Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sorry, je gaat even iets te snel ?

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik kom net thuis, zit lekker te browsen komt bij Tweakers de melding dat ik te snel ga?
Sorry, je gaat even iets te snel

Het komt geregeld voor dat vanaf een IP veel pageviews naar Tweakers.net worden gestuurd, meer dan gebruikelijk - zelfs voor hele grote organisaties zoals KPN, de Belastingdienst en de diverse ministeries. Om onszelf te behoeden tegen (verdere) overlast houden we deze request tegen.

In de meeste gevallen zal deze melding verdwijnen na een minuut.

Hier staat een aantal gebruikelijke oorzaken:
•Proxy-servers, linkcheckers of crawlers die foutief ingesteld zijn en/of onze robots.txt negeren
•Te enthousiaste feed-readers die elke paar seconden een RSS-feed opvragen
•Iets wat op je toetsenbord ligt en de F5-knop ingedrukt houdt (bijvoorbeeld een kat of een koptelefoon)

Naast bovenstaande redenen zijn ook misdragingen op Tweakers.net aanleiding om een IP te blokkeren. Dan gaat het meestal om zaken als het doen van hack-pogingen of herhaaldelijk lastigvallen van medegebruikers.

Als je deze melding gedurende langere tijd te zien krijgt en je weet niet waar dat aan ligt, stuur ons dan een e-mail. Ook voor verdere vragen of opmerkingen kun je mailen. Dat doe je dan naar gathering@tweakers.net, meld daarbij ook jouw IP: xxxxxx
Dit was met IE11 onder Win7, Google chrome lijkt wel goed te gaan.

Ik denk ff mailen, krijg ik een mail terug:
Final-Recipient: rfc822;gathering@tweakers.net
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 213.75.39.13 is not allowed to send mail from euronet.nl. Please see the SPF record, with scope mfrom, identity toomsATeuronet.nl, and ip xxxx
Toch iets aan de hand????
(overigens zit ik via KPN glas op het net)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die iets te snel melding kreeg ik een paar uur terug ook in Firefox, daarna niet weer gezien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@memphis Ik zou je publieke IP-adressen even weghalen.

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

memphis schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:22:
Ik kom net thuis, zit lekker te browsen komt bij Tweakers de melding dat ik te snel ga?
Sinds vandaag hebben we wat aanvullende rate limiting toegevoegd, zodat we een aantal andere 'hardere' dingen uit kunnen gaan zetten... Het kan zijn dat we hier en daar nog wat moeten tunen.
Dit was met IE11 onder Win7, Google chrome lijkt wel goed te gaan.
Een van de dingen die we erbij doen is een poging om 'echte' gebruikers van nepperts te onderscheiden.
Een van de herkenningen van nepperts is dat die vaak op ouderwetse manieren verbinden. En IE11 op Win7 is niet bepaald een moderne browser; dus het zit er dik in dat bij jou daarom e.e.a wat strenger stond.
Toch iets aan de hand????
(overigens zit ik via KPN glas op het net)
Die melding die je daar krijgt lijkt me te stellen dat jij niet mag mailen via die mailserver. Niet dat je niet naar ons zou mogen mailen. Kortom, dit gaat voor zover ik die melding kan interpreteren helemaal bij jou mis, nog voor er geprobeerd wordt de mail naar ons te sturen.
Raven schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:46:
Die iets te snel melding kreeg ik een paar uur terug ook in Firefox, daarna niet weer gezien.
Je moet er uiteraard ook daadwerkelijk te snel voor gaan :)

[Voor 10% gewijzigd door ACM op 13-08-2019 21:20]

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

ACM schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:19:
Je moet er uiteraard ook daadwerkelijk te snel voor gaan :)
Nou, dat niet. Ik krijg het nog steeds op Android met Opera, niet op Opera onder Windows. Dat fine-tunen is nog wel erg nodig zo te zien.

En geloof me, ik ben op de mobiel echt trager dan op een PC ;) .

Opera op Android 6 tablet (netwerk): waarschuwingen en irritatie
Opera op Android 7 (mobiel IP): waarschuwingen en irritatie
Opera op Windows 10: nada de problemos

Ik ben benieuwd naar het finetunen, maar het wat minder triggerhappy maken zou wel fijn zijn :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:16
gambieter schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:25:
[...]

