Toon posts:

PU Gietvloer

Pagina: 1
Acties:

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een wat ouder topic, maar ik ben ook aan het kijken voor een gietvloer in een nieuwbouwwoning.

Benieuwd of jullie het nog gedaan hebben en hoe het tot nu toe bevalt. @Pink confetti @Mr. Blonde @Booth @Artbij

Van het weekend bij https://www.sensovloeren.nl geweest, offerte wordt nog opgesteld maar richtprijs is zo'n 125,- m2 voor zoiets:

Een alternatief wat ik overweeg is een visgraat, maar dan van tegels, kwam bij https://www.vloerenmantegels.nl/tegels/visgraat/ uit op 95,- m2 inclusief plaatsing.

[Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 07-10-2020 14:50]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Greencap Betonstuck zit inderdaad een beetje in het zelfde schuitje.

Waar heb jij hem besteld? En waar zat je ongeveer op per m2?

Qua look wordt het waarschijnlijk zoiets, die vegen zagen er wel mooi uit, alhoewel ik nu al de kritiek van sommige bezoekers kan voorstellen. "Het is vies of niet goed afgewerkt ;)"

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-05 16:18
Die ervaring had ik bij Betonlook uit Breda. Ze hadden een goed verhaal, zijn op RTL4 geweest, ik vond geen negatieve recensies en ze hadden een gelikte website. Ze bestaan niet meer, maar onder hetzelfde KvK nummer is nu Nextfloors actief.

Dit wil je niet (zie foto´s):

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-07 21:06
Marinos83 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Als je nu opnieuw zou moeten kiezen tussen woonbeton en PU gietvloer, welke zou je dan nemen en waarom?
Goeie vraag. Van allebei is wat te zeggen. Woonbeton is robuuster. Minder strak en vooral veel harder. Daarnaast had onze vloer geen coating volgens mij, want alles trok erin. Huis zo gekocht. Vanwege het robuuste karakter was ik minder geïrriteerd over oneffenheden/beschadigingen/krassen.

PU is veel egaler, zachter en makkelijker schoon te houden. Maar heel erg gevoelig voor van alles en nog wat.

Voor mij is het om het even. In onze vorige woning, jaren 20 woning, icm met de stijl van de binnenkant van het huis, was woonbeton geschikter. Voor ons nieuwbouwhuis vind ik PU geschikter. Heeft een modernere strakkere uitstraling.

Stiekem vond ik dat die gevlinderde betonvloer wel erg gaaf. Zie onder.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Marinos83 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:51:
....@naftebakje Kun je misschien foto's delen van jullie vloer met gekleurde vlokjes want dat klinkt zeker interessant!...
Doet het niet helemaal recht, ziet er bleker beige uit (het is niet wit maar het valt niet op, past heel goed bij houttinten, en variëert mooi mee met het zonlicht wat binnenkomt). Je kan de basiskleur vrij kiezen.
De vlokjes bestaan ook in enkele soorten, ik dacht dat andere zwartwit of met meer opvallende kleurtinten waren (hij had ook zwarte basis met gouden vlokjes, had ie eens in een toilet moeten plaatsen).
Qua krassen: het is op zolder, er is nog verbouwd geweest (veel stof) en zoonlief heeft al flink lego en playmobil rondgestrooid, maar niets opvallend aan te zien. Ga nu ook weer niet op mijn knieën rondkruipen, maar ben er nog best tevreden van.
Denk dat er wel wat variatie in zit, deze werd in 5 lagen (dus 5 dagen) gelegd, vloerder ging soms in onderaanneming bij andere helpen die het in 3 dagen rond krijgen, die zijn goedkoper maar hij is blij dat daar zijn naam niet aan verbonden is. Dacht dat het 1 onderlaag, 2 lagen basiskleur, vlokjes strooien en 2 lagen topcoating was. Kan me inbeelden dat 1 topcoating minder sterk is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-08 12:58
Beetje laten reactie maar superdruk met de oplevering geweest. Wij zijn vooralsnog super tevreden en hebben al verschillende keren wat laten vallen waarvan wij dachten dat dit een deuk ging zijn maar allemaal niets aan het handje. Ik heb een paar sfeerimpressies toegevoegd.

• remkay
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-05 16:18
Marinos83 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:24:
Heeft er iemand ervaring met een Epoxy gietvloer of een andere hardere variant?
Wat me aanspreekt is dat je daarmee veel minder last van krassen hebt, wat toch het meest genoemde nadeel is van een PU gietvloer. Het wordt echter niet standaard toegepast dus zal vast ook weer zijn eigen nadelen kennen. Dat het keihard is zal bijvoorbeeld ook zorgen voor meer galm/echo, en je moet niet je telefoon laten vallen. Maar dat zal bij tegels toch net zo zijn?
De vorige bewoner van mijn woning had een epoxy gietvloer laten aanbrengen. In tegenstelling tot een PU gietvloer, waar een beetje demping en rekbaarheid in zit, geeft een epoxy gietvloer niet mee en zullen er barsten ontstaan als de vloer nog een beetje 'werkt', wat bij nieuwbouw woningen vaak het geval is. Als een epoxy vloer de verbinding met de ondergrond verliest, klinkt het niet alleen hol, maar kan ook barsten als er een zwaar voorwerp op valt (foto 3).

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29
Sinds een paar weken is mijn troffelvloer gereed. Eerste impressie is erg positief. Mooi strak, geen voegen, maar toch iets minder steriel als een gietvloer. Hoe de vloer zich gaat houden moet de komende jaren gaan blijken, mijn verwachting (en hoop) is wel dat het minder kwetsbaar is dan een gietvloer, technisch gezien zou de vloer veel robuster moeten zijn. Misschien voor sommige hier een goed alternatief:

Voordelen:
- Geen voegen
- Waterdicht
- Goed geschikt tegen puntbelasting
- Goed chemisch resistent
- Door zijn dikte van ca 6mm kun je kleine hoogteverschillen in de ondervloer corrigeren
- Geschikt voor in de badkamer
- Goede combinatie met vloerverwarming
- Minder kwetsbaar dan een gietvloer

Nadelen:
- Harde vloer, niet enigszins zacht zoals een gietvloer
- Je huis moet leeg en is meerdere dagen niet toegankelijk
- Het aanbrengen is een ambacht, je hebt een vakman nodig
- Het is geen goedkope vloer

[Voor 14% gewijzigd door lithoijen op 09-11-2021 09:26]

• justlikethat
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-03 08:49
Wij hebben een gietvloer laten leggen door Vloerenkunst uit Groningen. De vloer is mooi maar we zien toch een aantal zaken waarvan we als leken niet weten of dit wel ok is.

Naast vele haartjes en stofjes zien we ook veel witte vlekjes in de grijze vloer. Op de foto zijn er een paar te zien. Door het huis zijn er vele te vinden, variërend in grootte.

Is dit een normaal verschijnsel bij een PU gietvloer? De leverancier geeft aan dat het normaal is bij een gietvloer. Wij zijn benieuwd hoe er op dit forum over wordt gedacht ;-)

• Robbynho
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-07 09:13
Wij kregen in onze microtopping vloer plots een scheur naast de uitzetvoeg... (2-3 maanden na plaatsing)
Volgens de plaatser is er helaas geen oplossing meer voor.

Wat denken jullie hiervan? Er moet toch wel iets mogelijk zijn?
Reep uitslijpen en opnieuw proberen aanbrengen? Of lukt dit helemaal niet?

[Voor 39% gewijzigd door Robbynho op 20-06-2022 15:48]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee