwel zeker een gratis HE per pull, maar ik heb alle spotlights al, op Painter Luigi na. Dan toch maar wachten op de tweede pipe?

En het is trouwens wel duidelijk waarom de specs aangepast zijn. Maar of ik nou blij moet worden van die kleine getalletjes en lettertjes... ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtKBXmJBOWmDFFyuRtlIRmhPGis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hX7gzldia2dH6RR8yCtilpg4.png?f=fotoalbum_large

Kwantiteit > kwaliteit qua items. Meeste vind ik gemiddeld tot aardig. Leukste van deze tour worden voor mij de tracks. Hoog fun gehalte

• bennieeee
@MetalSonic mijn dank is groot! Pipe 1 mis ik alleen Luigi Painter. Pijp 2 heb ik juist alleen Mario Musician. Ga me rubies maar spreiden over beide. Want week 1 is wel een goeie pijp met 2 coinbox en 2 lucky 7.

• texelonia
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSYG0c3SSsYxbUThyoKvSKanvYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cai6vaQrqme9uYU0rLGwUwjM.png?f=fotoalbum_large
Ik stond zowaar 5e, maar helaas vannacht ingehaald en 6e geworden :( Dus een tier omlaag. Hopelijk eenmalig en niet weer het begin van een diep dal….

Ik mis een kart op de 1e track, en geen spotlights om uit de pijp te halen. Dus maar eens zien hoe dat gaat.

De pijpen vallen me ietwat tegen. Ik denk nog even na of en waar ik mijn ruby’s in ga stoppen. Veel drivers uit de pijpen heb ik al, dus misschien zijn de special pijpen met karts interessanter…

• Tootoo
Zo, rust hier! Eens even rond gekeken, maar ik sluit me aan bij jullie mening. Voor spelers van het eerste uur zit er niet perse wat bij waarvoor ik alle rubies moet stuk slaan om dat te halen. Sterker nog: ik zou alle pijpen over kunnen slaan.

Dus ook hier wordt het vooral lol beleven (of irriteren in sommige gevallen) aan de city tracks :)

Folding@home

• bennieeee
Nou doei Rubies. 3*10 pijp is: Peach Kimono, Pauline, Luigi Painter en Strawberry Crêpe.

Toch wel lekker als je wat items ook al hebt op level 7. Nog 4,5k erbij aan munten.

De overige rubies gaan mee naar week 2.

Altijd lekker een HE uit de gratis pijp: Flying Easel

[ Voor 12% gewijzigd door bennieeee op 22-09-2021 09:41 ]

• BBBrt
MetalSonic schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:40:
[Afbeelding]

Kwantiteit > kwaliteit qua items. Meeste vind ik gemiddeld tot aardig. Leukste van deze tour worden voor mij de tracks. Hoog fun gehalte
Dat wordt rubies bewaren voor de special pipe van week 2. Ik heb daar geen enkele driver van en geen enkele kart :)

Even voor de zekerheid, want ik heb dit nooit eerder gedaan, maar als ik zo'n 50 pipe leegtrek, heb ik dan gegarandeerd 3 HE drivers en 3 HE karts van het bijbehorende plaatje? En zijn dat dan gegarandeerd 3 verschillende of kun je ook 3 keer Pauline krijgen?
Door de tekst dat er geen spotlights inzitten, ben ik in de war...

[ Voor 22% gewijzigd door BBBrt op 22-09-2021 09:34 ]

• R-utger
Die 2e 50 pipe ga ik wel leegtrekken als ik genoeg rubies heb!
Heb 0/4 drivers die erin zitten :)

Tootoo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:07:
Zo, rust hier! Eens even rond gekeken, maar ik sluit me aan bij jullie mening. Voor spelers van het eerste uur zit er niet perse wat bij waarvoor ik alle rubies moet stuk slaan om dat te halen. Sterker nog: ik zou alle pijpen over kunnen slaan.

Dus ook hier wordt het vooral lol beleven (of irriteren in sommige gevallen) aan de city tracks :)
Ik zou deze pipes ook kunnen overslaan. Lijkt vooral gefocust om de wat nieuwere spelers een inhaalslag te geven. Op zich een slimme zet van Nintendo

• Tootoo
BBBrt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:20:
[...]

Dat wordt rubies bewaren voor de special pipe van week 2. Ik heb daar geen enkele driver van en geen enkele kart :)

Even voor de zekerheid, want ik heb dit nooit eerder gedaan, maar als ik zo'n 50 pipe leegtrek, heb ik dan gegarandeerd 3 HE drivers en 3 HE karts van het bijbehorende plaatje? En zijn dat dan gegarandeerd 3 verschillende of kun je ook 3 keer Pauline krijgen?
Je hebt het juist. Als er geen spotlight in zitten en je trekt hem leeg heb je enkel gegarandeerd het aantal items zoals in het detail tabelletje staat. Maar je kan inderdaad ook 3x dezelfde HE driver krijgen… en precies niet degene die je wilt.

