Ehm, WHY??
Even schetsen: je hebt 'n MBO-diploma, je hebt 3 jaar ervaring. Je bent onzeker.
Straks... heb je 'n vriendin, wil je samenwonen, huisje kopen, kindjes krijgen. En kom je er achter dat je, omdat je nú verkeerde keuzes maakt (lees: genoegen neemt met een absoluut schijntje) straks iedere keer ieder dubbeltje moet omdraaien - of helemaal niks kunt kopen.
Om het even heel vals te spelen: je bent het je toekomstige "ik", partner en kinderen verschuldigd. Tenzij je natuurlijk geen ambitie hebt om het huis uit te gaan, dat kan ook.
Het enige minpuntje is het loon momenteel, maar dat heb ik altijd voor lief genomen omdat toen ik hier begon ik niks kon.
*kuch* Bullshit. Al was het alleen maar omdat je werkgever je na je stage in dienst genomen heeft. Of doet hij dat met iedere stagiair? Je kúnt iets. Sterker nog, je kunt best veel. Anders had je ook je diploma niet gehaald. Anders had je werkgever niet keer op keer je contract verlengd. Want neem maar van mij aan, dat hij míj nooit in dienst had genomen, en als ik hem al zo gek had gekregen, dan had ik m'n proeftijd niet overleefd. Laat staan dat ik contractsverlenging had gekregen. (Ik zit niet in de IT, dus ik kan echt niks.). Maar jij hebt je al keer op keer bewezen.
Momenteel zoek ik in een werkgever eentje waar ik nog een hoop kan leren. Zodat ik in de toekomst compleet zelfstandig ben, en wanneer ik solliciteer ik zonder "inwerken" direct aan de slag kan en niet tienmaal hulp nodig heb. Dat biedt mijn huidige werk, tegen een te laag loon (voor mij), andere collega's verdienen een pak meer. Dus wellicht is het ook gewoon je bek open trekken. We gaan het zien.
Dit is zo'n onzin. Ook iemand met 20 jaar ervaring en senior-functie moet ingewerkt worden. Ook zo'n persoon die vraagt na, zoekt op, en weet niet alles.
Ga iig solliciteren. Dan wéét je wat voor aanboden je krijgt. Dat onderhandelt ook een heel stuk makkelijker én neemt misschien het gevoel weg dat je niks kan. Maar om dat gevoel écht weg te nemen, zul je eigenlijk juist bij een ander bedrijf moeten gaan werken...
Als laatste: ik ben het heel erg eens met dit:
Dat vind ik 'n hele mooie. Waardeer mij, beloon mij, en ik werk me uit de naad voor je, want ik ben gemotiveerd en het is echt m'n hobby. Geef me het gevoel dat je ge/misbruik van me maakt, en het is kwaad kersen eten.
[
Voor 6% gewijzigd door
Ardana op 03-07-2019 15:52
]