Buurman veroorzaakt schade bij in, -en uitstappen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:01
Je doet dit niet alleen voor je eigen, maar ook voor de buren en jullie bezoek.

Ik zou er ziek van zijn als iemand zijn deur zo tegen de mijne gooit, laat staan een keer of 20.
Maar ik zou helemaal over de zeik zijn als iemand er iets preventief aan had kunnen doen, maar liever een oud mannetje met fluwelen handschoentjes behandeld.

Desnoods zet je je auto er naast, en bel je aan bij de buurman, en vraag je iets uit zijn auto te halen/ vraag of hij je even kan helpen met startkabels.

Leg het anders even voor aan je wijkagent, en laat je buurman in zijn bijzijn de auto instappen, zonder over de schades te hebben gepraat.

Zorg dat je bewijzen hebt, en het via zijn autoverzekering op kan lossen. Jij(en je buren) hoeven toch geen financiele schade te lijden omdat meneer wat moeite heeft met instappen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
assje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:11:
Wel grappig dat de reactie uiteenlopen van:

Hier kan je iemand niet op aanspreken want je hebt geen bewijs

Tot;

Waarom bel je niet direct aan

Ik zweef nog :p

Mijn vrouw heeft hem trouwens al wel vaker gesproken, zij heeft ook liever niet dat ik er werk van maak. In ieder geval de specifieke instructie gehad "je gaat wel vriendelijk zijn hoor"
Je zit niet bij de politie. Bij een vermoeden kun je gewoon een normaal gesprek met iemand aangaan en als bewijs echt zo belangrijk is dan plaats je een camera. Ik vind het persoonlijk zelfs je plicht om hem daarop aan te spreken. Kijken hoe jouw vrienden het vinden als ze een keer bij je op bezoek komen en vertrekken met een beschadigde auto, terwijl jij weet wat er speelt.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 20-09-2019 01:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 20:34
Ach,

Ik vind de redenering niet zo onlogisch klinken. Bewijs is het niet, maar ook bepaald niet uit de lucht getrokken.
Er is een patroon opgevallen. Hij heeft schades gematched op hoogte. Hij heeft een niet onaannemelijk verhaal over hoe er verticale krasjes ontstaan. Hij ziet dat het ook bij andere voertuigen uit de buurt is en die matchen hetzelfde patroon. Bewijs is het niet, maar wel 'aanleiding voor onderzoek'.

Nou ben ik wel eens met minder aangesproken, want ik zou dat ook met mijn deur hebben gedaan en 'ik had de enige blauwe auto in de straat' stonden ze aan de deur. Ik kijk vanaf mijn deur de straat in en zie lettterlijk 3 andere blauwe autos staan. Vervolgens check in hun schade en die zit zeker 20 centimeter te hoog. Lui volhouden, dus ik mijn auto ernaast gezet en ze laten zien dat het eenvoudig weg niet kon met mijn deur en ze daarna weggestuurd met de mededeling dat ik niet van ongefundeerde beschuldigingen houd (tegenwoordig heb ik een oprit, dus ben ik van dat gezeik af - ik krijg nog steeds deuken in mijn deur (met stootstrips ja) want op mijn werk nemen m'n collegas het ook niet zo nauw).

Of het mannetje al die niet oud of vriendelijk is is menselijk te waarderen, maar juridisch irrelevant. Als bestuurder is hij juridisch verantwoordelijk, dat komt met het zijn van een bestuurder (dat is dan ook een nrisico-aansprakelijkheid geen schuld aansprakelijkheid, precies om deze reden). Als hij de schade heeft veroorzaakt moet ie betalen, zelf of WA maakt niet uit.

Dat moet je dan wel aannemelijk maken of bewijzen. Het beste is dat idd gewoon vastleggen, liefst in persoon MET camera (moet je even tijd investeren in zijn bewegingspratronen idd) - permanent een camera op de openbare weg richten (ook voor bewijs schade) is niet toegestaan. Als je het toch gebruik zorg dan dat je alleen opneem wat opgenomen moet worden. (Ik zou namelijk weer klachten hebben als ik de hele tijd gefilmd zou worden; daar zijn er meer van).

De kans dat de man redelijk gaat reageren is niet zo groot in mijn ervaring. Of hij weet echt niet dat ie wat doet en gaat dan in verzet. Of hij weet wel dat het rijden niet meer zo goed gaat, maar is doodsbenauwd dat hem zijn rijbewijs wordt afgepakt als ie toegeeft. (of het is gewoon een klojo, maar laten we daar ff niet van uit gaan)

Bewijs verzamelen, dan afkoelen en dan naar de man toegaan met een schadeformulier is de beste route. Houd er mentaal dus rekening mee dat hij zelfs met jouw 'sluitend bewijs' niet gaat toegeven. Weigert hij die met je op te maken kun je dat melden bij verzekeraar en politie - en dan heeft ie zeker een probleem.
Wil je het nog mooier maken zou het fijn zijn als er een getuige van wie (jouw) auto niet is de zaak kan bevestigen - dan zit je geramd.

p.s. de gemoederen zijn wel weer verhit, grotendeels om een discussie die er niet toe doet (of het wel of niet een vriendelijk oud mannetje is).

[ Voor 2% gewijzigd door BuZZem op 20-09-2019 09:36 . Reden: aanvullend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:54
@assje misschien mag ik me er niet mee bemoeien.
Maar wat mij opvalt: het is TELKENS aan de bestuurderskant - oftewel, de beste man zou een probleem hebben met zijn pasagiers-kant deur.
Natuurlijk, dit is nu juist de kant waar een man die niet meer zelf kan rijden of makkelijk in/uit stappen gaat zitten / thuishoort.

Mijn vraag: is het niet mogelijk om van dat blok vakken dat je in je openingspost stuurt, standaard het rechtervak voor de beste meneer reserveren? Ik kan me voorstellen dat hij niet makkelijk meer te been is, met zijn leeftijd en als hij altijd zo op zijn deur moet leunen. En voor de andere buurtbewoners is het weinig moeite om die 2 meter extra te lopen, als je niet in dat vak staat.

Principieel voelt het in het begin misschien niet juist, jullie moeten je aanpassen aan zijn foutjes. Maar het is ook eens tuk verdraagzaamheid, en samen tot een oplossing komen. Als dit ervoor zorgt dat er geen krassen meer komen, is dit toch ideaal voor iedereen? Ik kan me niet voorstellen dat hij het expres doet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
99ruud99 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:41:
@assje misschien mag ik me er niet mee bemoeien.
Maar wat mij opvalt: het is TELKENS aan de bestuurderskant - oftewel, de beste man zou een probleem hebben met zijn pasagiers-kant deur.
Natuurlijk, dit is nu juist de kant waar een man die niet meer zelf kan rijden of makkelijk in/uit stappen gaat zitten / thuishoort.
Niet iedereen parkeert alleen maar vooruit of achteruit in.
Als de buurman vooruit in parkeert, en ik zet hem er achteruit naast, staan onze bestuurders deuren tegen elkaar.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Bij de eerste twee fotos in de topic start weet je al genoeg dus zou rustig de man aanspreken / "langs de deur gaan " .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
MaD_co schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:58:
Niet iedereen parkeert alleen maar vooruit of achteruit in.
Als de buurman vooruit in parkeert, en ik zet hem er achteruit naast, staan onze bestuurders deuren tegen elkaar.
Dat inderdaad. De plekjes zijn ook best wel krap, ik heb hem bijvoorbeeld wel eens bewust strak met de bijrijderskant langs de bijrijderskant van een andere auto gezet. Als één van twee dan weg wil zal hij eerst naar voren moeten rijden voordat een bijrijder in kan stappen.

Ik ben wel heel blij dat mijn eigen auto achter het huis geparkeerd staat :P
99ruud99 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:41:
Mijn vraag: is het niet mogelijk om van dat blok vakken dat je in je openingspost stuurt, standaard het rechtervak voor de beste meneer reserveren? Ik kan me voorstellen dat hij niet makkelijk meer te been is, met zijn leeftijd en als hij altijd zo op zijn deur moet leunen. En voor de andere buurtbewoners is het weinig moeite om die 2 meter extra te lopen, als je niet in dat vak staat.
Het is inmiddels duidelijk dat hij in principe altijd vooruit parkeert op de hoek, dan heeft hij dus ruimte om uit te stappen. Inderdaad lijkt het er op dat het probleem pas voorkomt als daar een andere auto parkeert. Dit is dus een goed idee en is grotendeels onderling af te spreken.

Maar, lost natuurlijk niet het probleem op als hij naar de supermarkt gaat, ik zou dus alsnog voor een rubber strip willen gaan + bewustwording.

[ Voor 25% gewijzigd door assje op 20-09-2019 10:29 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BuZZem schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:32:...
p.s. de gemoederen zijn wel weer verhit, grotendeels om een discussie die er niet toe doet (of het wel of niet een vriendelijk oud mannetje is).
Dit maakt inderdaad niet uit. Je hebt goede redenen aan te nemen dat iemand je eigendom beschadigt en dan spreek je die persoon aan. De toon is daarbij belangrijk. Maar zoals je zegt is de kans op ontkenning best groot. Niet uit moedwil,maar uit onkunde/onwetendheid/kop in het zand.

Ik parkeer al jaren strategisch en dan heb ik het niet alleen over een bestuurder met een reputatie, maar ik let ook op: twee/vier deurs, kinderzitjes, grootte parkeervakken, locatie vakken, visgraat/file/gewone vakken, fancy parking of niet, leeftijd/merk/type/uiterlijk/interieur auto, tijdstip. Dat helpt veel, maar je hebt altijd malloten die het niet eens doorhebben dat zij de auto van een ander beschadigen of het niets interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je kunt ook passief zijn en een soort stootstripje van rubber op zijn deur plakken? :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
swtimmer schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:54:
Ik zal maar goed je contract lezen hoeveel schades per deur bijv onder gebruik valt. Mijn lease zou in zo'n geval een eigen risico aanrekenen.
Bij ons was het per schade, deuk of kras max. €150. En niks geen coulance, gewoon stickertje erop door de controleur en factuur na een week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even tussendoor; respect voor de TS. Ipv de gemiddelde tweaker die gelijk begint met:

Rechten, eisen en "De wet zegt dit, dus ik ga dit doen!"

gewoon netjes gesprek aan gaan.

Zouden meer mensen moeten doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 06:55

liberque

Vrijzinnig!

Kom nou toch: wat een gemekker over rubber randen, wel of niet aanspreken, het aardige oude mannetje etc. Als gebruiker van een leasewagen hoor je met je auto om te gaan zoals een goede 'huisvader' doet. Kortom: zorg ervoor dat deze goed onderhouden en beschermd wordt. Als TS een vermoeden heeft dat er schade aan de leasewagen wordt berokkend door een derde en hier niks mee doet ben je gewoon in de optiek van de leasemaatschappij nalatig en voldoe je niet aan de eis om een 'goede huisvader' te zijn. Kortom: dan ben je debet aan die schade.

Nu kan het nog wel zo'n lief oud mannetje zijn, maar hij zal wel degelijk het besef hebben dat hij zijn portier tegen de auto van een ander zet. Ook zal hij wel degelijk beseffen dat dit schade kan berokkenen. Dat hij zich niet bewust is van de schade is een ander iets, maar dat hij het risico neemt dat weet hij wel dondersgoed.

Moet je de beste man dan zonder bewijs aanspreken? Absoluut niet! Hij kan dan namelijk zijn gedrag aanpassen waardoor jij straks met lege handen staat als je de auto bij de leasemaatschappij kan inleveren en ze jou een factuur aanbieden. Moet je dan naar de wijkagent gaan? Nee, wederom zonder bewijs niet, want de wijkagent zal dan de man aanspreken en hij kan dan alsnog zijn gedrag aanpassen.

Wat dan? Ja! Toch CSI spelen. Neem een oudere telefoon met een powerbank. Zet daar een IPcam programma op die opneemt met motiedetectie en laat je auto een dag naast de zijne staan. Heb je nog een prepay simkaart over dan kan je er eventueel Alfredcam opzetten en dan kan je thuis lekker live op je PC meekijken. Betrap je de buurman er dan op heter daad mee dan stap je naar de man toe en leg je het verhaal uit. Ontkent deze of wordt deze 'boos' dan laat je hem de beelden zien. Het geheel kan dan in de minne geregeld worden.

Wilt hij echter niet meewerken stap dan pas naar de wijkagent met de beelden en plak briefjes op alle andere auto's die dezelfde beschadiging hebben zodat zij zich ook kunnen melden bij de wijkagent. Als hij namelijk niet mee wilt werken terwijl hij de beelden heeft gezien dan is dat juist een teken dat hij zich er bewust van was en dan hoeft in mijn optiek niemand de rekening voor hem op te pakken.

Het verhaal over de invalideparkeerplaats is heel erg nobel, maar lost alleen het probleem voor jullie op. Zo zullen de auto's waar hij tegen aanleunt bij het parkeren op zijn 'bestemmingen' nog steeds beschadigd raken. Het probleem is dan wellicht uit jullie straat maar andere mensen zijn nog steeds de dupe. Er zijn genoeg hulpmiddelen voor iemand die moeilijk ter been is om uit de auto te stappen ZONDER dat anderen hier de kosten voor moeten dragen. De beste man mag daar dan in investeren.

Het grote voordeel aan de CSI-manier is dat als het de beste man niet is dat je hem ook niet valselijk beschuldigd en je de echte dader in beeld krijg. Dus doe jezelf een plezier: plaats die telefoon met powerbank. Met een beetje mazzel kost het je niks omdat je de hardware al hebt liggen en ga pas als je iets vast heb liggen met de man in kwestie praten.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
zou de deuren ff rood verven met vingerverf en dan afwachten of je schade ziet. die vingerverf kan je zo weer afwassen. wel doen als het een tijd niet gaat regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Tremio schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:44:
[...]

Bij ons was het per schade, deuk of kras max. €150. En niks geen coulance, gewoon stickertje erop door de controleur en factuur na een week.
Ik ben benieuwd welke maatschappij dat was want het gaat nagenoeg altijd om deuken/krassen groter dan x. Daarnaast, bij mij zitten alle schade's op het portier dus dan zou de schade nog altijd de werkelijke kosten van het spuiten van het portier zijn i.p.v. xx€ per geval.

Bij mij:
De volgende schades zijn verplicht om te melden:
• krassen groter dan 8 cm
• deuken groter dan 3 cm
Verder niets qua beperking qua aantal o.i.d.
https://www.alphabet.com/...meprotocol_nl_mei2018.pdf

Maar, onderstaande opmerking is natuurlijk terecht en blijft van kracht.
liberque schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:54:
Als gebruiker van een leasewagen hoor je met je auto om te gaan zoals een goede 'huisvader' doet. Kortom: zorg ervoor dat deze goed onderhouden en beschermd wordt. Als TS een vermoeden heeft dat er schade aan de leasewagen wordt berokkend door een derde en hier niks mee doet ben je gewoon in de optiek van de leasemaatschappij nalatig en voldoe je niet aan de eis om een 'goede huisvader' te zijn. Kortom: dan ben je debet aan die schade.

[ Voor 6% gewijzigd door assje op 20-09-2019 11:22 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Laatst online: 17-09 15:42
Ik tel even snel +- 7 diepe krassen op je portier. Dat is 7 keer je eigen risico bij inleveren (ga even uit van de standaard 150 euro) is ruim 1000 euro schade voor jou.
Jij denkt veel te coulant over de leasemaatschappij, die gaan bij het inleveren letterlijk met een lamp over de auto, en voor elke schade mag je betalen (eigen ervaring). Dus wees gewaarschuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
CrazyOne schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:22:
Ik tel even snel +- 7 diepe krassen op je portier. Dat is 7 keer je eigen risico bij inleveren (ga even uit van de standaard 150 euro) is ruim 1000 euro schade voor jou.
Jij denkt veel te coulant over de leasemaatschappij, die gaan bij het inleveren letterlijk met een lamp over de auto, en voor elke schade mag je betalen (eigen ervaring). Dus wees gewaarschuwd.
Zie hierboven, eigen risico is alleen van toepassing als het hoger is dan de reparatiekosten. In het allerslechtste geval gaat het dus om het spuiten van een portier + scherm.

Maar, geen enkele is een deuk groter dan 3cm of een kras groter dan 8cm dus in principe blijft het resultaat hier 0 (zwaar onterecht natuurlijk in zo'n extreem geval).

[ Voor 11% gewijzigd door assje op 20-09-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
Samen zijn ze een stuk groter. Jij gaat van de goedheid van de leasemaatschappij uit, maar geloof me, die willen een perfecte auto terug, en daan gaan ze niet kijken naar 1 portier, maar naar alle schades apart, en die apart berekenen. Dat ze het daarna oplossen door in 1 keer het hele portier te doen is aan hun. Ze gaan het echt per schade bekijken.
Stuur voor de lol maar eens de foto naar de leasemaatschappij en vraag of dit schades zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 15:39

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

@assje
Wat ik een beetje mis(sorry als ik er overheen heb gelezen), als jij schade hebt aan je portier kan je er wel vanuit gaan dat hij ook plekken heeft op de rand van zijn portier.

Er zou enige vorm van lak schade moeten zijn ga ik vanuit.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Intergalactic schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:27:
@assje
Wat ik een beetje mis(sorry als ik er overheen heb gelezen), als jij schade hebt aan je portier kan je er wel vanuit gaan dat hij ook plekken heeft op de rand van zijn portier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RioHUd1IA1BXTZT9eZ48edsY/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Intergalactic schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:27:
@assje

Zie TS :>
assje in "Buurman veroorzaakt schade bij in, -en uitstappen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

zal de bril weer eens op poetsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Intergalactic schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:28:
[...]

zal de bril weer eens op poetsen!
Lijkt me verstandig. :9

Het lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat die deur de schade heeft veroorzaakt. Maar ik zou graag zien dat TS een keer wat gaat doen in plaats van hier te reageren. Als het zo'n vriendelijke man is, dan snapt het vermoedelijk ook wel.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 20-09-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

NotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:30:
[...]

Het lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat die deur de schade heeft veroorzaakt. Maar ik zou graag zien dat TS een keer wat gaat doen in plaats van hier te reageren. :P
Ik acht de kans klein dat iemand anders het is, tenzij de beste man exact de zelfde schade heeft : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
CrazyOne schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:26:
Samen zijn ze een stuk groter. Jij gaat van de goedheid van de leasemaatschappij uit, maar geloof me, die willen een perfecte auto terug, en daan gaan ze niet kijken naar 1 portier, maar naar alle schades apart, en die apart berekenen. Dat ze het daarna oplossen door in 1 keer het hele portier te doen is aan hun. Ze gaan het echt per schade bekijken.
Stuur voor de lol maar eens de foto naar de leasemaatschappij en vraag of dit schades zijn of niet.
Ja zo werkt dat niet he!

Ofwel zijn het 7 schade's die we als één geval zien en ik betaal €250 eigen risico ofwel het zijn losse schade's en ze vallen binnen acceptatie.
NotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:30:
[...]

Het lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat die deur de schade heeft veroorzaakt. Maar ik zou graag zien dat TS een keer wat gaat doen in plaats van hier te reageren. Als het zo'n vriendelijke man is, dan snapt het vermoedelijk ook wel.
Dit is al jaren aan de gang he.... ga dit weekend eens een moment zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door assje op 20-09-2019 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
Wat is nou eigenlijk het daadwerkelijke probleem, dat er schade is en wie de dader is? of dat TS de verdachte niet durft te vragen of de buurman hij hier wellicht iets vanaf weet. Zijn we als maatschappij nou echt zou ver afgegleden dat we geen normaal gesprek kunnen voeren met iemand die we vaag kennen over een mogelijke schuldvraag? Feit is dat er schade is, en er is een meer dan redelijk vermoeden, gebleken uit feiten en omstandigheden dat de bewuste buurman dit heeft veroorzaakt. De beste man is verzekerd, dat is nu eenmaal de verplichting in NL. Dus gewoon rustig aanbellen, de feiten en omstandigheden benoemen eventueel samen de schade bekijken en dan zijn reactie afwachten.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Djampire schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:34:
Feit is dat er schade is, en er is een meer dan redelijk vermoeden, gebleken uit feiten en omstandigheden dat de bewuste buurman dit heeft veroorzaakt. De beste man is verzekerd, dat is nu eenmaal de verplichting in NL. Dus gewoon rustig aanbellen, de feiten en omstandigheden benoemen eventueel samen de schade bekijken en dan zijn reactie afwachten.
Precies mijn conclusie.

Echter dan dus zonder hard bewijs en de optie om dat te verkrijgen vervalt wellicht hiermee.

Als het er echt op aan komt betaal ik trouwens liever bijvoorbeeld €250 zelf dan dat ik de sfeer in de buurt verziek daarom. Als het voor het vervolg (en anderen) dan maar opgelost is.

Blijkbaar hebben alle andere buren het ook maar geaccepteerd (zonder er iets aan te doen)...

[ Voor 17% gewijzigd door assje op 20-09-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
assje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:31:
[...]

Ja zo werkt dat niet he!

Ofwel zijn het 7 schade's die we als één geval zien en ik betaal €250 eigen risico ofwel het zijn losse schade's en ze vallen binnen acceptatie.

[...]
Ik zou het echt maar even voorleggen aan de leasemaatschappij. Bij mij werkte het wel zo, meerdere schades op dezelfde deur, werden allemaal als apart beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
CrazyOne schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:53:
[...]

Ik zou het echt maar even voorleggen aan de leasemaatschappij. Bij mij werkte het wel zo, meerdere schades op dezelfde deur, werden allemaal als apart beschouwd.
De schade in je voordeel als 1 schade zien doet de leasemaatschappij niet @assje die rekenen dit helaas waarschijnlijk gewoon als aparte schades (want: dat is het duidelijk ook, meerdere schades door portier ander van andere auto).

Al zou je dus alleen een portier+ scherm moeten rekenen dan heb je het over spuiten en repareren ook al snel over 1000-2500€ (uitspuiten delen rondom, stellen deur, overzetten spullen v deur etc)

Succes iig! Ik hoop dat je dit netjes vergoed gaat krijgen. Als het even lukt zou ik het wel eerst zeker willen weten wie het was: zodra je het netjes gaat vragen heb je kans dat Dhr. voorlopig ineens wel weet op te letten en van niets weet.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Ik heb ook zulke plekken op mijn deuren, ongeacht waar ik parkeer. Er zijn in de buurt waar ik woon meerdere mensen die lomp zijn met hun autodeuren. Het is dus niet te ontlopen in de vakken waar je auto's op die manier naast elkaar zet.

Mijn oplossing is om gewoon geen nieuwe/mooie auto te kopen. Anders wordt het verhuizen naar een betere buurt of naar een huis met garage.

Niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Stef87 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:05:
De schade in je voordeel als 1 schade zien doet de leasemaatschappij niet @assje die rekenen dit helaas waarschijnlijk gewoon als aparte schades (want: dat is het duidelijk ook, meerdere schades door portier ander van andere auto).
De schade als één zien zou juist een nadeel zijn, als het duidelijk aparte schade's zijn hoeven ze dus niet gemeld te worden en wordt er ook geen eigen risico in rekening gebracht.

Omdat het terug blijft komen maar een screenshot van de eerder gedeelde link:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sUz6JbYrMbmqvmfPo9xTmfwZ/full.jpg
CrazyOne schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:53:
[...]
Volgens mij heeft iedere leasemaatschappij wel een innameprotocol met uitsluitingen (groter dan een euromunt bijvoorbeeld).

Als er meerdere schade's zijn die niet onder acceptatie vallen is het logisch dat het eigen risico per geval gerekend wordt (tenzij de werkelijke reparatiekosten lager zijn).

Blijft nog altijd staan dat dit niet relevant moet zijn, met andermans spullen (kosten) moet je net zo zuinig omgaan als met je eigen spullen (kosten).

[ Voor 38% gewijzigd door assje op 20-09-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32

dbzfan

Nee.

Gewoon aanbellen en het probleem aankaarten. Elke dag dat je wacht ontstaat er meer schade. Misschien is de beste man juist erg blij dat je het aankaart en bereidwillig om samen een oplossing te zoeken. (overigens best bizar dat niet meer buren aan het klagen zijn, best forse schade!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:05
Is dit niet het gevolg van dat auto's tegenwoordig geen stootbumpers meer hebben? Een deur tegen een deur is onvermijdelijk en daarvoor bestonden dus bumpers om krassen te voorkomen. Maar nu de meeste auto's hedendaags volledig gespoten zijn, zonder een stootrand, krijg je dit soort dingen.
Ik ben altijd voorzichtig met uitstappen, maar dan nog kan m'n deur een keertje tegen de deur van de auto naast me aanzitten. Pech gehad zeg ik dan. Immers, een fiets in een fietsenrek is ook niet vrijwaart van krassen. Hoort imo bij het gebruiksmodel.

ps. ik zeg niet dat je je deur dan maar moet open gooien tegen een andere deur aan. Maar krasjes ten gevolge van een aanraking, zeker bij een krappe parkeersituatie, is onvoormijdelijk en niemand z'n schuld.

[ Voor 45% gewijzigd door segil op 20-09-2019 15:09 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Ik weet eerlijk gezegd (bijna) 100% zeker dat dit me nog nooit overkomen is, ook niet in krappe plekjes of bijvoorbeeld met inladen kinderen.

Als het krap is houd ik simpelweg een vinger ertussen bij het in/uitstappen. Als het voor de kinderen te krap is rijd ik eerst een stukje naar voren.

Een ongelukje kan altijd gebeuren maar dit hoeft mijn inziens echt niet normaal te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 20-09-2019 15:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:06:
Is dit niet het gevolg van dat auto's tegenwoordig geen stootbumpers meer hebben? Een deur tegen een deur is onvermijdelijk en daarvoor bestonden dus bumpers om krassen te voorkomen. Maar nu de meeste auto's hedendaags volledig gespoten zijn, zonder een stootrand, krijg je dit soort dingen.
Ik ben altijd voorzichtig met uitstappen, maar dan nog kan m'n deur een keertje tegen de deur van de auto naast me aanzitten. Pech gehad zeg ik dan. Immers, een fiets in een fietsenrek is ook niet vrijwaart van krassen. Hoort imo bij het gebruiksmodel.

ps. ik zeg niet dat je je deur dan maar moet open gooien tegen een andere deur aan. Maar krasjes ten gevolge van een aanraking, zeker bij een krappe parkeersituatie, is onvoormijdelijk en niemand z'n schuld.
Ik ben het er absoluut mee oneens dat het onvermijdelijk is. Vooral tegenwoordig nu de meeste auto's wel een sensor hebben o.i.d. Van mijzelf weet ik zeker dat ik nog nooit de deur van een ander heb geraakt.

Nee, het 'hoort er niet bij'. Je moet gewoon niet zo wild je deur open doen en netjes melden als je iemand z'n lak beschadigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Wat ik ook merk bij sommige auto's is dat je de deur niet maar een beetje kan openen, maar dat deze gelijk op een bepaalde stand "open springt". Lastig uit te leggen maar hierdoor ben je genoodzaakt altijd wel op een redelijk grote plek te parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:13:
[...]

Ik ben het er absoluut mee oneens dat het onvermijdelijk is. Vooral tegenwoordig nu de meeste auto's wel een sensor hebben o.i.d. Van mijzelf weet ik zeker dat ik nog nooit de deur van een ander heb geraakt.

Nee, het 'hoort er niet bij'. Je moet gewoon niet zo wild je deur open doen en netjes melden als je iemand z'n lak beschadigt.
Waarom bestonden vroeger dan stootranden? Juist omdat dit botsen optreedt en hiermee een beschadiging van de lak wordt voorkomen. Dat vervolgens wegens esthetische redenen die bescherming weg is gehaald, zorgt er niet vanzelf voor dat deuren elkaar niet meer raken.
Nu weet ik niet in wat voor omgeving jij woont en kunt parkeren, maar gemiddeld genomen heb ik zo'n 50 cm ruimte om in te stappen (lees: ik moet mezelf in de auto wringen). Dan is het totaal onmogelijk om je deur niet tegen die van de auto naast je te krijgen. Andere situatie is als het flink waait. Je hebt vast wel meegemaakt dat bij het openen van de deur deze een flinke windvlaag krijgt en open vliegt. Het lukt niet altijd om je portier goed vast te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 15:09

ikt

Don3k schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:14:
Wat ik ook merk bij sommige auto's is dat je de deur niet maar een beetje kan openen, maar dat deze gelijk op een bepaalde stand "open springt". Lastig uit te leggen maar hierdoor ben je genoodzaakt altijd wel op een redelijk grote plek te parkeren.
Dan houd je toch even je deur vast dat die de auto van de ander niet krast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don3k
ikt schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:18:
[...]

Dan houd je toch even je deur vast dat die de auto van de ander niet krast?
Dat klopt. Alleen door het onhandig eruit stappen, door bijvoorbeeld een krappe plek kan deze alsnog uit de hand glijden waardoor deze nog steeds redelijk hard aankomt. En als je hem tegen de andere deur laat "leunen" krast deze alsnog met het uitstappen.

[ Voor 10% gewijzigd door Don3k op 20-09-2019 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Don3k schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:20:
[...]

Dat klopt. Alleen door het onhandig eruit stappen, door bijvoorbeeld een krappe plek kan deze alsnog uit de hand glijden waardoor deze nog steeds redelijk hard aankomt.
Is echt nog nooit voorgekomen bij mij, maar als dit zo is, dan kan je beter denk ik helemaal geen auto meer rijden. Bedoel nu is het een deur, maar volgende keer is het misschien wel het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Don3k schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:20:
[...]

Dat klopt. Alleen door het onhandig eruit stappen, door bijvoorbeeld een krappe plek kan deze alsnog uit de hand glijden waardoor deze nog steeds redelijk hard aankomt. En als je hem tegen de andere deur laat "leunen" krast deze alsnog met het uitstappen.
Misschien bij harde wind?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:17:
[...]
Dan is het totaal onmogelijk om je deur niet tegen die van de auto naast je te krijgen. Andere situatie is als het flink waait. Je hebt vast wel meegemaakt dat bij het openen van de deur deze een flinke windvlaag krijgt en open vliegt. Het lukt niet altijd om je portier goed vast te houden.
Best a-sociaal. Als je je vingers aan de buitenkant van het portier houdt lukt het altijd om de spullen van een ander te beschermen tegen die van jou en je gedrag. Ik heb dit zelfs mijn kinderen geleerd. Dit soort schades lopen in de honderden euro's. Ik hoop dat je die keren dat het je niet lukte wel gewoon een briefje hebt achtergelaten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Waarom bestonden vroeger dan stootranden? Juist omdat dit botsen optreedt en hiermee een beschadiging van de lak wordt voorkomen. Dat vervolgens wegens esthetische redenen die bescherming weg is gehaald, zorgt er niet vanzelf voor dat deuren elkaar niet meer raken.
Nu weet ik niet in wat voor omgeving jij woont en kunt parkeren, maar gemiddeld genomen heb ik zo'n 50 cm ruimte om in te stappen (lees: ik moet mezelf in de auto wringen). Dan is het totaal onmogelijk om je deur niet tegen die van de auto naast je te krijgen. Andere situatie is als het flink waait. Je hebt vast wel meegemaakt dat bij het openen van de deur deze een flinke windvlaag krijgt en open vliegt. Het lukt niet altijd om je portier goed vast te houden.
Waarom lukt mij het dan wel? Als je er niet in of uit kan komen moet je er niet gaan staan. Ik snap überhaupt niet dat mensen er zo luchtig over kunnen doen. Een mooie auto is niet het belangrijkste in mijn leven, maar ik heb er hard voor gewerkt en iedere beschadiging doet toch pijn vooral wanneer het door een ander is veroorzaakt, die snel weggaat zonder iets te melden. Daarom zet ik mijn auto al nooit naast afgetrapte barrels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook gewoon gekken die even een scherp voorwerp langs je lak trekken omdat jouw hoofd niet in hun straatje past. Gewoon lekker in een piesbak rijden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
NotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:40:
[...]

Waarom lukt mij het dan wel? Als je er niet in of uit kan komen moet je er niet gaan staan. Ik snap überhaupt niet dat mensen er zo luchtig over kunnen doen. Een mooie auto is niet het belangrijkste in mijn leven, maar ik heb er hard voor gewerkt en iedere beschadiging doet toch pijn vooral wanneer het door een ander is veroorzaakt, die snel weggaat zonder iets te melden. Daarom zet ik mijn auto al nooit naast afgetrapte barrels.
Iemand anders kan ook naast jouw gaan parkeren en weinig ruimte overhouden. Vooral bij een coupé zijn de deuren langer waardoor je iets meer ruimte nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik zoiets zou meemaken was het eerste dat ik deed bewijs verzamelen. Als je de vermoedelijke dader er op aanspreekt zonder dat eerst te doen, kan het zomaar zijn dat de gedragingen ophouden dat kans op verhaal nihil wordt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
NotSoSteady schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:40:
[...]

Dan vraag ik mij serieus af waar jij woont. Ik vermoed niet in een grote stad, waar er altijd parkeer problemen zijn en auto's dicht op elkaar staan. Klinkt leuk, ergens anders parkeren, maar dat gaat bij lange na niet altijd. Zowel niet thuis als op werk niet. Jij gaat mij niet vertellen dat je nooit dicht op een andere auto stond en je met enige moeite in de auto moest klimmen. Dan kan het niet anders dat je deur tegen de ander staat.
Anders kom een keertje bij mij langs in Breda, laat ik je de situatie zien en mag jij instappen/uitstappen.

Wederom, als je de deur open gooit en het veroorzaakt een flinke kras/deur, dan is dat niet tof en hoor je dat te melden bij de eigenaar van de auto.
Maar genoeg situaties waarbij de ene deur de ander zal raken. Kan gewoon niet anders. Ik rijd al 20 jaar auto en is het gewoon onmogelijk dat je nooit de deur van een andere auto raakt.

Daarom zeg ik ook: lichte krasjes (geen diepe) vanwege zacht contact met een andere deur is gewoon onvermijdelijk in een land als Nederland, waar niet veel ruimte is om te parkeren. Daarvoor bestaan/bestonden stootbumbers/rubbers/strips (of hoe je die dingen ook wilt noemen) en als die achterwege worden gelaten, dat is het resultaat lichte krasjes. Niet dagelijks of wekelijks. Maar het zal voorkomen.

Overigens weet ik niet of dit ook bij de TS aan de hand ik. Ik plaatste mijn opmerking vooral om aan te geven dat sinds het weg halen van de deur bescherming het logisch is dat je meer krasjes gaat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 20-09-2019 21:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
segil schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:33:
[...]
Dan vraag ik mij serieus af waar jij woont. Ik vermoed niet in een grote stad, waar er altijd parkeer problemen zijn en auto's dicht op elkaar staan. Klinkt leuk, ergens anders parkeren, maar dat gaat bij lange na niet altijd. Zowel niet thuis als op werk niet. Jij gaat mij niet vertellen dat je nooit dicht op een andere auto stond en je met enige moeite in de auto moest klimmen. Dan kan het niet anders dat je deur tegen de ander staat.
Anders kom een keertje bij mij langs in Breda, laat ik je de situatie zien en mag jij instappen/uitstappen.
Daarom houd je ook even je hand ertussen. Voorkomt elk krasje, is supersimpel en altijd bij de hand ;)
Wederom, als je de deur open gooit en het veroorzaakt een flinke kras/deur, dan is dat niet tof en hoor je dat te melden bij de eigenaar van de auto.
Maar genoeg situaties waarbij de ene deur de ander zal raken. Kan gewoon niet anders. Ik rijd al 20 jaar auto en is het gewoon onmogelijk dat je nooit de deur van een andere auto raakt.
Ik rijd ook al 20 jaar auto, ook veel op plekken waar er weinig ruimte is, maar ik kan je garanderen dat mijn deur nog nooit enig krasje bij iemand anders heeft veroorzaakt. Het is puur een instelling met hoe je met andermans spullen om gaat.
Daarom zeg ik ook: lichte krasjes (geen diepe) vanwege zacht contact met een andere deur is gewoon onvermijdelijk in een land als Nederland, waar niet veel ruimte is om te parkeren. Daarvoor bestaan/bestonden stootbumbers/rubbers/strips (of hoe je die dingen ook wilt noemen) en als die achterwege worden gelaten, dat is het resultaat lichte krasjes. Niet dagelijks of wekelijks. Maar het zal voorkomen.
Die strips/stootbumpers voorkomen meestal bar weinig omdat alle deuren op andere hoogtes zitten en om nu van de hele deur en stootstrip te maken is ook weer zowat. Meestal zal de strip dus op de verkeerde hoogte zitten om schade te voorkomen. Je bent dus vooral afhankelijk van een stootstrip op de uitstekende punten van de andere auto om schade te kunnen voorkomen.

[removed]

Verwijderd

Let wel op .. je vermeldde dat het een private lease auto was, en dat het je op zich 'dus' niets kon schelen: maar juist bij private lease zijn redelijk strenge eisen voor het inleveren, en dan je eigen risico aftikken maakt je vast niet blij.

Vroeger hadden veel auto's strootstrippen op de deuren, helaas is dat tegenwoordig helemaal weg, voorkwam veel schade. Nu heb ik toen ooit o peen auto zelf strippen (verticaal) op de deuren gezet, dus langs de buitenkant, om schade aan anderen (en overigens ook mezelf: als je die buurman verdenkt .. bekijk zijn deuren eens) te voorkomen. Toen, decennia geleden, te koop bij Halfords. Het zag er niets eens verkeerd uit :-) Maar vermoedelijk verstoren die strips, zowel hor als vert de luchtstroom, en verbruikt de auto dan 0,000001 liter meer .. weg type goedkeuring.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Citroën had op de C4 cactus prima stootkussens maar heeft ze met de facelift weggehaald :(

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• assje
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:01:
Let wel op .. je vermeldde dat het een private lease auto was, en dat het je op zich 'dus' niets kon schelen: maar juist bij private lease zijn redelijk strenge eisen voor het inleveren, en dan je eigen risico aftikken maakt je vast niet blij.
Ik weet niet hoe je tot deze conclusie komt aan de hand van wat ik geschreven heb eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Angeloonie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:41:
Je kunt ook passief zijn en een soort stootstripje van rubber op zijn deur plakken? :)
Dat is toch niet passief? Lijkt mij wel een actieve actie. Al zou ik die vent gewoon aanspreken.
corset schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:51:
Even tussendoor; respect voor de TS. Ipv de gemiddelde tweaker die gelijk begint met:

Rechten, eisen en "De wet zegt dit, dus ik ga dit doen!"

gewoon netjes gesprek aan gaan.

Zouden meer mensen moeten doen.
TS gaat het gesprek toch juist niet aan? :?

Ook begrijp ik niet dat mensen hier de term "beste man" gebruiken. Hij is niet best, Hij stapt (ik ga er vanuit dat hij het is) uit op een manier die schade bij eigendommen van anderen aangeeft. Ik zou dat hem eerder een onzorgvuldige of lompe vent noemen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gluten Parody schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:44:
Citroën had op de C4 cactus prima stootkussens maar heeft ze met de facelift weggehaald :(
Dat was ook wel extreem lelijk. Je kan er ook een botsauto van maken ja door rondom een dikke rubberen bumper te plakken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:46:
[...]

Dat was ook wel extreem lelijk. Je kan er ook een botsauto van maken ja door rondom een dikke rubberen bumper te plakken.
Buiten dat het idealiter niet nodig zou moeten zijn blijft dit wel een prima systeem van ford

• Gluten Parody
Heeft elke Ford dat? Stiekem best geniaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Roenie schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:00:
TS gaat het gesprek toch juist niet aan? :?
Rustig nou toch eens, ik ben nog amper thuis geweest op schappelijke tijden.

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 17:38
Napo schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:39:
[...]

Buiten dat het idealiter niet nodig zou moeten zijn blijft dit wel een prima systeem van ford
[YouTube: Ford Fiesta & Focus | Car Door Edge Protector Strips]
Nog nooit eerder gezien, maar dat is inderdaad een mooi systeem, zou standaard op elke auto moeten zitten eigenlijk!

• GugPanub
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Don3k schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:25:
[...]

Iemand anders kan ook naast jouw gaan parkeren en weinig ruimte overhouden. Vooral bij een coupé zijn de deuren langer waardoor je iets meer ruimte nodig heb.
Ik heb een coupe convertible, en de lengte van de deur maakt niet zoveel uit omdat het om de breedte gaat die je nodig hebt om uit te stappen. Kortom gewoon de hand buiten de deur houden. Ik zou zelf, om het on topic een cameraatje hardwiren met een parkeermodus, heb je ook iets in handen naar de verzekeringsmaatschappij. Leeftijd van de dader is om het even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
Geef die man zoiets: Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/8/3/8/9200000065708383.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 19:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Geheel mee oneens en erg lomp dat jij jouw deur tegen die van een ander 'moet' zetten. Ik kom in heel veel verschillende omgevingen en heb daar nooit last van met mijn Peugeot 308SW. Zie ik het gebeuren jij tegen mijn auto dan gaan wij wel even een schadeformulier invulen.. dit kan gewoon niet! Heb jij geen ruimte dan zoek je maar een andere parkeerplek waar jij wel kunt in- en uitstappen. :( Beschadigen waar een ander goudgeld voor betaald heeft is not done.

Het is overigens heel makkelijk te voorkomen door gewoon even jouw hand er tussen te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 21-09-2019 19:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Napo schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:39:
[...]

[YouTube: Ford Fiesta & Focus | Car Door Edge Protector Strips]
Als mijn vrouw of kinderen zo de deur zouden open flikkeren nam ik z niet eens meer mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mike123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:58:
[...]

Als mijn vrouw of kinderen zo de deur zouden open flikkeren nam ik z niet eens meer mee. 8)7
En fijn, ik maak geen schade aan de ander die daarna wel zijn/haar/ouders deur in de mijne werpt. Dus dit is een optie die je voor anderen wil kopen, niet voor jezelf, want je doet gewoon je hand achter de deur zoals @ikt schreef.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mike123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:58:
[...]

Ik stap indien nodig als eerste uit en hou dan de deur open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:29:
[...]

Ik stap indien nodig als eerste uit en hou dan de deur open.
Dat doe ik bij het vrijwilligerswerk ( ANWB Automaatje ) tegenwoordig ook, want ik heb behoorlijk veel krassen bij het handvat van de passagierskant. Ik vermoed dat die oudjes dat met hun lange nagels veroorzaken, en eventueel met ringen die ze dragen.

Dus ik hou de deur dan liever zelf open en doe hem ook wel weer dicht, alleen dat is niet altijd even handig. Vooral wanneer je passagiers snel uit de auto moeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:03
Pasgeleden nog in de parkeergarage. Stond met een man te praten over de dikke Mercedes die naast de auto stond van de desbetreffende man. Dat het wel een hele mooie en dure auto was. Hij drukt met de afstandbediening zijn auto van slot, kindlief opent het achterportier een klein stukje zodat hij er tussendoor past, gaat aan de binnenkant staan en drukt uit alle macht het portier maximaal open. Het scheelde toch nog een cm of anders had de deur vol in de mercedes gezeten. En je maakt mij niet wijs dat het de eerste keer is dat dat kind zelf de deur open doet. Dus schade aan andere auto's zou zo maar zo kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
assje schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:57:
[...]

Ik reageerde op de suggestie van @corset dat je dat al gedaan zou hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BuZZem schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:32:
Het beste is dat idd gewoon vastleggen, liefst in persoon MET camera (moet je even tijd investeren in zijn bewegingspratronen idd) - permanent een camera op de openbare weg richten (ook voor bewijs schade) is niet toegestaan.
Je mag wel degelijk een camera op de openbare weg richten als het doel is je eigendom te beschermen. Een camera op je auto richten mag dus gewoon.

https://blog.iusmentis.co...-de-openbare-weg-richten/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Glashelder schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:18:
[...]

Je mag wel degelijk een camera op de openbare weg richten als het doel is je eigendom te beschermen. Een camera op je auto richten mag dus gewoon.

Bovendien gaat het hier niet om permanente bewaking, maar bevestigen van een redelijk vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

mike123 schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:11:
Pasgeleden nog in de parkeergarage. Stond met een man te praten over de dikke Mercedes die naast de auto stond van de desbetreffende man. Dat het wel een hele mooie en dure auto was. Hij drukt met de afstandbediening zijn auto van slot, kindlief opent het achterportier een klein stukje zodat hij er tussendoor past, gaat aan de binnenkant staan en drukt uit alle macht het portier maximaal open. Het scheelde toch nog een cm of anders had de deur vol in de mercedes gezeten. En je maakt mij niet wijs dat het de eerste keer is dat dat kind zelf de deur open doet. Dus schade aan andere auto's zou zo maar zo kunnen.
Sinds de komst van Blackvue dashcams met parkeer functie zullen dat soort lui vaker mogen betalen via de verzekering ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
assje schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:57:
[...]

Je komt wel een beetje over als een slappe harrie.

Het topic is al van 13 september, daarvoor was de schade er al.
Vervolgens komen er allerlei tips (camera's) en doe je er niks mee "want ik meen dat dat niet mag (op pagina 7 staat een link dat het wel mag).
Dan nog de tip om even langs te gaan, oeh eng.
Nu opeens dat je niet op "on-christelijke tijden" thuis komt.
Wat wil je precies?
Straks komt er een zoveelste "Lease maatschappij laat me opdraaien voor fout van buurman"-topic...

Ga gewoon met je vrouw, of één van beide even langs. Jullie werken niet beiden in ploegendienst bij een bedrijf 120KM verderop gok ik zo?
Tijd zat dus.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Koos2009 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:22:
Je komt wel een beetje over als een slappe harrie.
Het leek me vooral leuk eens te peilen hoe andere mensen hier mee om zouden gaan. Camera's en bewijsmateriaal heeft nooit mijn voorkeur gehad en ga ik ook niet doen. Rest dus alleen een gesprek en inzetten op een rubber strip op zijn portier.

Mijn vrouw ga ik zeker niet langs laten gaan en die wil bovendien liever ook niet dat ik langs ga. Ik ga het echt nog wel doen maar staat inderdaad niet bovenaan mijn prioriteitenlijst. Wat ik met mijn tijd doe doet er verder niet zoveel toe maar als ik thuis ben ben ik momenteel voornamelijk bezig met mijn kinderen of slapen. Tijd is uiteraard voornamelijk prioriteit maar soms heb ik dus ook gewoon even geen zin of ben ik niet in de juiste stemming voor een gesprek met de juiste toon.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@assje dan hou je het op surveillance op de vermoedelijke dader voor het bewijs.

@Koos2009 brengt het dan niet heel liefjes, maar ik ben het eens dat je nogal mixed signals afgeeft. Het is allemaal niet erg, je hebt nergens zin in en toch beklaag je je over de schade.

• assje
  • Nu online
PcDealer schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:36:
@assje dan hou je het op surveillance op de vermoedelijke dader voor het bewijs.
Maar wat ga ik nou met dat bewijs doen dan? Ga ik een rechtzaak voeren tegen mijn buurtgenoot van 80 jaar waarmee ik een prima band heb verder? Ik woon in een buurt waar iedereen elkaar kent en er een prima sfeer heerst. Ter illustratie, deze mensen kwamen bijvoorbeeld nog een cadeautje afgeven toen ze doorhadden dat onze dochter geboren was.

Ik ben echt niet bang om iemand aan te spreken maar uiteindelijk is de band behouden belangrijker dan de schade vergoed krijgen. Dus, de toon van het gesprek is belangrijk en de insteek is om bewustwording te creëren, acceptatie te verkrijgen en medewerking om er iets aan te doen (rubber strip).
PcDealer schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:36:
Het is allemaal niet erg, je hebt nergens zin in en toch beklaag je je over de schade.
Schade aan andermans eigendommen vind ik vooral erg uit principe, niet zozeer de gevolgen in dit specifieke geval.

Maar, zullen we dit anders lekker parkeren (pun inteded). Ik ga het gesprek wel aan, of niet (net zoals de eigenaren van de andere 5 auto's met schade in de afgelopen xx jaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

assje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:54:
[...]

Maar wat ga ik nou met dat bewijs doen dan?
Zien wie de dader is of bevestigen dat die oude meneer dat is. Vervolgens vraag je waarom hij niet de portier zonder schade open kan doen en dan verhaal je je schade bij die meneer. Tot slot licht je de andere voertuigeigenaren in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
assje schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:54:
[...]

Maar wat ga ik nou met dat bewijs doen dan? Ga ik een rechtzaak voeren tegen mijn buurtgenoot van 80 jaar waarmee ik een prima band heb verder? Ik woon in een buurt waar iedereen elkaar kent en er een prima sfeer heerst. Ter illustratie, deze mensen kwamen bijvoorbeeld nog een cadeautje afgeven toen ze doorhadden dat onze dochter geboren was.

Ik ben echt niet bang om iemand aan te spreken maar uiteindelijk is de band behouden belangrijker dan de schade vergoed krijgen. Dus, de toon van het gesprek is belangrijk en de insteek is om bewustwording te creëren, acceptatie te verkrijgen en medewerking om er iets aan te doen (rubber strip).

[...]

Schade aan andermans eigendommen vind ik vooral erg uit principe, niet zozeer de gevolgen in dit specifieke geval.

Maar, zullen we dit anders lekker parkeren (pun inteded). Ik ga het gesprek wel aan, of niet (net zoals de eigenaren van de andere 5 auto's met schade in de afgelopen xx jaar).
Dat is hier standaard.

Schade -> niet kijken "Hoe kunnen we dit oplossen"

Maar gelijk

Zaak maken
Bewijs verzamelen
Naar de politie
Naar juridisch loket
Voor de rechter uitleggen

Nieuw topic

Mijn buurman vind me niet aardig, ik snap het niet 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Lapa
  • Laatst online: 18-09 18:20
corset schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:19:
[...]

Dat is hier standaard.

Schade -> niet kijken "Hoe kunnen we dit oplossen"

Maar gelijk

Zaak maken
Bewijs verzamelen
Naar de politie
Naar juridisch loket
Voor de rechter uitleggen

Nieuw topic

Mijn buurman vind me niet aardig, ik snap het niet 8)7
En als je dat allemaal niet binnen een dag doet, dan ben je een slappe Harrie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lapa schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:50:
[...]

En als je dat allemaal niet binnen een dag doet, dan ben je een slappe Harrie :)
Behalve dat het topic al 2 weken oud is.. genoeg tijd om allang eens met die man gepraat te hebben. Maar er is ondertussen nog helemaal niks gebeurd.

Ga nou gewoon eens met die man in gesprek TS. Als je zeker weet dat hij het is, rustig benaderen, vraag 'm eerst of hij zich er bewust van is dat hij schade maakt en begin daarna pas in oplossingen te denken. Dikke kans dat die vent het niet eens ziet, dus dan kan een praatje maken al een hoop verschil geven in hoe (on)voorzichtig hij z'n deur opent in de toekomst.

I have stability. The ability to stab.

• Gluten Parody
SmurfLink schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:02:
[...]

Behalve dat het topic al 2 weken oud is.. genoeg tijd om allang eens met die man gepraat te hebben. Maar er is ondertussen nog helemaal niks gebeurd.
Ik begrijp je reactie, maar dit topic is er niet voor jouw en mijn entertainment... :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

assje schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:51:
[...]

Ik weet niet hoe je tot deze conclusie komt aan de hand van wat ik geschreven heb eerlijk gezegd.
Nou ..heel simpel: staat in je topicstart ...... Er staat duidelijk dat het een private lease auto is, en ik weet, aangezien ik zelf mijn 2e p.l auto heb, dat ze duidelijke, strenge eisen hebben bij inleveren. Als dat niet klopt ... tsja .... mogelijk je eigen topic even aanpassen, leren lezen ... geen idee. Sterkte met je schade !

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2019 06:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gluten Parody schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:48:
[...]

Ik begrijp je reactie, maar dit topic is er niet voor jouw en mijn entertainment... :>
Beetje vreemde reactie. Het gaat hier niet om iemands entertainment maar gezien dit topic gepost is was de TS op zoek naar een oplossing voor zijn probleem. Er zijn legio oplossingen gegeven, waar nog niets mee gedaan is. Dus het is mijns insziens wellicht overtrokken, maar niet vreemd dat er dan woorden als slappe harry vallen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuZZem
Glashelder schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:18:
[...]

Je haalt m maar ten dele aan en de wet helemaal niet.

niet zonder reden (daar kom je nog mee weg)
niet als er minder inbreukmakende middelen zijn (Ts denkt te weten wie het is en kan dat evt best even persoonlijk in de gaten hoeden)
dit is geen bewakingsdoeleind, dit is een bewijsvooraansprakelijkheidineenspecifiekgevaldoeleinde, dat is niet hetzelfde.
alleen voor dat doel, dus niet brreduit de halve straat,
Je moet het kenbaar maken, met bijvoorbeeld een bordje.

gezien het verhaal van ts (waarop ik toegepast reageerde), op een openbare parkeerplaats, niet zn oprit ofzo; denk maar nee tenzij. Zeker niet zomaar en zeker niet “gewoon”.
Het is natuurlijk superirritsnt dat mense je auto beschadigen en jou ermee laten zitten.
Het is ook irritant overal een camera in je gezicht te kunnen hebben en het niet te weten.
Allens recht op privacy wijkt in dit geval iet zonder meer voor het bewijsbelang.

p.s. excuseer de typos, tablet innwiebeltrein is niet ideaal.

[ Voor 2% gewijzigd door BuZZem op 27-09-2019 09:48 . Reden: typo excuss ]

• Roenie
  • Niet online
BuZZem schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:43:
[...]

Je haalt m maar ten dele aan en de wet helemaal niet.

niet zonder reden (daar kom je nog mee weg)
niet als er minder inbreukmakende middelen zijn (Ts denkt te weten wie het is en kan dat evt best even persoonlijk in de gaten hoeden)
dit is geen bewakingsdoeleind, dit is een bewijsvooraansprakelijkheidineenspecifiekgevaldoeleinde, dat is niet hetzelfde.
alleen voor dat doel, dus niet brreduit de halve straat,
Je moet het kenbaar maken, met bijvoorbeeld een bordje.

gezien het verhaal van ts (waarop ik toegepast reageerde), op een openbare parkeerplaats, niet zn oprit ofzo; denk maar nee tenzij. Zeker niet zomaar en zeker niet “gewoon”.
Het is natuurlijk superirritsnt dat mense je auto beschadigen en jou ermee laten zitten.
Het is ook irritant overal een camera in je gezicht te kunnen hebben en het niet te weten.
Allens recht op privacy wijkt in dit geval iet zonder meer voor het bewijsbelang.

p.s. excuseer de typos, tablet innwiebeltrein is niet ideaal.
De vraag is wat er in de praktijk voor nadeel aan vast zit. Zeker als je het alleen gebruikt om die vent ermee te confronteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuZZem
uh....het mag niet?

Of ben jij van het type "niet gesnapt is eerlijk gegapt" ?

De rechtsstaat drijft uiteindelijk niet op het vermogen van politie en rechtspraak om alle overtreders te pakken en bestraffen, maar op de bereidheid van iedereen om zich aan de regels te houden, gewoon omdat het de regels zijn en we dat zo hebben afgesproken. Soms is dat in je voordeel, soms een beetje in je nadeel. Dat hoort er zo bij. Het systeem werkt in ieder geval niet als iedereen bij iedere regel voor zichzelf gaat bepalen of hij zich daar wel of niet aan wenst te houden.
(Ik vind bijvoorbeeld dat ik wel erg veel belasting betaal voor wat ik er voor terug krijg en toch betaal ik hem braaf in plaats van een deel van de inkomsten te verdonkeremanen of verdraaien; Ik vind ook de het auteursrechtensysteem volledig achterhaald is, de opbrengsten komen niet bij de auteur en iedere creatieve uiting of hergebruik loopt het risico onmiddellijk geplet te worden - en toch download ik geen shit)

Je kan wellicht een punt maken als een regel apert oneerlijk, achterhaald of ineffectief is, maar dat is hier niet zo. Er zijn in dit geval prima alternatieven voorhanden.

Voor mensen die zich aan de wet houden alleen als het ze uitkomt hebben we een woord....

wanna guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zie nog steeds het probleem niet. Je auto wordt structueel beschadigd, dan mag je daar een camera op zetten om je eigendom te filmen. "Het een beetje in de gaten houden" is absoluut geen reëel alternatief. En waarom zou zo'n camera tijdelijk zijn? Je kan die ook gewoon permanent laten hangen.

Oftewel: ik ben nog steeds overtuigd dat het wel mag.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Glashelder schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:55:
En waarom zou zo'n camera tijdelijk zijn? Je kan die ook gewoon permanent laten hangen.

Oftewel: ik ben nog steeds overtuigd dat het wel mag.
Ik ben er van overtuigd dat het mag met een specifiek doel: heterdaad. Niet om permanent de openbare weg te filmen, wat niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Tja, je mag ook niet andermans eigendommen beschadigen zonder die schade te vergoeden. Dus laten we hier niet roomser dan de paus willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PcDealer schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:08:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat het mag met een specifiek doel: heterdaad. Niet om permanent de openbare weg te filmen, wat niet mag.
Waarom quote je zo selectief :?

Je mag je eigendom filmen, en als de bijvangst een stukje openbare weg is dan is dat toegestaan. Precies dat stukje sloop je uit de quote..
dan mag je daar een camera op zetten om je eigendom te filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Glashelder schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Waarom quote je zo selectief :?

Je mag je eigendom filmen, en als de bijvangst een stukje openbare weg is dan is dat toegestaan. Precies dat stukje sloop je uit de quote..

[...]
Niet goed gelezen. Je hebt gelijk.

https://autoriteitpersoon...eratoezicht#subtopic-1866
https://autoriteitpersoon...eratoezicht#subtopic-1866

Er moet een gerechtvaardigd belang zijn en zomaar permanent de openbare weg filmen is dat niet.
Zo moet de inzet van een camera noodzakelijk zijn om de gestelde doelen te bereiken, moeten mensen worden geïnformeerd dat er cameratoezicht is vóórdat zij worden gefilmd […]
Filmt uw camera ook de bezittingen van uw buurtgenoten of de openbare weg? Dan is de kans groot dat deze ook andere personen filmt. Zoals uw buren of voorbijgangers. En dat maakt een grote inbreuk op hun privacy.
Uitzonderingen
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag u een camera doelbewust richten op het terrein van uw buren of de openbare ruimte. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van serieuze veiligheidsproblemen waarbij het gebruik van een camera noodzakelijk en onvermijdelijk is. In dat geval kan er sprake zijn van een gerechtvaardigd belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zo @assje hoe is het hier? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Oh goed punt, ik ben hier nog wel een opvolging verschuldigd.

Mijn vrouw had bij het ophalen van een pakketje een van onze buren (met ook schade aan de auto) gesproken en gevraagd wat zij er van dachten. Zij gaven aan ook te denken dat het de betreffende buurman was en voegde daar aan toe "hij heeft een snee in zijn neus". Die uitdrukking heb ik moeten nazoeken maar daarna gaf ze ook nog duidelijker aan wat ze bedoelde (dat hij aan de alcohol zit). Zij gaven aan er absoluut geen vertrouwen in te hebben dat de beste man dit toe zou geven.

Enige tijd later trof ik de buurman buiten en heb ik hem aangesproken, de schade aan onze auto laten zien en ook de schade aan zijn eigen portier benadrukt. Hij ontkende direct en stellig dat hij hier ook maar iets mee te maken zou kunnen hebben en noemde een plaatsnaam waar de schade aan zijn portier ontstaan zou zijn. Ik heb maar een klein beetje doorgevraagd of het wellicht onbewust zou zijn gebeurt aangezien het exact gebeurde toen onze auto een week naast die van hem had gestaan maar hier was geen sprake van. Daarna begon hij direct over onze dochter en andere zaken en heb ik besloten het verder ook maar te laten.

Kort daarna hebben wij ons oog laten vallen op een elektrische private lease als vervanging voor de Picanto, het idee is het huidige contract van de hand te doen. Ik heb zodoende contact opgenomen met de leasemaatschappij om te bespreken hiermee om te gaan. Zij gaven aan ook te hopen op een bekentenis maar gingen er absoluut niet vanuit. Daarna de auto laten beoordelen bij een schadeherstelbedrijf en er is een aantekening gemaakt dat deze schade niet ten koste gaat van eigen risico en zodoende geen probleem is voor de toekomstige eigenaar.

Lang verhaal kort, niets opgeschoten -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 07:21

Yucon

*broem*

Dus de leasemaatschappij heeft min of meer gezegd "balen joh, geen probleem, wij lappen het wel gewoon" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Yucon schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:28:
Dus de leasemaatschappij heeft min of meer gezegd "balen joh, geen probleem, wij lappen het wel gewoon" :?
Nouja in principe hebben ze natuurlijk niet zo veel keus tenzij ik voldoende bewijs heb om aangifte te doen (of ze zelf een private detective in de arm willen nemen).

Tijdens het gesprek lieten ze eigenlijk wel merken al blij te zijn dat ik het melde en in ieder geval een poging wilde doen door het gesprek aan te gaan.

Sowieso erg te spreken over de service van Alphabet, ook wel duidelijk dat hun innameprotocol extreem soepel is (te soepel in mijn optiek). Er zijn maatschappijen waar slechts 1 klein krasje per deel acceptatie is en mijn schade dus 6x eigen risico of de werkelijke reparatiekosten had opgeleverd.

[ Voor 44% gewijzigd door assje op 25-11-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:26
Misschien een hele luie oplossing maar als je het écht zeker wilt weten dat het buurman bolderbast is die je auto bekrast met z’n autodeur, smeer wat kleurstof ofzo op de rand van z’n autodeur, als je dat vervolgens terugvindt op je eigen lak, weet je genoeg.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
@assje ik denk dat @Yucon n.a.v. jouw post dacht dat je zef helemaal niets hoefde te betalen. Maar er is neem ik aan dan dus wel 1x eigen risico in rekening gebracht?
Blijft een wonderlijke situatie. Hopelijk blijft het goed gaan en rijdt die man niet straks een fietser aan met zijn “snee in de neus” (kende die ook niet overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Valorian schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:37:
@assje ik denk dat @Yucon n.a.v. jouw post dacht dat je zef helemaal niets hoefde te betalen. Maar er is neem ik aan dan dus wel 1x eigen risico in rekening gebracht?
Nope, acceptatiebeleid van Alphabet noemt alle krassen <8cm gebruikersschade zonder clausule met maximum aantal per deel o.i.d. (zoals sommige andere hebben).

"normale" gebruikersschade = geen eigen risico.

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 25-11-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 07:21

Yucon

*broem*

assje schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:39:
[...]

Nope, acceptatiebeleid van Alphabet noemt alle krassen <8cm gebruikersschade zonder clausule met maximum aantal per deel o.i.d. (zoals sommige andere hebben).

"normale" gebruikersschade = geen eigen risico.
Zo, dat is inderdaad wel erg soepel. Dat ze het als 1 schade zouden beschouwen kan ik me wel weer voorstellen, want als het eenmaal zo erg is dat er geplamuurd en gespoten moet worden maakt het aantal deukjes ineens ook niet gek veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Yucon schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:48:
[...]

Zo, dat is inderdaad wel erg soepel. Dat ze het als 1 schade zouden beschouwen kan ik me wel weer voorstellen, want als het eenmaal zo erg is dat er geplamuurd en gespoten moet worden maakt het aantal deukjes ineens ook niet gek veel meer uit.
Nou ja, zo werkt het helaas ook niet altijd. Een kennis van mij reed ooit zijn leaseauto compleet in de prak. Die ging 1-op-1 door naar de schroothoop. Maar er werd wel 2x eigen riscio gerekend, want een kras aan de ene kant was geen onderdeel van het ongeluk. Als een LM meer geld uit iets kan trekken om daarmee de kosten te beperken zullen ze dat dan ook meestal wel doen. Mijn kennis baalde er nogal van. Zelf vond ik dat 'ie juist blij mocht zijn: je rijdt een gloednieuwe auto in de prak en stapt zonder verwondingen uit én betaalt zo'n 300 euro als totale kosten. Denk dat veel mensen daar erg jaloers op zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Yucon schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:48:
[...]

Sowieso is het altijd zo dat je ofwel eigen risico betaald of de werkelijke reparatiekosten als die lager zijn. Reparatiekosten van mijn schade werd snel geschat op €1.100, 6x eigen risico zou meer geweest zijn dus dan had het me €1.100 gekost. Het als één schade zien kan uit coulance maar is in principe niet correct als het niet in één voorval gebeurd is.

Ik heb recent naar een private lease bij Volkswagen gekeken en daar is benoemd dat maximaal 1 kleine kras per deel wordt gezien als acceptabele gebruiksschade. Maar, vervolgens staat er ook nog in de kleine letters dat bij >2 schade's in een jaar het eigen risico wordt verhoogd naar €1.000 (voor de rest van de looptijd!)

Op mijn portier tel ik zo 7 krassen dus mijn inziens zou dat bij Volkswagen als volgt geweest zijn (uitgaande van eigen risico verlaagd naar €125):
1e krasje -> acceptatie
2e krasje -> €125
3e krasje -> €125
4e krasje -> €1.000
5e krasje -> €1.000
6e krasje -> €1.000
7e krasje- > €1,000

Ofwel tot €4.250 reparatiekosten zou voor eigen rekening zijn.

Zit dus nogal verschil tussen verschillende maatschappijen.

[ Voor 4% gewijzigd door assje op 26-11-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

assje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:16:
[...]

Sowieso is het altijd zo dat je ofwel eigen risico betaald of de werkelijke reparatiekosten als die lager zijn. Reparatiekosten van mijn schade werd snel geschat op €1.100, 6x eigen risico zou meer geweest zijn dus dan had het me €1.100 gekost. Het als één schade zien kan uit coulance maar is in principe niet correct als het niet in één voorval gebeurd is.

Ik heb recent naar een private lease bij Volkswagen gekeken en daar is benoemd dat maximaal 1 kleine kras per deel wordt gezien als acceptabele gebruiksschade. Maar, vervolgens staat er ook nog in de kleine letters dat bij >2 schade's in een jaar het eigen risico wordt verhoogd naar €1.000 (voor de rest van de looptijd!)

Op mijn portier tel ik zo 7 krassen dus mijn inziens zou dat bij Volkswagen als volgt geweest zijn (uitgaande van eigen risico verlaagd naar €125):
1e krasje -> acceptatie
2e krasje -> €125
3e krasje -> €125
4e krasje -> €1.000
5e krasje -> €1.000
6e krasje -> €1.000
7e krasje- > €1,000

Ofwel tot €4.250 reparatiekosten zou voor eigen rekening zijn.

Zit dus nogal verschil tussen verschillende maatschappijen.
Een kras op het portier repareren kost eerder rond de €250 dan €1000 of meer. Dan kom je dus op €1250 uit en niet op €4250.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
FirePuma142 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:25:
[...]

Een kras op het portier repareren kost eerder rond de €250 dan €1000 of meer. Dan kom je dus op €1250 uit en niet op €4250.
Dat is toch exact wat ik nog specifiek benoem? Tot €4.250 reparatiekosten zou eigen kosten zijn, werkelijke schatting reparatie was €1.100 dus dat is dan wat je kwijt bent. Ik noemde het alleen als voorbeeld dat als de werkelijke reparatiekosten hoger zouden zijn dit tot een maximum van €4.250 voor eigen rekening zou zijn.

Eigen risico gaat per geval maar reparatiekosten gaan gewoon op basis van werkelijke kosten dus daarbij speelt het aantal incidenten geen rol, hoe jij op €1.250 komt ontgaat me dus.

[ Voor 15% gewijzigd door assje op 26-11-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Valorian schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:57:
[...]

Nou ja, zo werkt het helaas ook niet altijd. Een kennis van mij reed ooit zijn leaseauto compleet in de prak. Die ging 1-op-1 door naar de schroothoop. Maar er werd wel 2x eigen riscio gerekend, want een kras aan de ene kant was geen onderdeel van het ongeluk.
De tweede ER had ik niet gepikt.

Pagina: 1 2 3 Laatste