Pfff..... sommige reacties zijn te lang hoor. Of deze nu inhoudelijk juist/onjuist zijn of belerend/betuttelend over komen laat ik maar in het midden.
@ppl idd, klopt ook ben het ook eens met jouw punten, oud is niet altijd fout. en wbt de luchtvaart die gebruik idd nog een oud systeem voor vluchtreservering oid, jaar ofzo terug lag dat er uit en kon er wereldwijd geen nieuwe tickets of omboekingen gedaan worden dacht ik.
en idd, de meest recente versie/standaard van cobol is uit 2014, dus die wordt idd nog actief onderhouden, maar maakt het in mijn ogen niet minder legacy. (voor m'n gevoel ook niet
)
en idd, de meest recente versie/standaard van cobol is uit 2014, dus die wordt idd nog actief onderhouden, maar maakt het in mijn ogen niet minder legacy. (voor m'n gevoel ook niet
Het blijft jammer dat 'soon' / 'binnenkort' een breed begrip is en dat we er eigenlijk niks mee kunnen. We horen niks en het lijkt steeds meer op een 'we moeten dit wel naar buiten brengen anders verliezen we nog meer klanten aan de oranje leeuw' actie. De ABN is natuurlijk wel bezig en de code in de app verandert ook steeds, maar toch, waarom kan er niks concreets gezegd worden.
Had bij Apple ook wel enigszins een soort richtlijn verwacht, kondig je het aan? Dan binnen maximaal 30 dagen op de markt brengen o.i.d.
Had bij Apple ook wel enigszins een soort richtlijn verwacht, kondig je het aan? Dan binnen maximaal 30 dagen op de markt brengen o.i.d.
Zucht...
Pffff....sommige reacties zijn echt geen enkele toevoeging aan wat dan ook. Dat mensen nou nog steeds niet snappen dat lezen ze vrij staat...meesje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:12:
Pfff..... sommige reacties zijn te lang hoor. Of deze nu inhoudelijk juist/onjuist zijn of belerend/betuttelend over komen laat ik maar in het midden.
@SgtElPotato: het is irritant dat ze daarin niet duidelijk zijn maar ergens is het wel begrijpelijk. Je wordt namelijk behoorlijk hard afgerekend op dit soort zaken (zowel juridisch als via social media). Vandaag de dag meer dan vroeger. Of het dan nog zo handig is van bedrijven om dan dit soort aankondigingen te doen... Bij ING zagen we overigens hetzelfde.
[ Voor 31% gewijzigd door ppl op 12-10-2019 16:03 ]
Is dit nou het Apple Pay ervaringentopic of zit ik verkeerd?
youtube.com/@hisrep
Daarom skip ik ze ook. Het zou alleen plezieriger zijn als hiervoor een apart topic (Het Grote Integratie ervaringen en discussie topicppl schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:00:
[...]
Pffff....sommige reacties zijn echt geen enkele toevoeging aan wat dan ook. Dat mensen nou nog steeds niet snappen dat lezen ze vrij staat...
@SgtElPotato: het is irritant dat ze daarin niet duidelijk zijn maar ergens is het wel begrijpelijk. Je wordt namelijk behoorlijk hard afgerekend op dit soort zaken (zowel juridisch als via social media). Vandaag de dag meer dan vroeger. Of het dan nog zo handig is van bedrijven om dan dit soort aankondigingen te doen... Bij ING zagen we overigens hetzelfde.
https://xkcd.com/386/DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:09:
Tsja. Of we kunnen vragen of tweakers alle topics samenvoegt en we vanaf nu geen enkele discussie per onderwerp meer doen maar gewoon alles door elkaar in 1 topic. Misschien is dat een idee?
youtube.com/@hisrep
Dit is het mensen-zonder-geduld topic.DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:09:
Tsja. Of we zouden een soort van rapporteer knop moeten gebruiken.DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:05:
[...]
Tsja. Of we kunnen vragen of tweakers alle topics samenvoegt en we vanaf nu geen enkele discussie per onderwerp meer doen maar gewoon alles door elkaar in 1 topic. Misschien is dat een idee?
Ooh wacht eens even...
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Een aankondiging van een aankondiging?Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:16:
[...]
Dit is nog steeds de planning, enkele dagen van tevoren zal er een e-mail aankondiging uit gaan.
Volgende week dus!
Rabobank doet dingen graag grondig
Elect a clown, expect a circus.
Wees aub zo vrij om een nieuw topic te starten.ppl schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:00:
Waarom zouden jullie rabobankers/abnamro-ers het beter hebben dan wij ing-ers?
@meesje, dit soort zaken horen hier inderdaad niet omdat het basiskennis is voor de discussie over Apple Pay (en dat is inderdaad een dikke hint)
En met je hint ga je er gelijk van uit dat anderen deze kennis niet hebben....
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 12-10-2019 21:41 ]
Eigenlijk wel grappig dat door dat het allemaal zo lang duurt ik even een bunq rekening heb geopend en eigenlijk erg verrast ben over de werking van de app en vooral, hoe snel een rekening is geopend. Helemaal gericht om even snel zaken te regelen. Even extra rekening openen, zo gepiept. Geld terugvragen, ze hebben zelfs gedacht aan een ingebouwde rekenmachine om het bedrag goed te verdelen (en niet weer een losse app!). Nou dacht ik nog even dat ze geen creditcard hadden, maar die kan ik ook nog aanvragen. Eigenlijk mis ik er dus niets. Nog even wat extra onderzoek doen, maar misschien stap ik nog wel helemaal over (sorry ABN..).
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Denk hierbij aan systemen als die van Tandem Computers (NonStop systemen) die compleet fout tollerant zijn (alles tweevoudig). Daarop wil je ook niet veel aanpassen, want als het werkt waarom dan anders? En COBOL is nu eenmaal best wel 'goed' in financiele berekeningen. Waarom zou je daar dan iets moderns van willen maken dat om de haverklap uitvalt? Kijk maar bijvoorbeeld naar de moderne systemen die banken wel draaien zoals de apps en internet bankieren. Hoe vaak hoor je wel niet dat die weer eens kapot zijn (vooral bij de ING/Postbank was dit niet zo'n succes).DaveFlash schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:13:
[...]
dat nog daargelaten, en over IT gesproken trouwens, ik kom net deze tegen die door iemand op telegram was gedeeld: "IT Chapter Lead Cobol Development" deze vacature van ING stond een maand geleden nog open.
Dus ik bedoel maar, ook banken en IT gaan niet altijd goed samen of in dit geval gebruiken ze idd nog stokoude systemen met programmeertalen uit o.a. de jaren 60. Focking COBOL zelfs wtf?!!?!
Alexander Klöpping had laatst nog een rant in z'n podcast (18m07s t/m de 23ste minuut ongv.) hier over, hij ging er van uit dat zowat alle grote en kleine banken in Nederland (fintechs of incumbents zoals, bunq, knab, moneyou daargelaten*) nog met systemen werken die {deels} op COBOL draaien.
Pinstoringen (pinnen draait op die oude systemen) zie je bijvoorbeeld bijna nooit. En als er een storing is, is het vaak de telecomlaag buiten de bank om die problemen geeft.
Zoals je zelf al eerder stelde maken dit soort systemen het inderdaad niet makkelijker op om iets als Apple Pay voor elkaar te krijgen. Men wil vaak de bestaande code en werkmethodes niet aanraken (want wat als het kapot gaat!?!). ING is daar wat beter/sneller mee, maar heeft zichzelf hier ook al heel vaak mee in de vingers gesneden.Dus wellicht ook de systemen {of delen van} waar ik op doel in m'n eerdere betoog over de technische kant van het aanbieden van een mobile wallet integratie zoals Apple Pay.
't Is dus niet onwaarschijnlijk {noch uit te sluiten} dat er mogelijk nog systemen actief zijn (bij banken zoals ABN, ING, Rabo & Volks »ASN/SNS/Regiobank«) die belast zijn met het uitgeven van pinpassen en de bijhorende achterliggende communicatie met het vergelijkbare systeem van een groot-kaartuitgever {Visa, Mastercard} die wellicht nog op {delen van} COBOL infrastructuur draaien. Of andere oude meuk zoals Klöpping het noemde, java weet ik wordt bijv. ook nog veel gebruikt door banken.
Het zou mij zelfs verbazen als dit niét zo was.
*PS: die laatste twee weet ik niet zeker, die zijn gestart door bestaande partijen, dus wellicht leunen die op bestaande infrastructuur van resp. Aegon en ABN)
NB: voor alle andere in dit topic, super bedankt voor +'jes/FM's op al m'n eerder posts...
Maar de andere kant is ook Apple zelf die graag alle controle wil houden en ieder stapje in het proces wil bewaken. Iets wat onze banken zelf ook heel graag doen. Dus dan gaan zaken erg langzaam helaas.
ABN lijkt er in ieder geval klaar voor te zijn (aan de app te zien en wat er afgelopen week aan aangepast is moet dat haast wel).
Rabobank lijkt wat achter te lopen, of hanteert een ander release proces waardoor ze niet al steeds 'dode' code in hun app aan het zetten zijn.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ben benieuwd , hoop dat je gelijk hebt :-)NoFearWizz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:29:
[...]
Ik denk nog steeds dat de 14e best wel eens de live gang zou kunnen zijn.
Haha we gaan het zien, voor alsnog zit het nog niet in de Apple WalletGertJan2012 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 07:56:
[...]
Ben benieuwd , hoop dat je gelijk hebt :-)
Als ik op dit moment naar de instellingen ga van mobiele betaalpassen in de ABN AMRO app, dan krijg ik daar een foutmelding terwijl er normaal staat dat ik niks geconfigureerd heb. Gewoon een bug of die uitrol nu inderdaad aanstaande?
Yup; hier ook.dennissimeau schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:14:
Als ik op dit moment naar de instellingen ga van mobiele betaalpassen in de ABN AMRO app, dan krijg ik daar een foutmelding terwijl er normaal staat dat ik niks geconfigureerd heb. Gewoon een bug of die uitrol nu inderdaad aanstaande?
Gister werkte het nog...
Oke; ik kan echt niet meer wachten tot ik bij m'n primaire bank ook kan Apple Payen

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
De booleans staan nog op falsedennissimeau schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:14:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| { "APPLE_WALLET_SPLASH_SCREEN_ENABLED":"false", "APPLE_WALLET_BANNER_ENABLED":"false", "APPLE_WALLET_SELF_SERVICE_ENABLED":"false", "APPLE_WALLET_SHOW_PAN_IN_CAROUSEL":"true", "APPLE_WALLET_INFORMATION_URL":"https:\/\/www.abnamro.nl\/apple-pay", } |
Ik ben op dit moment in India, en had een uur of twee geleden al gekeken. Toen kreeg ik nog geen foutmelding in mijn 'mobile debit cards settings' - maar nu wel.. fingers crossed!
Advienne que pourra..
De foutcode die je krijgt MESSAGE_BAI579_9000 staat niet in de https://www.abnamro.nl/nl...ieren/remotemessages.json of in https://www.abnamro.nl/nl...emotefunctionalities.json, dus het is een foutmelding die ze niet prijs willen geven.Pewima schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:38:
Ik ben op dit moment in India, en had een uur of twee geleden al gekeken. Toen kreeg ik nog geen foutmelding in mijn 'mobile debit cards settings' - maar nu wel.. fingers crossed!
Dat dit ineens gebeurd, zou kunnen wijzen op een datum/tijd block, die nu opgeheven is?
[ Voor 7% gewijzigd door NoFearWizz op 14-10-2019 08:43 ]
Ik zie ook een MESSAGE_HAS001_9999 voorbijkomen nu. Staat ook niet in de json files
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Bij Instellingen Mobiele Betaalpassen staat bij mij gewoon weer "U heeft nog geen Mobiele Betaalpassen in uw Wallet app."
Een kwartiertje geleden kreeg ik ook nog MESSAGE_BAI579_9000.
Ja ik heb hetzelfde, benieuwd of er nog meer veranderd vandaagDanner001 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:52:
Bij Instellingen Mobiele Betaalpassen staat bij mij gewoon weer "U heeft nog geen Mobiele Betaalpassen in uw Wallet app."
(Helaas) hier werkt De mobielebetaal pas ook weer. Zonder foutmelding.
Voor de rest nog niks veranderd.
Voor de rest nog niks veranderd.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Er zal toch eerst nog een app-update moeten komen, aangezien de 'Add to Wallet'-knop in de huidige app niets doet en puur visueel is.
Je kan kaarten toch ook via de wallet app zelf toevoegen? Geen idee heb de huidige banken niet kunnen gebruiken dus weet niet of het ook vanaf die kant werkt.MelvinW schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:57:
Er zal toch eerst nog een app-update moeten komen, aangezien de 'Add to Wallet'-knop in de huidige app niets doet en puur visueel is.
Misschien was dat de reden dat vanmorgen ineens wat dingen aan hebben gestaan (Waardoor errors kwamen) omdat er een nieuwe update ter goedkeuring was.... gewoon wat speculatie
[ Voor 18% gewijzigd door NoFearWizz op 14-10-2019 12:23 ]
Uiteraard, maar ik betwijfel het ten zeerste dat ABN het gaat uitrollen terwijl die knop in de app niet werktNoFearWizz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:23:
[...]
Je kan kaarten toch ook via de wallet app zelf toevoegen? Geen idee heb de huidige banken niet kunnen gebruiken dus weet niet of het ook vanaf die kant werkt.
Misschien was dat de reden dat vanmorgen ineens wat dingen aan hebben gestaan (Waardoor errors kwamen) omdat er een nieuwe update ter goedkeuring was.... gewoon wat speculatie
[ Voor 16% gewijzigd door MelvinW op 14-10-2019 12:25 ]
Die knop kan in code natuurlijk gewoon niks doen als die variabele niet goed staan... tenzij je geneusd hebt in de code achter die knop (kun je zomaar decompilen?) en er gewoon letterlijk niks in de event handler staat.
Met Frida kun je dit eenvoudig zien. De knop doet helemaal niksdennissimeau schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:26:
Die knop kan in code natuurlijk gewoon niks doen als die variabele niet goed staan... tenzij je geneusd hebt in de code achter die knop (kun je zomaar decompilen?) en er gewoon letterlijk niks in de event handler staat.
Heb mij nooit zo erg verdiept, zag nu ineens dat ik m’n N26 rekening kon koppelen aan Apple Pay. Dit gedaan, zie ik dat die de MasterCard pakt en niet de Maestro. Kan ik nu wel zeg maar gewoon bij de AH (accepteert geen cc) betalen omdat het icm Apple Pay gaat?
Add me op Stadia: Gloogle
Nee. Zo werkt dat niet.Pukson schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:40:
Heb mij nooit zo erg verdiept, zag nu ineens dat ik m’n N26 rekening kon koppelen aan Apple Pay. Dit gedaan, zie ik dat die de MasterCard pakt en niet de Maestro. Kan ik nu wel zeg maar gewoon bij de AH (accepteert geen cc) betalen omdat het icm Apple Pay gaat?
Apple Pay heeft daar geen invloed op. Betalen met Apple Pay bij N26 is gelijk aan betalen met MasterCard. Betalen met Apple Pay bij ING is gelijk aan Maestro.
Het is gewoon een virtuele versie van je kaart. Met ApplePay kan je dus net zo veel/weinig als met de echte kaart.Pukson schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:40:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik dacht dat Apple Pay vandaag zou uitkomen. Misschien is morgen een betere dag aangezien Apple dingen vaak released op dinsdagen. @MelvinW gaaf dat je al die ontdekkingen hebt kunnen doen man! Leuk om te zien.
-
[ Voor 100% gewijzigd door mprkooij op 14-10-2019 13:58 ]
Ik denk dat de releasedatum met name van de banken af zal komen en niet zozeer van Apple (uiteraard wel met voorwaarde dat Apple groen licht heeft gegeven).mprkooij schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:57:
Ik dacht dat Apple Pay vandaag zou uitkomen. Misschien is morgen een betere dag aangezien Apple dingen vaak released op dinsdagen. @MelvinW gaaf dat je al die ontdekkingen hebt kunnen doen man! Leuk om te zien.
en dit zie je in de abn app zonder enige tweak, patch of jailbreak shizzle te hoeven doen?Danner001 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:52:
want dan lijkt er wat gaande.. ik gok abn morgen live of helemaal niet
Jullie kijken denk ik ook allemaal naar het verkeerde scherm. Als er geen error is geeft het info bolletje duidelijk weer dat het over Android gaat. En verder heeft @MelvinW ook in een van zijn screenshots laten zien dat je bij Zelf Regelen een optie krijgt om je Apple Pay passen te beheren. Daar zie je nu ook al twee lijntjes staan met niets ertussen terwijl bij de opties hieronder steeds 1 lijntje staat. Daar moet dus op termijn iets komen.
I intend to live forever - so far, so good.
https://twitter.com/Pieterkort/status/1182251197710966784
Als je de laatste reactie van ABN zo leest, dan lijkt het niet ineens live te gaan, maar wordt er eerst nog een releasedatum bekend gemaakt...
Weet iemand nog hoe dat ging bij ING?
Als je de laatste reactie van ABN zo leest, dan lijkt het niet ineens live te gaan, maar wordt er eerst nog een releasedatum bekend gemaakt...
[ Voor 9% gewijzigd door Side-Kick op 14-10-2019 14:27 ]
Hmm, grote kans dat het social media team niet over de juiste info beschikt.Side-Kick schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:27:
https://twitter.com/Pieterkort/status/1182251197710966784
Maar laten we het afwachten.
Voor wie het interessant vindt, de naam van de ABN Amro pas in Apple Pay is "ABN AMRO Betaalpas"
Zie:
Zie:

ING heeft nooit een specifieke datum kenbaar gemaakt het was gewoon ineens live.Maart1992 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:29:
[...]
Hmm, grote kans dat het social media team niet over de juiste info beschikt.
Maar laten we het afwachten.
https://www.iculture.nl/nieuws/ing-apple-pay-beschikbaar/
En dat was een dinsdagCrashed1987 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:36:
[...]
ING heeft nooit een specifieke datum kenbaar gemaakt het was gewoon ineens live.
https://www.iculture.nl/nieuws/ing-apple-pay-beschikbaar/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ah oké duidelijk thanks! Jammer dat ik binnen N26 dan niet kan kiezen om de maestro kaart aan de wallet toe te voegen in plaats van de MasterCard.fsfikke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:49:
[...]
Het is gewoon een virtuele versie van je kaart. Met ApplePay kan je dus net zo veel/weinig als met de echte kaart.
Add me op Stadia: Gloogle
Ik hoop dat ik bij ABN AMRO straks mijn privé rekening, mijn creditcard en mijn zakelijke rekening aan Apple Pay kan toevoegen.
Bij ING werkt volgens mij ook nu alleen nog het toevoegen van een privé betaalrekening.
Bij ING werkt volgens mij ook nu alleen nog het toevoegen van een privé betaalrekening.
De Rabobank heeft zojuist een nieuwe App update uitgebracht. Helaas zonder Wallet ondersteuning...
Maar misschien komt Apple Pay pas vanaf datum x (morgen?) actief in de app. Laten we dat hopen.Apple_Minded schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:52:
De Rabobank heeft zojuist een nieuwe App update uitgebracht. Helaas zonder Wallet ondersteuning...
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Iets wat niet in de app zit kun je er niet ineens in stoppenmagic_nl schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:54:
[...]
Maar misschien komt Apple Pay pas vanaf datum x (morgen?) actief in de app. Laten we dat hopen.
Wallet ondersteuning is iets wat in de app aanwezig moet zijn. Het is niet iets wat je op een later tijdstip zonder update toevoegtmagic_nl schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:54:
[...]
Maar misschien komt Apple Pay pas vanaf datum x (morgen?) actief in de app. Laten we dat hopen.
Deze update van de Rabobank is slechts het voltooien van het invoeren van het nieuwe uiterlijk. De inlog pagina is nu gelijk getrokken met het nieuwe design. Dus inderdaad geen Wallet ondersteuning.
Jammer. Had gekund dat wallet er al wel inzat, maar ik geloof je graag.MelvinW schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:58:
[...]
Iets wat niet in de app zit kun je er niet ineens in stoppenVerbergen ja, maar ook dat is bij Rabobank niet het geval. Geduld is een schone zaak
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Check de App Store pagina’s van de ING en ABN app maar eens, staat onderaan “Wallet ondersteuning”. Bij de Rabobank helaas dus nog niet. Kan zijn dat ze een andere manier van werken hebben dan de ABN, al betwijfel ik dat aangezien ze altijd ontzettend traag zijn met vernieuwingen en uitrollen van nieuwe functies.magic_nl schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:39:
[...]
Jammer. Had gekund dat wallet er al wel inzat, maar ik geloof je graag.
Ah, is dat sinds vandaag erbij gekomen?MartijnRGS schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:12:
[...]
Check de App Store pagina’s van de ING en ABN app maar eens, staat onderaan “Wallet ondersteuning”. Bij de Rabobank helaas dus nog niet. Kan zijn dat ze een andere manier van werken hebben dan de ABN, al betwijfel ik dat aangezien ze altijd ontzettend traag zijn met vernieuwingen en uitrollen van nieuwe functies.
Nou ‘t is morgen wel echt d’r op of d’r onder wat betreft gokken wanneer het uitkomt. In dit draadje zijn zogenaamde inside leaks naar voren gekomen die morgen aanwijzen en het aftellen van dagen zoals dat bij de ING het geval was.
Als morgen Apple Pay niet uit is voor ABN, dan zou ik echt niet durven gokken wanneer het dan wel komt. Het zou al vroeg in de ochtend online moeten zijn, aangezien dit ook het geval was bij voorgaande launches.
Als morgen Apple Pay niet uit is voor ABN, dan zou ik echt niet durven gokken wanneer het dan wel komt. Het zou al vroeg in de ochtend online moeten zijn, aangezien dit ook het geval was bij voorgaande launches.
Ik ben er bang voor, maar we blijven hopen!dennissimeau schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:49:
Nou ‘t is morgen wel echt d’r op of d’r onder wat betreft gokken wanneer het uitkomt. In dit draadje zijn zogenaamde inside leaks naar voren gekomen die morgen aanwijzen en het aftellen van dagen zoals dat bij de ING het geval was.
Nu iig nog nietdennissimeau schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:49:

Jeremy Clarkson
Update 9 uur nu wel:

[ Voor 41% gewijzigd door DaveFlash op 15-10-2019 10:35 . Reden: correctie plaatje ]
Ik hoop dan Rabobank vanaf 9uur online is!
[ Voor 35% gewijzigd door Citroentaart op 15-10-2019 08:09 ]
Bron?Citroentaart schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:42:
Rabobank vanaf 9uur!
@Citroentaart Dat zou pas mooi zijn, als de RABO voor ABN is
Citroentaart schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:42:
Rabobank vanaf 9uur!

Hoogst onwaarschijnlijk, als wallet ondersteuning nog niet eens in de app zit. Er net een update geweest is van de app gisteren, waar het nog steeds niet in zat. Ze hebben echt niet ineens vandaag meteen weer een versie goedgekeurd waar het wel in zit.Citroentaart schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:42:
Rabobank vanaf 9uur!
Dus Rabo vandaag lijkt me onwaarschijnlijk.
ABN vandaag zou kunnen maar ik denk dat het nog een weekje gaat duren, hoe graag ik het ook nu zou willen hebben
Als je hier met fake berichten gaat strooien is men not amused 🤐
Snap ik, was eigenlijk meer een reactie op de berichten erboven..
Die context is dus niet (volledig) zichtbaar, vandaar dat men om een bron vraagt.Citroentaart schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:10:
Snap ik, was eigenlijk meer een reactie op de berichten erboven..
ABN staat er bij mij nu bij!

Zelf helaas Rabo, dus nog even afwachten

[ Voor 83% gewijzigd door sanzut op 15-10-2019 08:18 ]
Bij mij ook, nu wachten tot ABN zelf live gaat. Zodra ze de booleans op true zetten is het actief.sanzut schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:17:
Ergens in dit topic heb ik het gehad over de 15e omdat dat precies 42 dagen na de aankondiging zou zijn
[ Voor 29% gewijzigd door NoFearWizz op 15-10-2019 08:19 ]
Ok hier dezelfde vraag... bron? Of een screenshot ? Het is een beetje tweaker eigen om ook iets meer context toe te voegen toch?
Screenshot komt uit de Wallet app. Omdat ik zelf rabo heb kan ik verder niks instellenGertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:18:
[...]
Ok hier dezelfde vraag... bron? Of een screenshot ? Het is een beetje tweaker eigen om ook iets meer context toe te voegen toch?
@Citroentaart jij heb je bericht nu wel aangepast maar degene onder jouw heeft je gequote dus het is gewoon zichtbaar wat je geplaatst had 😉
@GertJan2012 als je je wallet opent en voeg kaart toe zie je het zelf gewoon staan
@GertJan2012 als je je wallet opent en voeg kaart toe zie je het zelf gewoon staan
Bij mij nietsanzut schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:17:
[Afbeelding]

Jeremy Clarkson
Nu alleen deze nog:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| { "APPLE_WALLET_SPLASH_SCREEN_ENABLED":"false", "APPLE_WALLET_BANNER_ENABLED":"false", "APPLE_WALLET_SELF_SERVICE_ENABLED":"false", "APPLE_WALLET_SHOW_PAN_IN_CAROUSEL":"true", } |
Hier ook te zien. Scannen bank pas werkt nog niet.
I intend to live forever - so far, so good.
Hier kan ik nog niks terugvinden in de wallet app
[ Voor 3% gewijzigd door GertJan2012 op 15-10-2019 08:46 ]
Bij mij ook niet.GertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:35:
Hoe kan ik nog niks terugvinden in de wallet app
Wellicht rollen ze het geleidelijk uit zodat men de server niet overbelast?GertJan2012 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:35:
Hoe kan ik nog niks terugvinden in de wallet app
Bij mij staat hij ook in de Wallet app. Nu de Rabo nog
©2004
Zie het ook in de Wallet app.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hier ook ABN AMRO in de wallet app, maar bij het openen van de ABN App gebeurt er uiteraard niks. Maar het kan nu nooit lang duren, lijkt mij niet dat apple iets in de wallet app wil wat verder niet werkt
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Zou het dan toch? Lekker wakker worden dit hoor
[ Voor 9% gewijzigd door EValentino op 15-10-2019 08:47 ]
Het is dat ik de ING en ABN-Amro verwerpelijke partijen vindt, maar ánders.....
(ik moet dus nog even op de Rabo wachten...)
(ik moet dus nog even op de Rabo wachten...)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
ABN ontbreekt hier ook nog op iOS 13.2, op iPad met 13.1 wel zichtbaar.. zal toch niet dat ze bèta’s uitsluiten hè?
Staat er bij mij ook nog niet tussen op iOS 13.1.2.Kroontje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:54:
ABN ontbreekt hier ook nog op iOS 13.2, op iPad met 13.1 wel zichtbaar.. zal toch niet dat ze bèta’s uitsluiten hè?
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Denk het niet; m'n iPhone draait ook gewoon 13.1 en daar zie ik 'm ook nog niet tussen staan.Kroontje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:54:
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik zou eerder denken dat de uitrol gefaseerd gebeurt, maar misschien dat iemand die de beta ook draait dit even kan en wil nakijken voor jeKroontje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:54:
Mijn telefoon draait op iOS 13.1.2 en daar staat ie wel tussen dus ik vermoed idd gefaseerde invoer.
Mijn 8+ privé heeft de optie niet, de zakelijke 7 al wel. Is dus een gefaseerde invoering
Jeremy Clarkson
Dan hebben we nog even geduld, thanks!
Bij het handmatig toevoegen via het kaartnummerr krijg je nu de voorwaarden van ABN omtrent Apple Pay te zien. Daarna krijg je wel een foutmelding: https://imgur.com/gallery/m5mpwcI
Ik zal wel last hebben van hardnekkige caching maar ik zie 't nog niet op true staandennissimeau schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:01:
Alles staat op true in de JSON!
https://www.abnamro.nl/nl...emotefunctionalities.json
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
Hier op 13.2 wel (maar doet uiteraard nog niets)Kroontje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:54:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans