Fiets over de helft

Maar een paar etappes mee gereden....Smultie schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:05:
Iemand een Pinarello Dogma kopen? Lichte gebruikssporen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Altijd welkom! :-)Fiber schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:25:
Omdat ze moe zijn...
Geweldig! Ik ga Belg worden...!![]()
![]()
![]()
![]()
De Gendt![]()
![]()
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dat wel, en sommige dagen waren echt mooi, maar van mij mogen de kopmannen voor het algemeen klassement ook wel eens wat gaan laten zien...Fuelke schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:39:
Voor ons Belgen was het alweer smullen. Morgen nog een dag, en dan pas de eerste rustdag.
Dan zijn heel wat koersdagen voor ze de eerste keer mogen rusten.
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 14-07-2019 20:15 ]
Was het vorig jaar ook zo dat ze pas op dinsdag gingen rusten? Ik ben een beetje van slag namelijk haha, al komt de rustdag voor mij nu ook beter uitFuelke schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:39:
Voor ons Belgen was het alweer smullen. Morgen nog een dag, en dan pas de eerste rustdag.
Dan zijn heel wat koersdagen voor ze de eerste keer mogen rusten.
[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 15-07-2019 16:39 ]
[ Voor 64% gewijzigd door Fiber op 15-07-2019 17:14 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 15-07-2019 17:45 ]
Die kop van Viviani, onbetaalbaarFiber schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:13:
Fantastisch gereden van Wout van Aert!
De derde sprinter van de jumbo's!![]()
![]()
![]()
Een veldrijder verslaat gewoon Sagan en de andere sprinters!
[ Voor 55% gewijzigd door Andamanen op 15-07-2019 18:58 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dan hebben ze daar ook eindelijk eens een echte sprinter...cbr600f4i schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:50:
Dus Kittel naar Jumbo-Visma volgend jaar...
[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 15-07-2019 21:00 ]
Wat zei die precies dan?cbr600f4i schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:50:
Dus Kittel naar Jumbo-Visma volgend jaar.
Het staat nergens officieel maar vond de opmerking van Dylan Groenewegen tegen Kittel toch redelijk weinig verhullend.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Ik denk voornamelijk DeCeuninck-Quickstep... Die hebben het wel voor waaiers trekken, en Lampaert had in een interview 's morgens ook al half laten vallen dat er 'vanalles' kon gebeuren onderwegD-e-n schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:45:
Was het nu onder andere de ploeg van Uran die het lont aanstak? Of heb ik het mis?
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
1. Jumbo-Visma 66.560 euro 2. Lotto-Soudal 53.530 euro 3. Deceuninck-QuickStep 43.750 euro 4. Bora-Hansgrohe 32.710 euro 5. Bahrain-Merida 29.950 euro 6. Trek-Segafredo 27.460 euro 7. Mitchelton-Scott 19.930 euro 8. Wanty-Groupe Gobert 18.060 euro 9. Team Sunweb 14.090 euro 10.Team Ineos 11.840 euro 11.Groupama-FDJ 11.600 euro 12.Cofidis 10.560 euro 13.CCC Team 9.970 euro 14.UAE Team Emirates 8.990 euro 15.Team Dimension Data 6.860 euro 16.Total Direct Energie 5.510 euro 17.Katusha-Alpecin 5.380 euro 18.EF Education First 5.080 euro 19.AG2R La Mondiale 4.320 euro 20.Arkea-Samsic 3.840 euro 21.Astana Pro Team 2.960 euro 22.Movistar 2.800 euro
In eerste instantie was het inderdaad EDF die probeerde de boel op de kant te zetten. Ging alleen niet hard genoeg dus namen DQ en Ineos over, en toen ging notabene Uran overboord. Schijnbaar zat Uran al in het rood te rijden toen zijn ploeg begon met hard rijden.KipCurreh schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:43:
[...]
Ik denk voornamelijk DeCeuninck-Quickstep... Die hebben het wel voor waaiers trekken, en Lampaert had in een interview 's morgens ook al half laten vallen dat er 'vanalles' kon gebeuren onderweg
vandaag idd, maar hij heeft al tijd verloren bergop.....Fiber schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:16:
Kruiswijk doet overigens ook goede zaken!
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Wat volledig in de lijn der verwachtingen lagTens schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:48:
[...]
vandaag idd, maar hij heeft al tijd verloren bergop.....
twee Ineos mannen en Alaphilippe voor zich. Die laatste is een verrassing en die rijd je er toch ook niet 123 af, peloton zal nog spijt krijgen dat ze hem de tijdwinst gegund hebben.
Hij zal ze wellicht niet alle drie inhalen maar er hoeft er maar één tussenuit te vallen en hij staat op het podium in Parijs, wat gewoon erg goed is. En Kruiswijk heeft de reputatie van een diesel te zijn, die steeds beter wordt in een grote ronde.Tens schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:48:
[...]
vandaag idd, maar hij heeft al tijd verloren bergop.....
twee Ineos mannen en Alaphilippe voor zich. Die laatste is een verrassing en die rijd je er toch ook niet 123 af, peloton zal nog spijt krijgen dat ze hem de tijdwinst gegund hebben.
Nou ja, hij wordt niet perse beter naarmate de ronde vordert, hij kan alleen zijn niveau heel goed vasthouden, waar andere renners vaak minder worden.Fiber schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:54:
[...]
Hij zal ze wellicht niet alle drie inhalen maar er hoeft er maar één tussenuit te vallen en hij staat op het podium in Parijs, wat gewoon erg goed is. En Kruiswijk heeft de reputatie van een diesel te zijn, die steeds beter wordt in een grote ronde.
Ik geef geen garanties, maar ik heb goede hoop voor hem!
Wat ook mee gaat spelen; Team Jumbo draait geweldig, dan kan vaak iedereen net een trapje meer.Fiber schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:54:
[...]
Hij zal ze wellicht niet alle drie inhalen maar er hoeft er maar één tussenuit te vallen en hij staat op het podium in Parijs, wat gewoon erg goed is. En Kruiswijk heeft de reputatie van een diesel te zijn, die steeds beter wordt in een grote ronde.
Ik geef geen garanties, maar ik heb goede hoop voor hem!
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
...
[ Voor 5% gewijzigd door Andamanen op 16-07-2019 13:55 ]
Team Ineos heeft zelf al aangegeven dat ze hoogstwaarschijnlijk defensief gaan koersen.Andamanen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:34:
Dat Ineos weer dezelfde strategie gaat volgen als alle eerdere jaren twijfel ik niet aan. Ik hoop echter vooral de de ploegen van de andere klassementsrenners een beetje durven te pokeren. Dus als bijvoorbeeld Fuglsang en Bardet vroeg aanvallen en een paar minuten wegrijden, dat dan niet Jumbo en Movistar gaan werken omdat ze bang zijn "plek 4" te verliezen. Laat Ineos het lekker oplossen.
Ik denk niet dat ie daar hetzelfde verdient of beter dan bij Ineos. Poels is/was erg belangrijk voor Froome.tomtom137 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:25:
Treurig eigenlijk dat Sunweb geen deuk in een pakje boter slaat. Denk dat Dumoulin snel weg is. Kan Poels mooi kopman worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 16-07-2019 17:19 ]
En ik denk dat Wout Poels het type is die helemaal geen kopman wil zijn. Natuurlijk wil hij zo nu en dan wel eens voor eigen kans kunnen gaan, en dat mag hij bij zijn huidige ploeg soms echt wel eens, maar echt kopman zijn met alle druk en aandacht die dat met zich meebrengt heeft hij volgens mij helemaal geen zin in. Volgens mij heeft hij dat ook wel eens geprobeerd op een WK of zo, en dat werd ook geen succes. Laat Wout Poels maar lekker zijn ding doen als tweede man, zonder gedoe aan z'n hoofd, dan is iedereen blij met hem en dat wordt ook echt wel gewaardeerd door de kenners.tomtom137 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:20:
Het ontbreekt bij Sunweb al langer aan een goede teamstrategie en aankoopbeleid. Sfeer schijnt slecht te zijn. Het zal best dat Poels veel verdiend bij Ineos, maar hij wil een keer iets anders dan superknecht/berggeit zijn, en kopman bij Ineos wordt hij niet. Hij zei vandaag dat hij een keer voor eigen kans wil gaan. En in de LBL heeft ie bewezen dat hij kan winnen.
⏩ PVOutput☀️
En toch maakt hij die wens kenbaar, al tijdenFiber schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:23:
[...]
En ik denk dat Wout Poels het type is die helemaal geen kopman wil zijn. Natuurlijk wil hij zo nu en dan wel eens voor eigen kans kunnen gaan, en dat mag hij bij zijn huidige ploeg soms echt wel eens, maar echt kopman zijn met alle druk en aandacht die dat met zich meebrengt heeft hij volgens mij helemaal geen zin in. Volgens mij heeft hij dat ook wel eens geprobeerd op een WK of zo, en dat werd ook geen succes. Laat Wout Poels maar lekker zijn ding doen als tweede man, zonder gedoe aan z'n hoofd, dan is iedereen blij met hem en dat wordt ook echt wel gewaardeerd door de kenners.
Wout Poels als meesterknecht voor Tom Dumoulin lijkt mij prachtig, of dat nou bij Sunweb, Jumbo, Ineos of desnoods Roompot is...
Iedereen weet toch al dat het een massa-sprint wordtFiber schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:54:
Hoppa!
Ze hebben er weer zin in. Knallen er direct vanuit het vetrek van tussen:
Anthony Perez en Stéphane Rossetto (Cofidis), Lilian Calmejane (Direct Energie) en Aimé De Gendt (Wanty-Groupe Gobert)
Leuk groepje met nu al twee minuten voorsprong. Het peloton doet het voorlopig rustig aan...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
⏩ PVOutput☀️
Ik denk Ewan of SaganKDL schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:07:
Groenewegen weer
⏩ PVOutput☀️
Helaas heeft ie de Tour moeten verlatenQuad schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:07:
Flinke val van Terpstra. Hopelijk valt het alleszins toch mee, al zag het er niet echt naar uit.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
[ Voor 69% gewijzigd door Hackus op 17-07-2019 18:08 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 18-07-2019 11:54 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 18-07-2019 12:30 ]
⏩ PVOutput☀️
🇫🇷 #TDF2019
— Team Bahrain Victorious (@BHRVictorious) 18 juli 2019
Our priority is the welfare of all our riders so will launch an immediate investigation but will not be commenting further until we have established what has happened to @RohanDennis.
Meantime we continue to support our riders who are mid-race.
[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 18-07-2019 15:52 ]
⏩ PVOutput☀️
Die laten ook alles lopen dus. Er wordt af en toe wel alles aan gedaan om de spanning om zeep te helpen zegFiber schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:30:
Ik acht de groep daar achter ook nog niet kansloos...
Het peloton doet inderdaad niks, maar dat was verwacht. Morgen moeten de kopmannen echt aan de slag in de tijdrit.
Vandaag kon je de Tour niet winnen, maar wel verliezen. Ineos en Quick Step laten niemand gaan die een gevaar vormt voor het algemeen klassement. Morgen gaat de Tour echt beginnen...Qu3st schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:53:
Mwah, niet echt spannend vandaag. Was zeker logisch met de komende 2 dagen maar Movistar had toch wel wat kunnen proberen?
Er zijn nog zat renners en teams over die in feite niets met het klassement van doen hebben. Ik vond het een laffe rit zoFiber schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:56:
[...]
Vandaag kon je de Tour niet winnen, maar wel verliezen. Ineos en Quick Step laten niemand gaan die een gevaar vormt voor het algemeen klassement. Morgen gaat de Tour echt beginnen...
Die zaten toch vrijwel allemaal in de kopgroep?MikeyMan schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:58:
[...]
Er zijn nog zat renners en teams over die in feite niets met het klassement van doen hebben. Ik vond het een laffe rit zo
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 18-07-2019 17:10 ]
Ik weet het. Maar dan maakt deze etappe nog wel een saaie. Dan was gisteren nog spannender imo.Fiber schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:56:
[...]
Vandaag kon je de Tour niet winnen, maar wel verliezen. Ineos en Quick Step laten niemand gaan die een gevaar vormt voor het algemeen klassement. Morgen gaat de Tour echt beginnen...
Eerste week was wel spannender dan de Giro van dit jaar vind ik.Fiber schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:05:
[...]
Die zaten toch vrijwel allemaal in de kopgroep?
Ik zie ook liever continu vuurwerk, maar dat zit er nou eenmaal niet in bij de Tour. Dan moet je de Ronde van Italië of Spanje gaan kijken. De Tour is controleren en tactiek. Meestal. Behalve als het onverwacht mis gaat zoals bij die prachtige waaier-etappe van vorige week. En sowieso, de Tour duurt drie weken, als je je vandaag kapot rijdt dan haal je Parijs niet. Eigenlijk is het ook meer een soort afval race. Er blijven steeds minder potentiële winnaars over.
En eigenlijk moet je het helemaal niet voor de sport kijken, maar gewoon lekker landschappen, mooie vogels, kastelen en kerken kijken waar toevallig een paar wielrenners doorheen rijden. Met de vriendelijke groeten van de Franse VVV...
[ Voor 47% gewijzigd door Qu3st op 18-07-2019 17:13 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 18-07-2019 17:38 . Reden: geel ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq