Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoxyz
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22-01 20:18
-

hoxyz wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:39 (99%)

Beste antwoord (via hoxyz op 03-07-2019 17:33)

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:54

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:39:
[...]
Ik ben er eigenlijk al 95% over uit dat ik bij mijn huidige werkgever blijf.
:X
Ehm, WHY??
Even schetsen: je hebt 'n MBO-diploma, je hebt 3 jaar ervaring. Je bent onzeker.

Straks... heb je 'n vriendin, wil je samenwonen, huisje kopen, kindjes krijgen. En kom je er achter dat je, omdat je nú verkeerde keuzes maakt (lees: genoegen neemt met een absoluut schijntje) straks iedere keer ieder dubbeltje moet omdraaien - of helemaal niks kunt kopen.

Om het even heel vals te spelen: je bent het je toekomstige "ik", partner en kinderen verschuldigd. Tenzij je natuurlijk geen ambitie hebt om het huis uit te gaan, dat kan ook.
Het enige minpuntje is het loon momenteel, maar dat heb ik altijd voor lief genomen omdat toen ik hier begon ik niks kon.
*kuch* Bullshit. Al was het alleen maar omdat je werkgever je na je stage in dienst genomen heeft. Of doet hij dat met iedere stagiair? Je kúnt iets. Sterker nog, je kunt best veel. Anders had je ook je diploma niet gehaald. Anders had je werkgever niet keer op keer je contract verlengd. Want neem maar van mij aan, dat hij míj nooit in dienst had genomen, en als ik hem al zo gek had gekregen, dan had ik m'n proeftijd niet overleefd. Laat staan dat ik contractsverlenging had gekregen. (Ik zit niet in de IT, dus ik kan echt niks.). Maar jij hebt je al keer op keer bewezen.
Momenteel zoek ik in een werkgever eentje waar ik nog een hoop kan leren. Zodat ik in de toekomst compleet zelfstandig ben, en wanneer ik solliciteer ik zonder "inwerken" direct aan de slag kan en niet tienmaal hulp nodig heb. Dat biedt mijn huidige werk, tegen een te laag loon (voor mij), andere collega's verdienen een pak meer. Dus wellicht is het ook gewoon je bek open trekken. We gaan het zien.
Dit is zo'n onzin. Ook iemand met 20 jaar ervaring en senior-functie moet ingewerkt worden. Ook zo'n persoon die vraagt na, zoekt op, en weet niet alles.

Ga iig solliciteren. Dan wéét je wat voor aanboden je krijgt. Dat onderhandelt ook een heel stuk makkelijker én neemt misschien het gevoel weg dat je niks kan. Maar om dat gevoel écht weg te nemen, zul je eigenlijk juist bij een ander bedrijf moeten gaan werken...

Als laatste: ik ben het heel erg eens met dit:
EvH schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:31:
En maar 1 opmerking: ik wil niet vragen om salaris verhoging, beloon mij en geef mij de vrijheid tot groei..
Dat vind ik 'n hele mooie. Waardeer mij, beloon mij, en ik werk me uit de naad voor je, want ik ben gemotiveerd en het is echt m'n hobby. Geef me het gevoel dat je ge/misbruik van me maakt, en het is kwaad kersen eten.

Ardana wijzigde deze reactie 03-07-2019 15:52 (6%)

Note to self: being good is often more important than being right.

Alle reacties

Acties:
  • +24Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Je werkt al 3 jaar als Front End developer tegen minimumloon? Dat is wel echt schrikbarend weinig. Ga eens kijken in de salaristopics hier wat gebruikelijk is met 3 jaar ervaring! Dat is echt veel hoger.

Ik mis alleen wel hoeveel uur per week je werkt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10:30
1) Ga eerst het gesprek aan of je een vast contract krijgt. Mocht dit niet het geval zijn, heeft het helemaal geen zin om verder te bekijken wat je mogelijkheden zijn.
2) Wat is strategisch aan geen verhoging vragen? Kreeg je al verhoging i.v.m. je werkzame jaren (=ervaring)?
3) Een bedrijf dat jou drie jaar laat werken tegen minimumloon is te triest voor woorden. Wil jij hier wel verder bij werken als er genoeg alternatieven zijn die (waarschijnlijk veel) beter betalen?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:20

Releases

Ja maar!

Banen liggen op dit moment voor het oprapen. Ik zou zeggen, pimp je C.V. / Linkedin op en eens lekker om je heen gaan kijken.
Stilstaan is achteruitgaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:02
1295 bruto o.b.v. p/w. Wat bedoel je daar mee? Per week?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07:59
Vanaf gisteren is het minimum loon voor 21 jaar en ouder €1635,60 bruto per maand.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-01 11:14
Heb je in theorie al geen vast contract?

Er zijn wat uitzonderingen, maar in principe heb je na 2 dienstjaren al recht op een vast contract (nieuwe regelgeving in 2020 maakt dat weer 3, zoals dat voor 2015 ook was).

Het is dus maar de vraag of de werkgever wel wat te verlengen heeft... Wat is de reden dat je nu nog geen vast contract hebt?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22-01 14:27
Catanan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:35:
Vanaf gisteren is het minimum loon voor 21 jaar en ouder €1635,60 bruto per maand.
Je zou inderdaad gister een gesprek moeten hebben gehad met je HR collega of je leiding gevende. Daarnaast is op de 22e 1295 verdienen best weinig voor een front-end developer.

Nou weet ik niet wat je werk ervaring is en natuurlijk hoe je presteert op je werk en hoeveel uur je per week werkt. Als jij je linkedin aanpast met een mooie CV en een overzicht wat je allemaal klaar gekookt hebt bij je huidige werkgever heb je binnen een week meerdere recruiters op je dak met hele mooie aanbiedingen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-01 12:05
mauricebaan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Je zou inderdaad gister een gesprek moeten hebben gehad met je HR collega of je leiding gevende. Daarnaast is op de 22e 1295 verdienen best weinig voor een front-end developer.
Weet je al voor hoeveel uur dat is dan?

@hoxyz hoeveel uur per week werk je nu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 22-01 14:27
Gadgeteer schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:39:
[...]

Weet je al voor hoeveel uur dat is dan?

@hoxyz hoeveel uur per week werk je nu?
Inderdaad ik spreek mezelf tegen omdat er niet over werkuren wordt gesproken.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-01 13:55

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

107mb schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:34:
Dit dus, 1295 p/w...dat is 5180 bruto p/m. Als dat waar is, heb je helemaal niks te klagen :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
Xtr3me4me schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Dit dus, 1295 p/w...dat is 5180 bruto p/m. Als dat waar is, heb je helemaal niks te klagen :P
Als dat waar is vraag hij dus nu om 2000 * 4,33 week = 8660 euro/maand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-01 13:55

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Gadgeteer schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Als dat waar is vraag hij dus nu om 2000 * 4,33 week = 8660 euro/maand?
Denk dat ik mijn carriere van systeem/netwerkbeheerder om ga zetten naar front-end developer :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 08:43
Ik ben zowel front- als backend developer en volgens mij doe ik iets niet helemaal goed.. :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-01 17:24
Gezien hij schrijft:
Ik zat te denken om rond de 2000 te vragen, dit is een grote stap maar volgens de cijfers nog steeds onder modaal.
lijkt het mij dat het niet om 'per week' gaat, of zijn definitie van modaal klopt totaal niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 107mb
ik denk dat er een getal mist. o.b.v. p/w moet iets zijn zoals: o.b.v. X uur p/w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoxyz
-

hoxyz wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:40 (99%)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Vaenir
En geen stagevergoeding en daarna zo'n bizar laag salaris.. Wat mij betreft is je huidige werkgever een regelrechte bloedzuiger. Dit gaat natuurlijk nergens over.. Heb je diploma's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

hoxyz wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:40 (100%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-01 16:38
Het is heel goed dat je 3 jaar ervaring op hebt gedaan. Mochten ze je vast aan willen nemen zal je toch écht een markt comform salaris mogen eisen.

Via https://loonwijzer.nl/salaris/salarischeck#/ kan je kijken wat andere ongeveer verdienen binnen dezelfde sector.
Ervanuit gaande dat je geen HBO diploma in de ICT hebt loop je zo'n 1000 euro bruto mis per maand. Schandalig.

De ICT sector betaald doorgaans prima. Zelfs voor mensen met weinig ervaring.

sebasmeer wijzigde deze reactie 02-07-2019 13:29 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaenir
Dus als we uitgaan van een 40 urige werkweek wil je €2500 per maand gaan verdienen? Dit was mijn starter salaris, wel uitgaande dat ik een HBO informatica opleiding afgerond heb. Ik vind dat je dat met 3 jaar ervaring zeker mag eisen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Nila

Idiot!

Ben je gecertificeerd voor Magento frontend? Als het antwoord nee is zou ik dit z.s.m. gaan halen. Mocht je de certificering hebben dan zou ik zeggen poets je CV / LinkedIn op en ga is rond kijken.

Als je nu 1295,- verdient op basis van 32 uur ga je echt geen 2000,- krijgen bij je huidige werkgever kijkende naar de geschiedenis.

Wat zijn je arbeidsvoorwaarden? 13de maand? Bonus regeling? hoeveel vrije dagen enz enz?

Zie deze 3 jaar als een mooi leermoment, ga je verder certificeren en ontwikkelen. En binnen 5 jaar verdubbel je je salaris.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:03
'In de buurt', je gaat nu met de fiets o.i.d.? Er zal toch wel ergens een bedrijf in de buurt zitten waar je ook aan de slag kan met jouw ervaring tegen een beter salaris.

Je secundaire voorwaarden zijn ook echt niet bijzonder. Tijd om voor jezelf op te komen: a). Betere arbeidsvoorwaarden creëren b). Direct weg daar en op zoek naar een partij die je wel beloond voor jouw werkzaamheden.

Ja, klinkt makkelijk, maar met wat inzet krijg je dat vast rond :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
Ook ik denk dat er best wat bij kan. Je hebt immers ervaring en ze vinden je goed genoeg om bij hun te werken, dat mag gewaardeerd worden.
Die 2000 euro die je aangeeft per maand voor 32 uur staat gelijk aan 2500 voor 40 uur. Gezien wat ze al op je hebben bespaard, vind ik dat bedrag niet te hoog om te vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:40

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:46:
Ik heb dan mbo gedaan, maar inderdaad iets van ervaring. Gok dat ik sowieso een tegenbod krijg dus lijkt 2000 mij mooi.
Ik denk dat 2000 mooi weinig is, aannemende dat er geen leasebak of hele goede secundaire voorwaarden bij zitten... Zet hoog in, je kunt altijd nog zakken. Ja dat gaat je baas vreemd vinden (hij gaat al 3 jaar akkoord met minimumloon en nu wil ie opeens 2500? Dat bluf ik er wel even uit!), maar ik zou toch eens verder gaan kijken. Dat kan sowieso geen kwaad.
Ik ben niet gecertificeerd, ik wou hem voor M1 halen echter mocht dat (via het werk) niet meer omdat we bezig waren met de transitie naar M2. De eerste lichting in het bedrijf is nu bezig met M2 certificering en het plan is dat ik daarna volg. Dus hij staat op de planning. Verder geen 13e maand of bonus. 21 vrije dagen zo uit mijn hoofd voor 32 uur per week geloof ik.
Go get it! Liever gisteren dan vandaag, maar krijg het in elk geval op papier, ook als je daarna wilt overstappen.
Vandaar dat ik eerst hier wil groeien.
Kan dat hier, of ben je elders beter af? Ik weet niet of ze hier speciale webshops bouwen, maar hoeveel groeipad is er nog hier?

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nila
  • Nu online

Nila

Idiot!

Wat is je huidige woonsitiuatie? En wat je reistijd, en in welke regio zit je. En nog belangrijker, waartoe ben je bereid?

Welke skills bezit je nu?

Je minder blind staren op alleen maar Magento, en ook is kijken of je de algemene frontend skills kunt bijhouden upgraden en dus niet gebaseerd op een framework.

Met welke technieken werk je nu? Denk hierbij aan Git, Testing, Deployment, Gulp, Webpack, Vanilla JS?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Klinkt alsof jouw werkgever voor een schijntje op de voorste rij wil zitten. Je verdient echt belachelijk weinig en neemt er genoegen mee.

Bang dat men je er bij de proefperiode uitknikkert omdat je nog niet zelfstandig bent? Je bent een junior. Niemand verwacht daarvan dat ze zelfstandig zijn, anders nemen ze verkeerde mensen aan... dus wees daar niet bang voor als je solliciteert op juniorfuncties. Met dit soort redenaties hou je jezelf alleen maar vast op je huidige positie. En dat is echt zonde voor je financien en ontwikkeling!

SmurfLink wijzigde deze reactie 02-07-2019 14:03 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:18:
Ik dacht dat de regel altijd was na 3 tijdelijke contracten. Mijn contract is sinds gister verlopen, heb het aangegeven dus zit nu zonder contract. Of dit stilzwijgend verlengd word, of ik nu een vaste heb kon ik het antwoord niet op vinden.
Al je gisteren en/of vandaag gewoon bent gaan werken en niet bent weggestuurd is dat overgegaan in een vast contract.

Leesvoer: https://www.rijksoverheid...ract-in-een-vast-contract

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:18:
[...]

Ik dacht dat de regel altijd was na 3 tijdelijke contracten. Mijn contract is sinds gister verlopen, heb het aangegeven dus zit nu zonder contract. Of dit stilzwijgend verlengd word, of ik nu een vaste heb kon ik het antwoord niet op vinden.

De reden is dat ik nog geen vast contract had had te maken met ervaring. Ik kwam bij dit bedrijf met 0 kennis en heb erg veel begeleiding nodig gehad. M'n baas wou me nog geen zekerheid bieden aangezien hij eerst wou zien of ik progressie boekte, wat ik heb gedaan. Krijg nooit meer slechte feedback.
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit als ik het nu ga schetsen (eigenlijk wel :P), maar wat je baas vindt mag die houden. Wetgeving zegt "Vast contract na 2 jaar of 3 tijdelijke contracten" En dat betekend dan niet 3 jaarcontracten, maar 3 contracten binnen een periode van 2 jaar.

Krijgt iemand 3 half-jaar contracten en daarna een 4e binnen 2 jaar, dan betekend dat je na anderhalf jaar een vast contract krijgt.
Krijg je 2 jaarcontracten, dan is je 3e contract dus vast.

De eigenlijke reden dat ik vraag waarom je nog geen vast contract hebt was meer om er achter te komen of je aan één van de uitzonderingen voldoet. Zoals leeftijd of dat er een CAO van toepassing is die anders verklaart. Anders heb je met terugwerkende kracht al gewoon een vast contract.

Als je bij die werkgever wilt blijven is dat alleen maar positief. Als die echter denkt goedkoop van je af te komen door je contract niet te verlengen kan dat niet, want je hebt in principe al een vast contract.

Als de werkgever van je af zou willen (dus geen 'contractverlenging) dan zijn er nog weer andere zaken die spelen. Zoals transitievergoeding en een boete voor de werkgever voor het niet tijdig melden dat je contract niet verlengd wordt (dat is dan een extra maandsalaris).

Werken terwijl je contract eigenlijk is afgelopen heeft ook nog weer zijn haken en ogen. Die werkgever van je heeft het niet allemaal op orde (Wat niet slecht hoeft te zijn als alles op zich naar wens gaat).
Edit: Wat @LordSinclair hierboven ook al meld :).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je werkgever er al van uit gaat dat jij weet dat je een vast contract hebt en daarom daar niet (duidelijk) over communiceert.

BLACKfm wijzigde deze reactie 02-07-2019 14:12 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
FreezeXJ schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat 2000 mooi weinig is, aannemende dat er geen leasebak of hele goede secundaire voorwaarden bij zitten... Zet hoog in, je kunt altijd nog zakken. Ja dat gaat je baas vreemd vinden (hij gaat al 3 jaar akkoord met minimumloon en nu wil ie opeens 2500? Dat bluf ik er wel even uit!), maar ik zou toch eens verder gaan kijken. Dat kan sowieso geen kwaad.

[...]

Go get it! Liever gisteren dan vandaag, maar krijg het in elk geval op papier, ook als je daarna wilt overstappen.

[...]
[...]
Damn, 2500 zou ik niet eens uit m'n mond durfen te krijgen. Maar ik ga het zeker onthouden. De licenties voor de eerste jongens zijn geregeld, wanneer zij een poging (hopelijk gehaald uiteraard) hebben gedaan kom ik (en wat anderen). Dus zit een planning achter.

Ik woon thuis en kon eerst op de fiets, we zijn reeds verhuisd en moet nu een minuut of tien over de snelweg. Ik zit in Friesland. Momenteel heb ik niet het geld om uit huis te gaan (uiteraard met dit loon), dus momenteel ben ik niet echt bereid in werken wat veel verder dan dit is. Mede doordat ik weet dat collega's een pak meer verdienen (dus ik kan die kant hopelijk ook op gaan, ook al hebben zij meer ervaring).

Momenteen Html, css (sass/scss dus bijbehorende tools), wat xml en klein beetje php (ivm Magento). Niet extreem veel kennis dus, maar red me wel. Javascript ontbreekt, maar de planning in het bedrijf is om bezig te gaan met Bigcommerce, wat headless is dus hopelijk komt daar was JS bij binnenkort.
[...]
Kan dat hier, of ben je elders beter af? Ik weet niet of ze hier speciale webshops bouwen, maar hoeveel groeipad is er nog hier?
Over de junior alinea heb je wellicht gelijk in. Eigenlijk nooit zo over nagedacht. Groeien kan zeker, als ik kijk naar mede collega's weet ik dat zij echt een smak meer geld verdienen, hoeveel precies weet ik niet. Maar ons bedrijf heeft redelijk wat grote shops op de roadmap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:40

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik bedoelde niet het groeien in euros maar in vaardigheden. Als jij de slimste in de zaal bent wordt het tijd om een andere plek op te zoeken ;)
Leer goed met je tools omgaan, zorg dat je de algemene vaardigheden van een programmeur (git, build straten, requirements etc) onder de knie krijgt, en vergelijk je niveau met je collegas. Kunnen ze je nog wat leren? Dan blijven en beter salaris vragen. Heb je het idee stil te staan en hetzelfde kunstje nog 10x te gaan doen, dan wegwezen. Je bent jong en je wilt wat, toch? (al is het maar een hypotheek... en die krengen krijg je niet omdat je zo lief bent geen euros te vragen)

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BLACKfm
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:16:
[...]

[...]

Hoe lang ik exact in dienst ben weet ik zo niet meer. Maar in ieder geval (exclusief stage) langer dan twee jaar. Ik kon niet het concrete antwoord vinden of ik nu een vast contract heb of niet, maar blijkbaar kan ik mezelf dus feliciteren :) Nu nog even onderhandelen wanneer het gesprek daar is.
In je TS geef je aan "Ik ben iets meer dan drie jaar geleden bij dit bedrijf gekomen. Eerst een maand of zeven stage gelopen zonder vergoeding.". Dus of het nou 'meer dan 3 jaar geleden' of 'langer dan 2 jaar' maakt het een beetje verwarrend...

Je weet het zelf het beste. Zoals gezegd, als het allemaal positief uitpakt is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Maar indien de werkgever toch denkt van "deze week ben je voor het laatst" moet je toch even de geschiedenisboeken induiken voor wat betreft je rechten :).

BLACKfm wijzigde deze reactie 02-07-2019 14:22 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

hoxyz wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:39 (100%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:06
Een werkgever die een stagair gratis laat werken en vervolgens als schoolverlater aanneemt voor een heel laag salaris, dat klinkt niet als een goed betalende werkgever.

Heb je je HTML, CSS en JS skills (incl moderne ES2015+ dialecten) goed op orde? Kun je onafhankelijk werken van het Magento back-end (dus ook front-ends bouwen die worden geserveerd uit een andere back-end)? Ben je bekend met tenminste een van de veelgebruikte MVVM frameworks?

Dan is 2000 een no-brainer op de arbeidsmarkt. 2500 gaat je ook wel lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Nu online
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:22:
Dat was inclusief stage inderdaad, maar zeker langer dan twee jaar onder een contract. Maar goed, ik ga er van uit dat ik sowieso vast zou krijgen. Maar goed om te weten, want hier was ik niet van op de hoogte. Dank u.
Het gaat er niet alleen om hoe lang je werkt onder tijdelijke contracten maar ook hoeveel dit er zijn (met 3 tijdelijke contracten in 1 jaar moet de volgende ook vast zijn of ontslag).
Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad. Raadpleeg altijd uw cao. Daarin kunnen afwijkende regels staan.
En voor de toekomst. Houd contractuele zaken altijd goed bij. Je moet toch weten hoe lang je ergens gewerkt hebt met hoeveel contracten.

Edit; daarnaast kan je wachten op een gesprek. Maar het vaste contract hoeft niet perse onderhandeld te worden. Nu heb je een vast contract met de voorwaarde van je vorige contract. Als je een gesprek wilt en daarin willen onderhandelen moet je dat waarschijnlijk zelf aangeven.

LordSinclair wijzigde deze reactie 02-07-2019 14:43 (16%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:16:
[...]
Hoe lang ik exact in dienst ben weet ik zo niet meer. Maar in ieder geval (exclusief stage) langer dan twee jaar. Ik kon niet het concrete antwoord vinden of ik nu een vast contract heb of niet, maar blijkbaar kan ik mezelf dus feliciteren :) Nu nog even onderhandelen wanneer het gesprek daar is.
Dit zal, vermoed ik, zeer lastig gaan worden. Je werkgever zit al vast aan een vast contract tegen minimum loon. Klaar.

Waarom zou hij je dan meer salaris gaan betalen? En véél meer wat dat aangaat ook nog.

De enige reden waarom hij dat zou doen, is als hij je graag wil houden én bang is dat je weg gaat.

Ergo: jij moet bereid én in staat zijn om weg te gaan. Ergo. Je moet nú gaan solliciteren. Het is je eerste baan na het afronden van je MBO. Dan is weggaan na 3 jaar niet vreemd. Sterker nog, de eerste paar jaar dat je aan het werk bent, is overstappen dé manier om een paar mooie sprongen in salaris te maken. Dat een aantal keer doen is dus niet alleen gebruikelijk, maar zelfs aan te raden.

Ik ga ervan uit dat je nog thuis woont, want van een minimum-salaris kun je eigenlijk geen huis onderhouden. Ook een mooi moment om de deur uit te gaan - en dus je zoekrange uit te breiden.

Laatste tip: vertel je volgende werkgever NIET dat je bij je laatste werkgever voor 'n schijntje werkte... De schade die je jezelf nu hebt aangedaan, kun je nu nog inlopen, maar ieder jaar dat je genoegen neemt met een schijntje, maakt het lastiger om uiteindelijk op 'n goed salaris uit te komen.

Komop, je verdient meer. En dan kun je meteen kijken naar een werkgever die ook investeert in z'n werknemers door bijv. opleidingen aan te bieden.

Ardana wijzigde deze reactie 02-07-2019 15:25 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-01 16:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ardana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:14:
[...]
Laatste tip: vertel je volgende werkgever NIET dat je bij je laatste werkgever voor 'n schijntje werkte... De schade die je jezelf nu hebt aangedaan, kun je nu nog inlopen, maar ieder jaar dat je genoegen neemt met een schijntje, maakt het lastiger om uiteindelijk op 'n goed salaris uit te komen.
Waarom zou je dat überhaupt zeggen? Je moet duidelijk aangeven wat je wilt gaan verdienen en wat je het zelf waard vindt. Vind het bedrijf het niet waard? Dan is de functie daar dan ook waarschijnlijk niet naar.

Je moet wel bereidt zijn om voor minder een baan te laten lopen en verder te kijken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

gorgi_19 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:42:
[...]
Waarom zou je dat überhaupt zeggen? Je moet duidelijk aangeven wat je wilt gaan verdienen en wat je het zelf waard vindt. Vind het bedrijf het niet waard? Dan is de functie daar dan ook waarschijnlijk niet naar.

Je moet wel bereidt zijn om voor minder een baan te laten lopen en verder te kijken.
Omdat er meer dan genoeg werkgevers zijn die vragen wat je bij je vorige werkgever verdiende, of zelfs een salarisstrookje willen zien. En gezien het gebrek aan onderhandelings-ervaring zie ik TS rustig in die val lopen, en wil ik hem daar op voorhand voor behoeden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-01 12:41
Ardana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Omdat er meer dan genoeg werkgevers zijn die vragen wat je bij je vorige werkgever verdiende, of zelfs een salarisstrookje willen zien. En gezien het gebrek aan onderhandelings-ervaring zie ik TS rustig in die val lopen, en wil ik hem daar op voorhand voor behoeden :)
Salarisstrookje nooit laten zien, vind ik behoorlijk not done.
Ze mogen mij een passend aanbod doen en dan zeg ik wel of niet akkoord ga met het salaris. Wanneer ze vragen wat ik wil verdienen doe ik een voorstel, simpel.

Salarisstrookjes laten zien begin ik niet aan, laat al zien dat nieuwe werkgever jou woord niet op je woord vertrouwt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-01 16:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ardana schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Tuurlijk, proberen kan altijd :) Of je het moet doen is een tweede. Er zijn situaties waar ik het me kan voorstellen (je wilt ergens werken en wilt er minimaal 10% op vooruit gaan. Met alle verschillende regelingen laat je HR dan het narekenen en wat er eventueel extra gecompenseerd moet worden.)

De meeste mensen kennen bij een onderhandeling hun grenzen niet (vanaf welk punt ben ik bereid het te laten lopen?) of durven, wat verder in het proces, niet te stoppen. Nee is ook een antwoord.

Een makkelijker verhaal om te zeggen: "Je gaat er 7% op vooruit" is er niet. Het is wat anders als je kan zeggen: die functie levert met X op, dat ben ik waard voor het bedrijf.

gorgi_19 wijzigde deze reactie 02-07-2019 15:56 (14%)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaenir
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:45:
[...]

Antwoord op het meeste is nee, maar hier in het bedrijf is het voornamelijk HTML, CSS, XML en een beetje PHP. Ik ben me er wel van bewust dat ik meer skills nodig heb voor eventuele andere bedrijven.
Heb je geen last van het zogeheten imposter syndrome? Ik denk dat de meeste programmeurs hier wel enigszins last van hebben. Ik heb dit na 5 jaar professioneel programmeren nog steeds eigenlijk.

Ik denk dat blijven bij je huidige werkgever ook nog eens een gevaar voor jezelf kan zijn. Als je zo gelimiteerd blijft binnen het Magento ecosysteem en je ondertussen ook al enigszins achterraakt op javascript/ecmascript, dan wordt het over een paar jaar echt moeilijk om over te stappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
  • Laatst online: 12:30

hyptonize

Mr. Awesome

Even ter vergelijking:

Ik ben ook front-end webdeveloper met 3 jaar ervaring (en heb tot recentelijk ook voornamelijk Magento-development gedaan), en ik zit momenteel op 2600 p/m (obv 40 uur) en dat is volgens mij al aan de lage kant (Noord-Brabant).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:45:
[...]

Antwoord op het meeste is nee, maar hier in het bedrijf is het voornamelijk HTML, CSS, XML en een beetje PHP. Ik ben me er wel van bewust dat ik meer skills nodig heb voor eventuele andere bedrijven.

[...]
Front-end is een prima specialisme. Binnen web development momenteel het meest gevraagde profiel.
Met name technische front-enders zijn gewild.

Waar zit de meeste vraag: Angular 2+, React en Vue als frameworks.
Met NPM moet je lekker uit de voeten kunnen, node.js is een plusje. Als developer kun je ook unit tests schrijven (enzyme, tape, mocha, etc).

Met een paar (online) cursussen en wat tijd om zelf te hobbyen kun je die stap wel maken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Dit is heel simpel:
  1. Ga er niet vanuit dat je een goed salaris krijgt bij je huidige werkgever. Die zou namelijk ruim €1000 per maand omhoog moeten om in de buurt te komen van een fatsoenlijk salaris.
  2. Werk je cv bij en leer een front-end framework of library gebruiken, op het niveau van een junior. Ik raad React aan omdat 't lekker simpel is, de andere twee (Vue en Angular) zijn meer opinionated met veel boilerplate, "the right way to do it", en zijn echt frameworks.
  3. Ga de markt op. Laat recruiters voor je lopen. Stuur je cv op naar LinkedIn job postings en zet jezelf ook op StackOverflow neer.
  4. Deel nooit je huidige salaris. Brand nooit je oude werkgever af. Je bent met 3 jaar ervaring een junior en je bluft jezelf naar een grensgeval-medior positie. Of dat geef je tenminste aan als een groei-doel. Je minimumsalaris bedraagt €3000/maand in de randstad of €2600 daarbuiten.
En vergeet het label "loyaliteit" wat die zittenblijvers altijd zien als een kwaliteit, je koopt er letterlijk niks voor, wees zakelijk. Bij dezelfde werkgever ga je gemiddeld 3% tot 5% per jaar omhoog qua salaris, dat schiet voor geen meter op. Ieder jaar voor je functioneringsgesprek ga je 2 maanden van tevoren de markt op met je up-to-date cv om je marktwaarde te bepalen.

Als jij de komende 10 jaar gemiddeld 2 tot 3 jaar per werkgever werkt, en met recruiters werkt die de onderhandelingen voor jou kunnen doen, dan ga je zien dat jouw salaris gemiddeld met 10% tot 12% per jaar omhoog kan gaan.

TL;DR: Wegwezen, geen seconde langer blijven plakken. Je zit qua kennis zo te lezen al vast, ergens anders ga je zoveel meer leren en jezelf zoveel beter ontwikkelen. En zoveel meer verdienen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:00
TS: welk salaris kan ik vragen aan mijn werkgever?
Tweakers: jij hebt gewerkt voor WELK salaris gedurende 3 jaar? OMGWTF. Kleine kans dat je werkgever je een realistisch voorstel gaat doen en je loopt een grote kans dat je kennis veroudert als je bij je huidige werkgever blijft, ga een nieuwe werkgever zoeken!

Hopelijk doet TS er wat mee, @hoxyz, houdt je ons op de hoogte van je uiteindelijke besluit en resultaat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:14

drooger

Falen is ook een kunst.

hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:27:
Binnenkort verloopt mijn derde tijdelijke contract. Ik moet er uit of krijg een vast, ga uit van het laatste.
Ik vind het knap dat je de positieve instelling hebt dat een werkgever je na drie tijdelijke contracten een vast contract gaat aanbieden.

Verder compleet eens met de anderen. Als je zo slecht betaald wordt in tijden dat IT'ers haast niet aan te slepen zijn, zelfs al zit je in een buitengebied, dan moet je daar niet blijven hangen.

Maak voor jezelf een overzicht:

• wat zoek je in een werkgever?
• welke kant wil je op? Heb je de mogelijkheid en wordt je hierin voldoende ondersteund bij je huidige werkgever?
• welke alternatieve werkgevers zijn er binnen jouw regio?
• wat zijn de primaire & secundaire arbeidsvoorwaarden van mensen met dezelfde achtergrond? (zie de 'Wat verdient de ..'-reeks)

Uiteindelijk is de keuze aan jou, maar bedenk wel dat ook echt jouw verantwoordelijkheid is.
Als je straks nog steeds loopt te morren over je situatie, of gaat klagen dat je nieuwe werkgever top is maar de reistijd ondragelijk is, of als je gewoon een goede stap voorwaarts maakt... jij moet die keuze maken.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23-01 21:04
Vergelijkbare situatie... ik had ook zo’n bloedzuiger. Veel kennis opgedaan maar daarna veel beloftes en geen vooruitgang. Uiteindelijk ben ik geswitcht.

