• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:16
Alvast welkom bij Team Blut, nog 1 of 2 dagen....

Gebruiken jullie eigenlijk star tickets en hoeveel hebben jullie daarvan? In principe heb ik ze niet nodig, maar ik gebruik ze af en toe om tour gifts eerder te unlocken. Ik heb er nu nog 70 ofzo. Binnenkort zet ik ze maar eens grotendeels in, ik kan wel wat goud gebruiken. :+

erutangiS

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 13:09

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

MrOleo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Gebruiken jullie eigenlijk star tickets en hoeveel hebben jullie daarvan? In principe heb ik ze niet nodig, maar ik gebruik ze af en toe om tour gifts eerder te unlocken. Ik heb er nu nog 70 ofzo. Binnenkort zet ik ze maar eens grotendeels in, ik kan wel wat goud gebruiken. :+
Dat is ook precies waar ik ze voor gebruik: soms iets eerder unlocken en anders voor de coins verderop in de week.

Ik heb trouwens nog wat friend-slots open: 2326 9860 9846

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

MrOleo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Whaha ja binnenkort blut inderdaad maar wel met lekker veel HE driver tickets :9~

Ik gebruik mijn startickets en quick tickets af en toe in een tour in een week waarbij ik gewoon al eerder meer sterren wel unlocken, omdat ik al wat eerder die HE ticket wil hebben zodat ik al eerder via een beter item kan mee doen voor de topscore.

Heb nu iets van 20 startickets, en 5 quick tickets.
LawnMowerMan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Dat is ook precies waar ik ze voor gebruik: soms iets eerder unlocken en anders voor de coins verderop in de week.

ja voor coins ook, als ik echt al wat sneller coins wil verzamelen is het leuk om dan coins ipv sterren te krijgen.

Edit: geen idee of ik jou in mijn friendslist heb maar op dit moment heb ik 49 mensen die mij volgens mij wel elke dag een muntje geven. Mocht iemand na een tijdje dat een paar dagen niet doen en ik weer wat ruimte maak dan zal ik je toevoegen. Je staat nu dus op mijn "reserve lijst" :+

[ Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 22-07-2021 16:04 ]

bennieeee schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Vind het zelf maar langzaam gaan...
Komt vast ook omdat er niet echt een strategie achter zit/zat. Maar goed heb wel een zwikje op level 6 staan dus komen er langzaam aan wel.

Merk wel dat velen hier er wel een soort strategie op hebben door op bepaalde groepen te focussen.
Bij mij zit er denk ik pas sinds een maand een strategie achter. En dan kan het best vlot gaan. :)

• Planeetje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09-2025
Tootoo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Fijn dat upgrade van de normal gliders goed uitpakt! En dan mag je binnenkort bij het clubje van mensen zonder MKT muntjes ;) Momenteel heb ik er 785 8)
Hier ook geen muntjes meer. d:)b

• MrOleo
Dus geen geheime coinbanks van 300 startickets. :)

Quick tickets zijn bij mij gebruikt zodra ze binnen zijn. Ik heb mijn acp graag samen met de specialpijp op zondagochtend bij het ontbijt.

erutangiS

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:01
LawnMowerMan schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Ik heb je toegevoegd! Ik ben een vrij casual gamer, maar speel dagelijks en vaak wel goed voor 40k+ scores :)

Weet iemand al voor welk team hij gaat straks? Tot nu toe steeds goed gekozen, maar vind deze wel lastig. Denk dat Mario op karakter favoriet is, maar de drivers van team Peach lijken beter..

Ik heb nog vrij een lege vriendenlijst, dus voor wie dat zielig vindt:
5359 9836 2698

[ Voor 5% gewijzigd door BBBrt op 22-07-2021 21:19 ]

BBBrt schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:18:
[...]

Ik heb je toegevoegd! Ik ben een vrij casual gamer, maar speel dagelijks en vaak wel goed voor 40k+ scores :)

Weet iemand al voor welk team hij gaat straks? Tot nu toe steeds goed gekozen, maar vind deze wel lastig. Denk dat Mario op karakter favoriet is, maar de drivers van team Peach lijken beter..

Ik heb nog vrij een lege vriendenlijst, dus voor wie dat zielig vindt:
5359 9836 2698
Ik ga voor Mario. Denk dat dat team redelijk makkelijk gaat winnen.

• MrOleo
Mario heeft de bekendheid, maar Peach heeft 50% meer drivers en veel meer goeie drivers.
Coinbox drivers is iets van 3 - 8 ofzo?

Op het moment kies ik zeker Peach, veel makkelijker coins verzamelen verwacht ik, de winstbonus maakt me niet veel uit.

erutangiS

MrOleo schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:45:
Mario heeft de bekendheid, maar Peach heeft 50% meer drivers en veel meer goeie drivers.
Coinbox drivers is iets van 3 - 8 ofzo?

Op het moment kies ik zeker Peach, veel makkelijker coins verzamelen verwacht ik, de winstbonus maakt me niet veel uit.
Tja winstbonus is voor mij dus het belangrijkste... Dat verzamelen van coins gaat mij altijd wel makkelijk af. Vaak heb ik in part 1 van een nieuwe tour al alle muntjes wel binnen.

Heb verder wel zin in de VS tour. Jammer dat het nog zo lang duurt. Is het al woensdag?

• MrOleo
Ja, maar coins verzamelen is gewoon leuk, ook als de coin shop al leeg is. :Y

erutangiS

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Wat ik mij afvraag: hebben die tokens een grotere hitbox dan normale muntjes?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Deze week weer een zware poule. Zelfs in m'n vriendenlijst is er niemand met zo'n hoge score. Al moet een top 3 plek op het moment wel mogelijk zijn. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiYQC8T_8hcnXHU1c2Pdun8ZKi4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mBf9IJgvNM5AzgfGXmWWTSMc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2deXo5x7KSw_j-Frc6Td0lyQNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JrxQ3ogUQv3xbUzIoLNj4r76.png?f=user_large

Iets in mij zegt me dat deze speler nog niet is uitgeracet. 8)7

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 13:53
Ik schaar me ook bij team blut! 28 hele munten in de verzameling dan houdt wel op.

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Cache schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:24:
Wat ik mij afvraag: hebben die tokens een grotere hitbox dan normale muntjes?
Volgens mij wel, heb t niet gemeten maar het is gevoelsmatig makkelijker om 2 tonens te raken dan munten. Wat ik me afvraag: zorgen tokens ervoor dat de kans op rode munten kleiner wordt?

• Cache
edzon schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Volgens mij wel, heb t niet gemeten maar het is gevoelsmatig makkelijker om 2 tonens te raken dan munten. Wat ik me afvraag: zorgen tokens ervoor dat de kans op rode munten kleiner wordt?
Toch maar eens even gezocht en een post hierover gevonden op reddit. Kanttekening: test methode onbekend, kan dus zo een n=1 zijn geweest.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
pjot1 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:31:
Deze week weer een zware poule. Zelfs in m'n vriendenlijst is er niemand met zo'n hoge score. Al moet een top 3 plek op het moment wel mogelijk zijn. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iets in mij zegt me dat deze speler nog niet is uitgeracet. 8)7
oef pittige poule, vooral die jm213, die zou ik ook niet kunnen bijbenen. Succes maar weer
bennieeee schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:40:
Ik schaar me ook bij team blut! 28 hele munten in de verzameling dan houdt wel op.
welkom :P ik ben nu ook zo'n beetje blut, niet eens genoeg coins voor een super kart ticket, 1800 ofzo. Vanochtend malijk weer een HE driver ticket gekocht :D :D :D :D

• BBBrt
Leuk, al die vriendjes! Wel jammer dat ik nu van permanent 1e naar 10e in mijn lijst ben gegaan :D

• Xaio
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09-2021
Wordt de komende vs tour niet lastiger te voorspellen? Bij elke update van de score krijgt team plek 2 een buff (punten tellen dubbel). Al heeft het weinig als 90% van de community voor Mario kiest.

Lobby → Omkoping → Corruptie :P

BBBrt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:57:
Leuk, al die vriendjes! Wel jammer dat ik nu van permanent 1e naar 10e in mijn lijst ben gegaan :D
Over het algemeen staan @Vozze en @Tootoo op één en twee als je lijstje uit veel van dit subforum bestaan :) daaronder is er lekker veel roulatie!
Xaio schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:11:
Wordt de komende vs tour niet lastiger te voorspellen? Bij elke update van de score krijgt team plek 2 een buff (punten tellen dubbel). Al heeft het weinig als 90% van de community voor Mario kiest.
Eigenlijk was het tot nu toe van elke VS tour makkelijk te voorspellen. In dit topic op Tweakers zaten we eigenlijk altijd wel goed over wie er zou winnen. Ik denk dat de spannandse was tussen Mario en Luigi maar ook daar won Mario redelijk makkelijk dik....... Andere tours zoals Peach vs Rosalina etc waren echt een vernedering voor de wat minder bekende....

Wat wellicht nog spannend zou kunnen zijn is bijvoorbeeld een "Yoshi vs Peach?" of een "donkey kong vs Bowser"....

• BBBrt
MetalSonic schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:57:
[...]

Eigenlijk was het tot nu toe van elke VS tour makkelijk te voorspellen. In dit topic op Tweakers zaten we eigenlijk altijd wel goed over wie er zou winnen. Ik denk dat de spannandse was tussen Mario en Luigi maar ook daar won Mario redelijk makkelijk dik....... Andere tours zoals Peach vs Rosalina etc waren echt een vernedering voor de wat minder bekende....

Wat wellicht nog spannend zou kunnen zijn is bijvoorbeeld een "Yoshi vs Peach?" of een "donkey kong vs Bowser"....
DK vs Bowser is toch al geweest? ;)

• MrOleo
Xaio schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:11:
Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het lastig voorspellen is, hoeveel meer spelers kiezen Mario over Peach omdat Mario het titelkarakter is? Aan de andere kant is Team Peach zoveel sterker qua driver lineup, bij 50/50 verdeling ipv keuze zou Peach dik winnen. En dan introduceren ze een supportbonus voor het achterliggende team.
Kan spannend worden, maar kan ook een makkelijke overwinning worden voor beide teams, maar ik denk dat we wel binnen 2 dagen zien wie er uiteindelijk wint.

Oh ik lees net dat de score wordt gebaseerd op scores van de spelers, naast de tokens, dat had ik nog gemist. Ik ga ervanuit dat hoger scorende spelers met veel coinboxen sneller team peach kiezen vanwege de driver-lineup, terwijl casual players met lagere scores sneller Mario kiezen vanwege titelkarakter.

Hmm ik ben benieuwd, dan kan het ook langer duren voor duidelijk is wie gaat winnen. :)

erutangiS

BBBrt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:02:
[...]

DK vs Bowser is toch al geweest? ;)
Scherp!

Toen ik het poste als willekeurig voorbeeld had ik al een beetje een gevoel van “hmm had ik die al gezien? Zoja dan was die spannend “
MrOleo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het lastig voorspellen is, hoeveel meer spelers kiezen Mario over Peach omdat Mario het titelkarakter is? Aan de andere kant is Team Peach zoveel sterker qua driver lineup, bij 50/50 verdeling ipv keuze zou Peach dik winnen. En dan introduceren ze een supportbonus voor het achterliggende team.
Kan spannend worden, maar kan ook een makkelijke overwinning worden voor beide teams, maar ik denk dat we wel binnen 2 dagen zien wie er uiteindelijk wint.

Oh ik lees net dat de score wordt gebaseerd op scores van de spelers, naast de tokens, dat had ik nog gemist. Ik ga ervanuit dat hoger scorende spelers met veel coinboxen sneller team peach kiezen vanwege de driver-lineup, terwijl casual players met lagere scores sneller Mario kiezen vanwege titelkarakter.

Hmm ik ben benieuwd, dan kan het ook langer duren voor duidelijk is wie gaat winnen. :)
Tja ook als je team mario speelt kan je voor die paar banden die mee doen voor de ranked tracks coinbox drivers van team Peach kiezen.

Ik ga uit van easy win voor Mario. Ik zou het trouwens niet vervelend vinden als ik straks geen gelijk krijg want dat betekent dan dat er weer wat spanning terug is in de VS tours.
Waar is de special pipe? Was die niet beschikbaar gedurende de hele tour? Bij mij is die weg. Wilde nog wel een x10 erop doen

• BBBrt
Kun je trouwens niet gewoon pas op donderdag voor het eerst inloggen en een team kiezen, of word je na 24 automatisch in een team gegooid? Anders is het vrij makkelijk te zien of er een team dik voorstaat...
BBBrt schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:22:
Kun je trouwens niet gewoon pas op donderdag voor het eerst inloggen en een team kiezen, of word je na 24 automatisch in een team gegooid? Anders is het vrij makkelijk te zien of er een team dik voorstaat...
Kan maar dat kost je best wat (gemiste) coins

• Xaio
MetalSonic schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:04:
Waar is de special pipe? Was die niet beschikbaar gedurende de hele tour? Bij mij is die weg. Wilde nog wel een x10 erop doen
T/m donderdag van week 2.

• edzon
Cache schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Toch maar eens even gezocht en een post hierover gevonden op reddit. Kanttekening: test methode onbekend, kan dus zo een n=1 zijn geweest.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Geinig, zelf ook het idee dat de tokens concureren met zowel de normale als rode munten maar idd n=1 dus ik verdubbel het "onderzoek" volgende tour met cointokens wel. Er staat trouwens ook in de comments:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WNpdt2YuSsHK6gi-RD82Ww0YLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uj9U4ojwfjbvdyOEj7f9z4jJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks de algemene "bekendheid" kan ik niets vinden over wat hiermee wordt bedoeld dus om een bron gevraagd...
Xaio schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 06:23:
[...]

T/m donderdag van week 2.
ah ok, bedankt voor de info. Achja dan spaar ik nog wel even door. Misschien maar beter zo. Komt in de toekomst wel weer een andere goede pipe

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025
@BBBrt ben jij in dat geval Junocorn? Of is dat iemand anders ;)

Hier heb ik gister eindelijk blue Yoshi op 870 basepoints gekregen. En omdat de daily shop een sloot super driver tickets gaf kon ie ook naar level 7. Met alle andere upgrades bij elkaar (black sail naar level 3, macharon naar level 6 en de chocolate banana crepe naar level 5) nu aardige scores neergezet op track 2 en 3. Daarmee sta ik net aan eerste. Vraag is: als mijn nummer 2 nog gas geeft, ga ik investeren in shy guy en de cact ice om de score op track 1 echt op te krikken. Want de kans is dan ook groot dat ik dan volgende week nagenoeg geen HE tickets meer heb… Keuzes keuzes keuzes.

Folding@home

Tootoo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:30:

Hier heb ik gister eindelijk blue Yoshi op 870 basepoints gekregen. En omdat de daily shop een sloot super driver tickets gaf kon ie ook naar level 7. Met alle andere upgrades bij elkaar (black sail naar level 3, macharon naar level 6 en de chocolate banana crepe naar level 5) nu aardige scores neergezet op track 2 en 3. Daarmee sta ik net aan eerste. Vraag is: als mijn nummer 2 nog gas geeft, ga ik investeren in shy guy en de cact ice om de score op track 1 echt op te krikken. Want de kans is dan ook groot dat ik dan volgende week nagenoeg geen HE tickets meer heb… Keuzes keuzes keuzes.
Ik zou wat op zak houden. Volgende week spelen we weer voor de HE driver uncap tickets en ik geloof niet dat jij "al je" coinboxdrivers al op 1400 punten hebt ;-)

• BBBrt
Tootoo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:30:

Nope, ik ben billie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-bJgeK_CbSlJ0hxOu6TL0wIrl0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XsLbaf1wcuqUtYbL1OPcHBnO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H0mm4EyqVtLxVIZGqTLcSQ4SuU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OFVjl8xLxTbaVauZNn8rZzL4.png?f=fotoalbum_large

Helaas, afgezakt naar plek twee en daarvan moet ik ook maar zien dat ik die kan verdedigen.

Nog iemand tips?

Alle banen zijn in combinatie met minimaal twee frenzyy's.

Track 1: drie frenzys (coin, bommen, banaan)
track 2: dubbel coin, bommen
track 3: dubbel coin.......

• edzon
@MetalSonic Tips zijn natuurlijk een beetje lastig te vinden zo, aan je frenzy's ligt het iig niet. Je kan natuurlijk altijd op zoek gaan naar een triple coin maar das meer een kwestie van geluk. Lukt het je bijvoorbeeld om een nsc te rijden op track 1 en 2?

• Tootoo
@BBBrt Ik heb je in dat geval toegevoegd ;) Weet iemand in dat geval wie junocorn is? :p

@MetalSonic ik ga denk ik inderdaad maximaal 3 driver en 2 kart tickets inzetten mocht het nodig zijn. Daarmee kan ik shy guy ninja ophogen naar level 4 en de cactice naar 4 brengen. Vandaag mijn scores nog wat kunnen opkrikken, al zit er bij track 1 nog wel wat ruimte. Heb nu de score neergezet met een bom, coin en halve coin frenzy. Maar een goede boombox is heel goed mogelijk, aangezien ik in die run 3 coinbox drivers voor me had :)

Verder kan ik me vinden in wat @edzon zegt. Het zijn top frenzies, maar lukte het je ook om een NSC run te hebben? Anders zou ik dat vooral op cheep cheep proberen. Is te doen ;)

Folding@home

edzon schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 18:37:
@MetalSonic Tips zijn natuurlijk een beetje lastig te vinden zo, aan je frenzy's ligt het iig niet. Je kan natuurlijk altijd op zoek gaan naar een triple coin maar das meer een kwestie van geluk. Lukt het je bijvoorbeeld om een nsc te rijden op track 1 en 2?
Bedankt voor t mee denken

Mbt dat tips lastig is snap ik, achja wellicht is het ook vragen tegen beter weten in. Ik zou op track drie wel meer punten hebben bij triple ipv double maar hij wil de laatste 2 maanden niet meer vallen. Geen idee wat er ineens aan de hand is. Ik zal nog wat pogingen wagen.

NSC op track 1 en 2 is een leuke uitdaging dat is mij volgens mij nog niet gelukt!
Succes in je eigen poule

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 24-07-2021 20:40 ]

Tootoo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:18:
@BBBrt Ik heb je in dat geval toegevoegd ;) Weet iemand in dat geval wie junocorn is? :p

@MetalSonic ik ga denk ik inderdaad maximaal 3 driver en 2 kart tickets inzetten mocht het nodig zijn. Daarmee kan ik shy guy ninja ophogen naar level 4 en de cactice naar 4 brengen. Vandaag mijn scores nog wat kunnen opkrikken, al zit er bij track 1 nog wel wat ruimte. Heb nu de score neergezet met een bom, coin en halve coin frenzy. Maar een goede boombox is heel goed mogelijk, aangezien ik in die run 3 coinbox drivers voor me had :)

Verder kan ik me vinden in wat @edzon zegt. Het zijn top frenzies, maar lukte het je ook om een NSC run te hebben? Anders zou ik dat vooral op cheep cheep proberen. Is te doen ;)
Ik zal eens kijken, thanks en jij ook succes natuurlijk!

• MrOleo
Tootoo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:18:
Geen idee, maar die heb ik ook toegevoegd, dus dan in ieder geval van hier. :)

@MetalSonic Je scores zijn top denk ik, dit is helaas niet echt een spel voor tips.
Uiteindelijk is het een geval van combo vast houden terwijl je het juiste frenzygeluk hebt:
- Had je een NSC? Zo nee dan is verbetering mogelijk, als je glider een hoog genoeg level heeft.
- Hoe waren je frenzies en wil je uren erin steken hopend op die triple coin die (bijna) nooit komt. ;)

En dan kan je nog een paar honderd puntjes verbeteren door wat andere lijnen te proberen te rijden/of je rijstijl te vergelijken met een youtube filmpje of je nog ergens een verborgen jump boost of extra miniboost kan meepakken.

erutangiS

• edzon
@MetalSonic ik was misschien wat kort door de bocht maar kan me helemaal vinden in de aanvullingen van @MrOleo. Heb zelf even moeten puzzelen op track 1 om de combo vast te houden in de bocht na de eerste schans, zijn er plekken waar jij de combo vaak laat vallen? Verder moest ik ineens denken aan een tip die hier eerder werd gedeeld voor maple tree, op de ballon kan je lekker stuiteren voor wat extra jump boosts. Was m zelf ff vergeten maar toch een keer of 5 mee kunnen pakken bij het rijden van mijn record, moet je wel genoeg tijd voor hebben!

@Tootoo gun die Shy Guy lekker z'n tickets die hij verdient joh, met al die cbdrivers gunt hij je gegarandeerd een leuke week in LA en zeker icm cact-ice tikt die boombox lekker aan. Zelf nu met 1 boombox gevolgd door een boomerang frenzy en een flutbanaan 33.6 neergezet in de achtervolging op mijn nr 3, als alles goed valt moet ik die nog wel kunnen pakken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgP4_wVp1kJgLjBN_NBDqAQyqNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koVCymQQ3SLLVi20quZftofa.jpg?f=fotoalbum_large
MrOleo schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:03:
[...]

Geen idee, maar die heb ik ook toegevoegd, dus dan in ieder geval van hier. :)

@MetalSonic Je scores zijn top denk ik, dit is helaas niet echt een spel voor tips.
Uiteindelijk is het een geval van combo vast houden terwijl je het juiste frenzygeluk hebt:
- Had je een NSC? Zo nee dan is verbetering mogelijk, als je glider een hoog genoeg level heeft.
- Hoe waren je frenzies en wil je uren erin steken hopend op die triple coin die (bijna) nooit komt. ;)

En dan kan je nog een paar honderd puntjes verbeteren door wat andere lijnen te proberen te rijden/of je rijstijl te vergelijken met een youtube filmpje of je nog ergens een verborgen jump boost of extra miniboost kan meepakken.
Bedankt voor deze uitgebreide reactie. Ik zal eens kijken of ik nog wat kan finetunen.
edzon schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:26:
@MetalSonic ik was misschien wat kort door de bocht maar kan me helemaal vinden in de aanvullingen van @MrOleo. Heb zelf even moeten puzzelen op track 1 om de combo vast te houden in de bocht na de eerste schans, zijn er plekken waar jij de combo vaak laat vallen? Verder moest ik ineens denken aan een tip die hier eerder werd gedeeld voor maple tree, op de ballon kan je lekker stuiteren voor wat extra jump boosts. Was m zelf ff vergeten maar toch een keer of 5 mee kunnen pakken bij het rijden van mijn record, moet je wel genoeg tijd voor hebben!

@Tootoo gun die Shy Guy lekker z'n tickets die hij verdient joh, met al die cbdrivers gunt hij je gegarandeerd een leuke week in LA en zeker icm cact-ice tikt die boombox lekker aan. Zelf nu met 1 boombox gevolgd door een boomerang frenzy en een flutbanaan 33.6 neergezet in de achtervolging op mijn nr 3, als alles goed valt moet ik die nog wel kunnen pakken!

[Afbeelding]
Een kort maar krachtige reactie is ook goed. Succes om de 90k te halen!!

• Tootoo
@edzon ik heb er maar aan toegegeven ;) Shy guy heeft zijn upgrades binnen. Eerste echte run leverde gelijk een 27k score op, wetende dat er meer in zit. Ben benieuwd! Voorsprong op de nummer 2 is ook gelijk weer wat groter :) maar ben ook wel benieuwd waar jouw score kan eindigen!

Folding@home

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-01 13:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30zAmRg0g94uY0HCSZNS5R8TN4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyU5o93LjzRaYythdiL6tBFF.jpg?f=fotoalbum_large
Zo heb je nooit HE in je shop en zo 2.. maarja die dekselse munten zijn nog steeds op.

• Xaio
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_5NVt8ytcnNKU_E_-Y6IMWB7so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swjfjOaQj5624qFkFXVwf5XT.jpg?f=fotoalbum_large

Frenzy grote banaan bij eerste itembox en ronde 2 coin frenzy zodat ik niet over mijn eigen bananen glijd. :Y)

Moeilijkste gedeelte is die bocht na het gliden om die combo vast te houden. Eerst een klein stukje omlaag gliden en daarna omhoog houden dan haal je het net.

[ Voor 3% gewijzigd door Xaio op 25-07-2021 09:27 ]

Xaio schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:18:
[Afbeelding]

Frenzy grote banaan bij eerste itembox en ronde 2 coin frenzy zodat ik niet over mijn eigen bananen glijd. :Y)

Moeilijkste gedeelte is die bocht na het gliden om die combo vast te houden. Eerst een klein stukje omlaag gliden en daarna omhoog houden dan haal je het net.
Nette score

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sawpDoywQy4SN-DwbJeokSNBO6I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iT8SANz9MTmbwA2zxJwOJ5e3.png?f=fotoalbum_large

Waar zit mijn verbetering?

Heb level boost tickets HE van alle 3 soort 1 over. Ik denk alleen dat het me deze tour niet echt helpt om in te zetten.

Welke track is zonder boost nog wel wat bij te sprokkelen? Sta nu 4e met ook slechts maar 2.500 achterstand op nummer 1…

• BBBrt
LA laps, denk ik. Daar heb ik met een vergelijkbare load-out bijna 2.5k meer. Ik krijg het daar regelmatig voor elkaar om een NSC te halen. En ik speel met auto-drift :D

• Planeetje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik ga 6e worden deze rabked en terug naar tier 69. Ik hou mijn HE tickets op zak, heeft geen nut om te investeren omdat de top 3 92k+ heeft.

Dus ben nu de multiplayer challenges aan het halen. Zojuist musician mario binnengehaald. Moet alleen nog 9x 1e worden in multiplayer voor de laatste 2 badges en 1500 muntjes.

Is de volgende tour ook weer inclusief multiplayer challenges?

• edzon
Daar issie dan eindelijk na uren aan t zwembad grinden: boomerang frenzy met boombox afgetopt met dubbele coin oOo momenteel zelfs goed voor de tweede plek!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j00W2vmY8wsphqv4rZbP0nJweP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUpZiCTagx4ZFftnwAvnruRG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoEXkjexw1UX4AkXReV1I2acGD8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i32yIKusIlRMVoJ8CTCIWwBk.jpg?f=fotoalbum_tile

@Cache die kerel op reddit weet volgens mij net zo veel als wij over die hitbox van de tokens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngIBGaWdhtar9-bTqh7q5fH9UZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qmRLLyLwytunD0n5xLteKmv.jpg?f=fotoalbum_large

@Sleehond met een ticket voor je glider op track 1 en een ticket voor je kart op track 2 kan je er wel 2,5k bij rijden!
edzon schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:52:
Daar issie dan eindelijk na uren aan t zwembad grinden: boomerang frenzy met boombox afgetopt met dubbele coin oOo momenteel zelfs goed voor de tweede plek!

[Afbeelding][Afbeelding]

@Cache die kerel op reddit weet volgens mij net zo veel als wij over die hitbox van de tokens...

[Afbeelding]

@Sleehond met een ticket voor je glider op track 1 en een ticket voor je kart op track 2 kan je er wel 2,5k bij rijden!
Mooi! Aanhouder wint :)

• MrOleo
@edzon
Lekkere score! :9~
Fijne reply over die coins, Its been known for a while... Play the game and you ll see.... ok dan. Die vent zegt dus maar wat (natuurlijk zou hij dan nog gelijk kunnen hebben).
En nog bedankt voor de tip van de ballon, die was ik vergeten, dat kan best wat opleveren, (als alles eindelijk eens goed valt). d:)b

erutangiS

• Tootoo
@edzon hoppa, lekkere score zeg! Die mag er zeker zijn :D

Folding@home

• Cache
@edzon zo’n vermoeden had ik al. Verder maakt het niet zo heel veel uit voor de komende tour aangezien tokens (volgens mij) de hele tour aanwezig zullen zijn.
Cache schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:01:
@edzon zo’n vermoeden had ik al. Verder maakt het niet zo heel veel uit voor de komende tour aangezien tokens (volgens mij) de hele tour aanwezig zullen zijn.
Tokens zijn er de hele tour. En vaak kan je zonder er bewust mee bezig te zijn in week een al alles pakken.

• Sleehond
@edzon

Juiste tips qua upgraden, dank!

Sta nu mooi eerste. Zit zelfs misschien nog heel iets rek in denk ik nu zelfs….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgT2irrgQHC4i2ltG4fn3s-h3SQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4gMlTASKbUy9gpX2bK51XR25.png?f=fotoalbum_large
Sleehond schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:07:
@edzon

[Afbeelding]
Lekker bezig! Hopelijk is het genoeg
Ik heb als bedankt voor doorlopend abbo tien rubies gekregen

• Sleehond
Heb net LA Laps nog eens verbeterd naar 13,7k waardoor ik nu op 54.488 sta.
Nummer 2 staat op 51.347 dus hopelijk is het voldoende afstand. Eens kijken of ik naar 55k kan door nog even vandaag en morgen te knallen op Cheep Cheep (denk dat ik hier nog wel paar honderd bij kan vergaren).

• BBBrt
Sleehond schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:07:
@edzon

[Afbeelding]
Hmmm, ik ben al máánden tier 40. In de eerste week klim ik een tier (vaak op plek 1 of 2), maar in de tweede week word ik dan altijd tegen veel betere tegenstanders gezet en raak ik altijd weer een tier kwijt.

Ook nu zie ik dat mijn top 3 scores heeft van 56-66k, terwijl bij jou veel lagere scores worden gehaald terwijl jij tier 45 bent...

Is dit herkenbaar/normaal, of heb ik botte pech?
BBBrt schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Hmmm, ik ben al máánden tier 40. In de eerste week klim ik een tier (vaak op plek 1 of 2), maar in de tweede week word ik dan altijd tegen veel betere tegenstanders gezet en raak ik altijd weer een tier kwijt.

Ook nu zie ik dat mijn top 3 scores heeft van 56-66k, terwijl bij jou veel lagere scores worden gehaald terwijl jij tier 45 bent...

Is dit herkenbaar/normaal, of heb ik botte pech?
Is bekend. Als je in een week goed scoort heb je vaqk de week erna een moeilijkere poule. Soms ook omgekeerd.

• Tootoo
@BBBrt een combi van beide denk ik. Reddit en ook hier staat vol met verhalen over scheve verdelingen van tegenstanders. Daar heeft nog nooit iemand een sluitend antwoord op kunnen geven welk algoritme gebruikt wordt door Nintendo.

Persoonlijk herken ik wel wat je zegt: ik heb een tijdje lang ook moeite gehad om het level echt te doorbreken. Pas toen ik genoeg items op een fatsoenlijk niveau had kon ik weer makkelijker omhoog…

Folding@home

Tootoo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:12:
@BBBrt een combi van beide denk ik. Reddit en ook hier staat vol met verhalen over scheve verdelingen van tegenstanders. Daar heeft nog nooit iemand een sluitend antwoord op kunnen geven welk algoritme gebruikt wordt door Nintendo.

Persoonlijk herken ik wel wat je zegt: ik heb een tijdje lang ook moeite gehad om het level echt te doorbreken. Pas toen ik genoeg items op een fatsoenlijk niveau had kon ik weer makkelijker omhoog…
Alinea twee is het antwoord. Uitdaging ligt er dan in welke items je snel op zeven wil hebben. Uiteraard de coinbox drivers.. maar een zwarte yoshi helpt ook :)

• edzon
@BBBrt in aanvulling van wat hiervoor wordt gezegd denk ik dat de sleutel ligt in het tactisch sparen en inzetten van je tickets. Daar helpt een gold pass natuurlijk enorm bij want anders zijn de tickets enorm schaars en kan het heel lang duren. Daarnaast wordt je volgens mij niet alleen op basis van je tier maar ook op basis van je items en skills gekoppeld aan tegenstanders.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@BBBrt

Inderdaad! Bovenstaande. Ik weet niet of je de Goldpass hebt? Maar elke 5 levels wordt het je moeilijk gemaakt. Zoals ik al eerder geopperd heb, 2 steps forward, 1 step back. Ik zelf fluctueer al weken tussen 63, 64 en 65. Geef nooit op en herhaling is eigenlijk het motto. Zo vaak gehad dat het onmogelijk is en dan komt het moment dat alles opeens samen valt en je een monsterscore neerzet. :)

[ Voor 6% gewijzigd door pjot1 op 26-07-2021 17:46 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

edzon schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:28:
@BBBrt in aanvulling van wat hiervoor wordt gezegd denk ik dat de sleutel ligt in het tactisch sparen en inzetten van je tickets. Daar helpt een gold pass natuurlijk enorm bij want anders zijn de tickets enorm schaars en kan het heel lang duren. Daarnaast wordt je volgens mij niet alleen op basis van je tier maar ook op basis van je items en skills gekoppeld aan tegenstanders.
Ik ben benieuwd of we ooit nog eens echt duidelijkheid krijgen over de verdeling zodat we hier niet meer erover filosoferen.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06-2025
Whattt! Net voor het eerste een triple coin frenzy gehad op cheep cheep island r 8)

Nu weer tweede en hopelijk blijft dat zo

• texelonia
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-lO9eovIFdmsfCBqfxlVkOg44I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxCdo4TDoPkFi65ZN3GWqvzu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik sta zowaar 1e! Maar niet te vroeg juichen, mijn voorsprong is minder dan 500… Dus waar zou ik nog ruimte hebben? Als ik vergelijk met anderen blijft vooral mijn score op Cheep Cheep achter, maar op de één of andere manier wil het daar niet zo. Mijn score daar nu is met 1 mega mushroom frenzy, en 2 coin frenzy’s, waarvan 1 wel pas aan het einde (en okay, totaal geen nsc). LA is met 1 mushroom frenzy en 1 coin frenzy. En Maple Treeway met 2 coin frenzy’s.
Ik zou Cat Toad en/of Baby Mario koala en/of Grand bad wagon en/of Jet Cruiser level 5 kunnen maken of Macharon level 4, ze kunnen ook nog een point boost krijgen. Maar als het niet nodig is doe ik dat natuurlijk liever niet ;)

• Tootoo
@texelonia ik kan me eigenlijk goed vinden in wat je zegt: cheap cheap kan je nog wel punten scoren :) Een 2000 zou nog wel mogelijk moeten zijn bv? Lukt het je daar om de combo vast te houden? Met een level 4 glider zou het moeten lukken (lees: hier lukt het net aan met een level 3). Hoe ver weg staat je nr 3 nu? Anders heb je de trade off tussen 2e worden en je tickets uit kunnen geven aan betere items.

Hier is het een jojo effect in mijn ranked. Ik loop uit op de nummer 2, hij komt weer dichtbij, repeat. Zojuist ein-de-lijk een serieus goede boombox frenzy. Zonde was dat dat mijn enige frenzy was, maar wel gelijk een verbetering. Terug naar 2.7k voorsprong…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6mL2a37rgB-KOri-F3ufyD8K3o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nG23r0M6GYhRhJMZWci4FnKc.png?f=fotoalbum_large

Folding@home

• edzon
MetalSonic schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:10:
[...]

Ik ben benieuwd of we ooit nog eens echt duidelijkheid krijgen over de verdeling zodat we hier niet meer erover filosoferen.
Denk dat het nooit helemaal duidelijk zal worden omdat ik vermoed dat het aantal verwachtte euro's per speler ook een rol speelt en bedrijven daar liever niet mee te koop lopen. Kreeg laatst nog wel deze reactie van Nintendo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PR33u92LD0u38azNlCwLUX2hjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hiKkTzTBqw2AOUSQ0RI9Edl.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast is het bij mij over het algemeen zo dat ik wel gematched ben aan spelers met enigzins gelijkwaardige items. Dat valt mij vooral op als ik ergens geen top shelf item heb, het merendeel van mijn tegenstanders mist die dan ook. Er zijn natuurlijk uitzonderlijk kansloze weken en voorals als er een nieuwe top tier wordt open gegooid lijkt het mis te gaan. Blijft natuurlijk gissen maar wel gebaseerd op een hoop ervaring, is jouw ervaring anders?

@texelonia Ik zou me, zoals @Tootoo ook aangeeft, richten op cheap cheap. Ook met een level 2 glider is daar prima een nsc te glijden en zou proberen achterin te starten met een mushroom frenzy (geen mega). Als je daar een coin aan kan vast plakken kom je een stuk hoger uit dan nu en kan je de tickets bewaren.

@Tootoo dat moet een aardige boombox geweest zijn, hopelijk is het genoeg!

• Tootoo
Ik herken me wel in wat je zegt @edzon, over het algemeen krijg ik best tegenstanders die vergelijkbaar zijn. Deze en vorige ranked moet je moeite doen, zonder dat het kansloos wordt. Maar als je dan ineens die top 10/100 spelers erbij hebt, dan vraag je je wel gelijk af hoe dat bepaald wordt. Als het Nintendo om geld te doen is, kan je beter iemand hebben die net een tikje betere scores kan neerzetten dan iemand die 30% hoger scoort.

En ja ik had de boombox frenzy bij itembox 1, terwijl naast mij een coinbox geleegd werd en ik alles en iedereen raakte. Geloof dat ik na de frenzy op 40 muntjes en 75 acties zat :)

Folding@home

• Cache
Dat zijn de lekkere scores @Tootoo . Komende tour ook maar pullen voor ninja shy guy, mocht die in de pijp zitten.

Ikzelf heb een kansloze ranked door een combinatie van oneerlijke tegenstanders en slechte loadouts. Is het al woensdag? ;)

• edzon
@Tootoo dat is een lekkere start, zonde dat er verder geen frenzy's vielen!

Wat betreft die top 10/100 spelers denk ik dat Nintendo er daarmee zorgt dat je gegarandeerd niet te vaak 1e wordt en je daarmee minder snel vooruitgang boekt en zij langer geld aan jou (kunnen) verdienen. Dit is overigens wel puur gissen.

[ Voor 5% gewijzigd door edzon op 27-07-2021 09:10 ]

Tootoo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:42:
@texelonia ik kan me eigenlijk goed vinden in wat je zegt: cheap cheap kan je nog wel punten scoren :) Een 2000 zou nog wel mogelijk moeten zijn bv? Lukt het je daar om de combo vast te houden? Met een level 4 glider zou het moeten lukken (lees: hier lukt het net aan met een level 3). Hoe ver weg staat je nr 3 nu? Anders heb je de trade off tussen 2e worden en je tickets uit kunnen geven aan betere items.

Hier is het een jojo effect in mijn ranked. Ik loop uit op de nummer 2, hij komt weer dichtbij, repeat. Zojuist ein-de-lijk een serieus goede boombox frenzy. Zonde was dat dat mijn enige frenzy was, maar wel gelijk een verbetering. Terug naar 2.7k voorsprong…

[Afbeelding]
Mooi gedaan! En dan te bedenken dat er nog ruimte is voor verbetering;-)
edzon schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:17:
[...]

Denk dat het nooit helemaal duidelijk zal worden omdat ik vermoed dat het aantal verwachtte euro's per speler ook een rol speelt en bedrijven daar liever niet mee te koop lopen. Kreeg laatst nog wel deze reactie van Nintendo:

[Afbeelding]

Daarnaast is het bij mij over het algemeen zo dat ik wel gematched ben aan spelers met enigzins gelijkwaardige items. Dat valt mij vooral op als ik ergens geen top shelf item heb, het merendeel van mijn tegenstanders mist die dan ook. Er zijn natuurlijk uitzonderlijk kansloze weken en voorals als er een nieuwe top tier wordt open gegooid lijkt het mis te gaan. Blijft natuurlijk gissen maar wel gebaseerd op een hoop ervaring, is jouw ervaring anders?

@texelonia Ik zou me, zoals @Tootoo ook aangeeft, richten op cheap cheap. Ook met een level 2 glider is daar prima een nsc te glijden en zou proberen achterin te starten met een mushroom frenzy (geen mega). Als je daar een coin aan kan vast plakken kom je een stuk hoger uit dan nu en kan je de tickets bewaren.

@Tootoo dat moet een aardige boombox geweest zijn, hopelijk is het genoeg!
Mijn ervaring is dat je goede items moet hebben. Dat is echt leidend. In een week dat ik gebruik kan maken van een level zes of zeven coinbox driver speel ik sowieso mee in de top drie en kan ik vaak mee spelen voor plek een.

Als ik kijk naar friends die hier delen dat ze laag staan is een korte blik op de items vaak genoeg. Zelfde voor andere die 15k boven de nummer twee staan.
Cache schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:08:
Dat zijn de lekkere scores @Tootoo . Komende tour ook maar pullen voor ninja shy guy, mocht die in de pijp zitten.

Ikzelf heb een kansloze ranked door een combinatie van oneerlijke tegenstanders en slechte loadouts. Is het al woensdag? ;)
Haha, nog een nachtje! Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet.
edzon schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:08:
@Tootoo dat is een lekkere start, zonde dat er verder geen frenzy's vielen!

Wat betreft die top 10/100 spelers denk ik dat Nintendo er daarmee zorgt dat je gegarandeerd niet te vaak 1e wordt en je daarmee minder snel vooruitgang boekt en zij langer geld aan jou (kunnen) verdienen. Dit is overigens wel puur gissen.
Ook dat natuurlijk. Het gaat om geld verdienen voor Nintendo.

• BBBrt
Dit alles lezende, moet ik dus maar gewoon geduld hebben en hopen dat ik een keer 2 weken achter elkaar een 'perfecte' loadout heb. Nu mis ik minimaal om de week wel ergens een tier 3 driver.

Gelukkig zijn de luitjes van MKT voor mij best vrijgevig geweest m.b.t. nieuwe drivers de laatste 2 tours (Blue Freerunner, Musician Mario, etc) en ook de komende tour kan ik minimaal 2 nieuwe drivers toevoegen aan mijn selectie (token shop) :)

• Tootoo
BBBrt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:55:
Dit alles lezende, moet ik dus maar gewoon geduld hebben en hopen dat ik een keer 2 weken achter elkaar een 'perfecte' loadout heb. Nu mis ik minimaal om de week wel ergens een tier 3 driver.

Gelukkig zijn de luitjes van MKT voor mij best vrijgevig geweest m.b.t. nieuwe drivers de laatste 2 tours (Blue Freerunner, Musician Mario, etc) en ook de komende tour kan ik minimaal 2 nieuwe drivers toevoegen aan mijn selectie (token shop) :)
Om de week een tier 3 driver (of kart of glider of een combinatie er van) missen komt in het begin extreem vaak voor. Altijd in de eerste week heb je immers de nieuwe track met vaak een beperkte hoeveelheid items. Altijd de nieuwe items uit de week 1 pijp + vaak items van een oudere week 1 pijp of items die verkregen konden worden via paid banners. Daardoor hebben F2P of goldpass only spelers op die track het vaak lastig. Maar zelfs als je geregeld wat koopt kan je zomaar achter het net vissen. Ook ik, spelend vanaf dag 1, mis geregeld items. En zie hier een groot deel van het verdienmodel van Nintendo :)

Maar verder klopt het wat je zegt: hoe langer je speelt, hoe groter de kans op een goede load out en kan je daarna wel doorschieten in tier levels :)

@MetalSonic, in theorie heb ik inderdaad nog genoeg ruimte en met veel spelen zou dat er ook wel in zitten. Voor nu hoop ik gewoon maar dat dit genoeg is ;) En anders accepteer ik die tweede plek en hou ik mijn resterende 4 HE driver en 2 HE kart tickets op zak. Hoe dan ook klopt het wel: genoeg plezier gehad van Shy Guy Ninja, eigenlijk pas de eerste keer dat ik hem gebruikt heb na de Ninja tour.

Folding@home

• BBBrt
Hoe gaan jullie trouwens om met het kiezen van de juiste driver / kart / glider? Ik begrijp de basis: liefst alles tier 3, maar in ieder geval zo hoog mogelijk. In single player is coinbox het beste, in multiplayer heart. Kart skill is afhankelijk van de baan, maar sowieso niet Rocket Start of Slipstream.

Het gaat mij meer om de afweging van normal/super/HE versus level. Ik weet dat er rekentooltjes zijn die je haalbare punten kunnen doorrekenen en dat er ook allerlei mitsen en maren zijn, maar is er een soort 'gouden regel' die je in de meeste gevallen de beste combo geeft?

Dus: vanaf welk verschil in level wordt een super opeens interessanter dan een HE en een normal weer interessanter dan een super? Er van uitgaande dat ze dezelfde tier zijn. Ik hou zelf nu een marge van 2 aan. Dus als ik moet kiezen tussen een normal level 7 of een HE level 1-3, dan ga ik voor de normal. Bij een hogere HE ga ik in dat geval voor de HE.
BBBrt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:25:
Hoe gaan jullie trouwens om met het kiezen van de juiste driver / kart / glider? Ik begrijp de basis: liefst alles tier 3, maar in ieder geval zo hoog mogelijk. In single player is coinbox het beste, in multiplayer heart. Kart skill is afhankelijk van de baan, maar sowieso niet Rocket Start of Slipstream.

Het gaat mij meer om de afweging van normal/super/HE versus level. Ik weet dat er rekentooltjes zijn die je haalbare punten kunnen doorrekenen en dat er ook allerlei mitsen en maren zijn, maar is er een soort 'gouden regel' die je in de meeste gevallen de beste combo geeft?

Dus: vanaf welk verschil in level wordt een super opeens interessanter dan een HE en een normal weer interessanter dan een super? Er van uitgaande dat ze dezelfde tier zijn. Ik hou zelf nu een marge van 2 aan. Dus als ik moet kiezen tussen een normal level 7 of een HE level 1-3, dan ga ik voor de normal. Bij een hogere HE ga ik in dat geval voor de HE.
qua items voorkeur voor coin en mini drift. En vlak daarna coverage
Tootoo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:06:
[...]

Om de week een tier 3 driver (of kart of glider of een combinatie er van) missen komt in het begin extreem vaak voor. Altijd in de eerste week heb je immers de nieuwe track met vaak een beperkte hoeveelheid items. Altijd de nieuwe items uit de week 1 pijp + vaak items van een oudere week 1 pijp of items die verkregen konden worden via paid banners. Daardoor hebben F2P of goldpass only spelers op die track het vaak lastig. Maar zelfs als je geregeld wat koopt kan je zomaar achter het net vissen. Ook ik, spelend vanaf dag 1, mis geregeld items. En zie hier een groot deel van het verdienmodel van Nintendo :)

Maar verder klopt het wat je zegt: hoe langer je speelt, hoe groter de kans op een goede load out en kan je daarna wel doorschieten in tier levels :)

@MetalSonic, in theorie heb ik inderdaad nog genoeg ruimte en met veel spelen zou dat er ook wel in zitten. Voor nu hoop ik gewoon maar dat dit genoeg is ;) En anders accepteer ik die tweede plek en hou ik mijn resterende 4 HE driver en 2 HE kart tickets op zak. Hoe dan ook klopt het wel: genoeg plezier gehad van Shy Guy Ninja, eigenlijk pas de eerste keer dat ik hem gebruikt heb na de Ninja tour.
Ik weet nog toen Shy Guy Ninja in een pipe zat hij door een aantal helemaal werd opgehemeld, sommige vonden hem ook beter dan een coinbox driver. De weken daarna was hij geen tier drie driver..

Fijn dat hij nu dan weer eens goed bruikbaar was. Die tickets zou ik inderdaad lekker op zak houden.

• Cache
Oeps, niet goed gelezen :)

[ Voor 93% gewijzigd door Cache op 27-07-2021 12:47 ]

• texelonia
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-12-2024
BBBrt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:55:

Of een tijdje zoveel mogelijk ruby’s en tickets sparen, zodat je op gegeven moment bij een nieuwe Tour meteen de pijp leeg kunt halen, en tickets hebt om ze meteen wat levels hoger te krijgen.

• Poeksel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik ook wel ongeveer een marge van 2, maar het hangt ook af de basepoints.
texelonia schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Of een tijdje zoveel mogelijk ruby’s en tickets sparen, zodat je op gegeven moment bij een nieuwe Tour meteen de pijp leeg kunt halen, en tickets hebt om ze meteen wat levels hoger te krijgen.
Dat kan ik sowieso aanraden. Sparen tot je minimaal 75 % uit een pipe kan halen. Kan het vaak alleen maar meevallen..

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 21:40
Momentje zwembad is momentje GoT bijwerken :*)

Hier een relatieve rustige ranked. Sebhes (die van de Reddit post) heb ik inmiddels toegevoegd als friend en met hem afgesproken dat ik niet ga pushen zolang het niet nodig is. Zo kan hij in ieder geval tweede blijven in zijn eigen ranked. Zolang ik onder de 96k blijf, is het voor hem prima. Daarmee lijk ik eerste te kunnen worden en hebben we dus een win-win situatie. Er is nog wel een sleeper aanwezig. Die moet ik in de gaten houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02fbOmr_msiVC2dr7CKyUaDCjqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0mX3GJ4Muk53mTFNZxALf37.jpg?f=fotoalbum_large
Zodra hij boven mijn score uitkomt, ga ik nog wel upgraden. Dan is het wel een beetje pech voor hem. Hopen dat het niet nodig is.

Ondertussen is het muntjes uitdelen en muntjes verzamelen en dan het liefste op Airship Fortress T. Dat gaat lekker snel en ik vind het een leuke track. En als bonus ook m'n eerste 60k score zo weten te halen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0AN_zfwpQG7XZLv-9ddBcHjiLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNsQQSjAajbK2Obyh8f41E2L.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een dagje en dan de nieuwe versus tour. Ik neig naar Peach vanwege het hoge aantal coinboxers. Dat maakt het token verzamelen gewoon leuker. Wat doen jullie?

En ook deze ronde weer lekkere scores allemaal _/-\o_ Nog even en ik val buiten de top 10 in m'n friend list ;)

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Vozze schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:58:

Hier een relatieve rustige ranked. Sebhes (die van de Reddit post) heb ik inmiddels toegevoegd als friend en met hem afgesproken dat ik niet ga pushen zolang het niet nodig is. Zo kan hij in ieder geval tweede blijven in zijn eigen ranked. Zolang ik onder de 96k blijf, is het voor hem prima. Daarmee lijk ik eerste te kunnen worden en hebben we dus een win-win situatie. Er is nog wel een sleeper aanwezig. Die moet ik in de gaten houden.
[Afbeelding]
Zodra hij boven mijn score uitkomt, ga ik nog wel upgraden. Dan is het wel een beetje pech voor hem. Hopen dat het niet nodig is.

Ondertussen is het muntjes uitdelen en muntjes verzamelen en dan het liefste op Airship Fortress T. Dat gaat lekker snel en ik vind het een leuke track. En als bonus ook m'n eerste 60k score zo weten te halen *O*
[Afbeelding]

Nog een dagje en dan de nieuwe versus tour. Ik neig naar Peach vanwege het hoge aantal coinboxers. Dat maakt het token verzamelen gewoon leuker. Wat doen jullie?

En ook deze ronde weer lekkere scores allemaal _/-\o_ Nog even en ik val buiten de top 10 in m'n friend list ;)
Lekker bezig @Vozze indrukwekkend die 60k doorbraak!! Daarmee inspireer je andere in dit topic weer :)
Ik ga voor Mario! Ik wil de team winst beloning :) als je het winnende team kiest toch meer rubies en coina

• MrOleo
Vozze schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh damn, sneaky 60k, top!! Gefeliciteerd met de 60k club membership. Jaloers... :P
MetalSonic schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:35:
Ik ga voor Mario! Ik wil de team winst beloning :) als je het winnende team kiest toch meer rubies en coina
Hah good luck. Team Peach! Team Peach! Team Peach!
:)

Ik geef op voor deze week, elke keer als ik een megarun heb op Maple treeway is er wel weer iets waardoor de run verpest wordt, met als hoogtepunt 18k na de 1e ronde en daarna 4 rode schildjes en 6e plaats finish.
Ik mis 1,5k voor plek 1. Dan maar wat minder rubies.

erutangiS

• MrOleo
BBBrt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:25:

Hmm Tja dat is wel wat rekenwerk.
Ten eerste een HE heeft een hogere basisbonus, bijv de gliders:
Normal lvl 6 = super lvl 4 = HE lvl 2 = 15% combo time extra.
HE lvl 6 heeft 25% wat een normal en super nooit halen.

Dan moet je toch een klein rekensommetje gebruiken, de beste kart is de geen met de hoogste waarde voor de som (lvl -1) * base points. Dus een HE lvl 3 490 base points = 2*490 = 980. Normal lvl 5 300 base points = 4*300 =1200. De normal geeft dus meer punten per actie in dat geval.
Maar bijv. Normal lvl 7 300 vs HE lvl 5 490 = 1800 vs 1960. Dan is het verschil ook 2 lvls maar is de HE beter dan de normal.

Dus:
vanaf welk verschil in level wordt een super opeens interessanter dan een HE en een normal weer interessanter dan een super?
Helaas is dat dus niet eenduidig, het korte rekensommetje werkt het best.

Dat is ongeveer de basis en dan wat ik aan het begin zei bij dit voorbeeld zijn de basisscores gelijk:
Normal Lvl 6 300 = 1500
Super Lvl 5 366 = 1464
HE lvl 4 490 = 1470.

De HE heeft een 20% combo time, terwijl de super en Normal 15% hebben, de HE is dan beter.
Maar als het heel dicht op elkaar zit is ook de skill belangrijk, rij je de hele tijd eerste, dan wil je wellicht geen banaan of groene shells. Met zo een glider krijg je die vaker, dus wellicht is een lightning, Bullet Bill of gold coin glider beter, zodat je meer coins ontvangt en hoger scoort.

Zelfde voor Karts: Miniturbo (en jump boost op T-tracks) zijn iets beter dan de rest.
En voor drivers: Coinbox >= Boomerang > Big Banana ~ Lucky 7 > Bowser Shell ~ Triple Mushroom ~ Dash ring > rest. Ongeveer en wellicht vergeet ik wat.

Oh en ik speel te weinig multiplayer, maar heart beste in multiplayer? Ik heb persoonlijk liever boomerang, lucky 7 of Yoshi egg, misschien zelfs triple mushroom of Bowser shell, maar ik gebruik in ieder geval standaard een HE red shell flyer, geen idee of het werkt, maar het idee van extra red shells is leuk. 8)

Hopelijk is het warrige verhaal een beetje duidelijk. En hopelijk haal ik niet wat door elkaar. ;)

erutangiS

• BBBrt
Dank voor het duidelijke verhaal! Het spant er dus een beetje om.. 1 of 2 levels verschil per 'klasse'... Handig en makkelijk rekensommetje!

Ja, over wat het beste is voor MP kun je lang discussieren. Ik heb zelf met bloed zweet en tranen de meeste overwinningen gehaald door een goed vallende heart (of 2). Vooral als je beperkt bent tot 2 items. Met 3 items is een red shell, bowser shells of boomerang (/frenzy) veel aantrekkelijker. Maar om de een of andere reden lijk ik altijd maar 2 items te krijgen op de momenten dat ik MP speel, dus heart.

Overigens vergt MP heel veel geduld, omdat het zo enorm buggy is, maar ik heb afgelopen week flink geploeterd om de Expert Challenge Badge binnen te halen. Echt bizar hoe slecht de MP van een 'groots' spel als MKT is...

• MrOleo
Ja, multiplayer netcode is voor verbetering vatbaar. En soms blijft ie bij mij constant disconnecten, dan is het echt een kwestie van andere keer die challenges halen. Nog niet echt een toffe experience, maar als het werkt kan het best leuk zijn. Misschien zijn er soms gewoon niet genoeg spelers dat je tegen mensen aan de andere kant van de wereld wordt gematched, dan kan ik me voorstellen dat de lag te groot is.

erutangiS

• Sleehond
Ga ook voor team Peach denk ik!
MrOleo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:25:
[...]

Hmm Tja dat is wel wat rekenwerk.
Ten eerste een HE heeft een hogere basisbonus, bijv de gliders:
Normal lvl 6 = super lvl 4 = HE lvl 2 = 15% combo time extra.
HE lvl 6 heeft 25% wat een normal en super nooit halen.

Dan moet je toch een klein rekensommetje gebruiken, de beste kart is de geen met de hoogste waarde voor de som (lvl -1) * base points. Dus een HE lvl 3 490 base points = 2*490 = 980. Normal lvl 5 300 base points = 4*300 =1200. De normal geeft dus meer punten per actie in dat geval.
Maar bijv. Normal lvl 7 300 vs HE lvl 5 490 = 1800 vs 1960. Dan is het verschil ook 2 lvls maar is de HE beter dan de normal.

Dus:
[...]

Helaas is dat dus niet eenduidig, het korte rekensommetje werkt het best.

Dat is ongeveer de basis en dan wat ik aan het begin zei bij dit voorbeeld zijn de basisscores gelijk:
Normal Lvl 6 300 = 1500
Super Lvl 5 366 = 1464
HE lvl 4 490 = 1470.

De HE heeft een 20% combo time, terwijl de super en Normal 15% hebben, de HE is dan beter.
Maar als het heel dicht op elkaar zit is ook de skill belangrijk, rij je de hele tijd eerste, dan wil je wellicht geen banaan of groene shells. Met zo een glider krijg je die vaker, dus wellicht is een lightning, Bullet Bill of gold coin glider beter, zodat je meer coins ontvangt en hoger scoort.

Zelfde voor Karts: Miniturbo (en jump boost op T-tracks) zijn iets beter dan de rest.
En voor drivers: Coinbox >= Boomerang > Big Banana ~ Lucky 7 > Bowser Shell ~ Triple Mushroom ~ Dash ring > rest. Ongeveer en wellicht vergeet ik wat.

Oh en ik speel te weinig multiplayer, maar heart beste in multiplayer? Ik heb persoonlijk liever boomerang, lucky 7 of Yoshi egg, misschien zelfs triple mushroom of Bowser shell, maar ik gebruik in ieder geval standaard een HE red shell flyer, geen idee of het werkt, maar het idee van extra red shells is leuk. 8)

Hopelijk is het warrige verhaal een beetje duidelijk. En hopelijk haal ik niet wat door elkaar. ;)
Das nog eens een uitgebreide reactie. Kudos!
Zelf vind ik voor de multiplayer vooral de banaan handig en anders harten natuurlijk.
Sleehond schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:33:
Ga ook voor team Peach denk ik!
Jij ook al? Hmm ok nou we gaan het wel zien :) word het misschien toch nog eens spannend!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-01 18:52
Ik verwacht dat team Mario al dubbele punten heeft op dag 1 ;)
Ik ga voor Mario

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Pagina: 1 ... 82 ... 161 Laatste