Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:47

Bossie

PSN = Patje_b_

T-Forever schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:16:
[...]

Alleen makke schapen vallen hier voor, mensen die hun rechten niet kennen en die dus met grote voeten overschreden worden door je werkgever.

Als ik een kwartier sta te bellen onder tijd vind mijn baas ook niet kunnen, dus ik vind het niet kunnen dat ik onbetaald overwerk.

Als iedereen wat meer ballen zou tonen, zouden ze hier niet mee weg komen.
Dat komt omdat ik bij bepaalde bijbaantjes er 20 anderen klaarstaan die dat baantje inclusief in/uitwerken graag oppakken.

Leuk dat jij dan misschien vind dat dat niet kan, en dat is prima, maar dan kun je na een week ook weer een ander baantje zoeken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• T-Forever
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03:08
ik zeg nadrukkelijk "Als iedereen wat meer ballen zou tonen, zouden ze hier niet mee weg komen."

T-Forever wijzigde deze reactie 17-09-2019 19:58 (3%)

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23:57
Bossie schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:57:
[...]

Dat komt omdat ik bij bepaalde bijbaantjes er 20 anderen klaarstaan die dat baantje inclusief in/uitwerken graag oppakken.

Leuk dat jij dan misschien vind dat dat niet kan, en dat is prima, maar dan kun je na een week ook weer een ander baantje zoeken.
In de CAO staat dat je gecompenseerd moet worden met vrije tijd of anders uitbetaling. Mag je van de CAO dan afwijken?
T-Forever schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:58:
ik zeg nadrukkelijk "Als iedereen wat meer ballen zou tonen, zouden ze hier niet mee weg komen."
Volgens mij is dit het, niemand zegt er wat van omdat ze geen zin hebben in gezeur

UltraInstinct wijzigde deze reactie 17-09-2019 19:59 (23%)

• T-Forever
UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:58:
[...]

In de CAO staat dat je gecompenseerd moet worden met vrije tijd of anders uitbetaling. Mag je van de CAO dan afwijken?
Ja in het voordeel van de werknemer mag de werkgever afwijken van de CAO. niet in het nadeel.
Volgens mij is dit het, niemand zegt er wat van omdat ze geen zin hebben in gezeur
En dan hou je dat systeem dus in stand.

T-Forever wijzigde deze reactie 17-09-2019 20:01 (17%)

• UltraInstinct
T-Forever schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:59:
[...]

Ja in het voordeel van de werknemer mag de werkgever afwijken van de CAO. niet in het nadeel.
Dit is dus echt in het nadeel van de werknemer. Wat kan ik dan het beste doen? Ergens een klacht indienen?

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:25
UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:45:
[...]

Administratief werk zoals de kassa tellen. Maar vaak zit onze baas heel veel dingen te doen en niemand wilt eerder dan haar weggaan. Zo werken we eigenlijk bijna elke dag 20 tot 30 minuten gratis.
Dus iedere werknemer doet het eigenlijk zelf omdat ze bang zijn om weg te gaan? waar zou je dan een klacht willen indienen? bij de medewerkers zelf? Is er een gegronde reden om persé te wachten tot de baas weggaat?

• T-Forever
UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:01:
[...]

Dit is dus echt in het nadeel van de werknemer. Wat kan ik dan het beste doen? Ergens een klacht indienen?
https://www.rijksoverheid...kgever-de-cao-niet-nakomt

Dus er komt sowieso een gedoe bij kijken.

• UltraInstinct
P.O. Box schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:04:
[...]

Dus iedere werknemer doet het eigenlijk zelf omdat ze bang zijn om weg te gaan? waar zou je dan een klacht willen indienen? bij de medewerkers zelf? Is er een gegronde reden om persé te wachten tot de baas weggaat?
Het gaat erom dat we bijna elke dag een half uur onbetaald werken. In de CAO staat dat we betaald horen te krijgen voor overwerk. Collega apotheken betalen de medewerkers WEL voor overuren, maar bij ons is dat niet het geval.

Jij zou het wel goed vinden om elke dag onbetaald te werken? Ik wil dus weten met wie ik hierover kan praten, met de hoofdkantoor of iets dergelijks.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:52

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:09:
[...]
Het gaat erom dat we bijna elke dag een half uur onbetaald werken. In de CAO staat dat we betaald horen te krijgen voor overwerk. Collega apotheken betalen de medewerkers WEL voor overuren, maar bij ons is dat niet het geval.

Jij zou het wel goed vinden om elke dag onbetaald te werken? Ik wil dus weten met wie ik hierover kan praten, met de hoofdkantoor of iets dergelijks.
Zoals je het verteld vraagt of dwingt niemand je om te blijven werken.
Maar iedereen blijft een beetje hangen om een wit voetje te halen bij de baas.
Ergo geen overwerken imho.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:27

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

[...]

Alleen makke schapen vallen hier voor, mensen die hun rechten niet kennen en die dus met grote voeten overschreden worden door je werkgever.

Als ik een kwartier sta te bellen onder tijd vind mijn baas ook niet kunnen, dus ik vind het niet kunnen dat ik onbetaald overwerk.

Verschrikkelijke mentaliteit bij jou op het werk, zowel van je baas als van jou. Daar zou ik echt gelijk weg zijn. Ik werk met liefde over zonder salaris. Mijn baas heeft er ook geen enkel probleem mee als ik een uurtje eerder naar huis ga zonder dat ik daarvoor verlof opneem. Beetje geven, beetje nemen, dat werkt zo veel relaxter dan dat verkrampte gedoe waar jij mee bezig bent.

I have the cape.

• T-Forever
Bart ® schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:37:
[...]

Verschrikkelijke mentaliteit bij jou op het werk, zowel van je baas als van jou. Daar zou ik echt gelijk weg zijn. Ik werk met liefde over zonder salaris. Mijn baas heeft er ook geen enkel probleem mee als ik een uurtje eerder naar huis ga zonder dat ik daarvoor verlof opneem. Beetje geven, beetje nemen, dat werkt zo veel relaxter dan dat verkrampte gedoe waar jij mee bezig bent.
Jah en dat werkt als je elke dag moet in en uit klokken hé 8)7
En U weet helemaal niet hoe mijn mentaliteit is, hoe vaak ik in de pauzes doorwerk en wat nog meer, wilt u zo vriendelijk zijn de volgende keer niet op de man te spelen?

dank u.

T-Forever wijzigde deze reactie 17-09-2019 20:45 (13%)

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:25
[...]

misschien moet je lezen wat ik typ en daar op reageren ipv te vragen wat ik al dan niet goed zou vinden, want dat doet er niet toe. (los van het feit dat die vraag geen enkel verband houdt met mijn reactie)

• JobScherp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-12 13:47
[...]

Als ik het zo hoor is het inderdaad geen verplichting van de baas om te blijven als in jullie krijgen de opdracht om te blijven zitten. Kijk eens wat er gezegd wordt als je gewoon op tijd netjes groet en de deur uit loopt. Als er dan wat gezegd wordt kun je altijd nog met de CAO zwaaien :)

En als je het niet erg vindt om langer te blijven kun je inderdaad eens navraag doen bij je leidinggevende over hoe dat eigenlijk zit en dan hoor je het wel.

JobScherp wijzigde deze reactie 17-09-2019 21:04 (9%)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
[...]

En aan de andere kant heb je geven en nemen. Mijn baas kan het niet schelen als ik onder werk even een belletje pleeg of m'n telefoon gebruik voor andere zaken, als 't werk maar af komt. En ik vind het niet erg om een keertje een kwartier langer te blijven.

Maar structureel elke dag een half uur later? Dat zou mij ook tegen staan. Alleen voor wat ik nu begrijp doet de TS dat zelf en dwingt niemand hem/haar.. alleen maar omdat de baas later weggaat... tja, dan leg je het jezelf op. Zou ik lekker naar huis gaan....

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
[...]

Heb je/jullie het wel ter sprake gebracht bij de leidinggevende? Die gaat er waarschijnlijk niet zelf over beginnen.

• T-Forever
SmurfLink schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:22:
[...]

En aan de andere kant heb je geven en nemen. Mijn baas kan het niet schelen als ik onder werk even een belletje pleeg of m'n telefoon gebruik voor andere zaken, als 't werk maar af komt. En ik vind het niet erg om een keertje een kwartier langer te blijven.

Maar structureel elke dag een half uur later? Dat zou mij ook tegen staan. Alleen voor wat ik nu begrijp doet de TS dat zelf en dwingt niemand hem/haar.. alleen maar omdat de baas later weggaat... tja, dan leg je het jezelf op. Zou ik lekker naar huis gaan....
Jah dat ben ik met je eens, maar zie het ook van een andere kant, wat als de baas nu degene die wel gewoon om half 5 naar huis gaat ineens het contract niet verlengd. Wat denk je dat de andere dan zullen doen? En misschien is dit al eens eerder gebeurd.

Maar het is allemaal koffiedik kijken, je zult als eerste toch eens met je collega's moeten praten. Waarom doen zij het? Vaak toch wel om een bruine arm te krijgen bij de baas.

Maar ik het geleerd dusver, hoe harder je rent, hoe meer je genaaid word, werkgevers willen gewoon iemand die netjes op tijd komt werken, goedkoop is, geen tegenspraak geeft en het liefste ook nog eens onbetaald komt overwerken. >:) (dit noemen ze flexibel in de vacatures ;))

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

@TS wat voor werk doe je na slutingstijd. Kan dat wachten tot morgen? Of is het achterstallige admministratie doen, waar je anders niet aan toe komt? Bestelligen de deur uit sturen?
Werk je eigen werk af, of werken jullie gezamenlijk aan totale berg werk?

Wat vinden je collega’s. Vraag ze eens een voor een, buiten het zicht van de baas of collega’s. Je bent nieuw, dus je kan een vraag stellen over hoe zaken zijn geregeld.misschien is de disussie al eens eerder gevoerd?

jeanj wijzigde deze reactie 17-09-2019 21:57 (5%)

Everything is better with Bluetooth

• UltraInstinct
jeanj schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:57:
@TS wat voor werk doe je na slutingstijd. Kan dat wachten tot morgen? Of is het achterstallige admministratie doen, waar je anders niet aan toe komt? Bestelligen de deur uit sturen?
Werk je eigen werk af, of werken jullie gezamenlijk aan totale berg werk?

Wat vinden je collega’s. Vraag ze eens een voor een, buiten het zicht van de baas of collega’s. Je bent nieuw, dus je kan een vraag stellen over hoe zaken zijn geregeld.misschien is de disussie al eens eerder gevoerd?
Wat we doen is onder andere bestellingen plaatsen en de administratie afronden. Maar dit doen we dus elke dag en het loopt altijd uit dus in feite werk je elke dag onbetaald voor een deel.
De anderen vinden het ook niet goed, maar willen geen discussie met de baas.

• FireAge
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:48
UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:45:
[...]

Ja dat klopt, ik vind mijn werk vervelend. Dat is gekomen door de zorgverzekeraars en werkdruk. Zou jij ook vinden als jij alles eraan doet om de patiënt te helpen en alsnog stank voor dank van ze krijgt. Vind jij je werk dan zo leuk dat je elke dag 30 minuten gratis wilt werken? Dat is toch 2,5 uur gratis werken per week.
Ehm.. ja. Ik werk 45 tot 60 uur per week afhankelijk van wat ik af wil hebben. Maar niet echt vergelijkbare functie/beloning gok ik.

Misschien makkelijk praten, maar zou je toch adviseren op zoek te gaan naar werk waar je het naar je zin hebt. Besef me echter ook dat dat misschien niet altijd voor iedereen kan.

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:20
@UltraInstinct jij gaat hier sowieso niets bij winnen. Jouw probleem is niet die 2 of 2,5 uur per week. Zoek wat anders. Als jij straks precies 40 uur blijft, dan nog zal er onvrede zijn. Je werk zal nog steeds niet leuk zijn, het zal nog steeds het zelfde zijn, dag in, dag uit.

2 tot 2,5 uur is geen issue, ook niet structureel, als er ook op een vrijdag 2 uur eerder weggegaan kan worden. Hel, ik zou het nauwelijks merken, ik zit elke dag 'te lang', maar ik heb het naar mijn zin.

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:31
Hier even de andere kant van de medaille:
Als apotheker heb je de verantwoordelijkheid dat alle recepten en signalen diezelfde dag nog afgehandeld worden. Ergo, aan het eind van de dag heb je het per definitie het drukste. Het is dus logisch dat de apotheker aan het eind nog bezig is.

Voor wat betreft het overwerk: de bestelling, kassa etc kan normaal gesproken prima in het laatste half uur (afhankelijk uiteraard van de drukte van de apotheek, maar 1 werknemer die de laatste bestelling de deur uit doet, even checkt bij de groothandel of alles binnenkomt e.d. moet toch echt lukken), kassa is op te lossen door een 2e la erbij te doen die al geteld is en kwestie van erin schuiven is.

Mijn advies: plan een werkbespreking waarin je met zijn allen aangeeft dat jullie je bezwaard voelen eerder weg te gaan, maar ook niet blij zijn met de dagsluiting. Antwoord kan heel logisch zijn: o, dan schrijven jullie ook tot 18.00, dat doe ik ook hoor! Of, nee, ga gewoon als de bestelling geplaatst is. Ik ben nog even recepten aan het doen.

Voor mij zou het geen probleem zijn iig en ik zou blij zijn met werknemers die zo een werkbespreking in willen schieten.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:27

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

T-Forever schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:44:
[...]

