Schade door koerier aan oprit, welk recht heb ik?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik zoek een beetje juridisch advies over wat ik kan en mag doen..

In het kort:
Een bedrijf dat namens UPS rijdt en dus opdrachten voor UPS aanneemt, heeft een pakket afgeleverd voor mij bij de buren. Ik woon net in een bochtje in de straat, waardoor mijn oprit een stuk meer naar voren ligt. De vorige bewoners hebben de oprit daarom afgebakend met een laag muurtje, om te voorkomen dat auto's telkens een stukje oprit meenemen en te vlak langs de auto doorgaan. Dat muurtje wordt gemiddeld zo een drie keer per jaar omgereden en vaak laat iemand geen briefje achter.

De koeriersbus zet daar de bus vaker neer. De parkeerhavens zijn ook iets kleiner, dus ik vind dat persoonlijk niet erg. Bezoek van de buren parkeert er ook wel eens, het blokkeert wel mijn uitzicht vanuit de woonkamer maar ik erger me er niet aan.

De bestuurder van de bus was deze keer blijkbaar erg gehaast en heeft in plaats van achteruit per ongeluk vooruit gereden, en daarmee mijn muurtje omgegooid. In plaats van netjes uit te stappen, zet hij hem in zijn achteruit en rijdt met een rotvaart vervolgens weg. De buren die het pakketje hebben aangenomen hebben dit gezien, evenals buren verderop in de straat die toevallig buiten stonden. De bezorger was tevens erg gehaast volgens hun verhaal.

Ik heb dit bij UPS gemeld, die me liet terugbellen door een regionaal iemand, die me vervolgens liet terug bellen door de bedrijfseigenaar die de opdracht heeft aangenomen. Een heel verhaals over eigen risico voor de bestuurder enzv enzv.. Hij zou hem langsturen. De bezorger, die zich moeilijk verstaanbaar maakt door slechte beheersing van de Nederlandse taal, gaf enkel aan dat hij niets gedaan heeft. Vervolgens zegt hij tegen zijn baas dat het opgelost en uitgepraat is. Dit is nu al een paar keer heen en weer aan het gaan, ik bel weer met de bedrijfseigenaar, hij gaat met de bezorger praten, de bezorger komt weer aan de deur om te vertellen dat hij niets heeft gedaan.

Het kost me zelf ongeveer 2 uur tijd of 60 euro om dit te laten repareren. Als hij sorry had gezegd of iets dergelijks, boeit het me niet zo. Maar het feit dat hij ontkent en de laatste 2 keren erg onbeschoft is geweest tegen mijn partner, maakt het zo dat ik het er niet bij wil laten zitten.

1. Ik heb 2 getuigen ten opzichte van iemand die zegt dat hij niks gedaan heeft. Wie staat dan in zijn recht?
2. Wie kan ik nu het beste aansprakelijk stellen? UPS zelf, de eigenaar of de betreffende koerier? Want de eigenaar schuift het allemaal op de koerier, terwijl ik denk dat het bedrijf verantwoordelijk is. Hij stond vandaag voor de vierde keer onaangekondigd aan de deur, erg geirriteerd en gooide 20,- naar binnen. Mijn vriendin heeft dit teruggegeven omdat dit geen manier is om dit op te lossen.

Ter illustratie heb ik een afbeelding toegevoegd van de situatie in de straat, ik weet niet of het iets verduidelijkt maar wellicht is het beter dan niets. :')

Straat

Muurtje

Alvast dank voor jullie hulp en advies.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:25
ik zou nu eenaangetekende ingebrekestelling sturen, en er bij vermelden dat je een schadevergoeding van xx€ verwacht.
Zonder betaling binnen de 14 dagen geef je dit aan bij de politie, of aan je rechtsbijstand van je woning.

Zeg niet dat je dit in 2 uur kan oplossen, vraag een offerte aan een metser. De tijd van goodwill is over.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even los van het juridisch aspect, kan dat muurtje niet wat hoger?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:33
Dit muurtje was niet goed vast gemetseld, of wel? Persoonlijk zou ik mijn verlies hebben genomen en had ik zelf de steentjes weer op elkaar gestapeld. Hier zit toch geen geld in joh. Die bus van hem heeft meer schade. Daarna een ritje naar een doe-het-zelf zaak voor wat reflectoren of iets dergelijks. Levensgevaarlijk, zo’n laag grijs muurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:58
ThisGuy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:08:
Ter illustratie heb ik een afbeelding toegevoegd van de situatie in de straat, ik weet niet of het iets verduidelijkt maar wellicht is het beter dan niets. :')

[Afbeelding: Straat]

[Afbeelding: Muurtje]

Alvast dank voor jullie hulp en advies.
Wellicht zie ik aan de afbeeldingen iets heel anders maar is dat muurtje niet op gemeentegrond gemetseld? Dat lijkt me daar een stoep die tussen de huizen door loopt?
Uiteraard mag de bezorger wel wat vriendelijker zijn en samen naar een oplossing voor het muurtje kijken. Maar mogelijk kan je ook de gemeente vragen of ze daar niet gewoon een lompe plantenbak oid neer willen zetten zodat er in het vervolg veel meer schade aan het busje is bij dergelijke capriolen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:28
Als dat muurtje drie keer per jaar wordt omgereden dan staat het er misschien niet zo handig?

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 06-08-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Yankovic schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:28:
[...]

Wellicht zie ik aan de afbeeldingen iets heel anders maar is dat muurtje niet op gemeentegrond gemetseld? Dat lijkt me daar een stoep die tussen de huizen door loopt?
Uiteraard mag de bezorger wel wat vriendelijker zijn en samen naar een oplossing voor het muurtje kijken. Maar mogelijk kan je ook de gemeente vragen of ze daar niet gewoon een lompe plantenbak oid neer willen zetten zodat er in het vervolg veel meer schade aan het busje is bij dergelijke capriolen.
Toevallig heb ik dat gedaan ja, maar dit is nog net mijn grond. ;)
Falcon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:26:
Even los van het juridisch aspect, kan dat muurtje niet wat hoger?
Het loopt nu mooi in lijn met het voortuintje, en als het hoger is en het kiept om wordt de auto ook geraakt.. Dan ben ik verder van huis met doorrijders.
Pistachenootje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:30:
Als dat muurtje drie keer per jaar wordt omgereden dan staat het er misschien niet zo handig?
" De vorige bewoners hebben de oprit daarom afgebakend met een laag muurtje, om te voorkomen dat auto's telkens een stukje oprit meenemen en te vlak langs de auto doorgaan. "

[ Voor 16% gewijzigd door ThisGuy op 06-08-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OosterF schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:28:
Dit muurtje was niet goed vast gemetseld, of wel? Persoonlijk zou ik mijn verlies hebben genomen en had ik de steentjes weer elkaar opgestapeld. Hier zit toch geen geld in joh. Die bus van hem heeft meer schade. Daarna een ritje naar een doe-het-zelf zaak voor wat reflectoren of iets dergelijks. Levensgevaarlijk, zo’n laag grijs muurtje.
Nee, lijkt 'blokkenlijm' te zijn. @ThisGuy Je hebt nu toch wel gegevens van de 'dader' of het bedrijf waarvoor hij werkt. stel hen aansprakelijk voor de geleden schade als je dat wilt verhalen/ vergoedt wilt hebben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kun je bij het terugplaatsen van het muurtje niet een ijzeren staaf ter versteviging mee metselen? Dan heb je meer kans dat het muurtje blijft staan de volgende keer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
rimave schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:35:
Kun je bij het terugplaatsen van het muurtje niet een ijzeren staaf ter versteviging mee metselen? Dan heb je meer kans dat het muurtje blijft staan de volgende keer.
Dat zou ik moeten laten doen en heb ik ook over nagedacht. Ik wil hoe dan ook dat het er blijft zodat men niet de hele tijd de oprit meepakt. Echter hoeft de muur ook niet uit elkaar te knallen met als gevolg de brokstukken tegen mijn auto.

Ik heb net nogmaals met de eigenaar van het betreffende bedrijf gebeld, hij wist zogenaamd niet dat hij vandaag zou langskomen. Ik heb nu aangegeven dat ik het niet meer via zijn werknemer wil oplossen maar via hem, en tot vrijdag de tijd heeft anders onderneem ik juridische stappen. Heb hem ook nogmaals toegelicht, dat ik het een principe kwestie vindt. Er heeft eerder iemand drie stenen omgereden, meteen aangebeld en zijn excuses aangeboden. Dan is het voor mij al goed, vaak vraag ik om een nieuwe aluminium hoekstrip (die ik nu nog niet terug erop heb gezet) en dan doe ik het zelf.

De eigenaar heeft nu in ieder geval aan te geven zelf het bedrag te willen betalen, dus we komen een stapje dichterbij.. Bedankt voor de input, allen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 10:06
Even los van alles; ik hoop dat je voorlopig geen pakjes verwacht via UPS. :X :+

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Als je de boel toch moet herstellen: hier in de straat lossen ze dit op met een ijzeren paaltje. 1.25m hoog, net zo diep de grond in, gevuld met beton. En reflectoren er op.

Gaat nergens heen, goed zichtbaar, en raakt je auto niet (tenzij ze die paal helemaal vlak slaan maar dan ziet-ie bij hun in het motorblok)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou het eens in de 'echte' straatmeubilairhoek kunnen zoeken. Dat is ervoor gemaakt.

Niet altijd mooi misschien maar wel functioneel. Begin hier bijv. eens:

https://www.traffimex.com/nl/tags/flexibele-paal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:16:
Je zou het eens in de 'echte' straatmeubilairhoek kunnen zoeken. Dat is ervoor gemaakt.

Die flexibele palen zijn duurder dan dat muurtje, en maken op vrachtwagenchauffeurs echt heel weinig indruk. Die wordt gewoon plat gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tommie12 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:19:
[...]

Die flexibele palen zijn duurder dan dat muurtje, en maken op vrachtwagenchauffeurs echt heel weinig indruk. Die wordt gewoon plat gereden.
Maar dan richt ie zich wel weer op. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:16:

Dat werkt dus niet... want geeft geen schade aan de omrijder.

Inderdaad; ik zou een gat boren, volstorten met beton en zo'n stukje Merkel-Lego er op maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 11:02
Je hebt naar mijn idee een paar mogelijkheden:
De baas van het bedrijf aansprakelijk stellen en aangeven dat jij er met die bestuurder niet uitkomt, dan kan hij het verder met die man afhandelen.
Ik weet niet of de bestuurder die het nu gedaan heeft ook de vaste bezorger is, je kan dan via hun bedrijf vragen of ze gezien het voorval, per af heden een andere bestuurder willen sturen.

Je hebt getuigen, dus wat je zou kunnen doen omdat de bestuurder het elke keer ontkent, is om aangifte bij de politie te doen samen met de getuigen verklaringen van je buren. Doorrijden na schade is strafbaar en jij hebt al heel vaak moeite gedaan om samen met de ontkennende bestuurder eruit te komen.
Ze moeten je aangifte aannemen bij de politie en met die aangifte kun je dan het naar zijn baas of de betroffene persoon sturen, zelf zal de politie waarschijnlijk buiten opnemen niks doen.
Vraag meteen aan de politie of auto`s daar mogen parkeren voor laden en lossen, je kan hiermee de volgende bezorger duidelijk maken dat je dit niet wil.

Je kan natuurlijk zoals aangegeven het muurtje versterken, waardoor de volgende die er tegen aanzit zelf ook aanzienelijke schade heeft.

Iets anders plaatsen zodat het duidelijk is, maar gezien zoals jij het omschrijft is dit niet wat je wil.

Voor de rest, zullen er nog wel meer reacties komen, die je goede ideeen geven wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:17

Illusion

(the art of)

Je kan gewoon een standaard auto-schadeformulier invullen.
Kenteken busje erop, aanvinken “schade aan andere dingen dan het voertuig” en in vak 14 het muurtje invullen.
Opsturen naar verzekeraar (ja welke verzekeraar. Je eigen opstal?)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

rimave schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:35:
Dit dus. Gezien het muurtje een paar keer per jaar aangereden wordt, is duidelijk dat je daar een probleem hebt. Dat muurtje staat er in ieder geval niet voor niets.

Maak een wat stevigere constructie, desnoods verstevig je het muurtje met een paar hardhouten tuinpalen die je een kleine meter de grond in werkt en verstevig het muurtje zelf met een paar flinke stalen staven. Zo stevig, dat degene die er tegenaan rijdt niet meer de keus heeft om "zomaar even weg te rijden". Resultaat zal dan zijn dat OF je muurtje nog staat, OF degene die er tegenaan reed staat er ook nog (te wachten op zijn takel). :)

Deze schade.... tsja.... eerlijk gezegd lijkt het mij niet eens de moeite om er achteraan te gaan. (En in plaats van die 10 telefoontjes en 3 gesprekken met de chauffeur, had je dat muurtje al lang weer overeind kunnen zetten.)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-08-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-06 10:01

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik zou proberen wat aan het muurtje te doen. Omdat je zelf aangeeft dat het vaker kapot gaat misschien hier en daar een stevig paaltje tussen
die wat hoger is. Zodat als je er tegen aan rijdt ook flinke schade hebt. En het valt natuurlijk veel meer op. Ik kan mij voorstellen dat je dat muurtje over het hoofd ziet als je in je auto zit.

Ik zou er verder niet te veel tijd in stoppen. De chauffeur is gewoon een lul. Maar zonde van je tijd.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 19:47
Ik begrijp dat het gedrag van de bezorger belabberd is. Een asociale lul, zou ik plat kunnen zeggen.
Maar het gaat je niet perse om het muurtje, maar het principe en zijn gedrag. Wat is er dan mooier dan hemzelf het muurtje te laten fixen. Laat hem zelf spul halen dat de stenen plakken (cement, of wat er al zat), en kijk toe hoe hij stuntelt!

Overigens staat dit muurtje wel heel slecht. Ik kan me goed voorstellen dat je deze over het hoofd ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 10:39

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Maak je volgende muurtje van gewapend beton :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 16:38
(jarig!)
Zet gewoon paaltjes ipv dat muurtje? Voldoende diep in de grond in de beton. Ze zullen echt niet meegeven. Geef die busjes wel een overlevingskans door ze voldoende hoog te maken zodat de bestuurder/parkeersensoren ze toch op zijn minst opmerken. Dit muurtje is nu 30 cm hoog?

Ik kan me eigenlijk wel voorstellen adhv de hoogte en de zwakte van het muurtje dat iemand in een hoog busje niet eens opmerkt dat hij zo'n muurtje omver rijdt(zeker als de muziek wat luider staat)

[ Voor 26% gewijzigd door skelleniels op 06-08-2019 19:21 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kabeltjekabel
De tolerantie voor schade aangericht door automobilisten is weer eens groot...

Over het hoofd zien is bullshit. Ze kijken gewoon niet. Met als gevolg grofweg 1000 doden per jaar in ons land alleen. Als er eens 1% van de obsessie onder journalisten over Amerikaans wapenbezit ging richting een compagne om idioten die niet kijken hun rijbewijs af te nemen (zowel daar als hier) en dat ook te handhaven kunnen we veel meer levens sparen. En hebben ook veel minder materiële schade.

En het niet kunnen zien is ook al bullshit. Dan koop je maar een paar camera's of koop je een voertuig zonder zo'n idiote dode hoek. In Duitsland werken ze voor zover ik weet aan een wetsvoorstel zodat vrachtwagens met dode hoek alleen nog stapvoets rechtsaf mogen. In Oostenrijk zelfs aan een _verbod_ om met dode-hoek vrachtwagen binnen de bebouwde kom rechtsaf te slaan. Gewoon een stukje logica wat er 50 jaar geleden al had moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door kabeltjekabel op 06-08-2019 20:18 . Reden: zinsbouw foutje ]

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:30

TheBorg

Resistance is futile.

Ik weet niet of ik moet lachten of moet huilen.

Aso chauffeur rijdt muurtje omver.

Reactie tweakers:
Falcon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:26:
kan dat muurtje niet wat hoger?
OosterF schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:28:
Dit muurtje was niet goed vast gemetseld, of wel?
Yankovic schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:28:
Wellicht zie ik aan de afbeeldingen iets heel anders maar is dat muurtje niet op gemeentegrond gemetseld?
Pistachenootje schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:30:
Ga toch weg man. De enige oplossing is dat het koeriersbedrijf een tuinman of aannemer regelt en dat het muurtje over een paar weken weer keurig overeind staan.

- edit -
Mijn overbuurman had dit ook. Na drie keer muur omrijden heeft de gemeente er betonnen paaltjes voor gezet. Ook die werden kapot gereden maar z'n muurtje bleef in ieder geval heel.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBorg op 06-08-2019 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 08:54

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TheBorg schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:29:

Reactie tweakers:

[...]

[...]

[...]

[...]

Ga toch weg man. De enige oplossing is dat het koeriersbedrijf een tuinman of aannemer regelt en dat het muurtje over een paar weken weer keurig overeind staan.

- edit -
Mijn overbuurman had dit ook. Na drie keer muur omrijden heeft de gemeente er betonnen paaltjes voor gezet. Ook die werden kapot gereden maar z'n muurtje bleef in ieder geval heel.
Volgens mij gaf TS duidelijk in zijn verhaal aan dat dit muurtje een paar keer per jaar het slachtoffer is.

Door het muurtje iets hoger te plaatsen, is deze beter zichtbaar.

* Falcon huilt om reacties van Tweakers die niet lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 06-08-2019 19:40 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-06 21:47
Je kan ook overwegen aangifte te doen bij de politie. Dit geldt in ieder geval als doorrijden na een ongeval.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:15

Yucon

*broem*

Ik ben er vrij zeker van dat je niets kunt doen dat het zo sterk maakt dat het muurtje geen schade heeft en de auto wel. Als je iets wil doen moet je op de hoek een paal recht de grond in laten gaan en die in een flink blok beton storten.. maar als hij geraakt wordt zal hij alsnog buigen of breken, afhankelijk van het materiaal.

De schade aan zo'n bestelbus zal bij beide oplossingen ook maar heel beperkt zijn. Wel zuur voor je, daar niet van.

Heb je toevallig een buitenbrievenbus? Dat je het muurtje niet hoger wil maken begrijp ik. Daarnaast moet het flink hoger wil het nu hebben want als de bus te dichtbij staat zie je het anders gewoon niet. Maar mocht je een losstaande buiten-brievenbus zou je die op de hoek kunnen zetten. Die zien ze eerder en dat ziet er ook niet perse verkeerd uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Yucon op 06-08-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dit soort dingen heb je dus een rechtsbijstandverzekering. Vervelende is: die beoordelen de situatie en keren je een x bedrag uit, want dt gaan ze niet verhalen, teveel moeite. Ga je er zelf een zaak van maken, ben dan bereid om veel kosten te maken en weinig terug te krijgen, hooguit een schadevergoeding en excuses. En de eerstvolgende koerier van UPS of een ander bedrijf rijdt hem weer om. En bedrijf dat het nu gedaan heeft net zo goed, want de medewerkers krijgen hooguit een "niet meer doen he" te horen en blijven rijden zoals ze doen.

Enige wat hier helpt is je principes opzij zetten en een fatsoenlijk muurtje. Persoonlijk zou ik een aantal bielzen rechtop in de grond zetten, 50 cm bovengronds en 70 er in. Blijft wel staan, bus heeft wel schade. En staat het een beetje uit het lood dan is dat niet erg. Past bij de rest van het muurtje en het groen. Bielzen zijn sowieso grillig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:33
The Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:57:
Persoonlijk zou ik een aantal bielzen rechtop in de grond zetten, 50 cm bovengronds en 70 er in. Blijft wel staan, bus heeft wel schade. En staat het een beetje uit het lood dan is dat niet erg. Past bij de rest van het muurtje en het groen. Bielzen zijn sowieso grillig.
Dit is tweakers he. In die bielzen moeten dan wel aanrijd-sensoren en zodra dat gebeurt moeten er 20 alarmen afgaan, automatische vuurwerkontsteking waarna er 20 vuurpijlen de lucht in gaan en opname van 4k camerabeelden als bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je doen. Bestel dan meteen een RPG ofzo :+
Maar dit soort dingen moet je gewoon wat pragmatisch mee omgaan. Verder zou ik in samenspraak met de straat / wijkagent proberen of ik een aantal van die stenen rechtop kon krijgen in dat hoekje waar die bus op getekend staat. Dan ga je er fysiek niet mer op staan met je bus. Of nog mooier: kets er een betonnen schaal met bloemen / planten in. Staat mooi, geen bus meer die er nog parkeert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Yucon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:54:
Ik ben er vrij zeker van dat je niets kunt doen dat het zo sterk maakt dat het muurtje geen schade[...]
Ja.... kosmetische schade.

We hebben al paaltjes die gewoon een vrachtwagen van 7,5 ton @ 80 km/h "absorberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 17:40
Welke regio van dit land is het als ik vragen mag?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dit is natuurlijk wel een sjappie muurtje die je met je fiets al kapotrijd. zal weinig (extra) schade te zien zijn aan een bezorgauto. die zien er niet voor niets zo afgeragd uit.

Die bezorger is een lul
Maar hem kut behandelen kan in ej nadeel zijn als je veel paketjes van hem krijgt. (zou niet moeten, maar hé)

Ik zou iets maken waardoor hij de volgende keer definitief schade zou hebben en alles van mij blijft staan. Heeft een veel hoger karma gehalte en wellicht een vorm van genoegdoening

Maar ja je kan de wegbeheerder natuurlijk ook vragen om iets te doen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Zo'n laag muurtje is idd erg makkelijk over het hoofd te zien.
Ik heb het wel eens meegemaakt met witgeverfde keien in de berm van de weg.
Moest uitwijken voor een tegenligger en reed over zo'n kei heen.
Heel m'n dorpel beschadigd :(

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 09:15

Yucon

*broem*

kabeltjekabel schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:17:
[...]

Ja.... kosmetische schade.

We hebben al paaltjes die gewoon een vrachtwagen van 7,5 ton @ 80 km/h "absorberen".
En dat wilde je een beetje visueel aantrekkelijk in dat muurtje verwerken? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Yucon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

En dat wilde je een beetje visueel aantrekkelijk in dat muurtje verwerken? 8)7
Die dingen kun je voorzien van elke gewenste decoratie. Van mijn part verf je er een Eiffeltoren op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Je kan er ook een behoorlijke zwerfkei neerleggen ( wel vastlijmen of verankeren aan de grond, want voordat je het weet ligt het tegen je huis. Maar voor een “ hunnenbed “ hebben chauffeurs meestal wel respect, zeker als zo een ding hoekige kanten heeft. Een muurtje geeft meestal alleen schade aan hun bumper, een meerhoofdige zwerfkei geeft vaak veel meer schade.
Maar als er zo vaak tegenaan gereden wordt, wordt het misschien tijd om de gemeente om een oplossing te vragen ?

Waar ik woon is ook een rotsituatie. Een smalle “ slurf “ tussen bomen en schuttingen naar 3 parkeerplekken.
Chauffeurs van bezorgdiensten zijn vaak te lui om een stukje te lopen en rijden er gewoon in, om vervolgens aso te parkeren, waardoor er niemand meer in of uit kan. Maar wat vaak gebeurt is dat bij het achteruit rijden een spiegel er af gereden wordt of dat er een bumper aan een hoek van een schutting blijft haken met alle gevolgen van dien, vaak is de bumper ontwricht of ligt er een stuk af.

Kortom, je moet er echt een goede stevige oplossing voor bedenken, want chauffeurs van bezorgdiensten zijn erg hardnekkig in dit soort zaken, ze blijven het gewoon doen, en hebben dan de volgende keer weer schade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Kom op zeg! Muurtje niet goed zichtbaar, niet stevig genoeg.. dat maakt toch allemaal niet uit?? Een ongeluk/foutje kan altijd gebeuren, maar dat je daarna dan hard wegrijdt maakt het gewoon ontzettend fout. Of die muur nu te laag is of niet stevig genoeg, het blijft een foute actie. Heb het zelf ook eens gehad en tegen een bijna zelfde muurtje gezeten met achteruit wegrijden.. ik had zelf schade, muurtje was niets aan te zien.. toch ff aangebeld.. eigenaar vond t geen enkel probleem en vond t zelfs rot voor mij dat ik schade had. Zo kan het ook en misschien had TS ook wel zo gereageerd en het muurtje gewoon weer rechtop gezet.

Ennuh, al die mensen die hij een huis naar binnen rijden omdat ze hun auto in de verkeerde versnelling zetten enz.. moeten die huizen dan voortaan ook van ander materiaal gemaakt worden dan? Daar rij je ook behoorlijk wat schade....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Chntl321 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 07:17:
Heb het zelf ook eens gehad en tegen een bijna zelfde muurtje gezeten met achteruit wegrijden.. ik had zelf schade, muurtje was niets aan te zien.. toch ff aangebeld.. eigenaar vond t geen enkel probleem en vond t zelfs rot voor mij dat ik schade had. Zo kan het ook en misschien had TS ook wel zo gereageerd en het muurtje gewoon weer rechtop gezet.
Precies, volgens mij had ik dit ook al in de beginpost gezet. Normaal maak ik er geen probleem van en vraag ik alleen om een nieuwe aluminium hoekstrip of krijg ik erna een bierpakket. Ik overweeg nu ook sterk om het te laten verstevigen, we wonen er pas een paar maanden en ik heb hier echt geen 3x per jaar zin in. :+ Moeten maar even bekijken hoe of wat..

Ik heb nog een foto gevonden waar het muurtje staat, een van de verkoopfoto's. De aanrijdingen gebeuren altijd in deze richting. Als je van die kant komt aanrijden, kan ik me niet voorstellen dat je dit muurtje niet ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/59XhoiQmO5k3sH0l2RYLdS7a/full.png

Ik wil helemaal geen juridische stappen ondernemen of aangifte's gaan doen. Ik wilde meer weten wie nou in zijn recht stond op het moment dat iemand aangeeft iets niet gedaan te hebben, tegenover buren die aangeven dat ze het gezien hebben. De werkgever mag in dit geval wel zijn verantwoordelijkheid pakken als de werknemers dat niet doen, en ik denk dat ik nu op dat punt ben. Het muurtje lag nu ook voor zijn eerst in het geheel om sinds ik er woon, dus wellicht dat dit een goed moment is voor het eens fatsoenlijk door een aannemer te laten doen.

Ik denk echter niet dat ik het muurtje hoger ga maken, ik zelf als automobilist zou dit niet over het hoofd kunne zien. Dus als men op de weg let en niet met slecht zicht onverantwoord gaat rijden, moet dit geen probleem zijn. De buurt vindt het muurtje ook fijn, het haalt de snelheid voor de mensen die Verstappen nadoen in hun afgetrapte hatchbacks eruit in de straat. :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThisGuy op 07-08-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 28-06 15:19

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

ThisGuy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:08:
Het kost me zelf ongeveer 2 uur tijd of 60 euro om dit te laten repareren. Als hij sorry had gezegd of iets dergelijks, boeit het me niet zo. Maar het feit dat hij ontkent en de laatste 2 keren erg onbeschoft is geweest tegen mijn partner, maakt het zo dat ik het er niet bij wil laten zitten.
Aangezien je er zelf over het feit an sich niet zo'n heel groot punt maakt...
Hebben jullie die gozer dit ook al een keer voor ogen gehouden? In plaats van in de weerstand door zijn gedrag, nog één keer de hand uitsteken, maar wel duidelijk zeggen waarom jullie er een punt van maken?
Misschien slecht dat de vrede nog.

Vooropgesteld, ik weet dus niet in details wat er in de tussentijd allemaal wel en niet is gebeurd, dus allicht ben je dit punt al ver voorbij of hebben jullie het al één of twee keer gedaan. Maar misschien ook niet en is dit een suggestie die je nog niet voor ogen hebt gehad :)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Freakertje schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:38:
[...]

Aangezien je er zelf over het feit an sich niet zo'n heel groot punt maakt...
Hebben jullie die gozer dit ook al een keer voor ogen gehouden? In plaats van in de weerstand door zijn gedrag, nog één keer de hand uitsteken, maar wel duidelijk zeggen waarom jullie er een punt van maken?
Misschien slecht dat de vrede nog.

Vooropgesteld, ik weet dus niet in details wat er in de tussentijd allemaal wel en niet is gebeurd, dus allicht ben je dit punt al ver voorbij of hebben jullie het al één of twee keer gedaan. Maar misschien ook niet en is dit een suggestie die je nog niet voor ogen hebt gehad :)
Ja, grappig feitje, ik heb dit dus al drie keer voorgesteld aan zijn werkgever want de werknemer zelf kan geen Engels of Nederlands. Hij staat alleen met een briefje aan de deur met meestal 6 dezelfde woorden: "Ik niks gedaan is goed ja? Is goed zo ja? Ik niks gedaan." En ik heb er totaal geen problemen mee en ben blij dat hij een baan heeft om zijn gezin te kunnen voeden, maar het maakt het in deze situatie iets lastiger. Het is tevens een iets oudere man.

Hem een heel verhaal voorschotelen heeft geen zin.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik had het muurtje gewoon weggehaald, alleen al om geen 3 keer per jaar gezeur te hebben.
Wel even kijken als je je eigen auto neerzet, tot waar deze op de oprit staat en daar zou ik dan wel een paaltje neerzetten, zodat ze niet de achterkant van je auto er af rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 28-06 15:19

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Is zijn baas wel zijn taal machtig (ik vermoed zo van wel)?
Het verhaal via hem laten vertellen en dan maar zo afdoen... Ik lees nu dat je al met hem in redelijk goed contact staat. Het beste op die manier te spelen denk ik dan ja.

Nieuwsgierigheidsvraagje... je geeft aan dat hij onbeschoft is geweest tegen je partner. Maar hoe dan als hij geen Nederlands spreekt? Niet om het goed te praten, maar wellicht een cultuur dingetje of elkaar verkeerd begrijpen (juist door die taalbarriëre)?
Wat is er nu echt gebeurd en waardoor is die situatie ontstaan (het vijf keer 'waarom' vragen om tot de echte oorzaak te komen en dan al dan niet tot andere inzichten te komen).

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou er met die koerier geen woorden meer aan vuil maken, maar aan het einde van dat muurtje gewoon een zeer stevige paal neerzetten, die voldoende hoog uitsteekt, dat die gezien moet worden. De schade aan de bestelbus is daarna voldoende argument.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Freakertje schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:52:
Is zijn baas wel zijn taal machtig (ik vermoed zo van wel)?
Het verhaal via hem laten vertellen en dan maar zo afdoen... Ik lees nu dat je al met hem in redelijk goed contact staat. Het beste op die manier te spelen denk ik dan ja.

Nieuwsgierigheidsvraagje... je geeft aan dat hij onbeschoft is geweest tegen je partner. Maar hoe dan als hij geen Nederlands spreekt? Niet om het goed te praten, maar wellicht een cultuur dingetje of elkaar verkeerd begrijpen (juist door die taalbarriëre)?
Wat is er nu echt gebeurd en waardoor is die situatie ontstaan (het vijf keer 'waarom' vragen om tot de echte oorzaak te komen en dan al dan niet tot andere inzichten te komen).
Ja, zijn baas is taalmachtig en staat me vriendelijk te woord.

Je kan ook onbeschoft zijn zonder woorden, maar hij sprak de woorden die hij spreekt anders uit. De eerste keren was hij netjes en rustig, de laatste twee keer opvliegerig, duidelijk geïrriteerd, met een briefje in het gezicht te staan wapperen (iets te dichtbij zeg maar), 20 euro naar binnen smijten. Na het laatste bezoek heeft zijn werkgever ook aangegeven het direct met mij op te willen lossen, omdat hij het ook vreemd vond dat hij eerst aangeeft niks gedaan te hebben en dan wel 20 euro wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Is een typische situatie hé.
Dat een koerier even voor dat muurtje gaat staan kan ik wel begrijpen.
Die hebben zowat 1 minuut en 30 sekonden om een pakje af te leveren, dus die gaan geen blokje om lopen.

Maar als ze daar staan, en terug vertrekken zien ze dat muurtje niet, en intuitief rijden ze gewoon vooruit weg en je muurtje is om.
Ik zou muurtje terug metsen, en OP het muurtje een paaltje voorzien.
Dan ziet iedere chauffeur die weg rijdt direct dat hij even achteruit moet, en jij moet hopelijk iets minder aan het klussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-06 07:37
ThisGuy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:35:
[...]
Ik wil helemaal geen juridische stappen ondernemen of aangifte's gaan doen. Ik wilde meer weten wie nou in zijn recht stond op het moment dat iemand aangeeft iets niet gedaan te hebben, tegenover buren die aangeven dat ze het gezien hebben. De werkgever mag in dit geval wel zijn verantwoordelijkheid pakken als de werknemers dat niet doen, en ik denk dat ik nu op dat punt ben. Het muurtje lag nu ook voor zijn eerst in het geheel om sinds ik er woon, dus wellicht dat dit een goed moment is voor het eens fatsoenlijk door een aannemer te laten doen.
In je recht staan en gelijk hebben zijn twee aparte dingen. Jij staat in jouw recht om de verantwoordelijkheid bij de bezorger/het bedrijf te leggen, maar zij staan ook in het recht om dat te ontkennen.

De enige wie kan bepalen wie er gelijk heeft (en of er dus daadwerkelijk schuld is aan de kant van de bezorger/het bedrijf) is de rechter. Aangezien je niet de juridische kant op wilt gaan ben je dus afhankelijk van de goodwill van het bedrijf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-06 18:01
Tja, het muurtje staat wat ongelukkig maar als ik die Funda foto zo zie snap ik heel goed waarom dat muurtje er neer is gezet. Precies zo'n stukje waar iedereen het hoekje afsteekt.

Hoog/laag/stevig/wankel muurtje maakt niks uit, dat muurtje staat op eigen grond en iemand is daar tegenaan gereden en dat moet dus gerepareerd worden.

Dat hele gedoe met de chauffeur zou ik direct klaar mee zijn, geen Nederlands spreke is onzin. Hij bezorgt toch immers pakketjes en kan de Nederlandse adressen toch ook lezen?
Geen idee of de werkgever daadwerkelijk verantwoordelijk is, maar ik zou er toch sterk op aandringen dat deze het wel op gaat lossen naar wens van TS. Of dat daadwerkelijk reparatie is of een welgemeend excuus met een bos bloemen o.i.d. zou mij daarbij niet zo heel veel uitmaken.

Ik zou er overigens geen heel juridisch getouwtrek van maken, dit is gewoon een kwestie van fatsoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Precies, volgens mij had ik dit ook al in de beginpost gezet. Normaal maak ik er geen probleem van en vraag ik alleen om een nieuwe aluminium hoekstrip of krijg ik erna een bierpakket. Ik overweeg nu ook sterk om het te laten verstevigen, we wonen er pas een paar maanden en ik heb hier echt geen 3x per jaar zin in. :+ Moeten maar even bekijken hoe of wat..

Ik heb nog een foto gevonden waar het muurtje staat, een van de verkoopfoto's. De aanrijdingen gebeuren altijd in deze richting. Als je van die kant komt aanrijden, kan ik me niet voorstellen dat je dit muurtje niet ziet.

[Afbeelding]

Ik denk echter niet dat ik het muurtje hoger ga maken, ik zelf als automobilist zou dit niet over het hoofd kunne zien. Dus als men op de weg let en niet met slecht zicht onverantwoord gaat rijden, moet dit geen probleem zijn. De buurt vindt het muurtje ook fijn, het haalt de snelheid voor de mensen die Verstappen nadoen in hun afgetrapte hatchbacks eruit in de straat. :)
Echt zo'n kuthoek inderdaad, heb je al eens de gemeente gepolst voor een paaltje op de hoek?

Eer je door een gemeentepaal heen rijd en dan nog jouw muurtje raakt zit zon bus goed in mekaar.....

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
[...]

[Afbeelding]

Ook ik ben weer verbaast over de reactie hier op Tweakers.

Deze foto zegt volgens mij alles.

Het muurtje is meer dan terecht.
Maar als iets 3x per jaar aan/omgereden word had jezelf ook al naar een andere oplossing moeten zoeken.

Ik snap je beredenering dat je geen gewapende muur wil.

Maar ik zou aan de bel trekken bij de gemeente. Situatie uitleggen en met een voorstel komen.
Want ik vind dit geen veilig verkeerssituatie hoe de weg op jouw oprit uitkomt.

Misschien een schuine plantenbak? Of 2 "varkensruggen" schuin voor je muurtje.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Komen portieren van een eigen geparkeerde auto niet ook tegen dat muurtje aan? Dan zouden een paar goed geplaatste paaltjes ruimte open kunnen laten voor die portieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fionnghall
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
Als dit in België zou gebeurd zijn, zou ik zeggen: klacht indienen bij de politie wegens vluchtmisdrijf, duidelijk vermelden dat je getuigen hebt.
Door zomaar weg te rijden heeft de chauffeur al duidelijk te kennen gegeven dat deze geen intentie heeft om zijn verantwoordelijkheid hiervoor zomaar op te nemen. Sterker nog, je zou zelfs kunnen stellen dat het je burgerplicht is om klacht in te dienen tegen deze persoon. In de hoop dat hij bij een volgend incident wél netjes ter plaatse blijft of de politie verwittigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Choose your battles. Het klinkt alsof dit veel tijd en energie gaat kosten. Dus ik zou er mee ophouden. Gewoon zelf weer even neerzetten.

Het muurtje heeft zijn werk gedaan. De koerier heeft vast schade aan zijn auto en zal de volgende keer wel beter uitkijken.

Ik ben geen jurist, maar als je wel door wilt gaan dan zal je de koerier eerst aansprakelijk moeten stellen. Duidelijk maken wat er is gebeurd en welke oplossing je wilt op welke termijn.

Let wel dat er wat voorwaarden zijn voor aansprakelijkheid waar best enige discussie over kan ontstaan.

Is sprake van een onrechtmatige daad?
Had die koerier daar mogen rijden? Had hij dat muurtje moeten zien?

Is de schade toe te rekenen aan de koerier?
Staat het muurtje op een logische plaats? Het feit dat het muurtje regelmatig wordt omgereden wekt op dit punt vermoedelijk in je nadeel.

Is sprake van een causaal verband?
Heeft de onrechtmatige daad de schade veroorzaakt? Was het muurtje niet zo wankel dat hij uit zichzelf is omgewaaid?

Is er sprake van schade?
De stenen moeten weer gestapeld worden, dus er lijkt wel schade. Je kunt je alleen afvragen hoeveel moeite je hier in wilt steken.

De argumenten zijn nu natuurlijk wat flauw, maar het kan uiteindelijk best lastig zijn om je gelijk te krijgen. Het lijkt een principiele zaak, en daar gaat bijv. rechtsbijstand verzekering ook niet bij helpen. Die zouden je gewoon het schadebedrag uitkeren, omdat het goedkoper is dan de discussie te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Ik denk dat alles er daar veel mooier zou uitzien ZONDER dat gekke muurtje. Hey! Dan is je probleem ook meteen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 310408 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:54:
Ik denk dat alles er daar veel mooier zou uitzien ZONDER dat gekke muurtje. Hey! Dan is je probleem ook meteen opgelost.
en word je oprit aan stront gereden....

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-06 09:12
Ik zou zelf een flink stalen I-profiel (of H-profiel) een eind de grond in rammen (of ingraven, rammen lijkt mij makkelijker ivm ruimte/uitgraven) op de hoeken van dat muurtje (of iets er voor), knap persoon die dat nog omver rijdt. Grote schade aan auto, dat wel - maar dat doen ze dan zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door MineTurtle op 07-08-2019 10:08 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 09:46
BierfietsNL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:56:
Ik zou zelf een flink stalen I-profiel (of H-profiel) een eind de grond in rammen (of ingraven, rammen lijkt mij makkelijker ivm ruimte/uitgraven) op de hoeken van dat muurtje (of iets er voor), knap persoon die dat nog omver rijdt. Grote schade aan auto, dat wel - maar dat doen ze dan zelf.
Dit zou ik denk ik ook doen. Muurtje iets inkorten, stevige paal/profiel de grond in werken en daar nog een reflector op zodat het wel goed zichtbaar is. Evt. iets hoger houden dan het muurtje ook voor zichtbaarheid.

Wat je ook zou kunnen doen is een flinke plantenpak precies op de hoek zetten, dat valt ook wel wat meer op. Daarnaast zal een zware plantenbak ook niet zomaar omver gereden worden. Weet alleen niet of je dan zelf nog makkelijk je oprit af kan draaien.

Voor de schade die je nu hebt; ik zou er niet te veel energie in steken en rechtsbijstand inschakelen. Dan krijg jij je schade vergoed, en is het afgedaan. Waarschijnlijk is het bedrag niet hoog genoeg dat er echt werk van wordt gemaakt, dus dan is het nog snel afgehandeld ook.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12

Polycom

Poes van goud

Mijn buurman 6 huizen verderop heeft een mooie betonnen plantenbak neergezet met felle bloemen erin. Probleem wat hij had (en jij ook) was direct opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TheBorg schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:29:

Reactie tweakers:

[...]

[...]

[...]

[...]

Lijkt helaas gemeengoed te worden dit soort reacties. 'Deuk in je nummerplaat? Ah joh stel je niet aan'.
Maar als het andersom is, is de wereld te klein.
Sloop spullen van anderen, dan neem je je verantwoording. Zo werkt het leven.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Lage muurtjes op woonerven en bedrijven terreinen zouden gewoon verboden moeten worden of verplicht zo'n oranje kleuterfietsvlaggetje erop moeten hebben. Paaltjes ook. Vooral die ruim onder het raam eindigen.
Als er (Zoals bij ons) elke week wel iemand tegen zo'n paaltje rijdt moet je misschien eens gaan nadenken of het wel zo goed is. Wij hebben er destijds vlaggetjes opgezet.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Ik heb het inderdaad al voorgelegd bij de gemeente vorige week. Het is een straat waar je sowieso maar 30 mag, maar veelal hard wordt gereden. Er lopen veel mensen met honden en er spelen kinderen, terwijl er in de bocht achterin de foto maar ruimte is voor 1 auto. Hier mag een keer iets aan gedaan worden mijn inziens. Maar ik zelf heb ook gevraagd of ze een muur langs mijn oprit willen zetten zodat het hun verantwoordelijkheid is, of mij de hoek grond geven dan bouw ik zelf een schuine muur, of aan de andere kant de begroeiing weg te nemen en dit bij de straat te trekken (al nodigt dit weer uit tot harder rijden), iets in die richting in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:39:
Komen portieren van een eigen geparkeerde auto niet ook tegen dat muurtje aan? Dan zouden een paar goed geplaatste paaltjes ruimte open kunnen laten voor die portieren.
Nope, ik kan 4 deuren open zetten en blijf volledig op mijn eigen oprit zonder de muur te raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 08:18
Wat een eigenaardige reacties weer.

Dit is een verkeersongeval met vluchtmisdrijf, niets meer, niets minder. Aangifte doen bij de politie is dus hetgeen je onmiddellijk moet doen. De werkgever van de chauffeur heeft daar 0,0 mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Freeaqingme schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:44:
Je kan ook overwegen aangifte te doen bij de politie. Dit geldt in ieder geval als doorrijden na een ongeval.
Arm muurtje ;( ;(
Ja, wegrijden van een plaats van een verkeersongeval is strafbaar. Dat is bepaald in artikel 7 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 94). Dit artikel verbiedt twee dingen: doorrijden na een verkeersongeval waarbij iemand overlijdt of een ander letsel of schade heeft opgelopen, zonder dat je je identiteit kenbaar hebt gemaakt. Daarnaast mag je niemand in hulpeloze toestand achterlaten na een ongeluk. In beide gevallen is niet relevant of u wel of niet schuld hebt aan het ongeluk. Na een ongeval moet u ter plaatse blijven. Overtreding van artikel 7 is een misdrijf. Die straf staat los van een eventuele straf voor het veroorzaken van een ongeluk.
Ik geloof niet dat muurtjes een identiteit zijn ;). Hoe vaak gebeurt het op parkeerplaatsen dat er spiegels worden afgereden terwijl de dader heus niet wacht op de eigenaar van de auto.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2019 12:08 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 16:26

immetjes

HIER is BERN-E

AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Arm muurtje ;( ;(

[...]

Ik geloof niet dat muurtjes een identiteit zijn ;).
Reken maar dat door rijden na het stuk maken van iets (of dat nu een verkeersbord, vangrail, openbaar groen, etc) een misdrijf is en dat de politie je daarvoor van huis op kan komen halen. Dit is letterlijk gebeurd bij de vader van een vriend van me. Die reed z'n hele onderkant stuk op een houten laag gemeentepaaltje (die stond dus nu krom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

immetjes schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:09:
[...]

Reken maar dat door rijden na het stuk maken van iets (of dat nu een verkeersbord, vangrail, openbaar groen, etc) een misdrijf is en dat de politie je daarvoor van huis op kan komen halen. Dit is letterlijk gebeurd bij de vader van een vriend van me. Die reed z'n hele onderkant stuk op een houten laag gemeentepaaltje (die stond dus nu krom).
Hm, daar heb je gelijk in, maar het ligt ook een beetje aan de prioriteiten van de politie. Aangifte kan @ThisGuy wel doen, maar ik denk dat het sneller gaat als het gewoon direct tussen de partijen wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:45
@ThisGuy als alternatief van een muurtje, kun je niet een schrikblok of parkeerbol plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En een strook met reflectie? Dan moet het de bestuurder wel opvallen, tenzij hij een zeer slechte oogafwijking heeft.

[ Voor 67% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 14:32
AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:18:
En een strook met reflectie? Dan moet het de bestuurder wel opvallen, tenzij hij een zeer slechte oogafwijking heeft.
Of zo'n flexibele paal (maar dan gevuld met beton / stalen pijp }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar het stukje waar geparkeerd wordt is toch een officiële (openbare?) parkeerplaats, al dan is deze erg klein? Of gewoon een stukje groenstrook/stoep?

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 07-08-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 19:53
Vervelende situatie, maar wanneer dit 3x per jaar gebeurt, kun je misschien bij de gemeente voorstellen om daar een plantenbak te laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:22:
Maar het stukje waar geparkeerd wordt is toch een officiële (openbare?) parkeerplaats, al dan is deze erg klein? Of gewoon een stukje groenstrook/stoep?
Nee, je komt zelfs uit voor de oprit van de buren. Er zijn meerdere parkeervakken in de straat en in de straat zelf mag officieel niet geparkeerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 15:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat een bezorger doet is stoppen (uitladen van goederen). Dat mag wel bij enkel een parkeerverbod.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Naast je muurtje mag er niet geparkeerd worden, vraag de gemeente om palen/bakken op die plek. Heeft niemand last van en vergroot de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:00:
Lage muurtjes op woonerven en bedrijven terreinen zouden gewoon verboden moeten worden
Gelukkig niet, de lage muurtjes hebben een prima functie. Het aangeven van grenzen zonder dat ze het zicht belemeren. Het zou voor een bestuurder niet lastig moeten zijn om een muurtje te kunnen zien en te begrijpen dat ze het muurtje wel of niet gaan raken.
of verplicht zo'n oranje kleuterfietsvlaggetje erop moeten hebben. Paaltjes ook. Vooral die ruim onder het raam eindigen.
Als er (Zoals bij ons) elke week wel iemand tegen zo'n paaltje rijdt moet je misschien eens gaan nadenken of het wel zo goed is. Wij hebben er destijds vlaggetjes opgezet.
Daar kan je natuurlijk afvragen waar de grens ligt van de muurtjes en tot waar je vlaggetjes moet plaatsen. Nemen we daarin vrachtwagens mee kan je ieder muurtje minimaal 1.75m hoog maken of er vlaggetjes op plaatsen.

Dat men een bijzonder beperkt ruimtelijk inzicht heeft toont aan dat ze wellicht niet capabel zijn om een voertuig te besturen. Waarbij je wel moet realiseren dat ongelukken gebeuren en je dat niet gaat voorkomen, ook niet in dit geval. Per ongeluk vooruit rijden ipv achteruit kan de beste overkomen en de afhandeling is hier meer het probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-06 05:13

Nhz

DVNTR

Heb met eenzelfde soort bijltje moeten hakken. Onze voortuin, op een hoek van een kruising in een woonwijk, was eerder afgebakend door spoorbielzen die de grond in waren gewerkt. Dit werd door de diverse vrachtwagens (en auto's) langzaam maar zeker gewoon aan gort gereden.

Nu ligt er eenzelfde soort afbakening, maar dan van ruim een kuub gewapend beton. Eroverheen groeit een taxushaag. Alles netjes binnen de erfgrens.

Inmiddels al twee vrachtwagenchauffeurs die aangebeld hebben omdat ze een band lek gereden hebben en ons de schuld willen geven. Good luck with that, je hebt met je vrachtwagen niets op ons perceel te zoeken.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 25-06 13:16
Buiten het welles-nietes om met de bezorger (welke ik volledig begrijp, maar ik zou er niet al te veel moeite in stoppen), zou ik gewoon een dikke stalen paal op de hoek van het muurtje zetten.

Dan ligt a) je muurtje niet gelijk om en b) rijden ze niet zomaar weg als ze er tegen aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-06 21:47
AW_Bos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:06:

Ik geloof niet dat muurtjes een identiteit zijn ;). Hoe vaak gebeurt het op parkeerplaatsen dat er spiegels worden afgereden terwijl de dader heus niet wacht op de eigenaar van de auto.
waarbij iemand [...] schade heeft opgelopen, zonder dat je je identiteit kenbaar hebt gemaakt
Het is niet altijd mogelijk/realistisch om op de locatie te blijven. Stel je hebt geen telefoon en papier/papier bij je, en je bent in the middle of nowhere tegen een lantaarnpaal gereden. Dan is het idee dat je binnen 12 uur een melding doet bij de politie. Kan ook zijn dat je daarvoor al een huisbezoek krijgt van de politie, in dat geval was je melding te laat.

Voordeel van aan aangifte zou zijn dat de politie zich druk maakt over de schuldvraag, en jij je gewoon kan voegen in die rechtzaak voor wat je schade betreft. Praktisch gezien is de kans heel groot dat de vervoerder belt en vraagt "wat was de schade? Als ik die vandaag nog overmaak, wil jij dan je aangifte intrekken?".

Je creëert een pressiemiddel die je relatief weinig moeite kost.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 14:00
Je kunt het bij je eigen verzekering neer leggen met zijn gegevens, alleen de kans is natuurlijk wel dat ze er niet veel mee doen en jou gewoon het bedrag uitkeren.

Heb ik ook gedaan toen er iemand met een Dodge RAM 1500 mijn garage binnen reed, maar goed dat was ook iets meer schade en hij had zijn gegevens achter gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Maar, TS, als je geen aangifte wil doen, niet met de bestuurder wellus / nietes wil spelen en de gesprekken lopen stroef met de werkgever (volgens mij geen partij hier, maar ok) - wat wil je dan?*

* Zeg alsjeblieft niet dat je tips wilt hoe je dit muurtje kan verbeteren - haha, tweakers will be tweakers.

@GrooV Dat is wel de laatste auto die je in je gevel wilt hebben volgens mij :X

[ Voor 12% gewijzigd door N1ckk op 07-08-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Opmerkelijk dat UPS zo handelt. Ik had een tijdje terug iets soortgelijks: DHL-bestuurder reed achteruit tegen mijn geparkeerde auto aan. Met trekhaak m'n kentekenplaat dubbelgevouwen (ok: verbogen, maar dubbelgevouwen bekt beter). Verder geen schade.

Contact opgenomen met hun webcare, mailtje gestuurd naar de schadeafdhandel-afdeling. "Gelet op de geringe schade zal DHL zonder erkenning van aansprakelijkheid en ter finale kwijting uw schade a € 39,33 vergoeden."

Had 't geld binnen een paar dagen op m'n rekening.

Niet dat je een reet hebt aan mijn verhaal, maar goed :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 19:17
Ik snap echt oprecht niet dat mensen hier het muurtje de schuld geven of de plaatsing er van.
Het muurtje staat op de grond van iemand, oftewel hoor je daar heel simpel niet te rijden met je bus.

Persoonlijk vind ik de beredenering dat het niet te zien is vanuit de bus bs, dat is een kind die met stoepkrijt bezig is ook niet.
De chauffeur begaat een fout, had dit moeten melden, deed dit niet en toen werd het een blunder.
(overigens zou ik voor mezelf wel het muurtje opnieuw opbouwen met een aantal metalen staven er in zodat hij blijft staan)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-06 17:01

PinusRigida

I put the p in pool.

jichem schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:06:
Ik snap echt oprecht niet dat mensen hier het muurtje de schuld geven of de plaatsing er van.
Het muurtje staat op de grond van iemand, oftewel hoor je daar heel simpel niet te rijden met je bus.

Persoonlijk vind ik de beredenering dat het niet te zien is vanuit de bus bs, dat is een kind die met stoepkrijt bezig is ook niet.
De chauffeur begaat een fout, had dit moeten melden, deed dit niet en toen werd het een blunder.
(overigens zou ik voor mezelf wel het muurtje opnieuw opbouwen met een aantal metalen staven er in zodat hij blijft staan)
Yep... volledig akkoord.

Ergens begrijp ik de redenatie wel van "ach, wat kost zoiets, verlies nemen en terug metselen" en ik zou er een eerste keer wellicht ook zo over denken ware het niet dat dit muurtje klaarblijkelijk zo'n 3x per jaar wordt omver gereden. Ik kan begrijpen dat TS ook iets heeft van "f*** it, moet ik wéér 60 euro en 2u tijd investeren om dat muurtje te hermetselen omdat één of andere aso het omver rijdt zonder briefje achter te laten?"

...in dit geval mét getuigen en onbeschofte/onbeleefde bejegening achteraf + ontkenning... Neen, noem het principe, noem het wat je wil maar ik zou het er ook niet meer bij laten, zéker niet na het complete gebrek aan respect en redelijkheid van de chauffeur.

Zoals TS ook zegt: had ie "sorry" gezegd was dit een heel ander verhaal geweest, je kan gehaast zijn, zelfs te gehaast om het ter plekke te regelen, maar dan geef je je telefoonnummer of laat je het via je baas regelen maar gewoon doorrijden en maken dat je weg komt, dat doe je niet, al gaat het om een klein muurtje, al gaat het om één baksteen, het is iemands spul, daar ga je mee om zoals je wil dat anderen met jouw spullen omgaan en een ongelukje kan gebeuren maar dan neem je je verantwoordelijkheid en zeg je bij je O zo dringende volgende afspraak waarvoor je zo gehaast bent maar dat je door omstandigheden niet eerder kon opdagen.

Verantwoordelijkheid nemen, het lijkt wel alsof het geld kost, je ziet het zelden spontaan gebeuren en soms moet je het eruit sleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/59XhoiQmO5k3sH0l2RYLdS7a/full.png

Je kunt ook een (stevige) boom aan het einde van het muurtje zetten.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:00
Misschien denk ik te simpel, maar misschien reflecterende folie op de bovenste rij aanbrengen?
Grijs op grijs op grijs zoals nu werkt zichtbaarheid niet in de hand.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Juup schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:32:
[Afbeelding]

Je kunt ook een (stevige) boom aan het einde van het muurtje zetten.
Maar dan zit je weer met gedoe: welk type boom, wortelt die diep of laag (waardoor grondbedekking naar boven kan komen) van wie neemt die het zicht weg, hoe groot wordt die, welke kant kan hij omvallen bij hevige wind of blikseminslag, hoeveel keer snoeien per jaar, blaadjes ruimen elke herfst, etc...

Ik zou eerder informeren hoe -of het laten doen eventueel- je een gelijkaardig muurtje kan zetten binnenin verstevigd met stalen wapening. als het echt zo vaak omgereden wordt is dat nog niet zo gek.
Maarten_E schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:35:
Misschien denk ik te simpel, maar misschien reflecterende folie op de bovenste rij aanbrengen?
Ik dacht er ook net aan; in felle kleur verven en/of reflecterende strips of plastic reflectoren aanbrengen... Maar dat moet je dan ook maar mooi vinden natuurlijk, het zou de zichtbaarheid weliswaar alleen maar ten goede komen.

[ Voor 30% gewijzigd door PinusRigida op 07-08-2019 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48

ikt

Dit is een woonerf, dus je zou mogen verwachten dat automobilisten wel iets meer uit de doppen kijken. En wat als je grijze auto er nou staat? Of als er een grijze lantaarnpaal stond? Lijkt me stug dat alles voor blinde automobilisten als een kerstboom versierd moet worden.

Gewoon laten staan en lekker stevig maken zou mijn insteek zijn. Dat ding is even goed zichtbaar als een gemiddelde lantaarnpaal of electriciteitskastje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 14:23
Oprotten met die auto’s en waarom moet deze man van alles aanpassen aan zijn muurtje wat hem steeds maar geld kost
Gewoon er een cam op zetten en elke keer geld vangen van alle automobilisten die er tegenaan rijden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:00
ikt schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Dit is een woonerf, dus je zou mogen verwachten dat automobilisten wel iets meer uit de doppen kijken. En wat als je grijze auto er nou staat? Of als er een grijze lantaarnpaal stond? Lijkt me stug dat alles voor blinde automobilisten als een kerstboom versierd moet worden.

Gewoon laten staan en lekker stevig maken zou mijn insteek zijn. Dat ding is even goed zichtbaar als een gemiddelde lantaarnpaal of electriciteitskastje.
Ja het is een woonerf, maar ik kan mij voorstellen dat als je daar vlug stopt je in je busje die rij stenen niet meer ziet. Dat is niet het geval bij een auto of lantaarnpaal. Als je dan wat reflecterende folie erover doet, heb je een hogere attentiewaarde en stopt de chauffeur wellicht zo dat hij de folie nog ziet en er omheen ipv overheen rijdt.

Denk dat jouw oplossing duurder is dan wat folie eroverheen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

ikt schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Exactly... Maar als je uiteindelijke doel is om zelf minder last te hebben moet je het soms inventief gaan oplossen. Zo'n muurtje opvallend maken zou niet nodig mogen zijn... Maar sommige mensen zullen nooit leren of zijn gewoon onoplettend.

Het bordje "dit is geen hondentoilet" op de hoek van mijn onafgebakend voortuintje zou ook niet nodig moeten zijn... Maar helaas...

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 07-08-2019 16:58 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-06 18:01
Ach zolang mensen nog frontaal op knalgele, van felle knipperende lampen voorziene pijlwagens van Rijkswaterstaat knallen denk ik niet dat er ook maar iets is wat afdoende helpt :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Hahaha, ik vind de laatste reacties erg amusant. YourMom slaat de spijker vrijwel op z'n kop, beetje mijn gedachte zoals geuit in het eerste bericht.

Toevallig staat er tot zaterdag ook een grijze auto achter, daarna een roodachtige dus hopelijk valt de grijze muur dan meer op. Ik denk, nogmaals, dat het niet te maken heeft met de zichtbaarheid van de muur. Men ziet de muur, maar snijdt de bocht door snelheid of petjesgedrag toch nét wat teveel af. In dit geval, zette de koerier de auto per ongeluk in zijn vooruit i.p.v. z'n achteruit en ramde daarmee met de koeriersbus het muurtje netjes in het midden. Een klein tikje met zo'n gewicht is genoeg. Ik kan normaal op het muurtje staan, springen, het proberen om te duwen, maar er komt geen beweging in hoor..

Anyways, het is tot een einde gekomen. De koerier heeft me zelf gebeld, en ik denk dat wat hij probeerde te vertellen is dat het hem speet, hij dacht echt dat hij had niet had gedaan maar ergens wist hij het wel. Hij had 60,- in de brievenbus gedaan (dat heb ik als vorige week een keer als aanbod gedaan) en bood zijn excuses aan. Ik heb hem vervolgens bedankt voor de nette afhandeling en nogmaals aangegeven hoe ik erover dacht, maar dat kon hij volgens mij niet volgen. Ik denk dat ik een dome camera ga kopen van die 60,- ... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:09

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Even snel door de posts bladeren maar zag het niet zo snel, heb je al aangifte gedaan? Dit valt bij mijn weten gewoon onder 'doorrijden na ongeluk'

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
MrMonkE schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:00:
Lage muurtjes op woonerven en bedrijven terreinen zouden gewoon verboden moeten worden of verplicht zo'n oranje kleuterfietsvlaggetje erop moeten hebben. Paaltjes ook. Vooral die ruim onder het raam eindigen.
Het ligt niet aan de paaltjes of muurtjes, het ligt aan de bestuurders.
Toen ik het zelf had baalde ik ook.. ik had het muurtje gezien toen ik aan kwam rijden, toen nog eens toen ik instapte en nog reed ik er achteruit tegenaan.. Daar kan ik echt niemand anders de schuld van geven hoor..

[ Voor 10% gewijzigd door Chntl321 op 07-08-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een auto die pal voor dat muurtje staat ziet ook die folie niet. Het muurtje is daar te laag voor. Ik ben ook wel eens een paaltje vergeten bij het weer wegrijden als dat niet boven je ramen of motorkap uitsteekt dan zie je dat niet als je er naast of voor staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zo'n halve bol op de hoek.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/94148/files/39119086/halve-bol-in-gietijzer-groen.jpg

Daar rijdt men niet graag overheen dus het zal door 99,9% vermeden worden. Dat lijkt mij wel genoeg. En die 0,1% die hem wel meepakt zal er geen schade aan doen. En als ie een beetje mazzel heeft is zijn eigen auto ook nog heel. Iedereen blij.

Evt. in het donker een spotje erop als dat te realiseren is. Of er onderaan een paar reflectoren op bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Chntl321 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:05:
[...]

Het ligt niet aan de paaltjes of muurtjes, het ligt aan de bestuurders.
Toen ik het zelf had baalde ik ook.. ik had het muurtje gezien toen ik aan kwam rijden, toen nog eens toen ik instapte en nog reed ik er achteruit tegenaan.. Daar kan ik echt niemand anders de schuld van geven hoor..
Helemaal mee eens.
Die oranje vlaggetjes zullen de meeste particulieren ook liever niet in hun tuin hebben.
Tegenwoordig heb ik gelukkig echter een 'piepje' die zegt dat er iets te dichtbij zit.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
B-Real schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:55:
Ach zolang mensen nog frontaal op knalgele, van felle knipperende lampen voorziene pijlwagens van Rijkswaterstaat knallen denk ik niet dat er ook maar iets is wat afdoende helpt :P
Het is allemaal de schuld van het internet, mensen moeten de hele tijd appen, facebooken en dingen op het internet bestellen. Daarom rijden de mensen ook op die pijlwagens en daarom rijden die enorme bezorgbussen met gehaaste chauffeurs door de wijken. Maar die geest krijgen we niet meer in de fles. Daarom denk ik dat het goed is dat TS een hobby krijgt aan muurtjes metselen, dit zal nog wel vaker gaan gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Muurtje hoger maken; volgende keer wordt er een kleuter doodgereden "want kwam zomaar achter het muurtje vandaan". Vlaggetje; gaat ook niks toevoegen. Zoals hierboven al gezegd; mensen rijden in op die pijlwagens die voorafgegaan zijn door matrixborden, nog meer matrixborden, ribbelstroken...

Het is niet voor niks dat Rijkswaterstaat meer botsabsorbers koopt... omdat er gewoon te veel idioten rondrijden. Dat zijn dus extra verzwaarde vrachtwagens die in staat zijn een hele auto of zelfs vrachtwagen te "absorberen" die met 120 km/h naar binnen komt rijden.

Auto's van Rijkswaterstaat worden de laatste jaren ook steeds vaker geramd. Om die auto's, en vooral de hulpverleners er achter heel te houden worden er dus vaker botsabsorbers gebruikt. Dat zijn dus automobilisten die een knalgeel-groengestreepte pickuptruck met oranje zwaailichten niet zien. Denk je dat zulk volk dan wel een muurtje ziet als het hoger is? Echt niet.

Ik zeg het vaker en zal het ook nu weer herhalen; de tolerantie voor geweld en schade veroorzaakt door automobilisten is véél te groot.
KopjeThee schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Is de schade toe te rekenen aan de koerier?
Staat het muurtje op een logische plaats? Het feit dat het muurtje regelmatig wordt omgereden wekt op dit punt vermoedelijk in je nadeel.
[....]
Bullshit. Onrechtmatig handelen in het verleden doet niks af aan de illegale status van hetzelfde handelen in het hier en nu. Er wordt vaker bij je ingebroken, dus die deur kan beter weggelaten worden :F ?

Alleen als het gaat om aso-gedrag van automobilisten komen zulke idiote redeneringen naar boven.

Gewoon zo'n stuk Merkel-lego, "anti-terror bollard", stalen H-balk of whatever in de grond verankeren.

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 07-08-2019 18:45 ]

Pagina: 1 2 Laatste