Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PU Gietvloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pink confetti
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 30-10 07:33
Nog even geduld en dan word ons nieuwbouwhuis opgeleverd!
Begin 2020 of met een beetje geluk al eind dit jaar misschien?

Na veel wikken en wegen hebben we nu echt besloten om voor een PU gietvloer (in uni kleur) te gaan.
Het liefst een bio- variant maar ik begrijp dat deze wel minder slijtvast zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een gietvloer en welk bedrijf jullie aanraden (of juist niet?)
Zou fijn als als jullie dit willen delen (misschien foto's)
Alvast thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Watergedragen pu heeft een technische levensduur van 10 jaar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:11
Hou wel rekening met het type dekvloer dat je hebt.

Ligt deze los? Of zit deze vast aan de betonnen vloer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 11:41
digifun schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:08:
Watergedragen pu heeft een technische levensduur van 10 jaar.
Ben wel benieuwd wat de mogelijkheden dan 10 jaar later zijn. Anyone know?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:28
M'n aannemer raadt het volledig af, verkleuring, krassen en andere slijtage. Al zullen er genoeg eentje hebben en tevreden zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:25
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:01:
[...]

Ben wel benieuwd wat de mogelijkheden dan 10 jaar later zijn. Anyone know?
Toen wij voor een PU vloer gingen kijken (geen idee of die watergedragen was of iets anders) werd ons gezegd dat je elke 8-10 jaar de toplaag opnieuw zou moeten (laten) aanbrengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 11:41
Thanks!
Ben ook benieuwd of je makkelijk kan overstappen op andere vloertypen. Bv een verlijmde of zwevende vloer :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Mijn buurman heeft er een en we hebben erg veel last van contactgeluid gekregen, veel meer dan met het laminaat wat hij eerst had. Hem was verteld dat het veel stiller zou zijn.. Helaas blijkt dat niet waar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:25
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:46:
Thanks!
Ben ook benieuwd of je makkelijk kan overstappen op andere vloertypen. Bv een verlijmde of zwevende vloer :)
Bedoel je een andere vloer over PU of PU over een andere vloer? Dat laatste kan niet zo makkelijk omdat bijna alle leveranciers van PU-vloeren willen dat ze zelf de ondergrond egaliseren. Dat moet je ook zelf willen, want alleen zo kan je je PU-vloerleverancier aanspreken als de vloer ergens niet mooi vlak is.

Of een andere vloer over een bestaande PU-vloer kan weet ik niet, maar dat zal ook wel afhangen van wat voor soort vloer je wil. Een klik PVC-vloer leg je er waarschijnlijk makkelijker overheen dan steentapijt of tegels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:44
Deleon78 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:46:
Thanks!
Als je vloerverwarming hebt (?) lijkt me een zwevende vloer niet zo'n goed idee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb op alle etages een PU gietvloer. Vloerverwarming he.

Het is zo’n organisatorische hel dat het volgens mij enkel mogelijk is voor nieuw op te leveren/bijna verhuizen woningen. Je kan het alleen laten gieten als je hele huis leeg is EN je het een week kan laten drogen.

Oftewel, over tien (of 5. Weet niet hoe lang de vloer het uithoudt) jaar zal er waarschijnlijk geen nieuwe gietvloer meer komen.

Het is ook krasgevoelig en zo. Maar wel heel mooi en volledig waterdicht. Mixed feelings. Ik vind dat we te voorzichtig mee moeten omgaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Pink confetti
Dank voor alle reacties!
Niet iedereen is er dus tevreden over. Maar misschien dat je dat met alle soorten vloeren wel hebt?
Voor- en nadelen blijven.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar al die gietvloeren die nu gelegd worden, hoe die er over 10 jaar uitzien.
Dat was inderdaad een van de redenen voor ons om eraan te twijfelen.

Zijn er nog bedrijven die jullie aanraden (of juist niet)?

• Booth
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

Booth

¯¯¯¯¯¯

Pink confetti schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:27:
Dank voor alle reacties!
Niet iedereen is er dus tevreden over. Maar misschien dat je dat met alle soorten vloeren wel hebt?
Voor- en nadelen blijven.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar al die gietvloeren die nu gelegd worden, hoe die er over 10 jaar uitzien.
Dat was inderdaad een van de redenen voor ons om eraan te twijfelen.

Zijn er nog bedrijven die jullie aanraden (of juist niet)?
Hoi @Pink confetti, ben je er al een beetje uit? Heb je al offertes enzo laten opstellen?
Wij zijn ook nog redelijk in dubio; hout vinden we het mooiste maar redelijk onderhoudgevoelig, dus dachten we dat een gietvloer wel goed zou zijn, maar nu lees ik hier (en elders inderdaad) dat die ook redelijk krasgevoelig zijn.

Moet ook even nagaan hoe lang het duurt om die vloer na een jaar of 10 weer een toplaag te geven..

