Hopelijk verandert dat deze week weer. Ik heb team Waluigi gekozen, betere drivers voor mij. Track 1 heb ik zowaar alles top shelf! Volgende week mis ik echter een kart én een driver… maar dat zien we dan wel weer. Amper ruby’s, dus de pijp is ook niet echt een optie.
De item vereisten hebben een hoog "heb jij afgelopen weken wel items gekocht of de pipe leeg getrokken" gehalte.... Ik ben door het oog van de naald gekropen. Paar kies momenten kon ik maar één tier 3 item kiezen.bennieeee schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:05:
5e ook wel prima. Had gevoel dat alles er wel uit had gehaald. Deze week mis ik een kart en glider op track 1. Verder alles wel goed. Maar als ik de eerste 4 concurrenten zie word ik wel een beetje bang
Valt mij op dat Nintendo wel erg enthousiast is over Boomerang Yoshi, wéér dé tier 3 driver keuze
Heb overigens wel de 900k challenge laten liggen. Daar had ik geen zin meer in. Moest nog iets van 30k volgens mij.
Verder gekozen voor team Waluigi, omdat ik hem nog niet op lvl 7 heb en Wario wel. Daarnaast zitten PGP en Kamek in zijn team en dat zijn wel mijn 2 favorieten.
Overigens ook niet kunnen laten om de waarschijnlijk nutteloze mustachegliders te kopen..
Bastard
Hier 10e geworden… bagger week zeg.
Nu team Wario gekozen, ben benieuwd!
Die 900k challenge was zelfs voor mij als speler van het eerste uur nog geen cadeautje. Ik moest een aantal tracks nog overnieuw doen voor een net wat betere score. Ik snap dat je die liet liggen. Hopelijk kan je deze tour wel alles vrijspelen.Duvel_33 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
Woohoo, gister nog even voor gaan zitten en nog een goeie 6000 punten goed gemaakt op de nummer 1. Met een paar honderd punten 1e geworden.
Heb overigens wel de 900k challenge laten liggen. Daar had ik geen zin meer in. Moest nog iets van 30k volgens mij.
Verder gekozen voor team Waluigi, omdat ik hem nog niet op lvl 7 heb en Wario wel. Daarnaast zitten PGP en Kamek in zijn team en dat zijn wel mijn 2 favorieten.
Overigens ook niet kunnen laten om de waarschijnlijk nutteloze mustachegliders te kopen..
Voor de eerste ranked cup mis ik een driver en glider op track 1, de rest wel allemaal top shelf. Ik ben benieuwd hoe ver ik dit keer kan komen.
Desalnietemin had ik geluk met mijn ranked cup: die was niet zo pittig en kon met een redelijke run op track 3 uiteindelijk eerste worden.
Nu eens kijken wat deze tour brengt, ik heb me echt niet eens verdiept, maar zag wel dat deze week 1 pijp me gestolen kan worden. De special pipes zijn wel leuk, maar zelfs daarvan heb ik al een hele hoop op level 6 / 7, dus ook die laat ik gaan. Wel eens leuk om 500+ rubies straks te hebben....
Succes iedereen!
Hopelijk is de familie Toootoo inclusief "mini Tootoo's straks weer helemaal fitTootoo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:39:
Zo, ik zal me ook weer eens melden hier. De afgelopen ranked cup bestond vooral uit een ziekenboeg hier thuis (buikgriep estafette). Gevolg was dat ik zo weinig aan MKT heb gedaan. Ik heb pas vanochtend de ACP gehaald, de multiplayer net kunnen halen en weer eens muntjes uit kunnen delen. Heb niet eens alle muntjes gesprokkeld in de afgelopen week en de TCP miste ik ook een aantal pipes op.
Desalnietemin had ik geluk met mijn ranked cup: die was niet zo pittig en kon met een redelijke run op track 3 uiteindelijk eerste worden.
Nu eens kijken wat deze tour brengt, ik heb me echt niet eens verdiept, maar zag wel dat deze week 1 pijp me gestolen kan worden. De special pipes zijn wel leuk, maar zelfs daarvan heb ik al een hele hoop op level 6 / 7, dus ook die laat ik gaan. Wel eens leuk om 500+ rubies straks te hebben....Tenzij ik zoveel muntjes nodig heb omdat de DS me goed gezind wordt.
Succes iedereen!
Hier net gekeken, lijkt er op dat ik in een zeer zware poule zit. Nintendo wil mij weer in tier 69 hebben. Heb op track 2 en drie al leuke scores gezet maar sta nu al bijna 10k achter op de nummer 1, 5k achter op de nummer 2 en net op plek drie, 1k voorsprong op nummer 4..
Volgende tour nieuw karakter, dan is het altijd handig om 500 rubies op voorraad te hebben.Tootoo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:39:
Nu eens kijken wat deze tour brengt, ik heb me echt niet eens verdiept, maar zag wel dat deze week 1 pijp me gestolen kan worden. De special pipes zijn wel leuk, maar zelfs daarvan heb ik al een hele hoop op level 6 / 7, dus ook die laat ik gaan. Wel eens leuk om 500+ rubies straks te hebben....Tenzij ik zoveel muntjes nodig heb omdat de DS me goed gezind wordt.
Succes iedereen!
erutangiS
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Vbre3OQeyyCz1rkPHnhJXBN.jpg?f=user_large)
Meowser level zes gemaakt na weken sparen. Betaalt zich snel uit
Die krijg je met ranked cup toch? Dus 0 rubies is dan ook genoegMrOleo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:56:
[...]
Volgende tour nieuw karakter, dan is het altijd handig om 500 rubies op voorraad te hebben.