Nou, dat niet. Ik krijg het nog steeds op Android met Opera, niet op Opera onder Windows. Dat fine-tunen is nog wel erg nodig zo te zien.
Maakt Opera op Android geen gebruik van proxies om websites sneller te laden? Misschien kun je dat uitschakelen en krijg je dan die meldingen niet meer? :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

oohh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:31:
Maakt Opera op Android geen gebruik van proxies om websites sneller te laden? Misschien kun je dat uitschakelen en krijg je dan die meldingen niet meer? :)
Dat zou goed kunnen. Maar dan nog is het erg triggerhappy aangezien dit eerder blijkbaar nooit een probleem was :)

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Natuurlijk wel. Je kan die melding per definitie niet krijgen als je niet 'te snel gaat' ;)
Ik krijg het nog steeds op Android met Opera, niet op Opera onder Windows. Dat fine-tunen is nog wel erg nodig zo te zien.
Dat zou uiteraard wel kunnen. Sowieso wordt niet iedere request gelijk behandeld.
En geloof me, ik ben op de mobiel echt trager dan op een PC ;) .

Opera op Android 6 tablet (netwerk): waarschuwingen en irritatie
Opera op Android 7 (mobiel IP): waarschuwingen en irritatie
Opera op Windows 10: nada de problemos
Zonder meer details is het wel lastig te kijken wat er bij jou gebeurde. Kan je - bijvoorbeeld via een DM of mail - "zo precies mogelijke" de tijdstippen, sessie ids en/of ip-adressen en pagina's doorgeven? Als je op die apparaten ingelogd bent, kan je je sessies ook simpelweg via je windows 10 browser vinden.

Met 'zo precies mogelijk' bedoel ik niet op nanoseconde of picoseconde precies, maar simpelweg dat we met 'ergens tussen 16:00 en 16:30' veel meer kunnen dan met 'gisteren' :)
En voor pagina's helpt het al als je 'een nieuwsbericht' zegt ipv 'iets op de site'.

Dan kunnen we wat beter in de logs nakijken in welk 'bakje' jij was gestopt met die mobiele apparaten.
Ik ben benieuwd naar het finetunen, maar het wat minder triggerhappy maken zou wel fijn zijn :)
Het doel is uiteraard dat echte gebruikers alleen merken dat het bestaat in uitzonderingsgevallen. Bijvoorbeeld als ze weer eens een kat over hun toetsenbord laten lopen (ja, dat excuus hebben we een paar keer gekregen ;) ).

[Voor 4% gewijzigd door ACM op 14-08-2019 07:17]

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Snowmiss
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11:07

Snowmiss

1500Wp

Hier vanmorgen tussen 7.45 en 7.55 uur ook een aantal keer gehad op mobiel (Samsung browser) terwijl ik wat bookmarks aan het verwijderen was.

Overigens ook vreemd dat bij de bookmarks de icoontjes gekleurd blijven terwijl ik ze wel allemaal tot het einde gelezen heb en er dus geen nieuwe berichten zijn.

[Voor 37% gewijzigd door Snowmiss op 14-08-2019 07:57]

• memphis

memphis

Topicstarter
Gelukkig ben ik niet de enige ;)

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik laat hem nu iets meer informatie tonen waarom je te snel bent (maar dat kunnen wij alleen ontcijferen ;)). Kun je die string hier ook tonen?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Snowmiss

Snowmiss

1500Wp

Zojuist twee bookmarks achter elkaar willen verwijderen. De string zegt 1-2

Daarna een nieuw tabblad om ook weer naar tweakers te gaan en die gaf meteen ook de melding dat ik te snel ga...

Edit: op mobiele Samsung browser

[Voor 8% gewijzigd door Snowmiss op 14-08-2019 08:27]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Whoops, ik plakte de verkeerde variable. Het zou nu een timestamp + iets als '123A' moeten zijn :)
Snowmiss schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:26:
Zojuist twee bookmarks achter elkaar willen verwijderen. De string zegt 1-2

Daarna een nieuw tabblad om ook weer naar tweakers te gaan en die gaf meteen ook de melding dat ik te snel ga...

Edit: op mobiele Samsung browser
Zo te zien gebruikt die Chrome/67, een dik jaar oude versie. Ik dacht dat chrome zichzelf zo goed up to date hield :/. Naja, minimum versie verlaagt dan maar even :)

[Voor 73% gewijzigd door Kees op 14-08-2019 08:33]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Freakertje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:37

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

offtopic:
Dit doet mij denken aan de goede oude tijd dat het board nog wel eens offline was voor hardware migraties en je random quotes te zien kreeg. Iets in de tend van: "Je mag niet op Tweakers, omdat je verbinding te traag is. Hier verwachten we minimaal 25Mbit/s. Tot ziens!"
Melancholie... O+

[Voor 3% gewijzigd door Freakertje op 14-08-2019 08:37]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Freakertje schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:36:
offtopic:
Dit doet mij denken aan de goede oude tijd dat het board nog wel eens offline was voor hardware migraties en je random quotes te zien kreeg. Iets in de tend van: "Je mag niet op Tweakers, omdat je verbinding te traag is. Hier verwachten we minimaal 25Mbit/s. Tot ziens!"
Melancholie... O+
We knijpen overigens je verbinding naar 33k6 bits/seconde op het moment dat je die 'sorry, je gaat even iets te snel' melding krijgt O-)

• Snowmiss

Snowmiss

1500Wp

Zojuist drie bookmarks kunnen verwijderen zonder probleem. Ga ik daarna via mijn bookmarks naar dit topic krijg ik wel weer een te snel melding met string: 1.56576e+09-1245

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nog weer even wat getuned

• Snowmiss

Snowmiss

1500Wp

Zelfde actie als hiervoor, zonder probleem

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:11

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Snowmiss schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:55:
Overigens ook vreemd dat bij de bookmarks de icoontjes gekleurd blijven terwijl ik ze wel allemaal tot het einde gelezen heb en er dus geen nieuwe berichten zijn.
offtopic:
Dat heeft te maken omdat ze toen je je 'sessie' begon, nog nieuwe berichten bevatte. Dat reset pas na een kwartier inactiviteit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net een aantal tabs vlak achter elkaar ge-F5'd, zoals ik vaker doe, nu bij meerdere tabs
Sorry, je gaat even iets te snel

Het komt geregeld voor dat vanaf een IP veel pageviews naar Tweakers.net worden gestuurd, meer dan gebruikelijk - zelfs voor hele grote organisaties zoals KPN, de Belastingdienst en de diverse ministeries. Om onszelf te behoeden tegen (verdere) overlast houden we deze request tegen.

In de meeste gevallen zal deze melding verdwijnen na een minuut.

Hier staat een aantal gebruikelijke oorzaken:

Proxy-servers, linkcheckers of crawlers die foutief ingesteld zijn en/of onze robots.txt negeren
Te enthousiaste feed-readers die elke paar seconden een RSS-feed opvragen
Iets wat op je toetsenbord ligt en de F5-knop ingedrukt houdt (bijvoorbeeld een kat of een koptelefoon)

Naast bovenstaande redenen zijn ook misdragingen op Tweakers.net aanleiding om een IP te blokkeren. Dan gaat het meestal om zaken als het doen van hack-pogingen of herhaaldelijk lastigvallen van medegebruikers.

Als je deze melding gedurende langere tijd te zien krijgt en je weet niet waar dat aan ligt, stuur ons dan een e-mail. Ook voor verdere vragen of opmerkingen kun je mailen. Dat doe je dan naar gathering@tweakers.net, meld daarbij ook jouw IP: ***.**.**.*** en deze string: 09:07:251249.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:25
Irritant dit, heb het constant sinds gisteren. Ik ben nu via een omweg even op tweakers. Ik internet op het werk met IE 11 en een Duitse VPN. Heb helaas geen mogelijkheid om dit aan te passen, kunnen jullie niet weer een reset doen naar voor het weekend. Toen werkte het feilloos

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Raven schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:09:
Net een aantal tabs vlak achter elkaar ge-F5'd, zoals ik vaker doe, nu bij meerdere tabs

[...]
Is er een reden dat je een vrij oude firefox gebruikt?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:27:
[...]

Is er een reden dat je een vrij oude firefox gebruikt?
Ik zit net als vele anderen vast op die versie omdat bij alle versies daarna ineens een hele boel addons niet meer werken, waaronder sessie manager addons waar nog altijd geen API voor bestaat.

Oscar Wilde

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Freshnub schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:18:
kunnen jullie niet weer een reset doen naar voor het weekend. Toen werkte het feilloos
Nee. we kunnen het wel tunen en dat zijn we aan het doen. Zojuis weer wat getuned, maar het allermakkelijkste is het als mensen gewoon recente browsers en OS gebruiken en die oude rotzooi aan bots overlaten ;)

[Voor 22% gewijzigd door Kees op 14-08-2019 09:44]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Raven schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Ik zit net als vele anderen vast op die versie omdat bij alle versies daarna ineens een hele boel addons niet meer werken, waaronder sessie manager addons waar nog altijd geen API voor bestaat.
Fair enough. Heb een uitzondering voor die versie gemaakt.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:16:
Ik laat hem nu iets meer informatie tonen waarom je te snel bent (maar dat kunnen wij alleen ontcijferen ;)). Kun je die string hier ook tonen?
Kan je de string achteraf nog ophalen?

Ik kreeg dit issue net in ieder geval vanaf een IPv6 adres in een /48 die echt voor veel gebruikers gebruikt wordt (ongeveer een /16 aan actief gebruikte IPv4 adressen). Klikte wel een berg links open.

Voor mij persoonlijk zou een blokkade die exponentieel toeneemt beter werken dan direct de +-minuut.

code:
1
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/76.0.3809.100 Safari/537.36

[Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 14-08-2019 09:56]

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:25
Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Nee. we kunnen het wel tunen en dat zijn we aan het doen. Zojuis weer wat getuned, maar het allermakkelijkste is het als mensen gewoon recente browsers en OS gebruiken en die oude rotzooi aan bots overlaten ;)
Geloof me dat doe ik thuis dan ook, maar op het werk heb ik geen invloed over wat er op mijn laptop staat. Ik zeg al sinds jaar en dag dat ze de browsers moeten updaten, maar dit moet worden gedaan vanuit Duitsland.

Ach ja aan de andere kant is dit misschien wel een goede reden om gewoon te gaan werken haha.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:39
net getest;

meld daarbij ook jouw IP: <bla> en deze string: 10:51:13-145B.

gewoon even paar keer F5 en ik klapte eruit. Logisch op zich, maar ik ververste een paar tabs achter elkaar (8 tabbladen)

[Voor 23% gewijzigd door corset op 14-08-2019 10:52]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:51:
net getest;

meld daarbij ook jouw IP: <bla> en deze string: 10:51:13-145B.

gewoon even paar keer F5 en ik klapte eruit. Logisch op zich, maar ik ververste een paar tabs achter elkaar (8 tabbladen)
Dat is een vreemde, want volgens mij gebruik je een recent OS en een recente browser, maar de string geeft aan dat je browser verouderde protocollen gebruikt. Gebruik je toevallig expres geen http/2 en een moderne TLS versie?

Daarnaast is het ook niet heel gek,; ik zie 6 requests in minder dan 1 seconde, dat is gewoon F5 inhouden, en daar is die limitering nu precies voor ;)

[Voor 12% gewijzigd door Kees op 14-08-2019 11:08]

• corset
Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Dat is een vreemde, want volgens mij gebruik je een recent OS en een recente browser, maar de string geeft aan dat je browser verouderde protocollen gebruikt. Gebruik je toevallig expres geen http/2 en een moderne TLS versie?
nope :) werk PC dus ingesteld door netwerk beheer. Ik zou geen idee hebben hoe dat ingesteld is. Kan zijn omdat er hier een nogal aparte proxy is ingesteld?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:07:
[...]

nope :) werk PC dus ingesteld door netwerk beheer. Ik zou geen idee hebben hoe dat ingesteld is. Kan zijn omdat er hier een nogal aparte proxy is ingesteld?
Dat zal het dan inderdaad zijn, die proxy gebruikt weer verouderde protocollen om met ons te communiceren.

Maar alsnog heb je een vrij ruime klasse gekregen waar je echt op de F5 toets moet gaan hangen om de limieten te bereiken :)

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:48

Bas170

En toen deed ie 't niet meer

Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:05:
[...]

Daarnaast is het ook niet heel gek,; ik zie 6 requests in minder dan 1 seconde, dat is gewoon F5 inhouden, en daar is die limitering nu precies voor ;)
Dat kan ook gewoon de in veel browsers ingebouwde functie "ververs alle tabbladen" zijn ;)

Kan mij voorstellen dat je dat niet bij >10 pagina's wilt

PSN | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• corset
Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Dat zal het dan inderdaad zijn, die proxy gebruikt weer verouderde protocollen om met ons te communiceren.

Maar alsnog heb je een vrij ruime klasse gekregen waar je echt op de F5 toets moet gaan hangen om de limieten te bereiken :)
aah, dat is dan geweest omdat ik alles tegelijk liet verversen :) my bad!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
corset schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

aah, dat is dan geweest omdat ik alles tegelijk liet verversen :) my bad!
Ik heb de burst nu iets hoger gezet voor dat soort gevallen :)

• corset
thanks @Kees mocht er meer getest moeten worden, schop me maar.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb dit ook sinds kort en het is knap irritant.

Ik gebruik de browsermogelijkheden simpelweg om efficiënt te browsen. Dus vanuit MyReact klik ik met de Ctrl-toets ingedrukt op enkele topics zodat die in tabs geopend worden waarna ik ze ga lezen en ze dan weer sluit. En ja dat klikken doe ik natuurlijk vrij snel. Dat is nou juist het punt. Dat het lekker vlot gaat. Ik doe dit al vele jaren zo en voel er weinig voor om dit te (moeten) veranderen. Nu wordt ik dan begroet met zoveel keer diezelfde zeer snel zeer irritant wordende melding. Als ik dan refresh lijkt het dat dan ook niet meer dichter bij het punt waar ik gebleven was in het topic wordt geopend maar aan het begin van een pagina.

Ik kan dit absoluut geen succes vinden.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Van de afgelopen 687 pageviews in de afgelopen twee uur heb je inderdaad 4 keer die melding gehad (en allemaal in dezelfde seconde). Dat je die melding uberhaubt kreeg is omdat we checken of je moderne protocollen gebruikt (iets wat veel bots/scrapers niet doen).

[Voor 25% gewijzigd door Kees op 14-08-2019 13:23]

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Dit topic lijkt wel een vergaarbak voor Tweakers die nog met oude OSen/browsers werken :P
Niet om er nou direct een "wall of shame" van te maken, maar misschien is het wel even een wake up call voor je als je daardoor nu gevoeliger bent voor het botfilter van Kees.

PC | BMW Z3 Coupe

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
ACM schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:11:
[...]

Natuurlijk wel. Je kan die melding per definitie niet krijgen als je niet 'te snel gaat' ;)
Hoe laat verwacht je me dan? Want ik kom met 1.670 km/h aanvliegen.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Overigens is dit echt niet om gebruikers te pesten en mijn botfilter werkt vrij aardig; als ik de blokkades van de afgelopen 2 uur bekijk dan is 99.958% daarvan hoogstwaarschijnlijk terecht geweest. Dat had overigens 99.994% kunnen zijn als niet iemand (nadat die dit topic had gelezen) even op de F5 toets was gaan hangen ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Ik krijg het nu niet meer te zien op tablet en foon :)

• ANdrode
  • Niet online
Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:02:
Overigens is dit echt niet om gebruikers te pesten en mijn botfilter werkt vrij aardig; als ik de blokkades van de afgelopen 2 uur bekijk dan is 99.958% daarvan hoogstwaarschijnlijk terecht geweest. Dat had overigens 99.994% kunnen zijn als niet iemand (nadat die dit topic had gelezen) even op de F5 toets was gaan hangen ;)
Kan het zo zijn dat de limieten van de klassen écht een stuk hoger geworden zijn (specifiek: voor IPv6)?

Eerder kreeg ik de melding met een moderne browser/os in beeld bij snel links klikken. Nu lukt het zelfs met F5 niet meer.

• corset
Kees schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:02:
ik ben onschuldig! :+ overigens, het is inderdaad een vrij verouderde proxy hier. Even wat navraag gedaan.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ANdrode schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Kan het zo zijn dat de limieten van de klassen écht een stuk hoger geworden zijn (specifiek: voor IPv6)?

Eerder kreeg ik de melding met een moderne browser/os in beeld bij snel links klikken. Nu lukt het zelfs met F5 niet meer.
Ik heb de burst inderdaad iets hoger gezet en nog een paar 'pluspunten' getuned.

• memphis

memphis

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:42:
Dit topic lijkt wel een vergaarbak voor Tweakers die nog met oude OSen/browsers werken :P
Niet om er nou direct een "wall of shame" van te maken, maar misschien is het wel even een wake up call voor je als je daardoor nu gevoeliger bent voor het botfilter van Kees.
Sorry dat ik het zeg maar IE11 is een standaard browser in een OS dat vandaag de dag nog steeds actueel is en door Microsoft ondersteund wordt. Ik snap ook wel dat nieuwe technologieën meer gepushed moeten worden maar ik snap vaak niet dat dat altijd ten koste moet gaan aan een OS of een browser. Ik zie het altijd eerder als een commerciële actie dan een technische actie want technisch moet alles mogelijk zijn, zelfs onder DOS....

Overigens op werk zit ik ook met IE11 op Win7 en daar lijkt het (nu?) goed te gaan.

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:00

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

memphis schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar IE11 is een standaard browser in een OS dat vandaag de dag nog steeds actueel is en door Microsoft ondersteund wordt.
Een OS wat in 2009 gereleased is en sinds 2015 officieel alleen nog extended support krijgt om beveilingsissues te fixen is niet bepaald actueel te noemen. Extended support is "ga eens upgraden" support.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95.

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-09 10:13
memphis schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:22:
Final-Recipient: rfc822;gathering@tweakers.net
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 213.75.39.13 is not allowed to send mail from euronet.nl. Please see the SPF record, with scope mfrom, identity toomsATeuronet.nl, and ip xxxx
213.75.39.13 komt inderdaad direct of indirect niet voor in het SPF record van euronet.nl, zo vreemd is het dus niet dat je mail geweigerd wordt. Het lijkt me niet dat "Static IP KPN customers" namens euronet.nl mag mailen :z

Besides, IE11 en Win7? Tijd voor een flinke upgrade.

• memphis

memphis

Topicstarter
BHQ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:26:
[...]

213.75.39.13 komt inderdaad direct of indirect niet voor in het SPF record van euronet.nl, zo vreemd is het dus niet dat je mail geweigerd wordt. Het lijkt me niet dat "Static IP KPN customers" namens euronet.nl mag mailen :z

Besides, IE11 en Win7? Tijd voor een flinke upgrade.
Euronet ligt nu al een tijdje in handen van Capitar en de mail ligt er regelmatig uit, dus ik geloof graag dat het weer eens daar had gelegen. De SMTP van mijn mailpakket staat netjes op KPN maar blijkbaar nam ik even te snel een verkeerde conclusie.

En wat betreft mijn Dual Opteron systeem met veel SAS schijf en een K5000 kaart, never change a good running system. Zolang die het nog prima doet en zijn updates krijgt kan die zelfs nog wel een tijdje doordraaien.

Overigens lijkt het nu goed te draaien zonder de sorry errors..

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11-05 17:10
Grappig om te lezen tweakers met al die oude bakken (afgezien mensen op het werk) upgraden allemaal! Je stelt je systeem toch niet bloot aan eventuele beveiliging issues :*) een tweaker weet beter 8)
Mods/Tweakers top bezig 8)

• ShadowLord
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-09 16:39
MueR schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Een OS wat in 2009 gereleased is en sinds 2015 officieel alleen nog extended support krijgt om beveilingsissues te fixen is niet bepaald actueel te noemen. Extended support is "ga eens upgraden" support.
Je bedoeld dat extended support is: "Ik kan niet upgraden dus betaal ik wel een berg geld aan Microsoft tot mijn upgradeprobleem is opgelost"

En @Kees, verwacht je niet dat de botjes vanzelf een nieuwere user-agent gaan meesturen (en ander 'modern gedrag') om om je limieten heen te gaan? Of zijn het vooral generieke bots die over Tweakers heen gaan (want die operators zullen niet zo snel naar de slechte resultaten van 1 onder vele sites kijken)?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ShadowLord schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Je bedoeld dat extended support is: "Ik kan niet upgraden dus betaal ik wel een berg geld aan Microsoft tot mijn upgradeprobleem is opgelost"

En @Kees, verwacht je niet dat de botjes vanzelf een nieuwere user-agent gaan meesturen (en ander 'modern gedrag') om om je limieten heen te gaan? Of zijn het vooral generieke bots die over Tweakers heen gaan (want die operators zullen niet zo snel naar de slechte resultaten van 1 onder vele sites kijken)?
Als ze dat doen moeten we weer iets anders verzinnen. Het blijft gewoon een nonstop gevecht :P

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:55

AW_Bos

Waar ga je heen?

Maar zijn die botjes echt op Tweakers gericht? Of generiek voor alle soorten sites?

Trouwens, echt tof dat Kees zo een filter kan maken. Als elke server op de wereld standaard zo iets kon uitrollen, denk ik dat het aantal gelukte bot-attacks aanzienlijk minder was. Zijn er plannen om de code (zonder de filters natuurlijk ;) ) open source uit te brengen?

Ga je voor zilver of ga je voor goud
Want dit vuur in mijn hart brandt voor jou
- Emma Heesters

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:00

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

ShadowLord schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Je bedoelt die upgrade die je ongeveer een jaar lang gratis kon krijgen (en nu nog steeds)?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
AW_Bos schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:50:

Trouwens, echt tof dat Kees zo een filter kan maken. Als elke server op de wereld standaard zo iets kon uitrollen, denk ik dat het aantal gelukte bot-attacks aanzienlijk minder was. Zijn er plannen om de code (zonder de filters natuurlijk ;) ) open source uit te brengen?
Nee, want de code is helaas geschreven in een proprietary taal (TrafficScript) welke ik niet zomaar kan opensourcen, dan word PulseSecure boos ;)

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen?

Ik kreeg hem net ook voor de eerste keer.
Toevallig wou ik even oude nostalgie opsnuiven op www.tweakers.net/wot, en geloof het of niet:
De hele roedel aan images waaruit de site bestaat en geladen wordt zorgt voor een mass attack die mij een afkoel-minuutje geeft.... ;)
Lijkt mij niet de bedoeling op deze site?

Nog even iets, een UTF-8 thingie in de footer van de melding
Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018? Hosting door True

[Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 27-08-2019 20:18]

- Emma Heesters

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:47

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:18:
Ik kreeg hem net ook voor de eerste keer.
Toevallig wou ik even oude nostalgie opsnuiven op www.tweakers.net/wot, en geloof het of niet:
De hele roedel aan images waaruit de site bestaat en geladen wordt zorgt voor een mass attack die mij een afkoel-minuutje geeft.... ;)
Lijkt mij niet de bedoeling op deze site?
Het lijkt me sowieso niet de bedoeling dat dat getriggerd wordt door requests op statische files...
Nog even iets, een UTF-8 thingie in de footer van de melding

[...]
Thanks, gaan we fixen :)

Intentionally left blank

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen?

crisp schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:40:
[...]

Het lijkt me sowieso niet de bedoeling dat dat getriggerd wordt door requests op statische files...

[...]

Thanks, gaan we fixen :)
Lijkt hier inmiddels opgelost :)

- Emma Heesters

• ANdrode
  • Niet online
Ik raakte vandaag deze foutmelding omdat ik even geen (4G) bereik had. Toen ik weer bereik had werden er pagina's geblokkeerd.

route: 84.241.224.0/19
descr: T-mobile Netherlands
origin: AS31615
mnt-by: MNT-TMONL

offtopic:
Als het nog een keer voorkomt zal ik de request id even bewaren. En mogelijk ook bij T-Mobile aangeven dat ik wel dekking verwacht tussen Utrecht en Amsterdam CS :+

edit:
meld daarbij ook jouw IP: 84.241.193.162 en deze string: 17:09:37-12345B.

[Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 20-01-2020 17:25]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ANdrode schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:20:
Ik raakte vandaag deze foutmelding omdat ik even geen (4G) bereik had. Toen ik weer bereik had werden er pagina's geblokkeerd.

route: 84.241.224.0/19
descr: T-mobile Netherlands
origin: AS31615
mnt-by: MNT-TMONL

offtopic:
Als het nog een keer voorkomt zal ik de request id even bewaren. En mogelijk ook bij T-Mobile aangeven dat ik wel dekking verwacht tussen Utrecht en Amsterdam CS :+

edit:
meld daarbij ook jouw IP: 84.241.193.162 en deze string: 17:09:37-12345B.
/laat: Het viel nog wel mee, van de dik 850 requests die je in een paar minuten deed resulteerde er uiteindelijk maar 2 in deze melding

• ANdrode
  • Niet online
Kees schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:33:
[...]

/laat: Het viel nog wel mee, van de dik 850 requests die je in een paar minuten deed resulteerde er uiteindelijk maar 2 in deze melding
850? :X

Daar moet dan een rare interactie tussen chrome en slecht bereik in zitten. Het hadden er maximaal 20 naar niet-statische eindpunten moeten zijn (dat is een ruime inschatting van de hoeveelheid gebookmarkte topics die ik open klikte).

[Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 27-01-2020 10:49]

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-09 18:52
Met het updaten van je software ben je in ieder geval niet snel genoeg.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit probleem is weer terug :/ , blijkbaar is het vlak achter elkaar refreshen van meerdere tabs opnieuw een probleem.

10:14:22-45B
10:14:23-45B
10:14:25-45B
10:14:26-45B
10:14:28-45B

Oscar Wilde

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Raven schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:18:
Dit probleem is weer terug :/ , blijkbaar is het vlak achter elkaar refreshen van meerdere tabs opnieuw een probleem.

10:14:22-45B
10:14:23-45B
10:14:25-45B
10:14:26-45B
10:14:28-45B
Het is een feature waar je tegenaanloopt omdat je meerdere tabs gaat refreshen, dus je gaat even iets te snel :+ Dat is niet helemaal normaal gebruik in de zin dat het anders vrijwel onmogelijk wordt om een gebruiker of een bot te gaan onderscheiden van elkaar.

Anyhow, my 2 cents van iemand die ook bots met regelmaat moet weren ;)

My website is secure. https://isitthough.com ?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Douweegbertje Tsja, ik doe dat al jaren zo en nu is het ineens (weer) een probleem, de vorige keer dat dit gebeurde was het zo opgelost.

Net ook weer tegen die melding aangelopen :/

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 05-09-2020 10:35]

Oscar Wilde

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Raven schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:34:
@Douweegbertje Tsja, ik doe dat al jaren zo en nu is het ineens (weer) een probleem, de vorige keer dat dit gebeurde was het zo opgelost.

Net ook weer tegen die melding aangelopen :/
Als ik zo naar de string kijk dan lijkt je browser geen HTTP/2 of TLSv1.3 te ondersteunen? Daarnaast lijkt je ipv6-adres ook niet uit nederland te komen. Dat zijn al 3 minpunten waardoor je er waarschijnlijk tegenaan loopt.

Je browser lijkt het allemaal wel te ondersteunen, dus geen idee waarom je browser niet gewoon http/2 en tlsv1.3 pakt, dat zou al genoeg moeten zijn om er geen last van te krijgen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kees schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:06:
[...]

Als ik zo naar de string kijk dan lijkt je browser geen HTTP/2 of TLSv1.3 te ondersteunen? Daarnaast lijkt je ipv6-adres ook niet uit nederland te komen. Dat zijn al 3 minpunten waardoor je er waarschijnlijk tegenaan loopt.

Je browser lijkt het allemaal wel te ondersteunen, dus geen idee waarom je browser niet gewoon http/2 en tlsv1.3 pakt, dat zou al genoeg moeten zijn om er geen last van te krijgen
Welke geo-IP database wordt hier gebruikt? Ik heb er een hele tijd terug een aantal gevonden waarin het land niet klopte, ben gaan zoeken nadat Facebook beweerde dat ik vanuit DE inlogde en Facebook zat vanwege dat veel content naar Duits te vertalen, die zijn toen na wat gemail bijgewerkt. Mocht er USA staan, dat zou kunnen, Hurricane Electric zit daar.

Wat betreft HTTP/2, ik weet niet meer waarom maar ik heb network.http.spdy.enabled.http2 een tijd terug op false gezet, blijkbaar geen notitie van gemaakt. Wel een notitie van de instelling, niet van de reden.

Oscar Wilde

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen?

Raven schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:29:
[...]
Ik heb er een hele tijd terug een aantal gevonden waarin het land niet klopte, ben gaan zoeken nadat Facebook beweerde dat ik vanuit DE inlogde en Facebook zat vanwege dat veel content naar Duits te vertalen, die zijn toen na wat gemail bijgewerkt.
Sorry dat ik even inbreek, maar mailen met Facebook? Welke ingang heb je gevonden?
Iedereen weet dat FB een logge organisatie is met een hoop contactformuliertjes waar je geen terugkoppeling mee krijgt. ;)

- Emma Heesters

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AW_Bos schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:49:
[...]

Sorry dat ik even inbreek, maar mailen met Facebook? Welke ingang heb je gevonden?
Iedereen weet dat FB een logge organisatie is met een hoop contactformuliertjes waar je geen terugkoppeling mee krijgt. ;)
Nee, niet met Facebook (dat heb ik na meerdere pogingen opgegeven), maar via websites van de niet-kloppende geo-IP databases. Daarna maar hopen dat je juiste er tussen zat, geen idee welke Facebook gebruikt, ik weet ook niet of er manieren zijn om erachter te komen welke het nu was.

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 07-09-2020 17:54]

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:47

crisp

Devver

Pixelated

@Raven we gebruiken de GeoIP service van MaxMind: https://www.maxmind.com/en/geoip2-services-and-databases

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Kees Die site geeft Country Code NL en Location Brunssum, Limburg, Netherlands, Europe. Geen buitenland dus, al klopt de provincie niet :P

Oscar Wilde

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:19
Brunssum ligt gewoon in Limburg voor zover ik weet. Of ze zijn overgestapt naar Duitsland vanochtend.. ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maarten_E schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:00:
Brunssum ligt gewoon in Limburg voor zover ik weet. Of ze zijn overgestapt naar Duitsland vanochtend.. ;)
Ik bedoelde dat ik niet in die provincie woon, * Raven is Tukker O-)

Oscar Wilde

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
De loadbalancer gebruikt helaas een eigen ip2country database die niet altijd even up-to-date is

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True