Als ik daar aan mag toevoegen: 7 voorbeelden van belabberde GPS (binnenkort even in een review verwerken).
Ik heb een week plezier gehad van de GTS, maar hiermee valt echt niet te werken. Gister mijn retourzending aangemeld. Ik ben net als @
iisworks benieuwd of er ook GTS'en (misschien andere batches) zijn die wél goede GPS hebben.
Ik zit nu te kijken naar een Polar Vantage M of Garmin Vivoactive 3 / 4... betaal je wel een aantal factoren meer en mis je goede "smart"watch implementaties, maar ben benieuwd of die GPS wél aanvaardbaar is. Misschien verwacht ik (we?) gewoon te veel van een horloge?
Voor de mede Strava-gebruikers heb ik overigens een leuke app gevonden:
StraMi. StraMi werkt vele malen handiger dan Notify & Fitness. Hij neemt gewoon een GPX op, net als Strava, waarbij je de GTS (maar ook Mi Bands / Bips) kunt koppelen als hartslagmeter. Dat gooit hij samen in een TCX bestand en zo kun je in ieder geval Strava-activiteiten uploaden met hartslag zonder bagger Notify & Fitness geklooi. Kosten: het kijken van een advertentie. Uitstekende app, hoop dat hij nog lang ondersteund wordt.
Waarom de standaard Amazfit met GPX files i.p.v. TCX files werkt is mij een raadsel. Kwestie van paar regels parsing/formatting toevoegen en klaar.

Misschien is de Mi Band 5 + StraMi wel een leuke optie, ben benieuwd wanneer die in NL te koop is.