Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:36:
Ik heb net de September-update erop gezet (105,7MB). So far so good!
En net de Oktober-update erop gezet. Ligt het aan mij, of was deze best laat?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:04
Ik ben van plan om de mi a3 te kopen, maar hoe zit het met de resolutie. Mijn ogen zijn best goed (ben 26) denken jullie dat ik het ga merken of ga storen?

Heb nu een moto g5s, maar die is EOL, en ik voel me niet prettig zinder beveilingsupdates. Nokia 6.2 en 7.2 zijn duurder dan de mi a3, en zover ik zie is alleen het 720p scherm een con t.o.v. het 1080p display op de nokia’s.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:59:
Ik ben van plan om de mi a3 te kopen, maar hoe zit het met de resolutie. Mijn ogen zijn best goed (ben 26) denken jullie dat ik het ga merken of ga storen?

Heb nu een moto g5s, maar die is EOL, en ik voel me niet prettig zinder beveilingsupdates. Nokia 6.2 en 7.2 zijn duurder dan de mi a3, en zover ik zie is alleen het 720p scherm een con t.o.v. het 1080p display op de nokia’s.
Ik merk het ondertussen niet meer. Zeker niet nu ik hem een maand heb.

Mijn ogen zijn prima. Zeker van dichtbij. Heb wel een bril voor veraf :+

Het viel mij heel erg mee. Kwam van de Mi A1 en die heeft een 1080P scherm.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• dennis_rsb
@Touchdomex de mi a1 is 5,5 inch. Mijn moto g5s 5.2 inch. En een bril voor veraf telt niet :p heb wel een bril soms op, mijn ogen zijn goed, maar is meer voor vermoeide ogen. (beeldschermen)

Ik las op internet dat het vooral opvalt bij witte achtergronden dat tekst niet scherp is. Geen idee of ze de telefoon op een normale afstand hielden, of een paar cm van het oog. Indien dat laatste, dan is het logisch.

Ik ben verder echt onder de indruk van dit toestel qua specs en uiterlijk. Die nokia’s 6.2 en 7.2 zijn overpriced vergeleken met deze mi a3 denk ik.

Laat de achterkant veel vingerafdrukken zien? Ik gebruik liever geen hoesje (komt altijd troep tussen de randen als ik hem uit mijn ogenschijnlijk schone broekzakken haak)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:19:
@Touchdomex de mi a1 is 5,5 inch. Mijn moto g5s 5.2 inch. En een bril voor veraf telt niet :p heb wel een bril soms op, mijn ogen zijn goed, maar is meer voor vermoeide ogen. (beeldschermen)

Ik las op internet dat het vooral opvalt bij witte achtergronden dat tekst niet scherp is. Geen idee of ze de telefoon op een normale afstand hielden, of een paar cm van het oog. Indien dat laatste, dan is het logisch.

Ik ben verder echt onder de indruk van dit toestel qua specs en uiterlijk. Die nokia’s 6.2 en 7.2 zijn overpriced vergeleken met deze mi a3 denk ik.

Laat de achterkant veel vingerafdrukken zien? Ik gebruik liever geen hoesje (komt altijd troep tussen de randen als ik hem uit mijn ogenschijnlijk schone broekzakken haak)
Ik heb altijd een hoesje. Zit ook een hoesje bij en dat viel mij mee. Verder ja alles is glimmend aan het toestel dus ja vingerafdrukken trekt die aan.

Verder dark-mode all the things zeker met OLED schermen. Het valt soms op maar dan knipper je 1x en dan is het ook weer in orde. Het is echt persoonlijk of je ermee kan leven of niet. Ik ben gewoon weer blij dat ik een OLED scherm heb ipv een LCD.

Touchdomex wijzigde deze reactie 24-10-2019 19:25 (3%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Scarra
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:18
Waar ik me vooral zorgen over maak bij het beeldscherm is de maximale helderheid. Ik gebruik mijn telefoon om te navigeren op mijn racefiets; en daarbij is zowel contrast als helderheid van belang.

Ik kijk ook naar duurdere telefoons, maar altijd hebben ze één of meerdere grote nadelen (bloatware, accu), maar alleen deze en de Galaxy A50 blijven steeds over. En die heeft ook bloatware, maar wel een helder scherm.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Scarra schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:25:
Waar ik me vooral zorgen over maak bij het beeldscherm is de maximale helderheid. Ik gebruik mijn telefoon om te navigeren op mijn racefiets; en daarbij is zowel contrast als helderheid van belang.

Ik kijk ook naar duurdere telefoons, maar altijd hebben ze één of meerdere grote nadelen (bloatware, accu), maar alleen deze en de Galaxy A50 blijven steeds over. En die heeft ook bloatware, maar wel een helder scherm.
In vergelijking met LCD is dit scherm op zijn helderst echt prima.

Nadeel is dat Belsimpel hem als ik mij niet vergis niet heeft liggen. Je moet dus echt gokken of het voldoende is.

Overigens mijn OLED vergelijkingsmateriaal is een gebarsten Moto X 2014 :+ Wel 1080P maar verder niet te vergelijken met dit scherm.

Touchdomex wijzigde deze reactie 24-10-2019 19:27 (8%)

• Scarra
Touchdomex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:26:
[...]

In vergelijking met LCD is dit scherm op zijn helderst echt prima.

Nadeel is dat Belsimpel hem als ik mij niet vergis niet heeft liggen. Je moet dus echt gokken of het voldoende is.
Ik dacht dat een LCD helderder kon? Alleen heeft een LED meer contrast. Even in het echt kijken zou idd wel handig zijn.

O, en heeft deze telefoon een notificatie-led?

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Scarra schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:28:
[...]

Ik dacht dat een LCD helderder kon? Alleen heeft een LED meer contrast. Even in het echt kijken zou idd wel handig zijn.

O, en heeft deze telefoon een notificatie-led?
Ja maar volgens mij wordt die door de software niet gebruikt direct :+

Heb wel schermnotificaties wat voor mij beter werkt.

• dennis_rsb
@Touchdomex Ik denk ook wel dat ik er mee kan leven, alle andere dingen zijn echt top voor dat geld als ik dat zo lees. Én android one, wat voor mij een van de belangrijkste dingen zijn.

Ach ja zo erg zijn die vingerafdrukken ook niet, elke telefoon met een glazen achterkant heeft dit bijna. De nokia 7.2 schijnt niet zoveel last er van te hebben.

Maar als ik het grofweg bekijk:

Mi a3 voordelen

-iets betere soc (zover ik zie)
-oled
-vingerafdrukscanner onder het scherm
-veel goedkoper dan de nokia 7.2

Voordelen nokia 7.2;

-betere afwerking aan de achterkant
-mogelijkheid tot 6gb ram model
-1080p display

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Vingerafdruk onder het scherm is mooi maar ik moet zeggen dat ik liever eentje heb die achterop zit.

Ik heb te vaak dat hij mijn vinger niet goed pakt. Kan ook aan mijn vingers liggen natuurlijk :+

• dennis_rsb
@Touchdomex achterop lijkt me juist niks, voelt zo onwennig. Heb het wek eens geprobeerd bij telefoons in winkels. En hij heeft ook gezichtsherkenning zag ik, werkt dat een beetje fatsoenlijk? Hij heeft natuurlijk geen extra sensoren aan de voorkant.

pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Grijs

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:48:
@Touchdomex achterop lijkt me juist niks, voelt zo onwennig. Heb het wek eens geprobeerd bij telefoons in winkels. En hij heeft ook gezichtsherkenning zag ik, werkt dat een beetje fatsoenlijk? Hij heeft natuurlijk geen extra sensoren aan de voorkant.

pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Grijs
Geen idee gebruik dat niet :+

• dennis_rsb
@Touchdomex Ik heb hem besteld :D Heb hier wel een goed gevoel over. Die nokia's vond ik toch een beetje scheve specs/prijs verhouding hebben (wel android one, maar dat heeft de mi a3 ook) Heb hem in het grijs genomen, wit vond ik niet mooi. En dat blauwe gaat ook vervelen denk ik na verloop van tijd :p ben benieuwd.

Heb hem besteld bij coolblue, iets duurder dan belsimpel (maar belsimpel lees ik vaak slechte dingen over dat ze gebruiktte spullen sturen als nieuw enzo) en amazon.de is nog goedkoper, maar ik vind het teveel geld om via het buitenland te kopen. Ik ben ook niet zo handig met dingen opsturen en contacten in het Engels :p

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Belsimpel zit hier in de stad dus heb hem op de fiets opgehaald :+

Jammerlijke van het blauw is die rare streepjes erdoor. Dat is lelijk. Scheelt dat het grijs een beetje grijspaars is dus het is niet standaard.

• dennis_rsb
@Touchdomex Hehe dan kan je zien of de doos nog geseald is bedoel je :P? Welke kleur heb jij?

Deze heb ik dus he ; pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Grijs

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:03:
@Touchdomex Hehe dan kan je zien of de doos nog geseald is bedoel je :P? Welke kleur heb jij?

Deze heb ik dus he ; pricewatch: Xiaomi Mi A3 64GB Grijs
Ja grijs maar die is niet grijs. Zit een extra kleur in maar omdat hij egaal is vind ik het wel prima.

• dennis_rsb
Bedoel je die 2 witte lijnen? Ik zag t niet op fotos, totdat ik net beter keek. Valt amper op :p @Touchdomex

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:17:
Bedoel je die 2 witte lijnen? Ik zag t niet op fotos, totdat ik net beter keek. Valt amper op :p @Touchdomex
Dat is fake reflectie, je ziet het wel als je hem in het licht houdt als je het binnen hebt.

Vind het wel een nette kleur.

dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:42:

Mi a3 voordelen

-oled

Voordelen nokia 7.2;

-1080p display
Ik heb beide devices uitvoerig getest, dus als je nog vragen hebt...
Ik zou de vingerafdrukscanner on het display bij de A3 trouwens niet als voordeel beschouwen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AderHamer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 29-11-2019
AderHamer schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:39:
Maar de laatste weken kaant google play services geregeld tussen de 20 en 40% van mijn batterij op. Cache gecleared, de beta gedownload, locatienauwkeurigheid uitgezet, maar heb probleem blijft bestaan. Heeft iemand anders hier last van en wellicht een probate oplossing?
Dacht dat de oktober update het op zou lossen, maar het probleem blijft bestaan. Iemand anders die hetzelfde probleem heeft (gehad) en suggesties heeft wat ik hieraan kan doen?

• dennis_rsb
Vanmiddag de telefoon opgehaald, net mee gespeeld. Ik ben écht aangenaam verrast. Boven mijn verwachtingen.

En het belangrijkste, ik heb geen last van het 720p display. Sterker nog, ik zie het eigenlijk niet eens, zelfs niet als ik mijn telefoon dichtbij houd.

Ook de vingerafdruk werkt snel bij mij, ik merk wel dat ik mijn duim echt goed erop moet houden en niet half scheef bv. Face unlock werkt ook goed merk ik, maar het schijnt dat die makkelijk te foppen is met bv een foto er voor houden van je. Oled zie je ook wel echt, mooi scherm. Snelheid is goed. Camera kan ik nog niet goed beoordelen in het donker, maar de plaatjes in het donker zien er goed uit vind ik. (vergeleken met de moto g5s)

Het hoesje wat er bij zit sluit ook netjes nauwkeurig, dus stof zal niet/weinig tussen de randen komen. Echter wil ik het liefst de telefoon zonder hoesje gebruiken, voelt lekkerder. Daarnaast ben ik erg zuinig op telefoons en laat ze eigenlijk praktisch nooit vallen. (ik snap dat het een risico is)

Zijn er hier mensen die het scherm niet bedekken met folie/glasprotector of bookcase/flipcase? Dus die hem naakt of alleen met backcover in de bruik/jas doen? Geen krassen? Ik heb mijn iPhone 5s, 6s, moto g5s ook altijd in een lege broekzak gebruikt. Nooit krassen gehad, in elk geval niet zo erg dat ze opvallen bij normaal gebruik. Bij de 5s wel iets meer (ouder type glas misschien)

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21:30
Ik heb de Mi A3 inmiddels zo'n 2 weken in gebruik en ben echt super verrast hoe goed dit toestel is.

Ik heb de EU versie, maar heb met een beetje spelen de Global ROM er op gezet (krijgt ongeveer 1 week eerder de maandelijkse patches, en voor de rest eigenlijk geen verschil).

Met mijn gebruik haal ik gemiddeld zo'n 40 uur stand-by met 4.5 uur schermtijd, dus mag echt niet klagen!

Één nadeel is dat dit toestel geen carrier aggregation ondersteunt op het T-Mobile netwerk (900+1800).

• dennis_rsb
Heb hem nu bijna 1 week in gebruik. En moet zeggen hij werkt super. Echte een goede bang/buck naar mijn mening. Vingerafdrukscanner werkt ook nog goed, vooral als m'n handen schoon zijn. Enige wat ik mis ten opzichte van de motorola zijn toch dingen als dat zodra je je telefoon oppakt het scherm oplicht. En zo zijn er nog wat dingen die ik een beetje mis uit de moto app. Maar vooral ''til op voor meldingen/tijd'' mis ik. Iemand een oplossing daarvoor?

Ik ga denk ik wel een hoesje gebruiken (misschien de bijgeleverde) want hij is erg glad, dit merk ik vooral als hij op de bank ligt ofzo. In mijn handen glijd hij niet. Daarnaast lijkt het net alsof het glas stof aantrekt (vooral rond de camera) elke keer als ik hem uit mijn broekzak haal. Met het aluminium op de voorgaande telefoons van mij had ik dit niet, of het viel niet op dat kan ook doordat het ander materiaal is :p

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

dennis_rsb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:36:
Heb hem nu bijna 1 week in gebruik. En moet zeggen hij werkt super. Echte een goede bang/buck naar mijn mening. Vingerafdrukscanner werkt ook nog goed, vooral als m'n handen schoon zijn. Enige wat ik mis ten opzichte van de motorola zijn toch dingen als dat zodra je je telefoon oppakt het scherm oplicht. En zo zijn er nog wat dingen die ik een beetje mis uit de moto app. Maar vooral ''til op voor meldingen/tijd'' mis ik. Iemand een oplossing daarvoor?
Even in de instellingen pluizen maar er is een always on display.

• dennis_rsb
@Touchdomex heb al gezocht vaker, niks gevonden. wel die instelling dat de telefoon oplicht bij notificaties. En je kan met de hand een "screensaver" starten.

Maar wat ik bedoel, dat optillen zodat je de tijd en meldingen zie kan ik niet vinden. Bij motorola was het ook alleen instelbaar via de moto app.

• karine1
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 01:24
Wanneer is de Mi A3 Pro te krijgen ?
https://www.priceboon.com/product/xiaomi-mi-a3-pro/

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 17:20

JanB

Het ken rotter !!!

Sinds afgelopen week valt het mij op dat mijn scherm direct op zwart gaat als ik een gesprek aanneem. Dit doet hij niet als ik de oortelefoon aangesloten heb, of als ik via bluetooth bel in de auto. Waarschijnlijk iets met de proximity sensor.

Iemand enig idee waar ik settings kan vinden om deze bv. uit te schakelen?

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• hrt
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 15:52
1 vraag, zit er ook recorder op en dan ook dat je telefoon gesprekken op kunt nemen? Of omdat hij op ONE draait niet...? Standaard kan het wel op xiaomi miui.

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10
hrt schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:08:
1 vraag, zit er ook recorder op en dan ook dat je telefoon gesprekken op kunt nemen? Of omdat hij op ONE draait niet...? Standaard kan het wel op xiaomi miui.
Nee, dat zit er niet op. Opnemen van gesprekken is sowieso standaard door Google sinds Android 9 de nek omgedraaid.

• hrt
rens-br schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:35:
[...]

Nee, dat zit er niet op. Opnemen van gesprekken is sowieso standaard door Google sinds Android 9 de nek omgedraaid.
Dit kwam ik op de mi community tegen...

https://c.mi.com/thread-2469592-1-0.html

Hoe automatische oproepopname in Xiaomi Mi A3 te activeren: deze functie is een van de belangrijkste functies op een dagelijkse basis omdat we elke dag met veel mensen praten, soms zijn we iets vergeten met behulp van deze functie kunt u de dingen gemakkelijk onthouden.
Hoe dit te activeren: Ga naar de app Main Phone Dailer Klik vervolgens op de rechterkant (pictogram 3dots) Schakel de automatische oproepopname in.

Maar klopt dit.... B)

hrt wijzigde deze reactie 06-11-2019 22:48 (4%)

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler

• Tomaszke
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-01 16:52
Ik heb gisteren mijn A3 ook binnengekregen ter vervanging van m'n A1. Maar ik lijk Languages/Regions te missen. Op m'n A1 heb ik English(Belgium) ingesteld, op de A3 kan dit blijkbaar niet, zelfs Nederlands/België staat niet in de lijst. Ik zit momenteel op de laatste EU rom, ik heb de hem ook geflashed naar de Global rom, maar die hielp ook niet. Doe ik hier iets verkeerd of ligt het aan de rom?
http://www.wolligschaap.be/screenshot_languages.png

EDIT: Blijkbaar zitten ze "hidden" in de rom. Ik heb "English/Belgium" kunnen activeren via Language enabler (zonder root, maar met de permissies te geven via adb)

Tomaszke wijzigde deze reactie 09-11-2019 00:03 (14%)

• hrt
Hoe kun je beltonen e.d. in stellen? Krijg nu de keuze van de bestandsmappen en kan daar geen map in vinden waar ze staan...

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-01 13:28
dennis_rsb schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:42:
@Touchdomex Ik denk ook wel dat ik er mee kan leven, alle andere dingen zijn echt top voor dat geld als ik dat zo lees. Én android one, wat voor mij een van de belangrijkste dingen zijn.

Ach ja zo erg zijn die vingerafdrukken ook niet, elke telefoon met een glazen achterkant heeft dit bijna. De nokia 7.2 schijnt niet zoveel last er van te hebben.

Mi a3 voordelen

-oled

Voordelen nokia 7.2;

-1080p display
Ik vind een vingeradruksensor aan de voorzijde killing. Achterop gaat zoveel sneller. Als je je telefoon oppakt kun je m al unlocken. Voorzijde blijft extra handeling. Ik heb nu een Redmi Note 7 Pro, maar wellicht dat ik 'm inruil voor de A3. Face unlock vind ik op zich ook wel prima, maar nu kost mij dat 2 handelingen. Toestel ontwaken en omhoog swipen. Is dat bij de A3 ook? Fingerprint is in 1 beweging (aan achterzijde dan :))

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• dennis_rsb
@..Christiaan.. Achterop vind ik juist niks. Moet je elke keer precies op de juiste plek je vinger hebben. En de ene persoon heeft langere/kortere vingers dan de ander. Daarnaast zit die sensor vaak vlakbij de camera..

Het liefst heb ik een scanner fysiek aan de voorkant zoals bij de moto g5s die ik hiervoor had, of de iphone 6s en 5s. Maarja omdat sommige mensen dunnere randjes willen krijg je dit..

Je kan hem omhoog swipen en dan je code invullen. Betreft vingerafdruk onder het scherm, het werkt meestal wel goed bij mij, zeker als mijn handen redelijk schoon zijn. Extra handelingen ben ik mij niet van bewust. Het fingerprinticoon wordt al zichtbaar als ik mijn telefoon optil of uit mijn broekzak haal. Dus het is niet per definitie zo (waar jij denk ik op doelt) dat je eerst de powerbutton moet indrukken voordat je je vingerafdruk kan gebruiken. Bij de moto g5s was het wel iets makkelijker, je legde je vinger erop en hij ontgrendelde, ongeacht of je telefoonscherm aan of uit was.

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-01 13:28
@dennis_rsb Powerbutton + swipe-up is alleen voor face unlock. fingerprint werkt altijd. Bij mijn Redmi Note 7 hoef ik mijn vinger er maar half op te hebben of ie unlockt al. Scherm kan gewoon uit blijven. Werkte bij mijn 4x ook al razendsnel.

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• dennis_rsb
@..Christiaan.. Nee ik bedoel dat je bij de mi a3, omhoog kan vegen (nadat je de powerbutton indrukt óf nadat je het toestel oppakt zodat het scherm oplicht) de code kan invullen.

De vingerafdrukscanner werkt zoals ik zei normaliter ook zodra je de telefoon oppakt, dan licht er namelijk de fingerprintlogo op en kun je je vinger er op houden.

Face unlock gebruik ik niet, omdat dit een 2d scanner is en die zijn makkelijk te foppen met bijvoorbeeld een foto of iemand die enigzins op je lijkt.

• evil kim
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06-01 21:04
Heeft iemand al gevonden hoe je per sim kaart een andere ringtone kan instellen ?

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Voor de mensen die het willen weten vannacht is bij mij de November update binnengekomen. 200MB. Merk er verder weinig van :+

• pven
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:27:
Voor de mensen die het willen weten vannacht is bij mij de November update binnengekomen. 200MB. Merk er verder weinig van :+
Die had ik een paar dagen terug al. Werkt tot nu toe prima.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

pven schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:01:
[...]

Die had ik een paar dagen terug al. Werkt tot nu toe prima.
Ja merk sowieso weinig problemen met deze telefoon tot nu toe. Enige issue wat ik heb is de unlock die niet altijd soepel werkt. Dat is wel echt jammer en dat ik nog geen android 10 heb :+

• Scarra
Touchdomex schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:08:
[...]

Ja merk sowieso weinig problemen met deze telefoon tot nu toe. Enige issue wat ik heb is de unlock die niet altijd soepel werkt. Dat is wel echt jammer en dat ik nog geen android 10 heb :+
Ook geprobeerd je vinger meerdere keren toe te voegen? Ik gebruik primair mijn rechterduim, bij het oppakken; die heb ik tweemaal toegevoegd en werkt eigenlijk altijd. Links maar eenmaal en werkt iets minder.

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2019
Ik gebruik deze telefoon nu al 3 weken. Ik kom van een Motorola Moto G (3rd gen). Het scherm vind ik prima. Mist m.i. niks aan scherpte. De kleuren zijn "anders". Ze zijn als het ware warmer. De batterijduur is ongelofelijk en het is best leuk dat je met de bijgeleverde adapter en kabel kan snelladen. Zopas nog eens de batterij in een klein uur de tijd van 23% tot 95% opgeladen.

Minpuntjes die ik ondervind is dat de meldingen van Twitter om een of andere reden niet vanzelf weg gaan als ik Twitter open en de meldingen overloop. Ik moet deze dus telkens manueel wegswipen. Ik heb dit enkel met Twitter. Geen idee waarom. Net zoals ik voor Twitter voor de algemene meldingen geen tril of meldingstoon ontvang. Maar voor DM's wel. Eigenaardig.

Het andere minpuntje, maar dat is echt persoonlijk, is dat ik de google camera app niet kan installeren. De playsotre zegt dat deze niet compatibel is met het toestel. En met de standaard camera app ben ik niet 100% tevreden. Deze werkt soms traag om een foto te nemen. En ik vind de juiste instelling niet om bv. met de volumeknop te blijven indrukken in burst modus ga. Als iemand een tip geeft hoe het wel te doen of gewoon een tip voor een goeie camera app, laat gerust iets weten.

Ik kon de telefoon overigens direct in de Nederlandse taal zetten. Iets waar ik voor vreesde na een eerdere reactie hier. Niet dat Engels zo erg zou zijn maar toch liever alles in het Nederlands.

Ik ben dus zeer tevreden van mijn aankoop. Sedert ik smartphones gebruik is dit zelfs al het goedkoopste toestel dat ik ooit gekocht heb (188€ op Amazon.de) maar ik raad deze zeker aan bij iedereen.

[EDIT] Kleine toeveoging. Ik heb beide duimen toegevoegd om te unlocken. En daar ik een sporthorloge draag, gebruik deze ook om te unlocken in die zin dat zolang mijn horloge via BT geconnecteerd is, de telefoon niet locked. Dit vind ik best handig. De keren dat ik de vingerafdruk nodig heb, werkt deze eigenlijk goed.

Dimi83 wijzigde deze reactie 27-11-2019 21:00 (8%)

Strava | Blogje

• Scarra
Dimi83 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:58:
De batterijduur is ongelofelijk en het is best leuk dat je met de bijgeleverde adapter en kabel kan snelladen. Zopas nog eens de batterij in een klein uur de tijd van 23% tot 95% opgeladen.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een manier om langzaam te laden, in plaats van snel. De telefoon gaat eens in de paar dagen een nacht aan de lader, en dan is langzaam beter.

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-01 16:07
Scarra schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:04:
[...]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een manier om langzaam te laden, in plaats van snel. De telefoon gaat eens in de paar dagen een nacht aan de lader, en dan is langzaam beter.
Zelf heb ik een 9T (ook met snellader) maar daar zit ook geen optie op om het snelladen softwarematig uit te zetten. Enige oplossing is gewoon een alternatieve lader te gebruiken zodat hij langzamer laad

• Dimi83
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2019
Ik denk inderdaad dat je dan gewoon een standaard lader moet gebruiken omdat het laden gewoon aan 2A gaat (dacht ik) ipv 1A bijvoorbeeld. MAar ik dacht dat het snelladen op zich tegenwoordig niet slechter is voor je batterij. Een batterij een ganse nacht aan je lader hangen is dat volgens mij wel. Met het snelladen heb i kechter de nood niet meer om hem 's nachts te moeten opladen. In een half uurtje tijd overbrug ik al zeker de nacht, en zelfs meer.

Strava | Blogje

• Leonnos
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:13
Afgelopen maandag was er een test met NL-Alert waarvan ik geen melding kreeg. Volgens de instellingen zou de melding wel door moeten komen. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

Leonnos wijzigde deze reactie 05-12-2019 16:05 (12%)

• dennis_rsb
@Leonnos hier ook niks ontvangen. Heb het nooit uitgeschakeld dus erg vreemd, waar zit die optie eigenlijk voor nl alert in de mi a3? Kan hem niet vinden.

• Leonnos
@dennis_rsb De optie zit bij: Instellingen > apps & meldingen > geavanceerd > noodmeldingen

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Leonnos schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:58:
Afgelopen maandag was er een test met NL-Alert waarvan ik geen melding kreeg. Volgens de instellingen zou de melding wel door moeten komen. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
Standaard instellingen werkt het gewoon. Kreeg alleen geen geluid.

• Leonnos
@Touchdomex Ik kreeg niks, ik zal even afwachten tot de volgende test

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Leonnos schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:18:
@Touchdomex Ik kreeg niks, ik zal even afwachten tot de volgende test
Ja of de regering stuurt je bewust geen bericht >:)

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Leonnos schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:58:
Ik heb hem dit keer ook niet ontvangen, voorgaande maand wel. Dus ik denk dat de laatste patch misschien iets stukgemaakt heeft? (Maar ik ben ook van provider/simkaart gewisseld, dus dat zou het ook kunnen zijn...?)

• Leonnos
@da_Mastah het kan dan best de patch zijn. Of toch het netwerk, ik zit bij t mobile. Op voorgaande telefoon (Moto G6 plus) geen problemen mee gehad.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10
Ik heb wat posts verhuisd naar: [Xiaomi Mi A3] Accessoires

• HansieGansie
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 24-01 07:38
Wellicht een klein beetje offtopic.

Ik heb nu ook een Mi A3 voor mijn vriendin besteld. (Ze komt van een redmi 3 af). Heeft er iemand goede ervaring om alle data ( foto's/video's , whatsapp contacten/geschiedenis, apps, e.d.) over te zetten?

Inmiddels lijken er zoveel tools te zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Misschien dat een tool van xiaomi hiervoor het beste werkt (MiMover??)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

HansieGansie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:42:
Wellicht een klein beetje offtopic.

Ik heb nu ook een Mi A3 voor mijn vriendin besteld. (Ze komt van een redmi 3 af). Heeft er iemand goede ervaring om alle data ( foto's/video's , whatsapp contacten/geschiedenis, apps, e.d.) over te zetten?

Inmiddels lijken er zoveel tools te zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Misschien dat een tool van xiaomi hiervoor het beste werkt (MiMover??)
Deel van die tools is ook niet meer nodig omdat een gedeelte kan worden overgepakt door de cloud.

1 op 1 overzetten is altijd lastig maar zou dit juist ook zien als een moment om wat op te ruimen :P

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik heb sinds kort deze telefoon en ook ik ben aangenaam verrast. Een fijn toestel, de accuduur is echt heel goed en 720p merk ik niks van (ik kom van 1080p). Wel moet ik iets wennen aan Android One en een aantal handige dingetjes uit Miui mis ik wel. Maar daar staat tegenover dat ik ook wat dingen ben tegengekomen die ik bij Android One weer fijner vind.

Omdat ik al een Hollandsnieuwe abo had van 12 euro p/m, kon ik voor +5 euro p/m bij Mobiel.nl dit toestel erbij krijgen icm een 2 jarig abo. Dat komt neer op een toestelprijs van 5x 24mnd = 120 euro (excl. verzendkosten en verwijderingbijdrage). Dat is praktisch voor niks, zeker als je kijkt hoeveel telefoon je krijgt voor dat geld.

Er was wel zo uit de doos een dingetje met de camera, strepen en een rozig gloed in het beeld. Dus toestel teruggestuurd en redelijk snel een ander exemplaar gekregen zonder dit probleem. Geen idee of dat een dingetje is wat vaker voorkomt bij dit toestel of dat ik een beetje pecht had.

• evil kim
Sinds de december update wilt mijn Galaxy watch niet meer verbinden met de mi A3.
Heb zowel de telefoon als de watch al getest, zonder resultaat. Op een andere gsm kan ik wel verbinding maken.
In de wagen maakt de mi verbinding met de carkit zonder problemen.

Iemand iets soort gelijks al gehad en hoe opgelost?

• evil kim
Gevonden. Blijkbaar moet je wifi uit zetten als je wilt koppelen. Nadien geen problemen meer 8)7 |:(

• PaPa
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

evil kim schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:03:
Heeft iemand al gevonden hoe je per sim kaart een andere ringtone kan instellen ?
Daar was ik ook naar opzoek. Anders dan een app hiervoor heb ik niet kunnen vinden. Deze app is 7 dagen trial en daarna 1,09 meen ik.

• Hijsfijn
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21-01 11:08
evil kim schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:55:
Sinds de december update wilt mijn Galaxy watch niet meer verbinden met de mi A3.
Heb zowel de telefoon als de watch al getest, zonder resultaat. Op een andere gsm kan ik wel verbinding maken.
In de wagen maakt de mi verbinding met de carkit zonder problemen.

Iemand iets soort gelijks al gehad en hoe opgelost?
Ik krijg de december update er niet eens in, hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Wifi staat uit en ik heb ruimte genoeg, hij verbreekt constant de verbinding

• evil kim
Hijsfijn schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Ik krijg de december update er niet eens in, hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Wifi staat uit en ik heb ruimte genoeg, hij verbreekt constant de verbinding
Niets speciaal gedaan, update kwam gewoon binnen.

• Vincent91
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-01 16:49
iemand die weet hoe je van europe rom naar global rom kan veranderen?

is er een verschil ?

• pven
  • Niet online
Half februari komt de update naar Android 10 *O*

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

pven schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:49:
Half februari komt de update naar Android 10 *O*
Duurt mij te lang :+

• Vincent91
weet er iemand hoe je het weer icon op je home screen kan refreshen ?

bij andere fabrikanten kan je weerinfo refreshen ,bij deze niet

je kan het ook niet verwijderen ,staat naast datum

ik vind het nergens daarmee ik het vraag

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Januari beveiligingsupdate is gearriveerd, nog geen Android 10 (zoals verwacht).

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Vincent91 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:08:
weet er iemand hoe je het weer icon op je home screen kan refreshen ?

bij andere fabrikanten kan je weerinfo refreshen ,bij deze niet

je kan het ook niet verwijderen ,staat naast datum

ik vind het nergens daarmee ik het vraag
Eh? Wat voor icoon is het van welke app?

• Vincent91
Touchdomex schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Eh? Wat voor icoon is het van welke app?
google weather icon,het weersymbool bij datum op de home screen

als je erop drukt komt er" voorkeuren" tevoorschijn

helaas staat het weer er niet bij

• MaximVe
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 21:39
Iemand problemen met bluetooth connectie?
Volume is enorm laag wanneer ik verbind met draadloze QCY T5 oortjes. Met andere gsm is volume wel normaal.

• ovaal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:47

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

MaximVe schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:03:
Iemand problemen met bluetooth connectie?
Volume is enorm laag wanneer ik verbind met draadloze QCY T5 oortjes. Met andere gsm is volume wel normaal.
Bij mijn oortjes is het zodat ik elke week de conectie moet verwijderen en opnieuw moet maken om het volumeniveau op peil te houden.

Lekker klooien met mijn HTC One S, Cube U65/Talk 9x, twee (gerepareerde) ZTE Nubia 7 Mini's, twee Teclast P80H’s, een Honor 6, een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, een ZTE Z17 mini, ZUK Z2 en nu een Poco F1

• MaximVe
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 21:39
ovaal schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Bij mijn oortjes is het zodat ik elke week de conectie moet verwijderen en opnieuw moet maken om het volumeniveau op peil te houden.
Bedankt, zal eens proberen, maar was al bij de eerste keer connecteren dus weet niet of het een oplossing gaat zijn.

• pven
  • Niet online
da_Mastah schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:35:
Januari beveiligingsupdate is gearriveerd
Draait hier inmiddels een paar dagen succevol. Ik heb nog geen bugs oid gevonden.

Hoe ervaren jullie de Messages-app (SMS)? Ik stoor me masteloos aan die hippe balk met Thanks Okay en smilies, dat wil ik niet. Maar uitzetten kan blijkbaar niet, want dan is de chats-feature plots niet beschikbaar.

pven wijzigde deze reactie 23-01-2020 08:30 (32%)

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 23-01 23:53
da_Mastah schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:35:
Januari beveiligingsupdate is gearriveerd, nog geen Android 10 (zoals verwacht).
De A2 heeft hem al wel. Had gedacht dat ze de meest recente (de A3 dus) als eerste zouden doen. Nou ja, als hij maar komt.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

pven schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:57:
[...]

Draait hier inmiddels een paar dagen succevol. Ik heb nog geen bugs oid gevonden.

Hoe ervaren jullie de Messages-app (SMS)? Ik stoor me masteloos aan die hippe balk met Thanks Okay en smilies, dat wil ik niet. Maar uitzetten kan blijkbaar niet, want dan is de chats-feature plots niet beschikbaar.
Ik gebruik signal voor SMS?

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True