Toon posts:

Bestelling bij Fruugo niet aangekomen, Klarna eist betaling.

Pagina: 1
Acties:
  • 12.001 views

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:33

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Heeft iemand een tip voor me om het volgende aan te pakken?

Ik heb via Fruugo een bestelling gedaan, echter is deze nooit bij mij aangekomen.
Bij het afleverbewijs via PostNL is een handtekening te zien die niet overeenkomt met die van mij noch mijn vrouw.

Dag, dit is nog niet opgelost. Heb ook geen reactie mogen ontvangen van Fruugo, en online reviews laten soortgelijke ervaringen zien bij anderen.. had ik t maar eerder gezien.

Vriendelijke groet
mvz

Na voorleggen aan klarna hiervan krijg ik de volgende mail

Beste mvz,

Je hebt ons eerder laten weten dat je de bestelling bij fruugo.nl niet hebt ontvangen. We hebben destijds de bijbehorende factuur met betalingsomschrijving xxx055248395493xxx gepauzeerd, zodat je de tijd zou hebben om contact op te nemen met fruugo.nl om een oplossing te vinden.

Toen bleek dat de factuur nog niet was aangepast en nog openstond, hebben we contact opgenomen met de webwinkel voor meer informatie.

Ze hebben ons laten weten dat de bestelling is afgeleverd door PostNL op 20 juni 2019. Dit blijkt uit het afleverbewijs dat we aan deze e-mail hebben toegevoegd.

Vanwege bovenstaande reden hebben we de factuur opnieuw naar je verstuurd met het verzoek om het openstaande bedrag te betalen. Daarbij hebben we de uiterste betaaldatum verschoven naar 6 september 2019. Je ontvangt van ons in een aparte e-mail de bijgewerkte versie van de factuur met daarin de betaalgegevens. Via de link in de e-mail kun je de factuur eenvoudig via iDEAL betalen op klarna.nl. Ook kan je inloggen in de Klarna app om je facturen in te zien en te betalen.

Heb je vragen over de levering van de bestelling, neem dan contact op met de klantenservice van de webwinkel.

We wensen je een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Klarna

Waarop ik mail:

Dag,

Dan zou ik graag weten waar het pakket zou moeten zijn. Of een handtekening overlegd zien, want ik wacht er nog altijd op.
Had op de reviews van deze webshop af moeten gaan.. maar dit neemt niet weg dat ik nog altijd niet ontvangen heb waar ik nu voor moet
betalen. Dat lijkt me niet geheel terecht.

Met vriendelijke groet,
mvz

Vervolgens doet Klarna de hele zaak als volgt af:

Beste mvz,

Hartstikke bedankt voor je bericht.

Ik snap dat het een vervelende situatie is, echter heeft de webwinkel aan alle eisen voldaan van onze shipping policy en een geldig afleverbewijs weten te overleggen. Voor dit bedrag is ook geen handtekening vereist.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ik zit dus nu in de situatie waarin zowel Fruugo als Klarna niks meer voor me willen doen.
Ik heb contact gehad met het Juridisch Loket - zij geven aan dat als de handtekening inderdaad niet de mijne is, en ik het pakket nooit ontvangen heb, ik dit voor zou moeten laten komen.

Tevens heb ik het gemeld bij het ECC ( Europees Consumenten Centrum ) omdat Klarna niet in nederland zit.

Heeft iemand hier nog tips voor mij hoe ik uiteindelijk toch onder deze onterechte betaling uit kan komen?
Ik heb het tevens gemeld op Klacht.nl - maar daar heeft Klarna een 100% oplossings score, omdat bedrijven daar eenzijdig elke klacht als opgelost kunnen markeren.. wassen neus dus.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
PostNL vervalst handtekening, aangifte of niet?

Hier staat alles eigenlijk wel.

Belangrijkste, wanneer is er geleverd en kan jij met bewijs aantonen dat jij helemaal niet thuis was?

[Voor 33% gewijzigd door Vorkie op 07-09-2019 13:40]

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
Zoals juridisch loket ook zegt: voor laten komen. Gewoon reageren aan Klarna dat je niet gaat betalen tot je pakket er is, mogen ze je gaan dagvaarden als ze dit door willen zetten.

Nadeel is alleen wel dat je dan tegen Klarna procedeert.

• Spiff
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 20:46
Twistpunt hier is de geldigheid van het afleverbewijs; Stuur kopie afleverbewijs en een officiëel document waar jouw handtekening op staat naar Klarna en laat ze dan maar bewijzen dat het is afgeleverd...

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
*knip* Daar heeft de TS nu niets meer aan.

[Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2019 17:57]

Lekker!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat heb je te maken met Klarna? Je hebt toch besteld bij Fruugo, leveren door PostNL, wat hebben zij er dan mee te maken?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 21:46
TERW_DAN schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:08:
Maar wat heb je te maken met Klarna? Je hebt toch besteld bij Fruugo, leveren door PostNL, wat hebben zij er dan mee te maken?
De financiële afhandeling is uit handen gegeven. Klarna is een betaalbewerker en incasso bureau in een. Dat is juridisch ook zo ingericht dat Klarna dus gaat factureren en innen.

[Voor 9% gewijzigd door johnkeates op 07-09-2019 14:12]

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:41

Yucon

*broem*

off topic, maar wat een namen.. ik dacht in de OP dat ik iets fictiefs aan het lezen was en de helpdeskmedewerker Gnork zou heten maar nu ik google blijkt het echt te bestaan _O-

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Ik zie dat je bij Fruugo niet voor betaling achteraf kunt kiezen? In dat geval dien je gewoon betaalt te hebben, ongeacht of je het pakketje hebt ontvangen. Klarna heeft deze openstaande factuur opgekocht van Fruugo, dus mag je aan hun deze factuur voldoen. (Met de daarbij behorende prijsverhogingen.)

Heb je bij Fruugo kunnen kiezen voor betaling achteraf, dan moet je eerst het pakketje zelf ontvangen hebben voordat je tot betaling hoeft over te gaan.
In dit geval heeft Klarna heeft een openstaande factuur opgekocht van Fruugo. Deze factuur is niet rechtsgeldig omdat Fruugo niet aan haar leveringsplicht heeft voldaan. In dit geval dus aan Klarna (nogmaals) doorgeven wat de voorwaarden waren om tot betaling over te gaan, en aangeven dat nog niet aan alle voorwaarden zijn voldaan.
Het is zaak van Fruugo om contact op te nemen met PostNL waar het pakketje is gebleven. Dit pakketje is namelijk niet op het juiste adres afgeleverd waardoor men niet aan de voorwaarden heeft voldaan.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Het probleem is dat Fruugo nergens op reageert. Sterker nog, in mijn Fruugo account bij 'afgeronde bestellingen' staat helemaal niets!

PostNL verwijst weer naar Fruugo, want verzendende partij.
Klarna verwijst ook naar Fruugo, want opdrachtgever.

Dus beide partijen wijzen nu naar een webwinkel die notoir is door nergens op te reageren.
Het lukt ook niet om dit hogerop te escaleren bij Klarna, want de mensen die iets mogen zeggen, schuilen achter de 1ste lijn telefoonmedewerkers. Ik krijg zodoende nooit iemand aan de lijn die iets voor me kan betekenen.

Volgens mij licht de bewijslast van levering altijd nog bij Fruugo/Klarna, dus als ik het daadwerkelijk voor laat komen ben ik heel benieuwd hoe het dan af gaat lopen - en of ik een lifetime ban van Klarna oploop :)

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Feitelijk heb jij maar met één partij te maken en dat is de leverancier... Fruugo, de andere partijen zou ik niet te veel mee doen, niet anders dan ook doorverwijzen naar Fruugo net als zij bij jou doen.

Overigens hierboven wordt ergens de opmerking gemaakt dat dat achteraf betalen geen mogelijkheid zou zijn? Hoe kan het dan dat er al wel verzonden is?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:49:
Feitelijk heb jij maar met één partij te maken en dat is de leverancier... Fruugo, de andere partijen zou ik niet te veel mee doen, niet anders dan ook doorverwijzen naar Fruugo net als zij bij jou doen.

Overigens hierboven wordt ergens de opmerking gemaakt dat dat achteraf betalen geen mogelijkheid zou zijn? Hoe kan het dan dat er al wel verzonden is?
Ten tijde van mijn bestelling was het inderdaad achteraf betalen met Klarna - zoals ik dat ook al tijden doe op AliXpress.

Het klopt dat ik met Fruugo te maken heb, maar die reageren niet - weet niet of dit een bewuste techniek is.
Ik weet wel dat Klarna op hun website ook schermt met consumentbescherming/aankoopbescherming - en daarbij letterkijk heeft staan, en ik quote 'Als je je gekochte spullen niet hebt ontvangen, dan betaal je gewoon nog niet'.

Klarna heeft de afhandeling opgekocht van Fruugo - Fruugo heeft zijn geld dus al, en Klarna komt het nu bij mij halen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Leuke tekst van de site van Klarma, en ik quote:
Probeer het eerst en betaal later. Met Klarna betaal je niets voordat je het product hebt ontvangen en je hebt besloten of je het wilt behouden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Onbekend
  • Nu online
_Dune_ schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:49:
Ik kon nergens op de site vinden dat achteraf betalen mogelijk was. (Ik keek op de site van Fruugo, en niet van Klarna.)

@mvz
Klarna heeft dus een onrechtmatige factuur opgekocht, omdat Fruugo niet heeft geleverd. Dus vragen aan Fruugo waar het pakketje blijft, en aan Klarna doorgeven dat Fruugo nog niets heeft geleverd en dat Fruugo geen reactie meer geeft.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Inderdaad gewoon doen wat ze bieden 'Met Klarna betaal je niets voordat je het product hebt ontvangen...' en 'Als je je gekochte spullen niet hebt ontvangen, dan betaal je gewoon nog niet.
...'

maar hier wordt het ineens een negatief bewijs: 'We helpen je uit te zoeken waar je spullen zijn. Je hoeft niet te betalen terwijl wij uitzoeken wat er gebeurd is. Als duidelijk wordt dat je bestelling niet bij jou is bezorgd hoef je Klarna niet te betalen.'

Wat een nonsensservice dus.... als ze niets doen kan nooit duidelijk worden dat de bestelling niet bij je is bezorgd en zeggen ze niet dat je niet hoeft te betalen, terwijl de spullen simpelweg niet bij jou zijn...

Laat ze je dus maar even helpen uit te zoeken waar je spullen zijn...

Verder: heb je een overeenkomst met klarna, of alleen met fruugo?

[Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 07-09-2019 15:03]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Onbekend schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:01:
[...]

Ik kon nergens op de site vinden dat achteraf betalen mogelijk was. (Ik keek op de site van Fruugo, en niet van Klarna.)

@mvz
Klarna heeft dus een onrechtmatige factuur opgekocht, omdat Fruugo niet heeft geleverd. Dus vragen aan Fruugo waar het pakketje blijft, en aan Klarna doorgeven dat Fruugo nog niets heeft geleverd en dat Fruugo geen reactie meer geeft.
En die schermen weer met een getekend afleverbewijs, waar een voor TS onbekende handtekening op staat.

Ik zou zeggen eerst een afleverbewijs tonen met een handtekening van TS... dan pas betalen. Ik begrijp dat PostNL daadwerkelijk heeft geleverd... met andere woorden PostNL ook weer aan het blunderen geweest… ;(

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fruugo moet leveren, zonder levering geen betaling. Factuur moet gewijzigd worden aan klarna in deze.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
begintmeta schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:02:
Inderdaad gewoon doen wat ze bieden 'Met Klarna betaal je niets voordat je het product hebt ontvangen...' en 'Als je je gekochte spullen niet hebt ontvangen, dan betaal je gewoon nog niet.
...'

maar hier wordt het ineens een negatief bewijs: 'We helpen je uit te zoeken waar je spullen zijn. Je hoeft niet te betalen terwijl wij uitzoeken wat er gebeurd is. Als duidelijk wordt dat je bestelling niet bij jou is bezorgd hoef je Klarna niet te betalen.'

Wat een nonsensservice dus.... als ze niets doen kan nooit duidelijk worden dat de bestelling niet bij je is bezorgd en zeggen ze niet dat je niet hoeft te betalen, terwijl de spullen simpelweg niet bij jou zijn...

Laat ze je dus maar even helpen uit te zoeken waar je spullen zijn...

Verder: heb je een overeenkomst met klarna, of alleen met fruugo?
Dat is dus het probleem - Klarna helpt me dus niet - per mail niet, en per telefoon niet - en verwijst mij dan naar de pagina die jij net quote. Ja en dan is het een soort impasse geworden als geen van de partijen nog helpt.

• begintmeta
  • Niet online
mvz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:05:
...

Dat is dus het probleem - Klarna helpt me dus niet - per mail niet, en per telefoon niet - en verwijst mij dan naar de pagina die jij net quote. Ja en dan is het een soort impasse geworden als geen van de partijen nog helpt.
Heb je een overeenkomst met klarna?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mvz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:05:
[...]
Nou ja, jij hebt nog niet betaald... als Klarna weer in de lucht komt vanwege die betaling verwijs jij ze gewoon door naar Fruugo met het verzoek geen contact met jou op te nemen, want jij hebt geen relatie of overeenkomst met hun, tenminste als ik het zo lees. Daarmee is de kous af… eventueel het product elders bestellen.

[Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 07-09-2019 15:08]

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
begintmeta schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:06:
[...]

Heb je een overeenkomst met klarna?
Doet dat ertoe? ik heb geen getekend contract met Klarna nee, maar Klarna heeft wel de vordering van Fruugo overgekocht. Nou zal jij wellicht zeggen 'als je geen overeenkomst hebt met klarna, zijn ze geen partij' - dat is leuk en aardig, maar ze eisen dus wel betaling.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mvz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:08:
[...]

Doet dat ertoe? ik heb geen getekend contract met Klarna nee, maar Klarna heeft wel de vordering van Fruugo overgekocht. Nou zal jij wellicht zeggen 'als je geen overeenkomst hebt met klarna, zijn ze geen partij' - dat is leuk en aardig, maar ze eisen dus wel betaling.
Dat is een overeenkomst tussen Fruugo en Klarna, niet met jou. Jij hebt dus niets met Klarna te maken, jij verwijst ze gewoon terug naar hun opdrachtgever. Misschien dat één van de juristen hier op het forum er meer detail over kan geven, maar wat ik inmiddels hier op het forum heb gelezen, zou ik zeggen dat Klarna feitelijk niets op te Eisen heeft bij jou. Ze kunnen het proberen, maar zolang Fruugo niet heeft geleverd hebben zij niets op te Eisen.

[Voor 21% gewijzigd door _Dune_ op 07-09-2019 15:11]

• begintmeta
  • Niet online
mvz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:08:
[...]

Ik heb het even begeken bij die webwinkel:
'Koop nu - Betaal later

Deze voorwaarden voor Betaal later zijn van toepassing tussen jou en de winkel waar je je spullen, tickets of diensten koopt en waarbij je de betaalmethode Betaal later kiest.

Als je voor Betaal later kiest, bieden wij je de mogelijkheid om 14 dagen na verzending van je bestelling te betalen. In het geval van (digitale) diensten is dit de datum waarop de dienst geleverd wordt of beschikbaar voor je is. Wij dragen onze vordering op jou over aan Klarna Bank AB. Klarna zal je een betaalinstructie sturen zodat je direct aan Klarna kunt betalen. Voor contactgegevens en meer informatie over Klarna kun je klarna.com bezoeken.

Je betaalt alleen als je je bestelling hebt ontvangen!

Klarna biedt consumenten aankoopbescherming, wat inhoudt dat je niet hoeft te betalen voor je bestelling tot je die ontvangen hebt en dat Klarna je helpt als je problemen hebt met je aankoop.

Meer informatie over Klarna’s aankoopbescherming vind je hier.'

Dat lijkt me een beetje een vreemde constructie: Fruugo verkoopt de vordering op jou aan klarna, dus zijn hebben geen vordering meer op jou, jij hebt echter nog wel een vordering op Fruugo. Volgens mij mag je echter nog prima de betaling opschorten tot is geleverd, aangezien voor de samenhang tussen de vordering en de overeenkomst niets veranderd is. Dat Klarna nu de vordering van Fuugro heeft gekost maakt simpelweg niet dat de vorderingen en de relatie tussen die vorderingen zou veranderen.

En zeker als zo duidelijk aan de koper wordt gepresenteerd 'Je betaalt alleen als je je bestelling hebt ontvangen!', moeten ze dan ook echt maar eens aantonen dat je het wel hebt ontvangen, voordat ze achter hun eigen vordering aan gaan. Ik denk niet dat een rechter daar anders over zou denken.

Ik zou in ieder geval nakoming eisen en daarvoor een redelijke termijn geven, en de betaling zo lang opschorten tot er levering is, bij een overschijding van die termijn (wettelijk max 30 dagen) wordt de overeenkomst ontbonden.

[Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 07-09-2019 15:23]

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
begintmeta schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:17:
[...]

Ik heb het even begeken bij die webwinkel:
'Koop nu - Betaal later

Deze voorwaarden voor Betaal later zijn van toepassing tussen jou en de winkel waar je je spullen, tickets of diensten koopt en waarbij je de betaalmethode Betaal later kiest.

Als je voor Betaal later kiest, bieden wij je de mogelijkheid om 14 dagen na verzending van je bestelling te betalen. In het geval van (digitale) diensten is dit de datum waarop de dienst geleverd wordt of beschikbaar voor je is. Wij dragen onze vordering op jou over aan Klarna Bank AB. Klarna zal je een betaalinstructie sturen zodat je direct aan Klarna kunt betalen. Voor contactgegevens en meer informatie over Klarna kun je klarna.com bezoeken.

Je betaalt alleen als je je bestelling hebt ontvangen!

Klarna biedt consumenten aankoopbescherming, wat inhoudt dat je niet hoeft te betalen voor je bestelling tot je die ontvangen hebt en dat Klarna je helpt als je problemen hebt met je aankoop.

Meer informatie over Klarna’s aankoopbescherming vind je hier.'

Dat lijkt me een beetje een vreemde constructie: Fruugo verkoopt de vordering op jou aan klarna, dus zijn hebben geen vordering meer op jou, jij hebt echter nog wel een vordering op Fruugo. Volgens mij mag je echter nog prima de betaling opschorten tot is geleverd, aangezien voor de samenhang tussen de vordering en de overeenkomst niets veranderd is.

En zeker als zo duidelijk aan de koper wordt gepresenteerd 'Je betaalt alleen als je je bestelling hebt ontvangen!', moeten ze dan ook echt maar eens aantonen dat je het wel hebt ontvangen, voordat ze achter hun eigen vordering aan gaan. Ik denk niet dat een rechter daar anders over zou denken.

Ik zou in ieder geval nakoming eisen en daarvoor een redelijke termijn geven, en de betaling zo lang opschorten tot er levering is, bij een overschijding van die termijn (wettelijk max 30 dagen) wordt de overeenkomst ontbonden.
Ik zal inderdaad gewoon niet betalen, en afwachten.
Het probleem is dat Klarna het al voorgeschoten heeft richting Fruugo - en we weten allemaal hoe banken bovenop vorderingen zitten :> - die willen natuurlijk ook geen verlies maken, en dan ben ik als simpel consumentje natuurlijk de laagst hangende appel aan de boom.

• Onbekend
  • Nu online
_Dune_ schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:04:
[...]

En die schermen weer met een getekend afleverbewijs, waar een voor TS onbekende handtekening op staat.

Ik zou zeggen eerst een afleverbewijs tonen met een handtekening van TS... dan pas betalen. Ik begrijp dat PostNL daadwerkelijk heeft geleverd... met andere woorden PostNL ook weer aan het blunderen geweest… ;(
Ja, inderdaad. Ik ga er van uit dat een bezorger van PostNL het pakketje verkeerd heeft bezorgt. Om dit te herstellen moet de verzender (Fruugo) dus contact opnemen met PostNL.
Fruugo geeft ook in hun eigen voorwaarden aan dat de betaling pas hoeft plaats te vinden als je het pakketje hebt ontvangen. Niet op het moment dat het pakketje (ergens) is afgeleverd.
Dus het is nu aan Fruugo en PostNL om te bewijzen dat de TS het pakketje daadwerkelijk heeft ontvangen.

• begintmeta
  • Niet online
mvz schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:22:
...
Ik zal inderdaad gewoon niet betalen, en afwachten.
Het probleem is dat Klarna het al voorgeschoten heeft richting Fruugo - en we weten allemaal hoe banken bovenop vorderingen zitten :> - die willen natuurlijk ook geen verlies maken, en dan ben ik als simpel consumentje natuurlijk de laagst hangende appel aan de boom.
Zoals het in de tekst wordt gepresenteert, heeft klarna alleen de vordering maar niet de verplichting overgenomen, dan is tussen klarna en fruugo waarschijnlijk iets overeengekomen over de verplichtingen en vorderingen die uit die overeenkomst/vordering voortkomen, maar daar heb jij niets mee te maken, de relatie tussen die vorderingen en verplichtingen (de overeenkomst dus) is niet veranderd. Dus dan eis je nakoming van fuugro, en schort je de betaling zolang op (vziw mag dat in dit geval dan gewoon). Na 30 dagen is de termijn voor levering verstreken, en kan je de overeenkomst ontbinden.

Ik zou in ieder geval nakoming van de overeenkomst eisen, en helderheid willen of klarna alleen de vordering op jou van fruugo heeft overgenomen of de vordering en de verplichting, zodat je ook zeker weet wie moet nakomen. Het is aan de betreffende te bewijzen dat die zijn verplichting is nagekomen.

[Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 07-09-2019 15:37]

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18:48
Als 't goed is heb je bij het kiezen van de betaalmethode een vinkje oid moeten zetten dat je akkoord gaat met de klarna voorwaarden. Dus je hebt wel degelijk een relatie/overeenkomst met klarna.

• begintmeta
  • Niet online
Maaark schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:24:
Als 't goed is heb je bij het kiezen van de betaalmethode een vinkje oid moeten zetten dat je akkoord gaat met de klarna voorwaarden. Dus je hebt wel degelijk een relatie/overeenkomst met klarna.
Ik was het voor zover ik het bestelproces heb doorlopen niet tegengekomen (zie hierboven voor de tekst die je tegenkomt).

Verder maakt het verder zoals ik aangaf voor zover ik weet niet zoveel uit, omdat de koopovereenkomst op zich niet verandert, of nu Klarna of fruugo de vordering heeft.

[Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 07-09-2019 17:34]

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:54
Klarna ( en ook andere achterafbetaal diensten ) hebben als beleid dat als de tracking aangeeft dat het pakket is afgeleverd en de webwinkel ook van mening is dat het is afgeleverd, dat Klarna dan gaat proberen het geld alsnog bij je te incasseren als je niet betaald.
Klarna gaat het na een paar weken overdragen aan een incassobureau die je dan gaat bestoken met emails, telefoontjes en brieven met juridische dreigende tekst in de hoop dat je alsnog gaat betalen.
Tot een dagvaarding en rechtszaak zal het hoogstwaarschijnlijk niet komen aangezien je in je recht staat, je hebt tenslotte een overeenkomst met de winkel die jou goederen moeten leveren waarbij je Klarna gebruikt als betaalmethode.
De bewijslast ligt bij de webwinkel, zij moeten aantonen dat de bestelde goederen zijn geleverd, een tracking code die aangeeft dat er een pakket is afgeleverd op jouw adres is bij lange na niet voldoende.
Laat wel even weten aan alle partijen die hierbij worden betrokken dat je de goederen niet hebt ontvangen zoals het incassobureau die later mogelijk wordt ingeschakeld, Klarna en de webwinkel heb je al ingelicht.
Voor de rest kun je al hun correspondentie negeren, maar het staat je natuurlijk vrij om te proberen ze duidelijk te maken dat je de goederen echt niet hebt ontvangen, dat de bewijslast bij de webwinkel ligt en je bepaalde voorwaarden waar Klarna zich op beroept niet rechtsgeldig zijn.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Floppus
  • Laatst online: 01-12 14:49

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Onbekend schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:34:
Ik zie dat je bij Fruugo niet voor betaling achteraf kunt kiezen? In dat geval dien je gewoon betaalt te hebben, ongeacht of je het pakketje hebt ontvangen. Klarna heeft deze openstaande factuur opgekocht van Fruugo, dus mag je aan hun deze factuur voldoen. (Met de daarbij behorende prijsverhogingen.)

Heb je bij Fruugo kunnen kiezen voor betaling achteraf, dan moet je eerst het pakketje zelf ontvangen hebben voordat je tot betaling hoeft over te gaan.
In dit geval heeft Klarna heeft een openstaande factuur opgekocht van Fruugo. Deze factuur is niet rechtsgeldig omdat Fruugo niet aan haar leveringsplicht heeft voldaan. In dit geval dus aan Klarna (nogmaals) doorgeven wat de voorwaarden waren om tot betaling over te gaan, en aangeven dat nog niet aan alle voorwaarden zijn voldaan.
Het is zaak van Fruugo om contact op te nemen met PostNL waar het pakketje is gebleven. Dit pakketje is namelijk niet op het juiste adres afgeleverd waardoor men niet aan de voorwaarden heeft voldaan.
100% vooruitbetaling eisen is bij wet niet eens toegestaan.

Zolang de winkel niet kan aantonen dat TS het ontvangen heeft, vooral niet betalen: dan mag je namelijk zelf een rechtzaak beginnen om je recht te krijgen.

Als er een incassobureau op gaat, aangeven dat niet geleverd is en je verdere communicatie niet beantwoord tot de winkel aan verplichtingen heeft voldaan. Desnoods vorderen dat communicaties stoppen tot dat gebeurd is.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-11 19:01
Yucon schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:16:
off topic, maar wat een namen.. ik dacht in de OP dat ik iets fictiefs aan het lezen was en de helpdeskmedewerker Gnork zou heten maar nu ik google blijkt het echt te bestaan _O-
Ik moest gelijk aan Lord of the ring denken! :)

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
en nog willen ze er niet aan...

Hey mvz!

Mijn collega Enrico heeft het gesprek aan mij overgedragen. Ik ben Ayla en ik ben de service specialist die je klacht heeft onderzocht.

Wanneer een klant aan Klarna laat weten dat een bestelling niet is bezorgd, vragen wij dat de webwinkel een geldig afleverbewijs kan voorleggen. In dit geval toont de informatie die verbonden is aan het trackingnummer, aan dat het pakket op het juiste adres is afgeleverd: https://www.international....com/Main.aspx#/blablabla

In zo’n situatie kan Klarna niets doen. Enkel de webwinkel kan de factuur terugtrekken en als zij dit niet doen, ben je betalingsplichtig.

Let erop dat de zaak van de al dan niet geleverde goederen een geschil is tussen jou en de webwinkel, niet tussen jou en Klarna. Daarom raden we aan om met hen verder contact op te nemen.

Ondertussen dien je wel de betaling aan Klarna te voldoen.

Hopelijk heb ik je zo meer duidelijkheid kunnen geven.

/Ayla

Hierop antwoord ik dan met :

Beste Ayla, dit is niet juist. De webwinkel geeft niet thuis - en de handtekening bij de aflevering te zien is, is niet van mij, noch mijn vrouw. Zolang ik niks heb ontvangen - ben ik niet betalingsplichtig. U dient onomstotelijk te bewijzen dat ik het pakket daadwerkelijk heb ontvangen - kunt u dit niet, dan verzoek ik u de factuur te vernietigen.

Benieuwd wat men hierop te zeggen heeft.

[Voor 18% gewijzigd door mvz op 10-09-2019 12:13]

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:08
mvz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:10:

Hey mvz!

Mijn collega Enrico heeft het gesprek aan mij overgedragen. Ik ben Ayla en ik ben de service specialist die je klacht heeft onderzocht.

Wanneer een klant aan Klarna laat weten dat een bestelling niet is bezorgd, vragen wij dat de webwinkel een geldig afleverbewijs kan voorleggen. In dit geval toont de informatie die verbonden is aan het trackingnummer, aan dat het pakket op het juiste adres is afgeleverd: https://www.international....com/Main.aspx#/blablabla

In zo’n situatie kan Klarna niets doen. Enkel de webwinkel kan de factuur terugtrekken en als zij dit niet doen, ben je betalingsplichtig.

Let erop dat de zaak van de al dan niet geleverde goederen een geschil is tussen jou en de webwinkel, niet tussen jou en Klarna. Daarom raden we aan om met hen verder contact op te nemen.

/Ayla

Beste Ayla, dit is niet juist. De webwinkel geeft niet thuis - en de handtekening bij de aflevering te zien is, is niet van mij, noch mijn vrouw. Zolang ik niks heb ontvangen - ben ik niet betalingsplichtig. U dient onomstotelijk te bewijzen dat ik het pakket daadwerkelijk heb ontvangen - kunt u dit niet, dan verzoek ik u de factuur te vernietigen.

Het probleem is natuurlijk dat Klarna niets hoeft te bewijzen. Die krijgt gewoon een voordering van de winkel. Terecht of onterecht. En momenteel is de winkel aan het etteren. En zou dan ook zeker biet betalen(tenzij je vaker gebruik wil maken van klarna/achteraf betalen). En is het aan Klarna om namens de winkel alsnog geld te gaan halen. Of dat ze het laten rusten.

Om welk bedrag gaat het? En als de winkel geen onderzoek wil instellen door PostNL gaan ze het neem ik aan lastig krijgen bij een rechter.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01-12 22:52
loki504 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:28:
[...]

Het probleem is natuurlijk dat Klarna niets hoeft te bewijzen. Die krijgt gewoon een voordering van de winkel. Terecht of onterecht. En momenteel is de winkel aan het etteren. En zou dan ook zeker biet betalen(tenzij je vaker gebruik wil maken van klarna/achteraf betalen). En is het aan Klarna om namens de winkel alsnog geld te gaan halen. Of dat ze het laten rusten.

Om welk bedrag gaat het? En als de winkel geen onderzoek wil instellen door PostNL gaan ze het neem ik aan lastig krijgen bij een rechter.
Ze krijgen het sowieso lastig bij een rechter als ik zo hun voorwaarden lees.

• htn02
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:40
waarom ontbind je de koop niet onder WKOA? gezien er nog niet geleverd is, heb jij er verder niets meer mee te maken. Klarna kan je aangeven dat de koop geanulleerd is, en Fruugo hoef je niet meer achter de vodden aan te zitten: jij hebt niets geleverd gekregen, en de rest zoeken ze maar uit met PostNL.

• JohanNL
htn02 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:27:
waarom ontbind je de koop niet onder WKOA? gezien er nog niet geleverd is, heb jij er verder niets meer mee te maken. Klarna kan je aangeven dat de koop geanulleerd is, en Fruugo hoef je niet meer achter de vodden aan te zitten: jij hebt niets geleverd gekregen, en de rest zoeken ze maar uit met PostNL.
Als TS het product nog steeds wil ontvangen hoeft dat niet, zomaar rechtsgeldig een koop ontbinden kan ook niet, je moet ze ook nog een redelijke termijn geven c.q. laatste kans om alsnog te leveren.
Zolang TS ook niets ontvangt hoeft hij ook niets te betalen, dus gewoon de partijen informeren dat het bestelde goed ( nog ) niet is geleverd ( heeft TS al gedaan ) en /caseclosed totdat ze ( aangeven ) wel te ( gaan ) leveren.

Waarschijnlijk gaat er niks meer komen vanuit de webshop en gaat Klarna het doorzetten naar een incassobureau.
Bekende truc om onwetende mensen alsnog tot betaling over te laten gaan, de vordering zal namelijk kansloos zijn bij een rechter.

[Voor 12% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2019 16:45]

• Helixes
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:54

/Ayla[/i]
Nou, dit is niet juist. Een incassobureau (ik begrijp dat Klarna optreedt als een incassobureau) moet zich er van vergewissen dat een factuur terecht is verzonden. In het geval er niet is geleverd is de factuur inderdaad niet terecht. Ze stellen dat het ontvangstbewijs daarmee sluitend is, maar dat is duidelijk niet het geval. Immers, niet kan worden uitgesloten dat de krabbel door een ander is gezet.

Niet betalen aan Klara of Fruugo ligt dus voor de hand. Let wel dat incassobureau's bijzonder goed zijn in het dwingend doen laten klinken van hun vorderingen. Dat is waar ze geld aan verdienen.

A propos, een handtekening (in dit geval) is wel een raar geval. Zo hoeft een handtekening niet overeen te komen met iets dat je herkend als "jouw handtekening". Je kunt bijvoorbeeld ook een kruisje zetten. Wat van belang is, is dat er een getuige is die gezien heeft dat de handtekening inderdaad door jou is gezet. In dit geval is dat waarschijnlijk de bezorger. Dit kan natuurlijk in je nadeel werken (de claim dat de handtekening niet van jou of je vrouw is volstaat in beginsel niet) - maar ook in je voordeel. De getuigeverklaring is dus waardevoller dan de krabbel zelf. Mede om die reden wordt er vrijwel altijd een onderzoek wordt ingesteld door de PostNL's van deze wereld wanneer er een pakketje zoek raakt.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen Kara te verwittigen dat de factuur niet inbaar is zolang de artikelen niet geleverd zijn (zoals hier het geval), en verzoeken het dossier met die motivatie terug te sturen - in ieder geval zolang een onderzoek van de pakketbezorger ontbreekt. Wanneer Fruugo naar Klara verwijst, en Klara naar Fruugo, dan kun je Klara vragen Fruugo contact met je op te laten nemen.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:55
Heb je op Trustpilot al een review geplaatst? Misschien dat je ze daar nog een beetje mee kan pushen.

Anoniem: 224360

Weten we om welk bedrag het hier gaat? Dit is natuurlijk kansloos, maar die mailtjes van klarna kosten ook gewoon geld (niet al teveel aan het niveau te zien) en je klanten raken over de zeik en terecht. Snap die afweging nooit zo van bedrijven. Het bevordert letterlijk niks en je raakt klanten kwijt.

• loki504
htn02 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:27:
Dit zal niet werken. Fruugo zal "wachten" tot het product in hun bezit is. Zolang dat gruugo er van overtuigt is dat zij gelevert hebben en dus aan hun deel van de overeenkomst hebben voldaan zal je altijd gezeik hebben. Ontbinding geeft je hooguit een extra 14 dagen. Meer niet

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:10:
Weten we om welk bedrag het hier gaat? Dit is natuurlijk kansloos, maar die mailtjes van klarna kosten ook gewoon geld (niet al teveel aan het niveau te zien) en je klanten raken over de zeik en terecht. Snap die afweging nooit zo van bedrijven. Het bevordert letterlijk niks en je raakt klanten kwijt.
Het gaat om 175,- wat ik net even te veel vind voor een ‘roll over and die’ houding mijnerzijds

• Anoniem: 1222698
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Soortgelijks ervaren met Klarna. Bestelling zou zijn geleverd zijn en er was voor getekend. Hetgeen dus niet het geval was. Klarna kennis gegeven van dat feit en dat ik weigerde te betalen. Daarbij verteld dat het sturen van herinneringen en incassokosten niet nodig was, maar of zij mij zo snel mogelijk de verhinderdata van hun advocaten zouden willen geven.

Dit heb ik meerdere malen moeten herhalen vanwege het feit dat er facturen kwamen verhoogd met incassokosten, boetes en rente. Daar heb ik dan elke keer weer op gereageerd zoals de 1ste keer.

Uiteindelijk na ongeveer 2 jaar heb ik van Klarna niets meer vernomen. Consequentie is nu wel dat ik niet meer via Klarna kan afrekenen.

• begintmeta
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:26:
...

Dit zal niet werken. Fruugo zal "wachten" tot het product in hun bezit is. Zolang dat gruugo er van overtuigt is dat zij gelevert hebben en dus aan hun deel van de overeenkomst hebben voldaan zal je altijd gezeik hebben. Ontbinding geeft je hooguit een extra 14 dagen. Meer niet
Hij kan ze nog 2 weken de tijd geven om de overeenkomst na te komen, aangezien het een verhaal van juni is en de wettelijke levertermijn 30 dagen is, is dat heel schappelijk zou ik zeggen (of is een specifieke termijn afgesproken?). Als het ze niet lukt te leveren, kan worden ontbonden. Er lijkt ook geen reden te zijn voor levering te betalen, dus Klarna moet maar wachten.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:50
Anoniem: 1222698 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:41:
Soortgelijks ervaren met Klarna. Bestelling zou zijn geleverd zijn en er was voor getekend. Hetgeen dus niet het geval was. Klarna kennis gegeven van dat feit en dat ik weigerde te betalen. Daarbij verteld dat het sturen van herinneringen en incassokosten niet nodig was, maar of zij mij zo snel mogelijk de verhinderdata van hun advocaten zouden willen geven.

Dit heb ik meerdere malen moeten herhalen vanwege het feit dat er facturen kwamen verhoogd met incassokosten, boetes en rente. Daar heb ik dan elke keer weer op gereageerd zoals de 1ste keer.

Uiteindelijk na ongeveer 2 jaar heb ik van Klarna niets meer vernomen. Consequentie is nu wel dat ik niet meer via Klarna kan afrekenen.
Clou van het verhaal is dus:

Ze kunnen niks want je staat in je recht, maar ze blijven een tijdje moeite doe en zullen je achteraf blacklisten.

Ben benieuwd of je andersom wel iets kan doen voor de harrassment tussentijds.

• JohanNL
Ook wel logisch dat ze je blacklisten, hun verdienmodel is dat de klant altijd betaald als de factuur volgens de webwinkel open staat.
Klarna geeft ook een soort van garantie aan de webwinkel dat die zijn geld wel krijgt, onderlinge voorwaarden daar gelaten maar een track and trace code die zegt '' geleverd '' zal waarschijnlijk al voldoende zijn.
Als jij als klant dan niet betaald, dan hoeven ze jou in de toekomst ook niet meer, ze willen het liefst alleen '' domme '' klanten die wel gehoor geven aan de betaalverzoeken en gewoon betalen, ook al hebben ze niets ontvangen.
Wie weet gebeurd het weer en dan kan Klarna weer fluiten naar hun centen.
Het is natuurlijk omgekeerde wereld want je hebt als klant natuurlijk niks te maken met wat Klarna en de webwinkel onderling hebben afgesproken, Klarna en ook andere achteraf betaalmethodes komen zichzelf vroeg of later nog wel tegen.

@TWeaKLeGeND Je kunt hun tijd verdoen met het stellen van onzinnige vragen ( onzinnig omdat je toch niet gaat betalen ).
Denk aan: Ik zou graag de specificatie ontvangen, Wat is het rentepercentage op de vordering, Sinds welke datum wordt er rente berekend op deze vordering, Wordt er echt een rechtszaak gestart als ik niet betaal etc.
Gewoon een beetje de intentie wekken dat je wel bereid bent te betalen en dan zijn de medewerkers van deze incassobureau's er als de kippen bij om je te helpen.

[Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 10-09-2019 23:51]

• htn02
JohanNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:43:
[...]

Als TS het product nog steeds wil ontvangen hoeft dat niet, zomaar rechtsgeldig een koop ontbinden kan ook niet, je moet ze ook nog een redelijke termijn geven c.q. laatste kans om alsnog te leveren.
Zolang TS ook niets ontvangt hoeft hij ook niets te betalen, dus gewoon de partijen informeren dat het bestelde goed ( nog ) niet is geleverd ( heeft TS al gedaan ) en /caseclosed totdat ze ( aangeven ) wel te ( gaan ) leveren.

Waarschijnlijk gaat er niks meer komen vanuit de webshop en gaat Klarna het doorzetten naar een incassobureau.
Bekende truc om onwetende mensen alsnog tot betaling over te laten gaan, de vordering zal namelijk kansloos zijn bij een rechter.
WKOA is Wet Koop Op Afstand, daarmee kan je wel degelijk zonder opgaaf van reden een online koop ontbinden, tot 14 dagen na levering, je hoeft ze niet in de gelegenheid te stellen iets te fixen.

mocht TS zijn product alsnog willen hebben, zou ik dat opnieuw bestellen bij een betere webshop.
loki504 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:26:
[...]

Dat is voor TS niet meer van belang. nu moet hij achter Fruugo aanzitten om zijn goederen geleverd te krijgen. op het moment dat hij die spullen uiteindelijk krijgt, mag hij met Klarna gaan discussiëren over de incassokosten, want die gaan ze alsnog willen hebben.

door de koop te ontbinden, en bij een andere webshop te bestellen, kan TS naar Klarna antwoorden: "Product nooit geleverd, koop ontbonden onder WKOA" met Fruugo heeft hij niets meer van doen.

scheelt gewoon een ontzettende hoeveelheid hoofdpijn

• begintmeta
  • Niet online
htn02 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:56:
...
Waarschijnlijk inderdaad.

[Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 11-09-2019 09:01]

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

JohanNL schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:43:
Meeste van deze zaken worden gewoon gewonnen door de incassobureau`s hoor.. Zij hebben ervaring en de gedaagde voert meestal geen verweer (komt niet opdagen). Dan kan de rechter weinig anders dan een slechte zaak toch toewijzen.

Dus goed dossier opbouwen (schriftelijke bewijzen), je niet laten intimideren en ook daadwerkelijk je zaak bepleiten voor de rechter zijn wel essentieel voor een 'simpele' overwinning.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:11
htn02 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:56:
[...]

Dat vraag ik me nog maar af.

IANAL, maar ontbinden onder WKOA vereist wel dat je het product terugstuurt. Het om die reden ontbinden vind ik een beetje impliceren dat je het wel gehad hebt. Fruugo heeft hier ook "bewijs" van. Dan gaan ze gewoon claimen dat de TS het wel gehad heeft, teruggestuurd heeft, en het daarbij is verdwenen (verantwoordelijkheid TS). Of nooit teruggestuurd heeft (verantwoordelijkheid TS).

Ik zou het juist niet onder WKOA laten vallen ivm potentieel verder geziek.

Het product is niet geleverd, zo zou ik het blijven noemen.

• htn02
timberleek schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:07:
[...]

Dat vraag ik me nog maar af.

IANAL, maar ontbinden onder WKOA vereist wel dat je het product terugstuurt. Het om die reden ontbinden vind ik een beetje impliceren dat je het wel gehad hebt. Fruugo heeft hier ook "bewijs" van. Dan gaan ze gewoon claimen dat de TS het wel gehad heeft, teruggestuurd heeft, en het daarbij is verdwenen (verantwoordelijkheid TS). Of nooit teruggestuurd heeft (verantwoordelijkheid TS).

Ik zou het juist niet onder WKOA laten vallen ivm potentieel verder geziek.

Het product is niet geleverd, zo zou ik het blijven noemen.
je kan prima ontbinden, ook als er nog niet geleverd is. het zou inderdaad wel verstandig zijn dit duidelijk te melden bij het WKOA mailtje.

Voordeel blijft wel dat Fruugo dan contact moet opnemen met TS, in plaats van andersom, wat niet zo goed lijkt te lukken.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Beste Ayla,

Ik heb dit inderdaad aan de webwinkel voorgelegd. Daarop is geheel geen reactie gekomen. Specifiek wordt mijn stelling dat er niet geleverd is niet betwist, en daarmee is duidelijk dat ik geen betalingsverplichting heb. Mocht dat toch nog betwist worden, dan mag de webwinkel daarover met mij contact opnemen.

Mooie boel, zeg. Zelf komen ze wel met 'bewijs' om hard te maken dat je ze moet betalen, maar als je er zelf wat tegenin te brengen hebt zijn ze ineens geen partij en mag je tegen een niet-reagerende webwinkel aan gaan praten. Lekker gemakkelijk discussiëren zo.
htn02 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:19:
[...]

je kan prima ontbinden, ook als er nog niet geleverd is. het zou inderdaad wel verstandig zijn dit duidelijk te melden bij het WKOA mailtje.

Voordeel blijft wel dat Fruugo dan contact moet opnemen met TS, in plaats van andersom, wat niet zo goed lijkt te lukken.
Standpunt van de winkel is natuurlijk dat er al geleverd is en dan komt een annulering erop neer dat de TS het product terug moet sturen. En dan mag je deze hele discussie weer over doen. Ik zie niet wat dat toevoegt.

[Voor 34% gewijzigd door bwerg op 11-09-2019 10:20]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• begintmeta
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:16:
...

Standpunt van de winkel is natuurlijk dat er al geleverd is en dan komt een annulering erop neer dat de TS het product terug moet sturen. ...
Wat dat betreft is ontbinding vanwege langdurig niet-leveren vermoedelijk wel weer beter

[Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 11-09-2019 10:39]

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Hoe lang is hier al overheen gegaan? Je kan eventueel Fruugo in gebreke stellen, en dit aan Klarna aangeven. Dat zal voor hen ook een signaal zijn dat je zeker bent in je standpunt dat er niet is geleverd.

Verder is het in de factuurvoorwaarden van Fruugo ook aangegeven dat betaling pas hoeft te geschieden zodra het product is ontvangen. Door de ontvangst officieel te betwisten door Fruugo in gebreke te stellen is er dus geen betalingsverplichting, en is de enige mogelijke constatering dat Klarna een ongeldige factuur van Fruugo zal hebben ontvangen.
Let erop dat de zaak van de al dan niet geldige factuur een geschil is tussen u en de webwinkel, niet tussen u en mij. Daarom raad ik u aan om met hen verder contact op te nemen.

• JohanNL
bwerg schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:16:
[...]

Beste Ayla,

Ik heb dit inderdaad aan de webwinkel voorgelegd. Daarop is geheel geen reactie gekomen. Specifiek wordt mijn stelling dat er niet geleverd is niet betwist, en daarmee is duidelijk dat ik geen betalingsverplichting heb. Mocht dat toch nog betwist worden, dan mag de webwinkel daarover met mij contact opnemen.

Mooie boel, zeg. Zelf komen ze wel met 'bewijs' om hard te maken dat je ze moet betalen, maar als je er zelf wat tegenin te brengen hebt zijn ze ineens geen partij en mag je tegen een niet-reagerende webwinkel aan gaan praten. Lekker gemakkelijk discussiëren zo.

[...]

Standpunt van de winkel is natuurlijk dat er al geleverd is en dan komt een annulering erop neer dat de TS het product terug moet sturen. En dan mag je deze hele discussie weer over doen. Ik zie niet wat dat toevoegt.
Ze hebben toch de track & trace die aangeeft '' geleverd ''? dat vinden zij genoeg bewijs en dat is het ook totdat jij als ontvanger aangeeft dat je het niet ontvangen hebt.
Klarna stuurt je ook terecht naar de webwinkel want daar heb je de koop overeenkomst mee, Klarna is enkel de betaalmethode en degene die de betaling/incasso procedure regelt voor de webwinkel.
De webwinkel heeft in feite Klarna aangesteld om alles wat mogelijk is in te zetten om jou als klant te laten betalen behalve als zij de order annuleren, je bent er als klant ook mee akkoord gegaan dat het via deze weg gaat.
bombadil schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:04:
[...]

Meeste van deze zaken worden gewoon gewonnen door de incassobureau`s hoor.. Zij hebben ervaring en de gedaagde voert meestal geen verweer (komt niet opdagen). Dan kan de rechter weinig anders dan een slechte zaak toch toewijzen.

Dus goed dossier opbouwen (schriftelijke bewijzen), je niet laten intimideren en ook daadwerkelijk je zaak bepleiten voor de rechter zijn wel essentieel voor een 'simpele' overwinning.
Daar ga ik dan ook wel vanuit, maar in veruit de meeste gevallen komt het nooit tot een rechtszaak omdat zoals in TS's geval, TS van zich laat horen en aangeeft de bestelde goederen niet te hebben ontvangen.
Enkel degenen die niets van zich laten horen zijn een prooi voor de incassobureau's, maar dat gaat dan ook vaak om pure wanbetaling/vergeten/slordige administratie etc, mensen die wel gewoon de spullen hebben ontvangen maar niet betalen...

Een volledig dossier opbouwen is prima, maar enkel de mailconversatie bewaren moet ook voldoende zijn.
Maar het gaat toch niet tot een rechtszaak komen in TS's geval, het is een kansloze zaak voor de webwinkel/Klarna/incassobureau.

[Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 11-09-2019 10:57]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JohanNL schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:53:
[...]

Ze hebben toch de track & trace die aangeeft '' geleverd ''? dat vinden zij genoeg bewijs en dat is het ook totdat jij als ontvanger aangeeft dat je het niet ontvangen hebt. Klarna stuurt je ook terecht naar de webwinkel want daar heb je de koop overeenkomst mee, Klarna is enkel de betaalmethode en degene die de betaling/incasso procedure regelt voor de webwinkel.
Ja, en dat is dus het beste van twee werelden voor Klara. Zij mogen wel met bewijzen gooien om een betaling af te dwingen, maar als de TS iets in te brengen heeft zijn ze ineens geen partij, en mag je met een niet-reagerende winkel gaan discussiëren. Leuk bedacht.

Ze zijn inderdaad geen partij en je hebt dus ook niets te maken met de bewijzen die zij aanleveren. De TS geeft bij de webwinkel aan dat er niet geleverd is, en als de webwinkel vindt van wel dan mag de webwinkel daarover met de TS in discussie gaan. Klara geeft zelf al expliciet aan dat dit géén geschil is tussen de TS en Klara - waarom zou je dan met hun in discussie gaan over ontvangstbewijzen?

[Voor 6% gewijzigd door bwerg op 11-09-2019 11:08]

• JohanNL
bwerg schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:59:
[...]

Ja, en dat is dus het beste van twee werelden voor Klara. Zij mogen wel met bewijzen gooien om een betaling af te dwingen, maar als de TS iets in te brengen heeft zijn ze ineens geen partij, en mag je met een niet-reagerende winkel gaan discussiëren. Leuk bedacht.

Ze zijn inderdaad geen partij en je hebt dus ook niets te maken met de bewijzen die zij aanleveren. De TS geeft bij de webwinkel aan dat er niet geleverd is, en als de webwinkel vindt van wel dan mag de webwinkel daarover met de TS in discussie gaan.
En zo is het, Klarna biedt allemaal garanties aan de webshop tegen een vergoeding voor gebruik van hun service en de webshop kan letterlijk en figuurlijk lekker achterover leunen.
Maar als klant in deze zaak kun je Klarna ook volledig negeren en je hoeft ook zeker niet te betalen zolang de webshop haar verplichtingen niet na komt.

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:12

Hey mvz!

/Ayla

Wat ik me nog afvraag en wat ook al eerder is aangegeven, los van dat je schermt met de handtekening die niet van jou is, kan je niet aantonen dat noch jij, nog je vrouw thuis waren op dat moment en je dus onmogelijk het pakket op genoemde datum en tijd kan hebben aangenomen?

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:57
Ik wil zoals hierboven ook al een keer is gedaan even benadrukken dat de handtekening die er staat (volgens mij) geen waarde heeft. Je woord "handtekening is niet van mij" zal dan dus ook geen stand houden, want zelfs een kruisje voldoet jammergenoeg al.
Althans dat is hoe ik het mij uit eerdere topics herinner, wellicht even het anzoeken waard.

Probeer als dit verder uitloopt op bijv een rechtzaak, dan ook andere argumenten aan te dragen!

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Even pas op de plaats mensen... De bewijslast ligt hier bij de winkel en nergens anders.

Alle andere scenarios of onderbouwingen lijken misschien handig om voor te leggen, maar het vertroebelt enkel de basis en houdt de deur open om de discussie te blijven voeren.

De stelling is heel simpel: er is niet geleverd, verplichting treedt op na levering - toon dus eerst aan dat geleverd is.

Indianenverhalen over kruisjes of dat je thuis was lekker laten gaan en vooral rustig blijven.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 28-11 17:33
Floppus schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:22:
Even pas op de plaats mensen... De bewijslast ligt hier bij de winkel en nergens anders.

Alle andere scenarios of onderbouwingen lijken misschien handig om voor te leggen, maar het vertroebelt enkel de basis en houdt de deur open om de discussie te blijven voeren.

De stelling is heel simpel: er is niet geleverd, verplichting treedt op na levering - toon dus eerst aan dat geleverd is.

Indianenverhalen over kruisjes of dat je thuis was lekker laten gaan en vooral rustig blijven.
Ben altijd blij als jij of één van de andere usual suspects even dit soort topics weer op de rails zet. _/-\o_

Memento mori

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
En we hebben na voor de zoveelste keer opnieuw een bericht gestuurd te hebben, nu eindelijk contact met Fruugo.
Maar die doen nu ook dwars :(

https://tweakers.net/ext/f/0mWQvBog64NEGXjAQESNNBmE/thumb.png

[Voor 4% gewijzigd door mvz op 12-09-2019 11:57]

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oei... dit stemt me niet hoopvol voor je;

https://www.ervaringen.nl/fruugo.nl

Heel veel soortgelijke ervaringen. Vervelend dat ze ook nog eens in het Engels communiceren blijkbaar.

[Voor 3% gewijzigd door Gunner op 12-09-2019 14:39]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• JohanNL
Ik zal mij er vooral niet al te druk om maken, je hebt niet betaald en hoeft ook niet te betalen.
De enige consequentie die dit waarschijnlijk zal hebben is dat je niet meer kunt bestellen met Klarna, maar als die niet inzien dat Fruugo een bedrijf is dat niet deugt en dit probleem dus niet aan jou ligt, dan wil je daarmee in de toekomst toch ook geen zaken meer mee doen lijkt me.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ja, het lijkt dat Fruugo zich niet aan wetgeving houdt. De identiteit van de ondernemer wordt niet vermeld, de retourinformatie bevat geen voorbeeldbrief, nergens AV te vinden.

Klarna heeft er blijkbaar geen problemen mee bankzaken te regelen voor winkels die zich niet aan de wet houden.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mvz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:56:
En we hebben na voor de zoveelste keer opnieuw een bericht gestuurd te hebben, nu eindelijk contact met Fruugo.
Maar die doen nu ook dwars :(
Nou ja, dwars... Ze betwisten vooralsnog niet dat het aangekomen is. In plaats daarvan schuiven ze het af op postNL wat niet mag (en dat heb je al goed laten weten), dus dan is juridisch in ieder geval duidelijk dat zij nu aan het verzaken zijn, dus dan heb je weinig te vrezen.

Klarna kwam in ieder geval met ontvangstbewijzen waarmee het juridisch nog enigszins spannend zou kunnen worden. Als de webwinkel er zo laks mee omgaat lijkt de huidige status quo prima. Jij hebt je geld, de winkel doet weinig moeite om hun gelijk te halen, en Klarna is geen partij.

Zolang niemand met nieuwe eisen komt, jij aan Fruugo hebt laten weten dat zij het moeten oplossen, en Klarna hebt laten weten dat je niks met ze te maken hebt, dan is het zo klaar.

Acties:
  • +13Henk 'm!
  • Pinned

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Even een update - Klarna wil dat ik aangifte doe van dit akkefietje, zo gezegd, zo gedaan.
Als antwoord ontving ik deze mail :

Beste mvz,

Bedankt voor uw reactie. Goed om te zien dat u aangifte heeft gedaan.

We willen u hierbij graag laten weten dat de factuur is afgesloten en dat er geen bedrag meer openstaat. We zullen dit verder zowel intern als met de webwinkel onderzoeken. Houd er rekening mee dat er enige vertraging in de aanpassing van de status van de factuur kan zitten.

U kunt inloggen op klarna.nl of in de Klarna app voor een overzicht van uw recente facturen en de betaalstatus ervan.

We wensen u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Eind goed, al goed :)
Bedankt iedereen voor het meedenken in dit topic _/-\o_

• Napsju
  • Nu online
*knip* Een sneer na geven, is niet de bedoeling, reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 25-09-2019 07:28]

Lekker!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hoezo? Als je achteraf betaalt, zoals de TS in dit topic, loop je toch helemaal geen risico, behalve wanneer de winkel kan bewijzen aan hun verplichtingen voldaan te hebben? En in dat laatste geval sta je bij verzekeringen van CC, paypal, etc. ook in je hemd.

CC en dergelijke zijn vooral handig om je geld achteraf terug te krijgen, maar dat was hier niet nodig.

[Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 25-09-2019 07:28]

• JohanNL
Ik had zelf geen aangifte gedaan, het is de webwinkel haar verantwoordelijkheid voor de juiste levering en dat moet het ook blijven.
Aan de andere kant... een aangifte is zo gedaan en met een beetje goed vertrouwen van beide kanten is zo'n zaak als deze dan ook zo opgelost, Klarna was anders waarschijnlijk een kansloze maar jarenlange incassotraject ingegaan.

• Paulus0013
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13-11 03:51

Paulus0013

pom pom

Waar precies moet je trouwens aangifte van doen? Oplichting (of poging daartoe) door de verkoper?
Toch zeker niet van het zoekraken van het pakket, het is immers pas jouw pakket ná levering.

Verder eens met @Bob-B190 : wat een onzin wordt er hier weer gepost.

• loki504
Paulus0013 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 05:50:
Waar precies moet je trouwens aangifte van doen? Oplichting (of poging daartoe) door de verkoper?
Toch zeker niet van het zoekraken van het pakket, het is immers pas jouw pakket ná levering.

Verder eens met @Bob-B190 : wat een onzin wordt er hier weer gepost.
Maar je kan natuurlijk ook aangiften doen als het pakket nog niet van jou is.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

loki504 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 06:58:
[...]

Maar je kan natuurlijk ook aangiften doen als het pakket nog niet van jou is.
Ben ik nieuwsgierig naar: kan dat inderdaad? Want je hebt nog niet betaald, hebt nog niks ontvangen, dus ben je dan voor de wet eigenlijk wel een partij?
En waar moet je dan aangifte van doen? Oplichting kan niet, want er is schijnbaar wel de intentie om te leveren, diefstal kan niet want je was nog geen bezitter/eigenaar/houder van het goed.
@mvz waar heb jij uiteindelijk aangifte van gedaan?

@Floppus mag ik jou daar even mee lastig vallen? Is maar nieuwsgierigheid hoor, dus als je geen tijd hiervoor hebt: alle begrip mijnerzijds :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• loki504
Pietervs schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:23:
[...]

Ben ik nieuwsgierig naar: kan dat inderdaad? Want je hebt nog niet betaald, hebt nog niks ontvangen, dus ben je dan voor de wet eigenlijk wel een partij?
En waar moet je dan aangifte van doen? Oplichting kan niet, want er is schijnbaar wel de intentie om te leveren, diefstal kan niet want je was nog geen bezitter/eigenaar/houder van het goed.

@Floppus mag ik jou daar even mee lastig vallen? Is maar nieuwsgierigheid hoor, dus als je geen tijd hiervoor hebt: alle begrip mijnerzijds :)
https://www.judex.nl/rech...er-het-doen-van-aangifte/

Als ik bij je buren in breek zou het wel fijn zijn als je daar aangiften van kan doen.

In dit geval is er dus gestolen van Fruugo. Dit weet jij omdat het product niet is aangekomen en Fruugo heeft het verstuurt. Alleen blijft de vraag wie het heeft gedaan.

• JohanNL
loki504 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:30:
[...]

https://www.judex.nl/rech...er-het-doen-van-aangifte/

Als ik bij je buren in breek zou het wel fijn zijn als je daar aangiften van kan doen.

In dit geval is er dus gestolen van Fruugo. Dit weet jij omdat het product niet is aangekomen en Fruugo heeft het verstuurt. Alleen blijft de vraag wie het heeft gedaan.
Door '' onbekend '' ;)
Maar ik vind het alsnog lastig hoor, wie weet is het pakket nooit opgestuurd of heeft Fruugo het pakket gewoon ergens achter gehouden. ( ik noem maar wat, los van wat de tracking zegt, het kan theoretisch )
Dan doe jij aangifte van dat er iets van Fruugo is gestolen terwijl zij het zelf hebben, mocht dat er achterweg komen, dan zouden ze dat als een valse aangifte kunnen zien.
Gezien wat er bekend is over Fruugo en ook dit topic zou ik hier zelf nooit aan mee werken, ze bevestigen ook nergens expliciet dat ze het pakket inclusief inhoud naar je hebben opgestuurd en dat deze nu is verdwenen.

[Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 26-09-2019 13:51]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Pietervs schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:23:
[...]

Aangifte doen 'van' iets is eigenlijk een wat onnauwkeurige beschrijving. Je rapporteert aan de politie dat er mogelijk iets niet in de haak is. De politie zal afhankelijk van de informatie in een bepaalde richting denken om een dossier te krijgen die een rechter moet overtuigen van een specifiek strafbaar feit.

Natuurlijk komt het zo ver niet, en dit is meer om het proces te duiden. Wat het betekent is dat jij bij de politie meldt dat je iets besteld hebt, betaald hebt (of gevraagd wordt te betalen) maar dat het nooit geleverd is.

De politie moet dan maar uitzoeken wat er gebeurd is - jij kan immers niet weten of de winkel het wel verstuurd heeft, of het de bezorger was, of iemand het verkeerd heeft aangenomen.

Sowieso mag eenieder die een vermoeden heeft van een strafbaar feit aangifte doen. Partij zijn is relevant bijvoorbeeld bij onderzoek van PostNL.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

loki504 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:30:
[...]

Goed punt, had ik niet aan gedacht :)

@Floppus dank voor de verheldering!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Pietervs schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:25:
[...]

Goed punt, had ik niet aan gedacht :)

@Floppus dank voor de verheldering!
Nog een leuker voorbeeld: als alleen de gedupeerde partij aangifte kan doen is wegkomen met moord wel heel eenvoudig geworden ;)

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Floppus schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:29:
[...]

Nog een leuker voorbeeld: als alleen de gedupeerde partij aangifte kan doen is wegkomen met moord wel heel eenvoudig geworden ;)
Nou... in dat geval zijn er nog nabestaanden die een rechtstreeks belang hebben :)

Ik ging uit van het idee dat er hier geen rechtstreeks belang was en er daarom mogelijk geen aangifte gedaan kon worden. Maar dat zag ik dus verkeerd. 8)

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Dan is mijn volgende vraag: was de aangifte zogenaamd noodzakelijk voor Klarna voor de afhandeling en waarom vonden ze dat dan?

Je kunt natuurlijk net zo goed zeggen van "joh het is niet mijn probleem, ik voel me niet genegen die aangifte te doen en zoek het lekker zelf uit verder".

Ik kan me namelijk niet indenken dat je juridisch gezien verplicht kunt worden aangifte te doen en dat het op welke wijze dan ook de uitkomst van dit geschil zou veranderen. Ja in praktische zin nu omdat ze nu kennelijk het dossier sluiten, maar volgens mij had dat zonder die aangifte ook gewoon gemoeten.

• Napsju
  • Nu online
@Paulus0013 En dan had Klarna die aangifte ook net zo goed zelf kunnen doen, toch?

Lekker!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Napsju schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 04:24:
@Paulus0013 En dan had Klarna die aangifte ook net zo goed zelf kunnen doen, toch?
Dat is dan ook exact mijn achterliggende gedachte. Waarom moet TS aangifte doen? Op geen enkele wijze is het naar mijn idee noodzakelijk voor zijn rechtspositie. Het is verder ook allemaal niet zijn probleem.

Natuurlijk als ze het netjes vragen en je ze er schijnbaar mee helpt, kan je het overwegen voor ze te doen. Maar tegelijkertijd waren zij ook totaal niet behulpzaam in het begin van het traject. Ik zou ze daarom de vinger hebben gegeven. Immers zoals het spreekwoord gaat "met stroop vangt...."

• loki504
Napsju schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 04:24:
Klopt. Klarna had het ook zelf kunnen doen. Ik denk dat winkels graag willen dat je aangiften doet omdat het mogelijk een drempel is die je niet snel zal nemen als je er over liegt. Tevens ziet de politie je al aankomen na x keer. Ja agent deze keer is de tv verdwenen. Ja ik heb denk ik gewoon pech dat mijn tv, audio set en telefoon niet zijn aangekomen. >:)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Paulus0013 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 04:51:
[...]

Dat is dan ook exact mijn achterliggende gedachte. Waarom moet TS aangifte doen?
TS moest aangifte doen van poging tot oplichting door Klarna/Fruugo.?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen
U hebt het product betaald en vijf dagen gewacht na de afgesproken leveringsdatum, maar niets gekregen. U kunt aangifte doen.

Winkel/shop besteed de incasso uit aan Klarna die bij jou een factuur te innen heeft.
(deze manier heb je gekozen bij betaalopties)
Winkel moet leveren en jij bent ontvanger, Klarna/afterpay etc 'komen geld halen' dus als jij iets niet hebt ontvangen, doe je aangifte. Dit geeft de andere partijen ook meer zekerheid van de melding niet ontvangen, want valse aangifte is strafbaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JohanNL
loki504 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:42:
[...]

Klopt. Klarna had het ook zelf kunnen doen. Ik denk dat winkels graag willen dat je aangiften doet omdat het mogelijk een drempel is die je niet snel zal nemen als je er over liegt. Tevens ziet de politie je al aankomen na x keer. Ja agent deze keer is de tv verdwenen. Ja ik heb denk ik gewoon pech dat mijn tv, audio set en telefoon niet zijn aangekomen. >:)
Dit en ongetwijfeld zullen sommigen een verzekering hebben die dit eist om tot vergoeding over te gaan.
En als ze zelf aangifte zouden moeten doen, gaat dat dan niet extra tijd kosten van hun (dure) juristen?
Dat TS het doet is volgens mij ook gewoon mooi meegenomen, die stopt wat tijd en moeite erin wat zij dan niet meer hoeven te doen.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Het idee is drempel en dossiervorming inderdaad. Het doen van valse aangifte is ook strafbaar.

• Rdam298
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-01 13:28
Op 31 december besteld, ok, corona drukte enz.Maar er is iets mis met Frugoo.
Er zijn twee rode vlaggwn als je op de site NL en COM kijkt.

1.geen emailadres en adres
2.geen telefoonnummer

Op google Frugoo ervaringen intikken.
Bij mij was het maar 11 dollar maar heb verhalen gelezen van tegen de 2000 us.foetsie.

OPPASSEN !!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Een topic kicken met als doel kapen met een ongerelateerde waarschuwing is niet de bedoeling. Daarom gaat dit topic ook op slot.

| Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee