Toon posts:

[user] sig => flame

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.363 views sinds 30-01-2008

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 20:14 schreef ACM het volgende:

[..]

Jaja...
Enneuhm, blokkeer je GoT ook? En tweakers.net? En mijn icon?
Want die loggen je ip ook...
nee die niet, maar die maken het tenminste niet openbaar :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:14 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Hier is mijn IP:
62.194.36.9
Muwhahahahaha...
nu weet ik wie jij bent:
<font size=-2>
62.194.36.9 - - [29/Jul/2001:20:14:56 +0200] "GET /acm/usericon/icon.php?anim=1&c=1&img=.jpg HTTP/1.1" 200 14061
</font>

Zie je wel, dat kon ik toch maar even makkelijk en snel herleiden >:)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 20:15 schreef Phantom_ het volgende:
Ik ben juist blij als mensen mijn ip zien, hoe meer mensen op www/irc hoe beter :)
Euhm, die misschien wel. Maar geld bij jou ook 'hoe meer hackers op mijn pc, hoe beter'?

Virussen? Scan ze hier!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:16 schreef DR het volgende:
Ik zie nelske dat nergens doen? Jij wel??

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 20:17 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat deed-ie WEL voordat hij hem uit zijn signature verwijderde ja....

Virussen? Scan ze hier!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:37
Op zondag 29 juli 2001 20:17 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Euhm, die misschien wel. Maar geld bij jou ook 'hoe meer hackers op mijn pc, hoe beter'?
Zeker!

Kijk, stel mijn bak wordt gehacked om welke reden dan ook, is het mijn eigen schuld en weet ik waar ik voortaan op moet letten.

Uiteraard kan ik niet voor andere mensen spreken.

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
DR : ik vind dat jij nu ook je ondertitel en sig moet aanpassen. Je hebt nu je zin.

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 20:17 schreef ACM het volgende:

[..]

niet meer nee....was dus wel zo

* DR houdt gewoon niet van dat gelog

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:18 schreef wildhagen het volgende:
Dat deed-ie WEL voordat hij hem uit zijn signature verwijderde ja....
Klopt en nu (al een behoorlijke tijd) niet meer...
Ik zie ook regelmatig icon's voorbij komen, waar mijn eigen ip/os in wordt getoond...
Die mag je dan ook verbieden...

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 20:18 schreef zeef het volgende:
DR : ik vind dat jij nu ook je ondertitel en sig moet aanpassen. Je hebt nu je zin.
ok gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:15 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Jawel, dat doe je wel, zie hier maar.
Euh, ja en your point is :?
Lekker ff schoppen :?
Het feit dat hij dat plaatje daar neer zet, geeft aan, dat het script van die host af kwam en dus heeft iedereen mijn ip-adres nu ;)
Op zondag 29 juli 2001 20:15 schreef DR het volgende:

[..]

ik had niet gezegd dat dat jouw host was....
was "toevallig"
Sure :Z
Op zondag 29 juli 2001 20:16 schreef DR het volgende:

[..]

Heb je nu uberhaupt gelezen wat ik schrijf.

IK MAAK NIKS OPENBAAR

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 29 juli 2001 20:20 schreef ACM het volgende:

[..]

Klopt en nu (al een behoorlijke tijd) niet meer...
Ik zie ook regelmatig icon's voorbij komen, waar mijn eigen ip/os in wordt getoond...
Die mag je dan ook verbieden...
waarom? niemand ziet dat.. alleen jij...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:19 schreef DR het volgende:
niet meer nee....was dus wel zo

* ACM denkt dat DR dan maar beter kan ophouden met internetten...
Aangezien er net weer een nieuwe wet is, die (simpel uitgelegd) alle ISP's verplicht al het data verkeer van hun gebruikers te loggen...

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 20:19 schreef DR het volgende:
Nogmaals:

Voor 1 GoT-thread:
  • <li> Je provider logt vanalles (tijd, URL, evt. telefoonnummer, accountnaam -> jouw adres e.d.).<li> Je komt als je webicons aan hebt staan in minimaal 20 andere webserver-logs (met tijd, IP (en dus hostname), browser en OS). Elk webicon logt dat namelijk al tenzij het is uitgeschakeld bij de webserver. <li> T.net logt ook de tijd, je IP (en dus hostname), browser, OS en referer. <li> Webads logt minimaal je IP (en dus hostname), browser en OS... waarschijnlijk loggen die nog wel meer dan dat.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:21 schreef HaaZie het volgende:
waarom? niemand ziet dat.. alleen jij...
Klopt, maar de maker van het php'tje kan vrij simpel een aanpassing maken, dat ie de info van mijn "voorganger" toont...

