Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobob
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik heb de gaming oc om 1730 besteld bij alternate. Staat niet in mijn orders.. wel mail van verwerking. Ben benieuwd hoe we er morgen allemaal bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercore
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-06 13:13
picobob schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:17:
Ik heb de gaming oc om 1730 besteld bij alternate. Staat niet in mijn orders.. wel mail van verwerking. Ben benieuwd hoe we er morgen allemaal bij zitten.
Bij order history kan je hem nu vinden. omdat hij aan hun kant is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22

ComputerHoed

Electronica <3

Demusch schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:54:
Net bevestiging binnen van mn red devil, komt morgen :) megekko order heeft uiteindelijk toch geholpen
Wut...
Wanneer heb je hem besteld?
Ik heb hem vorige week zondag besteld en mijn levering is nu voor de 2e x uitgesteld...tot volgende week zaterdag.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 22:52
Wat n feest wordt het dit weekend haha.
Heerlijk !
Recentelijk mn 7700k en 980ti systeem verkocht..

3700x al een tijd binnen.. nu eindelijk de 5700xt erbij. Kan mn kameraad zn 1050ti weer terug krijgen. Tevens een verrassend goeie kaart haha.

Hoe dan ook, gefeli aan allen die eindelijk hun shizzle binnen krijgen morgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demusch
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09-2022
ComputerHoed schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:09:
[...]

Wut...
Wanneer heb je hem besteld?
Ik heb hem vorige week zondag besteld en mijn levering is nu voor de 2e x uitgesteld...tot volgende week zaterdag.
24 aug... dus heb ook even mogen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maartor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:56:
Wat n feest wordt het dit weekend haha.
Heerlijk !
Recentelijk mn 7700k en 980ti systeem verkocht..

3700x al een tijd binnen.. nu eindelijk de 5700xt erbij. Kan mn kameraad zn 1050ti weer terug krijgen. Tevens een verrassend goeie kaart haha.

Hoe dan ook, gefeli aan allen die eindelijk hun shizzle binnen krijgen morgen !
Eerst zien dan geloven ;) ben benieuwd of Alternate gaat leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Ik wacht al sinds mid februari ofzo van dit jaar.... na de adoredtv leaks meteen amd aandelen gekocht en gebeden dat we als algehele pc community verlost lunnen raken van team blauw en groen.
Tis nog niet helemaal zover maar t begint erop te lijken dat alles stukje bij beetje uit komt.

5800xt .. 3950x ... thread ripper .. epyc...... zen 3 en zen 4 ... denk daf er nog een paar hele mooie jaren aan zitten en te komen.

En nu genoeg dronken gewijmel.. proost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:37:
[...]

Eerst zien dan geloven ;) ben benieuwd of Alternate gaat leveren!
De alternate.de was die al een tijdje leverbaar. Misschien via die kanalen voor de .nl nu?

Net de bevestiging dat hij is uitgeleverd incl track And trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartendd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:06:
[...]

De alternate.de was die al een tijdje leverbaar. Misschien via die kanalen voor de .nl nu?

Net de bevestiging dat hij is uitgeleverd incl track And trace.
Ik ook! Happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercore
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-06 13:13
same track en trace en all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Ik helemaal niks nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
:(:)

Sorry kon het niet laten :P. Mijne is wel verstuurd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik hoop maar op een probleem met de email dan.. hoewel de bevestiging wel meteen binnen kwam.

Morgen maar even bellen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn verzendbevestiging kwam ook een half uurtje geleden binnen. Tegen 20:00 besteld.

Vnvnd m'n Ryzen systeem maar vast in elkaar gezet. M'n oude trouwe Sapphire R9 280 weet niet wat ie meemaakt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Headsup !
Azerty heeft weer een 2-3 werkdagen tijd staan voor de red devil met 24 stuks voorradig bij de leverancier

[ Voor 8% gewijzigd door Maartor op 07-09-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik moest er nog even over twijfelen maar ook de Gigabyte maat besteld. Ben het ergens ook wel een beetje zat. Eigenlijk €10 meer bepaald dan ik wou, maar buck het. Is gewoon een solide videokaart nu ik de teardown van GamersNexus heb kunnen zien. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Laatst online: 22:45
Krijg je bij alternate wel die Xbox pass erbij?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Even gebeld en er was idd iets mis gegaan met de email. Tussen half 4 en 6 kan ik mijn Gigabyte verwachten.

Geen idee of de gamepass erbij zit, maar ik had er al twee van cpu's en je kan maar 1x zo'n code via AMD gebruiken per Microsoft account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
Gisteren besteld bij alternate, en binnen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:58:
Ik moest er nog even over twijfelen maar ook de Gigabyte maat besteld. Ben het ergens ook wel een beetje zat. Eigenlijk €10 meer bepaald dan ik wou, maar buck het. Is gewoon een solide videokaart nu ik de teardown van GamersNexus heb kunnen zien. :)
Idd, heb uiteindelijk de andere 5700xt geannuleerd en ook deze besteld via Alternate. Zou maandag binnen moeten komen :)

Vraagje over de aansluitingen. Is 1 8-pin voldoende of is het verstandig om 1 8-pin + 6-pin aan te sluiten?