Jah en dat werkt als je elke dag moet in en uit klokken hé 8)7
En U weet helemaal niet hoe mijn mentaliteit is, hoe vaak ik in de pauzes doorwerk en wat nog meer, wilt u zo vriendelijk zijn de volgende keer niet op de man te spelen?

dank u.
Je geeft zelf aan wat je mentaliteit is, dat ik daar vervolgens op reageer is niet op de man spelen. 8)7

I have the cape.

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-12 17:42
UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:01:
[...]

Ik begrijp dat je nog niet zo héél lang in dienst bent bij deze werkgever. Is dit een werkgever die, zeurt over doktersbezoek tijdens werktijd of het uurtje dat je later bent omdat de loodgieter bij je thuis langskomt, gelijk in mindering op je vakantie-uren brengt? Of is het een werkgever die daar 'niet moeilijk over doet'? Flexibiliteit is iets wat van twee kanten behoort te komen. En als jij je formalistisch gaat opstellen, zal je werkgever dat waarschijnlijk ook doen, wat de werksfeer niet ten goede komt.

Als je verder een 'relaxte'werkgever hebt, die verder niet 'zeurt' en de werksfeer verder positief probeert te houden, zou míj dat wel iets waard zijn.

bernard038 wijzigde deze reactie 18-09-2019 11:18 (9%)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:23

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Vraagt jouw baas dat jij (jullie) overwerken, of is dat op eigen initiatief?
UltraInstinct schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:22:
Wat we doen is onder andere bestellingen plaatsen en de administratie afronden. Maar dit doen we dus elke dag en het loopt altijd uit dus in feite werk je elke dag onbetaald voor een deel.
Als jullie de werkzaamheden niet klaar hebben op jullie eindtijd, is het dan mogelijk dat de baas dit dan gewoon zelf verder doet als jullie niet 'overwerken'?

Het klinkt mij in de oren dat "men" het gewoon is gaan doen, en dat over de jaren heen dit opgelopen is tot de huidige stand van zaken. Wellicht is de baas er niet van bewust dat de medewerkers het niet doen met "hart voor de zaak" maar op basis van 'plichtsgevoel' of bang voor consequenties als men eerder dan de baas weggaat.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:41

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Overwerk is alleen overwerk als het aangezegt wordt. Dus als je niet gevraagd wordt om langer te blijven is het geen overwerk.

Zoals @Paultje3181 ook al aangeeft: gewoon eens aankaarten of jullie de dag slimmer kunnen eindigen. En dit bespreekbaar maken.

Op basis van dit topic kom je nogal procedureel over. Niets mis mee, erg goede eigenschap voor iemand die in een apotheek werkt.

Maar in een gezonde werkverhouding moet je ook iets durven aan te kaarten rechtstreeks met je werkgever ipv iedere keer aan random wildvreemde op een topic te vragen hoe iets aan te pakken.

• UltraInstinct
bernard038 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:01:
[...]

Ik begrijp dat je nog niet zo héél lang in dienst bent bij deze werkgever. Is dit een werkgever die, zeurt over doktersbezoek tijdens werktijd of het uurtje dat je later bent omdat de loodgieter bij je thuis langskomt, gelijk in mindering op je vakantie-uren brengt? Of is het een werkgever die daar 'niet moeilijk over doet'? Flexibiliteit is iets wat van twee kanten behoort te komen. En als jij je formalistisch gaat opstellen, zal je werkgever dat waarschijnlijk ook doen, wat de werksfeer niet ten goede komt.

Als je verder een 'relaxte'werkgever hebt, die verder niet 'zeurt' en de werksfeer verder positief probeert te houden, zou míj dat wel iets waard zijn.
Wat ik van de andere medewerkers heb begrepen is zij de eerste ;).

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-12 15:33
UltraInstinct schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:28:
[...]
Wat ik van de andere medewerkers heb begrepen is zij de eerste ;).
Waarom praat je zelf niet eens met je werkgever?

Je 1e vraag had je gewoon bij je baas kunnen neerleggen.
Nu heb je een 2e vraag, die eigenlijk alleen naar boven komt omdat je gewoon mak andere medewerkers volgt zonder dat je iets gevraagd is, waarop wederom je werkgever je een antwoord kan geven.
Alleen bespreek je dit allemaal neit met je werkgever maar met "andere werknemers"?

En blijkbaar is zij toch niet zo moeilijk, want ze klaagt in ieder geval niet dat jullie achter haar rug om over haar zitten te roddelen ipv te werken.

Zolang je werkgever je niet vraagt om te blijven is het geen overwerk.
Echter bedenk wel dat je waarschijnlijk een hoogbetaalde kracht bent binnen de apotheek (tenminste als ik je 1e vraag goed begreep) en dat het een beetje apart zou zijn als de hoogstbetaalde kracht de minste uren werkt...
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True