yup its all about the money!edzon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:38:
Ik vind het vooral een fout dat dit soort wijzigingen worden doorgevoerd zonder enige vorm van communicatie terwijl de impact op het spel enorm is. Het ontbreken van transparantie over deze kansen vanaf de start van het spel vind ik net zo shady en geen reden om het nu logisch te vinden. De goede reden zal ongetwijfeld het maximaliseren van de winst van Nintendo zijn en dat is helemaal prima maar had het graag gezien dat Nintendo daar dan transparant over is.
Laatste dag alweer. Ein-de-lijk 
Qua poule dus de allerzwaarste alhoewel ik natuurlijk ook zie dat ik een paar keer een weekje redelijk "gematst" ben. Met weinig tijd/ tickets toch top drie.. Achja ook daar ga je wellicht aan wennen.
Deze week onder de streep zo'n 4 of 5 he tickets gekocht. Dat lijkt haast compensatie van Nintendo voor mijn tegenstanders.....
Nog even de coins pakken + coins a plenty en dan klaar maken voor de volgende week. Mooi zo
zie dan morgen wel of ik nog net de top zes heb gehaald.
Qua poule dus de allerzwaarste alhoewel ik natuurlijk ook zie dat ik een paar keer een weekje redelijk "gematst" ben. Met weinig tijd/ tickets toch top drie.. Achja ook daar ga je wellicht aan wennen.
Deze week onder de streep zo'n 4 of 5 he tickets gekocht. Dat lijkt haast compensatie van Nintendo voor mijn tegenstanders.....
Nog even de coins pakken + coins a plenty en dan klaar maken voor de volgende week. Mooi zo
Balen! Team Wario had de grootste kans om te winnen, maar Team Waluigi gaat duidelijk winnen. Precies op de één-na-laatste dag op achterstand raken... Het is ook een kunst 
Ik ben ook al een paar dagen 'uitgespeeld'. Op naar een nieuwe tour!
Heb ik weer verkeerd gegokt, nouja gelukkig is het verschil klein in rewardsBBBrt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:30:
Balen! Team Wario had de grootste kans om te winnen, maar Team Waluigi gaat duidelijk winnen. Precies op de één-na-laatste dag op achterstand raken... Het is ook een kunst
Moet het toch zeggen: wat een stilte hier, zal vanavond wel weer helemaal los gaan. Je zou zeggen dat de laatste dag er nog van alles te delen is. Sommige staan ver boven de rest, andere voeren een wanhopige strijd etc etc
[ Voor 20% gewijzigd door MetalSonic op 08-02-2022 15:43 ]
Ja, beetje saaie tour dit. Ik heb in een paar runs een score neergezet waar ik vanaf dag 1 tweede mee sta. Sindsdien alleen dagelijks wat muntjes gepakt.MetalSonic schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:36:
[...]
Heb ik weer verkeerd gegokt, nouja gelukkig is het verschil klein in rewards
Moet het toch zeggen: wat een stilte hier, zal vanavond wel weer helemaal los gaan. Je zou zeggen dat de laatste dag er nog van alles te delen is. Sommige staan ver boven de rest, andere voeren een wanhopige strijd etc etc
De eerste plek is te ver uit zicht en de nummers 3 en 4 kruipen langzaam dichterbij, maar ik voel me niet genoodzaakt iets te doen. Als ze me inhalen, vind ik het namelijk ook prima, met het oog op de HE ranked reward van komende week...
Wat is de HE ranked reward komende week? Die memo heb ik even gemistBBBrt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:50:
[...]
Ja, beetje saaie tour dit. Ik heb in een paar runs een score neergezet waar ik vanaf dag 1 tweede mee sta. Sindsdien alleen dagelijks wat muntjes gepakt.
De eerste plek is te ver uit zicht en de nummers 3 en 4 kruipen langzaam dichterbij, maar ik voel me niet genoodzaakt iets te doen. Als ze me inhalen, vind ik het namelijk ook prima, met het oog op de HE ranked reward van komende week...
Nou lekker dan....
Meestal moet ik vechten in m'n ranking....
Meestal moet ik vechten in m'n ranking....
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Team Wario had m.i. helemaal niet de grootste kans om te winnen. Met support bonus konden ze het dagen lang al niet bijbenen. Ook al zouden ze die bonus vandaag hadden gekregen dan kon het alsnog beide kanten op.BBBrt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:30:
Weer de 700k binnengehaald. Keek er toch wel wat tegenop de laatste dagen, want het is op zich niet heel moeilijk en ehb de d/k/g daar wel voor, maar het kan alleen gewoon wat tijd kosten als de frenzies goed vallen en de run goed loopt. Achteraf gezien is het op zich wel weer mee gevallen.
En verder sta ik nu precies nummer 6 in de ranking, vlak onder nummer 5. Prima dus, want nummer 6 heeft dezelfde rewards als 4 en 5, maar je gaat wel een tier naar beneden wat mogelijk gunstig is voor mijn volgende ranking. En verder heb ik ook geen tijd meer om verder te grinden. We gaan zien of ik de 6de plek kan vast houden.
En verder sta ik nu precies nummer 6 in de ranking, vlak onder nummer 5. Prima dus, want nummer 6 heeft dezelfde rewards als 4 en 5, maar je gaat wel een tier naar beneden wat mogelijk gunstig is voor mijn volgende ranking. En verder heb ik ook geen tijd meer om verder te grinden. We gaan zien of ik de 6de plek kan vast houden.
Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn ervaring is dat een lagere tier geen invloed heeft op de moeilijkheidsgraad van de ranking. Ik heb rankings gehad die veel zwaarder zijn dan die van de topspelers hier op Tweakers en dan bedoel ik ook spelers met veel hogere items en scores waarbij je bij voorbaat kansloos bent, ook al ben je 3 of 4 tiers gezakt. Ik denk dat het meer een kwestie is van geluk. Ach misschien leggen ze de lat niet zo hoog.Regeneration schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:51:
Weer de 700k binnengehaald. Keek er toch wel wat tegenop de laatste dagen, want het is op zich niet heel moeilijk en ehb de d/k/g daar wel voor, maar het kan alleen gewoon wat tijd kosten als de frenzies goed vallen en de run goed loopt. Achteraf gezien is het op zich wel weer mee gevallen.
