Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-01-2024
Nog even geduld en dan word ons nieuwbouwhuis opgeleverd!
Begin 2020 of met een beetje geluk al eind dit jaar misschien?

Na veel wikken en wegen hebben we nu echt besloten om voor een PU gietvloer (in uni kleur) te gaan.
Het liefst een bio- variant maar ik begrijp dat deze wel minder slijtvast zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een gietvloer en welk bedrijf jullie aanraden (of juist niet?)
Zou fijn als als jullie dit willen delen (misschien foto's)
Alvast thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Watergedragen pu heeft een technische levensduur van 10 jaar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 21:37
Hou wel rekening met het type dekvloer dat je hebt.

Ligt deze los? Of zit deze vast aan de betonnen vloer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:42
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 224360

M'n aannemer raadt het volledig af, verkleuring, krassen en andere slijtage. Al zullen er genoeg eentje hebben en tevreden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:01:
[...]

Ben wel benieuwd wat de mogelijkheden dan 10 jaar later zijn. Anyone know?
Toen wij voor een PU vloer gingen kijken (geen idee of die watergedragen was of iets anders) werd ons gezegd dat je elke 8-10 jaar de toplaag opnieuw zou moeten (laten) aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:42
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn buurman heeft er een en we hebben erg veel last van contactgeluid gekregen, veel meer dan met het laminaat wat hij eerst had. Hem was verteld dat het veel stiller zou zijn.. Helaas blijkt dat niet waar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:46:
Thanks!
Ben ook benieuwd of je makkelijk kan overstappen op andere vloertypen. Bv een verlijmde of zwevende vloer :)
Bedoel je een andere vloer over PU of PU over een andere vloer? Dat laatste kan niet zo makkelijk omdat bijna alle leveranciers van PU-vloeren willen dat ze zelf de ondergrond egaliseren. Dat moet je ook zelf willen, want alleen zo kan je je PU-vloerleverancier aanspreken als de vloer ergens niet mooi vlak is.

Of een andere vloer over een bestaande PU-vloer kan weet ik niet, maar dat zal ook wel afhangen van wat voor soort vloer je wil. Een klik PVC-vloer leg je er waarschijnlijk makkelijker overheen dan steentapijt of tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:02
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:46:
Thanks!
Ben ook benieuwd of je makkelijk kan overstappen op andere vloertypen. Bv een verlijmde of zwevende vloer :)
Als je vloerverwarming hebt (?) lijkt me een zwevende vloer niet zo'n goed idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb op alle etages een PU gietvloer. Vloerverwarming he.

Het is zo’n organisatorische hel dat het volgens mij enkel mogelijk is voor nieuw op te leveren/bijna verhuizen woningen. Je kan het alleen laten gieten als je hele huis leeg is EN je het een week kan laten drogen.

Oftewel, over tien (of 5. Weet niet hoe lang de vloer het uithoudt) jaar zal er waarschijnlijk geen nieuwe gietvloer meer komen.

Het is ook krasgevoelig en zo. Maar wel heel mooi en volledig waterdicht. Mixed feelings. Ik vind dat we te voorzichtig mee moeten omgaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
Dank voor alle reacties!
Niet iedereen is er dus tevreden over. Maar misschien dat je dat met alle soorten vloeren wel hebt?
Voor- en nadelen blijven.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar al die gietvloeren die nu gelegd worden, hoe die er over 10 jaar uitzien.
Dat was inderdaad een van de redenen voor ons om eraan te twijfelen.

Zijn er nog bedrijven die jullie aanraden (of juist niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 21:32

Booth

¯¯¯¯¯¯

Pink confetti schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:27:
Dank voor alle reacties!
Niet iedereen is er dus tevreden over. Maar misschien dat je dat met alle soorten vloeren wel hebt?
Voor- en nadelen blijven.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar al die gietvloeren die nu gelegd worden, hoe die er over 10 jaar uitzien.
Dat was inderdaad een van de redenen voor ons om eraan te twijfelen.

Zijn er nog bedrijven die jullie aanraden (of juist niet)?
Hoi @Pink confetti, ben je er al een beetje uit? Heb je al offertes enzo laten opstellen?
Wij zijn ook nog redelijk in dubio; hout vinden we het mooiste maar redelijk onderhoudgevoelig, dus dachten we dat een gietvloer wel goed zou zijn, maar nu lees ik hier (en elders inderdaad) dat die ook redelijk krasgevoelig zijn.

Moet ook even nagaan hoe lang het duurt om die vloer na een jaar of 10 weer een toplaag te geven..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17
Vrienden van mij hebben paar maanden geleden zo’n gietvloer gekozen maar ondanks dat ze ook een speciale slijtvaste toplaag zouden hebben schieten de krassen erop als je er bij wijze van alleen al naar kijkt.
Spijt hebben ze niet echt maar de volgende vloer wordt geen gietvloer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:22
Hele goede ervaring met Verbion. Wel zakelijk maar ze doen ook werk voor particulieren.

www.verbionvloeren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 04-05 10:12
kmf schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:26:
Ik heb op alle etages een PU gietvloer. Vloerverwarming he.

Het is zo’n organisatorische hel dat het volgens mij enkel mogelijk is voor nieuw op te leveren/bijna verhuizen woningen. Je kan het alleen laten gieten als je hele huis leeg is EN je het een week kan laten drogen.

Oftewel, over tien (of 5. Weet niet hoe lang de vloer het uithoudt) jaar zal er waarschijnlijk geen nieuwe gietvloer meer komen.

Het is ook krasgevoelig en zo. Maar wel heel mooi en volledig waterdicht. Mixed feelings. Ik vind dat we te voorzichtig mee moeten omgaan.
Een gietvloer kost je 5 dagen. En niet je hele huis moet leeg, alleen de plekken waar de vloer komt.

Ik heb ook in het hele huis een gietvloer. Is inderdaad minder sterk dan ik dacht en je ziet er alles op. Je moet echt vaak stofzuigen, maar is ideaal schoon te maken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:15
Gietvloeren zijn leuk voor kantoren en werkplaatsen waar de technische eigenschappen van de vloer het belangrijkst zijn. Zoals vloeistofdicht en chemicaliënbestendig (olielekkages e.d.). Thuis moet je gewoon tegeltjes of PVC leggen.

Elke kras of slijtplek op een egaal gekleurde vloer zal de aandacht trekken, dat is nu eenmaal zoals mensen kijken. Daarom zitten er op kantoren vaak iets doorheen gemengd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artbij
jeroen3 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:17:
Gietvloeren zijn leuk voor kantoren en werkplaatsen waar de technische eigenschappen van de vloer het belangrijkst zijn. Zoals vloeistofdicht en chemicaliënbestendig (olielekkages e.d.). Thuis moet je gewoon tegeltjes of PVC leggen.

Elke kras of slijtplek op een egaal gekleurde vloer zal de aandacht trekken, dat is nu eenmaal zoals mensen kijken. Daarom zitten er op kantoren vaak iets doorheen gemengd.
Tegeltjes zijn voor buiten.

Of je krassen en slijtplekken ziet ligt helemaal aan de kleur en de lichtval. Op mijn vloeren is geen enkele kras zichtbaar.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:15:
[...]

Een gietvloer kost je 5 dagen. En niet je hele huis moet leeg, alleen de plekken waar de vloer komt.
En waar denk je dat de vloer komt? Het hele huis door. Of moeten alle meubels maar 5 dagen in de dak, tuin en/of balkon?

5 dagen drogen, daarna voorzichtig betreden

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 26-04-2022 08:59 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:36
jeroen3 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:17:

Tegels zijn voor buiten of in de badkamer en PVC is sowieso een no-go.

Wij hebben een gietvloer via Daacha; en het is werkelijk prachtig. Iedereen die bij ons thuiskomt vraagt wat is het is. Het is rete-strak en met name rondom deurkozijnen en de CV ruimte op zoldeer is het echt geweldig. Geen lelijke hoekjes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:59
Wij zouden het graag proberen, maar durven het niet aan. Met name bij lichte kleuren zie je krassen als een malle ontstaan. In onze huidige woning hebben wij 14 jaar geleden gekozen voor Marmoleum. In onze volgende woning (we krijgen over 2 maanden de sleutel) kiezen we weer voor marmoleum. Deze keer uit de Concrete serie. Mooie kleuren, hele lichte vlam, dus zeer egaal uiterlijk. Uiteraard is Walton nog neutraler. Marmoleum bevalt ons erg goed.

Ik ken ook mensen die voor een troffelvloer ipv gietvloer gekozen hebben, kan ook nog een optie zijn?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kwakkies
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Nog iets interessants misschien: Floordesign is een egaline (kleur)mengsel met een betonlook. De kleur en 'slagen' in het mengsel op de vloer zijn naar wens te maken: https://www.forbo.com/eurocol/nl-nl/eurovisie/producten/egalisatie-en-betonlook-vloerafwerking-in-een/puo8qc
Brochure: https://forbo.blob.core.w...rdesign%2003-18%20web.pdf

Als je googled op Forbo Floorcolouring (is hetzelfde) vind je mooie resultaten plus je vloer is direct gelegaliseerd. Kosten circa €53 per m². Wij vinden dit een mooier alternatief dan een goedkoper ogende glanzende PU gietvloer.

Mocht je echt een beton achtige vloer willen heb je ook nog Betondesign, dit is meer een pasta wat met een spatel wordt aangebracht. Daardoor wel arbeidsintensiever en je ondervloer dient nog geëgaliseerd te worden. Qua afwerking en beschermlaag zijn beide producten hetzelfde heb ik me laten informeren, dus wij neigen zelf naar de Floordesign/Floorcolouring.

Linkjes Betondesign:
https://www.forbo.com/eur...GCD-T5PQiqnMaAtaVEALw_wcB
Brochure: https://forbo.blob.core.w...nDesign%2012-18%20web.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwakkies schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:27:
Nog iets interessants misschien: Floordesign is een egaline (kleur)mengsel met een betonlook. De kleur en 'slagen' in het mengsel op de vloer zijn naar wens te maken: https://www.forbo.com/eurocol/nl-nl/eurovisie/producten/egalisatie-en-betonlook-vloerafwerking-in-een/puo8qc

Als je googled op Forbo Floorcolouring (is hetzelfde) vind je mooie resultaten plus je vloer is direct gelegaliseerd. Kosten circa €53 per m². Wij vinden dit een mooier alternatief dan een goedkoper ogende glanzende PU gietvloer.

Mocht je echt een beton achtige vloer willen heb je ook nog Betondesign, dit is meer een pasta wat met een spatel wordt aangebracht. Daardoor wel arbeidsintensiever en je ondervloer dient nog geëgaliseerd te worden. Qua afwerking en beschermlaag zijn beide producten hetzelfde heb ik me laten informeren, dus wij neigen zelf naar de Floordesign/Floorcolouring.

Linkjes Betondesign:
Hoe kom je bij die prijs? Ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Hoe kom je bij die prijs? Ziet er strak uit.
Deze hebben we opgevraagd bij een leverancier bij ons in de buurt. Hoogstwaarschijnlijk gaan we door hen de vloer laten leggen/gieten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Kwakkies schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Deze hebben we opgevraagd bij een leverancier bij ons in de buurt. Hoogstwaarschijnlijk gaan we door hen de vloer laten leggen/gieten
Hier wordt het waarschijnlijk toch een volledige betonnen vloer, minder krasgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkies
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:19:
[...]

Hier wordt het waarschijnlijk toch een volledige betonnen vloer, minder krasgevoelig.
Mooi! Wij wilden dat ook maar helaas kon de draagkracht per m2 dit niet aan (oude loods uit 1926). Succes ermee,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wij hebben inmiddels een jaar of vier een PU gietvloer op begane grond en eerste verdieping. De vloer is gelegd na oplevering van de (nieuwbouw) woning. In principe zijn we er tevreden mee.

De voor- en nadelen zijn al een paar keer genoemd: warmt snel op icm vloerverwarming is vloeistof dicht en is super makkelijk schoon te maken en de uitstraling (smaak) is nog steeds erg gaaf. Daar staat tegenover dat je er alles op ziet en de vloer relatief kwetsbaar is voor beschadigingen.

Hier zit de vloer er inmiddels al mooi doorleefd uit, kinderen zorgen er voor de het super strakke er binnen no-time af is ;-) Wij vinden dat prima en geeft een huis karakter, het is immers geen toonzaal.

De reden dat wij niet snel nogmaals voor een gietvloer zouden kiezen is adervorming. Ondanks dat we meermaals het opstook/afkoelt protocol gevolgd hebben zie je op verschillende plekken scheurtjes in de dekvloer er doorheen komen. Sommigen zitten aardig in het zicht en zeker op zonnige dagen hoef je geen moeite te doen om ze te spotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink confetti
Booth schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:58:
[...]

Hoi @Pink confetti, ben je er al een beetje uit? Heb je al offertes enzo laten opstellen?
Wij zijn ook nog redelijk in dubio; hout vinden we het mooiste maar redelijk onderhoudgevoelig, dus dachten we dat een gietvloer wel goed zou zijn, maar nu lees ik hier (en elders inderdaad) dat die ook redelijk krasgevoelig zijn.

Moet ook even nagaan hoe lang het duurt om die vloer na een jaar of 10 weer een toplaag te geven..
Ik vind 't lastig hoor een keuze te maken.
Een kennis van ons gaat voor een cement gebonden epoxyvloer. Ook hier natuurlijk kans op scheurvorming.
Maar blijft wel mooier denk ik.
We denken erover om misschien hier voor te gaan en dan wordt het tóch geen PU vloer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-03 12:57
Verkeerde topic :D

[ Voor 97% gewijzigd door Scr33x0r op 12-08-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 15:25
Kwakkies schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:27:

Linkjes Betondesign:
Dit lijkt erg mooi spul. Is het steviger en minder krasgevoelig dan een PU gietvloer, epoxy of cement gebonden gietvloer? Wat is nu het wezenlijke verschil tussen het betondesign en het floordesign?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een wat ouder topic, maar ik ben ook aan het kijken voor een gietvloer in een nieuwbouwwoning.

Benieuwd of jullie het nog gedaan hebben en hoe het tot nu toe bevalt. @Pink confetti @Mr. Blonde @Booth @Artbij

Van het weekend bij https://www.sensovloeren.nl geweest, offerte wordt nog opgesteld maar richtprijs is zo'n 125,- m2 voor zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eq-oxQG47rA3rVKfhNYtOeIVnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auyjpiicupAUBFt5engolfcb.jpg?f=fotoalbum_large

Een alternatief wat ik overweeg is een visgraat, maar dan van tegels, kwam bij https://www.vloerenmantegels.nl/tegels/visgraat/ uit op 95,- m2 inclusief plaatsing.

Afbeeldingslocatie: https://www.vloerenmantegels.nl/wp-content/uploads/2017/04/Vloerenman-Atlas-Concorde-Etic-Pro-Rovere-Venice-Sfeer-3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 07-10-2020 14:50 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Greatsword schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:
Een wat ouder topic, maar ik ben ook aan het kijken voor een gietvloer in een nieuwbouwwoning.

Benieuwd of jullie het nog gedaan hebben en hoe het tot nu toe bevalt. @Pink confetti @Mr. Blonde @Booth @Artbij

Van het weekend bij https://www.sensovloeren.nl geweest, offerte wordt nog opgesteld maar richtprijs is zo'n 125,- m2 voor zoiets:

[Afbeelding]

Een alternatief wat ik overweeg is een visgraat, maar dan van tegels, kwam bij https://www.vloerenmantegels.nl/tegels/visgraat/ uit op 95,- m2 inclusief plaatsing.

