Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-05 13:23
Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad, kon ik niet wachten op een update en zette ik die er dan zelf op.
Eigenlijk altijd nadien het gevoel gehad van "ok nu heb ik de update maar wat ben ik ermee opgeschoten?"
Ik wacht wel lekker, heb geen haast.
Toestel functioneert goed en ik mis geen functies, dus ik zie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
Ik wacht het nog maar ff af, het is niet meer mijn daily driver. Bij de Fold 2 heb ik toentertijd wel echt een update via Odin gedaan omdat ik met smart op de e-sim functionaliteit zat te wachten die met die betreffende update werd geactiveerd. Maar hier is inderdaad alleen maar een verbeterde UI te verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 22 Jan 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

This is an official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved

Model SM-N975F
Model name Galaxy Note10+
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20606106
Build date Mon, 04 Jan 2021 04:38:16 +0000
Security Patch Level 2021-01-01
Multi-CSC OXM
PDA N975FXXS6EUA1
CSC N975FOXM6ETLL

Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m447g08ma1-1F899Pum6HAkfI5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvgCviN94cJYDgMZjCPRM1B4.png?f=fotoalbum_large

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

SM-N975F OXM multi-CSC:
ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR GTO ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV
BKD BTC BTU CPW GLB ILP LYS MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEL TNZ TPA VAU VNZ XFA XFV XNZ XSA

By default : AUT

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:20

Zorian

What the fox?

Sinds een tijdje zijn mijn volumeknoppen enorm sponsig en/of willen niet indrukken (of geven de feedback/klik niet). Ze werken wel, maar soms moet ik ze echt in knijpen ipv drukken. Met name volume up is echt drama en reageert amper.
Zijn er trucjes om dit te fixen of zal het een gevalletje opsturen worden?
Mobiel zit al sinds de eerste minuut in een case, er kan dus ook amper tot geen vuil bij gekomen zijn wat het zo vreemd doet voelen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Zorian schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:05:
Sinds een tijdje zijn mijn volumeknoppen enorm sponsig en/of willen niet indrukken (of geven de feedback/klik niet). Ze werken wel, maar soms moet ik ze echt in knijpen ipv drukken. Met name volume up is echt drama en reageert amper.
Zijn er trucjes om dit te fixen of zal het een gevalletje opsturen worden?
Mobiel zit al sinds de eerste minuut in een case, er kan dus ook amper tot geen vuil bij gekomen zijn wat het zo vreemd doet voelen voor me.
Ik heb zelf nog nooit een moderne smartphone open durven maken, dus ik zou hem dan echt opsturen. Eerst misschien nog proberen schoon te spuiten met zo'n bus compressed air, maar als dat geen effect heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-06-2024
Kan iemand me helpen hiermee? Heb de Note 10 en recentelijk de android 11, One UI3.0 update gedaan, redelijk tevreden hiervan, maar er is wel een Bug ofzoiets dat ik niet in orde krijg, meerbepaald met het geluid/meldingen...

Nu is er een soort van luid en super opvallend systeemgeluid te horen bij al mijn meldingen, krijg ik een melding van youtube binnen: huppa, sms, WhatsApp bericht, en noem maar op: huppa, altijd dat geluid...

Voor deze update had ik Facebook pop aanstaan, een heel sober geluidje, nog geen halve seconde lang. Wanneer ik ga kijken in de instellingen staat deze ook actief, maar toch krijg ik voor alle meldingen dat andere geluid.

Ik ben al geen fan van ongevraagd instellingen te veranderen, ongeacht of het nu een software update is of niet... Weet iemand dus aan wat dit kan liggen? Ik heb in de telefoon al alles afgezocht wat met geluiden te maken heeft. In WhatsApp bijvoorbeeld staat deze Facebook pop dus ook ingesteld voor berichten, en toch telkens dat luide en ambetante geluid dat ik krijg

Super enervant wel dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Theratron schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Ik heb zelf nog nooit een moderne smartphone open durven maken, dus ik zou hem dan echt opsturen. Eerst misschien nog proberen schoon te spuiten met zo'n bus compressed air, maar als dat geen effect heeft...
Hij is vandaag (nja inmiddels gisteren) opgehaald door de Samsung pickup service en hij zou binnen 3 werkdagen terug moeten zijn. Ik ga er vanuit dat het valt onder garantie en dat ik niet weer hoef te gaan etteren omdat ik hem heb geroot (hardware issues zoals dit worden daar niet door rooten veroorzaakt dus wettelijk heb ik nog garantie tenzij echt aantoonbaar het defect door rooten komt). Heb hem netjes stock geflashed en alles relocked/uit gezet. Heb eerder gezeur gehad ermee, en heb de case gewonnen bij de rechter. Ben benieuwd of ze gewoon het fixen nu. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 25 Jan 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

What's new:
* January security patches (Samsung Android Security Updates)

Model SM-N975F
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20606106
Build date Thu, 14 Jan 2021 02:59:58 +0000
Security Patch Level 2021-01-01
Multi-CSC OXM
PDA N975FXXU6EUA5
CSC N975FOXM6EUA5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kul0KkM5VGa5km4PFVFmuJWNpnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qtYOIUn7nX9Sh87HqzTIwoXD.png?f=fotoalbum_large

SM-N975F OXM multi-CSC:
ACR AFG AFR ATO AUT BGL BNG CAC CAM CAU CHO COO DBT DKR ECT EGY EON EUR GTO ILO INS ITV KSA LAO LUX MID MWD MXO MYM NEE NPL ORX PAK PEO PHE PHN ROM SEB SEE SEK SKZ SLK SMP THL TPH TTT TUN TUR XEF XEH XEO XEU XEZ XFE XME XSG XSP XTC XXV
BKD BTC BTU CPW GLB ILP LYS MM1 NZC OPS SER SIN SIO SMA STH TEL TNZ TPA VAU VNZ XFA XFV XNZ XSA

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
@henklbr , zie ik nu goed dat er al drie Android 11 update ROMs zijn verschenen, op 30 december, 22 én 25 januari? En nog geen één is er OTA aangeboden... Zaten er in de eerste twee bugs?

Nou ja, Samsung is in ieder geval wel vastbesloten de Note 10 te ondersteunen, haha. Dat is op zich wel goed nieuws : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Theratron schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:14:
@henklbr , zie ik nu goed dat er al drie Android 11 update ROMs zijn verschenen, op 30 december, 22 én 25 januari? En nog geen één is er OTA aangeboden... Zaten er in de eerste twee bugs?

Nou ja, Samsung is in ieder geval wel vastbesloten de Note 10 te ondersteunen, haha. Dat is op zich wel goed nieuws : )
Ik kan je daar, helaas, geen antwoord op geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:49
Goedemorgen, Ik haal hem nu binnen via Samsung smart switch.
Ben benieuwd!

Gelukt, Android 11

[ Voor 12% gewijzigd door cautje op 25-01-2021 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
B R E A K I N G

Android 11 / OneUI 3.0 rolt nu uit in Nederland-PHN (SmartSwitch, nog niet via OTA), build N975FXXU6EUA5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:18
Update ook OTA beschikbaar voor Note 10 plus, PHN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:14
Yes, ota komt tie binnen idd. Note10+ phn.

Net geïnstalleerd, nog geen problemen ondervonden..

[ Voor 40% gewijzigd door fredhuizinga op 25-01-2021 13:25 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Yes, ook binnen! De kleuren van het snelle instellingen menu waren terug gesprongen naar de standaard kleuren, dat snapte ik even niet. Blijkt dat het instellen van de "look" van je iconen niet meer in Quickstar zit maar nu in Theme Park. Het werkt ook anders. Verder nog niet veel verschil eigenlijk ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Update: De volumetoets valt schijnbaar niet onder enige vorm van (fabrieks)garantie. Mag ik daar weer achteraan en moeilijk gaan doen. Hij zit nog in zijn eerste jaar van de garantie dus ze moeten niet zeiken. Rot Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Zorian schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:46:
Update: De volumetoets valt schijnbaar niet onder enige vorm van (fabrieks)garantie. Mag ik daar weer achteraan en moeilijk gaan doen. Hij zit nog in zijn eerste jaar van de garantie dus ze moeten niet zeiken. Rot Dynafix.
Wat een nonsens. Heel benieuwd naar hun argumentatie, die zal wel van zeer matig niveau zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Rio schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:07:
[...]

Wat een nonsens. Heel benieuwd naar hun argumentatie, die zal wel van zeer matig niveau zijn.
"Moederbord is defect" kreeg ik net te horen.
Bullshit, moederbord is niet defect. De fysieke switch van de volumeknop is defect. En de switch met toebehoren staat apart vermeld op de factuur. Hele rare gang van zaken daar en heb via mijn provider al wat leuke telefoonnummers geregeld voor het geval Dynafix zijn poot stijf blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:47
Dynafix, wat een waardeloze prutsers daar.
Heb daar ook ooit mijn Note 4 naartoe gestuurd voor reparatie, weet niet meer wat er toen stuk was. Maar wat ik wel weet is dat ik het toestel terug kreeg met een sompige aan uit knop.

De Tmobile medewerker had zelf het toestel ingepakt en opgestuurd.
Eerst getest alle knoppen werkten naar behoren.
Maar bij terugkomst was het knopje stuk.
En natuurlijk zei Dynafix dat het zo al was.
Tmobile medewerker ging nog met ze in discussie, maar ze wouden niks daarvan weten.

Bah wat een rot bedrijf :(
Zorian schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:11:
[...]

"Moederbord is defect" kreeg ik net te horen.
Bullshit, moederbord is niet defect. De fysieke switch van de volumeknop is defect. En de switch met toebehoren staat apart vermeld op de factuur. Hele rare gang van zaken daar en heb via mijn provider al wat leuke telefoonnummers geregeld voor het geval Dynafix zijn poot stijf blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Iemand dit ook voor met de meldingsgeluiden die plots veranderen?? Zie mijn post van eergisteren, ik vind het flink vervelend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 09:14
GETHEZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:11:
Iemand dit ook voor met de meldingsgeluiden die plots veranderen?? Zie mijn post van eergisteren, ik vind het flink vervelend
Nope, update ook binnen maar alle geluiden staan nog steeds als voorheen.
Wél had ik bij bepaalde Apps de meldingen geblokkerd die nu weer opengezet zijn.

:) ;) Vingerafdrukscanner werkt nu fantastisch goed en snel :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 12:44

SteveV

Schtiefv Meister

Na de laatste update werken de app melding iconen ook weer op een originele Samsung clear view cover.
Voorheen waren de meldingen weg na +-10 seconden. Navraag bij Samsung gedaan en die vertelde dat het een feature was dat de meldingen weg gingen.

Nu werkt het wel en daar heb ik slechts 1,5 jaar op moeten wachten :P

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Ik weet nu waarom die pop niet kan afgespeeld worden denk ik...

Bij notification geluiden stond er een rood streepje naast pop, uit nieuwsgierigheid drukte ik er op en dit verwijderde deze sound uit de lijst...

Blijkbaar is een custom meldingsgeluid niet meer mogelijk dan in deze UI??

Dat is echt rot, ik kan vanuit bestanden/geluid deze pop terugvinden, maar instellen als meldingsgeluid gaat dus NIET meer... Welke slimmen heeft dat nu weer uitgeschakeld? Via instellingen/geluiden dus ook niet meer, aangezien ik geen 3 puntjes/streepjes voor de opties zie staan??

Tenzij jullie een andere manier kunnen bedenken om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
GETHEZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:56:
Ik weet nu waarom die pop niet kan afgespeeld worden denk ik...

Bij notification geluiden stond er een rood streepje naast pop, uit nieuwsgierigheid drukte ik er op en dit verwijderde deze sound uit de lijst...

Blijkbaar is een custom meldingsgeluid niet meer mogelijk dan in deze UI??

Dat is echt rot, ik kan vanuit bestanden/geluid deze pop terugvinden, maar instellen als meldingsgeluid gaat dus NIET meer... Welke slimmen heeft dat nu weer uitgeschakeld? Via instellingen/geluiden dus ook niet meer, aangezien ik geen 3 puntjes/streepjes voor de opties zie staan??

Tenzij jullie een andere manier kunnen bedenken om dit te doen?
Bij mij staan ook enkele custom sounds in de lijst, met het minnetje kun je ze inderdaad verwijderen. Misschien moet je ze opnieuw in het mapje ringtones zetten? Bij mij werken ze gewoon namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
fredhuizinga schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:55:
[...]

Bij mij staan ook enkele custom sounds in de lijst, met het minnetje kun je ze inderdaad verwijderen. Misschien moet je ze opnieuw in het mapje ringtones zetten? Bij mij werken ze gewoon namelijk...
Waar kan je die map met ringtones vinden? Ik vind die Facebook pop terug in een of andere map in mijn bestanden, maar die map vind ik niet terug op mijn samsung

Edit, de map gevonden, erin gezet, maar zoals gezegd kan je geen andere geluiden vinden dan de standaard geluiden... Er is geen toevoeg-knop

[ Voor 12% gewijzigd door GETHEZ op 26-01-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
GETHEZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Waar kan je die map met ringtones vinden? Ik vind die Facebook pop terug in een of andere map in mijn bestanden, maar die map vind ik niet terug op mijn samsung

Edit, de map gevonden, erin gezet, maar zoals gezegd kan je geen andere geluiden vinden dan de standaard geluiden... Er is geen toevoeg-knop
Bij meldingsgeluiden staat idd geen toevoegknop, maar bij beltoon wel bij mij. Kun je ze daar ook niet toevoegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlQqqUSuNZfo8qOp9GNuc_qBC8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Su0QNmoyuFUpU8sIKwY2UpRy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
fredhuizinga schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Bij meldingsgeluiden staat idd geen toevoegknop, maar bij beltoon wel bij mij. Kun je ze daar ook niet toevoegen?

[Afbeelding]
Beltoon lukt wel, alleen is er nergens de optie bij meldingen... Zeer vreemd dat ze dat weglaten...

Kan ik nog terugdraaien qua software? Ben die tuutjes en geluidjes echt beu, ik wil iets sober...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01
GETHEZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Beltoon lukt wel, alleen is er nergens de optie bij meldingen... Zeer vreemd dat ze dat weglaten...

Kan ik nog terugdraaien qua software? Ben die tuutjes en geluidjes echt beu, ik wil iets sober...
Ik kan wel meldingsgeluid toevoegen via Zedge. Werkt dat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GETHEZ
Rudolfus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Ik kan wel meldingsgeluid toevoegen via Zedge. Werkt dat voor jou?
Ik wil precies die app niet installeren, zie dit

https://androidworld.nl/n...rschuwing-schadelijke-app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
O.K. Maar als je dat verhaal goed leest zie je dat het om een eenmalig incident gaat, 2 jaar geleden.
Anyway, Zedge heeft een directory "Notifications" aangemaakt en daar het geluid ingezet. Dat geluid kan ik vervolgens selecteren. Misschien lukt dat op die manier handmatig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houten klomp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 09:14
fredhuizinga schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:00:
[...]

[Afbeelding]
Misschien een stomme opmerking: wat gebeurt er als je op die + drukt, rechts-boven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Houten klomp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Misschien een stomme opmerking: wat gebeurt er als je op die + drukt, rechts-boven?!
Dan krijg je een overzicht van al je geluidsbestanden, kun je ook per map of naam kiezen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUsYZRYbCFWy-bvYn_4ZyeCj8Xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwXBPC9XkACDrQc5ckQvr9GB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GETHEZ
Houten klomp schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Bij beltonen kan je namelijk een muziekje/geluidje of whatever toevoegen, maar dus niet bij meldingsgeluiden

Ik ga straks is kijken naar die zedge

Edit, het is gelukt!!! Staat terug goed nu... Hartelijk dank voor de hulp

Heb de app zedge terug verwijderd achteraf, als het nodig is download ik hem terug

Bij het openen van geluid kon ik kiezen tussen zedge en nog een ander programma secsoundpicker ofzoiets (een app die ik niet in mijn lijst van apps kon terugvinden achteraf) maar maakt niet uit, via het installeren van zedge is er dus nu een aangepaste meding aangemaakt van die Facebook pop!

Helemaal top!

Ps, in WhatsApp heb ik het moeten veranderen ook, omdat in die app een alternatieve melding dan de standaardmelding kan worden gekozen, waaronder dus de nieuw gedownloade pop sound

[ Voor 48% gewijzigd door GETHEZ op 27-01-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfus
Die secsoundpicker is de default android app. Zolang je geen andere app (zoals zedge) installeerd zal altijd standaard secsoundpicker starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-01 11:45
Inmiddels bij mij ook de januari security update binnen. Dus de PHN versie kunnen jullie ook over een week of zo verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Alsikhetwist schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:49:
Inmiddels bij mij ook de januari security update binnen. Dus de PHN versie kunnen jullie ook over een week of zo verwachten.
Jij bent laat: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65838456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
nee hoor. Android 11 heb ik al binnen. Maar ik vraag me af hoe veel de januari security update al binnen hebben. Android 11 kwam namelijk met de december security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
Alsikhetwist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:54:
[...]

nee hoor. Android 11 heb ik al binnen. Maar ik vraag me af hoe veel de januari security update al binnen hebben. Android 11 kwam namelijk met de december security update.
Mijn Android 11 update kwam met de januari update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Alsikhetwist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Ja hoor: dat was incl de januari update...

Jij hebt vast geen Nederlands PHN toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
henklbr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Nee, belsimpel toestel met een volgens mij Poolse rom. Vandaar dat ik verwachte dat de PHN januari update nog moest komen.

offtopic: Met android 11 staat er ook niet meer in het Pools onder mijn mails: verzonden vanaf mijn galaxy smartphone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hoe Dynafix een sponzige volumeknop oplost: Lever het toestel terug af bij de klant. Zonder volumeknop. Tja, wat er niet is kan ook niet sponsig wezen toch? :') En we gaan voor ronde 2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 16:01
Zorian schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:26:
Hoe Dynafix een sponzige volumeknop oplost: Lever het toestel terug af bij de klant. Zonder volumeknop. Tja, wat er niet is kan ook niet sponsig wezen toch? :') En we gaan voor ronde 2...
De tandjes zeg, wat een knudde tent is dat toch 8)7
Sterkte om het opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Godskolere wat een hufters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dit bedoel ik dus. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 15:15
Iemand na de update naar Android 11 last van het automatisch uitschakelen van de aod (always on display)?

Bij het inschakelen en instellen van de aod springt deze automatisch uit bij het vergrendelen van mijn scherm.

Wie weet hiervoor de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Na 2/3 weken nog steeds een gevalletje "we laten het u weten" heb ik net maar voor €4,95 een nieuwe volumeknop besteld. Lijkt erop dat je die dingen zo erin kan drukken afgaande op plaatjes. Liever een sponzige knop dan geen knop. Prutsers bij Dynafix.

//Knopje erin gedrukt en het is alsof ie gloednieuw is. Was gewoon een origineel exemplaar met dezelfde kleur. Het sponzige gevoel is ook weg. :')

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 13-02-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Sinds de laatste update, gaat mijn accu echt niet meer zo lang mee als voorheen.
Nog meer die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

henklbr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Jouw post henklbr in "[Samsung Galaxy Note 10-serie] Ervaringen & Discussie" is nog op basis van de december security update. Krijg OTA sindsdien geen updates binnen, even februari afwachten maar

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 12:44

SteveV

Schtiefv Meister

diquan2001 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:25:
Sinds de laatste update, gaat mijn accu echt niet meer zo lang mee als voorheen.
Nog meer die dit probleem hebben?
Zelfde hier en ook bij een collega.
Moet tussentijds opladen anders red ik het niet een volle dag.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:54
@diquan2001 en @SteveV, hier ging de batterij ook snel leeg na de update. Wat mij heeft geholpen is een factory reset.

Geen ideale en gebruiksvriendelijke oplossing, maar ik was het sowieso van plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:47
Vandaag OTA voor de Feb android beveiligingspatch (PHN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Dijkstra88 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:28:
Vandaag OTA voor de Feb android beveiligingspatch (PHN)
Bedankt voor het doorgeven! Zojuist hier ook aan het downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Bij mij nog niets, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
Rio schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:21:
Bij mij nog niets, ben benieuwd
Zit je wel op EUA5 firmware op PHN? (patch januari) Dan zou je deze OTA moeten ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstra88
Trently schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Bedankt voor het doorgeven! Zojuist hier ook aan het downloaden en installeren.
Graag gedaan! Note 10+ is nog een prima telefoon en zo blijven wij up to date😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
Dijkstra88 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Graag gedaan! Note 10+ is nog een prima telefoon en zo blijven wij up to date😁
Daar heb je absoluut gelijk in! Toestel bevalt hier ook nog steeds zeer goed.
Voorlopig blijft mijn Note 10+ mijn trouwe metgezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
En voorlopig kunnen we nog even van de updates genieten!

https://news.samsung.com/...supdates-galaxy-producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
Beveiligingsupdates*

Maar goeie ontwikkeling. Wel een factor waardoor Apple een voorsprong had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Dijkstra88 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:10:
[...]

Zit je wel op EUA5 firmware op PHN? (patch januari) Dan zou je deze OTA moeten ontvangen.
Ik zit op deze henklbr in "[Samsung Galaxy Note 10-serie] Ervaringen & Discussie", wel alles PHN, PHN / PHN, PHN, maar zit daarmee nog op december patch. Ging altijd goed, maar zal deze ronde wel weer ff flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rio op 22-02-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstra88
Rio schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Ik zit op deze henklbr in "[Samsung Galaxy Note 10-serie] Ervaringen & Discussie", wel alles PHN, PHN / PHN, PHN, maar zit daarmee nog op december patch. Ging altijd goed, maar zal deze ronde wel weer ff flashen.
Ja, daar zat ik ook eerst op. In Januari poste henkjr 2 firmware versies, met 2x jan patch, maar 2 verschillende versies met o.a. de EUA5. Ik flashte toen handmatig de EUA5 versie. De EUA5 is met OTA en officiële versie voor NL PHN. Die is ook met OTA naar Feb beveiligingspatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Dijkstra88 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:22:
[...]

Ja, daar zat ik ook eerst op. In Januari poste henkjr 2 firmware versies, met 2x jan patch, maar 2 verschillende versies met o.a. de EUA5. Ik flashte toen handmatig de EUA5 versie. De EUA5 is met OTA en officiële versie voor NL PHN. Die is ook met OTA naar Feb beveiligingspatch.
Zo heb ik het gisteren ook gedaan idd, works like a charm! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trently
De One UI 3.1 update is voor de Note 10 (plus) uitgebracht!
Ben benieuwd wanneer we hem hier in Nederland kunnen downloaden

https://www.sammobile.com...i-3-1-update-rolling-out/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 25 Feb 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

What's new:
* March security patches (Samsung Android Security Updates)
* OneUI 3.1

Model SM-N975F
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 21054212
Build date Thu, 18 Feb 2021 05:22:26 +0000
Security Patch Level 2021-03-01
Multi-CSC OXM
PDA N975FXXU6FUBD
CSC N975FOXM6FUBD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2LiVbM1juud7oodUoHKtJG3ySc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pw4pUSfJr7lhTbJPzL5PEmRi.png?f=fotoalbum_large

SM-N975F OXM multi-CSC:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 18:31

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Is het iemand al gelukt om de 'eraser'-functie te activeren in de Galerij?

Heb de hierboven aangegeven One UI 3.1 geflashed, maar krijg met geen mogelijkheid 'Labs' zichtbaar in de editor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Samsung Note 10+ beveiligingsupdate maart en One UI 3.1 via OTA is binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstra88
OTA komt net binnen bij mij. Maart sec patch + one UI 3.1 op PHN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Na de laatste twee updates 'stottert' het GPS signaal in Android auto van Flitsmeister en Waze. Google Maps werkt wel vloeiend. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb PHN en de vorige keer met de files van @henklbr geupdatet (patches van december), maar krijg geen updates binnen, ook niet als ik expliciet zoek. Kan dat kloppen en kan ik daar iets aan doen/checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
418O2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:13:
Ik heb PHN en de vorige keer met de files van @henklbr geupdatet (patches van december), maar krijg geen updates binnen, ook niet als ik expliciet zoek. Kan dat kloppen en kan ik daar iets aan doen/checken?
Flash de laatste PHN-firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
henklbr schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:03:
[...]

Flash de laatste PHN-firmware?
Ja dat zal ik maar gaan doen. Maar dat ging de vorige keer niet helemaal lekker (tip voor anderen: niet doen via de USB poorten van je kast) dus toen moest ik alles kaal flashen en bleken mijn updates door elkaar te lopen van verschillende toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

418O2 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ja dat zal ik maar gaan doen. Maar dat ging de vorige keer niet helemaal lekker (tip voor anderen: niet doen via de USB poorten van je kast) dus toen moest ik alles kaal flashen en bleken mijn updates door elkaar te lopen van verschillende toestellen
Zie paar posts hierboven; ik had daar ook last van. PHN er gewoon overheen gooien. Mijn advies: pak de 1 na laatste versie zodat je daarna gelijk kunt checken of hij 'm weer OTA oppakt naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rio schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Zie paar posts hierboven; ik had daar ook last van. PHN er gewoon overheen gooien. Mijn advies: pak de 1 na laatste versie zodat je daarna gelijk kunt checken of hij 'm weer OTA oppakt naar de laatste versie.
Heb de laatste maar geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 13:21
Ik krijg net deze update binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJm_rR5bmEVt-c2IAy94qe0eY-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgkiXIYRy6VydshNc7A5GT4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Die stond vorige week al klaar voor je ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 16:37
SteveV schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:51:
Na de laatste update werken de app melding iconen ook weer op een originele Samsung clear view cover.
Voorheen waren de meldingen weg na +-10 seconden. Navraag bij Samsung gedaan en die vertelde dat het een feature was dat de meldingen weg gingen.

Nu werkt het wel en daar heb ik slechts 1,5 jaar op moeten wachten :P
Ha, nooit geweten dat dit langer dan 10 second kon. Ik vond het al merkwaardig dat je dit niet kon verlengen.

Ander punt: wie weet hoe je de Bixby knop / zijknop meer dan een custom functie kan geven? Nu kan je alleen 2x klikken customizen, maar een long press niet.

Alle apps in de store die ik heb getest werken niet op mijn Note 10.

[ Voor 17% gewijzigd door dirkjesdirk op 12-03-2021 15:45 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

dirkjesdirk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:40:
[...]

Ha, nooit geweten dat dit langer dan 10 second kon. Ik vond het al merkwaardig dat je dit niet kon verlengen.

Ander punt: wie weet hoe je de Bixby knop / zijknop meer dan een custom functie kan geven? Nu kan je alleen 2x klikken customizen, maar een long press niet.

Alle apps in de store die ik heb getest werken niet op mijn Note 10.
We hebben geen Bixby knop, maar gewoon een multifunctionele 'side button'. Volgens mij zoek je deze:
https://play.google.com/s...mworks.sidekeybuttonremap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Rio schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:06:
[...]

We hebben geen Bixby knop, maar gewoon een multifunctionele 'side button'. Volgens mij zoek je deze:
https://play.google.com/s...mworks.sidekeybuttonremap
Ik heb die app al zeker 5x geprobeerd maar die doet het bij mij echt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bes-r
dirkjesdirk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb die app al zeker 5x geprobeerd maar die doet het bij mij echt niet helaas.
Heb je wel alle installatiestappen doorlopen? Hij heeft permissies nodig om goed te werken.

Hier doet de app het perfect, nu ook met OneUI 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Ook hebben we al een tijdje enige mogelijkheden via Instellingen / Geavanceerd / Zijtoets

Hopelijk hebben we je wat verder geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Dank voor de reacties. Via de Instellingen / Geavanceerd / Zijtoets kan je dus maar 1 ding instellen (double press). Niet de long press.
De app werkt bij mij niet ook niet bij het toestaan van alle permissies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Heb je de instelling Raam Open / Telefoon Uitwerpen al geprobeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb de ING / Samsung S21 actie gepakt (1004 euro voor de 256Gb Ultra....), dus ik meld me hier af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 16:15
418O2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:45:
Ik heb de ING / Samsung S21 actie gepakt (1004 euro voor de 256Gb Ultra....), dus ik meld me hier af :)
bij vianen telecommaar 995 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
crazyfrog schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:16:
[...]

bij vianen telecommaar 995 ;)
Dat zal, maar ik koop liever bij Samsung

1049 trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
418O2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:45:
Ik mag mijn telefoon ook al verlengen, maar zie geen toestel dat er direct uitspringt. De gehele S21 linie heeft zowel voor als nadelen. Ben altijd Note fan geweest en helaas komt er dit jaar geen Note 21 uit wegens gebrek aan productie chips. Heb zelf de 12 GB/512 GB versie vanaf begin dat deze uitkwam via preorder en die is nog snel zat. Denk toch nog maar een jaar verlengen en hopen op een Note 22 + volgend jaar :).

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkstra88 op 28-03-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

OTA update beschikbaar. Bevat niets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Rio schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:07:
OTA update beschikbaar. Bevat niets speciaals.
Camera update zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Maar geen director mode 😖

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

RIP @henklbr 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Hoezo?
Is er wat gebeurt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
R.I.P. Henk

Bedankt Henk voor de hulp al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
R.I.P. henklbr. Zag het bericht voorbij komen op sammobile. Een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:31
We zullen Henk missen! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Ik krijg weinig tot geen meldingen van Gmail op m'n Note 10+
Settings gechecked en alles staat aan volgens mij
Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bes-r
Drukkert schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:35:
Ik krijg weinig tot geen meldingen van Gmail op m'n Note 10+
Settings gechecked en alles staat aan volgens mij
Meer mensen die hier last van hebben?
In het verleden wel gehad. De app staat waarschijnlijk in sluimerstand door de batterij optimalisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drukkert
bes-r schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:25:
[...]

In het verleden wel gehad. De app staat waarschijnlijk in sluimerstand door de batterij optimalisatie.
Hahaha! Schot in de roos denk ik. App stond idd in de sluimerstand.
Zal beter moeten gaan nu dus.

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Nu online

Rio

Ik heb al een boek

OTA update beschikbaar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 13:28

JeeVee

Mens agitat molem

Juni security update beschikbaar via OTA.
*O*

In de vorm van firmwareversie N97*FXXS7FUEB rolt update uit naar de Note 10 Plus.

Verbeteringen zijn beperkt en betreffen voornamelijk de beveiliging van de software op het toestel.

Met de security patch van juni worden 34 punten in het Android OS aangepakt, en 19 fixes voor Samsung's eigen software geïnstalleerd. De Contacten app en verschillende processor drivers worden ook aangepakt.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:32
Is de Note 10 (+) het nog waard om als tweedehands binnen te halen? En dan bedoel ik vooral qua security updates.

Ik zie het wel zitten om hem zakelijk te gaan gebruiken en qua scherm en pen zie ik de potentie. Ik wil alleen niet direct veel meer geld neerleggen voor de 20.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy Note 10-serie] Levertijden en prijzen