Woehoe!
1e geworden! Werd op het laatste moment nog een beetje spannend. Zeker met een tier 2 normal kart op track 2 valt me de uitslag best mee! Op naar weer een nieuwe (spannende) tour!
Iedereen natuurlijk weer gefeliciteerd met de eindresultaten!
Iedereen natuurlijk weer gefeliciteerd met de eindresultaten!
Hier ook eerste gebleven, de nr 2 zette nog aan tot 119k. Maar ik schrok meer dat @Vozze nog zo dicht bij kwam, ga je nu wel lekker hardlopen of iets ipv nog een rondje doen? 
Ook gefeliciteerd aan iedereen met het behaalde resultaat
Ook gefeliciteerd aan iedereen met het behaalde resultaat
Hahaha. Gefeliciteerd @Tootoo! Mooie score hoor. Ik moest wel aanzetten aangezien mijn nummer 2 akelig dichtbij kwam. Net niet genoeg om de friends ranked te pakken, maar hij is in goede handen
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Gelukkig nog vijfde in een voor mij zware poule
13e
Weer 4 LA tracks in 2 rankings, pfff, heb daar altijd zo’n hekel aan… Mis een driver en kart op track 1, en van ogende week ook een kart. Misschien de pijp maar proberen.
Alleen de top 3 krijgt die he kart cadeau, benieuwd of dat er in gaat zitten.
Weer 4 LA tracks in 2 rankings, pfff, heb daar altijd zo’n hekel aan… Mis een driver en kart op track 1, en van ogende week ook een kart. Misschien de pijp maar proberen.
Alleen de top 3 krijgt die he kart cadeau, benieuwd of dat er in gaat zitten.
Tijdje hier niet geweest, zijn lekker het huis aan het opknappen. 7e plek uiteindelijk behaald. Baan 1 ben ik zwaar de Sjaak. Maar goed C lijkt hier helaas te hebben toegeslagen.. dus ook maar zien of we daar wat van merken gaan.
@bennieeee veel beterschap, hopelijk valt het allemaal mee!
Eindelijk weer een keertje 1e geworden, maar deze week zie ik het vooral op de 1e baan het somber in
Eindelijk weer een keertje 1e geworden, maar deze week zie ik het vooral op de 1e baan het somber in
Beterschap @bennieeee! Hopelijk snel weer vanaf
1e geworden met 5k voorsprong, lekker
Deze tour track 1 mis ik zowel een driver, een kart en een glider….
Maar wel weer 235 rubies opgespaard
Deze tour track 1 mis ik zowel een driver, een kart en een glider….
Maar wel weer 235 rubies opgespaard
Holy shit wat zijn de bots agressief. Ik probeer gewoon tussen mijn werk door overal de sterren te pakken maar het lijkt soms wel bijna alsof ik online aan het spelen ben. Iedereen gebruikt dikke items en al meerdere malen geen eerste geworden.
Twee mogelijkheden:pjot1 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 05:36:
[...]
Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn ervaring is dat een lagere tier geen invloed heeft op de moeilijkheidsgraad van de ranking.
1) Tier 1 en tier 70 zijn gemiddeld even zwaar, want een lagere tier heeft geen invloed op de moeilijkheidsgraad.
2) In tier 1 krijg je gemiddeld makkelijkere tegenstanders dan in tier 70, want een lagere tier heeft wel invloed op de moeilijkheidsgraad (naast andere factoren, zoals of een bepaalde tegenstander net die week wel of niet veel tijd en motivatie heeft).
Jij gaat voor 1) begrijp ik?
[ Voor 9% gewijzigd door Poeksel op 09-02-2022 14:33 ]
Wat @pjot1 volgens mij bedoelt is dat er geen garantie is dat het zakken in tier een makkelijkere ranked geeft. Hij doelt dus op tier n tegenover tier n-1.Poeksel schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Twee mogelijkheden:
1) Tier 1 en tier 70 zijn gemiddeld even zwaar, want een lagere tier heeft geen invloed op de moeilijkheidsgraad.
2) In tier 1 krijg je gemiddeld makkelijkere tegenstanders dan in tier 70, want een lagere tier heeft wel invloed op de moeilijkheidsgraad (naast andere factoren, zoals of een bepaalde tegenstander net die week wel of niet veel tijd en motivatie heeft).
Natuurlijk, want er zijn ook andere factoren. Maar gemiddeld krijg je wel een iets makkelijkere ranked.Cache schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Wat @pjot1 volgens mij bedoelt is dat er geen garantie is dat het zakken in tier een makkelijkere ranked geeft. Hij doelt dus op tier n tegenover tier n-1.
Mwoah dat wordt 2 weekjes weinig mario kart, deze tour staat me weinig aan. Slechte nieuwe baan, saai ontwerp, 2 extra onnodige karakters (golf karakters), kansloze baan selectie voor de ranked, weer dat domme 2x de nieuwe los angeles versie, doe er dan een oude versie in ofzo, kansloze itemselectie voor de ranked, letterlijk vorige week nog een rainbow in de ranked en deze week weer, terwijl er zoveel banen zijn om uit te kiezen.
Die HE kartbeloning mag je lekker houden Nintendo, met de belachelijke hoeveelheid karts (148 HE karts!!) die er al zijn en als er dan 6 (waarvan 2 alleen in een nieuwe pijp zitten) worden geselecteerd voor de ranked, maakt 1 meer of minder toch geen donder uit.
Eens kijken hoe het er in tier 67 bij staat.
