Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Ik begrijp niet dat Teunissen zich in de laatste 1,5 km terug laat zakken om Groenewegen te halen. Die zat veel te ver van achteren terwijl Teunissen zelf een hele goede uitgangspositie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Etappe 4:
Top 5:
1. Elia Viviani
2. Alexander Kristoff
3. Caleb Ewan
4. Peter Sagan
5. Dylan Groenewegen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Groenewegen dus nog niet helemaal hersteld van de val, gaf hij net aan bij de NOS. Wel logisch als je met +60km/h tegen het asfalt klapt.
KlaasjeNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:37:
Ik begrijp niet dat Teunissen zich in de laatste 1,5 km terug laat zakken om Groenewegen te halen. Die zat veel te ver van achteren terwijl Teunissen zelf een hele goede uitgangspositie had.
Tja stalorders hè, hij is de knecht van Dylan, dat hij zaterdag voor de winst kon gaan was omdat Dylan op de grond lag, anders had hij ook een lead-out moeten doen.

[ Voor 63% gewijzigd door Qu3st op 09-07-2019 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ja, snap ik niet waarom ze zich dan niet richten op Teunissen.
Groenewegen heeft later in de Tour ook nog kansen als hij meer hersteld is. Nu moest Teunissen zich teveel richten op Groenewegen en zaten ze er niet goed bij.
Ze zaten teveel in de wind, wat ze mooi lieten zien tijdens de analyse van de sprint.

De etappe voor morgen ziet er leuk uit. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Qu3st schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:44:
Groenewegen dus nog niet helemaal hersteld van de val, gaf hij net aan bij de NOS. Wel logisch als je met +60km/h tegen het asfalt klapt.

[...]

Tja stalorders hè, hij is de knecht van Dylan, dat hij zaterdag voor de winst kon gaan was omdat Dylan op de grond lag, anders had hij ook een lead-out moeten doen.
Ik begrijp dat het stalorders zijn, maar juist die stalorders van TJV snap ik in deze situatie niet. Teunissen verkeert in bloedvorm, zit in een goede positie en moet een herstellende Groenewegen in geslagen positie ophalen. Het bevestigt opnieuw het gevoel dat ik al jaren heb over een falend tactisch beleid bij de ploeg van Plugge. Of het nou Rabobank, Blanco, Lotto/Jumbo of Jumbo/Visma is. Ik durf zelfs te stellen dat datzelfde beleid er debet aan is dat renners als Kelderman en Gesink nooit lekker uit de verf kwamen en in finales vaak helemaal op een verkeerde plek zaten met alle gevolgen van dien.

[ Voor 15% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-07-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

KlaasjeNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Ik begrijp dat het stalorders zijn, maar juist die stalorders van TJV snap ik in deze situatie niet. Teunissen verkeert in bloedvorm, zit in een goede positie en moet een herstellende Groenewegen in geslagen positie ophalen. Het bevestigt opnieuw het gevoel dat ik al jaren heb over een falend tactisch beleid bij de ploeg van Plugge.
Het ging allemaal ook heel snel, Groenewegen zat helaas gewoon aan de verkeerde kant van het peleton. Had hij wel Teunissen hebben kunnen volgen, was het wel stuk beter gegaan. 4e plek is namelijk helemaal niet slecht. In zo'n sprint zit het hem allemaal in de details, winnen of verliezen zit heel dichtbij elkaar. Misschien hadden ze de call voor Teunissen wel gegeven als ze doorhadden waar Groenewegen zat, en in zo'n finale gaat het allemaal ook heel snel, en je weet niet of de ploegleiders het allemaal goed hebben kunnen zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, met goed beleid en een beetje geluk hadden ze nu vier uit vier gehad in plaats van een schamele twee uit vier... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

Shabbaman

Got love?

*team wint openingsetappe*

*team wint ploegentijdrit*

"falend beleid"

Wacht wat?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Van wat ik zo kon zien leende de hele slotfase niet echt voor om goed treintjes te gaan rijden.
Teveel chaos en hectiek. Het was ieder voor zich, en dat had Teunissen misschien ook moeten doen, maar toch knap dat Groenewegen zo ver is gekomen.

Maar die Sagan is en blijft ook een beest he, die klim kon hij wel achterstevoren met dit tempo meerijden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Shabbaman schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:01:
*team wint openingsetappe*

*team wint ploegentijdrit*

"falend beleid"

Wacht wat?
De winst in de openingsetappe was redelijk lucky, maar daarom niet minder mooi. De winst in de ploegentijdrit heeft alles met trainen en weinig met tactiek tijdens de rit zelf te maken. Kijk je naar eerdere overwinningen van Groenewegen, dan deed hij dat veelal op eigen kracht door het wiel van een andere ploeg te pakken ipv dat het treintje van Jumbo controleerde. De afgelopen grote ronden ook genoeg tactische flaters gezien waarbij Jumbo op kop een etappe controleerde en er in de finale helemaal niet meer aan te pas kwam. En waarom draaiden ze überhaupt op kop zonder dat ze zelf een gele, rode of roze trui te verdedigen hadden?

De huidige wetenschappelijke benadering zorgt nu in elk geval voor wat resultaten, maar de afgelopen 10 a 20 jaar was de ploeg nou niet het toonbeeld van tactisch vernuft. Terwijl het toch een van de rijkere ploegen in het peloton was.

Verder kan het zo zijn dat het zicht in de wagen van de ploegleiding niet optimaal was, maar dan moet je gewoon een derde man voor een groot scherm zetten die roept dat Dylan in geslagen positie zit terwijl Teunissen er heel goed bij zat.

Er lijkt bij de leiding een soort koppigheid te zitten die er niet uit wil. Dylan is de grote man in de sprint, dus moet hij er koste wat het kost bij zitten en niemand die anders beslist omdat Teunissen in bloedvorm verkeert en Groenewegen nog herstellende is. Zo hebben we de ploeg in het verleden ook vast zien houden aan het klassement van kopmannen die op dat moment al volslagen kansloos waren, maar waarmee je de rest van de ploeg de kans op een dagzege ontneemt. Men lijkt gewoon te behouden en te laat te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

KlaasjeNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:27:
[...]

De winst in de openingsetappe was redelijk lucky, maar daarom niet minder mooi. De winst in de ploegentijdrit heeft alles met trainen en weinig met tactiek tijdens de rit zelf te maken. Kijk je naar eerdere overwinningen van Groenewegen, dan deed hij dat veelal op eigen kracht door het wiel van een andere ploeg te pakken ipv dat het treintje van Jumbo controleerde. De afgelopen grote ronden ook genoeg tactische flaters gezien waarbij Jumbo op kop een etappe controleerde en er in de finale helemaal niet meer aan te pas kwam. En waarom draaiden ze überhaupt op kop zonder dat ze zelf een gele, rode of roze trui te verdedigen hadden?

De huidige wetenschappelijke benadering zorgt nu in elk geval voor wat resultaten, maar de afgelopen 10 a 20 jaar was de ploeg nou niet het toonbeeld van tactisch vernuft. Terwijl het toch een van de rijkere ploegen in het peloton was.

Verder kan het zo zijn dat het zicht in de wagen van de ploegleiding niet optimaal was, maar dan moet je gewoon een derde man voor een groot scherm zetten die roept dat Dylan in geslagen positie zit terwijl Teunissen er heel goed bij zat.

Er lijkt bij de leiding een soort koppigheid te zitten die er niet uit wil. Dylan is de grote man in de sprint, dus moet hij er koste wat het kost bij zitten en niemand die anders beslist omdat Teunissen in bloedvorm verkeert en Groenewegen nog herstellende is. Zo hebben we de ploeg in het verleden ook vast zien houden aan het klassement van kopmannen die op dat moment al volslagen kansloos waren, maar waarmee je de rest van de ploeg de kans op een dagzege ontneemt. Men lijkt gewoon te behouden en te laat te handelen.
Heb je daar een bron van? Ik meen dat ze veelal in de middenmoot bivakkeren. Jij let waarschijnlijk veel op Jumbo, maar andere ploegen falen net zo hard? Maar daar is de aandacht niet op.

Ben benieuwd naar statistieken of feiten die je gevoel(?) onderschrijven. Dan neem ik graag aan ;) Ik meen dat ze veelal rond de top 10 schommelen qua team statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moet zeggen dat Tour du Jour wel beter wordt. gister uit verveling even op NOS gekeken, maar het ging meer over de gasten dan wielrennen(en mijn vriend D.Nelissen) :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Vos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:47:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik meen dat ze veelal in de middenmoot bivakkeren. Jij let waarschijnlijk veel op Jumbo, maar andere ploegen falen net zo hard? Maar daar is de aandacht niet op.

Ben benieuwd naar statistieken of feiten die je gevoel(?) onderschrijven. Dan neem ik graag aan ;) Ik meen dat ze veelal rond de top 10 schommelen qua team statistieken.
Ik geef toe dat het een onderbuikgevoel is waarvoor ik niet direct de statistieken klaar heb om het te onderbouwen. Het is eerder een opeenstapeling aan frustrerende momenten tijdens de koers, waarvan het terugzakken van Teunissen in de finale vandaag er ook weer eentje is. Wil je toch wat statistieken, dan zou je de teambudgetten naast de teamklassementen van de afgelopen jaren kunnen leggen en zie je dat de ploeg vrijwel elk jaar op een lagere positie in het klassement eindigt dan de positie die ze innemen qua besteedbaar budget. Kijk je bijvoorbeeld naar Sunweb, dan is dat precies andersom. Dat is dan ook deels te danken aan een klasbak als Dumoulin, maar dat is dan weer een renner waar men het uitgerekend bij Rabobank niet in zag zitten.

Nou is 2 overwinningen in 4 etappes een geweldige prestatie, dus ik wil de ploeg niet afzeiken. Het lijkt erop/ik hoop dat ze van fouten uit het verleden hebben geleerd. Sowieso zit er al flink wat meer peper in de ploeg sinds Merijn Zeeman erbij zit, maar het terug laten zaken van Teunissen was vandaag gewoon een fout. Hopelijk de enige deze Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, net of Rabobank het niet in Dumoulin niet zag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D--LCpCWwAIkTFW.jpg:large

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Huh, wat? Ik hoorde gisteravond op tv ook al wat over boetes en regeltjes en gezeur over pietluttigheden, maar is er nou serieus gedoe met de douane over de lengte van de sokken bij de wielrenners...? O-)

In die interviewtjes met Herman van de Zand in het weekend had Mike Teunissen overigens ook een soort 'voetbalkousen' aan. Is volgens mij een trend in heel veel sporten zoals hardlopen, volleybal, etc. Zal wel goed voor de doorbloeding of goed voor de spieren zijn of zo... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:40:
Huh, wat? Ik hoorde gisteravond op tv ook al wat over boetes en regeltjes en gezeur over pietluttigheden, maar is er nou serieus gedoe met de douane over de lengte van de sokken bij de wielrenners...? O-)

In die interviewtjes met Herman van de Zand in het weekend had Mike Teunissen overigens ook een soort 'voetbalkousen' aan. Is volgens mij een trend in heel veel sporten zoals hardlopen, volleybal, etc. Zal wel goed voor de doorbloeding of de spieren zijn of zo... :)
Kijk eens linksboven in het plaatje :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Hackus schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:06:
Moet zeggen dat Tour du Jour wel beter wordt. gister uit verveling even op NOS gekeken, maar het ging meer over de gasten dan wielrennen(en mijn vriend D.Nelissen) :D
Vind De Avondetappe dit jaar ook nog niet heel boeiend. Blijf het jammer vinden dat Mart Smeets het niet meer presenteert. Die hoort er gewoon bij. Gelukkig doet hij de NOS podcast "De Kopgroep" zodat ik hem nog wel iedere dag kan horen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stand geel voor etappe 5

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/69kl7a.png

Etappe 5

Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/5/13113/0:0,960:579-960-0-70/4ff1f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Kijk eens linksboven in het plaatje :P .
Haha... _/-\o_

Maar het zou wel eens voorspellend kunnen zijn. Ik verbaas me nergens meer over... O-)

IK hoop vandaag op een leuke rit met veel ontsnappingen en vuurwerk van de Nederlanders... :z

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 10-07-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaan we nou ondanks al die klimmetjes straks gewoon weer sprinten...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou Wellens het redden, of worden ze zo opgevreten door het peloton ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hackus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:56:
Zou Wellens het redden, of worden ze zo opgevreten door het peloton ?
Ze laten de kopgroep nog wel een tijdje bungelen, maar ik denk niet dat ze het echt gaan redden tot het eind. Dan wordt het of een massasprint of een type als Alaphilippe gaat er nog vandoor in de laatste kilometers... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wut, die pakken daar even de binnenbocht? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

't Is een optochtje, Hagen gelost, maar komt door de langzame afdaling terug bij het peloton.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt op een sprint uit te lopen, maar dan wellicht zonder een paar topsprinters. De 'GC guys' zoals de Engelsen en Amerikanen ze noemen sparen zich voor morgen.

Een Nederlandse overwinning zit er best in. Zou mooi zijn! :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yeeaaahhh, die was mooi.

stage:
1: P. SAGAN: 04h 02' 33''
2: W. VAN AERT zt
3: M. TRENTIN zt

4. Sonny Colbrelli
5. Greg Van Avermaet

[ Voor 79% gewijzigd door Hackus op 10-07-2019 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sagan! _O_

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sagan! _/-\o_

Hij maakt het toch weer waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom lieten zoveel sprinters het lopen dan? Geen extreme aankomst toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MikeyMan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:29:
Waarom lieten zoveel sprinters het lopen dan? Geen extreme aankomst toch?
Die waren er al afgewaaid op de klimmetjes hiervoor...

Knappe uitslag voor tour-debutant Wout van Aert! _/-\o_ :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fiber schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:31:
[...]

Die waren er al afgewaaid op de klimmetjes hiervoor...

Knappe uitslag voor tour-debutant Wout van Aert! _/-\o_ :)B
Ah check, kom net binnen vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Staat Sagan weer hoor met z’n skibril. :D

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rivanov schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:45:
Staat Sagan weer hoor met z’n skibril. :D
Hij staat er in ieder geval! _/-\o_

Tom Dumoulin kan zijn seizoen wel afschrijven denk ik als ik de berichten zo hoor. Ik zou zeggen eerst weer eens beter worden en helemaal fit worden en dan alle pijlen op volgend seizoen. En dan geen Giro meer maar gewoon alles op de Tour. Als hij hem ooit nog eens wil winnen dan moet hij toch opschieten, hij wordt ook al weer bijna 29...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Voor een wielrenner is 29 niet heel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik verbaas me altijd over renners die het een goed idee vinden om Sagan naar de finish te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vos schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:23:
Voor een wielrenner is 29 niet heel oud.
Niet heel oud, maar ook niet heel jong. Eigenlijk de leeftijd dat je als wielrenner op je absolute top moet zijn. De gemiddelde leeftijd van de tourwinnaars sinds de Tweede wereldoorlog is tegen de 28, dus het kan nog prima, maar hij moet ook geen vijf jaar meer wachten of zo. Hij heeft het volgens mij ook nog nooit echt serieus geprobeerd.

Ik blijf wel in Tom geloven hoor, maar ik zou dit seizoen gewoon echt afschrijven en vanaf volgend seizoen alles op de Tour richten. Alle andere ritten die hij rijdt beschouwen als voorbereiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Er is nog geen Tour geweest die op zijn lijf is geschreven. Hij is geen topklimmer dus er zullen voldoende tijdrit kilometers in moeten zitten. Hopelijk volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:40:
Ik verbaas me altijd over renners die het een goed idee vinden om Sagan naar de finish te brengen.
Joh. Rij jij 'm eraf de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Smultie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:59:
[...]

Joh. Rij jij 'm eraf de volgende keer?
Laat zijn team dan maar rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Blijkbaar gaat het dan morgen echt beginnen. Ben benieuwd. Maar ik vrees dat we ook morgen nog moeten wachten tot de allerlaatste klim voor het echte vuurwerk... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

KlaasjeNL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:27:
Kijk je naar eerdere overwinningen van Groenewegen, dan deed hij dat veelal op eigen kracht door het wiel van een andere ploeg te pakken ipv dat het treintje van Jumbo controleerde. De afgelopen grote ronden ook genoeg tactische flaters gezien waarbij Jumbo op kop een etappe controleerde en er in de finale helemaal niet meer aan te pas kwam.
Groenewegen heeft dit seizoen al 10 overwinningen geboekt, alleen Alaphilippe heeft er meer (11).
Dat treintje van Jumbo loopt dit seizoen echt prima, zoals heel Jumbo dit seizoen tot nu toe geweldig presteert (en er de laatste jaren een knap stijgende lijn in het jaarlijkse aantal overwinningen zit).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stand Geel na etappe 5
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/attao7.png

Hier gaat na etappe 6 van vandaag wel wat verschuiven.

Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/6/13114/0:0,960:579-960-0-70/fb0b1

Nieuws mbt Tom Dumoulin

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 11-07-2019 12:00 . Reden: foutje :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:21:
Stand Geel na etappe 5
[Afbeelding]

Hier gaat na etappe 6 van vandaag wel wat verschuiven.

[Afbeelding]

Nieuws mbt Tom Dumoulin
Dat klassement klopt niet toch? Van Aert heeft 6 boniseconden gepakt en zou op 14 sec. moeten staan.

Zie nu dat dit het klassement is na etappe 4 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BreadFan op 11-07-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Fiber schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:09:
Blijkbaar gaat het dan morgen echt beginnen. Ben benieuwd. Maar ik vrees dat we ook morgen nog moeten wachten tot de allerlaatste klim voor het echte vuurwerk... :)
Misschien gaan de Movistar al wel een klimmetje eerder, ze staan toch wel wat verder achter. Ik heb zin in vanmiddag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Qu3st schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:55:
[...]

Misschien gaan de Movistar al wel een klimmetje eerder, ze staan toch wel wat verder achter. Ik heb zin in vanmiddag 8)
Ik hoop altijd dat ze er vanaf de start allemaal invliegen, maar dat gebeurt helaas bijna nooit... O-)

Maar daar is zo'n rit gewoon te lang voor denk ik. Eigenlijk zouden ze de finish gewoon op 50,5 km moeten leggen, dan zou je echt spektakel krijgen denk ik. Maar het zal toch wel mooi worden hoor, vandaag. Jammer dat de tv er niet vanaf de start bij is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

Kluus

Gang is alles

Fiber schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:42:
[...]

Niet heel oud, maar ook niet heel jong. Eigenlijk de leeftijd dat je als wielrenner op je absolute top moet zijn. De gemiddelde leeftijd van de tourwinnaars sinds de Tweede wereldoorlog is tegen de 28, dus het kan nog prima, maar hij moet ook geen vijf jaar meer wachten of zo. Hij heeft het volgens mij ook nog nooit echt serieus geprobeerd.

Ik blijf wel in Tom geloven hoor, maar ik zou dit seizoen gewoon echt afschrijven en vanaf volgend seizoen alles op de Tour richten. Alle andere ritten die hij rijdt beschouwen als voorbereiding. :)
Mwah, kan toch nog wel even?
Chris Froome 34
Valverde 39
Nibali 34 (wordt 35)

Toch zo even een paar toppers die halverwege tot zelfs eind 30 zitten, en dan heb ik nog niet eens erg mijn best gedaan. Oke, die zitten al wel even op hun niveau, maar dat zit Tom denk ik ook wel, alleen heeft hij de tour inderdaad nog niet echt geprobeerd.

Maar ik hoop het ook hoor, volgend jaar! :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 11-07-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voorlopig doen ze het nog rustig aan... :z

Wel mooie plaatjes, dat dan weer wel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

De voorsprong loopt maar op, het peloton fietst op zijn gemak. Gaat het vandaag vuurwerk worden? Het lijkt er niet echt op, niemand heeft zin om die voorsprong weg te fietsen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bijna 8 minuten voor het peloton Geel

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2mpluup.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Een leuke montage van onze vrienden van Sporza:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Qu3st schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:06:
De voorsprong loopt maar op, het peloton fietst op zijn gemak. Gaat het vandaag vuurwerk worden? Het lijkt er niet echt op, niemand heeft zin om die voorsprong weg te fietsen tot nu toe.
Ze wachten tot de laatste klim...

Tot die tijd gebeurt er waarschijnlijk niks. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Fiber schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Ze wachten tot de laatste klim...

Tot die tijd gebeurt er waarschijnlijk niks. :z
Denkt Mobistar ook zo? Ze beginnen zich voorin te tonen. Hopelijk komt mijn voorspelling uit dat ze die één-na-laatste klim gas gaan geven.
En Bora toont zich ook. Voorsprong slinkt toch wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qu3st schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:06:
Dicht rijden hoeft toch ook niet? Als de favorieten straks (liefst de volgende klim al) elkaar maar op een hoopje proberen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:42:
[...]

Dicht rijden hoeft toch ook niet? Als de favorieten straks (liefst de volgende klim al) elkaar maar op een hoopje proberen te rijden.
Dat zeker niet, maar zoals ze nu rijden gaat het wel hard. En vooral dat laatste stuk gaan die minuten er hard af.
Ik hoop ook op een aanval op voorlaatste klim, maar Movistar gaat a la Ineos strak tempo rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Straks dus nog even een stukje veldrijden :D Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Serieus klimmen hier en de slotklim moet nog komen.
Leuke etappe vandaag :)

Ben benieuwd of de kopgroep het gaat redden op de slotklim.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

De Belgen gaan los, 3 man in de kopgroep!

Gaan zij het redden, of komt er toch nog een duveltje uit het doosje? Dit kan toch echt niet meer fout gaan voor die 4 man vooraan?

Gaat in de laatste kilometer toch een minuut van de voorsprong af.

[ Voor 39% gewijzigd door Qu3st op 11-07-2019 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch nog spannend...

In de laatste 5 minuten...

Teuns!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die regisseur mogen ze ook meteen de berg af trappen... Midden in de sprint voor de overwinning even terug naar Bardet die eraf gaat 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Mooi voor de belgen. :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:54:
Die regisseur mogen ze ook meteen de berg af trappen... Midden in de sprint voor de overwinning even terug naar Bardet die eraf gaat 8)7
Tja het blijven Fransen....

Wat een einde van de etappe! Leuk voor de Belgen, Teuns! :)B

Geen geel meer voor Alaphilippe! En Kruiswijk kraakte ook heel hard en zakte door het ijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Qu3st op 11-07-2019 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet al te best van Kruijswijk. Bardet verliest ook best veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Waarom wacht Bennet niet even op Kruiswijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Was tie nou wel of niet over de lijn...? O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Degene in de bus zullen nog moeite hebben naar boven te komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
Erg mooie finale, maar 4 uur van de 4,5 uur nog saaier dan de F1 grandprix van Frankrijk van dit jaar. Maar bij wielrennen hoor je niemand roepen dat het anders moet. Daar wordt dit gewoon geaccepteerd... gelukkig.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ciccone met 6 seconden voorsprong de nieuwe gele truidrager.
Thomas kwam ook sterk terug. Kruijswijk al tijdsverlies ai.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Exocet schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:56:
Niet al te best van Kruijswijk. Bardet verliest ook best veel.
Valt wel mee toch. Tien seconden of zo achter op Thomas in het algemeen klassement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Kruiswijk moet zorgen dat hij weer zo'n sterke derde week heeft. Niet iedereen die hier nu goed scoort gaat dat drie weken lang doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Geel na etappe 6

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1z1wsqc.png

Niks aan het handje voor Kruijswijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:03:
Erg mooie finale, maar 4 uur van de 4,5 uur nog saaier dan de F1 grandprix van Frankrijk van dit jaar. Maar bij wielrennen hoor je niemand roepen dat het anders moet. Daar wordt dit gewoon geaccepteerd... gelukkig.
Bij wielrennen weet je dat er eigenlijk altijd wel een spannend deel aan het einde komt, dat scheelt (voor mij tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 15:29

Zeddicius

Conscience do cost

Kruijswijk moet het nooit hebben van dit soort aankomsten, te stijl. Ja, hij heeft tijd verloren (zoals verwacht), maar zijn tijd komt nog wel. Ik hou nog steeds goede hoop op podium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag etappe 7

Grote kans op massasprint (Go Dylan) *O*
Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/7/13117/0:0,960:579-960-0-70/f608e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Die heeft gisteren al gewonnen hoor :+

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fuelke schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Die heeft gisteren al gewonnen hoor :+
Is volgens mij op dit moment de meest voorkomende voornaam in de tour:
  • Groenewegen
  • Teuns
  • Van Baarle
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 07:39
Fiber schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Is volgens mij op dit moment de meest voorkomende voornaam in de tour:
  • Groenewegen
  • Teuns
  • Van Baarle
_/-\o_
Wat dacht je van Michael ;)

Michael Morkov
Michael Woods
Michael Hepburn
Michael Schar
Michael Matthews
Michael Valgren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Koploper07 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:53:
[...]

Wat dacht je van Michael ;)

Michael Morkov
Michael Woods
Michael Hepburn
Michael Schar
Michael Matthews
Michael Valgren
O ja, en natuurlijk de onvermijdelijke Michael Boogerd elke avond. (Doet het overigens prima hoor...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Deze moet ik toch ff een keer hier droppen: https://twitter.com/ukcyclingexpert

Geniaal twitteraccount. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Opeens gaan ze echt koersen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwacht je niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helaas een storm in een glas water... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Komt een spannende sprint aan. Zou 't Groenewegen het nu wel lukken?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bijna 70 km/h met Wout van Aert op kop... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Yes!! Groenewegen!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Of??? Man wat close :P

[ Voor 64% gewijzigd door Hippocampus op 12-07-2019 17:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat een klasbak die Groenewegen! _/-\o_

Echt vreselijk goed afgemaakt. Ongelofelijk knap met al die druk er op. _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Fiber op 12-07-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sagan verslagen, klasse hoor!

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Ja Groenewegen, goede revanche :)F

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Mooi mooi :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:40
Pff die was nog close! Bij Ewan komt in volle sprint gewoon 2x zijn achterwiel van de grond.. houdt hij dat wiel wel aan de grond wint hij volgens mij gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bwaaah, net pas thuis en niks gezien.@Fuelke Deze Dylan dus :D

Uitslag etappe 7

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cwvt03.png

Geel na etappe 7
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FKryNX2Y/Geel.png

[ Voor 59% gewijzigd door Hackus op 12-07-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

saikol schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:50:
Pff die was nog close! Bij Ewan komt in volle sprint gewoon 2x zijn achterwiel van de grond.. houdt hij dat wiel wel aan de grond wint hij volgens mij gewoon
Hij deed het erg goed, maar als je de sprint terugkijkt zie je wel dat hij wat langer in de luwte rijdt dan Groenewegen. Maar hij had aan het eind wel meer snelheid dan Groenewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Kan Groenewegen ook niet net iets meer rechtdoor sprinten tov Ewen die net wat meer rond anderen moet?

Niet in de mate dat Ewan vorige spurts moest laveren maar toch vond ik dat het hem misschien de zege kost.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heh. Is dat weer typisch voor Nederlandse wielerfans? Groenwegen wint niet eenvoudig de etappe en de sprint, nee, er moet worden vastgesteld waarom anderen deze keer niet sneller waren dan hem.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ewan heeft te laat zijn sprint ingezet, kan iedereen gebeuren. Nu wint Groenewegen, dinsdag wint er weer een ander. (Sagan :D)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vandaag etappe 8 alweer

Afbeeldingslocatie: https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/8/13115/0:0,960:579-960-0-70/7da3c

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 13-07-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niki Terpstra lekker bezig in een goed kopgroepje met Thomas de Gendt, Alessandro De Marchi en Ben King.

Voorsprong al een tijdje stabiel met een kleine vijf minuten. Zou mooi zijn als ze het gaan redden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thomas gevallen...

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste