Ik heb momenteel 10 zonnepanelen op het zuidoosten die een max. vermogen zouden hebben van 3kwp. Ik kom in het algemeen op max 2,5 uit. Nu wil ik eigenlijk 6 extra panelen laten leggen, maar dit kan alleen op het noordwesten. Het gaat om dit systeem:
6x Jinko 310 Cheetah black met vermogen: 310Wp
6x SolarEdge optimizer P370 vermogen 370Watt
De leverancier geeft aan dat dit nog wel energie kan opleveren. Als de zon eenmaal op het dak staat is er eigenlijk geen schaduw van objecten in de buurt. Na installatie zou ik max. 4,86 kwp hebben, de installateur berekent dat ik uit zou komen op max. 3,44.
Vinden jullie dit de moeite waard of zeg je van zonde van het extra geld. Mijn totale stroomverbruik ligt rond de 4
Voor het hele pakket incl. installatie rekent hij €2270
6x Jinko 310 Cheetah black met vermogen: 310Wp
6x SolarEdge optimizer P370 vermogen 370Watt
De leverancier geeft aan dat dit nog wel energie kan opleveren. Als de zon eenmaal op het dak staat is er eigenlijk geen schaduw van objecten in de buurt. Na installatie zou ik max. 4,86 kwp hebben, de installateur berekent dat ik uit zou komen op max. 3,44.
Vinden jullie dit de moeite waard of zeg je van zonde van het extra geld. Mijn totale stroomverbruik ligt rond de 4
Voor het hele pakket incl. installatie rekent hij €2270
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3