Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12-12 23:35
Hoi, hoe hebben jullie uiteindelijk gekozen over wat je later exact wilt doen qua opleiding en werken?
Ik zit extreem na te denken hierover en wil niet weer paar jaar voor 'niks' studeren en geld mislopen.
Heb over een paar maanden mijn HBO diploma wat gericht is op management, voorlichting over medicijnen en projectmanagement. Kan dus bijvoorbeeld in de farmaceutische industrie, ziekenhuis, apotheek, overheid etc werken. Wil toch na mijn HBO diploma verder studeren om meer te leren en het staat ook gelijk goed op je CV. Eventuele vervolgopleiding wat op mijn HBO opleiding aansluit is de master zorgmanagement, maar het heeft 0 sterren gekregen van de NSE en is dus een van de zwakste opleidingen aan de EUR (https://www.erasmusmagazi...lgens-nieuwe-keuzegids/).

Aan de andere kant is het ook heel moeilijk om later zorgmanager te kunnen worden, je moet veel jaren als leidinggevende ervaring hebben en personeel goed moet kunnen aansturen. Dus vraag me af of ik uiteindelijk zorgmanagement moet studeren of een hele andere pad qua master moet volgen..

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:59

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je reactie afgesplitst naar een nieuw topic, dit had weinig te maken met feedback over PFSL.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Heel simpel, waar zie jij jezelf de komende 10 jaar met lol elke dag heengaan? Welke taken hoop je te kunnen doen, waar krijg je energie van?

Leuk een opleiding tot zorgmanager, maar wil je dat wel worden?

Je kan ook prima met je HBO gaan kijken en banen uitproberen, dan merk je vanzelf of iets is en kan je later nog evt een Master doen. Maar dit is echt geen vereiste voor je CV. Meer leren doe je elke dag op je baan ook, dus dat is geen sluitende reden om een Master te gaan doen.

• ikbengeenvis
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-10 19:46
Voor goed op je cv kun je beter niet verder studeren. Zeker als je geen passie hebt loop je toch tegen burn out en gebrek aan motivatie aan. Gezien je over tijd mislopen en geld praat lijkt het mij beter om gewoon even een paar maanden rustig aan te doen en daarna een functie op niveau te zoeken.

Ik lees ook twijfel in de laatste zinnen van je bericht, een specifieke master als zorgmanagement. Managers zijn er genoeg, je zult dus bij sollicitaties vaak met nog een dozijn medesollicitanten zitten, goede managers zijn echter zeldzaam.

Waar ligt je passie? Wat lijkt je leuk? Als je dit nog niet weet kun je het beste een tijdje ertussenuit gaan, dat geld komt echt wel. Verder kun je ook praten met vrienden of een studieloopbaan adviseur, zij kunnen je helpen ook de juiste richting te kiezen.

• ZieglerNichols
  • Registratie: mei 2015
  • Niet online
UltraInstinct schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:08:
Hoi, hoe hebben jullie uiteindelijk gekozen over wat je later exact wilt doen qua opleiding en werken?
...
Ik heb, zonder veel nadenken over de toekomst, gekozen voor de studie waar ik op dat moment het meest gemotiveerd voor was. Dat is achteraf zeer goed verlopen. Ik denk dat, als je ergens goed gemotiveerd voor bent, je expert kunt worden in elk vakgebied. Doe dus iets waar je nu achter staat en word de expert!

Ik zie ook wel eens studenten die een studie kiezen puur op arbeidskansen of financiële verwachtingen, maar als de studie je niet aanstaat dan komt er vaak toch niets van terecht.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:17
ZieglerNichols schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 17:58:
[...]

Ik heb, zonder veel nadenken over de toekomst, gekozen voor de studie waar ik op dat moment het meest gemotiveerd voor was. Dat is achteraf zeer goed verlopen. Ik denk dat, als je ergens goed gemotiveerd voor bent, je expert kunt worden in elk vakgebied. Doe dus iets waar je nu achter staat en word de expert!

Ik zie ook wel eens studenten die een studie kiezen puur op arbeidskansen of financiële verwachtingen, maar als de studie je niet aanstaat dan komt er vaak toch niets van terecht.
als er geen arbeidskansen in zijn en je hebt steeds 120 sollicitanten op die ene functie dan komt er ook niets van terecht.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:01

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Ik heb gewoon maar wat gedaan en nu ben ik iets. Gewoon beetje ingerold. Ik vond het wel leuk en daarom deed ik het goed, en ben ik er beter in geworden. Daardoor beetje doorgegroeid.

Oftewel: doe wat je leuk vindt, want dan ben je gemotiveerd en word je beter. Zorg dat je uitgedaagd blijft. Dat is alles.

I have the cape.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True