• Karimben
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 10:59
Op zondag 29 juli 2001 20:21 schreef Tom het volgende:

[..]

Nogmaals:

Voor 1 GoT-thread:
  • <li> Je provider logt vanalles (tijd, URL, evt. telefoonnummer, accountnaam -> jouw adres e.d.).<li> Je komt als je webicons aan hebt staan in minimaal 20 andere webserver-logs (met tijd, IP (en dus hostname), browser en OS). Elk webicon logt dat namelijk al tenzij het is uitgeschakeld bij de webserver. <li> T.net logt ook de tijd, je IP (en dus hostname), browser, OS en referer. <li> Webads logt minimaal je IP (en dus hostname), browser en OS... waarschijnlijk loggen die nog wel meer dan dat.
idd, maar zijn dit instanties (of hoe et ook heet :P )
of particulieren (om et zo maar te zeggen)
:?

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 29 juli 2001 20:23 schreef ACM het volgende:

[..]

Klopt, maar de maker van het php'tje kan vrij simpel een aanpassing maken, dat ie de info van mijn "voorganger" toont...
ja, dat KAN...
maar is niet gebeurd...
en ook in dit geval, waar dit topic over gaat, ziet niemand je ip...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 29 juli 2001 20:24 schreef HaaZie het volgende:
ja, dat KAN...
maar is niet gebeurd...
en ook in dit geval, waar dit topic over gaat, ziet niemand je ip...
LOL, als je de thread beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik het juist met nelske eens ben ;)

Ow voor de liefhebbers...
Mijn icon heeft al 95000 logentries opgeleverd de afgelopen 5 weken:
[acm@vulcanus acm]$ cat /var/log/httpd/access_log* | grep usericon | wc -l
95000

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op zondag 29 juli 2001 20:16 schreef ACM het volgende:

[..]

Muwhahahahaha...
nu weet ik wie jij bent:
<font size=-2>
[..]

</font>

Zie je wel, dat kon ik toch maar even makkelijk en snel herleiden >:)
NOOOOO!WHY????LET THE HURTING STOP!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 20:24 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

idd, maar zijn dit instanties (of hoe et ook heet :P )
of particulieren (om et zo maar te zeggen)
:?
Jouw icon staat bij @home op de server... ik weet niet of jij toevallig in de webserver-logs kan? Denk niet dat @home die per user beschikbaar stelt, maar bij een normaal hosting-account van een paar tientjes per maand kun je die wel bekijken.

Maar ook in de logs van @home komt mijn IP nu te staan. Als @home ze openbaar maakt voor jou als klant dan kun jij zo alle IP's zien van GoT-bezoekers.

Verwijderd

Wat maakt het nou uit wie wat logt?
Het lijkt erop dat in internetland de paranioa heeft toegeslagen.
Als iemand je IP logt weet ie alles van je,
Als iemand je pingt wordt je gehackt. |:(

(En mijn server stats zijn beperkt openbaar, http://inode.xs4all.nl/webalizer - zo en nu weet je ook m'n IP)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu het jammere aan dit hele voorval vind is het volgende:

Ik maak puur voor de fun een dynamische sig en bedenk met dat het met de info, die sowieso tot mijn beschikking staat, wel geinig zou zijn om een systeem te maken, waarmee je kan zien, welk draadje de bezoeker voor jou bekeek. Je hebt er niks aan, het is gewoon voor de gein.
In eerste instantie had ik er een gemaskerd IP-adres in staan. Achteraf gezien kan ik heel goed begrijpen, dat men daar nu niet echt blij mee was, hoewel ik er toestemming voor had. Immers poste ik niet het volledige IP-adres. Dat heb ik er toen dus ook inmiddelijk uitgesloopt.

Het ergste hieraan is nog wel, dat mensen die absoluut geen verstand van zaken hebben (zoals wel blijkt) er nu over vallen.
Toch vreemd dat mensen die weten hoe webservers werken op mijn hand zijn he :?
Denk daar maar eens over na.

Elke keer dat jij een website bezoekt, wordt er een zooi info, hetzij door een script, hetzij door de webserver zelf gelogd.
Deze info is inderdaad niet openbaar, maar dat doe ik ook niet!!!
Als je anoniem wil internetten, moet je maar achter een anonomyzing proxie gaan zitten. Referres uitschekelen en je IP-spoofen o.i.d.
Oh ja ICQ-en ed. zijn ook uit d'n boze. Daarmee kan je zelfs de interne IP's van mensen zien!!!!

Allemaal ophef over dingen waar men blijkbaar dus geen vverstand van heeft.
Dat is gewoon jammer :(

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ongelooflijk |:( |:( |:(
Enig idee hoeveel IPs van GoT icon viewers er ondertussen in mijn Apache log staan?
Zucht...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Mior
  • Laatst online: 11:37
Op zondag 29 juli 2001 20:32 schreef Jotti het volgende:
Enig idee hoeveel IPs van GoT icon viewers er ondertussen in mijn Apache log staan?
Zucht...
b0xx:/var/log/httpd# less [LOGFILE] | grep uptime.php | wc -l
55900

En ik post niet eens zo veel...

edit: filename van log weggehaald ivm spam achtig.. :)

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 20:32 schreef Jotti het volgende:
Zucht...
maar jullie zijn een club/instantie/ weet ik ut-->>wat heeft hij der aan om onze gegevens te loggen? zinloos, misschien kan ie der niet veel mee, maar de meeste (waaronder ik) willen niet dat andere weten welk browser ze gebruiken en wat ze nog meer doen, op zich niet erg maar daar ging het niet om.
hij zegt dat ie ze niet openbaar maakt, maar daar gaat et ook niet, het gat erom dat hij er misbruik van kan maken want hij ziet da dus wel allemaal, dus als het kan kappe mee dat openbaar maken, want daar gaat het dus NIET om

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 20:37 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

maar jullie zijn een club/instantie/ weet ik ut-->>wat heeft hij der aan om onze gegevens te loggen? zinloos, misschien kan ie der niet veel mee, maar de meeste (waaronder ik) willen niet dat andere weten welk browser ze gebruiken en wat ze nog meer doen, op zich niet erg maar daar ging het niet om.
hij zegt dat ie ze niet openbaar maakt, maar daar gaat et ook niet, het gat erom dat hij er misbruik van kan maken want hij ziet da dus wel allemaal, dus als het kan kappe mee dat openbaar maken, want daar gaat het dus NIET om
Vrijwel elke site (boeit niet wat voor site) logt welke browser je hebt dus als je dat niet wilt moet je niet op internet gaan surfen.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

root@enterprise:/var/log/apache# cat access.log* | grep riker\/picture.jpg | wc -l
17825

dat zijn aardig wat IPs, vind je niet?
Moet ik jullie IPs nu ook weghalen? |:(

Sorry hoor, ik vind dit behoorlijk kinderachtig gedoe... net als een omaatje die denkt dat het beeldscherm gaat ontploffen als er een virus op de computer zit :Z
No flame intended overigens, ik geef alleen aan hoe groot het 'probleem' is.

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 20:39 schreef Tom het volgende:

[..]

Vrijwel elke site (boeit niet wat voor site) logt welke browser je hebt dus als je dat niet wilt moet je niet op internet gaan surfen.
we hebben het hier over de sig van nelske, niet over de andere sites....
/edit
ook geen flame intended (wil geen ruzie mee modjes :P )
nog eens edit/
ik heb ff m'n sig aangepast en m'n ondertitel...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euhm, jij hebt lekker opgelet.
Jotti's eigen server had ie het over.
Mijn icon heeft ook geen fluit met GoT te maken...

Ik heb niks met je gegevens uit te staan, maar toch log ik ze...
Lullig niet?

Bedenk ik me trouwens nog iets...
Het hele internet draait op logs (lichtelijk overdreven), aangezien veel sites (zoals *.tweakers.net) gefinancieerd worden via advertising...
Hoe bepaald die advertising hoeveel ze moeten uitkeren?
Juist! Via logs...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

[..]
maar de meeste (waaronder ik) willen niet dat andere weten welk browser ze gebruiken en wat ze nog meer doen, op zich niet erg maar daar ging het niet om.

Met andere woorden: _HIJ_ moet de logging maar uit zijn Apache slopen omdat jij (je browser) zo nodig jouw IP richting zijn webserver moet strooien? Dat doe je nog altijd zelf.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

WAT ZIJN JULLIE EEN ZEIKERTS :r :r :r
wat the hell zou jullie het nou scheiten als je ip gelogd word?!?!?

En kom nu niet aan met stomme verhaaltjes van "ik hij niet van gelog" want je ip staat overal op inet, ik en iedereen kan zo aan iedereens ip komen..... |:(

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 29 juli 2001 20:44 schreef hdd het volgende:
WAT ZIJN JULLIE EEN ZEIKERTS :r :r :r
wat the hell zou jullie het nou scheiten als je ip gelogd word?!?!?

En kom nu niet aan met stomme verhaaltjes van "ik hij niet van gelog" want je ip staat overal op inet, ik en iedereen kan zo aan iedereens ip komen..... |:(
Ok, tot nu toe was er een goede discussie. Die wordt nu dus door jou in je eentje om zeep geholpen. Dank je wel! (en leer spellen)

Virussen? Scan ze hier!

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 20:45 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ok, tot nu toe was er een goede discussie. Die wordt nu dus door jou in je eentje om zeep geholpen. Dank je wel! (en leer spellen)
idd, het was toch redelijk rustig....

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Euhm sinds wanneer is Jotti zelf een instantie >:) Hij heeft het over zijn eigen webserver ;)

Inderdaad is dat loggen niet echt nuttig. Het is alleen nuttig voor beveiligings doeleinden van mijn webserver. De info in mijn sig, werd al gelogd door de webserver zelf i.p.v. een script.
Als je goed gelezen had, dan zou je dus weten dat elke webserver dit doet!!
Zoals je ook al had kunnen lezen heb ik dit puur om de fun gemaakt. Ik heb er ook al aardig wat leuke reacties op gehad. Helaas zijn dit reacties van mensen die weten hoe de zaakjes werken. Schijnbaar schrikt het de groep die niet weet hoe zoiets werkt nogal af. Dit terwijl ik alleen statistieken heb over een IP en dus niet de persooon.
Statistieken nogmaals, die ook zonder dit script tot mijn beschikking zouden staan.
Zie de posts van mensen over hun webserver logs.

Ik zou nou graag eens willen horen welke info ik post, die jouw privacy schaadt. Ik durf te wedden dat je daar geen antwoord op kan geven. Ennuh het OS en browser geeft je browser zelf gewoon af aan de webserver :+

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op zondag 29 juli 2001 20:46 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

idd, het was toch redelijk rustig....
echwel....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou nou graag eens willen horen welke info ik post, die jouw privacy schaadt.
Doordat je in oorsprong het IP publiceerde, maakte je die dus wel openbaar. En daar ben ik op tegen, dan nodig je dus potentiële hackers uit op de bak van iemand anders.

Dat je meld welke browser/OS ik gebruik zal me aan mijn derrière oxideren verder.

Virussen? Scan ze hier!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op zondag 29 juli 2001 20:47 schreef hdd het volgende:
[..]
echwel....
En nu even kappen met het vergallen van deze discussie graag... als je wilt rellen, ga je maar de straat op.

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 20:46 schreef nelske nogal al wat tekst:
:D ok dat van Jotti heb ik misschien verkeerd gelezen. en of ik er echt verstnad van heb? nee ik ben niet de slimste op dit gebied, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je hier misbruik van kan maken...niet dat je dat doet (ik heb ook niks tgen jou hoor :* :P )
maar het zou kunnen en je publicieert der een stukje van..
weet je zeker dat niemand er dan misbruik van kan maken?

• Tom
  • Niet online

Tom

IP laten zien (wat niet meer gebeurd) is niet verboden ofzo, maar ik ben het er helemaal mee eens dat het gewoon niet netjes is. Maar wij zullen daar (denk ik, er is nog een discussie over in het crewforum!) niets aan doen, aangezien wij als oplossing een optie hebben om webicons uit te zetten en het onmogelijk is om te controleren (en ze toch wel gelogt worden).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar wij zullen daar (denk ik, er is nog een discussie over in het crewforum!) niets aan doen, aangezien wij als oplossing een optie hebben om webicons uit te zetten.
Zeg eens eerlijk, is dat niet een kromme redenering? Iemand moet zijn preferences maar aanpassen omdat iemand anders zich niet aan de netiquette houd :? Da's de omgekeerde wereld. We hebben met zijn allen een netiquette afgesproken waar eenieder zich aam te houden heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:41 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

we hebben het hier over de sig van nelske, niet over de andere sites....
/edit
ook geen flame intended (wil geen ruzie mee modjes :P )
nog eens edit/
ik heb ff m'n sig aangepast en m'n ondertitel...
Goh en waarop zou mijn icon nou gehost worden :?
Komt ook van een webserver/website ;)

Ofwel de rest mag wel loggen, maar ik mag niet nikszeggende info in mijn sig neer zetten.

Het feit overigens dat het een rustige discussie is, komt denk ik mede door het feit, dat ik me hier enorm zit in te houden.
Jammer, dat de mensen die niet wetten hoe alles werkt, zo'n stampij moeten maken.
[/quote]

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zondag 29 juli 2001 20:58 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, is dat niet een kromme redenering? Iemand moet zijn preferences maar aanpassen omdat iemand anders zich niet aan de netiquette houd :? Da's de omgekeerde wereld. We hebben met zijn allen een netiquette afgesproken waar eenieder zich aam te houden heeft.
De optie voor webicons is er juist voor mensen:
<li> Die PHP/ASP/Perl-scriptjes als icon willen.
<li> Grotere iconen willen dan 10kb.

Wat mensen dan in die PHP-scriptjes stoppen is niet onze verantwoordelijkheid lijkt mij... wij kunnen het onmogelijk controleren wat er met die gegevens gebeurd.

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 20:59 schreef nelske het volgende:
Het feit overigens dat het een rustige discussie is, komt denk ik mede door het feit, dat ik me hier enorm zit in te houden.
Jammer, dat de mensen die niet wetten hoe alles werkt, zo'n stampij moeten maken.
stampij?
niet weten hoe iets werkt?
[vergeet-dit-ff-gelijk]
( *sniff* *sniff* flame )
[/vergeet-dit-ff-gelijk]
Het gaat er gewoon om dat meerdere mensen je sig irritant vinden...
mooi gemaakt van je, m'n complimenten,
maar is dit nu acceptabel?

Verwijderd

Als je iemand z'n IP adres wil hebben voeg je die user toe aan je ICQ en je hebt hem...lekker belangrijk :z

Nelske: zet hem terug, hij is heel gaaf! Je zou ipv het IP adres ook de provider weer kunnen geven, heb ik ook bij m'n webicon stats...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:55 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

:D ok dat van Jotti heb ik misschien verkeerd gelezen. en of ik er echt verstnad van heb? nee ik ben niet de slimste op dit gebied, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je hier misbruik van kan maken...niet dat je dat doet (ik heb ook niks tgen jou hoor :* :P )
maar het zou kunnen en je publicieert der een stukje van..
weet je zeker dat niemand er dan misbruik van kan maken?
Geloof me nou maar, dat ik hier geen misbruik van kan/wil maken.
Anders had ik toch ook nooit toestemming gevraagd.
Iemand anders kan er ook helemaal niks mee.
Let erop dat ik alleen views kan loggen en dus geen posts van data (niet posts in de zin van got-posts ;) )

Je geeft wel aan, dat je er niet zoveel verstand van hebt, waarom kom je dan zo in opstand als je niet weet waar je over praat :?

Ik kan ook wel zeggen dat Wim Kok niet kan regeren en dat z'n dienstauto veel te duur is. Slaat toch ook nergens op, als ik er geen verstand van heb en er het fijne niet van weet.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 20:56 schreef Tom het volgende:
...aangezien wij als oplossing een optie hebben om webicons uit te zetten en het onmogelijk is om te controleren (en ze toch wel gelogt worden).
Bedoel je hiermee dat de optie is webicons in zijn geheel uit te zetten, of dat de user die zijn gegevens niet door andere users gelogged wil hebben zelf webicons uit kan zetten.
(Niet dat dat het probleem oplost btw, als ik een image in een post zet die op mijn eigen box staat wordt dat alsnog gelogged)

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre jullie als crew toe moeten geven aan deze vorm van 'paranoia' cq. onwetendheid

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 29 juli 2001 20:48 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Doordat je in oorsprong het IP publiceerde, maakte je die dus wel openbaar. En daar ben ik op tegen, dan nodig je dus potentiële hackers uit op de bak van iemand anders.
Maar dat is een ouwe }:O , IP's werden al niet meer openbaar gemaakt voordat dit hele topic werd geopend...

Dus mensen die alleen nog over dat stomme IP-log gedoe lopen te zeiken, doen dat alleen maar *om* het zeiken IMO...

----------
Edit: Typoh's & grammar

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 21:05 schreef fkooman het volgende:
Als je iemand z'n IP adres wil hebben voeg je die user toe aan je ICQ en je hebt hem...lekker belangrijk :z

Nelske: zet hem terug, hij is heel gaaf! Je zou ipv het IP adres ook de provider weer kunnen geven, heb ik ook bij m'n webicon stats...
De pest is ook nog eens, dat ik niet eens een IP-adres terug geef.
Er stond alleen welk draadje de persoon voor je bekeek met welke browser en welk OS. Oh ja en het aantal views natuurlijk.

Over het terug zetten, zal ik nog eens nadenken. Ik vind het jammer, dat het zo is moeten gaan. Zeker als je zoiets puur voor de fun maakt.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:06 schreef Operations het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee dat de optie is webicons in zijn geheel uit te zetten, of dat de user die zijn gegevens niet door andere users gelogged wil hebben zelf webicons uit kan zetten.
(Niet dat dat het probleem oplost btw, als ik een image in een post zet die op mijn eigen box staat wordt dat alsnog gelogged)

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre jullie als crew toe moeten geven aan deze vorm van 'paranoia' cq. onwetendheid
Het is gewoonweg niet te voorkomen zolang er plaatjes weergegeven worden...en redelijke manier om dit te voorkomen is om alle plaatjes uit te zetten in je browser en ook javascript enzo...het is gewoon dom gezeik van onwetende mensen of mensen die per se willen zeiken. Please grow up of ga buiten spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 21:03 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

stampij?
niet weten hoe iets werkt?
[vergeet-dit-ff-gelijk]
( *sniff* *sniff* flame )
[/vergeet-dit-ff-gelijk]
Het gaat er gewoon om dat meerdere mensen je sig irritant vinden...
mooi gemaakt van je, m'n complimenten,
maar is dit nu acceptabel?
Blijkbaar voel je je persoonlijk aangesproken.
Is het je niet opgevallen, dat mensen met webservers en mensen die kunnen programmeren op mijn hand zijn :?

Ik denk dat de conclussie die ik hierboven trok dan toch niet zo'n verkeerde is of wel?
Nogmaals alle info wordt al door webservers gelogd ;)

Tja of het acceptabel is/was: Ik heb toestemming gehad van een admin en meerdere mensen van de crew. (Expliciet gevraagd).
Daarna heb ik het gemaskerde IP-adres gedeelte er ook nog utgesloopt. Naar mijn mening (en naar mening van meerdere mensen die wel verstand van zaken hebben) doe ik dan dus niks verkeerds!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 21:08 schreef nelske het volgende:

[..]

De pest is ook nog eens, dat ik niet eens een IP-adres terug geef.
Er stond alleen welk draadje de persoon voor je bekeek met welke browser en welk OS. Oh ja en het aantal views natuurlijk.

Over het terug zetten, zal ik nog eens nadenken. Ik vind het jammer, dat het zo is moeten gaan. Zeker als je zoiets puur voor de fun maakt.
Je laat je toch niet intimideren door een paar zeurpieten die er geen verstand van hebben? Aan die sig ;)

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 21:09 schreef fkooman het volgende:

[..]

Het is gewoonweg niet te voorkomen zolang er plaatjes weergegeven worden...en redelijke manier om dit te voorkomen is om alle plaatjes uit te zetten in je browser en ook javascript enzo...het is gewoon dom gezeik van onwetende mensen of mensen die per se willen zeiken. Please grow up of ga buiten spelen.
chill maar ff een beetje....
en nelske...help de onwetende en contact me op icq :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 21:13 schreef fkooman het volgende:

[..]

Je laat je toch niet intimideren door een paar zeurpieten die er geen verstand van hebben? Aan die sig ;)
Nah zeurpieten wil ik ze niet noemen.
Dat ze er geen verstand van hebben, staat helaas wel vast.
Ik heb alleen weinig zin om straks een handje mensen op GOT te hebben, die op voorhand al tegen alles wat ik zeg/doe zijn ;)

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Mij heb je mee!!

nogmaals:
62.194.36.9

be gentle

:P

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 21:20 schreef nelske iets:
offtopic]
Nelske, ik kan op 1 of andere manier geen connectie met je maken via icq :?
sorry, zodra het werkt hoor jet :)
offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 21:29 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

offtopic]
Nelske, ik kan op 1 of andere manier geen connectie met je maken via icq :?
sorry, zodra het werkt hoor jet :)
offtopic
Moet je m'n IP hebben? :+

Je probeert toch geen direct-connection he. Staat uit in mijn firewall ;)

• Karimben
Op zondag 29 juli 2001 21:34 schreef nelske het volgende:

[..]

Moet je m'n IP hebben? :+

Je probeert toch geen direct-connection he. Staat uit in mijn firewall ;)
met icq heb je een directe connectie nodig neem ik aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 20:46 schreef nelske het volgende:
Ik zou nou graag eens willen horen welke info ik post, die jouw privacy schaadt. Ik durf te wedden dat je daar geen antwoord op kan geven. Ennuh het OS en browser geeft je browser zelf gewoon af aan de webserver :+
Okee ik quote nog een keer mezelf, omdat ik erover zit te denken om mijn sig op een andere manier weer gaan te gebruiken.

Ik zou hier toch graag antwoord op hebben van iemand. Een antwoord, waarom ik mijn script niet zou mogen gebruiken en waarom het iemands privacy schendt.

Verder is helaas het feit, dat er naar mijn mening gewoon een regelrechte flame richting mij in DR's eerste zin van zijn sig stond, helemaal ondergesneuwd. Maar goed, inmiddels is ook die sig weg, dus daar zulen we dan maar geen woorden meer over vuil maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 21:45 schreef Nelly___ het volgende:

[..]

met icq heb je een directe connectie nodig neem ik aan :)
Euhhh oh?
Ennuh sinds wanneer is dat?
In eerste instantie gaat ICQ toch echt via een server hoor.

[edit]
Verder is er 1 berichtje van jou hier aangekomen en zijn mijn berichtjes ook gewoon bij jou aangekomen :)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 19:32 schreef HlpDsK het volgende:
IP's loggen en vervolgens nog openbaar maken ook? Het wordt steeds beter.

Ik wens mijn IP ook verwijderd te hebben uit je logs.
Shit, overdrijven is ook een vak zeg... :Z

• Simkin
  • Laatst online: 30-11 19:56

Simkin

Bzzzzz

wat een zinloze discussie zeg

Verwijderd

Lieve kindertjes, zoals Tom al terecht zei:
Ik vind het puur gezeur eigenlijk, overal worden IP's gelogt: op elke site, bij elk gifje, bij elke 404 die je krijgt. Elk icon kan een PHP script zijn die het logt. Wie weet wat ze met die gegevens doen, daar kom je toch niet achter en wat boeit het nou... een IP is maar een duf getal en geeft nog niets aan...
worden IP adressen overal gelogd, je gaat toch ook niet tegen Femme janken dat je zo graag je IP uit zijn logs verwijderd wilt zien?

Doe ff niet zo paranoide zeg...

Blijkbaar begrijpen sommigen als wildhagen en HlpDsK bijvoorbeeld niet dat IP adressen OVERAL gelogd worden, en hoe het hele internet werkt dus dit is niks speciaals ofzo. :+ |:(

Verwijderd

Topicstarter
Het kromme aan alles is nog wel, dat ik absoluut geen IP's post en toch beginnen mensen over hun IP te zeuren :?
Nah dan moet heel internet, maar even hun webservers gaan patchen ofzo?

Nogmaals ik zou graag goede redenen tegen mijn sig willen horen!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:36 schreef nelske het volgende:
Het kromme aan alles is nog wel, dat ik absoluut geen IP's post en toch beginnen mensen over hun IP te zeuren :?
Nah dan moet heel internet, maar even hun webservers gaan patchen ofzo?

Nogmaals ik zou graag goede redenen tegen mijn sig willen horen!
Goede redenen zijn er niet, alleen enkele paranoide zeurpieten die zowiezo niet begrijpen dat hun IP waarschijnlijk al duizenden keren ongemerkt is gelogd, maar nu ineens beginnen te blaten over privacy enzo. Tamelijk naief. :+

Verwijderd

Naar aanleiding van deze thread heb ik gelijk een mailtje naar KPN gestuurd met de vraag of ze mijn naam uit het telefoonboek willen verwijderen. :P

Wijze raad voor iedereen die een beetje paranoia is:
Stop met internetten! >:)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 23:00 schreef KIP het volgende:
Naar aanleiding van deze thread heb ik gelijk een mailtje naar KPN gestuurd met de vraag of ze mijn naam uit het telefoonboek willen verwijderen. :P
ot: volgens mij kan je bij aanmelden bij KPN aangeven of je erin wilt of niet.

:)

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 29 juli 2001 20:27 schreef ACM het volgende:

[..]

LOL, als je de thread beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik het juist met nelske eens ben ;)
weet ik, maar niet een ieder leek dit te begrijpen, dus vandaar ;)

verder lijkt het me nu duidelijk dat er helemaal niks mis mee is dat nelske die info daar had staan.. ik zie namelijk dat ie het al uitgezet heeft...

en als je ip's wilt hebben, begin dan gewoon bij 0.0.0.0 en ga door tot 255.255.255.255... dan heb je ze ALLEMAAL! :)
en ja, de mijntes zit er dan ook tussen...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Als jullie gaan miepen over de registratiekamer wil ik toegang tot mijn notes. Flauw he?

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Hierbij al mij IP's er ook uit....
Dun do it again

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Jullie snappen het nog steeds niet he |:(
Ik heb ook al jullie IPs... maar daar wordt niet over geluld natuurlijk! |:(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 29 juli 2001 22:23 schreef Revolution het volgende:

[..]

Shit, overdrijven is ook een vak zeg... :Z
Tja, HlpDsK is een beetje heel erg paranoide met alles wat zijn identiteit betreft >:)

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:09 schreef Jotti het volgende:
Men wil het niet snappen geloof ik...
Ook jij bent niet de enige met al die ip's, ondergetekende idem, net als nog 10tallen anderen met een al dan niet dynamisch icoon op een eigen server.

En nelkse, zet die sig gewoon terug. voor wat het waard is, ik vind hem iig leuk.

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 23:21 schreef Operations het volgende:
En nelkse, zet die sig gewoon terug. voor wat het waard is, ik vind hem iig leuk.
hij gaat hem bijwerken :P

en nee er gaat niks weg zal denk ik wel Provider check zijn ofzo

maar ff ontopic:

die onenigheid tussen mij en Nelske is inmiddels opgelost :Y)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:09 schreef Jotti het volgende:
Geef mijn ip terug... ik had hem als eerste en ik wil hem NU terug ;)

Maar nu ff serieus... Nelske... ik heb er geen problemen mee hoor dat die sig hebt. En ook al heb ik er zelf niet zoveel verstand van, ik zie wel dat i.d.d de mensen die er (volgens mijn bescheiden mening) wel verstand van kunnen hebben, het geen probleem vinden, en als het dan toch overal gelogd wordt van mij mag je... ik vond het eigenlijk best wel een leuke sign..

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:24
Mij ip mag je ook gewoon weten..
Ik heb het allemaal een beetje doorgelezen..
Pfffff wat een ophef over helemaal niks..

En mensen die dit als een flame opvatten....
Dat is het ook...

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Wat een gezeik om nix.... |:(
Ik heb webicons uit staan, want ik wil niet in al die serverlogs komen. Dat is mijn probleem, niet nelske z'n probleem.

Bottomline: als je bij iemand op z'n server komt mag hij/zij dat loggen. Als je daar problemen mee hebt moet je je firewall in 'para' mode zetten of niet meer internetten.

Of het netjes is om die info (mét ip) openbaar te maken is punt 2. Ik vind zelf van niet, omdat het A) wél privacy gevoelige info is en B) geen enkel nut heeft.

Als GOT alle webicons zelf ophaalt, cached en doorstuurt zijn we van het probleem af, en hoeven we ons alleen nog maar zorgen te maken over de GOT logs. >:)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 23:06 schreef MindsMonk het volgende:
Hierbij al mij IP's er ook uit....
Dun do it again
:? heb je het draadje nu uberhaupt wel gelezen?

Mail meteen ff alle GOTters met een eigen webserver. Dan kunnen ze ff hun webserver aan gaan passen zodat er niks meer gelogd wordt :?

Oh ja voor iedereen die niet wil dat z'n IP gelogd wordt. Geef mij dan gewoon ff je IP.
Ik weet je IP namelijk niet :+

Als er geen goede bezwaren komen, zit ik er toch sterk over te denken om hem terug te zetten, tenzij er commentaar van de crew komt uiteraard.

[edit]
Typo

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig, dat meer mensen dezelfde mening hebben als ik.

Nogmaals ik weet niet welke persoon op GOT bij welk IP hoort.
Ik post het IP-adres sowieso niet, dus iemand anders kan helemaal niks met gegevens.

Men weet alleen naar welk topic de persoon voor je keek, met welke browser/OS en hoe vaak hij/zij dat topic bekeek.
Mag je mij vertellen, waar privacy in het geding komt!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ook mijn IP eruit graag.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 29 juli 2001 23:34 schreef pier het volgende:
Ook mijn IP eruit graag.
jij bent laat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 23:34 schreef pier het volgende:
Ook mijn IP eruit graag.
Lees het draadje nou eens gewoon door.
Geef mij je ip-adres dan weet ik tenminste welk ip bij pier hoort. Nou weet ik het niet namelijk.

Verder zal ik dan toch ook even met de source van mijn webserver moeten gaan spelen en hem opnieuw compileren. Tja hij mag jouw IP-adres immers niet loggen |:(

Stuur meteen naar alle websites die je bezoekt een mailtje, dat ze jouw IP niet mogen loggen!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Draadje is IMO af... alle users die niet willen dat hun IP gelogged wordt moeten dat maar bij nelske melden :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Arno

Arno

PF5A

op verzoek van nelske weer even open... reacties van andere users worden getrashed

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak op zo'n kort mogelijk termijn een scriptje, waarbij je op kan geven dat jouw IP niet gelogd wordt, door mijn sig-script. Je zal dan dus ook niet in de statistieken terecht komen.
Statistieken, die sowieso je privacy al niet
schonden, maar goed.
Uiteraard kan ik er niet voor zorgen, dat mijn webserver je IP niet meer logt. Immers elke webserver doet dat.

Een link naar dit script, zal in de signature te vinden zijn.

Ik hoop dat alles hiermee is opgelost.
Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik het wel via de email/icq

• Arno

Arno

PF5A

Nu echt afgehandeld :)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.