Wil graag ook nog cablemod kabels aanschaffen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:21
Vandaag dan toch mijn Sapphire 5700 XT Pulse mogen ontvangen, die ik 24 augustus dus had besteld bij SiComputers. Duurde een tijdje, maar als ik dan ooit problemen krijg hoef ik 'm tenminste niet naar Verwegistan te sturen voor garantie. Het was trouwens dus echt wel Postnl die hier aan het blunderen was, want terwijl ik de kaart al binnen heb staat ie in de Track & Trace nog op "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces". :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De Gigabyte is hier inmiddels ook binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:17:
De Gigabyte is hier inmiddels ook binnen :D
Hier ook! Wel een karige inhoud.. Alleen de kaart en een beknopte manual oid. Kan er niet eens een stickertje vanaf!? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Provin915 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:18:
[...]

Idd, heb uiteindelijk de andere 5700xt geannuleerd en ook deze besteld via Alternate. Zou maandag binnen moeten komen :)

Vraagje over de aansluitingen. Is 1 8-pin voldoende of is het verstandig om 1 8-pin + 6-pin aan te sluiten?

Wil graag ook nog cablemod kabels aanschaffen :9~
Waarschijnlijk start de videokaart niet eens als beide aansluitingen niet zijn aangesloten. Tenminste dat hoop ik want je gaat meer dan 150W door die 8 pin halen. Er zijn genoeg goede voedingen en kabels die dat kunnen, maar ik heb geen idee of de connector van Gigabyte dat ook kan. Zijn ook genoeg voedingen die dat niet leuk vinden. Verder zitten er kennelijk waarschuwings LED's op deze kaart als je de connectoren niet goed hebt aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2019 15:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:52:
[...]

Hier ook! Wel een karige inhoud.. Alleen de kaart en een beknopte manual oid. Kan er niet eens een stickertje vanaf!? :+
Ik had nog niet gekeken maar inderdaad vrij karig!
Geen flyer, geen sticker, helemaal niks.

Aan de andere kant, daar doe ik toch niks mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gisteren een paniek momentje toen ik zag dat de 5700XT anders gevoed moest worden dan de 1060. Overal in alle bakken gezocht naar een extra voedingskabel (modulaire voeding). Wilde bijna een nieuwe voeding bestellen, toch maar even de achterkant van de kast open geschroefd, en daar was gelukkig de betreffende kabel. Nu Windows even opnieuw installeren en dan lekker fris kunnen gamen. Allen succes met wachten op jullie kaart. De rest spreek ik wel in het ervaringen topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Sjonge jonge... hele dag met smart gewacht.. net gebeld waar ie nou blijft blijkt dat azerty de kaart gisteren te laat heeft aangemeld ...

Dus pakketje is vertraagd tot maandag..
Vreemde is dat ik wel een track n trace bevestiging kreeg waarop stond dat ie vanmiddag uiterst 15:45 binnen zou zijn... potdomme daar gaat mn zondag game sessie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanshine13
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-08 19:45
Hier net bericht langs zien komen dat m'n Red Devil klaarligt op het pakketpunt. Nu nog even wachten op salaris en dan de rest van de parts bestellen voor m'n eerste build :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sanshine13 op 09-09-2019 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Zo, die van mij is ook verzonden. Hopen dat het niet al te lang gaat duren op maandag. Dan maar eens wat undervolten en kijken hoe lang ik ermee zal doen. Ik verwacht eigenlijk niet meer dan een jaar voordat ik naar een veel grotere Navi chip zal gaan. :)

[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jony77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06-2020
Kan iedereen die zijn Gigabyte binnen heeft ervaringen delen de komende dagen over of die kaart jullie bevalt? Ik weet dat er 2 reviews over zijn nu maar ben ook benieuwd vanuit jullie kant. Ook wat betreft drivers en BSOD problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
jony77 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:59:
Kan iedereen die zijn Gigabyte binnen heeft ervaringen delen de komende dagen over of die kaart jullie bevalt? Ik weet dat er 2 reviews over zijn nu maar ben ook benieuwd vanuit jullie kant. Ook wat betreft drivers en BSOD problemen.
Ga mijn best doen, vandaag ingebouwd morgen install doen van de nieuwe pc en wat games doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
jony77 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:59:
Ik zal maandag zeer zeker wat laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmellyOrc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 02:22
Heb zelf ook vandaag de Gigabyte besteld, wordt maandag geleverd. Qua drivers/BSOD's verwacht ik niet dat er en verschil is tussen deze en andere modellen, maar zal ook wel wat laten weten wanneer de gigabyte in het systemmpje zit.

Bye bye, RX 480 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie1313013
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-06 22:01
Heeft er iemand misschien nog iets gehoord over de gigabyte bij megekko? Ik heb gisteren een mailtje gestuurd, maar daar verwacht ik maandag pas antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

ZenTex

Doet maar wat.

Success! :)

Ik heb gisteren een 5700 XT weten te bemachtigen bij Newegg voor plusminus 380 euro. (ex BTW uiteraard)
Deze waren weliswaar al lange rbeschibaar, maar ik moest of de Asrock Challenger of de Powercolour zonder naam hebben ivm afmetingen. Het is dus laatste geworden.

De powercolor is wel wat korter dan de Asrock, dus ik hoop dat het nog een beetje koelt. Aan de andere kant heb ik nu wat ruimte over in mijn mini ITX kast om eventueel een case fan te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
PowerColor Red Devil heeft bij Azerty 2 tot 3 dagen levertijd zag ik net. Ik ga denk ik even wachten tot ik ze morgenochtend kan bellen om dat te bevestigen maar dan wordt het voor mij denk ik die.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tr4il schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:42:
PowerColor Red Devil heeft bij Azerty 2 tot 3 dagen levertijd zag ik net. Ik ga denk ik even wachten tot ik ze morgenochtend kan bellen om dat te bevestigen maar dan wordt het voor mij denk ik die.
Die stond gisteren op 26 stuks voorradig en vandaag op 19 stuks voorradig maar ik betwijfel of er daadwerkelijk maar 7 stuks zijn verkocht. Ben benieuwd.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Helaas voor AMD maar ik heb lang genoeg gewacht om mijn geld uit te geven aan een nieuwe videokaart. Binnen 3 dagen thuis afgeleverd vanuit Ierland. Hoe moeilijk kan het zijn?

Nieuwe aanwinsta

Misschien volgend jaar of dat jaar erop (als ze het weer niet verknoeien tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

-O-
scheer je weg, verrader! :+

Maar nu even serieus. De kaarten zijn nog maar net uit, de vraag is enorm, maar 2 weken wachten is teveel gevraagd?
en dat terwijl er al hele volksstammen zijn die de kaarten tegen een redelijke prijs binnen hebben.
Is de upgrade drang zo groot? Of de nood zo hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Laten we even wel wezen, de 5700XT kaarten zijn volgens de pricewatch vanaf 9 juli verkrijgbaar geweest. We zijn ondertussen 2 maanden verder. Volgens mij had niemand verwacht in dit topic dat het zo lang zou duren, hoeveel keer moet je precies die 2 weken wachten?

Enige aparte is dat nu juist een prima variant leverbaar is met 24 uurs levering. Maar laten we wel wezen, mensen hebben zo genoeg van het wachten dat zelfs @DaniëlWW2 niet meer wilde wachten op een Sapphire kaart, nou dan weet je het wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of de productie/levering van die kaarten nou zo problematisch is geweest of dat er wereldwijd gewoon een enorme piek is (geweest) in de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
ZenTex schreef op maandag 9 september 2019 @ 03:33:
[...]

-O-
scheer je weg, verrader! :+

Maar nu even serieus. De kaarten zijn nog maar net uit, de vraag is enorm, maar 2 weken wachten is teveel gevraagd?
en dat terwijl er al hele volksstammen zijn die de kaarten tegen een redelijke prijs binnen hebben.
Is de upgrade drang zo groot? Of de nood zo hoog.
Mijn nederige excuus vor dit verraad >:) Maar zoals al is aangegeven, die kaarten zijn al veel langer aangekondigd dan 2 weken geleden. En tja, ik kan het geld maar één keer uitgeven en dan vind ik een maand of 2, voordat er überhaupt zicht op levering komen, toch wel erg lang. Wie dat ook heeft veroorzaakt vind ik niet belangrijk maar als ik eenmaal zover ben om een oude kaart, waar ik toch al 2,5 jaar mee gedaan heb, te gaan vervangen dan moet dat ook gebeuren. En laten we wel zijn, ik heb voor de 2070S FE 529 euro betaald. T.o.v. de Red Devil of de Asus Strix, (mijn 1e keuze) scheelt dat nog maar weinig.
Ik zie nu nog steeds geen groot aanbod in de 5700XT kaarten voorbij komen dus dat schiet nog steeds niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

regmaster schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:37:
[...]
Oude kaart, waar ik toch al 2,5 jaar mee gedaan heb
Amateur. Ik doe al 5 jaar met m'n 970.

Wat betreft de prijzen moet ik je welb en beetje gelijk geve. Het verschil in prijzen aan de overkant van de plas rechtvaardig de keus voor nvidia niet wat betreft bang for buck, maar in Europa lijkt het opdrijven van de prijzen bij slechte leverbaarheid wel standaard te worden helaas.
in de US is de meerprijs voor de non reference kaarten een tientje voor de niet premium kaarten.
aan de andere kant, daar had je ook gewoon kunnen bestellen, met btw erbij ben je nog steeds goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Soepergrover schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:08:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of de productie/levering van die kaarten nou zo problematisch is geweest of dat er wereldwijd gewoon een enorme piek is (geweest) in de vraag.
Veel custom modellen, zoals de Gigabyte 5700 non-XT en de Sapphire Nitro zijn nog helemaal niet beschikbaar, 2 maanden na 7-7. Was dat bij eerdere launches ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ZenTex schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:15:
met btw erbij ben je nog steeds goedkoper uit.
En importkosten en verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:23:
[...]

Veel custom modellen, zoals de Gigabyte 5700 non-XT en de Sapphire Nitro zijn nog helemaal niet beschikbaar, 2 maanden na 7-7. Was dat bij eerdere launches ook zo?
Het is vaak veel erger geweest. :z
Maar je kan al minstens een week een goede RX5700 kopen. Helaas is de afzetterij in Nederland daar nog erger dan voor de XT. Nederland heeft wanhopig betere leveranciers nodig want het is een publiek geheim dat webwinkels onder druk worden gezet om minimumprijzen te rekenen. Geheel toevallig komen die prijzen altijd uit op ongeveer de prijs in Duitsland met de hogere verzendkosten.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse
Sissors schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:53:
Laten we even wel wezen, de 5700XT kaarten zijn volgens de pricewatch vanaf 9 juli verkrijgbaar geweest. We zijn ondertussen 2 maanden verder. Volgens mij had niemand verwacht in dit topic dat het zo lang zou duren, hoeveel keer moet je precies die 2 weken wachten?

Enige aparte is dat nu juist een prima variant leverbaar is met 24 uurs levering. Maar laten we wel wezen, mensen hebben zo genoeg van het wachten dat zelfs @DaniëlWW2 niet meer wilde wachten op een Sapphire kaart, nou dan weet je het wel :P.
He. :( :P

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:02

Fanta

FordPerformance™️

Ik betaalde voor een kraken x62 ruim €48 importkosten. Dus voor een beetje GPU ben ik bang dat je er minimaal €100 bij kan tellen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Grofweg 70 euro bij 380 euro optellen voor importkosten, verzenden naar Azië was15 euro., naar Nederland waarschijnlijk ietsje goedkoper.
alsnog beter dan de woekerprijzen die ik voorbij zag komen en een ruimere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:49:
Geheel toevallig komen die prijzen altijd uit op ongeveer de prijs in Duitsland met de hogere verzendkosten.
Dus in Duitsland is het niet veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:20:
[...]

Dus in Duitsland is het niet veel beter?
In Duitsland zijn ze al snel iets van €20 goedkoper, maar je zit al snel op €17+ verzendkosten voor die paar winkels die naar Nederland verzenden. Daarom ben ik ook maar voor de Gigabyte gegaan. Het hele weekend was de Pulse voor €444 te krijgen, maar de verzendkosten zorgde er wel voor dat het niet goedkoper was. Komt nog eens bij dat ik te veel negatieve ervaringen met computeruniverse ben tegengekomen. Cyberport lijkt al beter te zijn en Caseking is ook goed, maar die hebben eigenlijk niks interessants. :)
https://www.gputracker.eu...hics-cards/amd/rx-5700-xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
ZenTex schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:15:
[...]

Amateur. Ik doe al 5 jaar met m'n 970.

Wat betreft de prijzen moet ik je welb en beetje gelijk geve. Het verschil in prijzen aan de overkant van de plas rechtvaardig de keus voor nvidia niet wat betreft bang for buck, maar in Europa lijkt het opdrijven van de prijzen bij slechte leverbaarheid wel standaard te worden helaas.
in de US is de meerprijs voor de non reference kaarten een tientje voor de niet premium kaarten.
aan de andere kant, daar had je ook gewoon kunnen bestellen, met btw erbij ben je nog steeds goedkoper uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me verbaasd heb dat ik de 1070 er al zolang in had zitten. In tegenstelling tot vroega moest je ieder jaar wel een nieuwe kopen om de nieuwste spellen te kunnen spelen. Toegeven, de 1070 had nog wel een tijdje meegekunt maar omdat deze nu nog wat waard is heb ik toch besloten om deze tegen een leuke prijs te verkopen en de opbrengst in een nieuwe te stoppen.
Ik vraag me serieus af of importeren uit de VS wel zo goedkoper is in de praktijk. Ik hoor wel vaker mensen dat beweren maar aan de andere kant zie ik ook dat er vaak flink bijbetaald moet worden waardoor het prijsverschil er bijna niet meer toe doet. En ik ben niet zo heel erg van op de dubbeltjes zitten dus om een tientje meer of minder maak ik me niet zo druk. Geef zoiets ook vaak als fooi als we een avondje uit zijn geweest ;) En, een hobby mag gewoon geld kosten hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi medetweakers,

Na goeie benchmarks gelezen te hebben, ben ik enthousiast geworden om een 5700 te kopen. Nu zag ik ik dat bij Amazon.de de kaart 350,- euro kost. Op Amazon.com is dezelfde kaart 350,- Dollar. Dit scheelt dus gauw 35,- euro!

Heeft iemand ervaring met het bestellen bij Amazon.com? Ik neem aan dat de je dan importkosten + douana moet betalen waardoor het alsnog duurder is om bij Amazon.com te bestellen. Bedankt voor het meedenken!

Amazon.COM : 315,-
https://www.amazon.com/XF...DR6-3xDP/dp/B07TB5FBV6?th

Amaon.DE : 350,-
https://www.amazon.de/ASU...021865&s=computers&sr=1-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik was er ook verbaasd over dat m'n systeem al zo oud is en dat met dezelfde Gpu.het is dat ik een nog kleinere itx wil, anders had de boel nog langer meegekund, ik speel het meest indie games, oudere spellen en zeer zelden iets recenters.

Dat gezegd hebbende, dat zal de reden zijn dat Nvidia zulke prijzen vraagt. Ze moeten het hebben van GPUs en zittrn in de situatie dat de consument die prijzen ook betaald. Alleen daarom wil ik per se de 5700. Mijn 970 kostte nog 320 euro!

Wat betreft naar NL importeren heb ik zelf geen ervaring mee, ik woon in Azië en betaal enkel de verzendkosten, btw hebben we hier niet.
maar alsnog is de keus doorgaans ruimer.
En in plaats van een woekerprijs te betalen voor een populair product te betalen kun je het beter uit het buitenland halen waar het wél voor de adviesprijs beschikbaar is
mieg_1981 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:38:
Hoi medetweakers,

Na goeie benchmarks gelezen te hebben, ben ik enthousiast geworden om een 5700 te kopen. Nu zag ik ik dat bij Amazon.de de kaart 350,- euro kost. Op Amazon.com is dezelfde kaart 350,- Dollar. Dit scheelt dus gauw 35,- euro!

Heeft iemand ervaring met het bestellen bij Amazon.com? Ik neem aan dat de je dan importkosten + douana moet betalen waardoor het alsnog duurder is om bij Amazon.com te bestellen. Bedankt voor het meedenken!
Gooi in je mandje en ga naar afrekenen om een schatting van de kosten te zien.
Maar ik kan je nu al vertellen dat een verschil van 35 dollar de kosten niet gaat rechtvaardigen.

[ Voor 31% gewijzigd door ZenTex op 09-09-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
mieg_1981 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:38:
Hoi medetweakers,

Amazon.COM
https://www.amazon.com/XF...DR6-3xDP/dp/B07TB5FBV6?th

Amaon.DE
https://www.amazon.de/ASU...021865&s=computers&sr=1-7
Import gaat zeker meer dan €35 zijn dus. :P
Maar ze zijn nog iets goedkoper te vinden, die blowers. Het is alleen wel een blower, dus geruisloos kan je vergeten. Je kan het zelf wat verhelpen met undervolting, maar als je dat niet wil, dan kan je beter maar kijken naar een Sapphire Pulse of Gigabyte Gaming OC. Helaas gaan de prijzen met verzendkosten in Duitsland je niet helpen. Ze zijn hier ook nog steeds te duur, maar de Pulse begint langzaam richting acceptabel te gaan hier. :)

https://www.gputracker.eu...raphics-cards/amd/rx-5700
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
Heyy Daniel en Zentex, thx voor jullie vlotte reacties. Die link naar die duitse site is ook wel erg cheap :

324,-
https://www.computerunive...utm_content=text&agt=1741

Het liefst heb ik wel een kaart met minimaal 2 of 3 fans omdat ie minder hard hoeven te draaien ipv 1 fan om dezelfde temperatuur te bereiken. Klinkt logisch toch? Of zit ik er naast? Ik heb het er wel voor over om daar iets meer voor te betalen. Vind 80,- of 100,- extra voor de XT versie wel nog steeds aardig wat, 50,- meer vind ik wel redelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dat is de reference blower variant. Die is van alle kaarten het meest luidruchtig. Of dat erg is? Sommigen vinden van niet, anderen weer wel.
maar het is de goedkoopste versie en overal ruim verkrijgbaar jouw voorbeeld is zeker goed geprijsd. Maar vergeet de verzendkosten niet.

En blower vs de andere kaarten heeft niet zozeer te maken met het aantal fans, maar eerder met het type. De blower is een coaxiale fan, is kleiner en moet dus veel meer toeren maken tegenover mindere koelprestaties, en dat maakt hem luidruchtiger dan de kaarten van de andere fabrikanten.

kortom, goedkoper maar lawaaiig en heter.

[ Voor 6% gewijzigd door ZenTex op 09-09-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
regmaster schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me verbaasd heb dat ik de 1070 er al zolang in had zitten. In tegenstelling tot vroega moest je ieder jaar wel een nieuwe kopen om de nieuwste spellen te kunnen spelen. Toegeven, de 1070 had nog wel een tijdje meegekunt maar omdat deze nu nog wat waard is heb ik toch besloten om deze tegen een leuke prijs te verkopen en de opbrengst in een nieuwe te stoppen.
Ik vraag me serieus af of importeren uit de VS wel zo goedkoper is in de praktijk. Ik hoor wel vaker mensen dat beweren maar aan de andere kant zie ik ook dat er vaak flink bijbetaald moet worden waardoor het prijsverschil er bijna niet meer toe doet. En ik ben niet zo heel erg van op de dubbeltjes zitten dus om een tientje meer of minder maak ik me niet zo druk. Geef zoiets ook vaak als fooi als we een avondje uit zijn geweest ;) En, een hobby mag gewoon geld kosten hé?
1070 is nog steeds ruim voldoende ;)
Tenzij je alles super ultra in nieuwe games wil hebben.
Hangt ook erg van de games die je speelt af natuurlijk.

Het is dat ik moest vervangen omdat mijn r9 380 de geest had gegeven (uit 2015).
Anders had ik dit jaar nog steeds niet hoeven te vervangen en wellicht volgend jaar ook niet al had ik dan Borderlands 3 wel drastisch terug moeten schroeven :P

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
mieg_1981 schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:10:
Heyy Daniel en Zentex, thx voor jullie vlotte reacties. Die link naar die duitse site is ook wel erg cheap :

324,-
https://www.computerunive...utm_content=text&agt=1741

Het liefst heb ik wel een kaart met minimaal 2 of 3 fans omdat ie minder hard hoeven te draaien ipv 1 fan om dezelfde temperatuur te bereiken. Klinkt logisch toch? Of zit ik er naast? Ik heb het er wel voor over om daar iets meer voor te betalen. Vind 80,- of 100,- extra voor de XT versie wel nog steeds aardig wat, 50,- meer vind ik wel redelijk...
Als de prijzen eindelijk gaan zakken stabiliseren dan zou een XT ongeveer €450 moeten kosten en een niet XT ongeveer €390. Die blowers zijn zo goedkoop omdat niemand ze eigenlijk wil hebben. Als je het geruisloos wil dan kan je nu kiezen tussen een Pulse of wachten totdat de prijzen nog wat verder zakken, en dan waarschijnlijk alsnog een Pulse kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:28
regmaster schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:45:
Helaas voor AMD maar ik heb lang genoeg gewacht om mijn geld uit te geven aan een nieuwe videokaart. Binnen 3 dagen thuis afgeleverd vanuit Ierland. Hoe moeilijk kan het zijn?

[Afbeelding: Nieuwe aanwinsta]

Misschien volgend jaar of dat jaar erop (als ze het weer niet verknoeien tenminste).
Ik ga je voorbeeld ook volgen, had ik mezelf vorige week ook al voorgenomen. Als je een product niet kunt leveren moet je hem ook niet lanceren wat mij betreft. Buiten dat we 2 maanden verder zijn is er ook nog geen levertijd bekend, dat kan ook nog weken/maanden duren.