Folding@home

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06-2025
MetalSonic schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:48:
[...]

Ik zou deze pipes ook kunnen overslaan. Lijkt vooral gefocust om de wat nieuwere spelers een inhaalslag te geven. Op zich een slimme zet van Nintendo
Same here

• BBBrt
Tootoo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:02:
[...]

Je hebt het juist. Als er geen spotlight in zitten en je trekt hem leeg heb je enkel gegarandeerd het aantal items zoals in het detail tabelletje staat. Maar je kan inderdaad ook 3x dezelfde HE driver krijgen… en precies niet degene die je wilt.
Nouja, van de pipe volgende week heb ik nog helemaal niets van het plaatje. Dus als ik hem leegtrek, heb ik worst case misschien 2 nieuwe drivers en 2 nieuwe karts...
Maar er is ook nog een kans dat ik na 2/3 pulls al bijna alles heb en dan kan ik resetten en nog een gok wagen. Dat verhoogt mijn odds weer een beetje.
Al met al ga ik er maar van uit dat ik 3 nieuwe drivers én karts zal binnenslepen met 5 pulls ;)
BBBrt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:20:
[...]

Zie uitleg van @Tootoo :)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:22

Oxigeon

En zo is dat!

Deze game nooit gespeeld. Ik zie hier allerlei ranking etc voorbij komen. Is dit tegen elkaar racen of driftpunten bij elkaar sprokkelen? Of hoe gaat dit in zijn werk. Mis de info in de startpost

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• R-utger
Hele korte uitleg:
Je rijdt om zoveel mogelijk punten te halen, dit door een hoge combo te halen.
Wat helpt is om betere items te gebruiken en te upgraden. Uiteraard door te winnen worden de punten ook hoger.
Ook als je level hoger wordt, krijg je meer punten.

Dus als je net start is het nog vrij lastig en zullen je scores nog niet zo hoog zijn, maar met de tijd wordt dit steeds hoger en beter ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMmNuNNIBNmROCcCVDiCSdgZ-rY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YFOeBg92BL4p70qkahK33Gy8.jpg?f=user_large

Vanavond 20:30 mario kart tour toernooi! Iedereen is welkom

• edzon
MrOleo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:44:
Zijn uiteindelijke score was nog wel ietsjes interessant voor de discussie van gisteren:
[Afbeelding]
Zeker interessant, vergelijkbare score als planeetje met een driver en glider van een level lager en dan ook nog eens een kart van de onderste plank, het potentieel van de track lag dus wel een stuk hoger. Ik denk achteraf dat ik zelf ook wel een hele gelukkige run had met een hoop rondvliegende coins en mijn score daarom meer in de buurt van een gemiddelde triple dan een dubbele frenzy run kwam en dat daar een verschil van inzicht is ontstaan...

Enfin, gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten en succes met het verjaardagsfeestje!

@henkie, doe je een beetje rustig aan svp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnfARiZsWL1Bi2FvMnNKqEmxce4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SKCWm70c7ddQ3RtHBoHIGBl.jpg?f=fotoalbum_large

• bennieeee
Eindelijk de aller eerste HE is zover!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpmvcYfufq6yCxoEEtVRk9nX-B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xU0AWBstPWpmaZ5EanjdNLm.jpg?f=fotoalbum_large

• MrOleo
Oxigeon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:54:
Deze game nooit gespeeld. Ik zie hier allerlei ranking etc voorbij komen. Is dit tegen elkaar racen of driftpunten bij elkaar sprokkelen? Of hoe gaat dit in zijn werk. Mis de info in de startpost
Zoals alle mobiele games, free to play, pay a lot 2 win. Maar ook free is het leuk te doen, je begint alleen met een enorme achterstand, maar theoretisch is je ranked tegen gelijkwaardige tegenstanders, inde praktijk valt dat soms wat tegen.
Er zijn 2 gamemodi: multiplayer tegen elkaar, daar gaat het om eerste worden. Is wat laggy maar soms wel leuk.
Singleplayer tegen bots, daar gaat het om zo hoog mogelijke score halen door acties te maken, drifts, jumps, items gebruiken. In singleplayer heb je dan een ranked waarin je tegen elkaar strijd met je beste scores over 3 banen.

erutangiS

• pjot1
  • Niet online
@MrOleo was me net voor....