Allereerst; goed dat je je laat informeren! Veel reacties heb je al gehad en veel positieve input.

Heb je collega’s die vergelijkbare dingen doen? Wat verdienen zij, heb je enig idee? Ken je wellicht de aanvullende arbeidsvoorwaarden?

Ter indicatie: ik heb geen papieren. Hobbymatig jarenlang kennis opgedaan. Werkgever wilde mij. Ik wilde weg. Mijn vorige werkgever heeft altijd minimum betaald, kennis vond ik belangrijker. Na jaren wilde ik er wat bij en dit kon allemaal maar net niet en moeilijk, moeilijk. Mijn brutosalaris zat op mijn 23ste op 1750 euro. Paar jaar later, met moeite naar 1950, daarna naar 2150. Inmiddels 7 jaar werkzaam, amper groei mogelijkheden, een cursus of boek was al te veel.

Uiteindelijk was ik het zat om er om te moeten vragen, ondanks dat ik het er naar mn zin had, na 7 jaar heb ik hem succes gewenst en heb een nieuwe werkgever gekregen.

Welliswaar wilde de werkgever mij hebben maar heb het lang weg geduwd. Ik ben begonnen met 2750 bruto. Auto van de zaak, telefoon van de zaak en gelijk een vast contract. En maar 1 opmerking: ik wil niet vragen om salaris verhoging, beloon mij en geef mij de vrijheid tot groei.. inmiddels al 6x verhoging gehad in relatief korte tijd, bruto zit ik nu op 3450. Heb het naar mn zin en groei is er nog niet uit. Cursussen/beurzen, allemaal geen probleem.

Wat in doe? Beetje netwerk onderhoud, websites onderhouden, zowel front end als back end. Beetje allround. Iedereen blij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• danslo
  • Nu online
Als jij 3 jaar aantoonbare werkervaring met Magento hebt, kan je zo voor 2500-3000 bij zo'n beetje elke agency terecht. Ik zou eens gaan solliciteren ;)

Bron: 10 jaar lang actief in die branche, zowel als freelancer als vast in dienst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: juli 2012
Zoals je nu de situatie schetst is je werkgever een klassieke bloedzuiger. Mijn tip is ga solliciteren, desnoods buiten je regio. Ben je bereid om te verhuizen? Zorg er verder voor dat je zsm een rechtsbijstandsverzekering afsluit als je die nog niet hebt. Het zou me niet verbazen als ze je er proberen uit te kegelen en er het een en ander aan blufwerk bij komt kijken. Houdt je niet vast aan “leuke collega’s” want die vindt je overal wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

hoxyz wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:41 (99%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 107mb
ik snap dit soort topics nooit. Je vraagt advies, en krijgt het met bakken tegelijk. drie pagina's advies in een halve dag. Goed advies! En toch besluit je om alles te negeren. In alles zie je beren op de weg of heb je een weerwoord. Blijf dan gewoon waar je bent. Dat geldt voor werkgever, salaris en persoonlijke groei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:56
107mb schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:10:
ik snap dit soort topics nooit. Je vraagt advies, en krijgt het met bakken tegelijk. drie pagina's advies in een halve dag. Goed advies! En toch besluit je om alles te negeren. In alles zie je beren op de weg of heb je een weerwoord. Blijf dan gewoon waar je bent. Dat geldt voor werkgever, salaris en persoonlijke groei.
Hij is 22, cut him some slack :+

Maar @hoxyz serieus, hij heeft wel een punt. Momenteel kan je veel maken in de IT en kom je snel aan de bak. Als er 1 moment was om een gokje te wagen is het nu. Dus spit even dit topic: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) (en eventuele voorgaande delen) door, en zoeken even op wat vergelijkbare situaties.

Gewoon vragen, geven ze het niet? Geef je aan dat je het ergens anders gaat zoeken. En ga actief op zoek.
Geven ze het dan alsnog? Weggaan, want ze hadden je het op het eerste moment al moeten geven ;)

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco1994
FireDrunk schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Hij is 22, cut him some slack :+

Maar @hoxyz serieus, hij heeft wel een punt. Momenteel kan je veel maken in de IT en kom je snel aan de bak. Als er 1 moment was om een gokje te wagen is het nu. Dus spit even dit topic: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) (en eventuele voorgaande delen) door, en zoeken even op wat vergelijkbare situaties.

Gewoon vragen, geven ze het niet? Geef je aan dat je het ergens anders gaat zoeken. En ga actief op zoek.
Geven ze het dan alsnog? Weggaan, want ze hadden je het op het eerste moment al moeten geven ;)
Zorg ervoor dat je dat aanbod al hebt voordat gaat zeggen dat je het ergens anders gaat zoeken. Anders loop dat je een grote houdoe en bedankt krijgt en in een maand een andere baan kan gaan zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Een leuke baan is heel veel waard, meer dan een heel goed salaris. Maar je moet ook niet overdrijven, 1300 is erg weinig. 3000 is dan wel weer heel veel opeens.

Bedenk ook dat je bijv. kan afspreken dat je nu 2000 krijgt, in 2020 2250 en 2021 2500 (ik noem maar wat). Dat verzacht de pijn wat voor je werkgever, en jij gaat er sowieso enorm op vooruit. Dat samen met een leuke baan is toch wat je wilt? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoxyz
-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
En dat salarisplan dan wel vastleggen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:14

drooger

Falen is ook een kunst.

Momenteel zoek ik in een werkgever eentje waar ik nog een hoop kan leren. Zodat ik in de toekomst compleet zelfstandig ben, en wanneer ik solliciteer ik zonder "inwerken" direct aan de slag kan en niet tienmaal hulp nodig heb. Dat biedt mijn huidige werk, tegen een te laag loon (voor mij), andere collega's verdienen een pak meer. Dus wellicht is het ook gewoon je bek open trekken. We gaan het zien.
Niet om je aan te vallen, maar dat is wel erg summier aan wensen.
Wil je niet ook ondersteund worden en niet afgescheept worden met "je collega's mogen eerst training doen/certificeren, jij mag daarna pas" ?

En uiteindelijk heb je bij elke overstap, of zelfs een nieuwe functie bij dezelfde werkgever, een periode waarin je moet inwerken.
Wees daar alsjeblieft niet bang voor, iedereen begrijpt dat je nog maar 22 bent en nog maar 1 eerdere werkgever hebt gehad.

Sowieso kan het leren in een stroomversnelling geraken bij een overstap, want dan ben je je schijnzekerheid kwijt en moet je ineens weer presteren.
Verder is het ook aan te raden om in je vrije tijd (zeker met een 32 urige werkweek) je kennis en kunde op te vijzelen met zelfstudie.
Zo kan je ook nog eens iets leren dat niet bij je werkgever gebruikt wordt, maar wel bij een potentieel volgende werkgever. :)

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

Thanks voor je tips, ik ga ze zeker onthouden. Echter snap ik niet hoe je er bij komt dat ik vast zit qua kennis.
Je zei zelf: "Ik sta wat betreft skills vrijwel onderaan in het bedrijf".

En op de vraag wat je allemaal kan: "Antwoord op het meeste is nee, maar hier in het bedrijf is het voornamelijk HTML, CSS, XML en een beetje PHP. Ik ben me er wel van bewust dat ik meer skills nodig heb voor eventuele andere bedrijven."

Dus na ruim 36 maanden kan je zo te lezen een beetje met HTML werken, wat CSS, XML (welkom in 2006 trouwens), en wat PHP. Dat is niet imposant. Als je wil doorgroeien als front-end developer moet je toch echt een beetje bijblijven in de markt.
Voor m'n gevoel ben ik nog lang niet uitgeleerd hier, ik heb ook aangegeven dat ik ongeveer onderaan het bedrijf (qua developers) sta. Nogmaals dank.
Zo te horen heb je echt volkomen stilgezeten. Er zijn mensen die in 2 jaar tijd met 32 uur per week twee hele master studies afronden. Je hoort inmiddels een ervaren rot te zijn als het op javascript aankomt. Leer design patterns gebruiken, gebruik ES6 en ES7, leer hoe Babel werkt en hoe je een PWA/SPA opzet.

HTML en CSS zijn de basics die je in de eerste 6 maanden leert. En dan vraag ik mij serieus af of ik jou kan vragen wat semantiek is, hoe A11Y features werken, welke CSS animaties performant zijn, etc.

Je ontwikkeling stagneert enorm als je blijft waar je nu zit, want je gaat in een PHP-toko waar ze hooguit wat simpele copy/paste webshops produceren gewoon niet veel leren. Je salaris gaat met een beetje mazzel een keer omhoog naar €1800 per maand, misschien €2000. En dan verdien je nog steeds €800 per maand te weinig.

Doe daar jaarlijks +3% bij, dan verdien je over 10 jaar een keer €2600, terwijl je tegen die tijd ook €5500 of meer zou moeten kunnen verdienen. Je komt in je posts totaal niet ondernemend of leergierig over. Wil je écht gemiddeld over de komende 10 jaar tijd zo'n €30k per jaar te weinig verdienen? Da's €300.000 euro wat je ook aan een huis kan uitgeven ofzo.

Ik hoop voor je dat de onderhandelingen erg positief uitvallen en wij 't allemaal verkeerd hebben, maar volgens mij ga je keihard de deksel op je neus krijgen. Toen ik 18 jaar geleden begon zat ik ook in dat schuitje en ging ik pas na 5 jaar weg bij mijn eerste werkgever die ook minimumloon betaalde.

Hoe dan ook, feliciteer je baas namens mij met jou als werknemer. Niet gemeen bedoeld, maar je komt echt over als z'n gast die d'r over 10 jaar nog steeds zit voor een schamel hongerloontje van zo'n €3k, terwijl je baas z'n Tesla (betaald van jouw werk) voor het kantoor parkeert en jij je Polo uit 2008 iets verder weg moet zetten. En jij laat 't gewoon gebeuren :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-01 22:03
[...]

sorry voor de harde landing: zonder inwerken aan de slag bestaat niet. met meer ervaring kun je wel wat sneller opstarten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• t_captain
hoxyz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Waar zie jij mij advies negeren? Mijn initiële vraag is of de sprong van 1295 naar 2000 reëel is. Niet of mijn werkgever een bloedzuiger is.
Er is een consensus:

De stap is reëel, maar niet binnen deze werkgever.

• hyptonize
  • Laatst online: 12:30

hyptonize

Mr. Awesome

Blue-eagle schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 01:29:
[...]

XML (welkom in 2006 trouwens)
Even wat nuance: Hij doet Magento development, en Magento’s config is volledig in XML, helaas.

@hoxyz Ik snap dat je het gevoel hebt dat je nog lang niet uitgeleerd bent, want Magento is zo complex, daar valt nog genoeg te leren. Maar dat wat je nog moet leren is totaal niet relevant tot je vakgebied, het is voornamelijk content management en backend wat je verder gaat leren.

Zoals ik al zei heb ik in diezelfde situatie gezeten, 2 jaar volledig gericht op Magento en Drupal.Ik was op ren gegeven moment wel uitgekeken op elke keer weer een productdetailpagina stijlen.

Toen ben ik me in mijn eigen tijd gaan verdiepen in React en Angular (Als je op zoek bent naar goede betaalbare cursussen JavaScript, React of Angular, stuur me maar een DM) en gaan solliciteren. Een paar maanden later kon ik aan de slag bij een ander bedrijf waar ik nu vrijwel uitsluitend dit soort projecten doe, en ik vind het geweldig. Ik heb het idee dat ik in het jaar dat ik hier nu werk, harder ben gegroeid dan in die 2 jaar daarvoor. En mijn salaris werd zonder knipperen 40% meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoxyz
-

• mark_vs
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:26
We staren ons bijna allemaal blind op de 1295 euro bruto die TS per maand verdient.
Maar dat is voor een 32-urige werkweek. Omgerekend naar een 40-urige werkweek zou TS ca. 1725 euro bruto per maand verdienen.

• Furion2000
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 12:29
Als je wil switchen naar javascript met drie jaar magento ervaring of geheel iets anders in de backend, zijn er bedrijven die je zonder blikken of blozen aannemen voor iets tussen de 2000-2400 pm en intern opleiden en je de tijd en mogelijkheden geven.

Potentie is momenteel genoeg om iets anders te kunnen gaan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco1994
mark_vs schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:57:
We staren ons bijna allemaal blind op de 1295 euro bruto die TS per maand verdient.
Maar dat is voor een 32-urige werkweek. Omgerekend naar een 40-urige werkweek zou TS ca. 1725 euro bruto per maand verdienen.
En dat is slechts €90 boven minimumloon . En dat met 3 jaar ervaring

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 08:26
Oeps verkeerde topic 8)7

Anatidae wijzigde deze reactie 03-07-2019 10:19 (93%)

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:21
Mag ik vragen waarom je als 22 jarige maar 32 uur werkt per week?

Er is al een pak geschreven hier.
Je moet voor jezelf uitmaken wat je ambitie is. Als je tevreden bent met 32 uur en een ondermaats loon omdat je naar je werk kan lopen en elke dag om 15h30 thuis bent, dan is dat zo.
Als je echt vooruit wil, zoek dan een iets uitdagendere omgeving waar ze je wel marktconform betalen.
Als je daar start zul je fouten maken, maar dat doet iedereen.

in ICT zijn er kansen genoeg, je moet ze willen grijpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nila
  • Nu online

Nila

Idiot!

Ik heb gisteren wat navraag gedaan in mijn netwerk (regio Eindhoven) en met jou ervaring op basis van jou leeftijd en skills zou je voor 2350,- op basis van 40 uur worden aangeboden. Natuurlijk veel doorgroei / opleiding mogelijkheden. En sommige gaven aan dat ze winstdeling of 13de maand hebben.

Dus bij onderhandeling kan er wel 150/200 bruto bij + extra vrije dagen.

Bij het behalen van je doelen gaat het salaris met een rap tempo omhoog, dus na 3/4 jaar zou je richting de 2900/3000 groeien.

Nila wijzigde deze reactie 03-07-2019 10:32 (18%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Man man man man man... Minimumloon op gediplomeerd werk, dat is natuurlijk niks. Zelfs al heb je 0 ervaring, heb je al 3 of 4 jaar theoretische kennis op zak. Dat je enkel ervaring hebt met Magento: de meeste skills zijn voor een ICTer wel te hergebruiken. Denk ook niet dat je met XML-kennis achterloopt: Dat wordt zakelijk voldoende gebruikt en waarschijnlijk ga je daar nog eens hartstikke blij mee zijn. Uiteraard zie je het minder dan vroeger, maar er zijn nog steeds voldoende bedrijven die op een of andere manier XML gebruiken omdat JSON niet volstaat voor hun doeleinden (voor de critici: nee, XML is niet enkel de oude manier om een web API op te zetten)

Joh, ik zou zelf niet eens de moeite nemen om te gaan onderhandelen daar. Dat ze je dat loon tot nu toe hebben betaald geeft voor mij al aan dat ze er altijd het goedkoopst uit willen komen en je dus altijd zal moeten strijden voor je inkomen. Wordt je niet blij van. Kijk liever om je heen wat voor posities er te vinden zijn op andere plaatsen.
Dus de potentie om meer te gaan verdienen is er, maar ik heb gewoon nooit m'n bek open getrokken (wat ik ook niet erg vind).
Begin je eigen waarde maar eens bij te stellen ;) Zoals ik hierboven al aangeef, zelfs met enkel een (relevant) theoretisch diploma hoef je al geen genoegen te nemen met minimumloon. Ik sluit me hierbij aan bij de laatste alinea van @Blue-eagle. Je zit in een van de sterkste branches van dit moment, het loont om wat scherper te spelen in onderhandelingen.
ik heb inderdaad het idee niet uitgeleerd te zijn in Magento
Je bent nooit uitgeleerd in een taal of framework, dus dat zal je bij een volgende werkgever ook houden. Hier hoef je dus ook geen waarde aan te hechten. Kijk liever naar hoeveel je wel kent van een taal of framework.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:34
@Tommie12 ambitie kan ook liggen in andere zaken dan geld hè.

