Toon posts:

[user] sig => flame

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.363 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een sig, mag wat mij betreft best wel een beetje provocerend zijn of de spot drijven met iets of iemand, maar de sig die DR heeft gaat mij toch net iets te ver.

De sig op zich vind ik niks mis mee, maar de eerste regel, mag van mij toch wel in een andere vorm gegoten worden. Volgens mij is dit toch echt een regelrechte flame naar mij toe.

Het feit, dat dit schijnbaar door 3 mods is goedgekeurd verbaast mij dan ook alleszins moet ik zeggen! Ik zou hier graag enig commentaar over horen.

Zoals jullie misschien wel weten heb ik hier gewoon toestemming voor gekregen van Floris en meerdere mensen uit de crew.

Draadje waarin zijn sig voor het eerst opviel
Eerder draadje waarin het over mijn sig gaat, met uitleg erin, wat er precies allemaal gedaan wordt

[edit]
DR vroeg me net of deze naar LA verplaatst kan worden, zodat hij ook kan replyen. Hoort daar eigenlijk wel niet, maar ik zou er geen problemen mee hebben iig.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Tja.. misschien kun je hem er zelf eens op aanspreken?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

--> [forum=15] <--

Dan kunnen de users die dit betreft mee in de discussie :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik persoonlijk vind het helemaal niet zo relaxt dat jij alle IP's logt van de bezoekers hier.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ik kan hem best editten, maar ik kan niet zeggen dat dat "zielig"(waar jij dus over valt) als flame is bedoeld

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:28 schreef HlpDsK het volgende:
Ik persoonlijk vind het helemaal niet zo relaxt dat jij alle IP's logt van de bezoekers hier.
dat vind ik dus ook :r

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ik wens mijn IP uit die logs verwijderd te hebben, ik ben er ook niet van gediend.

En ik weet zo net nog niet of het wel legaal is, ff bij de registratiekamer nakijken...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
HlpDsk, die log-info is sowieso al beschikbaar d.m.v. webserver.
Zie dat eerdere draadje.

Dat je de persoon die de sig heeft zielig noemt, schiet mij eigenlijk toch wel in het verkeerde keelsgat.

Verwijderd

IP's loggen en vervolgens nog openbaar maken ook? Het wordt steeds beter.

Ik wens mijn IP ook verwijderd te hebben uit je logs.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:30 schreef wildhagen het volgende:

En ik wens mijn IP uit die logs verwijderd te hebben, ik ben er ook niet van gediend.

En ik weet zo net nog niet of het wel legaal is, ff bij de registratiekamer nakijken...
Euhm als jij me vertelt wat je ip is. Ik weet het niet namelijk.
Denk er wel aan, dat als je sowieso mijn icon op zou vragen, dat mijn webserver sowieso precies dezelfde info logt!!

Verwijderd

/me wil ook die :r IP log eruit hebben, vind het onnodig .

er bestaat ook nog zoiets als privacy

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:32 schreef HlpDsK het volgende:

:? Wat maak ik openbaar?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 19:32 schreef HlpDsK het volgende:

Inderdaad. Dit hoef ik niet op te zoeken, hiervan weet ik wel zeker dat dit illegaal is...

En voor de duidelijkheid: ALLE IP's waarvan ik heb gepost wil ik eruit hebben, en dat gaat om tientallen IPs (dialup) bij meerdere providers.

Virussen? Scan ze hier!

• DR
  • Niet online

DR

NEW Got Function: Show/Hide Nelske's icon >:)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat er wel meerde zijn die de ip's verwijderd willen hebben, zeker met een vast ip

Verwijderd

Volgens mij wordt het hoog tijd voor een policy over loggende icons. Ik zal het eens aankaarten.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zondag 29 juli 2001 19:30 schreef wildhagen het volgende:

* Pizzaman wil het ook graag verwijderd hebben *

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:34 schreef fox666mulder het volgende:
Ik denk dat er wel meerde zijn die de ip's verwijderd willen hebben, zeker met een vast ip
Ik bij deze.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, provider: TUE.NL, laat ik daar nou net werken op de IT-afdeling, toch ff navragen morgen :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:34 schreef HlpDsK het volgende:

Volgens mij wordt het hoog tijd voor een policy over loggende icons. Ik zal het eens aankaarten.
De pest is, dat je daar geen policy tegen kan maken ;)
Wie zegt mij niet dat ander icons in de achtergrond van alles loggen?
Zolang er webicons zijn, kan iedereen iets dergelijks maken.

Overigens info, die sowieso beschikbaar is, maar dat schijnen jullie telkens te willen vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
jongens wakker worden:
Ik weet de user bij het ip toch niet!!!!

Verwijderd

/me ]z'n ip moet er ook uit

EDIT: /me ]wordt wakker...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hey nelske daar heb ik dus ook geen zin in he? als je mijn ip nodig hebt dan geef ik het je wel. :(

trouwens om hier te loggen moet je toestemming hebben. en je hebt helemaal geen toestemming er is alleen nog geen regel tegen. Ik hoop dat er die snel een komt |:(

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 19:37 schreef nelske het volgende:
jongens wakker worden:
Ja, so? Loggen is nog steeds niet legaal zolang de user er geen toestemming voor geeft.

En aangezien ik dat niet doe en ook nooit zal doen EIS ik dat je de mijne eruit verwijderd.

Virussen? Scan ze hier!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* El Jefe Webgoodie's IP aub.

BTW, een admin kan toch gewoon de invoer van zijn webicon even verwijderen?

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:36 schreef nelske het volgende:
Overigens info, die sowieso beschikbaar is, maar dat schijnen jullie telkens te willen vergeten.
dus ..... mag je het ook loggen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:35 schreef wildhagen het volgende:

Hmm, provider: TUE.NL, laat ik daar nou net werken op de IT-afdeling, toch ff navragen morgen :)
Wat wil je navragen :?
Of het mag?
Die info staat iedereen met een webserver gewoon ter beschikking.
Vergeet niet, dat jouw browser gewoon al die waardes meestuurt.
Dan moet je referrers maar uit zetten als je dat niet wil. Alle webservers loggen dit, ter uwer info.

Verwijderd

Ik heb een draadje gestart in het crewforum.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 29 juli 2001 19:37 schreef nelske het volgende:
jongens wakker worden:
Dan gooi je ze allemaal toch weg ?

Probleem opgelost...

• Tom
  • Niet online

Tom

Ehm, iedereen (!) die een webicon heeft logt in principe IPŽs (zelfs een simpel GIFje ja), want het komt dan gewoon in de Apache/IIS logs terecht. Tenzij dat is uitgezet in de config van Apache/IIS oid. Openbaar maken is wat anders, dat moet niet kunnen imho.

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:39 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Probleem opgelost...
helemaal mee eens :)

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 10:59
Nelske...beetje overbodig om het te zeggen maar ik wil mijn ip dus ook niet in die logs, en ik verander m'n sig (© DR >:) )
dus niet, pas als het moet van een mod, maar dan heb ik, en meerdere met me (denk ik :? ) liever dat jij je sig ook ff verandert

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 19:39 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Probleem opgelost...
Inderdaad. WIJ moeten referrers niet uitzetten, JIJ moet ze niet gebruiken (of misbruiken in dit geval).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:38 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ja, so? Loggen is nog steeds niet legaal zolang de user er geen toestemming voor geeft.

En aangezien ik dat niet doe en ook nooit zal doen EIS ik dat je de mijne eruit verwijderd.
Huh, dus alle webserver moeten hun LOGS, maar uitzetten.
Je werkt ook nog eens op de IT afdeling van de TU/e :?

Ik weet je IP toch niet.
Als ik mijn script uit zet, komt je ip net zo vrolijk in mijn apache logs, samen met het topic dat je bekeek.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op zondag 29 juli 2001 19:38 schreef Webgoodie het volgende:
BTW, een admin kan toch gewoon de invoer van zijn webicon even verwijderen?
Klopt, maar die is door de user net zo snel weer teruggezet... ik heb liever dat deze discussie een bevredigend antwoord heeft!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 10:59
Op zondag 29 juli 2001 19:40 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Inderdaad. WIJ moeten referrers niet uitzetten, JIJ moet ze niet gebruiken (of misbruiken in dit geval).
dat moest er eens bij komen, dat 20.000 GoTtErS iets uit moeten zetten voor 1 iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:39 schreef Tom het volgende:

Ehm, iedereen (!) die een webicon heeft logt in principe IPŽs (zelfs een simpel GIFje ja), want het komt dan gewoon in de Apache/IIS logs terecht. Tenzij dat is uitgezet in de config van Apache/IIS oid. Openbaar maken is wat anders, dat moet niet kunnen imho.
Ik maak toch geen IP's openbaar :?

Damn het zal wel aan mij liggen hoor, maar wat kunnen jullie of ik nou met de info in mijn sig :?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 19:41 schreef nelske het volgende:

[..]

Nee, je verdraait de zaken. Die logs zijn niet openbaar, en ik geef hun toestemming (dmv me te reggen) om dat te loggen. Jou geef ik PERTINENT GEEN toestemming om dat te loggen.

Virussen? Scan ze hier!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mijn IP er ook uit aub :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:09

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 29 juli 2001 19:41 schreef nelske het volgende:

[..]

Je werkt ook nog eens op de IT afdeling van de TU/e :?

Ik weet je IP toch niet.
Als ik mijn script uit zet, komt je ip net zo vrolijk in mijn apache logs, samen met het topic dat je bekeek.
waarom verdedig jij je telkens? je werkt iedereen tegen je in het harnas en je doel 'om de man te zijn' omdat je zo'n koele sig hebt loop je aan voorbij.

waarom ga je er nog mee door? dat iemand een sig aan je wijdt moet toch al duideijk genoeg zijn?

This too shall pass

• Tom
  • Niet online

Tom

Volgens mij vergeet iedereen dat je IP op elke pagina die je bezoekt wordt gelogt, zelfs voor een simpel GIFje/JPGje komt je IP al in de logfile van de webserver!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:42 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Nee, je verdraait de zaken. Die logs zijn niet openbaar, en ik geef hun toestemming (dmv me te reggen) om dat te loggen. Jou geef ik PERTINENT GEEN toestemming om dat te loggen.
Zodra je een website bezoekt, wordt het al gelogd hoor. Daar hoef je je nergens voor te reggen o.i.d.
Ik doe toch niks met het IP?
Ik maak het toch niet openbaar!!!

Verwijderd

een vraagje......
de ip's die gelogged zijn staat daar ook je nickname bij? dus bijv:

DR 123.456.789.012

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

komt er nou een crewbeslissing of t wel of niet mag ofzo?
ik wacht af :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:37
Op zondag 29 juli 2001 19:42 schreef nelske het volgende:

[..]

Damn het zal wel aan mij liggen hoor, maar wat kunnen jullie of ik nou met de info in mijn sig :?
Mij maakt het geen ruk uit allemaal of m'n ip gegevens gelogd worden, zolang het niet openbaar wordt gemaakt zonder mijn toestemming.

Dat jij er geen username bij hebt is geen argument.

Verwijderd

Ik denk dat 't probleem meer zit in het kunnen gebruiken van php icons enz.

Als die info zo ie zo word gelogd ok. Maar openbaar maken. :r

Als d'r iets in Topix werd gemaakt dat alleen gif's en jpg's kan gebruiken als web icon, is denk k 't meeste gezeik over.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mijn ip mag er wel in blijven staan hoor, wat kan hij er nou mee? bij tweakers.net en hier op got wordt toch ook alles gelogd?

enne... iemand heeft spijt dat hij een topic is begonnen.... :+

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 29 juli 2001 19:45 schreef GODZILLA2001 het volgende:
een vraagje......

DR 123.456.789.012
Als je even had gelezen wist je het antwoord...

Nee dus :)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:42 schreef nelske het volgende:

[..]

Uhm mede door mijn reactie in deze topic:
[topic=186606]
is online.php gewijzigd. Ik eis privacy t.o.v. mede-users. Dat de crew alles kan loggen, nou vooruit maar die publiceren ook niks, een medegebruiker kan niets over anderen gaan publiceren, ik ga nu dus even alles natrekken.
Op donderdag 19 juli 2001 00:22 schreef Cheatah het volgende:
Zoals iedereen hierboven zo'n beetje?
Nou ja ik vind het iig niet erg plesant om te zien dat anderen al kunnen zien wie er actief is, ik verzoek de server-admin(s) dan ook zo gauw mogelijk dat stukje code dat die namenlist genereert te verwijderen...
Ondertussen vraag ik je vriendelijk doch dringend, of jij die sig wilt weghalen, totdat duidelijk is of het is toegestaan of niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:44 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

waarom verdedig jij je telkens? je werkt iedereen tegen je in het harnas en je doel 'om de man te zijn' omdat je zo'n koele sig hebt loop je aan voorbij.

waarom ga je er nog mee door? dat iemand een sig aan je wijdt moet toch al duideijk genoeg zijn?

edit:

mijn ip e.d. er ook uit.
Dit is ten eerste absoluut niet gemaakt om "de man" te zijn. Ten tweede is het toch niet zo vreemd, dat ik mij verdedig, omdat ik niks verkeerds doe.

Het feit, dat mensen blijkbaar niet weten wat referers zijn en andere variabelen die je browsertje meegeeft is wel jammer.
Alle info wordt door alle webservers gelogd.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 19:48 schreef Tweaky het volgende:
Als d'r iets in Topix werd gemaakt dat alleen gif's en jpg's kan gebruiken als web icon, is denk k 't meeste gezeik over.
stellen ze de webserver zo in dat ie GIF/JPG eerst door PHP halen... niemand die weet dat er een PHP-script achterhangt.

Verder moeten jullie webicons uitzetten, ben je namelijk van al het gezeur af want dan komen de icons gewoon van de GoT-server en kunnen ze niets van je loggen.

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:45 schreef GODZILLA2001 het volgende:
een vraagje......

DR 123.456.789.012
et is DR 212.123.177.81 >:)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Ehhh hebben we het hier een weekje of 2 geleden ookal niet over gehad ? Ik dacht eerlijk gezegd dat de crew toen al over policy zou nadenken ?

Dat was hier [topic=184859]

Maar ik vind het opzich nu geen probleem, er staat alleen welke thread degen voor je bekeek. En bekijken is iets anders dan posten, dus een backtrace van user naar IP lijkt me voor een ander niet mogelijk. Het publiceren van IP nrs kan imo absoluut niet, maar dat gebeurt bij Niels (nelske) dan ook niet. En vergeet niet dat iedere site je IP logt, ook GoT en t.net.

Ik denk dat het verstandig is om nog eens na te denken over webicons in z'n algemeen. Want ik ben zonder meer overtuigd van de goede bedoelingen van Niels, maarja niet iedere user is te controleren. Helaas is dit een zwakke plek van het Internet an sich, en moeten we niet met z'n allen nu Niels daar voor verantwoordelijk stellen.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:49 schreef DR het volgende:

[..]

et is DR 212.123.177.81 >:)
Zo .. jij durft ;)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:42 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met reggen. Als jij naar microsoft.com surft wordt je ip gelogged, als jij google gebruikt wordt je ip gelogged, en als jij nu deze reply leest wordt je ip weer gelogged (aangezien mijn icon (een php scriptje dat zelf niks logt) van mijn webserver wordt geladen die dat wel wordt ook hier jouw ip gelogged. Als niet wilt dat ik je ip log zul je je webicons uit moeten zetten. Maar aangezien het weinig verschik maakt of ik nou wat log of google kun je dan beter maar helemaal niet internetten, aangezien alles wat jij op internet doet gelogged wordt.
Learn to live with it.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

zou je die server niet kunnen laten crashen door dat plaatje 4keer per seconde op te vragen met 300 man tegelijk?

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:51 schreef Operations het volgende:
Dat heeft niks te maken met reggen. Als jij naar microsoft.com surft wordt je ip gelogged, als jij google gebruikt wordt je ip gelogged, en als jij nu deze reply leest wordt je ip weer gelogged (aangezien mijn icon (een php scriptje dat zelf niks logt) van mijn webserver wordt geladen die dat wel wordt ook hier jouw ip gelogged. Als niet wilt dat ik je ip log zul je je webicons uit moeten zetten. Maar aangezien het weinig verschik maakt of ik nou wat log of google kun je dan beter maar helemaal niet internetten, aangezien alles wat jij op internet doet gelogged wordt.
Learn to live with it.
Maar het is niet toegestaan die gegevens openbaar te maken

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:45 schreef nelske het volgende:

[..]

Zodra je een website bezoekt, wordt het al gelogd hoor. Daar hoef je je nergens voor te reggen o.i.d.
Ik doe toch niks met het IP?
Ik maak het toch niet openbaar!!!
Je maakt via jouw sig gegevens vrij van iemand anders. Lijkt me niet aan jou dat te doen.

Als ik iets te melden heb wat MIJ aangaat wil ik dat posten en niet dat een ander dat doet voor mij. Heeft diegene niets mee te maken.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is...

Ik zie in de sig. van Nelske nergens een IP staan, dat was eerder zo, en heeft hij weggehaald...prima toch :?

Ik vind het juist wel grappig, en ik begrijp dan ook niet waarom iemand er een probleem van maakt als er info staat over het besturingssysteem, gebruikte browser, en welk topic je hiervoor bekeek... :?

Komop zeg mensen !!!
Ten eerste is dit een tech-forum, dus is het helemaal niet erg als iemand weet welk OS en browser je gebruikt...
Verder is (vind ik) het leuk om te zien waar de vorige user gepost heeft; vaak heel interessant...

Dit is echt een storm in een glas water, men maakt zich druk over dingen waarvan men niet eens begrijpt hoe het in elkaar zit, blijkbaar...

Als Nelske niet meer mijn IP e.d. mag loggen, dan vind ik dat zowel T.net als GoT die gegevens van mij uit hun Dbase moeten verwijderen... >:)
Want dan kan dat ook niet natuurlijk, je kan niet iets verbieden en het zelf wel doen...

Natuurlijk slaat dat nergens op, maar dat is net zo als met dat gezeik (dat is het imho) over die sig. van Nelske...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:49 schreef zeef het volgende:
Ehhh hebben we het hier een weekje of 2 gelden ookal niet over gehad ? Ik dacht eerlijk gezegd dat de crew toen al over policy zou nadenken ?

Dat was hier [topic=184859]

Maar ik vind het opzich nu geen probleem, er staat alleen welke thread degen voor je bekeek. En bekijken is iets anders dan posten, dus een backtrace van user naar IP lijkt me voor een ander niet mogelijk. Het publiceren van IP nrs kan imo absoluut niet, maar dat gebeurt bij Niels (nelske) dan ook niet. En vergeet niet dat iedere site je IP logt, ook GoT en t.net.

Ik denk dat het verstandig is om nog eens na te denken over webicons in z'n algemeen. Want ik ben zonder meer overtuigd van de goede bedoelingen van Niels, maarja niet iedere user is te controleren. Helaas is dit een zwakke plek van het Internet an sich, en moeten we niet met z'n allen nu Niels daar voor verantwoordelijk stellen.
Het hele feit dat dat dus mogelijk is, zou moeten uitmonden in een policiy imo waarin dit soort scripts niet zijn toegestaan. Kijk .. mensen kunnen het altijd stiekum doen, maar het gaat er om dat er policy over is. Als het dan ontdekt word zijn er tenminste consequenties. Whatever those may be.

• Mior
Op zondag 29 juli 2001 19:51 schreef AtomicShockwave het volgende:
zou je die server niet kunnen laten crashen door dat plaatje 4keer per seconde op te vragen met 300 man tegelijk?
Laten we het wel netjes houden.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:09

Sharky

Skamn Dippy!

Op zondag 29 juli 2001 19:49 schreef nelske het volgende:

[..]

Dit is ten eerste absoluut niet gemaakt om "de man" te zijn. Ten tweede is het toch niet zo vreemd, dat ik mij verdedig, omdat ik niks verkeerds doe.

Het feit, dat mensen blijkbaar niet weten wat referers zijn en andere variabelen die je browsertje meegeeft is wel jammer.
Alle info wordt door alle webservers gelogd.
je lult er omheen.

als je een gewoon icon neemt ben je van het gezeik af. laat het rusten.
ik vind het al aardig triest dat je je beledigd voelt door iemand die jouw sig als zielig ervaart.

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Jongens. Ik weet toch niet wie, wie is!!!!

Ik heb alleen info over IP's en welke topics door een bepaald ip bezocht zijn.

Wat schiet ik daarmee op? Niks.

Niemands privacy is in het geding. Ik post al absoluut geen IP's. Allemaal ophef, doordat een hele boel mensen blijkbaar niet weten wat je browser allemaal meestuurt, als jij een pagina bezoekt.

En spijt van het feit, dat ik hem geopend heb, heb ik niet.

Ik vind het alleen jammer, dat men blijkbaaar meteen vol in de aanval gaat, als men het technische verhaal niet kent.

En zoals te zien is, heb ik het maar tijdelijk uiitgezet.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:52 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Waar staat dat?

(Niet dat ik het direct eens ben met het publiceren van dergelijke gegevens, maar er staat afaik nergens dat ik de log files van mijn eigen webserver niet openbaar zou mogen maken.)

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:50 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Zo .. jij durft ;)
56K
volgende keer weer anders :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 29 juli 2001 19:53 poste nelske een hoop open ruimte
Zo jij hebt een berg ruimte nodig :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zondag 29 juli 2001 19:53 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Laten we het wel netjes houden.
ok ok, vond het eigenlijk wel een leuke counter-actie :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik snap het probleem niet... er worden toch geen ip's gepubliceert op deze manier? ik zie er nergens een staan...
sowieso heb ik er trouwens geen moeite mee dat je m'n ip weet, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken...
maar zoals je zegt, je weet geen usernames of wat dan ook erbij... je kunt er idd niet zoveel mee... en er zijn zoveel mensen die ip's loggen met een webicon... al dan niet bewust...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• zeef
Op zondag 29 juli 2001 19:52 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Het hele feit dat dat dus mogelijk is, zou moeten uitmonden in een policiy imo waarin dit soort scripts niet zijn toegestaan. Kijk .. mensen kunnen het altijd stiekum doen, maar het gaat er om dat er policy over is. Als het dan ontdekt word zijn er tenminste consequenties. Whatever those may be.
quote uit [topic=184859]
Hej Niels,

sorry voor de late reactie.
Ik snap van de technische dingen helemaal niks We zijn het er als crew wel over eens dat het niet al te veel problemen oplevert, dus euhm
ik denk dat je hem wel mag houden

Verder nog iets?

Floris
Het zal is denk ik een goed idee om nu te zeggen "Bravo Nelske, mooi gemaakt, maar nu is het genoeg geweest" en het gebruik van gegevens via webicons verbieden.

• El Jefe
  • Niet online
- off-topic -
Op zondag 29 juli 2001 19:53 schreef nelske een stukje tekst met een behoorlijk aantal witregels
Wow jij houdt wel van witregels hè? :+ :D ;)

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:56 schreef HaaZie het volgende:
ik snap het probleem niet... er worden toch geen ip's gepubliceert op deze manier? ik zie er nergens een staan...
de oude versie van zijn icon had dat er dus ook nog staan :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 19:52 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ik maak toch nisk openbaar!!!

Tja die opmerking over het crashen zal ik maar helemaal langs me neer leggen. :'(
Op zondag 29 juli 2001 19:52 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Probleem is achter, dat je met een url-rewrite enginge zelfs als extensie gewoon jpeg of gif aan je script kan geven. Dan kan er dus gewoon niemand, maar dan ook niemand achter komen, dat er een script achter hangt.
De enige oplossing om dit tegen te gaan is webicons afschaffen!!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 29 juli 2001 19:57 schreef Webgoodie het volgende:
- off-topic -
[..]

Wow jij houdt wel van witregels hè? :+ :D ;)
Ben jij ff laat met je reactie :P

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind het puur gezeur eigenlijk, overal worden IP's gelogt: op elke site, bij elk gifje, bij elke 404 die je krijgt. Elk icon kan een PHP script zijn die het logt. Wie weet wat ze met die gegevens doen, daar kom je toch niet achter en wat boeit het nou... een IP is maar een duf getal en geeft nog niets aan...

Ik zie het probleem dus niet.

• El Jefe
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 19:58 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Ben jij ff laat met je reactie :P
Neeh dit topic gaat alleen wat snel :D

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 29 juli 2001 19:59 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Uhm ik had twee minuten eerder al gereageerd :)

• Mior
Op zondag 29 juli 2001 19:58 schreef nelske het volgende:
[..]

Probleem is achter, dat je met een url-rewrite enginge zelfs als extensie gewoon jpeg of gif aan je script kan geven. Dan kan er dus gewoon niemand, maar dan ook niemand achter komen, dat er een script achter hangt.
De enige oplossing om dit tegen te gaan is webicons afschaffen!!
hoeft niet eens..

icoon.php?.jpg

Verwijderd

Topicstarter
/offtopic

Sorry voor de witregels. Ligt aan mijn browser blijkbaar (Opera onder Linux).
Ik pak wel ff een andere browser.

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 19:59 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

zit ik daar als stichter van dit met mijn 56K :(

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

ik vind dit toch anders minder leuk, en toch wel openbaar maken nietwaar?

De persoon vóór je bekeek http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/194141.
Hij/zij bekeek dat topic 56 x van de > 400 #views.
Gebruikte browser: Mozilla (build 20010610). OS: Linux 2.4.5 op een 686.

ik hoef alleen maar te kijken naar degene die voor me gepost heeft en weet zijn OS en welke topics hij kijkt enzo. Tis niet om van achterover te slaan maar sommige mensen vinden het niet leuk

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 29 juli 2001 20:02 schreef AtomicShockwave het volgende:

De persoon vóór je bekeek http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/194141.
wat is er dan mis mee????

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Dat is toch wel openbaar maken op die manier of niet??

• Tom
  • Niet online

Tom

:D

Jullie moesten eens weten wat er allemaal niet gelogt wordt!

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 20:04 schreef jugfire het volgende:
Dat is toch wel openbaar maken op die manier of niet??
vind ik ook ja, en ip log = :r

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:04 schreef HaaZie het volgende:

[..]

wat is er dan mis mee????
Ja vertel mij nou eens, wat er mis is met die info?
Wie kan die info nou tot 1 bepaalde user hier op GOT herleiden. NIEMAND

Verwijderd

Hehe... that would be me :)
(see, I don't care)

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 29 juli 2001 20:05 schreef DR het volgende:

[..]

vooral je sig nog ff verder aanpassen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:05 schreef Tom het volgende:

Tja dat vind ik nou het jammere aan dit ggeval.
Men weet niet waar men over praat nne begint dan meteen het ergste te denken.

Maar zoals jullie kunnen zien heb ik hem in ieder geval tijdelijk uitgeschakeld :(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ok, nog veel mooier...
Bezoek mijn website, klik op een van de stats icoontje en je komt hier:
http://v1.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=640297
uit (of je wel of niet kijkt, maakt me weinig uit...)
Of hier: http://nl.view.worldstats.net/?liner
of : http://www.stats4all.com/asp/login.asp?sSiteName=liner
Allemaal louter als voorbeeld bedoeld overigens.

Deze sites loggen veel meer informatie dan nelske.
Deze sites zijn publiekelijk voor iedereen te bekijken en iedereen kan zoiets op zijn eigen site plaatsen...
Daarnaast kan men ook nog zoiets zelf maken... Dat heeft nelske ook gedaan.

Dat hij creatief met die gegevens omgaat? Tsja, leuk, maar verder maakt het niets uit.

Als ik jullie was zou ik me veel harder druk maken om de webads banner hieronder. Die loggen je gegevens om er wel wat mee te doen... (En ga er maar vanuit, dat als je hun cookie niet blockt ze vrij veel over je surfgedrag te weten komen)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op zondag 29 juli 2001 20:05 schreef nelske het volgende:

[..]

Ja vertel mij nou eens, wat er mis is met die info?
Wie kan die info nou tot 1 bepaalde user hier op GOT herleiden. NIEMAND
jij

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 20:05 schreef Tom het volgende:

weinig,

Afbeeldingslocatie: http://www.dr2got.f2s.com/nelske.jpg

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 20:05 schreef DR het volgende:

[..]

Voor 1 GoT-thread:
  • <li> Je provider logt vanalles (tijd, URL, evt. telefoonnummer, accountnaam -> jouw adres e.d.).<li> Je komt als je webicons aan hebt staan in minimaal 20 andere webserver-logs (met tijd, IP (en dus hostname), browser en OS). Elk webicon logt dat namelijk al tenzij het is uitgeschakeld bij de webserver. <li> T.net logt ook de tijd, je IP (en dus hostname), browser, OS en referer. <li> Webads logt minimaal je IP (en dus hostname), browser en OS... waarschijnlijk loggen die nog wel meer dan dat.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:07 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

jij
Oh, dan moet je me die toch eens even uit gaan leggen.

Blijkbaar weet je bij god niet waar je over praat!

• zeef

De persoon vóór je [b]bekeek[/b]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/194141.

ik hoef alleen maar te kijken naar degene die voor me gepost heeft en weet zijn OS en welke topics hij kijkt enzo. Tis niet om van achterover te slaan maar sommige mensen vinden het niet leuk
Kijken is iets anders dan posten :) Het is jammer dat iedereen nu zo over Niels valt, ik had dat ook toen er nog IP xxx.123.456.789 stond. Maar nu staat er nix geheims meer.

Het vervelende is dat je wel van webicosn kan afstappen, maar als ik in een post een smiley van mijn server zet Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/bier2.gif kan ik ook lekker IP's gaan loggen.

Maar wat heb je aan een IP nr ? Vele dial ups zijn statisch, ik heb 4 vaste met ADSL, maar wat moet iemand met mijn IP nr ? Je kan me niet mailen, hooguit m'n poorten scannen, maar daar heb ik Black Ice voor.

Als de webicon scripts verboden worden, is dat maar een schijnveiligheid.

Verwijderd

Topicstarter
Euhmm DR, jij maakt nu mijn domein en dus IP openbaar. Dat is iets dat ik niet doe :+

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Wat een gezeur zeg. Nou wordt er al 1000 x vermeld dat er 'overal' gelogd wordt. En wat kan men met zo'n IP? Mwa vind het een beetje overdreven reacties weer allemaal. Vertrouwen we onze medetweakers niet meer? Men kan toch niet zien welk IP bij welke user hoort. "De user voor jou" of zo? Hoe weet je nou wie er VOOR jou was? Het gaat niet om posten maar om de pageview toch?

enfin

Hier is mijn IP:
62.194.36.9

:P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:08 schreef DR het volgende:
weinig,

[afbeelding]
Jaja...
Enneuhm, blokkeer je GoT ook? En tweakers.net? En mijn icon?
Want die loggen je ip ook...

Sterker nog, je zou nog best de wet zo kunnen uitleggen dat je verplicht bent om te loggen.

Aangezien je daarmee kan aantonen dat iemand content van jouw server bekeken heeft. En daarmee kan je dus ook een eventuele hacker achterhalen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 20:13 schreef nelske het volgende:
Euhmm DR, jij maakt nu mijn domein en dus IP openbaar. Dat is iets dat ik niet doe :+
Jawel, dat doe je wel, zie hier maar.

Virussen? Scan ze hier!

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 20:13 schreef nelske het volgende:
ik had niet gezegd dat dat jouw host was....
was "toevallig"

• Mior
Ik ben juist blij als mensen mijn ip zien, hoe meer mensen op www/irc hoe beter :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.