Heb er zelf niet een, mijn buren wel. Sindsdien enorme overlast van contactgeluiden die we voorheen niet hadden.
Hebben ze die op een begane vloer of (ook) op een verdieping? Ik kan me voorstellen dat dit nogal scheelt
Betreft een drive-in woning, dus de middelste verdieping is dan inderdaad de woonkamer waar die vloer ligt.Marinos83 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:07:
Hebben ze die op een begane vloer of (ook) op een verdieping? Ik kan me voorstellen dat dit nogal scheelt
EPI Corestone Nature, voelt ook echt heerlijk aanMarinos83 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:49:
Dan zouden we er een willen die wat minder industrieel qua kleur is, maar wat meer natuurlijk bijvoorbeeld een zand/leem achtige kleur. Daar gaan we nu op verder zoeken. Iemand wat dat betreft nog tips?
Klinkt goed, ik denk dat we maar eens naar de EPI showroom moeten. Wat maakt dit product anders nar 'normale' cementgebonden gietvloeren? Hebben of nemen jullie deze zelf?
Wij hebben gekozen voor de kleur Doodle. Die ligt helaas niet in de EPI showroom, maar ze hebben wel grote samples daar.Marinos83 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:07:
Klinkt goed, ik denk dat we maar eens naar de EPI showroom moeten. Wat maakt dit product anders nar 'normale' cementgebonden gietvloeren? Hebben of nemen jullie deze zelf?
De hardheid, structuur, comfort op blote voeten en hoe het licht erop valt vinden we erg prettig.
Ha wat leuk, dat was ook de kleur die er voor mij meteen uit springt. We nemen veel groen in huis dus dat heel licht roze past daar goed bij en is een stuk warmer dan de meeste blauw/grijs tinten. Als jullie vloer is geplaatst zou ik heel graag een foto zien! Bij welke zaak hebben jullie uiteindelijk besteld en waarom?VChunky schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Wij hebben gekozen voor de kleur Doodle. Die ligt helaas niet in de EPI showroom, maar ze hebben wel grote samples daar.
De hardheid, structuur, comfort op blote voeten en hoe het licht erop valt vinden we erg prettig.
Hi VChunky, wat voor een m2 prijs moet je dan aan denken voor deze vloer? Mag in PB.VChunky schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:19:
[...]
EPI Corestone Nature, voelt ook echt heerlijk aan
Wat leuk! Doodle past echt bijna overal bij
Uniek Gietvloeren levert dit in regio Haaglanden sowieso. Reken op iets van 110eu/m2...
Uniek Gietvloeren levert dit in regio Haaglanden sowieso. Reken op iets van 110eu/m2...
Voor een nieuw huis denken we aan een gietvloer in de badkamer, ook voor de wanden.
Hierbij is er een voorkeur voor Daacha of Senso. Ik zag beiden wel genoemd in dit topic.
Zijn er inmiddels meer ervaringen met vloeren van deze leveranciers? En dan met name in de badkamer. Helemaal mooi als iemand kan aangeven hoe het bevalt als wandafwerking in de badkamer.
Hierbij is er een voorkeur voor Daacha of Senso. Ik zag beiden wel genoemd in dit topic.
Zijn er inmiddels meer ervaringen met vloeren van deze leveranciers? En dan met name in de badkamer. Helemaal mooi als iemand kan aangeven hoe het bevalt als wandafwerking in de badkamer.
Move along people. Nothing to see here.
hmm... er is een kleine scheur in mijn vloer gekomen. gelukkig klein en onopvallend bij een deurkozijn. (werkend ondervloer dus). hiermee ben ik achtergekomen dat de leverancier failliet/gestopt is. nou is dit waarschijnlijk geen garantiegeval. maar een professionele advies mbt reparatie wel handig.
ik zit zelf te denken om het op te vullen met wat ttransparante kit of zo. heel erg vind ik het dus niet.
ik zit zelf te denken om het op te vullen met wat ttransparante kit of zo. heel erg vind ik het dus niet.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Normaal moeten ze op die plek een uitzetvoeg voorzien (zowel in je ondervloer, als in de gietvloer). Je hebt nog geluk gehad, de vakman die onze vloer heeft gelegd gaf aan dat hij soms de eis krijgt om zonder uitzetvoegen te werken (doet hij enkel als hij zwart op wit de verantwoordelijkheid bij de klant legt, met zijn protest dat dit tegen de regels van goed vakmanschap is). En dan heb je in zijn ervaring ~30% kans dat de vloer gaat scheuren; maar als ie scheurt dan is het nagenoeg altijd een lelijke grillige scheur (terwijl een uitzetvoeg onder een deur, netjes afgewerkt, veel minder opvalt).kmf schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:15:
hmm... er is een kleine scheur in mijn vloer gekomen. gelukkig klein en onopvallend bij een deurkozijn. (werkend ondervloer dus). hiermee ben ik achtergekomen dat de leverancier failliet/gestopt is. nou is dit waarschijnlijk geen garantiegeval. maar een professionele advies mbt reparatie wel handig.
Je kan er idd wat kit over smeren, wellicht best eerst een uitsnijding maken van ~1mm die je opvult, hele dunne barst kan je niet vullen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Donderdag bij EPI showroom in Houten langsgeweest, erg netjes geholpen. Corestone Nature viel niet tegen, denk dat dit m gaat worden voor de begane grond. Wel keihard in vergelijking met PU, maar de natuurlijke look en matheid doordat het van gemalen steen wordt gemaakt spreekt ons aan. En minder vlekgevoelig vloeren op cementbasis. Hebben een offerte gekregen via mail maar gaan ook nog even zelf zoeken wie dit allemaal kan leveren. Waarschijnlijk doen we boven op de slaapkamers wel PU ondat dit wat goedkoper is en wat zachter aanvoelt. Ook denken we dat krassen op de verdiepingen minder een issue zullen zijn. En het klinkt als een goed product tov andere PU aanbieders doordat ze een speciale toplaag gebruiken. Maar dat blijft natuurlijk moeilijk inschatten, het is een sales verhaal.
Ligt de vloer er bij jullie al @VChunky ?
Ligt de vloer er bij jullie al @VChunky ?
@Kneepie hoe zijn je eerste ervaringen met de vloer? Kan je een (grove) indicatie geven van de kosten per m2?
En wat exact is dit danKneepie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:57:
Beetje laten reactie maar superdruk met de oplevering geweest. Wij zijn vooralsnog super tevreden en hebben al verschillende keren wat laten vallen waarvan wij dachten dat dit een deuk ging zijn maar allemaal niets aan het handje. Ik heb een paar sfeerimpressies toegevoegd.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er sowieso strak uit
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Lavasteen gietvloer, het voelt harder dan een normale gietvloer.
Leuk dat je ook enthousiast bent! En nee, het huis is nog lang niet af helaas
Oef, dat is nog duurder dan beton cire. Wat was je kwijt per m2 130€?Kneepie schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:22:
Lavasteen gietvloer, het voelt harder dan een normale gietvloer.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Aangezien dit topic al een tijdje stil is, en een gietvloer toch echt de laatste jaren enorm is populariteit gestegen is, hierbij de vraag voor een update / ervaring van echte gebruikers.
Met een kat, een hond en geen enorme schoonmaakdrang twijfel ik over een gietvloer, wellicht zijn er inmiddels meer ervaringen onder tweakers met een gietvloer (PU / Woonbeton of andere oplossingen). Krasjes / oneffenheden / scheurtjes kan ik mee leven, dat ga je bij elke vloer krijgen en in een huis moet geleefd worden.
Punten waar ik over twijfel:
- Vlekken door urine/kots van huisdieren; soms kom je er sochtends achter, dat de kat de dag van tevoren een haarbal gekotst heeft, of dat de hond net toch een paar drupjes niet kon ophouden, maar je ziet het niet meteen. Kun je dit goed verwijderen? Of blijf je met een geel/bruine vlek op de vloer zitten?
- Slijten van de toplaag; door veelvuldig met schoenen naar binnen lopen, honden die van buiten naar binnen rennen en katten die net even hun nageltjes in de vloer zetten, hoe ziet de toplaag eruit na een aantal jaren?
- Schoonmaken van de vloer met schoonmaakmiddelen; Bij aanvraag/informatie inwinning krijg je telkens te horen dat 'regulier schoonmaakmiddel' (lees: dettol/allesreiniger) een vettig laagje achterlaat en dat de vloer daardoor erg snel vies wordt en/of niet goed schoon te houden blijft, je moet dus het liefst met warm water reinigen, maar dat betekend dat je dus bij echte vlekken/viezigheid eerst moet dweilen met sop, en daarna nogmaals enkel met 'schoon warm water' zodat het schoonmaakmiddel weer weg is. Hoe veel werk is het om de vloer netjes te houden, en zijn er tips?
Met een kat, een hond en geen enorme schoonmaakdrang twijfel ik over een gietvloer, wellicht zijn er inmiddels meer ervaringen onder tweakers met een gietvloer (PU / Woonbeton of andere oplossingen). Krasjes / oneffenheden / scheurtjes kan ik mee leven, dat ga je bij elke vloer krijgen en in een huis moet geleefd worden.
- Vlekken door urine/kots van huisdieren; soms kom je er sochtends achter, dat de kat de dag van tevoren een haarbal gekotst heeft, of dat de hond net toch een paar drupjes niet kon ophouden, maar je ziet het niet meteen. Kun je dit goed verwijderen? Of blijf je met een geel/bruine vlek op de vloer zitten?
- Slijten van de toplaag; door veelvuldig met schoenen naar binnen lopen, honden die van buiten naar binnen rennen en katten die net even hun nageltjes in de vloer zetten, hoe ziet de toplaag eruit na een aantal jaren?
- Schoonmaken van de vloer met schoonmaakmiddelen; Bij aanvraag/informatie inwinning krijg je telkens te horen dat 'regulier schoonmaakmiddel' (lees: dettol/allesreiniger) een vettig laagje achterlaat en dat de vloer daardoor erg snel vies wordt en/of niet goed schoon te houden blijft, je moet dus het liefst met warm water reinigen, maar dat betekend dat je dus bij echte vlekken/viezigheid eerst moet dweilen met sop, en daarna nogmaals enkel met 'schoon warm water' zodat het schoonmaakmiddel weer weg is. Hoe veel werk is het om de vloer netjes te houden, en zijn er tips?
wij gebruiken op advies van onze leverancier deze middelen en dat gaat prima tot nu toe:Qon schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:50:
Aangezien dit topic al een tijdje stil is, en een gietvloer toch echt de laatste jaren enorm is populariteit gestegen is, hierbij de vraag voor een update / ervaring van echte gebruikers.
normaal schoonmaken (1x p 2 weken bij ons): scheutje in de emmer en dan dweilen https://crs-nederland.nl/particulier/crs-vloerreiniger-plus/
intensief reinigen (fles wijn laten vallen .....) https://crs-nederland.nl/particulier/crs-ivr-2000/
Het lezen van dit topic is heel waardevol, dank voor alle ervaringen! Het heeft ons echter niet geholpen met de keuze voor onze nieuwbouwwoning.
- De eerste optie is een beton ciré vloer. Daar zie ik hier niemand over. Heeft iemand hier ervaringen mee?
- De tweede optie is woonbeton. Weet iemand hoe erg het is dat daar scheurtjes in kunnen komen (met name in nieuwbouwwoningen?), en of een extra deklaag het problemen van vlekken effectief voorkomt?
Wat vragen ze bij daacha per m2?Len020 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:33:
[...]
Tegels zijn voor buiten of in de badkamer en PVC is sowieso een no-go.
Wij hebben een gietvloer via Daacha; en het is werkelijk prachtig. Iedereen die bij ons thuiskomt vraagt wat is het is. Het is rete-strak en met name rondom deurkozijnen en de CV ruimte op zoldeer is het echt geweldig. Geen lelijke hoekjes etc.
Vraagje, inmiddels ligt de vloer er al een tijdje bij jou. Nog steeds tevreden over coatingvloer?righthand schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:46:
@Greatsword vind 125 euro de m2 wel erg prijzig voor een standaard PU vloertje.
Wij durfden het niet aan om PU op de BG bij ons te laten leggen. Uiteindelijk is PU toch best wel kwetsbaar voor krassen en we zijn van mening dat op er op de begane grond gewoon geleefd moet worden. Hier kwamen we uit op keramische tegels.
Op de eerste en tweede verdieping hebben we wel geheel PU laten gieten. Badkamer op 1ste en 2e wilden we wel, maar uiteindelijk niet gedaan omdat dan de garantie van de badkamers zou vervallen. Seperate toiletten zijn uiteraard wel meegegoten. Totaal 116m2 laten gieten voor 8250 euro inclusief BTW door coatingvloer.nl en geven 5 jaar garantie op hun vloer. Ze zijn wel erg secuur in het uitsluiten van risico's. 3 weken voor start gieten, komen ze langs voor inspectie op vochtigheid, scheuren en andere risico's. Bij ons moesten er bijvoorbeeld nog wat epoxy hechtingen op een paar scheuren worden geplaatst.
Veel gedoe en ook wel spannend, maar na half jaar zijn we er helemaal tevreden mee.
@assassin85 Absoluut, vooral i.c.m. vloerverwarming geeft het veel comfort. Twee zaken waar je wel rekening mee moet houden.
Eerste is het gemak waarmee er lichte krassen in de vloer komen. Denk aan kinderen die met speelgoedkisten aan het slepen zijn, maar ook meubels die worden verschoven. Een extra beschermcoating erover heen gooien is wel aan te bevelen. Tenzij je, net als ons accepteert dat in een huis ook geleefd mag worden en dus slijtage acceptabel is.
Tweede is de hygiëne. Je ziet letterlijk elk stofje en vlekje op de vloer liggen. Dus ben je iemand die dan direct de stofzuiger/swiffer uit de kast haalt; heel veel plezier
. Aan de andere kant, op elk andere vloer ligt het ook, alleen zie je het niet zo snel als op een PU gietvloer.
Kortom: ik zou een 'standaard' PU gietvloer niet op de BG laten leggen. Neem dan een meer slijtvaste gietmateriaal. Probleem is daarbij wel dat het vaak wat minder bestand is tegen wijn en vet vlekken en dergelijke. Tenminste dat was mij verteld.
Eerste is het gemak waarmee er lichte krassen in de vloer komen. Denk aan kinderen die met speelgoedkisten aan het slepen zijn, maar ook meubels die worden verschoven. Een extra beschermcoating erover heen gooien is wel aan te bevelen. Tenzij je, net als ons accepteert dat in een huis ook geleefd mag worden en dus slijtage acceptabel is.
Tweede is de hygiëne. Je ziet letterlijk elk stofje en vlekje op de vloer liggen. Dus ben je iemand die dan direct de stofzuiger/swiffer uit de kast haalt; heel veel plezier
Kortom: ik zou een 'standaard' PU gietvloer niet op de BG laten leggen. Neem dan een meer slijtvaste gietmateriaal. Probleem is daarbij wel dat het vaak wat minder bestand is tegen wijn en vet vlekken en dergelijke. Tenminste dat was mij verteld.
Wat zijn naast Daacha de topbedrijven die kwaliteit leveren bij het leggen/gieten van een gietvloer? Dan kan ik ze qua prijs tegen elkaar gaan afzetten.
Wij hebben via fabrikant EPI een bedrijf gevonden voor het leggen. Mogelijk legt Daacha ook vloeren van EPI. EPI heeft een ‘Van Woonvilla tot Droomvilla’-collectie. Ik denk dat naast het leggen ook de kwaliteit van de vloer zelf belangrijk is.
Nou ja, iig kan EPI je een bedrijf aanbevelen om een EPI-gietvloer te laten leggen.
Bij ons wordt de vloer eind september waarschijnlijk gelegd. Tot nu toe vertrouwen in bedrijf (RKW Vloeren) en EPI. In de dekvloer zat een scheurtje, om te kijken of er iets aan de hand is met de dekvloer hebben ze een deskundige langsgestuurd. Conclusie: niks aan de hand, geen extra laag nodig.
Nou ja, iig kan EPI je een bedrijf aanbevelen om een EPI-gietvloer te laten leggen.
Bij ons wordt de vloer eind september waarschijnlijk gelegd. Tot nu toe vertrouwen in bedrijf (RKW Vloeren) en EPI. In de dekvloer zat een scheurtje, om te kijken of er iets aan de hand is met de dekvloer hebben ze een deskundige langsgestuurd. Conclusie: niks aan de hand, geen extra laag nodig.
De vorige bewoner van mijn woning had een epoxy gietvloer laten aanbrengen. In tegenstelling tot een PU gietvloer, waar een beetje demping en rekbaarheid in zit, geeft een epoxy gietvloer niet mee en zullen er barsten ontstaan als de vloer nog een beetje 'werkt', wat bij nieuwbouw woningen vaak het geval is. Als een epoxy vloer de verbinding met de ondergrond verliest, klinkt het niet alleen hol, maar kan ook barsten als er een zwaar voorwerp op valt (foto 3).Marinos83 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:24:
Heeft er iemand ervaring met een Epoxy gietvloer of een andere hardere variant?
Wat me aanspreekt is dat je daarmee veel minder last van krassen hebt, wat toch het meest genoemde nadeel is van een PU gietvloer. Het wordt echter niet standaard toegepast dus zal vast ook weer zijn eigen nadelen kennen. Dat het keihard is zal bijvoorbeeld ook zorgen voor meer galm/echo, en je moet niet je telefoon laten vallen. Maar dat zal bij tegels toch net zo zijn?
:strip_exif()/f/image/550mOVmmNRKwGDFvqrslIl3N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uqYRJuuA2EALvjRuWk8UfMCw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VQxNOWXE5sFcTgk84FZIwOwO.jpg?f=fotoalbum_large)
Op foto 2 zie je mooi waarom "die lelijke uitzetvoegen zijn toch nergens voor nodig" niet zo slim is: de breuk loopt exact waar je volgens de regels van de kunst een uitzetvoeg plaatst.
Onze plaatser (weliswaar PU vloer) was daar erg ferm in: wil je geen uitzetvoeg waar nodig, dan plaats ik niet. En bij aandringen, eerst tekenen dat het op je eigen verantwoordelijkheid is. Zelfde met vocht in de vloer: zit er geen folie onder de ondervloer (chape), dan begint hij er niet aan (hij heeft nog van een chapper geëist dat ie de vloer uitbrak, wel folie plaatste, en opnieuw chape plaatst; op eigen kosten want eigenaar had zijn eis van folie correct doorgegeven); en voor plaatsen meet ie of de vloer droog genoeg is (vloerverwarming moet opstookprotocol correct gelopen hebben, dat jaagt nog extra vocht omhoog).
Vocht zal effect van foto 1 en 3 geven: opstijgend vocht kan niet door de gietvloer, waardoor deze loskomt en uiteindelijk breekt.
Onze plaatser (weliswaar PU vloer) was daar erg ferm in: wil je geen uitzetvoeg waar nodig, dan plaats ik niet. En bij aandringen, eerst tekenen dat het op je eigen verantwoordelijkheid is. Zelfde met vocht in de vloer: zit er geen folie onder de ondervloer (chape), dan begint hij er niet aan (hij heeft nog van een chapper geëist dat ie de vloer uitbrak, wel folie plaatste, en opnieuw chape plaatst; op eigen kosten want eigenaar had zijn eis van folie correct doorgegeven); en voor plaatsen meet ie of de vloer droog genoeg is (vloerverwarming moet opstookprotocol correct gelopen hebben, dat jaagt nog extra vocht omhoog).
Vocht zal effect van foto 1 en 3 geven: opstijgend vocht kan niet door de gietvloer, waardoor deze loskomt en uiteindelijk breekt.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Er zaten ook kleine bollingen (blaasjes) in die epoxy vloer. Als je daar een schroevendraaier in stak, spoot er gewoon water uit.
Ja, das duidelijk; dit heeft niets met de kwaliteit van dergelijke vloer te maken, maar alles met het prutswerk van de plaatser.remkay schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:37:
Er zaten ook kleine bollingen (blaasjes) in die epoxy vloer. Als je daar een schroevendraaier in stak, spoot er gewoon water uit.
Had het een houten vloer geweest, dan was ie verkleurd en beschimmeld.
PVC rol of PU gietvloer zou evengoed loskomen.
@Kneepie de vloer ziet er prachtig uit!
Hoe bevalt de vloer tot nu toe? Hoe is het qua geluid zodra er iets valt? Onze huidige houten vloer maakt veel herrie volgens de buren dus we zoeken naar een fijne vloer die ook nog eens geluiddempend werkt.
Hoe bevalt de vloer tot nu toe? Hoe is het qua geluid zodra er iets valt? Onze huidige houten vloer maakt veel herrie volgens de buren dus we zoeken naar een fijne vloer die ook nog eens geluiddempend werkt.
Ik heb een offerte liggen van een betoncire vloer, als alternatief op PU. Iemand daar ervaringen mee?
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Beetje late reactie maar wij zijn nog steeds zeer tevreden over de vloer, nog geen krassen kunnen ontdekken ondanks kind 1,5 en kat, super blij mee. Qua geluid zal het niet veel anders zijn als dat je iets op beton of steen laat vallen, of dat hard is laat ik aan eigen interpretatie.Meren schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:53:
@Kneepie de vloer ziet er prachtig uit!
Sinds een paar weken is mijn troffelvloer gereed. Eerste impressie is erg positief. Mooi strak, geen voegen, maar toch iets minder steriel als een gietvloer. Hoe de vloer zich gaat houden moet de komende jaren gaan blijken, mijn verwachting (en hoop) is wel dat het minder kwetsbaar is dan een gietvloer, technisch gezien zou de vloer veel robuster moeten zijn. Misschien voor sommige hier een goed alternatief:
Voordelen:
- Geen voegen
- Waterdicht
- Goed geschikt tegen puntbelasting
- Goed chemisch resistent
- Door zijn dikte van ca 6mm kun je kleine hoogteverschillen in de ondervloer corrigeren
- Geschikt voor in de badkamer
- Goede combinatie met vloerverwarming
- Minder kwetsbaar dan een gietvloer
Nadelen:
- Harde vloer, niet enigszins zacht zoals een gietvloer
- Je huis moet leeg en is meerdere dagen niet toegankelijk
- Het aanbrengen is een ambacht, je hebt een vakman nodig
- Het is geen goedkope vloer
Voordelen:
- Geen voegen
- Waterdicht
- Goed geschikt tegen puntbelasting
- Goed chemisch resistent
- Door zijn dikte van ca 6mm kun je kleine hoogteverschillen in de ondervloer corrigeren
- Geschikt voor in de badkamer
- Goede combinatie met vloerverwarming
- Minder kwetsbaar dan een gietvloer
Nadelen:
- Harde vloer, niet enigszins zacht zoals een gietvloer
- Je huis moet leeg en is meerdere dagen niet toegankelijk
- Het aanbrengen is een ambacht, je hebt een vakman nodig
- Het is geen goedkope vloer
:strip_exif()/f/image/MbM3hsiJmoOvTEU1hhMdSakS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door lithoijen op 09-11-2021 09:26 ]
Wij hebben een gietvloer laten leggen door Vloerenkunst uit Groningen. De vloer is mooi maar we zien toch een aantal zaken waarvan we als leken niet weten of dit wel ok is.
Naast vele haartjes en stofjes zien we ook veel witte vlekjes in de grijze vloer. Op de foto zijn er een paar te zien. Door het huis zijn er vele te vinden, variërend in grootte.
Is dit een normaal verschijnsel bij een PU gietvloer? De leverancier geeft aan dat het normaal is bij een gietvloer. Wij zijn benieuwd hoe er op dit forum over wordt gedacht ;-)
Naast vele haartjes en stofjes zien we ook veel witte vlekjes in de grijze vloer. Op de foto zijn er een paar te zien. Door het huis zijn er vele te vinden, variërend in grootte.
Is dit een normaal verschijnsel bij een PU gietvloer? De leverancier geeft aan dat het normaal is bij een gietvloer. Wij zijn benieuwd hoe er op dit forum over wordt gedacht ;-)
:strip_exif()/f/image/N3K9TMnkNYTPQCguazthAL9u.gif?f=fotoalbum_large)
wij hebben dit niet. En we hebben wel een paar haartjes/stofjes/etc, maar niet 'veel' (maar wellicht kijken wij minder goed ;-) )justlikethat schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:10:
Wij hebben een gietvloer laten leggen door Vloerenkunst uit Groningen. De vloer is mooi maar we zien toch een aantal zaken waarvan we als leken niet weten of dit wel ok is.
[Afbeelding]
Hier ook een recente gietvloer (November 2021), en wij hebben ook een paar lichtere plekjes, maar alles bij elkaar ongeveer 5-6 op 200 m2.justlikethat schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:10:
[Afbeelding]
Lijkt me niet normaal dus.
Als het allemaal van die ronde plekjes zijn, dan zou mijn verdenking zijn dat het zweetdruppels zijn. Dat grapje had ik een keertje met een houten vloer die in de olie was gezet.justlikethat schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:10:
[Afbeelding]
@justlikethat kijk hier eens voor wat je zou mogen verwachten https://www.noa.nl/nl/ken...specten-kunststofvloeren/
Zoek bij deze website NOA ook even naar de pdf bestanden met details (richtlijn). Staat onderaan en/of elders op deze website.
Zoek bij deze website NOA ook even naar de pdf bestanden met details (richtlijn). Staat onderaan en/of elders op deze website.
Bedankt voor de tip. Die documenten hadden we gezien en de richtlijn is ook van toepassing. Dit geeft nog geen uitsluitsel over de vlekjes van de foto. Misschien kan iemand aangeven wat dat zijn en of het acceptabel is?
Als je het storend vind dan zou je kunnen voorstellen om een onafhankelijk specialist langs te laten komen die het kan beoordelen? De leverancier zelf zal inderdaad snel geneigd zijn te zeggen dat het hoort, maar als het er veel zijn is er toch iets raars gebeurd lijkt me. Doen mij ook aan druppels (water) denken.
Dank voor de reacties, we gaan ermee aan de slag!
Lijkt me niet de bedoeling; met een vers laagje 'verf' en 2 doorzichtige afwerklagen is dat weer weg, maar je moet de plaatser zover krijgen natuurlijk.
Bij ons kan ik het niet checken, er liggen gekleurde vlokjes in ('visvoer') waardoor vuil nagenoeg onzichtbaar is. De plaatser was wel ongerust naar een vlieg aan het kijken; "als die zich neerzet zit ie vast, en met die vlokjes is het héél moeilijk om een klein stukje te herwerken".
Bij ons kan ik het niet checken, er liggen gekleurde vlokjes in ('visvoer') waardoor vuil nagenoeg onzichtbaar is. De plaatser was wel ongerust naar een vlieg aan het kijken; "als die zich neerzet zit ie vast, en met die vlokjes is het héél moeilijk om een klein stukje te herwerken".
Wij hebben een ruime maand geleden onze PU-gietvloer laten leggen door het Gietvloer Huys. Merk: Arturo.
Benedenverdieping van een nieuwbouwwoning. Wilden het liefst een betonvloer, maar met de werking van het huis was dat geen optie. PU met twee kleuren gemengd heeft er wel wat van weg.