[Afbeelding]
Als de vloer schoon is dan is hij superstrak. Maar hij is erg snel vies, je ziet er alles op. En je moet heel goed opletten bij het aanleggen. Je dekvloer moet helemaal strak zijn. Alle puntjes en putjes moet je gladstrijken. Ook zie je scheuren door je vloer heen. En 99 van de 100 vloeren gaan scheuren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Artbij In de showroom gelukkig ook wat voorbeelden gezien en op de egale met 1 kleur zag je inderdaad snel stof, kruimels etc.

Er waren ook variaties met marmer en nog wat andere materialen en daar zag je het allemaal wat minder op.

Het gladstrijken is besproken en indien nodig kunnen ze dat nog extra uitvoeren, uiteraard tegen meerprijs per m2.

Scheuren hoor ik voor het eerst. Moet ik dan denken net als scheuren op muren en een plafond?

Heb je toevallig wat foto's als dat bij jou ook het geval is.

Ben dan wel benieuwd of daar niet iets van een garantie op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Van wat ik begrepen heb zijn het vooral epoxy vloeren die schuren. Die zijn erg hard, terwijl PU vloeren wel wat mee kunnen bewegen. Ook ontwikkelen de technieken zich heel snel en kan je een vloer van 2020 eigenlijk al bijna niet vergelijken met een vloer van 2019. In hoeverre dit echt waar is weet ik natuurlijk niet, maar dit is wat onze gietvloer leverancier vertelde.

Wij hebben zelf gekozen voor een betonstuc vloer. Deze gaat ook op onze trappen en op de wanden en plafonds in de natte ruimtes. Ze stucen dat allemaal met de hand (dus het wordt niet gegoten) in meerdere lagen en werken het af met een aantal epoxy coatings. Qua eigenschappen is het vergelijkbaar aan een gietvloer. Het kan werking opvangen en als je er iets laat opvallen zou je een deukje krijgen ipv een kras of barst o.i.d. (het is dus een relatief zachte vloer). Hij geeft normaal 2 jaar garantie (vond ik wat weinig), maar hij ging ook akkoord met 5. Hij is er zeker van dat dit nooit gaat scheuren (time will tell). Voordeel van de betonlook is ook dat vuiltjes minder opvallen.

Ze zijn er wel heel lang mee bezig. 3.5 week voor ~280m2. Ze hebben nu 1 badkamer, 1 toilet en 1 wand klaar en het ziet er wel erg gaaf uit. Het lastige is dat je eigenlijk niet kan zien hoe het resultaat wordt tot ze het gemaakt hebben. Het ziet er namelijk toch weer heel anders uit dan het voorbeeld in de showroom (waar het wat minder op beton lijkt dan in het echt). We doen het ook bij onze keuken met als voordeel dat de achterwand daar meteen waterdicht & hygienisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Greencap Betonstuck zit inderdaad een beetje in het zelfde schuitje.

Waar heb jij hem besteld? En waar zat je ongeveer op per m2?

Qua look wordt het waarschijnlijk zoiets, die vegen zagen er wel mooi uit, alhoewel ik nu al de kritiek van sommige bezoekers kan voorstellen. "Het is vies of niet goed afgewerkt ;)"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3b4rLestFMdCh78Gq2-Smxhsps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9F2IA6KxGKvIIDJ6Hb7gO0K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Die gemengde gietvloeren vind ik persoonlijk ook echt prachtig en nog mooier dan betonstuc, maar wij wilden per se onze trappen dezelfde afwerking geven en dat is niet mogelijk met zo'n vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:07
Wij krijgen eind dit jaar ook een gietvloer. Wij hebben gekozen voor een Microtopping vloer, dat is wat ik heb begrepen en gelezen ook een gietvloer op cementbasis en daar weer een aantal coatings en afwerklagen overheen. Deze winkel had ook de PU gietvloeren en alternatieven, maar we vonden deze variant het mooist omdat we niet een helemaal strakke vloer willen , maar juist 1 die er een beetje geleefd uitziet. Zo'n strakke vloer blijf je toch alles op zien en past ook niet echt bij het huis. In de woonkamer weer een eiken visgraat, maar dat was helaas niet echt een optie met deze ondervloer.

Wij hebben nu een plavuizenvloer met vloerverwarming. In totaal kost het 7 dagen om de vloer te leggen, dat is dan wel inclusief opruwen en egaliseren. Een vrij kleine ruimte (wat het kostbaarder maakt)

Wij zitten voor alleen de vloer op €150.- per m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rostares Heb je ook een foto of sample ter impressie?

Waar besteld en hoe ben je bij hun terecht gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
Greatsword schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:20:
@Rostares Heb je ook een foto of sample ter impressie?

Waar besteld en hoe ben je bij hun terecht gekomen?
Ik heb hem besteld bij m2 vloeren. Is een klant van ons en heb goede verhalen gehoord over de projecten die ze hebben gedaan. Natuurlijk moet ik het zelf nog gaan ervaren (wordt week 48/49) dus ben benieuwd. Ze hebben de meeste vloeren wel liggen in de winkel en ook in grote stukken zodat je goed het verschil kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Op deze site kan je wat meer voorbeelden zien https://www.idealwork.nl/microtopping/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Rostares Bedankt, ziet er goed uit, mooi portfolio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 04-05 12:59
Wij hebben sinds 5 jaar een gietvloer van Van Hollandse Bodem en zijn prima tevreden.

https://gietvloer-wand.nl

Je ziet inderdaad snel vegen en stof maar er zitten geen krassen in. Moet daarbij wel aantekenen dat wij niet enorm kritisch zijn, zitten niet bij elk plekje huilend op onze knieën.

Na een verjaardag was er een confetti ballon geknapt en de confetti was nat geworden wat we niet hadden gezien. Er was een blauwe vlek ingetrokken die we niet weggepoetst kregen. Uiteindelijk is hij er toch uitgesleten ofzo want op een gegeven moment was hij weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Laatst online: 09:22
Greatsword schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:

De vloeren die ik eerder heb laten installeren liggen er nog prima bij . Het betreft 2 toiletten en een omkleedruimte die 24 uur per dag worden gebruikt op een offshore schip.

Op dit moment zijn we bezig om onze koel/vriescellen en keuken te voorzien van een PU vloer.
De opbouw is iets anders dan in de woningbouw maar dat is i.v.m. beweging van de scheepsconstructie.
45mm rubbermortel, hierop een dunne laag epoxy die nageschuurd wordt en hierop de PU laag in kleur waar ze nog een vlokje op aanbrengen voordat de laklaag erop gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Greatsword schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:51:
@Greencap Betonstuck zit inderdaad een beetje in het zelfde schuitje.

Waar heb jij hem besteld? En waar zat je ongeveer op per m2?

Qua look wordt het waarschijnlijk zoiets, die vegen zagen er wel mooi uit, alhoewel ik nu al de kritiek van sommige bezoekers kan voorstellen. "Het is vies of niet goed afgewerkt ;)"

[Afbeelding]
Viezigheid zie je ook op vloeren met vegen. Die hebben wij zelf ook. Heb nog nooit commentaar gehad dat het er vies uit zou zien.

Ga jij hem laten plaatsen in een nieuwbouwhuis?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Artbij schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Viezigheid zie je ook op vloeren met vegen. Die hebben wij zelf ook. Heb nog nooit commentaar gehad dat het er vies uit zou zien.

Ga jij hem laten plaatsen in een nieuwbouwhuis?
Ja dat is wel het idee.

Er werd wel benadrukt op akoestische plinten i.v.m. eventuele geluidsoverlast en bepaalde VVE normen.

Hebben jullie daarvoor nog iets speciaals gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Greatsword schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Ja dat is wel het idee.

Er werd wel benadrukt op akoestische plinten i.v.m. eventuele geluidsoverlast en bepaalde VVE normen.

Hebben jullie daarvoor nog iets speciaals gedaan?
Vrijstaand huis hier....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 21:44
@Greatsword vind 125 euro de m2 wel erg prijzig voor een standaard PU vloertje.

Wij durfden het niet aan om PU op de BG bij ons te laten leggen. Uiteindelijk is PU toch best wel kwetsbaar voor krassen en we zijn van mening dat op er op de begane grond gewoon geleefd moet worden. Hier kwamen we uit op keramische tegels.

Op de eerste en tweede verdieping hebben we wel geheel PU laten gieten. Badkamer op 1ste en 2e wilden we wel, maar uiteindelijk niet gedaan omdat dan de garantie van de badkamers zou vervallen. Seperate toiletten zijn uiteraard wel meegegoten. Totaal 116m2 laten gieten voor 8250 euro inclusief BTW door coatingvloer.nl en geven 5 jaar garantie op hun vloer. Ze zijn wel erg secuur in het uitsluiten van risico's. 3 weken voor start gieten, komen ze langs voor inspectie op vochtigheid, scheuren en andere risico's. Bij ons moesten er bijvoorbeeld nog wat epoxy hechtingen op een paar scheuren worden geplaatst.

Veel gedoe en ook wel spannend, maar na half jaar zijn we er helemaal tevreden mee.

[ Voor 5% gewijzigd door righthand op 12-10-2020 14:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:06
Wij hebben met het zelfde dilemma gezeten en ook ik heb hier toen een topic voor geopend.
Uiteindelijk een goed adres gevonden die konden garanderen dat het krasvrij zou zijn.
Dat klonk ons natuurlijk te mooi om waar te zijn maar uit nieuwsgierigheid toch langs de showroom gereden en hebben verschillende samples meegekregen om te testen. Ik heb letterlijk met schroevendraaiers en sleutels staan krassen, zonder succes, ook mijn gewichten van hoogte laten vallen en kreeg er geen deuk in. Ik heb rode wijn op het sample geknoeid deze een dag in de volle zon laten liggen en kreeg het er nog afgepoetst. Ik kan alleen mijn ervaring delen van de samples waar ik mee getest heb, de vloer wordt maart april 2021bij ons gegoten. Als je eventueel interesse hebt kan je mij een PM sturen, dan stuur ik je het bedrijfje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 09:34
Hier ook een gietvloer in keuken, wc, 2 badkamers en waskamer. Het is echt heel mooi geworden en licht er nu ruim een half jaar in. Geen krassen oid, maar moet ook eerlijk zeggen dat we er niet heel erg op letten, dus misschien zien anderen wel wat.

We hebben ook van de 'vegen' erin zitten, wat overigens niet voorkomt dat je alles erop ziet. Maargoed, met 3 kleine kinderen, nat weer en spelen in de tuin moet je toch iedere dag stofzuigen. Voordeel is wel dat het goed schoonmaakt en je dus gedurende dag niet echt hoeft op te letten met vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:19
Kneepie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:08:
Wij hebben met het zelfde dilemma gezeten en ook ik heb hier toen een topic voor geopend.
Uiteindelijk een goed adres gevonden die konden garanderen dat het krasvrij zou zijn.
Dat klonk ons natuurlijk te mooi om waar te zijn maar uit nieuwsgierigheid toch langs de showroom gereden en hebben verschillende samples meegekregen om te testen. Ik heb letterlijk met schroevendraaiers en sleutels staan krassen, zonder succes, ook mijn gewichten van hoogte laten vallen en kreeg er geen deuk in. Ik heb rode wijn op het sample geknoeid deze een dag in de volle zon laten liggen en kreeg het er nog afgepoetst. Ik kan alleen mijn ervaring delen van de samples waar ik mee getest heb, de vloer wordt maart april 2021bij ons gegoten. Als je eventueel interesse hebt kan je mij een PM sturen, dan stuur ik je het bedrijfje door.
Ik ben ook wel benieuwd, je mag het hier ook wel delen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
stokmeister schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd, je mag het hier ook wel delen, denk ik.
Bijgaand de link naar hun site; https://behaaglijkwonen.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
We hebben op zolder ook een PU gietvloer laten leggen, warmwitte basiskleur met gekleurde vlokjes er in (denk aan die vlokken voor goudvissen, maar in alle kleuren). Mooi, warm, je ziet er niet snel vuil op (door de vlokjes).
Persoon die vloer kwam leggen was ook heel "streng", en dat is net wat je wil.
Vloer moet droog genoeg zijn --> anders komt de vloer los, dat wil je echt niet.
De ondervloer moet goed gelegd zijn (hij legt geen vloeren op chappe die niet perfect is, belt zelf de chapper op om te eisen dat ze corrigeren op eigen kosten) --> anders komt de vloer los, dat wil je echt niet.
De uitzetvoegen zijn nodig en moeten gerespecteerd worden ==> anders 30% kans op scheuren (doorgaans niet netjes onder de deur waar uitzetvoeg was gepland), en niet te voorspellen of je bij de "winnaars" bent. Klant kan verwoordelijkheid aftekenen onder luid protest.
De vloerverwarming moet reeds gedraaid hebben ==> anders kans op loslaten vloer en/of scheuren door vocht en uitzetting/krimp.

Die persoon heeft meer dan werk genoeg, en heeft nergens klachten. En was heel blij dat hij zo'n mooie vloer mocht leggen bij ons (doorgaans willen klanten de vlokjes zeer gelijkmatig, wij: gooi maar zoals ze vallen, hij: super, das het mooiste :D )

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:56
Begonnen ze bij jou toevallig ook zelf over de vreselijke recensie van 1 meneer die overal weer op duikt?
Wij hadden dat zelf nog niet gezien en zijn mede daardoor toch op pvc uit gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04
Ik heb zelf ook een gietvloer laten leggen op de begane grond en sanitair ruimtes. Het ziet er vreselijk strak uit en loopt ook prettig.

Wat ik zelf heb moeten loslaten is dat je overal haartjes, stofjes in de gietvloer ziet als je heel dicht erop ligt (en dan bedoel ik echt 5 cm vanaf de grond af). Sta je normaal en kijk je naar de vloer dan zie je het niet. Wellicht komt het doordat ik een lichte kleur heb gekozen. Hebben jullie dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleonora
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ook wij hebben net een PU gietvloer laten leggen. Die moet nu nog paar dagen drogen. Hij is vrij licht in twee kleuren dus ik verwacht er ook wel veel op te zien. Ik heb huisdieren maar wel een zoontje wat kruimelen tot een kunst heeft verheven :X
Daarom wil ook een robot stofzuiger aanschaffen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier op de begane grond een PU gietvloer laten leggen afgelopen zomer. Vrij licht met vegen, prachtige vloer!
Maarrr, stoelen met skatewieltjes kan de vloer niet goed tegen, dus daar zien we nu al slijtage optreden. En je ziet elk kruimeltje liggen, dus we stofzuigen 2x per dag. Moet ik er wel bij zeggen dat we 3 kleine kindertjes hebben en dat we waarschijnlijk anders ook na de broodmaaltijd hadden moeten stofzuigen ;)
Verder hebben wij geen scheuren en is de vloer ook krasvast, behalve dus waar de wieltjes rollen.

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:43
Mijn ervaring met gietvloeren liep uit op een ware nachtmerrie. Enkele jaren geleden kocht ik voor het eerst een huis en wilde met een goede basis beginnen: een lichtgrijze PU gietvloer in vrijwel de gehele woning. Het bedrijf waar ik de vloer kocht, had een goed verkoopverhaal van de vriendelijke verkoper, documentatie, samples en zelfs een mooie showroom. Vooraf moest alles betaald zijn. Het aanbrengen werd gedaan door externen, want het vloerbedrijf bleek zelf geen uitvoerders in dienst te hebben. De vloer zag er strak uit. Na mijn verhuizing was een deel van de vloer aan het daglicht onttrokken doordat ik dekens op de grond had gelegd om de vloer te beschermen tegen verhuisbewegingen. Na enkele maanden, toen ik de dekens wegschoof, zag ik dat het deel de vloer dat niet bedekt was geweest enorm was verkleurd. Het licht-grijs was meer okergeel geworden. Het vloerbedrijf probeerde de schuld bij mij de leggen. Gelukkig had ik de documentatie nog, waarin ik een niet-verkleurende vloer had gekozen. Ja, er bestaan nl. 2 soorten: verkleurend (=goedkoop) en een duurdere niet-verkleurende (alifatische) variant. Dankzij de volhardendheid van mijn rechtsbijstandverzekering heeft het vloerbedrijf anderhalf jaar later een nieuwe en kleurvaste coating laten aanbrengen door weer een andere klusjesman. Het huis weer leeggemaakt. De coating werd aangebracht met een grote roller en de man was in een uurtje klaar. Het eindresultaat was nog slechter! Toen de vloer was opgedroogd zat deze vol met kapotte belletjes (van de roller), putjes en andere verontreiningen. Het vloerbedrijf zei dat ik vast de deur open had staan... Ik was niet eens thuis. Rechtbijstand weer ingeschakeld. Ondertussen was het vloerbedrijf verhuisd en verder gegaan onder een andere naam, maar wel zelfde KvK. Na 3 jaar heb ik een gedeeltelijke schadevergoeding gekregen van de rechtsbijstand die hun prestatieverplichting aan mij hebben afgekocht. Het vloerbedrijf is er mee weg gekomen.

Ik zou zo weer een gietvloer nemen, maar van tevoren goed informeren over klantenafhandeling, nazorg, kwaliteitscontrole, kwaliteitseisen, keurmerk, garantieregeling, eigen personeel, enzovoort. Sommige bedrijven zijn goed in het binnenharken van opdrachten d.m.v. goede marketing, maar laten de uitvoering twijfelachtige klussers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@remkay Klinkt als een vervelende situatie.

Wel benieuwd hoe je in eerste instantie dan bij die partij terecht bent gekomen en wie het is. Dan weten we voortaan waar we weg moeten blijven ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remkay
  • Laatst online: 14:43
Die ervaring had ik bij Betonlook uit Breda. Ze hadden een goed verhaal, zijn op RTL4 geweest, ik vond geen negatieve recensies en ze hadden een gelikte website. Ze bestaan niet meer, maar onder hetzelfde KvK nummer is nu Nextfloors actief.

Dit wil je niet (zie foto´s):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dTpzUrsycdi-xOohNBL5rgr5jw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4V9aKcY31OsekjgutKyrSG8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EO6spmhKGSAqBms6hhurmTAqXfs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPgS9iJrAfFMZbjnooUBArYC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Wij zijn ook aan het kijken naar een oplossing voor onze 120m2 woonkamer. Liggen nu tegels en dat willen wij anders.

Wij hebben vroeger altijd houten vloeren gehad, inclusief kleine kinderen en huisdieren. Wij zijn dus wel gewend aan krassen, vlekken en onderhoud.

Wij zitten te denken aan een gietvloer omdat wij dan niet de bestaande vloer hoeven uit te breken. Ook omdat er vloerverwarming aanwezig is.

Zijn nu aan het oriënteren qua kleur en type vloer. Veel keuze , met verschillende voor en nadelen.

Iemand tips met waarop te letten qua keuze , do & Don’t en instinkers

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 06-12-2020 13:25 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
Inmiddels ligt de Microtopping vloer. En moet zeggen het ziet er echt prachtig uit, het overtreft de verwachtingen wat betreft uitstraling, dus wat dat betreft super content mee.

Wat alleen wel wat minder is, is dat de vloer niet geheel vochtwerend is, oftewel water en andere vloeistoffen dringen op sommige plekken direct door de toplaag heen. Best balen, maar alle vertrouwen in de leverancier (die reeds is komen beoordelen) en gaat zorgen voor een goede oplossing.

Dus er even van uitgaande dat die vochtwerend wordt, dan een 9/10 waardering :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Wij zitten voor ons nieuwbouwhuis te denken aan een gietvloer.
We willen iets dat optimaal werkt met de lage temperatuurverwarming én koeling, daarom valt parket voor ons af. PVC veel gemixte verhalen over, in combinatie met dat het dan een nep hout print wordt, dus valt ook af. En tegels (keramisch parket) eigenlijk het zelfde. De voegen blijf je wel zien, en de varianten die nog redelijk mooi zijn blijken enorm duur. Dus voorlopige keus op gietvloer, mits we er eentje kunnen vinden die aan onze eisen voldoet:
- Slijt en krasvast ( we hebben 2 kinderen, 2 katten en zijn niet overdreven voorzichtig met spullen)
- Warme, niet al te strakke uitstraling (we hebben een nieuwbouwhuis, dus is van zichzelf al strak genoeg)

Iemand tips voor een specifiek materiaal of kleur keuze?

@naftebakje Kun je misschien foto's delen van jullie vloer met gekleurde vlokjes want dat klinkt zeker interessant!

Ik kwam een kurk gietvloer tegen als duurzaam en mat alternatief van de standaard PU vloer, iemand daar ervaring mee?

Welke variant moeten we voor kiezen of juist vermijden ivm risico op krassen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31
Verkijk je niet op het krasvaste.

Heb in mijn vorige huis een pu gietvloer gehad.

Binnen een paar dagen meerdere flinke krassen
(Waar het kras vaste juist expliciet van te voren gevraagd was)
Een demonstratie van die krasvastheid werd mooi met een bierdopje gedaan. Waarbij er enkel in een staal van de vloer gedrukt werd (en niet eroverheen bedacht ik me achteraf).

Commentaar verkoper, tja zand krast alles door.
(De krassen van bijna 3 mm diep konden ze niet verklaren en hebben ze schoorvoetend gerepareerd)

De kinderen hadden ook nog wel wat krassen her en der veroorzaakt in de maanden/jaren erna.
Maar het viel an sich alleen met direct zonlicht erop op.

Vloer zag er heel mooi uit (op de krassen na). Maar dat kon met simpel betonverf op de anhydrietvloer ook bereikt worden.

Onderhoud daarentegen was wel heel makkelijk. Binnen een paar min droog hoe nat er ook gedweild was. Mede door de vloerverwarming.

En de vloer voelde ook fijn aan met blote voeten, deels door het materiaal en natuurlijk de vloerverwarming.

[ Voor 15% gewijzigd door Morelleth op 16-03-2021 14:24 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Thanks @Morelleth !
Ja dat krassen vind ik echt moeilijk in te schatten. We zullen sowieso niet voor een helemaal uni vloer gaan, dat vinden we te strak en bovendien zie je dan ook alle kruimels en krassen extra. En elke vloer zal wel wat krassen, alleen de vraag is of het storend gaat zijn en dat vinden we heel moeilijk in te schatten.
Ik denk dat de kurk gietvloer die ik eerder aanhaalde van Eurocol is, de Liquiddesign zoals ze het zelf noemen. Daar heb ik een staaltje van opgevraagd en dat ziet er prima uit. Het is eigenlijk geen gietvloer maar een vloeivloer zoals ze het zelf noemen. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
Marinos83 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
Thanks @Morelleth !
Ja dat krassen vind ik echt moeilijk in te schatten. We zullen sowieso niet voor een helemaal uni vloer gaan, dat vinden we te strak en bovendien zie je dan ook alle kruimels en krassen extra. En elke vloer zal wel wat krassen, alleen de vraag is of het storend gaat zijn en dat vinden we heel moeilijk in te schatten.
Ik denk dat de kurk gietvloer die ik eerder aanhaalde van Eurocol is, de Liquiddesign zoals ze het zelf noemen. Daar heb ik een staaltje van opgevraagd en dat ziet er prima uit. Het is eigenlijk geen gietvloer maar een vloeivloer zoals ze het zelf noemen. Iemand daar ervaring mee?
Neem aan dat je met uni, een enkele kleur bedoelt?
Had zelf 2 kleuren uv bestendig grijs gemêleerd waardoor je een heel scala aan kleuren kreeg.
Maar juist daarin zag je een kras heel goed. Sowieso vallen krassen op door het kleurverschil.