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:34
Vrienden van mij hebben paar maanden geleden zo’n gietvloer gekozen maar ondanks dat ze ook een speciale slijtvaste toplaag zouden hebben schieten de krassen erop als je er bij wijze van alleen al naar kijkt.
Spijt hebben ze niet echt maar de volgende vloer wordt geen gietvloer meer.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Mr. Blonde
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:24
Hele goede ervaring met Verbion. Wel zakelijk maar ze doen ook werk voor particulieren.

www.verbionvloeren.nl

• Artbij
  • Laatst online: 00:20
kmf schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:26:
Ik heb op alle etages een PU gietvloer. Vloerverwarming he.

Het is zo’n organisatorische hel dat het volgens mij enkel mogelijk is voor nieuw op te leveren/bijna verhuizen woningen. Je kan het alleen laten gieten als je hele huis leeg is EN je het een week kan laten drogen.

Oftewel, over tien (of 5. Weet niet hoe lang de vloer het uithoudt) jaar zal er waarschijnlijk geen nieuwe gietvloer meer komen.

Het is ook krasgevoelig en zo. Maar wel heel mooi en volledig waterdicht. Mixed feelings. Ik vind dat we te voorzichtig mee moeten omgaan.
Een gietvloer kost je 5 dagen. En niet je hele huis moet leeg, alleen de plekken waar de vloer komt.

Ik heb ook in het hele huis een gietvloer. Is inderdaad minder sterk dan ik dacht en je ziet er alles op. Je moet echt vaak stofzuigen, maar is ideaal schoon te maken.

Met gestrekt been.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:45
Gietvloeren zijn leuk voor kantoren en werkplaatsen waar de technische eigenschappen van de vloer het belangrijkst zijn. Zoals vloeistofdicht en chemicaliënbestendig (olielekkages e.d.). Thuis moet je gewoon tegeltjes of PVC leggen.

Elke kras of slijtplek op een egaal gekleurde vloer zal de aandacht trekken, dat is nu eenmaal zoals mensen kijken. Daarom zitten er op kantoren vaak iets doorheen gemengd.

• Artbij
  • Laatst online: 00:20
jeroen3 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:17:
Gietvloeren zijn leuk voor kantoren en werkplaatsen waar de technische eigenschappen van de vloer het belangrijkst zijn. Zoals vloeistofdicht en chemicaliënbestendig (olielekkages e.d.). Thuis moet je gewoon tegeltjes of PVC leggen.

Elke kras of slijtplek op een egaal gekleurde vloer zal de aandacht trekken, dat is nu eenmaal zoals mensen kijken. Daarom zitten er op kantoren vaak iets doorheen gemengd.
Tegeltjes zijn voor buiten.

Of je krassen en slijtplekken ziet ligt helemaal aan de kleur en de lichtval. Op mijn vloeren is geen enkele kras zichtbaar.

Met gestrekt been.

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:15:
[...]

Een gietvloer kost je 5 dagen. En niet je hele huis moet leeg, alleen de plekken waar de vloer komt.
En waar denk je dat de vloer komt? De hele huis door. Of moeten alle meubels maar 5 dagen in de dak, tuin en/of balkon?

5 dagen drogen, daarna voorzichtig betreden

kmf wijzigde deze reactie 02-08-2019 09:32 (6%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-11 15:45
jeroen3 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:17:

Tegels zijn voor buiten of in de badkamer en PVC is sowieso een no-go.

Wij hebben een gietvloer via Daacha; en het is werkelijk prachtig. Iedereen die bij ons thuiskomt vraagt wat is het is. Het is rete-strak en met name rondom deurkozijnen en de CV ruimte op zoldeer is het echt geweldig. Geen lelijke hoekjes etc.

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:59
Wij zouden het graag proberen, maar durven het niet aan. Met name bij lichte kleuren zie je krassen als een malle ontstaan. In onze huidige woning hebben wij 14 jaar geleden gekozen voor Marmoleum. In onze volgende woning (we krijgen over 2 maanden de sleutel) kiezen we weer voor marmoleum. Deze keer uit de Concrete serie. Mooie kleuren, hele lichte vlam, dus zeer egaal uiterlijk. Uiteraard is Walton nog neutraler. Marmoleum bevalt ons erg goed.

Ik ken ook mensen die voor een troffelvloer ipv gietvloer gekozen hebben, kan ook nog een optie zijn?

• Kwakkies
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 21:12
Nog iets interessants misschien: Floordesign is een egaline (kleur)mengsel met een betonlook. De kleur en 'slagen' in het mengsel op de vloer zijn naar wens te maken: https://www.forbo.com/eurocol/nl-nl/eurovisie/producten/egalisatie-en-betonlook-vloerafwerking-in-een/puo8qc
Brochure: https://forbo.blob.core.w...rdesign%2003-18%20web.pdf

Als je googled op Forbo Floorcolouring (is hetzelfde) vind je mooie resultaten plus je vloer is direct gelegaliseerd. Kosten circa €53 per m². Wij vinden dit een mooier alternatief dan een goedkoper ogende glanzende PU gietvloer.