[ Voor 88% gewijzigd door pjot1 op 22-09-2021 17:51 ]

• MrOleo
8)

Tjongejonge wat lijken die pijpen veel op de pijpen van vorig jaar. Ik had toch wel iets recenters verwacht. Pauline, hakama en vacation peach :|
Maar wel lekker veel leuke beloningen overall.

Oh en Vancouver bestaat natuurlijk ook nog, ik wist wel dat ik er een was vergeten...

Wacht Pauline zit gewoon in beide pijpen van vandaag, haha dat is dom zeg... _O-

En als laatste toevoeging, deze week geen HE ticket in de tier shop en ik heb in 1 dag evenveel HE tickets in de daily shop als de hele vorige tour, namelijk 2. :+

[ Voor 32% gewijzigd door MrOleo op 22-09-2021 18:05 ]

erutangiS

• pjot1
  • Niet online
MrOleo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 17:58:
[...]

8)

Tjongejonge wat lijken die pijpen veel op de pijpen van vorig jaar. Ik had toch wel iets recenters verwacht. Pauline, hakama en vacation peach :|
Maar wel lekker veel leuke beloningen overall.

Oh en Vancouver bestaat natuurlijk ook nog, ik wist wel dat ik er een was vergeten...

Wacht Pauline zit gewoon in beide pijpen van vandaag, haha dat is dom zeg... _O-

En als laatste toevoeging, deze week geen HE ticket in de tier shop en ik heb in 1 dag evenveel HE tickets in de daily shop als de hele vorige tour, namelijk 2. :+
Nou, qua pipes hoor je me niet klagen! Eerst een x10,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFZkP3yNN8WQ6RSo4-IcPr6-VT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/URURCCshYmxUGUkYLlzbji8E.png?f=user_large
Toen gereset en gratis pipe. Groen, Hmz...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7we3kFU1LocDFKXBXwLHhGpkQKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WCwjBqgR0AvvHbIGyUuH2iBm.png?f=user_large

Vancouver city vind ik persoonlijk 1 van de mooiste, leukste en vermakelijkste tracks. Verder vind ik het een leuke tour!

@MrOleo nu met alle coins, nog steeds 40k aan coins zeker? :p

• Sleehond
Tot nu toe zeer vermakelijke tour!!

Ben nog lekker rubies aan het sparen, heb er straks wel tegen de 300. Eens kijken hoe de ranking gaat komende dagen en dan kom ik hier advies inwinnen of en welke pijp ik moet gaan pullen!

• MrOleo
pjot1 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:10:
[...]

@MrOleo nu met alle coins, nog steeds 40k aan coins zeker? :p
Yep 36k na 2 tickets te hebben gekocht en nog een hele rits aan inkomen te gaan, laat die tickets maar komen! :Y Glider vooral, ik heb chronisch tekort aan glider tickets.
[Afbeelding]
Toen gereset en gratis pipe. Groen, Hmz...
[Afbeelding]
Oh dat is fijn pullen, 1 karakter lekker upgraden, nice.

[ Voor 41% gewijzigd door MrOleo op 22-09-2021 19:25 ]

erutangiS

• BBBrt
MetalSonic schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:37:
[Afbeelding]

Vanavond 20:30 mario kart tour toernooi! Iedereen is welkom

[Afbeelding]
Ik haak graag aan, maar wordt voor mij eerder richting 21:00, denk ik. Hopelijk blijven jullie nog lang genoeg racen! In potentie heb je na een uurtje samen racen bijna 2 sheets vol met challenges + bijbehorende rubies :)
BBBrt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:07:
[...]

Ik haak graag aan, maar wordt voor mij eerder richting 21:00, denk ik. Hopelijk blijven jullie nog lang genoeg racen! In potentie heb je na een uurtje samen racen bijna 2 sheets vol met challenges + bijbehorende rubies :)
Het is tot ongeveer 2130, join wanneer je wil!

• Tomhaps95
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-10-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSUbdCCYkfxGZ04DbDLdthMh66I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSnb7cvvWQz2ut2Tzwjqif2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbuIlFbrKrAmfOBLIM5bpBLdlxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCuDKpj3kgvULFVPtN7roxLq.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet echt wat ik er van had verwacht :N
De multiplayer game begint over 1 minuten :)
Bedankt voor de gezelligheid en congrats voor de winnaars! Laatste x 12 sessie helaas disconnect. Helaas voor @Vozze want die had een dikke voorsprong. Tot de volgende keer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKJNDdti2WYKIApgWZQwb1Gn9uY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wq1BQmrFSy8Fwjd3sYPwvtr2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3Ge03F7ygTbCGm2OL1aR6aFsBM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FvB2gvtbdbAUI9Vn4kMLfQUj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNYoN1uk02HlSkiwbkUKa6-UHQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cajdlkx4WlmOGpKxr5Qbxsgr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klSupY_hZcCHM5fdZotWjqiiU4U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rAoOXHpsOYwL4hKZPJuticWu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrVf6dSCcQhJo2emjwKaOoWFfaY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GwUf8htW2L9ddwfv288mfPw4.png?f=fotoalbum_large

• BBBrt
Mooi, een hele lading challenges af kunnen strepen :)

Mijn spel stotterde nu ook even, maar dat was toen er een bullit bill frenzy samenviel met een big bell frenzy. Dat is dan ook wel meteen enorme chaos :p

• Vozze
Complete chaos! En ik dacht dat ik er bij de laatste bij zes races al was. Bleken het er 12 te zijn. Voor de compleetheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqI7GfO0MPvCOjtPq6KSZQoPJEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3ULnFcirPRLpC1zLIQ7oHPt.jpg?f=fotoalbum_large
Man, wat ben ik een paar flink te pakken genomen. En iemand is goed met het timen van de lightning.

[ Voor 9% gewijzigd door Vozze op 22-09-2021 22:03 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgJPzU3BxB99GadsnBF4yM7AgEY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iSZgZm31dy7PVmPGRm6L2rmZ.png?f=fotoalbum_large

Ook weer binnen *O* *O*

• Tootoo
@MetalSonic ik kon er dan niet bij zijn vanavond, ik kon je wel helpen met kart pro ;)

Folding@home

Tootoo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:11:
@MetalSonic ik kon er dan niet bij zijn vanavond, ik kon je wel helpen met kart pro ;)
Stuur maar een bericht als jij voor pro wil gaan hoor. Ik verdedig je eerste plek dan vanaf plek twee of lager :Y)

• pjot1
  • Niet online
MrOleo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:23:
[...]

Yep 36k na 2 tickets te hebben gekocht en nog een hele rits aan inkomen te gaan, laat die tickets maar komen! :Y Glider vooral, ik heb chronisch tekort aan glider tickets.

[...]

Oh dat is fijn pullen, 1 karakter lekker upgraden, nice.
Lekker hoor! Glider tickets? De rest niet? ;)
Oei, hopelijk heb je nog een paar rubies? Kan haast alleen maar beter worden.
Vozze schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:02:
Complete chaos! En ik dacht dat ik er bij de laatste bij zes races al was. Bleken het er 12 te zijn. Voor de compleetheid:
[Afbeelding]
Man, wat ben ik een paar flink te pakken genomen. En iemand is goed met het timen van de lightning.
Multiplayer was weer erg leuk! Lightning is ook leuk! Zelf vuur ik deze altijd af als net iedereen door de itemboxen heen is gegaan. Sorry. ;)

So far so good. Comfortabel eerste, nog lekker veel tickets. Ik kan al nadenken over de volgende ranked cup. Ook of ik volgende week kamek op 1400 punten zet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQxO35NwQr5mmxrD1GmNSyA7LFQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NYydVyC6lOuBjYVhWUtZFPPr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xewYSiX-cHgxLxtD3CVYZWdl68k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OLVCSYIrJj90sPqgI0P7RTY1.jpg?f=user_large

• Planeetje
Mijn tcp vandaag naar level 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiAN4Dj6GFZl8tKO7FRRdNnOTGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZDpuKdghpZtlBypllSX6SZ6.jpg?f=fotoalbum_large

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:42
Voor mij genieten deze week! Drie keer 10 met onderstaand resultaat. Eindelijk coinbox drivers! Daarnaast ook nog leuke pulls uit de TCP en free pipes plus een shop die goed gevuld is. Het mag elke week wel anniversary zijn :p

Nog steeds geen tickets hoeven te gebruiken om te levelen. Ik eindig elke week wel redelijk makkelijk in de top 3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMR8BB6bA74vTyK8qb3VTlEH2fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Mln3DIqezeb9lb6gq2hQ3CP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFYLSTMolVFNHR0JbOZXAoy7opI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiuqtIEMUqLT7BfVc59GolAG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrZ3S9vCci0DhT4K0nBFrrht98Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYpKPnWjZBrNetnK1Uny8V9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gz5dLcNJO3APaKFzKyVBGkhXvoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TcgC1ezzqo7tsjxfban5JWV.jpg?f=fotoalbum_large

• Sleehond
Lekker @AequitasII !

Hier kan je lekker stappen mee maken!

• BBBrt
Als ik even reken wat ik nog allemaal kan binnenhalen aan rubies, dan zit ik aan het einde van het tweede tourdeel op ca 280 stuks. Genoeg dus voor 6 pulls. Die ga ik alle 6 loslaten op de 'special pipe' van week 2 :)

Zijn er nog mensen die ook specifiek voor die pipe gaan?
BBBrt schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:06:
Als ik even reken wat ik nog allemaal kan binnenhalen aan rubies, dan zit ik aan het einde van het tweede tourdeel op ca 280 stuks. Genoeg dus voor 6 pulls. Die ga ik alle 6 loslaten op de 'special pipe' van week 2 :)

Zijn er nog mensen die ook specifiek voor die pipe gaan?
Voor mijn toekomstige coverage ga ik spenden op in elk geval special pipe een. Ik mis bierworst luigi en koala baby en alle vier de “formule 1” karts.

Special pipe 2 heb ik alle drivers maar mis ik twee karts. Moet nog zien of ik daar een x10 op los laat..

• pjot1
  • Niet online
Lekker @AequitasII!

Had je de pipe tussentijds gereset of bleef je pullen?

@MetalSonic

Als je nog een boel rubies hebt kan je toch van elke pipe een x10 doen? Of loop ik dan op de rubies vooruit?

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:42
pjot1 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:01:
Lekker @AequitasII!

Ik ben gewoon als een gekke enthousiast blijven pullen totdat mijn rubys op waren ;)

• pjot1
  • Niet online
AequitasII schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:02:
[...]

Ik ben gewoon als een gekke enthousiast blijven pullen totdat mijn rubys op waren ;)
Hahaha! Mooi dat je dit eruit wist te halen! :)

pjot1 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:01:
Lekker @AequitasII!

@MetalSonic

Als je nog een boel rubies hebt kan je toch van elke pipe een x10 doen? Of loop ik dan op de rubies vooruit?
Tja als ik ergens ga pullen dan is dat omdat ik echt iets eruit wil halen met een soort van zekerheid. Concreet voorbeeld. Ik ga pas pullen bij een normale 100/100 pipe als ik 350 rubies of meer heb. Dan weet ik dat ik sowieso de spotlight item eruit haal en dat er geen pulls aanvoelen als voor niks..

50/50 special pipe is iets complexer omdat het geen spotlight heeft. Toch heb je als je bijvoorbeeld 200 rubies ervoor op zij zet een grote kans dat je één of meerdere van de gewenste items eruit haalt.

Ik hoop natuurlijk dat ik met 1 tot 3 pulls minimaal de helft van de karts heb en nog een driver maarja wie weet. Vooral die 50 pipe is net een casino
Ik ben weer in mijn eigen appartement, achter een toetsenbord dus ik kan een wat uitgebreidere reactie typen over deze tweede anniversary tour...

In het algemeen:
De pros/ leuke dingen
Lekker veel rubies, prima (gold) rewards, tiershop ontzettend veel en in de daily shop wordt ik ook al goed verwend sinds woensdag alhoewel dat toeval kan zijn. Doordat het allemaal city tracks zijn is het deze tour ook een stuk leuker om alles te spelen/ vrij te spelen. De paidbanners vallen ook niet tegen. Ik was blij dat ik eindelijk DK classic kon binnen hengelen. Ook over de premium plus banner hoor je mij niet mopperen.

Voor de huidige ranked cup en de waarschijnlijk volgende (PGP cup) alles tier drie dus dat is fijn. Heb voor de huidige ranked cup nu in elk geval één serieuze tegenstander die nu vlak onder mij zit. Niet erg ik houd wel van wat competitie.

De minder leuke dingen
Deze tour is qua main pipe's maar ook qua special pipe's echt gefocust op degene die een half jaar of korter spelen. Ik mis hierdoor bepaalde items. Onder andere Santa bowser? Is dat zo moeilijk? Op de eerste New York track kom ik er niet goed uit met Pauline. Na veel restarten eindelijk met een Lucky 7 frenzy begonnen maar het was niet erg effectief. Beste run so far was beginnen op één en een dubbele coin frenzy.. Verder qua sfeer een mooie baan. Track 2 vind ik wat minder, weinig item punten en hij is maar muaaaaa.. Track drie is gelukkig weer best leuk om te doen mooie track waar je redelijk makkelijk je combo kan vasthouden. Ook nog een leuke shortcut op drie kwart.

[ Voor 8% gewijzigd door MetalSonic op 23-09-2021 17:40 ]

• pjot1
  • Niet online
MetalSonic schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:31:
[...]

Tja als ik ergens ga pullen dan is dat omdat ik echt iets eruit wil halen met een soort van zekerheid. Concreet voorbeeld. Ik ga pas pullen bij een normale 100/100 pipe als ik 350 rubies of meer heb. Dan weet ik dat ik sowieso de spotlight item eruit haal en dat er geen pulls aanvoelen als voor niks..

50/50 special pipe is iets complexer omdat het geen spotlight heeft. Toch heb je als je bijvoorbeeld 200 rubies ervoor op zij zet een grote kans dat je één of meerdere van de gewenste items eruit haalt.

Ik hoop natuurlijk dat ik met 1 tot 3 pulls minimaal de helft van de karts heb en nog een driver maarja wie weet. Vooral die 50 pipe is net een casino
Ja, ik weet dat je zoiets eerder hebt gezegd maar dat je het consequent blijft doen verbaasd me eigenlijk wel een beetje. Een x10 is toch elke keer spannend?

50/50 pijp is meestal heel goed of juist niet. Daar lijkt wel niks tussen te zitten. Naja, kan eigenlijk ook niet teveel zeggen aangezien m'n rubies toch gelijk eruit vliegen. :X

Verder eens met wat je beschrijft in je volgende reactie. Leuke afwisselende tracks die elk weer een goede sfeer neerzetten. Ook fijn om tracks als Vancouver, Sydney en Los Angeles, die niet zo vaak voorkomen, weer eens te spelen! :)

[ Voor 9% gewijzigd door pjot1 op 23-09-2021 18:38 ]

• Tootoo
MetalSonic schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:38:
[...]

Stuur maar een bericht als jij voor pro wil gaan hoor. Ik verdedig je eerste plek dan vanaf plek twee of lager :Y)
Nou, waar jij hebt moeten knokken voor kart pro kreeg ik hem zojuist kado. 100 cc en de laatste 2 races had ik 1x 3 tegenstanders (D of lager) en 1 tegenstander (F). Had een straatlengte voorsprong beide keren. Dank je wel voor de rubies Nintendo!

Verder neemt de ticket stash hier toe. Wil ze graag uitgeven, maar ik sta tot zo ver nog eerste. Wel nog 2 mogelijke tegenstanders die roet in het eten gooien, maar met 7-8-6 level tickets excl alle te verkrijgen tickets kan ik bijna kwartetten met upgrades.

@AequitasII lekkere pulls! Geniet er van! :)

Folding@home

pjot1 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:33:
[...]

Ja, ik weet dat je zoiets eerder hebt gezegd maar dat je het consequent blijft doen verbaasd me eigenlijk wel een beetje. Een x10 is toch elke keer spannend?

50/50 pijp is meestal heel goed of juist niet. Daar lijkt wel niks tussen te zitten. Naja, kan eigenlijk ook niet teveel zeggen aangezien m'n rubies toch gelijk eruit vliegen. :X

Verder eens met wat je beschrijft in je volgende reactie. Leuke afwisselende tracks die elk weer een goede sfeer neerzetten. Ook fijn om tracks als Vancouver, Sydney en Los Angeles, die niet zo vaak voorkomen, weer eens te spelen! :)
In de eerste paar maanden dat ik dit spel speelde deed ik af en toe gewoon los wat x 10 pulls. En dan hoopte ik dat ik de spotlight had. Dat was ook spannend. Maar voor mij persoonlijk was het vooral frustrerend. Ik had dat niet lang vol gehouden. Ik had het best vaak dat ik bij een nieuwe week bij een nieuwe pipe 2 of 3 keer een x10 had gedaan en dat ik niet mijn gewenste item had.

Nu ik het via mijn huidige aanpak doe kan het alleen maar meevallen en dat maakt het voor mij een win win zo'n x 100 pipe... In het ergste geval moet ik al mijn rubies uitgeven en wellicht nog één pack kopen maar in het betere geval kan ik lekker veel rubies vast houden en sparen zodat ik bij een volgende pipe weer 75% eruit kan halen.

Ik vind dit spel sowieso niet echt spannend. Het is meer therapeutisch af en toe. Lekker achtergrond muziekje aan en 20 keer restarten tot ik kan vertrekken met een coin(box) frenzy :+ :)F .. Als ik dit spel met iets anders moet vergelijken dan is het levelen/ grinden in een rpg om mijn poppetje naar een hoger level te krijgen door in hetzelfde gebied dezelfde vijanden te killen. Verstand op 0 en knallen. Blijkbaar heb ik hier tussen mijn werk en verplichtingen behoefte aan.

Achja iedereen speelt dit spel op zijn eigen manier, en gelukkig maar daarom kunnen we hier in dit topic onze speelstijl en belevingen uitwisselen. Anders wordt het ook zo saai :)

[ Voor 7% gewijzigd door MetalSonic op 23-09-2021 20:31 ]

Tootoo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:42:
[...]

Nou, waar jij hebt moeten knokken voor kart pro kreeg ik hem zojuist kado. 100 cc en de laatste 2 races had ik 1x 3 tegenstanders (D of lager) en 1 tegenstander (F). Had een straatlengte voorsprong beide keren. Dank je wel voor de rubies Nintendo!

Verder neemt de ticket stash hier toe. Wil ze graag uitgeven, maar ik sta tot zo ver nog eerste. Wel nog 2 mogelijke tegenstanders die roet in het eten gooien, maar met 7-8-6 level tickets excl alle te verkrijgen tickets kan ik bijna kwartetten met upgrades.

@AequitasII lekkere pulls! Geniet er van! :)
Nouja ik heb er eigenlijk nauwelijks voor moeten knokken. Ik kreeg hem door (jouw hulp?) gisteren ook praktisch cadeau. Vorige keren moest ik veel langer spelen voor ik mijn kart pro haalde.

Fijn dat je hem ook had. Anders had je mij een DM kunnen sturen via Tweakers en dan had ik ff geholpen. Ik zou het als een leuke missie zien. Lekker op plek twee hangen met wat rode schilden ofzo en zoveel mogelijk achter mij proberen tegen te houden.

• Tootoo
@MetalSonic buiten wat domme acties van mij deed ik wel mijn best hoor ;) je had ook gewoon terecht gewonnen.

Maar vond het wel geinig dat @Juicy_Orange (toch?) en jij in dezelfde race zaten. Voelt het nog een beetje als wij tegen de rest!

Over dat grinden: inderdaad goed herkenbaar met een RPG en je levels opkrikken. Ik herinner me nog goed de bakken met uren die ik in final fantasy 7 gestopt heb om enkel de gold chocobo te kunnen halen samen met knights of the round maximaal. Om dan die ene big boss (ruby dacht ik?) aan te kunnen :p Dan stelt grinden voor MKT niet zoveel voor!

[ Voor 3% gewijzigd door Tootoo op 23-09-2021 21:06 ]

Folding@home

Tootoo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:53:
@MetalSonic buiten wat domme acties van mij deed ik wel mijn best hoor ;) je had ook gewoon terecht gewonnen.

Maar vond het wel geinig dat @Juicy_Orange (toch?) en jij in dezelfde race zaten. Voelt het nog een beetje als wij tegen de rest!

Over dat grinden: inderdaad goed herkenbaar met een RPG en je levels opkrikken. Ik herinner me nog goed de bakken met uren die ik in final fantasy 7 gestopt heb om enkel de gold chocobo te kunnen halen samen met knights of the round maximaal. Om dan die ene big boss (ruby dacht ik?) aan te kunnen :p Dan stelt grinden voor MKT niet zoveel voor!
"Wij tegen de rest" haha ja dat heb ik ook wel eens als ik standard races doe en een vriend join. En dan heb ik het dus ook wel eens dat ik tweede rijd en denk "ach hij/ zij mag van mij best eerste worden" en dan houd ik de wapens bij mij.

Uiteraard ga ik bij de online toernooien van de woensdag wel los. Dan pak ik alles en iedereen aan.

Grinden in mario kart is inderdaad makkelijker dan in een rpg. Vooral omdat ik van Mario kart het geluid van het spel uit kan zetten en de muziek kan volgen van bijvoorbeeld Nintendo radio op de tv ofzo. Ik heb Final fantasy 7 nooit gespeeld (shame on me haha) maar final fantasy x heb ik wel uitgespeeld en daar was het ook grinden. Meest recente klassieke rpg die ik heb uitgespeeld en waar het dus ook grinden was dat was Chrono Trigger _/-\o_

Maar nu houd ik op over rpg's, we zitten immers in het mario kart topic :$

• MrOleo
Hoe zit het met de ratio groene coins op normale coins in een coinbox? Ik heb het idee dat er deze week wat meer groene coins zijn als anders, wellicht omdat er ook meer te koop is in de token shop. Maar misschien verbeeld ik me dat gewoon.

Ik zag laatst een filmpje waaruit bleek dat elke groene coin minder kans op een rode coin betekent. Met 2 coinboxdrivers is het dan voor de laatste honderd punten door rode coins belangrijk om alle tokens snel te verzamelen zodat alle coins geel zijn met kans op een rode voor elke munt, maar aan de andere kant is dat best veel werk.

Welke track zou het best zijn voor groene coins verzamelen? Een of andere T track met coinboxdrivers waarschijnlijk...

erutangiS

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:27

Whaam

Meer beter

Geen T track denk ik, juist zo “normaal” (aka plat) mogelijk zodat je goed de muntjes kan pakken. Maar nu het allemaal city tracks zijn weet ik ook niet zo goed welke ik moet hebben. Het gaat iig verrekte langzaam hier, nog geen 160 green coins in totaal ;(

Wel al kart pro :)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

• BBBrt
MrOleo schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:24:
Hoe zit het met de ratio groene coins op normale coins in een coinbox? Ik heb het idee dat er deze week wat meer groene coins zijn als anders, wellicht omdat er ook meer te koop is in de token shop. Maar misschien verbeeld ik me dat gewoon.

Ik zag laatst een filmpje waaruit bleek dat elke groene coin minder kans op een rode coin betekent. Met 2 coinboxdrivers is het dan voor de laatste honderd punten door rode coins belangrijk om alle tokens snel te verzamelen zodat alle coins geel zijn met kans op een rode voor elke munt, maar aan de andere kant is dat best veel werk.

Welke track zou het best zijn voor groene coins verzamelen? Een of andere T track met coinboxdrivers waarschijnlijk...
Voor mijn gevoel zijn dat Berlijn en Sydney. Maar als je er statistieken op loslaat zal het elkaar allemaal vast niet veel ontlopen. En uiteindelijk hengel je relatief veel binnen met coin(box)frenzies, dus driver maakt ook uit.

Overigens heb ik ook het gevoel dat met name coinboxen relatief veel tokens geven momenteel.

• BBBrt
MetalSonic schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:34:
[...]

Voor mijn toekomstige coverage ga ik spenden op in elk geval special pipe een. Ik mis bierworst luigi en koala baby en alle vier de “formule 1” karts.

Special pipe 2 heb ik alle drivers maar mis ik twee karts. Moet nog zien of ik daar een x10 op los laat..
Ben jij nu in de war, of ik?
Volgende week (=special pipe 2) zitten bierworst en koala toch in de pijp? Dat is in ieder geval die ik bedoel en wil leegtrekken.

• Sleehond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ik9DaCFq07ngllG5niDqg2cw3gE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8ZWJcGdOzCOFFa6SlLzZn755.png?f=fotoalbum_large

BAM! Lekkere upgrade dit *O*

• MrOleo
Whaam schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:09:
Geen T track denk ik, juist zo “normaal” (aka plat) mogelijk zodat je goed de muntjes kan pakken. Maar nu het allemaal city tracks zijn weet ik ook niet zo goed welke ik moet hebben. Het gaat iig verrekte langzaam hier, nog geen 160 green coins in totaal ;(

Wel al kart pro :)
Dat is zeker een nadeel van t tracks, teveel jumps. Normale coinbox kan je dan nog timen, coinbox frenzy niet en dan mis je veel. Ik denk dat het gewoon ranked track 3 wordt.
BBBrt schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:25:
[...]

Voor mijn gevoel zijn dat Berlijn en Sydney. Maar als je er statistieken op loslaat zal het elkaar allemaal vast niet veel ontlopen. En uiteindelijk hengel je relatief veel binnen met coin(box)frenzies, dus driver maakt ook uit.

Overigens heb ik ook het gevoel dat met name coinboxen relatief veel tokens geven momenteel.
Ik zat te denken aan een van de Parijs varianten.

erutangiS

BBBrt schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:29:
[...]

Ben jij nu in de war, of ik?
Volgende week (=special pipe 2) zitten bierworst en koala toch in de pijp? Dat is in ieder geval die ik bedoel en wil leegtrekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtKBXmJBOWmDFFyuRtlIRmhPGis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hX7gzldia2dH6RR8yCtilpg4.png?f=fotoalbum_large
op basis hiervan lijkt special pipe 1 met bierworst en koala te zijn, dit is van Twitter en dan lees ik het als de bovenste regel eerst.

• MrOleo
Special pipe 1 is al in de shop en dat is de onderste. Dus 2 is de bovenste, foutje in de tweet. :)

erutangiS

MrOleo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:13:
Special pipe 1 is al in de shop en dat is de onderste. Dus 2 is de bovenste, foutje in de tweet. :)
ah okay, nou dan zal die bovenste vanaf aanstaande zondag wel langs komen?

Edit: city racer 1 pipe is idd al kiesbaar

[ Voor 7% gewijzigd door MetalSonic op 24-09-2021 08:17 ]

• BBBrt
MetalSonic schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:16:
[...]

ah okay, nou dan zal die bovenste vanaf aanstaande zondag wel langs komen?

Edit: city racer 1 pipe is idd al kiesbaar
Ik vraag me af of er zondag dan nog een 'verrassingspijp' komt. Ik denk gewoon die andere 2 pipes beide op woensdag!

Maar we hebben dus dezelfde missie! ;)
Pagina: 1 ... 96 ... 161 Laatste