We wonen er nu 3 weken, niet lang, maar toch mij ervaring:
- Strak en zacht, ideaal voor de lage rendement vloerverwarming (want warmtepomp). Benieuwd hoe het in de zomer voelt als de vloer kan koelen.
- Akoestisch prettig, onze plafonds zijn 3,15 hoog. Dus tegels waren überhaupt al geen optie.
- Genoeg gemorst, nog geen vlek in de vloer getrokken. Met een nat doekje ook zo opgeveegd. Dweilen is sowieso eitje. Geen zeep, want dat laat een vettig laagje achter. Ik gebruik St. Marc.
- (nog) Geen krassen, zelfs niet na het kapot laten vallen van een vaas. We zijn ook wel voorzichtig. Scratch no More onder de stoelpoten, vilt onder kast en bank. En speciale luchtdoorlatende (anders verkleurt de vloer!) stucloper in de periode dat er nog klussers over de vloer kwamen. In een nieuwbouwwijk ligt immers overal zand. Zelf doen we gewoon onze schoenen uit.
Nadelen:
- Dat je, zoals hierboven al staat, toch wel voorzichtig moet zijn. Ik hoop dat ik daar wel iets gemakkelijker in word na verloop van tijd. Nu is alles nieuw, dus ben ik sowieso heel voorzichtig. (De net gestucte muren zijn ook zeer kras- en deukgevoelig ðŸ˜)
- We willen graag ooit een hond, maar ik weet niet of dat een goed idee is. Verkoper zei dat het overigens geen enkel probleem is. Zijn hier ervaringsdeskundigen?
- Waar er tijdens het leggen toch wat zandkorreltjes of haartjes (wimper bv) op de grond zijn gewaaid, voelt het wat ruwer of zijn er hele lichte oneffenheden te zien.
- Je ziet er gewoon alles op. Stofzuigen dus. Heb een speciale zuigmond gekocht met zacht paardenhaar om krassen te vermijden. Maar misschien op termijn maar een robotzuiger? (Werken die eigenlijk, stofzuigers met minder dan 750 watt?)
- Ik ben in de woonkamer steeds enorm statisch. Telefoon oppakken of deurklink aanraken = auw. Ik zie de vonk vaak letterlijk overspringen. Geen idee of dat door de vloer komt of omdat het nieuwbouw is (mijn zusje heeft tegels en hetzelfde probleem).
Benedenverdieping van een nieuwbouwwoning. Wilden het liefst een betonvloer, maar met de werking van het huis was dat geen optie. PU met twee kleuren gemengd heeft er wel wat van weg.
We wonen er nu 3 weken, niet lang, maar toch mij ervaring:
- Strak en zacht, ideaal voor de lage rendement vloerverwarming (want warmtepomp). Benieuwd hoe het in de zomer voelt als de vloer kan koelen.
- Akoestisch prettig, onze plafonds zijn 3,15 hoog. Dus tegels waren überhaupt al geen optie.
- Genoeg gemorst, nog geen vlek in de vloer getrokken. Met een nat doekje ook zo opgeveegd. Dweilen is sowieso eitje. Geen zeep, want dat laat een vettig laagje achter. Ik gebruik St. Marc.
- (nog) Geen krassen, zelfs niet na het kapot laten vallen van een vaas. We zijn ook wel voorzichtig. Scratch no More onder de stoelpoten, vilt onder kast en bank. En speciale luchtdoorlatende (anders verkleurt de vloer!) stucloper in de periode dat er nog klussers over de vloer kwamen. In een nieuwbouwwijk ligt immers overal zand. Zelf doen we gewoon onze schoenen uit.
Nadelen:
- Dat je, zoals hierboven al staat, toch wel voorzichtig moet zijn. Ik hoop dat ik daar wel iets gemakkelijker in word na verloop van tijd. Nu is alles nieuw, dus ben ik sowieso heel voorzichtig. (De net gestucte muren zijn ook zeer kras- en deukgevoelig ðŸ˜)
- We willen graag ooit een hond, maar ik weet niet of dat een goed idee is. Verkoper zei dat het overigens geen enkel probleem is. Zijn hier ervaringsdeskundigen?
- Waar er tijdens het leggen toch wat zandkorreltjes of haartjes (wimper bv) op de grond zijn gewaaid, voelt het wat ruwer of zijn er hele lichte oneffenheden te zien.
- Je ziet er gewoon alles op. Stofzuigen dus. Heb een speciale zuigmond gekocht met zacht paardenhaar om krassen te vermijden. Maar misschien op termijn maar een robotzuiger? (Werken die eigenlijk, stofzuigers met minder dan 750 watt?)
- Ik ben in de woonkamer steeds enorm statisch. Telefoon oppakken of deurklink aanraken = auw. Ik zie de vonk vaak letterlijk overspringen. Geen idee of dat door de vloer komt of omdat het nieuwbouw is (mijn zusje heeft tegels en hetzelfde probleem).
[ Voor 5% gewijzigd door valpa op 09-02-2022 19:27 ]
Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe de prijzen nu liggen van PU gietvloeren. Zijn deze nog onderhevig aan de tekorten aan bouwstoffen?
Niet meer leverbaar vanwege problemen (kleur, bellen, scheuren). Gelukkig ligt ie hier nog niet...VChunky schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:19:
[...]
EPI Corestone Nature, voelt ook echt heerlijk aan
Toch maar een PVC vloer kiezen nu, minder risico en goedkoper

Nog heel even naar andere gietvloeren gekeken, maar de combinatie van structuur, hardheid en kleur vinden we niet meer.
Heb ook spijt als haren op mijn hoofd van de keuze van de vloer. (Microtopping)
Vloeistofbestendigheid is nog steeds ruk en eigenlijk gewoon niet geschikt voor een ruimte waarin gegeten wordt (en waar er dus wel eens wat op de grond beland) zelfs de houten vloer die ik on de woonkamer heb liggen is nog minder vlekgevoelig.
Volgende keer gaat er gewoon PVC of iets vergelijkbaars in. Enige positieve is dat de vloer er wel mooi uitziet (waar die goed is aangebracht) en goed combineert met vloerverwarming.
Vloeistofbestendigheid is nog steeds ruk en eigenlijk gewoon niet geschikt voor een ruimte waarin gegeten wordt (en waar er dus wel eens wat op de grond beland) zelfs de houten vloer die ik on de woonkamer heb liggen is nog minder vlekgevoelig.
Volgende keer gaat er gewoon PVC of iets vergelijkbaars in. Enige positieve is dat de vloer er wel mooi uitziet (waar die goed is aangebracht) en goed combineert met vloerverwarming.
PU gietvloer in combinatie met warmptepomp:
Eigelijk wil je de wp bovenop je gietvloer hebben staan, maar dan kun je het opstookprotocol niet doorlopen.
ga je dan tegen de boiler aangieten? en als je die ooit weghaald of vervangen moet worden randen zien...
hoe hier mee om te gaan ?
Eigelijk wil je de wp bovenop je gietvloer hebben staan, maar dan kun je het opstookprotocol niet doorlopen.
ga je dan tegen de boiler aangieten? en als je die ooit weghaald of vervangen moet worden randen zien...
Ik ga er van uit dat de warmtepomp in de berging/garage of zo iets komt te staan, waar het (voor mij) ietsjes minder belangrijk zou zijn als er in de toekomst randen zichtbaar zouden zijn.badboyqxy schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:14:
PU gietvloer in combinatie met warmptepomp:
Anders kan je (in de berging) er nog een gietvloer over heen gieten als de oude warmtepomp weg gaat.
Bedoel je dat de corestone vloer niet meer leverbaar is vanwege genoemde problemen? Ik heb namelijk een offerte liggen voor een corestone vloer. Hoe weet je dat die vloer deze problemen geeft?VChunky schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Niet meer leverbaar vanwege problemen (kleur, bellen, scheuren). Gelukkig ligt ie hier nog niet...
Toch maar een PVC vloer kiezen nu, minder risico en goedkoper![]()
Nog heel even naar andere gietvloeren gekeken, maar de combinatie van structuur, hardheid en kleur vinden we niet meer.
(heb m'n leefkeukenwoonkamerhalruimte met grijze garageverf van de Praxis gedaan. Ziet er ook mooi uit)
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Om exact te zijn:Ken Wood schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Bedoel je dat de corestone vloer niet meer leverbaar is vanwege genoemde problemen? Ik heb namelijk een offerte liggen voor een corestone vloer. Hoe weet je dat die vloer deze problemen geeft?
De Corestone Nature vloeren worden door onze beoogde vloerenspecialist (Uniek Gietvloeren) niet meer geleverd na talloze problemen bij klanten. Op de EPI website staan de vloeren nog wel, maar neem aan dat onze vloerenspecialist goede redenen heeft tot dit besluit
Dat is interessant! Wij hebben ook een corestone nature op ‘t oog! Ik ga t eens checken.
@VChunky ik heb Uniek Gietvloeren even gebeld: zeer aardige dame. maar dat terzijde. ze zijn een jaar geleden gestopt met leveren, omdat ze in 50% van de gevallen (terechte) klachten hadden over met name de zandkorreltjes die ophopen tot puntjes, dan afbreken waardoor je witte plekken krijgt. Ze gaf aan dat deze gevallen wel altijd netjes zijn opgelost door EPI, maar dat het ze teveel tijd en moeite kostte aan herstel.
Ik heb zojuist onze beoogde leverancier gesproken: die geeft aan dat deze vloer lastiger aan te brengen is, maar dat geen klachten heeft over de vloeren die hij heeft gelegd, maar wel dat er in het begin wat aanloopproblemen waren. En dat ze dat met partners samen hebben doorontwikkeld. dus daar klonk geen enkele twijfel.
wij gaan het wel aandurven! zeker als blijkt dat problemen erkend worden en ook worden opgelost door Epi.
@VChunky ik heb Uniek Gietvloeren even gebeld: zeer aardige dame. maar dat terzijde. ze zijn een jaar geleden gestopt met leveren, omdat ze in 50% van de gevallen (terechte) klachten hadden over met name de zandkorreltjes die ophopen tot puntjes, dan afbreken waardoor je witte plekken krijgt. Ze gaf aan dat deze gevallen wel altijd netjes zijn opgelost door EPI, maar dat het ze teveel tijd en moeite kostte aan herstel.
Ik heb zojuist onze beoogde leverancier gesproken: die geeft aan dat deze vloer lastiger aan te brengen is, maar dat geen klachten heeft over de vloeren die hij heeft gelegd, maar wel dat er in het begin wat aanloopproblemen waren. En dat ze dat met partners samen hebben doorontwikkeld. dus daar klonk geen enkele twijfel.
wij gaan het wel aandurven! zeker als blijkt dat problemen erkend worden en ook worden opgelost door Epi.
[ Voor 82% gewijzigd door Smithkj op 31-03-2022 15:35 ]
Vergis je niet, dat alhoewel EPI het oplost (maar niet gegarandeerd 100%), hoe verschrikkelijk veel gezeik het voor jou als klant oplevert. Succes!wij gaan het wel aandurven! zeker als blijkt dat problemen erkend worden en ook worden opgelost door Epi.
@Smithkj Fijn dat je gebeld hebt Uniek. Dit wilde ik namelijk ook doen, omdat ik ook wel benieuwd was naar de achterliggende reden. Vooral omdat er nog steeds meerdere vloerenleveranciers zijn die wel corestone aanbieden. Bij de winkel waar ik ben geweest, kwam deze vloer toch wel als één van de beste gietvloeren uit de bus. Een vloerenwinkel is ook niet gebaat bij ontevreden klanten dus als ze daar zoveel klachten hadden kan ik me voorstellen dat ze hier wel iets over zouden zeggen. Vooral omdat ze een ander type gietvloer (kurk) afraadden en ook niet meer aanbieden, juist vanwege problemen met die vloer.
Binnenkort heb ik nog een afspraak met een andere winkel. Zal dan ook even extra navraag doen en ervaringen met klanten. Mijn indruk van gietvloeren is dat je toch altijd wel wat krasjes of vuil kunt gaan zien. Dat geldt natuurlijk voor elke vloer, maar met hout(patroon) zie je het natuurlijk minder snel. Stukken die afbraken is wel even wat anders natuurlijk. Ik met het wel eens met @VChunky dat het veel gedoe oplevert, ook al wordt het (netjes) opgelost.
Binnenkort heb ik nog een afspraak met een andere winkel. Zal dan ook even extra navraag doen en ervaringen met klanten. Mijn indruk van gietvloeren is dat je toch altijd wel wat krasjes of vuil kunt gaan zien. Dat geldt natuurlijk voor elke vloer, maar met hout(patroon) zie je het natuurlijk minder snel. Stukken die afbraken is wel even wat anders natuurlijk. Ik met het wel eens met @VChunky dat het veel gedoe oplevert, ook al wordt het (netjes) opgelost.
Iemand nog recentelijk een offerte voor een PU Gietvloer aangevraagd?
Heb er een paar liggen voor 45m2, allemaal zo rond de 100,- per m2.
Kan nog wel wat scherper denk ik..
Heb er een paar liggen voor 45m2, allemaal zo rond de 100,- per m2.
Kan nog wel wat scherper denk ik..
Augustus vorig jaar had ik 93/m2 voor 35m2. Ik weet niet hoe hard de inflatie is toegeslagen in een half jaar.
wij hebben nu indicatie van 100m2 voor 83 van een leverancier voor een PU vloer. Er zit vaak een stevige staffel in.
ca. 5,5 jaar geleden is onze PU vloer gelegd, ca 55 m2 voor ongeveer 100 p/m2. wel bij een leverancier met goede reputatie. ik zou eerlijk gezegd op een gietvloer niet teveel voor goedkoopste gaan...
ca. 5,5 jaar geleden is onze PU vloer gelegd, ca 55 m2 voor ongeveer 100 p/m2. wel bij een leverancier met goede reputatie. ik zou eerlijk gezegd op een gietvloer niet teveel voor goedkoopste gaan...
Toch nog reageren op dit topic wij hebben nu ook 2 jaar een gietvloer en moeten zeggen het ziet er mooi uit maar de volgende dingen kloppen echt.
Als je echt voor de strakke PU vloer gaat zonder werkje zie je echt alles op.
Krassen gaat heel erg makkelijk en daardoor kan ik het zeker niet aanraden als je kinderen hebt.
Wij gaan nu straks weer verhuizen en gaan zeker niet meer voor een gietvloer
Krassen gaat heel erg makkelijk en daardoor kan ik het zeker niet aanraden als je kinderen hebt.
een robotstofzuiger EN een robotdweil die 's nachts na elkaar aan het werk zijn houden de vloer redelijk showroom-readyExtrix schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:42:
Toch nog reageren op dit topic wij hebben nu ook 2 jaar een gietvloer en moeten zeggen het ziet er mooi uit maar de volgende dingen kloppen echt.
dat zeker. maar slippers in huis en schoenen uit is de cultuurregel hier. daarmee vallen de krasjes mee.Krassen gaat heel erg makkelijk en daardoor kan ik het zeker niet aanraden als je kinderen hebt.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb zelf ook een vergelijkbare ervaring met een gietvloer. Uiteindelijk wilde ik wel een strakke look in een vervolgwoning, maar had ik grote twijfels over een gietvloeren. Zodoende heb ik vanwege o.a. een druk huishouden met grote kans op schade voor de vloer toch voor Marmoleum gekozen en dan specifiek een Walton variant. Oogt als een gietvloer, het enige zijn de naden die soms lastig zijn. Koud lassen gaat niet altijd 100% goed en is wel mogelijk, maar niet altijd wenselijk. Het voordeel hiervan is dat 't volledig vlak is en er vanalles overheen kan, je zou er zelfs PVC overheen kunnen leggen als 't niet bevalt, maar ook het verwijderen is technisch aardig mogelijk. Vanuit milieuoogpunt is marmo ook nog wel te doen en het is een Nederlands product. Reparaties kunnen gewoon met gekookte lijnolie uitgevoerd worden en dan verdwijnen bijna alle krassen voor 't zicht.Extrix schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:42:
Ik vind een PU gietvloer ook erg mooi en heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk moet je er ook even mee doen, zeker als je denkt aan huisdieren en kinderen die weleens wat laten vallen. Een glas dat verkeerd valt kan behoorlijk pijnlijk zijn op een gietvloer, zoals ik heb ervaren. PVC ook wel naar gekeken, maar dat is toch echt veel meer een vies chemisch goedje. Het milieu wil ook wat.
Hebben jullie het ook in de badkamer?Extrix schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:42:
Want daar loop je normaliter niet met schoenen.
Ik zit er aan te denken om het daar eventueel te nemen.
Wij hebben het in de woonkamer. Badkamer lijkt me prima te doen maar een natte gietvloer is dodelijk hahaRzaan schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:25:
[...]
Hebben jullie het ook in de badkamer?
Want daar loop je normaliter niet met schoenen.
Ik zit er aan te denken om het daar eventueel te nemen.
Gietvloer met kinderen of aankomende kinderen is gewoon af te raden. Kinderen spelen op de grond en schieten alle kanten op krasjes zitten er zo op:)
Ik zie het toch her en der geadverteerd staan, met alle (marketing)-voordelen erbij.Extrix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:58:
Badkamer lijkt me prima te doen maar een natte gietvloer is dodelijk haha
Zouden ze dan een ander soort PU gebruiken?
Iemand nog tips voor zaken waar ze goede gietvloeren leveren?
Inmiddels wat zaken bekeken:
- Sinck & Ko
- Solo Gietvloeren
Volgende zaken komen nog:
- Epifloors
- Daacha
- Coatingvloer.nl
Iemand die zegt, bij deze zou ik niet gaan?
Daarnaast zien we onwijze prijsverschillen voor gietvloeren met 2 kleuren. Daacha vraagt bijv. 150 euro ex btw per m2, waar anderen op 80 ex btw per m2 zitten. Kan er echt zo'n groot verschil zitten in kwaliteit en hoe de vloer zich uiteindelijk laat zien met 2 kleuren?
Wat ik ook te horen kreeg, was dat na casco opleveren badkamer je natuurlijk zelf de dekvloer stort. Dit gaat werken tov de al liggende dekvloer op de overloop. Heeft iemand ervaringen hoe dit werken zich uit als je de gietvloer zou doortrekken? Krijg je dan scheuren?
- Sinck & Ko
- Solo Gietvloeren
- Epifloors
- Daacha
- Coatingvloer.nl
Daarnaast zien we onwijze prijsverschillen voor gietvloeren met 2 kleuren. Daacha vraagt bijv. 150 euro ex btw per m2, waar anderen op 80 ex btw per m2 zitten. Kan er echt zo'n groot verschil zitten in kwaliteit en hoe de vloer zich uiteindelijk laat zien met 2 kleuren?
Wat ik ook te horen kreeg, was dat na casco opleveren badkamer je natuurlijk zelf de dekvloer stort. Dit gaat werken tov de al liggende dekvloer op de overloop. Heeft iemand ervaringen hoe dit werken zich uit als je de gietvloer zou doortrekken? Krijg je dan scheuren?
[ Voor 80% gewijzigd door Ferra op 07-05-2022 09:51 ]
Wij kregen in onze microtopping vloer plots een scheur naast de uitzetvoeg... (2-3 maanden na plaatsing)
Volgens de plaatser is er helaas geen oplossing meer voor.
Wat denken jullie hiervan? Er moet toch wel iets mogelijk zijn?
Reep uitslijpen en opnieuw proberen aanbrengen? Of lukt dit helemaal niet?
:strip_exif()/f/image/JwAbjRkRbnsoJFYCurgZ5y7I.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Robbynho op 20-06-2022 15:48 ]
Volgens mij zijn er wel specialistische bedrijven die dit zouden kunnen herstellen. Maar vindt het wel vreemd dat de leverancier zijn handen er vanaf trekt. Is dit een nieuwbouwwoning?
Hier ook een Microptopping vloer, maar dat is ook alleen maar drama. Binnenkort bezoek van de plaatser en de leverancier om problemen door te spreken. Nog wel vertrouwen erin dat het wordt opgelost, maar had nu nooit meer voor een dergelijke vloer gekozen.
Hier ook een Microptopping vloer, maar dat is ook alleen maar drama. Binnenkort bezoek van de plaatser en de leverancier om problemen door te spreken. Nog wel vertrouwen erin dat het wordt opgelost, maar had nu nooit meer voor een dergelijke vloer gekozen.
Inderdaad nieuwbouw...Rostares schreef op maandag 20 juni 2022 @ 23:25:
Volgens mij zijn er wel specialistische bedrijven die dit zouden kunnen herstellen. Maar vindt het wel vreemd dat de leverancier zijn handen er vanaf trekt. Is dit een nieuwbouwwoning?
De plaatser is wel nog komen kijken en heeft dan wat proberen oplossen met één of andere silicone, maar de scheurtjes zijn zo klein en smal; en blijven toch wel te zichtbaar voor mij.
Beetje zelfde mening hier, al spijt dat we niet gewoon een tegel gekozen hebben.
Goed voor kleinere oppervlaktes (bureau, douche, inkom), maar niet voor grote plaatsen zoals keuken + eetplaats (+40 m²).
Welke problemen zijn er bij jullie?
Zou je mij op de hoogte willen houden van uw situatie aub?
Op dit moment hebben we last van slijtage op plekken waar er eigenlijk niet wordt gelopen. Daarnaast is de vloeistofbestendigheid nog steeds niet denderend. Vindt de vloer nog steeds mooi om te zien (afgezien van de plekken) maar zou zelf nooit meer een vloer van dit type aanschaffen.Robbynho schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:36:
[...]
Inderdaad nieuwbouw...
De plaatser is wel nog komen kijken en heeft dan wat proberen oplossen met één of andere silicone, maar de scheurtjes zijn zo klein en smal; en blijven toch wel te zichtbaar voor mij.
Beetje zelfde mening hier, al spijt dat we niet gewoon een tegel gekozen hebben.
Goed voor kleinere oppervlaktes (bureau, douche, inkom), maar niet voor grote plaatsen zoals keuken + eetplaats (+40 m²).
Welke problemen zijn er bij jullie?
Zou je mij op de hoogte willen houden van uw situatie aub?
Na de vakantie komt degene die de vloer heeft geplaatst en de fabrikant op locatie langs om de situatie te bekijken en te kijken hoe het kan worden opgelost. Ben blij dat ik destijds wel voor een service-gerichte leverancier ben gegaan. Heb ook niet het idee dat het onkunde/onwil is vanuit die kant.
[ Voor 14% gewijzigd door Rostares op 22-06-2022 08:39 ]
Dat is wel erg vreemd; de uitzetvoeg zit er net om scheuren te vermijden.Robbynho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:44:
Wij kregen in onze microtopping vloer plots een scheur naast de uitzetvoeg... (2-3 maanden na plaatsing)
[Afbeelding]
Ik zou vermoeden dat de uitzetvoeg in de ondervloer niet overeenkomt met de uitzetvoeg in de topvloer (maar net daar waar de scheur zit). Er zijn wel wat truukjes om een uitzetvoeg een paar cm te laten verspringen (want in de bouw kan je niet op de mm juist werken).
Heb je de opdracht hebt gegeven aan de plaatser om de uitzetvoeg te verplaatsen (en daarbij zijn aanduiding van het risico genegeerd)? Zo niet, zie ik niet in hoe dit niet verantwoordelijkheid van de plaatser kan zijn (en je hem dus de kans moet geven dit correct op te lossen).
We hebben er hem uiteraard over aangesproken, maar hij ziet geen oplossing behalve wat gekleurde silicone over de scheur te brengen wat de scheur minder donker maakt...naftebakje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Dat is wel erg vreemd; de uitzetvoeg zit er net om scheuren te vermijden.
Ik zou vermoeden dat de uitzetvoeg in de ondervloer niet overeenkomt met de uitzetvoeg in de topvloer (maar net daar waar de scheur zit). Er zijn wel wat truukjes om een uitzetvoeg een paar cm te laten verspringen (want in de bouw kan je niet op de mm juist werken).
Heb je de opdracht hebt gegeven aan de plaatser om de uitzetvoeg te verplaatsen (en daarbij zijn aanduiding van het risico genegeerd)? Zo niet, zie ik niet in hoe dit niet verantwoordelijkheid van de plaatser kan zijn (en je hem dus de kans moet geven dit correct op te lossen).
Maar deze blijft nog steeds te aanwezig voor mij, echt balen!
Ik vind ook nergens een gepaste oplossing terug...
Dus hij heeft het opgelost, en je bent niet tevreden? Laten weten dat je niet tevreden bent, en indien hij niet in staat is het correct op te lossen je er van overtuigd bent dat hij akkoord is de kosten te dragen van iemand die jij inhuurt die het wel correct kan oplossen (daar komt vast een antwoord op, ga er nog niet meteen keihard in).
[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 22-06-2022 15:06 ]
Onze vloer is van Daacha. Alle opmerkingen hierboven over krassen herken ik niet. Wij zijn er 3 jaar later nog erg blij mee.Ferra schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:32:
Iemand nog tips voor zaken waar ze goede gietvloeren leveren?
- Sinck & Ko
- Solo Gietvloeren
- Epifloors
- Daacha
- Coatingvloer.nl
We zijn nogal gevallen voor een microterrazzo vloer van DRT Gietvloeren. Cementgebonden is echt een nogo, maar in het geval van terrazzo hoop ik dat de krassen en slijtage juist meevallen. Iemand enige ervaring hiermee?
De prijs is 150,- per m2
De prijs is 150,- per m2
Wij hebben destijds deze gebruikt: https://www.hornbach.nl/s...25-m/6372588/artikel.htmlDeures schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:18:
Onze gietvloer wordt momenteel 'gemaakt'..
Iemand tips voor een goede geschikte stucloper?
Wel wat prijzig, maar werkte uitstekend, ook makkelijk te verwerken omdat het zelfklevend is (statisch).
Wij hebben in eerste instantie ons ook geörienteerd op een PU gietvloer icm ingefreesde vloerverwarming voor onze aangekochte woning bouwjaar 2003.
Na veel ervaringsverhalen over PU en de kwetsbaarheid er van in een woonkamer/keuken waar geleefd wordt, samen met de wat klinische uitstraling en de glans neigen we nu toch naar een Corestone Nature vloer. Dat is qua uiterlijk helemaal wat we zoeken (meer structuur, matter).
Het nadeel van deze vloer is echter wel dat deze veel meer rigide is, en dus meer kans heeft op scheuren in tegenstelling tot PU. Nu gaan we de vloerverwarming waarschijnlijk infrezen in de dekvloer (als die dik genoeg is, dat is nog onduidelijk) en het schijnt dat het allemaal wel wat kan gaan werken door het toevoegen van een nieuwe warmtebron, en de integriteit van de dekvloer die wordt verminderd door het infrezen.
De 2 leveranciers waar we nu nog mee in gesprek zijn zijn Bruitzt en MC Floorstyling. Bruizt onderscheidt zich door het gebruik van krimpnetten (dit voorkomt scheuren) in de egalisatielaag, die ze sowieso wat dikker doen (3mm vs 2 mm), maar ze zijn wel zo'n 20% duurder. MC Floorstyling is wat goedkoper, en hebben wel al 8 jaar ervaring met de Corestone Classic vloer - maar pas 1 jaar met de Corestone Nature, omdat dat een nieuwer product is.
Lang verhaal kort: wij zijn hard op zoek naar ervaringen met de Corestone Nature icm met in een zand-cement dekvloer ingefreesde vloerverwarming. Hoeveel kans op scheuren is er, en hoeveel scheuren praten we dan over, en op welke plekken? En ook ervaringen/advies over deze 2 vloerenspecialisten zijn welkom!
Na veel ervaringsverhalen over PU en de kwetsbaarheid er van in een woonkamer/keuken waar geleefd wordt, samen met de wat klinische uitstraling en de glans neigen we nu toch naar een Corestone Nature vloer. Dat is qua uiterlijk helemaal wat we zoeken (meer structuur, matter).
Het nadeel van deze vloer is echter wel dat deze veel meer rigide is, en dus meer kans heeft op scheuren in tegenstelling tot PU. Nu gaan we de vloerverwarming waarschijnlijk infrezen in de dekvloer (als die dik genoeg is, dat is nog onduidelijk) en het schijnt dat het allemaal wel wat kan gaan werken door het toevoegen van een nieuwe warmtebron, en de integriteit van de dekvloer die wordt verminderd door het infrezen.
De 2 leveranciers waar we nu nog mee in gesprek zijn zijn Bruitzt en MC Floorstyling. Bruizt onderscheidt zich door het gebruik van krimpnetten (dit voorkomt scheuren) in de egalisatielaag, die ze sowieso wat dikker doen (3mm vs 2 mm), maar ze zijn wel zo'n 20% duurder. MC Floorstyling is wat goedkoper, en hebben wel al 8 jaar ervaring met de Corestone Classic vloer - maar pas 1 jaar met de Corestone Nature, omdat dat een nieuwer product is.
Lang verhaal kort: wij zijn hard op zoek naar ervaringen met de Corestone Nature icm met in een zand-cement dekvloer ingefreesde vloerverwarming. Hoeveel kans op scheuren is er, en hoeveel scheuren praten we dan over, en op welke plekken? En ook ervaringen/advies over deze 2 vloerenspecialisten zijn welkom!
Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? We keken bij DRT naar dezelde vloerdeTuinman schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:26:
We zijn nogal gevallen voor een microterrazzo vloer van DRT Gietvloeren. Cementgebonden is echt een nogo, maar in het geval van terrazzo hoop ik dat de krassen en slijtage juist meevallen. Iemand enige ervaring hiermee?
De prijs is 150,- per m2
Vanuit mijn kant een update over de EPI Corestone Nature:
Deze vloer is in juli gegoten en wij zijn in augustus verhuisd.
De vloer is gegoten op een nieuwe dekvloer - ik vond dat spannend omdat de droogtijd van de dekvloer net áán was. maar de aannemer en vloerenleverancier hadden hierover goed contact. jammer was dat er geen afstemming was over een plaatje dat nog op het toilet tegen de muur zat, als afstandshouder tot de toiletmontage. Daar was tegenaan gegoten, de aannemer had dat daarna te lomp losgetrokken waardoor de vloer (onnodig teveel) beschadigd was, snijden of slijpen was netter geweest. Dit is hersteld door de leverancier, maar dat blijf je wel zien. maar het leven is te kort om daar te lang over te miemelen
wij waren op vakantie ten tijde van het gieten. dus extra spannend
Maar: we zijn heel tevreden over het resultaat. het is een speelse vloer, dus als je een spiegelgladde egale vloer wil: niet doen. Maar wij houden juist van het natuurlijke. zo hebben we op één stuk een deel dat op een soort panterhuid lijkt. dat zou voor sommigen een no go zijn. maar het hoort erbij en wij vinden het tof. net als dat de vloer niet helemaal egaal is (hij golft lichtjes). hoort bij het product.
dat verklaart ook dat (zie ook topics hierboven) in sommige gevallen wellicht leveranciers hem niet meer willen gieten, bijv. de witte puntjes zitten op sommige plekken. dit zie je in de praktijk niet en slijt ook weg. als je er op let, zie je ze wel. Als je dan een PU vloer verwacht met de eigenschappen van Corestone, dan zal het tegenvallen.
nog paar puntjes:
- qua akoestiek is het denk ik vergelijkbaar met plavuizen. vrij dramatisch
maar we hebben het nu netjes op orde
- harde vloer, dingen breken sneller dan PU vloer
- krasgevoeligheid / beschadigingen stukken minder dan onze vorige PU vloer
- vloerverwarming: helemaal top. ik denk dat het door het materiaal nog iets beter buffert dan de PU vloer.
- Slijtage sokken: erg hoog
de vloer is wat ruwer, dus ik moet eigenlijk schoenen / sloffen aan. De vloer voelt wel gewoon lekker aan!
- Geen scheuren: extra krimpnetten op de dekvloer
- bandjes langs de randen (zowel dekvloer als gietvloer): buren geven ook aan geen contactgeluiden meer te horen (hiervoor hadden ze dat wel met de plavuizen).
Wij zijn er erg blij mee, maar je moet dus wel vooraf de verwachtingen juist hebben (en die hadden wij
).
De vloer is gegoten op een nieuwe dekvloer - ik vond dat spannend omdat de droogtijd van de dekvloer net áán was. maar de aannemer en vloerenleverancier hadden hierover goed contact. jammer was dat er geen afstemming was over een plaatje dat nog op het toilet tegen de muur zat, als afstandshouder tot de toiletmontage. Daar was tegenaan gegoten, de aannemer had dat daarna te lomp losgetrokken waardoor de vloer (onnodig teveel) beschadigd was, snijden of slijpen was netter geweest. Dit is hersteld door de leverancier, maar dat blijf je wel zien. maar het leven is te kort om daar te lang over te miemelen
wij waren op vakantie ten tijde van het gieten. dus extra spannend
dat verklaart ook dat (zie ook topics hierboven) in sommige gevallen wellicht leveranciers hem niet meer willen gieten, bijv. de witte puntjes zitten op sommige plekken. dit zie je in de praktijk niet en slijt ook weg. als je er op let, zie je ze wel. Als je dan een PU vloer verwacht met de eigenschappen van Corestone, dan zal het tegenvallen.
nog paar puntjes:
- qua akoestiek is het denk ik vergelijkbaar met plavuizen. vrij dramatisch
- harde vloer, dingen breken sneller dan PU vloer
- krasgevoeligheid / beschadigingen stukken minder dan onze vorige PU vloer
- vloerverwarming: helemaal top. ik denk dat het door het materiaal nog iets beter buffert dan de PU vloer.
- Slijtage sokken: erg hoog
- Geen scheuren: extra krimpnetten op de dekvloer
- bandjes langs de randen (zowel dekvloer als gietvloer): buren geven ook aan geen contactgeluiden meer te horen (hiervoor hadden ze dat wel met de plavuizen).
Wij zijn er erg blij mee, maar je moet dus wel vooraf de verwachtingen juist hebben (en die hadden wij
Wat een ervaringen hier, vaak niet al te positief.
Ik lees niet veel over DRT, iets over een heel slechte PU vloer.
Hebben mensen ervaring met de bioloft vloeren? Van een natuurlijk materiaal. Hard en mat.
Wij zoeken een geschikte grijze vloer voor bestaande woning met nieuwe voor en achter uitbouw. Dekvloer wordt nieuw gestort met 16mm verwarming. 50 mm op de bestaande vloer en 70 mm in de 2x uitbouw
Wat er in de showroom in Den Bosch erg mooi uitzag, en ca 112,- ex btw/m2 kost is Bioloft.
Waar we bang voor zijn is uiteraard de slijtage en vooral scheuring. Is de (helaas enigzins glimmende) PU dan een betere keus?
:strip_exif()/f/image/Ps7rz6IHZcWJAN1QWDMq93Ka.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j5qY6BdzJ5FT2XKADOKMaqrs.jpg?f=fotoalbum_large)
De PU komt op ca 92,- ex / m2
:strip_exif()/f/image/3t5vaHnqZxdiNULAe1Sxl0nM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik lees niet veel over DRT, iets over een heel slechte PU vloer.
Hebben mensen ervaring met de bioloft vloeren? Van een natuurlijk materiaal. Hard en mat.
Wij zoeken een geschikte grijze vloer voor bestaande woning met nieuwe voor en achter uitbouw. Dekvloer wordt nieuw gestort met 16mm verwarming. 50 mm op de bestaande vloer en 70 mm in de 2x uitbouw
Wat er in de showroom in Den Bosch erg mooi uitzag, en ca 112,- ex btw/m2 kost is Bioloft.
Waar we bang voor zijn is uiteraard de slijtage en vooral scheuring. Is de (helaas enigzins glimmende) PU dan een betere keus?
:strip_exif()/f/image/Ps7rz6IHZcWJAN1QWDMq93Ka.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j5qY6BdzJ5FT2XKADOKMaqrs.jpg?f=fotoalbum_large)
De PU komt op ca 92,- ex / m2
:strip_exif()/f/image/3t5vaHnqZxdiNULAe1Sxl0nM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7Ej5hidMOjcfKGai1szD9L0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door martinus83 op 09-02-2024 21:23 ]
Kan je niet veel over de bioloft vloer vertellen, wel over een DRT PU vloer.
Ik ben nog steeds blij met de look and feel. Ook voelt de vloer fijn aan, heerlijk met vloerverwarming.
Hebben alleen nu kinderen en met kinderen zou ik het nooit meer nemen, je moet niet bang zijn voor krasje zeg maar.. we hebben de vloer boven en beneden en je kan wel duidelijk zien welke ruimtes meer gebruikt worden, de minder gebruikte kamers zijn echt nog mooi.
Ook moet je de vloeren na het dweilen met schoonmaakmiddel eigenlijk nadweilen met water, anders bouwt er snel een laagje op.
Gevoeligheid voor rubber uitslag is de eerste weken enorm trouwens, neem je zo'n vloer pas hier dan enorm mee op.
Al met al, als je geen jonge kinderen hebt en zuinig op je spullen bent kan ik het aanraden, anders lekker voor iets anders kiezen.
Ik ben nog steeds blij met de look and feel. Ook voelt de vloer fijn aan, heerlijk met vloerverwarming.
Hebben alleen nu kinderen en met kinderen zou ik het nooit meer nemen, je moet niet bang zijn voor krasje zeg maar.. we hebben de vloer boven en beneden en je kan wel duidelijk zien welke ruimtes meer gebruikt worden, de minder gebruikte kamers zijn echt nog mooi.
Ook moet je de vloeren na het dweilen met schoonmaakmiddel eigenlijk nadweilen met water, anders bouwt er snel een laagje op.
Gevoeligheid voor rubber uitslag is de eerste weken enorm trouwens, neem je zo'n vloer pas hier dan enorm mee op.
Al met al, als je geen jonge kinderen hebt en zuinig op je spullen bent kan ik het aanraden, anders lekker voor iets anders kiezen.
Dank voor je reactie!joca schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:30:
Kan je niet veel over de bioloft vloer vertellen, wel over een DRT PU vloer.
Drie drukke meiden hier van 3-5 en 9 jaar ...:-/
Zuinig zijn wij wel ja.. de kids, tja..
Schoenen worden hier binnen niet gedragen bijvoorbeeld.
Hoe kijken jullie aan tegen extra egaliseren bij een nieuwbouwhuis voor een gietvloer? Voelt een beetje als een extraatje waar ze op verdienen...
Basis van een gietvloer is een gladde smeervloer. Voor de gietvloer wordt er een schraaplaag aangelegd, en dan de afwerk lagen..Ferra schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:57:
Hoe kijken jullie aan tegen extra egaliseren bij een nieuwbouwhuis voor een gietvloer? Voelt een beetje als een extraatje waar ze op verdienen...
Zie DRT folder hierboven
oalbum_large[/IMG][/URL]
[ Voor 102% gewijzigd door martinus83 op 05-03-2024 21:26 ]
Hier zowel Marmoleum Malton als ook een Arturo PU gietvloer met matte afwerklaag.fapkonijntje schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:03:
[...]
Ik heb zelf ook een vergelijkbare ervaring met een gietvloer. Uiteindelijk wilde ik wel een strakke look in een vervolgwoning, maar had ik grote twijfels over een gietvloeren. Zodoende heb ik vanwege o.a. een druk huishouden met grote kans op schade voor de vloer toch voor Marmoleum gekozen en dan specifiek een Walton variant. Oogt als een gietvloer, het enige zijn de naden die soms lastig zijn. Koud lassen gaat niet altijd 100% goed en is wel mogelijk, maar niet altijd wenselijk. Het voordeel hiervan is dat 't volledig vlak is en er vanalles overheen kan, je zou er zelfs PVC overheen kunnen leggen als 't niet bevalt, maar ook het verwijderen is technisch aardig mogelijk. Vanuit milieuoogpunt is marmo ook nog wel te doen en het is een Nederlands product. Reparaties kunnen gewoon met gekookte lijnolie uitgevoerd worden en dan verdwijnen bijna alle krassen voor 't zicht.
Ik vind een PU gietvloer ook erg mooi en heb lang getwijfeld, maar uiteindelijk moet je er ook even mee doen, zeker als je denkt aan huisdieren en kinderen die weleens wat laten vallen. Een glas dat verkeerd valt kan behoorlijk pijnlijk zijn op een gietvloer, zoals ik heb ervaren. PVC ook wel naar gekeken, maar dat is toch echt veel meer een vies chemisch goedje. Het milieu wil ook wat.
Mijn ervaring; Op het marmoleum zie je snel krassen door de egale afwerking, maar het lijkt alsof ze vanzelf verwijnen.
De Arturo PU vloer met flakes (in gang, wc en badkamer) krast sneller dan ik had verwacht in de gang. Bijvoorbeeld als er een steentje onder de stofzuigermond zit bijvoorbeeld. Maar al met al valt het alsnog mee na 4 jaar gebruik. Volgens mij zijn de krassen heel oppervlakkig en enkel in de aflaklaag. Ook die vallen na een tijdje niet meer op. Vlekken door bijvoorbeeld blote voeten zoals benoemd in OP zie ik niet.
Advies gevraagd ....
Er zijn zoveel mogelijheden, voor ieder wat wils.
Wij zijn een bijgebouw aan het bouwen (kids, werk/studie ruimte in de tuin), hier ligt nu een mooie zandcementvloer. Wij zijn opzoek naar iets wat ik zelf kan uitvoeren, redelijk robust, betonlook, mag slijten.
Iets van PU gietvloer vind ik te kwetsbaar (tuin = in/uitlopen) en kostbaar. Ik zit nu te denken aan: egaline (1 a 2 mm) + beton coat (Drost Devepox Betoncoat) verf.
Of Eurocol 945 floor collouring (YouTube: EUROCOL | INSTRUCTIE | FloorColouring - NIEUW 2021).
Heeft iemand ervaringen met deze producten?
Wij zijn een bijgebouw aan het bouwen (kids, werk/studie ruimte in de tuin), hier ligt nu een mooie zandcementvloer. Wij zijn opzoek naar iets wat ik zelf kan uitvoeren, redelijk robust, betonlook, mag slijten.
Iets van PU gietvloer vind ik te kwetsbaar (tuin = in/uitlopen) en kostbaar. Ik zit nu te denken aan: egaline (1 a 2 mm) + beton coat (Drost Devepox Betoncoat) verf.
Of Eurocol 945 floor collouring (YouTube: EUROCOL | INSTRUCTIE | FloorColouring - NIEUW 2021).
Atlas heeft egaline welke ook direct je afwerkvloer is.EVdriver schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:10:
Advies gevraagd ....
Die zou je ook op kleur kunnen brengen. Je mengverhouding moet voor elke zak wel echt _exact_ gelijk zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 16-08-2024 13:24 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Interessant verhaal, SmithKJ. Fijn dat je tevreden bent over deze vloer. Een interieurstyliste had voor ons ook de EPI Corestone Nature (Doodle) bedacht. Ik schrok van de reacties hier dat sommige partijen deze niet langer leggen. Echter zie ik ook dat Uniek Gietvloeren de EPI Corestone Nature inmiddels weer op de eigen website hebben staan. Dus wellicht is het product doorontwikkeld tot een betere vloer?Smithkj schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:57:
wij waren op vakantie ten tijde van het gieten. dus extra spannendMaar: we zijn heel tevreden over het resultaat. het is een speelse vloer, dus als je een spiegelgladde egale vloer wil: niet doen. Maar wij houden juist van het natuurlijke. zo hebben we op één stuk een deel dat op een soort panterhuid lijkt. dat zou voor sommigen een no go zijn. maar het hoort erbij en wij vinden het tof. net als dat de vloer niet helemaal egaal is (hij golft lichtjes). hoort bij het product.
Ben je nu nog tevreden over deze vloer?
Zijn er nog ervaringsverhalen met betrekking tot een lavasteen gietvloer?
Hoeveel jaar ligt de vloer er al, en is dat al vanaf nieuwbouw?
Heb je foto's die je wil delen van je lavasteen gietvloer?
Alvast bedankt.
Hoeveel jaar ligt de vloer er al, en is dat al vanaf nieuwbouw?
Heb je foto's die je wil delen van je lavasteen gietvloer?
Alvast bedankt.
@Pascal77 wij hebben onlangs (2 weken) lava gietvloer laten leggen in onze hal & toilet. Voorheen had daar eiken houten & tegelvloer gelegen. Maar vanwege lekkage moest dat vervangen worden.
Qua ervaring kan ik helaas niet meepraten. Bij het uitzoeken van de vloer liet de vloerlegger wel zien dat de vloer zeer sterk was (door op de vloer met een schroevendraaier te krassen en die strepen gewoon met een doekje afnemen)
De kleur die je hieronder ziet is beach met natuurlijke licht (was wel grauwe dag). Er zit een lichte reliëf in (anders dan bij andere gietvloeren waar het glad is).
Qua ervaring kan ik helaas niet meepraten. Bij het uitzoeken van de vloer liet de vloerlegger wel zien dat de vloer zeer sterk was (door op de vloer met een schroevendraaier te krassen en die strepen gewoon met een doekje afnemen)
De kleur die je hieronder ziet is beach met natuurlijke licht (was wel grauwe dag). Er zit een lichte reliëf in (anders dan bij andere gietvloeren waar het glad is).
:strip_exif()/f/image/jyqPArbdQ0rXWZIiQK1Oecl3.jpg?f=fotoalbum_large)