Mocht je echt een beton achtige vloer willen heb je ook nog Betondesign, dit is meer een pasta wat met een spatel wordt aangebracht. Daardoor wel arbeidsintensiever en je ondervloer dient nog geëgaliseerd te worden. Qua afwerking en beschermlaag zijn beide producten hetzelfde heb ik me laten informeren, dus wij neigen zelf naar de Floordesign/Floorcolouring.

Linkjes Betondesign:
https://www.forbo.com/eur...GCD-T5PQiqnMaAtaVEALw_wcB
Brochure: https://forbo.blob.core.w...nDesign%2012-18%20web.pdf

• Hoijong
Kwakkies schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:27:
Nog iets interessants misschien: Floordesign is een egaline (kleur)mengsel met een betonlook. De kleur en 'slagen' in het mengsel op de vloer zijn naar wens te maken: https://www.forbo.com/eurocol/nl-nl/eurovisie/producten/egalisatie-en-betonlook-vloerafwerking-in-een/puo8qc
Brochure: https://forbo.blob.core.w...rdesign%2003-18%20web.pdf

Als je googled op Forbo Floorcolouring (is hetzelfde) vind je mooie resultaten plus je vloer is direct gelegaliseerd. Kosten circa €53 per m². Wij vinden dit een mooier alternatief dan een goedkoper ogende glanzende PU gietvloer.

Mocht je echt een beton achtige vloer willen heb je ook nog Betondesign, dit is meer een pasta wat met een spatel wordt aangebracht. Daardoor wel arbeidsintensiever en je ondervloer dient nog geëgaliseerd te worden. Qua afwerking en beschermlaag zijn beide producten hetzelfde heb ik me laten informeren, dus wij neigen zelf naar de Floordesign/Floorcolouring.

Linkjes Betondesign:
https://www.forbo.com/eur...GCD-T5PQiqnMaAtaVEALw_wcB
Brochure: https://forbo.blob.core.w...nDesign%2012-18%20web.pdf
Hoe kom je bij die prijs? Ziet er strak uit.

• Kwakkies
Hoijong schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Hoe kom je bij die prijs? Ziet er strak uit.
Deze hebben we opgevraagd bij een leverancier bij ons in de buurt. Hoogstwaarschijnlijk gaan we door hen de vloer laten leggen/gieten

• Hoijong
Kwakkies schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Deze hebben we opgevraagd bij een leverancier bij ons in de buurt. Hoogstwaarschijnlijk gaan we door hen de vloer laten leggen/gieten
Hier wordt het waarschijnlijk toch een volledige betonnen vloer, minder krasgevoelig.

• Kwakkies
Hoijong schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:19:
[...]

Hier wordt het waarschijnlijk toch een volledige betonnen vloer, minder krasgevoelig.
Mooi! Wij wilden dat ook maar helaas kon de draagkracht per m2 dit niet aan (oude loods uit 1926). Succes ermee,

• Thefirstikke
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:00
Wij hebben inmiddels een jaar of vier een PU gietvloer op begane grond en eerste verdieping. De vloer is gelegd na oplevering van de (nieuwbouw) woning. In principe zijn we er tevreden mee.

De voor- en nadelen zijn al een paar keer genoemd: warmt snel op icm vloerverwarming is vloeistof dicht en is super makkelijk schoon te maken en de uitstraling (smaak) is nog steeds erg gaaf. Daar staat tegenover dat je er alles op ziet en de vloer relatief kwetsbaar is voor beschadigingen.

Hier zit de vloer er inmiddels al mooi doorleefd uit, kinderen zorgen er voor de het super strakke er binnen no-time af is ;-) Wij vinden dat prima en geeft een huis karakter, het is immers geen toonzaal.

De reden dat wij niet snel nogmaals voor een gietvloer zouden kiezen is adervorming. Ondanks dat we meermaals het opstook/afkoelt protocol gevolgd hebben zie je op verschillende plekken scheurtjes in de dekvloer er doorheen komen. Sommigen zitten aardig in het zicht en zeker op zonnige dagen hoef je geen moeite te doen om ze te spotten.

• Pink confetti
Booth schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:58:
[...]

Hoi @Pink confetti, ben je er al een beetje uit? Heb je al offertes enzo laten opstellen?
Wij zijn ook nog redelijk in dubio; hout vinden we het mooiste maar redelijk onderhoudgevoelig, dus dachten we dat een gietvloer wel goed zou zijn, maar nu lees ik hier (en elders inderdaad) dat die ook redelijk krasgevoelig zijn.

Moet ook even nagaan hoe lang het duurt om die vloer na een jaar of 10 weer een toplaag te geven..
Ik vind 't lastig hoor een keuze te maken.
Een kennis van ons gaat voor een cement gebonden epoxyvloer. Ook hier natuurlijk kans op scheurvorming.
Maar blijft wel mooier denk ik.
We denken erover om misschien hier voor te gaan en dan wordt het tóch geen PU vloer :?

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
Verkeerde topic :D

Scr33x0r wijzigde deze reactie 12-08-2019 22:26 (97%)

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True