Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit horloge twee weken geleden gekocht. De GPS functie is zeer belangrijk voor mij aangezien ik begonnen ben met hardlopen. Zeer teleurgesteld in de nauwkeurigheid.

Bij een afstand van 5,06 kilometer meet de GTS een afstand van 4,64 kilometer. Een verschil van 400 meter! https://imgur.com/a/MU179T0

Ik heb hem geretourneerd en een garmin forerunner 45 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
Allessendro schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Dat werkt bij mij wel. Heb je o.a. Whatsapp in het lijstje met 'selected apps for alerts' staan in de Amzfit app?
(Te vinden onder Profile - my devices - Amazfit GTS - App alerts)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Hoi, zoals velen hier overweeg ik dit horloge als vervanging van mijn Amazfit Bip. Het mooiere design spreekt mij aan, maar ik wil eerst nog even de verschillen op een rij zetten (en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen).

De Amazfit GTS in vergelijking met de Amazfit Bip:
+ mooier OLED beeldscherm
+ nieuwe software opties (ik meen iets over muziek bediening te hebben gelezen)
+ meer sporten tracken (waaronder zwemmen)
~ GPS verbinding niet top
- verminderde accuduur
- niet meer de voordelen van het transreflectieve display (altijd afleesbaar met omgevingslicht)

Klopt het dat ik verder vooral meer van hetzelfde moet verwachten, of zijn er meer subtiele verschillen die ik over het hoofd zie? Zijn de slaap en hartslag tracking vergelijkbaar met de Bip, bijvoorbeeld?

En klopt het dat je andere app moet gebruiken? Is deze nog anders in gebruik of is het alleen een nieuw jasje?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 12:54
GTS mag je wel mee zwemmen en ook in zee. De BIP overleeft zout water niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 12:54
Nog maar eens opgezocht, de gts mag je inderdaad mee zwemmen, maar zout water wordt afgeraden. Jammer want ik wil er ook op zee mee kunnen kitesurfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Kan de GTS toegevoegd worden aan Mi Fit? Op internet lees ik wel dat als je de Amazfit app gebruikt dat hij automatisch ook in Mi Fit zichtbaar is. Kan iemand dat bevestigen? En werkt dat ook als je de Amazfit eraf gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Werkt bij iemand PAI? Heb de instellingen op automatische hartslagdetectie & Slaap assistent staan en de detecteer frequentie op 1 min. Maar krijg bij PAI nooit gegevens te staan. Blijft altijd op 0 staan. Doe ik nu iets verkeerd of wanneer begint dat PAI te werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Er is een nieuwe firmware v0.0.8.37 met voornamelijk fixes voor de GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

richdb schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:12:
Werkt bij iemand PAI? Heb de instellingen op automatische hartslagdetectie & Slaap assistent staan en de detecteer frequentie op 1 min. Maar krijg bij PAI nooit gegevens te staan. Blijft altijd op 0 staan. Doe ik nu iets verkeerd of wanneer begint dat PAI te werken??
Bij mij werkt dat wel, hoe meer activiteiten ik doe hoe hoger de waarde. Hoe minder hoe lager. Heb dezelfde instellingen aanstaan.

Ben je wel actief? Bijvoorbeeld een eind gaan wandelen of hardlopen?
dimmak schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:13:
Kan de GTS toegevoegd worden aan Mi Fit? Op internet lees ik wel dat als je de Amazfit app gebruikt dat hij automatisch ook in Mi Fit zichtbaar is. Kan iemand dat bevestigen? En werkt dat ook als je de Amazfit eraf gooit?
Ik heb net gekeken maar de gts staat niet in het lijstje van horloges om te koppelen, dus ik denk het niet. In de Mi Fit app zie ik wel mijn slaapanalyse staan en de stappen en dergelijke, dus blijkbaar wordt dat gesynched vanuit de Amazfit app.

Waarom wil je trouwens de Mi Fit app gebruiken? Vind je die prettiger werken?

[ Voor 36% gewijzigd door Barbas op 21-01-2020 08:03 ]

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Barbas schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Ik heb net gekeken maar de gts staat niet in het lijstje van horloges om te koppelen, dus ik denk het niet. In de Mi Fit app zie ik wel mijn slaapanalyse staan en de stappen en dergelijke, dus blijkbaar wordt dat gesynched vanuit de Amazfit app.

Waarom wil je trouwens de Mi Fit app gebruiken? Vind je die prettiger werken?
Mooi, dat syncen is genoeg. Ik heb ook een Mi Scale en die is de Mi Fit app nodig is. Alles op één plek vind ik wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Barbas schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Bij mij werkt dat wel, hoe meer activiteiten ik doe hoe hoger de waarde. Hoe minder hoe lager. Heb dezelfde instellingen aanstaan.

Ben je wel actief? Bijvoorbeeld een eind gaan wandelen of hardlopen?
Ja elke dag minstens 8000 stappen en 2 keer per dag een half uur fietsen. Alleen ik maak geen gebruik van workouts. Kan dat het zijn? Of moet ik de optie activiteit detectie ook aanzetten? Want nu gebeurt er dus echt helemaal niks bij de PAI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Ik ben gister na lang twijfelen tussen de Amazfit GTS en Fossil Gen 5 voor de GTS gegaan. Moeilijke keuze, maar zodra de "slimmere" horloges nog wat slimmer worden en een langere batterijduur krijgen ga ik erover nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
richdb schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:34:
Er is een nieuwe firmware v0.0.8.37 met voornamelijk fixes voor de GPS
En, werkt gps nu wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:38

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Een vraag: Op mijn Apple Watch zit een "Theater mode" waarmee je het scherm kan uitzetten gedurende de nacht. Je moet dan het scherm aantikken om hem wakker te maken voor de tijd.

Heeft de GTS iets dergelijks ook (ik kan het niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
marteltor schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:48:
[...]

En, werkt gps nu wel naar behoren?
Ik gebruik GPS zelf niet vaak, maar als ik zo lees op het internet is het zeker een stuk verbeterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
i2Paq schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:51:
Een vraag: Op mijn Apple Watch zit een "Theater mode" waarmee je het scherm kan uitzetten gedurende de nacht. Je moet dan het scherm aantikken om hem wakker te maken voor de tijd.

Heeft de GTS iets dergelijks ook (ik kan het niet vinden).
Dat is er zeker. Als je vanaf de GTS naar beneden swiped zodat je bij de instellingen van zaklantaarn, helderheid, etc komt, kan een klik op het icoontje rechtboven (soort van klok) DND instellen. Hier kan je ook een bepaalde tijd instellen dat het scherm niet aangaat.

Het kan trouwens ook via de app.
Kies rechtsonder voor profiel - dan de Amazfit GTS bij mijn apparaten.
Scroll naar beneden totdat je de optie "Pols optillen om info weer te geven" ziet staan.
Hier kan je een begin en eind tijd opgeven

[ Voor 16% gewijzigd door richdb op 30-01-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
Iemand ervaring met het gebruiken van deze horloge tijdens zwemmen (en eventueel triatlons)? Kan daar maar weinig over vinden online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Ik gebruik GPS zelf niet vaak, maar als ik zo lees op het internet is het zeker een stuk verbeterd
Heb de amazfit sinds een paar dagen in bezit. Gisteren een tocht gefietst met vrienden van 83,6 km. Gemeten met mijn wahoo, tegelijkertijd had ik mijn horloge om. De Amazfit mat 81,6 km. De gemiddelde snelheid was min of meer gelijk, de maximale snelheid dan weer niet. De gemiddelde hartslag was ook ongeveer gelijk, maar de max hartslag weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Heb de amazfit sinds een paar dagen in bezit. Gisteren een tocht gefietst met vrienden van 83,6 km. Gemeten met mijn wahoo, tegelijkertijd had ik mijn horloge om. De Amazfit mat 81,6 km. De gemiddelde snelheid was min of meer gelijk, de maximale snelheid dan weer niet. De gemiddelde hartslag was ook ongeveer gelijk, maar de max hartslag weer niet.
Max snelheid en hartslag waren een groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
Ik heb een vraag over deze smartwatch.

Hoe goed werkt gps op deze smartwatch? wat halen de meeste qua batterij duur, is het mogelijk om op notificaties te reageren (whatsapp ofzo) en kan je hiermee spotify bedienen?

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nowad schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Max snelheid en hartslag waren een groot verschil?
Ja, behoorlijk. Mijn max snelheid was 52 km/pu, de amazfit zei 70 km/pu.

Qua hartslag was mijn max 199 en amazfit zei 212. Ik weet met 99,9% zeker dat ik nog nooit 212 heb gehaald; verschil is best groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:20:

Hoe goed werkt gps op deze smartwatch? wat halen de meeste qua batterij duur, is het mogelijk om op notificaties te reageren (whatsapp ofzo) en kan je hiermee spotify bedienen?
Toevallig iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak

Ik heb hem nu sinds 25 januari en heb nog niet hoeven laden, momenteel nog 18%. Ik moet zeggen, ik heb hem tot nu toe alleen gebruikt om binnen te sporten en de overige trackerfuncties. Hij is wel constant verbonden met mijn telefoon. Ik heb nog geen GPS gebruikt en notificaties wil ik niet op mijn horloge ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dimmak schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Ik heb hem nu sinds 25 januari en heb nog niet hoeven laden, momenteel nog 18%. Ik moet zeggen, ik heb hem tot nu toe alleen gebruikt om binnen te sporten en de overige trackerfuncties. Hij is wel constant verbonden met mijn telefoon. Ik heb nog geen GPS gebruikt en notificaties wil ik niet op mijn horloge ontvangen.
Kan je wel spotify bedienen? Zoals liedje skippen of stopzetten enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
dutchnltweaker schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Kan je wel spotify bedienen? Zoals liedje skippen of stopzetten enzo?
Yes, dat werkt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor GPS check mijn bericht van 2 feb. Nu een paar keer korte stukken gedaan, klopt behoorlijk.

Batterij: hele week gebruikt, ook af en toe met GPS. Na 5 dagen op 57%.

Whatsapp: ontvangen wel, reageren nee.

Spotify: alleen als je muziek speelt vanaf telefoon/Chromecast etc. kun je naar volgende/vorige en volume regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:11
Nowad schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:11:
Iemand ervaring met het gebruiken van deze horloge tijdens zwemmen (en eventueel triatlons)? Kan daar maar weinig over vinden online
Ja kan je efficiëntie verbeteren , telt je lengtes en tijd , kan zo je swift score geven . Handig en doet ie heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Is er iemand die de mod heeft geprobeerd ten aanzien van de berichten zonder vraagtekens?

Ik ben benieuwd naar de GTS en vraag mij af of alle apps dan de info laten zien.

En niet inplaats van bericht op je telefoon ontvangen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Hoe werkt de GPS op de amazfit gts? Waren daar nou problemen mee of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:44:
Hoe werkt de GPS op de amazfit gts? Waren daar nou problemen mee of?
Je stelt allemaal vragen waarvan je de antwoorden kunt lezen door even het topic door te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Een nog een terugkoppeling.
richdb schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Dat is er zeker. Als je vanaf de GTS naar beneden swiped zodat je bij de instellingen van zaklantaarn, helderheid, etc komt, kan een klik op het icoontje rechtboven (soort van klok) DND instellen. Hier kan je ook een bepaalde tijd instellen dat het scherm niet aangaat.
Hiermee stel je in dat je wel/geen notificaties wil ontvangen op je GTS, helemaal niet of scheduled.
Het kan trouwens ook via de app.
Kies rechtsonder voor profiel - dan de Amazfit GTS bij mijn apparaten.
Scroll naar beneden totdat je de optie "Pols optillen om info weer te geven" ziet staan.
Hier kan je een begin en eind tijd opgeven
Dit is wat ik dus zocht.

Ik had wel een van/tot tijd gezet alleen de hoofdsetting stond nog op: All day ipv. scheduled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Iemand ervaring met de betrouwbaarheid van stappen tellen? Ik heb de GTS sinds gisteren en ben aan het vergelijken met mijn Garmin Venu:

Na 1 dag zowel de Venu als de Amazfit GTS te dragen is het verschil in stappen om 18:15 nu 2000. Dat is een vrij fors verschil. De vraag is nu wie er zo flink naast zit. Vanuit merk zou ik Garmin vertrouwen, echter sta ik op 7500 stappen en ben ik alleen op kantoor geweest vandaag. Dat lijkt me behoorlijk veel en daarom ben ik geneigd de 5500 van de Amazfit niet per definitie te wantrouwen.

Wat is jullie ervaring met het tellen van stappen?

Edit: mijn Polar v800 verschilt 90 stappen met de GTS na 1500 stappen. Lijkt dus eerder aan Garmin te liggen.

Overigens wel matig dat notificaties gewoon letterlijk afgekapt worden midden in een woord. Dat is bij andere merken beter geregeld, die zetten een compleet woord dan gewoon op een nieuwe regel.

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 17-02-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe horloge, de knoppen van mijn Pebble zijn jammer genoeg (voor de 2de keer al :( ) helemaal verdwenen...

Wat heb ik nodig:
- Batterij minstens 1 week
- Notificaties van berichten en gesprekken (reageren is niet nodig)
- Waterdicht
- Muziek bedienen
- Always-on display met een soort van Do Not Disturb tussen bepaalde uren (ook geen trillen meer dan)
- Slaap- en stappenteller

Ik heb absoluut geen behoefte aan gps en sportmodes :P
Wat is de standaard watchface van de GTS? Ik heb het niet zo op grafiekjes en zo, gewoon standaard groot uur en kleine datum vind ik ideaal.
Net https://amazfitwatchfaces.com/ gevonden, daar vind ik wel iets bruikbaars tussen :)

Is dit iets wat de GTS allemaal goed doet?

[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 19-02-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gebruik hem nu sinds woensdag en ben op zich prima tevreden. Na vele Garmin toestellen gehad te hebben vind ik de eye candy op het scherm een verademing. qua diepgang en statistieken is het wel een stuk minder, zowel op het horloge zelf als in de app. Met de juiste watchface is het eigenlijk niet nodig om het menu in te gaan. Dat is aan de ene kant handig en maakt het tegelijkertijd nogal plat.

Maar ik ben zeker tevreden. Ook over de dikte, nu kan ik tenminste een overhemd dragen met het knoopje dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Fire69 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:10:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe horloge, de knoppen van mijn Pebble zijn jammer genoeg (voor de 2de keer al :( ) helemaal verdwenen...

Wat heb ik nodig:
- Batterij minstens 1 week
- Notificaties van berichten en gesprekken (reageren is niet nodig)
- Waterdicht
- Muziek bedienen
- Always-on display met een soort van Do Not Disturb tussen bepaalde uren (ook geen trillen meer dan)
- Slaap- en stappenteller

Ik heb absoluut geen behoefte aan gps en sportmodes :P
Wat is de standaard watchface van de GTS? Ik heb het niet zo op grafiekjes en zo, gewoon standaard groot uur en kleine datum vind ik ideaal.
Net https://amazfitwatchfaces.com/ gevonden, daar vind ik wel iets bruikbaars tussen :)

Is dit iets wat de GTS allemaal goed doet?
Yep!

Hoewel ik niet weet echt zeker of muziek bedienen werkt, gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

lxz

Tja, het is geen Pebble en ik heb nog niets gevonden wat er echt heel veel op lijkt. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden met de GTS.
Het grootste gemis is de timeline en 1 extra knoppen zou handig zijn (al waren die bij de Pebble wel het eerst stuk..)

Muziek bedienen doet het hier prima, maar daarbij mis ik die extra hard-buttons. Is toch wel even wennen om alles op zo'n klein touchscreen te doen

[ Voor 22% gewijzigd door lxz op 21-02-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
lxz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:18:
Tja, het is geen Pebble en ik heb nog niets gevonden wat er echt heel veel op lijkt. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden met de GTS.
Het grootste gemis is de timeline en 1 extra knoppen zou handig zijn (al waren die bij de Pebble wel het eerst stuk..)

Muziek bedienen doet het hier prima, maar daarbij mis ik die extra hard-buttons. Is toch wel even wennen om alles op zo'n klein touchscreen te doen
Ik heb hem maar besteld, we zien wel wat het geeft. Alles is beter dan een horloge waar letterlijk gaten zitten ipv knoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Fire69 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Ik heb hem maar besteld, we zien wel wat het geeft. Alles is beter dan een horloge waar letterlijk gaten zitten ipv knoppen :P
Inderdaad altijd beter.
En voor deze prijs is het te proberen.
Ik heb hem ook besteld krijg het horloge vandaag.

Jaren lang Apple watch serie 0 gehad daarmee deed ik :

- Kijken naar de tijd.
- notificaties van telefoon ontvangen.
- paar keer per week hardlopen.
- Droeg m naar mijn werk meer als horloge met mooie leren of stalen band.

Ik denk dat het horloge wel aan mijn verwachtingen gaat voldoen.

Het mooie is dat ik zag dat je via een externe app heel veel watch faces kan instellen.
Op dat gebied heb je met deze Amazefit GTS al meer voordeel.
Toen 450 euro voor Apple watch betaald.
Niet dagelijks hoeven laden is voor mij ook erg prettig.

Ik denk dat het geen eerlijke vergelijking is tegenover 74 euro(kado bonnen bol.com).

Wordt vervolgt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net wel al iets vreemds gehad.
Ik kreeg op mijn teleffon een notificatie van mijn Ring deurbel dat er iemand aan de deur was.
Op de GTS kreeg ik gewoon 'you received a new notification, please check your phone'
In de Amazfit-app staat Ring bij de apps voor notificaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Fire69 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:21:
Net wel al iets vreemds gehad.
Ik kreeg op mijn teleffon een notificatie van mijn Ring deurbel dat er iemand aan de deur was.
Op de GTS kreeg ik gewoon 'you received a new notification, please check your phone'
In de Amazfit-app staat Ring bij de apps voor notificaties...
Ik heb hem ook binnen.
Positieve eerste indruk .

Heb ik ook gehad.
Heb hierom notify geïnteresseerd daar kan je voor alle apps op je gts berichten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Paperbag24 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb hem ook binnen.
Positieve eerste indruk .

Heb ik ook gehad.
Heb hierom notify geïnteresseerd daar kan je voor alle apps op je gts berichten zien.
Ik heb de Notify & Fitness app ook geïnstalleerd (en gekocht).
Overvloed aan opties, daar gaan we even moeten door ploeteren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Fire69 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb de Notify & Fitness app ook geïnstalleerd (en gekocht).
Overvloed aan opties, daar gaan we even moeten door ploeteren :P
Heb heb alles ingesteld.
Geweldig scherm moet ik zeggen !
Ik was op een verjaardag vandaag en vroegen allemaal is dat de Apple watch 5?;-)

Wat een opties in die app voor de echte Tweaker.
Nog een aanrader is amazefaces (gratis) heb daar een Hermes wijzerplaat nu leren bandje staat heel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudolino
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb de Huami Amazfit nu 2 weken in gebruik. GPS ontvangst gaat redelijk. Hartslag is ook redelijk nauwkeurig. Het ontvangen van berichten gaat uitstekend. Wat echt waardeloos is de de slaapregistratie.
Volgens de meting ga ik al om 19.30 slapen terwijl ik pas om 23.30 naar bed ga. Het opstaan daarentegen klopt echter wel. Hebben meerdere mensen dezelfde waarneming en zo ja, hoe los je dit op.
Ik heb het horloge al een keer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Lukt bij iemand om te syncen met Strava? Ik heb de koppeling gelegd en in de Amazfit app zie ik ook mijn naam bij Strava dus alles klopt (overigens al tientallen horloges gekoppeld in het verleden dus ben bekend met de procedure) maar de workouts komen niet zichtbaar in Strava. Zojuist bewust een nieuwe gestart na de koppeling getest te hebben maar zonder resultaat. In de Amazfit app staan ze wel.

@Boudolino Bij mij start slaap registratie zodra ik in bed ga liggen. Lig jij om 19.30 op de bank? Mijn Garmins waren hier beter in dus helemaal goed is het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Strava probleem opgelost. Blijkbaar kun je alleen activiteiten syncen waar de GPS gebruikt is. Dit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij Garmin.

@Verwijderd hoeveel meet jouw FR45 nu over dat rondje? Mijn GTS wijkt na 2km 50m af met een Polar v800 en 30m met mijn Galaxy S10. Oftewel verwaarloosbaar verschil.

[ Voor 57% gewijzigd door Aghanim op 24-02-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Het grote probleem bij de GTS/GTR is niet per se de totale gemiddelde afstand of snelheid, maar het feit dat de route en de snelheid op een gegeven moment erg afwijkt van de werkelijkheid (route zigzag, snelheden die nergens op slaan). Tot er een hardware revisie komt die dat oplost blijft dat een groot issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
iisworks schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:
Het grote probleem bij de GTS/GTR is niet per se de totale gemiddelde afstand of snelheid, maar het feit dat de route en de snelheid op een gegeven moment erg afwijkt van de werkelijkheid (route zigzag, snelheden die nergens op slaan). Tot er een hardware revisie komt die dat oplost blijft dat een groot issue...
Dat klopt. Zie ook mijn review post vergelijking met de Polar v800.

Wat echter door @Verwijderd wordt aangegeven is dat de totale afstand afwijkt. Dat ervaar ik veel minder. Mij lijkt 400m verschil op 5km eerder een meetfout/GPS die nog niet gelockt was. Zo slecht is de GTS namelijk niet is mijn ervaring.

Desalniettemin gebruik ik hem ook niet als hardloop horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb een technische vraag over de GTS die ik sinds deze week heb gekocht. Ik zou graag met sleep as Android automatisch mijn slaap willen tracken na het in slaap vallen. (Sleep analyse when falling asleep). Ik krijg het niet werkend. Heeft iemand een stappenplan? Ik heb het wel geconfigureerd in sleep as Android en het programma notify and fitness.

Ik vind het sowieso een crime om alles te connecten en welke app voorrang heeft op de ander. Maar dit terzijde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Bierbal schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:56:
Ik heb een technische vraag over de GTS die ik sinds deze week heb gekocht. Ik zou graag met sleep as Android automatisch mijn slaap willen tracken na het in slaap vallen. (Sleep analyse when falling asleep). Ik krijg het niet werkend. Heeft iemand een stappenplan? Ik heb het wel geconfigureerd in sleep as Android en het programma notify and fitness.

Ik vind het sowieso een crime om alles te connecten en welke app voorrang heeft op de ander. Maar dit terzijde!
Ik zou iig Amazfit Tools eens proberen. Behalve dat je deze kunt connecten met Google Fit en Sleep as Android (de laatste heb ik overigens geen ervaring mee) werken de notificaties ook een stuk beter dan alleen de standaard Amazfit app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierbal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Amazfit tools geprobeerd maar geef de voorkeur aan n&f.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze ook afgelopen maandag aangeschaft, ik kom van een Apple Watch Series 5 die ik veel te duur vond waar ik toch maar weinig functies van gebruik.

De Amazfit is lichter, dunner en 'leuker' om te dragen door de lage prijs :)
De batterij komt van dinsdag avond 22u 100% tot nu op 91% , dit lijkt me te goed om waar te zijn? (veel doe ik er nu wel nog niet mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:08:
Ik heb deze ook afgelopen maandag aangeschaft, ik kom van een Apple Watch Series 5 die ik veel te duur vond waar ik toch maar weinig functies van gebruik.

De Amazfit is lichter, dunner en 'leuker' om te dragen door de lage prijs :)
De batterij komt van dinsdag avond 22u 100% tot nu op 91% , dit lijkt me te goed om waar te zijn? (veel doe ik er nu wel nog niet mee)
Klopt wel aardig denk ik, ligt er ook aan of je bijvoorbeeld continue hartmeting aan hebt. Er zijn overigens (paar posts hierboven apps genoemd) ook watchfaces van de Apple Watch beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Bierbal schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:06:
Amazfit tools geprobeerd maar geef de voorkeur aan n&f.
Synchroniseert N&F ook met Google Fit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jswinkels schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:23:
Ik heb mijn GTS inmiddels 2 weken. Bij deze even kort mijn ervaringen.

De GTS is de vervanger van mijn Pebble, die ik eigenlijk alleen nog maar gebruikte tijdens het hardlopen om mijn splittijden weer te geven. Ik wilde toch wel weer echt een smartwatch gaan draaien en vind de Apple Watch te duur (heb verder alles van Apple). Belangrijk element om voor de GTS te kiezen was de always on optie. Bij deze een paar plussen en minnen:
+ accuduur: ook met always on (die zet ik 's nacht overigens uit) gaat het horloge zeker 4 dagen mee
+ mooi scherm
+ licht en dun
+ goedkoop

- agenda kan niet gesynced worden!!!!!
- geen lokale muziek waardoor de telefoon nog mee gaat met het hardlopen (uiteraard een foutje van mijzelf, had dit beter uit moeten zoeken)
- emoticons worden niet weergegeven
- notificaties zijn erg kort zichtbaar
- als ik een telefoontje wegdruk, gaat mijn telefoon vervolgens weer trillen alsof ik weer gebeld wordt terwijl dit niet zo is (erg vervelend omdat dit voor mij een erg belangrijke optie is)
- GPS met hardlopen wijkt altijd ongeveer 250m per 10 km af (een beetje getest met afstanden tussen 5 en 12 km en is iedere keer consequent)
- ik zou graag willen dat je de always on functionaliteit ook automatisch uit kan zetten 's nachts (zoals dat wel kan met het aangaan van het horloge bij het optillen van je arm)

Ik denk dat een groot deel van mijn minpunten opgelost kunnen worden met software-updates. Ik weet alleen niet hoe scheutig ze daarmee zijn. Op XDA-developers zie ik ook nog geen custom roms.

Ik merk dat ik het toch eigenlijk wel weer fijn vindt om de hele tijd een horloge om te hebben. Gezien de minpunten loop ik toch te twijfelen aan een Apple Watch. Apple Pay vind ik ook erg fijn. Mijn afweging is eigenlijk of dat me de enorme prijs waard is. Dit is wat mij betreft overigens de voornaamste reden om voor de GTS te kiezen. Het horloge is niet perfect, maar voor 130 euro vind ik het een nette prijs.
Heeft iemand toevallig uitgevonden hoe het oplichten van het scherm (tijdelijk) kan worden uitgeschakeld? Ik heb nu regelmatig ‘s nachts bij het omdraaien het licht van mijn GTS in mijn gezicht en ik kan maar niet vinden of ik dit uit kan schakelen. Ik zou erg graag mijn slaap kunnen registreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:39:
[...]

Heeft iemand toevallig uitgevonden hoe het oplichten van het scherm (tijdelijk) kan worden uitgeschakeld? Ik heb nu regelmatig ‘s nachts bij het omdraaien het licht van mijn GTS in mijn gezicht en ik kan maar niet vinden of ik dit uit kan schakelen. Ik zou erg graag mijn slaap kunnen registreren :)
Je kunt in de app een tijd instellen bij ‘pols optillen om info weer te geven’ om te bepalen wanneer dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 09:39:
[...]

Even mijzelf quoten van zo'n 2 weken geleden in dit topic :+
Via de app.
Kies rechtsonder voor profiel - dan de Amazfit GTS bij Mijn apparaten.
Hier kan je een begin en eind tijd opgeven.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nog activiteiten toevoegen (via iPhone) of zijn deze vast in de watch? Wou graag tafeltennis toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Heb zojuist de GTS binnen gekregen. Een jaar met de BIP gelopen en deze beviel mij zeer goed.
Ik heb de GTS besteld omdat ik een beter en groter scherm de update wel waard vind. Heb hem vandaag gesynct met de N&F data en dat ging prima. Ik heb echter nog geen ervaring met de GPS/hartslag e.d.

Wat ik me afvraag of hij echt minder krasgevoelig is dan de BIP waar ik vanaf het begin een Sikay harnas omheen had.
dimmak schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Synchroniseert N&F ook met Google Fit?
Jazeker........

[ Voor 17% gewijzigd door BarnOwl op 19-03-2020 15:59 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
Ik kan uit ervaring vertellen dat hij minder krasgevoelig is. heb hem nu een aantal maanden, en nog steeds krasloos. de bip vertoonde bij mijn na enkele maanden behoorlijk wat krassen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ok, dat wilde ik horen, bedankt voor je reactie, Djampire. Dus de Gorilla glass en de aluminium case doen hun werk.

Edit: Ik heb zojuist ca. 3,5 km gelopen en zover is de data die hij doorgegeven heeft aan Notify@Fitness Pro goed doorgekomen. Hartslag, GPS, stappen, km zijn allemaal ok.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6bus7wWVVS7LNMsAIMFn3Bh6-k=/f/image/tCzX0OwcMYfBxh46PSr28507.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door BarnOwl op 21-03-2020 13:10 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Ik heb hem ook al een tijdje binnen. Wat ik mis ten opzichte van de BIP is de always-on functionaliteit tijdens het sporten. Ik moet eerst op het knopje drukken om te zien hoe hard ik ga (bijvoorbeeld), en dat is niet echt handig (of veilig) tijdens het fietsen.
De BIP was eigenlijk wel een beter horloge, dankzij het beter leesbare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@BarnOwl het komt wel door qua data maar de vraag is of het betrouwbaar is. Mijn ervaring is dat er ongeveer 150m afwijking zit op 10km tegenover een Polar v800. Ik zal morgen eens met een Garmin FR245 vergelijken.

Hartslag data is de ene keer betrouwbaar en de andere keer wijkt het fors af. Steeds vergeleken met een borstband.

Serieus sporten (trainen op hartslag of tempo) zou ik met de GTS niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ik heb hem niet vergeleken met een sportband of een Polar v800. Ik vind het best wel een ok smartwatch.

Als je de kleine donkerblauwe dots onderaan de track op de kaart ziet was dat bij twee plekken waar ik over de Oude Waal kon kijken en dus werd de hartslag een stuk rustiger.

Bovendien zijn die plekken exact op de plekken waar ik stond dus ik zie geen significante afwijkingen van de Sony gps chip.

Je hebt volkomen gelijk dat het niet on par is met de duurdere smartwatches. En zeker voor iemand die serieuze hart monitoring moet doen zou ik hem niet aanraden. Voor mij was de grote factor om hem aan te schaffen het verbeterde scherm en de complete waterdichtheid voor zwemmen.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Aghanim schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:00:
@BarnOwl het komt wel door qua data maar de vraag is of het betrouwbaar is. Mijn ervaring is dat er ongeveer 150m afwijking zit op 10km tegenover een Polar v800. Ik zal morgen eens met een Garmin FR245 vergelijken.

Hartslag data is de ene keer betrouwbaar en de andere keer wijkt het fors af. Steeds vergeleken met een borstband.

Serieus sporten (trainen op hartslag of tempo) zou ik met de GTS niet doen.
Heb je de resultaten van de vergelijking met de Garmin FR245? Ben ik wel benieuwd naar :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Barbas schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:56:
[...]

Heb je de resultaten van de vergelijking met de Garmin FR245? Ben ik wel benieuwd naar :)
Nee, maar als ik de komende week ga hardlopen wil ik ze best beide dragen en de vergelijking voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Ik ben idd ook erg benieuwd naar de track, of er ook GTS-en zijn die niet zigzaggen over wegen, door huizen huizen en hoeken met 20m afsnijden. Wat screenshots van een stukje route (500m ofzo) zou helemaal top zijn! :)

[ Voor 8% gewijzigd door iisworks op 17-04-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Ik kan mijn GTS niet meer toevoegen aan de app. De app kan de GTS niet vinden. Ik had hem eruit gegooid omdat hij niet meer kon synchroniseren. Iemand een oplossing? Of is een factory reset de enige optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@iisworks @Barbas
Vandaag een rondje hardlopen gedaan met zowel de FR245 als de GTS om mijn arm. Ter referentie heb ik de FR245 met borstband gebruikt (Polar H9). Hieronder de vergelijking (erop klikken geeft meer info).

FR245
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-YxV7itqaa0xC7yxljlYHVOhGc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SqcEw55PTLgKlnT0KfuDXRv.jpg?f=fotoalbum_medium

Amazfit GTS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoF9wfIS9mGQcfcZpr9wTaUK-l0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LvI2rm5WjsFcC5Y1QfCVoXS.jpg?f=fotoalbum_medium

Een verschil van 160 meter op 12.5km. Uiteraard heb ik geen idee wat de werkelijke afstand is en welk horloge het meest accuraat. Wel kan ik aangeven dat ik een keer of 3 met de Amazfit GTS en de Polar V800 tegelijkertijd heb gelopen en daar kwam de Polar V800 altijd rond de 150 meter hoger qua afstand uit. Vergelijkbaar met de FR245 dus.

Als ik bij de Amazfit op de kaart kijk zie ik weinig afwijking of zaken die niet kloppen. Let op: ik loop regelmatig op een fiets/voetpad dus waar het lijkt alsof ik naast de weg loop, klopt dat dus ook :)

Dan de hartslag. Gemiddelde hartslag FR245 = 162 vs 165 van de GTS. Geen extreem hoge afwijking zou je zeggen. Dat klopt, maar ik denk dat de GTS het geluk heeft dat het goed uit middelt. Dat zie je in de vergelijking hieronder:

FR245 met Polar H9 borstband
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThSQNUvrQfjHBl_fT7yfsOwTGfk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BSaKJ91HYW8ngWRU4YBkdcV.jpg?f=fotoalbum_medium

Amazfit GTS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61aNI-poZo41jtub9OWbwAjyGWs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3K4OMTNlgQGOJAlutG7Ykbl.jpg?f=fotoalbum_medium

De FR245 curve klopt met mijn gevoel. Het was een steady loop op vrijwel 1 tempo met 1x een forse versnelling over een ruimte kilometer. Dat zie je duidelijk op ongeveer 22 minuten. De GTS haalt die piek niet en kent een aantal drops die niet logisch zijn.Voorafgaand aan de start zat de GTS rond de 95bpm en de FR245 op 62bpm.

Mijn conclusie blijft zoals eerder ook al getrokken. De GTS is voor sporten een leuk apparaat, maar zodra je wat serieus bezig wilt met hartslag of snelheid/tempo dan kun je beter een ander horloge nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

dimmak schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:07:
Ik kan mijn GTS niet meer toevoegen aan de app. De app kan de GTS niet vinden. Ik had hem eruit gegooid omdat hij niet meer kon synchroniseren. Iemand een oplossing? Of is een factory reset de enige optie?
Het zelfde gehad met een BIP, en deze bleek gewoon defect en is onder garantie omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
dimmak schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:07:
Volgens mij had ik ook zoiets in het begin, iig werkte een factory reset wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pushnoi schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:37:
[...]

Volgens mij had ik ook zoiets in het begin, iig werkte een factory reset wel.
Same here na nieuwste firmware. Factory reset en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik merk dat als ik een watchface gebruik waarin het weer wordt weergegeven (huidige temperatuur) dat na een korte tijd er een update komt. Er staat dan - ipv een temperatuur. Ook in het schermpje met de tools (naar boven scrollen) is het dan - ipv een temperatuur. Als ik in de Amazfit het weer ververs dan werkt het weer een paar uur.

Notify and fitness geeft hetzelfde probleem. De locatie handmatig instellen ipv automatisch ophalen heeft het probleem ook niet opgelost.

Werkt dit bij jullie wel goed?

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 05-05-2020 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Aghanim schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:53:
Ik merk dat als ik een watchface gebruik waarin het weer wordt weergegeven (huidige temperatuur) dat na een korte tijd er een update komt. Er staat dan - ipv een temperatuur. Ook in het schermpje met de tools (naar boven scrollen) is het dan - ipv een temperatuur. Als ik in de Amazfit het weer ververs dan werkt het weer een paar uur.

Notify and fitness geeft hetzelfde probleem. De locatie handmatig instellen ipv automatisch ophalen heeft het probleem ook niet opgelost.

Werkt dit bij jullie wel goed?
Wil ik wel even testen... welke watchface gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pushnoi schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Wil ik wel even testen... welke watchface gebruik je?
Het gebeurt bij alle watchfaces, bijvoorbeeld ook bij de originele die op de Apple Watch lijkt met de analoge wijzers. Als je 1x op het scherm tikt en je vinger er op houdt (inhouden) dan kun je 2 watchfaces kiezen. Het is dan de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Aghanim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:04:
[...]

Het gebeurt bij alle watchfaces, bijvoorbeeld ook bij de originele die op de Apple Watch lijkt met de analoge wijzers. Als je 1x op het scherm tikt en je vinger er op houdt (inhouden) dan kun je 2 watchfaces kiezen. Het is dan de tweede.
Hier werkt dat wel goed. Ook als ik het schermpje naar beneden schuif zie ik de temperatuur altijd staan sinds de laatste update.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Aghanim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:04:
[...]

Die met de wijzers dus? Prima, laat ik die even staan. Ik gebruik zelf overigens de standaard 1e op het moment, en daar heb ik het vooralsnog niet gemerkt.

Update: ik zie iig de temperatuur netjes veranderen dus ik vermoed dat ik het probleem iig niet heb.

[ Voor 9% gewijzigd door pushnoi op 06-05-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedankt. Dan lijkt het probleem hier ergens te zitten. Heb de batterij optimalisatie voor Android ook al uitgezet, zodat de app goed op de achtergrond kan blijven draaien. Maar eens verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Google Fit synchronisatie lijkt nu native te werken via de Amazfit app. Kan bij "Accounts toevoegen" worden gedaan, waar eerder ook Strava en WeChat stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Aghanim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:09:
Bedankt. Dan lijkt het probleem hier ergens te zitten. Heb de batterij optimalisatie voor Android ook al uitgezet, zodat de app goed op de achtergrond kan blijven draaien. Maar eens verder kijken.
Ik zag net ook even een streepje (-) waar de temperatuur hoort te staan, maar nu zie ik weer dat de temperatuur weergegeven wordt. Lijkt dus iets in de software te zijn vermoed ik.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Barbas schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Ik zag net ook even een streepje (-) waar de temperatuur hoort te staan, maar nu zie ik weer dat de temperatuur weergegeven wordt. Lijkt dus iets in de software te zijn vermoed ik.
Vreemd, bij mij blijft het dus een streepje totdat op handmatig sync met de app.

Is er een optie tot auto sync? Ik kan deze niet vinden, maar dat zou mijn probleem wel oplossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 06-05-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Aghanim schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Vreemd, bij mij blijft het dus een streepje totdat op handmatig sync met de app.

Is er een optie tot auto sync? Ik kan deze niet vinden, maar dat zou mijn probleem wel oplossen.
Hier ook geen problemen.

Heeft hij een eigen weerApp of kijkt hij naar je phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRi62
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-04-2021
Goedemorgen,

Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Amazfit GTS niet synchroniseert met Strava. Mijn hardloop-, en fietssessies worden niet uitgevoerd naar Strava. Is dit herkenbaar? En -belangrijker nog- heeft iemand tips? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32
JaRi62 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:38:
Goedemorgen,

Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Amazfit GTS niet synchroniseert met Strava. Mijn hardloop-, en fietssessies worden niet uitgevoerd naar Strava. Is dit herkenbaar? En -belangrijker nog- heeft iemand tips? Alvast bedankt.
Crosspost uit Amazfit Stratos:
Ik heb de stratos sinds eind 2018 in bezit en sinds eind 2019 deze geupgraded naar de stratos 3 (ivm betere gps en indoor fitness). Als alles werkt zoals het zou moeten, is het in mijn ogen de beste sportwatch als je het vergelijkt op basis van prijs-kwaliteit maar de synchronisatie problemen die ieder 2 weken ontstaan, doet mij beslissen om de stratos 3 te gaan verkopen en een garmin aan te schaffen.

Ik reset mn app of watch niet meer. Als synchronisatie problemen zijn, zit er vaak iets fout in de server van amazfit of met de koppeling met Strava. Na paar dagen krijg ik spontaan meldingen dat mijn workouts zijn gesynchroniseerd. Maar die geduld kan ik niet meer opbrengen.

Tldr: Er is weer een storing bij amazfit. Stuur ze een report via de app.

Zie ook: https://forum.xda-develop...zfit/sync-strava-t4108699

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRi62
Dank voor je bericht.
Ik heb ook het bericht op het andere forum gelezen.

Het vreemde is dat ik de website van Amazfit ook niet kan benaderen.
Heeft wellicht ook met de storing te maken.

Ik heb op het andere forum de vraag gesteld hoe je via de app Amazfit data in GPX kunt exporteren naar (bijvoorbeeld) Strava. Dat is mij namelijk niet duidelijk. In Strava zelf moet je daarvoor naar de website versie. Maar de website van Amazfit kan ik dus niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubske40
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06-2024
Beste,

Ik heb de gtr 40mm sinds een aantal dagen. Ben er heel tevreden mee alleen bij whatsapp meldingen staat er een ? Voor de naam. Enig idee hoe ik dit oplos?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCrE61oQJB4psAHoDgGrOwdLT5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tc0ntRTrUd2i4pbpmNq4nh4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Rubske40 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:25:
Beste,

Ik heb de gtr 40mm sinds een aantal dagen. Ben er heel tevreden mee alleen bij whatsapp meldingen staat er een ? Voor de naam. Enig idee hoe ik dit oplos?[Afbeelding]
Is dat niet omdat er een smiley voor de naam staat en het horloge dat niet kan weergeven?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubske40
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06-2024
Barbas schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:16:
[...]

Is dat niet omdat er een smiley voor de naam staat en het horloge dat niet kan weergeven?
Bedankt voor je reactie. Nee dat is het niet heb er namelijk geen smileys bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

Ik heb de GTS nu een week of twee, vind het een topapparaat en durf het nu zelfs aan om m'n telefoon niet meer te gebruiken voor het loggen van fietsritjes, maar alleen het horloge dit te laten doen. Op lange stukken en over gehele trip gezien lijkt het behoorlijk goed te gaan. Maar toch laat de logging in details steken vallen vegeleken met m'n telefoon (die overigens ook lang niet perfect is)

Hierbij een voorbeeld, screenprints uit Strava.

Gelogd met de GTS:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2FSPW3p.png

Gelogd met iPhone 8:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MRTad6G.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Als ik daar aan mag toevoegen: 7 voorbeelden van belabberde GPS (binnenkort even in een review verwerken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrC3T4Vdhx0aVFUE0uZD8bIP_yI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Bis74gWvH3U8pvLsWiW9YEfn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiuT0zTsJ1J6j9nxc269aZxc7Uk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yiwJBZ5dDajvbH3uxwlo8U1i.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw4yKcRG4RRC2cZNZOHVrKqWwTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Or0jz7QF7B25xRcc3sFTDEWA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07Gh0BG5WzWxoqijYrgjkqZPKjo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EJb9Se4Pki8oFowAu16JUaTb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xKKTAOSuLN-Cw0ApdnmZ_RVpps=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rziZGwLlrsNKwCOobVfGb7aO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLKQDnsPuFjY_eLPBkr7j6evUMI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oR9j3wVSdlnKUH8ClYWFQWjM.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwKk0-i3pRSNEtWwnh9Ia__s3xA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LwKepGrysiWzqtBW6tY5bmqk.png?f=fotoalbum_tile

Ik heb een week plezier gehad van de GTS, maar hiermee valt echt niet te werken. Gister mijn retourzending aangemeld. Ik ben net als @iisworks benieuwd of er ook GTS'en (misschien andere batches) zijn die wél goede GPS hebben.
Ik zit nu te kijken naar een Polar Vantage M of Garmin Vivoactive 3 / 4... betaal je wel een aantal factoren meer en mis je goede "smart"watch implementaties, maar ben benieuwd of die GPS wél aanvaardbaar is. Misschien verwacht ik (we?) gewoon te veel van een horloge?

Voor de mede Strava-gebruikers heb ik overigens een leuke app gevonden: StraMi. StraMi werkt vele malen handiger dan Notify & Fitness. Hij neemt gewoon een GPX op, net als Strava, waarbij je de GTS (maar ook Mi Bands / Bips) kunt koppelen als hartslagmeter. Dat gooit hij samen in een TCX bestand en zo kun je in ieder geval Strava-activiteiten uploaden met hartslag zonder bagger Notify & Fitness geklooi. Kosten: het kijken van een advertentie. Uitstekende app, hoop dat hij nog lang ondersteund wordt.
Waarom de standaard Amazfit met GPX files i.p.v. TCX files werkt is mij een raadsel. Kwestie van paar regels parsing/formatting toevoegen en klaar. |:(
Misschien is de Mi Band 5 + StraMi wel een leuke optie, ben benieuwd wanneer die in NL te koop is.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Garmin GPS is (over het algemeen) een stuk beter, maar ook duurder. Zie ook mijn posts eerder in dit topic. De GTS is geen horloge om serieus mee te sporten. Wel leuk om een tocht te loggen als recreant.

@TheTinusNL de smartwatch implementatie van Garmin is overigens helemaal niet slecht. Vergeleken met de GTS kun je dit niet minder en de tekst wordt tenminste niet midden in een woord afgekapt :)

Enige verschil is de kwaliteit van het scherm.

[ Voor 42% gewijzigd door Aghanim op 22-06-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlospaco
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste,

Ik moet zeggen, dat mijn gps het eigenlijk zo goed als perfect doet. Hij volgt perfect de wegen, en de kilometers kloppen. Of het met de fiets is of joggen, geen probleem ermee.
Mijn firmware is wel geupdate naar 0.0 .9.05.
Op welke firmware draait die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Carlospaco schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:24:
Beste,

Ik moet zeggen, dat mijn gps het eigenlijk zo goed als perfect doet. Hij volgt perfect de wegen, en de kilometers kloppen. Of het met de fiets is of joggen, geen probleem ermee.
Mijn firmware is wel geupdate naar 0.0 .9.05.
Op welke firmware draait die van jullie?
Hoe weet je dat de kilometers kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlospaco
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-01-2023
Aghanim schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Hoe weet je dat de kilometers kloppen?
Omdat , als ik ga fietsen of lopen, met mijn vrouw, heeft zij een garmin.
En daar vergelijk ik het mee.
Zondag was het verschil op 50 km fietsen, een kleine 100 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

Ik zit op firmware 0.0.9.05 (PS wie doet versiebeheer en -nummering daar bij Amazfit 8)7?)

Afgelopen weekend hebben we met z'n vieren gefietst. We wonen niet bij elkaar in de straat, maar het hoogteverschil is ook geen 100 m.
Mijn GTS hoogtes:116 km / 501 hm
Een iPhone 11 die haast hetzelfde rondje reed gaf 395 hm aan.

De afstand klopt wel aardig, de hoogtes lopen vooral uit de pas bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Heeft nog iemand de indruk dat slaaptracking aanzienlijk verbetert is sinds 0.0.9.11?
Het start en einde klopt nu beter als je wat langer wakker in bed blijft liggen, en ook de wakkere periodes worden beter gedetecteerd.
Volgens de changelog zouden dutjes van ~20 min overdag ook automatisch gedetecteerd worden. Misschien dat men nu een andere detectiemethode gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Volvados op 01-07-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Ik heb sinds gisteren een GTS. Leuk ding en zeker voor dat geld. Ik heb vanmiddag een rondje gelopen, maar waar ik tegen aanloop ;), is als die met strava gesynced heeft. Dat dan de beweegtijd veel lager is dan de verstreken tijd. Dit terwijl ik geen pauze heb genomen heb genomen onderweg. Proberen te vinden wat het is, maar dan lees je bijvoorbeeld onderstaande. Hebben jullie misschien een idee?

It’s always like that. Strava ignores the watch time and does its calculations based on the GPS movement. Now idk why the watch is “wrong”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Koffiezuiper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:39:
Dit terwijl ik geen pauze heb genomen heb genomen onderweg.
Misschien heeft de GTS zelf pauzes gemaakt met de auto-pause? Weet niet hoe hard je loopt, maar als je te langzaam loopt kan het best zijn dat de GTS dat als pauze registreert.
Dat had ik bijvoorbeeld ook met fietsen bij stoplichten. Soms nog voordat ik stilstond was de auto-pause al getriggered.
Vooral in combinatie met de niet-al-te-nauwkeurige GPS van de GTS kan dat misschien een reden zijn.

Heb je een link naar de Strava activiteit?
Wel even members only reactie maken en/of privacyzone op Strava instellen :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRi62
Ik heb sinds enige tijd ook problemen met de uitvoer van de GTS naar Strava. Als mijn Amazfit horloge en app een gemiddelde van bijvoorbeeld 5.45 over een km laten zien, dan komt Strava met 4.12 per km. Dat staat wel leuk, maar je koopt er niks voor. Als ik de workout dan in Strava verwijder en zelf upload via de website, dan is de workout niet volledig. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
JaRi62 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:25:
Ik heb sinds enige tijd ook problemen met de uitvoer van de GTS naar Strava. Als mijn Amazfit horloge en app een gemiddelde van bijvoorbeeld 5.45 over een km laten zien, dan komt Strava met 4.12 per km. Dat staat wel leuk, maar je koopt er niks voor. Als ik de workout dan in Strava verwijder en zelf upload via de website, dan is de workout niet volledig. Heel vervelend.
Ik had hetzelfde. TheTinusNL heeft nog naar mijn strava link gekeken, geen verklaring. Misschien een (semi-)defect exemplaar/GPS dachten we. Het heeft iets te maken met beweegtijd vs verstreken tijd data, maar wat? Auto pauze had ik uit.

Ik heb de GTS inmiddels teruggestuurd en een Garmin Forerunner 45 gekocht. Ik mis het mooie display, maar de data naar strava klopt nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defixje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 09:44
Sinds vandaag een gelukkige eigenaar van deze watch. Helaas iets minder uitgebreid dan de LG G Watch die ik had. Maar hij doet wat ik wil.

Tot nu toe verbaas ik mij hoe accuraat hij eigenlijk is. (heart rate en stappenteller en zeker ook de GPS)

Enige nadeel vind ik dat de notificaties te snel verdwijnen van mijn horloge. En muziek bediening is niet heel erg top (dit wist ik gelukkig van te voren al van andere reviews)

Ben erg benieuwd hoe ik dit horloge de komende dagen ga ervaren.

Edit: wat ik eigenlijk al wel mis zijn de smileys in de text bij de notificaties

[ Voor 10% gewijzigd door defixje op 07-07-2020 23:52 . Reden: smiley toevoeging ]

D3Fix, Ethical Hacker, Pokeraar, Programmeur

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Xiaomi Amazfit GTS] Levertijden & Prijzen
- Cases, bandjes e.d.: [Xiaomi Amazfit GTS] Accessoires