Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:03

[Xiaomi Amazfit GTS] Ervaringen & Discussie

De Xiaomi Amazfit GTS wordt gezien als de opvolger van de Bip. Echter heeft de GTS een heel ander scherm en niet de geweldige accuduur van de Bip. Toch heeft de GTS een opgegeven accuduur van zo'n 14 dagen tijdens gebruik en zo'n 46 dagen in standby.

Het is erg complete smartwatch. Het heeft namelijk een 1,65" Amoled scherm met een resolutie van 348 x 442 pixels en is voorzien van Gorilla glass 3. Verder heeft het een waterdichtheid rating van 5 ATM en bevalt het de volgende sensoren: Accelaration sensor, geo sensor, lucht en licht sensoren.

De advies prijs is 129,- en is te verkrijgen in de kleuren zwart en goud.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAmazfit OS
Compatibel metAndroid 5.0 , iOS 10.0
ConnectiviteitBluetooth 5.0 BLE, GPS, GLONASS
Scherm1,65" Amoled, 348x442px, Gorilla Glass 3
SensorenBioTracker PPG optical sensor (hartslag), 6-assen accelaration sensor, 3-assen geometrie sensor, lucht druk sensor, omgevingslichtsensor
Waterdichtheid5 ATM
Formaat43,25 x 36,25 x 9,4 mm
Bandje formaat120 (lang) of 87 (kort) x 20 mm
Gewicht24,8 g
Accu220 mAh
AccuduurNormaal: 14 dagen, Standby: 46 dagen, GPS: 25 uur
BehuizingMetaal en plastic
KleurZwart, Goud
Prijs€129,-

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur mij dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.012-09-2019Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:51
ah, ik was al op zoek naar de topic. Ik zal binnenkort de Bip inruilen voor een GTS. op dit moment laad ik de BIP eens in de 14 dagen. 1x in de week laden van de GTS zou ik niet erg vinden. maar ik ben benieuwd naar ervaringen in de praktijk.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Christiano007

Ich bin der champion

Is er nog een groot verschil tussen de GTS en de GTR behalve uiteraard het uiterlijk?

Zou deze willen gebruiken voornamelijk voor notificaties, mail en bediening van spotify.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mijn vrouw aast op deze als vervanger voor haar BIP.

Hopelijk snel te verkrijgen!

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-12 15:13
Wat ik altijd jammer vind van deze marketing foto's, is dat je niet kan zien hoe groot de vezels zijn.
Bij de Bip waren die echt heel groot. De netto scherm grote viel daardoor echt tegen. Voor mij lastiger te lezen op een afstandje.
Deze lijkt er beter uit te zien. Ik wacht nog op een goeie review.

• mikevankan
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 09-12 08:46
i2Paq schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:59:
Mijn vrouw aast op deze als vervanger voor haar BIP.

Hopelijk snel te verkrijgen!
Hij is al een soort van te bestellen in de eu store.
https://amazfit.shop/smartwatch/37-82-amazfit-GTS.html

• _DookiE_
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10:02
Christiano007 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:52:
Is er nog een groot verschil tussen de GTS en de GTR behalve uiteraard het uiterlijk?

Zou deze willen gebruiken voornamelijk voor notificaties, mail en bediening van spotify.
Vraag ik me ook af.

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11-12 18:19
Heb nu tot volle tevredenheid een Bip en twijfel of ik een GTR moet nemen of moet wachten op de GTS. De 47mm GTR is me waarschijnlijk te groot/lomp, en de 42mm variant heeft met 195mAh net een te kleine accu. Als die 250 was geweest had ik hem direct genomen. De GTS scoort met 220 mAh net wat beter, en op zich is 14d natuurlijk nog steeds erg netjes (continu HR heb ik sowieso uit). Het grotere oled scherm (1.65 vs 1.2") in een vergelijkbare compacte behuizing als de Bip is natuurlijk een groot voordeel.

iisworks wijzigde deze reactie 20-09-2019 12:20 (9%)

• lxz
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik heb de gok maar eens gewaagd en deze besteld als vervanging voor mijn half-overleden Pebble. Wordt waarschijnlijk pas 2e helft van oktober uitgeleverd helaas..

• mdb76
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 29-09 09:46
Interessant horloge. Ik behoor ook tot de generatie ‘half overleden’ Pebble die een Apple Watch te duur vindt voor een horloge met een batterij van 18 uur. Ik heb net een BIP lite gekocht (sinds kort op de markt zonder gps maar wel waterdicht en grotere batterij) in afwachting van deze GTS omdat ik eigenlijk wel een always on display wil. Blij verrast van de mogelijkheden, batterij en community voor ‘tuning’ mogelijkheden via apps als Amazfit Watchfaces & AmazTools.

Zag dat ze die bij de GTR met een software update hebben toegevoegd (eerste versie had hem niet). Aangezien de GTR en GTS aan elkaar verwant zijn qua software hoop ik dat ze bij deze GTS ook een always on modus maken. Ik blijf het suf vinden dat je eerst op een knopje moet drukken om de tijd te zien.

mdb76 wijzigde deze reactie 29-09-2019 09:46 (5%)
Reden: Typefouten en aanvulling

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-12 08:14
duk3n schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:30:
Wat ik altijd jammer vind van deze marketing foto's, is dat je niet kan zien hoe groot de vezels zijn.
Bij de Bip waren die echt heel groot. De netto scherm grote viel daardoor echt tegen. Voor mij lastiger te lezen op een afstandje.
Deze lijkt er beter uit te zien. Ik wacht nog op een goeie review.
De afmeting van de horloge samen met schermformaat en verhouding in pixels staat erbij. Je zou het scherm binnen de behuizing even kunnen schetsen om het precies te zien.

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:51
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen met die horloge straks.
Zou wellicht volgend jaar eens een mooie upgrade kunnen zijn voor mijn Bip.

Xiaomi Mi 9T. ROM: [Developer] MIUI 11 Xiaomi.eu 9.12.5 met mods. In afwachting van LineageOS.

• iisworks
Vreemd dat de verkoop van de GTS niet grootschalig van de grond komt! Had al lang aanbiedingen op Aliexpress verwacht, maar tot nu toe helemaal niets.

Ik heb toch maar vast een 47mm GTR besteld als opvolger van mijn Bip, hopelijk valt het formaat in de praktijk mee.

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:08
Op de site / shop van amazfit staat dat de levering 2e helft van oktober begint, maar het is idd raar dat er nog zo weinig aandacht aan besteed wordt..
Dit is wel een grote kanshebber voor mij.

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09-12 08:14
Zag al wat aanbiedingen, maar die leveren alleen in duitsland helaas. Misschien interessant voor tweakers in de buurt van de grens of in duitsland:

Voor de advies prijs (129 euro):

cyberport.de

mediamarkt.de

Voor veel te veel (momenteel 167):

Gearbest

2green wijzigde deze reactie 06-10-2019 23:13 (80%)

• EN-IS
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-12 14:41

EN-IS

ChinaKorting.nl

Er wordt tevens gesproken over een versie met NFC. Volgens de reviewer is dat de enige feature dat er bij komt en er niks veranderd aan de GTS.

Met betrekking tot bestellen bij Cyberport, Mediamarkt en Saturn Duitsland, er is veel onduidelijkheid over de levering. Ik ben zelf benieuwd naar de GTS en wil deze bestellen, alleen door de onduidelijkheden omtrent levering wacht ik nog even.

ChinaKorting.nl - Bestellen uit China met Korting! | Couponcodes - Aanbiedingen - Reviews | [F] - [T]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

EN-IS schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:48:

Met betrekking tot bestellen bij Cyberport, Mediamarkt en Saturn Duitsland, er is veel onduidelijkheid over de levering. Ik ben zelf benieuwd naar de GTS en wil deze bestellen, alleen door de onduidelijkheden omtrent levering wacht ik nog even.
Ik ook, mede omdat ik hoop ergens de andere kleuren aan te treffen.

• keetoo
  • Laatst online: 25-10 09:10
ik ben ook erg geïnteresseerd is deze smartwatch, wat ik echter nergens gevonden krijg, is wat de minimale (rust) hartslag is die gemeten/geregistreerd kan worden. ik heb nogal een lage rustpols (van circa 37) en heb hierdoor een mi band 3 retour gestuurd omdat deze niet onder de 42 kon registreren.

• hxk-clan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-12 21:47

hxk-clan

Life is Strange

keetoo schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:10:
ik ben ook erg geïnteresseerd is deze smartwatch, wat ik echter nergens gevonden krijg, is wat de minimale (rust) hartslag is die gemeten/geregistreerd kan worden. ik heb nogal een lage rustpols (van circa 37) en heb hierdoor een mi band 3 retour gestuurd omdat deze niet onder de 42 kon registreren.
Geen directe ervaring maar het zou raar zijn als hij het niet zou kunnen. Zelfs mijn Amazfit BIP gaat zeker tot 36 (mijn laagst gemeten hartslag)..

hxk-clan wijzigde deze reactie 25-10-2019 13:43 (3%)

Ryzen 2600, 16GB/3200Mhz, 850 Evo 250GB + 2TB HDD, RX Vega 56 Strix | OnePlus 6 Mirror Black

• Jeroen1988
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-12 19:28
Voor de mensen die hem nog willen bestellen..

Hier in Nederland te bestellen op de volgende webshop.. Is op het moment van schrijven op voorraad.

https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-huami-amazfit-gts.html

Donderdag besteld, vandaag in huis. Zwarte variant, Europese en werkt prima :)

Jeroen1988 wijzigde deze reactie 26-10-2019 15:57 (18%)

• iisworks
Jeroen1988 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:56:

Hier in Nederland te bestellen op de volgende webshop.. Is op het moment van schrijven op voorraad.

Zou je een rondje lopen/fietsen met GPS kunnen testen of de nauwkeurigheid van de track goed is (liefst onder niet ideale omstandigheden, bv bebouwde kom of bos)? Bij de GTR is dit een behoorlijk groot probleem: tracks zigzaggend naast de route, door gebouwen, afgesneden bochten etc. En de GTS lijkt gebaseerd te zijn op de zelfde hardware als de GTR. Mijn Bip geeft diezelfde routes altijd strak weer, tot aan de juiste kant van de weg.

iisworks wijzigde deze reactie 26-10-2019 20:36 (5%)

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-12 13:05
Hoe goed werken de notificaties voor bijvoorbeeld Whatsapp of Telegram?

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Jeroen1988
Goed, heb de horloge nog geen 24 uur in huis maar de voorlopige conclusie is:

Het is echt een watch die eruit ziet als een Apple Watch, wat voor mij een plus punt is omdat ik het design erg mooi ervan vind maar niet de prijs ervan wilt betalen :)

Pluspunten:

Beeld kwaliteit is echt een plus, de kleuren springen uit het Amoled scherm is alles is duidelijk afleesbaar.. Veel beter dan de Amazfit BIP die ik hiervoor (1 maand lang) heb gehad.

Hij is niet te groot, ikzelf heb niet al te brede polsen maar hij zit prima. Hij past in mij geval perfect en staat naar mij mening niet verkeerd.

Gewicht is gewoon goed, hij is lekker licht en voelt niet als een "zwaar" horloge wat je om je polsen hebt. Zeker op lange termijn kan ik me niet voorstellen hierover klachten ga krijgen.

Music Control: Werkt met spotify, nummers die afgespeeld worden via je telefoon kun je pauzeren, skippen en hervatten via je horloge.. Werkt erg prettig. Hierdoor moet je wel eerst naar music control menu op je horloge.

Notificaties kunnen je beheren via je amazfit app, hierin kun je aangeven wat je wilt binnen krijgen op je horloge en wat niet.. Ik heb hiervoor gekozen om alleen belangrijke notificaties binnen te krijgen om zo "rust" te krijgen en niet contant te noodzaak heb om te kijken naar iets wat ook wel 5 minuten later beantwoord kan worden.

Ik heb tot nu toe alleen whatsapp for business and me Agenda toegestaan. Hier moet ik nog me mening over vormen omdat hier nog weinig notificaties op gehad hebt.

Watch interface, dit werkt gewoon prima. De default watch face is voor mij prima en is naar wens in beperkte maten aan te passen. Ikzelf vind het weer vooruit erg handig en voor mij zal er geen rede zijn over te schakelen naar een andere watch face.

Minpunten:

Bij het sporten worden bewegingen met de arm gezien als een stap, bijvoorbeeld dumbell curl oefeningen. Het kan zijn dus dat je 200 extra stappen erbij hebt zonder dat je van je plek bent geweest.

Notificaties zijn snel verdwenen, je "voelt" het horloge trillen en hebt maar een paar seconden om te kijken naar een notificatie voordat deze weg is. Ik weet tot nu toe nog niet hoe ik dit kan aanpassen. Wel kun je de notificaties opzoeken in een speciaal notificatie scherm.

Het horloge werkt (nog) niet met de MI Fit app, hier bestaat nog geen optie om de GTS toe te voegen. Ik heb hiervoor de Amazfit app zelf moeten downloaden. In deze app heb ik tot toe nog geen beperkingen tegen gekomen tegenover de MI Fit app die ik hiervoor gebruikte.

Winter/zomer tijd: Hij had vanmorgen wat moeite met het uur verschil. Ik heb het horloge moeten herstarten om de tijd weer goed te krijgen. Ik weet niet of dit een bug is of altijd zo is. Over een half jaar weet ik meer :P

Bij verdere vragen hoor ik graag.

Wordt gebruikt in combinatie met de een:
Xiaomi Mi 9T Pro en Amazfit App (Auto start en battery saving mode).

Jeroen1988 wijzigde deze reactie 27-10-2019 09:25 (6%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jeroen1988 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:56:

Bedankt, en besteld voor mijn vrouw.

Zij runt een Curves en is dus altijd druk met bewegen.

Nu gebruikt ze een BIP en ik zal haar vragen beide een paar dagen tegelijkertijd om te houden.

• Barbas
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:16

Barbas

Gallego!

Jeroen1988 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:19:

[Afbeelding]

Het is echt een watch die eruit ziet als een Apple Watch, wat voor mij een plus punt is omdat ik het design erg mooi ervan vind maar niet de prijs ervan wilt betalen :)

Pluspunten:

Beeld kwaliteit is echt een plus, de kleuren springen uit het Amoled scherm is alles is duidelijk afleesbaar.. Veel beter dan de Amazfit BIP die ik hiervoor (1 maand lang) heb gehad.

Hij is niet te groot, ikzelf heb niet al te brede polsen maar hij zit prima. Hij past in mij geval perfect en staat naar mij mening niet verkeerd.

Gewicht is gewoon goed, hij is lekker licht en voelt niet als een "zwaar" horloge wat je om je polsen hebt. Zeker op lange termijn kan ik me niet voorstellen hierover klachten ga krijgen.

Music Control: Werkt met spotify, nummers die afgespeeld worden via je telefoon kun je pauzeren, skippen en hervatten via je horloge.. Werkt erg prettig. Hierdoor moet je wel eerst naar music control menu op je horloge.

Notificaties kunnen je beheren via je amazfit app, hierin kun je aangeven wat je wilt binnen krijgen op je horloge en wat niet.. Ik heb hiervoor gekozen om alleen belangrijke notificaties binnen te krijgen om zo "rust" te krijgen en niet contant te noodzaak heb om te kijken naar iets wat ook wel 5 minuten later beantwoord kan worden.

Ik heb tot nu toe alleen whatsapp for business and me Agenda toegestaan. Hier moet ik nog me mening over vormen omdat hier nog weinig notificaties op gehad hebt.

Watch interface, dit werkt gewoon prima. De default watch face is voor mij prima en is naar wens in beperkte maten aan te passen. Ikzelf vind het weer vooruit erg handig en voor mij zal er geen rede zijn over te schakelen naar een andere watch face.

Minpunten:

Bij het sporten worden bewegingen met de arm gezien als een stap, bijvoorbeeld dumbell curl oefeningen. Het kan zijn dus dat je 200 extra stappen erbij hebt zonder dat je van je plek bent geweest.

Notificaties zijn snel verdwenen, je "voelt" het horloge trillen en hebt maar een paar seconden om te kijken naar een notificatie voordat deze weg is. Ik weet tot nu toe nog niet hoe ik dit kan aanpassen. Wel kun je de notificaties opzoeken in een speciaal notificatie scherm.

Het horloge werkt (nog) niet met de MI Fit app, hier bestaat nog geen optie om de GTS toe te voegen. Ik heb hiervoor de Amazfit app zelf moeten downloaden. In deze app heb ik tot toe nog geen beperkingen tegen gekomen tegenover de MI Fit app die ik hiervoor gebruikte.

Winter/zomer tijd: Hij had vanmorgen wat moeite met het uur verschil. Ik heb het horloge moeten herstarten om de tijd weer goed te krijgen. Ik weet niet of dit een bug is of altijd zo is. Over een half jaar weet ik meer :P

Weet je ook iets over hoe nauwkeurig de GPS is? En de hartslagsensor?

Mejor así

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:51

[Afbeelding]

Pluspunten:

Minpunten:

ik ben vooral benieuwd naar de batterij. Ik hoor graag van je hoe lang deze meegaat.
moet zeggen.. de kleuren op het scherm, echt mooi. :9~

• Jeroen1988
Barbas schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:08:
[...]

Weet je ook iets over hoe nauwkeurig de GPS is? En de hartslagsensor?
Heb zelf nog niet getest, hier is iemand die dit al wel gedaan heeft.

YouTube: Amazfit GTS - Fitness Tracking Accuracy Test (Steps, Cycling, Heart ...

• Jeroen1988
SolarOrbiter schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:48:
[...]

ik ben vooral benieuwd naar de batterij. Ik hoor graag van je hoe lang deze meegaat.
moet zeggen.. de kleuren op het scherm, echt mooi. :9~
Scherm is idd erg mooi, op dit moment is de battery 87%. Dat is uit de doos incl updaten van firmware. Instellen en ermee spelen.

Ik verwacht dat hij zeker 2 weken mee gaat.

Slaap en hartmeter staan aan, op 30 minuten interval.
Scherm tijd op 5 seconden met wakker worden als je naar het scherm kijkt.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-12 12:41

Dat mis ik wel op mijn BIP. Ga elke dag op de fiets naar mijn werk en vind het dan ideaal om met m'n horloge mijn muziek te kunnen bedienen en zien welk nummer je afspeelt etc. Op de BIP kan je met een workaround wel doorspoelen, maar dat is dan het enige.

De Pebble had dit ook altijd en werkt goed. En neem aan dat je de volgorde van het menu in de GTS kunt aanpassen zoals bij de BIP?

• Jeroen1988
CoachKoos schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:04:
[...]

Dat mis ik wel op mijn BIP. Ga elke dag op de fiets naar mijn werk en vind het dan ideaal om met m'n horloge mijn muziek te kunnen bedienen en zien welk nummer je afspeelt etc. Op de BIP kan je met een workaround wel doorspoelen, maar dat is dan het enige.

De Pebble had dit ook altijd en werkt goed. En neem aan dat je de volgorde van het menu in de GTS kunt aanpassen zoals bij de BIP?
Yes dat zeker mogelijk. Je kunt ook hele menu's verbergen zoals bij de bip

• JaRi62
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 29-11 08:55
Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van de Xiaomi Amazfit GTS en tot nu toe bevalt die mij meer dan prima.

Ik was al een tijdje op zoek naar een smartwatch, maar vond en vind de Apple Watch en de duurdere Watch van Samsung (veel) te duur. Via de Topic over de ‘voorganger’ van deze GTS kwam ik bij deze smartwatch van Xiaomi terecht.

Allereerst de batterijduur. Ik heb de watch direct na ontvangst (verder) opgeladen en op dit moment - een week verder - bedraagt die nog 50%. Daar ben ik heel tevreden over. En dan heb ik de hartslagmeting continue aanstaan.

Ik gebruik de watch met name voor het hardlopen. Telkens een telefoon meenemen en - vooral - die ook nog eens bedienen, vind ik verre van ideaal. Mede daarom dus een smartwatch. De eerste keer was het nog even wennen en uitzoeken. Vandaar dat ik beide - de iPhone en de watch - had aan gezet. Beide producten leverden vergelijkbare output. De 2e keer had ik mij iPhone wel bij me, maar niet meer om afstanden e.d. te meten.

Andere handige mogelijkheden zijn o.a.: weermetingen of -verwachtingen, slaapmetingen, stappenteller, hartslag, het kunnen lezen van berichten via whatsapp, sms e.d.

De app van de smartwatch werkt ook goed. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehad. Mogelijk dat ik over enige tijd nog andere mogelijkheden ga onderzoeken.

Kortom, ik ben heel tevreden met deze smartwatch. Het feit dat die nog behoorlijk op een iWatch lijkt, is mooi meegenomen.

• Raypelsteeltje
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-12 03:37
Wat is toch die fascinatie met “hij lijkt op een Apple watch”.
Is dat voor de buitenwereld ?

Is het bezitten van een zwaar overpriced horloge van €500 dat max een dag mee gaat dan zo’n status ding?

Qua uiterlijk kan je niet veel anders dan rond of vierkant.
En minimalistisch is nu eenmaal een trend.

Dit is een compleet ander product met “vergelijkbare” functies voor een prima prijs!
Niet meer en niet minder.

• Zesse
  • Laatst online: 02-12 11:18
JaRi62 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:56:
Ik gebruik de watch met name voor het hardlopen. Telkens een telefoon meenemen en - vooral - die ook nog eens bedienen, vind ik verre van ideaal. Mede daarom dus een smartwatch. De eerste keer was het nog even wennen en uitzoeken. Vandaar dat ik beide - de iPhone en de watch - had aan gezet. Beide producten leverden vergelijkbare output. De 2e keer had ik mij iPhone wel bij me, maar niet meer om afstanden e.d.
Hoe tevreden ben je over de tracking? Er zijn reviewers die melden dat deze zeer onnauwkeurig is. En is het mogelijk routes (gpx files) te laden en te volgen vanop de gts? Ik zoek vervanging voor mij amazfit bip, maar de gps functie is voor mij superbelangrijk. Daarvoor had ik een TomTom sportswatch en daar kon je routes inladen en volgen. Bij de bip mis ik die functie echt wel.

• JaRi62
Raypelsteeltje schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:32:
Wat is toch die fascinatie met “hij lijkt op een Apple watch”.
Is dat voor de buitenwereld ?

Is het bezitten van een zwaar overpriced horloge van €500 dat max een dag mee gaat dan zo’n status ding?

Qua uiterlijk kan je niet veel anders dan rond of vierkant.
En minimalistisch is nu eenmaal een trend.

Dit is een compleet ander product met “vergelijkbare” functies voor een prima prijs!
Niet meer en niet minder.
Ieder zijn mening. Ik heb alleen willen aangeven dat ik de Apple iWatch heel mooi vind om te zien, maar dat ik het geld er niet voor over heb. Met de Xiaomi Amazfit GTS heb ik nu een smartwatch die veel goedkoper is, die zo ongeveer de mogelijkheden biedt die ik interessant vind en die qua uiterlijk aardig wat van een iWatch weg heeft.
Niets meer en niets minder.

Dat je daar wat van vindt, is prima. Ik neem dat voor kennisgeving aan.

• JaRi62
Zesse schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:34:
[...]

Hoe tevreden ben je over de tracking? Er zijn reviewers die melden dat deze zeer onnauwkeurig is. En is het mogelijk routes (gpx files) te laden en te volgen vanop de gts? Ik zoek vervanging voor mij amazfit bip, maar de gps functie is voor mij superbelangrijk. Daarvoor had ik een TomTom sportswatch en daar kon je routes inladen en volgen. Bij de bip mis ik die functie echt wel.
Ik ben de mogelijkheid van routes laden (gpx files) (nog?) niet tegengekomen. Wel vind ik de GPS tot dusver nauwkeurig (genoeg). Ik heb de eerste keer de GPS uitkomst vergelijken met die op Strava die ik met mijn iPhone had ingesteld en die kwamen behoorlijk overeen.

De Xiaomi Amazfit GTS biedt mij voldoende mogelijkheden voor het hardlopen. Die output kun je ook koppelen aan Strava. Maar dat biedt niet of nauwelijks meerwaarde boven de output in de app van Amazfit.

• Punkbuster
Hoe kan je deze watch opladen? Zit er een dock bij of hoe gaat dat?

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JaRi62 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:10:
[...]

Ieder zijn mening. Ik heb alleen willen aangeven dat ik de Apple iWatch heel mooi vind om te zien, maar dat ik het geld er niet voor over heb. Met de Xiaomi Amazfit GTS heb ik nu een smartwatch die veel goedkoper is, die zo ongeveer de mogelijkheden biedt die ik interessant vind en die qua uiterlijk aardig wat van een iWatch weg heeft.

Zo denk ik er ook over nu ik de GTS gezien en gevoelt hebt.

Erg mooi apparaat voor je geld.
Punkbuster schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:04:
Hoe kan je deze watch opladen? Zit er een dock bij of hoe gaat dat?
USB kabel met een magnetische connector die achterop het horloge "geklikt" wordt.

Zit prima vast.

• iisworks
JaRi62 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:15:
[...]

Ik ben de mogelijkheid van routes laden (gpx files) (nog?) niet tegengekomen. Wel vind ik de GPS tot dusver nauwkeurig (genoeg). Ik heb de eerste keer de GPS uitkomst vergelijken met die op Strava die ik met mijn iPhone had ingesteld en die kwamen behoorlijk overeen.

De Xiaomi Amazfit GTS biedt mij voldoende mogelijkheden voor het hardlopen. Die output kun je ook koppelen aan Strava. Maar dat biedt niet of nauwelijks meerwaarde boven de output in de app van Amazfit.
Is de route van de GTS goed genoeg dat er geen bochten extreem worden afgesneden en hij niet zigzagt over een rechte weg, en de aangegeven snelheid betrouwbaar is? De Bip geeft een perfecte track over de daadwerkelijke route aan, waarbij je zelfs ziet aan welke kant van de weg je zat. Ik kijk ook naar de GTS, maar voor ik van de Bip afstap ben ik heel erg benieuwd hoe goed de GPS op de GTS is in vergelijking met de dramatische onnauwkeurigheid van de GTR (die dezelfde hardware heeft als de GTS).

Heb je toevallig een screenshot bij de hand zodat we een concreet idee krijgen? :)

iisworks wijzigde deze reactie 07-11-2019 20:43 (3%)

• JaRi62
iisworks schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:24:
[...]

Is de route van de GTS goed genoeg dat er geen bochten extreem worden afgesneden en hij niet zigzagt over een rechte weg, en de aangegeven snelheid betrouwbaar is? De Bip geeft een perfecte track over de daadwerkelijke route aan, waarbij je zelfs ziet aan welke kant van de weg je zat. Ik kijk ook naar de GTS, maar voor ik van de Bip afstap ben ik heel erg benieuwd hoe goed de GPS op de GTS is in vergelijking met de dramatische onnauwkeurigheid van de GTR (die dezelfde hardware heeft als de GTS).

Heb je toevallig een screenshot bij de hand zodat we een concreet idee krijgen? :)
Ik ben tevreden over de output van de GPS. Helaas lukt het mij niet om daar via een screenshot inzicht in te geven. Iemand een idee hoe je hier een afbeelding / foto kunt tonen?

Wel gebeurde het mij gisteren dat het eerste deel van mijn hardlooproute niet zichtbaar was. Daar baalde ik best van. Of het te maken had met het feit dat ik (voor het eerst) mijn iPhone had thuisgelaten waardoor de directe uitvoer niet mogelijk was, ik durf het niet te zeggen. Maar dat was eigenlijk mijn eerste tegenvaller van de Xiaomi Amazfit GTS. Hopelijk was het eenmalig.

Over de batterij ben ik tevreden. Ik heb die afgelopen zondag opgeladen en vandaag - vrijdag - staat die nog op 66%.

• Punkbuster
Vandaag mijn GTS binnen gekregen en de eerste indruk is erg goed. Ik kom van een Samsung S3 Frontier en de GTS bevalt me beter. Het horloge is lekker licht en de notificaties zijn veel duidelijker. Het verschil in batterij leven is ook erg groot.

• nemmiesis29
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:23
Hier ook vandaag binnen en eindelijk een smartwatch met een hoge ppi en mooie zwartwaarden, héérlijk scherm.

Ik ben geen sporter maar wilde gewoon een watch die alle inkomende berichten toont plus natuurlijk de tijd en datum in één overzicht voor niet al te veel centen.
Hij is lekker licht zit heerlijk om je pols en werkt smooth met mooie watch-faces.

Batterij heb ik na een paar uur geen idee van maar zoals het er nu uitziet gaan de procenten gelukkig zeer traag naar beneden en niet meer elke dag opladen was ook een vereiste voor mij.

Al met al nu al zeer zeer tevreden.

nemmiesis29 wijzigde deze reactie 08-11-2019 13:36 (30%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mijn vrouw heeft 4 dagen zowel de BIP als de GTS om gehad.

Stappen, hartslag etc. ontlopen elkaar niet zo veel.

Mede het grotere scherm + meer info ervaart zij als zeer prettig en ook de notificaties die "duidelijker/voelbaarder" zijn.

• iisworks
i2Paq schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:42:
Mijn vrouw heeft 4 dagen zowel de BIP als de GTS om gehad.

Stappen, hartslag etc. ontlopen elkaar niet zo veel.

Mede het grotere scherm + meer info ervaart zij als zeer prettig en ook de notificaties die "duidelijker/voelbaarder" zijn.
Ik ben erg benieuwd of de GPS route bij lopen/fietsen ook goed overeenkomt op de kaart, want dat is dus het enige wat me ervan weerhoudt om de Bip te vervangen!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

iisworks schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:31:
[...]

Ik ben erg benieuwd of de GPS route bij lopen/fietsen ook goed overeenkomt op de kaart, want dat is dus het enige wat me ervan weerhoudt om de Bip te vervangen!
Dat schijnt bij de GTR niet zo goed te zijn, dus daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

De GTR lijkt me wel mooier, zowel het klokje als het bandje (kan daar een universeel horlogebandje op?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

iisworks schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:31:
[...]

Ze gaat zondag een lange wandeling maken.

Ik zal vragen of ze tevens MapMyWalk erbij gaat gebruiken.

• Raypelsteeltje
JaRi62 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:10:
[...]

Met Ma Flodder stem,
Das mooi jongen.

• Christiano007
  • Laatst online: 13:15

Christiano007

Ich bin der champion

nemmiesis29 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:23:
Hier ook vandaag binnen en eindelijk een smartwatch met een hoge ppi en mooie zwartwaarden, héérlijk scherm.

Ik ben geen sporter maar wilde gewoon een watch die alle inkomende berichten toont plus natuurlijk de tijd en datum in één overzicht voor niet al te veel centen.
Hij is lekker licht zit heerlijk om je pols en werkt smooth met mooie watch-faces.

Batterij heb ik na een paar uur geen idee van maar zoals het er nu uitziet gaan de procenten gelukkig zeer traag naar beneden en niet meer elke dag opladen was ook een vereiste voor mij.

Al met al nu al zeer zeer tevreden.
[Afbeelding]
Kun je eens een filmpje maken hoe soepel hij overgaat qua animatie en hoe inkomende notificaties eruit zien?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Morzun
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-11 00:01

Morzun

kan heel goed pizza's maken

JaRi62 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:56:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van de Xiaomi Amazfit GTS en tot nu toe bevalt die mij meer dan prima.

Ik was al een tijdje op zoek naar een smartwatch, maar vond en vind de Apple Watch en de duurdere Watch van Samsung (veel) te duur. Via de Topic over de ‘voorganger’ van deze GTS kwam ik bij deze smartwatch van Xiaomi terecht.

Allereerst de batterijduur. Ik heb de watch direct na ontvangst (verder) opgeladen en op dit moment - een week verder - bedraagt die nog 50%. Daar ben ik heel tevreden over. En dan heb ik de hartslagmeting continue aanstaan.

Ik gebruik de watch met name voor het hardlopen. Telkens een telefoon meenemen en - vooral - die ook nog eens bedienen, vind ik verre van ideaal. Mede daarom dus een smartwatch. De eerste keer was het nog even wennen en uitzoeken. Vandaar dat ik beide - de iPhone en de watch - had aan gezet. Beide producten leverden vergelijkbare output. De 2e keer had ik mij iPhone wel bij me, maar niet meer om afstanden e.d. te meten.

Andere handige mogelijkheden zijn o.a.: weermetingen of -verwachtingen, slaapmetingen, stappenteller, hartslag, het kunnen lezen van berichten via whatsapp, sms e.d.

De app van de smartwatch werkt ook goed. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehad. Mogelijk dat ik over enige tijd nog andere mogelijkheden ga onderzoeken.

Kortom, ik ben heel tevreden met deze smartwatch. Het feit dat die nog behoorlijk op een iWatch lijkt, is mooi meegenomen.
Bedankt voor jouw indruk! Twee vragen:
- Hoe goed (of slecht) werkt de GPS?
- Je hebt het over je telefoon thuis laten tijdens het hardlopen. Betekent dit dat je gewoon muziek vanaf de watch kan afspelen zonder je telefoon in de buurt te hebben? Dat zou perfect zijn namelijk

• Jeroen1988

[Afbeelding]

Pluspunten:

Minpunten:

Update: Sinds 26 Oktober nog geen noodzaak gehad om hem op te laden.. De batterij is uit de doos nu op 36%. Ik verwacht nog een volledige week mee te kunnen doen voordat ik hem moet opladen.

GPS niet gebruikt btw. Zal wel schelen.

• Punkbuster
Morzun schreef op zondag 10 november 2019 @ 06:54:
[...]

Bedankt voor jouw indruk! Twee vragen:
- Hoe goed (of slecht) werkt de GPS?
- Je hebt het over je telefoon thuis laten tijdens het hardlopen. Betekent dit dat je gewoon muziek vanaf de watch kan afspelen zonder je telefoon in de buurt te hebben? Dat zou perfect zijn namelijk
Die muziek afspeeloptie zit er niet op, alleen de remote controls voor muziek op je telefoon.

• AcIDeR
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-12 19:59
Jeroen1988 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:25:
[...]

Scherm is idd erg mooi, op dit moment is de battery 87%. Dat is uit de doos incl updaten van firmware. Instellen en ermee spelen.

Ik verwacht dat hij zeker 2 weken mee gaat.

Slaap en hartmeter staan aan, op 30 minuten interval.
Scherm tijd op 5 seconden met wakker worden als je naar het scherm kijkt.
Hoe is de mogelijkheid om altijd de tijd te tonen?
En wat doet dit met de batterijduur?

• Jeroen1988
AcIDeR schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:35:
[...]

Hoe is de mogelijkheid om altijd de tijd te tonen?
En wat doet dit met de batterijduur?
YouTube: Amazfit GTS - Always On Display - First Look - Global Version Buy Li...

Hij heeft zeker een always on optie, van ik wat heb gelezen gaat je batterij dan 2 - 3 dagen mee

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jeroen1988 schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:11:
[...]

YouTube: Amazfit GTS - Always On Display - First Look - Global Version Buy Li...

Hij heeft zeker een always on optie, van ik wat heb gelezen gaat je batterij dan 2 - 3 dagen mee
Dat zou ik wel te weinig vinden, dan zou ik die optie niet gebruiken.

/▌

• Jeroen1988
Marzman schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:04:
[...]

Dat zou ik wel te weinig vinden, dan zou ik die optie niet gebruiken.
YouTube: Amazfit GTS - how to set up always on display?!

Onderop in comments hebben ze het over minimaal een week.. Dus denk dat het kwestie van testen is.

• misterdjus
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-12 08:00
Ik ben een beetje aan het kijken naar dit klokje als opvolger van de amazfit bip. Ik vraag me wel af hoe de ervaringen zijn met de Whatsapp meldingen die binnen komen.

Bij de bip komen er vaak vraagtekens mee omdat bepaalde smylies en tekens niet herkend worden. Hoe is dat met de GTS? En past alles lekker in beeld?

En kan het horloge gewoon goed in het nederlands met de internationale versie?

Hoe is het met de sync? Is de GTS de app koppeling wel eens kwijt? Ik merk dat met de bip nogal eens. Ik krijg dan wel een melding dat er een whatsapp bericht is maar ik zie op mijn bip alleen de melding: nieuw bericht kijk op je telefoon voor inhoud ofzo.

Even wat korte vragen in mijn orientatie avondje :)

hoi

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Werkt de GTS goed met een iPhone, qua Whatsapp en e-mail notificaties?

• Zesse
JaRi62 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:07:
[...]

Ik ben tevreden over de output van de GPS. Helaas lukt het mij niet om daar via een screenshot inzicht in te geven. Iemand een idee hoe je hier een afbeelding / foto kunt tonen?

Wel gebeurde het mij gisteren dat het eerste deel van mijn hardlooproute niet zichtbaar was. Daar baalde ik best van. Of het te maken had met het feit dat ik (voor het eerst) mijn iPhone had thuisgelaten waardoor de directe uitvoer niet mogelijk was, ik durf het niet te zeggen. Maar dat was eigenlijk mijn eerste tegenvaller van de Xiaomi Amazfit GTS. Hopelijk was het eenmalig.

Over de batterij ben ik tevreden. Ik heb die afgelopen zondag opgeladen en vandaag - vrijdag - staat die nog op 66%.
Ik heb de test ook gedaan.

Op een traject van 2,50 km op mijn tomtom sportswatch en 2,51 km op mijn smartphone kwam de GTS uit op 2,64 km. Bochten worden inderdaad afgesneden of wijder genomen en de weergegeven track loopt vaak naast de weg. Het weergegeven hoogteprofiel is helemaal rampzalig. Voor sommigen misschien aanvaardbaar, maar aangezien ik de tomtom en de BIP gewend ben is het dat voor mij niet.
Het duurt ook een eeuwigheid (tussen 3 en 6 minuten) alvorens de GTS een GPS-signaal vastheeft.

Ik heb ook screenshots, maar ik krijg deze hier helaas ook niet gepost.

Voor wie de GPS output niet echt accuraat moet zijn of wie geen GPS gebruikt is dit een goed horloge, want voor de rest heb ik er niet echt iets op aan te merken. Aangezien ik regelmatig hardloop en graag accurate data ontvang (vooral ook tijdens de activiteit zelf, want ook daar toont de GTS bvb snelheden die absoluut onmogelijk zijn) zal ik deze waarschijnlijk retourneren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zesse schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:16:
[...]

Ik heb de test ook gedaan.

Op een traject van 2,50 km op mijn tomtom sportswatch en 2,51 km op mijn smartphone kwam de GTS uit op 2,64 km. Bochten worden inderdaad afgesneden of wijder genomen en de weergegeven track loopt vaak naast de weg. Het weergegeven hoogteprofiel is helemaal rampzalig. Voor sommigen misschien aanvaardbaar, maar aangezien ik de tomtom en de BIP gewend ben is het dat voor mij niet.
Het duurt ook een eeuwigheid (tussen 3 en 6 minuten) alvorens de GTS een GPS-signaal vastheeft.

Ik heb ook screenshots, maar ik krijg deze hier helaas ook niet gepost.

Voor wie de GPS output niet echt accuraat moet zijn of wie geen GPS gebruikt is dit een goed horloge, want voor de rest heb ik er niet echt iets op aan te merken. Aangezien ik regelmatig hardloop en graag accurate data ontvang (vooral ook tijdens de activiteit zelf, want ook daar toont de GTS bvb snelheden die absoluut onmogelijk zijn) zal ik deze waarschijnlijk retourneren.
Hetzelfde als bij de GTR, raar dat ze dat niet eerst opgelost hebben voor het horloge uit te brengen.

/▌

• iisworks
Inderdaad erg teleurstellend voor de nieuwste modellen, had na het GPS fiasco van de gtr nog hoop dat het met de laatste gts revisies opgelost zou zijn. Zal de bip voorlopig maar houden...

• h3nr1
  • Laatst online: 11-12 22:54
Kan de gts ook smart alarm? Dus dat hij je tijdens lichte slaap wakker maakt.

• Jeroen1988
h3nr1 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:59:
Niet dat ik kon vinden, wel kan je hem als dagelijkse wekker gebruiken wat al 3 weken doe.

• Zesse
Na de laatste update nogmaals test gedaan. De output van de gps was nu wel goed. Mooie tracking en minimaal verschil met smartphone (87m op 12 km). Wel nog steeds 2 a 3 min. wachten eer het horloge gps signaal vast had. Maar verder dus alles prima, ook de data weergegeven op het horloge tijdens de activiteit leek mij accuraat. (Ik liep geen 50 km/u meer zoals vorige week maar max 17/uur). Voorlopig wacht ik dus nog even met retourneren...

• Zesse
h3nr1 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:59:
Ja, functie bestaat. Niet via de eigen app of via horloge zelf, maar via de app notify and fitness for amazfit is deze in te stellen.

• h3nr1
  • Laatst online: 11-12 22:54
Zesse schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:06:
[...]

Ja, functie bestaat. Niet via de eigen app of via horloge zelf, maar via de app notify and fitness for amazfit is deze in te stellen.
Bedankt, had inmiddels ook gevonden dat de app sleep as android ook ondersteund word. Heb nu een pebble welke een app op het horloge zelf heeft en ben aan het kijken naar een vervanger.

• StraightOn.NL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 10-12 10:12
Weet iemand hoe en of NFC icm met een betaal app werkt op de Amazfit GTS?]

FYI, vandaag ontvangen. Het is een hele upgrade vanaf een Amazfit COR 2. Geweldig apparaat tot nu toe.
Koste mij 2 minuten om alles in te stellen naar wens.

Voor de Amazfit COR2 trouwens al Mi Band 2 en 3 gehad.
De Amazfit COR2 is/was trouwens géén upgrade vanaf de Mi Band 3, het kleurenscherm voegt niks toe en is te klein om notificaties te kunnen lezen (te weinig tekens op een regel). Daarnaast had de COR een veel minder responsief scherm dan alle anderen.

StraightOn.NL wijzigde deze reactie 19-11-2019 16:13 (90%)

• lxz
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Volgens mij heeft de global versie geen NFC helaas.. En ik heb me laten vertellen dat de Chinese versie alleen samenwerkt met 'Chinapay', dus niet met Nederlandse banken

• iisworks
Zesse schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:45:
Na de laatste update nogmaals test gedaan. De output van de gps was nu wel goed. Mooie tracking en minimaal verschil met smartphone (87m op 12 km). Wel nog steeds 2 a 3 min. wachten eer het horloge gps signaal vast had. Maar verder dus alles prima, ook de data weergegeven op het horloge tijdens de activiteit leek mij accuraat. (Ik liep geen 50 km/u meer zoals vorige week maar max 17/uur). Voorlopig wacht ik dus nog even met retourneren...
En ziet de route in de app er nu ook goed uit, met normaal snelheidsverloop en niet zigzaggend over de weg? Ik ben nogal sceptisch over een software fix...

iisworks wijzigde deze reactie 22-11-2019 09:30 (4%)

• Zesse
iisworks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:30:
[...]

En ziet de route in de app er nu ook goed uit, met normaal snelheidsverloop en niet zigzaggend over de weg? Ik ben nogal sceptisch over een software fix...
Ja, ziet er goed uit, niets op aan te merken. Ondertussen nog 2 trainingen gedaan, eerste weeral niets op aan te merken, gisteren was de eerste 500m zigzag (maar niet dramatisch), daarna terug alles in orde.
Het hoogteprofiel is wel nog steeds fout, ik kom aan 2m hoogteverschil terwijl er toch 2 klimmetjes op mijn route lagen.
ik blijf dus zelf ook nog wat sceptisch, Is het slechte hardware die ze softwarematig proberen te fixen of omgekeerd? Ik ben er nog niet uit...
Ik heb nog 2 weken tot de uiterste retourdatum dus test het tot dan allemaal nog wat uit.

• iisworks
Was die route niet toevallig onder ideale condities, dus open terrein bij mooi weer? Dan zou het wel mee kunnen vallen. Gaat vooral ook onder minder gunstige omstandigheden (b.v onder bomen en/of bewolkt weer), waar de meeste andere watches ook geen problemen mee hebben...

• Zesse
Routes zijn gedeeltelijk open ruimte, gedeeltelijk in het bos.
De weersomstandigheden gisteren waren goed, de andere dagen kan ik het me niet direct herinneren.

• Rinse Stark
  • Laatst online: 10-12 13:47
3 x met de GTS gelopen en elke x geeft GPS dramatisch zigzagparcour en stopt halverwege. Afstand van 5 km gelopen steeds. Alle updates gehad. Iemand advies?

• Zesse
Rinse Stark schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:12:
3 x met de GTS gelopen en elke x geeft GPS dramatisch zigzagparcour en stopt halverwege. Afstand van 5 km gelopen steeds. Alle updates gehad. Iemand advies?
Vreemd, bij mij is alles sinds de laatste update in orde.
Ik heb in totaal 5 trainingen gedaan met de GTS.
1: slechte tracking, groot afgesneden bochten, route liep naast de weg, maar wel geen zigzag.

daarna update gehad

2: tracking goed, niets op aan te merken
3: idem
4: eerste 500m zigzag, daarna alles goed
5: tracking goed, niets op aan te merken.

is je horloge vrij tijdens het lopen? Ik denk dat mijn 500m zigzag misschien met lange mauwen te maken had die ik daarna omhoog trok.

Ik fiets naar het werk en neem deze week elke dag de rit van en naar mijn werk op (route is combinatie van stad, bos en open ruimte).
op het einde van de week post ik nogmaals mijn bevindingen en beslis ik of ik de GTS retour zend of bijhoud.

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Goedemorgen! Ik was van plan om met Black-Friday de GTS aan te schaffen, maar ik twijfel nog. Ik had hiervoor een Bip, maar die is er na 2 jaar mee gestopt. Ik heb niet zo'n grote pols en de GTS houd het dan langer uit, als de GTR-42.

Ik lees veel negatieve reviews bij de Amazfit app in de Play-Store. Wat zijn jullie ervaringen met deze app?

Kan iemand mee overhalen om voor de GTS te gaan? Of toch maar weer een Bip halen.

• Zesse
TheovdS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:34:
Goedemorgen! Ik was van plan om met Black-Friday de GTS aan te schaffen, maar ik twijfel nog. Ik had hiervoor een Bip, maar die is er na 2 jaar mee gestopt. Ik heb niet zo'n grote pols en de GTS houd het dan langer uit, als de GTR-42.

Ik lees veel negatieve reviews bij de Amazfit app in de Play-Store. Wat zijn jullie ervaringen met deze app?

Kan iemand mee overhalen om voor de GTS te gaan? Of toch maar weer een Bip halen.
Zelf geen slechte ervaringen met de app ondervonden.
Slechte reviews dateren ook allemaal van een update in juli, ik veronderstel dat de fouten er ondertussen uitgehaald zijn. Zelf gebruik ik ook bijna enkel de notify & fitness for amazfit-app in plaats van de standaard app. zo haal je toch meer uit het horoge.
Zelf kom ik ook van een Bip, enige minpunten tegenover de Bip zijn voor mij de batterijduur (nu 1 week i.p.v. 3 weken met de Bip) en de GPS tracking. Zoals ik hierboven in eerdere posts al meegaf lijken de GPS problemen voorlopig wel van de baan...
In alle andere opzichten is de GTS een verbetering op de Bip, maar je betaald natuurlijk wel bijna het dubbel...

• Raypelsteeltje
Ik dacht na m’n Bip aan een GTS maar toen zag ik de Stratos 3, ook een verdammt mooie wekker!!

Iemand een idee wanneer de stratos 3 los komt.
Weet dat hij er is, maar waar??? En wanneer???

• Zesse
Raypelsteeltje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:10:
Ik dacht na m’n Bip aan een GTS maar toen zag ik de Stratos 3, ook een verdammt mooie wekker!!

Iemand een idee wanneer de stratos 3 los komt.
Weet dat hij er is, maar waar??? En wanneer???
Op amazon.de is die al verkrijgbaar.

• Raypelsteeltje
Haha serieus.
punt DE had ik nog niet gekeken.

Toch maar even besteld.
Ben wel nieuwsgierig.
Anders word het toch de gts.

• Apolopo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:37
Ik gebruik een Ant+/Bluetooth cadenssensor (Ridesense) voor mijn racefiets. Mijn TomTom horloge kan hier verbinding mee maken en de snelheid en cadans registreren.

Ik kan nergens vinden of de Amazfit GTS (of andere modellen) dat ook zouden kunnen. Weet een van jullie of de Amazfit GTS dit zou moeten kunnen?

• Jeroen1988
Apolopo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:19:
Ik gebruik een Ant+/Bluetooth cadenssensor (Ridesense) voor mijn racefiets. Mijn TomTom horloge kan hier verbinding mee maken en de snelheid en cadans registreren.

Ik kan nergens vinden of de Amazfit GTS (of andere modellen) dat ook zouden kunnen. Weet een van jullie of de Amazfit GTS dit zou moeten kunnen?
Ik heb geen optie om andere devices te koppelen met het bluetooth van het horloge, ben namelijk aan het uitvogelen of ik me GTS kan koppelen aan Windows. Voor het locken van me scherm als ik uit de buurt van me PC ben.

Tot nu toe niet gelukt.

• misterdjus
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-12 08:00
Iemand hier nog antwoord op? Wellicht dat ik hem als BF deal meepak...
misterdjus schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:53:
Ik ben een beetje aan het kijken naar dit klokje als opvolger van de amazfit bip. Ik vraag me wel af hoe de ervaringen zijn met de Whatsapp meldingen die binnen komen.

Bij de bip komen er vaak vraagtekens mee omdat bepaalde smylies en tekens niet herkend worden. Hoe is dat met de GTS? En past alles lekker in beeld?

En kan het horloge gewoon goed in het nederlands met de internationale versie?

Hoe is het met de sync? Is de GTS de app koppeling wel eens kwijt? Ik merk dat met de bip nogal eens. Ik krijg dan wel een melding dat er een whatsapp bericht is maar ik zie op mijn bip alleen de melding: nieuw bericht kijk op je telefoon voor inhoud ofzo.

Even wat korte vragen in mijn orientatie avondje :)

hoi

• Rinse Stark
  • Laatst online: 10-12 13:47
Zesse schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:23:
[...]

Vreemd, bij mij is alles sinds de laatste update in orde.
Ik heb in totaal 5 trainingen gedaan met de GTS.
1: slechte tracking, groot afgesneden bochten, route liep naast de weg, maar wel geen zigzag.

daarna update gehad

2: tracking goed, niets op aan te merken
3: idem
4: eerste 500m zigzag, daarna alles goed
5: tracking goed, niets op aan te merken.

is je horloge vrij tijdens het lopen? Ik denk dat mijn 500m zigzag misschien met lange mauwen te maken had die ik daarna omhoog trok.

Ik fiets naar het werk en neem deze week elke dag de rit van en naar mijn werk op (route is combinatie van stad, bos en open ruimte).
op het einde van de week post ik nogmaals mijn bevindingen en beslis ik of ik de GTS retour zend of bijhoud.
Dank. En na een fabrieksreset gaat het nu 95% beter! :)

• Zesse
misterdjus schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:23:
Iemand hier nog antwoord op? Wellicht dat ik hem als BF deal meepak...

[...]
smileys worden ook niet herkend op de GTS.

• Allessendro
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:36
Gisteravond ontvangen, vorige smartwatch was een Pebble.
Eerste indruk is goed. 3x GPS fix geinitieerd, iedere keer binnen 20 sec. gelukt. De gelopen/gefietste route route zit er af en toe wel een paar meter naast, maar zie geen zig-zag route.
Moet nog wel even wennen dat je niet mag douchen met deze smartwatch.

• dec0de
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 11-12 20:21

dec0de

Linux equals life

Zesse schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:34:
[...]

Dan zou ik toch echt een garmin of suunto kopen, dat zijn sport horloges. Deze horloges zijn smartwatches met fitness (géén sport) functionaliteit. De precisie van de data is ook zeer vraagzaam

AMD a10 9700 OC @4ghz | 8gb hyperX fury oc @2400mhz | skiller mech sgk2 kaihl brown |MSI b350m pro-vdh | rapoo mt750 | ARCH LINUX, DWM, SUCKLESS TERMINAL, POLYBAR, ATOM, COMPTON

• jswinkels
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09-12 12:53
Ik heb mijn GTS inmiddels 2 weken. Bij deze even kort mijn ervaringen.

De GTS is de vervanger van mijn Pebble, die ik eigenlijk alleen nog maar gebruikte tijdens het hardlopen om mijn splittijden weer te geven. Ik wilde toch wel weer echt een smartwatch gaan draaien en vind de Apple Watch te duur (heb verder alles van Apple). Belangrijk element om voor de GTS te kiezen was de always on optie. Bij deze een paar plussen en minnen:
+ accuduur: ook met always on (die zet ik 's nacht overigens uit) gaat het horloge zeker 4 dagen mee
+ mooi scherm
+ licht en dun
+ goedkoop

- agenda kan niet gesynced worden!!!!!
- geen lokale muziek waardoor de telefoon nog mee gaat met het hardlopen (uiteraard een foutje van mijzelf, had dit beter uit moeten zoeken)
- emoticons worden niet weergegeven
- notificaties zijn erg kort zichtbaar
- als ik een telefoontje wegdruk, gaat mijn telefoon vervolgens weer trillen alsof ik weer gebeld wordt terwijl dit niet zo is (erg vervelend omdat dit voor mij een erg belangrijke optie is)
- GPS met hardlopen wijkt altijd ongeveer 250m per 10 km af (een beetje getest met afstanden tussen 5 en 12 km en is iedere keer consequent)
- ik zou graag willen dat je de always on functionaliteit ook automatisch uit kan zetten 's nachts (zoals dat wel kan met het aangaan van het horloge bij het optillen van je arm)

Ik denk dat een groot deel van mijn minpunten opgelost kunnen worden met software-updates. Ik weet alleen niet hoe scheutig ze daarmee zijn. Op XDA-developers zie ik ook nog geen custom roms.

Ik merk dat ik het toch eigenlijk wel weer fijn vindt om de hele tijd een horloge om te hebben. Gezien de minpunten loop ik toch te twijfelen aan een Apple Watch. Apple Pay vind ik ook erg fijn. Mijn afweging is eigenlijk of dat me de enorme prijs waard is. Dit is wat mij betreft overigens de voornaamste reden om voor de GTS te kiezen. Het horloge is niet perfect, maar voor 130 euro vind ik het een nette prijs.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jswinkels schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:23:
Maar je kan wel notificaties krijgen denk ik als je gsm in de buurt ligt?

/▌

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

jswinkels schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:23:

Wat bedoel je hiermee?
- emoticons worden niet weergegeven
Dit doet de BIP ook, maar ook andere SW die ik heb gehad. Ik snap er zelf niets van want het lijkt mij niet lastig te verhelpen.
- notificaties zijn erg kort zichtbaar
Waardeloos idd.
- als ik een telefoontje wegdruk, gaat mijn telefoon vervolgens weer trillen alsof ik weer gebeld wordt terwijl dit niet zo is (erg vervelend omdat dit voor mij een erg belangrijke optie is)
Doet de BIP ook.

• ThatsHollywood
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Zit nu wel te denken om over te gaan naar de GTS ... ik kom van een stratos 2, waar ik enthousiast over ben en alles heeft wat ik nodig heb, zijn deze buiten het scherm om een beetje te vergelijken?

Een GTR kan ook nog, maar ik denk dat de GTS iets stijlvoller is...

• Raypelsteeltje
ThatsHollywood schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:23:
Zit nu wel te denken om over te gaan naar de GTS ... ik kom van een stratos 2, waar ik enthousiast over ben en alles heeft wat ik nodig heb, zijn deze buiten het scherm om een beetje te vergelijken?

Een GTR kan ook nog, maar ik denk dat de GTS iets stijlvoller is...
Als de stratos 2 je bevalt.
Waarom geen stratos 3 ?

• jswinkels
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09-12 12:53
Ik had eigenlijk gedacht dat het mogelijk zou zijn om mijn agenda te syncen, zodat ik op mijn telefoon mijn agenda kan raadplegen. Je kunt wel handmatig event reminders opvoeren, maar het zou handiger zijn als deze gesyncd worden met je agenda op je telefoon.

Ik heb hier juist behoefte aan, ik loop regelmatig op dagen van de ene afspraak naar de andere, het is dan handig om op je telefoon te kunnen checken waar je naar toe moet. Nu moet ik mijn telefoon daarvoor tevoorschijn toveren.

Mijn agenda notificaties worden wel op het horloge getoond, maar die zijn maar kort beschikbaar. En het scrollen door de notificaties op het horloge is nogal omslachtig.

• summaheat
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:58
jswinkels schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:24:
[...]

Ik had eigenlijk gedacht dat het mogelijk zou zijn om mijn agenda te syncen, zodat ik op mijn telefoon mijn agenda kan raadplegen. Je kunt wel handmatig event reminders opvoeren, maar het zou handiger zijn als deze gesyncd worden met je agenda op je telefoon.

Ik heb hier juist behoefte aan, ik loop regelmatig op dagen van de ene afspraak naar de andere, het is dan handig om op je telefoon te kunnen checken waar je naar toe moet. Nu moet ik mijn telefoon daarvoor tevoorschijn toveren.

Mijn agenda notificaties worden wel op het horloge getoond, maar die zijn maar kort beschikbaar. En het scrollen door de notificaties op het horloge is nogal omslachtig.
Ik hoop ook op een update die de kalender juist toevoegd.
Heb de gts besteld en morgen komt ie toe , nieuwe vanwege de bip op de grond gevallen is en dus kapot.

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-12 12:41
jswinkels schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:24:
[...]

Tja, gaat toch niets boven de Peblle Timeline ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True