@Stoelpoot hij is niet gediplomeerd hè. Natuurlijk wel wat ervaring, maar 3 jaar Magento ervaring is een leuk begin, verder niet.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Stoelpoot
  • Niet online
Catch22 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:37:
@Stoelpoot hij is niet gediplomeerd hè. Natuurlijk wel wat ervaring, maar 3 jaar Magento ervaring is een leuk begin, verder niet.
MBO4 Media Vormgeving stond eerder in het topic.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:34
Stoelpoot schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:40:
[...]

MBO4 Media Vormgeving stond eerder in het topic.
Ja, dat is niet echt relevant als developer toch?

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:21
Catch22 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:37:
@Tommie12 ambitie kan ook liggen in andere zaken dan geld hè.
Klopt, als de zin om het elders te proberen op voorhand uitgesloten is, dan is je onderhandelpositie een bedelpositie, en geloof me, dat heeft die werkgever ondertussen wel door.
Niks mis mee, maar ergens lees ik toch wel dat TS meer wil verdienen, dan moet je bereid zijn om ofwel harder te werken en bij te leren, en elders te gaan als een werkgever hongerlonen uitbetaalt.

Een onderhandelpositie is zo sterk als je beste alternatief.
Heb je geen alternatief, of wil je niet onderhandelen, dan moet je tevreden zijn met wat je krijgt.

• Stoelpoot
  • Niet online
Catch22 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Ja, dat is niet echt relevant als developer toch?
IIRC wordt daar wel Frontendkennis in behandeld. Voor backend zou je er inderdaad niets aan hebben, maar voor een frontender is het relevant. Zeker als je ergens zit waar ze naast websites ook volledige huisstijlen, briefpapier e.d. maken.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

107mb schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:34:
Hij werkt 32 uur per week. Dus 4/5 van 40 uur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Asitis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-01 00:30

Asitis

Dus.

Ach, ik werk zelf al 10 jaar als Magento developer, ook begonnen zonder enige achtergrond op een stage waar ik het Magento handboek in mn schoot geworpen kreeg en "veel succes" te horen kreeg. Ik heb een HBO Media Vormgeving opleiding gedaan en ik kan je vertellen dat je daar weinig aan hebt als je met Magento werkt (behalve de karige HTML/CSS101 die je krijgt..). Ik herken me volledig in het profiel dat TS schetst.
Dus na ruim 36 maanden kan je zo te lezen een beetje met HTML werken, wat CSS, XML (welkom in 2006 trouwens), en wat PHP
Sad but true; zeker voor Magento 1 werk je ook nog steeds in 2006. Ik doe het vandaag de dag nog steeds. Het is een 10 jaar oud systeem ondertussen. Magento 2 is wel wat moderner in z'n workflows en architectuur, maar het is ook verrekkes moeilijk om moderne dingen te leren in een oud systeem. Daarbij als je hier echt mee start, krijg je ook een bak abstracte architectuur voor je kiezen die moet leren begrijpen, dat kost ook tijd. Ik kan me herinneren toen ik startte dat ik het eerste jaar echt geen idee had wat ik aan het doen was, en alles trial-n-error was. En dat lag niet aan mijn begrip van HTML/CSS/PHP.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

[...]

Ik ben er eigenlijk al 95% over uit dat ik bij mijn huidige werkgever blijf. Het enige minpuntje is het loon... Maar wordt nu tijd voor verandering, wanneer het gesprek geweest is zal ik een update geven. :)
Er is al veel gezegd in dit topic, en ik zie vaak de "werknemer tegen werkgever" gesprekken langskomen.

@TS als je nog een klein gaatje voor nòg een advies hebt, wil ik je dit aanraden.

1. Kijk hoeveel je realistisch kan verdienen
2. ga in overleg met je baas dat je hier graag wilt blijven, maar niet gek bent

Ik heb recent gesolliciteerd bij verschillende bedrijven, had een (financieel) heel erg goed bod liggen, maar sprak daarna een bedrijf voor een positie die mij veel interessanter leek. Ik heb bij dat laatste bedrijf gemeld dat ik ze het leukst vind, maar niet €500 per maand leuker dan nummer 2. Dat snapte het bedrijf gelukkig, en ze hebben mij toen een goed bod gedaan. Puur financieel misschien wat minder goed, maar zeker geen €500 minder, en daar werk ik dus nu, met veel plezier.

Ik snap dat je huidige plek erg leuk is, en zekerheid geeft. Maar is die zekerheid je €1000 per maand waard? Je baas zal dat natuurlijk ook snappen, en dat je niet weg wilt is natuurlijk een plus voor jou als werknemer. Hopelijk komen jullie er dan 'samen' uit, dus met een leuk salaris voor jou en een goede werknemer voor je baas.

Niemand kent hier jouw situatie. Deze 'tactiek' zou ik niet overal toepassen, maar als je goed met je baas door een deur kan, dan vind ik dit een hele fijne manier om een realistische loonsverhoging te bespreken, of indien nodig, jezelf los te weken uit een (belachelijke) minimum lookn situatie.

Als je uiteindelijk toch op een (te) laag salaris blijft hangen, solliciteer eens bij een paar bedrijven, gewoon om te kijken hoe je in de markt ligt, wat ze bieden, etc. Kost niets, verplicht je nog tot niets en houdt je scherp!

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• danslo
  • Nu online
hoxyz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:03:
[...]

Wat betreft mijn skills is het voor front-end vakgebied wellicht redelijk stilstaan. Maar als magento (front-end) developer is dit een beetje wat je nodig hebt. En als ik er zo over na denk klinkt het inderdaad als stilstaan, wellicht niet in het Magento gebied maar wel in de gehele sector.
Op Magento gebied sta je ook stil, aangezien er massaal over wordt gegaan op PWAs (PWA Studio, Vue Storefront, Deity). Allemaal gebaseerd op moderne javascript frameworks.

Nog niet iedereen is zo ver, maar op den duur zullen de meesten er wel aan moeten geloven :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +16Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

[...]
Ik ben er eigenlijk al 95% over uit dat ik bij mijn huidige werkgever blijf.
:X
Ehm, WHY??
Even schetsen: je hebt 'n MBO-diploma, je hebt 3 jaar ervaring. Je bent onzeker.

Straks... heb je 'n vriendin, wil je samenwonen, huisje kopen, kindjes krijgen. En kom je er achter dat je, omdat je nú verkeerde keuzes maakt (lees: genoegen neemt met een absoluut schijntje) straks iedere keer ieder dubbeltje moet omdraaien - of helemaal niks kunt kopen.

Om het even heel vals te spelen: je bent het je toekomstige "ik", partner en kinderen verschuldigd. Tenzij je natuurlijk geen ambitie hebt om het huis uit te gaan, dat kan ook.
Het enige minpuntje is het loon momenteel, maar dat heb ik altijd voor lief genomen omdat toen ik hier begon ik niks kon.
*kuch* Bullshit. Al was het alleen maar omdat je werkgever je na je stage in dienst genomen heeft. Of doet hij dat met iedere stagiair? Je kúnt iets. Sterker nog, je kunt best veel. Anders had je ook je diploma niet gehaald. Anders had je werkgever niet keer op keer je contract verlengd. Want neem maar van mij aan, dat hij míj nooit in dienst had genomen, en als ik hem al zo gek had gekregen, dan had ik m'n proeftijd niet overleefd. Laat staan dat ik contractsverlenging had gekregen. (Ik zit niet in de IT, dus ik kan echt niks.). Maar jij hebt je al keer op keer bewezen.
Dit is zo'n onzin. Ook iemand met 20 jaar ervaring en senior-functie moet ingewerkt worden. Ook zo'n persoon die vraagt na, zoekt op, en weet niet alles.

Ga iig solliciteren. Dan wéét je wat voor aanboden je krijgt. Dat onderhandelt ook een heel stuk makkelijker én neemt misschien het gevoel weg dat je niks kan. Maar om dat gevoel écht weg te nemen, zul je eigenlijk juist bij een ander bedrijf moeten gaan werken...

Als laatste: ik ben het heel erg eens met dit:
EvH schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:31:
En maar 1 opmerking: ik wil niet vragen om salaris verhoging, beloon mij en geef mij de vrijheid tot groei..
Dat vind ik 'n hele mooie. Waardeer mij, beloon mij, en ik werk me uit de naad voor je, want ik ben gemotiveerd en het is echt m'n hobby. Geef me het gevoel dat je ge/misbruik van me maakt, en het is kwaad kersen eten.

Ardana wijzigde deze reactie 03-07-2019 15:52 (6%)

• hoxyz
-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12:42
Als je 32 uur wilt blijven werken, uiteraard tegen een hogere beloning want dit is niet best, waarom dan niet investeren in een studie bijv een HBO opleiding? Dan kun je echt klappen gaan maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nila
  • Nu online

Nila

Idiot!

@hoxyz Kun je op basis van deze informatie je voorbereiden op het gesprek? Laat je even weten wat je keuze is?

• hoxyz
-

hoxyz wijzigde deze reactie 19-01-2020 20:41 (98%)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Gefeliciteerd! Netjes gedaan, en echt bijzonder dat je zo'n verhoging gekregen hebt! Maar wel echt netjes!

• Blue-eagle
  • Niet online
Blue-eagle schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 01:29:
[...]

Je salaris gaat met een beetje mazzel een keer omhoog naar €1800 per maand, misschien €2000.
Goede voorspelling, al zeg ik het zelf :7

Maar oprecht: gefeliciteerd. Da's een leuke waardering die je krijgt. Echter:
En dan verdien je nog steeds €800 per maand te weinig.
Hier blijf ik wel bij. Kijk uit dat je niet te lang blijft plakken, want aan je salarisverhoging te zien ben je écht wel capabel. Kijk over een half jaar eens hoe je in de markt ligt & wat voor salarissen op je afkomen.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Mooi dat het toch goed gekomen is. Gefeliciteerd, goed gedaan!

• t_captain
Met 2500,- is de beloning “in de markconforme range” terechtgekomen. Het is nog geen topbeloning, maar kan er zeker mee door.

offtopic:
Wat is dat toch met 32 uur werken als je geen gezin hebt? Daar lijkt een mentaliteits erandering te hebben plaatsgevonden rond bouwjaar 1990.

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-01 14:40
Wegwezen daar, die werkgever schat jou niet op waarde. Ga naar een organisatie waar werknemers meer op waarde worden geschat (lees het kapitaal zijn).

• Gamebuster
  • Laatst online: 23-01 12:33
Tegenwoordig werk ik redelijk zelfstandig, ik ben nog steeds een junior maar kom wel prima uit de voeten. Momenteel verdien ik 1295 bruto o.b.v. 32uur p/w. Ik zat te denken om rond de 2000 te vragen, dit is een grote stap maar volgens de cijfers nog steeds onder modaal. Vinden jullie dit een reëel bedrag?
€2500 op fulltime basis dus, voor iemand met 3 jaar ervaring? Ja, dat is een reeel bedrag.

Wees wel bereid om op te stappen als ze "nee" zeggen. Genoeg andere werkgevers te vinden.
t_captain schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:07:
offtopic:
Wat is dat toch met 32 uur werken als je geen gezin hebt? Daar lijkt een mentaliteits erandering te hebben plaatsgevonden rond bouwjaar 1990.
offtopic:
"als je geen gezin hebt"? Wat is het toch met 40 uur werken als je met 32 uur ook kan rondkomen? Of zelfs minder. Waarom zou je zoveel willen werken als het ook minder kan? Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Bij ons werkt men gemiddeld 24.1 uur; sommigen dus minder dan dat.

Gamebuster wijzigde deze reactie 13-09-2019 10:39 (44%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• t_captain
Gamebuster schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:33:
[...]
...]

offtopic:
"als je geen gezin hebt"? Wat is het toch met 40 uur werken als je met 32 uur ook kan rondkomen? Of zelfs minder. Waarom zou je zoveel willen werken als het ook minder kan? Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken. Bij ons werkt men gemiddeld 24.1 uur; sommigen dus minder dan dat.
offtopic:
(excuses voor de topic hijack).

Ik zie werk niet als tegenovergestelde van 'leven'. Werk 40+ uur en vind het te leuk om te minderen. Da's dan wel het voordeel van developer zijn. Ht is gewoon leuk om te doen :)

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:00
offtopic:
Alsof een familie de enige reden is om minder dan 40 uur te werken? Hobby's, sport, opleiding, you name it. Hoe leuk mijn werk ook is, maar ik denk er bijv zelf aan om naar 32u te gaan om 1 dag in de week aan mijn meubelmaak hobby te kunnen besteden. Beetje raar dus dat jiij dat voor iemand anders invult en er dan ook nog een bouwjaar aan hangt

Without magic smoke, it ain't broken!

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
offtopic:
offtopic:
Die vraag/stelling kan ik heel eenvoudig terugleggen met "waarom werk je?". Vrijwel iedereen werkt in eerste instantie om geld binnen te krijgen, om dus van te leven. Daarnaast is het plezier hebben in datgeen wat je doet vaak ook een factor die hoog scoort.

Maar voor wat betreft het inkomen: als je op een gegeven moment zoiets hebt van ik verdien genoeg om naar mijn gevoel leuk van te leven, dan wordt meer geld (dus meer werken) t.o.v. meer vrije tijd ineens een stuk minder interessant. Meer vrije tijd om dat geld te spenderen, hobbies te beoefenen en meer tijd om door te brengen met familie en vrienden.
Werk je met veel plezier en/of is het echt je passie, dan werk je graag wat meer. Dit gebeurt (helaas) maar zelden, de meeste mensen vinden hun werk wel leuk danwel uit te houden, maar hebben daarvoor gekozen omdat het (t.o.v. hun droombaan) financieel veel gunstiger is en meer zekerheid biedt.

Ik werk trouwens gewoon 40 uur per week, maar heb dan wel 50 dagen per jaar vakantie. Echter, wanneer er later kleine kinderen in het spel komen ga ik vrijwel zeker tijdelijk (lees: enkele jaren) minder werken, omdat ik liever extra tijd met de kids doorbreng dan een paar euro's meer te besteden heb.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• indigo79
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-01 13:53
Het verstand dat met de jaren komt en rond 1990 massaal is gearriveerd?

Als je met 32 uur werken genoeg verdient, waarom zou je dan veel meer werken? Ik ben zelf van voor 1990 (ruim ;)) en als bedrijfsleider werk ik vaak meer dan 40 uur (soms ook ruim meer ;)), maar we hebben een aantal mensen die om allerhande redenen (soms gezin, soms andere) minder werken en die mensen hun efficiëntie ligt meestal hoger. Zeker als je (zoals wij) mensen bijna continu nieuwe dingen laat doen, doet voldoende energie hebben en soms afstand nemen van de werkplek wonderen. Niet als ze 's avonds uitgeput voor de televisie zakken, wel als ze nog energie hebben, met iets anders bezig zijn en ineens een idee hebben. En ja, die mensen zijn niet altijd bereikbaar, maar uitgeruste aan uitgeruste en gelukkige mensen hebben we veel meer dan aan altijd aanwezige zombies.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True