Die HE kartbeloning mag je lekker houden Nintendo, met de belachelijke hoeveelheid karts (148 HE karts!!) die er al zijn en als er dan 6 (waarvan 2 alleen in een nieuwe pijp zitten) worden geselecteerd voor de ranked, maakt 1 meer of minder toch geen donder uit.
erutangiS
Maar is dat niet net wat juist niet zo is? Gemiddeld maakt het niet uit tussen opeenvolgende tiers. Discord zit vol met mensen die expres een tier zakken en daarna de top 3 alsnog niet weten te bereiken. Heb het persoonlijk ook vaak genoeg meegemaakt. Misschien moet het punt zijn dat we het simpelweg niet weten en het allemaal speculeren is. Het is maar net waar Nintendo’s algoritme zin in heeft.Poeksel schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:46:
[...]
Natuurlijk, want er zijn ook andere factoren. Maar gemiddeld krijg je wel een iets makkelijkere ranked.
Vergelijk het met een een schaal met knikkers. Als je twee schalen hebt, eentje met 65 knikkers en eentje met 64 knikkers, dan zul je op het oog het verschil niet zien. Toch heeft de eerste meer knikkers dan de tweede. Zo is het ook met de tiers: je merkt het verschil wellicht niet, omdat het relatief klein is, maar het is er wel.Cache schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:14:
[...]
Maar is dat niet net wat juist niet zo is? Gemiddeld maakt het niet uit tussen opeenvolgende tiers. Discord zit vol met mensen die expres een tier zakken en daarna de top 3 alsnog niet weten te bereiken. Heb het persoonlijk ook vaak genoeg meegemaakt. Misschien moet het punt zijn dat we het simpelweg niet weten en het allemaal speculeren is. Het is maar net waar Nintendo’s algoritme zin in heeft.
@Poeksel Mag ik vragen hoe je zo zeker weet dat het verschil er is? Heb je een bron? Voor zover ik weet is het ranking algoritme compleet onbekend.
@Cache slaat de spijker precies op z'n kop.Poeksel schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Twee mogelijkheden:
De vergelijking met de knikkers vind ik wel een goede maar er zijn best veel variabelen waardoor die vlieger niet helemaal op gaat. Als je een tier 2 driver hebt, sta je 9 van de 10 keer al met 1-0 achter. Ik heb ook meerdere malen, oa hier op dit forum gezien, dat tier 70 spelers soms wel 17 bots in hun ranking hebben en ik, rond tier 60, een top 10 had die hoger was dan m'n vriendenlijst...
Persoonlijk denk ik dat de ranking gebaseerd wordt op het totale plaatje van d/k/g. Dwz, aantal, level en basepoints. Maar dat is natuurlijk weer speculatie.
Ja, 100% zekerheid heb ik niet, dan zou iemand expres van tier 60 naar tier 10 moeten dalen of zo, dat zal niemand doen.Cache schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:07:
@Poeksel Mag ik vragen hoe je zo zeker weet dat het verschil er is? Heb je een bron? Voor zover ik weet is het ranking algoritme compleet onbekend.
[ Voor 29% gewijzigd door Poeksel op 09-02-2022 18:28 ]
@Poeksel we praten langs elkaar heen, maar dat is niet erg.
Prima toch, stapje terug en weer vol ervoor gaan bij een week die je leuk vind.MrOleo schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:07:
Mwoah dat wordt 2 weekjes weinig mario kart, deze tour staat me weinig aan. Slechte nieuwe baan, saai ontwerp, 2 extra onnodige karakters (golf karakters), kansloze baan selectie voor de ranked, weer dat domme 2x de nieuwe los angeles versie, doe er dan een oude versie in ofzo, kansloze itemselectie voor de ranked, letterlijk vorige week nog een rainbow in de ranked en deze week weer, terwijl er zoveel banen zijn om uit te kiezen.
Moest de halve pijp in, maar chargin chuck is er! Nieuw karakter met lucky 7 is een must pull, al helemaal aangezien ik geen driver had voor track 1. Na de tour ga ik wss met 300 rubies de sky tour in. Benieuwd welke driver we dan krijgen.
Ookal kennen we het algoritme niet, het is evident dat je gemiddeld met elke tier hoger ook sterkere tegenstanders krijgt. Dat betekent verder niet dat je soms meerdere tiers kunt zakken, zonder dat merkbaar te voelen...
Je tegenstanders schalen met je mee. Hoe precies, weten we dus niet, maar maar beter worden ze, als jij beter wordt. En omgekeerd geldt dan hetzelfde.
Als je een tiertje zakt, heb je niet gegarandeerd héél veel slechtere tegenstanders, maar je 'odds' zijn gemiddeld zeker wel gunstiger dan als je juist een tiertje zou stijgen
Maar volgens mij is er genoeg over gezegd
Je tegenstanders schalen met je mee. Hoe precies, weten we dus niet, maar maar beter worden ze, als jij beter wordt. En omgekeerd geldt dan hetzelfde.
Als je een tiertje zakt, heb je niet gegarandeerd héél veel slechtere tegenstanders, maar je 'odds' zijn gemiddeld zeker wel gunstiger dan als je juist een tiertje zou stijgen
Maar volgens mij is er genoeg over gezegd
Ik wil hier niet te veel op ingaan hoor, maar ik voel mij bijna schuldig dat ik weer een hele discussie op gang heb gebracht over die tier verlagen (waarbij ik dacht het dit keer voorzichtiger had gebracht), en voel mij bijna verplicht mijn inzicht kort toe te lichten. Ik begrijp heel goed dat de tier verlagen geen enkele garantie bied (want inderdaad we weten niet hoe dit word geregeld, het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat vanaf tier X, alles op 1 hoop wordt gegooid qua ranking), maar ik zie het als een kans. Er is een kans aanwezig dat ik als ik een tier zak dat er een mogelijkheid is dat ik een makkelijker Ranked krijg, dan als ik in dezelfde tier blijf of een tier omhoog ga. Dat neemt dus niet weg dat als ik zak inderdaad alsnog in een moeilijke Ranked kan komen.
Ik was helaas toch van plek 6 nog naar 7 gezakt, jammer maar ach dat kan altijd gebeuren, helaas nu wel minder rewards. Ik zit nu weer in tier 47 dus. Ik mis in de eerste ranked cup een top shelf kart op track 1. En een top shelf Driver in track 3. In mijn tier 47 krijgt alleen de top 2 de Wild Slugger kart. Dat wordt aanpoten.
Heb wel wat tickets gespaard, en die zou ik eventueel kunnen investeren. In de 2de ranked cup, mis ik voorlopig een top shelf glider op track 1, en een top shelf driver en kart op track 3. Niet genoeg rubies voor een hele pipe pull, want zou graag die Combo Cruiser willen. Ziet eruit als een grote kart met een goede mini-turbo boost ability goed voor de high scores.
Ik was helaas toch van plek 6 nog naar 7 gezakt, jammer maar ach dat kan altijd gebeuren, helaas nu wel minder rewards. Ik zit nu weer in tier 47 dus. Ik mis in de eerste ranked cup een top shelf kart op track 1. En een top shelf Driver in track 3. In mijn tier 47 krijgt alleen de top 2 de Wild Slugger kart. Dat wordt aanpoten.
Mooi toch, respectvolle discussie van betrokken mario kart spelers.Regeneration schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:15:
Ik wil hier niet te veel op ingaan hoor, maar ik voel mij bijna schuldig dat ik weer een hele discussie op gang heb gebracht over die tier verlagen (waarbij ik dacht het dit keer voorzichtiger had gebracht), en voel mij bijna verplicht mijn inzicht kort toe te lichten. Ik begrijp heel goed dat de tier verlagen geen enkele garantie bied (want inderdaad we weten niet hoe dit word geregeld, het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat vanaf tier X, alles op 1 hoop wordt gegooid qua ranking), maar ik zie het als een kans. Er is een kans aanwezig dat ik als ik een tier zak dat er een mogelijkheid is dat ik een makkelijker Ranked krijg, dan als ik in dezelfde tier blijf of een tier omhoog ga. Dat neemt dus niet weg dat als ik zak inderdaad alsnog in een moeilijke Ranked kan komen.
Ik was helaas toch van plek 6 nog naar 7 gezakt, jammer maar ach dat kan altijd gebeuren, helaas nu wel minder rewards. Ik zit nu weer in tier 47 dus. Ik mis in de eerste ranked cup een top shelf kart op track 1. En een top shelf Driver in track 3. In mijn tier 47 krijgt alleen de top 2 de Wild Slugger kart. Dat wordt aanpoten.Heb wel wat tickets gespaard, en die zou ik eventueel kunnen investeren. In de 2de ranked cup, mis ik voorlopig een top shelf glider op track 1, en een top shelf driver en kart op track 3. Niet genoeg rubies voor een hele pipe pull, want zou graag die Combo Cruiser willen. Ziet eruit als een grote kart met een goede mini-turbo boost ability goed voor de high scores.
Zo… 300 rubies weggeknalt…!
Chargin Chuck binnen
Combo cruiser binnen
En nog 3/4 andere HE en natuurlijk mooie shitload aan coins.
BAM!!
Chargin Chuck binnen
Combo cruiser binnen
En nog 3/4 andere HE en natuurlijk mooie shitload aan coins.
BAM!!
:fill(white):strip_exif()/f/image/6BorWqJY8IH9B9MQRbAkkia8.png?f=user_large)
Minder dan 30 minuten voor het weer draait om tactiek en fun in plasts van combos!
Ja was leuk! Zag ook dat het erg snel vol was en zo te zien zelfs in alle series geen bots nodig gehad.MetalSonic schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:06:
Het gaf mij een brede glimlach toen de lobby nog maar net gehost was en al helemaal vol zat. Bedankt voor het joinen en congrats voor de winnaars. Ik was heel blij met dit concept op basis van jullie input.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor het wederom organiseren MetalSonic.
Gefeliciteerd aan de winnaars!
En thanks Eärendil! Mijn teammaat in team Geel, je was top! We stonden de laatste race nog 3 punten achter geloof ik. We waren er wel steeds dichtbij. Speciaal om de eerste winnaars te zijn op het team onderdeel.
En die laatste serie was zo te zien erg spannend, had dat niet eens zo goed door. Had steeds te weinig tijd om te kijken, zag wel dat de top 3 erg dicht op elkaar stond. Maar blijkt dat die hele top 6 had er anders uit kunnen zien.
Dat is ook waar.MetalSonic schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:22:
[...]
Mooi toch, respectvolle discussie van betrokken mario kart spelers.
Wel bizar hoe goed ik mezelf altijd vind in single player races en hoe erg ik dan op mijn plek word gezet in de multiplayer 
Vandaag ging wel écht ruk. Hoewel MetalSonic in het begin nog rukker ging, hahaha.
Het was weer leuk! De team races ook, hoewel het wel bijzonder is dat de teams werden samengesteld uit 1+2, 3+4, 5+6 en 7+8 uit de vorige 6 races. Vozze + Mowgli is een pittig team (ookal werden ze uiteindelijk niet eerste)
Vandaag ging wel écht ruk. Hoewel MetalSonic in het begin nog rukker ging, hahaha.
Het was weer leuk! De team races ook, hoewel het wel bijzonder is dat de teams werden samengesteld uit 1+2, 3+4, 5+6 en 7+8 uit de vorige 6 races. Vozze + Mowgli is een pittig team (ookal werden ze uiteindelijk niet eerste)
Erg vermaakt met alle verschillende multiplayer rondjes, vooral de setup met duo's was spannend! Mazzel met @Vozze als partner
maar helaas was ik minder gelukkig tijdens die rondjes
leuk begin wel zo van de nieuwe tour! Thanks @MetalSonic
@Regeneration volgens mij heeft het nog nooit zo snel vol gezeten, veruit de meeste bleven ook (als iemand eerder weggaat is dat trouwens ook prima) dus de afwisseling werd gewaardeerd. En er zijn nog wat variaties die ik er in kan doen.
@BBBrt Haha houd op over dat begin dat was zeer ruk ja. Ik was overal net te laat, item timing pakte net niet goed uit etc etc....... Volgens mij was ik na 40 minuten voor het eerste een keer op de eerste plek gekomen. Waarom het zo slecht ging weet ik wel voor mijzelf, lange dag gehad dus ja ik miste net dat stukje scherpte dat ik nodig had. Desondanks goed vermaakt hoor
@edzon Haha ja die Vozze reed weer vaak stoïcijns op plek één ;-) set up met de duo's vond ik ook leuk ter afwisseling. Dat je dan kijkt waar je team maat rijd etc.
@BBBrt Haha houd op over dat begin dat was zeer ruk ja. Ik was overal net te laat, item timing pakte net niet goed uit etc etc....... Volgens mij was ik na 40 minuten voor het eerste een keer op de eerste plek gekomen. Waarom het zo slecht ging weet ik wel voor mijzelf, lange dag gehad dus ja ik miste net dat stukje scherpte dat ik nodig had. Desondanks goed vermaakt hoor
@edzon Haha ja die Vozze reed weer vaak stoïcijns op plek één ;-) set up met de duo's vond ik ook leuk ter afwisseling. Dat je dan kijkt waar je team maat rijd etc.
Het was inderdaad weer erg vermakelijk. Gelukkig was ik deze keer wel op tijd ingelogd.
Ook de afwisseling is prima. In de eerste ronde werd ik toch regelmatig op tactische momenten flink terug geworpen. Met twee items op 1 rijden is misschien niet de beste positie. Ik had een paar keer dat ik twee munten kreeg. Dan zit je gewoon te wachten op een shell. En @edzon was er op die momenten als de kippen bij om dat af te straffen. Ook @texelonia wist me volgens mij op Rosalina Ice World vlak voor de finish nog even te pakken.
Ik moet ook zeggen dat ik het niveau erg hoog vind. Na de sessie ben ik nog online gegaan voor Kart Pro. Daar trof ik amateurs vergeleken met jullie
De teams vond ik eigenlijk best leuk. Toen ik samen met @edzon in een team werd gestopt leek het mij in eerste instantie een oneerlijke strijd, maar kudos aan @Regeneration en @Eärendil! Erg goed en erg stabiel. En goed georganiseerd weer @MetalSonic! Het was perfect zo!
Ook de afwisseling is prima. In de eerste ronde werd ik toch regelmatig op tactische momenten flink terug geworpen. Met twee items op 1 rijden is misschien niet de beste positie. Ik had een paar keer dat ik twee munten kreeg. Dan zit je gewoon te wachten op een shell. En @edzon was er op die momenten als de kippen bij om dat af te straffen. Ook @texelonia wist me volgens mij op Rosalina Ice World vlak voor de finish nog even te pakken.
Ik moet ook zeggen dat ik het niveau erg hoog vind. Na de sessie ben ik nog online gegaan voor Kart Pro. Daar trof ik amateurs vergeleken met jullie
De teams vond ik eigenlijk best leuk. Toen ik samen met @edzon in een team werd gestopt leek het mij in eerste instantie een oneerlijke strijd, maar kudos aan @Regeneration en @Eärendil! Erg goed en erg stabiel. En goed georganiseerd weer @MetalSonic! Het was perfect zo!
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
@Vozze
Leuk dat je er weer eens bij was! Fijn dat de veranderingen je zo goed bevallen. Het niveau van de sessies is inderdaad best pittig. Had na een tijdje al een trots gevoel als ik vierde of vijfde was geworden.
@iedereen
nieuws: Mario Kart 8 Deluxe krijgt zes dlc's met 48 banen uit eerdere games
Semi offtopic maar leuk om te weten dat sommige mario kart tour banen nu ook naar de grote broer gaan, leuk voor de Switch owners met Mario kart!
Leuk dat je er weer eens bij was! Fijn dat de veranderingen je zo goed bevallen. Het niveau van de sessies is inderdaad best pittig. Had na een tijdje al een trots gevoel als ik vierde of vijfde was geworden.
@iedereen
nieuws: Mario Kart 8 Deluxe krijgt zes dlc's met 48 banen uit eerdere games
Semi offtopic maar leuk om te weten dat sommige mario kart tour banen nu ook naar de grote broer gaan, leuk voor de Switch owners met Mario kart!
Ik vond de afwisseling tussen de verschillende setups ook geslaagd. Teamraces met bots (twee teams) ben ik niet zo'n fan van, deze opzet met teams van 2 spelers vond ik veel leuker.
Ik sta na 3 gemiddelde runs op een eerste plek en de overige lui in mijn ranked lijken voorlopig nog niet echt aanstalten te maken om het mij moeilijk te maken. Hopelijk kan ik dus wat tickets op zak houden én de HE kart binnenharken
Ik vind de normale Los angeles variant echt vreselijk.. Track voelt sloom, combo's maken lastig..... Die olie machines zijn zeer hinderlijk... Ik heb al wat pogingen gedaan voor track 1 van de volgende week maar die voelt bijna als "werk" zal blij zijn als ik daar een score heb met minimaal 2 coinbox frenzy's en uiteraard plek één. Dan ben ik daar ook weer klaar.....
Ha cool! Dat komt heel soms voor, alleen die 3e plek klopt volgens mij niet.pjot1 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:55:
Heey, doe ik gewoon een race, rij ik achter @MrOleo!![]()
[Afbeelding]
Zelfs de badge klopt!
[Afbeelding]
erutangiS
Pfoe ik zit in een vrije val waar geen einde aan lijkt te komen. Van tier 63 naar 59 in 4/5 cups..
Dit is dan wel fijn::strip_exif()/f/image/zxptcgoUVPeemnAV9I1GRN9M.jpg?f=fotoalbum_large)
Slechts 3 races nodig dit keer.
Dit is dan wel fijn:
:strip_exif()/f/image/zxptcgoUVPeemnAV9I1GRN9M.jpg?f=fotoalbum_large)
Slechts 3 races nodig dit keer.
[ Voor 69% gewijzigd door bennieeee op 12-02-2022 13:42 ]
Zo, Kart Pro wil hier echt niet vallen, net zelfs 10x achter elkaar niet hoger dan 4e plek 
Nu weer een enkele 'streak', dus hopen dat ik straks weer op een goed moment instap...
Nu weer een enkele 'streak', dus hopen dat ik straks weer op een goed moment instap...
@BBBrt ik denk zelf dat Yoshi nog niet vervangen wordt. Uiteraard zeg ik dat deels tegen mijzelf zodat ik de rubies op zak kan houden voor een nieuwe coinbox driver.
Gaat er nog iemand los op de special pipe? Ik voel mij niet eens geprikkeld om 1 keer 10 te doen.
Gaat er nog iemand los op de special pipe? Ik voel mij niet eens geprikkeld om 1 keer 10 te doen.
@MrOleo mooie score op track twee, doe je nu mee voor top drie? Of zelfs plek een?
Laten we het hopen danMetalSonic schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:48:
@BBBrt ik denk zelf dat Yoshi nog niet vervangen wordt. Uiteraard zeg ik dat deels tegen mijzelf zodat ik de rubies op zak kan houden voor een nieuwe coinbox driver.
Ik heb niets uit een pipe nodig deze week, want sta nog steeds eerste. Volgende week mis ik wat, maar desnoods degradeer ik dan weer.. ik heb nu 330 rubies, dus in de Sky Tour zit ik wel op 450. Even kijken of die dan in een normale of special pipe gaan
Tnx, die triple coin viel al na een kwartier ofzoMetalSonic schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:09:
@MrOleo mooie score op track twee, doe je nu mee voor top drie? Of zelfs plek een?
Op de een of andere manier sta ik nu eerste, paar duizend voor, gelukkig lijkt de tegenstand ook nog niet veel zin te hebben om te grinden.
erutangiS
Dilemma! Ik sta 3e met maar 2k voorsprong op de nummer 8. De nummer 1 staat 12k voor. Mijn scores kunnen met mijn huidige coverage wel hoger, maar 12k wordt lastig. Ik heb op LAL 2T echter maar 13k, als ik een tier 1 driver level 3 zou hebben zou dat een stuk hoger zijn.
Ik heb 286 rubies, dus 63x pullen. Dat geeft 64.3% kans op Chargin' Chuck. De kans op Pauline (Rose) is denk ik rond de 75%.
Het dilemma is dus: een gokje wagen op Chargin' Chuck, op Pauline (Rose) of mijn verlies nemen en proberen met mijn huidige coverage 2e te worden. Wat zouden jullie doen?
Ik heb 286 rubies, dus 63x pullen. Dat geeft 64.3% kans op Chargin' Chuck. De kans op Pauline (Rose) is denk ik rond de 75%.
Het dilemma is dus: een gokje wagen op Chargin' Chuck, op Pauline (Rose) of mijn verlies nemen en proberen met mijn huidige coverage 2e te worden. Wat zouden jullie doen?
@Poeksel ik zou gaan voor tweede worden of voor chargin duck. Voor Pauline geldt dat de kans lager kan zijn, aangezien ze geen spotlight is. Chargin duck zal je voor de komende tours nog plezier kunnen geven, maar het is aan jou of je die kans wil wagen. In het slechtste geval heb je wel een hoop er bij, maar niks gegarandeerd. Tussen beide opties kan ik niet perse kiezen. Ik had chargin duck met 20 pulls, maar dat was meer mazzel dan geluk
Sta momenteel 2de, met 9 punten (ja 9 punten, haha) voor op nummer 3 en 128 punten achter op nummer 1. Heb tot nu toe alleen tijd gehad om track 1 te doen. Dus nog ruimte op track 3 en vooral track 2. Kijken wat die anderen in mijn poel doen. Laatste dagen niet veel beweging. Hoop niet dat ze het bewaren voor morgen of overmorgen.
Ik sta alweer een paar dagen tweede zonder dat ik mijn punten heb verbeterd. Nummer een kan ik niet meer inhalen en de nummer drie zit nog een paar duizend onder mij.
Heb in elk geval de 900.000 total point gehaald. Lekker veel rubies in de pocket:)
Heb in elk geval de 900.000 total point gehaald. Lekker veel rubies in de pocket:)
De vorige tour had ik 760k en als ik mijn best had gedaan, dan had ik voor het eerst de 800k wel kunnen aantikken, maar ik vond het wel mooi geweest.MetalSonic schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:15:
Ik sta alweer een paar dagen tweede zonder dat ik mijn punten heb verbeterd. Nummer een kan ik niet meer inhalen en de nummer drie zit nog een paar duizend onder mij.
Nu zijn de 800k rewards nog wat mooier, maar ik heb écht geen zin om tijd te steken in hogere scores. Ik zit ook nog maar net boven de 600k, maar zelfs de 700k laat ik schieten. Ik vind die Los Angeles gewoon echt niet boeiend. En het zijn er nogal wat
Wel Kart Pro net gehaald!
Gegokt en verloren met mazzel noch geluk
Geen Chargin' Chuck, geen rubies, geen kans op Wild Slugger.
Jammer maar wie niet waagt, wie niet wint. Zeker de afgelopen tijd weet Nintendo de verleiding om een gokje te wagen wel erg groot te maken! De wild Slugger zit trouwens ook volgende week weer in de prijzenpot dus hopelijk betaald karma je dan wel uit.Poeksel schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:04:
Gegokt en verloren met mazzel noch gelukGeen Chargin' Chuck, geen rubies, geen kans op Wild Slugger.
Nice, Silver Surf Master glider uit de ACP gekregen. Deze is nieuw voor mij, sinds lange tijd iets nieuws uit de ACP gekrekgen. Kan die ook goed gebruiken bij de volgende ranked.
Lekkere shop! 
Op Maple Treeway ontweek ik net een blauw schild door precies op het goede moment door een mushroom te rijden die uit een stapel bladeren kwam
Oei, en zo sta ik opeens 3e en wordt het toch nog spannend... Vandaag alleen nog maar knallen op Rainbow. 500 punten erbij is genoeg voor plek 2:)
[ Voor 16% gewijzigd door BBBrt op 15-02-2022 13:41 ]
Ja, jullie krijgen waar ik heel lang aan het wachten ben: HE tickets.
Gisteren track 1 met 4k kunnen verbeteren. Nu sta ik 1e en de zwarte kart gaat er zeker komen. Die heb ik heel hard nodig op een ranked track van morgen.
Ik moet kart pro nog halen. Ga ik binnenkort even voor zitten.
Ik kwam @MetalSonic zondag nog tegen in de multiplayer. Moest je nou mijn p1 afpakken
Gisteren track 1 met 4k kunnen verbeteren. Nu sta ik 1e en de zwarte kart gaat er zeker komen. Die heb ik heel hard nodig op een ranked track van morgen.
Ik kwam @MetalSonic zondag nog tegen in de multiplayer. Moest je nou mijn p1 afpakken
Haha ik weet het dat was gemeen. Had even wat tijd om kort aan mijn multiplayer challenge te werken. Na die twee potjes had ik weer wat anders te doenPlaneetje schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:49:
Ja, jullie krijgen waar ik heel lang aan het wachten ben: HE tickets.
Hah leuke shops!edzon schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:45:
Geloof dat ze de high end tickets van vorige tours in de aanbieding hebben gezet....
[Afbeelding]
Las gister op reddit ook al wat berichten over een ogenschijnlijke stijging van de tickets, het zou toch niet?
Ondertussen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CCn2VK9prXDxP58rLsktuEAA.jpg?f=user_large)
Pittige ranked zeg, je hele top 5 staat boven mijn tegenstanders ( mijn nr 2 heeft 90,7k). Hopelijk hou je plek 3 vast!MetalSonic schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:25:
[Afbeelding]
Hopelijk morgen ook derde. Zou het leuk vinden voor de rewards en tier omhoog.
erutangiS
Argh, m’n poule leek redelijk makkelijk, maar iedereen kwam laat in actie en nu valt het toch tegen. Ik heb al wat geïnvesteerd, en vorige week (of was het de week ervoor??) ook al laag geëindigd, dus ik wil eigenlijk wel de top 3 halen. Nog 3,6k achter op de nr 3, dus moet te doen zijn. Maar waar heb ik de meeste kans? In theorie overal nog wel ruimte, maar as usual werkt de praktijk niet mee…
/f/image/pv8Xf3erDVXgh5Y963fH758w.png?f=fotoalbum_large)
Track 1: 1 coin frenzy, 1 banana frenzy
Track 2: 1 coin frenzy, nsc (141 acties)
Track 3: 1 green shell frenzy, 1 losse coinbox
Afgelopen dagen vooral track 2 en 3 gedaan, maar de coin frenzy’s en coinboxen hebben er verdraaid weinig zin in.
Evt ook nog tickets, maar heb voor volgende ranking ook nog wat nodig (op track 1 daar level 1 kart en level 1 glider…). Maar bijvoorbeeld Chargin’ Chuck of Meowser naar level 6? Of juist beide naar level 5?
/f/image/pv8Xf3erDVXgh5Y963fH758w.png?f=fotoalbum_large)
Afgelopen dagen vooral track 2 en 3 gedaan, maar de coin frenzy’s en coinboxen hebben er verdraaid weinig zin in.
Evt ook nog tickets, maar heb voor volgende ranking ook nog wat nodig (op track 1 daar level 1 kart en level 1 glider…). Maar bijvoorbeeld Chargin’ Chuck of Meowser naar level 6? Of juist beide naar level 5?
Das veel coins, ik vond het al veel toen ik 115k aan coins had. Achja hopelijk paar keer goede dagen in de shop. Als je die hebt ga je snel naar beneden met de HE driver tickets!MrOleo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:21:
[...]
[...]
Hah leuke shops!
Ondertussen:
[Afbeelding]
[...]
Pittige ranked zeg, je hele top 5 staat boven mijn tegenstanders ( mijn nr 2 heeft 90,7k). Hopelijk hou je plek 3 vast!
Mijn rank is inderdaad pittig. Achja heb in de afgelopen twee maanden ook een paar keer "relatief" makkelijke poules gehad vergeleken met de tegenstander...
Eigenlijk geef je het antwoord al onder je overzicht. Als je op track 3 minimaal een dubbele coinbox frenzy heb dan pomp je het denk ik al naar de 25k+, misschien tik je dan wel al de 30k aan. Uiteraard kan dit wel betekenen dat je "mogelijk " nog veel moet grinden. Heb soms het gevoel dat een "game afsluiten via swipe" en weer opstarten de kans iets vergroot. Succes als je er nog voor gaat!texelonia schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:43:
Argh, m’n poule leek redelijk makkelijk, maar iedereen kwam laat in actie en nu valt het toch tegen. Ik heb al wat geïnvesteerd, en vorige week (of was het de week ervoor??) ook al laag geëindigd, dus ik wil eigenlijk wel de top 3 halen. Nog 3,6k achter op de nr 3, dus moet te doen zijn. Maar waar heb ik de meeste kans? In theorie overal nog wel ruimte, maar as usual werkt de praktijk niet mee…
[Afbeelding]
Ja track 3 zit echt de meeste ruimte, zeker als je kijkt naar je frenzies, 25k moet mogelijk zijn. Volhouden en hopelijk vallen die frenzies. Misschien restarten van plek 1 tot een coin of coinbox frenzy?texelonia schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:43:
[Afbeelding]
Track 1 (en ook track 2) zit ook wel wat ruimte, maar duidelijk minder dan track 3, starten op plek 6/7 door de 1e itembox en restarten tot een 7 frenzy en hopen op een coin frenzy later in de race.
Als je echt wil upgraden, dan 1 van de 2 naar 5 of 6, in principe meowser want coinbox, maar beide zijn prima drivers, maar het is vooral een kwestie van goede boxes op baan 3.
Ik zou niet beide upgraden naar level 5, dat is nu eigenlijk te laat om beide banen nog te grinden.
Succes nog.
erutangiS
22:15uur 9e plek ….
23:15uur 1e plek ….
Slechts 100 punten voor ofzo…
23:15uur 1e plek ….
Bedankt voor de tips!
Uit ongeduld Meowser level 5 gemaakt, en uiteindelijk kreeg ik eindelijk een dubbele coinbox frenzy. Helaas werd ik 2e, maar alsnog een verbetering van zo’n 7k
Daardoor sta ik 2e in de ranking, maar om de voorsprong nog iets te vergroten, nog even verder op track 2. Gek genoeg bijna 600 punten verbeterd door 1 mushroom frenzy en nsc met 144 acties, ipv 1 coin frenzy en nsc met 141 acties.
Nu 1.5k voorsprong op nr3, hopelijk genoeg
Uit ongeduld Meowser level 5 gemaakt, en uiteindelijk kreeg ik eindelijk een dubbele coinbox frenzy. Helaas werd ik 2e, maar alsnog een verbetering van zo’n 7k
Nu 1.5k voorsprong op nr3, hopelijk genoeg
Zucht. Weer een loodzware week. Veel tickets geïnvesteerd maar het was niet genoeg. Uiteindelijk gestrand op de 7e plek. Komende week wordt sowieso niks vanwege geen t3 d,k en g in track 3 en geen kart in track 1. 
Iedereen weer gefeliciteerd en succes komende week!
Iedereen weer gefeliciteerd en succes komende week!
Na 1x 6e en een keer 13e nu weer een keer 1e.
Met de wild slugger heb ik nu overal t3, maar track 3 is bijna alles L1. Ben ook niet van plan om te investeren in halloween peach, mijn enige driver op die track.
Met de wild slugger heb ik nu overal t3, maar track 3 is bijna alles L1. Ben ook niet van plan om te investeren in halloween peach, mijn enige driver op die track.
En 1e gebleven, hoe vetSleehond schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:15:
22:15uur 9e plek ….![]()
23:15uur 1e plek ….![]()
Toen lekker een HE driver ticket uit shop gekocht
En toen dacht ik… laat ik 1x een 10 pull doen van de Los Angeles pipe 2…. Had nog maar 68 rubies over dus een pure gok….
:strip_exif()/f/image/nwpvGjVjxN8rvN2PfrGLQNNf.jpg?f=fotoalbum_large)
En toen beide in de eerste en enige pull….
Grote blij hier!
@Sleehond dat is wel een mega fijne pull!
Hier 13e geworden.. daardoor weer omlaag. Enige voordeel is dat ik al weken niet heb geïnvesteerd in tickets. Dus heb vooral wel wat point caps nog liggen. Wil deze week ook eerst niet investeren. Even afwachten wat die sky tour precies is.
Hier 13e geworden.. daardoor weer omlaag. Enige voordeel is dat ik al weken niet heb geïnvesteerd in tickets. Dus heb vooral wel wat point caps nog liggen. Wil deze week ook eerst niet investeren. Even afwachten wat die sky tour precies is.
Vannacht gezakt van plek 6 naar plek 7, niet onverwacht. Deze week wordt niets zonder de beide golfmannen. Is het al volgende week woensdag?
Derde gebleven, gelukkig!
Ik heb de ijdele hoop dat de golfmannen niet fantastisch zullen zijn, want ik spaar door voor de 450 rubies. Hopelijk geeft de Sky Tour een mooi nieuw karakter waar ik op los kan gaan. Of weer eens een gliderpipe ofzo...
Ik heb de ijdele hoop dat de golfmannen niet fantastisch zullen zijn, want ik spaar door voor de 450 rubies. Hopelijk geeft de Sky Tour een mooi nieuw karakter waar ik op los kan gaan. Of weer eens een gliderpipe ofzo...
Ik denk dat ze vooral leuk zijn voor de "heb" , hun abilities zijn sowieso niet spannend.. Moet nog kijken of ik een single yolo x 10 pull doe op 2de pipe....BBBrt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:53:
Derde gebleven, gelukkig!
Poeh, wat een beroerde ranked. Ik ben nog lang niet klaar, maar ik moet nog écht mijn best gaan doen om überhaupt rubies te winnen...
Mijn nummer 1 zit ook al op 77k. Ik moet nog maar de 50k zien te halen
Mijn nummer 1 zit ook al op 77k. Ik moet nog maar de 50k zien te halen
:fill(white):strip_exif()/f/image/eFmCQ8IYgNoIAnGpNuqYkF74.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KvcqbqfEAaHehq1jo6YNBJpB.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rsgWyDNCHFfJTSLBNLKgba6W.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/gCtBjGwhsIY8cW9AyMFPG9mB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ibrxmJErWG1gHglhvpDsd0Cv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jjoNvCLwQF8mD2cgGlFRs9nj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/T7XPfx1DYohJCx7joCDYia5A.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1j40QEXRVZpJRrrzlB4lKdFI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vrt7u28ASZ4kVW0IMc3XJtrC.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/5eJpnsJGiCI5b5y6VDI8l2b8.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/IUFzKIGk1M2tCBFq3zhClGwD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8m2AMdPaUDbofMlWjxCtRX1D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VIfzqglZ9POPqyPKWsgJoCgc.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/j3WSRZQVwmBm9kjS5zRD8pFU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F5asSWKsJxx4NnvKOXQbEnSu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z0YLBx75kS9V7ezhdm5wNiYy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pcxV6crYCXprWp9rgPy0aCJX.jpg?f=fotoalbum_large)