[Afbeelding]
@MrOleo als het een beetje leuke driver is dan kan ik voor het eerst eens 10 pulls doen zonder blikken of blozen, voelt rijk
In de 3e tour kan je inderdaad een nieuwe driver verdienen in de ranked. (Zal een super zijn zoals vaker de laatste tijd.)BBBrt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:18:
[...]
Die krijg je met ranked cup toch? Dus 0 rubies is dan ook genoegOf mis ik wat?
In de 2e tour staat iemand in het plaatje
Hij ziet er in ieder geval grappig uit, item zal wel tegenvallen, triple bobombs ofzo gok ik....Tootoo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:16:
@MrOleo als het een beetje leuke driver is dan kan ik voor het eerst eens 10 pulls doen zonder blikken of blozen, voelt rijk
[ Voor 28% gewijzigd door MrOleo op 26-01-2022 20:44 ]
erutangiS
Ahhh, nice! Helemaal overheen gekeken!MrOleo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:41:
[...]
In de 3e tour kan je inderdaad een nieuwe driver verdienen in de ranked. (Zal een super zijn zoals vaker de laatste tijd.)
In de 2e tour staat iemand in het plaatje. Die zal wel in pijp 1 van die tour zitten.
[...]
Hij ziet er in ieder geval grappig uit, item zal wel tegenvallen, triple bobombs ofzo gok ik....
Ik ben vooral blij met Los Angeles an sich. Een kans om eindelijk die Home Field Glider binnen te harken
Fijn om te lezen dat het weer goed gaat met alle Tootoos.Tootoo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:16:
@MetalSonic zowel de mini als maxi Tootoos zijn weer beter ja, thanks! Zal blij zijn als het weer lente is, hoop ziek zijn. Ook omdat het vorig jaar minder was ivm de lange lockdowns. Jij bent ondertussen al lekker bezig! Toch benieuwd hoe ver je gaat komen
Ik ben benieuwd hoe ver ik kom. Toen ik ontdekte dat Meowser kon meespelen op track twee werd ik ineens een stuk optimistischer.
Jij ook succes, hoe is je poule?
@Slettesloery leuk dat je ook nog even aanhaakte
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ow hey, ben toch nog in het lijstje blijven staan. Leuk, toch nog gewonnen.MetalSonic schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:06:
Iedereen bedankt voor het joinen en de gezelligheid. Congrats voor de winnaars! Tot de volgende keer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beetje garantie is niet mogelijk.BBBrt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:52:
Is er wat te zeggen over de bruikbaarheid/coverage van gliders (of eventueel karts) die in het verleden in een betaalde pack zaten? Ik twijfel om de snor van Waluigi te kopen voor track 3 volgende week. Niet heel duur, maar ik wil wel een beetje de 'garantie' dat hij in de toekomst ook nog wel bruikbaar gaat zijn
Ik denk zelf dat hij niet vaak inzetbaar is buiten de huidige week zoals de new year glider. Nieuwe gliders (20 euro pack)uit de shop komen wel bijna altijd snel terug als tier drie keuze.
Snor koop je vooral voor de fun, beet voor de “heb”.
Oke thanks. Misschien kijk ik dan eerst maar m'n scores van volgende week aan en dan bepaal ik dan wel of ik hem alsnog koop. En ik hou 1 ticketje achter de hand om hem naar lvl 2 te brengen dan...MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:12:
[...]
Beetje garantie is niet mogelijk.
Ik denk zelf dat hij niet vaak inzetbaar is buiten de huidige week zoals de new year glider. Nieuwe gliders (20 euro pack)uit de shop komen wel bijna altijd snel terug als tier drie keuze.
Snor koop je vooral voor de fun, beet voor de “heb”.
Nooit verwacht dat ik het zou doen, maar nu toch maar wat tickets geïnvesteerd in Cowboy Wario. Op 3 van de 6 ranked tracks is hij nu mijn beste driver
Leuke nieuwe track trouwens wel! Lekker interactief!
Bedankt voor het organiseren weer. Was weer ouderwets leuk, laatste paar keer moeten missen omdat het net niet uit kwam.MetalSonic schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:06:
Iedereen bedankt voor het joinen en de gezelligheid. Congrats voor de winnaars! Tot de volgende keer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De eerste ronde was echt chaotisch, elke keer sloeg de bliksem in wanneer ik mijn itemboxen kreeg
Gelukkig was de tweede ronde wat overzichtelijker
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QLsIAsxntOmlKXG75VEqEJeX.jpg?f=user_large)
Input gevraagd
Huidige situatie: afgelopen maanden was het mario kart toernooi eigenlijk steeds het volgende: 2 x 12 races, default items (zodat frenzy's meedoen), no teams, 150 cc
Wat vinden jullie hiervan? Zo laten? Ideëen zijn welkom, dan neem ik ze mee voor de volgende sessie
Ik persoonlijk vind de basisinstellingen (wél frenzies, geen teams) het leukst. Af en toe een setje mét teams zou misschien nog leuk zijn voor de afwisseling, maar racen zonder frenzies vind ik maar saaiMetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:54:
[Afbeelding]
Input gevraagd
Huidige situatie: afgelopen maanden was het mario kart toernooi eigenlijk steeds het volgende: 2 x 12 races, default items (zodat frenzy's meedoen), no teams, 150 cc
Wat vinden jullie hiervan? Zo laten? Ideëen zijn welkom, dan neem ik ze mee voor de volgende sessie
[Afbeelding]
En qua aantallen: ik pak nu vaak de eerste 12 races mee en ga dan weg, zodat anderen nog een kans krijgen. Misschien is het leuk om er juist 4 series van 6 van te maken? Als ik dan na 10 min spijt heb en toch weer terug wil komen, dan kan ik misschien nog een setje meedoen. En het geeft je sowieso 2 keer zoveel kans om een keer eerste te worden
- 150 cc vind ik primaMetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:54:
[Afbeelding]
Input gevraagd
[Afbeelding]
- qua aantal items zou ik wel wat meer afwisseling zien. Frenzies zijn vermakelijk maar soms heel frustrerend dan is misschien af en toe 1 of 2 items leuker voor het racen zelf
- teams is mij om het even
- aantal races per potje: ik ben voor 4x6 of 3x8. 12 races zijn iets te veel en soms heb ik na bijv 10 potjes geen zin meer maar dan blijf ik toch de laatste 2 meedoen omdat ik wel op de einduitslag wil komen
En wat @BBBrt zegt: meer kansen voor anderen om te joinen (en jezelf om te winnen)
Samengevat: wat kortere stints en afwisseling (qua items/teams) is welkom
Helaas kon ik er niet bij zijn vanwege corona die me nog steeds goed bezig houdt. Gefeliciteerd aan de winnaars.MetalSonic schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk dat je het vraagt. Wordt gewaardeeerd.MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:54:
[Afbeelding]
Input gevraagd
[Afbeelding]
- Kortere wedstrijden lijkt mij ook leuker zoals andere ook zeggen: meer winnaars, en meer opties om in en uit te stappen. 3 races is wellicht wel wat kort, dus 4x6 lijkt mij het proberen waard.
- items: frenzy's maken het lekker chaotisch wat leuk en soms minder leuk is. Ik denk ook inderdaad dat alleen 2 items of 1 item inderdaad wellicht iets saai word. Dus wellicht afwisseling. Zelf zou ik wisselen tussen 3 en 2 items, denk ik.
- Teams, ben ik zelf niet groot voorstander van, omdat je niet altijd even aantallen spelers heb en een team een COM player meer heeft dan de andere. Maar ook hier wellicht vinden anderen dit wel leuk en we kunnen zeker afwisselen.
- 150 CC. lijkt mij prima. 100 CC zou ook nog kunnen. 50 CC vind ik persoonlijk wel wat langzaam voor online. Races duren ook langer bij 100 CC. Dus dan zou je ook maar 3x6 kunnen doen in ongeveer een uur i.p.v. 4x6. Dus dan zou ik liever voor 150 CC gaan, lekker meer racen in dezelfde tijd.
In het kort, mijn mening: 4x 6 races, 150 CC, geen teams. en als enige wisselen tussen default en 2 items (en indien ik moest kiezen, zou ik voor default items gaan).
En waar we ook voor kiezen, mocht het niet uitpakken, kunnen we altijd nog terug, of iets anders proberen.
Ik doe niet heel vaak mee, ik heb helaas niet altijd fut en zin doordeweeks voor een uur geconcentreerd racen. Maar het is altijd fun met de huidige settings, dus op zich vind ik het helemaal best zo om met de huidige settings te racen.MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:54:
[Afbeelding]
Input gevraagd
[Afbeelding]
Default items en 150 cc zou ik sowieso aan vasthouden.
Ik kan me wat voorstellen bij 8 races lengte, 12 is inderdaad wat lang, beide vind ik prima. 6 races is erg kort als je een race mist door wisselende spelers, ben je eigenlijk al kansloos voor de winst.
Eens in de zoveel tijd eens een teamrace kan leuk zijn voor de afwisseling, probeer het eens zou ik zeggen. Dan zou ik kiezen voor de optie dat teammaten elkaar niet kunnen raken.
Ik heb nu het idee dat de 2e sessie van 12 direct start na de 1e sessie, wellicht is een korte pauze van een minuut of 2 een idee, zodat mensen die 1 sessie willen spelen kunnen leaven en nieuwe spelers kunnen joinen voor de 2e sessie zonder teveel races te missen?
Sowieso bedankt voor elke tour weer paraat te staan met de organisatie!
erutangiS
En hoe beviel de eerste tussenstand?BBBrt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:29:
[...]
Team Wario gaat winnen, ondanks de achterstand-bonus! Dus slaap er nog één nachtje over
Als Team Wario gaat winnen, dan zal het zijn dankzij de achterstand-bonus.
Eens met MetalSonic, die commemorative items van 3,99 komen wel eens voor in toekomstige ranked, maar zijn over het algemeen niet meer dan redelijke items, zelden top-items. Nieuwe karts en gliders uit 19,99 packs worden voor mijn gevoel vaker sterk voor diverse rankeds, maar ook geen garantie.BBBrt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:52:
Is er wat te zeggen over de bruikbaarheid/coverage van gliders (of eventueel karts) die in het verleden in een betaalde pack zaten? Ik twijfel om de snor van Waluigi te kopen voor track 3 volgende week. Niet heel duur, maar ik wil wel een beetje de 'garantie' dat hij in de toekomst ook nog wel bruikbaar gaat zijn
erutangiS
Ik hou wel van de langere ritten om zo op een leuke manier de sterren te halen maar kan me ook vinden in de opmerkingen van de rest. Denk dat afwisseling misschien wel het leukst is, wel op 150cc graag!MetalSonic schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:54:
[Afbeelding]
Input gevraagd
[Afbeelding]
Yep ik denk dat je er een maand ernaast zit. Ik geloof dat juni de eerste maand was, dus gouden pijpen in augustus, november, februari en mei.Cache schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:49:
Ik kreeg zojuist weer de gold pass verlenging beloning, maar geen gouden pijp, alleen 10 rubies. Mogelijk heb ik het verkeerd, maar moeten we niet eens in de 3 maanden een gouden pijp krijgen? Of zit ik er een maand naast?
erutangiS
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YFOeBg92BL4p70qkahK33Gy8.jpg?f=user_large)
@BBBrt , @iawees @Planeetje @Regeneration @MrOleo
Bedankt voor jullie uitgebreide input. Heel gaaf, laat ook echt zien hoe betrokken jullie zijn. Voor mij is het makkelijk dat jullie over veel dingen hetzelfde denken.
Wat blijft:
1) 150 cc
2) meeste sessies no teams *
3) default items meestal *
Er zal minimaal één sessie bij zitten waarbij ik het omgooi qua teams en of items, moet nog even kijken hoe ik dat precies doe.
Grote verandering:
1) 4 keer 6 in plaats van twee keer 12.
Reden:
Ik herken zelf ook dat het af en toe minder leuk is als je nog 4-6 sessies moet en je ziet dat je de nummer één nooit meer kan inhalen of er zelfs maar in de buurt komen. Korte sessies maakt meer fun en spanning ook is het voor de mensen van dit forum makkelijker om aan te haken.
Sommige hebben wellicht een kwartiertje de tijd om tussen de familie verplichtingen kort mee te doen voor de gezelligheid (@Vozze , @Tootoo etc
Ik kijk al uit naar het begin van de volgende tour
Eens met de meeste input, behalve de default items. Ik zou dat inderdaad afwisselen tussen 2 en 3 waarbij ik zelf de voorkeur heb voor 2. Mijns inziens maakt het het spel eerlijker bij 2 items. Ik kan me zo voorstellen dat niet elke speler alle drivers op level 6 heeft en dus een lagere kans op frenzies heeft dan anderen. Met twee items elimineer je die ongelijkheid.
Kortere stints vind ik zelf ook leuker. Denk dat het ook meer winnaars oplevert, omdat twee keer een laatste plaats in een serie van 12 minder schadelijk hoeft te zijn dan in een serie van 6. Dus voor iedereen leuker.
Teams vind ik dan wel weer grappig voor één sessie inderdaad. Voor de rest. Keep it up!
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
En om nog terug te komen: mijn poule is denk ik niet extreem lastig, maar ik zit met het probleem dat ik Meowser nog op level 1 heb staan, waar er een aantal hem op level 6 hebben. Dat maakt track 2 een stuk lastiger.
Daarnaast wil ik sowieso volgende week kunnen scoren, dus misschien accepteer ik een troep ranking voor deze week ook wel
Leuke aanvulling!Vozze schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:09:
@MetalSonic : afgelopen woensdag zat ik klaar om lekker mee te doen voor de gezelligheid, maar helaas was de room op diverse momenten vol. Geen probleem hoor. Dat geeft aan dat het een succes is!![]()
Eens met de meeste input, behalve de default items. Ik zou dat inderdaad afwisselen tussen 2 en 3 waarbij ik zelf de voorkeur heb voor 2. Mijns inziens maakt het het spel eerlijker bij 2 items. Ik kan me zo voorstellen dat niet elke speler alle drivers op level 6 heeft en dus een lagere kans op frenzies heeft dan anderen. Met twee items elimineer je die ongelijkheid.
Kortere stints vind ik zelf ook leuker. Denk dat het ook meer winnaars oplevert, omdat twee keer een laatste plaats in een serie van 12 minder schadelijk hoeft te zijn dan in een serie van 6. Dus voor iedereen leuker.
Teams vind ik dan wel weer grappig voor één sessie inderdaad. Voor de rest. Keep it up!
Minimaal één sessie met twee items ipv 3 en dus kans op frenzy's. Maakt het wat tactischer en ook fijner voor degene die niet op elke trakc een tier 3 item hebben en of wel hebben maar laag level. Ook dit zal bijdragen aan nog leukere potjes voor iedereen. Nu heeft iemand met dikke tier 3 items op sommige tracks nog wel eens een groot voordeel ten op zichte van sommige anderen.
Ja dan zou ik denk ik ook rustig aan doen deze week, volgende week spelen we weer voor de HE driver uncaps en ik zag dat je al wat mooi scores had. Dan moet top drie wel lukken. Altijd fijn als je 5 of 6 uncap tickets kan bijschrijvenTootoo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:11:
@MetalSonic top aanpassing denk ik! Vooral de 4x6 races. De kans dat ik daardoor kan deelnemen is denk ik wel groter. Soms zit de room al vol, maar ook zeker heb ik niet altijd de kans om deel te nemen aan 12 races. Maar met 6 races is die kans een stukje groter!
En om nog terug te komen: mijn poule is denk ik niet extreem lastig, maar ik zit met het probleem dat ik Meowser nog op level 1 heb staan, waar er een aantal hem op level 6 hebben. Dat maakt track 2 een stuk lastiger.
Daarnaast wil ik sowieso volgende week kunnen scoren, dus misschien accepteer ik een troep ranking voor deze week ook welVolgende week kan ik normaal gesproken mee doen voor de top 3, zolang we geen gekkigheid krijgen met een top 10 speler.
Ik had daar al wat geluk jaMetalSonic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Ja dan zou ik denk ik ook rustig aan doen deze week, volgende week spelen we weer voor de HE driver uncaps en ik zag dat je al wat mooi scores had. Dan moet top drie wel lukken. Altijd fijn als je 5 of 6 uncap tickets kan bijschrijven
Is jouw ranked nog veel gewijzigd ondertussen?
Dat is een lekkere run dan op RMX rainbow, dat vind ik sowieso een leuke track. Lekker ontspannen. Bowser City is uiteraard ook niet verkeerd. Als je die bochten goed pakt geeft het voldoening.Tootoo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:41:
[...]
Ik had daar al wat geluk jaRMX Rainbow Road met een coinbox frenzy op het rechte stuk + dubbele coin frenzy = ik vind het goed daar
Neo Bowser City R is met een coin en coinbox frenzy, maar ik vind die track leuk om te doen (het is echt zon track dat als je daar de ideale lijn hebt, je er lekker doorheen vliegt), kijken of er meer in zit. En Wario Shiphard moet ik nog veel voor upgraden...
Is jouw ranked nog veel gewijzigd ondertussen?
Ik sta nog lekker eerste, heb op track 1 nog geen boombox kunnen scoren. Net zoals een aantal andere hier lijkt het lastiger omdat te halen kan toeval zijn. Heb wel een run met drie verschillende frenzy's. Op track 2 kan ik er bij een echt goede run denk ik nog twee k bij halen. Track drie is wel zo'n beetje verzadigd.
Ja, die had ik echt niet zien aankomenMrOleo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:25:
[...]
En hoe beviel de eerste tussenstand?
Als Team Wario gaat winnen, dan zal het zijn dankzij de achterstand-bonus..
[...]
Blijkbaar zijn Wario en Waluigi zo suf, dat de meesten zijn afgegaan op de driverlist van Waluigi (denk ik)..
Maar het zal spannend blijven tot het eind.
Zonder frenzies is eerlijker voor mensen met low level items, maar ik ben meteen kansloos als frenzies wegvallen. Ik kan namelijk niet manueel driften. Iedereen die dat wel kan is dan snel vertrokken en frenzies zijn juist mijn houvastVozze schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:09:
@MetalSonic : afgelopen woensdag zat ik klaar om lekker mee te doen voor de gezelligheid, maar helaas was de room op diverse momenten vol. Geen probleem hoor. Dat geeft aan dat het een succes is!![]()
Maar zoals eigenlijk iedereen al zegt: vasthouden aan 150cc, kortere stints (dan 12) en verder beetje variatie
:strip_exif()/f/image/VwvtiSTjJ97lt8bJsRPz1RMt.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgende week zal niet veel beter worden, zonder coinbox op track 1 en zonder items op track 2. Mijn favoriete baan Neo Bowser City R maakt veel goed, maar vast niet genoeg. Helemaal eens met:
Vooral die pionnetjes in de tunnelbocht in Neo Bowser City R vind ik zo heerlijk om doorheen te rijden.(het is echt zon track dat als je daar de ideale lijn hebt, je er lekker doorheen vliegt)
Misschien maar eens pullen aan de special pipes van deze week, daar zitten best veel items in waar ik upgrades kan gebruiken. Eerst maar eens zien hoeveel HE's er in elke 50 pijp zitten:
https://www.mariowiki.com/Wario_vs._Waluigi_Tour
[ Voor 10% gewijzigd door MrOleo op 28-01-2022 15:40 ]
erutangiS
Maar ik spaar even een tour door voor mijn holy grail glider
Ja, ik ben ook benieuwd naar de hoeveelheid HE's in de special pipes. Als er 2/2/2 in zit zonder spotlight (geen spotlights was al bevestigd via datamining) ga ik iig de pijp van wario pullen. Ik heb daar 2 van de 3 karts niet en de silver surf master kan ik ook goed gebruiken. Als het gelukkig valt dan kan ik ook nog de andere special pipe proberen.MrOleo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:38:
Misschien maar eens pullen aan de special pipes van deze week, daar zitten best veel items in waar ik upgrades kan gebruiken. Eerst maar eens zien hoeveel HE's er in elke 50 pijp zitten:
:strip_exif()/f/image/DmWPXPa9ypVdSFo9qconDvhT.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn top 5. Plek 1 kan ik vergeten. Track 1 heb ik een level 1/6/3 loadout en met Track 3 kan ik het verschil niet maken. Ik denk dat ik waarschijnlijk plek 3 of 4 ga halen deze ranked. Hopelijk 3, maar ik wil deze tour geen tickets investeren. Ik heb er te weinig om het verschil te gaan maken.
Volgende week heb ik op wario shipyard T een 1/1/1 loadout. Dat wordt nog eens lachen
Oh die nr 1 gaat ook al lekker hard.Planeetje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:09:
[...]
Ja, ik ben ook benieuwd naar de hoeveelheid HE's in de special pipes. Als er 2/2/2 in zit zonder spotlight (geen spotlights was al bevestigd via datamining) ga ik iig de pijp van wario pullen. Ik heb daar 2 van de 3 karts niet en de silver surf master kan ik ook goed gebruiken. Als het gelukkig valt dan kan ik ook nog de andere special pipe proberen.
[Afbeelding]
Dit is mijn top 5. Plek 1 kan ik vergeten. Track 1 heb ik een level 1/6/3 loadout en met Track 3 kan ik het verschil niet maken. Ik denk dat ik waarschijnlijk plek 3 of 4 ga halen deze ranked. Hopelijk 3, maar ik wil deze tour geen tickets investeren. Ik heb er te weinig om het verschil te gaan maken.
Volgende week heb ik op wario shipyard T een 1/1/1 loadout. Dat wordt nog eens lachen
Ja shipyard T had ik begin van de week een 0/0/0 loadout. Na 1 10 pull pijp en een mustache glider zit ik op 0/1/1, dat wordt hier ook een vette score.
erutangiS
Oei zware poule. Hopelijk kan je je nog naar top drie knokken!MrOleo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:38:
Deze week weer een bekende naam in de ranked, geen idee in hoeverre Pappaaart/Pappa Aart(?) mee leest hier, maar velen hebben hem (/haar) hier wel in de friendlist staan denk ik.Helaas is dat niet mijn enige sterke tegenstander, in ieder geval nog een top 100 speler en een speler die zichzelf the Whale noemt, geen idee of die ook als een whale investeert in het spel.... Eens kijken hoe ver ik kan komen zonder boomerang yoshi (alweer is die nuttig in de ranked...
![]()
)
[Afbeelding]
Volgende week zal niet veel beter worden, zonder coinbox op track 1 en zonder items op track 2. Mijn favoriete baan Neo Bowser City R maakt veel goed, maar vast niet genoeg. Helemaal eens met:
[...]
Vooral die pionnetjes in de tunnelbocht in Neo Bowser City R vind ik zo heerlijk om doorheen te rijden.
:strip_exif()/f/image/jPPxmOHrouMVDIMXWTQktD7L.jpg?f=fotoalbum_large)
Vond overigens ook dit plaatje op discord, wellicht interessant voor wat mensen hier:
Dat zegt wel iets over ranked van deze week. En niet eens per se dat hij zo moeilijk is, maar Nintendo heeft het zelfs veel diehards knap lastig gemaakt met de nieuwe track. Volgens mij missen aardig wat mensen belangrijk T3 spul
Mijn 100.000 coins twijfelen aan die 10% kans op een HE ticket.Cache schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:09:
Vond overigens ook dit plaatje op discord, wellicht interessant voor wat mensen hier:
[Afbeelding]
Het gebeurt te vaak dat er een week of langer geen enkele ticket komt...
erutangiS
Je kan nog voor triple coinbox frenzy gaan, niet te snel opgeven.MetalSonic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:02:
Soms moet je gewoon een nachtje slapen en opnieuw proberen.
Gisteravond ongeveer 1,5 uur restarts gedaan op track 2. Ik wilde mijn eerste positie terug pakken. Steeds gare scores. Net mijn eerste run bingo. Coinbox frenzy, losse coinbox en nog 2 keer een coin frenzy. Klaar op track 2 ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie score!
Wel herkenbaar, halve avond grinden, volgende dag valt ie direct.
erutangiS
Hier hetzelfde, ik heb geen zin meer om dagelijks aan te geven dat ik weer geen he tickets had ben ermee gestopt. Had twee dagen terug een he glider, dat is het verder tot nu toe...MrOleo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:06:
[...]
Mijn 100.000 coins twijfelen aan die 10% kans op een HE ticket.
Haha ja klopt, moet wel zeggen dat die track niet heel erg coinbox vriendelijk is. Bij de eerste itembox moet je veel geluk hebben in de "trap" naar boven. Laatste itembox is een verspilling natuurlijk. Coin frenzy's zijn redelijk effectief hier.MrOleo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:08:
[...]
Je kan nog voor triple coinbox frenzy gaan, niet te snel opgeven.
Mooie score!
Wel herkenbaar, halve avond grinden, volgende dag valt ie direct.
Dat lang grinden is ook niet goed voor je. Steeds weer dat gevoel "nog één keer proberen dan lukt het" voel mij dan een halve "(gok) verslaafde ofzo
Ik zal track 2 trouwens nog wel vaker doen, maar dan is het puur om de coins te pakken en als ik dan alsnog de score verbeter is dat een leuke bonus
Ik denk ook niet dat je het moet lezen als 10% kans op een HE ticket. Eerst wordt er namelijk bepaald welk item er in de shop komt op een bepaalde plek (bovenste gedeelte van het plaatje). Daarna komt pas de kans op tickets. Dus de kans is wel degelijk lager dan de 10%. Jouw 100.000 coins hebben dus gelijk.MrOleo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:06:
[...]
Mijn 100.000 coins twijfelen aan die 10% kans op een HE ticket.
ik heb vroeger (jaar + geleden) wel eens gehad dat ik 3-4 he tickets tegelijk in de shop had. Toeval of niet dat gebeurde dan steeds in een week dat ik weinig coins hadCache schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Ik denk ook niet dat je het moet lezen als 10% kans op een HE ticket. Eerst wordt er namelijk bepaald welke item er in de shop komt op een bepaalde plek (bovenste gedeelte van het plaatje). Daarna komt pas de kans op tickets. Dus de kans is wel degelijk lager dan de 10%. Jouw 100.000 coins hebben dus geijk.
Ok dat klopt het is geen 10% kans per slot, ik bedoelde dan ook: 10% kans op een HE ticket voor elke keer dat er een levelticket wordt geselecteerdCache schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Ik denk ook niet dat je het moet lezen als 10% kans op een HE ticket. Eerst wordt er namelijk bepaald welk item er in de shop komt op een bepaalde plek (bovenste gedeelte van het plaatje). Daarna komt pas de kans op tickets. Dus de kans is wel degelijk lager dan de 10%. Jouw 100.000 coins hebben dus gelijk.
En natuurlijk zijn er dagen dat er 3 HE-tickets op een dag komen, dus soms heb je een paar dagen achtereen geen ticket, maar er zijn voor mijn gevoel te vaak te lange periodes zonder tickets.
Maar ik wil vooral wat te zeuren hebben als ik 100.000 coins heb en een flink HE-ticket tekort.
erutangiS
@bennieeee mooie pulls!
Hier zelf weer eens een he kart ticket uit de shop gehaald
[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 30-01-2022 08:02 ]
Ik zou zeggen met 2 nieuwe CB drivers dat je het heel goed gedaan hebt! We willen altijd meer uit een pijp halen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat deze non spotlight pijpen heel tricky / vals kunnen zijn.Regeneration schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:24:
Er zijn weer coin box dirvers in de special pipes. Team Wario pipe heb ik swimwear Rosalina niet. En in Waluigi pipe had ik Kamek en Vacation Peach niet. Ik had niet genoeg rubies voor meerdere hele pipes, dus eerst voor de Waluigi pipe gegaan. Misschien zou ik de drivers pullen en ook nog genoeg overhouden voor de andere pijp of een reset. Helaas moest ik 49 pulls doen om alle HE drivers eruit te halen (en dus niet genoeg rubies voor andere pipe of een reset). Wel gelukkig precies Vacation Peach en Kamek gekregen. Dit is overigens de 3de pipe die ik probeer om Kamek te krijgen dus zoveel geluk is het ook weer niet, haha, maar erg blij mee.
Zeker, had inderdaad al 2x eerder een special pipe gedaan met coinbox drivers en ook al alle HE drivers eruit had gehaald, en steeds geen Kamek had gekregen. Maar het is volgens mij bewust zo gedaan dat ze die coinbox drivers in special pipes zitten zonder spotlights.Planeetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Ik zou zeggen met 2 nieuwe CB drivers dat je het heel goed gedaan hebt! We willen altijd meer uit een pijp halen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat deze non spotlight pijpen heel tricky / vals kunnen zijn.
Die glider kan je zien als de hoofdprijs, heeft mij de afgelopen weken al vaak geholpenPlaneetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:14:
2x een 10 pull gedaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben erg blij met de silver surf master. Ook met Kamek, want die kwam uit een groene pipe. Ik dacht al dag rubies.....
Yup, je kan theoretisch tientallen rubies uitgeven zonder dat je krijgt wat je wil. Ik spaar als ik de keuze kan maken dus ook liever voor een normal pipe en dat ik die kan leegtrekken.Planeetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Ik zou zeggen met 2 nieuwe CB drivers dat je het heel goed gedaan hebt! We willen altijd meer uit een pijp halen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat deze non spotlight pijpen heel tricky / vals kunnen zijn.
Neemt niet weg dat voor de wat "nieuwere spelers" deze special pipes heerlijk zijn, echt een coinbox driver feestje en dat zijn wel de items die het verschil maken vind ik.
Ik heb vorige special pipe mijn slag geslagen, en sla deze Tour even over. Eerst weer wat ruby’s sparen
Ik kreeg wel uit een gratis pijpje de Vampire Flyer kart. Die komt goed uit volgende ranking! Nu mis ik alleen nog maar een glider daar.
De ranking deze week gaat nog wat moeizaam. In theorie zou er nog veel meer in moeten zitten, maar in de praktijk komt het er nog niet uit. Sta 7e met 11k achter op de nr1, ik denk eigenlijk dat ik dat wel zou moeten kunnen halen, maar dan moeten die frenzy’s wel eens lekker gaan vallen!
Inmiddels alle cups gespeeld en moet nog 170000 voor de Total Points Challenge… weet niet of ik daar zin in heb, en of dat überhaupt haalbaar is (vorige week heb ik dat ook laten zitten)…
[ Voor 0% gewijzigd door texelonia op 30-01-2022 11:15 . Reden: Typo ]
Ja, dat was eigenlijk ook de reden om die pijp in te gaan. Ik denk dat ik de 2 pijpen verder laat voor wat het is. Ik wil volgende tour misschien wel voor charging Chuck gaan als hij een + skill heeft. Dan zijn diamantjes op zich wel handig om te hebben.MetalSonic schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Die glider kan je zien als de hoofdprijs, heeft mij de afgelopen weken al vaak geholpen
Mijn ACP was de pink gold paper glider level up naar level 2.
[ Voor 6% gewijzigd door Planeetje op 30-01-2022 11:49 ]
De frenzies, ja die vallen bij mij eigenlijk al een tijdje niet heel erg lekker. Ook al heb ik aardige scores, er kan nog veel meer uitgehaald worden als alles goed valt.texelonia schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:50:
De ranking deze week gaat nog wat moeizaam. In theorie zou er nog veel meer in moeten zitten, maar in de praktijk komt het er nog niet uit. Sta 7e met 11k achter op de nr1, ik denk eigenlijk dat ik dat wel zou moeten kunnen halen, maar dan moeten die frenzy’s wel eens lekker gaan vallen!
Inmiddels alle cups gespeeld en moet nog 170000 voor de Total Points Challenge… weet niet of ik daar zin in heb, en of dat überhaupt haalbaar is (vorige week heb ik dat ook laten zitten)…
De Total points challenge is redelijk haalbaar. Dat hangt natuurlijk af van je items en levels, maar tot nu toe heb ik ze altijd wel kunnen halen. Deze tour heb ik hem ook zonder heel erg veel moeite. Maar het hangt dus allemaal af van je load out. Waar ik nooit zin in heb is het halen van de top1000
Maar 900.000 /12 cups = 75.000 per cup. Dat is mijn streven om per cup te halen. Sommige cups van bijvoorbeeld ranked haal je vaak al meer, dus dat kan je dan weer gebruiken voor wat minder goed bezette cups. Vooral de coinbox tracks kan je vaak veel compensatiepunten uit halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Planeetje op 30-01-2022 11:57 ]
Ik heb 682k na alle tracks. Nog 18k erbij en dan vind ik het wel genoeg. De rewards voor 800k en 900k zijn niet zo hoog dat ik dat ga proberen te halentexelonia schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:50:
Goed bezig. De multiplayer winst duurt bij mij altijd het langste omdat ik dat maar een saaie klus vind. Nu met de andere multiplayer challenge card kan ik de winst over de 80 dagen spreiden en haal ik het wel. Ik sta nu op 11 wins.Eärendil schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:12:
De expert challenges gaan deze serie een stuk voortvarender dan de vorige. De vorige had pas een paar dagen voor het eind voltooid, nu ben ik er al een heel eind na anderhalve week:
[Afbeelding]
Total points kreeg ik tot de vorige tour cadeau. Maar zowel de vorige tour als deze moet ik er wel even voor zitten. Kijken waar ik nog meer punten kan pakkenPlaneetje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:54:
[...]
De frenzies, ja die vallen bij mij eigenlijk al een tijdje niet heel erg lekker. Ook al heb ik aardige scores, er kan nog veel meer uitgehaald worden als alles goed valt.
De Total points challenge is redelijk haalbaar. Dat hangt natuurlijk af van je items en levels, maar tot nu toe heb ik ze altijd wel kunnen halen. Deze tour heb ik hem ook zonder heel erg veel moeite. Maar het hangt dus allemaal af van je load out. Waar ik nooit zin in heb is het halen van de top1000Dat is me te veel werk/ tijd.
Maar 900.000 /12 cups = 75.000 per cup. Dat is mijn streven om per cup te halen. Sommige cups van bijvoorbeeld ranked haal je vaak al meer, dus dat kan je dan weer gebruiken voor wat minder goed bezette cups. Vooral de coinbox tracks kan je vaak veel compensatiepunten uit halen.
Hallo pappaaart en welkom!pappaaart schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:31:
Hallo allemaal ik ben nieuw en niet nieuw hier want ik volg dit al enige tijd. Ik kijk hier al een tijdje en ik zit bij @MrOleo in zijn ranking. Dus ik dacht laat ik me ook hier registreren. De meeste van jullie heb ik al in mijn friends ranking of ik bij jullie. Maar ik heb nog een paar plekjes over [Afbeelding]
Ik heb je toegevoegd.
Je zit al een hele tijd in mijn list… maar welkompappaaart schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:31:
Hallo allemaal ik ben nieuw en niet nieuw hier want ik volg dit al enige tijd. Ik kijk hier al een tijdje en ik zit bij @MrOleo in zijn ranking. Dus ik dacht laat ik me ook hier registreren. De meeste van jullie heb ik al in mijn friends ranking of ik bij jullie. Maar ik heb nog een paar plekjes over [Afbeelding]
Ah, leuk dat je even post.pappaaart schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:31:
Welkom op het forum! (en hou je vooral niet in in de ranking hoor
erutangiS
Inmiddels 4e met nog 3.2k achterstand op nr 1. Moet kunnen!
De meest 'ideale' run is denk ik een (goed vallende) giant banana, gevolgd door een coin frenzy. Meer zit er niet in inderdaad. En als de giant banana goed valt, moet je overal de 'lange route' pakken, in de hoop dat je bij de tussenliggende boxen nog wat bonus kunt pakken.texelonia schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:16:
Vanilla Lake is een zwaar frustrerende track zeg! Veel te kort, als je met je ogen knippert is hij al voorbij. Als je een frenzy hebt mis je een item box, omdat ze te dicht op elkaar zitten (dus frenzy, item box, volgende item box, frenzy afgelopen). En zoveel obstakels en dingen en gliden dat je ook niet bijzonder veel hebt aan coinboxen.
Inmiddels 4e met nog 3.2k achterstand op nr 1. Moet kunnen!
Een drievoudige frenzy past echt niet, toch?
BBBrt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:33:
[...]
De meest 'ideale' run is denk ik een (goed vallende) giant banana, gevolgd door een coin frenzy. Meer zit er niet in inderdaad. En als de giant banana goed valt, moet je overal de 'lange route' pakken, in de hoop dat je bij de tussenliggende boxen nog wat bonus kunt pakken.
Een drievoudige frenzy past echt niet, toch?
/f/image/SCCX8lUXnUWEtaxCVxcxiO3s.png?f=fotoalbum_large)
Hmm met Donkey Kong met alleen 1 giant banana frenzy, denk niet dat met 1 coin frenzy erbij ik mn oude score verbeter. Oude score was met level 6 en max uncapped Gold King Bob-omb en slechts 1 coinbox frenzy. Denk dat ik beter dat nogmaals kan proberen en daar nog een tweede frenzy bij zien te krijgen. Donkey Kong is ook pas 1 keer uncapped, dat helpt natuurlijk ook niet. Ik heb meer dan genoeg uncap tickets, alleen niet super veel point boost tickets meer…
Ik ken jou wel hoor. Denk dat je sinds maand een in mijn lijstje staatpappaaart schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:31:
:strip_exif()/f/image/vYeO1c3zzhgeZveMbK9Qt1pU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XCHJHaQPCFJhCKYr0hwKV1Jr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/R4DIGs2jGScrRPvpWfBrtqMo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HySoinLuBOFNVf2FXB6Ox84d.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lkadgxFWk7Rg5RP2JvTRbDee.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/xjUFGIPEa0l0rfGIHVQ17CoM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P43vcrzwAecM73Ig0OILshvO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xLzTfT5QxIknVP5iQXaC3TGd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uFfmVMmdQ2QxWgdQpLnFAXQo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7COjuNsYIrQSuqRgGYvqjw9u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N0oaJrAITXB59QmXx27EvM5I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X5Q876yjGcQTaLvUP4EMvX6s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xb9dmrWVh7FGCi4AdcDDiSHG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bYboD0Uxe8SiAvLtNVBwvDuC.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4HJKWSFdYjkfr8Ewcqt8Y6VA.png?f=fotoalbum_large)