Het is voor mij alweer een goede 10 jaar geleden dus hoop dat de krasvastheid wel verbeterd is in de tussentijd.
Mogelijk doet een (harde) laklaag al heel veel.

Bedenk overigens wel dat slijtvast niet het zelfde is als krasbestendig.
Hoe dan ook zal een harder materiaal zoals zandkorrels het winnen ban een zachter materiaal.

Maar zou eerlijk gezegd bij welke vloer dan ook voortaan vragen om een proefmonster welke je mag houden. Dan kan je zelf testen.
Als ze achter hun product staan dan zou dat geen probleem moeten zijn. 😉

[ Voor 7% gewijzigd door Morelleth op 19-03-2021 20:19 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

De krasvastheid is niet verbeterd. Met twee kinderen en twee katten ga je gewoon flink krassen krijgen. Mij valt dat echt tegen.

Wij zijn met zn 2en en een kat, en behoorlijk voorzichtig, maar we hebben verschillende storende krassen. Het ligt er nu een jaar in, maar ik vrees dat we de levensduur van 5 jaar niet gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Bedankt voor het delen! Het lastige is dat de alternatieven ook allemaal nadelen kennen. Met name bij PVC lees ik ook veel verhalen over krassen en verkleuring.
Bij Forbo/Eurocol hebben we wat proefstaaltjes van LiquidDesign (met kurk) opgevraagd. Daar heb ik al even een mes overheen gehaald, maar wellicht moet ik het nog even wat steviger aanpakken met een stoel ofzo, iets waar meer druk/kracht achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:09

Floor-is

5.2

Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:19:
[...]

Tegeltjes zijn voor buiten.
ROFL
Of je krassen en slijtplekken ziet ligt helemaal aan de kleur en de lichtval. Op mijn vloeren is geen enkele kras zichtbaar.
Toch zijn wij ook wel bang voor beschadigingen hoor. Twee bevriende stellen klagen nu en dan flink over zichtbare schade.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kneepie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:08:
Ligt het al? :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:54:
[...]

ROFL

[...]

Toch zijn wij ook wel bang voor beschadigingen hoor. Twee bevriende stellen klagen nu en dan flink over zichtbare schade.
De vloer is zeker niet hard. Scherpe poten van stoelen of scherven van borden snijden de vloer open.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
Wij hebben begin Juni de oplevering, de vloer zal eind juni gelegd worden.
Je kan mij tegen die tijd een berichtje sturen dan kan ik foto's delen en minimale ervaring delen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dominiek86
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 10:27
Wij hebben sinds 2015 een PU gietvloer via DRT. Ook onze douche hebben we laten bezetten met PU.

Ik zou een gietvloer (alleszins via DRT) aan niemand aanraden:
  • krast enorm snel
  • veel oneffenheden
  • je ziet er echt het minste stofje/vlekje op
  • de prijs is niet in verhouding met de kwaliteit
  • onzeker of ik de vloer kan laten herdoen (door een betere leverancier) of kan laten vervangen door tegels/parket
Voordelen:
  • Mooi
  • Kleurvast (tenzij je per ongeluk het verkeerde poetsproduct gebruik of iets dergelijks :9 )
  • Werkt goed icm. vloerverwarming
My 2 cents...

[ Voor 6% gewijzigd door dominiek86 op 22-03-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wij hebben onze cementdekvloer afgewerkt met goedkope garagevloer-verf van de Praxis... :9

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Heeft er iemand ervaring met een Epoxy gietvloer of een andere hardere variant?
Wat me aanspreekt is dat je daarmee veel minder last van krassen hebt, wat toch het meest genoemde nadeel is van een PU gietvloer. Het wordt echter niet standaard toegepast dus zal vast ook weer zijn eigen nadelen kennen. Dat het keihard is zal bijvoorbeeld ook zorgen voor meer galm/echo, en je moet niet je telefoon laten vallen. Maar dat zal bij tegels toch net zo zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Na lang wikken en wegen nemen wij beneden woonbeton en boven een PU gietvloer voor onze nieuwbouw woning. Beneden mag de vloer wat meer leven en zijn krasjes/kleine beschadigingen waarschijnlijk onvermijdelijk (we krijgen een hond en zijn zelf niet heel netjes).
Boven houden we het hond-vrij en is het ook niet de bedoeling dat je op schoenen loopt. Vandaar dat we daar kiezen voor de wat warmere PU gietvloer. Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden? Heeft iemand een tip voor een goede leverancier? Het oppervlakte is in totaal ~120^m2, sanitair is reeds voorzien van een vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 08:51
Wij hebben inmiddels ervaring een gevlinderde betonvloer en in onze huidige woning een PU gietvloer in lichtgrijs. Na het gieten erg blij mij. Na een paar dagen al wat minder. Krast/veegt inderdaad als een malle. 1 keer schuiven met de stoelpoten met vilt en onder de juiste hoek zie je precies waar je het gedaan hebt.

Ik heb er geen spijt van. Maar ik ga de volgende keer denk ik gewoon voor het een houten vloer. Het is wel ontzettend fijn schoonmaken. Maar je ziet er alles op.

Milieuvriendelijk alternatief is een vloer op basis van kurk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandelangeadem
  • Laatst online: 19-10-2024
besteller2019 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:29:
Na lang wikken en wegen nemen wij beneden woonbeton en boven een PU gietvloer voor onze nieuwbouw woning. Beneden mag de vloer wat meer leven en zijn krasjes/kleine beschadigingen waarschijnlijk onvermijdelijk (we krijgen een hond en zijn zelf niet heel netjes).
Boven houden we het hond-vrij en is het ook niet de bedoeling dat je op schoenen loopt. Vandaar dat we daar kiezen voor de wat warmere PU gietvloer. Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden? Heeft iemand een tip voor een goede leverancier? Het oppervlakte is in totaal ~120^m2, sanitair is reeds voorzien van een vloer.
Er zijn best veel leveranciers. Bolidt (consumenten via https://odeaandevloer.nl/) heeft mooi spul, maar was wat ons betreft wel erg prijzig. https://www.qualityfloor.nl/ doet veel b to b, kunnen goed uit de voeten met verschillende ondergronden en je kunt je eigen kleuren mengen. Bij ons ligt de vloer er netjes in en ze zijn bovendien plezierig in het contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
besteller2019 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:29:
Waarom kies je voor woonbeton en niet voor een van de andere wat minder krasgevoelige gietvloeren? Zoals bijvoorbeeld epoxy of de 'steengruis' vloer van https://behaaglijkwonen.nl/collecties/ die hier al eerder langs kwam? Wij zitten namelijk voor de zelfde keuze, willen een vloer die wat meer mag leven en waar we niet heel voorzichtig mee hoeven te zijn maar vind het erg lastig om de verschillende alternatieven tegen elkaar af te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
aschja schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:23:
Wij hebben inmiddels ervaring een gevlinderde betonvloer en in onze huidige woning een PU gietvloer in lichtgrijs. Na het gieten erg blij mij. Na een paar dagen al wat minder. Krast/veegt inderdaad als een malle. 1 keer schuiven met de stoelpoten met vilt en onder de juiste hoek zie je precies waar je het gedaan hebt.

Ik heb er geen spijt van. Maar ik ga de volgende keer denk ik gewoon voor het een houten vloer. Het is wel ontzettend fijn schoonmaken. Maar je ziet er alles op.

Milieuvriendelijk alternatief is een vloer op basis van kurk.
Als je nu opnieuw zou moeten kiezen tussen woonbeton en PU gietvloer, welke zou je dan nemen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Interessant topic; wij denken ook na over een gietvloer. Ik lees hier veel over de krassen. Is dat bij elke variant zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op elke vloer heb je krassen, maakt niet uit of je woonbegon, hout, PVC of een gietvloer kiest. Het valt op een gietvloer meer op vanwege het gladde oppervlak. Dat gezegd hebbende, ik ben bij mensen thuis geweest die steen en been klagen over de krassen op de gietvloer en ik vond het extreem meevallen.

Wij hebben hout thuis en juist doordat dat zachter materiaal is, is er meer slijtage. Meer kleurverschil, meer krassen, butsen en deuken, maar ook werkt het meer.. Sommige planken kraken een beetje bijvoorbeeld

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
Er zijn veel verschillende opties voor giet of smeervloeren.
Misschien goed om er een overzicht van te maken met de plussen en minnen?
De opties die ik tot nu toe heb gevonden:

PU gietvloer
Epoxy gietvloer
Woonbeton
'Kurk' smeervloer (Liquid Design)
Minerale gietvloer zoals:
- Steengrius smeervloer (Lussona / behaaglijk wonen)
- Koura (ook op basis van steen en glasgruis, bijvoorbeeld https://www.theliquidcollection.nl/koura-vloeren )
- Conplanato ? (https://m2vloeren.nl/conplanato)
- Microtopping (cement met kunsthars) https://m2vloeren.nl/microtopping
Egalisatie en kleur in één (FloorColouring)
BetonCiré
Vloercoating

Wellicht dat sommige het zelfde zijn, maar met verschillende merknamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Floor-is schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:30:
Op elke vloer heb je krassen, maakt niet uit of je woonbegon, hout, PVC of een gietvloer kiest. Het valt op een gietvloer meer op vanwege het gladde oppervlak. Dat gezegd hebbende, ik ben bij mensen thuis geweest die steen en been klagen over de krassen op de gietvloer en ik vond het extreem meevallen.

Wij hebben hout thuis en juist doordat dat zachter materiaal is, is er meer slijtage. Meer kleurverschil, meer krassen, butsen en deuken, maar ook werkt het meer.. Sommige planken kraken een beetje bijvoorbeeld
Klopt helemaal.
Elke vloer krast. Omdat zand simpelweg veel harder en scherper is dan elk materiaal dat je kan vinden.

Wat wel is, is dat degene die het ziet en er woont het weet en daardoor met een vergrootglas erover heen gaat. Als je eenmaal dat soort dingen hebt gespot is het lastig het los te laten.
Vooral als het verkocht is als krasbestendig.

We hebben net zelf een parket vloer laten leggen. Op zich heel netjes gelegd en het hout ziet er super uit. Maar er zat 1 ding niet goed en de parketeur had een paar keer een wand aangetikt maar niet gemeld. Hoe meer we gingen kijken hoe meer we zagen. (Plinten die niet lekker zaten, naden van 0,5mm tot zelfs maar 0,05mm aan de kopsekanten e.d.)
Dingen die een ander niet eens kon zien vielen ons in 1x wel op en zaten ons dwars.
Is nu opgelost maar toch blijf je die kleine onvolkomenheden zien. Zoiets is niet anders bij krassen op je "krasvaste" vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Marinos83 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Als je nu opnieuw zou moeten kiezen tussen woonbeton en PU gietvloer, welke zou je dan nemen en waarom?
Goeie vraag. Van allebei is wat te zeggen. Woonbeton is robuuster. Minder strak en vooral veel harder. Daarnaast had onze vloer geen coating volgens mij, want alles trok erin. Huis zo gekocht. Vanwege het robuuste karakter was ik minder geïrriteerd over oneffenheden/beschadigingen/krassen.

PU is veel egaler, zachter en makkelijker schoon te houden. Maar heel erg gevoelig voor van alles en nog wat.

Voor mij is het om het even. In onze vorige woning, jaren 20 woning, icm met de stijl van de binnenkant van het huis, was woonbeton geschikter. Voor ons nieuwbouwhuis vind ik PU geschikter. Heeft een modernere strakkere uitstraling.

Stiekem vond ik dat die gevlinderde betonvloer wel erg gaaf. Zie onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY2ROwjPemt2nxGzFjmtl2vPRXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbLP72H5nZZN2ZSECO6r0uVz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb met veel aandacht dit draadje zitten lezen. Maar echt reclame voor gietvloeren is het niet :+

Ik vond de uitstraling en aanblik ook altijd prachtig. Maar zoals ik het nu zie betaal je een fortuin voor een relatief zachte PU laag waar je helemaal niet op kunt leven. Voor dit soort bedragen verwacht je toch een langere levensduur dan 10 jaar. Eigenlijk een volledig ongeschikt materiaal voor een begane grond.

Dan heb ik toch liever een keiharde door en doorgekleurde keramische tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
AtomicShockwave schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:28:
Ik heb met veel aandacht dit draadje zitten lezen. Maar echt reclame voor gietvloeren is het niet :+

Ik vond de uitstraling en aanblik ook altijd prachtig. Maar zoals ik het nu zie betaal je een fortuin voor een relatief zachte PU laag waar je helemaal niet op kunt leven. Voor dit soort bedragen verwacht je toch een langere levensduur dan 10 jaar. Eigenlijk een volledig ongeschikt materiaal voor een begane grond.

En voegen. Nuff said.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rostares
Over een week of 4 weet ik of ze het probleem met mijn Microtopping vloer hebben opgelost (Vloeistofbestendig) als dat is geluk, dan kan ik het zeker aanbevelen.

Ze hebben blijkbaar 2 manieren op een Microtopping te leggen, dit wordt dus de 2e manier. Wel jammer, en erg kostbaar voor het bedrijf, maar ja wil wel een vlekvaste vloer hebben in de keuken. Ga er vanuit dat ze dit netjes voor elkaar gaan krijgen.

Door de wat ruwere look valt stof/vuil een stuk minder op. Krassen heb ik eigenlijk geen last van, we hebben 2 katten en een drukke peuter die erover heen banjert. Maar moet ook zeggen dat door de structuur dit ook een stuk minder opvalt.

Zal me over een week of 4 weer even melden, ervan uitgaande met goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

AtomicShockwave schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:28:

Ieder z'n heug. Ik vind plavuizen niet om aan te turen werkelijk. Als ik aan een tegelvloer denk, dan denk ik aan een zwembad, een terras of een badkamer.

Wij willen een gietvloer doen in de keuken, het toilet en de badkamer. Uitermate geschikte plaatsen :)
De rest van het huis niet hoor, dat wordt PVC denk ik :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Marinos83 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:51:
....@naftebakje Kun je misschien foto's delen van jullie vloer met gekleurde vlokjes want dat klinkt zeker interessant!...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAApgSCIX2lz6b3zTgj4Ytv758I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Znr789jFdUbKMx1myQ4AwDXi.jpg?f=fotoalbum_medium Doet het niet helemaal recht, ziet er bleker beige uit (het is niet wit maar het valt niet op, past heel goed bij houttinten, en variëert mooi mee met het zonlicht wat binnenkomt). Je kan de basiskleur vrij kiezen.
De vlokjes bestaan ook in enkele soorten, ik dacht dat andere zwartwit of met meer opvallende kleurtinten waren (hij had ook zwarte basis met gouden vlokjes, had ie eens in een toilet moeten plaatsen).
Qua krassen: het is op zolder, er is nog verbouwd geweest (veel stof) en zoonlief heeft al flink lego en playmobil rondgestrooid, maar niets opvallend aan te zien. Ga nu ook weer niet op mijn knieën rondkruipen, maar ben er nog best tevreden van.
Denk dat er wel wat variatie in zit, deze werd in 5 lagen (dus 5 dagen) gelegd, vloerder ging soms in onderaanneming bij andere helpen die het in 3 dagen rond krijgen, die zijn goedkoper maar hij is blij dat daar zijn naam niet aan verbonden is. Dacht dat het 1 onderlaag, 2 lagen basiskleur, vlokjes strooien en 2 lagen topcoating was. Kan me inbeelden dat 1 topcoating minder sterk is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Grappig, een soort terazzo effect! Bedankt @naftebakje
Ik zou dit nu niet 'warm wit' noemen, eerder bruin/beige/zand kleurig?
Het is wel 'gewoon' een PU gietvloer toch? Welk bedrijf heeft dit voor jullie gedaan?
Zou je ook een foto willen delen van een wat grotere oppervlakte, voor het totaalbeeld? Mag uiteraard ook via PB als je dat liever niet op internet zet!

[ Voor 26% gewijzigd door Marinos83 op 29-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Ik ben vorige week in de showroom van EPI Group in Houten geweest. Aanrader om een beeld te krijgen van hun vloeren. Ze hebben twee Corestone varianten, en een PU-gietvloer. EPI is de producent, net als bijvoorbeeld Arturo. Ze kunnen je informeren welke bedrijven hun vloeren leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
@Marinos83 Ja, PU gietvloer, in de natte basislaag kan je gewoon vlokjes strooien en na drogen afdekken met 2x de doorzichtige PU bovenlaag. Zal als ik tijd heb nog eens een beter foto nemen (ws in het weekend, als er voldoende daglicht is).
Werd gedaan door https://www.kunstharsvloeren-sabbe.be/ , weet niet of die naar NL wil komen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wij hebben gevlinderde betonvloeren, eiken en metallic gietvloeren (Zilly Design, Smit vloersystemen in Doetinchem). Ik denk dat het epoxy is. We gebruiken het nu zeven jaar.

Qua krasbestendigheid is zo'n gietvloer echt een drama. Als je kinderen hebt kun je beter een materiaal hebben dat een beetje graceful degradeert zoals hout en beton. We hebben een paar plekjes waarbij de toplaag na de val van een hard object weg is en je de witte onderlaag ziet.

Het vlekt niet snel. Wel hadden we een tijdje terug een lekkende plantenbak die een vlek heeft achtergelaten. De betonvloer is er gevoeliger voor. Kattenbrokken die te lang op de vloer blijven liggen leveren bijvoorbeeld vlekken op omdat er blijkbaar vet of andere meuk in de vloer trekt.

Beton krast minder en als het krast is het effect niet zo storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

RSP

In onze vorige woning hadden we een Senso gietvloer, die lag er net in toen we er kwamen maar die was na 10 jaar (+ 3 kids) op de begane grond wel redelijk afgeleefd. Nog steeds niet lelijk, maar wel wat krassen en verkleuring door UV (inmiddels is dat ook een stuk minder een probleem volgens mij).

De gevoeligheid voor krassen zoals @Femme beschrijft herken ik niet. We moesten er echt wel flink op tekeer gaan om krassen te krijgen, en dat gebeurt natuurlijk alsnog op termijn.

Senso gaf aan dat ze een nieuwe toplaag konden aanbrengen waarmee je in één keer de krassen weer kwijt bent. Nooit een offerte voor gevraagd, maar ik denk dat 't alsnog redelijk aan de prijs is.

In onze nieuwe woning hebben we voor de bovenverdieping en de zolder ook gekozen voor een PU gietvloer, en het bevalt weer top. Schoonmaken is geen probleem. Een kleedje in de kamer bij de kids voor het speelgoed en verder mag er gewoon op geleefd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
Waar hebben jullie voor gekozen op de begane grond? En is dat dan vanwege krassen of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
RSP schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:48:
In onze vorige woning hadden we een Senso gietvloer, die lag er net in toen we er kwamen maar die was na 10 jaar (+ 3 kids) op de begane grond wel redelijk afgeleefd. Nog steeds niet lelijk, maar wel wat krassen en verkleuring door UV (inmiddels is dat ook een stuk minder een probleem volgens mij).
...
Was vroeger evenmin een probleem als nu: met de juiste producten heb je geen verkleuring. Prijs zal wat schelen, maar wellicht kan je niet bij dezelfde leverancier kiezen: vakmannen gaan niet werken met "goedkope brol" die verkleurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Femme schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:19:
Wij hebben gevlinderde betonvloeren, eiken en metallic gietvloeren (Zilly Design, Smit vloersystemen in Doetinchem). Ik denk dat het epoxy is. We gebruiken het nu zeven jaar.

Qua krasbestendigheid is zo'n gietvloer echt een drama. Als je kinderen hebt kun je beter een materiaal hebben dat een beetje graceful degradeert zoals hout en beton. We hebben een paar plekjes waarbij de toplaag na de val van een hard object weg is en je de witte onderlaag ziet.

Het vlekt niet snel. Wel hadden we een tijdje terug een lekkende plantenbak die een vlek heeft achtergelaten. De betonvloer is er gevoeliger voor. Kattenbrokken die te lang op de vloer blijven liggen leveren bijvoorbeeld vlekken op omdat er blijkbaar vet of andere meuk in de vloer trekt.

Beton krast minder en als het krast is het effect niet zo storend.
Hier ook een gevlinderde betonvloer die goed geïmpregneerd is. Vlekken en scheurtjes horen bij het karakter en storen niet. Krassen heb je amper door de hardheid, kindvriendelijk is het niet, maar wij hebben niks onder de 5 rondlopen.

De gietvloer heeft me altijd getrokken qua design, maar ik kies zelf liever voor marmoleum als alternatief (hebben we boven). Woonbeton moet bij je woning passen, maar is dan echt gaaf. Die scheurtjes, het unieke, gewoon een hele mooie vloer zonder die vervelende voegen van een tegelvloer.

Maar als je tegen krassen en verweer kunt is de gietvloer een goede optie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56

RSP

naftebakje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:32:
[...]
Was vroeger evenmin een probleem als nu: met de juiste producten heb je geen verkleuring. Prijs zal wat schelen, maar wellicht kan je niet bij dezelfde leverancier kiezen: vakmannen gaan niet werken met "goedkope brol" die verkleurt.
Ik vond 't vreemd omdat we in 't oude huis dus juist een "merk" vloer hadden. Het was ook niet extreem, maar wel zichtbaar. Goed, het zal wel niet goed geweest zijn. Ik maak me er niet zo druk over in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
We zijn gisteren bij M2vloeren in Hoogland geweest (bij Amersfoort).
Gingen vooral voor de kurk gietvloer kijken, en meteen ook de andere opties goed bekeken en vergeleken.
We zijn er nog niet uit helaas. :/
Een gewone PU giervloer vinden we zeer fijn aanvoelen maar te strak / glad. Ook met een 'betonlook' effect er in door 2 kleuren te mengen blijft het erg strak, bovendien blijf je erg zien dat het 2 kleuren zijn die gemengd worden, een echt gewolkt effect zoals bij beton krijg je niet. De flakes er in zijn wel een optie maar dat zouden we dan wel eerst op een groter oppervlak willen zien. De kurk vloer lag helaas maar een klein stukje van. We hadden door de natuurlijke materialen een natuurlijke uitstraling verwacht maar dat viel me toch wat tegen.
De cement gebaseerde gietvloeren spreken ons meer aan omdat die een natuurlijkere uitstraling hebben. Dan zouden we er een willen die wat minder industrieel qua kleur is, maar wat meer natuurlijk bijvoorbeeld een zand/leem achtige kleur. Daar gaan we nu op verder zoeken. Iemand wat dat betreft nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18
@Marinos83 Je zou eens kunnen kijken voor een troffelvloer. Die is in eindeloos veel kleuren en soorten verkrijgbaar. Ergens eind juni wordt die mij mij gesmeerd, ik hoop op een strakke vloer zonder het steriele en krasgevoelige van een gietvloer. Al krijg je daar weer andere nadelen voor terug natuurlijk en het moet passen binnen je smaak.
Pagina: 1 2 Laatste