texelonia schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:12:
Bij mij gaat de lol er inmiddels wel een beetje vanaf. Als je er geen geld aan uitgeeft, wat ik vertik, wordt het nu wel erg lastig. Vorige tour was ik blij met een 6e plek, kreeg ik in elk geval nog wat geld én ruby’s.
Nu sta ik 15e. Ik moet 6000 punten erbij krijgen om níet een tier naar beneden te gaan. Of 9000 om één tier omhoog te gaan. En ik heb bij niet één parcours overal de beste items. Dus dat wordt heel lastig. De ruby challenges zijn ook erg lastig, duurt 100 jaar op deze manier om tier 30 te halen. Ben ook al eeuwen bezig om een driver op level 5 te krijgen. De zilveren heb je gewoon heel veel van nodig, komen iets regelmatiger in de shop en krijg je af en toe een level ticket in de cadeaus, en dan nog duurt het lang. De gouden komen weinig in de shop, krijg je geen level tickets zonder gold pass dus duurt ook lang. De paarse is al helemaal hopeloos want geen level tickets en komen vrijwel nooit in de shop en als ze in de shop komen zijn ze onbetaalbaar (dus MetalMario level 5, hoe dan?!?!).
Ze zullen het wel zo bedacht hebben dat het in het begin voor iedereen leuk is, en als het na een tijdje lastiger wordt ben je hopelijk verslaafd genoeg om er geld aan uit te geven. Dat laatste vertik ik, dus vroeg of laat zal ik wel afhaken jammer genoeg...
Zo nu eindelijk tijd om te reageren op deze mooie reactie. Ik zag hem vanmiddag al op mijn werk en ik keek er al naar uit om hierop te reageren. De post is herkenbaar (en goed onderbouwd).
Dat de lol er vanaf gaat is niet specifiek voor jou. Verdiep je in dit soort games en je zult zien dat gamers worden gelokt. De eerste paar uur krijg je gratis rubys, snel unlocks en de challenges zijn easys dus nog meer rewards. Dat is fijn en eigenlijk wil je dat wel voortzetten. (Dit is bewust zo opgezet bij free to play games).. Tot zover de algemene kennis/ informatie. Ik zal het maar wat persoonlijker maken.
De frustratie zoals jij het beleeft had ik ook. Als je door dit topic bladert zie je ook reacties van mij waarin ik op een nette manier verwoord hoe frustrerend ik dit spel vind. Ik heb ook gepost dat "als je een student bent of minder geld en een echte Mario kart game wil spelen op een competitieve manier, dan moet je Mario Kart 8 spelen ".
De frustratie zat hem er voor mij vooral in dat ik eigenlijk mee wilde doen met het klimmen in ranks/ tiers zonder geld uit te geven buiten de goldpass om. Ik had lang zoiets van dat je met genoeg skill echt wel stappen kon maken. Na een tijdje ontdekte ik dat het gewoon niet zo is. Dat je als je in je ranking omhoog wil komen je na een tijdje echt betere items nodig hebt. Als je in een track 2 x een coin frenzy hebt gehad en verder goed hebt gereden dan kan je niet hoger.
Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt "stop ik met spelen omdat ik niet kan mee doen met de ranking of ga ik geld uitgeven?".. Ik koos voor het tweede. Ik ga hier niet te lang op in want ik wil mensen hier niet overtuigen om (extra) geld uit te geven. Als je terugleest zie je wat ik heb betaald en dat is voor mij genoeg. Ik heb door mijn werk en mijn verdere verplichtingen (lees ik woon op mijzelf en moet alles doen) eigenlijk geen tijd meer voor lange game sessies. 3-5 uur achterelkaar een game spelen of het nou online is of in sp, die tijd heb ik eigenlijk niet meer. Mede hierdoor ben ik de vele half uurtjes en af en toe uurtjes erg gaan waarderen. Al snel kon ik extra uitgaven voor mijzelf rechtvaardigen. En dit is ook het einde hierover.
In de shop komt 09 van de 10 keer troep, nouja er komt vooral "common items" maar die zijn ook belangrijk. Als ik kijk naar mensen die 't goed doen in de ranking dan komt dat niet alleen maar door high end. Als jij een level 4 of een level 5 common driver of kart heb dan scoor je veel meer punten dan een level 1 of 2 high end. Ik heb een level 5 Metal Mario omdat ik die bij elke week in de ranking heb geupgraded via mijn goldpass en de high end ticket. Binnen een week heb ik hem op trede 2 van level 5 en binnen een week of 2 á 3 heb ik hem op level 6.
Wat ik een tijd ook vervelend vond was het behalen van rank 30. Doordat dat zo lang duurt speel ik qua challenges verder nergens voor. Ik weet dat als ik rank 30 heb ik weer iets heb van "win 2.000 keer" ofzo. Maar ook nu ik bereid ben om geld uit te geven moet ik opletten. Ik heb niet het inkomen om achterelkaar 90 rubys te kopen om lekker alles weer te upgraden dus ik moet 't wel tactisch doen.

.....
Er zijn er hier ook een aantal die accepteren dat je nu ook kan zakken in ranking en later klimmen. Dat vind ik ook een nuchtere manier om er naar te kijken. Dan heb je de betaalde spelers al verderop en dan speel je en betaal je op je eigen manier.
Edit:
Dingen die Mario Kart Tour leuk maken voor mij zijn de volgende dingen. Ik vind het leuk om een neven activiteit/ hobby erbij te hebben om mij lekker druk over te maken. Als ik mijn score verbeter en dat hier deel of het zie in mijn overzicht dan vind ik dat echt

..
Mijn dagelijkse treinreis van 50 minuten (enkeltje) is nu altijd zo voorbij. Ik ga nog een keer mijn station missen doordat ik teveel gefocust ben op mijn mobiel.
Verder vind ik het leuk om bevindingen te delen in dit topic met jullie, tips uit te wisselen, meningen te delen. En als laatste vind ik veel levels echt leuk. Ik ben een Mario Kart speler van het eerste uur (trots) en dit spel raakt mij.
[
Voor 6% gewijzigd door
MetalSonic op 04-01-2020 22:29
]