Waar heb je die 2070S FE overigens besteld? Voor 529,- nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Justevo op 09-09-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Justevo schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:27:
[...]
Ik ga je voorbeeld ook volgen, had ik mezelf vorige week ook al voorgenomen. Als je een product niet kunt leveren moet je hem ook niet lanceren wat mij betreft. Buiten dat we 2 maanden verder zijn is er ook nog geen levertijd bekend, dat kan ook nog weken/maanden duren.

pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
Veel plezier met je RX5700XT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Dat is echt verre van degene die ik wel :) Alle topkaarten zijn niet leverbaar, nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Ik heb mn red devil binnen !
Ik laat wel ff weten hoe mn temps etc zijn.
Heeft ff geduurd maar de pre orders worden vervuld.
Beste advies is gewoon te bestellen en hopen dat je die week een van de gene bent die er eentje krijgt mbt hoe vlug je besteld hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Ik zie trouwens dat de 5700xt pulse kaart voor 464 euro bij si computers te bestellen is met directe levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:19
Maartor schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:39:
Ik heb mn red devil binnen !
Ik laat wel ff weten hoe mn temps etc zijn.
Heeft ff geduurd maar de pre orders worden vervuld.
Beste advies is gewoon te bestellen en hopen dat je die week een van de gene bent die er eentje krijgt mbt hoe vlug je besteld hebt
Mag ik vragen wanneer en waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:14:
[...]

Ik zal maandag zeer zeker wat laten weten. :)
En? Waar had je hem gekocht en zat er een Xbox game pass bij?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Mistacal schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:16:
[...]

En? Waar had je hem gekocht en zat er een Xbox game pass bij?
Ik heb de kaart 30 seconden geleden ontvangen. Even geduld. :+
edit: Gigabyte bij Alternate en voor zover ik weet geen game pass. Kan me ook niks schelen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-09-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Innomine schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:47:
[...]

Mag ik vragen wanneer en waar je hem besteld hebt?
Ik heb hem 3 sept besteld bij azerty..
Ik was er vroeg bij toen hij online kwam. Ik was de 2e best3lling die ze binn3n kregen en als t goed is kregen ze die week ook maar 2 kaarten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:19
Maartor schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:02:
[...]

Ik heb hem 3 sept besteld bij azerty..
Ik was er vroeg bij toen hij online kwam. Ik was de 2e best3lling die ze binn3n kregen en als t goed is kregen ze die week ook maar 2 kaarten binnen.
Ik krijg zojuist een mailtje binnen van Azerty dat ze die van mij morgen zullen leveren :) Ook op 3 september besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zaterdag 7 september de Powercolor RX 5700 XT Red Devil bij Azerty besteld en zojuist verzonden. Woot! _/-\o_ _/-\o_

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik ben zojuist voor de xfx 5700 xt RAWll versie gegaan. Ik kan er geen review over vinden maar gok dat hij beter is dan mijn msi 580. De andere kaarten zijn veelal duurder of hebben een langere levertijd. Enige nadeel ervan is de actieve ventilatoren. Nu heb ik altijd wel muziek aan waardoor ik er geen last van verwacht te hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door stevens20 op 09-09-2019 19:31 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Justevo schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:27:
[...]

Uit de Nvidia store. Die hield ik al een tijdje in de gaten maar ik zie nu dat ze 539 euro zijn geworden en niet meer op voorraad. Waarschijnlijk maakt Nvidia nu misbruik van de toegenomen vraag door de slechte leverbaarheid van AMD kaarten. https://www.nvidia.com/nl...hics-cards/rtx-2070-super
Nu is 539 nog steeds een goede prijs voor de kaart want het is echt een van de best gebouwde kaarten die ik ooit heb gehad. Lijkt wel alsof de kaart in een blok metaal met 2 fans erop geleverd wordt. Zeer solide en super stil in gebruik.

Het is overigens wel grappig om te lezen dat er ineens mensen een kaart ontvangen terwijl de webshops zeggen deze helemaal niet hebben. Maar goed iedereen zijn of haar meug natuurlijk en ik hoop dat iedereen heel snel zijn of haar kaart gaat ontvangen of er in ieder geval heel snel eentje kan bemachtigen.
Als kaarten als de Asus, Gigabyte of Powelcolor idd deze week nog geleverd worden zou ik daar zeker op wachten. Ik geloof alleen niet dat ze deze week geleverd worden, mogelijk op een enkel exemplaar na, maar wie weet heb je geluk. Die 2070S FE is tenslotte ook niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Geen idee natuurlijk wanneer het weer gebeurd, maar Alternate heeft een behoorlijke hoeveel Gigabyte's op voorraad gehad, gezien ze minstens 2 dagen op voorraad hadden, en alleen al hier in het topic hebben een heel aantal mensen gereageerd dat ze hem hebben besteld. Dan zullen er overall behoorlijk wat gekocht zijn, en die zijn gewoon netjes allemaal uitgeleverd zover bekend.
De Pulse is nu leverbaar, al mag daar zeker nog wel een paar tientjes af.

Het lijkt me ook niet vreemd dat mensen hem ontvangen terwijl webshops zeggen geen voorraad te hebben. Als een webshop er 3 ontvangt, en 5 mensen hebben hem al gekocht, dan heeft het weinig nut hem op voorraad te zetten als je toch alles direct doorstuurt.

De 2070S ziet er idd wel goed uit, en verrassend stil. Echter toch apart dat ze hem niet semi-passief hebben gemaakt. Oké, hoeveel het uitmaakt is een tweede als hij toch stil genoeg is in idle, maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 09-09-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik had de gigabyte 5700XT zaterdag besteld en het is vandaag binnen gekomen. Ook via Alternate en ik zie geen game pass maar dat maakt mij niet uit. Deze week eindelijk m'n build afmaken en klaarzetten voor Borderlands 3! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ik had hem zaterdag al binnen, maar nog geen tijd gehad om hem uit te pakken :P

De gamepass zal vast moeten worden aangevraagd. Net als bij mijn cpu bij Azerty moest ik het factuurnummer invullen via een google form en kreeg ik 3 dagen later de voucher via email.
Ik zou dus gewoon even klantenservice contacten. Op alternate.nl/acties staat de AMD actie vermeld iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote-Lama
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-09 00:26
Kan morgen eindelijk mijn Pulse ontvangen. Had 'm destijds voor €448,50 gekocht bij Sicomputers. Kost je alleen wel flink wat geduld. Ben wel elke keer bij vragen vriendelijk geholpen door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik heb al bericht dat mijn xfx XT morgen binnenkomt. Battjefield V is nu aan het downloaden en installeren... Morgen gelijk de kaart er in en lekker gebruik van maken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
Heb de 5700xt ff een hele vlugge test gegeven...

Temps kwamen niet boven de 65-68 graden na een kwRtiertje unigen heaven loop en hij haalde gedurende die loop zo rond de 1980-1950 mhz zonder overklok... zon 2050-2030 met een auto gpu overklok via wattman.. heb de geheugen nog nie aangeraakt.

Ik zal gedurende de komende dagen meer onderzoek doen naar betere tweaks maar voor nu erg tevreden.
De kaart maakt amper gwluid waardoor ik mn case fans ook zachter heb gezet. .. samen met de noctua nhu12a een heel stille en krachtige ervaring (ryzen 7 3700x 4.2 all cores met 1.37v overklok zon 65-70 graden)

Amd build is compleet en ben blij mn stroomvretende en hitte lievende 7700k + 980ti te hebben kunnen vervangen.

Kaart ziet er ook best badass uit al zeg ik t zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29
Afgelopen vrijdag bij Cyberport de Sapphire RX 5700 Pulse aangeschaft.
Middels de kortingscodes die hier al eens voorbij zijn gekomen kwam ik met verzendkosten erbij op €372 uit. Goeie deal leek mij zo.
Morgen of overmorgen is die binnen als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeko683
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-08 17:31

zeeko683

Gaming

Vandaag de 5700xt red devil binnen gekregen, besteld via cyberport.de. kan vertellen dan ik een heel blij persoon ben

There's always safety in numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Asus 5700XT geannuleerd en een 2070 Super besteld en morgen in huis, er was nog totaal geen zicht op levertijden. Jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
hier wat benchmark resultaten

+/- 2060 mhz klok
+/- 68 C max met een dragelijke fan curve

Unigen Heaven :
113,3 fps met 1080p alles op ultra

Timespy :
Graphics score 9580
CPU score ( 3700x OC 4.25ghz all core @ 1.3875 v ) : 10 577

samen een 9717

nait verkeerd zoals we in Groningen zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

@Maartor psst, dit is het leveringen topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:46
Bij caseking zijn de pulse de tuf en de rog op voorraad .
voor wie nog een 5700xt zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Welke webshop geeft de game pass erbij? Sicomputers in ieder geval niet

__/`\__/`\__

• mieg_1981
Bij Megekko en cyberport.de krijg de de 3 maanden xbox pass erbij volgens mij.

Heeft iemand ervaring met de herrie en temps van de standaard rx 5700 met 1 fan ?
Bij Cyberport.de is de goedkoopste 347,-

Is het de moeite waard om toch een iets duurdere versie te nemen met 2 of 3 fans?

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
mieg_1981 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:49:
Bij MeGekko krijg je inderdaad de gamepass zover ik weet

@Mistacal @DaniëlWW2 Een vriend van mij heeft maandag de Ryzen 3600 binnen gekregen waar wel een game pass bij zat van XBOX voor 3 maanden, geen idee bij welke sites nog meer.

[ Voor 48% gewijzigd door JohnnyDon op 11-09-2019 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieg_1981
@JohnnyDon Bij alle videokaarten en processors (boven ene bepaald bedrag) krijg je de xbox pass erbij (niet bij alle winkels).

bijv dus ook : https://www.megekko.nl/pr...T-GAMING-OC-8G-Videokaart

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
mieg_1981 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:58:
@JohnnyDon Bij alle videokaarten en processors (boven ene bepaald bedrag) krijg je de xbox pass erbij (niet bij alle winkels).

bijv dus ook : https://www.megekko.nl/pr...T-GAMING-OC-8G-Videokaart
Ja mijn vriend wou zijn pc upgraden dus ik hielp hem, hebben wij die CPU gehaald en ineens kwam er voor ons een verrassing van een gamepass erbij van 3 maanden. Kwam goed uit want die vriend van mij speelt veel op z'n XBOX en het was een game waar hij geinteresseerd in was.

• Mistacal
mieg_1981 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:49:

Heeft iemand ervaring met de herrie en temps van de standaard rx 5700 met 1 fan ?
Bij Cyberport.de is de goedkoopste 347,-

Is het de moeite waard om toch een iets duurdere versie te nemen met 2 of 3 fans?
Als je van herrie houdt dan kan je een blower versie nemen anders zou ik zeker voor een andere versie gaan

__/`\__/`\__

• Lauwes
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-08 11:19
Bij Amazon.fr staat momenteel een Pulse 5700 XT voor EUR 424,03 (incl shipping). Alleen is de levertijd ten vroegste 1/10

Mijn nieuwe GPU aankoop was niet super dringend dus ik was van plan een paar weken/maand te wachten tot voorraad en prijzen stabiel waren, maar vermoed dat prijzen niet snel onder die 424 zullen gaan.

Ga nu voorlopig al bestellen en dan zie ik wel tegen oktober of ik bestelling hou of annuleer

• Mistacal
Lauwes schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:22:
Bij Amazon.fr staat momenteel een Pulse 5700 XT voor EUR 424,03 (incl shipping). Alleen is de levertijd ten vroegste 1/10

Mijn nieuwe GPU aankoop was niet super dringend dus ik was van plan een paar weken/maand te wachten tot voorraad en prijzen stabiel waren, maar vermoed dat prijzen niet snel onder die 424 zullen gaan.

Ga nu voorlopig al bestellen en dan zie ik wel tegen oktober of ik bestelling hou of annuleer
Op cyberport.de dezelfde prijs alleen nog 17 euro verzending maar wel op voorraad

__/`\__/`\__

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Heb nu de Sapphire RX5700 Pulse binnen, gewoon netjes volgens voorraad en levertijd bij Micro-Mail. Dus de niet XT versie is in elk geval leverbaar.

• mieg_1981
Bedankt voor je advies @Mistacal . Ik wil best wat extra uitgeven voor een goeie koeler maar ik heb een artikel op op Hardwareinfo gelezen over de verschillende 5700 kaarten:

https://nl.hardware.info/...x-5700-xt-evoke-oc-review

Bij Shadow of Tomb Raider op 2560x1440 ultra :
- De Sapphire 5700 pulse : 61 fps
- De AMD 5700 standaard : 67 fps

Dit vind ik toch een behoorlijk verschil. En vooral omdat je nog 50 euro extra betaalt voor een betere koeler. Kan iemand dit verklaren?

• Mistacal
mieg_1981 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:50:
Bedankt voor je advies @Mistacal . Ik wil best wat extra uitgeven voor een goeie koeler maar ik heb een artikel op op Hardwareinfo gelezen over de verschillende 5700 kaarten:

https://nl.hardware.info/...x-5700-xt-evoke-oc-review

Bij Shadow of Tomb Raider op 2560x1440 ultra :
- De Sapphire 5700 pulse : 61 fps
- De AMD 5700 standaard : 67 fps

Dit vind ik toch een behoorlijk verschil. En vooral omdat je nog 50 euro extra betaalt voor een betere koeler. Kan iemand dit verklaren?
Je pakt er wel een uiterste uit.

Ps wat me hier op valt is dat er nu 71 fps behaalt wordt voor dezelfde game. Dit kan een driver ding zijn verwacht ik. ik zat verkeerd te kijken

Als je de prestatieindex bekijkt zie je het totaal van de benchmarks. Dan is het 104 vs 105 en verschil is dus verwaarloosbaar klein. Het is bekend dat de prestaties rond het referentie model zitten. Echter is het juist te doen voor betere koeling en stiller.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistacal op 11-09-2019 15:16 ]

__/`\__/`\__

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:02
Geen idee of het al genoemd is, maar de 5700 XT Pulse is 424 euro met coupon bij Amazon.fr, coupon vink je gewoon aan bij het product.

Komt er nog wel iets van 6 euro verzendkosten bij, dus 430 euro.

https://www.amazon.fr/SAP...68279063&s=gateway&sr=8-4

Is al genoemd zie ik

[ Voor 3% gewijzigd door hrichard op 12-09-2019 11:07 ]

• Mistacal
De nitro is in de pre order, of was dat al bekend?

https://www.amazon.fr/SAP...-5700-GDDR6/dp/B07XGV3FL3

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
Ik zat nog even te googelen op wat duitse prijsvergelijkingssites ;

8GB Sapphire Radeon RX 5700 Pulse 8G GDDR6 HDMI / TRIPLE DP OC W/ BP (UEFI) : 375,-
https://www.mindfactory.d...1324348.html#tBewertungen

8GB PowerColor Radeon RX 5700 XT Aktiv PCIe 4.0 x16 (Retail) 393,-
https://www.mindfactory.d...x16--Retail-_1319867.html

De XT versie presteert wel een stuk beter maar met stock koeler wordt deze flink heet en maakt en bak herrie. Wat vinden jullie een betere keuze? Of is het verstandiger om te wachten op nieuwere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
mieg_1981 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:14:

8GB Sapphire Radeon RX 5700 Pulse 8G GDDR6 HDMI / TRIPLE DP OC W/ BP (UEFI) : 375,-

De XT versie presteert wel een stuk beter maar met stock koeler wordt deze flink heet en maakt en bak herrie. Wat vinden jullie een betere keuze? Of is het verstandiger om te wachten op nieuwere modellen?
Koop gewoon een goede XT, Pulse, Gaming OC of ga helemaal los met een Red Devil of de Nitro+. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Wat vinden jullie een betere keuze? Of is het verstandiger om te wachten op nieuwere modellen?
Koop die reference XT en gooi er een waterblok van EKWB op :P nog betere temps en minder herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:02

In Duitsland zijn er al verschillende aanbiedingen geweest voor de 5700 XT. Gister kon je via Ebay de Gigabyte 5700 XT Gaming OC al voor €410,00 aanschaffen. Lijkt me toch echt die 17 euro meerprijs waard.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste