Komen portieren van een eigen geparkeerde auto niet ook tegen dat muurtje aan? Dan zouden een paar goed geplaatste paaltjes ruimte open kunnen laten voor die portieren.
Als dit in België zou gebeurd zijn, zou ik zeggen: klacht indienen bij de politie wegens vluchtmisdrijf, duidelijk vermelden dat je getuigen hebt.
Door zomaar weg te rijden heeft de chauffeur al duidelijk te kennen gegeven dat deze geen intentie heeft om zijn verantwoordelijkheid hiervoor zomaar op te nemen. Sterker nog, je zou zelfs kunnen stellen dat het je burgerplicht is om klacht in te dienen tegen deze persoon. In de hoop dat hij bij een volgend incident wél netjes ter plaatse blijft of de politie verwittigt.
Door zomaar weg te rijden heeft de chauffeur al duidelijk te kennen gegeven dat deze geen intentie heeft om zijn verantwoordelijkheid hiervoor zomaar op te nemen. Sterker nog, je zou zelfs kunnen stellen dat het je burgerplicht is om klacht in te dienen tegen deze persoon. In de hoop dat hij bij een volgend incident wél netjes ter plaatse blijft of de politie verwittigt.
Choose your battles. Het klinkt alsof dit veel tijd en energie gaat kosten. Dus ik zou er mee ophouden. Gewoon zelf weer even neerzetten.
Het muurtje heeft zijn werk gedaan. De koerier heeft vast schade aan zijn auto en zal de volgende keer wel beter uitkijken.
Ik ben geen jurist, maar als je wel door wilt gaan dan zal je de koerier eerst aansprakelijk moeten stellen. Duidelijk maken wat er is gebeurd en welke oplossing je wilt op welke termijn.
Let wel dat er wat voorwaarden zijn voor aansprakelijkheid waar best enige discussie over kan ontstaan.
Is sprake van een onrechtmatige daad?
Had die koerier daar mogen rijden? Had hij dat muurtje moeten zien?
Is de schade toe te rekenen aan de koerier?
Staat het muurtje op een logische plaats? Het feit dat het muurtje regelmatig wordt omgereden wekt op dit punt vermoedelijk in je nadeel.
Is sprake van een causaal verband?
Heeft de onrechtmatige daad de schade veroorzaakt? Was het muurtje niet zo wankel dat hij uit zichzelf is omgewaaid?
Is er sprake van schade?
De stenen moeten weer gestapeld worden, dus er lijkt wel schade. Je kunt je alleen afvragen hoeveel moeite je hier in wilt steken.
De argumenten zijn nu natuurlijk wat flauw, maar het kan uiteindelijk best lastig zijn om je gelijk te krijgen. Het lijkt een principiele zaak, en daar gaat bijv. rechtsbijstand verzekering ook niet bij helpen. Die zouden je gewoon het schadebedrag uitkeren, omdat het goedkoper is dan de discussie te voeren.
Het muurtje heeft zijn werk gedaan. De koerier heeft vast schade aan zijn auto en zal de volgende keer wel beter uitkijken.
Ik ben geen jurist, maar als je wel door wilt gaan dan zal je de koerier eerst aansprakelijk moeten stellen. Duidelijk maken wat er is gebeurd en welke oplossing je wilt op welke termijn.
Let wel dat er wat voorwaarden zijn voor aansprakelijkheid waar best enige discussie over kan ontstaan.
Is sprake van een onrechtmatige daad?
Had die koerier daar mogen rijden? Had hij dat muurtje moeten zien?
Staat het muurtje op een logische plaats? Het feit dat het muurtje regelmatig wordt omgereden wekt op dit punt vermoedelijk in je nadeel.
Is sprake van een causaal verband?
Heeft de onrechtmatige daad de schade veroorzaakt? Was het muurtje niet zo wankel dat hij uit zichzelf is omgewaaid?
Is er sprake van schade?
De stenen moeten weer gestapeld worden, dus er lijkt wel schade. Je kunt je alleen afvragen hoeveel moeite je hier in wilt steken.
De argumenten zijn nu natuurlijk wat flauw, maar het kan uiteindelijk best lastig zijn om je gelijk te krijgen. Het lijkt een principiele zaak, en daar gaat bijv. rechtsbijstand verzekering ook niet bij helpen. Die zouden je gewoon het schadebedrag uitkeren, omdat het goedkoper is dan de discussie te voeren.
Verwijderd
Ik denk dat alles er daar veel mooier zou uitzien ZONDER dat gekke muurtje. Hey! Dan is je probleem ook meteen opgelost.
en word je oprit aan stront gereden....Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:54:
Ik denk dat alles er daar veel mooier zou uitzien ZONDER dat gekke muurtje. Hey! Dan is je probleem ook meteen opgelost.
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Ik zou zelf een flink stalen I-profiel (of H-profiel) een eind de grond in rammen (of ingraven, rammen lijkt mij makkelijker ivm ruimte/uitgraven) op de hoeken van dat muurtje (of iets er voor), knap persoon die dat nog omver rijdt. Grote schade aan auto, dat wel - maar dat doen ze dan zelf.
[ Voor 19% gewijzigd door MineTurtle op 07-08-2019 10:08 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Dit zou ik denk ik ook doen. Muurtje iets inkorten, stevige paal/profiel de grond in werken en daar nog een reflector op zodat het wel goed zichtbaar is. Evt. iets hoger houden dan het muurtje ook voor zichtbaarheid.BierfietsNL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:56:
Ik zou zelf een flink stalen I-profiel (of H-profiel) een eind de grond in rammen (of ingraven, rammen lijkt mij makkelijker ivm ruimte/uitgraven) op de hoeken van dat muurtje (of iets er voor), knap persoon die dat nog omver rijdt. Grote schade aan auto, dat wel - maar dat doen ze dan zelf.
Wat je ook zou kunnen doen is een flinke plantenpak precies op de hoek zetten, dat valt ook wel wat meer op. Daarnaast zal een zware plantenbak ook niet zomaar omver gereden worden. Weet alleen niet of je dan zelf nog makkelijk je oprit af kan draaien.
Voor de schade die je nu hebt; ik zou er niet te veel energie in steken en rechtsbijstand inschakelen. Dan krijg jij je schade vergoed, en is het afgedaan. Waarschijnlijk is het bedrag niet hoog genoeg dat er echt werk van wordt gemaakt, dus dan is het nog snel afgehandeld ook.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Mijn buurman 6 huizen verderop heeft een mooie betonnen plantenbak neergezet met felle bloemen erin. Probleem wat hij had (en jij ook) was direct opgelost!
Lijkt helaas gemeengoed te worden dit soort reacties. 'Deuk in je nummerplaat? Ah joh stel je niet aan'.TheBorg schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:29:
Ik weet niet of ik moet lachten of moet huilen.
Aso chauffeur rijdt muurtje omver.
Reactie tweakers:
[...]
[...]
[...]
[...]
Ga toch weg man. De enige oplossing is dat het koeriersbedrijf een tuinman of aannemer regelt en dat het muurtje over een paar weken weer keurig overeind staan.
Maar als het andersom is, is de wereld te klein.
Sloop spullen van anderen, dan neem je je verantwoording. Zo werkt het leven.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Lage muurtjes op woonerven en bedrijven terreinen zouden gewoon verboden moeten worden of verplicht zo'n oranje kleuterfietsvlaggetje erop moeten hebben. Paaltjes ook. Vooral die ruim onder het raam eindigen.
Als er (Zoals bij ons) elke week wel iemand tegen zo'n paaltje rijdt moet je misschien eens gaan nadenken of het wel zo goed is. Wij hebben er destijds vlaggetjes opgezet.
Als er (Zoals bij ons) elke week wel iemand tegen zo'n paaltje rijdt moet je misschien eens gaan nadenken of het wel zo goed is. Wij hebben er destijds vlaggetjes opgezet.
★ What does that mean? ★
Ik heb het inderdaad al voorgelegd bij de gemeente vorige week. Het is een straat waar je sowieso maar 30 mag, maar veelal hard wordt gereden. Er lopen veel mensen met honden en er spelen kinderen, terwijl er in de bocht achterin de foto maar ruimte is voor 1 auto. Hier mag een keer iets aan gedaan worden mijn inziens. Maar ik zelf heb ook gevraagd of ze een muur langs mijn oprit willen zetten zodat het hun verantwoordelijkheid is, of mij de hoek grond geven dan bouw ik zelf een schuine muur, of aan de andere kant de begroeiing weg te nemen en dit bij de straat te trekken (al nodigt dit weer uit tot harder rijden), iets in die richting in ieder geval.
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Nope, ik kan 4 deuren open zetten en blijf volledig op mijn eigen oprit zonder de muur te raken.CaptJackSparrow schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:39:
Komen portieren van een eigen geparkeerde auto niet ook tegen dat muurtje aan? Dan zouden een paar goed geplaatste paaltjes ruimte open kunnen laten voor die portieren.
Wat een eigenaardige reacties weer.
Dit is een verkeersongeval met vluchtmisdrijf, niets meer, niets minder. Aangifte doen bij de politie is dus hetgeen je onmiddellijk moet doen. De werkgever van de chauffeur heeft daar 0,0 mee te maken.
Dit is een verkeersongeval met vluchtmisdrijf, niets meer, niets minder. Aangifte doen bij de politie is dus hetgeen je onmiddellijk moet doen. De werkgever van de chauffeur heeft daar 0,0 mee te maken.
Arm muurtjeFreeaqingme schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:44:
Je kan ook overwegen aangifte te doen bij de politie. Dit geldt in ieder geval als doorrijden na een ongeval.
Ik geloof niet dat muurtjes een identiteit zijnJa, wegrijden van een plaats van een verkeersongeval is strafbaar. Dat is bepaald in artikel 7 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 94). Dit artikel verbiedt twee dingen: doorrijden na een verkeersongeval waarbij iemand overlijdt of een ander letsel of schade heeft opgelopen, zonder dat je je identiteit kenbaar hebt gemaakt. Daarnaast mag je niemand in hulpeloze toestand achterlaten na een ongeluk. In beide gevallen is niet relevant of u wel of niet schuld hebt aan het ongeluk. Na een ongeval moet u ter plaatse blijven. Overtreding van artikel 7 is een misdrijf. Die straf staat los van een eventuele straf voor het veroorzaken van een ongeluk.
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2019 12:08 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Reken maar dat door rijden na het stuk maken van iets (of dat nu een verkeersbord, vangrail, openbaar groen, etc) een misdrijf is en dat de politie je daarvoor van huis op kan komen halen. Dit is letterlijk gebeurd bij de vader van een vriend van me. Die reed z'n hele onderkant stuk op een houten laag gemeentepaaltje (die stond dus nu krom).AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:06:
[...]
Arm muurtje![]()
[...]
Ik geloof niet dat muurtjes een identiteit zijn.
Hm, daar heb je gelijk in, maar het ligt ook een beetje aan de prioriteiten van de politie. Aangifte kan @ThisGuy wel doen, maar ik denk dat het sneller gaat als het gewoon direct tussen de partijen wordt opgelost.immetjes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:09:
[...]
Reken maar dat door rijden na het stuk maken van iets (of dat nu een verkeersbord, vangrail, openbaar groen, etc) een misdrijf is en dat de politie je daarvoor van huis op kan komen halen. Dit is letterlijk gebeurd bij de vader van een vriend van me. Die reed z'n hele onderkant stuk op een houten laag gemeentepaaltje (die stond dus nu krom).
@ThisGuy als alternatief van een muurtje, kun je niet een schrikblok of parkeerbol plaatsen?
En een strook met reflectie? Dan moet het de bestuurder wel opvallen, tenzij hij een zeer slechte oogafwijking heeft.
[ Voor 67% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2019 12:18 ]
Of zo'n flexibele paal (maar dan gevuld met beton / stalen pijpAW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:18:
En een strook met reflectie? Dan moet het de bestuurder wel opvallen, tenzij hij een zeer slechte oogafwijking heeft.
Maar het stukje waar geparkeerd wordt is toch een officiële (openbare?) parkeerplaats, al dan is deze erg klein? Of gewoon een stukje groenstrook/stoep?
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2019 12:23 ]
Vervelende situatie, maar wanneer dit 3x per jaar gebeurt, kun je misschien bij de gemeente voorstellen om daar een plantenbak te laten plaatsen.
Nee, je komt zelfs uit voor de oprit van de buren. Er zijn meerdere parkeervakken in de straat en in de straat zelf mag officieel niet geparkeerd worden.AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:22:
Maar het stukje waar geparkeerd wordt is toch een officiële (openbare?) parkeerplaats, al dan is deze erg klein? Of gewoon een stukje groenstrook/stoep?
Wat een bezorger doet is stoppen (uitladen van goederen). Dat mag wel bij enkel een parkeerverbod.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Naast je muurtje mag er niet geparkeerd worden, vraag de gemeente om palen/bakken op die plek. Heeft niemand last van en vergroot de veiligheid.
Gelukkig niet, de lage muurtjes hebben een prima functie. Het aangeven van grenzen zonder dat ze het zicht belemeren. Het zou voor een bestuurder niet lastig moeten zijn om een muurtje te kunnen zien en te begrijpen dat ze het muurtje wel of niet gaan raken.MrMonkE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:00:
Lage muurtjes op woonerven en bedrijven terreinen zouden gewoon verboden moeten worden
Daar kan je natuurlijk afvragen waar de grens ligt van de muurtjes en tot waar je vlaggetjes moet plaatsen. Nemen we daarin vrachtwagens mee kan je ieder muurtje minimaal 1.75m hoog maken of er vlaggetjes op plaatsen.of verplicht zo'n oranje kleuterfietsvlaggetje erop moeten hebben. Paaltjes ook. Vooral die ruim onder het raam eindigen.
Dat men een bijzonder beperkt ruimtelijk inzicht heeft toont aan dat ze wellicht niet capabel zijn om een voertuig te besturen. Waarbij je wel moet realiseren dat ongelukken gebeuren en je dat niet gaat voorkomen, ook niet in dit geval. Per ongeluk vooruit rijden ipv achteruit kan de beste overkomen en de afhandeling is hier meer het probleem.
Heb met eenzelfde soort bijltje moeten hakken. Onze voortuin, op een hoek van een kruising in een woonwijk, was eerder afgebakend door spoorbielzen die de grond in waren gewerkt. Dit werd door de diverse vrachtwagens (en auto's) langzaam maar zeker gewoon aan gort gereden.
Nu ligt er eenzelfde soort afbakening, maar dan van ruim een kuub gewapend beton. Eroverheen groeit een taxushaag. Alles netjes binnen de erfgrens.
Inmiddels al twee vrachtwagenchauffeurs die aangebeld hebben omdat ze een band lek gereden hebben en ons de schuld willen geven. Good luck with that, je hebt met je vrachtwagen niets op ons perceel te zoeken.
Nu ligt er eenzelfde soort afbakening, maar dan van ruim een kuub gewapend beton. Eroverheen groeit een taxushaag. Alles netjes binnen de erfgrens.
Inmiddels al twee vrachtwagenchauffeurs die aangebeld hebben omdat ze een band lek gereden hebben en ons de schuld willen geven. Good luck with that, je hebt met je vrachtwagen niets op ons perceel te zoeken.
Groetjes
Buiten het welles-nietes om met de bezorger (welke ik volledig begrijp, maar ik zou er niet al te veel moeite in stoppen), zou ik gewoon een dikke stalen paal op de hoek van het muurtje zetten.
Dan ligt a) je muurtje niet gelijk om en b) rijden ze niet zomaar weg als ze er tegen aan zitten.
Dan ligt a) je muurtje niet gelijk om en b) rijden ze niet zomaar weg als ze er tegen aan zitten.
AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:06:
Ik geloof niet dat muurtjes een identiteit zijn. Hoe vaak gebeurt het op parkeerplaatsen dat er spiegels worden afgereden terwijl de dader heus niet wacht op de eigenaar van de auto.
Het is niet altijd mogelijk/realistisch om op de locatie te blijven. Stel je hebt geen telefoon en papier/papier bij je, en je bent in the middle of nowhere tegen een lantaarnpaal gereden. Dan is het idee dat je binnen 12 uur een melding doet bij de politie. Kan ook zijn dat je daarvoor al een huisbezoek krijgt van de politie, in dat geval was je melding te laat.waarbij iemand [...] schade heeft opgelopen, zonder dat je je identiteit kenbaar hebt gemaakt
Voordeel van aan aangifte zou zijn dat de politie zich druk maakt over de schuldvraag, en jij je gewoon kan voegen in die rechtzaak voor wat je schade betreft. Praktisch gezien is de kans heel groot dat de vervoerder belt en vraagt "wat was de schade? Als ik die vandaag nog overmaak, wil jij dan je aangifte intrekken?".
Je creëert een pressiemiddel die je relatief weinig moeite kost.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Je kunt het bij je eigen verzekering neer leggen met zijn gegevens, alleen de kans is natuurlijk wel dat ze er niet veel mee doen en jou gewoon het bedrag uitkeren.
Heb ik ook gedaan toen er iemand met een Dodge RAM 1500 mijn garage binnen reed, maar goed dat was ook iets meer schade en hij had zijn gegevens achter gelaten
Heb ik ook gedaan toen er iemand met een Dodge RAM 1500 mijn garage binnen reed, maar goed dat was ook iets meer schade en hij had zijn gegevens achter gelaten
Maar, TS, als je geen aangifte wil doen, niet met de bestuurder wellus / nietes wil spelen en de gesprekken lopen stroef met de werkgever (volgens mij geen partij hier, maar ok) - wat wil je dan?*
* Zeg alsjeblieft niet dat je tips wilt hoe je dit muurtje kan verbeteren - haha, tweakers will be tweakers.
@GrooV Dat is wel de laatste auto die je in je gevel wilt hebben volgens mij
* Zeg alsjeblieft niet dat je tips wilt hoe je dit muurtje kan verbeteren - haha, tweakers will be tweakers.
@GrooV Dat is wel de laatste auto die je in je gevel wilt hebben volgens mij
[ Voor 12% gewijzigd door N1ckk op 07-08-2019 15:15 ]
Opmerkelijk dat UPS zo handelt. Ik had een tijdje terug iets soortgelijks: DHL-bestuurder reed achteruit tegen mijn geparkeerde auto aan. Met trekhaak m'n kentekenplaat dubbelgevouwen (ok: verbogen, maar dubbelgevouwen bekt beter). Verder geen schade.
Contact opgenomen met hun webcare, mailtje gestuurd naar de schadeafdhandel-afdeling. "Gelet op de geringe schade zal DHL zonder erkenning van aansprakelijkheid en ter finale kwijting uw schade a € 39,33 vergoeden."
Had 't geld binnen een paar dagen op m'n rekening.
Niet dat je een reet hebt aan mijn verhaal, maar goed
Contact opgenomen met hun webcare, mailtje gestuurd naar de schadeafdhandel-afdeling. "Gelet op de geringe schade zal DHL zonder erkenning van aansprakelijkheid en ter finale kwijting uw schade a € 39,33 vergoeden."
Had 't geld binnen een paar dagen op m'n rekening.
Niet dat je een reet hebt aan mijn verhaal, maar goed
Ik snap echt oprecht niet dat mensen hier het muurtje de schuld geven of de plaatsing er van.
Het muurtje staat op de grond van iemand, oftewel hoor je daar heel simpel niet te rijden met je bus.
Persoonlijk vind ik de beredenering dat het niet te zien is vanuit de bus bs, dat is een kind die met stoepkrijt bezig is ook niet.
De chauffeur begaat een fout, had dit moeten melden, deed dit niet en toen werd het een blunder.
(overigens zou ik voor mezelf wel het muurtje opnieuw opbouwen met een aantal metalen staven er in zodat hij blijft staan)
Het muurtje staat op de grond van iemand, oftewel hoor je daar heel simpel niet te rijden met je bus.
Persoonlijk vind ik de beredenering dat het niet te zien is vanuit de bus bs, dat is een kind die met stoepkrijt bezig is ook niet.
De chauffeur begaat een fout, had dit moeten melden, deed dit niet en toen werd het een blunder.
(overigens zou ik voor mezelf wel het muurtje opnieuw opbouwen met een aantal metalen staven er in zodat hij blijft staan)
Yep... volledig akkoord.jichem schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:06:
Ik snap echt oprecht niet dat mensen hier het muurtje de schuld geven of de plaatsing er van.
Ergens begrijp ik de redenatie wel van "ach, wat kost zoiets, verlies nemen en terug metselen" en ik zou er een eerste keer wellicht ook zo over denken ware het niet dat dit muurtje klaarblijkelijk zo'n 3x per jaar wordt omver gereden. Ik kan begrijpen dat TS ook iets heeft van "f*** it, moet ik wéér 60 euro en 2u tijd investeren om dat muurtje te hermetselen omdat één of andere aso het omver rijdt zonder briefje achter te laten?"
...in dit geval mét getuigen en onbeschofte/onbeleefde bejegening achteraf + ontkenning... Neen, noem het principe, noem het wat je wil maar ik zou het er ook niet meer bij laten, zéker niet na het complete gebrek aan respect en redelijkheid van de chauffeur.
Zoals TS ook zegt: had ie "sorry" gezegd was dit een heel ander verhaal geweest, je kan gehaast zijn, zelfs te gehaast om het ter plekke te regelen, maar dan geef je je telefoonnummer of laat je het via je baas regelen maar gewoon doorrijden en maken dat je weg komt, dat doe je niet, al gaat het om een klein muurtje, al gaat het om één baksteen, het is iemands spul, daar ga je mee om zoals je wil dat anderen met jouw spullen omgaan en een ongelukje kan gebeuren maar dan neem je je verantwoordelijkheid en zeg je bij je O zo dringende volgende afspraak waarvoor je zo gehaast bent maar dat je door omstandigheden niet eerder kon opdagen.
Verantwoordelijkheid nemen, het lijkt wel alsof het geld kost, je ziet het zelden spontaan gebeuren en soms moet je het eruit sleuren...

Je kunt ook een (stevige) boom aan het einde van het muurtje zetten.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Misschien denk ik te simpel, maar misschien reflecterende folie op de bovenste rij aanbrengen?
Grijs op grijs op grijs zoals nu werkt zichtbaarheid niet in de hand.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Maar dan zit je weer met gedoe: welk type boom, wortelt die diep of laag (waardoor grondbedekking naar boven kan komen) van wie neemt die het zicht weg, hoe groot wordt die, welke kant kan hij omvallen bij hevige wind of blikseminslag, hoeveel keer snoeien per jaar, blaadjes ruimen elke herfst, etc...Juup schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:
[Afbeelding]
Ik zou eerder informeren hoe -of het laten doen eventueel- je een gelijkaardig muurtje kan zetten binnenin verstevigd met stalen wapening. als het echt zo vaak omgereden wordt is dat nog niet zo gek.
Ik dacht er ook net aan; in felle kleur verven en/of reflecterende strips of plastic reflectoren aanbrengen... Maar dat moet je dan ook maar mooi vinden natuurlijk, het zou de zichtbaarheid weliswaar alleen maar ten goede komen.Maarten_E schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:35:
Misschien denk ik te simpel, maar misschien reflecterende folie op de bovenste rij aanbrengen?
[ Voor 30% gewijzigd door PinusRigida op 07-08-2019 16:41 ]
Dit is een woonerf, dus je zou mogen verwachten dat automobilisten wel iets meer uit de doppen kijken. En wat als je grijze auto er nou staat? Of als er een grijze lantaarnpaal stond? Lijkt me stug dat alles voor blinde automobilisten als een kerstboom versierd moet worden.Maarten_E schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:35:
Gewoon laten staan en lekker stevig maken zou mijn insteek zijn. Dat ding is even goed zichtbaar als een gemiddelde lantaarnpaal of electriciteitskastje.
Oprotten met die auto’s en waarom moet deze man van alles aanpassen aan zijn muurtje wat hem steeds maar geld kost
Gewoon er een cam op zetten en elke keer geld vangen van alle automobilisten die er tegenaan rijden.
Gewoon er een cam op zetten en elke keer geld vangen van alle automobilisten die er tegenaan rijden.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ja het is een woonerf, maar ik kan mij voorstellen dat als je daar vlug stopt je in je busje die rij stenen niet meer ziet. Dat is niet het geval bij een auto of lantaarnpaal. Als je dan wat reflecterende folie erover doet, heb je een hogere attentiewaarde en stopt de chauffeur wellicht zo dat hij de folie nog ziet en er omheen ipv overheen rijdt.ikt schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Dit is een woonerf, dus je zou mogen verwachten dat automobilisten wel iets meer uit de doppen kijken. En wat als je grijze auto er nou staat? Of als er een grijze lantaarnpaal stond? Lijkt me stug dat alles voor blinde automobilisten als een kerstboom versierd moet worden.
Gewoon laten staan en lekker stevig maken zou mijn insteek zijn. Dat ding is even goed zichtbaar als een gemiddelde lantaarnpaal of electriciteitskastje.
Denk dat jouw oplossing duurder is dan wat folie eroverheen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Exactly... Maar als je uiteindelijke doel is om zelf minder last te hebben moet je het soms inventief gaan oplossen. Zo'n muurtje opvallend maken zou niet nodig mogen zijn... Maar sommige mensen zullen nooit leren of zijn gewoon onoplettend.ikt schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Dit is een woonerf, dus je zou mogen verwachten dat automobilisten wel iets meer uit de doppen kijken. En wat als je grijze auto er nou staat? Of als er een grijze lantaarnpaal stond? Lijkt me stug dat alles voor blinde automobilisten als een kerstboom versierd moet worden.
Het bordje "dit is geen hondentoilet" op de hoek van mijn onafgebakend voortuintje zou ook niet nodig moeten zijn... Maar helaas...
[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 07-08-2019 16:58 ]
Ach zolang mensen nog frontaal op knalgele, van felle knipperende lampen voorziene pijlwagens van Rijkswaterstaat knallen denk ik niet dat er ook maar iets is wat afdoende helpt
Hahaha, ik vind de laatste reacties erg amusant. YourMom slaat de spijker vrijwel op z'n kop, beetje mijn gedachte zoals geuit in het eerste bericht.
Toevallig staat er tot zaterdag ook een grijze auto achter, daarna een roodachtige dus hopelijk valt de grijze muur dan meer op. Ik denk, nogmaals, dat het niet te maken heeft met de zichtbaarheid van de muur. Men ziet de muur, maar snijdt de bocht door snelheid of petjesgedrag toch nét wat teveel af. In dit geval, zette de koerier de auto per ongeluk in zijn vooruit i.p.v. z'n achteruit en ramde daarmee met de koeriersbus het muurtje netjes in het midden. Een klein tikje met zo'n gewicht is genoeg. Ik kan normaal op het muurtje staan, springen, het proberen om te duwen, maar er komt geen beweging in hoor..
Anyways, het is tot een einde gekomen. De koerier heeft me zelf gebeld, en ik denk dat wat hij probeerde te vertellen is dat het hem speet, hij dacht echt dat hij had niet had gedaan maar ergens wist hij het wel. Hij had 60,- in de brievenbus gedaan (dat heb ik als vorige week een keer als aanbod gedaan) en bood zijn excuses aan. Ik heb hem vervolgens bedankt voor de nette afhandeling en nogmaals aangegeven hoe ik erover dacht, maar dat kon hij volgens mij niet volgen. Ik denk dat ik een dome camera ga kopen van die 60,- ...
Toevallig staat er tot zaterdag ook een grijze auto achter, daarna een roodachtige dus hopelijk valt de grijze muur dan meer op. Ik denk, nogmaals, dat het niet te maken heeft met de zichtbaarheid van de muur. Men ziet de muur, maar snijdt de bocht door snelheid of petjesgedrag toch nét wat teveel af. In dit geval, zette de koerier de auto per ongeluk in zijn vooruit i.p.v. z'n achteruit en ramde daarmee met de koeriersbus het muurtje netjes in het midden. Een klein tikje met zo'n gewicht is genoeg. Ik kan normaal op het muurtje staan, springen, het proberen om te duwen, maar er komt geen beweging in hoor..
Anyways, het is tot een einde gekomen. De koerier heeft me zelf gebeld, en ik denk dat wat hij probeerde te vertellen is dat het hem speet, hij dacht echt dat hij had niet had gedaan maar ergens wist hij het wel. Hij had 60,- in de brievenbus gedaan (dat heb ik als vorige week een keer als aanbod gedaan) en bood zijn excuses aan. Ik heb hem vervolgens bedankt voor de nette afhandeling en nogmaals aangegeven hoe ik erover dacht, maar dat kon hij volgens mij niet volgen. Ik denk dat ik een dome camera ga kopen van die 60,- ...
Even snel door de posts bladeren maar zag het niet zo snel, heb je al aangifte gedaan? Dit valt bij mijn weten gewoon onder 'doorrijden na ongeluk'
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Het ligt niet aan de paaltjes of muurtjes, het ligt aan de bestuurders.MrMonkE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:00:
Lage muurtjes op woonerven en bedrijven terreinen zouden gewoon verboden moeten worden of verplicht zo'n oranje kleuterfietsvlaggetje erop moeten hebben. Paaltjes ook. Vooral die ruim onder het raam eindigen.
Toen ik het zelf had baalde ik ook.. ik had het muurtje gezien toen ik aan kwam rijden, toen nog eens toen ik instapte en nog reed ik er achteruit tegenaan.. Daar kan ik echt niemand anders de schuld van geven hoor..
[ Voor 10% gewijzigd door Chntl321 op 07-08-2019 18:06 ]
Een auto die pal voor dat muurtje staat ziet ook die folie niet. Het muurtje is daar te laag voor. Ik ben ook wel eens een paaltje vergeten bij het weer wegrijden als dat niet boven je ramen of motorkap uitsteekt dan zie je dat niet als je er naast of voor staat.Maarten_E schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:35:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zo'n halve bol op de hoek.

Daar rijdt men niet graag overheen dus het zal door 99,9% vermeden worden. Dat lijkt mij wel genoeg. En die 0,1% die hem wel meepakt zal er geen schade aan doen. En als ie een beetje mazzel heeft is zijn eigen auto ook nog heel. Iedereen blij.
Evt. in het donker een spotje erop als dat te realiseren is. Of er onderaan een paar reflectoren op bevestigen.

Daar rijdt men niet graag overheen dus het zal door 99,9% vermeden worden. Dat lijkt mij wel genoeg. En die 0,1% die hem wel meepakt zal er geen schade aan doen. En als ie een beetje mazzel heeft is zijn eigen auto ook nog heel. Iedereen blij.
Evt. in het donker een spotje erop als dat te realiseren is. Of er onderaan een paar reflectoren op bevestigen.
Helemaal mee eens.Chntl321 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:05:
[...]
Het ligt niet aan de paaltjes of muurtjes, het ligt aan de bestuurders.
Toen ik het zelf had baalde ik ook.. ik had het muurtje gezien toen ik aan kwam rijden, toen nog eens toen ik instapte en nog reed ik er achteruit tegenaan.. Daar kan ik echt niemand anders de schuld van geven hoor..
Die oranje vlaggetjes zullen de meeste particulieren ook liever niet in hun tuin hebben.
Tegenwoordig heb ik gelukkig echter een 'piepje' die zegt dat er iets te dichtbij zit.
★ What does that mean? ★
Het is allemaal de schuld van het internet, mensen moeten de hele tijd appen, facebooken en dingen op het internet bestellen. Daarom rijden de mensen ook op die pijlwagens en daarom rijden die enorme bezorgbussen met gehaaste chauffeurs door de wijken. Maar die geest krijgen we niet meer in de fles. Daarom denk ik dat het goed is dat TS een hobby krijgt aan muurtjes metselen, dit zal nog wel vaker gaan gebeuren.B-Real schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:55:
Ach zolang mensen nog frontaal op knalgele, van felle knipperende lampen voorziene pijlwagens van Rijkswaterstaat knallen denk ik niet dat er ook maar iets is wat afdoende helpt
Muurtje hoger maken; volgende keer wordt er een kleuter doodgereden "want kwam zomaar achter het muurtje vandaan". Vlaggetje; gaat ook niks toevoegen. Zoals hierboven al gezegd; mensen rijden in op die pijlwagens die voorafgegaan zijn door matrixborden, nog meer matrixborden, ribbelstroken...
Het is niet voor niks dat Rijkswaterstaat meer botsabsorbers koopt... omdat er gewoon te veel idioten rondrijden. Dat zijn dus extra verzwaarde vrachtwagens die in staat zijn een hele auto of zelfs vrachtwagen te "absorberen" die met 120 km/h naar binnen komt rijden.
Auto's van Rijkswaterstaat worden de laatste jaren ook steeds vaker geramd. Om die auto's, en vooral de hulpverleners er achter heel te houden worden er dus vaker botsabsorbers gebruikt. Dat zijn dus automobilisten die een knalgeel-groengestreepte pickuptruck met oranje zwaailichten niet zien. Denk je dat zulk volk dan wel een muurtje ziet als het hoger is? Echt niet.
Ik zeg het vaker en zal het ook nu weer herhalen; de tolerantie voor geweld en schade veroorzaakt door automobilisten is véél te groot.
?
Alleen als het gaat om aso-gedrag van automobilisten komen zulke idiote redeneringen naar boven.
Gewoon zo'n stuk Merkel-lego, "anti-terror bollard", stalen H-balk of whatever in de grond verankeren.
Het is niet voor niks dat Rijkswaterstaat meer botsabsorbers koopt... omdat er gewoon te veel idioten rondrijden. Dat zijn dus extra verzwaarde vrachtwagens die in staat zijn een hele auto of zelfs vrachtwagen te "absorberen" die met 120 km/h naar binnen komt rijden.
Auto's van Rijkswaterstaat worden de laatste jaren ook steeds vaker geramd. Om die auto's, en vooral de hulpverleners er achter heel te houden worden er dus vaker botsabsorbers gebruikt. Dat zijn dus automobilisten die een knalgeel-groengestreepte pickuptruck met oranje zwaailichten niet zien. Denk je dat zulk volk dan wel een muurtje ziet als het hoger is? Echt niet.
Ik zeg het vaker en zal het ook nu weer herhalen; de tolerantie voor geweld en schade veroorzaakt door automobilisten is véél te groot.
Bullshit. Onrechtmatig handelen in het verleden doet niks af aan de illegale status van hetzelfde handelen in het hier en nu. Er wordt vaker bij je ingebroken, dus die deur kan beter weggelaten wordenKopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:48:
[...]
[....]
Alleen als het gaat om aso-gedrag van automobilisten komen zulke idiote redeneringen naar boven.
Gewoon zo'n stuk Merkel-lego, "anti-terror bollard", stalen H-balk of whatever in de grond verankeren.
[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 07-08-2019 18:45 ]
Ik zat zelf meer te denken aan tjechische egels. Ik moet toegeven dat ik die naam heb moeten googelenJuup schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:
[Afbeelding]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Ik wil niet zeggen dat het een geweldig argument is, maar deze uitleg is in ieder geval niet hoe ik het argument bedoeld had. Mijn argument was: Als dat muurtje zo vaak wordt omgereden, dan is er vast iets erg onhandig aan de situatie. Dan valt de schade niet meer volledig toe te rekenen aan de koerier. Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met het argument, maar toerekenbaarheid is wel 1 van de voorwaarden voor aansprakelijkheid. Mijn punt was dat het uiteindelijk best een lastige discussie had kunnen worden. Gelukkig is het niet zo ver gekomen.kabeltjekabel schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:43:
[...]
Bullshit. Onrechtmatig handelen in het verleden doet niks af aan de illegale status van hetzelfde handelen in het hier en nu. Er wordt vaker bij je ingebroken, dus die deur kan beter weggelaten worden?
Nogmaals; onzin!KopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:00:
[...]
Ik wil niet zeggen dat het een geweldig argument is, maar deze uitleg is in ieder geval niet hoe ik het argument bedoeld had. Mijn argument was: Als dat muurtje zo vaak wordt omgereden, dan is er vast iets erg onhandig aan de situatie. Dan valt de schade niet meer volledig toe te rekenen aan de koerier. Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met het argument, maar toerekenbaarheid is wel 1 van de voorwaarden voor aansprakelijkheid. Mijn punt was dat het uiteindelijk best een lastige discussie had kunnen worden. Gelukkig is het niet zo ver gekomen.
Er is inderdaad iets erg onhandig; bestuurders van motorvoertuigen die niet uit hun doppen kijken!!! Dat er daar erg veel van zijn wil niet zeggen dat ze opeens verminderd aansprakelijk zijn.
Nou ja, er zijn ook heel veel muurtjes die niet meerdere keren per jaar worden omgereden. Zijn daar dan toevallig geen onhandige bestuurders in de buurt? Deze situatie heeft toch echt alle schijn tegen. Maar nogmaals, dat was niet mijn punt.kabeltjekabel schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:03:
[...]
Nogmaals; onzin!
Er is inderdaad iets erg onhandig; bestuurders van motorvoertuigen die niet uit hun doppen kijken!!! Dat er daar erg veel van zijn wil niet zeggen dat ze opeens verminderd aansprakelijk zijn.
Of een lager muurtje. Wel schade aan bumper. Geen muurtje omver
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
@KopjeThee This zijn erf afscheiding hoe je het ook wend of keert. Welke schijn?
Bestuurder zal te horen krijgen dat hij de situatie beter had moeten inschatten. Nooit en te nimmer zal het verantwoordelijke bij de bewonder gelegd worden.
Hooguit een advies voor de wegbeheerders
Een bocht te krap nemen is je eigen fout, en een parkeerplek die te krap is gebruiken, is je eigen fout, maar kan bij de wegbeheerders wel neergelegd worden om het aan te passen. Nooit bij de bewoner als het muurtje op zijn erf staat.
Bestuurder zal te horen krijgen dat hij de situatie beter had moeten inschatten. Nooit en te nimmer zal het verantwoordelijke bij de bewonder gelegd worden.
Een bocht te krap nemen is je eigen fout, en een parkeerplek die te krap is gebruiken, is je eigen fout, maar kan bij de wegbeheerders wel neergelegd worden om het aan te passen. Nooit bij de bewoner als het muurtje op zijn erf staat.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik heb niet alles gelezen en weet niet of het al ergens in de reacties staat. Maar ik vraag me af waarom je niet een afspraak maakt op de locatie van de werkgever. met de werkgever, de bestuurder en jij. En dan alles uitspreekt/oplost.
Werkt in mijn ogen vaak sneller en makkelijker dan eindeloos mailen/bellen etc
Vrouwen die verkracht worden zijn zeker ook deels aansprakelijk als hun rokje te kort was?KopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:06:
[...]
Nou ja, er zijn ook heel veel muurtjes die niet meerdere keren per jaar worden omgereden. Zijn daar dan toevallig geen onhandige bestuurders in de buurt? Deze situatie heeft toch echt alle schijn tegen. Maar nogmaals, dat was niet mijn punt.
Echt... heb je nu nog niet door dat je redenering nergens op slaat? Het is gewoon aso-gedrag van automobilisten. Zonder dat gedrag had dit muurtje er geeneens gestaan. De enige logische oplossingsrichting is dus er voor zorgen dat de afschermingsconstructie niet te lijden heeft, en auto's die er tegenaan rijden des te meer. Op magische wijze hebben veel van die aso's wél aandacht voor dingen die hen mogelijk schade gaan opleveren.
Daarom moesten ook de brommers naar de rijbaan in 1999; omdat er te veel idioten in auto rondrijden die niet kijken of er wat aankomt op een voorrangsfietspad wat ze kruisen. Als je als automobilist datzelfde gedrag vertoont op de hoofdrijbaan voor de auto's dan leef je domweg niet lang.
En omdat een soortgelijk stel idioten toen constant ging bumperkleven en onverantwoord ging inhalen bij brommers is tenslotte in 2008 de maximumsnelheid voor brommers binnen de bebouwde kom van 30 naar 45 gegaan.
Je vergelijking lijkt.mij als een tang op een varken. Maar als antwoord op je vraag: Nee, maar misschien kan je je bezwaren eens echt uitleggen.kabeltjekabel schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:37:
[...]
Vrouwen die verkracht worden zijn zeker ook deels aansprakelijk als hun rokje te kort was?
Echt... heb je nu nog niet door dat je redenering nergens op slaat?
In principe draagt iedereen zijn eigen schade. In dit geval de bewoner de schade aan zijn muurtje. Een uitzondering is het geval dat iemand anders aansprakelijk is. In dit geval zou dat (deels) de koerier kunnen zijn. Maar wellicht ook deels de wegbeheerder, omdat de situatie blijkbaar onhandig is ingericht. Uiteindelijk is het muurtje ook alleen maar een lapmiddel.Mel33 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:29:
@KopjeThee This zijn erf afscheiding hoe je het ook wend of keert. Welke schijn?
[ Voor 53% gewijzigd door KopjeThee op 07-08-2019 22:11 ]
@KopjeThee Waar heb je het in godsnaam over.
Wat zeg je nou? Praat eens concreet en over dit onderwerp.
‘In principe dit’ en ‘het zou kunnen dat’ en’ Wellicht dat’
Je wil een discussie?
Die is er niet.
Iedereen die jou schuurtje muurtje of omheining stuk rijd op jou grond. is toch aansprakelijk joh.
Je wil een discussie?
Die is er niet.
Iedereen die jou schuurtje muurtje of omheining stuk rijd op jou grond. is toch aansprakelijk joh.
En je hebt nog steeds niet door dat jouw argumentatie faalt... hard faalt? Heb je een rijbewijs?KopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:03:
[...]
Je vergelijking lijkt.mij als een tang op een varken. Maar als antwoord op je vraag: Nee, maar misschien kan je je bezwaren eens echt uitleggen.
Ja tuurlijk, nog meer onzin! Dat muurtje is gewoon privé eigendom, staat stil op eigen terrein. Alles en iedereen die daar tegenaan ramt draagt zowel de schade aan het muurtje als aan z'n voertuig.KopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:03:
[...]
In principe draagt iedereen zijn eigen schade. In dit geval de bewoner de schade aan zijn muurtje. Een uitzondering is het geval dat iemand anders aansprakelijk is. In dit geval zou dat (deels) de koerier kunnen zijn. Maar wellicht ook deels de wegbeheerder, omdat de situatie blijkbaar onhandig is ingericht. Uiteindelijk is het muurtje ook alleen maar een lapmiddel.
Ik probeer enige nuance aan te brengen in de discussie, maar dat lijkt niet gewenst. Jij zegt bijvoorbeeld "Nooit en te nimmer zal het verantwoordelijke bij de bewonder gelegd worden. " Maar het begrip verantwoordelijkheid doet hier niet ter zake. Het gaat erom dat de bewoner voor de schade opdraait, tenzij er iemand is om aansprakelijk te stellen. Dat kan in dit geval de koerier of wegbeheerder zijn. En ik het gezegd, dat was mijn eigenlijke punt, dat er enkele harde voorwaarden zijn om iemand aansprakelijk te kunnen stellen. En ik heb gezegd dat best discussie mogelijk is ovet de vraag of in dit geval aan die voorwaarden is voldaan. Dat heb ik ook concreet gemaakt. Maar blijkbaar willen sommigen deze nuance niet horen. Jammer, maar verder niet mijn probleem. Dus ik hou het hier maar bij.Mel33 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:25:
@KopjeThee Waar heb je het in godsnaam over.
Je wil een discussie?
Die is er niet.
Dan kan het topic dicht, lekker kraaienpoten strooien en naar bovenstaande quote verwijzen als men komt klagen. Toch vermoed ik dat je daarmee in de problemen komt als je zo andermans voertuigen of voeten sloopt.kabeltjekabel schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:29:
Ja tuurlijk, nog meer onzin! Dat muurtje is gewoon privé eigendom, staat stil op eigen terrein. Alles en iedereen die daar tegenaan ramt draagt zowel de schade aan het muurtje als aan z'n voertuig.
Nog meer onzin! Goed lezen.... die kraaienpoten lagen daar op de weg, niet op iemand's eigen terrein.Verwijderd1 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:11:
[...]
Dan kan het topic dicht, lekker kraaienpoten strooien en naar bovenstaande quote verwijzen als men komt klagen. Toch vermoed ik dat je daarmee in de problemen komt als je zo andermans voertuigen of voeten sloopt.
Als ik op eigen terrein bezig ben en net mijn collectie hardstalen spijkers in de zon heb gezet en de politie komt opeens over mijn terrein rossen... vette pech voor ze en de politie betaald voor nieuwe spijkers.
Nu het muurtje om ligt, zou ik toch nadenken over een betere oplossing. Een dome camera zorgt er niet voor dat het muurtje een volgende keer niet omgereden wordtThisGuy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:46:
Hahaha, ik vind de laatste reacties erg amusant. YourMom slaat de spijker vrijwel op z'n kop, beetje mijn gedachte zoals geuit in het eerste bericht.
Uiteindelijk heb jij zelf het meeste last van je omver gereden muurtje.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik ben dit toch niet met je eens. Dat muurtje staat daar op mijn goed, mijn grond, mijn auto te beschermen. Het is nu een oprit, maar dat stuk is toch echt 100% van mij. Het staat er onhandig, omdat men anders de handige kant opgaat en een stuk weg via mijn oprit afsnijdt. Wat nou als mijn huis tot op die hoek stond?Staat mijn huis er dan onhandig voor alle automobilisten?KopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:06:
[...]
Nou ja, er zijn ook heel veel muurtjes die niet meerdere keren per jaar worden omgereden. Zijn daar dan toevallig geen onhandige bestuurders in de buurt? Deze situatie heeft toch echt alle schijn tegen. Maar nogmaals, dat was niet mijn punt.
ZZP bedrijf zonder kantoor.. Ik weet eerlijk gezegd niet eens een naam. Ik had ook wel het idee dat ik er met de werkgever uit ging komen, en hij stond me telkens netjes en uitgebreid te woord. Dus dat is prima.SemwiseTheBrave schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:32:
Ik heb niet alles gelezen en weet niet of het al ergens in de reacties staat. Maar ik vraag me af waarom je niet een afspraak maakt op de locatie van de werkgever. met de werkgever, de bestuurder en jij. En dan alles uitspreekt/oplost.
Ja, mee eens. Echter wil ik dat nu niet laten doen, en doe ik het nu zelf weer 'provisorisch'. Ik wil namelijk in oktober de voortuin sowieso laten aanpassen en dan nemen we dit muurtje gelijk mee. Er moet een barriere blijven, maar ik ga het wel iets anders laten doen. Echter krijg ik zaterdag wel een nieuwe, duurdere, volledig kras en deuk vrije wagen. Dit mag voor mij onder enig toezicht. Daarnaast is het fijn dat als er nog eens iets gebeurd, ik een kenteken kan opzoeken. Of wanneer weer een fiets van de oprit wordt gestolen, of een kauwgum wordt uitgespuugd op mijn oprit.. (Ja, ik woon niet in de beste buurt.Joris748 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:19:
[...]
Nu het muurtje om ligt, zou ik toch nadenken over een betere oplossing. Een dome camera zorgt er niet voor dat het muurtje een volgende keer niet omgereden wordt
Uiteindelijk heb jij zelf het meeste last van je omver gereden muurtje.
[ Voor 43% gewijzigd door ThisGuy op 08-08-2019 09:45 ]
Het lijkt me het proberen waard om even contact met de gemeente op te nemen en aan ze voor te leggen dat een door de gemeente ontworpen/goedgekeurde verkeerssituatie enkele ongewenste effecten heeft en of ze in gesprek willen om hier iets aan te doen op gemeentegrond.ThisGuy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:36:
[...]
In dit geval zou de gemeente de weg iets gangbaarder moeten maken.. En dat probeer ik nu ook voor deze situatie met mijn muurtje.
Bijv. één of enkele van die halve bollen net buiten jouw grond plaatsen i.p.v. dat muurtje. Dan kan dat stukje incidenteel gebruikt blijven worden door bezorgers. Die moeten hun werk ook kunnen doen dankzij onze eigen on-line bestelwoede dus daar mag best rekening mee worden gehouden.
Lijkt me een volstrekt redelijk verzoek. Dan zou de gemeente (terecht) opdraaien voor de kosten van de maatregelen.
Nee heb je...
Yep, ik heb vorige week al een uitgebreide e-mail gestuurd en een aantal opties voorgesteld. Hopelijk willen ze er iets mee doen.CaptJackSparrow schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:45:
[...]
Het lijkt me het proberen waard om even contact met de gemeente op te nemen en aan ze voor te leggen dat een door de gemeente ontworpen/goedgekeurde verkeerssituatie enkele ongewenste effecten heeft en of ze in gesprek willen om hier iets aan te doen op gemeentegrond.
Bijv. één of enkele van die halve bollen net buiten jouw grond plaatsen i.p.v. dat muurtje. Dan kan dat stukje incidenteel gebruikt blijven worden door bezorgers. Die moeten hun werk ook kunnen doen dankzij onze eigen on-line bestelwoede dus daar mag best rekening mee worden gehouden.
Lijkt me een volstrekt redelijk verzoek. Dan zou de gemeente (terecht) opdraaien voor de kosten van de maatregelen.
Nee heb je...
Om verwarring te voorkomen: Ik zeg niet dat je iets fout hebt gedaan. Ik denk dat je inderdaad aan de gemeente het probleem moet uitleggen en ze verzoeken met een passende oplossing te komen (een paaltje o.i.d.). Vriendelijk en constructief. Ik verwacht dat ze dan wel bereid zijn mee te werken aan een oplossing. Daarna kan hopelijk dat muurtje definitief weg.ThisGuy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:36:
[...]
Ik ben dit toch niet met je eens. Dat muurtje staat daar om mijn goed, mijn grond, mijn auto te beschermen. Het is nu een oprit, maar dat stuk is toch echt 100% van mij. Het staat er onhandig, omdat men anders de handige kant opgaat en een stuk weg via mijn oprit afsnijdt. Wat nou als mijn huis tot op die hoek stond?Staat mijn huis er dan onhandig voor alle automobilisten?In dit geval zou de gemeente de weg iets gangbaarder moeten maken.. En dat probeer ik nu ook voor deze situatie met mijn muurtje.
Mochten ze geen thuis geven, zou ik de gemeente telkens aansprakelijk stellen als het muurtje weer eens wordt omgereden. Dan heb je gelijk wat dossier opbouw.
@CaptJackSparrow Er mag best rekening met bezorgers worden gehouden, maar als daar een bol geplaatst word en hij kan er niet meer staan (en een kleine auto wel) dan gaat de bezorger maar een stukje lopen, this toch gods geklaagd dat alles moet wijken omdat een pakket met een auto tot aan de voordeur moet kunnen komen en precies op die plek een grote bus moet kunnen staan, das wel omgekeerde wereld.
@KopjeThee Je nuance is; zand in de ogen strooien en mensen wijs maken dat het heel moeilijk is om schade te verhalen In dit geval!
Maar het is hier in dit geval zo klaar als een klontje wie schuldig is en waar de schade te verhalen is.
Je nuance is een verwarring geworden. Of jij wil dat er verwarring is, dat kan ook
Enige nuance die er nodig zou kunnen zijn is dat de TS een volgende keer bij zijn eigen schadezaak blijft en alle leuke andere voorbeelden die er niet toe doen negeert
Zoals jou opmerking: over dat het misschien wel eens aan hem zelf zou kunnen liggen omdat het vaak gebeurd
Maar je bedoelde het natuurlijk allemaal anders dan dat je in dat bericht zei.
hier KopjeThee in "Schade door koerier aan oprit, welk recht heb ik?"
en hier KopjeThee in "Schade door koerier aan oprit, welk recht heb ik?"
@KopjeThee Je nuance is; zand in de ogen strooien en mensen wijs maken dat het heel moeilijk is om schade te verhalen In dit geval!
Maar het is hier in dit geval zo klaar als een klontje wie schuldig is en waar de schade te verhalen is.
Je nuance is een verwarring geworden. Of jij wil dat er verwarring is, dat kan ook
Enige nuance die er nodig zou kunnen zijn is dat de TS een volgende keer bij zijn eigen schadezaak blijft en alle leuke andere voorbeelden die er niet toe doen negeert
Zoals jou opmerking: over dat het misschien wel eens aan hem zelf zou kunnen liggen omdat het vaak gebeurd
Maar je bedoelde het natuurlijk allemaal anders dan dat je in dat bericht zei.
hier KopjeThee in "Schade door koerier aan oprit, welk recht heb ik?"
en hier KopjeThee in "Schade door koerier aan oprit, welk recht heb ik?"
[ Voor 54% gewijzigd door Mel33 op 08-08-2019 10:24 ]
Wat knap van je dat je dat zo goed weet. Ik weet in ieder geval zeker dat begrijpend lezen niet voor jou is weggelegdMel33 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:01:
@KopjeThee Ja precies je verhult je in 'misschien's' en 'waarschijnlijkheden' en dan ligt het aan de ontvanger, en wij moeten het maar begrijpend lezen, lekker makkelijk deze kaart trekken. Je kan het toch ook begrijpend opschrijven, en geen discussie uitlokken met de woorden " Deze situatie heeft toch echt alle schijn tegen" schrijven. En geen voorbeelden geven die alleen maar de TS aanspoort om te twijfelen.. Dat was nu net mijn punt.
Even OT, UPS is de houder van de auto en dus m.i. je aanspreekpunt. Hoe zij schade verrekenen met hun werknemers dat is niet jou probleem.
En hufters die door rijden moet je gewoon keihard aanpakken. Zoals anderen al aangeven, volgende keer is het je buurman, je vrouw of één van je kinderen die over het hoofd gezien worden door dit soort figureren.
En wat 't muurtje betreft, een stalen U-profiel op de hoek ter versteviging en aan de wegzijde een reflectiestrip.
goed zichtbaar voor iedereen en zelf zie je er niks van. En voor de maloten die niet kunnen rijden, meet the power of steel
En hufters die door rijden moet je gewoon keihard aanpakken. Zoals anderen al aangeven, volgende keer is het je buurman, je vrouw of één van je kinderen die over het hoofd gezien worden door dit soort figureren.
En wat 't muurtje betreft, een stalen U-profiel op de hoek ter versteviging en aan de wegzijde een reflectiestrip.
goed zichtbaar voor iedereen en zelf zie je er niks van. En voor de maloten die niet kunnen rijden, meet the power of steel
AMEN!PROnline schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:41:
[...]
En om het af te maken, een sierlijk (maar wel heel stevig) paaltje op het uiteinde voor de zichtbaarheid. Dat dat de schade verhoogt voor de idioten, die niet uitkijken, is alleen maar jammer voor hun.En wat 't muurtje betreft, een stalen U-profiel op de hoek ter versteviging en aan de wegzijde een reflectiestrip.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik kan me voorstellen dat het voor TS vervelend is dat iemand zijn muurtje omver rijdt zonder briefje achter te laten. De persoon hiervoor verantwoordelijk had minimaal zijn excuses moeten aanbieden en dient uiteraard mee te werken aan de oplossing. Niet netjes om jullie onbeschoft te behandelen.
Echter, aan de ene kant kunnen wij vanachter ons toetsenbord moeilijk achterhalen wat er precies is gezegd en op welke toon. Ik neem jou verhaal graag voor waar aan. Feit blijft dat ik noch anderen precies weten wat is allemaal wel of niet is gezegd.
Aan de andere kant is de sterkte van dit muurtje ook minimaal. Ik zou er niet van zou opkijken als een willekeurig persoon het zo omver trapt (ware het nog intact). Zeker de wandeinde aan de straatkant. Constructief is een gelijmde muur minder sterk dan een gemetselde. Prima in een tuin, minder geschikt als hoekoplossing die rechtstreeks aan de straat grenst.
Je kunt dan stellig zeggen dat mensen er eenvoudig vanaf moeten blijven. Je kunt jezelf ook de vraag stellen of een dergelijke constructie;
- Voldoende zichtbaar is (in alle omstandigheden; schermer/donker/mist/zonnestand).
- Sterk genoeg is en zogenaamd 'hufterproef'.
Vanwege het feit dat het al drie keer gebeurd is, lijkt mij dat niet het geval.
De hand in eigen boezem steken en concluderen dat deze oplossing ook niet de meest praktische was, zou je dan ook sieren. En dat wellicht meewegen in deze kwestie.
Veel meer dan 20 EUR voor een zakkie nieuwe lijm ben je ook niet kwijt.
Echter, aan de ene kant kunnen wij vanachter ons toetsenbord moeilijk achterhalen wat er precies is gezegd en op welke toon. Ik neem jou verhaal graag voor waar aan. Feit blijft dat ik noch anderen precies weten wat is allemaal wel of niet is gezegd.
Aan de andere kant is de sterkte van dit muurtje ook minimaal. Ik zou er niet van zou opkijken als een willekeurig persoon het zo omver trapt (ware het nog intact). Zeker de wandeinde aan de straatkant. Constructief is een gelijmde muur minder sterk dan een gemetselde. Prima in een tuin, minder geschikt als hoekoplossing die rechtstreeks aan de straat grenst.
Je kunt dan stellig zeggen dat mensen er eenvoudig vanaf moeten blijven. Je kunt jezelf ook de vraag stellen of een dergelijke constructie;
- Voldoende zichtbaar is (in alle omstandigheden; schermer/donker/mist/zonnestand).
De hand in eigen boezem steken en concluderen dat deze oplossing ook niet de meest praktische was, zou je dan ook sieren. En dat wellicht meewegen in deze kwestie.
Veel meer dan 20 EUR voor een zakkie nieuwe lijm ben je ook niet kwijt.
Bullshit! In alle gevallen gewoon fout gedrag van automobilisten.Fornoo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:54:
[...]
[...]
En ja; in dit geval kun je daar zelf wat aan doen. Dikke stalen H-balk... lieft vermomd in een hegje ofzo... dan heb je direct lik op stuk voor mensen die denken dat ze niet hoeven te kijken waar ze hun 2-tonner heenrijden.
Er zijn gewoon heel veel overtredingen die bestraft moeten worden met inname van rijbewijs. Bijna altijd als er weer eens iemand doodgereden wordt door een automobilist heeft die laatste een forse geschiedenis van te hard rijden, door rood rijden, afsnijden, bumperkleven, etc. etc.
[ Voor 16% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-08-2019 20:34 ]
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Sympathiek en ergens ook begrijpelijk dat je niet moeilijk doet over €60, maar het punt is wel als zo'n luldebehanger bij jouw doorrijdt doet hij dat ook na ongevallen met grotere schade. Als burger zou ik het liefst toch wel een aantekening zien in het politiedossier van de beste man of iets van dien aard.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Er gaan hier een aantal mensen lekker kort door de bocht... Eigen verantwoordelijkheid, wat is dat?!?
Ja, degenen die er tegenaan rijdt is fout.
Ja, je moet uit je doppen kijken.
Ja, je moet niet zomaar andersmans erf op rijden
Maar, als er regelmatig tegenaan gereden wordt, moet je je misschien afvragen of je niet iets kunt doen om te zorgen dat men er minder vaak tegenaan rijdt. Het is niet voor niets dat veruit de meeste dingen die bedoeld zijn om iets af te zetten hoger zijn dan de gemiddelde motorkap, want anders blijf je bezig. Leuk dat die bezorger betaalt voor de reparatie, maar OP zit met het gezeur... Fijn dat het hem geen geld kost, maar het is toch veel fijner als het überhaupt niet zo ver komt?
Het is nu net hoog genoeg om schade te veroorzaken, maar niet hoog genoeg om op te vallen; zeker als je vanaf de andere kant aan komt lopen en in je geparkeerde auto stapt. Veruit de meeste mensen willen best kijken, maar dan moet er wel iets te zien zijn. En zeker wanneer er niks op je oprit staat is het vanuit een geparkeerde auto helemaal niet vreemd om te denken dat je gewoon vooruit kunt.
Dat speelt de automobilist zeker niet vrij, maar geheel onverwacht is het ook niet.
Ja, degenen die er tegenaan rijdt is fout.
Ja, je moet uit je doppen kijken.
Ja, je moet niet zomaar andersmans erf op rijden
Maar, als er regelmatig tegenaan gereden wordt, moet je je misschien afvragen of je niet iets kunt doen om te zorgen dat men er minder vaak tegenaan rijdt. Het is niet voor niets dat veruit de meeste dingen die bedoeld zijn om iets af te zetten hoger zijn dan de gemiddelde motorkap, want anders blijf je bezig. Leuk dat die bezorger betaalt voor de reparatie, maar OP zit met het gezeur... Fijn dat het hem geen geld kost, maar het is toch veel fijner als het überhaupt niet zo ver komt?
Het muurtje is niet onhandig omdat het in de weg staat, dat is prima. Het muurtje is onhandig omdat het zo slecht zichtbaar is. Laag, nagenoeg dezelfde kleur als de stoep... Je doet niet bijster veel moeite om het muurtje op te doen vallen. Dat is je goed recht, maar hou er rekening mee dat men het dan bovengemiddeld vaak omver rijdt.ThisGuy schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:36:
Het staat er onhandig, omdat men anders de handige kant opgaat en een stuk weg via mijn oprit afsnijdt.
Het is nu net hoog genoeg om schade te veroorzaken, maar niet hoog genoeg om op te vallen; zeker als je vanaf de andere kant aan komt lopen en in je geparkeerde auto stapt. Veruit de meeste mensen willen best kijken, maar dan moet er wel iets te zien zijn. En zeker wanneer er niks op je oprit staat is het vanuit een geparkeerde auto helemaal niet vreemd om te denken dat je gewoon vooruit kunt.
Dat speelt de automobilist zeker niet vrij, maar geheel onverwacht is het ook niet.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Als dat muurtje constant platgereden wordt zegt dat meer over de zichtbaarheid dan over de bestuurder.
Ik zou hem ook zo omver rijden zonder het door te hebben, als je er even niet meer aan dacht dat die er stond rij je hem zo omver met de auto, iets van amper 30cm hoog en ook zonder reflectors is amper zichtbaar.
Maar waarom geen verhoging erin?
een schampblok of Jumboblok
Ik zou hem ook zo omver rijden zonder het door te hebben, als je er even niet meer aan dacht dat die er stond rij je hem zo omver met de auto, iets van amper 30cm hoog en ook zonder reflectors is amper zichtbaar.
Maar waarom geen verhoging erin?
een schampblok of Jumboblok
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 08-08-2019 21:05 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
In plaats van een muurtje wat omgereden wordt, waarom niet zo'n ding neerleggen:

een varkensrug (of kattenrug).
Kán niet omgereden worden, en er wordt ook niets van je inrit afgesneden of de veroorzaker heeft een deuk in z'n velg (of vliegt door de straat als 'ie heel hard rijdt). Flexi paal om einde te markeren voor de veiligheid zou ik nog wel doen.

een varkensrug (of kattenrug).
Kán niet omgereden worden, en er wordt ook niets van je inrit afgesneden of de veroorzaker heeft een deuk in z'n velg (of vliegt door de straat als 'ie heel hard rijdt). Flexi paal om einde te markeren voor de veiligheid zou ik nog wel doen.
Mja, als ze doorhebben dat je zo moeilijk doet over een ongelukje dan kun je natuurlijk wel meer van dat soort ongelukjes verwachten. Zeker een pakketbezorger kan per ongeluk iets laten vallen of een pakketje raakt 'onverhoopt vermist'.kabeltjekabel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:30:
[...]
Bullshit! In alle gevallen gewoon fout gedrag van automobilisten.
En ja; in dit geval kun je daar zelf wat aan doen. Dikke stalen H-balk... lieft vermomd in een hegje ofzo... dan heb je direct lik op stuk voor mensen die denken dat ze niet hoeven te kijken waar ze hun 2-tonner heenrijden.
Er zijn gewoon heel veel overtredingen die bestraft moeten worden met inname van rijbewijs. Bijna altijd als er weer eens iemand doodgereden wordt door een automobilist heeft die laatste een forse geschiedenis van te hard rijden, door rood rijden, afsnijden, bumperkleven, etc. etc.
En dan verwijzen naar de procedure van het bezorgbedrijf. Heeft de bezorger geen last meer van je en de klachtenprocedures van bedrijven liggen daar ook niet wakker van. Zelf kan je geen kant op want er zijn maar een handjevol bezorgbedrijven.
@Aardappel daar rijdt zo'n bus toch gewoon overheen (met een voorwiel)? Dat muurtje was hoger en dat gaf waarschijnlijk al minimale schade (alleen wat plaatwerk misschien).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd1 op 08-08-2019 21:07 ]
Een bezorger zal het ook weinig interesseren denk ik wat er met de bus van z'n baas gebeurd.Verwijderd1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:06:
[...]
Mja, als ze doorhebben dat je zo moeilijk doet over een ongelukje dan kun je natuurlijk wel meer van dat soort ongelukjes verwachten. Zeker een pakketbezorger kan per ongeluk iets laten vallen of een pakketje raakt 'onverhoopt vermist'.
En dan verwijzen naar de procedure van het bezorgbedrijf. Heeft de bezorger geen last meer van je en de klachtenprocedures van bedrijven liggen daar ook niet wakker van. Zelf kan je geen kant op want er zijn maar een handjevol bezorgbedrijven.
@Aardappel daar rijdt zo'n bus toch gewoon overheen (met een voorwiel)? Dat muurtje was hoger en dat gaf waarschijnlijk al minimale schade (alleen wat plaatwerk misschien).
En een stukje van de inrit meepakken met 4 km/u zal ook niet zo erg zijn gok ik.
Ik denk dat TS zijn auto en gezin een beetje wil sparen dat ze niet van hun sokken gereden worden als ze de deur uitstappen.
Een hoger muurtje of andere oplossingen kosten ook plek, en kunnen potentieel schade aan auto, fiets of andere spullen veroorzaken die achter het muurtje staan.
Een groter blok zoals @mr_evil08 al aangaf is ook een optie. In ieder geval iets waardoor iets niet kapot gaat als het geraakt wordt door een bestuurder, en de bestuurder er zelf wel schade (schrik) of ongemak van heeft.
Over dat "het gebeurd 3x per jaar... dus het ligt aan jou"...
Er zijn hier in de buurt nogal wat onderdoorgangen onder het spoor die wat lager dan gebruikelijk zijn... Compleet voorzien van reflecterend wit-rode randen... voorafgegaan door borden... nog meer borden ... nog meer borden met felgele omlijsting... en knipperende lampjes. Een krappe kilometer van te voren wordt je al gewaarschuwd met borden bij de stoplichten...
En alsnog kunnen ze heel wat meer dan 3 vrachtwagens en bestelbusjes per jaar er onderuit slepen.
En ja... daar worden dus ook stalen balken opgehangen; want fuck alles wat zo blind is... het viaduct moet gewoon heel blijven.
Of zoals Prorail het zegt: "Automobilisten moeten gewoon opletten."
Persoonlijk zie ik net wat te vaak compleet tokkiegedrag onder het mom van "ik heb je / het / hem / haar niet gezien". Laatst een minuut voor mij; scholier aangereden op oversteek. Fietser had voorrang en had de zon in de rug. Automobiliste vroeg mij of ik de schade aan de fiets van die scholier wilde beoordelen. Begon ze tegen mij: "Ik heb hem echt niet gezien". Ik; "Dus niet gekeken?" Zij; "Ja... ja... maar de zon stond ook zo laag". Zulk soort volk... moet gewoon geen rijbewijs hebben.
Bij mijn ouders zit een groenstrook naast de straat... dat was op een gegeven moment gewoon een complete modderpoel... na veel klagen van de hele buurt heeft de gemeente er wat paaltjes neergezet, maar het is nog steeds kut. En wat krijg je dan; sommige bewoners zetten een PVC pijpje in de grond naast hun oprit. Resultaat; elke week pijpje kapot..... en wat zie je dan verschijnen.... juist; schuin ingeslagen wapeningsijzer...
Aan het eind van de straat zit een bussluis... Zelfs dat ding is gemold door mensen die niet kijken waar ze rijden. De ganse stalen strip die daar op het hoogste punt van de sluis zit is er gewoon uitgesleten...
Er zijn hier in de buurt nogal wat onderdoorgangen onder het spoor die wat lager dan gebruikelijk zijn... Compleet voorzien van reflecterend wit-rode randen... voorafgegaan door borden... nog meer borden ... nog meer borden met felgele omlijsting... en knipperende lampjes. Een krappe kilometer van te voren wordt je al gewaarschuwd met borden bij de stoplichten...
En alsnog kunnen ze heel wat meer dan 3 vrachtwagens en bestelbusjes per jaar er onderuit slepen.
En ja... daar worden dus ook stalen balken opgehangen; want fuck alles wat zo blind is... het viaduct moet gewoon heel blijven.
Bullshit!!! Je moet gewoon kijken waar je rijdt.mr_evil08 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:05:
Als dat muurtje constant platgereden wordt zegt dat meer over de zichtbaarheid dan over de bestuurder.
[...]
Ik doe helemaal nergens moeilijk over. Ik had gewoon die 20 euro aangepakt, een clickmelding gedaan en dan een joekel van een stalen balk (H profiel met extra dikke flenzen, met het web zichtbaar vanaf die schuine kant) een enorm eind de grond in gerost, al dan niet in beton (beetje afhankelijk van de ondergrond) en een busje spuitverf in bijbehorende kleur gekocht. Reflectortje er op plakken en nog een mooie sticker met "Never mind the dog, beware of H-beam" en klaar. Huisnummer bevestigen op andere zijde. Iedereen die dan te blind is om te kijken waar 'ie rijdt kan dan lekker zelf z'n eigen schade oplossen en ik spuit voor 20 cent mijn balkje weer mooi.Verwijderd1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:06:
[...]
Mja, als ze doorhebben dat je zo moeilijk doet over een ongelukje dan kun je natuurlijk wel meer van dat soort ongelukjes verwachten. Zeker een pakketbezorger kan per ongeluk iets laten vallen of een pakketje raakt 'onverhoopt vermist'.
Persoonlijk zie ik net wat te vaak compleet tokkiegedrag onder het mom van "ik heb je / het / hem / haar niet gezien". Laatst een minuut voor mij; scholier aangereden op oversteek. Fietser had voorrang en had de zon in de rug. Automobiliste vroeg mij of ik de schade aan de fiets van die scholier wilde beoordelen. Begon ze tegen mij: "Ik heb hem echt niet gezien". Ik; "Dus niet gekeken?" Zij; "Ja... ja... maar de zon stond ook zo laag". Zulk soort volk... moet gewoon geen rijbewijs hebben.
Bij mijn ouders zit een groenstrook naast de straat... dat was op een gegeven moment gewoon een complete modderpoel... na veel klagen van de hele buurt heeft de gemeente er wat paaltjes neergezet, maar het is nog steeds kut. En wat krijg je dan; sommige bewoners zetten een PVC pijpje in de grond naast hun oprit. Resultaat; elke week pijpje kapot..... en wat zie je dan verschijnen.... juist; schuin ingeslagen wapeningsijzer...
Aan het eind van de straat zit een bussluis... Zelfs dat ding is gemold door mensen die niet kijken waar ze rijden. De ganse stalen strip die daar op het hoogste punt van de sluis zit is er gewoon uitgesleten...
[ Voor 21% gewijzigd door kabeltjekabel op 08-08-2019 22:34 ]
Ik begin het met @KopjeThee eens te wordenkabeltjekabel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:15:
Yup. En in tegenstelling tot OP hebben daar WEL heel wat moeite gestoken in het zorgen dat men kan zien dat er iets is. Als ze dat niet hadden gedaan dan hadden ze er nog veel meer onderuit kunnen slepen. Ik vermoed zomaar dat er daar *iets* meer verkeer langs komt dan de 3 auto's per dag op OP's woonerf....Er zijn hier in de buurt nogal wat onderdoorgangen [..]
Het is geen XOR... Je kunt ook beide doen...Bullshit!!! Je moet gewoon kijken waar je rijdt.
Je zegt niet hoe hoog die balk komt, maar je doet al meer moeite om hem op te laten vallen dan sommige anderenReflectortje er op plakken en nog een mooie sticker met "Never mind the dog, beware of H-beam" en klaar.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Mag ik - bij wijze van anekdote - bij deze een link plaatsen naar The Definitive 11Foot8 Bridge Crash Compilation? Niet heel relevant voor dit topic, wel genieten om naar te kijken.kabeltjekabel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:15:
Voor wat betreft de discussie over of je het de chauffeurs kwalijk kan nemen; kan ik me er in ieder geval wel wat bij voorstellen. Je rijdt in een busje, zit dus relatief hoog, en parkeert je bus bijna tegen het lage muurtje aan. Als je vervolgens weer instapt zie je wellicht vanuit de positie van de bestuurder dat muurtje helemaal niet meer.
Da's geen excuus, maar heel praktisch gezien zou een fietsvlag wellicht al een hoop schade voorkomen. Denk niet dat die vlag lang bijft staan, maar da's dan niet omdat 'ie omver gereden is
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
De hoogte van dat muurtje is daar prima voor. Mensen die niet kijken waar ze rijden en tegelijkertijd een SUV rijden (ongeveer per definitie aso) worden dan des te meer genaaid... en dat is prima.Paul schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:31:
[...]
Je zegt niet hoe hoog die balk komt, maar je doet al meer moeite om hem op te laten vallen dan sommige anderen
Sommige paaltjes staan gewoon op idiote plekken. Ik laat me ook duidelijk horen bij meerdere gemeenten als er weer eens iets idioots qua weginrichting is gedaan. De mate waarin gemeenten inzien dat ze iets idioots aangelegd hebben verschild echter nogal... Overigens is het hier wel weer het vermelden waard dat er in Nederland heel wat uitermate slecht zichtbare paaltjes op fietspaden staan... waar vervolgens weer veel mensen met de fiets tegenaan rijden. Dat zijn ook gewoon gewonden en doden veroorzaakt door automobilisten... want zonder tokkiegedrag van die laatsten hadden die paaltjes er helemaal niet gestaan.
Maar dat is hier niet het geval; dit is gewoon een verkeersarm woonstraatje waar deze constructie met "uitstekende" opritten vast vaker voorkomt. De kleur van het muurtje is anders; de verharding van de oprit is duidelijk anders. Daar moet je gewoonweg niet rijden. Plus dat je hier sowieso erg langzaam hoort te rijden...
Hoe het de vorige keren gebeurd is weet ik niet (OP geeft aan er pas een paar maanden te wonen; wel worden petjesgedrag en snelheid genoemd maar dat lijkt me hear say. Wat niet wil zeggen dat het niet waar is uiteraard), maar dit keer is er niet tegenaan gereden door iemand die van een afstandje aan kwam rijden, er is tegenaan gezeten door iemand die er geparkeerd stond, en daar is mijn reactie ook op gericht.kabeltjekabel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:49:
De kleur van het muurtje is anders; de verharding van de oprit is duidelijk anders. Daar moet je gewoonweg niet rijden. Plus dat je hier sowieso erg langzaam hoort te rijden...
Mensen die lomp rijden, daar zal ik minder snel van zeggen dat het muurtje te slecht zichtbaar is terwijl je aan komt rijden (het kleurverschil met de openbare weg is mijns inziens groot genoeg), maar ook dan is het VEEL beter in te schatten of je genoeg ruimte hebt als je het obstakel daadwerkelijk kunt zien terwijl je er langs rijdt
Rhàshan - Aditu Sunlock
Als je de breedte van je eigen auto niet beseft... koop een smallere. En anders wil mijn H-balkje je best helpen met de eerste stap; het buiten gebruik stellen van je huidige auto.Paul schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:05:
[...]
maar ook dan is het VEEL beter in te schatten of je genoeg ruimte hebt als je het obstakel daadwerkelijk kunt zien terwijl je er langs rijdt
Tja. tegen zulke argumenten kan ik niet op
Rhàshan - Aditu Sunlock
Amsterdammertje op de hoek.
Of een antitank barriere (landmijn optioneel)
Dan moet hij van goede huize komen als hij zonder schade kan wegrijden...
Of een antitank barriere (landmijn optioneel)
Dat van prorail is een totaal ander verhaal en staat keurig aangegeven van tevoren, het zijn vaak buitenlandse chauffeurs die de boel niet zo goed begrijpen.kabeltjekabel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
Bullshit!!! Je moet gewoon kijken waar je rijdt.
[...]
Ik doe helemaal nergens moeilijk over. Ik had gewoon die 20 euro aangepakt, een clickmelding gedaan en dan een joekel van een stalen balk (H profiel met extra dikke flenzen, met het web zichtbaar vanaf die schuine kant) een enorm eind de grond in gerost, al dan niet in beton (beetje afhankelijk van de ondergrond) en een busje spuitverf in bijbehorende kleur gekocht. Reflectortje er op plakken en nog een mooie sticker met "Never mind the dog, beware of H-beam" en klaar. Huisnummer bevestigen op andere zijde. Iedereen die dan te blind is om te kijken waar 'ie rijdt kan dan lekker zelf z'n eigen schade oplossen en ik spuit voor 20 cent mijn balkje weer mooi.
De kans was groot geweest dat ik hem ook omver had gereden met de personenauto als ik weer instapte en vergat dat die er stond, Simpelweg omdat het te laag is en vanwege de kleuren.
Een schampblok of schaapblok plaatsen is iedereen tevreden, de bestuurder komt er af zonder schade en ook de eigenaar, en de bestuurder wordt er wel op attendeert, waarom meteen stalen balken zodat het onveilig wordt mocht een bestuurder onwel worden en erop knallen heeft hij een heel groot probleem(jij als eigenaar ook want je kan aansprakelijk gesteld worden, je mag niet zomaar wat plaatsen aan de straat).
Ik zou ook geen briefje achterlaten omdat ik dat niet in mijn auto heb liggen en bovendien dat briefje kan wegwaaien of nat regenen.
Ik zou dan aanbellen bij de huiseigenaar en anders melding bij de politie maken als ik iets stuk gereden heb.
Ik begrijp dat TS het nu gaat om het principe kwestie vanwege dat de bezorger onhandig heeft gecommuniceerd.
[ Voor 42% gewijzigd door mr_evil08 op 09-08-2019 09:42 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Nou ja, ik heb een brievenbus.
Maar los daarvan, het is geen parkeerplek, dus ik hoef er geen rekening mee te houden dat geparkeerde wagens vergeten dat ze voor een muurtje parkeren. Daarnaast loopt mijn oprit schuin omhoog en zou dit zonder muurtje 1. niet de bedoeling zijn dat de oprit gebruikt wordt om weg te rijden en 2. ook niet heel lekker zijn voor je bumper.
Ik denk persoonlijk ook niet dat de koerier het muurtje is vergeten, hij is namelijk voordat hij instapte nog over het muurtje gesprongen vanaf de buren richting de auto. Volgens de getuigen had hij de bus niet in z'n achteruit staan waardoor hij per ongeluk vooruit schoot.
Maar los daarvan, het is geen parkeerplek, dus ik hoef er geen rekening mee te houden dat geparkeerde wagens vergeten dat ze voor een muurtje parkeren. Daarnaast loopt mijn oprit schuin omhoog en zou dit zonder muurtje 1. niet de bedoeling zijn dat de oprit gebruikt wordt om weg te rijden en 2. ook niet heel lekker zijn voor je bumper.
Ik denk persoonlijk ook niet dat de koerier het muurtje is vergeten, hij is namelijk voordat hij instapte nog over het muurtje gesprongen vanaf de buren richting de auto. Volgens de getuigen had hij de bus niet in z'n achteruit staan waardoor hij per ongeluk vooruit schoot.
Dat incident vanaf 1:37 zag ik niet aankomenFreeaqingme schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:36:
[...]
Mag ik - bij wijze van anekdote - bij deze een link plaatsen naar The Definitive 11Foot8 Bridge Crash Compilation? Niet heel relevant voor dit topic, wel genieten om naar te kijken.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Het is toch openbare weg? Is er een parkeerverbod (verkeersbord E1)?ThisGuy schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:02:
Nou ja, ik heb een brievenbus.![]()
Maar los daarvan, het is geen parkeerplek, dus ik hoef er geen rekening mee te houden dat geparkeerde wagens vergeten dat ze voor een muurtje parkeren.
Parkeerregels woonerf volgens VVF:DutchCommando schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:38:
[...]
Het is toch openbare weg? Is er een parkeerverbod (verkeersbord E1)?
voetgangers mogen de wegen over de volle breedte gebruiken; bestuurders mogen binnen het erf niet sneller rijden dan 15 km/uur; parkeren is voor bestuurders van motorvoertuigen alleen toegestaan op die plaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
De parkeerplaatsen, die ruim aanwezig zijn in de straat, zijn aangegeven. Dit zijn parkeerhavens binnen de begroeiing, meestal 3-4 naast elkaar en aangeduid met een bord of een P-stoeptegel. Daarnaast, parkeer je als je voor mijn muurtje parkeert, voor de oprit van de buren.
Hetgeen wat mij onduidelijk is is wat TS nu daadwerkelijk wenst...
- Wil je hebben dat dit niet meer voorkomt, dan gewoon de gemeente inschakelen of die er niet wat halve bollen oid voor jouw muurtje kunnen leggen zodat niemand daar meer kan parkeren of over rijden
- Wil je excuses hebben van de werknemer, dan heb je die gehad al is het niet in de door jou gewenste vorm. Maar niet iedereen past zich aan aan jouw vormen.
- Wil je excuses hebben van het bedrijf, forget it. Er is feitelijk niets gebeurd en het betreft 100% de chauffeur, oftewel het bedrijf zal blijven doorverwijzen naar de chauffeur.
Ikzelf heb het idee dat TS het liefste de 2e ziet gebeuren. Alleen daarvoor moet de TS wel eerst een exact draaiboek gaan opstellen hoe hij wil dat de excuses eruit komen te zien. Dan kan TS dit draaiboek naar de leidinggevende van de chauffeur sturen, zodat die samen met de chauffeur het draaiboek eerst een weekje kan oefenen oid voordat het fake-toneelstukje opgevoerd wordt bij TS zelf.
- Wil je hebben dat dit niet meer voorkomt, dan gewoon de gemeente inschakelen of die er niet wat halve bollen oid voor jouw muurtje kunnen leggen zodat niemand daar meer kan parkeren of over rijden
- Wil je excuses hebben van de werknemer, dan heb je die gehad al is het niet in de door jou gewenste vorm. Maar niet iedereen past zich aan aan jouw vormen.
- Wil je excuses hebben van het bedrijf, forget it. Er is feitelijk niets gebeurd en het betreft 100% de chauffeur, oftewel het bedrijf zal blijven doorverwijzen naar de chauffeur.
Ikzelf heb het idee dat TS het liefste de 2e ziet gebeuren. Alleen daarvoor moet de TS wel eerst een exact draaiboek gaan opstellen hoe hij wil dat de excuses eruit komen te zien. Dan kan TS dit draaiboek naar de leidinggevende van de chauffeur sturen, zodat die samen met de chauffeur het draaiboek eerst een weekje kan oefenen oid voordat het fake-toneelstukje opgevoerd wordt bij TS zelf.
Je moest eens weten hoe vaak ik vroeger over de wasmand heen ben gestapt, die onder aan de trap stond om mee naar boven genomen te wordenThisGuy schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:02:
Nou ja, ik heb een brievenbus.![]()
Die had ik oprecht niet gezien. Ik ging bijvoorbeeld naar boven om huiswerk te maken of iets uit mijn slaapkamer te pakken. Mijn brein registreerde de wasmand niet eens.
Eindelijk de reactie waar ik naar op zoek was, ik ben gelijk begonnen met het draaiboek.Gomez12 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:27:
Hetgeen wat mij onduidelijk is is wat TS nu daadwerkelijk wenst...
Nee, ik denk dat nu heel vaak is toegelicht waarom ik dit topic heb geopend en hoe ik deze situatie graag wilde afhandelen, wat inmiddels gelukt is. Ik denk niet dat ik een persoon ben (als ik mezelf daarop mag beoordelen) die graag wilt dat iedereen een zich aanpast naar mijn normen en waarden. Ik denk graag mee, pas me graag aan, en heb net zoals iedereen daarin grenzen. De gebeurtenis nu is echter wel onder de grens dat een chauffeur, na toelichting van omstanders, beweert niks gedaan te hebben en na verloop onbeschoft wordt tegen mijn gezin. Uiteindelijk heeft hij toegegeven dat hij het wel gedaan heeft, en excuses aangeboden. De eigenaar heeft nog toegelicht dat hij uit paniek gehandeld, waar ik me iets bij kan voorstellen. Daarnaast vroeg hij of ik vond of er nog een vervolgactie moest zijn i.v.m. een 'hit and run', waarbij ik heb aangegeven tevreden te zijn met de manier hoe het hier is afgehandeld en de koerier hier hopelijk door geleerd heeft dat hij beter kan stoppen en toegeven.
Hopelijk kan dit jouw interpretatie een beetje bijstellen.
Verwijderd
Jawel hoor. Als jij een erfafscheiding van joekels van stalen H profielen neerzet die binnen de afmetingen valt zoals beschreven in o a. de APV, dan is dat geen enkel probleem. Onwel wordende bestuurders hebben ook een probleem als ze tegen een torenflat aanrijden en die mogen ook gewoon.mr_evil08 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:21:
[...]
Een schampblok of schaapblok plaatsen is iedereen tevreden, de bestuurder komt er af zonder schade en ook de eigenaar, en de bestuurder wordt er wel op attendeert, waarom meteen stalen balken zodat het onveilig wordt mocht een bestuurder onwel worden en erop knallen heeft hij een heel groot probleem(jij als eigenaar ook want je kan aansprakelijk gesteld worden, je mag niet zomaar wat plaatsen aan de straat).
Een bestuurder heeft helemaal niets te zoeken op het erf van de TS. Zover niet afgesloten van de openbare weg mag hij erop rijden om bijv. te keren, maar als er een muur staat is dat niet van toepassing. Zolang het binnen de regels past, mag TS zelf bepalen wat hij gebruikt als erfafscheiding.