12x je maandsalaris + vakantiegeld en misschien nog een dertiende maand als die in jullie CAO staat. Lijkt mij dat als hij weet in welke periodiek je zit, hij ook weet wat jouw jaarloon is geweest. Tenzij er iets heel vreemds is gebeurd.UltraInstinct schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:10:
[...]
Het is voor mij geen probleem om mijn salarisstrook te overhandigen, maar ik wil niet dat ze alles over mijn financiën kan zien. Er staat ook bijvoorbeeld hoeveel ik in heel 2018 heb verdient etc.
Anyway, soms zijn werkgevers zo, maar ik zou me er niet druk over maken, ik begrijp niet helemaal wat het probleem is van het te laten zien. Dat hij je blijkbaar niet 'vertrouwd', lekker belangrijk zou ik zeggen dan. Mijn huidige werkgever wilde dat ook omdat ze me blijkbaar niet geloofde. En daar was nog bijkomend: Ik werkte al voor hun, via een payroller, waarbij mijn oorspronkelijke salaris gewoon direct met het bedrijf waar ik werkte was afgesproken. Oftewel ze maakte mijn salaris gewoon via een tussenstap die dan een beetje erop inhield over, en nog steeds wisten ze niet hoeveel ze mij overmaakte... (het oorspronkelijke bruto bedrag kende ze wel, maar kostte wat moeite ze duidelijk te maken dat we nog een CAO verhoging hadden gehad, en dat het exclusief vakantiegeld was).
Salarisstrook opgestuurd, en toen geloofde ze het wel.