Mijn moeder zei altijd (gescheiden ouders): "Voor je 25ste verjaardag huur ik een katapult en ga je eruit" nou enkele maanden voor mijn 25ste ben ik uit huis gegaan

Een huurhuis want geld heb ik niet kunnen sparen, ik hielp fulltime mee met de rekeningen en boodschappen omdat mijn ma dat niet alleen met vier kinderen (inclusief moi) kon opbrengen.
Discussie zoals bovenstaand RTL artikel is al eens vaker langs gekomen.
Even wat bijzonderheden uit het gelinkte artikel:
"Mijn kinderen zijn door persoonlijke omstandigheden niet allemaal op hun 18e ingeschreven bij de woninginstanties"
Ben dan wel benieuwd welke omstandigheden, voor 25 euro stond ik ingeschreven in de Stedendriehoek. En zes jaar later had ik een eigen huurhuis

het kan dus wel. Wachtlijsten zijn eenmaal lang en met een urgentie verklaring kom je er ook lang niet altijd.....
Een koopwoning zit er op dit moment ook niet in voor haar kinderen. "Er is geen budget om iets te kopen, ondanks dat ze allemaal een vaste baan hebben. Ik zag laatst een aanbod voor nieuwbouwwoningen, heel basic, met prijzen rond de 270.000 euro. Dan moet je een knap inkomen hebben als je dat wilt kopen. Met z'n tweeën is dat al lastig, laat staan als je geen relatie hebt.
Hier zit een deel van het probleem. Een ander deel is de particuliere huur in mijn optiek. Geldwolven die huizen opkopen om voor belachelijke prijzen te huur aan te bieden. Hier moet Den Haag echt wat aan gaan doen
En ook nieuws/regels/uitspraken zoals de Stikstof quotum gooien flink roet in het eten voor starters:
https://www.trouw.nl/duur...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2Fde bouw van 470 woningen is gesneefd op de ‘stikstofuitspraak’ van de Raad van State. De bouw is een te grote bedreiging voor de natuur.
Ik bedoel; kom op zeg! De natuur gaat voor eigen bewoners die verplicht thuis bij mama en papa moeten blijven wonen omdat er gewoon weg geen huizen zijn

en maar zeuren dat te veel dertigers nog thuis wonen
Wat ik overigens uit het RTL artikel vanuit de TS wel erg bijzonder vind is deze uitspraak:
Die voorbereiding op uit huis gaan ligt voor een belangrijk deel in de opvoeding, maar zeker ook bij de overheid, zegt Akkerman. "De overheid investeert in opleidingsmogelijkheden, maar niet in de psychologische ontwikkeling van adolescent naar jongvolwassene.
Ben dan wel benieuwd welke psychologische ontwikkelingen vanuit de overheid kunnen ondersteunen in het opvoeden en ontwikkelen van een adolescent naar jongvolwassene. Want op dit moment heb ik niet het idee dat je aan onze overheid een goede voorbeeld hebt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mrjraider op 17-08-2019 09:46
]