Bookmarks worden onterecht gemarkeerd als "Nieuwe posts!"

Pagina: 1
Acties:

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Topicstarter
Ik heb nu al een dag of 5 ongeveer last van het volgende :

- Log in op GoT met een schone browser :
Pale Moon op de Desktop of Firefox for Android op de telefoon.
- Click Bookmarks aan.
- Zie een heleboel Topics waarin nieuwe berichten staan.
- De laatste X aantal Topics onderaan die Topics zijn onterecht zo gemarkeerd, want er is helemaal geen nieuwe post erbij gekomen!

Ik heb het volgende geprobeerd, maar krijg het niet gefixt :
- "Reset laatste-bezoektijd" meerdere keren aangeclickt, daarna alle Sessies uitgelogd en zo, maar geen resultaat!
- GoT bezoeken vanaf de telefoon wat ik normaal zo goed als niet doe en dan dus met Firefox for Android.
Leverde niks op en had dezelfde bug!

Wat zou dit verder nog kunnen veroorzaken ?!

Heeft het wat hiermee te maken : Sorry, je gaat even iets te snel ? :?

Dit is de eerste keer dat ik dit ooit heb meegemaakt op GoT als Bookmarks verslaafde :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt er op dat het update van je laatste sessietijd dan niet goed werkt. We gaan er naar kijken :)

Edit: het lijkt bij mij gewoon goed te werken. Heb je hier nog steeds last van?

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 02-09-2019 09:02 ]

Intentionally left blank

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 17:25
Ik loop ook tegen vreemde zaken aan. Als ik een topic bookmark en naar mijn bookmarks ga, staat er áltijd een indicatie bij dat er nieuwe berichten zijn. Terwijl de bookmark pas net aangemaakt is toen ik het laatste bericht had gelezen.
Daarnaast klikt ik net op wat Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_off.png linkjes en ging ik inderdaad naar het laatste bericht, maar dit waren berichten die ik nog helemaal niet gelezen had. Dus ik kan niet verder lezen bij de reactie die ik nog niet gezien heb.

Het bewijs van dat eerste probleem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pmylekIPh1tpTnQZ82YbRAKv/thumb.png

Als ik nu op een bookmark klik met nieuwe posts, ga ik naar een bericht en scroll ik naar beneden om de rest te lezen. Dus dan heb ik in principe alles gelezen, maar de bookmarkt blijft op ongelezen staan en verwijst nog steeds naar dat ene bericht.
Hoe zou dit moeten werken?

[ Voor 31% gewijzigd door plofkip op 02-09-2019 11:24 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We houden niet exact bij tot welke post je een topic hebt gelezen. In feite is de indicatie dan ook niet een 'er zijn ongelezen posts' maar een 'er zijn nieuwe posts sinds je laatste sessie' en zolang je niet langer dan een kwartier de site niet bezoekt blijft je huidige sessie 'actief' (tenzij je op de forum index op 'reset laatste-bezoektijd' klikt).

Intentionally left blank

• nero355

nero355

Topicstarter
crisp schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:35:
Het lijkt er op dat het update van je laatste sessietijd dan niet goed werkt. We gaan er naar kijken :)

Edit: het lijkt bij mij gewoon goed te werken. Heb je hier nog steeds last van?
Het lijkt vandaag goed te zijn gegaan, maar ik kijk het effe een paar dagen aan en laat je dan wel weten hoe het is verlopen :)

Hebben jullie iets veranderd in de tussentijd of alleen geprobeerd de bug te reproduceren ?
crisp schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:59:
We houden niet exact bij tot welke post je een topic hebt gelezen. In feite is de indicatie dan ook niet een 'er zijn ongelezen posts' maar een 'er zijn nieuwe posts sinds je laatste sessie' en zolang je niet langer dan een kwartier de site niet bezoekt blijft je huidige sessie 'actief' (tenzij je op de forum index op 'reset laatste-bezoektijd' klikt).
Daar was ik me al bewust van (Ik zit alweer aardig wat jaartjes op GoT :+ ) dus zo heb ik deze bug ook beredeneerd zeg maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:01:
[...]

Het lijkt vandaag goed te zijn gegaan, maar ik kijk het effe een paar dagen aan en laat je dan wel weten hoe het is verlopen :)

Hebben jullie iets veranderd in de tussentijd of alleen geprobeerd de bug te reproduceren ?

[...]
We hebben niets aangepast. Ik vermoed dat er een vertraging is geweest in het verwerken van de 'laatst online' data; dat gebeurd asynchroon via een messagequeue...

Intentionally left blank

• nero355

nero355

Topicstarter
@crisp : Het probleem gaat maar niet weg :'(

Op dit moment zouden volgens mijn Bookmarks nieuwe berichten moeten staan na deze posts bijvoorbeeld :
- tubejack in "Het grote xDSL-topic"
- Jorgen in "PC Budget Gaming topic"

En die zie ik niet...

Browsers :
- Pale Moon 28.7.0 die gek genoeg 32-bit is... :$ :X
- Firefox 69.0 is wel gewoon 64-bit

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hopelijk brengt de fix uit [forum] Link nieuwe reacties wijst niet naar nieuwste hier ook soelaas :)

Intentionally left blank

• nero355

nero355

Topicstarter
@crisp Ik hou je op de hoogte! Thnx! :)

• nero355

nero355

Topicstarter
Ik denk dat die fix alles heeft gefixt, want ik ben het probleem al een tijdje niet meer tegengekomen! d:)b

• plofkip
crisp schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:59:
Sorry dat ik hier nu pas op reageer, maar ik merk dat ik de werking van het bookmarken zeer verwarrend vind.
Als ik het goed begrijp:
  1. Ik bookmark topic A
  2. Ik sluit het venster van de browser
  3. Ik ga de volgende dag naar tweakers.net en lees wat artikelen
  4. Ik sluit het venster van de browser
  5. Een uur later ga ik weer naar tweakers.net en open ik de forumbookmarks
  6. Als ik nu op het icoontje voor nieuwe reacties klik, ga ik naar de nieuwste reactie sinds mijn bezoek bij punt 3 en niet sinds ik dat topic voor het laatst bezocht heb?
Kan dit niet anders? Ik ben juist gewend dat je naar ongelezen posts gaat sinds de vorige keer dat je een topic hebt bekeken. Volgens mij werkt dit bij alle major forum software zo?

• nero355

nero355

Topicstarter
@plofkip : Daar zijn Bookmarks niet voor bedoeld! :)

Bookmarks moet je zien als een soort "override" van het nieuwe reacties gedoe : Jij bepaalt waar je gebleven bent!

En daarnaast is het ook om te voorkomen dat iedereen "TVP" posts gaat zitten maken om op die manier een Topic te volgen...
Terug Vind Post

Wat jij waarschijnlijk wil is dit scherm : https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/69431 :?

• plofkip
Ik snap er nog steeds niks van. Die Mijn Topics is ook niet wat ik wil. Ik ga naar nieuwe posts en dan komt ik uit op posts van vandaag om 14:00 uur, terwijl ik het hele weekend niet op GoT ben geweest.
Is er dan helemaal geen mogelijkheid een topic te volgen d.m.v. meest recente bekeken post en van daaruit verder gaan? Hoe kun je anders een topic volgen zonder posts te missen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je naar 'Mijn topics' gaat, zie je alle topics waarin je hebt gereageerd. De datum/tijd van laatste reactie is bijbehorende aan het topic zelf, niet jouw laatste reactie. Door de kleur van het ballonnetje vooraan de regel wordt er aangegeven of er nieuwe berichten zijn sinds je laatste bezoek (is deze grijs, dan is er geen nieuwe post). Klik op het ballonnetje en je komt bij de eerste nieuwe reactie sinds je laatste bezoek.

De indicatie en het gedrag van het icoon voor de topictitel is bij de gewone forum/topic listing hetzelfde als bij Active Topics en Mijn Topics. Wat ik van dit topic begrijp, is dat het bij Bookmarks anders werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• plofkip
Volgens mij werkt het bij Bookmarks niet anders?
Het probleem, voor mij, zit hem hier in:
Klik op het ballonnetje en je komt bij de eerste nieuwe reactie sinds je laatste bezoek.
Ik wil niet nieuwe reacties sinds mijn laatste bezoek, want zoals het nu is, is dit het laatste bezoek aan t.net.
Wat ik wel graag wil, zijn nieuwe reacties sinds mijn laatste bezoek aan dat topic, zodat ik verder kan gaan met lezen van posts die ik nog niet gelezen heb. Dit lijkt nu niet mogelijk?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

plofkip schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:52:
[...]
Dit lijkt nu niet mogelijk?
Dat klopt, we houden niet op user-basis per topic bij tot waar je gebleven was...

Intentionally left blank

• plofkip
Maar op basis waarvan dan wel?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op basis van je laatste forum bezoek. Dat is een globale tijd die na 15 minuten inactiviteit reset.

Ik vind het ook vervelend en had ook veel liever per topic gezien ipv globaal zoals nu. Maar dat is behoorlijk meer werk voor de devvers en kost ook meer data in de database met bijbehorende queries en tijd om dit op te halen.

Voor dit stukje is een apart topic in MF al gemaakt. Dus laten we die discussie niet hier voeren, al zijn er wat raakvlakken.

• plofkip
Heb je een link naar dat topic?

• nero355

nero355

Topicstarter
plofkip schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:52:
Ik wil niet nieuwe reacties sinds mijn laatste bezoek, want zoals het nu is, is dit het laatste bezoek aan t.net.
Wat ik wel graag wil, zijn nieuwe reacties sinds mijn laatste bezoek aan dat topic, zodat ik verder kan gaan met lezen van posts die ik nog niet gelezen heb. Dit lijkt nu niet mogelijk?
Je kan toch gewoon de laatste reactie die je hebt gelezen Bookmarken :?

Dat is DE REDEN dat ik een Bookmarks addict ben op GoT :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is alweer een oudje (tijd gaat hard), maar dit is het topic waar ik op doelde: Ik heb het even gehad met het Forum, Sessieduur.

• plofkip
nero355 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:56:
[...]

Je kan toch gewoon de laatste reactie die je hebt gelezen Bookmarken :?

Dat is DE REDEN dat ik een Bookmarks addict ben op GoT :)
Tja handmatig is een optie, ik zou het prettiger vinden als dit gewoon automatisch gebeurt, net als bij andere forum software (ik weet van meerdere forum software pakketten dat het zo werkt).

• plofkip
Hero of Time schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:19:
[...]

Op basis van je laatste forum bezoek. Dat is een globale tijd die na 15 minuten inactiviteit reset.

Ik vind het ook vervelend en had ook veel liever per topic gezien ipv globaal zoals nu. Maar dat is behoorlijk meer werk voor de devvers en kost ook meer data in de database met bijbehorende queries en tijd om dit op te halen.

Voor dit stukje is een apart topic in MF al gemaakt. Dus laten we die discussie niet hier voeren, al zijn er wat raakvlakken.
Nu ik weet hoe het werkt kan ik er veel beter mee omgaan. Thanks voor de uitleg!

• plofkip
Wat wel irritant is; ik was op zoek naar een oplossing voor een probleem en kwam op GoT terecht (eerste visit vandaag). Dan wil ik wat later (15 minuten ofzo) naar Mijn Topics om de posts sinds gisteren einde dag te lezen, is alles weer gereset... :-(
Pagina: 1